ပင္စင္နာတစ္ဦး၏ အာလူးမွတ္တမ္း (၆)
ျမန္မာျပည္တြင္ လူတစ္ေယာက္မည္မွ် တင္က်ယ္သင့္သနည္း …
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ အေပါက္မ်ားအေၾကာင္း လန္႔ဖ်ားသူေတြ …
ေမာ္ေသာ္က တင္ပါးျဗက္အက်ယ္ ၁၆ လက္မ …
ေတာ္ေတာ္ႀကီးကုိႀကီးတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္သမီးတင္ပါး …
တင္တစ္ေနရာ ျဗက္အက်ယ္ ျပႆနာႀကီးမားေနၿပီ …
ေအာရီဂ်င္နယ္ ေမာင္ေသာ္က ဘယ္ေတာ့မွ မဆုိးပါ …
ကၽြန္ေတာ့္ ေဆာင္းပါး ေခါင္းစဥ္ကုိၾကည့္၍ လန္႔သြားသူ၊ ဖ်ားသြားသူမ်ားစြာ႐ွိၾကပါသည္။ ယခုလည္း လန္႔ ေကာင္း လန္႔ၾကပါလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္ … သုိ႔ေသာ္ … မလန္႔ပါေလႏ်င့္။ " ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ေမာင္ေသာ္က ဘယ္ေတာ့မွ မဆုိးဆုိတာ ေျပာထားမွေတာ့ကာ မိတ္ေဆြတုိ႔၏ ေသြးတုိးေရာဂါသည္ အသက္ ၅၀၊ အေပၚ ေသြး ၁၄၀၊ ေအာက္ေသြး ၉၀ ႐ွိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ေပ်ာ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ က ေရးသည္။ ဟုတ္လား … ဘာတဲ့ "ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ အေပါက္မ်ား အေၾကာင္း" တဲ့။ လန္႔ဖ်ားသူ ေတြ အတန္မ်ားသည္ဟု ၾကားရသည္။ ႐ွိပါေစေတာ့၊ ႐ွိေစေတာ့။ ေမာင္ေသာ္က လြန္ရာ ထားလုိက္ ေပေရာ့ …။
ကဲ … ေ႐ႊဘုိက ျပန္လာၿပီ၊ ဘာပါသနည္း၊ သနပ္ခါး သံုးေလးတံုးႏွင့္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ပါလာသည္။ ေ႐ႊဘုိ မွာ ေနခုိေသာ္လည္း ေရခ်ိဳ မ႐ွိသည့္အေၾကာင္း၊ အားလံုး လူေတြကေတာ့ ဖတ္ေကာင္းသည္ ေျပာတာပဲ။ သုိ႔ေသာ္ … သုိ႔ေသာ္ … ေ႐ႊဘုိမွ တခ်ိဳ႕ငနဲေတြက အခဲမေၾကတဲ့။ ႐ွိေစေတာ့ …၊ ႐ွိေစေတာ့ … ။ သူတုိ႔ ေကာင္းက်ိဳးကုိ ကၽြန္ေတာ္က မ်က္မုန္းက်ိဳးခံ အက်ိဳးျပဳေနေၾကာင္း မသိတဲ့လူအေပါင္း ေျပာေန မွေတာ့ အာကုန္၍ ျပာပံုသာ ေခါင္းခ်ရေတာ့မည္။ ဟင္း … အေလာင္းဘုရား ဦးေအာင္ေဇယ် ေသြး ဆုိပါလား …၊ က်ဲေသး။
ဒီငနဲ ဘာေတြေရးမည္ထင္သနည္း။ ျမန္မာျပည္တြင္ လူတစ္ေယာက္မည္မွ်တင္က်ယ္သင့္သနည္းဆုိပါ လား။ မွန္ပါ့ ဒါကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သုေတသန လုပ္သင့္ၾကၿပီျဖစ္ပါသည္။
