Friday, September 10, 2010

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလး ၏ ေလာကီရတနာ အပိုင္း (၉)

(၉)

ကၽြန္မ အားလပ္ေသာအခ်ိန္ပိုင္းကို သတ္မွတ္လ်က္ ဆရာႀကီးထံ၌ ပညာသင္ၾကားရန္ ကြမ္းရြဲတန္းသို႔ သြားေနရ၏။
တဲထဲ၌ ေက်ာက္သင္ပုန္း အတုိအျပတ္တစ္ခုကို ဓနိဖက္နံရံျဖင့္ မွီေထာင္ထားကာ ေျမျဖဴႏွင့္ ေရးသား ျပသသြားေသာ အခ်က္ေတြကို အမွီလုိက္၍ ကူးမွတ္ရသည္။
ဆရာႀကီးႏႈတ္မွ ရွင္းျပသြားေသာ အဓိပၸာယ္ေတြကုိ နားေထာင္ကာ မွတ္ဥာဏ္ထဲလည္း အတိုေတာက္ ေတးမွတ္ထားရသည္။
ႀကီးႀကီးခင္ထံမွယူထားေသာ တာ၀န္အတြက္ သိလုိသည့္ လွ်ိဳ႕၀ွက္အကၡရာမ်ား၏ အေျဖကို ကုိယ္တုိင္ မၾကံတတ္ေသး၍ တစ္ခ်က္ခုတ္ ႏွစ္ခ်က္ျပတ္ျဖစ္ႏိုင္ေသာ လမ္းစေပၚရာေနာက္သို႔ လုိက္ျပန္ကာ လုံ႔လ ၀ီရိယ ႀကီးစြာျဖင့္ ဆည္းပူးအားထုတ္သင္ၾကားေနသည္။

ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚ၌ ၁-၂-၃-၄ စာမေထြးႏွင့္ဟု ထေရးလုိက္ၿပီးလွ်င္ ဆရာႀကီးသည္ ကုလားထိုင္ေပၚ ျပန္ထိုင္ကာ ေဆးတံေသာက္ေန၏။
သင္ပုန္းေပၚက စာတန္းကို ေငးစိုက္ကာ ကၽြန္မသင္ယူရမည့္ ပညာမွာ လြယ္ကူေသာပညာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ သူ႔အသက္ကို ေသႏုိင္ ရွင္ႏုိင္ေသာ ေဆးပညာအတတ္ျဖစ္၍ ဓာတ္ကို မႏိုင္မပိုင္လွ်င္ လူသတ္သမား အျဖစ္ ႏွင့္ အျပစ္လြတ္မည္မဟုတ္ေၾကာင္းကို ေတြးေတာစဥ္းစား ေနမိသည္။

ဆရာႀကီးသည္ ေဆးတံကို ဖြာရိႈက္ကာ ပါးေစာင္တြင္ခဲကိုက္လ်က္ "အခုေခတ္ ဆရာ၀န္ျဖစ္ခ်င္ရင္ ေဆးေက်ာင္းမွာ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္သင္ရသလဲ"ဟု ေမး၏။
"၇-ႏွစ္ေလာက္သင္ရပါတယ္ဆရာ"ဟု ေျဖၾကားလိုက္သည္။

"သည္ပညာကလည္း ႏွစ္ၾကာၾကာ ဆရာနဲ႔သင္ၿပီးမွ တတ္တဲ့ပညာမ်ိဳး၊ ေရွးတုန္းက ဇီ၀ကတုိ႔လည္း တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းတက္ၿပီး ဆရာ့ဆီမွာသြားသင္ရတာ သည္ပညာပဲ… အခုေတာ့ ဆရာမရွာဘဲ ေဆးက်မ္း ေတြၾကည့္၊ ေဆးက်မ္းထဲပါတဲ့ သၿဂၤ ိဳဟ္ေတြကို အရ အာဂုံက်က္ၿပီး ေဆးကုေနၾကတယ္။

