Tuesday, September 7, 2010

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလး ၏ ေလာကီရတနာ အပိုင္း (၆)

(၆)

ေနေရာင္သည္ ျခံထဲသို႔ က်ေရာက္ေန၏။
ျခံ၀င္းအတြင္း ကားလမ္းေဘး၌ရွိေသာ ဗုဒၶံသရဏံ ပန္းရုံတုိ႔မွ အဆုပ္လိုက္ပြင့္ေနေသာ ပန္းပြင့္၀ါ၀ါ မ်ားမွာ ေနေရာင္ထဲ၌ ၀င္းေနၾကသည္။

က်ယ္ျပန္႔ေသာ ျမက္ခင္းႀကီးလည္း ေနစာလႈံကာ လန္းလန္းလက္လက္ ရွိၾက၏။
ၿခံေရွ႕ျပည္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ဂ်ပန္ စစ္ေလာ္လီကားမ်ားသည္ ဂ်ပန္စစ္သားမ်ားကို တင္ေဆာင္ ကာ တစ္စင္းၿပီး တစ္စင္း ဥဒဟို ျဖတ္ေမာင္းသြားၾကသည္။
အသားနီနီျဖင့္ အက်ႌမရွိေသာ အဂၤလိပ္စစ္သု႔ံပန္းမ်ားသည္ ကားေပၚ၌ ဂ်ပန္စစ္သားမ်ားႏွင့္ လက္ျပ ေျချပ စကားေျပာကာ ပါသြားၾကသည္။
ကၽြန္မသည္ သာယာလွပေသာ ၿခံထဲ၌ ဆင္းေလွ်ာက္ေနၿပီးလွ်င္ ၿခံေထာင့္ရွိ ေရတုိင္ကီ၏ အုတ္ခံု ေပၚတြင္ ထုိင္လိုက္ကာ ေနေရာင္လႈံရင္း စာဖတ္ေနသည္။
တာေမြျခံႀကီးထဲမွာ ေဘာက္ေထာ္၊ ေဘာက္ေထာ္မွ တစ္ဖန္ ျပည္လမ္းအိမ္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕လာခဲ့သည္ မွာ ၆လခန္႔ ရွိေပေတာ့မည္။

ထုိကာလအခ်ိန္အတြင္း အခ်ိန္ရသ၍ပင္ စာအုပ္ကို လက္က မခ်ဘဲ အၿမဲမျပတ္ ဖတ္ေနခဲ့သည္။
ဤအခ်ိန္အတြင္း၌ ကၽြန္မဖတ္ရႈခဲ့ေသာ စာအုပ္မ်ားမွာ အာဒိကပၸက်မ္း၊ အာဒိမူလက်မ္း၊ ၀ိဇၨဓရက်မ္း၊ အသီတိဓာတ္က်မ္း၊ ဓာတဒီပဏီက်မ္းစေသာ အဂၢိရတ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ပတ္သက္ေသာ စာေပက်မ္းဂန္ မ်ားေသာ အဖတ္မ်ားေတာ့သည္။

ကၽြန္မခင္ပြန္း ဦးခ်စ္ေမာင္ႏွင့္ ကၽြန္မအလိုရွိေသာ အဂၢိရတ္ဓာတ္က်မ္းမ်ားကို ရွာေဖြေပးရင္း …
"ေနစမ္းပါဦး … ဒါေတြဖတ္ၿပီး ဘာမ်ားသိခ်င္လို႔လဲ" ဟု ခဏခဏ စစ္ေဆးေမးျမန္းေနသည္။
ႀကီးႀကီးခင္ကဲ့သို႔ ဓာတ္လံုးကို သူတစ္ပါးမသိရန္ လည္ေခ်ာင္းထဲ၌ လွ်ိဳ႕၀ွက္စြာ မ်ိဳထားရျခင္းမ်ိဳးနည္း တူ လွ်ိဳ႕၀ွက္စာပိုဒ္ စကားလံုးကို ကၽြန္မ၏ရင္ထဲ၌ မ်ိဳသိပ္ထားရသည့္အတြက္ ဘာေၾကာင့္ ဖတ္ေန ေၾကာင္း အေၾကာင္းမျပႏိုင္သျဖင့္ ေတာ္သလို ေလ်ာ္သလို လွည့္ပတ္ေျပာျပေနရသည္။
ကၽြန္မ၏ ႀကီးေလးေသာသစၥာမွာ ကၽြန္မ၏ ရင္ထဲက အလံုးကို ကၽြန္မမွတစ္ပါး မည္သူ႔ကိုမွ် ေလသံ မတိမ္းႏိုင္သည့္အျဖစ္ေၾကာင့္ အခ်ိန္ရသ၍ ၎စာလံုးမ်ား၏ အဓိပၸာယ္ကို က်မ္းစာမ်ားဖတ္ကာ တစ္ေယာက္တည္း က်ိတ္လ်က္ စူးစမ္းရွာေဖြ ၾကံဆလ်က္ ေနရေပေတာ့၏။

ေရွးက ျမန္မာစာေပ က်မ္းဂန္မ်ားကို ေလ့လာဖတ္ရႈ ဆည္းပူးခဲ့ျငားလည္း ဓာတ္က်မ္း ေဆးက်မ္းမွ တစ္အုပ္စ၊ ႏွစ္အုပ္စ အသင့္အတင့္ အေပၚယံ ဖတ္ရႈၾကည့္ခဲ့လ်က္ ၀ါသနာမပါ၍ စိတ္၀င္စားျခင္း မျဖစ္ခဲ့။
အထူးသျဖင့္ အဂိၢရတ္က်မ္းကုိ ကရုဏာၾကီးစြာ ျဖစ္မ္ိသည္ႏွင့္အမွ် ကြ်န္မမွာ အေျဖၾကံဆ၍ ရလုုိရျငား အဂိၢရတ္က်မ္းစာမ်ားကို ဖတ္ရႈၾကည့္ေနရ၏။
က်မ္းထဲ၌ ဖတ္ရသမွ်-----
ဘာေတြ ေလွ်ာက္ေရးထားတာပါလိမ့္ ဟု ကုိယ့္ဥာဏ္ႏွင့္ မေထာက္မီႏုိင္တုိင္း ကြ်ဲပါးေစာင္းတီး ျဖစ္ေနေပသည္။

