Thursday, September 2, 2010

ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း (ငထြန္းကား တို႕ညီအစ္ကို) အတြဲ (၃) အပိုင္း (၃)

' ခင္ဗ်ားသေဘာပဲေလ '
ဆယ္အိမ္ေခါင္း သည္ အိမ္ေပၚမွ မေက်မနပ္ဆင္းသြားသည္။ ဦးႂကြက္နီႏွင့္ ေဒၚေ႐ႊအိမ္တုိ႔ တစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ ၾကည့္လ်က္ က်န္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ဦးႂကြက္နီသည္ ဆယ္အိမ္ေခါင္း စံျမင့္၏ ေက်ာျပင္ ကုိ လွမ္းၾကည့္ရင္း ျမည္တမ္းသည္။

' ဘာမွ အမွန္းကမ္းလမ္းသိတဲ့ ေကာင္ေတြ မဟုတ္ဘူး '
' ေတာ္ကသာ ဘာမွ အမွန္းကမ္းလမ္းမသိတဲ့ေကာင္ေတြ။ သူတုိ႔ကေတ့ သူတုိ႔ကုိယ္သူတု႔ိ ဘုရင္ခံ ထင္ေနတာ '
ေဒၚေ႐ႊအိမ္၏ စကားကုိ ဦးႂကြက္နီ မပယ္။ ' ဟုတ္သဟ' ဟု ေထာက္ခံေခ်သည္။

' တေလာက အေ႐ွ႔စုက လူသတ္မႈျဖစ္တဲ့အိမ္ကုိ သူႀကီး လာၾကည့္ေတာ့၊ ႏွစ္လံုးျပဴးေသနတ္ႀကီး ပါလာတာကုိ ႐ြာေခါင္း ဘရီက ထမ္းရတယ္။ ဆယ္အိမ္ေခါင္း စံျမင့္က ယမ္းေတာင့္ထည့္တဲ့ လြယ္ အိတ္ ကုိ လြယ္ရတာကုိး။ အဲသည္ကတည္းက ဘရီေရာ့ စံျမင့္ပါ ႐ူးေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္ကုန္တာ '
' သနား ပါဘိေတာ္ '

ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ အသံျဖင့္သာ သနားျခင္းမဟုတ္။ မဲ့႐ြဲ႕ၿပီး သနားျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိးႏွင့္ က်ီးဒန္မွာကား လူႀကီးေတြ မည္သုိ႔ျဖစ္ေနသည္ကုိ မသိသျဖင့္ သြက္လက္စြာ ထဲ၀င္ျပင္ထြက္ လုပ္ေနၾက၏။ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ လယ္ျပင္မွ ျပန္လာလွ်င္လာခ်င္း ငန္းျပားကုိ တဲတြင္ မွီေထာင္ထား၏။ ေနလွန္း ရမည့္အုိးေတြကုိ ပ်ဥ္ျပားခံၿပီး ငါးလံုးတစ္တဲြ ေနထုတ္လွန္းေန၏။ အဖီထဲတြင္ လူထုိင္စရာ ေနရာ ရေတာ့မွ အုိးပုတ္သံ ေပၚလာ၏။ က်ီးဒန္သည္ မေအးညြန္႔၊ မဇာညြန္႔ တုိ႔ထံတြင္ ၀င္ထြက္သြားလာရင္း အုိးလုပ္ငန္း ကုိ မ်က္စိရည္ နားရည္၀ၿပီးျဖစ္၏။ မိႀကီးထံမွ မခံခ်င္ စိတ္ျဖင့္ ျပန္လာၿပီးေနာက္ ၁၅ ရက္ လက္ထပ္ သင္သည္။ မဇာညြန္႔တုိ႔ ညီအစ္မကုိယ္တုိင္ကလည္း အိမ္တုိင္ရာေရာက္ လုိက္လံ သင္ၾကား ေပးေန ၾကျပန္သည္။

အဖီေရွ႕တြင္ ထပ္မံတုိးခ်ဲ႕လုိက္ေသာ 'အမုိးယပ္' ထဲ၌ သပိတ္မ်ိဳးစံု၊ ဆီအုိးႏွင့္ ဟင္းအုိးေတြ မ်ားသည္ ထက္ မ်ားလာၿပီ။ ႐ြာသူ႐ြာသားမ်ားမွာ မီးဖုတ္ၿပီးေသာ ' အုိးအက်က္' မ်ားကုိသာ ျမင္ဖူး ၾကသည္။ မီးမဖုတ္ ရေသးေသာ 'အုိးအစိမ္း' ကုိမူ ျမင္ဖူးသူ နည္းသျဖင့္ တကူးတက လာၾကည့္ၾက သည္။ ေျမႀကီး ေရာင္ အုိးစိမ္းမ်ားကလည္း စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းလွသည္။

' သပိတ္ေတြ အရင္ 'တုိက္သြင္း' မယ္ ေျပာထားတယ္မဟုတ္လား။ ေတာ္ၿပီေလဟာ'
သပိတ္ဖုတ္မည့္ အုိးတစ္လံုးကုိ ေပါင္ေပၚသုိ႔ က်ီးဒန္ ေကာက္တင္သျဖင့္ ေမာင္ေဆး႐ုိးက လွမ္းတားသည္။
' ပုိေနရင္ ေနာက္ဖုိက်မွ ထည့္ေပါ့ေတာ္။ ပုတ္တာကေတာ့ ပုတ္ရမွာပဲ။ မပုတ္ဘဲထားရင္ အေဟာ သိကံ ျဖစ္သြား မွာေပါ့'
သပိတ္ ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ အုိးမ်ားမွာ အစုိ အေျခာက္ အေနေတာ္တြင္ ပုတ္ရ သည္။ ပုတ္စရာေကာင္းသည့္ အေနအထားသည္ အုိးထိန္းသည္ကုိ ထမင္းမစားရန္ အမိန္႔ေပး၏။ မအိပ္ရန္ အမိန္႔ေပး၏။ အေၾကာင္းေသာ္ကား အေနေတာ္ကုိ ေက်ာ္လြန္သြားေသာ အုိးသည္ မည္သုိ႔မွ်လုပ္၍ မရေတာ့ သျဖင့္ ႐ႊံ႕ပံုထဲသုိ႔သာ ေရာက္သြားေသာေၾကာင့္တည္း။
' ေအး ဟုတ္သားပဲ '