သၿဂၤ ိဳဟ္တတ္လုိ႔ ေဆးကုတတ္မွျဖင့္ သံဃာေတာ္ေတြ ဆရာေခၚစရာမလိုေတာ့ဘူး။ သၿဂၤိဳဟ္ထဲ မွာလည္း ေပြးကိုင္း ၅ိ၊ ဇာသီး၂ိခြဲ၊ စမုံမ်ိဳးငါးပါး ၄-ပဲ စီ၊ အားလုံးအေလးခ်ိန္ မင္းကုိကာကဲလုိ႔ ဆရာေတာ့ မေတြ႔ဖူးပါဘူး၊ ေဆးက်မ္းေတြမ်ားမ်ား ထြက္တာ ကာနာဂူမိုရာ ဆုိတဲ့ စာအုပ္ေရာင္းစားတဲ့ ကုလားသာ ေက်းဇူးမ်ားၿပီး အရပ္ထဲမွာေတာ့ လူမမာမ်ားေနတယ္၊ ဆရာမ်ားရင္ သားေသတယ္ ဆုိတဲ့စကားဟာ ေသြးထြက္ေအာင္ မွန္မေနဘူးလား၊မမေလးေကာ ေဆးက်မ္း ေတြဖတ္ဖူး ခဲ့သလား"
ကၽြန္မၿပဳံး၍ ေခါင္းညိတ္ကာ"အနည္းအပါးပါပဲဆရာ" ဟု ေျပာလုိက္သည္။

"ေဆးက်မ္းေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ အထက္သားေတြ အေရးမ်ားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဆးျမစ္ေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ အထက္အရပ္က အပင္ေတြကိုသာ ေရးထားတာေတြ႔ရတယ္။ ဥပမာ- ကတက္ပင္ ဆုိပါေတာ့ အညာက ကတက္ပင္က ေဆးဘက္မ၀င္ေတာ့ဘူးလား၊ ေက်ာက္ရုံ သီးကို မီးေသြးနဲ႔ထိေတာ့ ပုတ္သြားတာဟာ အထက္အရပ္က မီးေသြးနဲ႔ထိမလား၊ ေအာက္အရပ္က မီးေသြးနဲ႔ ထိမလား။ ထိခ်င္တဲ့ မီးေသြးနဲ႔ထိ ပုတ္မွာပဲ"
ဆရာႀကီးသည္ ကုလားထုိင္မွထကာ ေက်က္သင္ပုုန္းေပၚတြင္ မူလႏွစ္ပါးဟု ေရးလိုက္၏။

မူလႏွစ္ပါး

အမည္ပညတ္အားျဖင့္-ေန၊     ဂဏန္းအားျဖင့္-၁၊
စာအားျဖင့္-တနဂၤေႏြ၊         ဓာတ္အားျဖင့္-ဥဏွေတေဇာ၊
ဗ်ည္းအားျဖင့္-အ၊        အရသာအားျဖင့္-အပူ

        အမည္ပညတ္အားျဖင့္-လ
        စာအားျဖင့္-တနလၤလာ၊
        ဂဏန္းအားျဖင့္-၂၊
        ဓါတ္အားျဖင့္-အာေပါ၊
        အရသာအားျဖင့္-အေအး၊

ေက်ာက္သင္ပုန္းကို လက္ညိွဳးထုိးျပကာ"မူလႏွစ္ပါးရဲ႕ ဂဏန္းေတြ၁နဲ႔၂ ျမင္ပလား"ဟု ေျပာ၍ ကၽြန္မင လို္က္ကူးေရးရင္း ေခါင္းညိတ္လိုက္သည္။
"ရုပ္မွန္သမွ် အပူအေအးသာေဖာက္ျပန္တယ္။ အပူအေအး ႏွစ္ပါးေၾကာင့္ သတၱ၀ါေတြ ေ၀ဒနာ ရၾကတယ္။ ကုဠႏူနာ၊ လိပ္ေခါင္းေရာဂါ၊ အူအတက္ေပါက္ေရာဂါ၊ ေက်ာက္ကပ္ထဲေရ၀င္ေရာဂါ၊ ေသြးတုိးေရာဂါ၊ ခုလိုေခၚေ၀ၚအမည္ေပးေနတဲ့ ေရာဂါေတြဟာ မရွိဘူး၊ ဧကန္စင္စစ္ရွိတာက ေအးမူ ပူမႈ ႏွစ္ပါးက ေဖာက္ျပန္ေနတာေၾကာင့္ ပူသည့္အနာႏွင့္ ေအးသည့္အနာပဲရွိတယ္"
ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚကစာပုိက္မ်ား၏ ၁-၂ေအာက္တြင္ ပူသည့္အနာက-၁၊ ေအးသည့္အနာက-၂ဟု ျဖည့္ေရးျပလုိက္ကာ …
"မမေလး၁နဲ႔ ၂ပိုင္းျခားေ၀ဖန္စီစစ္ၿပီး သေဘာအဓိပၸာယ္ကို အက်ယ္တ၀င့္ အႏုစိတ္သိေအာင္ သင္ယူႀကိဳးစား အားထုတ္ရင္ ၃ နဲ႔၄ကို နားလည္ၿပီး ျဖစ္သြးလိမ့္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ၁-၂-၃-၄ စာမေထြးနဲ႔"
ကၽြန္မရင္ထဲ၌ မ်ိဳ၀ွက္ထားေသာ အကၡရာေတြအေျဖရွာဖို႔ အေရးထက္ ၁နဲ႔၂၏ အေျဖအက်ယ္ကို အႏုစိတ္ကာ အစင္အၾကယ္ မွန္ကန္တိက်ေအာင္ နားလည္တတ္သိဖို႔ အေရးကပင္ မလြယ္လွပါက လားဟု မ်ားစြာ စိတ္အုိက္ သြားေတာ့သည္။