အဂိၢရတ္က်မ္းစာမ်ားကို ၾကည့္မွပင္ ျပဒါးသတ္သည့္ ထုံးနည္း၊ ဓါတ္လုုုုုုုုုုုုုုံးေပါက္သည့္နည္း၊ သာဓက နည္းမ်ဳိးေပါင္းစုံေတြကုိ သြားေတြ႔ရသည္။
ထုံးနည္းေတြကား အဂိၢရတ္ပညာဥာဏ္မမွီ မသိသူမ်ားအဖုိ႔ ရယ္ေမာဖြယ္ရာ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ေပမည္။
ငါးပိႏွင့္ဆား ျပဒါးကုိခ်ဳပ္ ငရုုုုုုုုုုုုုုုုတ္ ၾကက္သြန္၊ ေဆးမြန္ႏွစ္ပါး၊ ျပဒါးကိုသတ္ ဟု ျပထားေသာ နည္းမ်ဳိးလည္းရွ္ိ၏။
ရုုုုုုုုုုုုုုုုုုုုုုုတ္တရတ္ဆုိလွ်င္ သည္ကုိထုံးနည္းမ်ဳိးသည္ မဖြယ္မရာ ရယ္စရာပမာ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။

ငရုတ္ၾကက္သြန္ ငါးပိ ဆားမ်ားကုိ မီးဖုိေခ်ာင္ထဲက ပစၥည္းအျဖစ္သာ သိၾကသည္။ အဂိၢရတ္က်မ္းထဲက ငါးပိႏွင့္ဆားကုိ မီးဖုိေခ်ာင္ထဲက အသိမ်ဳိးႏွင့္ သိ၍ မျဖစ္ႏိုင္မွန္းကုိ က်မ္းဖတ္ရင္း ပြင့္လင္းေသာ စိတ္ျဖင့္ ရိပ္စားမိလာသည္။
ထိုနည္းတူစြာ----
ေရႊယုန္ႏွင္ေရႊက်ား သက္ကယ္ရိပ္သြားၾကသည္ဆုိေသာ ငယ္စဥ္က လူၾကီးမ်ားပုံေျပာျပသည့္ ဒ႑ာရီကေလးမွာ အဂိၢရတ္က်မ္းထဲ၌ ျပဒါးသတ္နည္း ထုံးနည္းအျဖစ္ လာေတြ႔ေနရသည္။
ဆန္းၾကယ္ဥာဏ္ရွိ၊ တစ္ထုံးသိေလာ
မိဘဘုိးဘြား၊ သူေဟာင္းမ်ားတုိ႔
ေရႊက်ားေရႊယုန္၊ ေျပာၾကကုန္သား
ေရွးစကားလည္း၊ ျပဒါးသတ္လမ္း
ထုံးတမ္းထင္ထင္၊ ဂဏန္းျမင့္လိမ့္။
ထုိ႔ျပင္တ၀

"စာေပေလာက" စာအုပ္ထဲ၌   "ပုိးေတာင့္တဲ"အခန္းတြင္ "တစ္ျပားႏွစ္ျပား လင္ပန္း၊ ျပားလန္စကၠဴ စလန္ျဖဴ၊ ပိုးေရႊၾကက္တူ ပလူပလဲ ပိုးေတာင့္တဲ" အစရွိသည့္ ဤတစ္ျပားႏွစ္ျပား လင္ပန္းျပားသည္ ဘယ္က အစျဖစ္၍ စာဆိုကား အသူနည္းတူ အေျခအျမစ္ကို ဆရာကဲ့သို႔ပင္ သိလို စိတ္၀င္စားဖူးခဲ့ ေလသည္။
"တစ္ျပား ႏွစ္ျပား လင္ပန္းျပား" ၏ အနက္အဓိပၸာယ္ကို မသိရေသာ္လည္း စကားလံုးကေလးမ်ား ကား သာယာလွသည္။
အသံအနိမ့္အျမင့္ အဆင္းအတက္ အဆက္အစပ္လည္း ဆုိ၍ ေကာင္းေအာင္ ေနရာက်ေပသည္။

လကၤာမ်ားကို ႏွိမ့္တို ျမင့္တံု ပုတ္ေျမႇာက္တံု လုပ္ရာတြင္ အရပ္၊ အေတာ၊ အထြက္၊ အ၀င္ စည္း၀ါး လည္း ကိုက္ေပသည္။
ဖ်တ္ဖ်တ္လတ္လတ္ ကစားလိုေသာ ကေလးသူငယ္မ်ားႏွင့္ အလြန္လိုက္ေလ်ာေသာ အဖြဲ႕အႏြဲ႕မ်ိဳး ျဖစ္ေလသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ျမန္မာ့သားစဥ္ေျမဆက္မ်ားစြာ သီဆိုကစားလာၾကရာ ကေလးသူငယ္ သန္းေပါင္း မ်ားစြာ ေပ်ာ္၍ ႏွစ္သိမ့္ခဲ့ၾကရေလၿပီ။
ထုိရတုကို ဖြဲ႕ႏြဲ႕သီကံုးခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမည္မသိရေသာ စာဆိုႀကီး၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကားႀကီး ေလစြ။
ထုိစာဆိုကား ကုသိုလ္မ်ားစြာ ရေပမည္။