ဇန္န၀ါရီ ၁ ရက္ေန႔က ကၽြန္ေတာ္ ေ႐ႊဘုိသြားသည္။ ရန္ေအာင္-မန္း အျမန္ကားႏွင့္ လက္မွတ္က သံုးေစာင္။ ႀကိဳတင္ကာ ဘုိကင္လည္း လုပ္ထားရေသးသည္။ ၀ါးတန္းကားဂိတ္က စီးၾကရသည္။ ေဟာ ေရာက္ ပါၿပီ၊ ေကာင္းလွတဲ့ ကမၻာစစ္လက္က်န္ကားႀကီး ကုန္ေတြတင္ထားတာကလည္း ဟည္းလုိ႔၊ ပေဒသာပင္ သီးလုိ႔။
" ကၽြန္ေတာ့္လက္မွတ္ကေလးခင္ဗ်ာ "။ ကၽြန္ေတာ္က ေယာကၡမခ်ိဳခ်ိဳ သမက္မမ်ိဳ၀ံ့သည့္အလား ေမးရ သည္။
" ဟုတ္ကဲ့။ ျပပါ၊ ရပါတယ္။ ေၾသာ္ နံပါတ္ ၃၁၊ ၃၄၊ ၃၅ ကုိး။ ေ႐ွ႕ေပါက္က တက္ပါ။
တက္ လာပါၿပီ၊ ဆရာ ေမာင္ေသာ္က ေနရာက ဘယ္မွာနည္း။ ထုိင္ေနသူက အားလံုးက ခပ္တည္တည္။
" မိတ္ေဆြႀကီး …. ဒါ ကၽြန္ေတာ့္ ခံုနံပါတ္ ထင္ပါရဲ႕ "
ကၽြန္ေတာ္ က မ၀ံ့မရဲ ေမးလုိက္သည္တြင္ မိတ္ေဆြႀကီးသည္ ကၽြန္ေတာ္အား ရန္သူအလား ၀ါးစားမတတ္ ၾကည့္ကာ တစ္ေနရာ ထ သြားသည္။ ေနရာျဖင့္က်ကၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ တင္သည္ ခဲသီးဆဲြထားသည့္အလား သူ႔ ေနရာတြင္ ေစြ႕ခနဲ ၀င္ထုိင္လုိက္သည္။
" လာ … သမီး "
ကၽြန္ေတာ္က သမီးျဖစ္သူကုိ ေဘးနားတြင္ ထုိင္ေစရန္ ညႊန္ျပလုိက္၏။ သမီးက ထုိင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ သည္ ခံုတန္းတစ္ခုေပၚတြင္ က်နစြာ ထုိင္မိၾက၏။ ကၽြန္ေတာ့္ ရဲေဘာ္ ေ႐ွ႕ေနေဇာ္ႀကီးကမူ ေနရာ မရေသး။ သူသည္ သူ၏ခံုနံပါတ္လက္မွတ္ႏွင့္ သူ႔တင္ တစ္ေနရာစာ ႐ွာ၏။ မေတြ႕ၿပီတည္း။
" ဒီမွာဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ့္ခံုနံပါတ္ ေနရာမ်ားလား "
ေ႐ွ႕ေန သည္ တရားခြင္၌သာလွ်င္ လွ်ာသြက္ေကာင္း သြက္မည္။ ဘတ္စ္ကားေပၚတြင္မူ သူက စပယ္ယာ ကုိ ေၾကာက္ေနရေသးသည္။ ဘတ္စ္ကားစပယ္ယာက သူ႕လက္မွတ္ကုိ ယူၾကည့္ကာ -၀
" ဟာ … ခင္ဗ်ားေနရာ ဒီမွာပဲဗ်ာ။ ဗ်ိဳ႕ ဆရာႀကီး ဒူးေစ့စီးပါဗ်ာ။ ဟုိဘက္နားလည္း နည္းနည္းတုိး။ ခရီး သည္ခ်င္း ကုိယ္ခ်င္းစာပါ" ဟု ကၽြန္ေတာ့္ အား ညႊန္ၾကား၏။ တစ္နည္း သေဟာက္သဟာျပဳ၏။ တစ္နည္း ခ်ဲ၏။
ကၽြန္ေတာ္က နားမလည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ သူ႔အား မ်က္ေမြးေထာ္ ေမာ္မၾကည့္၀ံ့သည့္တုိင္ ၿဖဲၾကည့္ ၏။ ကၽြန္ေတာ့္ သမီးကမူ မ်က္ေတာင္ပုတ္ခတ္ ပုတ္ခတ္ လုပ္ေန၏။