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ထုတ္ေ၀ေသာ ပုံႏွိပ္လုပ္ငန္းကတစ္ဖက္၊ ကြမ္းရြဲတန္းသြားကာ တဲကေလးထဲတြင္ ေဆးေက်ာင္း တက္၍ ပညာသင္ေနရသည္က တစ္ဖက္ႏွင့္ မအားရသျဖင့္ ကံဘဲ့သို႔မေရာက္တာ ၾကာေန ေလ၏။
တစ္ေန႔တြင္ ကံဘဲ့သို႔ထြက္သြားေလသည္။
ႀကီးႀကီးခင္သည္ ကၽြန္မကိုျမင္ျမင္ျခင္း မိႈရေသာမ်က္ႏွာျဖင့္ ဆီး၍ႀကိဳရင္း ၀မ္းသာအားရေျပျပ၏။

"လိႈင္ေရ … ေညာင္ေလးပင္က ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားဂုတ္မွာ အနာေပါက္လုိ႔ ရန္ကုန္ကို ေဆးကုၾကြ လာတယ္၊ ဟိုဘက္က ဦးဘုိးထင္ အိမ္ကေလးမွာပဲ ခဏပင့္ထားၿပီး ေဆးကုေနရတယ္"
ႀကီးႀကီးခင္ သည္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကြလာ ေဆးကုျခင္းကုိ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ဆြမ္းခ်က္ကပ္ေနရသျဖင့္ သူ႔အႀကိဳက္ ေတြ႔ကာ ေဆြ႕ေဆြ႔ခုန္ေလာက္ေအာာင္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ေနေလ၏။
ရဟန္းသံဃာ ႏွင့္ နီးနီးနားနား ဆီးကပ္ကိုးကြယ္ရျခင္းကို သူ႔ဘ၀တြင္ စိတ္အခ်မ္းသာဆုံး ျဖစ္ေလ သည္။

ေဆးလာကုေသာဆရာေတာ္ အနာေပ်ာက္ကင္း ခ်မ္းသာ၍ ေညာင္ေလးပင္ ျပန္ၾကြမွာကို ျပန္မၾကြ ေစရဘဲ  ညီအစ္မ ၂ ေယာက္အတင္းတားၾက၏။
ေဒၚေဒၚသည္ အိမ္ႏွင့္မနီးေ၀း ကြက္လပ္ေျမယာႀကီးကို ဆုိင္ရာတြင္ သာသနာ့ေျမအျဖစ္ ႀကိဳးစားပမ္းစား ေလွ်ာက္ယူကာ ၅ ရက္အတြင္း ေက်ာင္းျဖစ္ေအာင္ ေဆာက္ၾကသည္။
ေညာင္ေလးပင္ ဆရာေတာ္ဘုရားအား" တပည့္ေတာ္မတို္႔ကုိ ခ်ီးျမွင့္ပ ါဘုရား၊ျပန္မၾကြပါႏွင့္"ဟု ပူဆာ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ ကုိ ငဲ့ကြက္ကာ ေညာင္ေလးပင္သို႔ ျပန္မၾကြေတာ့ဘဲ ေဆာက္ေပးေသာ ၀ါးေက်ာင္း ကေလး တြင္ အတူပါလာေသာ ဦးပဥၨင္း ၂ ပါးႏွင့္ ေက်ာင္းထုိင္လုိက္ရေတာ့၏။