မယ္ဘြဲ႕လည္း မဟုတ္။
ေမာင္ဘြဲ႕လည္း မဟုတ္။
ဘုရားတုိင္ ေက်းေစတို႔လည္း မဟုတ္။
သို႔ေသာ္ ထုိရတုကား ျမန္မာတုိင္း၏ ႏႈတ္ဖ်ားတြင္ ရွိေလသည္။
ျမန္မာတုိင္း၏ ငယ္ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီး ျဖစ္ေလသည္။
သူ၏သမုိင္းကား မသိမ္ဖ်င္းေပ။ ပုဂံေခတ္ဆီတြင္ ေပၚေပါက္ခဲ့ဟန္ တူသည္။
ဤသို႔ စာေပေလာက စာအုပ္ထဲ၌ လကၤာ၏အနက္ အဓိပၸာယ္ကို မရွင္းႏိုင္ေသာ္လည္း ဂုဏ္ကို ေဖာ္က်ဴးျပထား၏။
ႀကီးႀကီးခင္အတြက္ ကူညီရန္ အဂၢိရတ္က်မ္းတြင္ ရွာဖတ္ေတာ့မွပင္ က်မ္းထဲ၌ …

"တစ္ျပားႏွစ္ျပား၊ လင္ပန္းျပားက
စသည္ထံုးတြင္၊ ရွင္မထီးက
သိသူေဖာ္ေစ၊ ဂဏန္းေျချဖင့္
ပံုေသနည္းျပ၊ က ခ ဂ ဃ င
ယူၾကလက္ယာ၊ မွတ္ပါလက္၀ဲ
စ ဆ ဇ စ် ည၊ ယူၾကလက္၀ဲ
ရိပ္ကာစြဲ၍၊ အၿမဲေျမႇာက္ကိန္း
ေဒြးႀတိန္းျဖင့္၊ တြက္ကိန္းကိုျပ
ပ ဖ ဗ ဘ မ၊ ပဥၥသခ်ၤာ
ေျမႇာက္ပါတစ္နည္း၊ ဗ်ည္းႏွင့္ဒြါယ
ျပသည့္အခ်က္၊ ၾကြက္လည္းငါးေကာင္
ေၾကာင္လည္းႏွစ္ခု၊ ယူမႈစုံေစ"

သည္စာပိုဒ္ကို ဖတ္ရႈရေသာအခါ ေလာကီဓာတ္ ပညာရပ္မ်ားအတြက္ သိသူေဖာ္ေစရန္ တစ္ျပား ႏွစ္ျပား လင္ပန္းျပားဟု လွ်ိဳ႕၀ွက္ထားခဲ့ေသာ အဂၢိရတ္လကၤာျဖစ္မွန္း ေတြးမိေတာ့သည္။
ကၽြန္မမွာ ရင္ထဲ၌ မ်ိဳ၀ွက္ထားေသာ စကားလံုးမ်ားကို ႀကီးႀကီးခင္အား အဓိပၸာယ္အနက္ ေကာက္ယူ ရန္ ၾကံႏုိင္ဖန္ႏိုင္ဖို႔ ေ၀းစြ၊ က်မ္းထဲ၌ ျပထားေသာ ထံုးမ်ားကို မွန္ကန္ေအာင္ အဓိပၸာယ္ေကာက္ ယူဆ ႏိုင္ေသာ ဥာဏ္စြမ္းမဲ့လ်က္ သည္ဥာဏ္မ်ိဳးေလာက္ျဖင့္ က်မ္းေတြနား မကပ္ႏိုင္ေသးမွန္း အျဖစ္ကို ေကာင္းစြာ ရိပ္မိလာေတာ့သည္။
ကရဏီယေအာက္၊ ၀ေလးေထာက္၊ ပုဂံရွင္ႀကီး၊ ထီးႏွင့္ေပ်ာက္ဆိုေသာ ထံုး။

အိပ္မစဖို၊ ဒိုးယိုထမင္းခ်က္၊ ဆိုေသာ ထံုး။
၎ထံုးမ်ားသည္ ဗ်ည္းႏွင့္သရ တြဲထားေသာ ကၽြန္မရင္ထဲ၌ လွ်ိဳ႕၀ွက္ထားရသည့္ အလံုးမွာမူ အကၡရာ ခ်ည္းျဖစ္၍ အသြင္ကြဲျပား ေနၾကေပ၏။
ကၽြန္မမွာ ဦးေႏွာက္ေျခာက္မတတ္ အဓိပၸာယ္ကို ၾကံဆေနခဲ့ေလသည္။
စာပိုဒ္ကေလးကို တစ္ပိုဒ္လံုး အဓိပၸာယ္ေပၚေအာင္ ၾကံဆရန္ ကိုယ့္ဥာဏ္ႏွင့္ အလွမ္းေ၀းလြန္းလွ သျဖင့္ အကၡရာတစ္လံုးစီခြဲ၍ ၾကံဆၾကည့္ျပန္၏။
အကၡရာဗ်ည္းစာလံုးကို တစ္လံုးစီခြဲကာ ၾကံဆလွ်င္ လမ္းစမ်ား ေပၚလာရန္ ဟုတ္လိမ့္ႏိုးႏိုးျဖင့္ ဆင္ကန္းေတာတုိးမိျပန္၏။

