Friday, November 5, 2010

ပန္းသတင္း (ႏိုဝင္ဘာ ၅)

အိမ္ကေလး ၃
စာေရးသူ - ေနဝင္းျမင္႔

မနက္ခင္း ကၽြန္ေတာ္လမ္းေလွ်ာက္ထြက္တိုင္း သညအိမ္ကေလးနားက ျဖတ္ရသည္။ အိမ္ကေလး ဆိုေသာ္ လည္း ေခတ္ဟန္ တိုက္တစ္လုံးျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္လမ္းေလွ်ာက္ေသာ တာရိုးကျမင့္ျပီး ထိုတိုက္အိမ္က ခပ္လွမ္းလွမ္းအနိမ့္ထဲမွာ ရိွေနျခင္းျဖစ္၏။ သုတ္ထားသည္ ေဆးေရာင္က "မနက္ ခင္း၏ က်က္သေရ" ဟု ေခၚသည့္ မီးခိုးေဖ်ာ့ေရာင္ ျဖစ္သည္။ တံခါးေတြ၊ ျပတင္းေတြ အားလုံးပိတ္ ထားေသာ္လည္း တိုက္အိမ္၏ သစ္လြင္မႈ က က်န္ေနေသးသည္။ အိမ္ပတ္လည္မွာ ကၽြန္ပင္ေတြ စိုက္ထားသျဖင့္ ရပ္ကြက္က ကၽြန္ေတာ္အိမ္ ဟု ေခၚႀကသည္။ အိမ္ေရွ႕မွာ စိန္ပန္းပင္ႀကီး တစ္ပင္ ရိွသျဖင့္ တိုက္အိမ္၏ ေလသာေဆာင္ ကို စိတ္ပန္းကိုင္းေတြ တိုး၀င္ေနသည္။

"သည္တိုက္အိမ္ကေလးမွာ အရင္က သစ္ေတာအရာရိွႀကီး တစ္ေယာက္ေနခဲ့တာ။ မနက္ခင္းဆို ရင္ ေခြးတစ္ေကာင္ နဲ႕ လမ္းေလွ်ာက္ေနက်။ လမ္းေလွ်ာက္တုတ္ႀကီး ၀င့္၀င့္ေလွ်ာက္တာရယ္၊ ခါးမွာ စစ္သုံးခါးပတ္ျပားႀကီး ပတ္ထားတတ္တာရယ္ေႀကာင့္ လူေတြက ဘုမသိဘမသိ ေတာ္အုပ္ႀကီး လို႕ ေခၚႀကတယ္။ သူ႕မိန္းမက သိပ္ေခ်ာတာပဲ၊ ေတာအုပ္ႀကီးနဲ႕ မလိုက္ဘူူး"
တစ္ရက္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ဇနီးသည္က ေျပာျပျခင္းျဖစသည္။ သည္အျဖစ္အပ်က္က ႀကာျပီဟု ဆိုသည္။ သည့္ေနာက္ပိုင္း ဇာတ္လမ္းကေတာ့ သိပ္ျပီးမေရရာသည့္ ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးသာ ျဖစ္သည္။ တစ္ရက္မွာေတာ့ ေတာ္အုပ္ႀကီး ၏ဇနီး မိန္းမေခ်ာ ရုတ္တရက္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။

သည့္ေနာက္မွာ ေတာအုပ္ႀကီးက တပည့္ျဖစ္သူ ေခ်ာငး္ေခါင္းလင္မယားကို ထားရစ္ကာ အေ၀းသို႕ ထြက္ခြာ တာလည္း ပါသည္။ မႀကာမီ ေခ်ာင္းေခါင္းလင္မယားလည္း တိုက္ကို ေသာ့ခတ္ ျပီးရြာျပန္ႀကျပီး ကတည္းက ျပန္ေရာက္မလာေတာ့တာလည္း ပါသည္။
"ဒါက အစိုးရပိုင္အိမ္ပဲ၊ တျခားအရာရိွေတြ မထားေတာ့ဘူးလား၊ ေနရာက ခုမွသာ စည္ကားလာ တာေလ။ ဟိုတုန္းက သည္ဘက္ကို ေတာ္တန္ရုံကိစၥနဲ႕ လာႀကတာမဟုတ္ဘုး။ သည္တာရိုးႀကီးက ဟိုတုန္းက ျမစ္နဲ႕ ပိုိနီးတာ ဆိုေတာ့ သည္ဘက္မွာ လမ္းရယ္လို႕ မရိွခဲ့ဘူး"

ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ သည္ဇာတ္လမ္းသည္ ထူးျခားမေနေသာ္လည္း လမ္းေလွ်ာက္တိုင္း သည္တိုက္အိမ္ကို ျမင္ရ၊ ျမင္ရတိုင္း ဇာတ္လမ္း အႀကမ္းထည္ကို သတိရ၊ သတိရတိုင္း သိခ်င္စိတ္ ကေလး 'လူ'လာတတ္ တာေတာ့ ရိွပါသည္။ တစ္ညေတာ့ တာရိုးေစာင္း ေမးတင္ထားသည္ မီးကင္း ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ သြားထိုင္ သည္။ ထိုညက အိက္စပ္ပူေလာင္လြန္းလွသည့္ ညျဖစ္ပါသည္။ ေလသည္ပင္ ကမၻာေလာကႏွင့္ ေ၀းရာ အရပ္ သည္ ခရီးလြန္ေနပုံမ်ိဳး။ လေရာင္ကေတာ့ ရိွ၏။ ကင္းသမားႀကီး ဦးႀကီးေဖကို မက္ဒလင္ကေလး ေဘးခ်ကာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေရးေႏြးငွဲ႕ေပးသည္။ သည္ကင္းသမားႀကီးက အအိပ္အေန နည္းသည္။ ၀ါသနာ ပါဟန္ တူသည့္ မယ္ဒလင္ ကေလးကို ေဂ်ာင္ေဂ်ာင္ဂ်င္ဂ်င္ တီးေနတတ္သူ ျဖစ္၏။

"ဦးႀကီးေဖက ၀န္ထမ္းေဟာင္းလား"
"သစ္ေတာ ထြက္ေပါ့ဗ်ာ၊ သစ္ေတာထြက္ဆိုေပမဲ့ ကၽြန္း၊ ပ်ဥ္းကတိုး ထဲက မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ၊ ဒီဒူး လက္ပံေလာက္  ပါ"
သူ႕စကား ကို ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်သြားသည္။ သည္လိုႏွင့္ သစ္ေတာထြက္ ကင္းသမားႀကီးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ စကားေတြေျပာျဖစ္ ႀကသည္။ ေတာေခါင္းႀကီး၏ တိုက္အိမ္အေႀကာင္းလည္း အေႀကာင္း တိုက္ဆိုင္ စြာ ပါလာခဲ့၏။

"အဲသည့္တိုက္က အင္မတန္ သရဲေျခာက္တယ္လို႕ နာမည္ႀကီးတာကိုဗ်။ ေတာ္ေခါင္းႀကီးမိန္းမက မကၽြတ္ဘူး ေျပာႀကတာပဲ။ တခ်ိဳ႕က ေလသာေဆာင္ကို ထိုး၀င္ေနတဲ့ စိန္ပန္းပြင့္ေတြကို ခူးေနတာ ေတြ႕ႀက သတဲ့" က်ဳပ္ေတာင္ တာ၀န္နဲ႕ အဲသည့္နား အေစာင့္က်ဖူးတယ္။ မေတြ႕ခဲ့ေပါင္ဗ်ာ"
"ဌာန က ေနာက္ထပ္၀န္ထမ္းေတြ မထားေတာ့ဘူူးလား"

"အစိုးရပဲဗ််ာ ဘာအယုံအႀကည္ရိွလိမ့္မလဲ၊ ထားတာေပါ့။ ခက္တာက အစိုးရကို ေျခာက္တာ မဟုတ္ဘူးဗ်ာ။ ေနတဲ့လူကို ေျခာက္တာဆိုေတာ့ သိပ္ႀကာႀကာမေနႀကဘူး"
ဦးႀကီးေဖ ေျပာစကားအရ သည့္ေနာက္ပိုင္း ပိတ္ထားလိုက္ရတာကပဲ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ႀကာခဲ့ျပီ ဆို၏။ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီး၏ အမွတ္သညာႏွင့္ မကြာလွပါ။ ဦးႀကီးေဖက သည္တိုက္ကေလး ေဆာက္စက 'သာက၀န္' ဟု အမည္ေပးခဲ့ေႀကာင္း ေျပာျပေနသည္။ သာက၀န၊ ကၽြန္းေတာဆိုသည့္ အဓိပၸာယ္။ သို႕ေသာ္ သာက၀န္ လို႕ မေခၚႀကဘဲ ကၽြန္ေးတာ္အိမ္လို႕သာ ေခၚခဲ့ႀကတာ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့ျပီ။
"တိုက္ႀကီး ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း လူမွမေန၀ံ့ရင္ ဘာလုပ္မလဲဗ်ာ၊ က်ဳပ္ရဲ႕ ေဟာသည့္ ကင္းတဲကမွ က်က္သေရ ရိွေသးတယ္"

ကင္းတဲက ျပန္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေတြးစရာေတြ ရခဲ့သည္။ ေတြးစရာဆိုတာထက္ သတိရစရာဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္ ၀န္းထမ္းဘ၀က နယ္ျမိဳ႕ကေလးတစ္ျမိဳ႕သို႕ တာ၀န္ျဖင့္ ေရာက္ခဲ့ ရသည္။ တာ၀န္ျဖင့္ ေျပာင္းေရႊ႕ရတာ မဟုတ္ေသာ္လည္း မိခင္ဌာနအတြက္ လိုအပ္ေသာ ကုန္ႀကမ္း တစ္မ်ိဳး ကို သည္နယ္ျမိဳ႕ ကေလးမွတစ္ဆင့္ ပို႕ေပးရသည့္အတြက္ ႏွစ္ေပါက္ေနဖို႕ ျဖစ္လာသည္။ ေရာက္စက ကုန္ႀကမ္းေကာက္ ေပးသည့္ ပြဲစားမ်ားႏွင့္အတူ ေနခဲ့ေသာ္လည္း ေရရွည္မွာ မေကာင္းႏိုင္ သျဖင့္ အိမ္ငွားရ ေတာ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္က သီးျခားေနခ်င္သည္။ ျမိဳ႕ကေလးႏွင့္ ေ၀းခ်င္သည္။ စာေရးစာဖတ္ရင္း တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ ခ်င္သူ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ပင္ တပည့္သာသာ ၀န္ထမ္းဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ တပည့္္ ဆိုတာ ကို မေမွ်ာ္ လင့္ႏိုင္။ သည္ေတာ့ ကိုယ္တိုင္ ခ်က္ရ ျပဳတ္ရသည္။ ေန႕လယ္ခင္း ျမိဳ႕ထဲမွာ ရိွေနေသာလည္း လမ္းေလွ်ာက္ျပီး ထမင္းျပန္စားသည္။ တစ္ေရးတေမာ္အိပ္၊ စာကေလးဖတ္ျပီး ႏွစ္ခ်က္ထိုးေလာက္ ျမိဳ႕ထဲျပန္၊ ညေနေမွာင္မွ တစ္ခုခု၀ယ္ကာ ျပန္လာတတ္ျမဲ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ငွားေပးသည့္ အိမ္ကေလးက ျမိဳ႕ႏွင့္လွမ္းေသာလည္း အနီးက ရြာတန္းရွည္ကေလးႏွင့္ေတာ့ အဆက္အစပ္ ရိွသည္။ သည္အိမ္ ကို ငွားေတာ့ ပြဲစား ကိုေကာင္း ပါသည္။

"အိမ္ကေလးက ခင္ဗ်ားႀကိဳက္မွာပါ။ သစ္သားအိမ္၊ ပ်ဥ္ကာ၊ သြပ္မိုး၊ ႀကမ္းခင္းႏွစ္ထပ္ဗ်၊ ေခြးကတက္ ဖိနပ္ခၽြတ္က တစ္ထပ္၊ ျပီးမွ အိမ္မ ႀကမ္းခင္းေပၚ တက္ႏိုင္တာ။ ျပီးေတာ့ ကိုယ့္၀င္း ကို္ျခံကေလးနဲ႕ဗ်။ ၀င္းတံခါးကလည္း ေသာ့နဲ႕၊ အိမ္ကလည္း ေသာ့နဲ႕။ ေရခ်ိဳးဖို႕ အုတ္ကန္ ကေလးရိွတယ္။ ဘူးစင္ ကေလး ေတာင္ ရိွေသးတယ္"
အိမ္လခ၊ အိမ္၏အက်ယ္အ၀န္း၊ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ညိႇႏိႈင္းရမည့္ အခ်က္မ်ား၊ ေရးမီးကိစၥ၊ စေပၚအေပ်ာက္ စသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို မေျပာဘဲ ေသာ့၊ အုတ္ကန္၊ ဘူးစင္အေႀကာင္းသာ ေျပာေနသည္။ ေမးႀကည့္ေတာ့ ေရက မနက္ခင္း ေရထမ္းသမားက အုတ္ကန္ထဲ ထည့္ေပးသည္။ မီးမရိွ။ စေပၚ အေပ်ာက္ မရိွတာထား၊ အိမ္လခပင္ ေပးစရာမလိုဟု ဆိုေလသည္။

"သည္အိမ္က တရားသူႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အိမ္။  အိမ္မွာ လူမရိွဘူး။ မိန္းမေသျပီးကတည္းက တာ၀န္ က်ရာ နယ္မွာပဲ ေနေတာ့တာ။ အိမ္မပ်က္စီးေအာင္ လူေနရင္ ေတာ္ျပီတဲ့။ တရားသူႀကီး အမ်ိဳးေတြ ရြာထဲမွာ ရိွတယ္။ ခင္းဗ်ားဆိုရင္ အရႈပ္အရွင္းမ၇ိွႏိုင္လို႕ ထားခ်င္တယ္လို႕ ေျပာတယ္"
ဤသုိ႕ အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ သည္အိမ္ကို ေရာက္လာခဲ့သည္။ ၀င္းထဲမွာ ျမက္ပင္က ရွည္လွျပီ။ အိမ္ကေလး ကေတာ့ ေတာ့္ေတာ့္ကို သစ္လြင္ပါေသးသည္။ မ်က္ႏွာႀကက္မပါသျဖင့္ အိမ္မိုး သြပ္ေတြကို ျမင္ေနရသည္။ အိမ္မ်က္ႏွာ မႈသည့္ အတိုင္းဆိုလွ်င္ ဘယ္ဘက္မွာ မိးဖိုေခ်ာင္ အေဆာင္ႏွင့္ တြဲထားသည္။ အိမ္ႀကမ္းခင္း ေတြမွာေတာ့ ဖုန္ေတြ တင္းက်မ္း။ ဘုရားစင္ေပၚမွာ ေညာင္ေရအိုးတစ္လုံး ရိွေနကာ ပန္းေျခာက္ေတြက ႀကြပ္ရြ ေန၏။ အိမ္ေရွ႕ဧည့္ခန္းကလည္း တစ္ျပင္တည္း အလ်ားရွည္ႀကီး ျဖစ္သည္။

အတြင္းခန္းလို႕ ေျပာႏိုင္သည့္ သုံးထပ္သားကန္႕ အခန္း ထဲမွာေတာ့ အိပ္ရာေခါင္းအုံးေတြ ရိွေနျပီ ေခါက္ေခါက္ သိမ္းသိမ္းမဟုတ္။ ဖုန္တေသာေသာ။ အိပ္ရာေတြ ခင္းျဖန္႕ထားပုံက ထူးဆန္းေနသည္။ မိုးဖိုးေခ်ာင္ ကို ၀င္ႀကည့္ႀကေတာ့ ဆန္အိုးထဲမွာ ဆန္ေတြ ရိွေသာ္လည္း ပိုးထိုးေလာက္ကိုက္။ သစ္သားမီးျခစ္ ကေလးက မီးဖိုေဘးမ်ာ။ အဆန္ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား က်န္ေသးသည္။ ခ်ိတ္ထားသည့္ မွန္အိမ္ထဲ မွာ ေရနံဆီ တစ္၀က္။ မွန္အိမ္ေျပာင္း ကမည္းညစ္ေနသည္။ မီးေသြးေတြကေတာ့ ျမင္မေကာင္း ေအာင္ ျပန္႕က်ဲေန၏။ နံရံစင္ေပၚမွာေတာ့ အိုးေတြရိွသည္။ အိမ္ေရွ႕သံဆန္ခါကြက္မွာ ခ်ိတ္ထားသည့္ နတ္စင္ ေသးေသးက ဘယ္နတ္ကို ညႊန္းေလ သည္မသိ။

ကိုေကာင္း၏ တပည့္မ်ားက တစ္အိမ္လုံး သန္႕ရွင္းေပးႀကသည္။ တစ္ေယာက္ ေရးထမ္းျပီး တစ္ေယာက္ တေ၀ါေ၀ါ ေဆးခ်သည္။ "ညစ္ပတ္လိုက္တဲ့ တရားသူႀကီးႏွယ္" လို႕လည္း ညည္းႀက ေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ က ဧည့္ခန္းသုံးထပ္သား အကန္႕ေတြေပၚက ဓာတ္ပုံႀကီးသုံးပုံကိုသာ စိတ္၀င္စား ေနမိသည္။ အမ်ိဳးသမီး သုံးေယာက္။ ႏွစ္ေယာက္က ၆၀ေက်ာ္ ၇၀ေက်ာ္ အမယ္အိုမ်ား။ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ငယ္ေသး ေခ်ာေသး သည္။ သြားတက္ကေလးေပၚေအာင္ ျပဳံးထားသည့္ အျပဳံးက ခ်စ္ခင္ဖြယ္ ေကာင္းသည္။ တရားသူႀကီး၏ ကြယ္လြန္သူ ဇနီးဟု ဆိုသည္။
"အဘြားႀကီးႏွစ္ေယာက္က တရားသူႀကီးရဲ႕ အေမနဲက ေယာကၡမဗ်။ ဒါကတရားသူႀကီး ကေတာ္။ သိပ္ကို ငယ္ေသးတာ။ ေဒၚျမသန္းႀကည္တဲ့။ ထူးဆန္းတာက သုံးေယာက္စလုံး အဆုတ္ေရာဂါနဲက ေသႀကတာ။ သားသမီး ေတာ့မေပၚခဲ့ဘူး"

ကိုေကာင္း ေျပာျပေတာ့မွ ႀကက္သီးထသြားသည္။ အမ်ိဳးသမီး သုံးေယာက္စလုံးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ႀကည့္ေန ႀကသည္။ ဓာတ္ပုံအရိုက္ခံႀက စဥ္က ကင္မရာမွန္ဘီလူးကို ႀကည့္ႀကသျဖင့္ သည္လိုျဖစ္ ေနမွန္း ကၽြန္ေတာ္ သိပါသည္။ သို႕ေသာ္ ဓာတ္ပုံထဲက အႀကည့္ေတြက ကၽြန္ေတာ္ကို အကဲခတ္ေန ႀကပုံမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ေဒၚျမသန္းႀကည္က ပိုဆိုးေသးသည္။ ဓာတ္ပုံကသာ ျပဳံးေနေသာ္လည္း "ရွင္က ဘာကိစၥ သည္အိမ္ေပၚ လာခ်င္ရတာလဲ ဆိုသည့္ အႀကည့္မ်ိဳး ျဖစ္ေနသည္။ ဓာတ္ပုံႀကီးေတြက သုံးေပခြဲႏွစ္ေပခြဲ ဆိုက္ႀကီးေတြ။ ေမာက္တပ္ထားျပီး ေမာက္ေအာက္ေျခမွာ အမည္၊ ေမြးဖြားသည့္ ရက္၊ ကြယ္လြန္သည့္ရက္ေတြ ဓာတ္ပုံတိုင္း မွာ ပါတာ သတိထားမိပါသည္။"

