ငယ္ဘ၀ မွ အမွတ္ရေနမိသည္က အိပ္ရာ၀င္ေနာက္က်ျခင္းပင္။ ညစဥ္ညနက္ သည့္ တုိင္ ေဖေဖႏွင့္ ေမေမ ၏ ခုတင္ေပၚ မွာ နားေနရင္း ေဖေဖႏ်င့္ ေမေမ ေျပာသမွ် လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး ကိစၥ အေထြေထြကုိ နားေထာင္ တတ္ခဲ့သည္ကလည္း ကၽြန္မဘ၀အတြက္ လူျဖစ္ေစခဲ့သည့္ အေၾကာင္း ျဖစ္ေပမည္။ မူလတန္း ဘ၀မွာပင္ ေဖေဖႏွင့္ေမေမတုိ႔ ခံစားနားလည္သမွ်ကုိ လုိက္လံခံစားျဖစ္ခဲ့သည္မိ႔ နားလည္မႈအရာတြင္လည္း လူႀကီး တုိ႔၏ နားလည္မႈအတုိင္းအတာ ကုိ ယဥ္ပါးက်က္စားမိခဲ့ျပန္ပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ ထုိစဥ္က ခံစားမႈႏုနယ္ သည့္ ကေလးပီပီ ၾကားဖူးသမွ် ဒုကၡေရာက္ေနသူ၊ အဆင္မေျပေနသူ မ်ား အတြက္ ညတုိင္ ဘုရားရွိခုိး သည့္အခါ ေ၀ေ၀ဆာဆာ ဆုေတာင္းသမႈ ကုိ ျပဳခဲ့ၿမဲျဖစ္ ပါသည္။ ကုိယ့္ထက္အဆင္ေျပၾကြယ္၀ေနသူေတြအေပၚ အားက် စိတ္ျဖစ္ခဲ့မႈမ်ိဳး ရွိ၊ မရွိ မမွတ္မိေသာ္ လည္း ကုိယ့္ထက္ အဆင္မေျပျဖစ္ေနသူတုိ႔အတြက္ ပူပန္စုိးရိမ္ စိတ္ႏွင့္ တစ္နည္းနည္း အားျဖင့္ ကူညီေဖးမလုိစိတ္မ်ား ေဖာေဖာသီသိ ျဖစ္ထြန္းခဲ့သည္ကုိျဖင့္ မွတ္မိေနပါ ေသးသည္။ သုိ႔ျဖင့္ မူလတန္း အရြယ္ ကၽြန္မ၏ ညပုိင္းဘုရားရွိခုိးခ်ိန္သည္ ထုိကိစၥမ်ားအတြက္ ဆုေတာင္းမႈ တုိ႔ေၾကာင့္ က်န္ေမာင္ႏွမ မ်ားထက္ ပုိၾကာျမင့္ခဲ့ေပသည္။ ထုိ႔ေနာက္မွာ ကၽြန္မသည္ ကေလးဘ၀မွ လူ ငယ္ဘ၀ သုိ႔ ရုတ္ျခည္းကူးေျပာင္းသြားသလုိ ျဖစ္ခဲ့ျပန္ပါသည္။ ကို ဆက္ဖတ္ရန္ .........
ဆယ္က်ာ္သက္အိပ္မက္မ်ား
လက္ေတြ႕ထဲက အိပ္မက္၊ ပံုျပင္ထဲက ဘ၀
သုိ႔ေသာ္ ထုိစဥ္က ခံစားမႈႏုနယ္ သည့္ ကေလးပီပီ ၾကားဖူးသမွ် ဒုကၡေရာက္ေနသူ၊ အဆင္မေျပေနသူ မ်ား အတြက္ ညတုိင္ ဘုရားရွိခုိး သည့္အခါ ေ၀ေ၀ဆာဆာ ဆုေတာင္းသမႈ ကုိ ျပဳခဲ့ၿမဲျဖစ္ ပါသည္။ ကုိယ့္ထက္အဆင္ေျပၾကြယ္၀ေနသူေတြအေပၚ အားက် စိတ္ျဖစ္ခဲ့မႈမ်ိဳး ရွိ၊ မရွိ မမွတ္မိေသာ္ လည္း ကုိယ့္ထက္ အဆင္မေျပျဖစ္ေနသူတုိ႔အတြက္ ပူပန္စုိးရိမ္ စိတ္ႏွင့္ တစ္နည္းနည္း အားျဖင့္ ကူညီေဖးမလုိစိတ္မ်ား ေဖာေဖာသီသိ ျဖစ္ထြန္းခဲ့သည္ကုိျဖင့္ မွတ္မိေနပါ ေသးသည္။ သုိ႔ျဖင့္ မူလတန္း အရြယ္ ကၽြန္မ၏ ညပုိင္းဘုရားရွိခုိးခ်ိန္သည္ ထုိကိစၥမ်ားအတြက္ ဆုေတာင္းမႈ တုိ႔ေၾကာင့္ က်န္ေမာင္ႏွမ မ်ားထက္ ပုိၾကာျမင့္ခဲ့ေပသည္။ ထုိ႔ေနာက္မွာ ကၽြန္မသည္ ကေလးဘ၀မွ လူ ငယ္ဘ၀ သုိ႔ ရုတ္ျခည္းကူးေျပာင္းသြားသလုိ ျဖစ္ခဲ့ျပန္ပါသည္။ ကို ဆက္ဖတ္ရန္ .........
ဆယ္က်ာ္သက္အိပ္မက္မ်ား
လက္ေတြ႕ထဲက အိပ္မက္၊ ပံုျပင္ထဲက ဘ၀
အမုိးအကာမဲ့ ဘတ္စ္ကားမွတ္တုိင္ေလးကား ဓာတ္မီးတုိင္ေပၚမွာ ခ်ိတ္ထားသည့္ ဘတ္စ္ကားနံပါတ္ျပား ၀ုိင္းေၾကာင့္ သာ သိသာထင္ရွားေနရသည္။ သုိ႔ေသာ္ ပုရြတ္ဆိတ္အံုတစ္အံုႏွယ္ ခရီး သြားလထုမ်ားက စုၿပံဳတုိးေ၀ွ႕ေစာင့္ဆုိင္းေနၾက သည့္ သေကၤတေၾကာင့္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ် ဓာတ္တုိင္ေပၚ ကုိ ေမာ့မၾကည့္ ဘဲ သည္ေနရာမွာ ကားမွတ္တုိင္မွန္း သိၾကျပန္သည္။ စနစ္တက် တန္းစီထား ျခင္း မဟုတ္ေသာ္ လည္း လူအားလံုး လုိလုိက ကားလာရာဘက္ဆီ လွမ္းေမွ်ာ္ေနၾကပံုမွာ ယိမ္းတုိက္ထား သလုိျဖစ္ေန သည္။ အမ်ားစု၏ မ်က္ႏွာမွာေတာ့ ကမၻာဦးလူတုိ႔ ေနႏွင့္လကုိ ေမွ်ာ္သလုိ မည္သည့္အခ်ိန္လာ မည္မွန္းမသိ သည့္ ဘတ္စ္ကားအား ေမွ်ာ္ေတာ္ေဇာႏွင့္ ေမာေနသည့္အေမာကုိ ဆင္ယင္ထားၾကျပန္သည္။ သည္လူအုပ္စုမ်ိဳး ထဲကုိ အေမွ်ာ္အင္အားျဖည့္ရန္ ကၽြန္မသည္ ဘတ္စ္ကားဂိတ္မ်ားစြာသုိ႔ ေရာက္ဲ့ဖူးၿပီ။
ယခု ထက္ထိလည္း ကုိယ္ပုိင္ကား ၀ယ္မစီးႏုိင္သည့္ ကၽြန္မတုိ႔မိသားစုမွာ ျပည္သူပုိင္ဘတ္စ္ကားမ်ားကုိသာ အားကုိး ရၿမဲျဖစ္ရာ ဘတ္စ္ကားစီးရသည့္ ေတြ႕အႀကံဳမွာ လတ္ဆတ္သစ္လြင္ၿမဲျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ဘ၀၏ပံုရိပ္တစ္ စိတ္တစ္ေဒသ လည္းျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိဆယ္ေက်ာ္သက္ကာလကတည္းက “ငါ ဘယ္ေတာ့မ်ား ကုိယ္ပုိင္ ကား၀ယ္စီးႏုိင္မွာ ပါလိမ့္”ဟု မေတြးမိခဲ့ဘဲ “ငါတုိ႔ဆီမွာ ျပည္သူပုိင္ဘတ္စ္ကားေတြကုိ ပုိၿပီး အက်ိဳးရွိရွိ နဲ႔ အမ်ားျပည္သူေတြ အဆင္ေျပေျပစီးနင္းႏုိင္ေအာင္ ဘယ္လုိမ်ား ေျဖရွင္းႏုိင္မွာပါလိမ့္”ဟု