သုိ႔စဥ္တြင္ မဇာညြန္႔တုိ႔ ညီအစ္မ အိမ္၀ုိင္းထဲသုိ႔ ၀င္လာသည္။ ' ကုိေဆး႐ုိးေရ ေနမပူခင္ သပိတ္ေတြ တုိက္သြင္းရေအာင္ သယ္ထုတ္ၾကစုိ႔' ဟု မေအးညြန္႔က လွမ္းေျပာသည္။
ေမာင္ေဆး႐ုိး မွာ သပိတ္ေတြ၊ ဆီအုိးေတြကုိ အေရာင္ထြက္ေအာင္ ေခ်ာရာ၌ ကူညီခဲ့ရသူျဖစ္သည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ သပိတ္ေတြ၊ အုိးေတြကုိ တယုတယေပြ႔ၿပီး အျပင္သုိ႔ထုတ္သည္။ မဇာညြန္႔က ေမာင္ေဆး႐ုိးကုိ ၾကည့္ၿပီး ရယ္ေမာသည္။

' ေတာ့္လုိသာဆုိရင္ တစ္ေန႔လံုး ထုတ္လို႔ၿပီးမွာမဟုတ္ဘူး၊ ဟုိမွာ ေအးညြန္႔လုပ္တာ ၾကည့္ '
ေျပာေျပာဆုိဆုိ မေအးညြန္႔ကုိ ေမးေငါ့ျပ၏။ မေအးညြန္႔သည္ သပိတ္ေတြကုိ ေလးလံုးတဲြ၊ ႏႈတ္ခမ္းပါေသာ ဆီအုိးေတြကုိ ႏွစ္လံုးတဲြ၊ ႏႈတ္ခမ္းမွ ကုိင္လ်က္ သယ္ထုတ္ေလ၏။
' ႏႈတ္ခမ္းေတြ ပဲ့ကုန္မွာစုိးလုိ႔ '
' အမယ္ေလး ပဲ့စမ္းပါေစ။ ပဲ့ရင္ လႊင့္ပစ္လုိက္ေပါ့ '

ေျပာသူမွာ လြယ္ကူေသာ္ျငား ၾကားရသူမွာ ရင္နင့္၏။ ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ အုိးတစ္လံုး၊ သပိတ္တစ္လံုး ျဖစ္လာ ရန္ မည္မွ်ပင္ပန္းေၾကာင္း သိထားသည့္အတြက္ ျဖစ္ေပသည္။
' ႏွေျမာစရာဟာ '
' ႏွေျမာ မေနနဲ႔။ အထိအခုိက္မခံတဲ့ အုိးဟာ က်က္သြားေတာ့ေကာ ခုိင္မွာမုိ႔လား။ မခုိင္ဘူး၊ ယုယမေနနဲ႔'
အုိးေတြ သယ္ထုတ္၍ တစ္၀က္ေက်ာ္သြားလွ်င္ မဇာညြန္႔က ဖုိႏႈတ္ခမ္းေပၚသုိ႔ တက္သည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိး ႏွင့္ မိက်ီးဒန္ ကုိ အုိး 'အေပး' ခုိင္းသည္။
' အုိး မစီတတ္ ရင္ မ၀င္ဘူး။ မ၀င္ရင္ ထင္းပုိကုန္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ထားၾက'

' ကုိေဆး႐ုိးေရ၊ လာ သယ္ပါဦး'
မေအးညြန္႔က အမုိးယပ္ထဲမွ ေအာ္ေခၚသည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိး ေျပးသြားေသာအခါ ဆီအုိးေတြကုိ လက္ညိဴးထုိးျပသည္။
' ေသေသခ်ာခ်ာကုိင္ေနာ္၊ အေလးႀကီး '
ဆီအုိးတစ္လံုးသည္ သပိတ္ႏွစ္လံုးစာမွ်သာ ေလးသည္။ ယခု စေလာင္းဖံုး ဖံုးထားေသာ ဆီအုိးေတြမွာ မ်ားစြာ ေလးေနသည္။
' ဘာေတြမုိ႔ ဒါေလာက္ေလးေနရတာတံုး '
' ဟင္းအုိးေတြ၊ အုိးပုတ္ေတြ၊ ဆီမီးခြက္ေတြေလ '

ေမာင္ေဆး႐ုိး သေဘာမေပါက္ျငား မေမးမိေပ။ တုိက္သြင္းရာတြင္လည္း စေလာင္းဖံုး ဖံုးထားေသာ အုိးမ်ားကုိ အလယ္တြင္ ထားရသည္။ လံုးခ်င္း ဆီအုိးမ်ားႏွင့္ သပိတ္မ်ားကုိ သူ႔အေပၚတြင္ အံုထား ရသည္။

ဆြမ္းစားေခါင္းေလာင္းထုိးသံ ေလးထပ္ေက်ာင္းဘက္မွ လြင့္ပ်ံလာခ်ိန္၀ယ္ အုိးမ်ား တုိက္သြင္းမႈ ၿပီးစီးသြားသည္။ ဆီအုိးေတြ၊ သပိတ္ေတြ ေမာက္လွ်ံေနသည္။ မိက်ီးဒန္ႏွင့္ မဇာညြန္႔၊ မေအးညြန္႔တုိ႔ အရိပ္ထဲသုိ႔ ၀င္သြားျငား ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ မ၀င္ႏုိင္ေသး။ က်င္းအသစ္တူးၿပီး စပါးေမွာ္ႏွင့္ ေျမႀကီးေတြ ထည့္ၿပီး ေရေဖ်ာ္ရသည္။ မေတာ္တဆ ပ်က္စီးသြားေသာ ဆီုိးအကဲြ၊ သပိတ္အကဲြမ်ားကုိလည္း စုေဆာင္း ထားရ ေသးသည္။ သည္ျမင္ကြင္းမွာ ႐ြာသူ႐ြာသားမ်ားအတြက္ သာမက ေမာင္ေဆး႐ုိးတုိ႔အတြက္လည္း စိမ္းသည္။ 'သည္အုိးကဲြေတြက ဘာလုပ္ဖုိ႔ပါလိမ့္၊ ႐ႊံ႕ေတြကုိ ဘာလုပ္မွာတံုး' ေမးလုိစိတ္ ေပၚျငား၊ ေမာင္ေဆး႐ုိး မေမးရဲ။ ညေနတြင္ သိရမည္မွာ ေသခ်ာေသာေၾကာင့္ ေတးထားလုိက္၏။ သုိ႔ေသာ္ ေနအနည္းငယ္ ေအးစ ' တုိက္ပိတ္ၾကစုိ႔' ဟု မဇာညြန္႔ စကားစခ်ိန္တြင္ ေမာင္ေဆး႐ုိး၏ အေမ ေရာက္ လာသည္။ စိတ္၀င္တစား႐ွိေသာ ကိစၥ ျဖစ္ေစကာမူ အေမ့ကုိ ဧည့္မခံ၍ မျဖစ္ေပ။

' ဟဲ့ ႐ြာေခါင္း ငဘရီက ေျပာေနပါကလား။ ႏွစ္သိန္းေလးေသာင္း အထု႐ွိတဲ့ မဟာပထ၀ီေျမႀကီးကုိ အုိးထိန္းစက္ေပၚ တင္ၿပီး လွည့္တာဟာ မေကာင္းဘူးဆုိပါကလား '
' ဗ်ာ ' ဆုိကာ ေမာင္ေဆး႐ုိး မ်က္လံုးျပဴးေတာ့သည္။ သူသည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ သဒၵါ သၿဂႋဳဟ္အထိ သင္ၾကား ဖူးျငား မယ္ႂကြယ္စုိး တင္ျပလာေသာ ျပႆနာကုိကား မ႐ွင္းတတ္ေပ။ မိက်ီးဒန္မွာလည္း ' ေတာ္ 'ေအာ္ၿပီး ေယာကၡမအား ထိတ္လန္႔တၾကား ၾကည့္သည္။ သူ ပင္ပန္းတႀကီး လုပ္ထားေသာအလုပ္ ေရစုန္ ေမ်ာၿပီ ထင္သျဖင့္ မ်က္ရည္လည္သည္။
မယ္ႂကြယ္စုိးသည္ သားႏွင့္ ေခၽြးမကုိ အားနာရမွန္း၊ သနားရမွန္း မသိေပ။ ဆက္ေျပာေသး၏။

' အဲသည္ ႏွစ္သိန္းေလးေသာင္းအထု႐ွိတဲ့ မဟာပထ၀ီေျမႀကီးကုိ အသံျမည္ေအာင္ တုတ္နဲ႔ ႐ုိက္တာဟာ ငရဲႀကီး သတဲ့ '
' ဘယ္မွာ တုတ္နဲ႔႐ုိက္လုိ႔တံုး၊ မ႐ုိက္ပါဘူး အေမရဲ႕ '
ေမာင္ေဆး႐ုိး ေကာက္ကာငင္ကာ ေခ်ပေသာ္ျငား အသံတုန္တုန္၊ မ်က္စိပ်က္ မ်က္ႏွာပ်က္ ျဖစ္ေန သည္။
' အႏုိ႔ ဘတ္ဘတ္ ဘုန္းဘုန္း ျမည္တာ ဘာျပဳလုိ႔ ျမည္တာတံုး '
' လက္ခတ္နဲ႔ ပုတ္ေခ်ာတာပါဗ်ာ '

' အဲဒါဟာ ႏွစ္သိန္းေလးေသာင္းအထု႐ွိတဲ့ မဟာပထ၀ီေျမႀကီးကုိ တုတ္နဲ႔႐ုိက္တာနဲ႔ အတူတူပဲေပါ့ '
' ဒါျဖင့္ က်ဳပ္တုိ႔ ဘာလုပ္ရမတံုးအေမ '
မယ္ႂကြယ္စုိး ေျဖစရာစကားမွာ ' ဆက္မလုပ္နဲ႔'ျဖစ္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ သည္စကားကုိ သူ မေျပာရက္ေပ။
' အ႐ီးရယ္ က်ဳပ္တုိ႔အရပ္မွာ အုိးခြက္စေလာင္းဖံုး၊ အင္တံု၊ သပိတ္မက်န္လုပ္ၿပီး လက္ခတ္နဲ႔ ပုတ္ေန ၾကတာပါပဲ။ အဲသည္အုိးခြက္၊ သပိတ္ေတြကုိ ဖုိထဲထည့္ၿပီး မီးဖုတ္ေနတာပါပဲ။ ဘယ္သူမွ် ငရဲမႀကီးပါဘူး '

မဇာညြန္႔က ၀င္ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ မယ္ႂကြယ္စုိး သေဘာမေတြ႕ျငား မ်က္ေစာင္းခဲ႐ံုသာ ခဲသည္။ မိက်ီးဒန္မူ အားကုိးတႀကီးျဖင့္ မဇာညြန္႔အပါးသုိ႔ ေျပးကပ္သည္။ လက္ေမာင္းကုိ ဖက္ထားသည္။
မဇာညြန္႔အား သူ႕အစ္မ မေအးညြန္႔ကလည္း ကူညီ၏။
' က်ဳပ္တုိ႔ေခ်ာင္မွာ သည္အလုပ္ပဲ လုပ္ေနၾကတာပါပဲ အရီးရယ္။ က်ဳပ္တုိ႔မိဘမ်ား မေမြးခင္ကတည္းက သည္အလုပ္ နဲ႔ အသက္ေမြးလာတာပါ '
' ေအးေလ ေျပာမရလဲ ညည္းတုိ႔သေဘာေပါ့ '

မယ္ႂကြယ္စုိးသည္ ႐ွည္႐ွည္ေ၀းေ၀း စဥ္းစားမေနပါ။ သူ႔သားႏွင့္ ေခၽြးမ ငရဲႀကီးမည္ကုိ စုိးရိမ္ေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ႐ြာေခါင္း၏ စကားထဲတြင္ ' ႏွစ္သိန္းေလးေသာင္း အထု႐ွိေသာ မဟာပထ၀ီေျမ ႀကီး' ဟူေသာ စကားလံုး အႀကီးႀကီး ပါ၀င္ေနသည မဟုတ္ေလာ။ စုိးရိမ္တႀကီး လာေရာက္ေျပာၿပီးမွ ငုိမဖြယ္ ရယ္မရ ျဖစ္ေနေသာ ေခၽြးမကုိ ၾကည့္ၿပီး မယ္ႂကြယ္စုိး စိတ္မေကာင္း ျပန္ေပ။ သုိ႔စဥ္တြင္ မဇာညြန္႔ အစ္မ က ၀င္ေျပာသျဖင့္ မယ္ႂကြယ္စုိး ရင္ေခ်ာင္သြားသည္။ ' ညည္းတုိ႔သေဘာပဲ ' ေျပာအၿပီတြင္ကား မယ္ႂကြယ္စုိး သည္ အမုိးယပ္အျပင္ဘက္သုိ႔ ေပါ့ပါးစြာ ထြက္ခြာသြားေလ၏။

ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ အေမကုိ လွမ္းၾကည့္သည္။ တစ္ဆက္တည္း မိက်ီးဒန္အား လွမ္းၾကည့္ျပန္ ေသာအခါ မိမိကုိ အားကုိးတႀကီး ၾကည့္ေနေသာ သနားစရာ မ်က္လံုးအစံုႏွင့္ ဆံုမိသည္။ မိမိအား အားကုိးတႀကီး ၾကည့္ေနသူအား ႏွစ္သိမ့္မႈေပးရန္ မိမိတြင္ တာ၀န္႐ွိေၾကာင္း ေမာင္ေဆး႐ုိး သတိ ထားမိသည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ မိက်ီးဒန္ စိတ္သက္သာရာ သက္သာေၾကာင္း မည္သုိ႔ ေျပာရမည္နည္း စသ္းစားသည္။ စဥ္းစားသည့္ တစ္ခဏအတြင္း၌ ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ အားခြန္ျပည့္တင္း၏။

' က်ီးဒန္ေရ ဟုတ္တယ္ဟ။ ဇာညြန္႔တုိ႔ ဘုိးစဥ္ေဘာင္ဆက္ ဘြားလက္ထက္က အုိးလုပ္လာၾက တာပဲ။ ေျမႀကီး ကုိ လက္ခတ္နဲ႔ ပုတ္လုိ႔ ငရဲႀကီးရင္ အဲသည္ေျမႀကီးေပၚ တက္နင္းေနတဲ့ လူေတြ၊ အဲသည္ ေျမႀကီး ေပၚမွာ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ စြန္႔တဲ့ လူေတြလည္း ငရဲႀကီးမွာေပါ့ဟ '
' ဟုတ္တယ္၊ ဟုတ္တယ္ '

က်ီးဒန္သည္ ေနသာထုိင္သာ႐ွိသည့္အသံျဖင့္ ေျပာသည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိး အားတက္ရ ၀မ္းသာရ သည္။ ေနာက္ထပ္လည္း အေၾကာင္းအရာ အသစ္တစ္ခု ထြက္လာျပန္သည္။
' ႏွစ္သိန္း ေလးေသာင္းအထု႐ွိတဲ့ မဟာပထ၀ီေျမႀကီးကုိ တြင္းႀကီး တူးၿပီး တြင္းထဲက ေရေတြ ခပ္ေနတဲ့ လူေတြလည္း ငရဲႀကီးမွာပဲဟာ '
' ကဲပါ ၊ လာၾကစမ္းပါ '

မဇာညြန္႔၏ သည္ေဆာ္ၾသသံက ထိတ္စရာ လန္႔စရာမ်ားကုိ နိဂံုးခ်ဳပ္ပစ္လုိက္သည္။ သူတုိ႔သည္ အုိးဖုိေပၚ တြင္ ေမာက္လွ်ံေနေသာ အုိးစိမ္းမ်ားကုိ အုိးျခမ္းကဲြမ်ားျဖင့္ ေစ့စပ္ေအာင္ဖံုးသည္။ တစ္ၿပိဳင္နက္ တည္း တြင္ အုိးဖုိ၏ ထိပ္ႏွစ္ဖက္႐ွိ အေပါက္မ်ားတြင္ မီးေမႊးသည္။ ကၽြန္းသားထင္း ေပါက္ကေလးမ်ားကုိ အမည္းေရာင္ အတြက္ အားျပဳသည္။
က်ီးဒန္သည္ ထင္းေပါက္လုပ္ရန္ သစ္တံုးတစ္တံုးကုိ ဘယ္လက္ျဖင့္ ဆဲြယူၿပီး ညာဘက္က ဓားျဖင့္ ခဲြသည္။ သုိ႔ေသာ္ က်ီးဒန္၏ လက္ထဲသုိ႔ ေရာက္လာေသာ သစ္တံုးမွာ ေရစီးေၾကာင္းေတြထင္ေန သည္။ ထင္းတံုး ေတြ ေရစီးေၾကာင္းေတြ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ထင္ေနရသနည္းဟု ေတြးေနရန္မလုိပါ။ ခ်က္ခ်င္း က်ီးဒန္သိသည္။

ေလးထပ္ေက်ာင္း၏ ေတာင္ဘက္ကျပင္(ၾကမ္းျပင္)ႏွင့္ တစ္ဆက္တည္းတည္႐ွိေသာ ' ေ႐ႊေရးေဆာင္ ' ေက်ာင္းႀကီးသည္ မ်က္စိထဲ၌ေပၚလ၏။ ေ႐ႊေရးေဆာင္ေက်ာင္းႀကီးမွာ ဆင့္မ်ား၊ ၾကမ္းျပင္မ်ား ယုိယြင္းကုန္သျဖင့္ ေန၍မရေတာ့ျငား၊ ပတ္ပတ္လည္႐ုပ္စံုမ်ားကား အေရာင္မညိဴးေသးပါ။ သည္ အတုိင္းၾကည့္ေနရန္ ႏွေျမာစရာေကင္းေတာ့သည္။ သည္အထဲမွ မုိးမလြတ္ေသာ အ႐ုပ္ေတြမွာ ေဆးကြာ ႐ံုျဖင့္ မၿပီး၊ ေရစီးေၾကာင္းေတြပါ ထင္ကုန္သည္။ ယခု က်ီးဒန္လက္ထဲက ထင္းတံုးေတြ ေရစီးေၾကာင္းေတြ ထင္ေနျခင္း မွာ ေ႐ႊေရးေဆာင္ႏွင့္အလားတူ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ေက်ာင္းမ် ဖဲ့႐ဲြ႕ယူငင္လာျခင္း မျဖစ္ႏုိင္သေလာ။

က်ီးဒန္သည္ လက္ထဲက တံုးကုိ ေဘးသုိ႔ဖယ္ထားၿပီး ေနာက္တစ္တံုးကုိလွမ္းဆဲြသည္။ သပိတ္ႏွင့္ ဆီအုိး မ်ား ဖုတ္ရာတြင္ အနက္ေရာင္ ရေစရန္ ထင္းထဲ၌ ကၽြန္းသားေရာရသည္။ သည္အနီးအနား တြင္ ကၽြန္းသား ရရာရေၾကာင္း ေနရာသည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွလဲြ၍ အျခားမည္သည့္ေနရာ ႐ွိပါ ေသးသနည္း။ သုိ႔အတြက္ က်ီးဒန္၏ လက္ထဲသုိ႔ ေရာက္လာေသာတံုးမွာလည္း ေရစီးေၾကာင္းေတြ ႏွင့္ပင္။
က်ီးဒန္ လက္တြန္႔သြားသည္။ ေႁမြကုိ ကုိင္မိသူအလားတြန္႔သြားရာက ထရပ္သည္။

' ကုိေဆး႐ုိး '
ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ အုိးျခမ္းကဲြမ်ားၾကားမွ မီးခုိးမထြက္ေအာင္ သ႐ြတ္ 'က်ံ'ေနရာက လွမ္းၾကည့္သည္။ က်ီးဒန္က ထင္းတံုးေတြကုိ ေမးေငါ့ျပလုိက္သည္။
' ေတာ္ အဲဒါေတြကုိ ဘယ္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ဖ်က္ၿပီး ယူလာတာတံုးဟင္။ က်ဳပ္တုိ႔မွာ'
' ေတာင္ညိဳကုိ ပုိက္ဆံတစ္ပဲေပးၿပီး အ႐ွာခုိင္းတာဟ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကလား၊ ဇရပ္ကလး၊ သိမ္ကလား ငါမသိဘူး '
' က်ဳပ္တုိ႔မွာ မျပည့္စံုလုိ႔ ေက်ာင္းေဆာက္ၿပီး မလွဴႏုိင္ရတဲ့အထဲမွာ သူမ်ားရဲ႕ ေကာင္းမႈကုိ ဖ်က္လုိ ဖ်က္ဆီး လုပ္ရတယ္လုိ႔ေတာ္ '
ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ ေျခမကုိင္မိ လက္မကုိင္မိ ခ်က္ခ်င္းျဖစ္သြား၏။

' အဲသည္လုိမဟုတ္ဘူး။ ငါမသိဘူးဟ'
' သပိတ္ေတြ မမည္းခ်င္လဲ ေနပါေစေတာ့ေတာ္။ သူမ်ားေကာင္းမႈကုိ မဖ်က္ဆီးပါနဲ႔၊ ဒါေတြလည္း လႊင့္ပစ္ လုိက္ပါေတာ့ '
ေမာင္ေဆး႐ုိး မေျပာသာပါ။ ထင္းတံုးမ်ားကုိ ထမ္းထုတ္သည္။ ခဲြစိတ္ၿပီးသား ထင္းေပါက္ကေလးမ်ားကုိ မဇာညြန္႔က အလ်င္အျမန္ ဖုိထဲသုိ႔ ပစ္သြင္းလုိက္ေလ၏။
မီးအား တျဖည္းျဖည္းေကာင္းလာ၏။ မီးခုိးလံုေစရန္ ထိပ္ေပၚတြင္ က်ံထားေသာ ႐ႊံ႕အေမွာ္ေၾကး သည္ခ်က္ခ်င္းေျခာက္ေသြ႕၏။ မၾကာမီ နီရဲလာျပန္ေခ်၏။

ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ဖုိ၏ေအာက္ေျခ ထိပ္ေပါက္ႏွစ္ေပါက္တြင္ ထင္းတံုးႀကီးေတြ တစ္ေခ်ာင္းၿပီး တစ္ေခ်ာင္း ထုိးထည့္၏။ ဖုိထဲတြင္ အပူအား ေကာင္းလာသည္ႏွင့္အမွ် အျပင္မွာပါ ပူလာသည္။ ထင္းထည့္ ရန္ ခ်ဥ္းကပ္လာသူပင အေျပးအလႊားလုပ္ရ၏။

' က်ဳပ္တုိ႔ ျပန္ေတာ့မယ္။ ထင္းေခ်ာင္း ေနာက္ထပ္ဆယ္ေခ်ာင္းထည့္ၿပီးသြားရင္ ႏွာေပါက္ေတြ ပိတ္ေပ ေတာ့ '
ဖုိေဘးသုိ႔ လာရပ္ရင္း မေအးညြန္႔က ေျပာ၏။
' ႏွာေပါက္ပိတ္ေတာ့လည္း ေလလံုေပေစေနာ္ '
' ထမင္းစားၿပီးမွ ျပန္ၾကေလ '
' စားၿပီးၿပီ၊ ေတာ္လည္း ထမင္းစားရင္း သည္နားမွာလာၿပီးစား။ မနာလုိသူတစ္ေယာက္ေယာက္က ထင္းေတြၾကားမွာ ဆီးျဖဴသားအမွတ္တမဲ့ ထည့္သြားမယ္ေနာ္ '
' ဆီးျဖဴသား ဟုတ္လား '

' ဟုတ္တယ္။ ေလွ်ာက္သြားမေနနဲ႔ ေလွ်ာက္ေငးမေနနဲ႔။ က်ဳပ္တုိ႔ မလာမခ်င္း အုိးဖုိကုိ ဖြင့္နဲ႔ေနာ္'
မေအးညြန႔္၏ မွာၾကားသံအဆံုးတြင္ 'မွာမေနစမ္းပါနဲ႔၊ သူလည္းဖြင့္ႏုိင္မွာမဟုတ္ပါဘူး' ဟု မဇာညြန္႔၏ တီးတုိးသံ ေပၚလာ၏။ သုိ႔စဥ္တြင္ပင္ သူတုိ႔ညီအစ္ကုိႏွစ္ေယာက္သည္ အိမ္၀ုိင္းအျပင္သုိ႔ ေရာက္သြား ေလ၏။

ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ အုတ္သမားမ်ားထံမွ 'ဆီးျဖဴတစ္ေခ်ာင္း အုတ္တစ္ေသာင္း'ဟု ၾကားဖူးသည္။ အုတ္မ်ား က်က္ေစရန္ ထင္းအေခ်ာင္းေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ မီးထုိးေသာ္ျငား မေျပာပေလာက္ေသာ ဆီးျဖဴသား တစ္ေခ်ာင္း တေလ ညပ္ၿပီးပါလာပါက အုတ္ေတြ တစ္ခ်ပ္မွ် မက်က္။ သုိ႔မဟုတ္ တစ္ခ်ပ္မက်န္ ကဲြအက္ ကုန္သည္ ၾကားဖူး၏။ မေအးညြန္႔၏ မွာၾကားသံကုိ ၾကားရေတ့မွ သည္ အေၾကာင္းကုိ ေမာင္ေဆး႐ုိး သတိရ၏။ သုိ႔ေၾကာင့္ 'ဟုတ္လား၊ ကဲြတတ္သလား' ေမးရန္ ေမာ့ၾကည့္ခ်ိန္၀ယ္၊ ညီအစ္မႏွစ္ေယာက္လံုး ၀ုိင္းျပင္ သုိ႔ ေရာက္သြားၾကၿပီ။

