ေအာင္ေက်ာ္စည္နဲ႔ ေဆြးေႏြးတဲ့အတြက္ "အဖတ္ျပဇာတ္" သေဘာကုိ က်ဳပ္ ယံုၾကည္လာတာဗ်။ သူက စင္တင္ျပဇာတ္ဟာ သူ႔ဘာသာသူ စင္ေပၚမွာေန၊ အဖတ္ ျပဇာတ္ဟာ စာအုပ္ထဲမွာ ေနတဲ့အတြက္ သီးျခား ျဖစ္ရမယ္။ အဲဒီသေဘာ ႐ွိတယ္။ အဖတ္ျပဇာတ္ ဆုိရင္ေတာ့ ပရိသတ္ကုိ အခုထက္မ်ား စည္း႐ံုး ႏုိင္ၿပီး ျပဇာတ္ဖတ္ ပရိသတ္ အခုထက္ တုိးပြားေစခ်င္တဲ့ ေစတနာပါပဲေလ။
က်ဳပ္လည္း ဘာလုိလုိနဲ႔ ျပဇာတ္ မေရးျဖစ္တာ အေတာ္ၾကာသြားၿပီဗ်။ အဲ ... ေရးဖူးသမွ် စုစုေပါင္းဆုိရင္ ႏွစ္ဆယ္ ေတာ့ ေက်ာ္မလားဘဲ။
ရသစာေပမွာ ကဗ်ာ၊ ၀တၳဳနဲ႔ ျပဇာတ္ပဲ ႐ွိတာဗ်။ အခုေတာ့ ကဗ်ာနဲ႔ ၀တၳဳပဲ က်န္ေနၿပီး ျပဇာတ္က တိမ္ျမဳပ္ ေနေတာ့ ႏွေျမာစရာေပါ့ဗ်ာ။ ကုိရင္တုိ႔လုိ ေအာင္ျမင္တဲ့ မဂၢဇင္းေတြကမွ ျပဇာတ္ကုိ တစ္ႏွစ္ အတြင္း ေလးငါး ေျခာက္ပုဒ္ေလာက္ ေနရာမေပးရင္ ဘယ္သူက ေနရာေပးမွာလဲ။ ဒီလုိဆုိရင္ ျပဇာတ္ဟာ ဒီလုိပဲ တစ္သက္လံုး ေသေနရေတာ့မလား။
ျပဇာတ္ ေရးၾကတဲ့အခါမွာ မည္ကဲ့သုိ႔ ျပင္ဆင္ထားေစ၊ မည္သူ ထြက္လာေစဆုိတာဟာ မဏိကတ္ ျပဇာတ္ေခတ္က ေရးပံုႀကီးပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ကျပဖုိ႔အတြက္ ေရးတဲ့ ဇာတ္ညႊန္းပဲ။ အဖတ္ျပဇာတ္မွာ အဲဒီလုိ ေရးေတာ့ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး စာဖတ္သူ အာ႐ံုၿငိမွာလဲ။
တခ်ိဳ႕ ျပဇာတ္မ်ားဆုိရင္ လူမ်ားက စက္၀ုိင္းပံု ရပ္ေနေစ၊ ဒုိးပတ္၀ုိင္းက သင့္ေလ်ာ္ရာ ေတးတစ္ပုဒ္ကုိ တီးမႈတ္ ေနေစတဲ့။ စာဖတ္သူမွာ ခံစားလုိ႔ရမယ္ မထင္ဘူးေလ။
အဖတ္ျပဇာတ္ မထြန္းကားတာကေတာ့ -
တစ္ - ပရိသတ္ စုၿပီးသား႐ွိတဲ့ မဂၢဇင္းေတြက အားေပးမႈ နည္းလုိ႔ပါ။
ႏွစ္ - ျပဇာတ္ကုိ သူမ်ား ေရးသလုိ ငါလည္း ေရးတတ္တာပဲဆုိၿပီး ထေရးၾကေပမယ့္ ျပဇာတ္ ေရးရမယ့္ ဇာတ္လမ္း နဲ႔ ျပဇာတ္ မေရးရမယ့္ ဇာတ္လမ္းေတာင္ ခဲြျခားမသိဘဲ ေရးၾကလုိ႔၊ တကယ္ ေရးတတ္သူ နည္းပါး လုိ႔ရယ္လုိ႔ ေျပာၾကပါစုိ႔။
သံုး - ေရးတတ္သူက ေရးျပန္ေတာ့လည္း ျပဇာတ္ရဲ႕ အညြန္႔အတက္ကုိ ဖဲ့ၿပီးမွ ေရးေနၾကရတဲ့အတြက္။
ေလး - ေလးအခ်က္ကေတာ့ ပရိသတ္ စိတ္မ၀င္စားလုိ႔ပါ "
" ဇာတ္သဘင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္ကြယ္က အျဖစ္အပ်က္ေတြကုိ သ႐ုပ္ေဖာ္ထားတာ ေတြ႕ရပါျတယ္။ ဒီေန႔ ဇာတ္သဘင္ ေလာကအေပၚ ဆရာ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ "
" ဇာတ္သဘင္ေတြရဲ႕ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြကုိ ေဖာ္ျပၿပီး ျဖစ္ေကာင္းတာ။ ျဖစ္သင့္တာ ကေလးေတြကုိ ဟာသ ၀တၳဳတုိေတြ က်ဳပ္ ေရးေပမယ့္ အမ်ိဳးသား အႏုပညာရပ္တစ္ခု မွန္မွန္ ကန္ကန္ တုိးတက္ႀကီးပြား ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာပဲ ႐ွိတာပါ။ ဘယ္လုိ ျမင္တယ္ဆုိတာအထိ ေျပာေလာက္တဲ့လူ ဟုတ္မယ္ မထင္ပါဘူး။
ဇာတ္သဘင္ ဟာ ဖဲြ႕ပံုေပၚ က ရဲတုိက္ပဲ။
ကုိရင္ ၾကည့္ေလ၊ ဇာတ္တစ္ဖဲြ႕မွာ စာေပနဲ႔ အနီးဆံုး ပုဂၢိဳလ္ဟာ စာေရးဆရာပဲ။ အဲဒီစာေရးဆရာဟာ ဗုဒၶ၀င္ ကုိ မွန္မွန္ကန္ကန္ မသိဘူးဆုိရင္ ကုိရင္ ယံုမလား။ အဲေလ ... သူေတာင္မွ အဟုတ္ မဟုတ္ရင္ က်န္ တဲ့ လူေတြ မဟုတ္တာ ေျပာမေနနဲ႔ေတာ့။