ဆရာေတာ္ဘုရား ကံဘဲ့တြင္အေျခစိုက္ကာ ေက်ာင္းထုိင္ရၿပီး မၾကာမီ ကၽြန္မလည္း ကံဘဲ့သို႔ တစ္ေခါက္ ညေနဘက္ ေရာက္သြားျပန္သည္။
မနက္မွျပန္ရန္ ေဒၚေဒၚအတင္းဆြဲထားသျဖင့္ ကံဘဲ႔၌ ညဥ္႔အိပ္ရေလသည္။
ည ၁- ခ်က္ ေလာက္တြင္ ဆူညံသံၾကား၍ အိပ္ရာမွ လန္႔ႏိုးသြားသည္။

ေဒၚေဒၚႏွင့္ ႀကီးႀကီးခင္တို႔မွာ အခ်ိန္မေတာ္ထ၍ ရန္ျဖစ္ေနၾကသည္။
"အေစာႀကီး ရွိေသးတယ္လို႔ ေျပာတဲ့ဥစၥာ၊ ဒီအခ်ိန္မ်ိဳး တံခါး ဖြင့္ဖြင့္ထြက္တာ ဘယ္ေတာ့အႏုၾကမ္းစီးခံ ရမလဲ။ မသြားနဲ႔အံုး … ေစာေသးတယ္"
ေဒၚေဒၚ၏အသံမွာ မာေက်ာလွသည္။

"ဘယ္ေစာရမလဲ မသိန္းရယ္ … ညေနက ဟင္းအိုးေတြ လံုးရုံပဲ လံုးထားခဲ့တာ … မၿပီးေသးဘူး။ သြားမွ ခ်က္ရ မွာ သြားရမယ္"
ဆူညံသံမစဲ၍ ျခင္ေထာင္ထဲမွ ထြက္ခဲ့ကာ "ေဒၚေဒၚတို႔ ဘာျဖစ္ေနတာလဲ"ဟု ေဒၚေဒၚ၏ အိပ္ရာ ေျခရင္းက ရပ္ေမးလိုက္သည္။
ႀကီးႀကီးခင္မွာ ေနာက္ေဖးဘက္သို႔ ထြက္သြားသည္။

ေဒၚေဒၚသည္ အိပ္ရာထဲမွေန၍ အျပင္ထြက္လာကာ "ေျပာလို႔ဆိုလို႔မရဘူး လိႈင္ရယ္ … ေက်ာင္းမွာ အရုဏ္ဆြမ္း သြားခ်က္တာ ေစာပါေသးတယ္လို႔တားတာ မရဘူး။ ညတုိင္းဒီလိုပဲ အခ်ိန္မဟုတ္ အခ်ိန္ ဟုတ္ ထထြက္သြားတာပဲ။ အရုဏ္တက္ဖို႔ အမ်ားႀကီးလိုေသးတယ္" ဟု မေက်မခ်မ္းသံျဖင့္ ေျပာဆို ေဒါပြေန၏။
ကၽြန္မမွာ ႀကီးႀကီး၏ဘ၀ကို "သည္အတိုင္းျမင္ရမွာပဲ" ေတြးေတာကာ ကုလားထုိင္၌ အသာၿငိမ္ထိုင္ေန လိုက္သည္။

ႀကီးႀကီးခင္မွာ ေက်ာင္းေ၀ယ်ာ၀ိစၥက တုိးလာသျဖင့္ ေက်ာင္းသို႔ သြားကာ အရုဏ္ဆြမ္းခ်က္ေပးရန္ ရွိ၍ ဘုရားမီး မ်ားကို သန္းေခါင္ေက်ာ္ေလာက္က ထြန္းပူေဇာ္ထားႏွင့္ေလသည္။
"ေပါက္ပြင္ … ေပါက္ပြင့္"
ေနာက္ေဖးမွ ႀကီးႀကီးခင္သည္ အသံကို ခပ္တုိးတိုး ၾကားရသည္။
ေဒၚေဒၚ ေမြးစားထားသည့္ ၉ႏွစ္သားေလာက္ရွိမည့္  သူငယ္ေလးကို ေက်ာင္းသြားဖို႔ သူႏွင့္အေဖာ္ လိုက္ရန္ ႏိႈးေနျခင္း ျဖစ္၏။

