ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ေကာက္ျပန္႔ေပၚမွ ႏြားေတြဆင္းသြားသံ ၾကားေသာ္လည္း လွည့္မၾကည့္ေပ။ လႊာၿပီး ခ်ဆဲ ေကာက္႐ုိးလႊာကုိ ေကာက္ျပန္႔ေဘးတြင္ခ်သည္။ ေနာက္တစ္လႊာ ရႏိုင္ေသး၏ေလာ ေကာက္ဆြ ျဖင့္ ဆြၾကည့္လုိက္သည္။ မယ္မွ်င္မွာမူ ႏြားစာေခါင္းေဘးအေရာကတြင္ ႏြားေတြ၏ ' လည္ပင္းတဲြ' ႀကိဳးကုိ ျဖဳတ္သည္။ တုိင္တြင္ ခ်ည္သည္။
ႏြားစာေခါင္းထဲသုိ႔ ႏြားစာေတြ ထည့္သည္။ ထု႔ိေနာက္ ေရထည့္သည္။ ေရနည္းေနသည္။ ႏြားေတြအတြက္ ေရလုိသည္။ မယ္မွ်င္တုိ႔ ခပ္ေနက် ေရမွာ စလင္းေခ်ာင္း ထဲက ေခ်ာင္းေရျဖစ္သည္။ လူေသာက္ရန္ သံုးရန္ ေရကုိ လက္ယက္တြင္းမွ ခပ္ယူသည္။ ႏြားအတြက္ ေရကုိမူ ေရစီးေၾကာင္းထဲက ေရ၊ ခ်ိဳးေရတြင္းထဲက ေရတုိ႔ကုိ ယူသည္။ ယခု ႏြားေရ သံုးေလးေခါက္ စာကုိ မယ္မွ်င္ မည္သုိ႔ခပ္မည္နည္း။
႐ြာထဲအိမ္မွ ေရခပ္ဆင္းလွ်င္ စလင္းေခ်ာင္းသည္ အိမ္ေနာက္ေဖး၌႐ွိ၏။ ယခုတလင္းထဲမွသြားလွ်င္ ေျမာင္းေဟာင္း ကုိ ေက်ာ္ရမည္။ လွည္းလမ္းကုိ ျဖတ္ရမည္။ လမ္းသင့္ရာ တစ္အိမ္အိမ္၏ အိမ္၀င္း ထဲသုိ႔၀င္ ေခ်ာင္းထဲသုိ႔ ဆင္း။ ေခ်ာင္းထဲသုိ႔ ဆင္းခါမွ်ျဖင့္ ေရမရေသးေပ။ ၾကက္သြန္ခင္းေတြ၏ ေျမာက္ဘက္ တြင္႐ွိေသာ ခ်ိဳးေရတြင္းသုိ႔ သြားရမည္။ ေဆာင္းေနမုိ႔ မပူဘူး ဆုိရျငား အခ်ိန္ကုိ မယ္မွ်င္ တြက္ရသည္။ အေဖ၊ အေမႏွင့္ ကုိရင္တုိ႔ ေကာက္ျပန္႔ ျပန္႔ၿပီးခ်ိန္တြင္ ထမင္းပဲြ အသင့္႐ွိမွ ေကာင္းမည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ မယ္မွ်င္သည္ ေခါင္းဖုလုပ္မည့္ ပုဆုိးစုတ္ကုိ ပခံုးေပၚတင္၊ ေရအုိးႏႈတ္ခမ္းကုိ လက္တစ္ဖက္ျဖင့္ ခ်ိတ္၊ လက္တစ္ဖက္က ေရငင္ပံုးကုိ ဆဲြလ်က္ ပုတီးပင္ဘုရားအေနာက္ဘက္႐ွိ ေရတြင္း သုိ႔ လာခဲ့သည္။
ေရတြင္းတြင္ လူမမ်ားပါ။ ေရငင္ပံုးကုိ အသံုးျပဳရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ မမ်ားျပားျငား အနီးအနား တလင္းမ်ား မွ တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စ ေရခပ္ေနၾကသည္။ ေရတြင္းႏႈတ္ခမ္း (ေရတြင္းေပါင္) ေပၚတြင္ အခ်ိဳင့္ကေလး႐ွိသည္။ မယ္မွ်င္၏ ေရအုိးဖင္ႏွင့္အေနေတာ္ပင္။ ေရပံုးမွာ အင္တဲြေတးထားေသာ ႏွီးေရပံုး ျဖစ္သည္။ ႀကိဳးမ်ားကုိ ေရပံုးထဲသုိ႔ လံုးေထြးလ်က္ထည့္ထားသည္။ ႀကိဳးတစ္ေထြးလံုး အျပင္သုိ႔ ထုတ္ၿပီး မွ ေရပံုးကုိ ေရတြင္းထဲသုိ႔ ခ်ႏုိင္သည္။ ႀကိဳးမဆံုးမီ ထိေတြ႕သံကုိ ၾကားလုိက္ရသည္။
မယ္မွ်င္သည္ ေရပံုးႀကိဳးကုိ 'ဆ'ၾကည့္သည္။ ေပါ့ပါးၿမဲ ေပါ့ပါးေနသည္။ ေရပံုးထဲ၌ ေရမျပည့္ေသး။ သုိ႔ေၾကာင့္ ေရပံုးကုိ ေရျပင္တြင္ ေဆာင့္ရသည္။ တြင္းထဲမွ လုိဏ္သံေပၚလာသည္။ ဆၾကည့္ျပန္ သည္။ ေလးလံေနသည္။ ေရျပည့္အေလးခ်ိန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ညာလက္က ဆဲြတင္ၿပီး ဘယ္ဘက္ လက္က ႀကိဳး ကုိ ေခြေပးသည္။
ေခ်ာင္းထဲတြင္ကား ေရအုိးကုိ ေရစီးထဲႏွစ္လွ်င္ တစ္ခဏခ်င္း ျပည့္ပါ၏။ ခ်ဳိးေရတြင္း၌ ေရငင္ပံုးျဖင့္ ငင္ရဦး၊ တစ္လွမ္းသာ႐ွိပါ၏။ သည္ေရတြင္းမွာကား ႀကိဳးဆယ္လွမ္း ဆယ္ေခါက္႐ွိမွ ေရတစ္ပံုးသာ ရသည္။ အနည္းဆံုး ဆယ္ေတာင္ခန္႔နက္မည္ထင္ရေသာ ေရတြင္းထဲမွ ေရကုိ သည္းခံၿပီး ငင္ရ သည္။ ႏွီးေရပံုး ပံုးလံုးျဖင့္ ဆယ္ပံုး၊ ပံုးျပားျဖင့္ ေျခာက္ပံုးငင္ထည့္လွ်င္ ျပည့္ၿမဲအုိးသည္ ယခု မျပည့္ေပ။ ခုနစ္ပံုးငင္မွ ျပည့္သည္။ ႏြားေတြသည္ ႏြားစာေခါင္းထဲက ေရကုိ အကုန္ေသာက္ႏွင့္ၿပီးၿပီ။ မယ္မွ်င္ ထည့္ေပး လုိက္ေသာ ေရကုိလည္း အကုန္ေသာက္ပစ္လုိက္ရာ မယ္မွ်င္မွာ အားငယ္စိတ္ ၀င္လာ၏။ ေနပူျငား တြင္းက နက္သည္။ အနည္းဆံုး ေလးေခါက္ကားခပ္ရမည္ဟုမယ္မွ်င္ ခန္႔မွန္းထားျငား ဒုတိယ အေခါက္ အတြက္ တစ္ပံုးငင္အၿပီးတြင္ ေရပံုးႀကိဳး ျပတ္က်ေလ၏။
ႀကီးမားက်ယ္ေလာင္ေသာ လိႈဏ္သံႀကီး ေပၚလာခ်ိန္တြင္ မယ္မွ်င္မွာ ေခါင္းနားပန္းႀကီးသြားေလ၏။ ' အေရးထဲမွ ေရပံုးႀကိဳးျပတ္ရတယ္လုိ႔ ' ဟု ျမည္တမ္းရင္း မယ္မွ်င္ သည္ အလ်ားလုိက္ ပဲ့ေသာ အုတ္ခဲက်ိဳး ကုိ လုိက္လံ႐ွာေဖြသည္။ ေရပံုးႀကိဳးတြင္ ခ်ည္သည္။ ႀကိဳးျပတ္က်ေသာ ေရပံုးမ်ားအနက္ သံေရပံုးက ေလးလံသည့္အတြက္ ေရတြင္းေအာက္ေျခအထိ နစ္ျမဳပ္သည္။ ႏွီးပံုးမ်ားကား မျမႇဳပ္။ အခ်ိဳ႕တံုးလံုး ေပၚေနကာ အခ်ိဳ႕မူ ဖင္ဘူးေတာင္းေထာင္လ်က္ ေပၚေနသည္။
မယ္မွ်င္သည္ အုတ္ခဲက်ိဳးခ်ည္ထားေသာ ေရပံုးႀကိဳးကုိ ေရတြင္းထဲသုိ႔ခ်သည္။ ပံုးႏႈတ္ခမ္းကုိ အုတ္ခဲျဖင့္ ခ်ိတ္ၿပီး ဆဲြတင္ရန္ျဖစ္ျငား ႀကိဳး တုိေနသည္။ ေရပံုးႏွင့္ အုတ္ခဲမထိ။ သံခ်ိတ္အခ်င္းခ်င္း ထိခတ္သံ တခၽြင္ခၽြင္ ကုိ ၾကားရသည္။