ဇာတ္အဖဲြ႕တစ္ဖဲြ႕ ႐ံု၀င္ကႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ႐ံုခလည္း ႀကီးတယ္။ ႐ံုေဆာက္စရာ ေျမေစ်းလည္း ႀကီးတယ္။ ပဲြက် ျပန္ေတာ့လည္း ဖ်ာေနရာ ေနရာေကာင္းေတြက ပုိက္ဆံမရ႐ွာၾကဘူး။ အဲဒီအခါမွာ ပြန္းျပတ္ ျပတ္ကုန္ တယ္ေလ။ ပြန္းျပတ္ျပတ္ကုန္ေတာ့ ဘယ္သူ ၀င္လာသလဲ၊ ေငြ႐ွင္ေပါ့။ ေငြ႐ွင္ဆုိတာက ထံုးစံ အတုိင္း ေငြ အတြက္ပဲ ျမင္တဲ့ ၾကည့္တဲ့အခါ သူ႔အိတ္ထဲ ေရာက္ေနတဲ့ အႏုပညာသည္မ်ားမွာ မေတာ္တာ ေတြ လုပ္ၾက ရေတာ့တယ္။ တခ်ိဳ႕ ပညာသည္ႀကီးေတြမွာ သိေပမယ့္ မလြန္ဆန္ႏုိင္လုိ႔ ၿငိမ္ေနၾကရတယ္။
အခ်ိန္မီ သတိရၿပီး အမ်ိဳးသားအႏုပညာ မပ်က္စီး မပေပ်ာက္ေအာင္ ကာယကံ႐ွင္ သဘင္သည္ေတြကုိယ္ တုိင္ ထိန္းႏုိင္ရင္ ထိန္း၊ မထိန္းႏုိင္ရင္ ရာစုတစ္စိတ္အတြင္းမွာ ေတာင္႐ွည္ပုဆုိးနဲ႔ ေခါင္းေပါင္းဟာ ဇာတ္ခံု ေပၚက ေပ်ာက္သြားႏုိင္တယ္ "
" ဇာတ္သမား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက "ေ၀ဖန္ေရး"ကုိ ေအာ့ေၾကာလန္ၾကတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္လည္း ေ၀ ဖန္မႈ မ႐ွိၾကဘူး။ ဆရာ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ "
" ေ၀ဖန္ေရးကုိ ဇာတ္သမားမ်ားသာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ႐ုပ္႐ွင္သမား၊ ဂီတသမားနဲ႔ စာေပသမားလည္း ေအာ့ ေၾကာလန္တာပါပဲ။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ေ၀ဖန္ေရး မလုပ္ၾကတာမွာလည္း အတူတူပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိ ေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ တိမ္တိမ္ ကေလးေတြပဲ။ ဘယ္ေလာက္အထိ တိမ္သလဲဆုိရင္ ေျခဖမုိးေတာင္ မျမဳပ္ ဘူး။
အႏုပညာမွာ ႐ုိးေျဖာင့္တဲ့ ေ၀ဖန္ေရးဟာ အလြန္လုိအပ္တာေပါ့။ ကၽြမ္းက်င္ၿပီး တင္ျပတတ္တဲ့ ေ၀ဖန္ေရး သမားဆုိရင္ ပုိၿပီး အဖုိးတန္ပါတယ္။ အခုေတာ့ သူတစ္ပါး ေ၀ဖန္တာလည္း မခံႏုိင္၊ မိမိကုိယ္ကုိ ေ၀ဖန္ေရး လည္း မလုပ္ၾကေတာ့ အႏုတ္လကၡဏာမ်ာပဲ ေက်ာက္ခ်ေနၾကပါပေကာ "
" ဇာတ္တစ္ဖဲြ႕ရဲ႕ အရည္အခ်င္းကုိ ဘာနဲ႔ အကဲျဖတ္ၾကမလဲ။ မီးပစၥည္းေတြနဲ႔လား၊ ဆက္တင္ေတြနဲ႔လား၊ မင္းသမီး အား နဲ႔လား၊ မင္းသား ေခ်ာတာနဲ႔လား၊ ျပဇာတ္ ေကာင္းတာလား၊ ႏွစ္ပါးခြင္ ႏုိင္နင္းမႈနဲ႔လား "
" ဘယ္အႏုပညာသည္ ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ထမင္းတစ္လုတ္အတြက္ ျပည္သူကုိ အဆိပ္မေကၽြးသင့္ပါဘူး။ နယ္လွည့္ ၿပီး အဆိပ္ေတြ ျဖန္႔ေ၀ရာ မေရာက္ေအာင္၊ အရပ္တကာ လွည့္ၿပီး မေကာင္းမႈ က်ဴးလြန္ ေနၾကတယ္လုိ႔ အဆုိမခံရေအာင္ လုပ္ၾကဖုိ႔၊ သတိထားဖုိ႔ ေကာင္းတာေပါ့ေလ။
ဇာတ္အဖဲြ႕တစ္ဖဲြ႕မွာ ဆက္တင္ေတြ၊ မီးေတြဟာ အဓိက မဟုတ္ေပမယ့္ မပါရင္ မၿပီးတဲ့ အေျခကုိ ေရာက္ေန ၿပီ။ အဆုိ၊ အက၊ အငုိနဲ႔ ဇာတ္စီး ဇာတ္နင္းႏုိင္ျခင္းဟာ အစိတ္အႏွစ္သာရပါ။ ပုိက္ဆံရတာ၊ မရ တာ နဲ႔ တုိင္းတာရင္ေတာ့ အမွန္ကုိ မေရာက္ဘူးေနာ္။
က်ဳပ္ ေျပာခဲ့ၿပီပဲ။ က်ဳပ္ဟာ ပုိက္ဆံရလုိ႔ စာေရးတာ မဟုတ္ပါဘူးလုိ႔။ စာေရးရင္း ေရးရင္းနဲ႔ သိလာ ခံယူ လာ တာက စာေပနဲ႔ အလုပ္သမား၊ လယ္သမား၊ စာေပနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္ စာေပနဲ႔ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးပဲ။ ဒီေတာ့ ကုိယ့္ေစတနာကုိ ကုိယ္ ယံုၾကည္တဲ့အတြက္ ေစတနာနဲ႔ ေရးတာပါပဲ။
အတုိခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့ အကြပ္မဲ့တဲ့ ၾကမ္းထဲက အနိဌာ႐ံုေတြ ႐ွင္းလင္းသြားဖုိ႔ အေရးႀကီးဆံုး အေျခခံက မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ပါပဲ။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္လုိ႔ ဆုိတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ေျချမစ္ ခုိင္မာ တဲ့ အမ်ိဳးသား ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြကုိ ႐ွင္သန္ေအာင္ အားထုတ္ဖုိ႔ပါပဲ။
က်ဳပ္က ကုိယ္ေတြ႕ဗ်။ ျခင္းယုိင္ခတ္ပညာထဲက ျခင္းေပါက္ေတြကုိ အေမရိကန္ကလာတာ မဟုတ္လားလုိ႔ ေမးတာ နားနဲ႔ဆတ္ဆတ္ ၾကားရတယ္။ တစ္ေထာင္မွာ တစ္ေယာက္ပါလုိ႔ ေျပာေျပာ၊ သန္း ၃၀ မွာ တစ္ ေယာက္ပါ လုိ႔ ဆင္ေျခတက္တက္ ေျပးတဲ့အတြက္ ထင္က်န္ခဲ့တဲ့ ကန္ရာပဲဗ်။
အဲဒါေၾကာင့္ အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမႈ ဆုတ္ယုတ္ေနတာကုိ ေခတ္နဲ႔အညီ တုိးတက္ျခင္းပဲ၊ ေခတ္သေဘာ ပဲလုိ႔ ျမင္မေနၾကရင္ အကြပ္မဲ့တဲ့ ၾကမ္းထဲက အႏုတ္လကၡဏာေတြေလ်ာ့နည္း ပေပ်ာက္ သြား ေကာင္း ပါရဲ႕"
" ဒီေန႔ ျမန္မာစာေပေလာကကုိ ဆရာ့ စာေပအေတြ႕အႀကံဳအရ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ ဆရာ"
" စာေပအေတြ႕အႀကံဳအရကေတာ့ ေငြလုိခ်င္လုိ႔ စာေရးတာ မဟုတ္တဲ့လူဟာ ၾကည္ညိဳစရာ အေကာင္းဆံုး ပါပဲ။ က်ည္ဆန္တစ္ေတာင့္ဟာ လူတစ္ေယာက္ကုိသာ ေသေစေပမယ့္ မေကာင္းတဲ့စာဟာ လူေပါင္း မ်ားစြာကုိ ေသေစႏုိင္တဲ့အတြက္ ငါ့စာဟာ အဆိပ္မျဖစ္ေစရဘူးဆုိတဲ့ သစၥာတရား ဦးထိပ္ ထားတဲ့ လူကုိ ပုိၿပီး ၾကည္ညိဳရပါတယ္။
စာေပကုိ ျမတ္ႏုိးမႈ၊ ေလးစားမႈ မ႐ွိတဲ့လူဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ စာေတြ ေရးေနေန စာေပသစၥာ၊ စာေပရဲေဘာ္ စိတ္ အလြန္ေခါင္းပါးၿပီး ဘ၀တူေတြကုိ ရန္သူ ထင္ေနတဲ့အတြက္ ႐ြံစရာေကာင္းပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အဲဒီလုိလူမ်ိဳးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ လူဟာ ၾကည္ညိဳစရာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။
စာေပေလာက အေတြ႕အႀကံဳေတြ ေလွ်ာက္ေျပာရရင္ေတာ့ ဘာတစ္လံုးမွ မသိတဲ့ မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာေတြ အေၾကာင္း ပါကုန္လုိ႔ ဘယ္မဂၢဇင္းကမွ က်ဳပ္စာေတြ မသံုးဘဲ ေနပါဦးမယ္။ ေငြသမားေတြ ၀င္ေႏွာက္တဲ့ အတြက္ စာေပမွာလည္း ခြက်ေနတာပါပဲ။ က်ဳပ္တုိ႔ ၀မ္းသာအားရ တေလးတစားနဲ႔ ႀကိဳဆုိရတဲ့ ကေလာင္ သစ္တခ်ိဳ႕၊ သူတစ္ပါး ေရးေပးတဲ့စာကုိ ကုိယ့္စာလုပ္ၿပီး ထုတ္လာၾကတဲ့အထိ ေငြသမားဟာ ေႏွာက္ ေနတာ ပါ။
ဘာသာျပန္ လံုးခ်င္းေတြ ေရာင္းရတယ္ ၾကားေတာ့ အလုိေလး အဂၤလိပ္စာေရာ ျမန္မာစာပါ ဘယ္ဟာမွ ေကာင္းေကာင္း တတ္ပံုမေပၚတဲ့ လူေတြကပါ ထျပန္ၾကေတာ့တာဆုိ။ ဟုတ္ၿပီ။ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဟုတ္ဟုတ္ဟတ္ဟတ္ ျပန္ထားတဲ့ စာအုပ္ေတြေကာ၊ ဘာေတြလဲ။ ဗုိက္အငွားနဲ႔ ဓားထုိးခံ ဆုိတာလုိ သူတစ္ပါး ရဲ႕ မေကာင္းတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ေစတနာ့၀န္ထမ္း ျဖန္႔ခ်ိေပးတာေတြ ေတြ႕ရတယ္။ စံုေထာက္ ၀တၳဳ ေအာက္ နိမ့္က်တဲ့ သိပၸံစြန္႔စားခန္းေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ ဖတ္မိရင္ေတာ့ လက္က မခ်ႏုိင္ဘူး။ ဖတ္လုိ႔ လည္း ၿပီးေရာ အိမ္ေလးမွာစုိးလုိ႔ လႊင့္ပစ္လုိက္ရတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကုိရင္ေရ ... မဂၢဇင္းေတြကေတာ့ တယ္အားရစရာေကာင္းတာပဲ။ အတြင္းကလည္းလွ၊ အျပင္က လည္း လွ သိပ္လွတာပဲ။ လံုးခ်င္းေတြကလည္း လွတာပဲ "
" ဒါဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းအေပၚ ဆရာ့အျမင္ အားမနာတမ္း ေျပာျပေစခ်င္ပါတယ္ "
" ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းကုိ အေပ်ာ္ဖတ္ပါလုိ႔ ေျပာေနသံေတြ၊ က်ဳပ္နဲ႔ လာေဆြးေႏြးတာေတြ ၾကားေန ေတြ႕ ေနေပ မယ့္ က်ဳပ္မွာ ကုိရင္တုိ႔ ကုိယ္စား ေခ်ပခ်င္ေပမယ့္ ေခ်ပစရာ စကား႐ွာမေတြ႕ဘူး။ ဟုတ္တယ္ ေလ၊ ေလးနက္တဲ့ ေဆာင္းပါး၊ ေကာင္းလွေခ်ရဲ႕ ေျပာႏုိင္တဲ့ ၀တၳဳက အားလံုးေသာ မဂၢဇင္းေတြမွာ ႐ွားပါး ကုန္ေပါ့ကုိး။
ေနာက္မွ စဥ္းစားမိတာကေတာ့ ေနာက္က လုိက္လာရတဲ့ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ဟာ ေ႐ွ႕ကလူေတြကုိ အမီ လုိက္ဖုိ႔၊ ေက်ာ္တက္ဖုိ႔အတြက္ အျပစ္ကင္းတဲ့နည္းနဲ႔ ႀကိဳးစားဖုိ႔ ဒီလမ္းပဲ ႐ွိတာပဲလုိ႔။ အခု ေစာင္ေရ ကေလး အေတာ္ရလာခ်ိန္မွာ စာမူေကာင္းကုိ ဦးစားေပးတဲ့ သေဘာနဲ႔ ကေလာင္သစ္ေတြကုိ မ်ားမ်ား သံုး လာၿပီလုိ႔ ထင္ရတာပဲ။ ကဲ ... ေတာ္ေရာေပါ့ "
" ဆရာ့ ေ၀၉ဖန္ခ်က္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မဂၢဇင္းမွာ ေ႐ြးထားတဲ့ စာမူ ေတြက သံုးႏုိင္တဲ့ အင္အားထက္ ႐ွစ္ဆေလာက္ ပုိပါတယ္။ ကေလာင္သစ္ေတြထဲမွာ တကယ္ အရည္အေသြး ႐ွိတဲ့သူေတြလည္း အမ်ားႀကီး ပါလာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ စာတည္းအဖဲြ႕က စိတ္ႀကိဳက္ ေတြ႕လုိ႔ သံုးဖုိ႔ ရည္႐ြယ္ၿပီး ေ႐ြးထားသည့္တုိင္ေအာင္ အလွည့္က်ဖုိ႔ရာ ေတာ္ေတာ္ကေလး ေစာင့္ရ ပါတယ္။ ေပဖူးလႊာက ကေလာင္သစ္၊ ေဟာင္း မေ႐ြးဘဲ ေနရာေပး ႀကိဳဆုိပါတယ္။ ဥပမာဆုိရင္ "ျမေႏွာင္းညိဳ" ကုိ ေပဖူးလႊာက စင္တင္ခဲ့လုိ႔ "အသည္းပန္းမွာ ဆူးေတြနဲ႔ရယ္"ကုိ ႐ုပ္႐ွင္ေလာက ကေတာင္ ေတာ္ေတာ္ စိတ္၀င္စားတဲ့အထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီပဲ။ အဲဒီလုိပဲ လစဥ္ ကေလာင္သစ္ေတြရဲ႕ ၀တၳဳတုိ၊ ၀တၳဳ႐ွည္ ေတြကုိ သံုးတဲ့ ေနရာမွာလည္း အရည္အေသြး ျပည့္၀တာေတြ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ေနာင္လည္း ဒီထက္ ပုိေကာင္းေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႀကိဳးစားၾကဦးမွာပါပဲ။
အေပ်ာ္ဖတ္ ဆုိတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်နပ္ပါတယ္။ ေပဖူးလႊာကုိ ဖတ္ရတဲ့အတြက္ စာခ်စ္သူရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ေပ်ာ္သြားမယ္၊ ေက်နပ္သြားမယ္ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႀကိဳးပမ္းရက်ိဳးနပ္တာပဲ မဟုတ္ လား ဆရာ။ တကယ္ေတာ့ အေပ်ာ္ဖတ္အေနနဲ႔ သာမန္ ဖတ္တဲ့လူတစ္ေယာက္ကသာ ေျပာတာပါ။ " ၾကည့္ ေသာသူသည္ ျမင္၏" ဆုိတာလုိပဲ တကယ္ ေလးေလးနက္နက္ ဖတ္ၾကည့္ရင္ ရသ ေျမာက္ တဲ့ စာေတြ အမ်ားႀကီး ပါပါတယ္။ ေပဖူးလႊာ လူႀကီး၊ လူလတ္၊ လူငယ္ႀကိဳက္ အားလံုးျဖစ္ေအာင္ စီစဥ္ ထား တာပါ။ ဆရာ့ ေ၀ဖန္ခ်က္ကုိလည္း စာတည္းအဖဲြ႕ကုိ တင္ျပပါမယ္။
ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အခ်ိန္ေပးခဲ့လုိ႔ ဆရာ့ကုိလည္း ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္ ဆရာ"
ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္-၂၈၊ ေအာက္တုိဘာလ၊ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္။
.