ေနာက္ေဖးဘက္သို႔ ထသြားကာ "ဟုတ္သားပဲႀကီးႀကီးခင္ … ေစာပါေသးတယ္" ဟု သြားေျပာမိတယ္။
"မေစာဘူး လိႈင္ရဲ႕ … သံဃာက ၃ပါး၊ ေနာက္ ေက်ာင္းသားေတြက ရွိေသးတာ။ သူ ဘာသိလုိ႔လဲ အရမ္း ေျပာေနတာ"
ႀကီးႀကီးခင္သည္ ေမွာင္ထဲတြင္ ေခါင္းကိုစမ္းၿဖီးလ်က္ ဘီးစပတ္ႀကီးပတ္လိုက္ကာ အရုဏ္မမီမွာကို ပူပန္ေသာေဇာျဖင့္ ကပ်ာကသီ အ၀တ္လဲေန၏။
အိမ္ထဲ၌ တစ္ေယာက္တည္း ပ်ာယာခတ္ ေလ်ာက္သြားေနၿပီးလွ်င္ မီးဖိုထဲ၀င္လ်က္ ယူစရာကေလး ေတြ ျခင္းေတာင္းထဲ တြင္ ယူငင္ထည့္ကာ မီးဖိုေလွကားတံခါး ဖြင့္လိုက္သည္။
ႀကီးႀကီးခင္က ျခင္းေတာင္းႏွင့္ေရွ႕က၊ ေပါက္ပြင့္က လက္ဆြဲမီးအိမ္ကေလးဆြဲကာ ေနာက္ကလိုက္ လ်က္ ေလွကား မွ ကမန္းကတန္း ဆင္းသြားၾကေလသည္။

ကၽြန္မသည္ မီးဖိုတံခါးကို ပိတ္လိုက္ကာ အိမ္ေရွ႕ျပတင္းေပါက္သို႔ သြား၍ သံတုိင္ၾကားမွ ႀကီးႀကီးခင္တို႔ ကို ရပ္ၾကည့္ေနသည္။
အျပင္ဘက္တြင္ ေမွာင္မည္းေနသည္။
လမ္းေပၚက လူသံၾကား၍ ေခြးေတြ၀ိုင္းေဟာင္ေနၾကသည္။
တစ္အိမ္တစ္အိမ္မွ ထြက္၍ ေဟာင္ၾကသည့္ ေခြးေဟာင္းသံတစီစီႏွင့္ ေမွာင္ထဲတြင္ သုတ္သုတ္ သုသတ္သုတ္ ေလွ်ာက္သြားၾကေသာ ႀကီးႀကီးခင္တို႔ ကြယ္ေပ်ာက္သြားမွ ျပတင္းတံခါးကိုဆြဲပိတ္ကာ ေလးလံစြာ ရင္ကိုပင့္၍ သက္ျပင္းႀကီး ခ်လိုက္မိ၏။

ကံဘဲသို႔ လာတုိင္း ႀကီးႀကီးခင္သည္ လွ်ိဳ႕၀ွက္အကၡရာ အေၾကာင္းကို အစလုပ္၍ ေမးလာစမ္းလား မလုပ္ဘဲ ဆိတ္ဆိတ္ေန၏။
ကၽြန္မကစေျပာမွသာ ၀မ္းသာအားရေခါင္းညိတ္လ်က္ "ႀကိဳးစားပါေနာ္ … ႀကိဳးစားပါ"ဟု ဆိုတတ္၏။
နံနက္ ၆နာရီေလာက္ ေက်ာင္းကျပန္ခဲ့ကာ မီးဖိုထဲ တန္း၀င္သြားလ်က္ ကံဘဲ့ရွိ အျခားဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းမ်ား အတြက္ ေန႔ဆြမ္းႏွင့္ အိမ္သားမ်ား စားၾကဖို႔အတြက္ ထမင္း၀င္ခ်က္ေနျပန္၏။
ကၽြန္မ မွာ စကားေျပာစရာရွိ၍ မီးဖုိထဲလိုက္ေျပာရသည္။

"ႀကီးႀကီးခင္ … ကၽြန္မအခု ဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ဆီမွာ ေဆးပညာသင္ေနတယ္။ ဆရာႀကီးက ဓာတ္သေဘာ ေတြ ေတာ္ေတာ္နားလည္တယ္။ နီးေတာ့ နီးစပ္တာပဲ"
ကၽြန္မစကားမဆံုးခင္ "ကုိယ့္ဘာသာကိုယ္ ၾကံစည္ေနာ္ … ဘယ္သူ႔မွ ဒါကို သြားမေမးလိုက္နဲ႔ေနာ္"ဟု ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာ ၀င္ေျပာေန၍ မ်က္ႏွာကို စိမ့္စိမ့္ၿပံဳးၾကည့္လိုက္ကာ "က်မ က ႀကီးႀကီးခင္ထက္ လံုေသးတယ္ … စိတ္သာခ်" ဟု ျပန္ေျပာလိုက္သည္။
"ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းဆီေကာ ေရာက္ေသးသလား"