အဂၢိရတ္က်မ္းေတြထဲ၌ ဗ်ည္းအကၡရာေနာက္သို႔ ေျခရာေကာက္ လိုက္ရွာေဖြၾကံဆ ဖတ္ရႈကာ ေလ့လာအားထုတ္ျပန္ရာတြင္ လုိက္ေလေ၀းေလသာျဖစ္လ်က္ မ်က္စိလည္၍သာ သြားေတာ့၏။
က်မ္းဂန္ထဲ၌ ၀ဗ်ည္းအကၡရာ သုညအလံုး တစ္လံုးကိုပင္ ေမွာက္လိုက္၊ လွန္လိုက္ ညာဘက္လွည့္ လိုက္၊ ဘယ္ဘက္လွည့္လိုက္၊ ပူးလိုက္၊ ကပ္လုိက္၊ ခ်ိဳင့္လိုက္၊ ဖူးလိုက္၊ ရွိပံုမ်ားကို မ်က္စိထဲလည္ ေအာင္ ျပထားပံုမွာ …
"၀ဗ်ည္းနက္က်ယ္၊ သုညငယ္ကို
အလြယ္မမွတ္၊ ဆင္ျခင္တတ္လွ်င္
ဥာဏ္ျမင္ပိုင္းျခား၊ ဘုရားအတူ
ကၽြန္းဇမၺဴတြင္၊ ရွင္လူ အံ့ၾသ
လြန္ေက်ာ္ေဇာလိမ့္။
သေဘာအရ၊ ထုိ သုညကို
၀အကၡရာ၊ ေရးၿပီးကာလွ်င္
၀မွာထက္၀က္၊ ေအာက္ကိုဖ်င္လွ်င္
ထင္၏အထ၊ ၀ငယ္ရ၏
ထုိဂကိုလွန္၊ ေခၚျပန္ ပေစာက္
ရွစ္ခုေျမာက္၏။

ပေစာက္ႏွစ္ရပ္၊ ပက္လက္ဆက္က
ယ အကၡရာ၊ ျဖစ္လာျပန္၏
ေမွာက္ကာေရးက၊ ကႀကီးရ၏
ပေစာက္အထက္၊ ေဟာက္ပက္ပိတ္လိုက္
ဗထက္ၿခိဳက္ရ၊ ေမွာက္ျပန္ကလည္း
ဓေအာက္ၿခိဳက္သာ၊ ေမွာက္ျပန္ကလည္း
ဓေအာက္ၿခိဳက္သာ၊ ထင္ျပန္လာ၏
ထုိ သုညကို
ေနလထြက္၀င္၊ ထင္ျပန္သည္က
ျပည့္၀န္းပလည္း၊ သုည ၀ပံု
ထင္တံုေရာင္ျဖာ၊ မ်က္စိမွာလည္း
ညီစြာနက္စြန္း၊ ၀န္းသည့္ယင္း၀ယ္
၀ငယ္အေရး၊ ေမွ်ာ္ဆေတြးေလာ့"

ထုိသို႔ ၀အကၡရာတစ္လံုးႏွင့္ပင္ မ်က္စိထဲ ကၽြမ္းထိုးေမွာက္ခံုျဖစ္ေအာင္ ခ်ာလည္လည္ေနေတာ့သျဖင့္ ရင္ထဲကအလံုးကို အကၡရာတစ္လံုးစီအျဖစ္ အနက္အဓိပၸာယ္ကို ေကာက္ယူၾကည့္ရန္ စိတ္ကူးကို စိတ္ပ်က္ပ်က္ျဖင့္ စြန္႔လႊတ္ပစ္မလုိလုပ္ၿပီးမွ စိတ္ကိုမေလွ်ာ့ေသးဘဲ ထုိ ၀ အကၡရာ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ အေျခအျမစ္ကို လိုက္ရွာျပန္သည့္အခါ က်မ္းထဲ၌ အစကိုသြားေတြ႕ရေလသည္။
"စၾက၀ဠာတိုက္ႀကီးကို သဗၺညဳဘုရားရွင္တို႔ အလုိေတာ္ရွိလွ်င္ ကိုယ္ေတာ္၏ လက္တစ္၀ါး အစိပ္မွ် ပင္ ဖံုးအုပ္ႏိုင္၏"

"ထိုကဲ့သို႔ပင္ ပေစၥယဗုဒၶါသာ၀ကတုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ စ်ာန္သမာ၀တ္ရေသာ ရေသ့တို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ပုထုဇဥ္ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အဘိညာဥ္ျဖင့္ ခ်င့္ႏိုင္ ခ်ံဳးႏိုင္ကုန္သည္ျဖစ္၍ ထုိစၾက၀ဠာတုိက္ႀကီး တစ္တိုက္လံုးကို သုည၊ ဗိႏၶဳ၊ အႏုျမဴ ၀န္းမွ်ျပဳ၍၊ ထုိသုည ဗိႏၶဳ အေပါက္၀န္း အငယ္မွ်ကို ၀အကၡရာျပဳ၍ ေအာက္အဖို႔ကို ေခ်ျခင္း၊ အထက္အဖို႔ကို ေခ်ျခင္း၊ ေနာက္ထက္၀က္တို႔ကို ေခ်ျခင္း၊ ထက္၀က္အက်န္တို႔၌ ေအာက္အစကိုေခြျခင္း၊ အထက္ကခ်ိဳင့္၍ ရိႈက္၍ ပိတ္ျခင္း၊ သုညအတြင္းတြင္ စလံုးျပဳျခင္း၊ ထုိသုည၀ကို ၃၃လံုး ဗ်ည္းအကၡရာက်န္၍ အမွတ္ျပဳျခင္း၊ ထုိ ၃၃လံုး တြင္ သုည ၀ကို ႀကီးႀကီး လံုးႀကီးတင္ျခင္း၊ ေသးေသး ဗိႏၶဳငယ္တင္ျခင္း၊ သုည ၀ နိဂၢဟိတ္မွ ၾကြင္း ေသာ ဗ်ည္း ၃၃လံုးတုိ႔၌ ၀ကို ေအာက္ဆြဲျခင္း၊ ယ၊ ရ၊ ဟ၊ စသည္ယွဥ္ျခင္း၊ ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ အကၡရာတို႔သည္ မ်ားစြာေသာ သင္ပံုးႀကီးသင္ရိုး၊ သသၤကရိုက္ သဒၵါအလကၤာ၊ ဆန္းအဘိဓာန္၊ ၀ိဒက္၊ ဗ်ဥၥိ၊ က႑ိ စေသာ ေလာကိုဗာကီ က်မ္းအေပါင္း ျဖစ္လာ၏။"