က်ဳပ္လည္း ဘာလုိလုိနဲ႔ ျပဇာတ္ မေရးျဖစ္တာ အေတာ္ၾကာသြားၿပီဗ်။ အဲ ... ေရးဖူးသမွ် စုစုေပါင္းဆုိရင္ ႏွစ္ဆယ္ ေတာ့ ေက်ာ္မလားဘဲ။
ရသစာေပမွာ ကဗ်ာ၊ ၀တၳဳနဲ႔ ျပဇာတ္ပဲ ႐ွိတာဗ်။ အခုေတာ့ ကဗ်ာနဲ႔ ၀တၳဳပဲ က်န္ေနၿပီး ျပဇာတ္က တိမ္ျမဳပ္ ေနေတာ့ ႏွေျမာစရာေပါ့ဗ်ာ။ ကုိရင္တုိ႔လုိ ေအာင္ျမင္တဲ့ မဂၢဇင္းေတြကမွ ျပဇာတ္ကုိ တစ္ႏွစ္ အတြင္း ေလးငါး ေျခာက္ပုဒ္ေလာက္ ေနရာမေပးရင္ ဘယ္သူက ေနရာေပးမွာလဲ။ ဒီလုိဆုိရင္ ျပဇာတ္ဟာ ဒီလုိပဲ တစ္သက္လံုး ေသေနရေတာ့မလား။
ျပဇာတ္ ေရးၾကတဲ့အခါမွာ မည္ကဲ့သုိ႔ ျပင္ဆင္ထားေစ၊ မည္သူ ထြက္လာေစဆုိတာဟာ မဏိကတ္ ျပဇာတ္ေခတ္က ေရးပံုႀကီးပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ကျပဖုိ႔အတြက္ ေရးတဲ့ ဇာတ္ညႊန္းပဲ။ အဖတ္ျပဇာတ္မွာ အဲဒီလုိ ေရးေတာ့ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး စာဖတ္သူ အာ႐ံုၿငိမွာလဲ။
တခ်ိဳ႕ ျပဇာတ္မ်ားဆုိရင္ လူမ်ားက စက္၀ုိင္းပံု ရပ္ေနေစ၊ ဒုိးပတ္၀ုိင္းက သင့္ေလ်ာ္ရာ ေတးတစ္ပုဒ္ကုိ တီးမႈတ္ ေနေစတဲ့။ စာဖတ္သူမွာ ခံစားလုိ႔ရမယ္ မထင္ဘူးေလ။
အဖတ္ျပဇာတ္ မထြန္းကားတာကေတာ့ -
တစ္ - ပရိသတ္ စုၿပီးသား႐ွိတဲ့ မဂၢဇင္းေတြက အားေပးမႈ နည္းလုိ႔ပါ။
ႏွစ္ - ျပဇာတ္ကုိ သူမ်ား ေရးသလုိ ငါလည္း ေရးတတ္တာပဲဆုိၿပီး ထေရးၾကေပမယ့္ ျပဇာတ္ ေရးရမယ့္ ဇာတ္လမ္း နဲ႔ ျပဇာတ္ မေရးရမယ့္ ဇာတ္လမ္းေတာင္ ခဲြျခားမသိဘဲ ေရးၾကလုိ႔၊ တကယ္ ေရးတတ္သူ နည္းပါး လုိ႔ရယ္လုိ႔ ေျပာၾကပါစုိ႔။
သံုး - ေရးတတ္သူက ေရးျပန္ေတာ့လည္း ျပဇာတ္ရဲ႕ အညြန္႔အတက္ကုိ ဖဲ့ၿပီးမွ ေရးေနၾကရတဲ့အတြက္။
ေလး - ေလးအခ်က္ကေတာ့ ပရိသတ္ စိတ္မ၀င္စားလုိ႔ပါ "
" ဇာတ္သဘင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္ကြယ္က အျဖစ္အပ်က္ေတြကုိ သ႐ုပ္ေဖာ္ထားတာ ေတြ႕ရပါျတယ္။ ဒီေန႔ ဇာတ္သဘင္ ေလာကအေပၚ ဆရာ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ "
" ဇာတ္သဘင္ေတြရဲ႕ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြကုိ ေဖာ္ျပၿပီး ျဖစ္ေကာင္းတာ။ ျဖစ္သင့္တာ ကေလးေတြကုိ ဟာသ ၀တၳဳတုိေတြ က်ဳပ္ ေရးေပမယ့္ အမ်ိဳးသား အႏုပညာရပ္တစ္ခု မွန္မွန္ ကန္ကန္ တုိးတက္ႀကီးပြား ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာပဲ ႐ွိတာပါ။ ဘယ္လုိ ျမင္တယ္ဆုိတာအထိ ေျပာေလာက္တဲ့လူ ဟုတ္မယ္ မထင္ပါဘူး။
ဇာတ္သဘင္ ဟာ ဖဲြ႕ပံုေပၚ က ရဲတုိက္ပဲ။
ကုိရင္ ၾကည့္ေလ၊ ဇာတ္တစ္ဖဲြ႕မွာ စာေပနဲ႔ အနီးဆံုး ပုဂၢိဳလ္ဟာ စာေရးဆရာပဲ။ အဲဒီစာေရးဆရာဟာ ဗုဒၶ၀င္ ကုိ မွန္မွန္ကန္ကန္ မသိဘူးဆုိရင္ ကုိရင္ ယံုမလား။ အဲေလ ... သူေတာင္မွ အဟုတ္ မဟုတ္ရင္ က်န္ တဲ့ လူေတြ မဟုတ္တာ ေျပာမေနနဲ႔ေတာ့။
ဇာတ္အဖဲြ႕တစ္ဖဲြ႕ ႐ံု၀င္ကႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ႐ံုခလည္း ႀကီးတယ္။ ႐ံုေဆာက္စရာ ေျမေစ်းလည္း ႀကီးတယ္။ ပဲြက် ျပန္ေတာ့လည္း ဖ်ာေနရာ ေနရာေကာင္းေတြက ပုိက္ဆံမရ႐ွာၾကဘူး။ အဲဒီအခါမွာ ပြန္းျပတ္ ျပတ္ကုန္ တယ္ေလ။ ပြန္းျပတ္ျပတ္ကုန္ေတာ့ ဘယ္သူ ၀င္လာသလဲ၊ ေငြ႐ွင္ေပါ့။ ေငြ႐ွင္ဆုိတာက ထံုးစံ အတုိင္း ေငြ အတြက္ပဲ ျမင္တဲ့ ၾကည့္တဲ့အခါ သူ႔အိတ္ထဲ ေရာက္ေနတဲ့ အႏုပညာသည္မ်ားမွာ မေတာ္တာ ေတြ လုပ္ၾက ရေတာ့တယ္။ တခ်ိဳ႕ ပညာသည္ႀကီးေတြမွာ သိေပမယ့္ မလြန္ဆန္ႏုိင္လုိ႔ ၿငိမ္ေနၾကရတယ္။