သာ အစဥ္ တစုိက္ ေတြးေတာျဖစ္ျခင္းကလည္း ကၽြန္မ၏ မျပည့္စံုႏုိင္ေသးေသာ အိပ္မက္တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္မ ၏ ဆယ္ေက်ာ္သက္မတုိင္မီကာလေလးမွာပင္ ေမာ္လၿမိဳင္မွ အဘုိးႏွင့္ အဘြား ရန္ကုန္ သုိ႔ ေျပာင္း ေရႊ႕ လာသျဖင့္ ကၽြန္မတုိ႔မိသားစုပုဇြန္ေတာင္မွ စမ္းေခ်ာင္းသုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ၾကပါသည္။ အဘုိး၊ အဘြားႏွင့္ အတူ ေနခဲ့ရျခင္း ကလည္း ကၽြန္မဘ၀မွာ အေရးပါသည့္ အေျပာင္းအဲျဖစ္ပါသည္။ အဘုိးက ၁၉၂၀ ပထမ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား သပိတ္မွာ ေမာ္လၿမိဳင္မွ အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ျဖင့္ ပါ၀င္ခဲ့ သျဖင့္ ေက်ာင္းထုတ္ခံလုိက္ရၿပီးေနာက္ မိမိဘာသာသင္ယူပ်ိဳးေထာင္ခဲ့ေသာ လူတစ္ဦးျဖစ္လာခဲ့ရာသူႏွင့္ လက္ပြန္း တတီးေန ခဲ့ရေသာ ဆယ္ေက်ာ္သက္ကာလသည္ ထူးျခားခဲ့ျပန္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ကၽြန္မသည္ အျခား ဆယ္ေက်ာ္သက္မ်ားကဲ့သုိ႔ ေတြးရုိးေတြးစဥ္မေတြး၊ ေျပာရုိးေျပာစဥ္ မေျပာတတ္ ခဲ့ေတာ့။
ထုိစဥ္က အဘုိးမွာ အသက္ရွစ္ဆယ္နားကပ္ေနၿပီး သူ႔ငယ္ဘ၀အေတြ႕အႀကံဳမ်ားႏွင့္ သူ မည္ကဲ့ သုိ႔ ေတြးေခၚရင္ဆုိင္ျဖတ္သန္းပံုမ်ားကုိ ေျပာျပခဲ့ရာ ကၽြန္မအတြက္ နမူနာျပဳစရာ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ခဲ့ ပါသည္။ နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္ မွာ သူမည္သုိ႔ မည္ပံု ရပ္တည္ခဲ့ပံုကုိ ေျပာခဲ့ရာမွာ သူ႔ေျဖရွင္းပံုမ်ားကုိ ကၽြန္မ အေသးစိတ္ မမွတ္မိသည့္ တုိင္ နာခံသည္လည္း မဟုတ္၊ အာခံသည္လည္း မေျမာက္သည့္ သေဘာတရား ကုိမူ သတိထားမိ ခဲ့ရပါသည္။ သုိ႔ျဖင့္ အဘုိး တကယ့္ျဖစ္ရပ္ပံုျပင္မ်ားက ကၽြန္မ၏ အနာဂတ္ဘ၀ရင္ဆုိင္ပံု ကုိ အတန္အသင့္ လႊမ္းမုိးခဲ့ပါေတာ့သည္။
ေခါင္းမီးေလာင္ခဲ့ရသည့္ စာၾကမ္းပုိးဘ၀
အဘုိးေၾကာင့္ ကၽြန္မသည္ စာကုိ သဲႀကီးမဲႀကီး ဖတ္တတ္လာျခင္းကလည္း ကၽြန္မ၏ ဆယ္ေက်ာ္သက္အိပ္ မက္ကုိ ေျပာင္းလဲေစခဲ့ပါသည္။ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ျဖစ္ခ်င္ခဲ့သည့္ ငယ္အိပ္မက္ မေပ်ာက္ပ်က္ေသးေသာ္ လည္း စာေပႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အိပ္မက္တစ္ခု ပုိမက္တတ္လာခဲ့ပါသည္။ အဘုိး က ေဗဒင္က်မ္း၊ ေဆးက်မ္း၊ ဂႏၳ၀င္၀တၳႀကီးမ်ား အစ စာအုပ္မွန္သမွ်ကုိ ျမန္မာ၊ အဂၤလိပ္ႏွစ္ဘာသာျဖင့္ ဖက္ေလ့ ရွိသည့္ျပင္ ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာကုိပင္ မာတိကာမွအစ ဖတ္သကဲ့သုိ႔ မွတ္စုစာအုပ္အနားမွာထား ၿပီး စာဖတ္သူျဖစ္ပါသည္။ သူ႔စာအုပ္ဗီရုိ ကုိ စတင္ မိတ္ဆက္သည္မွစၿပီး စာအုပ္စာေပတုိ႔၏ ၾသဇာသည္ ကၽြန္မ၏ ဆယ္ေက်ာ္သက္ဦးပုိင္း ကာလ ကုိ လံုး၀ဥႆံု လႊမ္းမုိးအႏုိင္ယူသြားခဲ့ပါေတာ့သည္။
အိမ္ရွိစာအုပ္ ႏွင့္ မတင္းတိမ္ႏုိင္ခဲ့သလုိ အငွားဆုိင္မွ ရႏုိင္သည့္ ေခတ္ေပၚမဂၢဇင္း၊ ၀တၳဳမ်ားႏွင့္လည္း မေက်နပ္ႏုိင္ ခဲ့ေသာ ကၽြန္မမွာ ေဆြမ်ိဳးဥာတကာႏွင့္ မိတ္ေဆြသဂၤဟတုိ႔က သူတုိ႔ကုိယ္ပုိင္ အိမ္တြင္းစာ ၾကည့္တုိက္ ကေလး မ်ားကုိ သံုးစဲြခြင့္ျပဳသည္ႏွင့္ ေန႔စဥ္မပ်က္ ထုိင္လည္းဖတ္၊ အိမ္လည္းငွားသည့္ ပရိသတ္ ျဖစ္ခဲ့ျပန္ပါသည္။ လမ္းေပၚမွာ ေျပးလႊားခုန္ေပါက္ကစားရသည္ကုိ မက္ေမာခ့ုမင္သည့္ အရြယ္မွ အပ်ိဳေဖာ္ ၀င္သည့္အရြယ္ ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ စာေပ၏ ဆဲြေဆာင္မႈႏွင့္ ၾသဇာကုိ မည္သုိ႔မွ် မရုန္းထြက္ႏုိင္ ခဲ့ေသာ ကၽြန္မသည္ အိမ္တြင္းပုန္းစာၾကမ္းပုိးတစ္ေယာက္ျဖစ္လာကာ လူပ်ိဳ အပ်ိဳသဘာ၀ အျပဳအမူအားလံုးကုိ မသိက်ိဳးကၽြံ ေက်ာ္လြန္ျဖစ္ခဲ့ပါေတာ့သည္။ ညလံုးေပါက္စာဖတ္ျခင္းျဖင့္ တစစ က်န္းမာေရးခၽြတ္ယြင္းလာ ေသာ ကၽြန္မကုိ စုိးရိမ္ကာ ညနက္နက္မွာ ေစာင္ကုိ ေခါင္းၿမီးၿခံဳကာ မီးအိမ္ကုိ ရင္ခြင္ထဲထည့္ၿပီး စာဖတ္ ရာမွ ဆံပင္ေတြ မထိမကုိင္ မဖတ္မရႈေနလွ်င္ ျပစ္မႈႀကီးတစ္ခု က်ဴးလြန္ေနမိသည့္ အလား စိတ္ေခ်ာက္ခ်ား တတ္ သည့္ စိတၱဇ လည္း ရွိလာခဲ့ပါသည္။