ထုိသုည စၾက၀ဠာသ႑ာန္ ၀အကၡရာကိုပင္ ေရွ႕အဖို႔ကို ေခ်၍ အက်န္ငယ္ငယ္ကို တစ္ဂဏန္း၊ ထုိတစ္ဂဏန္းကိုပ္င ေအာက္သို႔ငင္၍ ဆင္စြယ္ငါးရိုးသ႑ာန္ေရးသည္ကို ၂-ဂဏန္းမွ ၈-ဂဏန္း၊      ၉-ဂဏန္း အဆံုး၌သုည ၀အကၡရာကို စၾက၀ဠာပံုျပဳ၍ ဂဏန္း ၁၀-လံုး ျဖစ္လာ၏။

ယင္းသို႔ ကၽြန္မႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ရင္း ၀လံုးအကၡရာ၏ ဗ်ည္းအမွတ္ျပဳပံု ဂဏန္းအမွတ္ျပဳပံုတို႔သည္ ဥာဏ္ထဲ၌ ေရးေရးထင္လာသည့္အခါ၌ စိတ္ကူးအမ်ိဳးမ်ိဳးထုတ္လ်က္ ရင္ထဲက အကၡရာအလံုးေတြကို ၁-၂-၃-၄-၅-၆-၇-၈-၉ ဂဏန္းအားျဖင့္ စစ္ရွာ ေကာက္ခ်ၾကည့္မိျပန္သည္။
ဂဏန္းမွတစ္ဖန္ အၾကံတစ္မ်ိဳးရူးကာ အကၡရာႏွင့္ဂဏန္း တြဲၾကည့္မည္ဟု အကၡရာ က-ခ-ဂ-ဃ-င တနလၤာဂဏန္း ၂၊ ဥပမအားျဖင့္ ဤသို႔ ေရးခ်လ်က္ ထုိအကၡရာဗ်ည္းအလံးေတြႏွင့္ ရင္ထဲက အလံုး ဗ်ည္းခ်င္းတူသည့္အရာကို တိုက္ယူေရြးေကာက္ၾကည့္ေလ၏။

ကၽြန္မမွာ သူတစ္ပါး၏အက်ိဳးကို သည္ပိုးေဆာင္ရြက္ ေပးရွာတတ္ေသာ သူ၏အက်ိဳး သူ၏ဆႏၵကို တတ္အားရွိသေရြ႕ ဥာဏ္မီသေလာက္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ကာ အေျဖရွာေပးမည္ဟု ခုိင္ခံ့ေသာ သႏၷိဌာန္ ခ်ထားျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္၀ါသနာမပါ၊ စိတ္မ၀င္စားေသာ အလုပ္ကို ေစတနာ တုိက္တြန္း ခ်က္ျဖင့္ အတင္းစိတ္၀င္စား ဆည္းပူးရွာေဖြေနရသည္။ ထိုကဲ့သို႔ အကၡရာအျဖစ္ ဂဏန္းအျဖစ္ စီကာ စဥ္ကာ ခ်ၾကည့္ၿပီးနာက္ အၾကံတစ္ခုရျပန္သည္။
အဂၢိရတ္က်မ္းစာထဲတြင္ က်ား၊ ျခေသၤ့၊ ဖား၊ ဂဠဳန္၊ နဂါး စသည့္ စာလံုးမ်ားကို အထပ္ထပ္အႀကိမ္ႀကိမ္ ေတြ႕ျမင္ဖတ္ရႈရျခင္းကို ၿဂိဳဟ္စဥ္ ေတြေးတာပဲဟု ေတြးေတာကာ အကၡရာ က ခ ဂ ဃ င စ ဆ ဇ စ် ည စသည့္ ဗ်ည္း ၃၃လံုးကို အကၡရာကုန္ ၿဂိဳဟ္ကနု္ ဂဏန္းကုန္ ခ်တြဲၾကည့္လိုက္၏။

"ဓာတ္လံုးဟာ တစ္ဆင့္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္၊ အေျဖဓာတ္ၾကံဆၿပီး ဥာဏ္ရွိရင္ထုိးေလာ့" ဟု ႀကီးႀကီးခင္ ကို လွ်ိဳ႕၀ွက္စြာ အကၡရာျပသြားေသာ ဆရာေတာ္ဘုရားသည္ ဧကန္ သည္စာလံုးမ်ား၏ ဗ်ည္းထဲမွ ဓာတ္ကို ရွာခုိင္းတာ။ ရွာလို႔ရသည့္ဓာတ္ႏွင့္ ဆက္ထုိးရန္မွာတာဟု ကိုယ့္စိတ္ကူးႏွင့္ကိုယ္ စဥ္းစား ကာ အကၡရာဂဏန္းႏွင့္ ၿဂိဳဟ္မွ ဓာတ္ကိုတစ္ဆင့္ တက္ရွာရန္ ေတြးမိျပန္သည္။
ႀကီးႀကီးခင္ကို ဓာတ္လံုးမ်ိဳထားသျဖင့္ အဂၢိရတ္ရူးဟု ေခၚၾကလွ်င္ ကၽြန္မမွာလည္း အဂၢိရတ္ရူး မဟုတ္ သည့္တုိင္ ရင္ထဲမ်ိဳထားေသာ လွ်ိဳ႕၀ွက္အကၡရာမ်ားေၾကာင့္ အကၡရာရူးျဖစ္သေလာက္ ျဖစ္ေနေပၿပီ။
ကၽြန္မမွာ ၿဂိဳဟ္စဥ္ကို ဂဠဳန္း၊ က်ား၊ ျခေသၤ့ စသည္အားျဖင့္ ရွာယူ ေကာက္ၾကည့္ၿပီးေနာက္ ဓာတ္ပစၥည္းေတြကို အကၡရာအလုိက္၊ ၿဂိဳဟ္စဥ္အလိုက္၊ ဂဏန္းအလိုက္ အဓိပၸာယ္ေဖာ္ႏိုင္ရန္ က်မ္း တစ္အုပ္ၿပီးတစ္အုပ္ ေမႊေႏွာက္ရွာေဖြ စူးစမ္းေလ့လာ ဆည္းပူးေနသည္။