အခ်ိန္မီ သတိရၿပီး အမ်ိဳးသားအႏုပညာ မပ်က္စီး မပေပ်ာက္ေအာင္ ကာယကံ႐ွင္ သဘင္သည္ေတြကုိယ္ တုိင္ ထိန္းႏုိင္ရင္ ထိန္း၊ မထိန္းႏုိင္ရင္ ရာစုတစ္စိတ္အတြင္းမွာ ေတာင္႐ွည္ပုဆုိးနဲ႔ ေခါင္းေပါင္းဟာ ဇာတ္ခံု ေပၚက ေပ်ာက္သြားႏုိင္တယ္ "
" ဇာတ္သမား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက "ေ၀ဖန္ေရး"ကုိ ေအာ့ေၾကာလန္ၾကတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္လည္း ေ၀ ဖန္မႈ မ႐ွိၾကဘူး။ ဆရာ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ "
" ေ၀ဖန္ေရးကုိ ဇာတ္သမားမ်ားသာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ႐ုပ္႐ွင္သမား၊ ဂီတသမားနဲ႔ စာေပသမားလည္း ေအာ့ ေၾကာလန္တာပါပဲ။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ေ၀ဖန္ေရး မလုပ္ၾကတာမွာလည္း အတူတူပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိ ေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ တိမ္တိမ္ ကေလးေတြပဲ။ ဘယ္ေလာက္အထိ တိမ္သလဲဆုိရင္ ေျခဖမုိးေတာင္ မျမဳပ္ ဘူး။
အႏုပညာမွာ ႐ုိးေျဖာင့္တဲ့ ေ၀ဖန္ေရးဟာ အလြန္လုိအပ္တာေပါ့။ ကၽြမ္းက်င္ၿပီး တင္ျပတတ္တဲ့ ေ၀ဖန္ေရး သမားဆုိရင္ ပုိၿပီး အဖုိးတန္ပါတယ္။ အခုေတာ့ သူတစ္ပါး ေ၀ဖန္တာလည္း မခံႏုိင္၊ မိမိကုိယ္ကုိ ေ၀ဖန္ေရး လည္း မလုပ္ၾကေတာ့ အႏုတ္လကၡဏာမ်ာပဲ ေက်ာက္ခ်ေနၾကပါပေကာ "
" ဇာတ္တစ္ဖဲြ႕ရဲ႕ အရည္အခ်င္းကုိ ဘာနဲ႔ အကဲျဖတ္ၾကမလဲ။ မီးပစၥည္းေတြနဲ႔လား၊ ဆက္တင္ေတြနဲ႔လား၊ မင္းသမီး အား နဲ႔လား၊ မင္းသား ေခ်ာတာနဲ႔လား၊ ျပဇာတ္ ေကာင္းတာလား၊ ႏွစ္ပါးခြင္ ႏုိင္နင္းမႈနဲ႔လား "
" ဘယ္အႏုပညာသည္ ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ထမင္းတစ္လုတ္အတြက္ ျပည္သူကုိ အဆိပ္မေကၽြးသင့္ပါဘူး။ နယ္လွည့္ ၿပီး အဆိပ္ေတြ ျဖန္႔ေ၀ရာ မေရာက္ေအာင္၊ အရပ္တကာ လွည့္ၿပီး မေကာင္းမႈ က်ဴးလြန္ ေနၾကတယ္လုိ႔ အဆုိမခံရေအာင္ လုပ္ၾကဖုိ႔၊ သတိထားဖုိ႔ ေကာင္းတာေပါ့ေလ။
ဇာတ္အဖဲြ႕တစ္ဖဲြ႕မွာ ဆက္တင္ေတြ၊ မီးေတြဟာ အဓိက မဟုတ္ေပမယ့္ မပါရင္ မၿပီးတဲ့ အေျခကုိ ေရာက္ေန ၿပီ။ အဆုိ၊ အက၊ အငုိနဲ႔ ဇာတ္စီး ဇာတ္နင္းႏုိင္ျခင္းဟာ အစိတ္အႏွစ္သာရပါ။ ပုိက္ဆံရတာ၊ မရ တာ နဲ႔ တုိင္းတာရင္ေတာ့ အမွန္ကုိ မေရာက္ဘူးေနာ္။
က်ဳပ္ ေျပာခဲ့ၿပီပဲ။ က်ဳပ္ဟာ ပုိက္ဆံရလုိ႔ စာေရးတာ မဟုတ္ပါဘူးလုိ႔။ စာေရးရင္း ေရးရင္းနဲ႔ သိလာ ခံယူ လာ တာက စာေပနဲ႔ အလုပ္သမား၊ လယ္သမား၊ စာေပနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္ စာေပနဲ႔ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးပဲ။ ဒီေတာ့ ကုိယ့္ေစတနာကုိ ကုိယ္ ယံုၾကည္တဲ့အတြက္ ေစတနာနဲ႔ ေရးတာပါပဲ။
အတုိခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့ အကြပ္မဲ့တဲ့ ၾကမ္းထဲက အနိဌာ႐ံုေတြ ႐ွင္းလင္းသြားဖုိ႔ အေရးႀကီးဆံုး အေျခခံက မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ပါပဲ။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္လုိ႔ ဆုိတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ေျချမစ္ ခုိင္မာ တဲ့ အမ်ိဳးသား ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြကုိ ႐ွင္သန္ေအာင္ အားထုတ္ဖုိ႔ပါပဲ။