ဟု စစ္ေမး၍ ကၽြန္မက ဆရာႀကီးအလုိရွိေသာ ေငြ ၃၀၀ိ/- ကို သြားရင္း ေရာက္ခဲ့ေၾကာင္းနဲ႔ အဂၢိရတ္ ပညာ ကို တစ္ခြန္းႏွစ္ခြႏ္းေလာက္သာ ေဆြးေႏြးၾကည့္ရေသးေၾကာင္း ေျပာျပလိုက္သည္။
"ႀကီးႀကီးခင္ေကာ ၾကံစည္ၾကည့္ေသးသလား"
ႀကီးႀကီးခင္သည္ ေခါင္းကို ေလးေလးသာ ယမ္းေနကာ အေျဖမေပးေခ်။
"ဒီအကၡရာဟာ ဓာတ္ေတြကို ေျပာတာျဖစ္မွာပဲ ထင္တယ္ … ဒီစကားလံုး ေဖာ္ႏိုင္ရင္ ဓာတ္ကို သိရမွာ မ်ိဳးနဲ႔ တူတယ္".
"ဓာတ္ကိုေျပာတာ ဟုတ္မယ္မထင္ဘူး" ဟု ဆိုလိုက္၍ ကၽြန္မမွာ ပက္လက္လန္သြားမေလာက္ ျဖစ္သြား ကာ …

"ႏို႔ … ဘာကိုေခၚရမွာတံုး ႀကီးႀကီးခင္ရဲ႕၊ ဒီအကၡရာကရတဲ့ အေျဖနဲ႔ ဆက္ထုိးရမယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္မက ဓာတ္ေျပာတာပဲထင္ၿပီး ၾကံဖန္အားထုတ္ေနလိုက္ရတာ … ဓာတ္မဟုတ္လို႔ ဘာကိုၾကံေပးရမွာလဲ ႀကီးႀကီးခင္ ရဲ႕"
"ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ စာအရဆိုရင္ "ဓာတ္" ရွာဖို႔ ေျပာတာေတာ့ ဟုတ္မယ္မထင္ဘူး။ ဒီအေျခအေန ေရာက္ေအာင္ ဓာတ္ေတြနဲ႔ ထုိးလာၿပီးသားပဲ၊ ဒီျပင္ပစၥည္းမ်ားလား မဆိုႏိုင္ဘူး။ ႀကီးႀကီးခင္လည္း မေတြးတတ္ဘူး လိႈင္ရယ္ …"
ႀကီးႀကီးခင္မွာ ကာယကံရွင္၏ စာကို ဆုပ္ထားသူျဖစ္၍ သူက ကၽြန္မထက္ ပို၍ ေတြးဆႏိုင္စရာလမ္း ရွိသည္။

အေျဖမွန္ မမွန္ သူ႔လက္ထဲတြင္ ရွိ၍ ဒါကိုလည္း မေျပာႏိုင္ဘူးဟု ျငင္းခဲ့သျဖင့္ ဓာတ္ပစၥည္း ဟုတ္ မဟုတ္ကို သူက ကၽြန္မထက္ ပိုသိႏိုင္ေပလိမ့္မည္။
အကယ္၍ ကၽြန္မသာ မွန္ မမွန္ျပမည့္အေျဖကို ႀကိဳတင္ သိထားခြင့္ရပါက ခုေလာက္ ခဲခဲယဥ္းယဥ္း ငုံထားေနရလိမ့္မည္ မဟုတ္ဟု ထင္မိသည္။
မွန္ မမွန္ ျပမည့္အေျဖကို သိလ်က္ႏွင့္ မၾကံတတ္ေနျခင္းသည္ အလြန္ အခံရခက္စရာ ေကာင္းေပ မည္။

အေျဖကို မည္မွ် သိခ်င္ ရွာမည္နည္း။
ကိုယ္တိုင္လည္း မၾကံႏိုင္၊ ေဘးက ၾကံဖန္ေပးရန္လည္း သည္အတုိင္းဆိုလွ်င္ ခဲယဥ္းေန၏။
ႀကီးႀကီးခင္ လည္းပင္ထဲက ဓာတ္လံုးအေျခအေနမ်ိဳး ေရာက္ေအာင္ ကိုယ္တိုင္ အဂၢိရတ္ထိုးေတာ့ မတတ္ျဖစ္ကာ ဓာတ္လံုးခ်င္း တူညီလာသည့္ အေျခအေနမ်ိဳးေရာက္မွ ေရွ႕ဆက္ရမည့္ ခရီးတစ္ထစ္ ကို ေဖာ္ေကာင္း ေဖာ္ႏိုင္လိမ့္မည္ အျဖစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနေတာ့၏။

မေထြးႏိုင္ မအန္ႏိုင္ ျဖစ္ေနရွာေသာ ႀကီးႀကီးခင္၏ ဘ၀ကို ကၽြန္မရင္ထဲ၌ ေျပာဖြယ္ရာမရွိေအာင္ သနားၾကင္နာသြားမိသည္။
ဓာတ္ပစၥည္းမဟုတ္ဘူးဆိုေတာ့ အေျဖရွာဖို႔ခက္သားပဲ ႀကီးႀကီးခင္ အကၡရာေတြဆိုတာကေတာ့ ရွိၾက တာပဲ။ ေဗဒင္ပညာမွာလည္း အကၡရာနဲ႔ဂဏန္း ရွိတာပဲ၊ ေဆးပညာမွာလည္း အကၡရာနဲ႔ ဂဏန္းရွိတာပဲ၊ အဂၢိရတ္မွာလည္း အကၡရာနဲ႔ ဂဏန္းပဲ၊ အင္းအိုင္ခဲလဲ့ လက္ဖြဲ႕တို႔မွာလည္း အကၡရာနဲ႔ ဂဏန္းေတြခ်ည္း ပဲ။ ဗ်ည္းေတြရဲ႕ ဆိုလိုခ်င္တဲ့ အဓိပၸာယ္ေကာက္ဖို႔က ဥာဏ္မီသေလာက္ ၾကံစည္ၾကည့္ေတာ့ အဂၢိရတ္ နယ္ပယ္ထဲ မွာ အသံုခ်ဖို႔ျပထားတဲ့ အကၡရာဟာက ေဘာ္တို႔၊ ဟင္းရိုင္းတို႔၊ ေဆးဒန္တို႔၊ ဒီလိုဓာတ္မ်ိဳး ေတြထဲက ေကာက္ယူဖို႔ျပတာပဲလို႔ ထင္လိုက္မိတယ္။ မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ ကၽြန္မ အားထုတ္ခဲ့တာေတြ တက္တက္စင္ လြဲတာေပါ့"

ကၽြန္မက ေျပာၿပီး စိတ္ပ်က္စြာ ေငး၍ ေန၏။
ႀကီးႀကီးခင္သည္  ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္မ်ားကို ဇလံုထဲသို႔ ေျခြခ်ေနရင္း စိတ္က တျခားေရာက္ကာ ေတြးေတာ ေနသလိုရွိၿပီး …
"ဓာတ္ေတာ့မဟုတ္ဘူး လိႈင္ရဲ႕ … သူ႔ကိုေနာက္ဆံုးေကၽြးရတဲ့ အစာပဲ၊ အဲဒီအစာကို သူနဲ႔ လံုထဲထည့္ ၿပီး ေကၽြးလိုက္ရမွာ ဓာတ္မဟုတ္ဘဲ ဒီျပင္ ဘာမ်ားေကာက္ယူႏိုင္ေသးသလဲလို႔ ၾကံစမ္းပါ။ ဒီျပင္ဟာ ၾကံပါ လိႈင္ရယ္ … ျဖစ္လာမွာပါ"
ကံဘဲသို႔ ျပန္လာခဲ့ၿပီးေနာက္ ကၽြန္မမွာ ေျပာင္းလဲသြားေလသည္။

ေရွးကေလာက္ စိတ္အားထက္သန္ျခင္း မျဖစ္ေတာ့ဘဲ ဘာအဓိပၸာယ္မ်ားပါလိမ့္ဟုသာ သတိရရင္ ေတြးမိကာ ေပ်ာက္သြားေလသည္။
တာ၀န္၀တၱရားႀကီးတစ္ခု မရမေနႀကိဳးစားခ်င္ေသာ ဆႏၵမွာလည္း ေအးသြားကာ အားထုတ္ခ်င္ေသာ လံု႔လလည္း ေလ်ာ့သြားသည္။
သို႔ရာတြင္ စြဲလမ္းထားေသာ လွ်ိဳ႕၀ွက္အကၡရာကား ေမ့ေပ်ာက္ျခင္း မရွိဘဲ ဆရာႀကီးထံ၌ ပညာသင္ယူ ေနသည့္အခ်ိန္ အေတာအတြင္း၌ အကၡရာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းသင္ၾကားေနလွ်င္ လွ်ိဳ႕၀ွက္ အကၡရာေတြကို သြား၍ သတိရလိုက္ကာ ေပ်ာက္ေနရာမွ ျပန္ေပၚလာတတ္သည္။

တစ္ေန႔ ဆရာ့ထံ၌ ပညာသင္ၾကားေနစဥ္ ဆရာႀကီးသည္ ကမၻာ့တံဆိပ္ျဖစ္ေသာ ထူးဆန္းေသာ ဗ်ည္း အကၡရာမ်ားကို စပ္မိသလို  ေလွ်ာက္ေျပာျပသြားသည္။
"လူ၀ံရဲ႕ ခ်က္မွာ "၀" တံဆိပ္ ခတ္ႏွိပ္လ်က္ ပါရွိတယ္။ ဓာတ္အားျဖင့္ ပထ၀ီဓာတ္၊ ေျခေထာက္ ႏွစ္ေခ်ာင္းရွိၿပီး လယ္ကြင္းထဲမွာ က်င္းနဲ႔ေနတဲ့ လယ္ပုစြန္လံုးရဲ႕ ေက်ာကုန္းေပၚမွာ ဗ ထက္ခ်ိဳက္ တံဆိပ္ခတ္ႏွိပ္ ရွိပါတယ္။

ဓာတ္အားျဖင့္ အာေပါဓာတ္၊ ဥေဒါင္းငွက္ရဲ႕ အၿမီးအေတာင္မွာ ဓေအာက္ခ်ိဳက္တံဆိပ္ခတ္ႏွိပ္ၿပီး ပါရွိတယ္။ ဓာတ္အားျဖင့္ ေတေဇာဓာတ္၊ ငါးရံရဲ႕ အၿမီးမွာ စလံုးတံဆိပ္ ခတ္ႏွိပ္ၿပီး ပါရွိတယ္။ ဓာတ္အားျဖင့္ ၀ါေယာဓာတ္၊ သတၱ၀ါေလးမ်ိဳး ဓာတ္ေလးပါးကို မွတ္ထား…"
ကၽြန္မေခါင္းထဲ၌ သိုထားေသာ လွ်ိဳ႕၀ွက္ အကၡရာမ်ား ဘြားခနဲ ေပၚလာကာ ကိုယ္မသိ မျမင္ႏိုင္သည့္ အနက္အဓိပၸာယ္ကို ဟိုနည္းသည္နည္းျဖင့္ ၾကံဆေတြးေတာ ေငးငိုင္ေနမိသည္။

အခန္း (၁ဝ) ဆက္ရန္
.

3 comments:

ေမဓာ၀ီ said...

ဟုတ္သားေနာ္ ေဒါင္းျမီးမွာ ဓ အကၡရာပါတာတို႔ပုဇြန္လံုးမွာ ဗ အကၡရာပါတာတို႔ ... ေျပာမွ သတိထားမိတယ္။ လူ၀ံခ်က္ေတာ့ မသိဘူး။
ဓာတ္ေတြက အရမ္းရႈပ္တာပဲကိုး။
ဗမာေတြကလဲ မသိရင္ အကုန္ ဓာတ္ေတာ့တာပဲေနာ္။
ဓာတ္ဘူး၊ ဓာတ္ခဲ၊ ဓာတ္ပံု၊ ဓာတ္မွန္၊ ဓာတ္လံုး၊ ဓာတ္ျပား၊ ဓာတ္စက္၊ ဓာတ္မီး၊ ဓာတ္ေျမၾသဇာ၊ ... အမေလး အမ်ားၾကီးပဲ။ ဒါေတာင္ ဓာတ္ၾကီး ၄ ပါးပဲရွိလို႔။ ဒီထက္ပိုရင္ေတာ့ ဓာတ္ေတြ ဒီထက္ပိုမ်ားမယ့္ကိန္းပဲ။

ခ်စ္ၾကည္ေအး said...

၉ အထိ ဖတ္သြားတယ္ မမေ႐ႊစင္၊ နက္နဲလိုက္တာေနာ္ စိတ္ဝင္စားတယ္ မသိတာေတြလည္း သိရတယ္ ေက်းဇူးတင္တယ္ မမေရ...အဆက္ေမွ်ာ္ေနပါမယ္

ခ်စ္ၾကည္ေအး said...

စဓဗဝ နဲ႔ ဓါတ္ႀကီးေလးပါးေတာ့ ဆက္စပ္လာၿပီေနာ္ မမ ေနာက္အပိုင္း ျမန္ျမန္တင္ပါဗ်ိဳ႕.....