Friday, January 29, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ႏွစ္ေပါင္း ၆ဝ အပိုင္း (၃)

၀ုိးတဝါးလူ႕ဘ၀မွ မွတ္မိသမွ်

သုိ႕ႏွင့္မုိးကုတ္ျမိဳ႕မွာ သုံးႏွစ္ၾကာခဲ့သည္၊ သုံးႏွစ္ၾကာေသာ္လည္း ငွက္ဖ်ားဆုိေသာ စကားကုိ နားမလည္ ၾကသေလာက္ ရွိၾကပါသည္။ ဖခင္ဦးျမတ္ေက်ာ္သည္ သူကုိယ္တုိင္ေသာ္၎၊ ဇနီးႏွင့္ သၼီးတုိ႕အား၎၊ အစား အေသာက္ အေနအထုိင္ကုိ အထူးဂရုစုိက္ေပးသည္၊ ယုတ္စြအုံး ဆန္ထမင္း ႏွင့္ျမန္မာဟင္း မ်ားကုိ မစားေစဘဲ ေပါင္မုန္႕ႏွင့္အာလူး ၾကက္ဥ-ၾကက္သား-ဆိတ္သား စသည္မွ တပါး အျခားအစားအစာ ကုိမစားရ၊ လက္လုပ္ခ်ဥ္ပတ္မ်ား ႏွင့္ ျပင္ပမွေရာင္းေသာ အစာကုိအဆိပ္ အေတာက္ကဲ့သုိ႕ ေရွာင္ၾကဥ္ ေစျခင္း မီးဖုိထည္းမွ ကုလားလုပ္ကုိင္ေပးေသာ အစာသာလွ်င္ ငါတုိ႕ စားရန္ျဖစ္သည္ဟု ယူမွတ္ အစြဲနာ ခဲ့ေလသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ၃-ႏွစ္ပတ္လုံး မည္သူမွအစားမွား၍ ဖ်ားနာျခင္းမရွိခဲ့ေပ၊ သုိ႕ေသာ္ က်န္ရစ္သူ ဘုိးဘြား မိဘတုိ႕မွာ တေန႕မွစိတ္မခ်မ္းသာၾကပါ၊ ေရွးအခါ ကရာဇ၀တ္ျပစ္မႈရွိသူမ်ားသာ မဲဇာေရႊလီ၊ ဗန္းေမာ္၊ ျမစ္ၾကီးနား၊ မုိးကုတ္၊ မုိးမိတ္တုိ႕ကုိပုိ႕သည္ဟု နားလည္ထားသျဖင့္ ငွက္ဖ်ားမိျပီး ေသကုန္ၾက ေတာ့မည္ ဟု ယူဆၾကသည္။

ထုိ႕ေၾကာင့္သုံးႏွစ္ ျပည္႕ေသာအခါ အထက္အစုိးရမ်ားကုိ ေျပာင္းေရြ႕ေပးရန္ ၀က္မစြတ္ျမိဳ႕စားၾကီးက နားပူ ေလေတာ့ သည္၊ သုိ႕ေၾကာင့္ မုိးကုတ္ျမိဳ႕မွေနာက္တေနရာသုိ႕ ေျပာင္းေရြ႕လာရျပန္ပါသည္၊ မိဘမ်ား သည္ မုိးကုတ္ကုိ မခြဲခ်င္ၾကပါ၊ မိခင္မွာမုိးကုတ္ျမိဳ႕၏ အေမြရတနာ ပတၱျမား ေက်ာက္ေကာင္း ေတြကုိ ေသတၱာငယ္ ႏွင့္အျပည္႕အသိပ္ ၀ယ္ယူခဲ့သလုိ က်မကလည္း အိမ္တံစက္ျမိတ္ေအာက္တြင္ ခ်င္းခ်င္းနီ ေနေသာ ပတၱျမားေျမမွ ပတၱျမားအျဖဳံးမ်ားကုိ က်ဳံး၍ က်ဳံး၍ ေကာက္ယူကစားရင္း တစိတ္၀င္ ပိတ္ျဖဴအိတ္ ႏွင့္ တလုံး ပါလာခဲ့သည္။