ကေလးဘ၀မွာ ကုိယ္လက္လႈပ္ရွားကစားရသည့္ ကစားနည္းမ်ိဳးစံု ကုိ ေမာင္ေလးႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ အတူ ေျဗာင္းဆန္ေအာင္ ေဆာ့ကစား ခဲ့ရာမွ အပ်ိဳေဖာ္၀င္သည္ႏွင့္ စာေပ၏ ညွိဳဓာတ္ကုိ ႀကံဳရေသာအခါ မလႈပ္ မရွား ၿငိမ္သက္ သြားခဲ့ျပန္ပါသည္။ အမွန္ေတာ့ ကၽြန္မမွာ ေမာင္ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္အတူ ႀကီးျပင္းခဲ့ရသည့္ အတြက္ ေယာက္်ားေလး တစ္ေယာက္အသြင္ ျပဳမူေနထုိင္ခဲ့ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိလည္း မိန္းမတစ္ေယာက္ အျဖစ္ မျမင္ႏုိင္ ခဲ့။ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ၏ အဆင္အျပင္မ်ိဳးကုိလည္း လံုး၀စိတ္မ၀င္စားခဲ့သူသာ ျဖစ္ပါ သည္။ ထုိစဥ္က ျမန္မာျပည္ မွာ ေခတ္စားခဲ့ေသာ ရုရွရသစာေပႏွင့္ အျခား လက္၀ဲ လက္ယာစာေပမ်ားကုိ ဖတ္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ လည္း ကၽြန္မကုိ ပုိၿပီး စဲြေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သည္မွာ ဗုဒၶစာေပျဖစ္ခဲ့ျခင္းကလည္း ကၽြန္မ၏ ဆယ္ ေက်ာ္သက္ အိပ္မက္ကုိ အေရာင္ဆန္းေတြ ျခယ္မႈန္းေပးခဲ့ပါသည္။ ဘာသာေရးစာေပဖတ္ရာမွာလည္း မိန္းမတုိ႔ အတြက္ ညႊန္းဆုိထားသမွ်ကုိ ေက်ာ္ဖတ္ၿပီး ေယာက္်ားေကာင္းတုိ႔ က်င့္ႀကံအပ္သည့္ စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ အျပဳအမူမ်ိဳး ကုိေတာ့ မွတ္စုထားကူးယူသလုိ လုိက္နာႏုိင္ေအာင္ အစြမ္းကုန္အားထုတ္တတ္ခဲ့ျပန္ပါသည္။
က်ားက်ား လ်ားလ်ားျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနသည့္ ကၽြန္မ ရုပ္ခႏၶာမွာ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕သည့္အျပဳအမူမ်ိဳး မရွိ ေသာ္ လည္း ဘာသာေရး စာေပက ကၽြန္မ၏ ႏွလံုးသားကုိေတာ့ သိမ္ေမြ႕ေအာင္ ခ်ဳပ္ကုိင္ထားႏုိင္ခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္မ ဘာသာေရးစာေပ ကုိ စတင္စဲြလမ္းရသည္မွာ ဆရာႀကီး ဦးသုခ၏ ေမတၱာသုတ္ျဖစ္ၿပီး ထုိစဥ္က စစ္ျပန္မဂၢဇင္း တြင္ အခန္းဆက္ပါသည္ကုိ လစဥ္ေစာင့္ဖတ္ခဲ့ရပါသည္။ ေမတၱာကုိ ရြတ္ဖတ္ရသည့္ သုတၱန္ သေဘာထက္ လုိက္နာက်င့္သံုးရည့္ ဘုရားေဟာက်င့္စဥ္အျဖစ္ သေဘာက်ၾကည္ညိဳဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ေရး ထားသည္ျဖစ္ရာ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ကၽြန္မမွာ အျပည့္အ၀မဟုတ္သည့္တုိင္ ဘ၀တစ္သက္တာအတြင္း အေတာ္မ်ားမ်ားကုိ လုိက္နာႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားလုိစိတ္မ်ား ျဖစ္လာခဲ့ရပါသည္။ ေမတၱာသုတ္စာသားမ်ားကုိ ဖြင့္ဆုိ ရွင္းျပရာမွာ ကၽြန္မရင္ ကုိ ထိေစခဲ့ေသာ ၀ါက်မ်ား အေတာ္ကုိမ်ားျပားလွပါသည္။
မုဒုကုိ စဲြလမ္းလာျခင္း
ကိေလသာအားေလ်ာ္စြာ လူသိ မခံႏုိင္ေသာ ကုိယ္ႏႈတ္အမူအရာမ်ားႏွင့္ မိမိတုိ႔ကုိယ္ မိမိတုိ႔ ၾကည္ညိဳ မရႏုိင္ ေသာအခါ၀ယ္ ဗုဒၶ၏အလုိေတာ္က် မဟုတ္ေသးတာ ေတြးျပဳျပင္ႏုိင္မွ “သုဟုဇူ”ျဖစ္မယ္ လုိ႔ ေဟာေတာ္ မူတယ္။ ဆုိလုိတာက သူတစ္ပါးက မိမိကုိ ၾကည္ညိဳခံႏုိင္ဖုိ႔ထက္ မိမိကုိယ္ မိမိ ၾကည္ညိဳႏုိင္ ေအာင္ သိကၡာ ရွိရမယ္၊ ေျဖာင့္မတ္ရမယ္၊ သူတစ္ပါး ကုိလည္း ကုိယ္က မလိမ္နဲ႔၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိလည္း ျပန္မလိမ္နဲ႔ေပါ့” (ေမတၱာသုတ္၊ သုခ၊ စာ ၂၉)
“မွန္ေသာကိစၥ မွာ ႏုႏုနဲ႔ ကုိယ့္အလုိကုိ ၿမဲၿမံစြာ ဆုပ္ကုိင္ထားတာဟာ “မုဒု”ရဲ႕သေဘာပဲ။ (ေမတၱာသုတ္၊ သုခ၊ စာ ၅၀)
“ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ “မုဒု”ျဖစ္ၿပီး မေနာကံ” “မုဒု” မျဖစ္လွ်င္ေတာ့ က်န္တဲ့ႏွစ္ပါးရဲ႕ “မုဒု” ေတြဟာ အေယာင္ ေဆာင္ တာပဲ။ လူေပၚလူေဇာ္လုပ္တာေတြပဲ ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ (ေမတၱာသုတ္၊ သုခ၊ စာ ၇၇)
“ဘယ္သူ ကဲ့ရဲ႕ကဲ့ရဲ႕ ဘုရား မကဲ့ရဲ႕ေအာင္ေန။ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္” (ေမတၱာသုတ္၊ သုခ၊ စာ ၁၂၁)
