ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ေသမွာေၾကာက္၏။ ေသမွာ ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ေရနစ္မေသေစရန္ ႀကိဳးစား ခဲ့၏။ အိပ္ေပ်ာ္ေနခုိက္၌ ေခြးအေတြ သတ္စားသည္ကုိ ခံရမည္စုိးေသာေၾကာင့္ သစ္ပင္ေပၚ တက္ၿပီး အိပ္ခဲ့၏။ ယခုလည္း အသက္႐ွင္ေရးအတြက္ ကယ္ဆယ္ႏုိင္မည့္သူ၊ ကူညီႏုိင္မည့္သူမ်ားထံလာခဲ့၏။ တံငါသည္ မိသားစု ေလးေယာက္ႏွင့္ေတြ႕စက တက္ႂကြခဲ့ေသာ ေမာင္ေဆး႐ုိး၏ အားငယ္မႈသည္ လံုး၀ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားၿပီ။
ေရနံတြင္းမ်ားတြင္ ႐ွိတတ္ေသာ စင္မ်ားကုိ တစ္ဖက္ကမ္းတြင္ ေရးေရးျမင္ရ၏။
' အဲဒါ ေရနံေခ်ာင္းမဟုတ္လား '
ေခ်ာက္၊ လမ္း႐ြာတုိ႔ကား မျဖစ္ႏုိင္။ ေရနံေခ်ာင္းမူ ျဖစ္ႏုိင္ေကာင္း၏ဟု စံုစမ္း၏။ မသိၾကေခ်။ ေမာင္ေဆး႐ုိး ေမးျမန္းစံုစမ္းသမွ် သူတုိ႔ မသိသည္ကမ်ားသည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ အသက္႐ွင္ရန္ ႀကိဳးစား မိသမွ် မွားသည္ဟု ထင္ျမင္လာေတာ့သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ သစ္ေခါက္ေတြ၊ သစ္႐ြက္ ေတြကုိ ျပဳတ္ၿပီးေသာက္ရင္းျဖင့္ က်န္းမာလာသည္။ ကၽြန္း၏ ကမ္းစပ္သုိ႔ ထြက္ကာ တံငါေလွ၊ ကူးတုိ႔ေလွ မ်ားကုိ စံုစမ္းသည္။ ေတြ႕သည္။ တစ္ဖက္ကမ္းသည္ ေရနံေခ်ာင္းၿမိဳ႕ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရေသာ အခါ အစ္ကိုငထြန္းကား သည္ ေျခာက္ေသြ႕ေနေသာ သတိအိမ္၌ ဘြားခနဲေပၚလာ၏။
သုိ႔ေသာ္ ျမင္ေနရေသာေနရာသုိ႔ ေခၚေဆာင္သြားမည့္သူ မ႐ွိေခ်။ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ထုိင္ၿပီး မိႈင္မေနေပ။ မေနအပ္ေသာ ရပ္ျပစ္႐ွစ္ပါးမွ အျမန္လြတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေသာအားျဖင့္ ကၽြန္း၏ အေနာက္ဘက္ကမ္းသုိ႔ လာခဲ့ျပန္သည္။ သစ္တံုးတစ္တံုးကုိ ေတြ႕သည္။ တက္ခြၿပီး လက္ျဖင့္ယက္ သည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ ကုန္းေပၚသုိ႔ ေရာက္ခဲ့သည္။ အသိအကၽြမ္းမ႐ွိျငား ေမာင္ေဆး႐ုိးမပူပန္ပါ။ ေၾကး စည္သံ၊ ေခါင္းေလာင္းသံ ၾကားရေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းအခ်ိဳ႕သည္ ဆြမ္း ဘုဥ္းေပးခါနီး၌ ေခါင္းေလာင္း ထုိးသည္။ အခ်ိဳ႕ေက်ာင္းမ်ားကား ဆြမ္းကိစၥၿပီးမွ ေခါင္းေလာင္းထုိး သည္။ ဤေခါင္းေလာင္း ကုိ ဆြမ္းစား ေခါင္းေလာင္း ဟု ေခၚ၏။ ေခါင္းေလာင္းဟု ေခၚတြင္ေစကာမူ ေၾကးစည္လည္း႐ုိက္၏။ ထုိစည္လည္း ထုိး၏။
မည္သည့္အတြက္ ဆြမ္းစားေခါင္းေလာင္းထုိးရသနည္း။
ထမင္းထုပ္ လည္းမပါ၊ ႐ြာသုိ႔လည္း ထမင္းစားခ်ိန္အမီ မသြားႏုိင္သူမ်ား ေျပး၀င္ ခုိကုိးႏုိင္ရန္ ျဖစ္သည္။ ထမင္းစားခ်ိန္ ၌ ဆုိက္ေရာက္လာေသာ အာဂႏၱဳမ်ားအား ထမင္းကိစၥၿပီး မၿပီး စံုစမ္းၾက သည္။ မစားရ ေသးေၾကာင္း သိလွ်င္သိခ်င္း ထမင္းေကၽြးရန္ ျပင္ဆင္ၾကသည္။
ထမင္းမ႐ွိပါက အျခား အစားအစာမ်ားကုိ ခ်ေကၽြးသည္။ ျမန္မာတုိ႔၏ ျမင့္ျမတ္ေသာ ထုိဓေလ့ကုိ သတိရည့္ခဏ၌ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ေလာကႀကီးကုိ ခ်ဥ္းကပ္ရန္ ျပင္ဆင္ေတာ့၏။ သူသည္ ဤနည္းျဖင့္ သူေရာက္ ႐ွိရာေနရာကုိ သိရၿပီး ရမ္းဘုိကုန္းသုိ႔ ျပန္ရမည့္ လမ္းခရီးကုိလည္း သိရေပၿပီ။
ပြင့္ျဖဴၿမိဳ႕ တစ္ဖက္ကမ္း မုန္းေခ်ာင္းေဘး႐ွိ ႐ြာတစ္႐ြာသုိ႔အေရာက္တြင္ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ က်ီးဒန္ အား သတိရ၏။ ရရျခင္းအေၾကာင္းမွာ ရမ္းဘုိကုန္းသုိ႔ မုခ်ေရာက္မည့္ လမ္းေပၚ၌ ရပ္မိေနေသာ ေၾကာင့္ ေပတည္း။
ရမ္းဘုိကုန္း႐ြာႏွင့္ တစ္ေန႔ျပင္းျပင္း ခရီးမွ်သာေ၀းျငား ေမာင္ေဆး႐ုိး မသြားႏုိင္ပါ။ လွည္းႀကံဳေတြ႕လွ်င္ လွည္းစီး။ လွည္းႀကံဳမေတြ႕လွ်င္ ေျခက်င္ေလွ်ာက္ျခင္းျဖင့္ ခရီးႏွင္ခဲ့ရာ ေန၀င္ ရီတေရာ၌ ပရပုိက္တန္းသုိ႔ ေရာက္သည္။ တစ္ေန႔လံုး အံု႔ျပလုပ္ေနခဲ့ေသာ မုိးသည္ ေလႏွင့္အတူ သြန္ခ်လာ၏။ ေမာင္ေဆး႐ုိး ေရတြင္း အနီး႐ွိ ဇရပ္သုိ႔ ေျပး၀င္၏။
' က်ီးဒန္ တုိ႔ အေမတုိ႔ ေနထုိင္မွ ေကာင္းၾကပါေလစ '
ဇရပ္အလယ္ ေခါင္တုိင္ကုိ မွီၿပီး အေမာေျဖေနစဥ္ မုိးတိတ္သြား၏။ ေမာင္ေဆး႐ုိး ဇရပ္ေပၚမွ ေျပး ဆင္းသည္။ ႐ြာသုိ႔ အေျပးတစ္ပုိင္းလာသည္။ ေတာင္တံခါးသုိ႔အေရာက္တြင္ တံခါး၀၌ရပ္ၿပီး စဥ္းစား သည္။
' သည္အခ်ိန္ အလယ္တံခါးပိတ္ၿပီလား၊ မပိတ္ေသးဘူး '