က်မတုိ႕ ျပန္လာေသာအခါ ေတာလား၀န္တင္ ႏွင့္ မဟုတ္ေတာ့ပါ၊ သပိတ္က်င္း အထိ အေရးပုိင္ ေခၚ ေသာ ျပင္သစ္လူမ်ိဳး မိတ္ေဆြတဦး ထံမွ ထေရာလီလုိလုိ ကားလုိလုိ ယာဥ္တစ္မ်ိဳး ကုိစီး၍ ျပန္လာ ၾကရပါသည္၊ ေျပာင္းေရြ႕ရမည္႕ျမိဳ႕ကေတာ့ ျမင္းျခံျမိဳ႕ျဖစ္ပါသည္၊ သုိ႕ေသာမႏၱေလးျမိဳ႕ရွိ လူၾကီး မိဘမ်ား အိမ္မွာ ၄-၆ရက္ခန္႕ ၀င္ေရာက္နားေနျပီး မုိးကုတ္ျမိဳ႕တြင္ေန႕ခင္း, ထုိင္ခင္းသာယာပုံမ်ားကုိ ေဖါက္သယ္ခ် ေသာအခါ သူတုိ႕ပူပင္သလုိ မဟုတ္၍ တအံ့တၾသ ၀မ္းသာေနၾကသည္။

ျမင္းျခံျမိဳ႕ သုိ႕ေရာက္ေသာအခါ အလြန္ေအးေသာေနရာမွ အလြန္ပူျပင္းေသာေနရာသုိ႕ ေရာက္လာၾက ၍ အစတြင္ မေနတတ္, မထုိင္တတ္ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း ေနာက္ေတာ့ေနတတ္လာပါသည္၊ ကံအားေလ်ာ္စြာ အရိပ္အာ၀ါသ ေကာင္းေသာ တုိက္တတုိက္ကုိ ငွားရ၍သက္သာရာရသြားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ က်မသည္ ၄-ႏွစ္ အရြယ္ခန္႕ရွိ၍ အေတာ္ျပည္႕ျပည္႕စုံစုံ သိရွိနားလည္ေသာ အရြယ္သုိ႕ ေရာက္လာသည္၊ အဂၤလိပ္ ရုပ္ရွင္ကားတုိ ကေလးမ်ားကုိ္ တခါတရံ တအံ့တၾသၾကည္႕ရစ္ ျပဳပါျပီ၊ ရုပ္ရွင္ကားဆုိ ေသာ္လည္း ဇာတ္လမ္းမဟုတ္ပါ၊ သေဘာၤခုတ္ျခင္း၊ မီးရထားေမာင္းလာျခင္း၊ ျမင္းမ်ားေျပးေနျခင္း၊ တခါတရံ လူတေယာက္ ကုိ လူတေယာက္က လုိက္ဖမ္းလွ်င္ စည္ပုိင္းထဲ ၀င္ပုန္းသည္၊ ေနာက္လူ မွီလာ၍ ဖြင့္ၾကည္႕ လွ်င္ မုန္႕ေသတၱာ ေတြျဖစ္ေနသည္ စေသာ ရုပ္ရွင္ေပၚဦးစက လႈပ္ရွားမႈကေလးေတြ ရုိက္ျပသည္ကုိပင္ တအံ့တၾသ ပရိသတ္ သေဘာက်ပုံ ေတြကုိ မွတ္မိခဲ့ပါေသးသည္။

ျမင္းျခံျမိဳ႕မွာ ဘယ္ေလာက္ၾကာသည္ဟု အတိအက်မမွတ္မိ၊ အမ်ားဆုံး ၂-ႏွစ္ခန္႕ရွိမည္ထင္ပါသည္၊ သည္အခါတြင္ မႏၱေလးကအဘုိးအဖြားမ်ား အလည္လာသည္ကုိ မွတ္မိေသာ္လည္း ေက်ာက္ပန္း ေတာင္းက အဘုိးအဖြားမ်ားလာသည္ကုိ မေတြ႕ရဘူးပါ၊ ေနာက္မွသိရသည္ကား အဘုိးျမိဳ႕အုပ္ၾကီး ဦးဘိုးေဆြေသဆုံးရွာျပီး အဖြားျမိဳ႕အုပ္ကေတာ္ၾကီးမမသက္မွာလည္း လွည္းေပၚမွလိမ့္က်၍ တင္ပါး တဘက္အနာရျပီး ေတာင္ေ၀ွးေထာက္သြားေနရသည္ဟု သိရွိရသည္။