ေဖေဖ့ရုိးသားမႈက ကၽြန္မ တုိ႔ မိသားစုကုိ ထမင္း၀ရံုသာ စြမ္းႏုိင္သျဖင့္ အပ်ိဳေဖာ္၀င္လာေသာ ဆယ္ေက်ာ္ သက္ ကၽြန္မ မွာ သူမ်ားတကာလုိ လွပေခတ္မီစြာ ၀တ္ဆင္သံုးစဲြႏုိင္သည့္ အေနအထား မရွိသည္ ကုိ ေကာင္း ေကာင္း သေဘာေပါက္ခဲ့ ပါသည္။ ေမတၱာသုတ္အေဟာအရ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္သူျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔မွာ လည္း ဆယ္ေက်ာ္သက္ လုိအင္ႏွင့္ ခြင္မက်ျဖစ္ေနခဲ့ျပန္ပါသည္။ ေနာက္ျပႆနာတစ္ခုက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ လည္း ၾကည္ညိဳခ်င္၊ ဘုရားအကဲ့ရဲ႕ ကုိလည္း မခံခ်င္ဆုိသည့္စိတ္ ျဖစ္ေနျခင္းပင္။ သည္လုိႏွင့္ ဆယ္ေက်ာ္ သက္ကၽြန္မ အဖုိ႔ အိမ္၏ က်ပ္တည္းေသာ စီးပြားေရးအေျခအေနအရ မျဖစ္မေန တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲရမည့္ အေနအထား ကုိ ေမ့ေလ်ာ့ႏုိင္ မည့္၊ ဆယ္ေက်ာ္သက္လုိအင္ေတြကုိ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာႀကီး လ်စ္လ်ဴရႈႏုိင္မည့္ နည္းလမ္းကုိ ႀကံဆ ရပါေတာ့သည္။ တစ္နည္း ကုိယ္ႏွင့္ ႏႈတ္မွာ အေျခအေနအရ တင္းတိမ္သင့္သည္မုိ႔ တင္းတိမ္ရသည့္ အေယာင္ေဆာင္ တင္းတိမ္မႈမျဖစ္ရႏုိင္ျခင္းျဖစ္ရေအာင္ ႀကိဳးစားရပါေတာ့သည္။ မိမိကုိယ္ ကုိလည္း ညာရာမက်၊ ဘုရားေဟာ ကုိလည္း က်င့္သံုးရာက်ဆုိသည့္ နည္းလမ္းကုိ စဥ္းစားရသည္မွာ ဆယ္ ေက်ာ္သက္ တစ္ေယာက္ အဖုိ႔ စိန္ေခၚမႈတစ္ရပ္ပင္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ဘုရားေဟာ ပဋာစာရီေထရီအတၳဳ ပၸတၱိကပင္ ကၽြန္မ ကုိ အေကာင္းဆံုးအေျဖထုတ္ေပးခဲ့ပါသည္။
ပဋာစာရီေထရီကုိ အားက်ျခင္း
ပဋာစာရီေထရီ မွာ အမ်ားသိၾကသည့္အတုိင္း လင္ေသ၊ သားဆံုး၊ မိဘႏွင့္ မိသားစုအားလံုးဆံုးကာ တစ္ကုိယ္ေတာ္ က်န္ရစ္ခ်ိန္ မွာ အ၀တ္အစားပင္ မကပ္ႏုိင္ေအာင္ ရူးသြပ္သြားခဲ့ဖူးပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေရေအး ကုိ နာၾကားရသည့္ေနာက္ ေသာတာပန္အျဖစ္ကုိ ခ်က္ခ်င္းရကာ အရိယာအျဖစ္ သုိ႔ ေရာက္ခဲ့ ေသာ္လည္း ထုိခဏမွာ ပဋာစာရီ၏ အေျပာင္းအလဲကုိ မသိၾကသူတုိ႔က ျမတ္စြာဘုရားကုိ ဖူးေျမာ္ေန သည္ က အ၀တ္မဲ့ကုိယ္ဗလာႏွင့္မုိ႔ မသင့္ေလ်ာ္ဟု ဆုိခဲ့ၾကပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ အရိယာအျဖစ္သုိ႔ ေျပာင္းသြားၿပီျဖစ္ ေသာ ပဋာစာရီမွာ “ရတနာသံုးပါးတည္းဟူေသာ ပန္းခုိင္ကုိ လည္းေကာင္း၊ ငါးပါးသီလတည္းဟူေသာ ခါး၀တ္ပုဆုိး အ၀တ္တန္ဆာကုိလည္းေကာင္း၊ သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ပညာ၊ ဟီရိ၊ ၾသတပၸျဖစ္သည့္ သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာ ခုနစ္ျဖာတည္း ဟူေသာ ေက်ာက္မ်က္အဆင္တန္ဆာ တုိ႔ကုိ လည္းေကာင္း ဆင္ျမန္း ထားၿပီးျဖစ္သည့္အတြက္ ပကတိအ၀တ္အစားမဲ့ေနသည့္တုိင္ သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ ပတ္ေနသည္ ဟု ျပန္လည္ ေခ်ပထားသည္ကုိ ဖတ္လုိက္ရသည့္အခါ ကၽြန္မအတြက္ ဘ၀ေနနည္း ထုိင္နည္း ကုိ ရခဲ့ပါေတာ့ သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ပန္းပန္ဖုိ႔မေတြးဘဲ သရဏဂံုတည္ဖုိ႔သာ ေတြးသကဲ့သုိ႔ အ၀တ္ အဆင္ဆန္းေတြ ၀ယ္ ၀တ္ရဖုိ႔ မေတြးဘဲ ငါးပါးသီလလံုဖုိ႔ ေတြးရသည္မွာ ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း ခြန္အားႏွင့္ တတ္စြမ္းသည့္ကိစၥ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ကၽြန္မအတြက္ အေတာ္ႀကီးသက္ေသာင့္သက္သာ ရွိေစခဲ့ပါသည္။ သူေတာ္ေကာင္း ဥစၥာ ခုနစ္ျဖာလံုးကုိ မျဖည့္ဆည္းႏုိင္ေသး၊ မပုိင္ဆုိင္ႏုိင္ေသးေသာ္ျငား သနပ္ခါး အေမႊးနံ႔ သာ အစ ေရႊေငြစိန္ေက်ာက္ အဆံုး ဆယ္ေက်ာ္သက္သမီးပ်ိဳတုိ႔ ဆင္ယင္သံုးစဲြခ်င္သမွ်တုိ႔ကုိ ႏွစ္ႏွစ္လုိလုိ လ်စ္ လ်ဴရႈႏုိင္ ခဲ့ပါသည္။
ဒုလႅဘသီလရွင္ ၀တ္ျခင္း၊ ဆယ္ရက္တရားစခန္း၀င္ျခင္းတုိ႔ကုိ ဆယ္ေက်ာ္သက္ဘ၀မွာ အားထုတ္ျဖစ္ခဲ့ သည္ကလည္း ကၽြန္မအတြက္ အက်ိဳးမ်ားခဲ့ပါသည္။ သာသနာ့ေဘာင္မွာ မည္သုိ႔က်င့္ႀကံ ေနထုိင္ၾကသည္ကုိ ကုိယ္ေတြ႕ႀကံဳ ရသကဲ့သုိ႔ ၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္း၏ အေျခခံကုိလည္း ေကာင္းေကာင္းေလ့ က်င့္ခြင့္ ရခဲ့ျခင္းသည္ ေနာင္ ေထာင္တြင္းတြင္ တရားအားထုတ္ျဖစ္ေသာအခါ ႀကီးစြာေသာအေထာက္အကူ ကုိျဖစ္ေစခဲ့ ပါသည္။ ဒုလႅဘ သီလရွင္ ၀တ္ခဲ့စဥ္က ဘ၀မွာ ေနာက္ထပ္ျဖစ္ခ်င္တာေတြ မရွိေတာ့ေလာက္ ေအာင္ ခံစားရၿပီး လူျပန္ မထြက္ခ်င္သည့္စိတ္အထိ ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ္လည္း အလြန္အက်ဴး မျပင္းထန္ခဲ့ေပ။ ထုိ႔ေနာက္မွာ ေန႔တုိင္း ရွစ္ပါးသီလႏွင့္ ေနသလုိ ေနႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသြားႏုိင္လွ်င္ ေလာကက်ိဳး၊ ဓမၼက်ိဳး ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး ထမ္းနုိင္သည့္ ဘ၀မ်ိဳးကုိ ဖန္တီးႏုိင္မည္ဟု အိပ္မက္သစ္ ျဖစ္လာရာမွ ဆယ္တန္းေက်ာင္းဖြင့္ အမီ လူထြက္ျဖစ္သြားခဲ့ပါသည္။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကေလာင္ကုိင္မည္