ကိုေကာင္းက အတြင္းအိပ္ခန္းတစ္ျခမ္းကို ကန္႕လန္႕ကာေဟာင္း တစ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ကာလိုက္ျပီး ဓာတ္ပုံႀကီးမ်ား အပါအ၀င္ စုံစီနဖာ အားလုံး ထိုအခန္းထဲ ထိုးသိပ္ထည့္ေပးသည္။ ဧည့္ခန္းအလယ္မွာ လူတစ္ရပ္စာ ျမင့္သည့္ ကၽြန္းဗီရိုတစ္လုံး ရိွသည္။ အကန္႕ေလးကန္႕ပါ သည္။ အကန္႕တိုင္းမွာ စာအုပ္ေတြ၊ ဥပေဒ က်မ္းေတြ၊ မဂၢဇင္းေတြ၊ ဖိုင္ေတြ ရိွေနတာ မွန္ခ်ပ္မ်ားက တစ္ဆင့္ ျမင္ေနရသည္။ အကန္႕ ေလးကန္႕ဆိုေတာ့ တံခါးႏွစ္ခ်ပ္အတြက္ အကန္႕ရွစ္ကန္႕။ တစ္ကန္႕မွာက ေဒၚျမသန္းႀကည္၏ ဓာတ္ပုံ တစ္ပုံ အတြင္းက ကပ္ထားသည္။ မွန္ကြက္ႏွင့္ ကြက္တိ။ က်န္မ်န္ကြက္မ်ားမွာေတာ့ ဘာမွမရိွသျဖင့္ စာအုပ္ ေတြကို ျမင္ေနရျခင္းျဖစ္သည္။ ကိုေကာင္းက ရုံးသုံးစကၠဴျဖဴ ရွစ္ရြက္ကို ေကာ္သုတ္ျပီး မွန္ကြက္ ေတြေပၚ က ကပ္ေပးသည္။

"ဗီရိုက ေသာ့ခတ္ထားေတာ့ အထဲက ဓာတ္ပုံကို ခြာလို႕မရဘူးဗ် မွန္ေပၚက စကၠဴကပ္လိုက္ေတာ့ သပ္ရပ္ သြားတာ ေပါ့၊ စာအုပ္ေတြနဲ႕ဆိုေတာ့ ဗီရိုကို ေရႊ႕ဖို႕လည္း ခက္တယ္"
သူေျပာတာ မွန္ပါသည္။ ဗီရိုအတြက္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ က်ဥ္းကပ္မသြားပါ။ တစ္ေယာက္တည္း ဆိုေတာ့ အိမ္က က်ယ္လြန္း ေနေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ေသတၱာကေလး၊ အစက္ခ်ိန္သုံးေလး ေခ်ာင္း၊ စာအုပ္တခ်ိဳ႕၊ ေသာက္ေရအိုး တစ္လုံး၊ ဖ်ာတစ္ခ်ပ္၊ ေခါင္းအုံးတစ္လုံး ေရာက္လာေတာ့ ျပည့္စုံသြားသည္။ ပက္လက္ ကုလားထိုင္ ကေလးကိုေတာ့ ဘူးစင္ရိပ္မွာ ခ်လိုက္သည္။ ေရကေရထမ္းသမားကို သုံး၊ မီးက ဖေယာင္းတိုင္ ကို သုံး။

တံျမက္စည္းက သည္အိမ္က အေဟာင္း။ ဟန္က်သြားျပီ။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႕ ဆန္းေနသည့္ အခ်က ္မွာ အိမ္လခမေပး ရျခင္းႏွင့္ မည္သူကမွလည္း လာေရာက္ မစပ္စုႀကျခင္းျဖစ္သည္။ တရားသူႀကီး ၏ အမ်ိဳးဆိုသူ ေတြပင္ မလာႀက။ တစ္ပတ္ေလာက္ေနေတာ့ ျခံေဘးအိမ္က ဘႀကီးပြား မိသားစုႏွင့္ ခင္မင္သြား သည္။ ဘႀကီးပြား အိမ္ေထာင္သည္က ဘူးစင္ေအာက္ စာဖတ္ေနတတ္သည့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ပဲျပဳတ္ ဆီဆမ္း ကေလး၊ လက္ဖက္ကေလး လာေပးတတ္၏။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ ႏွီးဖ်ာေနသည့္ ဘႀကီးပြား ထံေရာက္သြား တတ္၏။
"အေရးအေႀကာင္းဆို ေခၚကြ၊ မင္းေရွ႕က ငွားေနတဲ့ မိသားစု ေျခာက္စုေလာက္လည္း သည္လို ေျပာင္း ရတယ္။ သိပ္မခံႀကဘူးကြ၊ ေျပးႀကတာပဲ"

ဘႀကီးပြားက ကၽြန္ေတာ့္ကို အိမ္ေထာင္ရိွသလား ေမးသည္၊ ေနရတာ အဆင္ေျပရဲ႕လား ေမးသည္။ ျခံေရွ႕ ေနာင္ပို႕နားက ထြက္လာတတ္ေသာ ေခြးနက္တစ္ေကာင္ကို ျမင္ျပီးျပီလား ေမးသည္။ ဘုရားပန္းလဲဖို႕ ရတနာသုံးပါးဆည္းကပ္ဖို႕ ေျပာတတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က မနက္ခင္း ေစာေစာ ထမင္းတစ္လုံးတည္ကာ ေနလယ္ ျပန္လာမွ ျမိဳ႕ထဲက ဟင္း၀ယ္လာတတ္သည္။
တစ္ရက္ မွာေတာ့ သတိထားမိတာတစ္ခု ရိွလာသည္။

အိမ္တံခါးေသာ့ဖြင့္လိုက္သည္ႏွင့္ ႀကမ္းေပၚ မွာ စကၠဴတစ္ရြက္က်ေနတတ္ကာ ထိုစကၠဴမွာလည္း မျမသန္းႀကည္ ၏ ဓာတ္ပုံကပ္ထားသည့္ မွန္ခ်ပ္က စကၠဴလိုလိုခ်ည္း ျဖစ္ေနသည္။ တစ္ရက္မဟုတ္။ ႏွစ္ရက္ မဟုတ္။ တျခားစကၠဴေတြက မကြာ။ သည္တစ္ခ်က္တည္း ကြာတာဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ေကာ္ကေလး ျပန္သုတ္၊ ျပန္ကပ္။ ေနာက္တစ္ေန႕ တံခါးဖြင့္ႀကည့္ေတာ့ ႀကမ္းေပၚမွာ။ ဓာတ္ပုံကေလးက မွန္အတြင္း ထဲကေန ကၽြန္ေတာ့္ကို ျပံဳးျပျမဲ။ တစ္ညေတာ့ အိပ္မက္မက္သည္။ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ့္ ေျခရင္း မွာ ရပ္ေနသည္။ သြားတက္ေတြက ညအေမွာင္ထဲမွာ လက္ခနဲ။

"ကၽြန္မကို စကၠဴနဲက မကာနဲ႕ေလ၊ ကၽြန္မ မႀကိဳက္ဘူး"
အိပ္ရာက ႏိုးေတာ့ ေခၽြးေတြ ျပန္ေနသည္။ သံဆန္ခါႀကားက လေရာင္ကို ျမင္ေနရသည္။ သြပ္မိုး ေပၚ ႏွင္းက်သံ က ျဖိဳးျဖိဳးေျဖာက္ေျဖာက္။
တစ္ခါေတာ့ ေသတၱာေပၚတင္ထားသည့္ ကၽြန္ေတာ့္နာရီကေလး မနက္မိုးလင္းေတာ့ မေတြ႕။ ရွာေသာ္ လည္း ဘယ္မွာမ် မေတြ႕ေတာ့ အံ့ႀသ ရသည္။ နာရီတစ္လုံး ၀ယ္လိုက္ရေတာ့သည္။ ေနာက္တစ္ပတ္ ေလာက္ ႀကာေတာ့ အိမ္မက္မက္ျပန္သည္။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ႏွင့္ ကၽြန္ေတ္ ဘူးစင္ေအာက္မွာ စကားေတြ ေျပာေနသည္။

"နာရီကေလး ကို ႏွေျမာေနတယ္ မဟုတ္လား။ ကၽြန္မ စထားတာပါ၊ ျပန္ေပးမယ္"
တကယ္လည္း ျပန္ေတြ႕ခဲ့သည္။ တစ္ညမွလည္း ဖိနပ္ခၽြတ္ႏွင့္ အိမ္မႀကီး ႀကမ္းျပင္ႀကား ဟေနသည့္ ေနရာမွာ ေခြးႏႈတ္သီးမည္းမည္းကို ျမင္လိုက္ရေတာ့ တံျမက္စည္းႏွင့္ ရိုက္ခ်လိုက္ရ သည္။ ကန္႕လန္႕ကာႀကီး ကာထားသည့္ တိုလီမုတ္စအခန္းဆီမွ ပစၥည္းရွာသံ၊ ေျခေလွ်ာက္သံေတြ ႀကားရတာ ကလည္း ခဏခဏ။ တစ္ရက္ေတာ့ သည္အိမ္က ေျပာင္းရဖို႕ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ႀကီးမားသေလာက္ ေတာင့္တင္း လွေသာ သြပ္မိုးပ်ဥ္ကာ အိမ္ႀကီးကို ဆင္ႏွင့္ ေအာင္းေနသလို တသိမ့္သိမ့္ လႈပ္ခါေနတာကို ကၽြန္ေတာ္ မခံႏိုင္ေတာ့ ၍ ျဖစ္သည္။ ကိုေကာင္းႏွင့္ ဘႀကီးပြားက ကၽြန္ေတာ့္ ပစၥည္းကေလးေတြ ျပန္သိမ္း ေပး ႀကသည္။

"တရားသူႀကီးက နယ္မွာေနာက္အိမ္ေထာင္ ျပဳလိုက္ျပီဆိုတဲ့ သတင္းေရာက္လာကတည္းက သည္အိမ္ဟာ ထူးျခားလာတာပဲ။ သည္အိမ္က ၀ယ္မယ့္သူလည္း မရိွဘူး၊ ငွားမယ့္သူလည္း မရိွဘူး၊ ေရာက္လာသမွ်လည္း မျမဲႀကဘူး။ မိန္းမသုံးေယာက္ ဓာတ္ပုံေတြကို ျပန္ခ်ိတ္ေပးလိုက္ ႀကပါကြာ၊ သူတို႕ပဲ ေနႀကပါေစေတာ့........."
သည္ အျဖစ္ အပ်က္က ေျပာလွ်င္ ယုံေလာက္စရာမရိွေသာ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္သည္။

ဤသို႕ ဆိုသျဖင့္ ေလာက၌ တေစၦသရဲတုိ႕သည္ ရိွကုန္၏ဟု ကၽြန္ေတာ္မဆို၀့ံပါ။ သို႕ေသာ္ ျပင္းျပေသာ မိန္းမသားတို႕၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကိုေတာ့ လ်စ္လ်ူမရႈသာ။ ေတာအုပ္ႀကီး၏ ဇနီးသည္ လည္းေကာင္း၊ တရားသူႀကီး၏ ဇနီးသည္လည္းေကာင္း ထိုအိမ္မ်ား၌ ရိွေနသည္ဆိုလွ်င္ပင္ မည္သို႕ကိုမွ် ထိခိုက္စရာမရိွ။ သို႕ေသာ္ အိမ္ကေလးေတြကို ထိခိုက္ေနသည္။ တစ္ပါးေသာ ပေယာဂေႀကာင့္ မဆီမဆိုင္ အိမ္ကေလး ေတြ မွာ ျပစ္ဒဏ္က်ခံေနရသည္။

သည္အေႀကာင္းကို ညက်လွ်င္ ကင္းသမားႀကီး ဦးႀကီးေဖကို ေျပာျပရဦးမည္။ ထုံးစံအတိုင္း အိမ္ႀကီး တိုက္ႀကီး ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း လူမွမေန၀ံ့ရင္ က်ဳပ္ကင္းတဲေလာက္ေတာင္ က်က္သေရ မရိွဘူး လုိ႕မ်ား ဆိုေနေလမလား။ တကယ္ေတာ႔ အိမ္ကေလးေတြ မွာ အျပစ္မရွိ။

ေနဝင္းျမင္႔
.

3 comments:

ညိမ္းႏိုင္ said...

အစ္မေရြွစင္.....ကၽြန္ေတာ္ဒီညေတာ့ တစ္ေယာက္တည္း
အိပ္ရဲေတာ့ဘူးဗ်..။တရဲေျကာက္တယ္...။ဟိုတယ္သြားျပီး
အေဖာ္ေခၚအိပ္ေတာ့မယ္..:D။(အလကားေျပာတာေနာ္)
ေနဝင္းျမင့္ေရးတဲ့ဝတၳုေတြဆို အကုန္ျကိုက္တယ္...။
ဒီလိုမ်ိုးေလးေတြ သူေတာ္ေတာ္ေရးတယ္ေနာ္...။

:P said...

ေၾကာက္ဒယ္ေတာ့္...

ဇြန္မ said...

အမေရ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတယ္။ မကြ်တ္မလြတ္ေသးတဲ့သူေတြအတြက္ အမွ်အတမ္းေပးေဝျဖစ္ရင္ ေကာင္းမွာပဲေနာ္။