က်ီးဒန္တုိ႔ လင္မယား၏ အုိးဖုိႀကီးမွာ ႐ြာသူ႐ြာသားမ်ားအတြက္ အထူးအဆန္းျဖစ္ေနသည္။ အုိးမဖုတ္မီက ေရတြင္းႏွင့္တူသည္။ အုိးမ်ား ထည့္သြင္းၿပီး ဖုတ္ေသာအခါ ႐ႊံ႕တံုးႀကီးျဖစ္ေနသည္။
မည္သည့္အခါတြင္ မည္သုိ႔ျဖစ္လာမည္နည္း။

စိတ္၀င္စားသူမ်ားက လာေရာက္ေမးျမန္းၾကသည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ မေျပာတတ္၊ က်ီးဒန္လည္း မေျဖတတ္။ ဖုိကုိ စူးစမ္းရန္ ခ်ဥ္းကပ္လာေသာအခါ မကပ္ႏုိင္ေအာင္ ပူေနသည္။ သုိ႔ေသာ္ အုိးဖုိ၏ အပူ႐ွိန္ သည္ တစ္ေန႔ၿပီးတစ္ေန႔ ေလ်ာ့ပါးလာသည္။ ေလးရက္ၾကာမွ လူကပ္ႏိုင္သည္။ ထုိအခါတြင္ မွ မေအးညြန္႔ တုိ႔ ညီအစ္မသည္ လွည္းတစ္စီးျဖင့္ ေရာက္လာၾကသည္။ သူတုိ႔လွည္းမွာ ႐ုိး႐ုိးလွည္း မဟုတ္။ လူတစ္ရပ္ေက်ာ္ျမင့္ေသာ ၀က္ၿခံတြင္း၌ ေကာက္႐ုိးအျပည့္ထည့္ထားသည္။

' ေနာက္တစ္ဖုိက်ရင္ လုပ္တတ္ေအာင္လုိ႔ က်ဳပ္တုိ႔အုိးလွည္းကုိ နမူနာယူလာတာေနာ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ထား '
အုိးဖုိကုိ ေဖာ္ရာတြင္ ႏွာေပါက္ ႏွစ္ေပါက္ကုိ ဦးစြာဖြင့္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ အေပၚလႊာကုိ ဖြင့္သည္။ ေနာက္တစ္ဖုိုတြင္ အသင့္ျဖစ္ေစရန္အတြက္ အလႊားလုိက္ခြာသည္။ သုိ႔ရတြင္ ေမာင္ေဆး႐ုိး မဖဲ့ဘဲ မေနႏုိင္။ အပူေငြ႕ဟပ္သည္။ ေလးလံသည္။ မဇာညြန္႔က အေပၚဆံုးတြင္ ေမွာက္ထားေသာ သပိတ္တစ္လံုးကုိ လက္ျဖင့္ တုိ႔ၾကည့္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ အ၀တ္ခုၿပီးကုိင္သည္။ လက္၀ါးေပၚတြင္ တင္ထားၿပီး လက္ဆစ္ျဖင့္ ေခါက္သည္။

' ေရာ့ ေကာင္မ။ ညည့္လက္ရာကုိ ညည့္လက္နဲ႔ေခါက္စမ္း '
က်ီးဒန္သည္ သံေရာင္ေပါက္ေနေသာ ပူပူေလာင္ေလာင္ သပိတ္ကုိ လက္၀ါးေပၚတြင္ တင္သည္။ ေခါက္သည္။ ေလာကတြင္ ႐ွိေသာ အသံတကာ့ အသံတုိ႔တြင္ အသာယာဆံုးအသံသည္ ထြက္ေပၚ လာ၏။ က်ီးဒန္၏ ရင္ထဲ၌ ၀မ္းသာမႈသည္ လိႈက္တက္လာ၏။

' ၀မ္းမသာဘူးလား ေကာင္မ '
'ဘယ့္ႏွယ္ေျပာပါလိမ့္ေအ။ ညည္းတုိ႔ ညီအစ္မရဲ႕ အမအစနဲ႔ တုိ႔လင္မယား ႀကိဳးစားၿပီး အေကာင္ အထည္ေပၚလာတာကုိ '
ေမာင္ေဆး႐ုိးလည္း မေအးညြန္႔လွမ္းေပးေသာ ဆီအုိးမ်ား၊ သပိတ္မ်ားကုိ စီရီခ်ထားရင္း တစ္လံုးခ်င္း ေခါက္ၾကည့္သည္။ က်ီးဒန္ၾကားရေသာ သုတိသာယာမႈသည္ သူ႔ထံတင္လည္း ကူးစက္ေန၏။
' အက္သံပါတာေတြ႕ရင္ ဖယ္ထားေနာ္ '

ေမာင္ေဆး႐ုိး တြန္႔သြားသည္။ အက္သံပါသည္ျဖစ္ေစ၊ အက္သံမပါသည္ျဖစ္ေစ အုိးသည္ အုိးသာ ျဖစ္သည္။ အုိးတစ္လံုးအတြက္ ေျမနင္းရျခင္း၊ စက္လွည့္ရျခင္း၊ ႐ုိက္ရျခင္း၊ ခတ္ရျခင္းတုိ႔သည္ ညီတူ ညီမွ်သာ ျဖစ္ေပသည္။ အသံကေလး အက္႐ံုျဖင့္ အုိးအျဖစ္မွ ဖယ္႐ွားရမည္မွာ ႏွေျမစရာ။
' ေရာ့ ေရာ့ အဲဒါလည္း ေရာင္းတမ္းမ၀င္ဘူး၊ ဖယ္လုိက္ '
ေျပာေျပာဆုိဆုိ မေအးညန္႔လွမ္းေပးေသာအရာမွာ သပိတ္တစ္လံုးျဖစ္၏။ အက်က္လြန္ၿပီး အနီကြက္ ထေနသည္။ အဖု ႏွစ္ဖုလည္း ထြက္ေနသည္။

' အဲဒါ ဘာျဖစ္တာလဲဟင္ '
' မီးဖုတ္မနာေတာ့ ေလခုိၿပီး အဲသလုိ ျဖစ္တာေပါ့ '
အဖုအထစ္ပါေသာသပိတ္ကုိ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ႏွေျမာတသစြာ ၾကည့္၏။ သံသပိတ္ဟု ထင္ရ ေလာက္ေအာင္ အေသြးအေရာင္႐ွိပါလ်က္ႏွင့္ အဖု ႏွစ္ဖုေၾကာင့္ ပယ္ရေတာ့မည္။ အုိးဖုိ၀န္းက်င္တြင္ သပိတ္မ်ား၊ဆီအုိးမ်ားျဖင့္ ျပည့္လွ်ံမည္းေမွာင္ေနသည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ လက္ဆစ္ မနာႏုိင္၊ လုိက္လံၿပီး ေခါက္ထစ္ ေနဆဲ၊ နားအရသာ ခံေနဆဲ ႐ွိေသး၏။
' ကုိေဆး႐ုိး ဖုိေပၚတက္ခဲ့ဦး '

' ဘာလုပ္မလုိ႔တံုး '
' အစာသြတ္ထားတဲ့ အုိးေတြ က်န္ေသးတယ္ေလ '
အထဲတြင္ ဟင္းအုိးႏွင့္ အုိးဖုတ္မ်ား ဆီမီးခြက္မ်ား ထည့္ထားေသာ အုိးေတြက်န္ေသးသည္။ သူတုိ႔ကုိ ဗဟုိခ်က္မတြင္ ခ်ထားသည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ ဖုိထဲဆင္းၿပီး မေအးညြန္႔ကုိ ကူညီရသည္။ ႏွစ္ေယာက္အားျဖင့္ အုိးဖုိ၏ ေဘာင္ေပၚသုိ႔ တင္ေပးရသည္။ က်ီးဒန္ႏွင့္ မဇာညြန္႔က ႏွစ္ေယာက္အားျဖင့္ ေျမေပၚသုိ႔ ခ်သည္။
' အုိးေတြ၊ သပိတ္ေတြ ၀ယ္ခ်င္လုိ႔ပါ '

လမ္းဘက္မွ အသံတစ္သံ ေပၚလာသည္။ အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ေယာက္ ဖုိနားသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္လာသည္။ က်ီးဒန္မွာ လိႈက္ခနဲ ၀မ္းသာသြားျငား မေျဖတတ္။ မဇာညြန္႔ ညီအစ္မကုိ လွမ္းၾကည့္ရသည္။
' ဆီအုိးက တစ္မတ္၊ သပိတ္က သံုးပဲပါ '
မဇာညြန္႔ေျပာေသာ ေစ်းႏႈန္းျဖစ္သည္။
' ပင္ရင္းမွာ သက္သာမလားမွတ္တယ္၊ မသက္သာပါကလား '
' တစ္လံုးတေလကေတာ့ သည္လုိပါပဲ။ ဆယ္လံုးစ၊ ဆယ့္ငါးလံုးအလံုးႏွစ္ဆယ္ယူရင္ေတာ့ ေဖာက္ သည္ေစ်းေပါ့ '

ေစ်းေမးရင္း ခ်ဥ္းကပ္လာေသာ မိန္းမႏွစ္ေယာက္ ဆုတ္ခြာသြားေသာ္ျငား ႐ြာသူ႐ြာသားမ်ားကား ကြက္ၾကည့္ ကြက္ၾကည့္ျဖင့္ ေရာက္လာၾကသည္။ သူတုိ႔သည္ သည္မွ်မ်ားေသာ အုိးေတြ၊ သပိတ္ေတြ သူတုိ႔႐ြာ မွ ထြက္သည့္အတြက္ အံ့ၾသေနၾကသည္။
' လာ ညည္းတုိ႔လင္မယားကုိ မ်က္လွည့္ျပမယ္ '
မဇာညြန္႔က မခ်ိဳမခ်ဥ္ မ်က္ႏွာျဖင့္ေျပာသည္။

က်ီးဒန္မွာ 'မ်က္လွည့္' ဟုသာၾကားဖူးျငား၊ မၾကည့္ဖူးသျဖင့္ နာမးလည္ေပ။ သုိ႔ေၾကင့္ ေမာင္ေဆး႐ုိး၏ မ်က္ႏွာကုိ လွမ္းၾကည့္သည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိးမူ မ်က္လွည့္ၾကည္ဖူးသျဖင့္ စိတ္၀င္တစား႐ွိသည္။ ခုနတုန္း က ႏွစ္ေယာက္အားျဖင့္ မတင္ခဲ့ရေသာ၊ မခ်ခဲ့ရေသာ အုိးမ်ားမွာ စေလာင္းဖံုးႀကီး လံုေအာင္ ပိတ္ထား သည္။ မဇာညြန္႔က အႏၱာပိတ္ထားေသာ ႐ႊံ႕မ်ားကုိ ျခစ္ထုတ္ၿပီး ေနာက္ စေလာင္းကုိ ဆဲြဖြင့္လုိက္သည္။
' မ်က္လွည့္ဆုိတာ ဒါကုိး '

က်ီးဒန္က တအံ့တၾသ ေရ႐ြတ္ေသာ္ျငား ေမာင္ေဆး႐ုိးမွ ေအာ္ဟစ္ရယ္ေမာမိ၏။ တစ္ဖုိလံုးတြင္ ဆီအုိးေရာ သပိတ္ပါ အနက္ေရာင္ေတြျဖစ္သည္။ ယခု မဇာညြန္႔ စေလာင္းကုိ ဖြင့္ေသာ အုိးႀကီးမွာလည္း အနက္ေရာင္ျဖစ္ပါလ်က္ အုိးထဲတြင္ကား အနီေရာင္ေုတြ ျဖစ္ေနသည္။ ဟင္းအုိး လည္း အနီေရာင္၊ ဆီမီးခြက္ႏွင့္ အုိးဖုတ္မ်ားလည္း အနီေရာင္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ တစ္ဖုိလံုး မည္းပါ လ်က္ အုိးအမည္းထဲမွ ထြက္လာ ေသာ အုိးေတြ မမည္းသည့္အတြက္ 'မ်က္လွည့္ျပမယ္'ဟု မဇာညြန္႔က ေျပာျခင္းျဖစ္၏။ ေမာင္ေဆး႐ုိး ႏွင့္ က်ီးဒန္တုိ႔မွာ အံ့ၾသသည့္ နည္းတူ။ ၀မ္းသာျခင္းလည္း ျဖစ္ရသည္။ အုိးေဖာ္သည္ကုိ တေစ့တေစာင္း လာၾကည့္သူမ်ားအဖုိ႔မူ ေျပာစရာ ႀကီးျဖစ္ေနေတာ့သည္။ တစ္ဖုိလံုး အနက္ေရာင္ေတြ ထြက္ပါလ်က္ အနက္ေရာင္အုိးထဲမွ အနီေရာင္ အုိးခြက္ေတြ ထြက္လာျခင္းမွာ လူစိမ္းမ်ားအတြက္ အထူး အဆန္း ျဖစ္ေနေတာ့သည္။

အုိးအားလံုးမွာ ကုိင္တြယ္စက အ၀တ္ခုၿပီး ကုိင္ရျငား တစ္၀က္မွ် အေရာက္တြင္ အပူေပါက္သြား သည္။ မဇာညြန္႔တုိ႔ ေမာင္းလာေသာ အုိးလွည္းေပၚသုိ႔ အုိးေတြ တင္ခ်ိန္တြင္မူ အ၀တ္မခုဘဲ ကုိင္ႏုိင္ၿပီး။ ေမာင္ေဆး႐ုိးလင္မယားမွာ အုိးတင္နည္းကုိ တစ္ဆက္တည္း သင္ၾကားရသည္။ အုိးလွည္း ေဆာင့္သည့္ အခါတြင္ အုိးအခ်င္းခ်င္း မေဆာင့္မိေစရန္ ေကာက္႐ုိး ညႇပ္ရသည္။ ေကာက္႐ုိး ႏွေျမာ၍ မျဖစ္ပါ။
အုိးလွည္း ထြက္ခါနီးတြင္ မဇာညြန္႔က က်ီးဒန္၏ လက္ထဲသုိ႔ ငါးက်ပ္တန္ ေငြစကၠဴႏွစ္႐ြက္ ထည့္ေပး သြားသည္။

' အုိးတစ္လွည္းလံုးမွ တစ္ဆယ္ပဲရတယ္ မထင္နဲ႔ေနာ္။ ေဖာက္သည္ သြင္းအၿပီးမွ ထပ္ေပးဦးမွာ '
ထုိသုိ႔ မွာၾကားသြားျငား ေငြတစ္ဆယ္ျဖင့္ပင္ က်ီးဒန္ ေက်နပ္လွၿပီ။ သူသည္ ငါးက်ပ္တန္ ေငြစကၠဴကုိ ကုိင္ဖူးရန္ေ၀းစြ၊ ျမင္ေသာ္မွ် မျမင္ဖူးေပ။ သုိ႔အတြက္ ငါးက်ပ္တန္မ်ားကုိ ကုိင္ထားေသာ က်ီးဒန္၏ လက္မွာ တဆတ္ဆတ္ တုန္ယင္ေန၏။

ဤမွ်ေသာေငြသည္ မျဖစ္ေလာက္ျငား၊ ေမာင္ေဆး႐ုိးတုိ႔အတြက္ အားေဆးျဖစ္သည္။ တေစ့တေစာင္း ၾကည့္ေနသူ မ်ား၏ အျမင္တြင္လည္း ' ေဆး႐ုိးလင္မယား သူေဌးျဖစ္ၿပီ'ဟူ၏။ သုိ႔ေၾကာင့္ ေမာင္ေဆး႐ုိး တုိ႔၏ အမုိးယပ္အတြင္း၌ အုိးလုပ္ၿပီဆုိလွ်င္ လူေတြ အံုေနေတာ့၏။

ဆက္ရန္
.

3 comments:

:P said...

အေႏွာက္အယွက္ မေပၚေတာ့လုိ႕ ေတာ္ေသးတာေပါ့

ေမဓာ၀ီ said...

ေသနတ္တန္ခိုး ဘယ္ေလာက္ႀကီးလဲ ေနာ္။ ေသနတ္ပိုင္ရွင္ေတာင္ မဟုတ္ေသးဘူး ေသနတ္ထမ္းတဲ့လူေတာင္ ေသနတ္ရွိန္တက္ျပီး ႐ူးေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္ရတယ္လို႔။ ေသနတ္ကိုင္တဲ့လူေတြဆို ပိုဆိုးေတာ့မွာေပါ့။

ဒီ၀တၳဳေလး ဖတ္ေနရင္း သံုးလြန္းတင္မွ ႀကိဳး ... ေဒါင္ေဒါင္ျမည္မွ အိုး ... ဆိုစကားေလး သတိရမိေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းက တြံေတးက အိုးဖိုေတြမွာ အေမတို႔ ပိုက္ဆံထည့္ၿပီး အိုးလုပ္ငန္း လုပ္ဖို႔ ၾကိဳးစားခဲ့တာေလး အမွတ္ရမိတယ္။ အဲဒီတုန္းက အေမ တြံေတးခဏခဏ သြားရတယ္။ ျပန္လာရင္ အိုးပုတ္ေတြ အမ်ားၾကီး ပါလာတတ္တယ္။ တကယ္တမ္း ကိုယ့္ပိုက္ဆံ အမ်ားႀကီး ထည့္တဲ့ အေခါက္လဲ က်ေရာ အိုးဖို ျပိဳက်လို႔ဆိုလား ... ေငြေတြ ျပန္မရေတာ့ဘူး။ အေမလဲ လုပ္ေပးတဲ့လူေတြကို သနားလို႔ ျပန္မေတာင္းေတာ့ဘူး။ ေနာက္ထပ္လဲ တြံေတးမသြားေတာ့ဘူး၊ အိုးပုတ္ေတြလဲ မရေတာ့ဘူး။

ကိုေဇာ္ said...

ဝူးးးးးး အဆက္ျပတ္သြားလို႔ အေဟာင္းကို ျပန္ရွာဖတ္ရေသး။

ငယ္ငယ္က အေဖနဲ႔ လိုက္သြားျပီး အိုးလုပ္တဲ႔ရြာ ဆိုတာကို ေရာက္ဖူးတယ္။ ပ်ဥ္ခ်ပ္ေပၚ ရြံတင္ျပီး သူတို႔ လုပ္သြားတာေတာ႔ ဟုတ္ေနတာပဲ။ ကိုယ္လုပ္ေတာ႔ လုပ္သမွ် ျပဲထြက္ေနတာပဲ။ ကၽြမ္းက်င္ရာ လိမၼာေပါ႔။

( ေျပးရ လႊားရ ငါ႔ဘဝ ျပန္ျဖစ္ေနျပန္ေပါ႔ဗ်ာ။ ဒီေန႔မွ နည္းနည္း နားရတယ္။ )