တစ္ဖက္မွာလည္း လစဥ္ထုတ္မဂၢဇင္းအခ်ိဳ႕ကုိ စဲြလမ္းသထက္ စဲြလမ္းလာၿပီး စာေပကုိ ကုိယ္တုိင္ဖန္တီးလုိ စိတ္က ျပင္းျပ လာခဲ့ပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ထုိစဥ္က ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ၏ သတင္းအေမွာင္ခ်မႈေၾကာင့္ ကမၻာမွာ ဘာျဖစ္ေနသည္ကုိ ဟုတ္တိပတ္တိ မသိခဲ့ရေသာ္လည္း ဖတ္ခြင့္ရသမွ် စာေပထဲ မွ ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ မ်ား၊ ႏုိင္ငံကုိတည္ေထာင္သူမ်ား၊ ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမားမ်ားအားလံုးကုိ အားက်စိတ္ ကလည္း ရွိခဲ့ျပန္ပါသည္။ သူတုိ႔ေတြႏွယ္ ထူထဲေလးပင္ေသာ အတၳဳပၸတၱိမ်ိဳးရွိခ်င္ခဲ့ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္မမွာ ကုိယ္ပုိင္ အေတြ႕အႀကံဳဟူသေရြ႕ ဘာမွ မယ္မယ္ရရ မရွိခဲ့ေသး။
တစ္ခုကံေကာင္းသည္ က ကၽြန္မတုိ႔ မိသားစုမွာ စားအုိးႀကီးလာသည့္ အေလ်ာက္ ေမေမက ကုိယ္ပုိင္ က်ဴရွင္ေလး ဖြင့္ျဖစ္ခဲ့ရာမွ ပတ္၀န္းက်င္ ကုိ ပုိမုိထိေတြ႕ခြင့္ ရလာျခင္းပင္။ အထက္တန္းေက်ာင္းႏွင့္ တကၠသုိလ္ စပ္ၾကားကာလတခ်ိဳ႕မွာ စာအုပ္ပံုထဲ ေခါင္းစုိက္ထားခဲ့သလုိ မူႀကိဳမွ သည္ အလယ္တန္း အထိအရြယ္ ရွိ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ကုိလည္း ဆရာလုပ္ခဲ့ရျပန္ ပါသည္။ စမ္းေခ်ာင္းမွာေနကာ ပုဇြန္ေတာင္ မွာ က်ဴရွင္သြားျပရသည့္အတြက္ ျပည္သူပုိင္ဘတ္စ္ကားမ်ားႏွင့္ ယဥ္ပါးလာခဲ့သကဲ့သုိ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကုိလည္း ပုိမုိျမင္ေတြ႕ခြင့္ရလာခဲ့ပါသည္။
ဆုိရွယ္လစ္ ေခတ္ဆယ္ေက်ာ္သက္မုိ႔ သည့္ထက္ပုိၿပီး ႏုိင္ငံ့အေၾကာင္း ေစ့ငုခြင့္မသာခဲ့ေသာ္လည္း ကၽြန္မ ေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္ခဲ့သည္မွာ ကၽြန္မတုိ႔ လူမႈအဖဲြ႕အစည္း၏ မေျပလည္မႈႏွင့္ ဆင္းရဲမဲြေတမႈ ပင္။ အျခားကမၻာ့ေနရာ အခ်ိဳ႕မွာ မည္မွ်ေျပလည္ေနသည္ကုိ မသိခဲ့ေသာ္လည္း ကၽြန္မနားမွလူေတြ မေျပလည္ သည္ ကုိေတာ့ ကၽြန္မ သိခဲ့ရသည္။ ကၽြန္မကုိယ္တုိင္ မေျပလည္သည့္ မိသားစုထဲမွာ ရွိေနခဲ့သည္။
ေျပာရုိး ေျပာစဥ္ မရွိမရွားဟု ေျပာရမည့္ အေနအထားမွာရွိသည့္တုိင္ မပုိမလွ်ံဟု ဆုိရမည့္ မိသားစုဘ၀မွာ ကၽြန္မ က်င္လည္ခဲ့သည္မုိ႔ ကၽြန္မ၏ ပတ္၀န္းက်င္မွာလည္း ထုိနည္းႏွင္ႏွင္။ အစုိးရ၀န္ထမ္းမိသားစုဘ၀မ်ားစြာႏွင့္ လက္လုပ္လက္စား မိသားစုဘ၀မ်ားစြာ အေၾကာင္းကုိသာ သိခြင့္ရခဲ့သည့္ အတြက္ လည္း ေတြ႕ႀကံဳ ရသမွ် ႏွင့္ ေတြးေခၚမိသမွ် တုိ႔ကုိ စာေပအျဖစ္ ဖန္တီးလုိစိတ္ျဖစ္လာခဲ့ကာ ၀တၳဳတုိေတြ ေရးစျပဳလာခဲ့ပါသည္။ ကုိယ့္ ကုိယ္ ကုိ မၿငိဳျငင္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေလ့ရွိေသာ ကၽြန္မက ကၽြန္မ၏ ပတ္၀န္းက်င္ပံုရိပ္မ်ားကုိ အေျခခံ ကာ ၀တၳဳတုိ မ်ားစတင္ေရးျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။ ထုိ၀တၳဳတုိေတြကုိ မဂၢဇင္းတုိက္ေတြဆီ ေပးပုိ႔ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ရာမွ ကၽြန္မ ၏ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေႏွာင္း ဘ၀ပံုရိပ္သည္ တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ ေျပာင္းလာခဲ့ပါေတာ့ သည္။
အိပ္မက္မ်ားကုိ ဖမ္းဆုပ္ျခင္း
လူမယံုသည့္ စာေရးဆရာမဘ၀