ထုိအျဖစ္အပ်က္ တုိ႕မွာ က်မလူမွန္းမသိတတ္ေသးခ်ိန္ကႏွင့္တူပါသည္၊ ေနာက္တခ်ီ ျမိဳ႕ေျပာင္း အလြဲ ကိစၥ ေပၚလာသည္၊ ျမိဳ႕အုပ္ၾကီးဦးဘုိးေဆြမရွိေတာ့၍ ၾသဇာအာဏာ ေညာင္းခဲ့ဘူးသျဖင့္ ဦးျမတ္ေက်ာ္ အုပ္ခ်ဳပ္ရန္ သင့္ေတာ္သည္ဟူေသာ အယူအဆႏွင့္ တနယ္လုံးစီးရေသာ တုိက္နယ္ အင္စပက္ေတာ္ၾကီး ရာထူးျဖင့္ ေျပာင္းေရြ႕လုိက္ျပန္သည္။

ထုိအခ်ိန္၌ က်မအသက္မွာ ၅-ႏွစ္က်ာ္ ၆-ႏွစ္ခန္႕ရွိျပီျဖစ္၍ ေတြ႕ျမင္သမွ် မွတ္သားမိေသာ ထင္ထင္ ရွားရွား ေတြ႕ျမင္သမွ် မွတ္သားမိေသာ အရြယ္ျဖစ္ပါသည္၊ သုိ႕ေၾကာင့္ ျမင္းျခံျမိဳ႕မွ ေက်ာက္ပန္း ေတာင္းျမိဳ႕ သို႕သြားရေသာ ခရီးစဥ္ကုိပါ မွတ္မိပါသည္၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းျမိဳ႕သည္ ပုပၸါးေတာင္ေျခ တြင္ရွိ၍ အတြင္းက်ေသာအရပ္ျဖစ္ရာ မိတၳီလာဘက္မွလွည္းႏွင့္သြားလွ်င္ လမ္းၾကမ္း ေဘာင္တက္ ေတာင္ဆင္း ေတြႏွင့္ ေက်ာက္ပုံေခ်ာင္းကုိျဖတ္၍ တလမ္း၊ ျမင္းျခံမွတလမ္း၊ ေရလမ္းမွ သေဘၤာႏွင့္ လာလွ်င္ ပုဂံေညာင္ဦး မွာ ဆင္း၍ လွည္းႏွင့္ ႏွစ္ညဥ္႕အိပ္ မွ ေရာက္သည္။

ယခုေခတ္ ကဲ့သုိ႕ ေရနံေခ်ာင္းမွ တုိက္ရိုက္ေဖါက္ထားေသာ ကတၱရာေစး လမ္းမ်ားကုိ၎၊ ေတာင္တြင္းၾကီး မွ တဆက္တည္း ေဖါက္ထားေသာ အိပ္မက္ပင္ မက္ၾကေသးသည္႕မဟုတ္ပါ၊ ႏွစ္ညဥ္႕အိပ္ လွည္းစီး ၍ လာရ ေသာ္လည္း ဖုံထူေသာ သဲေၾကာင္းေပၚမွာ ေပါင္းမုိးပိတ္ႏြားလွည္းၾကီးေတြႏွင့္ တအိအိ ေမာင္းႏွင္ လာရေသာ ေၾကာင့္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မႈမရွိဘဲ သက္သက္သာသာ ေရာက္ေသာ ခရီးကုိ ေရြးခ်ယ္၍ ေရာက္လာ ၾကသည္၊ ဖခင္၏ ဇာတိဌာေန ေဆြမ်ိဳးအသုိက္အအုံတို႕ အလည္သုိ႕ေရာက္ရွိ လာေသာအခါ အားလုံး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရြင္ရြင္ ရွိၾကသည္၊ က်မအားခ်စ္ခင္မႈကုိ အရင္းထား၍ အားလုံးက ၀ုိင္းေျမွာက္စားျပန္ရာ မူလက မိဘ၏ အလုိလုိက္မႈ၊ ယုယမႈခံရသူ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ဆုိးခ်င္သမွ်ဆုိး၊ ေတခ်င္သမွ်ေတ ေနတတ္ေအာင္ ၀ုိင္းသင္ေပးသလုိ ျဖစ္လာေလသည္၊ က်မ၏အဘုိး ျမိဳ႕အုပ္ၾကီး ဦးဘုိးေဆြကုိမွတ္မိေသာ အရြယ္တြင္ မေတြ႕ရေတာ့ဘဲ သူ၏ ဓါတ္ပုံၾကီးမ်ားကုိသာ အစျပဳ၍ ျမင္ရပါ သည္။

သုိ႕ေသာ္ဦးဘုိးေဆြမေသမီကတည္သြားေသာ ျမိဳ႕အျပင္ေက်ာက္ေတာင္ ေက်ာက္ကလပ္မ်ားထိပ္ ရွိ ေရႊေတာင္ဦး ဘုရား၊ ဦးဘုိးေဆြ၏ဖခင္ႏွင့္အစ္ကုိမ်ား တည္ထားခဲ့ေသာျမတ္ေရႊကူဘုရားႏွင့္ အျခားေသာ ၎တုိ႕ေဆြမ်ိဳး သားခ်င္းတစုတည္ထားေသာ ဘုရားတန္ေဆာင္း, ဂူေက်ာင္းဇရပ္မ်ား ကုိသာ ေတြ႕ျမင္ ရပါသည္၊ အဖြားျဖစ္သူမမသက္ကုိ စာေရးသူစ၍ျမင္ရေသာ အခ်ိန္မွာ ပုိးထမီရင္ကြဲ တပတ္ရစ္ ကေလးႏွင့္ ကုိင္လြန္း၍ ေခ်ာေျပာင္ ေနျပီျဖစ္ေသာ ၀ါးေတာင္ေ၀ွး ကေလးေထာက္လ်က္ သား, ေခၽြးမႏွင့္ေျမး တုိ႕ကုိ သူေနေသာ အိမ္၀င္းၾကီး အ၀မွ ၀မ္းသာရႊင္ျပဳံးစြာ ၾကိဳလင့္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။

အဖြား မမသက္သည္ သားႏွင့္ေခၽြးမ ကုိသီးျခား အိမ္ခဲြမေနေစလုိဘဲ သူေနေသာ အိမ္ၾကီးမွာ အတူေန ေစသည္၊ အိမ္ၾကီး ကလည္း က်ယ္၀န္း၍ မူလေနသူမွာ မမသက္ႏွင့္ ေယာင္းမ (ျမိဳ႕အုပ္ၾကီး ဦးဘုိးေဆြ၏ ႏွမရင္း) မမယႏွစ္ေယာက္သာရွိ၍ ေဆးေပးမီးယူအိမ္ေဖၚအမ်ိဳးသၼီးႏွစ္ေယာက္ ရွိပါသည္၊ သုိ႕ေသာ္ ျခံ၀င္းၾကီးမွာ အလြန္က်ယ္၍ သီးမ်ိဳးစုံပြင့္မ်ိဳးစုံတုိ႕ကုိ စိတ္တုိင္းက်စုိက္ပ်ိဳးထား ေသာေၾကာင့္ ဥယ်ာဥ္ သဘြယ္ရွိသည္၊ အိမ္မွာအုတ္တုိက္ခံပ်ဥ္ေထာင္ပ်ဥ္မုိး၍ ၄-ဘက္ဆင္၀င္ အျပင္ အုတ္ကလပ္ မ်ားအစြန္း ထုတ္ထားသည္။ ၎အုတ္ကလပ္မွာ ေရွးအခါက လူဆုိးမ်ား၀ိုင္းလာ လွ်င္အေစာင့္မ်ားက အိမ္ပတ္လည္ မွေန၍ ေသနတ္ႏွင့္ပစ္စရာသူရဲေျပး သေဘာမ်ိဳးပင္ျဖစ္ပါသည္၊ အလားတူ ဦးဘုိးေဆြ တုိ႕ေဆြမ်ိဳး ညီအကုိ သားခ်င္း တစုတုိ႕၏ အိမ္၀ုိင္းမ်ားလည္း ဆက္ခါဆက္ခါ တေျပးတည္းတည္ရွိေနသည္၊ ၎၀ုိင္းမ်ား ကုိစုေပါင္း ၍ ၀ါးခၽြန္၀င္းထရံမ်ားခပ္ထားသည္ကုိ မွတ္မိေသးသည္၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ျမိဳ႕လယ္ဗဟုိ တြင္ရွိ၍ ထုိေဆြမ်ိဳးတစု၏၀ုိင္းကုိ မင္း၀ုိင္းဟု ေခၚၾကသည္၊ ယခု၎ကုိအစြဲျပဳ၍ မင္း၀ုိင္းရပ္ ဟုေခၚဆဲပင္ ျဖစ္ပါသည္၊ သုိ႕ေသာသခၤါရသေဘာ အတုိင္းစစ္ေဘးဒဏ္ေၾကာင့္ အိမ္ၾကီးအိမ္ေကာင္း မ်ားမရွိေတာ့ဘဲ အဘိုးႏွင့္အဖြားမမသက္တုိ႕ အုတ္ခံေရွးတုိက္အိမ္ၾကီးမွာ ဗုံးဒဏ္ပိလ်က္ျပိဳပ်က္သြားရာ မျပိဳ၍ ကၽြင္းက်န္ ေနရစ္ေသာ အုတ္နံရံ တပုိင္းတစ မ်ားသာ ယခုအခ်ိန္ ထိရွိေနပါသည္။

