Thursday, December 20, 2012

ေဆာင္းဝင္းလတ္ ၏ အာကာနီ

အာကာနီ

အာကာနီ နံရံကပ္စာေစာင္ ကို ရန္ကုန္၊ သဃၤန္းကၽြန္း၊ ရန္ကုန္သစ္ရပ္ကြက္ အနီးရိွ အေထြေထြဆီ စက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၆၄ခုႏွစ္ျဖစ္၏။
အေထြေထြ ဆီစက္ၾကီးမွာ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းကမ္းပါးတြင္ရိွသည္။ ဆီစက္၏ အေနာက္ဖက္တြင္ ကုတို႕ ဆိပ္ရိွသည္။ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းဟုိဘက္ကမိးသို႕ ကုသို႕သမၼာန္ရိွျပီး၊ လူတစ္ဦးလွ်င္ သမၺာန္စီးခ ငါးျပား ေပး စီးရသည္။ တစ္ဘက္ကမ္း တြင္ ေရတြင္းေခ်ာင္ေက်းရြာၾကီးရိွပါသည္။
ေက်းရြာသူေက်းရြာသား တခ်ိဳ႕လည္း သြားရင္းလာရင္း နံရံကပ္စာေစာင္ကို ၀င္ဖတ္သြား ၾကတာျမင္ရသည္။ နံရံကပ္စာေစာင္ တြင္ ပါ၀င္ေရးသားသူမ်ားမွာ ကိုေပသီး၊ တင္ဆင့္၊ ဘေခ်ာ၊ ေရႊဗ်ိဳင္း၊ မ်ိဳးခ်စ္၊ ညီညီ၊ ေ၀လင္း၊ လစ္စတန္ တို႕ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ပန္းခ်ီတာ၀န္ ယူေရးဆြဲေပး ရသည္။

ကိုေပသီးႏွင့္ ေမာင္တင္ဆင့္ မွာ ညီအစ္ကိုျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕က စာေပအႏုပညာကို လည္း၀ါသနာအရ စုေပါင္းလုပ္ကိုင္ၾက သလို အားကစားအေနျဖင့္ ေဘာလုံးအသင္းဖြဲ႕ထားသည္။ ရပ္ကြက္ေပါင္းစုံ ေဘာလုံးပြဲ မ်ားတြင္ ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲျပိဳင္ပြဲ၀င္ၾကည့္ ေမာင္တင္ဆင့္ သည္ ေဘာလုံး ကစားရာတြင္ ေရွ႕တန္းအလယ္လူအျဖစ္ ကစားျပီး ထူးခၽြန္သူျဖစ္သည္။ ေဘာလုံးကန္ ေသသပ္ သြက္လက္ေကာင္းမြန္သူျဖစ္သည္။ ကိုေပသီးႏွင့္ ေရႊဗ်ိဳင္း က တစ္လွည့္စီ ဂိုးဖမ္းေပးၾကသည္။
မွတ္မွတ္ ရရ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ တစ္ခါတရံတြင္ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းတစ္ဘက္ကမ္းသို႕ သမၺာန္ႏွင့္ ကူးသြားၾကျပီး ေရတြင္းေခ်ာင္းေက်းရြာ၊ သိမ္ေခ်ာင္းေက်းရြာမ်ားသို႕ သြားလည္ၾက သည္။ ရြာစဥ္ေလွ်ာက္ သြားၾကရာ သာယာေသာေက်းလက္ႏွင့္ ေတြ႕ထိၾကရသည္။ ေက်းရြာမ်ား တြင္ေရွးေဟာင္းေရတြင္းေရကန္၊ ေက်ာင္း ဇရပ္ မ်ားကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ရသည္။ ငွက္ကေလးေတြ ၏ ေတးဆိုသံ ကိုၾကားၾက ရသည္။ ေက်းရြာသဘာ၀ေရာင္းခ်ေသာ အစားအစာေလးေတြ ၀ယ္စားၾက သည္။

လမ္းဆက္ေလွ်ာက္ လာၾကရာ တျဖည္းျဖည္း ေက်းရြာမ်ားႏွင့္ ေ၀းလာၾကျပီး ေခ်ာင္းကူး ၾကိဳးတံတားၾကီး အနီးသို႕ ေရာက္လာၾကသည္။ အဂၤလိပ္အစိုးရလက္ထက္တြင္ တည္ေဆာက္ ခဲ့ ေသာၾကိဳး တံတားေဟာင္းၾကီးျဖစ္ သည္။ ၾကိဳးတံတားေအာက္တြင္ တရိပ္ရိပ္တသြင္သြင္စီးဆင္းေန ေသာငမိုးရိပ္ေရျပင္က စိမ္းျမျမ။ လူသူကင္းရွင္းတိတ္ဆိတ္ေသာ ေနရာတစ္ခုျဖစ္ျပီး တစ္ခါတရံမွ သာၾကိဳးတံတားၾကီးမွ ျဖတ္ကူးသူ တစ္ေယာက္စႏွစ္ေယာက္စ ကို ေတြ႕ရသည္။
ငါးဖမ္းေသာ တံငါေလွကေလး တစ္စင္းႏွစ္စင္းေလာက္လည္း ျဖတ္သြားျဖတ္လာေတြ႕ရတတ္ သည္။ ေခ်ာင္း တစ္ဘက္ ကမ္းႏွား လယ္ကြင္းမ်ားသာတစ္ေမွ်ာ္ တစ္ေခၚရိွေနသည္။ လယ္တဲမ်ားမွာ လည္းတစ္တဲႏွင့္ တစ္တဲ ေ၀းလြန္း လွသည္။ တစ္ခါက လယ္ကန္သင္းရိုးမ်ားအတိုင္း ေလွ်ာက္သြား ၾကရင္း ႏြားေပါက္ ကေလး တစ္ေကာင္ အေဖာ္ဆြဲျပီး ေယာင္လည္လည္ျဖစ္ေနတာေတြ႕ရ၍ တဲတစ္တဲသို႕ ဆြဲေခၚသြားျပီး အပ္ႏွံေပးခဲ့ ရဖူးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕တိုင္းျပည္မွာ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းျပီးစျဖစ္သည္။

ယခင္အိမ္ေစာင့္အစိုးရဟု ေခၚေသာဗိုလ္ေန၀င္း လက္ထက္ကလည္း သာေကတ၊ ေတာင္ဥကၠလာ ၊ ေျမာက္ဥကၠလာ ၊ ျမိဳ႕သစ္ မ်ားတည္ေဆာက္သလို စစ္တပ္ကျပန္အာဏာ သိမ္းျပီး ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီ နာမည္ႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ျပန္ေတာ့ အဆိုပါလယ္ကြင္းရိုင္းမ်ားေနရာတြင္ လယ္သမားမ်ားအား ဖယ္ရွားခိုင္းျပန္သည္။ ၀န္ခ်ီစက္၊ ေျမတူးစက္ယႏၱရားၾကီးေတြႏွင့္ ဆူဆူညံညံျဖစ္လာသည္။ အလုပ္ သမားေတြ စည္စည္ ကားကားျဖစ္လာသည္။ သု၀ဏၰျမိဳ႕သစ္တည္မလို႕တဲ့ဟု အသံၾကားၾကရ သည္။
သု၀ဏၰ မွာ အပိုင္း၂ပိုင္းေတြ႕လာရသည္။ တစ္ပိုင္းက ၀န္ထမ္းမ်ားအတြက္ တန္ဖိုးနည္းတိုက္ခန္း တန္းလ်ား ပုံစံမ်ား တည္ေဆာက္ကာ က်န္တစ္ပိုင္းက သီးသန္႕လုံးခ်င္းတိုက္ျခံ၀င္းမ်ားျဖင့္ သီးျခား စစ္ဗိုလ္ၾကီးမ်ား ၏ ေနရာထိုင္ခင္းျဖစ္သြားျခင္းပင္။

ရန္ကုန္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရြာ သို႕မဟုတ္ ဆိုက္ကားသမား၊ တကၠစီသမားမ်ား၏ အေခၚအေ၀ၚအရ ၃၇ မင္းရပ္ကြက္ ဆိုတာေတြ၊ ဗိုလ္ေန၀င္းႏွင့္ အေပါင္းအပါမ်ား လက္ထက္တြင္ ေပၚေပါက္လာသည့္ ကမၻာေအး ဘုရားလမ္း ခ်င္းေခ်ာင္းျခံ တ၀ိုက္၊ ၀င္ဒါမီယာ၊ ေတာင္ဥကၠလာ၊ ေငြၾကာရံရိပ္သာ၊ သု၀ဏၰ ျမိဳ႕သစ္တို႕တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရြာေခၚ ၃၇မင္းရပ္ကြက္ တို႕ ခမ္းနားထည္၀ါလာသလို ေအဒီလမ္း အင္း ယားကန္အနီးတ၀ိုက္မွာလည္း ဆရာ့ဆရာၾကီး မ်ားက ေနရာယူထားလိုက္ၾကျပန္သည္။ တိုင္းျပည္ အတြက္လူတိုင္းအလုပ္လုပ္ေနၾကတာပါပဲ။ သို႕ေသာ္လည္း.......အဲ.....ေပါ့ ခင္ဗ်ာ။
အခြင့္အေရး ကို ဇြတ္အတင္းရေအာင္ယူသူေတြကလည္း ရိွလာရေပသေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း ေမာင္တင္ဆင့္ သည္ ၃၇မင္း မ်ား၏ စက္ကြင္းမွ မလြတ္မကင္းျဖစ္ခဲ့ရေသး၏။ သူသည္ Plumber ေခၚ ပိုက္ျပင္အလုပ္ရုံ တစ္ရုံ တြင္ အလုပ္၀င္လုပ္ျပီး မၾကာမီျမန္မာစာဆိုျမန္မာပညာရိွ၊ လြတ္ လပ္ ေရးႏွင့္ ျငိမ္း ခ်မ္းေရး ဗိသုကာၾကီးလည္းျဖစ္ေသာ ျမန္မာကဗ်ာဆရာၾကီး ဆရာၾကီးသခင္ ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ၏ အုတ္ဂူ သို႕ သြားကာ လြမ္းသူ႕ပန္းေခြခ်မိခဲ့၏။

တို႕အတြက္ ၃၇မင္းမ်ား ၏ ပါးကြက္အာဏာသားမ်ားက သူ႕ကိုေခၚယူစစ္ေဆးကာ အလုပ္မွထုတ္ ပယ္လိုက္ေလ သည္။ ေၾသာ္...ျမန္မာစာဆို ျမန္မာစာေပပညာရွိၾကီးကို လူထုလူတန္းစားထဲက အႏုပညာ သမားေတြ က ဂါရ၀မျပဳရဘူးတဲ့လားဗ်ာ။
ငယ္သူငယ္ခ်င္း တင္ဆင့္ႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ စာနယ္ဇင္းေလာကထဲသို႕ တ၀ဲလည္လည္ေရာက္ရိွခဲ့ၾက သလို သူ႕ အစ္ကို ကိုေပသီး ကလည္း ေရာက္ရိွျပီးသား ျဖစ္ေနသည္။ တင္ဆင့္သည့္ မဂၢဇင္း၀တၳဳ မ်ားလည္း ေရးသလို လုံးခ်င္း၀တၳဳမ်ား လည္းေရးသည္။ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ျမစ္၀ကၽြန္း ေပၚေဒသ င၀န္ျမစ္ကမ္းပါးေပၚရိွ ပုသိမ္ျမိဳ႕ တြင္ ျပန္ဆုံစည္းရသည္။ ကၽြန္ေတာ္စက္ျပင္ စက္ေမာင္း သမားလုပ္ေနေသာ ၃၀၄သေဘၤာ ပုသိမ္ျမိဳ႕ သီတာတံတား မွာ ေခတၱဆိုက္ကပ္ထားခိုက္ တစ္ည မွာသူေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။

ၾကံခင္းဘိလပ္ေျမစက္ရုံတြင္ သူအလုပ္၀င္လုပ္ေနရာမွ ပုသိမ္သို႕အလုပ္ကိစၥႏွင့္လာရင္း ကၽြန္ေတာ့္ ကို၀င္ႏႈတ္ဆက္ျခင္းျဖစ္ သည္။ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ညဘက္လမ္းေလွ်ာက္ရင္း စာေပအႏုပညာ ကိစၥ မ်ား ေျပာၾက ဆိုၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ္က ပုသိမ္ျမိဳ႕ ဇီးဘိန္ဟိုတယ္တြင္ သူ႕ကိုျပဳစုေကၽြးေမြးကာ ညစာထမင္းကို ရုပ္ရွင္မင္း သားၾကီးေနစိုး၏ အစ္မဖြင့္လွစ္ထားေသာ ပုသိမ္ကမ္းနားလမ္းရိွ "မ်ိဳး"ထမင္းဆိုင္တြင္ ေကၽြးေမြး လိုက္သည္။ ျပီးေတာ့ စတိတ္ရိႈးတီး၀ိုင္းသြားၾကည့္ၾကသည္။ ငု၀ါေတးဂီတအဖြဲ႕ျဖစ္၏။
ထိုစဥ္က ေတးသံရွင္ မဂ်စ္၏ ဗုဒၶံသရဏံဂစၦာမိ သီခ်င္းကလည္း ေခတ္စားေနသလို ပုသိမ္ျမိဳ႕သား ေလးေတးသံရွင္ အဂၢ၏ "ညဥ့္လယ္ယံေတးသမား" သီးခ်င္းကလည္းေခတ္စားေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါသည္။ တျပိဳင္းတည္းမွာပင္ အုတ္ဖိုျမိဳ႕မွ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းပိုးပိုး၏ အမ်ိဳးေတာ္စပ္ေသာ ပန္းခ်ီ ဆရာ ၾကီးဦးဘသစ္၏သားျဖစ္သူ လူငယ္ေတးသံရွင္ စိတ္သစ္၏ "ဂစ္တာ တစ္လက္ အရက္ကတစ္စည္ မိန္းမလွေလးကတစ္ေယာက္" သီခ်င္းကလည္း ေခတ္စားေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။

ထိုညက စတိတ္ရိႈ္းမွအျပန္ ကၽြန္ေတာ့္သေဘၤာမွာပင္ တစ္ဆင့္ညအိပ္ သြားပါ သည္။ ေနာက္တစ္ ေန႕မနက္ က်ေတာ့ ဟသၤာတၾကံခင္းသို႕ သူျပန္သြားပါသည္။ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ျပန္ဆုံတိုင္း ငယ္ သူငယ္ခ်င္းေတြ အေၾကာင္း ေျပာ မိၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ား ကြယ္လြန္ၾကေလျပီ။ လစ္စတန္ႏွင့္ မ်ိဳးခ်စ္ တို႕မရိွၾကေတာ့ျပီ။ ထူးျခားတာ က ေရႊဗ်ိဳင္းႏွင့္ ညီညီျဖစ္သည္။ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ ေပ်ာက္သြားၾကျခင္းပင္။ ဘယ္ရပ္ဘယ္ရြာ သို႕ ထြက္သြားၾကမွန္းမသိရဘဲ ယေန႕အထိ သတင္း အစအနမရျခင္းက ထူးျခားလွသည္။

ညီညီ မွာ ကၽြန္ေတာ့္အေဖဘက္ က ညီ၀မ္းကြဲေတာ္စပ္ပါသည္။ သူ႕အစ္ကို ဥၾသႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာၤအုပ္စု တစ္စု ထဲမွာ အလုပ္လုပ္ခဲ့ၾကဖူးသည္။ ပင္လယ္ျပင္သြား သေဘၤာအုပ္စုမွာတုန္းက အင္းမသေဘၤာမွာ ဥၾသရိွေနကာ အင္းယားသေဘၤာမွာ ကၽြန္ေတာ္ရိွေနခဲ့သည္။ တင္ဆင့္၏ အစ္ကို ျဖစ္သူ ကိုေပသီး က ႏိုင္ငံေရး ၀ဲၾသဃ ထဲေရာက္သြားျပန္ျပီး ေထာင္အၾကိမ္ၾကိမ္က်ခဲ့ျပန္သည္။
ကိုေပသီး က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ N.L.D ပါတီ၀င္မို႕ ေထာင္ခဏခဏက်ျခင္းျဖစ္သည္။ တင္ ဆင့္ေရးေသာ ျမည္းတစ္ေကာင္ အမည္ရိွ ျမန္မာ၀တၳဳတိုကို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအိုဆာကာ တကၠသိုလ္မွ ဂ်ပန္ဘာသာျဖင့္ ထုတ္ေ၀ေသာ စာအုပ္တြင္ ဂ်ပန္လိုပုံႏွိပ္ေဖာ္ျပျခင္းခံရပါသည္။ ငယ္သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ ထိုစာအုပ္ေလး ထဲ တြင္ ဂ်ပန္ ဘာသာျဖင့္ ဆုံဆည္းမိၾကျပန္သည္။ ေရစက္အမည္ရိွ ကၽြန္တာ့္၀တၳဳတိုကေလးလည္း အဆိုပါစာအုပ္ ထဲ တြင္ ပါ၀င္ခဲ့ပါသည္။

တစ္ခါတြင္ ႏိုင္ငံေရးျပစ္မႈျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္အင္းစိန္အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ အက်ဥ္းသားျဖစ္ေနခိုက္ သတင္း တစ္ခုၾကား လိုက္ ရသည္။ ငယ္သူငယ္ခ်င္း တင္ဆင့္က ကၽြန္ေတာ့္အေၾကာင္း အေကာင္း အဆုိးေတြ ကို ေဆာင္းပါးေရးေန သည္ တဲ့။
ေလထန္ကုန္း ရဲ႕ ညေနခင္းမ်ား စာအုပ္အတြက္တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ေထာင္က်စဥ္က ေထာင္ထဲမွာစာ ဖတ္ခြင့္မရိွ ယခုလို တီဗီၾကည့္ခြင့္လည္းမရိွဘဲ အေနအတိုင္က်ပ္တည္းဆင္းရဲေသာ ကာလပါ။ စာမ ဖတ္ရေတာ့ စာငတ္ ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က ယခု အင္ဒီပင္းဒင့္ဂ်ာနယ္ႏွင့္ ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္းမွ အယ္ဒီ တာကိုမ်ိဳးျမင့္ညိမ္း၊ ဒီလႈိင္းဂ်ာနယ္ မွ ကိုနီလုံးဦးႏွင့္ နိဒါန္းသစ္စာေပမွ ကိုေအာင္ေဇာ္မင္းတို႕လည္း အင္းစိန္ေထာင္ထဲမွာ ရိွေနၾကသည္။ သူတို႕ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ မေတြ႕ရ။ ေထာင္၀င္စာေတြ႕ခ်ိန္မွာေတာ့ ကိုမ်ိဳးျမင့္ညိမ္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တစ္ခါတစ္ရံ ဆုံမိတတ္သည္။

သို႕ေသာ္ စကားေျပာခြင့္ ႏႈတ္ဆက္ခြင့္မရ။ အေတာ္ဆိုးလွတဲ့ ကာလၾကီးပါလား၊ အျပင္ေလာက မွာရိွေနေသာ ငယ္ သူငယ္ခ်င္းေမာင္တင္ဆင့္ က ကၽြန္ေတာ့္ ကို သတိတရရိွလွစြာျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ အေၾကာင္းဆိုး တာေတြေရာ ေကာင္းတာေတြေရာ ေသာင္းေျပာင္းေႏွာကာ စာတစ္ပုဒ္ေပတစ္ဖြဲ႕ ေရးေနသည္ဟု သတင္းၾကား ရေတာ့ "မင္းအေၾကာင္း ငါကျပန္ေရးတဲ့အခါက်ရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေတြပဲ ေရးမယ္ကြ၊ မင္းကတကယ္ လည္း လူေကာင္း စာေကာင္း သမားပါကြာ၊ မင္းကတကယ္ရိုးသားျဖဴစင္တဲ့ စာေရးဆရာပါတင္ဆင့္ ရာ ငါက စာသာေကာင္း ရင္ေကာင္းမယ္ လူကေတာ့ လူဆိုးကြ" ဟုကၽြန္ေတာ့ရင္ထဲမွာ ေျပာေနမိခဲ့သည္။ 

အက်ဥ္းေထာင္၏ ဆည္းဆာရိပ္မ်ားတြင္ ငယ္သူငယ္ခ်င္း တခ်ိဳ႕ အေၾကာင္း ကို လူငယ္ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာ စာေပ သမား မေကြးသားရီေဇာ္ အား ကၽြန္ေတာ္ေျပာမိ တတ္သည္။ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ေထာင္ထဲက အေဆာင္တစ္ခု ထဲမွာ ေနၾကရခ်ိန္ျဖစ္သည္။ သူက တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္း ရိွ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ျခံေရွ႕၊ တရားေဟာပြဲ ကို သြားနားေထာင္ မိ ေသာျပစ္မႈေၾကာင့္ ေထာင္ က်ေန ခ်ိန္ျဖစ္ သည္။
သူေထာင္ မွ လြတ္လာေသာအခါ Beauty မဂၢဇင္းတြင္ ၀င္အလုပ္လုပ္သည္။ ႏိုင္ငံျခားသို႕ စာနယ္ ဇင္း ပညာေလ့လာေရး သြားသည္။ ထိုေနာက္မွာ SATORI ရုပ္ရွင္ကုမၸဏီကို တည္ေထာင္ကာ မင္းသား ရဲတိုက္ႏွင့္ အတူ သူကဒါရိုက္တာလုပ္ျပီး ဇာတ္ကားေတြရိုက္ပါေတာ့သည္။ တင္ဆင့္က စာလည္းေရးရင္း ပိေတာက္ပြင့္သစ္ မဂၢဇင္းမွာ အယ္ဒီတာ၀င္လုပ္သည္။ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ လူခ်င္း သိပ္မဆုံမိတတ္ၾကေပ။ စာေတြေတာ့ မ်ားမ်ားေရးေနၾကသည္ ည။ စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခုတြင္ လူခ်င္းဆုံမိၾကသည့္ တစ္ၾကိမ္ရွိ ခဲ့ျပန္ သည္။

အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ N.L.Dမွ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ေအာင္ဆန္းပင္လုံ စာၾကည့္တိုက္ စာေပေဟာေျပာပြဲ မွ ဖိတ္ၾကား၍ ကၽြန္ေတာ္သြားေဟာရသည္။ အက်ဥ္းေထာင္မွလြတ္ေျမာက္လာ ခါစ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား လူငယ္တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုေနဘုန္းလတ္၊ ေမာင္တင္ဆင့္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ သုံးေယာက္ေဟာေျပာၾကရသည္။ တစ္ရက္ တြင္ လမ္းၾကံဳသျဖင့္ ပိေတာက္ပြင့္သစ္မဂၢဇင္းတိုက္သို႕ ကၽြန္ေတာ္၀င္ျပီး သူ႕ကိုႏႈတ္ဆက္သည္။ အစ္ကိုၾကီး ကိုစိမ္းနီ၊ ေမာင္တင္ဆင့္ႏွင့္ ဆရာ၀န္ၾကီး ေဒါက္တာလြဏ္းေ၀တို႕ကိုေတြ႕ရသည္။

"ငါ့လည္ပင္း မွာ အက်ိတ္ကေလးေတြ႕ရလို႕ကြ၊ အဲဒါဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဆိုတာ တိုင္ပင္ေနၾကတာ" ဟုတင္ဆင့္ ကေျပာသည္။ သိပ္မၾကီးပါ။ အဆီအက်ိတ္ကေလးဟုထင္ရသည္။ မၾကာမီေနာက္ရက္ မ်ားတြင္ ေဆးရုံတက္ျပီး သူခြဲစိတ္ ကုသမႈ ခံရေၾကာင္း ၾကားရသည္။ ေနာက္ထပ္ၾကားရျပန္သည္က ေတာင္ၾကီးျမိဳ႕အထိသြားကာ ဓါတ္ကင္ ရျပန္သည္တဲ့။ တစ္ရက္မွာေတာ့ သူ႕ဒုတိယအၾကိမ္ေဆးရုံ ျပန္တက္ရျပန္သည္။ ပန္းခ်ီ ကိုယဥ္မင္းပိုက္ က...
"ေဆာင္း သူငယ္ခ်င္းကို သြားၾကည့္ပါဦး ရန္ကုန္ေဆးရုံၾကီးမွာလည္ပင္းက အစာျမိဳ႕လို႕မရလို႕ ဗိုက္ကပိုက္ နဲ႕အစာသြင္းေန ရတယ္" ဟုေျပာသည္။ ရနံ႕သစ္ မဂၢဇင္းတိုက္မွာ ဆုံးစည္ရေသာ စာေရးဆရာစိုးျမင့္လတ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေဆးရုံ သို႕သြားကာ လူနာကိုၾကည့္ၾကသည္။

သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္လက္ခ်င္းဆုပ္ကိုင္ထားမိသည္။ ငယ္သူငယ္ခ်င္းေရ မင္းကိုစိုးရိမ္တယ္ကြဟု ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲ မွာ ဂယက္ထေနသည္။ မၾကာမိသူ ေဆးရုံမွဆင္းသည္။ ေနာက္တစ္ခါ ျပန္တက္ရျပန္သည္။ ထိုကာလမ်ား အတြင္း လတ္လတ္ဆတ္ ဆတ္ခရီးျပင္းကဗ်ာကို သူေရးခဲ့ပါေသးသည္။
သူ႕ကဗ်ာ ဖတ္ျပီး ကၽြန္ေတာ္စိတ္ထိခိုက္မိသည္။ တင္ဆင့္ေရး မင္းကိုငါခ်စ္တယ္။ မင္းရဲ႕ Artအႏု ပညာကို ငါခ်စ္တယ္ကြ။ ခ်စ္ခင္လို႕မွ မ၀ေသးခင္ တယ္လီဖုန္းသတင္း၀င္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ စာေရးဆရာ ေမာင္မိုးယံက ကၽြန္ေတာ့ဆီဖုန္းဆက္သည္။ သူသတင္းၾကားရသည္တဲ့။ စာေရးဆရာ ေမာင္တင္ဆင့္ ဆုံးျပီတဲ့။ မၾကာပါေခ်။ စာနယ္ဇင္းသမား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ ဆီ ဖုန္း လွမ္းဆက္ၾကပါျပီ။

"ေဆာင္းၾကီး....မင္းသူငယ္ခ်င္း ကိုတင္ဆင့္ စက္တင္ဘာ ၂၈၊ မနက္ ၁ နာရီ မိနစ္ ၂၀က ဆုံးျပီး" တဲ့။
တစ္ေယာက္ကေတာ့ "ရန္ကုန္ေဆးရုံၾကီး ကင္ဆာေဆာင္မွာဆုံးတာဗ်"တဲ့။

သူကၽြန္ေတာ့္ထက္ အသက္ငယ္ပါသည္။ ခုမွ ၆၃ႏွစ္ရိွေသးတာ။ ဘာတတ္ႏိုင္မလဲ တင္ဆင့္ရာ။ မင္းကေတာ့ ၀ဋ္ ကၽြတ္သြားျပီေပါ့။ ဘာတစ္ခုမွ မည္မည္ရရမသုံးမက်တဲ့ ဒီေျမ၊ ဒီေရ၊ ဒီေသသၾကီး ထဲက မင္း လြန္ေျမာက္ခြင့္ ၀ိမုတၱိ ရသြားျပီေပါ့ကြာ။ ဟုတ္တယ္။ ငါတို႕ျမိဳ႕ၾကီးက မာယာျမိဳ႕ၾကီးကြ။ ေကာက္က်စ္ပတ္စက္တဲ့ လွ်ိဳ႕၀ွက္ လက္နက္ေတြနဲ႕ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ျမိဳ႕ၾကီး။
ဒီတစ္ခါ ကၽြန္ေတာ့္ေတာက္ေခါက္သံက ေတာ္ေတာ္ေလးျပင္းထန္လိမ့္မည္ထင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ ထဲမွာေတာ့ ငယ္စဥ္ကတင္ဆင့္တို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဖန္တီးခဲ့တဲ့ "အာကာနီ" နံရံကပ္ စာေစာင္ ေလး ကို မေမ့ေသးေပ။

ေဆာင္းဝင္းလတ္
သရပါမဂၢဇင္း ၂၀၁၂ ဒီဇင္ဘာလ
.

1 comment:

ေနာ္ေနာ္ said...

ဘာတစ္ခုမွ မည္မည္ရရမသုံးမက်တဲ့ ဒီေျမ၊ ဒီေရ၊ ဒီေသသၾကီး ထဲက မင္း လြန္ေျမာက္ခြင့္ ၀ိမုတၱိ ရသြားျပီေပါ့ကြာ။ ဟုတ္တယ္။ ငါတို႕ျမိဳ႕ၾကီးက မာယာျမိဳ႕ၾကီးကြ။ ေကာက္က်စ္ပတ္စက္တဲ့ လွ်ိဳ႕၀ွက္ လက္နက္ေတြနဲ႕ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ျမိဳ႕ၾကီး။
ဒီတစ္ခါ ကၽြန္ေတာ့္ေတာက္ေခါက္သံက ေတာ္ေတာ္ေလးျပင္းထန္လိမ့္မည္ထင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ ထဲမွာေတာ့ ငယ္စဥ္ကတင္ဆင့္တို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဖန္တီးခဲ့တဲ့ "အာကာနီ" နံရံကပ္ စာေစာင္ ေလး ကို မေမ့ေသးေပ။