က်ဳပ္က ကုိယ္ေတြ႕ဗ်။ ျခင္းယုိင္ခတ္ပညာထဲက ျခင္းေပါက္ေတြကုိ အေမရိကန္ကလာတာ မဟုတ္လားလုိ႔ ေမးတာ နားနဲ႔ဆတ္ဆတ္ ၾကားရတယ္။ တစ္ေထာင္မွာ တစ္ေယာက္ပါလုိ႔ ေျပာေျပာ၊ သန္း ၃၀ မွာ တစ္ ေယာက္ပါ လုိ႔ ဆင္ေျခတက္တက္ ေျပးတဲ့အတြက္ ထင္က်န္ခဲ့တဲ့ ကန္ရာပဲဗ်။
အဲဒါေၾကာင့္ အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမႈ ဆုတ္ယုတ္ေနတာကုိ ေခတ္နဲ႔အညီ တုိးတက္ျခင္းပဲ၊ ေခတ္သေဘာ ပဲလုိ႔ ျမင္မေနၾကရင္ အကြပ္မဲ့တဲ့ ၾကမ္းထဲက အႏုတ္လကၡဏာေတြေလ်ာ့နည္း ပေပ်ာက္ သြား ေကာင္း ပါရဲ႕"
" ဒီေန႔ ျမန္မာစာေပေလာကကုိ ဆရာ့ စာေပအေတြ႕အႀကံဳအရ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ ဆရာ"
" စာေပအေတြ႕အႀကံဳအရကေတာ့ ေငြလုိခ်င္လုိ႔ စာေရးတာ မဟုတ္တဲ့လူဟာ ၾကည္ညိဳစရာ အေကာင္းဆံုး ပါပဲ။ က်ည္ဆန္တစ္ေတာင့္ဟာ လူတစ္ေယာက္ကုိသာ ေသေစေပမယ့္ မေကာင္းတဲ့စာဟာ လူေပါင္း မ်ားစြာကုိ ေသေစႏုိင္တဲ့အတြက္ ငါ့စာဟာ အဆိပ္မျဖစ္ေစရဘူးဆုိတဲ့ သစၥာတရား ဦးထိပ္ ထားတဲ့ လူကုိ ပုိၿပီး ၾကည္ညိဳရပါတယ္။
စာေပကုိ ျမတ္ႏုိးမႈ၊ ေလးစားမႈ မ႐ွိတဲ့လူဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ စာေတြ ေရးေနေန စာေပသစၥာ၊ စာေပရဲေဘာ္ စိတ္ အလြန္ေခါင္းပါးၿပီး ဘ၀တူေတြကုိ ရန္သူ ထင္ေနတဲ့အတြက္ ႐ြံစရာေကာင္းပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အဲဒီလုိလူမ်ိဳးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ လူဟာ ၾကည္ညိဳစရာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။
စာေပေလာက အေတြ႕အႀကံဳေတြ ေလွ်ာက္ေျပာရရင္ေတာ့ ဘာတစ္လံုးမွ မသိတဲ့ မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာေတြ အေၾကာင္း ပါကုန္လုိ႔ ဘယ္မဂၢဇင္းကမွ က်ဳပ္စာေတြ မသံုးဘဲ ေနပါဦးမယ္။ ေငြသမားေတြ ၀င္ေႏွာက္တဲ့ အတြက္ စာေပမွာလည္း ခြက်ေနတာပါပဲ။ က်ဳပ္တုိ႔ ၀မ္းသာအားရ တေလးတစားနဲ႔ ႀကိဳဆုိရတဲ့ ကေလာင္ သစ္တခ်ိဳ႕၊ သူတစ္ပါး ေရးေပးတဲ့စာကုိ ကုိယ့္စာလုပ္ၿပီး ထုတ္လာၾကတဲ့အထိ ေငြသမားဟာ ေႏွာက္ ေနတာ ပါ။
ဘာသာျပန္ လံုးခ်င္းေတြ ေရာင္းရတယ္ ၾကားေတာ့ အလုိေလး အဂၤလိပ္စာေရာ ျမန္မာစာပါ ဘယ္ဟာမွ ေကာင္းေကာင္း တတ္ပံုမေပၚတဲ့ လူေတြကပါ ထျပန္ၾကေတာ့တာဆုိ။ ဟုတ္ၿပီ။ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဟုတ္ဟုတ္ဟတ္ဟတ္ ျပန္ထားတဲ့ စာအုပ္ေတြေကာ၊ ဘာေတြလဲ။ ဗုိက္အငွားနဲ႔ ဓားထုိးခံ ဆုိတာလုိ သူတစ္ပါး ရဲ႕ မေကာင္းတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ေစတနာ့၀န္ထမ္း ျဖန္႔ခ်ိေပးတာေတြ ေတြ႕ရတယ္။ စံုေထာက္ ၀တၳဳ ေအာက္ နိမ့္က်တဲ့ သိပၸံစြန္႔စားခန္းေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ ဖတ္မိရင္ေတာ့ လက္က မခ်ႏုိင္ဘူး။ ဖတ္လုိ႔ လည္း ၿပီးေရာ အိမ္ေလးမွာစုိးလုိ႔ လႊင့္ပစ္လုိက္ရတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကုိရင္ေရ ... မဂၢဇင္းေတြကေတာ့ တယ္အားရစရာေကာင္းတာပဲ။ အတြင္းကလည္းလွ၊ အျပင္က လည္း လွ သိပ္လွတာပဲ။ လံုးခ်င္းေတြကလည္း လွတာပဲ "
" ဒါဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းအေပၚ ဆရာ့အျမင္ အားမနာတမ္း ေျပာျပေစခ်င္ပါတယ္ "
" ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းကုိ အေပ်ာ္ဖတ္ပါလုိ႔ ေျပာေနသံေတြ၊ က်ဳပ္နဲ႔ လာေဆြးေႏြးတာေတြ ၾကားေန ေတြ႕ ေနေပ မယ့္ က်ဳပ္မွာ ကုိရင္တုိ႔ ကုိယ္စား ေခ်ပခ်င္ေပမယ့္ ေခ်ပစရာ စကား႐ွာမေတြ႕ဘူး။ ဟုတ္တယ္ ေလ၊ ေလးနက္တဲ့ ေဆာင္းပါး၊ ေကာင္းလွေခ်ရဲ႕ ေျပာႏုိင္တဲ့ ၀တၳဳက အားလံုးေသာ မဂၢဇင္းေတြမွာ ႐ွားပါး ကုန္ေပါ့ကုိး။
ေနာက္မွ စဥ္းစားမိတာကေတာ့ ေနာက္က လုိက္လာရတဲ့ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ဟာ ေ႐ွ႕ကလူေတြကုိ အမီ လုိက္ဖုိ႔၊ ေက်ာ္တက္ဖုိ႔အတြက္ အျပစ္ကင္းတဲ့နည္းနဲ႔ ႀကိဳးစားဖုိ႔ ဒီလမ္းပဲ ႐ွိတာပဲလုိ႔။ အခု ေစာင္ေရ ကေလး အေတာ္ရလာခ်ိန္မွာ စာမူေကာင္းကုိ ဦးစားေပးတဲ့ သေဘာနဲ႔ ကေလာင္သစ္ေတြကုိ မ်ားမ်ား သံုး လာၿပီလုိ႔ ထင္ရတာပဲ။ ကဲ ... ေတာ္ေရာေပါ့ "
" ဆရာ့ ေ၀၉ဖန္ခ်က္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မဂၢဇင္းမွာ ေ႐ြးထားတဲ့ စာမူ ေတြက သံုးႏုိင္တဲ့ အင္အားထက္ ႐ွစ္ဆေလာက္ ပုိပါတယ္။ ကေလာင္သစ္ေတြထဲမွာ တကယ္ အရည္အေသြး ႐ွိတဲ့သူေတြလည္း အမ်ားႀကီး ပါလာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ စာတည္းအဖဲြ႕က စိတ္ႀကိဳက္ ေတြ႕လုိ႔ သံုးဖုိ႔ ရည္႐ြယ္ၿပီး ေ႐ြးထားသည့္တုိင္ေအာင္ အလွည့္က်ဖုိ႔ရာ ေတာ္ေတာ္ကေလး ေစာင့္ရ ပါတယ္။ ေပဖူးလႊာက ကေလာင္သစ္၊ ေဟာင္း မေ႐ြးဘဲ ေနရာေပး ႀကိဳဆုိပါတယ္။ ဥပမာဆုိရင္ "ျမေႏွာင္းညိဳ" ကုိ ေပဖူးလႊာက စင္တင္ခဲ့လုိ႔ "အသည္းပန္းမွာ ဆူးေတြနဲ႔ရယ္"ကုိ ႐ုပ္႐ွင္ေလာက ကေတာင္ ေတာ္ေတာ္ စိတ္၀င္စားတဲ့အထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီပဲ။ အဲဒီလုိပဲ လစဥ္ ကေလာင္သစ္ေတြရဲ႕ ၀တၳဳတုိ၊ ၀တၳဳ႐ွည္ ေတြကုိ သံုးတဲ့ ေနရာမွာလည္း အရည္အေသြး ျပည့္၀တာေတြ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ေနာင္လည္း ဒီထက္ ပုိေကာင္းေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႀကိဳးစားၾကဦးမွာပါပဲ။
အေပ်ာ္ဖတ္ ဆုိတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်နပ္ပါတယ္။ ေပဖူးလႊာကုိ ဖတ္ရတဲ့အတြက္ စာခ်စ္သူရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ေပ်ာ္သြားမယ္၊ ေက်နပ္သြားမယ္ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႀကိဳးပမ္းရက်ိဳးနပ္တာပဲ မဟုတ္ လား ဆရာ။ တကယ္ေတာ့ အေပ်ာ္ဖတ္အေနနဲ႔ သာမန္ ဖတ္တဲ့လူတစ္ေယာက္ကသာ ေျပာတာပါ။ " ၾကည့္ ေသာသူသည္ ျမင္၏" ဆုိတာလုိပဲ တကယ္ ေလးေလးနက္နက္ ဖတ္ၾကည့္ရင္ ရသ ေျမာက္ တဲ့ စာေတြ အမ်ားႀကီး ပါပါတယ္။ ေပဖူးလႊာ လူႀကီး၊ လူလတ္၊ လူငယ္ႀကိဳက္ အားလံုးျဖစ္ေအာင္ စီစဥ္ ထား တာပါ။ ဆရာ့ ေ၀ဖန္ခ်က္ကုိလည္း စာတည္းအဖဲြ႕ကုိ တင္ျပပါမယ္။
ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အခ်ိန္ေပးခဲ့လုိ႔ ဆရာ့ကုိလည္း ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္ ဆရာ"
ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္-၂၈၊ ေအာက္တုိဘာလ၊ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္။
.
No comments:
Post a Comment