ေရတြင္းတြင္ ေရခပ္သူမ်ားသည္ မၾကာခဏ ႀကိဳးျပတ္က်ေလ့႐ွိသည္။ ထုိသူမ်ား၏ အခက္အခဲကုိ ေျဖ႐ွင္းရန္အတြက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ သံခ်ိတ္ အသင့္ထားသည္။ အ႐ြယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး အေနအထား အမ်ိဳးမ်ိဳး ႐ွိေသာ သံခ်ိတ္ေတြ ပါ၀င္ဖဲြ႕စည္းထားေသာ 'ခ်ိတ္ပေဒသာ'ကုိ မည္သူယူလာသနည္း။
မယ္မွ်င္ ၀မ္းသာစြာ လွမ္းၾကည့္သည္။ သံခ်ိတ္ပေဒသာကုိ ၿပံဳး႐ႊင္စြာ သယ္ေဆာင္လာသူမွာ ဘ၀င္း ျဖစ္သည္။
' ဘယ္သူ ေရပံုးႀကိဳး ျပတ္က်သလဲေဟ့၊ ေက်ာင္းေပၚကေတာင္ ၾကားရတယ္'
မယ္မွ်င္မွာ ျပတ္က်ေသာ ေရပံုးကုိ အုတ္ခဲျဖင့္ ခ်ိတ္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ဆဲြမလုိက္ခ်ိန္၌ ေရပံုးသည္ တစ္ေတာင္ခန္႔မွ်သာ ေျမာက္တက္ပါလာၿပီး ေလွ်ာက်သြားသည္။ ထပ္ၿပီးခ်ိတ္သည္။ ျပန္က်သြား ျပန္သည္။ ဘ၀င္း၏ သံခ်ိတ္ပေဒသာသည္ ေစာင္းေနေသာ ႏွီးပံုး ႏႈတ္ခမ္းကုိ လာခ်ိတ္သည္။ ဆဲြတင္ သည္။ ေရက်သံ တ႐ွဲ႐ွဲျဖင့္ ႏွီးပံုး ေျမာက္တက္သြားသည္။
' ေရာ့ဗ်ာ၊ မိန္းမေခ်ာ ျပတ္က်သြားတဲ့ ေရပံုး '
ဘ၀င္းက ဆယ္ယူရ႐ွိေသာ ေရပံုးကုိ လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ကုိင္လ်က္ ေပး၏။
' ေအးဟယ္၊ အေရးထဲမွာ ျပတ္က်တာဟဲ့ '
ေရပံုးကုိယူၿပီး ႀကိဳးတြင္ ျပန္တပ္ေနေသာ မယ္မွ်င္အား ဘ၀င္းသည္ စူးစူး၀ါး၀ါး စုိက္ၾကည့္္ေနသည္။ ထုိအခ်ိန္ တြင္ ခ်ိဳးကူသံမွအပ ထန္းေတာတြင္းမွာေရာ တလင္းတုိက္မ်ားပါ တိတ္ဆိတ္ေနသည္။
' ငါ ေရငင္ ေပးရမလား မယ္မွ်င္ '
မယ္မွ်င္သည္ ႀကိဳးတပ္ၿပီးေသာေရပံုးကုိ ကမ္းေပး၏။ ဘ၀င္းသည္ လူစြမ္း လူစ ျပေသာအေနျဖင့္ ဘယ္ ညာ လက္ႏွစ္ဖက္ လဲႊလ်က္ ေရငင္၏။ ေရအုိးထဲသုိ႔ တစ္ပံုးၿပီးတစ္ပံုး ေလာင္းထည့္ေပးရာက 'မယ္မွ်င္ နင့္ကုိ ငါ ႀကိဳက္တယ္ ' ဟု ဆုိင္းမဆင့္ ဗံုမဆင့္ ေျပာခ်လုိက္ေလ၏။
မယ္မွ်င္ တစ္ကုိယ္လံုး တုန္ယင္သြားသည္။
' ဘာေျပာတယ္ '
တိက်ျပတ္သားစြာ ၾကားရပါလ်က္ တမင္ ဟန္လုပ္ၿပီး မာန္ျခင္းျဖစ္၏။
' နင့္ကုိ ငါႀကိဳက္တယ္ ေျပာတာဟ '
ထုိအခ်ိန္တြင္ ဘ၀င္း ငင္ေနေသာ ေရပံုးမွာ ခရီးတစ္၀က္တြင္သာ ႐ွိေသး၏။ သုိ႔ျဖစ္၍ ဘ၀င္းသည္ ေရပံုးကုိ ဆက္မငင္ေသးဘဲ တန္းလန္းထား၏။
' ငါေလ အိပ္လည္း နင့္စိတ္၊ စားလည္း နင့္စိတ္ '
ေရတြင္းေပၚသုိ႔ ေရပံုးေရာက္မလာမခ်င္း ဘ၀င္းေျပာသမွ် မယ္မွ်င္ နားေထာင္ေနရေတာ့မည္။ သုိ႔ေသာ္ သည္အျဖစ္မ်ိဳးကုိ မယ္မွ်င္အျဖစ္မခံပါ။ ေရမျပည့္ေသးေသာ အုိးကုိ ေကာက္ယူကာ ခါးေစာင္းတင္လ်က္ ထြက္လာေလ၏။
' ေရပံုး မယူေတာ့ဘူးလား '
မယ္မွ်င္ လွည့္မၾကည့္ပါ။
' အုိးထဲမွာ ေရမျပည့္ေသးဘူးေလ '
မယ္မွ်င္ အသြားမရပ္ေသာအခါ ဘ၀င္း ေျပးလုိက္လာသည္။
' မယ္မွ်င္ ေရပံုး ေရပံုး '
ေရခ်ိဳးအၿပီးတြင္ ေရတစ္အုိး႐ြက္ၿပီး ျပန္မည္ဟု ေရအုိးတစ္လံုး ခါးေစင္းတင္လ်က္ ထြက္လာေသာ ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ ခရီးတစ္၀က္မွ ဆီးႀကိဳေမး၏။ ဘ၀င္းမွာ ေရတစ္စက္စက္က်ေနေသာ ေရပံုးကုိ ေျမႀကီး ခဲ တစ္ခဲႏွင့္ ကပ္ေထာင္ထားခဲ့ၿပီး ထြက္ေျပးေလ၏။
သည္အျဖစ္ကုိ ျမင္ေသာ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ အေမွာ္ေၾကးေတြ ေပက်ံက်ံျဖင့္ တလင္းထဲမွ ထြက္ လာ၏။
' ဟဲ့ ေကာင္မေလး ဘာျဖစ္တာတံုး '
ေမာင္ေဆး႐ုိးက တမင္ေမးျခင္းျဖစ္၏။ သူ႔ေယာက္ဖအငယ္က သုတ္ကယက္ထြက္ေျပးသည္ကုိ ျမင္ကတည္း က ရည္းစားစကား လုိက္ေျပာျခင္းသာျဖစ္ရမည္ကုိ အတပ္ေတြးမိသည္။ ေတြးမိေသာ္ ျငားႏွမ ျဖစ္သူ အေနရထုိင္ရ မခက္ေစရန္ မေျဖတတ္မၾကားတတ္ ျဖစ္ေနသည္ကုိ အရသာခံလုိသျဖင့္ တမင္ ေမးျခင္းျဖစ္၏။
' ဟဲ့ေကာင္မေလး၊ ဘာျဖစ္တာတံုးေမးေနတာ မၾကားဘူးလား '
' က်ဳပ္ကုိ လူပ်ိဳစကား ေျပာသေတာ့္'
မယ္မွ်င္သည္ ေျခေဆာင့္ၿပီး အေျဖေပးရာက ေရအုိးကုိ ႏြားတင္းကုပ္ေဘးတြင္ ခ်ပစ္ခဲ့သည္။
သည္ႏွယ္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရဲေသာသတၱိ သူ႔ႏွမတြင္ မ႐ွိဟု ထင္ထားမိေသာ ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ တုတ္ထုိးအုိးေပါက္ အေျပာခံရသျဖင့္ ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖစ္ကာ က်န္ရစ္ခဲ့ေလ၏။
' လူပ်ိဳ ဘာျဖစ္သလဲဟဲ့ '