ထိုအခါ ဓာတ္ပစၥည္းေတြကို အတိအက် နားလည္ဖို႔ရန္ နားေ၀းလွသျဖင့္ အနားမွာ မရစ္သီႏိုင္ဘဲ ခက္ခဲျခင္းႀကီးစြာ ၾကံဳေတြ႕သြားရ၏။
စိန္ျဖဴ၊ စိန္နီ၊ ဟင္းရိုင္းျဖဴ၊ ဟင္းရိုင္းနီ၊ ေက်ာက္ခ်ဥ္၊ ဒုတၳာ၊ ပါဒဒုတၳာ၊ ေက်ာက္ခ်ဥ္ကန္႔၊ ယမ္းစိမ္း၊ လက္ခ်ား၊ ဒန္၊ သြပ္၊ ျပဒါး၊ ဂၽြတ္သံ၊ ေဆးဒန္း စသည့္ဓာတ္မ်ားကို တစ္မယ္ခ်င္း စီစစ္ေ၀ဖန္ ပိုင္းျခား ကာ လွ်ိဳ႕၀ွက္အကၡရာျဖင့္တိုက္လ်က္ မိမိရရသိႏုိင္ရန္ ေကာက္ယူႏိုင္ဖို႔ရာ လြန္စြာခက္ခဲေနေတာ့၏။
က်မ္းအေစာင္ေစာင္တြင္ အကၡရာအမွတ္အသား ဓာတ္ပစၥည္း အမွတ္အသားမ်ားကို လွ်ိဳ႕၀ွက္ေသာ အေခၚအမ်ိဳးမ်ိဳး လွ်ိဳ႕၀ွက္ေသာ သေကၤတအမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားျခားနားၾကသျဖင့္ ဓာတ္ပစၥည္းကို အတိ အက် နားလည္ဖို႔ရန္ သာမန္ဥာဏ္ႏွင့္မျဖစ္ႏိုင္မွန္း သိျမင္ရျပန္၏။

သို႔ရာတြင္ ၾကံရင္ ရမွာပဲ၊ ရွာရင္ ေတြ႕မွာပဲဟူေသာ ျပင္းထန္ေသာ လံု႔လစြမ္းျဖင့္ စိတ္ကိုမေလွ်ာ့ဘဲ ႀကိဳးစားအားထုတ္ လာျပန္သည့္အခါ "က ခ ဂ ဃ င" တနလၤာဂဏန္းအားျဖင့္ ၂၊ ၿဂိဳဟ္အားျဖင့္ က်ား၊ ဓာတ္အားျဖင့္ ဂၽြတ္ဟု အစရလိုက္ေသာေၾကာင့္ အားတက္ကာ အစဥ္တစိုက္လုိက္သြားေသာအခါ၌ ဓာတ္ပစၥည္းေတြမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားေနသျဖင့္ အစင္အၾကယ္ မွန္ကန္ေအာင္ မေကာက္ႏိုင္ဘဲ ရႈပ္သည္ထက္ ရႈပ္ေထြးလာေသာေၾကာင့္ သည္လမ္းကလိုက္၍ အေျဖရွာဖို႔ရန္ စိတ္ေလွ်ာ့လိုက္ရျပန္ ေတာ့သည္။
ကိုယ့္အာရုံႏွင့္ကိုယ္ ထာ၀စဥ္ စိတ္ကူးထက္သန္ေနလ်က္ ဥာဏ္အားထုတ္ကာ ဥာဏ္ကစားေနမိ၏။

ရင္ထဲ၌ အကၡရာလံုးေတြကို ဓာတ္ရွာရန္ ၿဂိဳဟ္ႏွင့္ မလုိက္ေတာ့ဘဲ ဂဏန္းျဖင့္ ခ်ံဳ႕လိုက္က်ဥ္းလိုက္ ကာ ဂဏန္းသခ်ၤာအက်ယ္ကို တစ္ဖန္ နာမသခ်ၤာ၊ သေကၤတသခ်ၤာ၊ ပိဋကတ္သခ်ၤာ စသည္တုိ႔ျဖင့္ လုိရာေလ်ာ္ရာ သဒၵါအနက္ အဓိပၸာယ္ထြက္ေအာင္ အက်ဥ္းအက်ယ္ပညာ က်က္စားလ်က္ ရွိရသျဖင့္ လိုက္စားဆည္းပူးသည့္နယ္ပယ္သည္ က်ယ္၀န္းသထက္ က်ယ္၀န္းသြားကာ အေျဖရွာမေတြ႕ေသး သည့္တုိင္ေအာင္ ေလာက၊ ဓမၼ၊ ပရမတၳ၊ ေ၀ါဟာရတၳ၊ သသဒၵတၳ၊ အဓိပၸာယတၳ၊ သဘာ၀တၳ စသည့္ အခ်က္မ်ားကို ဆင္ျခင္တတ္ေသာ ဥာဏ္ကေလး ၀င္စားလာေသာ ဗဟုသုတအက်ိဳးကို ခံစားရ ေလသည္။
ကၽြန္မသည္ တစ္မနက္လံုး သာယာလွပေသာ ၿခံထဲရွိ ေရတိုင္ကီ အုတ္ခံုေပၚတြင္ ထုိင္ကာ ဓာတု သဂၤဟက်မ္းကို စိတ္၀င္စားလ်က္ စိုက္ဖတ္ေနသျဖင့္ အနားသို႔ ေရာက္လာေသာ ဦးခ်စ္ေမာင္ကို သတိမထားလိုက္မိဘဲ ရွိသည္။
"ဘယ့္ႏွယ္ … ၈နာရီထုိးေတာ့မယ္ လက္ဖက္ရည္ မေသာက္ေသးဘူးလား" ဟု ေျပာေျပာဆိုဆို လက္ထဲက စာအုပ္၏အဖံုးကို လွမ္းကိုင္လွန္ၾကည့္လ်က္ …
"ဓာတ္က်မ္းပါလား" ဟု ဆိုလုိက္သည္။

စာအုပ္ကို ပိတ္လိုက္ကာ …
"ဓာတ္ေတြေလ်ာက္ဖတ္ၾကည့္တာပါ" ဟု ကၽြန္မကို တိုတိုေျပာကာ …
"ေကာ္ဖီေသာက္ရင္သြားစို႔" ဟု ေျပာရင္း ေနရာမွ ထမည္ဟန္ျပဳလွ်င္ …
"ေနပါဦး" ဟု လက္ျပတားလိုက္သျဖင့္ ထလိုလ်က္ ထုိင္ေနရ၏။
"အခုတေလာ ရွာရွာေဖြေဖြ ေဆးက်မ္း၊ ဓာတ္က်မ္း အဂၢိရတ္ က်မ္းေတြျခည္းဖတ္ေနတာ ျမင့္မိုရ္ ေတာင္မ်ား သြားခ်င္လို႔လား"
သူသည္ ၿပံဳးရယ္ေနေလသည္။

ကၽြန္မအားစူးရွေသာ မ်က္လံုးႏွင့္ အကဲခတ္ၾကည့္ေနေလ၏။
ကၽြန္မမွာ မလံုမလဲျဖစ္သြားကာ ႏိႈက္ခၽြတ္စစ္ေမးေနလွ်င္ အေျဖရ ခက္လာမွာစိုးသျဖင့္ တမဟုတ္ခ်ည္း အၾကံရသလို ၾကံစည္ဖံုးဖိ ေျပာရသည္။
"မဟုတ္ပါဘူး၊ ေက်ာင္းေနတံုးက ကႀကီး၊ ခေခြး သင္ပုန္းႀကီး သင္ခဲ့တာ စာသာေရးတတ္ဖတ္တတ္ ကေရာ အမွတ္တမဲ့ပဲ၊ ဒီဗ်ည္းေတြရဲ႕ေနာက္မွာ အဓိပၸာယ္ရွိမွာပဲလို႔ ထင္လာတာနဲ႔ ေလာကီက်န္းဂန္ စာေပေတြဖတ္ရင္ အနက္အဓိပၸာယ္ သိရမလားလို႔ ဟိုဖတ္ဒီဖတ္ ေလ်ာက္ဖတ္ၾကည့္တာပါ။ အလိမၼာ စာထဲမွာရွိတယ္ဆိုတာ သိပ္မွန္တာပဲ။ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာက်မ္းေတြ စုံေအာင္ေလ်ာက္ဖတ္ရင္ စာေပပညာရဲ႕ က်ယ္၀န္း ေလးနက္ပံုကို သိႏိုင္လာမွာပဲေနာ္"

ကၽြန္မအေျဖျဖင့္ သူသည္ ခ်က္ျခင္းအာရုံေျပာင္းသြား၏။ ၿပံဳးစနဲ႔နဲ႔ အမူအယာမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြား ေလသည္။
စဥ္းစားစိတ္ကူးသည့္အခါ စိုက္၍ သြားတတ္ပံုအတိုင္း အမွတ္မထင္ တစ္ေနရာသို႔ စိုက္သြားလွ်က္ စာေပနယ္ပယ္တြင္ အသိဥာဏ္တုိးေအာင္ ျဖည့္စြက္ေ၀ဖန္ျပေပးေန၏။
"စာတစ္လံုး ဘုရားတစ္ဆူလို႔ေတာ့ ဆုိထားတာပဲ၊ စာေပနယ္ပယ္ေလာက္ က်ယ္၀န္းတာ ဘယ္ရွိမလဲ။ လိုက္စားရင္လိုက္စားသေလာက္ ေက်းဇူးမ်ားတာေပါ့၊ အႏုပညာရပ္ေတြမွာ ၾကည့္ေလ … စာေပနဲ႔ သိၿပီး နားဆင္ရန္ စာရွည္၊ စာတို၊ စာခ်ိဳ၊ စာယဥ္၊ ပ်ဳိ႕ကဗ်ာ၊ လကၤာ၊ ကာလသံ၊ ရာဇသံ၊ နန္းသံ၊ က်မ္းသံ၊ သံေပါက္၊ ေတးဘြဲ႕၊ လြမ္းခ်င္းဘြဲ႕နဲ႔ မယ္ဘြဲ႕ ေမာင္ဘြဲ႕ေတြ စီရင္ျပဳစုၾကတယ္။ စာေပဘက္ မွာလည္း ၀တၳဳအမ်ိဳးမ်ိဳး က်မ္းႀကီးအဘိဓမၼာ ၀ိနယာေ၀ါဟာရ သုတၱန္၊ ေဆးက်မ္း၊ ဓာတ္က်မ္း၊ ေဗဒင္က်မ္း၊ သခ်ၤာက်မ္း စတဲ့ေလာကီေၾကာင္း၊ ေလာကုတၱရာေၾကာင္းရဲ႕ စာေပေတြဟာ မ်ားေျမာင္ လိုက္တာ ရွာေဖြဆည္းပူးလို႔ မကုန္ခန္းႏိုင္ဘူး။ လိုက္စားရင္ လိုက္စားသေလာက္ ဥာဏ္ႀကီးလာႏိုင္ တယ္။ အဖက္ဖက္က လုိက္စားဆည္းပူးၿပီး ေခါင္းထဲမွာသိုထားရင္ လိုတဲ့အခါက်ေတာ့ ဆည္းပူးခဲ့တဲ့ သာဓကေတြ ေပၚလာ ထင္လာ ျမင္လာ အသံုးတည့္လာတာေၾကာင့္ စာေပရဲ႕ ေက်းဇူးဟာ အႀကီးမား ဆံုးေပါ့"