ထုိအခ်ိန္က ျမဳ႕ိအုပ္၀န္ေထာက္စသည္တုိ႕မွာ အလြန္ၾသာဇာအာဏာရွိသည္။ နယ္မ်ားတြင္ အေရးပုိင္ ရာဇ၀တ္ ၀န္ၾကီး စသူတုိ႕က သုံးေလးလရွိမွ တခါတေလလာတတ္သည္။ ဦးျမတ္ေက်ာ္ ေရာက္လာေသာ အခါ အေဖျဖစ္သူျမိဳ႕အုပ္ၾကီး ဦးဘုိးေဆြကုိ ခင္မင္ရင္းစြဲရွိခဲ့ၾကသည္႕ တုိင္း ျမိဳ႕ေရာနယ္ပါ ခ်စ္ေၾကာက္ ရုိေသ ရွိၾကသည္။ တုိက္နယ္အင္စပိေတၱာ္ရာထူူးမွာ နယ္လွည္႕ရသည္။ တလလွ်င္ ၁၅ရက္ခန္႕က နယ္လွည္ လုိ႕ခ်ည္႕ေနရသည္။ ဦးျမတ္ေက်ာ္က နယ္လွည္႕သြားတုိင္း ပုပၸါးေတာင္ကုိ မေရာက္၍မျဖစ္၊ ပုပၸါးေတာင္ တ၀ုိက္မွာ ရြာၾကီးရြာငယ္ေပါင္းက ျခံရံတည္ေန ါသည္။ နယ္လွည္႕ထြက္တုိင္း ဗုိလ္တဲရွိေသာ ပုပၸါးျမိဳ႕ ေတာင္ဇင္း၊ လက္ပန္္ဖ်ား၊ ဆတ္ထိန္း၊ ကပ္ကုန္း ေသာဌာနမ်ားတြင္ ညဥ္႕အိပ္စခန္းခ်၍ ပုလိပ္ဌာန မ်ားကုိ ၾကည္႕ရႈစစ္ေဆးရပါသည္။

ဗုိလ္တဲမရွိေသာရြာမ်ားတြင္ ျမိဳ႕သူၾကီးမ်ားအိမ္၌ တည္းခုိရသည္။ ၎ျမိဳ႕သူၾကီးမ်ားမွာလည္း တစိမ္းတရံ ဆန္ေတြမဟုတ္ၾကဘဲ ျမိဳဳ႕အုပ္ၾကီးဦးဘုိးေဆြတုိ႕၏ ေဆြမ်ိဳးအကုိင္းအခက္ အဆက္ အႏြယ္ မ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ဦးျမတ္ေက်ာ္သည္ နယ္လွည္႕ထြက္တုိင္းဇနီးႏွင့္ သၼီးကုိေခၚသြား ေလ့ရွိိသည္။ ထုိေခတ္ အခ်ိန္က နယ္လွည္႕ရသည္မွာ ႏြားလွည္းမ်ားႏွင့္ ျဖစ္ပါသည္။ တခါတရံ လည္္း လူကျမင္းစီး၍ ပစၥည္း မ်ားကုိ လွည္းႏွင့္တင္သည္။ က်မကုိ မိဘမ်ားက အလြန္အကၽြံ အလုိလုိက္သည္၊ အဘုိးအဖြား အေဆြအမ်ဳိး အသုိက္ အအုံ ကလည္း ၀ိုင္း၍ေျမာက္စားခ်စ္ခင္ၾကသည္။ ေရာက္ေလရာဌာနတုိင္းကလည္း၀ုိင္း၍ ခ်ီပင့္ၾက ခ်စ္ခင္ၾကသည္၊ က်မကုိယ္၌ကလည္း လူေလာက ၾကီးထဲေရာက္၍ လူမွန္းသိေသာအခ်ိန္ကစျပီး၊ မေတာင့္မတ မေၾကာင့္မၾက ႏွင့္ ခ်မ္းသာသုခကုိသာ မ်က္၀ါး ထင္ထင္ လက္ေတြ႕ခံစားရမႈတုိ႕ေၾကာင့္ ဆင္းရဲဒုကၡ ဆုိသည္မွာ ဘယ္လုိဟာမ်ိဳးေခၚမွန္းမသိ ေအာင္ရွိေနသာ အရြယ္ျဖစ္ပါေသးသည္။

ထုိသုိ႕ ပတ္၀န္းက်င္၏ အလုိ္လုိက္မႈေၾကာင့္ ဆုိးႏြဲ႕ေပေတမႈေတြက တျဖည္းျဖည္းတုိးလာသည္၊ ဖြားဖြား မမသက္သည္ မနက္တုိင္းနိစၥပါတ္ဘုရားကုိ ဆြမ္းပန္းကပ္ေလ့ရွိရာ သူ႕ဆြမ္းေတာ္ပြဲမ်ားမွာ မနက္တုိင္း ဘန္းၾကီးဘန္းငယ္ အသြယ္သြယ္ႏွင့္သစ္သီးမုန္႕ပဲတုိ႕ကုိ အလွအပခ်ယ္လွယ္၍ ကပ္ေလ့ရွိသည္၊ ျခံထဲမွ ထြက္သမွ် ခူးေပးရေသာဘု၇ားပန္းမ်ားကုိလည္း ပီးကျပစ္မဟုတ္ဘဲ ပန္းထီးပန္းခုိင္ သဖြယ္ အလွအယဥ္ ခ်ယ္လွယ္ျပဳျပင္ လုပ္ကုိင္ျပီးမွ ကပ္လွဴေလ့ရွိသည္၊ က်မသည္ ေတာ့တက္ မလုိက္ေသာ ေန႕ရက္မ်ား၌ ဖြါးဖြါး၏ ဘုရားဆြမ္းပန္း အလွျပင္ဆင္ေနျခင္းကုိ စိတ္ပါ၀င္စားစြာ ထုိင္ၾကည္႕ေနတတ္သည္၊ ထုိအခါ ဖြါးဖြါးသည္ လက္မွပန္းခိုင္ပန္းထီးမ်ား ျပဳလုပ္ရင္းႏႈတ္မွ လည္းက်မအားဒါနအေၾကာင္း, သီလ အေၾကာင္း ကုသုိလ္, အကုသုိလ္အေၾကာင္းတုိ႕ကုိ ခေလးမ်ား နားလည္လြယ္ေသာ စကားတုိ႕ျဖင့္ ေျပာၾကားေလ့ ရွိသည္။

တခါတရံ ေန႕ခင္းေန႕လည္ ဆုိလွ်င္ ပုံ၀တၱဳမ်ားကုိ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ေျပာၾကားတတ္သည္၊ ဖြါးဖြါး ေျပာၾကားေသာ ပုံ၀တၱဳမ်ားသည္ ငါးရာ့ငါးဆယ္နိပါတ္ေတာ္တည္းမွ ပုံမ်ားခ်ည္းသာျဖစ္ပါသည္၊ က်မအဘုိ႕ ငယ္စဥ္က ကုလားမအထိန္း မ်ားႏွင့္သာ ေနလာရသျဖင့္ ပုံ၀တၱဳမ်ားကုိ တၾကိမ္ မွ နားမေထာင္ ဘူးပါ၊ သုိ႕အတြက္ ခေလးတုိင္း နားေထာင္ျပီးသား သမရုိးက်ျဖစ္ေသာေရႊယုန္ ေရႊက်ားပုံ တုိ႕၊ ငန္းေတာ္ ေရေျမြမင္း မေဒြး စေသာပုံျပင္မ်ားကုိလည္း မၾကားဘူးေသးေပ၊ ယခုစတင္ၾကားရ ေသာပုံျပင္မ်ားမွာ အလြန္ အဆင့္အတန္း ျမင့္ေသာငါးရာ့ငါးပယ္ နိပါတ္ေတာ္ပုံျပင္မ်ားျဖစ္၍ ဘုရာေလာင္း ေမ်ာက္မင္းႏွင့္ ေဒ၀ဒတ္ တို႕ ကအစ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဘြဲ႕မွ ေ၀ႆႏၱရာ၌ ဂဏွာဇာလီ လွဴခဏ္းမွာ ခေလးခ်င္း သနားျပီး မ်က္ရည္ မ်ားျဖိဳင္ျဖိဳင္က်ခဲ့ရသည္၊ သို႕ေသာ္ ထိုစဥ္က တန္ဘိုးရိွေသာ နိပါတ္ေတာ္မ်ား၊ ဇာတ္ႀကီး ဆယ္ဘြဲ႕ မ်ားဟုသိနားလည္၍ေတာ့မဟုတ္ပါ၊ ပ႒မဦးစြာႀကားရဘူးေသာ ပုံျပင္မ်ားအျဖစ္ အစြဲနာ၍ မွတ္မိေန ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။

သို႕ေႀကာင့္ ေက်ာင္းမေနရေသး၍ စာတလုံးမွ မသင္ရမွီ ၆-ႏွစ္အရြယ္ကပင္ ငါးရာ့ငါးဆယ္ နိပါတ္ေတာ္ႏွင့္ ဇာတ္ႀကီး ဆယ္ဘြဲ႕ပါ ၀တၳဳဇာတ္လမ္းမ်ားကို ေနာေႀကေအာင္ မွတ္မိေနျပီျဖစ္ပါ သည္၊ ေမေမသည္ ေနာက္ပိုင္း အခ်ိန္်မ်ားတြင္ သားသၼီးကိုယ္၀န္ရိွုလာ၍ ေတာတက္ရာသို႕ မလိုက္ ႏိုင္ေတာ့ဘဲ အိမ္မွာ ေနရစ္ ရေသာအခါ က်မသည္ အိမ္ျခံႀကီးအတြင္းတြင္ ေျပးလႊားကစားသည့္ အခါကစား၍ ဖြားဖြားႏွင့္ အေမနားမွာ ေမ်ာက္ရႈံးေအာင္ ေဆာ့ေနတတ္သျဖင့္ ေမေမက နားေအး ေအာင္ေက်ာင္းထားေပးမည္ဆိုသည္၊ ဖြားဖြားတို႕ အိမ္ႏွင့္ တလမ္းႀကားတြင္ ၇-တန္းအထိသင္ႀကား ေပးေသာ ျမန္မာစာသင္ေက်ာင္း တခု ရိွသည္၊ ထိုေက်ာင္းတြင္ ရြယ္တူကစားဘက္ေတြ ရိွ၍လည္း သူတို႕ႏွင့္အတူ ကစားခ်င္သျဖင့္ ေက်ာင္းထား မည္ဆိုသည္ကို သေဘာက်မိသည္။

သို႕ေသာ္ ေက်ာင္းထားသည္ကို သေဘာမက်သူ႕မွာ က်မဖခင္ဦးျမတ္ေက်ာ္ ျဖစ္ပါသည္၊ သူ႕အလိုက မႏၱေလး ႏွင့္ ရန္ကုန္ရိွကြန္ဗင့္ေခၚ အဂၤသီလရင္ ေက်ာင္းမ်ားသို႕တခါထည္း ေက်ာင္း အိပ္ေက်ာင္းစား ပို႕ထားရန္ ရည္ရြယ္ထားသူျဖစ္ေသာေႀကာင့္ ျဖစ္ပါသည္၊ သို႕ေသာ္ေမေမက ေက်ာင္းခြဲပို႕ထားရန္ ငယ္ပါ ေသးသည္၊ တႏွစ္စႏွစ္ႏွစ္စ ဒီကဗမာေက်ာင္းမွာထားျပီး ဗမာစာကို ဘတ္တတ္ေအာင္ သင္ပါေစဦးဟု ဆိုသျဖင့္ သေဘာတူ လိုက္ရသည္။

ေက်ာက္သင္ပုန္း ေက်ာက္္တန္ကိုင္၍ က်မသည္ ေက်ာင္းသို႕စတင္သြားပါျပီ၊ ေက်ာင္းမွာ ေယာကၤ်ား ေလးႏွင့္ မိန္းကေလး အမ်ားရိွပါသည္၊ ထိုေခတ္ထိုျမိဳ႕ရိွ ေက်ာင္းသားအားလုံးထဲတြင္ က်မတေယာက္သာ လွ်င္ အဂၤလိပ္ဂါ၀န္ ႏွင့္ သားေရဘိနပ္၊ ေခါင္းကိုဦးထုပ္ဆံပင္က (ခေရာ့စ္)ေခၚ အတို၊ ေက်ာက္သင္ပုန္းက တဘက္ ႏွင့္ တေယာက္တည္း တဘာသာထီးထီးႀကီး ျဖစ္ေနပါသည္၊ မိန္းကေလးမ်ား ဗမာအကၤ်ီ လုံခ်ည္ႏွင့္ ဆံရစ္၀ိုင္း ေယာင္ထုံးသို႕မဟုတ္ ငယ္သူမ်ားကဆံရစ္၀ိုင္းမွ ႀကက္ေတာင္စည္း ကေလး ဗူးပြင့္ခြဲ လ်က္ရိွႀကသည္၊ ေယာကၤ်ားကေလးမ်ားကလည္း ဦးစြန္းဖုတ္ ေယာင္တုံးအခ်ိဳ႕ ကထုံးေျပာင္ ကေလး ေတြႏွင့္ ျဖစ္ႀကသည္၊ ဗိုလ္ဆံေတာက္ ပင္ ေပၚခါစျဖစ္ ပါသည္။

သူတို႕အေနႏွင့္ က်မေက်ာင္းသို႕ လာေသာအခါ ထူးထူးဆန္းဆန္း ျပဴးတူးျပဲတဲ ႀကည့္ႀကသည္၊ အခ်ိဳ႕ ကလည္း ကုလားမဂါဂရာႀကီး၀တ္လို႕ ဟယ္ဟုတအံ့တႀသေျပာသည္၊ အခ်ိဳ႕က ေယာကၤ်ား လဲမဟုတ္ဘဲနဲ႕ ဘြတ္ဘိနပ္ စီးထားသတဲ့ လို႕ဆိုသည္၊ အခ်ိဳ႕ကလဲက်မ မႀကားတႀကား ကုလားမ ေျခတန္ရွည္ လင္းေျမြ ကိုက္လို႕ေသဟု ေနာက္ႀကေျပာင္ႀကသည္၊ က်မေက်ာင္းလာ လွ်င္အနဲဆုံး ၃-ခါ ၄-ခါေတာ႔ ကုလားမ လာျပီ ကုလားမ ေျခတန္ရွည္စေသာ အသံမ်ားကို ၾကားေနရေသာအခါ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိ အမ်ားႏွင္႔ တစ္ေယာက္တည္း ဆိုေတာ႕ေၾကာင္စာစာ ျဖစ္ေန မိပါသည္။

ဝလံုးကို ဝို္င္းေအာင္ေရးတတ္ၿပီ ဆက္ရန္
.

3 comments:

Anonymous said...

ဖတ္ေကာင္းတုန္း...အမရာ..

မီးပ်က္သြားသလိုပဲ...ဟီးး


momiji

ေမဓာ၀ီ said...

က်မလည္း မိုးမင္းႀကီးလိုပဲ ထမင္းစားခ်ိန္ စာလာဖတ္တယ္ မေရႊစင္ဦးေရ ...
အဲဒီေရွ႕ပိုင္းေတြ ေမ့ေတ့ေတ့ ျဖစ္ေနတာ။
ကုလားမေခၚတဲ့အခန္းဖတ္ေတာ့ ၀င္းဦးနဲ႔ ၀ါ၀ါ၀င္းေရႊပါတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတခုကို သတိရတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက ျမန္မာ့႐ုပ္သံမွာ ျပန္ျပလို႔ၾကည့္ဖူးတာ။
၀ါ၀ါ၀င္းေရႊက ေက်ာင္းကို ဂါ၀န္နဲ႔လာေတာ့ မစၥဘူးယို ဂါ၀န္တို ဒူးကိုေျမွာက္ေတာ့ စာေျခာက္႐ုပ္ဆိုၿပီး စၾကတာေလ။
အဲဒီတုန္းကေတာ့ ကြန္ဗန္႔ေက်ာင္းမဟုတ္ရင္ ဂါ၀န္မ၀တ္ၾကေတာ့ အထူးအဆန္းျဖစ္ၿပီး စၾကတာေနမွာေနာ္။

ျမစ္က်ဳိးအင္း said...

အပိုင္း၂ အထိ ဖတ္ျပီးျပီ
ကိုယ္မသိမမွီလိုက္တဲ့ေခတ္ကို ဗဟုသုတ ရတယ္။
ေက်းဇူးပါအမေရ