ဦးႂကြက္နီ၊ ေဒၚေ႐ႊအိမ္တုိ႔ အိမ္အဖီျဖစ္ေသာ မိမိတုိ႔အိမ္ေဂဟာသည္ အလယ္တံခါးႏွင့္နီး၏။ သည္းလုိက္ ဖဲြလုိက္ မုိးထဲသုိ႔ ေမာင္ေဆး႐ုိး ေျပး၀င္ခဲ့သည္။ အိမ္ႀကီးေပၚတြင္ ေမွာင္ပိန္းေနျငား၊ အဖီကေလးတြင္ မီးလင္း ေန၏။ အမုိးယပ္ေအာက္တြင္ကား မီးဖုိတစ္ခုႏွင့္ လူအမ်ားကုိ ျမင္ရသည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ ရင္ထဲ၌ ထိတ္ခနဲျဖစ္သြား၏။
' ဖြဟဲ့၊ လဲြပါေစ ဖယ္ပါေစ။ က်ီးဒန္ ဘာမွ်မျဖစ္ပါေစနဲ႕ '
`႐ႊဲ႐ႊဲ စုိေနေသာ ကိုယ္ကုိ မီးဖုိေဘးသုိ႔ ပုိ႔ခ်င္းျငား၊ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ အိမ္တံခါး၀၌ ေျပးရပ္မိ၏။
ထုိသုိ႔ ေမာင္ေဆး႐ုိး ေျပးရပ္ခ်ိန္၀ယ္
' အမယ္ေလး အေမရဲ႕ '
က်ီးဒန္၏ ေအာ္သံႏွင့္ ကေလးငိုသံတုိ႔ ၿပိဳင္တူေပၚလာသည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိး၏ ႐ုိးတြင္းျခင္ဆီမ်ား ၿပိဳက်လာသည္။
' ဒါ ဒါ က်ီးဒန္ကေမြးတာ၊ ငါ့ကေလး '
' ဟင္ ေဆး႐ုိး၊ က်ီးဒန္ေရ သမီးေရ၊ ညည့္ေယာက္်ား ျပန္ေရာက္ေနပါၿပီေကာ '
ေဒၚေ႐ႊအိမ္၏ ေအာ္သံအဆံုးတြင္ ဦးစြာေရာက္လာသူမွာ မယ္ႂကြယ္စုိးျဖစ္သည္။ ' ဟဲ့လူေလး၊ မေသေကာင္း မေပ်ာက္ေကာင္း' ဟုဆုိကာ ေပြ႕သည္။ သမီးမယ္မွ်င္အား အက်ႌ ပုဆုိး လဲေပးရန္ ေအာ္ေျပာ သည္။
က်ီးဒန္ သည္ 'နမ္းထုပ္'ကုိ ႏွာေခါင္၀၌ ေတ့ထားရာက ေခါင္းေထာင္၏။
' ဘာတဲ့လဲ ဟင္ '
' ညည့္ေယာက္်ားရယ္ေတာ့္ '
' ဟင္ တကယ္၊ အခုဘယ္မွာလဲ '
' မီးေနခန္း၀မွာေပါ့ ဟဲ့ '
ေငြေသာ့ႏွင့္ မိေဖာ့၊ မယ္သုန္၊ ေ႐ႊသစ္တုိ႔က တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ေျပာေနစသ္ ၀မ္းဆဲြေဒၚေအးက ေမြးကင္းစ ကေလးကုိ ေမာင္ေဆး႐ုိးေ႐ွ႕သုိ႔ ယူလာ၏။
' သမီး မိန္းကေလးဟဲ့ '
ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ တစ္စံုတစ္ရာ မေျပာတတ္။ ဟီးဟီးဟီး ဟူ၍သာ အေျခာက္တုိက္ ရယ္ျပလုိက္ရ ေလ၏။
' ထြားလုိက္ တဲ့ ကေလးေတာ္ '
' ပိတ္ထားတဲ့ အုိးဖုိကုိ က်ဳပ္ မလုပ္တတ္လုပ္တတ္နဲ႔ ဖြင့္ထားလုိက္လုိ႔ အခုလုိ ေခ်ာေခ်ာ ေမာေမာ ေမြးတာ '
တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ေျပာစကားကုိ နားေထာင္ၿပီး ' အုိးဖုိေတာင္ မေဖာ္ရေသးပါကလား'ဟု ေရမေမ်ာမီ က အေျခအေနကုိ ေမာင္ေဆး႐ုိး အမွတ္ထင္ထင္ သတိရလာေလ၏။
ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ သူျပန္ေရာက္လာသည့္အတြက္ ၀မ္းသာအားရႏႈတ္ဆက္ေသာ အသံမ်ားႏွင့္ေမြး ကင္းစသမီးငယ္၏ အသံၿပဲႀကီးကုိ နားေထာင္ရင္း တံငါမိသားစုေလးဦး၏ တဲထဲတြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ စိတ္မ်ား ကုိ ေမ့ေလ်ာ့ေနေလ၏။
*
မေအးညြန္႔၊ မဇာညြန္႔တုိ႔ ညီအစ္မသည္ က်ီးဒန္အား စိတ္ခ်လက္ခ် လက္လႊတ္လုိက္ေလၿပီ။ က်ီး ဒန္သည္ 'အုိးထိန္းစက္' လွည့္လည္က အစပန္းတင္သည္အထိ ကၽြမ္းက်င္ပုိင္ႏုိင္ေနၿပီ။ ေမာင္ေဆး႐ုိး မွာလည္း ေျမတူးေျမနင္းအစ အုိးေဖာ္ လွည္းတင္အထိ မဇာညြန္႔တုိ႔ မပါဘဲ လုပ္တတ္ေနၿပီ။
နံနက္ အ႐ုဏ္တက္တြင္ ထြန္သန္ဦးႏွင့္ ေျမႀကီးျခစ္သံသာ ႐ွိခဲ့ေသာ ရမ္းဘုိကုန္း႐ြာတြင္ ယခု အုိးပုတ္သံ ၾကားရသည္။ က်ီးအာသံ၊ ၾကက္တြန္သံသာ လႊမ္းမုိးခဲ့ေသာ ရမ္းဘုိကုန္း၏ေန႔လယ္ခင္း ကုိအုိးပုတ္သံက ႀကီးစုိးသည္။
မေအးညြန္႔၊ မဇာညြန္႔တို႔ထံမွ က်ီးဒန္တစ္ေယာက္တည္း သင္ယူခဲ့ေသာ အုိးလုပ္ငန္းသည္ ရမ္းဘုိ ကုန္း႐ြာတြင္းသုိ႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနၿပီ။ က်ီးဒန္အျပင္ အုိးထိန္းသည္ ငါးဦး ႐ွိေနၿပီ။ သုိ႔ေၾကာင့္ တစ္ဦးမဟုတ္ တစ္ဦး ထပုတ္ေနေသာေၾကာင့္ အုိးပုတ္သံကုိ မျပတ္ၾကားရျခင္းျဖစ္၏။
ေကာက္လိႈင္းေတြ တလင္းထဲသုိ႔ အကုန္အစင္ ေရာက္ၿပီျဖစ္ျငား တလင္းထဲသုိ႔ က်ီးဒန္ မလုိက္ႏုိင္။ 'ကေလးကုိ ေလတုိက္လိမ့္မယ္၊ မလုိက္နဲ႔' ဟု ေဒၚေ႐ႊအိမ္က တားျမစ္သျဖင့္ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ေဒၚေ႐ႊအိမ္က မတားျမစ္ေစဦး၊ က်ီးဒန္ မလုိက္ႏုိင္ပါ။ တလင္းထဲသုိ႔ က်ီးဒန္လုိက္သြားလွ်င္ သူ႔အုိး ေတြ ကုိ မည္သူလာၿပီး ပုတ္ပါမည္နည္း။
က်ီးဒန္သည္ လင္အတြက္၊ သမီးအတြက္ ပူေစာင့္ပူပန္႐ွိတတ္၏။ သုိ႔ရာတြင္ သူ႔အုိးေတြၾကားသုိ႔ ေရာက္သြားလွ်င္ လင္ေမ့ သမီးေမ့ ျဖစ္တတ္၏။ သမီးမွာ သေဘာေကာင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘြားေအက ဂ႐ုစုိက္၏။
ဆက္ရန္
.