ကၽြန္မ၏ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ကို ႀကိဳးစား၍ ၾကံအားရွိသမွ် ၾကံဆရန္ အားေပးေနသကဲ့သို႔ ကူညီေနျခင္း ေၾကာင့္ …
"ႀကီးႀကီးခင္အတြက္ေတာ့ ျဖစ္ေအာင္ၾကံဆေပးမည္" ဟု မ်ားစြာ အားတက္သြားမိသည္။
ျပည္လမ္းသို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းလာခဲ့ရၿပီးေနာက္ ကၽြန္မႏွင့္ ႀကီးႀကီးခင္မွာ လူခ်င္းေ၀းေနၾကေသာ္လည္း မၾကာခဏ ေတြ႕ၾကသည္။
လူလစ္လွ်င္ ကၽြန္မက …

"ႀကိဳးစားေနတာပါပဲ ႀကီးႀကီးခင္ရယ္ … ျဖည္းျဖည္းေပ့ါ၊ အေျဖကို တစ္ေန႔မေတြ႕ တစ္ေန႔ေတြ႕မွာေပါ့" ဟု အားေပးစကားေျပာရေလသည္။
ႀကီးႀကီးခင္သည္ ကၽြန္မကို အားကိုေသာ မ်က္လံုးႀကီးမ်ားႏွင့္ အဓိပၸာယ္ပါပါၾကည့္ကာ ေခါင္းညိတ္ သျဖင့္ ကၽြန္မမွာ ဆထက္တုိးကာ ရင္ထဲ၌ ပိုေလးသထက္ ေလးသြားေလသည္။

အပိုင္း (၇) ဆက္ရန္

.

3 comments:

:P said...

ခက္လိုက္တာေနာ္...
နက္နဲတယ္ဆုိတာ ဒါမ်ိဳးျဖစ္မယ္...။ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး အေျဖရွာပံုကို ဖတ္ရင္းနဲ့ေတာင္ မူးတယ္...။

ေမဓာ၀ီ said...

ဒီအပိုင္းကို ဖတ္ရတာ အရမ္းႀကိဳက္တယ္။ ဓာတ္ကို စိတ္မ၀င္စား နားမလည္ေပမဲ့ ျမန္မာ အကၡရာေတြ သိပ္စိတ္၀င္စားလို႔။
၀-တလံုးကေနၿပီး အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္လာပံုကို ေရးထားတဲ့ ကဗ်ာေလးလဲ ႀကိဳက္တယ္။
ေနာက္ျပီး တျပားႏွစ္ျပား လင္ပန္းျပားကဗ်ာေလး။
အဲဒီကဗ်ာကတပုဒ္ထဲ မဟုတ္ဘူး။ ဆင္တူ႐ိုးမွား ၂ပုဒ္လား ၃ ပုဒ္လားရွိတယ္။ တလံုး ႏွစ္လံုး နဲ႔ တ၀ိုင္း ႏွစ္၀ိုင္း ထင္တယ္။ အေဖက အဲဒီကဗ်ာေတြကို နမူနာ အတုယူျပီး ေရးခဲ့ဖူးေသးတယ္။ ငယ္ငယ္က ဖတ္ခဲ့ဖူးေပမဲ့ ခုေတာ့ အဲဒီစာအုပ္ အိမ္မွာ ေပ်ာက္သြားျပီထင္တယ္။ အေဖ့ကိုေမးေတာ့လဲ အလြတ္မရေတာ့ဘူးတဲ့။

ဦးခ်စ္ေမာင္ ေျပာတဲ့ စကားလဲ သေဘာက်လိုက္တာ။
စာတလံုး ဘုရားတဆူ ဆိုတာ ... အဟုတ္ပဲ။
က်ယ္၀န္းတဲ့ စာေပနယ္ထဲမွာ တကယ္တမ္း ကိုယ္သိတာက ႏွမ္းေစ့ေလာက္ မုန္ညင္းေစ့ေလာက္သာသာပါ။ ဒီထက္ဒီ အမ်ားႀကီး သိခ်င္ေသးတယ္။ သိဖို႔လဲ ႀကိဳးစားခ်င္ေသးတယ္။

ဒီပို႔စ္ကို ဖတ္ရတာ အရမ္းအားရ ေက်နပ္ သေဘာက် ႏွစ္ျခိဳက္တဲ့အတြက္ မေရႊစင္ကို ေက်းဇူးမ်ားစြာ တင္မိပါေၾကာင္း :)

Anonymous said...

as ma mdy said

ဒီပို႔စ္ကို ဖတ္ရတာ အရမ္းအားရ ေက်နပ္ သေဘာက် ႏွစ္ျခိဳက္တဲ့အတြက္ မေရႊစင္ကို ေက်းဇူးမ်ားစြာ တင္မိပါေၾကာင္း :)

i dont have mm font, sorry

thank u so much for this post