Wednesday, August 1, 2012

ၾကဴးႏွစ္ ၏ ဇာတ္ေကာင္ေတြဆီက ထြက္ေျပးတဲ႕ဇာတ္လမ္း, အပိုင္း (၃)

''ငါတုိ႔ ဒီေန႔ ခ်ိန္းလိုက္တာ ရက္အေရြးမွားျပီတူတယ္ စန္းခ်ိဳ၊ ဒီေန႔ ျပႆဒါးေန႔ၾကီးလား မိသဘူး'' ဟုသန္းဆိုင္ က ခပ္တိုးတိုးညည္းဟလိုက္သည္။ တံငါသည္၏ သမီးသည္ ဘုန္းၾကီးလူထြက္၏ သားကဲ့သုိ႔ ျပႆဒါးေတြ၊ ရက္ရာဇာေတြ၊ ၀ါရမိတၱဳေတြ မသိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ သန္းဆိုင္ကို ဘာတစ္ခြန္း မွလည္း ျပန္မေျပာေပ။
ထိုစဥ္၊ ေစာေစာက ထြက္သြားေသာ ကေလးသံုးေယာက္ထဲမွ၊ အၾကီးဆံုးေကာင္မေလး လည္း ဂါ၀န္စုတ္ တဖားဖားႏွင့္ ေျပး၀င္လာသည္။ ''အမၾကီး တုိ႔ကို အေဖၾကီးေခၚေနတယ္။ ဒီလူၾကီးလည္း လာခဲ့ရမယ္တဲ့'' ဟု သတင္းေပး ႏိႈးေဆာ္ျပီးေသာ္ ေကာင္မေလးသည္ ..ဘာစိတ္ကူးေပါက္မွန္းမသိ၊ သန္းဆိုင္ ၏ ေက်ာကုန္းကို လက္၀ါး ကေလးျဖင့္ ပုတ္ကာလွစ္ခနဲ ေျပးထြက္သြား၏။ (အင္း...ဒီေကာင္ မေလးလည္းက်ပ္ျပည့္ပံုမရဘူး) ဟု သန္းဆိုင္ အတြင္းက်ိတ္ စိတ္ညစ္ သြား မိျပန္ေတာ့ သည္။
ကို ဆက္ဖတ္ရန္...............

''လာ သန္းဆိုင္၊ အေဖက ဘာအမိန္႔ေတာ္ ျမတ္ခ်မွတ္ဦးမလဲမသိဘူး''
စန္းခ်ိဳက သန္းဆိုင္၏ ဒဏ္ရာမရွိေသာ လက္ေမာင္းကို ပုတ္လိုက္သျဖင့္၊ သန္းဆိုင္မွာ တင္းကုပ္ထဲမွာ၀ပ္ျပီး စားျမံဳ႕ျပန္ေန ခိုက္၊ သခင္ကႏြားဖားၾကိဳးလာအဆြဲခံရေသာ ခိုင္းႏြား ၾကီးတစ္ေကာင္ကဲ့သုိ႔၊ ေလးေလးတြဲ႕တြဲ႕ ထရပ္ လိုက္သည္။
''နင့္အေဖ အမူးေျပသြားျပီတူတယ္''
''သူက အျမဲတမ္းပံုမွန္ အတိုင္းပဲ၊ နင္ဘာမွ ၀င္မေျပာန႔ဲ၊ ၾကားလားသန္းဆိုင္၊ ငါပဲေျပာမယ္'' ဟုစန္းခ်ိဳက တိုးတိုး က်ိတ္က်ိတ္ ကပ္မွာေ နစဥ္၊ သန္းဆိုင္သည္ ရံႈမဲ့ထားသည့္ မ်က္ႏွာပါရွိ ရာ၊ ဆံပင္တိုနံ႔န႔႔ံႏွင့္ ဦးေခါင္းၾကီးကုိ တဆတ္ဆတ္ ညိတ္ျပေနရျပန္သည္။ သိမ္ငယ္စိတ္ က သူ႔ကို ဖိစီးထားပံုလည္း ရပါေလသည္။

စန္းခ်ိဳမွာ မူကား၊ ေသခ်ာေပါက္ အႏိုင္ရမည့္ ျပိဳင္ဘက္ႏွင့္ ထိုးသတ္ရခါနီး လက္ေ၀ွ႔သမ်ား တစ္ဦး၏ ဟန္ပန္ကဲ သို႔ ေျမာက္ၾကြေျမာက္ၾကြ ျဖစ္ေနသည္။ မ်က္လံုးမည္းမည္း ရြဲရြဲေတြက ညေန(၄) နာရီိခန္႔၊ ေနေရာင္ျခည္ထဲမွာ ရႊန္းရႊန္းေတာက္ေန ၾက၏။ မ်က္ႏွာထားကလည္း၊ အိမ္ေထာင္ေရးကိစၥ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးရမည့္ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ႏွင့္ မတူ၊ စစ္ေျမျပင္ မွာလံွစြပ္တက္ေသနတ္ကိုင္၍ ကင္းေစာင့္ေနေသာ စစ္သည္ေတာ္ၾကီး၏ မ်က္ႏွာထား ကဲ့ သို႔ တင္းမာေအးစက္ေနသည္။

ဦးဖိုလူသည္ သန္းဆိုင္ႏွင့္ စေတ႔ြတုန္းက ပံုစံအတိုင္း ဒူးေပၚေပါင္ေပၚ ထိုင္ေန၏။ သူ႔ေရွ႕တြင္ အရက္ကရားႏွင့္ ဖန္ခြက္ မရွိေတာ့။ သို႔ေသာ္ ခ်က္အရက္(၄) ပုလင္း ဆန္႔ေသာ အျဖဴေရာင္ ပလစ္စတစ္ပံုးတစ္လံုးႏွင့္ လက္ကိုင္ျပဳတ္ေနေသာ ပိန္ရႈံ႕ရႈံ႕ သတၱဳမတ္ခြက္ တစ္လံုးတို႔ႏွင့္အတူ၊ ေျမပဲေၾကာ္ ပန္းကန္တစ္ခ်ပ္ သူ႔ေရွ႕ မွာ ေရာက္ေနျပန္ေတာ့၏။ သူ႔မ်က္ႏွာသည္ ပိုမိုမည္းၾကဳတ္ေနျပီး မ်က္ခံုးေတြက မီးေထာက္ မီးလွ်ံေတြ ထြက္အန္က် ေတာ့ မလို ရဲရဲတြက္လ်က္ ရွိၾကသည္။ (အေျခအေနေကာင္းပံုမရဘူး) ဟု သန္းဆိုင္ စိတ္အား ပ်က္စြာ ေတြးလိုက္၏။