က်ဲက်ဲေတာက္ပူေနသည့္ ေနေရာင္ေအာက္မွာ ကႏၱာရဆူးပင္မ်ားက ေျခကားယား လက္ ကားယားႏွင့္ ေနပူ ေျခာက္ လွန္းခံထားရသည့္အသြင္ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း အရြက္ဖားဖားေ၀ေနတတ္သည့္ ထေနာင္း ပင္ႏွင့္ တမာပင္ႀကီး မ်ား၏ အရိပ္ကေတာ့ အေ၀းမွ ခရီးသြားဟည့္သည္မ်ားကုိ ေခၽြးသိပ္ေပးဖုိ႔ လက္ယပ္ေခၚေန သေယာင္။ မ်က္စိတဆံုးက်ယ္ေျပာသည့္ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းေဘးမွာ ရာဂဏန္းမွ်ေသာ ဘုရားေစတီ အဆူ ဆူက ေအးခ်မ္းသပၸါယ္စြာ။ မေအးခ်မ္းၾကသည္က ပုဂံသူပုဂံသား မ်ား၊ ႏုိင္ငံျခားႏွင့္ ျပည္တြင္း ခရီးသြားေတြ ကုိမွီခုိၿပီး ေဒသထြက္ကုန္ ယြန္းထည္လုပ္ငန္းႏွင့္ ရွင္သန္ေနရသည့္ ပုဂံသည္ ၁၉၈၇ ေဒသ ထြက္ကုန္ ယြန္း ထည္လုပ္ငန္းႏွင့္ ရွင္သန္ေနရသည့္ ပုဂံသည္ ၁၉၈၇ ေႏွာင္းပုိင္းတြင္ ဧည့္အလာက်ဲ ရာမွ စီးပြားေရးအဆင္ မေျပျဖစ္လာခဲ့သည္။
ကၽြန္မက ၁၉၈၆ မွာ လုပ္အားေပးခရီးစဥ္အျဖစ္ ပုဂံေညာင္ဦးမွာ တစ္လတာေနခဲ့ၿပီး ေနာက္ ပုဂံေနာက္ခံ ၀တၳဳတုိမ်ားစြာကုိ ေရးျဖစ္ခဲ့ၿပီး ပုဂံကုိလည္း တစ္ႏွစ္တစ္ေခါက္ သြားျဖစ္ခဲ့သည္။ ၁၉၈၇ ေႏွာင္းပုိင္း ေငြစကၠဴမ်ား တရားမ၀င္ျဖစ္ၿပီးစ တြင္ ပုဂံကုိ တစ္ေခါက္ျပန္ေရာက္ေတာ့ စိတ္ခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ျမင္ကြင္းေတြကုိ ျမင္လာခဲ့သည္။ ဘယ္သူက ဘယ္လုိစသည္မသိ။ ပုဂံမွာ ေရႊတူး၍ရသည္ ဆုိကာ အိမ္တုိင္းလုိလုိက ယြန္း မထုိးၾကေတာ့ဘဲ ေရႊက်င္ဖုိ႔ျပင္လာၾကသည္။ သည္လုိႏွင့္ ပုဂံ၀န္းက်င္မွာ ဗြက္ေပါက္လာသလုိ သစ္ေစးႏွင့္ ယြန္းထုိး အပ္ ကုိသာ ကုိင္ခဲ့ၾကေသာ ပုဂံသူ ပုဂံသားေတြက ခုေတာ့ ေျမတူး ေျမသယ္၊ ေမ်ာဆင္၊ ေရႊက်င္ လုပ္လာေနၾက သည္။ ပုဂံကုိ ခ်စ္ေသာ ကၽြန္မအဖုိ႔ ေရးစရာေတြ႕လ်က္ အေရးခက္လွေသာ ပုဂံအျဖစ္ ကုိၾကည့္ရင္း ေၾကကဲြ ခဲ့ရသည္။ အိပ္မက္မဟုတ္ေသာ သည္လုိဒုကၡမ်ိဳးေတြကုိ ကၽြန္မတုိ႔ တုိင္းရင္းသားေမာင္ႏွမ သားခ်င္းေတြ ဘယ္လုိမ်ားႏွင့္ ဘယ္ေလာက္ထိ ခံစားေနရသလဲဆုိသည့္ အေမးက ႏွစ္ဆယ္စြန္းစ ကၽြန္မ ကုိ ေခါင္းခဲေစခဲ့ၿပီ။
အမွန္ေတာ့ ဆယ့္ကုိးႏွစ္၊ ႏွစ္ဆယ္၊ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ႏွစ္၊ ၁၉၈၅-၈၆-၈၇ ကာလမ်ားသည္ ကၽြန္မ၏ ငယ္ဘ၀ မွာ အလုပ္အမ်ားဆံုး လုပ္ျဖစ္ခဲ့သည့္ ကာလမ်ားျဖစ္ခဲ့သည္။ ေဆးေက်ာင္းမွာလည္း အေရးႀကီးသည့္ စာ သင္ႏွစ္မ်ားျဖစ္ခဲ့ၿပီး ၀တၳဳေရးေန၊ အျပင္စာေတြဖတ္ေနသျဖင့္ ေက်ာင္းစာမွာညံ့သြားရသည္ဆုိသည့္ အျဖစ္ မ်ိဳး အျဖစ္ မခံႏုိင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္မမွာ ေဆးေက်ာင္းမွာလည္း အမွတ္ေကာင္းေကာင္းႏွင့္ ထူးထူး ခၽြန္ခၽြန္ ေအာင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားျဖစ္ခဲ့သည္။ ႀကိဳးစားသေလာက္လည္း အရာထင္ခဲ့သည္။ စာေပေလာက ဘက္မွာ လည္း တစ္လ တည္း မဂၢဇင္းသံုး၊ ေလးအုပ္မွာ ကၽြန္မ၏ ၀တၳဳတုိမ်ားတစ္ၿပိဳင္တည္း ေဖာ္ျပလာခဲ့သည္။
သာမန္ ျပည္သူတုိ႔၏ ဘ၀ကုိလည္း ထင္ဟပ္၊ ေရးဟန္လည္း သီးျခားျဖစ္ကာ ေတြးစရာလည္း အၿမဲခ်န္ ထားတတ္ သည့္ ကၽြန္မ၏ ၀တၳဳတုိမ်ားကုိ ကေလာင္ႀကီးကေလာင္ေဟာင္းမ်ားကုိယ္တုိင္က သတိထား ေစာင့္ဖတ္ လာခဲ့ၾကသည္။ ကၽြန္မ၏ စာဖတ္ေလာဘေၾကာင့္ ကၽြန္မမွာ အရြယ္ထက္ရင့္ေသာ စာေပမ်ား ကုိသာ ဖတ္ရႈ ျဖစ္ခဲ့ရာ ေရးျဖစ္သည့္အခါမွာလည္း ဆယ္ေက်ာ္သက္ လြန္တစ္ေယာက္၏ အေတြး၊ အေရးမ်ိဳးႏွင့္ မနီးစပ္ဘဲ ျဖစ္ေနခဲ့ပါသည္။ အခ်ိဳ႕လူမ်ားက ကၽြန္မကုိယ္တုိင္ ေရးသည္ဟုပင္ မယံုၾကည္ခဲ့ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ လူ မ်ားက ကၽြန္မကုိယ္တုိင္ ေရးသည္ဟုပင္ မယံုၾကည္ခဲ့ၾကေပ။ ထုိသုိ႔ သံသယျဖစ္ခံခဲ့ရျခင္းမွာလည္း ကၽြန္မ ကုိ ၾကြပ္ဆတ္ေသာ ေကာင္မေလးအျဖစ္ တြန္းပုိ႔ခဲ့ျပန္သည္။
မိမိကုိယ္တုိင္ ေတြးေခၚဖန္တီးထားသည့္ ၀တၳဳမ်ားကုိ စာေပတန္ဖုိးျဖင့္ မေ၀ဖန္ဘဲ သည္အရြယ္က သည္လုိ ေရးႏုိင္တာ ဟုတ္မွ ဟုတ္ရဲ႕လားဟု သံသယျဖစ္ခံရေသာအခါ မိမိ၏အရြယ္ထက္ ရင့္က်က္ေနသည့္ အေတြးႏွင့္ အေရးကုိ မိမိဘာသာ သတိမထားမိခဲ့ဘဲ ကၽြန္မကုိမွ သံသယျဖစ္ရေကာင္းလားဟု ေဒါသေတြ ႀကီးျဖစ္ခဲ့ သည္။ အလားအလာရွိသည္ကုိ ရိပ္မိေသာ္လည္း ေဖးမလက္တဲြေခၚဖုိ႔ထက္ တပည့္ေမြးဖုိ႔ ႀကံခဲ့ သည့္ကေလာင္ႀကီး အခ်ိဳ႕ကုိ ေတြ႕ရသည့္အခါမွာေတာ့ ငယ္ငယ္က မွတ္စဲြေနသည့္ စာသားအခ်ိဳ႕ကုိ ဇြတ္ ကုိးကားျဖစ္ ခဲ့သည္။