ေဒၚေ႐ႊအိမ္က လံုးေစ့ပတ္ေစ့ နားမလည္ေသာေၾကာင့္ သားကုိေမး၏။ သားျဖစ္သူ ေမာင္ေဆး႐ုိး မွာလည္း သူ႔ကုိယ္သူ ေခတ္မီသည္ဟု ထင္မွတ္ခဲ့ျငား ယခုကဲ့သုိ႔ 'နားေတ့ပါးေတ့ ' ႀကံဳရေသာအခါ ပါးစပ္မရဲေပ။ ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ ႐ြယ္႐ြယ္လတ္လတ္ က်ား မ မဟူ ဟီရိၾသတၱပၸ တရားကုိ အေလး ထားၾကသည္။ ဇာတ္စင္ေပၚတြင္ မင္းသား မင္းသမီးတုိ႔ ႏွစ္ပါးသြားကစဥ္တြင္ ခ်စ္စကား ႀကိဳက္ စကားေျပာသည္က လဲြ၍ ျပင္ပတြင္ ႐ွက္စရာကိစၥဟု သေဘာထားၾကသည္။ မယ္မွ်င္ နားမလည္ ေသာေၾကာင့္ ေမာင္ေ႐ွ႕တြင္ ေျပာထြက္ျငား၊ နားလည္ေသာ ေဆး႐ုိးမွာ အေမ့ေ႐ွ႕မွာ ေျပာမထြက္။
' မသိပါဘူး အေမရာ '
ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ အေမ့ေ႐ွ႕တြင္သာ ထုိစကားကုိ ေျပာမထြက္ျငား က်ီးဒန္ေ႐ွ႕တြင္ကား ေျပာရဲ သည္။
' ညည့္ေမာင္အငယ္က ငါ့ႏွမကုိ ရည္းစားစကား လုိက္ေျပာေနပါကလား '
က်ီးဒန္ သိထားသည္မွာ မယ္မွ်င္ကုိ ႀကိဳက္ေနသူသည္ အႀကီးေကာင္ ဘမင္းျဖစ္၏။ ယခု နားျဖင့္ ၾကားရသည္က အငယ္ေကာင္။
' ေတာ္ ဘာေျပာတယ္ '
' ညည့္ေမာင္ အငယ္ေကာင္ ဘ၀င္း '
' ဘ၀င္း ဘာျဖစ္သတံုး '
' ဘာျဖစ္ရမတံုး၊ မယ္မွ်င္ကုိ ရည္းစားစကား လုိက္ေျပာတာ အေမနဲ႔ ပက္ပင္းတုိးတာေပါ့ '
' ေတာ့္အေမက ပါးခ်မလႊတ္ဘူးလား '
' ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ပါးခ်မလႊတ္ေပမဲ့၊ ေတာ္ေတာ္က်မွ ဘုန္းႀကီးကုိ သြားေလွ်ာက္ရင္ ဒုကၡပဲေဟ့'
ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ အမွန္ပင္ ေယာက္ဖအငယ္အတြက္ စုိးရိမ္စိတ္မ်ား ၀င္လာေလသည္။ ေယာက္ဖ အငယ္သည္ ဖေအကုိ ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ဆက္ေနျငား စိတ္က အ႐ြယ္ေရာက္ေနၿပီ။ ေယာက္ဖကုိ ေလးစားခ်စ္ခင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေမာင္ေဆး႐ုိးက သံေယာဇဥ္ ႐ွိသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ ခ်က္ခ်င္းမသြားႏုိင္ေသး။ သူသည္ ကေလးကုိ တလင္းထဲသုိ႔ေခၚရန္ လာျခင္း ျဖစ္သည္။ တလင္းထဲတြင္ ေကာက္ဆြေနခ်ိန္၌ အမႈန္ထေသာေၾကာင့္ ကေလးကုိ ေခၚရန္ မသင့္ေပ။ ယခုအခ်ိန္သည္ ေကာက္ျပန္႔ေပၚသုိ႔ ႏြားတဲြ တင္စျဖစ္သျဖင့္ အမႈန္မထေသးေခ်။ အေဖေရာ အေမ ပါ ' သမီးကေလး ေခ်ာစိန္၊ မလာတာၾကာၿပီ' ဟု ယေန႔နံနက္တြင္ သံုးႀကိမ္ေလာက္ ျမည္တမ္း သည္။ သုိ႔အတြက္ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ သမီးကုိ ေခၚရန္ ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
' ကေလး ေကာ က်ီးဒန္ '
' အေမ့ဆီမွာ ႐ွိမယ္ထင္တာပဲ '
က်ီးဒန္သည္ သပိတ္တစ္လံုးကုိ ေက်ာက္ခဲ စားေနသည္။ ေက်ာက္ခဲမွာ ျဖဴေဖြးညက္ေညာေန သည္။ ထုိေက်ာက္ခဲ ၏ ညက္ေညာ ေခ်ာမြတ္မႈျဖင့္ သပိတ္ကုိ ပြတ္တုိက္ေပးေနျခင္းျဖစ္၏။
ေမာင္ေဆး႐ုိး သည္ ေယာကၡမ၏ အိမ္ေပၚသုိ႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္သည္။ ပုခက္ လႈပ္မေန။
' အိမ္ေပၚ မွာ ကေလးေရာ လူႀကီးေရာ မ႐ွိဘူး က်ီးဒန္၊ ဘယ္ဘက္မ်ား သြားမယ္ ေျပာသြားၾကသတံုး'
က်ီးဒန္မွာ အေျပာရ ခက္ေနသည္။ ႐ြာထဲတြင္ ကေလးေျမးငယ္ ႐ွားပါးသည္။ သည္ကေလးအ႐ြယ္ ႐ြယ္တူမွာမ႐ွိ။ ကေလးက သေႏၶလည္း ေကာင္းသည့္အတြက္ ခ်ီခ်င္ပုိးခ်င္သည့္သူ ေပါမ်ား၏။ ကေလး သည္ မေအရင္းက်ီးဒန္ထံထက္ ဘြားေတာ္ေဒၚေ႐ႊအိမ္ထံ အ႐ွိမ်ား၊ အေနမ်ားသည္။
ေဒၚေ႐ႊအိမ္ သည္ ကေလးအိပ္ေနသခုိက္၌ အိမ္မႈကိစၥမ်ား ေဆာင္႐ြက္သည္။ ထမင္းအုိးေမႊလုိက္၊ ပုခက္ လဲႊလုိက္၊ ၾကက္သြန္လွီးလုိက္၊ ပုခက္လဲႊလုိက္ျဖင့္။ သုိ႔ရာတြင္ အလုပ္ထဲ၌ ေဒၚေ႐ႊအိမ္ အာ႐ံုနစ္သြားခ်ိန္၀ယ္ ပုခက္ကုိ ေမ့ေနၿပီ။ ကေလးကလည္း ပုခက္ရပ္သြားေသာေၾကာင့္ ႏုိးလာေစ ကာမူ မငုိေပ။ တစ္ေယာက္ေယာက္က အိမ္ေပၚသုိ႔ ခၽြတ္နင္းၿပီး တက္လာသည္။ ကေလးကုိ ေကာက္ခ်ီသည္။ မ်က္ႏွာ မေ႐ြးေသာ ကေလးသည္ ခၽြတ္နင္းၿပီး တက္လာသူေနာက္သုိ႔ ပါသြား ေလ၏။
' အေမေရ သမီးေလးေကာ '
ထုိအခါက်မွ ေဒၚေ႐ႊအိမ္ မ်က္လံုးျပဴးေတာ့သည္။ ပုခက္ထဲ၌ ကေလးမ႐ွိ။ ဤသုိ႔ျဖင့္ က်ီးဒန္မွာ ႐ြာ႐ုိးကုိးေပါက္ ေလွ်ာက္ၿပီး ကေလးကုိ ႐ွာေဖြရသည္။
' ႏုိ႔ေတြသက္ေနလုိ႔ ကေလးႏုိ႔တုိက္ပါရေစ။ ကေလးသူခုိးမ်ား ႐ွိရင္ ကေလးကုိ ထုတ္ေပးၾကပါ '
ထုိအခါမ်ိဳး တြင္ကား ကေလးခ်ီသြားသူမ်ားသည္ ရယ္ရယ္ ေမာေမာျဖင့္ ကေလးကုိ ထုတ္ေပး တတ္ၾက၏။ ယခုလည္း က်ီးဒန္မွာ ကေလး အ႐ွာထြက္ရဦးမည္။
' ထားခဲ့ ထားခဲ့၊ သပိတ္ေတြ ငါလုပ္လုိက္မယ္ '
ေက်ာက္ခဲစားသည့္အလုပ္ကုိ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ လုပ္တတ္ေနၿပီ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အျပင္ပန္း လွေစရန္ သပိတ္ကုိယ္ထည္အျပင္ပုိင္းကုိသာ ေျပာင္ေခ်ာေနေအာင္ ပြတ္တုိက္ေပးၾက၏။
ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ ေက်ာင္းေနစဥ္က အဖံုးမပါေသာ သပိတ္ၾကမ္းကုိ ထမ္းခဲ့ရသည္။ အျပင္ႏွယ္ မေခ်ာေမြ႕ေသာ သပိတ္အတြင္းပုိင္းကုိ ၾကည့္ၾကည့္ၿပီး ေမာင္ေဆး႐ုိး စိတ္မခ်မ္းသာေပ။ ထုိအနာေဆြး အနာေဟာင္းေၾကာင့္ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ သပိတ္ကုိ ေက်ာက္စားသည့္အခါတုိင္း အတြင္းပါ ေခ်ာသည္။ ဤသည္ ကုိ ရည္ညႊန္းလ်က္ မိက်ီးဒန္က ေသခ်ာစြာ မွာသြားသည္။
' အတြင္းပါ ေခ်ာလုိ႔ဆုိၿပီး ေတာ့္ကုိ ဘယ္သူမွ် ပုိက္ဆံပုိေပးမွာ မဟုတ္ဘူး။ ခရီးတြင္ေအာင္ အျပင္ မွာပဲေခ်ာ '
' ေအးပါ ေအးပါ ' ဆုိကာ ေမာင္ေဆး႐ုိး မိက်ီးဒန္၏ ကုိယ္ေငြ႕စဲြေနေသာ ေနရာ၌ ၀င္ထုိင္သည္။ အေနအထား ခဏခဏ မေျပာင္းရေစရန္ ေျခဆင္းထုိင္သည္။ သပိတ္တစ္လံုးကုိ ေပါင္ေပၚ ဆဲြတင္ သည္။ အတြင္းက အ၀တ္ခုကုိင္ကာ အျပင္တြင္ ပြတ္ရာခ်င္းထပ္ေအာင္ ေက်ာက္စားသည္။
တစ္လံုးၿပီးသြားၿပီ။ က်ီးဒန္ ေရာက္မလာေသး။ ေနာက္တစ္လံုးကုိ ေပါင္ေပၚသုိ႔တင္သည္။ တစ္၀က္ေက်ာ္အၿပီး၌ လူရိပ္ျမင္ျငား ေမာ့မၾကည့္ျဖစ္။ ၀င္လာသူမွာ မိက်ီးဒန္မဟုတ္။ သူ႔ေမာင္ ဘမင္းျဖစ္သည္။ ပခံုးတလႈပ္လႈပ္ ေခါင္းတလႈပ္လႈပ္ျဖင့္ အလုပ္ လုပ္ေနသူမွာ အစ္မေလာ ေယာက္ဖေလာ မစစ္ေဆး။ မိက်ီးဒန္အမွတ္ျဖင့္ ' အစ္မေရ၊ မယ္မွ်င့္ကုိ ေျပာၿပီးၿပီလား ' ဟုေမး သည္။
ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ ကိသကေအာက္ျဖစ္သည္။ သမီး၏ ခ်စ္ေရးႀကိဳက္ေရးကုိ ဖေအ မသိရသည့္နည္းတူ ႏွမ၊ အစ္မ၏ ခ်စ္မႈေရးရာမ်ားကုိ ေမာင္မ်ား မသိရ မျမင္ရ။ ဟီရိၾသတၱပၸတရား ကုိေ႐ွ႕တန္းတင္ထားခ်ိန္တြင္ ဘမင္းသည္ ေမာင္ေဆး႐ုိး၏ ႏွမကိစၥကုိ ေမာင္ေဆး႐ုိးအား လာေရာက္ေျပာေနသည္။ သူ႔ႏွမ မယ္မွ်င့္အား ဘမင္း၏ ညီ ဘ၀င္းက လုိက္ၿပီး ကပ္ေနသည္ကုိ ယမန္ေန႔က ေမာင္ေဆး႐ုိး မ်က္ျမင္ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ ယခု ဘ၀င္း၏အစ္ကုိ ဘမင္းက ေမာင္ေဆး႐ုိးအား က်ီးဒန္အထင္ျဖင့္ လာေျပာျပန္ၿပီ။
' အစ္မရာ၊ ငါ တလင္းထဲက အျပင္မထြက္ပါဘူး။ အလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားၿပီး လုပ္ေနပါတယ္ '
ဘမင္းသည္ သူ႔အစ္မ က်ီးဒန္အမွတ္ျဖင့္ ေမာင္ေဆး႐ုိး၏ ေဘးတြင္ လာၿပီးထုိင္သည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ ထကန္ပစ္ရ ေကာင္းႏုိးႏုိး၊ ေခ်ာင္းဟန္႔ရ ေကာင္းႏုိးႏုိး အႀကံထုတ္ေနမိသည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိး အႀကံမရမီ လမ္းဘက္မွ ေခ်ာစိန္သားအမိ၏ အသံမ်ားကုိ ၾကားရ၏။ ထုိအခါက်မွ သူ စကားေျပာေနက် သူ႔အစ္မ မဟုတ္ပါတကားဟု ဘမင္း သတိျပဳမိသည္။ ခ်က္ခ်င္း အထိတ္တလန္႔ ထသည္။ ျပဴးတူးၿပဲတဲ ျဖစ္ၿပီး ထေျပးရာ တဲတံစက္ၿမိတ္ႏွင့္ ထုိးမိသည္။
' ဟဲ့ ဘမင္း၊ ဘာလာလုပ္တာတံုး။ သည္မွာ သမီးလက္လွမ္းေနတယ္ '
မိက်ီးဒန္ လွမ္းေအာ္ျငား ဘမင္း လွည့္မၾကည့္ပါ။ မႊန္ထူၿပီး ေျပးရာ ႏြားကုိ ၀င္တုိး၊ လွည္းကုိ ၀င္တုိက္ မိသည္။
' ကေလးေရ၊ သမီးေရ၊ ေခ်ာစိန္ေရ '
အိမ္ေပၚမွ ဘုိးေအက လွမ္းၿပီး အသံေပးသည္။
က်ည္ေပြ႕ နားဆဲြကေလး ၀တ္ဆင္ထားေသာ ကေလးသည္ နားဆဲြ တခါခါျဖင့္ ' ခ်ိဳမုိင္မုိင္' လုပ္ျပ၏။ ထုိအခါ ဘုိးေအက ' ခ်ဥ္မုိင္မုိင္ ခ်ိဳးခ်ိဳး ' ဟု ေအာ္၏။ ကေလးက လက္သီးဆုပ္ ျဖန္႔ခ်ည္ လုပ္ျပ၏။ ဘုိးေအျဖစ္သူ ေမာၿပီး က်န္ခဲ့ေတာ့မွ ေခ်ာစိန္သားအမိ ကနားဖ်င္းေအာက္သုိ႔ ျမဴးထူး႐ႊင္ ပ်စြာ ေရာက္ လာ၏။
' သမီးေရ လာေဟ့၊ ဘနဲ႔ အေမႀကီးတုိ႔ ေမွ်ာ္ေနေရာ့မယ္ '
ေမာင္ေဆး႐ုိးက လက္၀ါးခ်င္း အသံျမည္ေအာင္ ႐ုိက္ၿပီး ကေလးကုိ ေခၚ၏။
' ေနစမ္းပါဦးေတာ္၊ ကေလးမွာ လင္းကတည္းက ႏုိ႔ မစုိ႔ရေသးဘူး '
က်ီးဒန္သည္ ခံုတန္းလ်ားတစ္ခုေပၚသုိ႔ ၀င္ထုိင္ၿပီး ကေလးကုိ ႏုိ႔တုိက္ရာက ေမာ့ၾကည့္၏။
' ေတာ္နဲ႔ ေတာ့္ေယာက္ဖ အႀကီးေကာင္နဲ႔ ဘာျဖစ္ၾကသတံုး '
' ဘမင္းလား '
' အႀကီးေကာင္ဆုိမွေတာ့ ဘမင္းအျပင္ ဘယ္သူ႐ွိဦးမွာတံုး '
ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ရယ္ေမာကာ မိက်ီးဒန္ေဘးတြင္ ၀င္ထုိင္၏။
' အဲသည္ အေကာင္ေပါ့ေအ၊ အုိးေတြၾကားထဲထုိင္ၿပီး ေက်ာက္စားေနတဲ့ ငါ့ကုိ နေမာ္နမဲ့နဲ႔ ညည္းမွတ္ၿပီး ေတာ့ေအ၊ ငါ့ႏွမအေၾကာင္း လာေျပာေတာ့တာကုိး '
' အမယ္ေလးေတာ္ ' ဟု ေအာ္ကာ က်ီးဒန္မွာ ရင္ကုိ ဖိထားရ၏။ ' ထၿပီး နားရင္းပါးရင္း ႐ုိက္ပါေတာလား ' အႀကံေပး၏။
ဆက္ရန္
.
႐ြာထဲအိမ္မွ ေရခပ္ဆင္းလွ်င္ စလင္းေခ်ာင္းသည္ အိမ္ေနာက္ေဖး၌႐ွိ၏။ ယခုတလင္းထဲမွသြားလွ်င္ ေျမာင္းေဟာင္း ကုိ ေက်ာ္ရမည္။ လွည္းလမ္းကုိ ျဖတ္ရမည္။ လမ္းသင့္ရာ တစ္အိမ္အိမ္၏ အိမ္၀င္း ထဲသုိ႔၀င္ ေခ်ာင္းထဲသုိ႔ ဆင္း။ ေခ်ာင္းထဲသုိ႔ ဆင္းခါမွ်ျဖင့္ ေရမရေသးေပ။ ၾကက္သြန္ခင္းေတြ၏ ေျမာက္ဘက္ တြင္႐ွိေသာ ခ်ိဳးေရတြင္းသုိ႔ သြားရမည္။ ေဆာင္းေနမုိ႔ မပူဘူး ဆုိရျငား အခ်ိန္ကုိ မယ္မွ်င္ တြက္ရသည္။ အေဖ၊ အေမႏွင့္ ကုိရင္တုိ႔ ေကာက္ျပန္႔ ျပန္႔ၿပီးခ်ိန္တြင္ ထမင္းပဲြ အသင့္႐ွိမွ ေကာင္းမည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ မယ္မွ်င္သည္ ေခါင္းဖုလုပ္မည့္ ပုဆုိးစုတ္ကုိ ပခံုးေပၚတင္၊ ေရအုိးႏႈတ္ခမ္းကုိ လက္တစ္ဖက္ျဖင့္ ခ်ိတ္၊ လက္တစ္ဖက္က ေရငင္ပံုးကုိ ဆဲြလ်က္ ပုတီးပင္ဘုရားအေနာက္ဘက္႐ွိ ေရတြင္း သုိ႔ လာခဲ့သည္။
ေရတြင္းတြင္ လူမမ်ားပါ။ ေရငင္ပံုးကုိ အသံုးျပဳရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ မမ်ားျပားျငား အနီးအနား တလင္းမ်ား မွ တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စ ေရခပ္ေနၾကသည္။ ေရတြင္းႏႈတ္ခမ္း (ေရတြင္းေပါင္) ေပၚတြင္ အခ်ိဳင့္ကေလး႐ွိသည္။ မယ္မွ်င္၏ ေရအုိးဖင္ႏွင့္အေနေတာ္ပင္။ ေရပံုးမွာ အင္တဲြေတးထားေသာ ႏွီးေရပံုး ျဖစ္သည္။ ႀကိဳးမ်ားကုိ ေရပံုးထဲသုိ႔ လံုးေထြးလ်က္ထည့္ထားသည္။ ႀကိဳးတစ္ေထြးလံုး အျပင္သုိ႔ ထုတ္ၿပီး မွ ေရပံုးကုိ ေရတြင္းထဲသုိ႔ ခ်ႏုိင္သည္။ ႀကိဳးမဆံုးမီ ထိေတြ႕သံကုိ ၾကားလုိက္ရသည္။
မယ္မွ်င္သည္ ေရပံုးႀကိဳးကုိ 'ဆ'ၾကည့္သည္။ ေပါ့ပါးၿမဲ ေပါ့ပါးေနသည္။ ေရပံုးထဲ၌ ေရမျပည့္ေသး။ သုိ႔ေၾကာင့္ ေရပံုးကုိ ေရျပင္တြင္ ေဆာင့္ရသည္။ တြင္းထဲမွ လုိဏ္သံေပၚလာသည္။ ဆၾကည့္ျပန္ သည္။ ေလးလံေနသည္။ ေရျပည့္အေလးခ်ိန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ညာလက္က ဆဲြတင္ၿပီး ဘယ္ဘက္ လက္က ႀကိဳး ကုိ ေခြေပးသည္။
ေခ်ာင္းထဲတြင္ကား ေရအုိးကုိ ေရစီးထဲႏွစ္လွ်င္ တစ္ခဏခ်င္း ျပည့္ပါ၏။ ခ်ဳိးေရတြင္း၌ ေရငင္ပံုးျဖင့္ ငင္ရဦး၊ တစ္လွမ္းသာ႐ွိပါ၏။ သည္ေရတြင္းမွာကား ႀကိဳးဆယ္လွမ္း ဆယ္ေခါက္႐ွိမွ ေရတစ္ပံုးသာ ရသည္။ အနည္းဆံုး ဆယ္ေတာင္ခန္႔နက္မည္ထင္ရေသာ ေရတြင္းထဲမွ ေရကုိ သည္းခံၿပီး ငင္ရ သည္။ ႏွီးေရပံုး ပံုးလံုးျဖင့္ ဆယ္ပံုး၊ ပံုးျပားျဖင့္ ေျခာက္ပံုးငင္ထည့္လွ်င္ ျပည့္ၿမဲအုိးသည္ ယခု မျပည့္ေပ။ ခုနစ္ပံုးငင္မွ ျပည့္သည္။ ႏြားေတြသည္ ႏြားစာေခါင္းထဲက ေရကုိ အကုန္ေသာက္ႏွင့္ၿပီးၿပီ။ မယ္မွ်င္ ထည့္ေပး လုိက္ေသာ ေရကုိလည္း အကုန္ေသာက္ပစ္လုိက္ရာ မယ္မွ်င္မွာ အားငယ္စိတ္ ၀င္လာ၏။ ေနပူျငား တြင္းက နက္သည္။ အနည္းဆံုး ေလးေခါက္ကားခပ္ရမည္ဟုမယ္မွ်င္ ခန္႔မွန္းထားျငား ဒုတိယ အေခါက္ အတြက္ တစ္ပံုးငင္အၿပီးတြင္ ေရပံုးႀကိဳး ျပတ္က်ေလ၏။
ႀကီးမားက်ယ္ေလာင္ေသာ လိႈဏ္သံႀကီး ေပၚလာခ်ိန္တြင္ မယ္မွ်င္မွာ ေခါင္းနားပန္းႀကီးသြားေလ၏။ ' အေရးထဲမွ ေရပံုးႀကိဳးျပတ္ရတယ္လုိ႔ ' ဟု ျမည္တမ္းရင္း မယ္မွ်င္ သည္ အလ်ားလုိက္ ပဲ့ေသာ အုတ္ခဲက်ိဳး ကုိ လုိက္လံ႐ွာေဖြသည္။ ေရပံုးႀကိဳးတြင္ ခ်ည္သည္။ ႀကိဳးျပတ္က်ေသာ ေရပံုးမ်ားအနက္ သံေရပံုးက ေလးလံသည့္အတြက္ ေရတြင္းေအာက္ေျခအထိ နစ္ျမဳပ္သည္။ ႏွီးပံုးမ်ားကား မျမႇဳပ္။ အခ်ိဳ႕တံုးလံုး ေပၚေနကာ အခ်ိဳ႕မူ ဖင္ဘူးေတာင္းေထာင္လ်က္ ေပၚေနသည္။
မယ္မွ်င္သည္ အုတ္ခဲက်ိဳးခ်ည္ထားေသာ ေရပံုးႀကိဳးကုိ ေရတြင္းထဲသုိ႔ခ်သည္။ ပံုးႏႈတ္ခမ္းကုိ အုတ္ခဲျဖင့္ ခ်ိတ္ၿပီး ဆဲြတင္ရန္ျဖစ္ျငား ႀကိဳး တုိေနသည္။ ေရပံုးႏွင့္ အုတ္ခဲမထိ။ သံခ်ိတ္အခ်င္းခ်င္း ထိခတ္သံ တခၽြင္ခၽြင္ ကုိ ၾကားရသည္။
ေရတြင္းတြင္ ေရခပ္သူမ်ားသည္ မၾကာခဏ ႀကိဳးျပတ္က်ေလ့႐ွိသည္။ ထုိသူမ်ား၏ အခက္အခဲကုိ ေျဖ႐ွင္းရန္အတြက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ သံခ်ိတ္ အသင့္ထားသည္။ အ႐ြယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး အေနအထား အမ်ိဳးမ်ိဳး ႐ွိေသာ သံခ်ိတ္ေတြ ပါ၀င္ဖဲြ႕စည္းထားေသာ 'ခ်ိတ္ပေဒသာ'ကုိ မည္သူယူလာသနည္း။
မယ္မွ်င္ ၀မ္းသာစြာ လွမ္းၾကည့္သည္။ သံခ်ိတ္ပေဒသာကုိ ၿပံဳး႐ႊင္စြာ သယ္ေဆာင္လာသူမွာ ဘ၀င္း ျဖစ္သည္။
' ဘယ္သူ ေရပံုးႀကိဳး ျပတ္က်သလဲေဟ့၊ ေက်ာင္းေပၚကေတာင္ ၾကားရတယ္'
မယ္မွ်င္မွာ ျပတ္က်ေသာ ေရပံုးကုိ အုတ္ခဲျဖင့္ ခ်ိတ္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ဆဲြမလုိက္ခ်ိန္၌ ေရပံုးသည္ တစ္ေတာင္ခန္႔မွ်သာ ေျမာက္တက္ပါလာၿပီး ေလွ်ာက်သြားသည္။ ထပ္ၿပီးခ်ိတ္သည္။ ျပန္က်သြား ျပန္သည္။ ဘ၀င္း၏ သံခ်ိတ္ပေဒသာသည္ ေစာင္းေနေသာ ႏွီးပံုး ႏႈတ္ခမ္းကုိ လာခ်ိတ္သည္။ ဆဲြတင္ သည္။ ေရက်သံ တ႐ွဲ႐ွဲျဖင့္ ႏွီးပံုး ေျမာက္တက္သြားသည္။
' ေရာ့ဗ်ာ၊ မိန္းမေခ်ာ ျပတ္က်သြားတဲ့ ေရပံုး '
ဘ၀င္းက ဆယ္ယူရ႐ွိေသာ ေရပံုးကုိ လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ကုိင္လ်က္ ေပး၏။
' ေအးဟယ္၊ အေရးထဲမွာ ျပတ္က်တာဟဲ့ '
ေရပံုးကုိယူၿပီး ႀကိဳးတြင္ ျပန္တပ္ေနေသာ မယ္မွ်င္အား ဘ၀င္းသည္ စူးစူး၀ါး၀ါး စုိက္ၾကည့္္ေနသည္။ ထုိအခ်ိန္ တြင္ ခ်ိဳးကူသံမွအပ ထန္းေတာတြင္းမွာေရာ တလင္းတုိက္မ်ားပါ တိတ္ဆိတ္ေနသည္။
' ငါ ေရငင္ ေပးရမလား မယ္မွ်င္ '
မယ္မွ်င္သည္ ႀကိဳးတပ္ၿပီးေသာေရပံုးကုိ ကမ္းေပး၏။ ဘ၀င္းသည္ လူစြမ္း လူစ ျပေသာအေနျဖင့္ ဘယ္ ညာ လက္ႏွစ္ဖက္ လဲႊလ်က္ ေရငင္၏။ ေရအုိးထဲသုိ႔ တစ္ပံုးၿပီးတစ္ပံုး ေလာင္းထည့္ေပးရာက 'မယ္မွ်င္ နင့္ကုိ ငါ ႀကိဳက္တယ္ ' ဟု ဆုိင္းမဆင့္ ဗံုမဆင့္ ေျပာခ်လုိက္ေလ၏။
မယ္မွ်င္ တစ္ကုိယ္လံုး တုန္ယင္သြားသည္။
' ဘာေျပာတယ္ '
တိက်ျပတ္သားစြာ ၾကားရပါလ်က္ တမင္ ဟန္လုပ္ၿပီး မာန္ျခင္းျဖစ္၏။
' နင့္ကုိ ငါႀကိဳက္တယ္ ေျပာတာဟ '
ထုိအခ်ိန္တြင္ ဘ၀င္း ငင္ေနေသာ ေရပံုးမွာ ခရီးတစ္၀က္တြင္သာ ႐ွိေသး၏။ သုိ႔ျဖစ္၍ ဘ၀င္းသည္ ေရပံုးကုိ ဆက္မငင္ေသးဘဲ တန္းလန္းထား၏။
' ငါေလ အိပ္လည္း နင့္စိတ္၊ စားလည္း နင့္စိတ္ '
ေရတြင္းေပၚသုိ႔ ေရပံုးေရာက္မလာမခ်င္း ဘ၀င္းေျပာသမွ် မယ္မွ်င္ နားေထာင္ေနရေတာ့မည္။ သုိ႔ေသာ္ သည္အျဖစ္မ်ိဳးကုိ မယ္မွ်င္အျဖစ္မခံပါ။ ေရမျပည့္ေသးေသာ အုိးကုိ ေကာက္ယူကာ ခါးေစာင္းတင္လ်က္ ထြက္လာေလ၏။
' ေရပံုး မယူေတာ့ဘူးလား '
မယ္မွ်င္ လွည့္မၾကည့္ပါ။
' အုိးထဲမွာ ေရမျပည့္ေသးဘူးေလ '
မယ္မွ်င္ အသြားမရပ္ေသာအခါ ဘ၀င္း ေျပးလုိက္လာသည္။
' မယ္မွ်င္ ေရပံုး ေရပံုး '
ေရခ်ိဳးအၿပီးတြင္ ေရတစ္အုိး႐ြက္ၿပီး ျပန္မည္ဟု ေရအုိးတစ္လံုး ခါးေစင္းတင္လ်က္ ထြက္လာေသာ ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ ခရီးတစ္၀က္မွ ဆီးႀကိဳေမး၏။ ဘ၀င္းမွာ ေရတစ္စက္စက္က်ေနေသာ ေရပံုးကုိ ေျမႀကီး ခဲ တစ္ခဲႏွင့္ ကပ္ေထာင္ထားခဲ့ၿပီး ထြက္ေျပးေလ၏။
သည္အျဖစ္ကုိ ျမင္ေသာ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ အေမွာ္ေၾကးေတြ ေပက်ံက်ံျဖင့္ တလင္းထဲမွ ထြက္ လာ၏။
' ဟဲ့ ေကာင္မေလး ဘာျဖစ္တာတံုး '
ေမာင္ေဆး႐ုိးက တမင္ေမးျခင္းျဖစ္၏။ သူ႔ေယာက္ဖအငယ္က သုတ္ကယက္ထြက္ေျပးသည္ကုိ ျမင္ကတည္း က ရည္းစားစကား လုိက္ေျပာျခင္းသာျဖစ္ရမည္ကုိ အတပ္ေတြးမိသည္။ ေတြးမိေသာ္ ျငားႏွမ ျဖစ္သူ အေနရထုိင္ရ မခက္ေစရန္ မေျဖတတ္မၾကားတတ္ ျဖစ္ေနသည္ကုိ အရသာခံလုိသျဖင့္ တမင္ ေမးျခင္းျဖစ္၏။
' ဟဲ့ေကာင္မေလး၊ ဘာျဖစ္တာတံုးေမးေနတာ မၾကားဘူးလား '
' က်ဳပ္ကုိ လူပ်ိဳစကား ေျပာသေတာ့္'
မယ္မွ်င္သည္ ေျခေဆာင့္ၿပီး အေျဖေပးရာက ေရအုိးကုိ ႏြားတင္းကုပ္ေဘးတြင္ ခ်ပစ္ခဲ့သည္။
သည္ႏွယ္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရဲေသာသတၱိ သူ႔ႏွမတြင္ မ႐ွိဟု ထင္ထားမိေသာ ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ တုတ္ထုိးအုိးေပါက္ အေျပာခံရသျဖင့္ ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖစ္ကာ က်န္ရစ္ခဲ့ေလ၏။
' လူပ်ိဳ ဘာျဖစ္သလဲဟဲ့ '
ေဒၚေ႐ႊအိမ္က လံုးေစ့ပတ္ေစ့ နားမလည္ေသာေၾကာင့္ သားကုိေမး၏။ သားျဖစ္သူ ေမာင္ေဆး႐ုိး မွာလည္း သူ႔ကုိယ္သူ ေခတ္မီသည္ဟု ထင္မွတ္ခဲ့ျငား ယခုကဲ့သုိ႔ 'နားေတ့ပါးေတ့ ' ႀကံဳရေသာအခါ ပါးစပ္မရဲေပ။ ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ ႐ြယ္႐ြယ္လတ္လတ္ က်ား မ မဟူ ဟီရိၾသတၱပၸ တရားကုိ အေလး ထားၾကသည္။ ဇာတ္စင္ေပၚတြင္ မင္းသား မင္းသမီးတုိ႔ ႏွစ္ပါးသြားကစဥ္တြင္ ခ်စ္စကား ႀကိဳက္ စကားေျပာသည္က လဲြ၍ ျပင္ပတြင္ ႐ွက္စရာကိစၥဟု သေဘာထားၾကသည္။ မယ္မွ်င္ နားမလည္ ေသာေၾကာင့္ ေမာင္ေ႐ွ႕တြင္ ေျပာထြက္ျငား၊ နားလည္ေသာ ေဆး႐ုိးမွာ အေမ့ေ႐ွ႕မွာ ေျပာမထြက္။
' မသိပါဘူး အေမရာ '
ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ အေမ့ေ႐ွ႕တြင္သာ ထုိစကားကုိ ေျပာမထြက္ျငား က်ီးဒန္ေ႐ွ႕တြင္ကား ေျပာရဲ သည္။