" ခင္ဗ်ားတုိ႔ ထုိင္ေနတာ သံုးေယာက္တန္းဗ်၊ ကုိယ့္ထုိင္ခံုနံပါတ္လည္း ကုိယ္ျပန္ၾကည့္ပါဦး၊ တင္ မွာ မ်က္စိ မပါတာ က်ေနတာပဲ "
စပယ္ယာ က ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ပညာေပးသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ဖင္ မွာ မ်က္စိမပါ၊ ကၽြန္ေတာ့္ ေျခတြင္ပါသည့္ ေျခမ်က္စိက လွည့္ၾကည့္မရပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ထုိင္ ေနေသာ ခံုတန္းလ်ားကုိ ၾကည့္မိ၏။ လား … လား ၃၁၊ ၃၄၊ ၃၅ ပါတကား။ ဘယ္နည္းဘယ္ပံုႏွင့္ ခံုနံပါတ္ ေက်ာ္၍ တစ္တန္းတည္း ျဖစ္ေနသည္ကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မသိ။ ကၽြန္ေတာ္ သိသည္မွာ တင္ေနရာ က်ဴးလြန္ မႈတစ္ခု ျဖစ္ေနၿပီတကား။ ကၽြန္ေတာ့္သမီးတင္ကလည္း နည္းနည္းႀကီး၏။
" သမီး၊ ဟုိဘက္ နည္းနည္းတုိး ေလ
သမီးက တုိး႐ွာပါ၏။ သူ႔လက္ေမာင္းသားမ်ားသည္ ကား နံရံ တြင္ စုပ္ထားေသာ ၀က္အူေခါင္းပင္ နစ္ျမဳပ္ သည္အထိ " ဘပ္ေလးကပ္ေပးေနရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ဒံုးႏွစ္လံုးကုိ အစြမ္းကုန္ေစ့သည္။ ခံုတန္းလ်ား တစ္ဖက္စြန္းတြင္ ေလးလက္မစာေလာက္ ေနရာအစြန္းေပၚလာသည္။
" အဲဒါ သံုးဆယ့္တစ္ ပဲ ထုိင္ "
စပယ္ယာ က အမိန္႔ေတာ္ျမတ္ခ်မွတ္သည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြေ႐ွ႕ေနေဇာ္သိန္းထြန္း သည္ ေလွ်ာက္လဲ ခ်က္ မေပးသာေတာ့ဘဲ ကတ္သီးကတ္သပ္တင္တစ္လံုးတြင္ တစ္ျခမ္းကပ္၍ ထုိင္ရသည္။
ဤတြင္ ကၽြန္ေတာ္၏ သုေတသနျပဳခ်က္မွာ " ျမန္မာျပည္တြင္ လူတစ္ေယာက္ မည္မွ် တင္က်ယ္သင့္ သနည္း "
ကၽြန္ေတာ့္ တင္(၀ါ) တင္ပါးအက်ယ္သည္ ျဗက္တစ္ဆယ့္ေျခာက္လက္မ႐ွိ၏။ ကၽြန္ေတာ့္သမီး၏ တင္ပါး က လည္းေတာ္ေတာ္ႀကီးကုိ ေတာ္ေတာ္ႀကီးတဲ့ ေတာ္ေတာ္ႀကီးျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သားအဖ ေစြ႕ခနဲ ထုိင္ရာ၌ သံုးေယာက္ထုိင္ခံုဟု သတ္မွတ္ထားေသာ ဘတ္စ္ကားထုိင္ခံုသည္ တင္သားမ်ားႏွင့္ ျပည့္ သတည္း။ သနားစရာ ေရွ႕ေနေပါက္စ ခမ်ာမွာ မုိင္ ၇၀ ေက်ာ္ခရီးကုိ တင္တစ္ျခမ္းအရင္းအႏွီးျပဳကာ ဖင္ေညာင့္႐ုိး နာနာ ႏွင့္ လုိက္ပါခဲ့ရပါသတည္း။