“ထိကရံုးႏြယ္ သည္ အသာအယာကုိင္ၾကည့္ေသာအခါ က်ံဳ႕သြားတတ္ေသာ္လည္းအလြန္ ဖိညွပ္ေသာအခါမူ ဆူးျဖင့္ ထုိးသကဲ့ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲေသာ လူယုတ္မာတုိ႔အားမူ မကုိင္းမညႊတ္ဘဲ ေတာင့္တင္းခက္မာရမည္ (ဆရာဥာဧအေျပာ၊ ေမတၱာသုတ္၊ သုခ၊ စာ-၅၄)။ အမွန္ေတာ့ သူတုိ႔ထက္မက ယုတ္မာေကာက္က်စ္သူတုိ႔ကုိ မႀကံဳဖူးေသးသည့္အတြက္ ကၽြန္မမွာ စိတ္ခံစားမႈအရ ထုိကေလာင္ႀကီးအခ်ိဳ႕ကုိ ေတာင့္တင္းခက္မာစြာ တံု႔ျပန္ျဖစ္ ခဲ့သည္။ လူခ်င္းဆက္ဆံဖူးစရာ ပင္မလုိဘဲ သူတုိ႔ေရးသည့္စာကုိ ကၽြန္မ မေလးစားႏုိင္သည့္ အားေလ်ာ္ စြာ ထုိလူႀကီးမ်ားႏွင့္ အသိအကၽြမ္း မျဖစ္လုိ မိတ္ဆက္စရာမလုိဟုပင္ ေျပာဆုိခဲ့ဖူးသည္။
မူအရမဂၢဇင္းတုိ႔မွ စာမူလာေတာင္းလွ်င္လည္း သူတုိ႔မဂၢဇင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ ပီပီျပင္ျပင္ မေျပာႏိုင္လွ်င္ ကၽြန္မ ၏ စာမူကုိ မေပးႏုိင္ဟု တံု႔ျပန္ျဖစ္ခဲ့ သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျဖဴေကာင္လုိ ဆူးေတြႏွင့္ ကေလာင္ရွင္အျဖစ္ သူတုိ႔ဘက္ မွ ျပန္လည္တံု႔ျပန္ခဲ့ၾကသည္။ စာမူချဖင့္ ေက်ာင္းလခေပးႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ခရီးတုိထြာစရိတ္အခ်ိဳ႕ႏွင့္ မိသားစုအတြက္ တုိလီမုတ္စ ပံ့ပုိးႏုိင္ေန ၿပီမုိ႔ “မုဒု”ေတြ ေလ်ာ့ပါးလာသည့္ ကၽြန္မကုိယ္ ကၽြန္မ အျပစ္မျမင္တတ္ခဲ့။ ငယ္အိပ္မက္ မွာ မပါခဲ့ေသာ ပံုရိပ္ကုိ ကၽြန္မပုိင္ဆုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း ငယ္အိပ္မက္ ထဲက ျဖစ္ခ်င္ခဲ့ေသာ အရာေတြ လည္း ျဖစ္သင့္သေလာက္ ျဖစ္ေနၿပီမုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္၏ ခ်ီးမြမ္းေခ်ေက်ာက္မႈ႕ မွန္သမွ် ကုိ ကၽြန္မ လ်စ္လ်ဴရႈျဖစ္ခဲ့ေတာ့ သည္။
သုေတသနစာတမ္းလား တုိင္စာလား
တစ္ဘက္မွ ေဆးေက်ာင္းသူဘ၀မွာလည္း ေနာက္ဆံုးႏွစ္ အပုိင္း(က) ျပည့္သူ႔ က်န္းမာေရး ဘာသာရပ္ အတြက္ ေလ့လာေရးခရီးသြားရာမွ နယ္ၿမိဳ႕ေတြမွာ က်န္းမာေရး၀န္ထမ္း မ်ားက ထင္သလုိႀကဲေနၾကသည္ကုိ မ်က္ျမင္ ကုိယ္ေတြ႕ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕နယ္ ဆရာ၀န္ႀကီးက က်န္းမာ ေရးဆုိင္ရာ ကိန္းဂဏန္းေတြကုိ အထက္ သုိ႔ တင္ျပရာတြင္ ၾကည့္လွေအာင္ ညာ၀ါး တြက္ခ်က္ႏုိင္ရန္ သူ႔ကား ဒရုိင္ဘာ ကုိ ေစခုိင္းခဲ့ျခင္း အား ျမင္ခဲ့ ရသကဲ့သိ႔ ေက်းရြာ က်န္းမာေရးအေဆာက္အဦ ေဆာက္ဖုိ႔ ဆုိကာ အလွဴခံၿပီး သူ႔အိတ္ထဲ ထည့္ေနေသာ ေက်းလက္က်န္းမာေရးမွဴးႏွင့္လ ည္း အေျခအတင္ စကားမ်ားျဖစ္ခဲ့ျပန္သည္။
သည္ေတာ့ သာမန္ေဆးေက်ာင္းသူတစ္ဦး၏ စာေမးပဲြအတြက္ တင္သြင္းေသာ စာတမ္းမွာ တုိင္စာ သေဘာမ်ိဳး ပင္ သက္၀င္လာခဲ့ျပန္သည္။ သည္ေလာကမွာလည္း ကၽြန္မသည္ စာေမးပဲြ ေအာင္လွ်င္ ၿပီးေရာဆုိကာ သက္ဆုိင္ရာ က ေပးသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ စာတမ္းေရးၿပီး ေအာက္ေျခ မွာ ဘာလုပ္လုပ္ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္လုိက္ၾကသည့္ ထံုးတမ္းစဥ္လာကုိ ေဖာက္ဖ်က္သူျဖစ္ခဲ့ျပန္သည္။ ထုိစဥ္က မွန္ဖုိ႔ႏွင့္ သူမ်ားတကာ ကုိ ကုိယ့္လုိပဲ မွန္ေနဖုိ႔က လဲြၿပိး ဘာမွ အပုိမေတြးတတ္ခဲ့သျဖင့္လည္း ကၽြန္မသည္ စုန္းျပဴး တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနခဲ့ျပန္သည္။ သုိ႔ျဖင့္ ထုိစဥ္ကတည္းက ကၽြန္မ၏ အိပ္မက္သည္ အထူး ကုသမားေတာ္ တစ္ဦးျဖစ္ကာ လုိအပ္မည့္ေနရာေဒသမ်ားတြင္ ေဆးကုသမႈတာ၀န္ကုိ ထမ္းေဆာင္ေရးႏွင့္ မလံုေလာက္ေတာ့ ဘဲ အမ်ားျပည္သူ မ်ား အမွန္တကယ္ အားထားႏုိင္မည့္ က်န္းမာေရး စာင့္ေရွာက္မႈကုိ ကုိယ္တုိင္ ဖန္တီးတည္ေထာင္ေရး ျဖစ္လာခဲ့ေပသည္။ ထုိစဥ္က ခပ္ရုိးရုိးမက္ခဲ့သည္မွာ အခမဲ့ေဆးရံု၊ ေဆးခန္း တစ္ခု တည္ေထာင္ႏုိင္ေရးပင္။
ပတ္၀န္းက်င္ကုိမ်က္ျခည္မျပတ္
ထုိကာလမ်ားမွာ ကမၻာ့အေၾကာင္းကုိ ျမန္မာ့စာနယ္ဇင္းအခ်ိဳ႕မွာ အတန္အသင့္ ေဖာ္ျပခြင့္ရလာခ်ိန္မုိ႔ ပါကစၥတန္မွ ဘာနာဇီယာဘူတုိ၊ ဖိလစ္ပုိင္မွ ကုိရာဇန္အကြီႏုိ စသည့္ အမ်ိဳးသမီးေတြအေၾကာင္းကုိ သိခြင့္ရ ခဲ့သကဲ့သုိ႔ ဆုိဗီယက္ျပည္ေထာင္စုမွ ေဂၚဘာေခ်ာ့၏ ပယ္ရီစတရြိဳက္ကာႏွင့္ ဂလပ္စ္ေနာ့ဗ္ တုိ႔ကုိလည္း ျမည္းခြင့္ရခဲ့သည္။ ထုိစဥ္က ျမန္မာျပည္မွာ အင္တာနက္မရွိေသးသည္မုိ႔ သတင္းေတြ ကုိ ျဖစ္ျဖစ္ခ်င္း မဖတ္ ႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း သိသင့္သေလာက္ေတာ့ သိခြင့္ ရခဲ့ၾက သည္။ ျမန္မာျပည္ တနံတလ်ားမွာလည္း စာေပေဟာ ေျပာပဲြေတြ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲ က်င္းပခြင့္ရေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ထုိစဥ္က စာေရးဆရာႀကီးမ်ားက တာ၀န္ ေက်လွစြာ စာေပေဟာေျပာပဲြမ်ားမွ တစ္ဆင့္ စာဖတ္ပရိသတ္ႏွင့္တကြ ပရိသတ္ အားလံုးကုိ နား၊ မ်က္စိဖြင့္ ေပးခဲ့သည္။ ထုိစဥ္က စာေပေဟာေျပာပဲြမ်ားမွာ ပရိသတ္ေထာင္ႏွင့္ခ်ီၿပီး တက္ၾကသည္ အထိ ေအာင္ျမင္ စည္ကားခဲ့သည္။ ကုိယ့္အစုအဖဲြ႕ႏွင့္ ကုိယ္ စာေပေဆြးေႏြးပဲြမ်ိဳးေတြလည္း ရွိခဲ့ျပန္ ရာ ကုိယ္က မသိျဖစ္ မဖတ္ျဖစ္လုိက္ေသာ ကမၻာ့သတင္းရွိလွ်င္ပင္ အၾကာႀကီး မ်က္ျခည္ျပတ္ မေနျဖစ္ေတာ့။ သုိ႔ႏွင့္ စာဖတ္ရင္း၊ စာေရးရင္း ကမၻာႀကီးအေၾကာင္း ပုိသိလာခဲ့ၿပီး ကမၻာ့ဖံြ႕ၿဖိဳးမႈ အနည္းဆံုးႏုိင္ငံ ျဖစ္သြားခဲ့ေသာ ကုိယ့္ႏုိင္ငံ၏ ျဖစ္ရပ္ေပၚမွာ ယူက်ံဳးမရျဖစ္တတ္လာခဲ့ၿပီ။
ထုိစဥ္က ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီဥကၠ႒လည္းျဖစ္၊ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတလည္းျဖစ္ေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေဟာင္း ဦးေန၀င္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး တီးတုိးေ၀ဖန္သံေတြကလည္း တစ္စစ က်ယ္ေလာင္ လာခဲ့ သည္။ သူကလည္း ၁၉၈၇ ၾသဂုတ္လ ၁၀ ရက္ေန႔က ပါတီအစည္းအေ၀းမွာ အေျပာင္းအလဲႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တစ္စြန္းတစ္စ စတင္ေျပာၾကားလာခဲ့သည္။ သည္ၾကားမွာ ၁၉၈၇ စက္တင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔တြင္ ခုနစ္ဆယ့္ ငါးက်ပ္တန္၊ သံုးဆယ့္ငါးက်ပ္တန္ႏွင့္ ႏွစ္ဆယ့္ငါးက်ပ္တန္ ေငြစကၠဴမ်ားကုိ တရားမ၀င္ ေၾကညာခဲ့ရာမွ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းမ်ား ေခတၱပိတ္လုိက္ရသကဲ့သုိ႔ ႏုိင္ငံအႏွံ႔မတည္ၿငိမ္မႈေတြ စတင္ လာခဲ့ သည္။ ကၽြန္မတုိ႔ မိသားစုမွာေတာ့ ေမေမက ေငြကုိင္ျဖစ္ၿပီး ထူးဆန္းစြာ ထုိေငြစကၠဴမ်ားကုိ သေဘာမက် ဆုိ ကာ အျခားေငြစကၠဴမ်ားနွင့္ လဲထားေလ့ရွိသျဖင့္ ဆံုးရံႈးမႈမႀကီးမားခဲ့။
ကၽြန္မ ရထားခဲ့ေသာ စာမူခအနည္း အက်ဥ္းႏွင့္ အဘြား၏ေငြအခ်ိဳ႕သာ ဆံုးသြားခဲ့ရသည္။ သုိ႔ေသာ္ အိမ္တုိင္းလုိလုိမွာ အနည္းႏွင့္အမ်ားဆံုး ရံႈးခဲ့ၾကကာ အခ်ိဳ႕ဆုိလွ်င္ ေငြေၾကးပမာဏ ဆံုးရံႈးမႈ ႀကီးမားလြန္းသျဖင့္ စိတ္ေသာကျဖစ္ကာ ႏွလံုးထိခုိက္ၿပီး ေဆးရံုေရာက္၊ ေသဆံုးရသည္အထိ ျဖစ္ရသည္ကုိ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေဆးေက်ာင္းသူ ကၽြန္မ က လက္ေတြ႕မ်က္ျမင္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ထုိစဥ္က ေက်ာင္းပိတ္ခုိက္မွာ ကၽြန္မအဖုိ႔ အနာဂတ္ကုိ ႀကိဳတင္ မမွန္းဆႏုိင္ခဲ့ဘဲ ပုဂံကုိ ခရီးထြက္ဖုိ႔ စီစဥ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ခရီးထြက္ျဖစ္ရာမွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ျပင္ပ ျမန္မာ့အေျခအေနကုိ ပုိၿပီးျမင္ေတြ႕စာနာျဖစ္ခဲ့သည္။ ႏုိင္ငံေရးအရ လႈပ္ရွားမႈမ်ိဳးကုိ မေတြးတတ္ခဲ့ေသာ္ လည္းေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် တလႈပ္လႈပ္ျဖစ္လာေနေသာ ႏုိင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲကုိ သတိထား မိစေတာ့ ျပဳလာခဲ့ သည္။ သုိ႔တုိင္ ငယ္စဥ္ကတည္းက ေန႔စဥ္မျပတ္ ျပဳၿမဲျဖစ္ေသာ ဘုရားရွိခုိးျခင္း၊ ဘုရားစာ ရြတ္ျခင္းႏွင့္ ဘုရား ဂုဏ္ေတာ္ ပုတီးစိတ္ျခင္းတုိ႔ျဖင့္သာ သည္ရင္ခုန္ဖြယ္အေျပာင္းအလဲမွာ ေအးၿငိမ္းမႈရေအာင္ ႀကိဳးစား ရင္း ေနာင္ႏွစ္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွာ ေဆးပညာဘဲြ႕ကုိ ကၽြန္မ ခ်စ္ခဲ့ရေသာ၊ ငယ္ကတည္းက အိပ္မက္ ခဲ့ရေသာ ရန္ကုန္ ၀ိဇၨာႏွင့္သိပၸံတကၠသုိလ္ ဘဲြ႕ႏွင္းသဘင္ခန္းမမွာ တက္ေရာက္ယူႏုိင္လိမ့္မည္ဟု အိပ္မက္ မက္ေန ခဲ့ ပါေသးသည္။
ဆက္ရန္
.
1 comment:
thnx 4 all posts sis,,
wish u Happy sweet December,,,
lots of love
Anne<3
Post a Comment