''ဒီမ်ာ အုတ္ဖိုစုက ဘုန္းၾကီးလူထြက္၊ လယ္ပိုင္ရွင္ ကိုကံေငြရဲ႕သား သန္္းဆိုင္၊ မင္းကိုငါ တဲ့တိုးေျပမယ္။ ငါေျပာတာ ေကာင္းေကာင္းၾကီး မွတ္ထားကြ၊ မင္းတို႔ဘက္က ငါ့သမီးနဲ႔ သေဘာမတူႏိုင္ဘူးဆိုေတာ့ ငါကလည္း ပါးကိုက္ လုိ႔ နားျပန္ကိုက္ရေတာ့မွာပဲ၊ ငါကလည္း င့ါသမီးကို မင္းနဲ႔မေပးစားႏိုင္ဘူးကြာ...ရွင္းလား... ''
အဘိုးၾကီး က မတ္ခြက္ထဲမွ ခ်က္အရက္ကို ေမာ့ခ်ေနခိုက္ သန္းဆိုင္ႏွင့္ စန္းခ်ိဳတို႔၊ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ျပဴးျပဴးပ်ာပ်ာၾကည့္မိၾကသည္။ သန္းဆိုင္မွာ ရပ္ေနရာမွ လဲက်ေတာ့မလို ဒယီးဒယိုင္ျဖစ္ သြား သည္။
စန္းခ်ဳိ သည္ တဲအိမ္၏နံရံတစ္ေနရာရွိ ဓားမတိုကေလး တစ္လက္ကို လွစ္ခနဲေျပး၍၊ ထရံ ၾကားမွ ႏႈတ္ယူ လိုက္၏။

ထိုေနာက္ ဓားကို လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ဆုပ္ကိုင္လ်က္ နတ္ပူးေဇာ္သကဲ့သို႔၊ နဖူးမွာကပ္ျပီး ေသာ္၊ စန္းခ်ိဳသည္ ဦးဖိုးလူ ၏ ေရွ႕သို႔ တုိးကပ္သြားသည္။ ဦးဖိုးလူက သမီးျဖစ္သူ၏ အျပဳအ မူကိုစတ္၀င္စားျခင္း မရွိဟန္မ်ိဳးျဖင့္ အရက္ခြက္ ကို တစိမ့္စိမ့္ ေမာ့ေသာက္ေနျပန္သည္။
'' အေဖရံႈခ်ည္ႏွပ္ခ်ည္ မလုပ္ပါနဲ႔၊ ေန႔ခင္းတုန္းက အေဖစကားတစ္မ်ိဳးေျပာတယ္၊ အခု တမ်ိဳးေျပာတယ္၊ အခုေနာက္ တစ္မ်ိဳး ေျပာင္းေျပာတယ္။ အေဖဗေလာင္းဗလဲလုပ္ေပမဲ့ ကၽြန္မက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို လံုး၀ မေျပာင္းဘူး။ သမီး ကို သန္းဆိုင္နဲ႔ အိမ္ေထာင္မျပဳေစခ်င္ ရင္ ဒီဓားနဲ႔သာ ကၽြန္မလည္းပင္းကို ပိုင္းခ်လိုက္ေတာ့'' စန္းခ်ိဳ က ပကတိတည္ျငိမ္ျပတ္သားေသာ အသံျဖင့္ ေျပာရာမွ အသြားထက္ပံုရေသာ ဓားမတိုကေလးကို ဖခင္ၾကီး၏ေရွ႕  ၀ါးၾကမ္းေပၚ သို႔ အသာအယာခ်ျပီး ဆံထံုးကိုေျဖကာ လည္းစင္းေပး လိုက္၏။ ''ေတာက္ မသာမကေလး''

ၾကံဳး၀ါးေရရြတ္ရင္း၊ ဦးဖိုးလူက ဓားကို ဖ်တ္ခနဲေကာက္ျပီး တဲေရွ႕ငါးေျခာက္လွန္းစင္ဘက္ သို႔ လႊင့္ပစ္ လိုက္ျပီးေနာက္-
''ငါ့မွာအလိုလို ကမွ ငရဲမ်ားရတဲ့အထဲ နင္က ငရဲလာေပးေနျပန္ျပီ။ သြား-သြား၊ ဒီေလာက္ ေတာင္ အျဖစ္သည္းေနရင္ သန္းဆိုင္ေနာက္ ကို လိုက္သြားေတာ့၊ နင့္ကိုသမီးစာရင္းကေန ငါဖ်က္လိုက္ျပီ၊ င့ါကိုလည္း ဖေအလို သေဘာမထားနဲ႔၊ ငါရွိရာအရပ္ ကိုလည္း ေျခဦးမလွည့္ နဲ႔'' ဟုလည္ေခ်ာင္းသံၾကီးျဖင့္ ေအာ္ေျပာသည္။
တစ္ခ်ိန္တည္း ၌ သန္းဆိုင္သည္ ေသြးရူးေသြးတန္း အမူအရာျဖင့္ စန္းခ်ိဳ၏ လက္ေမာင္း တစ္ဖက္ ကို ေျပးဆြဲလိုက္၏။

''မွားကုန္မယ္ စန္းခ်ိဳ မွားကုန္မယ္။ စိတ္လိုက္မာန္ပါ မလုပ္ပါနဲ႔ဟာ ငါေတာင္းပန္ပါတယ္၊ စဥ္းစဥ္းစားစား လုပ္စမ္းပါ စန္းခ်ိဳရာ'' စန္းခ်ိဳသည္ မ်က္ရည္ရစ္၀ဲေနခဲ့ေသာ၊ သန္းဆိုင္၏ မ်က္ႏွာၾကီးကို တစ္ခ်က္ေစာင္းငဲ့ ၾကည့္ျပီး၊ သူမ၏လက္ ကို သန္းဆိုင္၏ လက္ထဲကေန ေဆာင့္ရုန္းလိုက္ရာ၊ အားလြန္ျပီး လွ်င္၊စန္းခ်ိဳ၏ တံေတာင္ဆစ္ရိုးသည္ သန္းဆိုင္၏ ေမးရိုးကို ပင့္ရိုက္လိုက္သလို ျဖစ္သြား ေတာ့သည္။ ညည္းတြားရင္း၊ ဒယိမ္းဒယိုင္ျဖစ္ေနေသာ သန္းဆိုင္ ကို ၾကည့္မေနေတာ့ဘဲ၊ စန္းခ်ိဳသည္ တဲၾကမ္းခင္းေပၚသို႔ ခုန္တက္ကာ အတြင္း က်က် အခန္းထဲသို႔ ေျပး၀င္သြား၏။

ထိုအခ်ိ္န္၌၊ ေဒၚေစာပုသည္ ဦးဖိုးလူအား လက္ညႈိးေငါက္ေငါက္ထိုးရင္း၊ ျမန္မာစကားတစ္ ၀က္ကရင္စကား တစ္၀က္ျဖင့္ ျပစ္တင္ရႈခ်ေန၏။ ဦးဖိုးလူကား ေဒၚေစာပု၏ စကားေတြကို နားေထာင္ေနဖို႔ မဆိုထားဘိ။ သူႏွင့္ တစ္လံအကြာ မွာ ေဒၚေစာပုရွိေနသည္ဟု အသိ အမွတ္ျပဳပံုပင္မရေပ။ သူသည္ အရက္ တစ္က်ိဳက္ ေသာက္လုိက္၊ ေျမပဲေၾကာ္ တေဖ်ာက္ ေဖ်ာက္၀ါးလုိက္ႏွင့္ ဒူးတစ္လံုး ကိုပင္ ႏွန္႔ေနေသး၏။
သန္းဆုိင္ မွာ လက္ေမာင္း မွ ေ၀ဒနာေဟာင္းကို ေမ့ျပီး ေမးရိုးမွေ၀ဒနာသစ္ကို မခ်ိမဆံ့ ခံစားေနရေလသည္။ မွားျပီ၊ အၾကီးအက်ယ္ မွားျပီ၊ စန္းခ်ိဳေခၚရာကို လိုက္လာမယ့္အစား ငါတုိ႔တစ္ေနရာရာကို ထြက္ေျပးၾကရမွာ ဟုေနာင္တ ေတြးျဖင့္ ပူးေဆြးမြန္းက်ပ္ေနမိျပန္၏။ လက္ရွိအက်ပ္အတည္းထဲမွာ၊ ဘယ္လို ထြက္ေပါက္ရွာရမည္ ကို မစဥ္းစားႏိုင္ေတာ့ ေလာက္ေအာင္၊ သူ႔ဦးေႏွာက္မွာ ထံုထိုင္းေအးခဲလ်က္ရွိသည္။

အရူးဖိုးတာ အပါအ၀င္၊ စန္းခ်ိ၏ေမာင္ငယ္၊ ညီမငယ္(၄)ေယာက္က၊ သန္းဆိုင္ကို ေတာထဲကဖမ္းလာခဲ့ျပီ၊ ယခုအခါ ေႏွာင္ၾကိဳးတန္းလန္းႏွင့္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ေတြ႔ ေနေသာေမ်ာက္တစ္ေကာင္ကို ၀ိုင္းၾကည့္သလို မလွမ္းမကမ္း မွ ၾကည့္ေနၾက၏။ သန္းဆိုင္ ကိုယ္တိုင္ အခ်ဳပ္အေႏွာင္မိသကဲ့သို႔ မၾကံဳစဖူးေအာင္၊ စိတ္ဒုက ၡေရာက္ေနမွန္း ထိုသတၱ၀ါ ကေလးမ်ား မသိၾကရွာေပ။ သန္းဆိုင္အား '' ေမ်ာက္ပြဲ'' ၾကည့္သလို ၾကည့္ေနၾကသူေတြ မွာ စန္းခ်ိဳ ကို ရိပ္ခနဲျမင္လိုက္သည္ႏွင့္ တေစၦေတြလို ရုတ္ျခည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကေတာ့ ၏။

စန္းခ်ိဳသည္ ၾကိမ္ဆြဲျခင္းအစုတ္ကေလးကို ဆြဲ၍၊ တဲၾကမ္းခင္းေပၚမွ ခုန္းဆင္းလာ သည္။ ျပီးလွ်င္၊ ေျမျပင္ေပၚ တြင္ က်ံဳ႕က်ဳ႕ံထိုင္လိုက္ျပီး၊ ဖခင္ႏွင့္ မိခင္ကို ဦးသံုးၾကိမ္ခ်သည္။ ဦးဖိုးလူက အရက္ေသာက္မပ်က္ဘဲ၊ စန္းခ်ိဳကို မ်က္ႏွာလႊဲထားေသာ္ လည္း၊ ေဒၚေစာပုမွာ မ်က္စိမ်က္ႏွာပ်က္ ဂနာမျိငိမ္ ျဖစ္ေန၏။ သုိ႔ျဖစ္ေနရာ မွ ေဒၚေစာပုသည္ စန္းခ်ိဳေျပးဖက္ လိုက္ျပီး... ''ဟဲ့စန္းခ်ိဳ၊ ညည္းငါဘာလုပ္တာလဲ'' ဟုငိုသံပါပါ ေမးလိုက္သည္။
''ကၽြန္မအေမ တို႔နဲ႔ မေနေတာ့ဘူး။ သူေခၚရာလိုက္သြားေတာ့မယ္၊ ဒီအိမ္မွာေနလုိ႔လည္း မျဖစ္ေတာ့ဘူး''

''အို ဒီလိုလုပ္လုိ႔ ဘယ္ျဖစ္မလဲ စန္းခ်ဳိ'' သားအမိႏွစ္ေယာက္ ဖက္သူဖက္၊ ရုန္းသူက ရုန္းလုပ္ေနစဥ္၊ ဦးဖိုးလူက၊ အရက္ ထည့္ေသာ သတၱဳမတ္ခြက္ကို ၀ါးၾကမ္းေပၚသို႔ ေဂ်ာင္းခနဲျမည္ေအာင္ ေဆာင့္ခ် လိုက္သည္။
''ေဟ့၊ ေစာပု လႊတ္ေပးလိုက္စမ္း၊ သင္းယူခ်င္တဲ့သူကိုယူ၊ သင္းေနခ်င္တဲ့ ေနရာမွာ ေနပေစ၊ သင္းနဲ႔ ငါတု႔ိနဲ႔ ဘာမွ မပတ္သက္ေတာ့ဘူး၊ သူသြားလုိရာ သြားပါေစ၊ သူလည္း အေတာင္အလက္စံုျပီပဲဟာ၊ ငါတုိ႔ဘက္ ကလည္း မိဘ၀တၱရားေက် ပါျပီ''
ေဒၚေစာပုသည္ စန္းခ်ိဳကိုလႊတ္ျပီး၊ ဦးဖိုလူဘက္သို႔ လွည့္လိုက္ျပန္၏။ ဘာမိဘ၀တၱရား ေက်တာလဲ၊ ဘာေက် တာလဲ၊ သမီးကို မဂၤလာကေလးမွ ေဆာင္မေပးႏိုင္တာဟာ မိဘ၀တၱရားေက်သလား ကိုဖိုးလူ၊ ေတာ္ေျပာေတာ့ ေတာ္ငယ္ငယ္က ဘုန္းၾကီးဦးတိကၡ ေက်ာင္းမွာ ေနဖူးေသးဆို။ မေကာင္းျမစ္တာ၊ ေကာင္းရာညြန္လတ္၊ အတတ္သင္ေစ၊ ေပးေ၀ႏီွးရင္း ထိမ္းျမားျခင္းလွ်င္၊ ၀တ္ငါးအင္...ဖခင္မယ္ တုိ္႔တာ ဆိုတဲ့မိဘ၀တၱရား ငါးပါး ဆိုတာ မသင္ခဲ့ရဘူးလား''

ဦးဖိုးလူသည္ ၾကမ္းကိုလက္၀ါးႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ပုတ္ကာ၊ ခြက္ထိုးခြက္လန္ရယ္ေမာစ ျပဳေတာ့ သည္။ ထိုင္၍ ရယ္ေနရာမွ၊ ၾကမ္းေပၚသို႔လွဲခ်ကာ၊ လက္ေတြေျခေတြ လႈပ္ခါရင္း၊ စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ ရယ္ေမာျပန္ေလသည္။
''ဟားဟား၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက ထြက္ေျပးျပီး ငါးမွ်ားတံစကိုင္တဲ့ ေန႔ က စလိ႔ု၊ သင္ခဲ့ရတဲ့ စာေတြ အကုန္လံုး ငါ ေမ့ပစ္လုိက္ျပီဟ ေစာပုရဲ႕ ဟားဟား''
ဦးဖိုးလူတုိ႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ၊ သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္းသာ အာရံုစိုက္ေနခိုက္၊ စန္းခ်ိဳႏွင့္ သန္းဆိုင္တုိ႔ တဲၾကီးအနီကေန ခပ္သုတ္သုတ္ ထြက္လာခဲ့ၾကသည္။ စန္းခ်ိဳသည္ သန္းဆိုင္၏ ေသတၱ ကေလးကို ရြတ္ရင္း၊ လက္တစ္ဖက္က သူမ၏ အေကာင္းဆံုး၀တ္စံု သံုးေလးစံုပါရွိေသာ ၾကိမ္ဆြဲျခင္းစုတ္ကေလးကို ဆြဲထားသည္။ သန္းဆိုင္မွာ လက္ေမာင္းမွ ကိုက္ခဲသည့္ ေ၀ဒနာေၾကာင့္၊ ေျခေထာက္မ်ားပါ မသန္စြမ္းေတာ့သည့္ အလား၊ ေျခတရြတ္ ဆြဲ၍ ေလွ်ာက္လ်က္ရွိ၏။

ထိုအခိုက္၊ သူတို႔ေနာက္သို႔ အရပ္ပုပ်ပ္ပ်ပ္၊ ကိုယ္ကာယက်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္၊ အသား မည္းမည္း၊ ဆံပင္ရွည္ ကုပ္ေထာက္ႏွင့္ လူငယ္တစ္ေယာက္ အေမာတေကာ ေျပးလုိက္လာ ေလသည္။ သူကား...စန္းခ်ိဳႏွင့္ အသက္(၁)ႏွစ္ခြဲ သာျခားေသာ စန္းခ်ိဳ၏ေမာင္ငယ္ ''သာထူး'' ျဖစ္၏။ သာထူးသည္ လံုခ်ည္တိုတို၀တ္ထားျပီး အက်ၤီမရွိ၊ ဖိနပ္မပါ။ မ်က္ႏွာတြင္ ရႊံေျခာက္အခ်ိဳ႕ စြန္းကပ္ေနၾက၏။
''အစ္မၾကီး စန္းခ်ိဳ...အစ္မၾကီးစန္းခ်ိဳ''
သာထူး က အစာနင္ေနေသာ ၀မ္းဘဲတစ္ေကာင္၏ အသံမ်ိဳးျဖင့္ လွမ္းေအာ္သည္။

စန္းခ်ိဳတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ျပိဳင္တူရပ္လိုက္ၾကျပီး၊ သာထူးကို လွည့္ၾကည့္လိုက္ၾကသည္။ သာထူးသည္ စန္းခ်ိဳကုိ အစိမ္းလိုက္ ၀ါးစားေတာ့မလိုၾကည့္ရင္း အသက္ျပင္းျပင္းရႈလ်က္၊ စန္းခ်ိဳအနီးသို႔ကပ္လာ၏။
''နင္ ဒါ ဘာလုပ္တာလဲ စန္းခ်ိဳ မိသားစုကို အရွက္ခြဲတာလား၊ နင္သူ႔ေနာက္မလိုက္ရဘူး။ အိမ္ကိုျပန္''
သာထူး မွာ ေဒါသေၾကာင့္ေလာ...အရွက္ေၾကာင့္ေလာ မသိ။ မည္းနက္ေသာ မ်က္ႏွာမွာ ပို၍နက္ေမွာင္မႈိင္း ညိဳေန ၏။ သားထူး ၏ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးကလည္း သိသိသာသာ ဆတ္ဆတ္တုန္ေနသည္။ စန္းခ်ိဳ က ႏႈတ္ခမ္း တစ္ခ်က္မဲ့ကာ...
''ဟင္း အေရးထဲ မွာ နင္က ဇယား၀င္ရႈပ္ေနျပန္ျပီ၊ ငါ့ကိစၥမွာ နင္ဘာမွ ၀င္မရႈပ္နဲ႔။ ဘာတစ္ခြန္းမွ မဟနဲ႔၊ နင္နဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္ဘူး'' ဟု ေအာ္သည္။

''မဆိုင္ဘူးဟုတ္လား စန္းခ်ိဳ၊ နင္နဲ႔ငါနဲ႔ ေမာင္ႏွမအရင္းေခါက္ခါက္ၾကီးဆိုတာေတာင္ နင္ေမ့သြားျပီလား၊ နင့္မွာ ေမာင္ႏွမ စိတ္ မိသားစုစိတ္ေကာ ရွိေသးရဲ႕လား...ဟင္''
စန္းခ်ိဳ က ေငးေၾကာင္ေၾကာင္ ရပ္ေနသည့္ သန္းဆိုင္ဘက္သို႔ လွည့္လိုက္သည္။
“သန္းဆိုင္ က ေၾကာင္ကန္းကန္းႏွင့္ သူ၏ ေသတၱာအပိန္အလိမ္ကေလးကို လွမ္းယူေနစဥ္၊ စန္းခ်ဳိက လက္ထဲမွ ႀကိမ္ဆြဲျခင္းစုတ္ ကို ေၿမၾကီးေပၚသို႔  ခ်လိုက္ျပီး၊ ဆြဲျခင္းထဲတြင္ ရွိေန ေသာာ ဘယ္အခ်ိန္ က ေကာက္ထည့္လာမွန္းမသိသည့္၊ သူမကိုယ္ထိုင္ ထရံၾကား မွ ႏုတ္ယူ ျပီး ဦးဖိုးလူေရွ႕သို႔ခ်ေပးခဲ့ေသာ ဓားမတိုကေလးကို ဆြဲထုတ္လိုက္၏။ ဓားက အရြယ္ေသး ေသာ္လည္း အသြားထက္ပံုေတာ့ရ၏။ '' သာထူး င့ါကိစၥမ်ာ နင္ဘာမွ၀င္မရႈပ္နဲ႔၊ ငါ့လမ္းငါ ေလွ်ာက္မယ္၊ ငါ့လမ္းကို လာပိတ္တဲ့ သူေတြကေတာ့ ဇာက္ျပတ္မွာပဲ''

ေရွ႕တိုးေတာ့မည့္ သာထူး၏ ေျခလွမ္းမ်ားေနာက္သို႔ တြန္႔ဆုတ္သြားၾက၏။ သူသည္ စန္းခ်ိဳ၏ မ်က္ႏွာကို တစ္လွည့္၊ လက္ထဲမွဓားကိုတစ္လွည့္ ထိတ္လန္႔ အ့ံၾသဟန္ၾကည့္ ေနသည္။
''သြား၊ င့ါေရွ႕က ျမန္ျမန္ထြက္သြားစမ္း သာထူး၊ နင္ငါအေၾကာင္းသိတယ္ေနာ္'' ဟုဆိုရင္း၊ စန္းခ်ိဳက ဓားကို ၀င့္လိုက္ျပန္၏။
သာထူးသည္ အားမတန္၍ မာန္ေလွ်ာ့လိုက္ရသည့္ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ စန္းခ်ိဳ တုိ႔ကို ေက်ာခိုင္းလိုက္ သည္။ ေက်ာမခိုင္းမီ၊ မခံခ်ိမခံသာ ၀မ္းေခါင္းသံၾကီးျဖင့္-
''ငါနားလည္ျပီ စန္းခ်ိဳ၊ နင့္မွာ မိသားစုစိတ္မရွိေတာ့တဲ့အျပင္ လူစိတ္ပါ ေပ်ာက္သြားျပီ၊ လူေတာထဲေနျပီး လူစိတ္ မရွိရင္ နင္ေဘးေတြ႕မွာပဲ၊ ေဘးမေတြ႔ပါေစနဲ႔ ငါဆုေတာင္းလိုက္ ပါရဲ႕'' ဟူ၍ လႈိက္လွဲေလးပင္ စြာ ေျပာခဲ့ေသးသည္။

''ဟဲ့ မသာ၊ သြားမွာသြားစမ္း၊ စကားၾကီး စကားက်ယ္ေတြ လာအူမေနနဲ႔''
စန္းခ်ိဳ ကလည္း မေအာင့္ႏိုင္မအည္းႏိုင္ ေငါက္ထုတ္ပစ္ေအာင္ ေငါက္ထုတ္လုိက္ပါ ေသး၏။ သန္းဆိုင္ကေတာ့ မ်က္စိေပကလပ္ ေပကလပ္ႏွင့္ ပါးစပ္အေဟာင္းသား ျဖစ္ေနသည္။ သူသည္ သားအဖေတြၾကားမ်ာလည္း ထိထိေရာက္ေရာက္ ေျဖရွင္းေပး ႏိုင္ျဖင္းမရွိေပ။ ယခု...ေမာင္ႏွမၾကားမွာလည္း ဘာမွ ညွိႏိႈင္းမေပးႏိုင္ဘဲ၊ ၾကက္ဖၾကီး လည္လိမ္ထားသလို ျပဴးေၾကာင္လ်က္သား ျဖစ္ေန၏။
စန္းခ်ိဳ က ေနျခည္၀င္း၀င္းေတာက္ဆဲ အေနာက္ဘက္ေကာင္းကင္ဆီသုိ႔၊ မ်က္လံုးေတြ ေရွ႕မွာ လက္၀ါးကာရင္း လွည္းၾကည့္သည္။
''သြားၾကမယ္ေဟ့ သန္းဆိုင္...၊ သံုးအိမ္စုကို မေမွာင္ခင္ေရာက္မွ ျဖစ္မယ္''
''သံုးအိမ္စု'' ဆိုေသာစကားလံုးေၾကာင့္ သန္းဆိုင္ၾကက္သီးျဖန္းျဖန္း ထသြား၏။

''သံုးအိမ္စု '' သည္ရြာနာမည္တစ္ခု ျဖစ္ေသာ္လည္း ေက်းရြာအဂၤါရပ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သူေနရပ္၀န္းတစ္ခု မဟုတ္ေပ။ သံုးအိမ္စုဟု ေခၚတြင္ၾကေသာ္လည္း သံုးအိမ္စုတြင္ စုစုေပါင္း အိမ္ေျခ(၁၈) လံုးရွိ၏။ သုိ႔ရာတြင္ အိမ္(၁၈) လံုးတြင္အိမ္ ဟု သတ္မွတ္ေခၚေ၀ၚ ေလာက္သည့္ အေဆာက္အအံု တစ္ခုမွ်ရွိ မေနေပ။ ေလးတိုင္စင္ သာသာ၊ တစ္ဖက္ရပ္တဲ သာသာ ဓနိမိုးတဲအိမ္ကေလးမ်ားကိုသာ ေတြ႕ႏိုင္ေပ၏။ စန္းခ်ိဳတို႔၏ ဝက္လူးရြာမွ၊ ေတာင္ဘက္စူးစူး (၇)မိုင္အကြာတြင္ ေရနက္ကြင္းဟုေခၚေသာ၊ ဧကေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ က်ယ္ဝန္း သည့္ ကြင္းျပင္က်ယ္ႀကီးရွိေနၿပီး၊ ထုိကြင္းျပင္က်ယ္ႀကီးအလယ္ ဗဟိုခ်က္မေလာက္တြင္ (၃)ဖာလံု ပတ္လည္ခန္႔ ကုန္းမို႔မို႔ကေလးရွိေနတာ၊ ထိုကုန္းေပၚရွိ အိမ္စုကို သံုးအိမ္စုဟု ေခၚၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သံုးအိမ္စုကို အနီးဆံုးေက်းရြာႀကိးျဖစ္သည့္ ေတာင္သူလယ္သမားအမ်ားစု ေနထိုင္ၾကရာ ေခ်ာင္းေဆာက္ ရြာႀကီးရွိ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕အစည္းက (၁)မိုင္အကြာကေန လွမ္း၍အုပ္ခ်ဳပ္သည္။

 အဂၤလိပ္ကိုလိုနီ ေခတ္ကတည္းက သံုးအိမ္စုတြင္ အရပ္လူႀကီးမရွိခဲ့သည္မွာ ယခုထက္တိုင္ျဖစ္၏။ သံုးအိမ္စုု တြင္ အရပ္လူႀကီးခန္႔အပ္ေနရာေပး၍ မရဟု အဆိုရွိသည္။ သက္ဆိုင္ရာမွ၊ သံုးအိမ္စုတြင္ အရပ္လူၾကီးတစ္ေယာက္ေယာက္ ခန္႔ထားလိုက္ပါက၊ မၾကာမီ ထိုအရပ္  လူၾကီးမွာေခ်ာင္း အရိုက္ခံရေလ့ ရွိသည္ဟုလည္း ရာဇာ၀င္မွာလာသည္။ အနည္းဆံုးေတာ့ ထိုအရပ္လူၾကီး၏ အိမ္ေမြးတိရစာၦန္ၾကက္ဘဲ၀က္သာ မက၊ ေခြးေတြေၾကာင္ေတြ ပါ ေပ်ာက္ရွ(လူခိုးခံရ)တတ္သည္ဟု တစ္နယ္လံုးက  နားလည္ထားၾကသည္။ စင္စစ္ သံုးအိမ္စုသည္ အမွီအခိုကင္းမဲ့စြာ ကိုယ္သေဘာကိုယ္ေဆာင္၍  ရွင္သန္ေနေသာ အထီးက်န္လူအဖြဲ႕ အစည္း ကေလး ျဖစ္ေတာ့သည္။

ယခုလို ေႏြေခါင္ေခါင္ကာလဆိုလွ်င္၊ သံုးအိမ္စု ပတ္ပတ္လည္တြင္ ပင္လယ္၀ါၾကီး ၀ိုင္းရံ ထားသကဲ့သို႔၊ ရုိးျပတ္ေတာ ဖံုးလႊမ္းရာ လယ္ကြင္းေတြက တစ္ေမွ်ာ္တစ္ေခၚ ပတ္ခ်ာ ၀ိုင္းေနသည္။ ေန႔ခင္းဆိုပါကသံုးအိမ္စုကို ပတ္၀ိုင္းေနေသာ ကြင္းျပင္ၾကီးထဲတြင္ တံလွပ္ ေတြတရိပ္ရိပ္ထသျဖင့္ အာရံုေမွာက္မွားၿပီး ၾကည့္လိုက္လွ်င္ သံုးအိမ္စု ကို ေရျပင္ေဖြးေဖြးက ဝိုင္းရံထားသည္ဟု ထင္စရာျဖစ္ေနမည္။ ထိုအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ သစ္ရိပ္ ဝါးရိပ္ ေကာင္းေသာ သံုးအိမ္စုတဲ၌ ၾကက္တိုက္ပြဲ(ၾကက္ဝိုင္း)ေတြ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲမွ် ဆူည့စည္ကားေနလိမ့္မည္။ ၾကက္ဝိုင္းႏွင့္ အနီေထာင္ကဲ့သို႔ေသာ ေလာင္းကစားဝိုင္း မ်ားတြင္ တက္ႀကြစြာ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲေနၾကသူမ်ားမွာ သံုးအိမ္စု သားေတြ မဟုတ္။ ဝန္းက်င္ရွိ ေက်းရြာအုပ္စုမ်ားမွ ျဖတ္လမ္းလိုက္ စီးပြားေရးသမားမ်ား သာ ျဖစ္ၾက သည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ သံုးအိမ္စုသားေတြ ဘာလုပ္ေနၾကသလဲ။

သူတို႔က ဧည့္သည္ေတြကို ထမင္းဟင္းေရာင္းခ်ၾကသည္။ အရက္ႏွင္႔ေဆးလိပ္ ကြမ္းယာေရာင္းၾကသည္။ ပစၥည္း ေရႊေငြလက္ဝတ္လက္စား အေပါင္ခံၾကသည္။ ကယ္ရီယာ စက္ဘီးမ်ားျဖင့္ အခေၾကးေငြမ်ားယူ၍ လိုရာခရီး ကို ပို႔ေဆာင္ေပးၾကသည္။
ဤသို႔ေသာ တရားမဝင္ ဥပေဒခ်ိဳးေဖာက္သည့္ ေလာင္းကစားပြဲကို သက္ဆိုင္ရာမွ လက္ပိုက္ၾကည့္ေနခဲ့ ပါသလား။
သက္ဆုိင္ရာ ဥပေဒဘက္ေတာ္သား ဝန္ထမ္းမာ်းသည္ သံုးအိပ္စုမွ ေႏြရာသီေလာင္းကစားပြဲေတြကို ႏွိမ္နင္းရန္ အတန္တန္ႀကိဳးပမ္း ခဲ့ၾကသည္။ ႀကိဳးပမ္းသေလာက္ ေအာင္ျမင္မႈမရခဲ့ဟု ဆိုရပါမည္။ သူတို႔သည္ ကိုင္းဖ်ား ကိုင္းနားေလာက္ ကိုသာ၊ ခုတ္ပိုင္းရွင္းလင္းႏိုင္ခဲ့ၾကၿပီး ပင္စည္ႏွင့္ အျမစ္ကို မၿဖိဳခြင္းႏိုင္ခဲ့ေပ။

သို႔ျဖစ္ရျခင္းတြင္ သံုးအိမ္စုသား လူလည္တစ္ေယာက္၏ ပေယာဂလည္း ပါဝင္သည္။
တိုးေရႊ႔ အမည္ရွိေသာ ထိုလူလည္သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကို ေရာက္သခိုက္၊ အေဝးၾကည့္ မွန္ေျပာင္း တစ္လက္ကို ဝယ္ယူလာခဲ့၏။ ထိုမွန္ေျပာင္းသည္ ကိုက္(၂၀၀၀) အကြာအေဝးထိ ပီျပင္ ရွင္းလင္းစြာ ျမင္ႏိုင္စြမ္း ရွိေလသည္။ သံုးအိမ္စုရွိ အျမင့္ဆံုး ေမ်ာက္ေခ်ာပင္ အထက္ပိုင္းသို႔ တက္၍ ယာယီလင့္စင္ကေလးထိုးကာ၊ ထိုလင့္စင္ေပၚ ကေန တိုးေရႊ၏ အေဝးၾကည့္မွန္ေျပာင္းျဖင့္ ၾကည့္လိုက္လဆင္...၊ ပတ္ပတ္လည္ကြင္းျပင္ထဲရွိ သက္ရွိ သက္မဲ့ အရာဝတၳဳမ်ားအားလံုးကို (ကိုက္၂၀၀၀ အတြင္း) ၾကည္လင္ျပတ္သားစြာ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္သည္။

ေလာင္ကစားဝိုင္းေတြ က်င္းပေလ့ရွိေသာ နံနက္ (၉)နာရီမွ၊ ညေန (၅)နာရီအတြင္း၊  သံုးအိမ္စုသား ကင္းသမားႏွစ္ေယာက္ သည္ အလွည့္က် လင္စင္ေပၚတက္၍၊ မွန္ေျပာင္းျဖင့္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာသို႔ စူးစမ္းေလ့လာ ၾကရသည္။ ထိုကင္းသမားႏွစ္ေယာက္ သည္ ဧည့္သည္ေလာင္းကစားသမားအားလံုးကို မွတ္မိိ သူမ်ားျဖစ္ၿပီး။ မ်က္ႏွာစိမ္းဆိုလွ်င္လည္း မွန္ေျပာင္းထဲမွာ ေတြ႕သည္ႏွင့္ ေျမြလား ႀကိဳလား ဆိုသည္ကို ခ်က္ခ်င္း ခြဲျခားႏိုင္စြမ္းရွိၾကသည္။ မိမိတို႔၏ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းကို အႏၱရာယ္ျပဳႏိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားလာေနၾကၿပီဆိုသည္ႏွင့္ ကင္းသမား သည္ အသင့္ေဆာင္ထားေသာ ခရာကို တရႊီးရႊီး တြတ္လိုက္ေတာ့သည္။

တာဝန္ရွိသူမ်ားေရာက္လာေသာ အခါ ထန္းရည္ဝိုင္းဖြဲ႕ေနသူမ်ား၊ ေရေႏြးၾကမ္းေသာက္ရင္း စကားစျမည္ေျပာေနသူ မ်ား၊ ကက္ဆက္ ဖြင္ၿပီး အရက္မူးမူးႏွင့္ ကခုန္ေနၾကသူမ်ာကိုသာ ေတြ႕ၾကရေလသည္။ တိုက္ၾကက္ဖ မ်ားလည္း ဘယ္ေရာက္ကုန္ၿပီမသိ။ ဖဲခ်ပ္ဆိုလို႔လည္း စုတ္ျပတ္ေနသည့္ ဖဲခ်ပ္္တစ္ခ်ပ္ကိုမွ်  မေတြ႕ရ။ ကေလးမ်ားသည္ မွန္ရာကို ေျပာေလ့ရွိ သည္ဟု ယူဆကာ၊ ကေလးမ်ား ကို ေခ်ာ့ခ်ည္တစ္ခါ၊ ေျခာက္ခ်ည္တစ္လွည့္ျဖင့္ ေမးအံ့။ ေခါင္းတစ္ခါတည္း ခါေနၾကေသာ ''သစၥာရွင္'' ကေလးမ်ား ကိုသာ ႀကံဳေတြ႕ရေပလိမ့္မည္။
သံုးအိမ္စုသား က်ား/မ အားလံုးကလည္း၊ လူႀကီးမင္းမ်ားကို ထိုက္သင့္သလို ဧည့္ဝတ္ျပဳ ရင္း တစ္ (ဘူး)တည္း (ဘူး)ေနၾကေတာ့ သည္။ ဤကဲ့သို႔ ဥပေဒကို လက္တစ္လံုးျခား လွည့္ဖ်ားေနျခင္းကို လူႀကီးမင္းတို႔ ခံျပင္းလြန္း လွေပသည္။

“ခင္းဗ်ားတို႔ ဒီအလုပ္ေတြ ရပ္တန္းကရပ္ၾကေနာ၊ ေဟာဒီသံုးအိမ္စုကုန္းကေလးဟာ လူေနရြာ သတ္မွတ္ ထားတဲ့ေနရာ မဟုတ္ဘူး။ ေျမပံုထဲမွာဆိုရင္ ဒီေနရာဟာ အစိုးရပိုင္ေျမသက္သက္ပဲ၊ ခင္ဗ်ားတို႔က အစိုးရေျမေပၚ မွာ အခြင့္မဲ့က်ဴးေက်ာ္ၿပီး ေနေနၾကတာ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ကို အခ်ိန္မေရြး ေနရာေရႊ႕ခိုင္းလို႔ရတယ္”
တစ္ခါက စိတ္တိုတတ္ေသာ လူႀကီးမင္းတစ္ဦးက၊ အထက္ပါအတိုင္း သတိေပးစကားေျပာခဲ့ဖူးသည္။ ထိုအခါ သံုးအိမ္စု တြင္ အသက္အႀကီးဆံုးျဖစ္ေသာ မ်က္စိတစ္ဖက္လပ္ အဘိုးအို “ဦးဖဲေဆာင္”က....
“က်ဳပ္တို႔ မက်ဴးေက်ာ္ရေပါင္ဗ်ာ၊ ကုလားျဖဴမင္းလက္ထက္ကတည္းက က်ဳပ္တို႔မိဘေတြဒီကုန္းမွာ အေျခ တက်ေနၿပီး လယ္လုပ္ လာခဲ့ၾကတာပါ”ဟုဝင္ေျပာသည္။ လူႀကီးမင္းသည္ ပို၍စိတ္တိုသြားၿပီး....
“အခု ကုလားျဖဴေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး အဘိုးႀကီး” ဟု ေဟာက္လိုက္သည္။

စာရြက္စာတမ္း အေထာက္အထားမ်ားမရွိသည့္တိုင္ သံုးအိမ္စုကုန္းကို ပိုင္ဆိုင္သူမွာ ေခ်ာင္းေစာက္ေက်းရြာတြင္ ကိုလိုနီေခတ္ က အႀကြယ္ဝဆံုး ျဖစ္ခဲ့ေသာ ဘုရားဒကာ၊ ေက်ာင္းဒကာ၊ ေျမပိုင္ရွင္ လယ္ပိုင္ရွင္ တိုက္နယ္သူႀကီး “ဦးေလာ္ေပၚ” ဆိုသူျဖစ္၏။ သူက၊ မ်က္ႏွာျဖဴ မ်က္ႏွာနီ ေၾကးတိုင္အရာရွိမ်ားႏွင့္ေပါင္းၿပီး သံုးအိမ္စုကုန္း ကို အပိုင္ဝယ္ယူထားခဲ့၏။ သူ၏ မြန္ျမတ္ေသာ ေစတနားကာ၊ ဤကုန္းေျမတစ္ဝိုက္တြင္ လယ္ယာ လုပ္ကိုင္ၾကသူမ်ား ရာသီမေရြး ေသာက္ေရသံုးေရ ရရွိရန္၊ ကုန္းတြင္းပိုင္းမွာ ေ၇ကန္တစ္ကန္ တူးေဖာ္ လွဴဒါန္းထားခဲ့ဲျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

သူႀကြယ္ႀကီး ဦးေလာ္ေပၚ သည္ သူမကြယ္လြန္မီကပင္၊ သူ၏ ေရကန္ကို ေနာင္လာေနာက္သား မ်ား၊ အက်ိဳး ရွိစြာ ဆက္လက္ သံုးစြဲႏိုင္ရန္၊ ေရကန္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔၊ သူ၏ လယ္ကၽြန္ (လယ္ကူလီ/ သူရင္းငွား)ထဲမွ၊ ရိုးသား က်ိဳးႏြံေသာ မိသားစုကို တာဝန္ေပးခဲ့၏။ ထိုမိသားစု သံုးစု၏ မ်ိဳးဆက္သံုးစုသည္လည္း ဤေရကန္ေစာင့္ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္မွ မိသားစု သံုးစသည္၊ ေရကန္ရွိရာ ကုန္းကေလးေပၚသို႔ ျပိဳင္တူလိုလို လာေရာက္ေနထို္င္၊ အေျခစိုက္ၾကရာမွ ... ဤေနရာသည္ သံုးအိမ္စု ဟု အမည္တြင္သြားေလေတာ့သည္။

ဆက္ရန္
.

2 comments:

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

စိတ္ဝင္းစားဖို႕ေကာင္းလာၿပီမမေရ..နွစ္ေယာက္တစ္ဘဝ ထူေထာင္ရတဲ႕ ဘဝကလည္း မလြယ္ပါလားေနာ္...:)))

Anonymous said...

ဆရာၾကဴးႏွစ္ ရဲ႕အေရးအသားကေတာ့
ရွယ္ပဲ ၀က္သားဆီျပန္ဟင္းနဲ႕ထမင္းစားရသလိုပါလား
ေန႕တိုင္းတင္ေပးမယ္ဆိုရင္ေတာ့
ေက်းဇူးအတိုင္းထက္အလြန္ပါပဲ

ျမန္မာစာ ခ်စ္သူတဦး