ယင္းေၾကာင့္ တင္တစ္ခ်ပ္ ၏ ျဗက္အက်ယ္ျပႆနာ။ ဤျပႆနာကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေန႔တုိင္း ေတြ႕ႀကံဳ ေနရ ေသာ္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဆုိသည္မွာ တစ္ခါ ကားစီးလွ်င္ မိနစ္ေလးဆယ္ထက္မပုိျခင္းေၾကာင့္ တင္ ကိစၥ အေရးမႀကီးဟု ထင္ရသည္။ မုိင္ ၆၀-၇၀ ခရီးက်ေတာ့ တင္က စကားေျပာလာသည္။
ကဲ … ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ဘတ္စ္ကားဆုိသည္မ်ားကေကာ၊ ကၽြန္ေတာ္ အလြန္စိတ္ဆင္းရဲရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ အရပ္ ငါးေပ ႐ွစ္လက္မ၊ ကုိယ္အေလးခ်ိန္ ေပါင္ တစ္ရာ့႐ွစ္ဆယ္၊ ဒူးအ႐ွည္ ႏွစ္ဆယ့္ ေလးလက္မ၊ တင္ျဗက္အက်ယ္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္လက္မ ႐ွိသူျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ လူထြား တစ္ဦးဟု ဆုိႏုိင္ပါေသာ္လည္း ကမၻာ့စံခ်ိန္ဆုိေသာ္ လူညွက္ကေလးသာျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္လုိ ကုိယ္ခႏၶာ အခ်ိဳးအစားသည္ပင္ ျမန္မာျပည္၌ က်ိန္စာသင့္ေသာ အတၱေဘာႀကီးျဖစ္ေနၿပီတည္း။
အမွတ္ ၃ ကား၊ မထသကားသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ ကုိယ္ပုိင္ကားမာစီးဒီးမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ၿမိဳ႕ထဲသြားလွ်င္ ဒီကား၊ အျပန္တြင္ ဒီကား၊ သုိ႔ေသာ္ အမွတ္ ၃ ကားဆုိသည္မွာ ဒုတိယကမၻာစစ္လက္က်န္ " ခ်က္ "ႏွင့္ "ဘက္ဖုိ႔ " ေခါင္းတုိကားမ်ားသာျဖစ္ၾကသည္။ လူ ၂၄ ေယာက္၊ ၃၂ ေယာက္ဟု လုိင္စင္က ဆုိသည္။ တ ကယ္တင္သည္က လူ ၅၀ ေက်ာ္ႏွင့္ ၇၀ ေက်ာ္သာျဖစ္သည္။ ရပ္လွ်င္ ငါးေပ႐ွစ္လက္မ ေခါင္းမလြတ္ပါ။ စပယ္ယာ က တီးတုိးဆုိသည္။ ထုိင္လွ်င္ တင္က်ယ္သမုိ႔ သံုးေယာက္တန္း တစ္ျခမ္းျပည့္ပါသည္။
စပယ္ ယာက က်ိန္ဆဲသည္။ ေ႐ွ႕တန္းခံုမွာ လက္မ ၂၀ ေက်ာ္သာ ကြာျခားသည္ေၾကာင့္ ဒူးမလြတ္ပါ။ မခုိ႔တ႐ုိ႕ ေလးေဘးေစာင္းထုိင္လွ်င္ အဆဲခံရသည္။ ဒူးသိမ္း၍ တည့္တည့္ ထုိင္ျပန္ေတာ့ ေ႐ွ႕တန္းခံုက မေခ်ာတုိ႔၏ တင္ပါးကုိ ကၽြန္ေတာ့္ ဒူးေခါင္းက ႏႈတ္ဆက္ၿပီးသားျဖစ္ေနသည့္အတြက္ လည္ျပန္ မ်က္ေစာင္း ထုိးျခင္းခံရ သည္။ ဘယ္လုိပင္ မ်က္ေစာင္းထုိးထုိး မသိသလုိႏွင့္ မ်က္ႏွာ လဲႊေနလုိက္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ညအခါ လူလစ္လွ်င္ ကုိယ့္ဒူးေခါင္းကုိကုိယ္ ကုန္း ၍ နမ္းမိ ပါေသး သည္။ အေတြ႕အႀကံဳက လည္း သူကမ်ားလွၿပီကုိး။