' ညည့္ေမာင္အငယ္က ငါ့ႏွမကုိ ရည္းစားစကား လုိက္ေျပာေနပါကလား '
က်ီးဒန္ သိထားသည္မွာ မယ္မွ်င္ကုိ ႀကိဳက္ေနသူသည္ အႀကီးေကာင္ ဘမင္းျဖစ္၏။ ယခု နားျဖင့္ ၾကားရသည္က အငယ္ေကာင္။
' ေတာ္ ဘာေျပာတယ္ '
' ညည့္ေမာင္ အငယ္ေကာင္ ဘ၀င္း '
' ဘ၀င္း ဘာျဖစ္သတံုး '
' ဘာျဖစ္ရမတံုး၊ မယ္မွ်င္ကုိ ရည္းစားစကား လုိက္ေျပာတာ အေမနဲ႔ ပက္ပင္းတုိးတာေပါ့ '
' ေတာ့္အေမက ပါးခ်မလႊတ္ဘူးလား '
' ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ပါးခ်မလႊတ္ေပမဲ့၊ ေတာ္ေတာ္က်မွ ဘုန္းႀကီးကုိ သြားေလွ်ာက္ရင္ ဒုကၡပဲေဟ့'
ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ အမွန္ပင္ ေယာက္ဖအငယ္အတြက္ စုိးရိမ္စိတ္မ်ား ၀င္လာေလသည္။ ေယာက္ဖ အငယ္သည္ ဖေအကုိ ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ဆက္ေနျငား စိတ္က အ႐ြယ္ေရာက္ေနၿပီ။ ေယာက္ဖကုိ ေလးစားခ်စ္ခင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေမာင္ေဆး႐ုိးက သံေယာဇဥ္ ႐ွိသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ ခ်က္ခ်င္းမသြားႏုိင္ေသး။ သူသည္ ကေလးကုိ တလင္းထဲသုိ႔ေခၚရန္ လာျခင္း ျဖစ္သည္။ တလင္းထဲတြင္ ေကာက္ဆြေနခ်ိန္၌ အမႈန္ထေသာေၾကာင့္ ကေလးကုိ ေခၚရန္ မသင့္ေပ။ ယခုအခ်ိန္သည္ ေကာက္ျပန္႔ေပၚသုိ႔ ႏြားတဲြ တင္စျဖစ္သျဖင့္ အမႈန္မထေသးေခ်။ အေဖေရာ အေမ ပါ ' သမီးကေလး ေခ်ာစိန္၊ မလာတာၾကာၿပီ' ဟု ယေန႔နံနက္တြင္ သံုးႀကိမ္ေလာက္ ျမည္တမ္း သည္။ သုိ႔အတြက္ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ သမီးကုိ ေခၚရန္ ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
' ကေလး ေကာ က်ီးဒန္ '
' အေမ့ဆီမွာ ႐ွိမယ္ထင္တာပဲ '
က်ီးဒန္သည္ သပိတ္တစ္လံုးကုိ ေက်ာက္ခဲ စားေနသည္။ ေက်ာက္ခဲမွာ ျဖဴေဖြးညက္ေညာေန သည္။ ထုိေက်ာက္ခဲ ၏ ညက္ေညာ ေခ်ာမြတ္မႈျဖင့္ သပိတ္ကုိ ပြတ္တုိက္ေပးေနျခင္းျဖစ္၏။
ေမာင္ေဆး႐ုိး သည္ ေယာကၡမ၏ အိမ္ေပၚသုိ႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္သည္။ ပုခက္ လႈပ္မေန။
' အိမ္ေပၚ မွာ ကေလးေရာ လူႀကီးေရာ မ႐ွိဘူး က်ီးဒန္၊ ဘယ္ဘက္မ်ား သြားမယ္ ေျပာသြားၾကသတံုး'
က်ီးဒန္မွာ အေျပာရ ခက္ေနသည္။ ႐ြာထဲတြင္ ကေလးေျမးငယ္ ႐ွားပါးသည္။ သည္ကေလးအ႐ြယ္ ႐ြယ္တူမွာမ႐ွိ။ ကေလးက သေႏၶလည္း ေကာင္းသည့္အတြက္ ခ်ီခ်င္ပုိးခ်င္သည့္သူ ေပါမ်ား၏။ ကေလး သည္ မေအရင္းက်ီးဒန္ထံထက္ ဘြားေတာ္ေဒၚေ႐ႊအိမ္ထံ အ႐ွိမ်ား၊ အေနမ်ားသည္။
ေဒၚေ႐ႊအိမ္ သည္ ကေလးအိပ္ေနသခုိက္၌ အိမ္မႈကိစၥမ်ား ေဆာင္႐ြက္သည္။ ထမင္းအုိးေမႊလုိက္၊ ပုခက္ လဲႊလုိက္၊ ၾကက္သြန္လွီးလုိက္၊ ပုခက္လဲႊလုိက္ျဖင့္။ သုိ႔ရာတြင္ အလုပ္ထဲ၌ ေဒၚေ႐ႊအိမ္ အာ႐ံုနစ္သြားခ်ိန္၀ယ္ ပုခက္ကုိ ေမ့ေနၿပီ။ ကေလးကလည္း ပုခက္ရပ္သြားေသာေၾကာင့္ ႏုိးလာေစ ကာမူ မငုိေပ။ တစ္ေယာက္ေယာက္က အိမ္ေပၚသုိ႔ ခၽြတ္နင္းၿပီး တက္လာသည္။ ကေလးကုိ ေကာက္ခ်ီသည္။ မ်က္ႏွာ မေ႐ြးေသာ ကေလးသည္ ခၽြတ္နင္းၿပီး တက္လာသူေနာက္သုိ႔ ပါသြား ေလ၏။
' အေမေရ သမီးေလးေကာ '
ထုိအခါက်မွ ေဒၚေ႐ႊအိမ္ မ်က္လံုးျပဴးေတာ့သည္။ ပုခက္ထဲ၌ ကေလးမ႐ွိ။ ဤသုိ႔ျဖင့္ က်ီးဒန္မွာ ႐ြာ႐ုိးကုိးေပါက္ ေလွ်ာက္ၿပီး ကေလးကုိ ႐ွာေဖြရသည္။
' ႏုိ႔ေတြသက္ေနလုိ႔ ကေလးႏုိ႔တုိက္ပါရေစ။ ကေလးသူခုိးမ်ား ႐ွိရင္ ကေလးကုိ ထုတ္ေပးၾကပါ '
ထုိအခါမ်ိဳး တြင္ကား ကေလးခ်ီသြားသူမ်ားသည္ ရယ္ရယ္ ေမာေမာျဖင့္ ကေလးကုိ ထုတ္ေပး တတ္ၾက၏။ ယခုလည္း က်ီးဒန္မွာ ကေလး အ႐ွာထြက္ရဦးမည္။
' ထားခဲ့ ထားခဲ့၊ သပိတ္ေတြ ငါလုပ္လုိက္မယ္ '
ေက်ာက္ခဲစားသည့္အလုပ္ကုိ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ လုပ္တတ္ေနၿပီ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အျပင္ပန္း လွေစရန္ သပိတ္ကုိယ္ထည္အျပင္ပုိင္းကုိသာ ေျပာင္ေခ်ာေနေအာင္ ပြတ္တုိက္ေပးၾက၏။
ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ ေက်ာင္းေနစဥ္က အဖံုးမပါေသာ သပိတ္ၾကမ္းကုိ ထမ္းခဲ့ရသည္။ အျပင္ႏွယ္ မေခ်ာေမြ႕ေသာ သပိတ္အတြင္းပုိင္းကုိ ၾကည့္ၾကည့္ၿပီး ေမာင္ေဆး႐ုိး စိတ္မခ်မ္းသာေပ။ ထုိအနာေဆြး အနာေဟာင္းေၾကာင့္ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ သပိတ္ကုိ ေက်ာက္စားသည့္အခါတုိင္း အတြင္းပါ ေခ်ာသည္။ ဤသည္ ကုိ ရည္ညႊန္းလ်က္ မိက်ီးဒန္က ေသခ်ာစြာ မွာသြားသည္။
' အတြင္းပါ ေခ်ာလုိ႔ဆုိၿပီး ေတာ့္ကုိ ဘယ္သူမွ် ပုိက္ဆံပုိေပးမွာ မဟုတ္ဘူး။ ခရီးတြင္ေအာင္ အျပင္ မွာပဲေခ်ာ '
' ေအးပါ ေအးပါ ' ဆုိကာ ေမာင္ေဆး႐ုိး မိက်ီးဒန္၏ ကုိယ္ေငြ႕စဲြေနေသာ ေနရာ၌ ၀င္ထုိင္သည္။ အေနအထား ခဏခဏ မေျပာင္းရေစရန္ ေျခဆင္းထုိင္သည္။ သပိတ္တစ္လံုးကုိ ေပါင္ေပၚ ဆဲြတင္ သည္။ အတြင္းက အ၀တ္ခုကုိင္ကာ အျပင္တြင္ ပြတ္ရာခ်င္းထပ္ေအာင္ ေက်ာက္စားသည္။
တစ္လံုးၿပီးသြားၿပီ။ က်ီးဒန္ ေရာက္မလာေသး။ ေနာက္တစ္လံုးကုိ ေပါင္ေပၚသုိ႔တင္သည္။ တစ္၀က္ေက်ာ္အၿပီး၌ လူရိပ္ျမင္ျငား ေမာ့မၾကည့္ျဖစ္။ ၀င္လာသူမွာ မိက်ီးဒန္မဟုတ္။ သူ႔ေမာင္ ဘမင္းျဖစ္သည္။ ပခံုးတလႈပ္လႈပ္ ေခါင္းတလႈပ္လႈပ္ျဖင့္ အလုပ္ လုပ္ေနသူမွာ အစ္မေလာ ေယာက္ဖေလာ မစစ္ေဆး။ မိက်ီးဒန္အမွတ္ျဖင့္ ' အစ္မေရ၊ မယ္မွ်င့္ကုိ ေျပာၿပီးၿပီလား ' ဟုေမး သည္။
ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ ကိသကေအာက္ျဖစ္သည္။ သမီး၏ ခ်စ္ေရးႀကိဳက္ေရးကုိ ဖေအ မသိရသည့္နည္းတူ ႏွမ၊ အစ္မ၏ ခ်စ္မႈေရးရာမ်ားကုိ ေမာင္မ်ား မသိရ မျမင္ရ။ ဟီရိၾသတၱပၸတရား ကုိေ႐ွ႕တန္းတင္ထားခ်ိန္တြင္ ဘမင္းသည္ ေမာင္ေဆး႐ုိး၏ ႏွမကိစၥကုိ ေမာင္ေဆး႐ုိးအား လာေရာက္ေျပာေနသည္။ သူ႔ႏွမ မယ္မွ်င့္အား ဘမင္း၏ ညီ ဘ၀င္းက လုိက္ၿပီး ကပ္ေနသည္ကုိ ယမန္ေန႔က ေမာင္ေဆး႐ုိး မ်က္ျမင္ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ ယခု ဘ၀င္း၏အစ္ကုိ ဘမင္းက ေမာင္ေဆး႐ုိးအား က်ီးဒန္အထင္ျဖင့္ လာေျပာျပန္ၿပီ။
' အစ္မရာ၊ ငါ တလင္းထဲက အျပင္မထြက္ပါဘူး။ အလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားၿပီး လုပ္ေနပါတယ္ '
ဘမင္းသည္ သူ႔အစ္မ က်ီးဒန္အမွတ္ျဖင့္ ေမာင္ေဆး႐ုိး၏ ေဘးတြင္ လာၿပီးထုိင္သည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ ထကန္ပစ္ရ ေကာင္းႏုိးႏုိး၊ ေခ်ာင္းဟန္႔ရ ေကာင္းႏုိးႏုိး အႀကံထုတ္ေနမိသည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိး အႀကံမရမီ လမ္းဘက္မွ ေခ်ာစိန္သားအမိ၏ အသံမ်ားကုိ ၾကားရ၏။ ထုိအခါက်မွ သူ စကားေျပာေနက် သူ႔အစ္မ မဟုတ္ပါတကားဟု ဘမင္း သတိျပဳမိသည္။ ခ်က္ခ်င္း အထိတ္တလန္႔ ထသည္။ ျပဴးတူးၿပဲတဲ ျဖစ္ၿပီး ထေျပးရာ တဲတံစက္ၿမိတ္ႏွင့္ ထုိးမိသည္။
' ဟဲ့ ဘမင္း၊ ဘာလာလုပ္တာတံုး။ သည္မွာ သမီးလက္လွမ္းေနတယ္ '
မိက်ီးဒန္ လွမ္းေအာ္ျငား ဘမင္း လွည့္မၾကည့္ပါ။ မႊန္ထူၿပီး ေျပးရာ ႏြားကုိ ၀င္တုိး၊ လွည္းကုိ ၀င္တုိက္ မိသည္။
' ကေလးေရ၊ သမီးေရ၊ ေခ်ာစိန္ေရ '
အိမ္ေပၚမွ ဘုိးေအက လွမ္းၿပီး အသံေပးသည္။
က်ည္ေပြ႕ နားဆဲြကေလး ၀တ္ဆင္ထားေသာ ကေလးသည္ နားဆဲြ တခါခါျဖင့္ ' ခ်ိဳမုိင္မုိင္' လုပ္ျပ၏။ ထုိအခါ ဘုိးေအက ' ခ်ဥ္မုိင္မုိင္ ခ်ိဳးခ်ိဳး ' ဟု ေအာ္၏။ ကေလးက လက္သီးဆုပ္ ျဖန္႔ခ်ည္ လုပ္ျပ၏။ ဘုိးေအျဖစ္သူ ေမာၿပီး က်န္ခဲ့ေတာ့မွ ေခ်ာစိန္သားအမိ ကနားဖ်င္းေအာက္သုိ႔ ျမဴးထူး႐ႊင္ ပ်စြာ ေရာက္ လာ၏။
' သမီးေရ လာေဟ့၊ ဘနဲ႔ အေမႀကီးတုိ႔ ေမွ်ာ္ေနေရာ့မယ္ '
ေမာင္ေဆး႐ုိးက လက္၀ါးခ်င္း အသံျမည္ေအာင္ ႐ုိက္ၿပီး ကေလးကုိ ေခၚ၏။
' ေနစမ္းပါဦးေတာ္၊ ကေလးမွာ လင္းကတည္းက ႏုိ႔ မစုိ႔ရေသးဘူး '
က်ီးဒန္သည္ ခံုတန္းလ်ားတစ္ခုေပၚသုိ႔ ၀င္ထုိင္ၿပီး ကေလးကုိ ႏုိ႔တုိက္ရာက ေမာ့ၾကည့္၏။
' ေတာ္နဲ႔ ေတာ့္ေယာက္ဖ အႀကီးေကာင္နဲ႔ ဘာျဖစ္ၾကသတံုး '
' ဘမင္းလား '
' အႀကီးေကာင္ဆုိမွေတာ့ ဘမင္းအျပင္ ဘယ္သူ႐ွိဦးမွာတံုး '
ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ရယ္ေမာကာ မိက်ီးဒန္ေဘးတြင္ ၀င္ထုိင္၏။
' အဲသည္ အေကာင္ေပါ့ေအ၊ အုိးေတြၾကားထဲထုိင္ၿပီး ေက်ာက္စားေနတဲ့ ငါ့ကုိ နေမာ္နမဲ့နဲ႔ ညည္းမွတ္ၿပီး ေတာ့ေအ၊ ငါ့ႏွမအေၾကာင္း လာေျပာေတာ့တာကုိး '
' အမယ္ေလးေတာ္ ' ဟု ေအာ္ကာ က်ီးဒန္မွာ ရင္ကုိ ဖိထားရ၏။ ' ထၿပီး နားရင္းပါးရင္း ႐ုိက္ပါေတာလား ' အႀကံေပး၏။
ဆက္ရန္
.
2 comments:
ရညး္ေဆးရိုးက နားလည္မွဳရွိသားပဲ.. :P
အိမ္ေနာက္ေဖးမွာ ေရတြင္းႀကီး တတြင္းရွိတယ္။
အညာကအမ်ဳိးေတြ ပို႔ေပးတဲ့ စစ္စီးသုတ္ထားတဲ့ ႏွီးေရပုံးကေလးနဲ႔ ခပ္ရတာ။
ဒီ၀တၳဳဖတ္ေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းက အဲဒီေရတြင္းၾကီးမွာ ေဆာ့ရင္းကစားရင္း ေရခပ္ခဲ့ဖူးတာကို သတိရမိတယ္။
Post a Comment