ေရနံတြင္းမ်ားတြင္ ႐ွိတတ္ေသာ စင္မ်ားကုိ တစ္ဖက္ကမ္းတြင္ ေရးေရးျမင္ရ၏။
' အဲဒါ ေရနံေခ်ာင္းမဟုတ္လား '
ေခ်ာက္၊ လမ္း႐ြာတုိ႔ကား မျဖစ္ႏုိင္။ ေရနံေခ်ာင္းမူ ျဖစ္ႏုိင္ေကာင္း၏ဟု စံုစမ္း၏။ မသိၾကေခ်။ ေမာင္ေဆး႐ုိး ေမးျမန္းစံုစမ္းသမွ် သူတုိ႔ မသိသည္ကမ်ားသည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ အသက္႐ွင္ရန္ ႀကိဳးစား မိသမွ် မွားသည္ဟု ထင္ျမင္လာေတာ့သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ သစ္ေခါက္ေတြ၊ သစ္႐ြက္ ေတြကုိ ျပဳတ္ၿပီးေသာက္ရင္းျဖင့္ က်န္းမာလာသည္။ ကၽြန္း၏ ကမ္းစပ္သုိ႔ ထြက္ကာ တံငါေလွ၊ ကူးတုိ႔ေလွ မ်ားကုိ စံုစမ္းသည္။ ေတြ႕သည္။ တစ္ဖက္ကမ္းသည္ ေရနံေခ်ာင္းၿမိဳ႕ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရေသာ အခါ အစ္ကိုငထြန္းကား သည္ ေျခာက္ေသြ႕ေနေသာ သတိအိမ္၌ ဘြားခနဲေပၚလာ၏။
သုိ႔ေသာ္ ျမင္ေနရေသာေနရာသုိ႔ ေခၚေဆာင္သြားမည့္သူ မ႐ွိေခ်။ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ထုိင္ၿပီး မိႈင္မေနေပ။ မေနအပ္ေသာ ရပ္ျပစ္႐ွစ္ပါးမွ အျမန္လြတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေသာအားျဖင့္ ကၽြန္း၏ အေနာက္ဘက္ကမ္းသုိ႔ လာခဲ့ျပန္သည္။ သစ္တံုးတစ္တံုးကုိ ေတြ႕သည္။ တက္ခြၿပီး လက္ျဖင့္ယက္ သည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ ကုန္းေပၚသုိ႔ ေရာက္ခဲ့သည္။ အသိအကၽြမ္းမ႐ွိျငား ေမာင္ေဆး႐ုိးမပူပန္ပါ။ ေၾကး စည္သံ၊ ေခါင္းေလာင္းသံ ၾကားရေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းအခ်ိဳ႕သည္ ဆြမ္း ဘုဥ္းေပးခါနီး၌ ေခါင္းေလာင္း ထုိးသည္။ အခ်ိဳ႕ေက်ာင္းမ်ားကား ဆြမ္းကိစၥၿပီးမွ ေခါင္းေလာင္းထုိး သည္။ ဤေခါင္းေလာင္း ကုိ ဆြမ္းစား ေခါင္းေလာင္း ဟု ေခၚ၏။ ေခါင္းေလာင္းဟု ေခၚတြင္ေစကာမူ ေၾကးစည္လည္း႐ုိက္၏။ ထုိစည္လည္း ထုိး၏။
မည္သည့္အတြက္ ဆြမ္းစားေခါင္းေလာင္းထုိးရသနည္း။
ထမင္းထုပ္ လည္းမပါ၊ ႐ြာသုိ႔လည္း ထမင္းစားခ်ိန္အမီ မသြားႏုိင္သူမ်ား ေျပး၀င္ ခုိကုိးႏုိင္ရန္ ျဖစ္သည္။ ထမင္းစားခ်ိန္ ၌ ဆုိက္ေရာက္လာေသာ အာဂႏၱဳမ်ားအား ထမင္းကိစၥၿပီး မၿပီး စံုစမ္းၾက သည္။ မစားရ ေသးေၾကာင္း သိလွ်င္သိခ်င္း ထမင္းေကၽြးရန္ ျပင္ဆင္ၾကသည္။
ထမင္းမ႐ွိပါက အျခား အစားအစာမ်ားကုိ ခ်ေကၽြးသည္။ ျမန္မာတုိ႔၏ ျမင့္ျမတ္ေသာ ထုိဓေလ့ကုိ သတိရည့္ခဏ၌ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ေလာကႀကီးကုိ ခ်ဥ္းကပ္ရန္ ျပင္ဆင္ေတာ့၏။ သူသည္ ဤနည္းျဖင့္ သူေရာက္ ႐ွိရာေနရာကုိ သိရၿပီး ရမ္းဘုိကုန္းသုိ႔ ျပန္ရမည့္ လမ္းခရီးကုိလည္း သိရေပၿပီ။
ပြင့္ျဖဴၿမိဳ႕ တစ္ဖက္ကမ္း မုန္းေခ်ာင္းေဘး႐ွိ ႐ြာတစ္႐ြာသုိ႔အေရာက္တြင္ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ က်ီးဒန္ အား သတိရ၏။ ရရျခင္းအေၾကာင္းမွာ ရမ္းဘုိကုန္းသုိ႔ မုခ်ေရာက္မည့္ လမ္းေပၚ၌ ရပ္မိေနေသာ ေၾကာင့္ ေပတည္း။
ရမ္းဘုိကုန္း႐ြာႏွင့္ တစ္ေန႔ျပင္းျပင္း ခရီးမွ်သာေ၀းျငား ေမာင္ေဆး႐ုိး မသြားႏုိင္ပါ။ လွည္းႀကံဳေတြ႕လွ်င္ လွည္းစီး။ လွည္းႀကံဳမေတြ႕လွ်င္ ေျခက်င္ေလွ်ာက္ျခင္းျဖင့္ ခရီးႏွင္ခဲ့ရာ ေန၀င္ ရီတေရာ၌ ပရပုိက္တန္းသုိ႔ ေရာက္သည္။ တစ္ေန႔လံုး အံု႔ျပလုပ္ေနခဲ့ေသာ မုိးသည္ ေလႏွင့္အတူ သြန္ခ်လာ၏။ ေမာင္ေဆး႐ုိး ေရတြင္း အနီး႐ွိ ဇရပ္သုိ႔ ေျပး၀င္၏။
' က်ီးဒန္ တုိ႔ အေမတုိ႔ ေနထုိင္မွ ေကာင္းၾကပါေလစ '
ဇရပ္အလယ္ ေခါင္တုိင္ကုိ မွီၿပီး အေမာေျဖေနစဥ္ မုိးတိတ္သြား၏။ ေမာင္ေဆး႐ုိး ဇရပ္ေပၚမွ ေျပး ဆင္းသည္။ ႐ြာသုိ႔ အေျပးတစ္ပုိင္းလာသည္။ ေတာင္တံခါးသုိ႔အေရာက္တြင္ တံခါး၀၌ရပ္ၿပီး စဥ္းစား သည္။
' သည္အခ်ိန္ အလယ္တံခါးပိတ္ၿပီလား၊ မပိတ္ေသးဘူး '
ဦးႂကြက္နီ၊ ေဒၚေ႐ႊအိမ္တုိ႔ အိမ္အဖီျဖစ္ေသာ မိမိတုိ႔အိမ္ေဂဟာသည္ အလယ္တံခါးႏွင့္နီး၏။ သည္းလုိက္ ဖဲြလုိက္ မုိးထဲသုိ႔ ေမာင္ေဆး႐ုိး ေျပး၀င္ခဲ့သည္။ အိမ္ႀကီးေပၚတြင္ ေမွာင္ပိန္းေနျငား၊ အဖီကေလးတြင္ မီးလင္း ေန၏။ အမုိးယပ္ေအာက္တြင္ကား မီးဖုိတစ္ခုႏွင့္ လူအမ်ားကုိ ျမင္ရသည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ ရင္ထဲ၌ ထိတ္ခနဲျဖစ္သြား၏။
' ဖြဟဲ့၊ လဲြပါေစ ဖယ္ပါေစ။ က်ီးဒန္ ဘာမွ်မျဖစ္ပါေစနဲ႕ '
`႐ႊဲ႐ႊဲ စုိေနေသာ ကိုယ္ကုိ မီးဖုိေဘးသုိ႔ ပုိ႔ခ်င္းျငား၊ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ အိမ္တံခါး၀၌ ေျပးရပ္မိ၏။
ထုိသုိ႔ ေမာင္ေဆး႐ုိး ေျပးရပ္ခ်ိန္၀ယ္
' အမယ္ေလး အေမရဲ႕ '
က်ီးဒန္၏ ေအာ္သံႏွင့္ ကေလးငိုသံတုိ႔ ၿပိဳင္တူေပၚလာသည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိး၏ ႐ုိးတြင္းျခင္ဆီမ်ား ၿပိဳက်လာသည္။
' ဒါ ဒါ က်ီးဒန္ကေမြးတာ၊ ငါ့ကေလး '
' ဟင္ ေဆး႐ုိး၊ က်ီးဒန္ေရ သမီးေရ၊ ညည့္ေယာက္်ား ျပန္ေရာက္ေနပါၿပီေကာ '
ေဒၚေ႐ႊအိမ္၏ ေအာ္သံအဆံုးတြင္ ဦးစြာေရာက္လာသူမွာ မယ္ႂကြယ္စုိးျဖစ္သည္။ ' ဟဲ့လူေလး၊ မေသေကာင္း မေပ်ာက္ေကာင္း' ဟုဆုိကာ ေပြ႕သည္။ သမီးမယ္မွ်င္အား အက်ႌ ပုဆုိး လဲေပးရန္ ေအာ္ေျပာ သည္။
က်ီးဒန္ သည္ 'နမ္းထုပ္'ကုိ ႏွာေခါင္၀၌ ေတ့ထားရာက ေခါင္းေထာင္၏။
' ဘာတဲ့လဲ ဟင္ '
' ညည့္ေယာက္်ားရယ္ေတာ့္ '
' ဟင္ တကယ္၊ အခုဘယ္မွာလဲ '
' မီးေနခန္း၀မွာေပါ့ ဟဲ့ '
ေငြေသာ့ႏွင့္ မိေဖာ့၊ မယ္သုန္၊ ေ႐ႊသစ္တုိ႔က တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ေျပာေနစသ္ ၀မ္းဆဲြေဒၚေအးက ေမြးကင္းစ ကေလးကုိ ေမာင္ေဆး႐ုိးေ႐ွ႕သုိ႔ ယူလာ၏။
' သမီး မိန္းကေလးဟဲ့ '
ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ တစ္စံုတစ္ရာ မေျပာတတ္။ ဟီးဟီးဟီး ဟူ၍သာ အေျခာက္တုိက္ ရယ္ျပလုိက္ရ ေလ၏။
' ထြားလုိက္ တဲ့ ကေလးေတာ္ '
' ပိတ္ထားတဲ့ အုိးဖုိကုိ က်ဳပ္ မလုပ္တတ္လုပ္တတ္နဲ႔ ဖြင့္ထားလုိက္လုိ႔ အခုလုိ ေခ်ာေခ်ာ ေမာေမာ ေမြးတာ '
တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ေျပာစကားကုိ နားေထာင္ၿပီး ' အုိးဖုိေတာင္ မေဖာ္ရေသးပါကလား'ဟု ေရမေမ်ာမီ က အေျခအေနကုိ ေမာင္ေဆး႐ုိး အမွတ္ထင္ထင္ သတိရလာေလ၏။
ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ သူျပန္ေရာက္လာသည့္အတြက္ ၀မ္းသာအားရႏႈတ္ဆက္ေသာ အသံမ်ားႏွင့္ေမြး ကင္းစသမီးငယ္၏ အသံၿပဲႀကီးကုိ နားေထာင္ရင္း တံငါမိသားစုေလးဦး၏ တဲထဲတြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ စိတ္မ်ား ကုိ ေမ့ေလ်ာ့ေနေလ၏။
*
မေအးညြန္႔၊ မဇာညြန္႔တုိ႔ ညီအစ္မသည္ က်ီးဒန္အား စိတ္ခ်လက္ခ် လက္လႊတ္လုိက္ေလၿပီ။ က်ီး ဒန္သည္ 'အုိးထိန္းစက္' လွည့္လည္က အစပန္းတင္သည္အထိ ကၽြမ္းက်င္ပုိင္ႏုိင္ေနၿပီ။ ေမာင္ေဆး႐ုိး မွာလည္း ေျမတူးေျမနင္းအစ အုိးေဖာ္ လွည္းတင္အထိ မဇာညြန္႔တုိ႔ မပါဘဲ လုပ္တတ္ေနၿပီ။
နံနက္ အ႐ုဏ္တက္တြင္ ထြန္သန္ဦးႏွင့္ ေျမႀကီးျခစ္သံသာ ႐ွိခဲ့ေသာ ရမ္းဘုိကုန္း႐ြာတြင္ ယခု အုိးပုတ္သံ ၾကားရသည္။ က်ီးအာသံ၊ ၾကက္တြန္သံသာ လႊမ္းမုိးခဲ့ေသာ ရမ္းဘုိကုန္း၏ေန႔လယ္ခင္း ကုိအုိးပုတ္သံက ႀကီးစုိးသည္။
မေအးညြန္႔၊ မဇာညြန္႔တို႔ထံမွ က်ီးဒန္တစ္ေယာက္တည္း သင္ယူခဲ့ေသာ အုိးလုပ္ငန္းသည္ ရမ္းဘုိ ကုန္း႐ြာတြင္းသုိ႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနၿပီ။ က်ီးဒန္အျပင္ အုိးထိန္းသည္ ငါးဦး ႐ွိေနၿပီ။ သုိ႔ေၾကာင့္ တစ္ဦးမဟုတ္ တစ္ဦး ထပုတ္ေနေသာေၾကာင့္ အုိးပုတ္သံကုိ မျပတ္ၾကားရျခင္းျဖစ္၏။
ေကာက္လိႈင္းေတြ တလင္းထဲသုိ႔ အကုန္အစင္ ေရာက္ၿပီျဖစ္ျငား တလင္းထဲသုိ႔ က်ီးဒန္ မလုိက္ႏုိင္။ 'ကေလးကုိ ေလတုိက္လိမ့္မယ္၊ မလုိက္နဲ႔' ဟု ေဒၚေ႐ႊအိမ္က တားျမစ္သျဖင့္ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ေဒၚေ႐ႊအိမ္က မတားျမစ္ေစဦး၊ က်ီးဒန္ မလုိက္ႏုိင္ပါ။ တလင္းထဲသုိ႔ က်ီးဒန္လုိက္သြားလွ်င္ သူ႔အုိး ေတြ ကုိ မည္သူလာၿပီး ပုတ္ပါမည္နည္း။
က်ီးဒန္သည္ လင္အတြက္၊ သမီးအတြက္ ပူေစာင့္ပူပန္႐ွိတတ္၏။ သုိ႔ရာတြင္ သူ႔အုိးေတြၾကားသုိ႔ ေရာက္သြားလွ်င္ လင္ေမ့ သမီးေမ့ ျဖစ္တတ္၏။ သမီးမွာ သေဘာေကာင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘြားေအက ဂ႐ုစုိက္၏။
ဆက္ရန္
.
3 comments:
ေရစီးနဲ႔ ေမ်ာသြားလိုက္တာလဲ အေ၀းႀကီးပါလားေနာ္။ ရီးေဆး႐ိုး ဇြဲေကာင္းေပလို႔ပဲ။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆုိင္ ရီးက်ီးဒန္ မ်က္ႏွာျမင္တဲ့ေန႔ ျပန္ေရာက္လာတယ္။ ဖတ္လို႔သိပ္ေကာင္းတာပဲ။ အဆံုးသတ္က ၾကည္ႏူးစရာေလး။
Thanks.
Ray
ေယာက်္ား ေဖာင္စီး ၊ မိန္းမ မီးေန ဆိုတာကို တစ္ဘက္လွည္႕နဲ႔ ျပလိုက္တာပါပဲ..။
Post a Comment