အဲ … တစ္က်ပ္တစ္က်ပ္ ေအာ္သည့္ လုိင္းဆဲြ သံုးဘီးကားစီးလွ်င္ေကာတဲ့ … ။ ကားေမာင္းသူသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ ေပါင္တရာ့႐ွစ္ဆယ္ အတၱေဘာကုိ ျမင္သည္၌ ၀ုန္းခနဲ ထြက္သြားေတာ့သည္။ ရန္ကုန္မွ သံုး ဘီးကားမ်ားမွာ တရား၀င္ ဆယ့္တစ္ေယာက္ တင္ျဖစ္သည္။ သံုးဘီးကားတြင္ ၅ ေယာက္ဟု ေရးထား သည္မွာ ဥပေဒလြတ္သည္။ သူ႔အလုိက ၅ ေယာက္ဟူသည္မွာ တစ္စင္းလံုးမွာ ဥပေဒလြတ္သည္။ သူ႔ အလုိက ၅ ေယာက္ဟု ေရးထားျခင္းေၾကာင့္ ႏွစ္ဖက္ေပါင္းေသာ္ ဆယ္ေယာက္၊ ေ႐ွ႕ခန္းက တစ္ေယာက္ ပါႏွင့္ဆုိလွ်င္ ဆယ့္တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ ဓာတ္ဆီေစာ္ အင္မတန္ေညွာ္ေသာ အင္းစိန္၊ အာလိန္ငါးဆင့္ ဟမ္းဘီးကားဆုိလွ်င္ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ေယာက္ကုိ တစ္ၿပံဳးၿပံဳးႏွင့္ တဒုန္းဒုန္း ေမာင္းေတာ့သည္။
အမွတ္ ၂ ကား၊ အမွတ္ ၁၂ ကား ဟီးႏုိးမ်ားဆုိလွ်င္ ပုိ၍ မထူးျခားေတာ့။ ကုိေ႐ႊနိပြန္မ်ားက အရပ္ပုသည္။ ဒူးတံ၊ ေပါင္တံတုိသည္။ သူတုိ႔ကုိယ္ဟန္စံခ်ိန္ႏွင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ ကားမ်ားမွာ အဲ … သူတုိ႔အဆုိ အရ ခံုေစ့လူေစ့ ပါစင္ဂ်ာ ၂၅ ေယာက္ တိတိသာ တင္ပါလွ်င္ေတာ့ ေတာ္ပါေသး၏။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔သည္ ပါစင္ဂ်ာဦးေရကုိ ဘယ္တုန္းက ဂ႐ုျပဳဖူးပါသနည္း။ ကားတစ္ဖက္ေစာင္းေနေစလည္း မေမ်ာက္ေသးလွ်င္ေတာ့ လုိရာခရီး ေရာက္မည္ေပါ့၊ အသက္႐ွဴက်ပ္တာကေတာ့ မင့္အဘမုိ႔လား။ ၾကက္မ တစ္၀ပ္စာေနရာ႐ွိေသးလွ်င္ လူေလးငါးေယာက္တင္လုိ႔ ရေသးသည္ဟု စပယ္ယာက ေျပာသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ကားအသစ္ကုိေတာ့ "ည"က်မွ ဇိမ္႐ွိ႐ွိစီးေတာ့မည္ဟု မွန္းထားသည္။ ယခု "ည" ေရာက္ ၿပီ။ ကားအသစ္မေျပာႏွင့္ "ဃ" ပင္မစီးႏုိင္ေသး။ "ဋ" ေရာက္လွ်င္ေတာ့ "ဃ" ကားကုိ ထည္ထည္၀ါ၀ါ စီးႏုိင္ မည္ထင္သည္။ သည္ဒုကၡမ်ားမွ ကင္းေ၀းရန္အတြက္မူ "အ" နံပါတ္ေရာက္မွ …။
ေသာင္းေျပာင္းေထြလာရယ္စရာ၊ မတ္၊ ၁၉၈၀
ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment