(၅)
မနက္ ၅း၃ဝ နာရီတြင္ ယင္းမာပင္ဘူတာကို ရထားဆိုက္ေရာက္ပါသည္။ ယင္းမာပင္မွာ ကားလမ္း ျဖတ္တာ ကိုလည္း ေတြ႕၏။ ထိုမွစ၍ ေတာင္တက္ခရီး စတင္ပါသည္။ စိမ္းျပာမိႈင္းေဝ သည့္ ေတာင္တန္း အနိမ့္အျမင့္ အဆင့္ဆင့္မ်ား၊ ေတာင္ယာခင္းမ်ား၊ နက္ရိႈင္းေသာ ေခ်ာက္မ်ား။ ရင္ထဲမွာ လန္း ေနပါသည္။ ကိုထြန္းဝင္ျငိမ္း၊ လင္းထင္၊ ကိုခါးတို႕ သားအဖေတြ ဖိုတိုဂရပ္ဖာေတြျဖစ္ ကုန္ေလသည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ ရွမ္းအိမ္စုေလးေတြ။ တိုင္းရင္းသားတို့ေတာင္ေပၚရထားကို ေငးေမာလို႕။
မေန့က တစ္ေန့လံုး ေျမျပန့္ရထားေပၚမွာ စိတ္ေမာခဲ့ရတေလာက္ သည္မနက္တြင္ လံုးဝလန္းဆန္း ေပ်ာ္ရြင္ ေနပါေတာ့သည္။ ၆း၄၅ နာရီတြင္ ေရပူဘူတာ။ ၇း၃ဝ နာရီတြင္ လယ္ျပင္ဘူတာ။ ေတာင္ေပၚ ဘူတာေလး ေတြက အဆင္းအတက္ ကဲ်ပါးလွပါသည္။ လယ္ျပင္မွ ၇း၃ဝတြင္ နာ မည္ေက်ာ္ ပထမလြန္းထိုး ကို တက္ေရာက္ပါသည္။ ေတာင္ခါးပန္းရံ အေနအထားအရ ေကြ့ပတ္သြား လို့ မရသျဖင့္ လြန္းထိုး ေဖာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္ကို ေတြ့ရပါသည္။ သေဘာကေတာ့ ေတာင္နံရံ တစ္ဘက္ထဲမွ ဇစ္ပံု ေဖာက္လုပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
၈း၅ဝ နာရီတြင္ ေခြးရုပ္ဘူတာကိုေရာက္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို့ နံနက္စာ ဘာမွမစားရေသးပါ ေခြးရုပ္ဘူတာ တြင္ ထမင္းေရာင္းခ်သူမ်ားရိွသည္။ နွစ္ဆိုင္သံုးဆိုင္။ ခံုတန္းလ်ား၊ စားပဲြရွည္ ခင္းထားသည္။ အစာအိမ္ က ေတာင္းဆိုေနျပီ။ ဝက္သား၊ ျကက္သား နွစ္မို်း၊ ျကိုတ္တာစား ၅က်ပ္။ အဲေလ ၅ဝဝက်ပ္။ ပဲဟင္းရည္ အပိုေဆာင္း ပါေသးတယ္။ ထမင္းဟင္းက ပူပူေလာေလာ ေလး။ တစ္ပဲြ ထည့္ပါဆိုကာ ကြ်န္ေတာ္ ထိုင္ လိုက္သည္။ခ်က္ျခင္း ေရာက္လာပါသည္။ ပါလာေသာ စာေရးဆရာ အေဖာ္ေတြလည္း သင့္ရာဆိုင္မွာ ဝင္ၾကသည္။ ပါးစပ္တြင္ ထမင္းတလုပ္သာ သြင္းရေသးသည္။ ရထားက ဥျသဆဲြလိုက္၏။ ေျမျပန္႕ မွာ တုန္းက တေမါတေမာ ဘူတာေတြမွာရပ္ခဲ့ေသာရထားသည္ ယခုေတာ့ မိနစ္ပိုင္း။ ကမန္းကတန္း ထမင္းဘူး မွာ သြန္ခ်ထည့္ကာ ရထားေပၚ ေျပးတက္ရသည္။
ေခြးရုပ္ဘူတာကထြက္ေတာ့ ဒုထိယလြန္းထိုး။ ျမူတို႕ မိႈင္းျပေဝေနသည္။ ေအးေအးျမျမ ျဖည္းျဖည္း ေဆးေဆး ၉နာရီ မွာ ဆင္ေတာင္ဘူတာ ေရာက္လာသည္။ လိႈင္ေခါင္း အခိ်ဳ႕ကို ျဖတ္သည္။ ေတာင္ေၾကာ ေကြ႕ေကြ႕ မွာ သံလမ္းနွစ္ထပ္။ လိႈင္ေခါင္း ၂ခုကိုျဖတ္သည္။ ပင္လယ္ေရျပင္ မွ အျမင့္ေပ ၄၆ဝဝေက်ာ္ ေရာက္ လာသည္။ ျမင္းတိုက္ဘူတာက ေပ၄၄၅၇ ရိွသည္။ သစ္သီးဝလံ ေရာင္းခ်ေသာ ေတာင္ေပၚသား ေတြ၊ သေဘၤာသီးက ခို်ျမေအးေနသည္။ တစ္စိတ္ ငါးဆယ္က်ပ္တဲ့။ စနၵရားဦးသိမ္းေမာင္က ဘန္းထဲ ရိွသမွ် အကုန္ယူလိုက္သည္။
ဘူတာေလးေတြက ေျမျပန့္က ဘူတာေတြနွင့္မတူ။ အလံတိုင္ေတြ ဘူတာအေဆာက္အဦး ေလးေတြက အဂၤလိပ္ လက္ရာ မပ်က္ေသး။ အမိုးေစာက္ေစာက္၊ ခြ်န္းခြ်န္း၊ အုတ္ကြ်တ္နီရဲရဲေတြ။ လွပေတာ ေရာင္စံု ပန္းရံု ေတြ။
လွပေသာ ေတာင္ကုန္းနိမ့္ျမင့္မ်ားမွာ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ ဥေရာပဆန္သည့္ ျဗိတိသွ်တို့ က အပန္းေျဖ နားေနရန္ သီးသန္႕ျမိဳ႕ ေလးအျဖစ္ တည္ခဲ့သည္။ ဝန္ေထာက္မင္းရံုးစိုက္ရာ ျဖစ္ခဲ့သည္
ကေလာ မွ အထြက္တြင္ေတာ့ ေတာင္ဆင္းလမ္းမ်ားျဖစ္သည္။ ေျမနီေတာင္ခါးပန္းရံမ်ား၊ ကြင္းမ်ား၊ မိနစ္၂ဝခန္႕ ေမာင္းျပီးေတာ့ ေအာင္ပန္းျမို့ကို လွမ္းျမင္ေနရပါျပီ။
ရွမ္းျပည္နယ္ ေျမလတ္ျမို့ကေလးက ေတာင္ပတ္လည္ဝိုင္းျပီး ေျမျပန့္လြင္ျပင္ ဆန္ေနပါ သည္။
(၆)
ေခတ္လယ္ပေဒသရာဇ္ေခတ္မွာ ယေန့ေအာင္ပန္း တည္ေနရာသည္ သာမိုင္းခမ္း ေငြခြန္နယ္ ထဲမွာ ပါဝင္ ပါတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ေက်းရြာေငြခြန္မွူးနယ္မ်ားက တျခားနယ္ေတြနဲ့ ဆက္သြယ္တဲ့အ ခါ သည္ေန႕ ေအာင္ပန္း တည္ေနရာ ကို မျဖတ္လို့မျဖစ္ျဖတ္သန္းသြားရပါတယ္။ သာမိုင္းခမ္းနယ္အ တြင္း အားကိုး ရတဲ့ လယ္ေျမေတြ ေက်းရြာအုပ္စုေတြ ထိန္းခု်ပ္ဖို့ဗဟိုရ္က်တဲ့ေနရာလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေအာင္ပန္းဟာ ဟိုစဥ္ ကတည္းက မဟာဗူ်ဟာက်တဲ့ ေနရာပါပဲ။
ကိုလိုနီေခတ္ ၁၈၉၇ ခုနွစ္ မွတ္တမ္းအရ သာမိုင္းခမ္းနယ္ဟာ ၁၉၆.၆မိုင္ ဧရိယာရိွပါ တယ္။ ေက်းရြာေပါင္း ၂ဝ၃ရြာနဲ့ အိမ္ေျခ ၁၅၇၅လံုးရိွတယ္။ နွစ္စဥ္အခြန္ေငြ ၁၄၁၅၃ ရူးပီးက်ပ္ရ တယ္။ သတ္မွတ္ ေပးသြင္းရေငြက ၇ဝဝဝ ျဖစ္တယ္။ လူဦးေရ စုစုေပါင္းဟာ ၂၁ဝ၈၁ ျဖစ္တယ္။ မီွတင္း ေနထိုင္ တဲ့ တိုင္းရင္္းသားေတြက..
ေတာင္ရိုး ၅ဝ၁၇ ေယာက္။ ပအိုဝ့္ ၄၄၈၃။ ဓနု ၁၂၄၆၊ ရွမ္း ၁၅၃၊ အင္းသား ၁၁၆၊ ပ ေလာင္ ၁ဝ၄၊ ဗမာ ၂၆ေယာက္ စုစုေပါင္း၁၁၁၈၁ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ အဂၤလိပ္ခု်ပဲ့်္ ကာလပါ။
အဲသည္အခိ်န္က သာမိုင္းခမ္းျမို့မွာ ေငြခြန္မွူးမင္းျကီးေမာင္ဖိုးျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္စားလွယ္ က သခင္ခြန္ရံုးျဖစ္ပါတယ္။ သခင္ခြန္ရံုးကို ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ဒုတိယတန္း ရာဇဝတ္၊ တရားမ တရားသူၾကီး အျဖစ္ အဂၤလိပ္က ခန္႕ပါတယ္။ ၁၉ဝဝ သာစည္ကေန ရွမ္းျပည္နယ္ကို ရထားလမ္း ေဖာက္ေတာ့ ျမိဳ႕သစ္တစ္ျမိဳ႕ တည္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ရထားလမ္း ျဖတ္သြားရာ ဘူတာရံုနဲ့ မနီးမ ေဝးျဖစ္ဖို့ လိုပါတယ္။ အဂၤလိပ္ ေတြက ကေလာျမို့သစ္ကို အခိ်န္ယူျပီးတည္ပါတယ္။ ေအာင္ပန္းျမိဳ႕ ကိုေတာ့ သခင္ခြန္ရံုးက တာဝန္ ယူျပီး တည္ရပါတယ္။
သခင္ခြန္ရံုးတာဝန္က် ျမို့သစ္တည္မယ့္ေနရာက ရံုးစိုက္တဲ့ေနရာရဲ့ ေျမာက္ဘက္ ျခံဳနြယ္ ပိတ္ေပါင္း ေတြ ထူထပ္ေနေပမယ့္ ညီညာတဲ့ ျပင္သာလို့ေခၚတဲ့ ကြင္းျပင္သာေနရာပါ။ ေျမာက္ဘက္
လက္မပင္ ရြာစပ္အထိ ျဖစ္ပါတယ္။ သခင္ခြန္ရံုးက ရထားျဖတ္သြားမယ့္ေနရာရဲ့ ေတာင္ဘက္ထိပ္ မွာ သူ ေနထိုင္ရာ ေနရာခည္းျဖစ္၊ ရံုးလည္းျဖစ္တဲ့ အေဆာက္အဦးကို စေဆာက္ပါတယ္။ သာမိုင္း ခမ္းဆီသြား ရံုးတက္လိုက္၊ ျပန္လာျပီး အေဆာက္အဦးလုပ္ေနတာကို ျကီးျကပ္လိုက္ေပါ့။ တကယ္ က ျမိဳ႕စားမင္း ေမာင္ဖိုးက ျမိဳ႕သစ္တည္ရာမွာ အဓိကညႊန္ျကားသူျဖစ္ပါတယ္။ တာဝန္ခံတည္ရသူက သခင္ခြန္ရံုး ျဖစ္တယ္။ ျမို့တည္တဲ့ေနရာမွာ ယခင္က လွည္းရိုး၊ တပ္ကုန္း (ျမို့ေဟာင္း') လက္မ ပင္ရြာသံုးရြာ ရိွပါတယ္။ ေအာင္ပန္းျမို့ကိုတည္တာ ၁၂၇၅ နွစ္ဆန္း (၁)ရက္၊ ၁၉၁၃ ဧျပီလ ၁၅ ရက္ျဖစ္တယ္။ မနက္ပိုင္း မွာ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းေကြ်း၊ တရားနာျပီး ေန့ခည္ပိုင္းမွာ ျမိဳ႕ကြက္ ရိုက္၊ ပနၷက္ခ်ခဲ့ ပါသည္။
ေအာင္ပန္းျမို့ဟာ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ ေငြခြန္မွူးနယ္ေတြနဲ့ အသြားအလာ လြယ္ကူေျဖာင့္ တန္းပါတယ္။ ေျမာက္ဘက္မွာ ပင္းတယ၊ ေပြးလွ၊ ကံု်းေငြခြန္မွူးစီရင္စု၊ အေနာက္ေျမာက္မွာ ရြာငံ၊ ေဘာ္၊ နန္းခုန္၊ ေက်က္ဂူေလးရြာစတဲ့ ေငြခြန္မွူးစီရင္စုနဲ့ အေနာက္ေတာင္ဘက္ ေတာင္လား၊ လြယ္ အယ္၊ ဘီက်စ္ စသည္ျဖင့္ ေငြခြန္မွူး၊ ျမို့စား၊ ေစာ္ဘြားနယ္ေတြနဲ့ ဆက္ဆံေရးမွာ ဗAဟိုက်တဲ့ေနရာျဖစ္ပါတယ္။
ေရွးပုဂံ၊ ပင္းယ၊ ေတာင္ငူ၊ ဟံသာဝတီေခတ္က ရွမ္းျပည္နယ္က ယိုးဒယား၊ ဇင္းမယ္ခ်ီ တက္တဲ့အခါ ဒီလမ္းကို အသံုးျပဳခဲ့ၾကတယ္လို႕ ဆိုတယ္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္၊ အမရပူရ၊ မႏၱေလးေခတ္ ရွမ္းျပည္နယ္ခ်ီတက္တဲ့အခါမွာ နတ္ထိပ္၊ စင္လယ္၊ ကင္းတားလမ္းက အသံုးမ်ားေပမယ့္ ပလိပ္ဆိပ္ကမ္း အေရာက္ျဖစ္တဲ့ ဒီလမ္းကို လမ္းမေတာ္ဆိုၿပီး ေခၚပါတယ္။
ျမန္မာဘုရင္အဆက္ဆက္ ရွမ္းျပည္နယ္ မိုးနဲနဲ႕ သံလြင္အေရွ႕ပိုင္း ခ်ီတက္ရာလမ္းလဲ ျဖစ္တယ္။ မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္ မိုးနဲ တပ္ရံုးအေရာက္ ေၾကးနန္းသြယ္တန္းေတာ့လည္း ဒီလမ္းပါပဲ။ မႏၱေလး၊ ပလိပ္၊ ကင္းတား၊ နတ္ထိပ္၊ ရြာငံ၊ ေပြးလွ၊ ေက်ာက္ထပ္၊ ေညာင္ေရႊ၊ မိုးနဲ အေရာက္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေနရာက ေတာင္ဘက္နည္းနည္းက်တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေတာင္ငူ၊ ဟံသာသဝတီ၊ အင္းဝေခတ္ေတြမွာ က်ိဳင္းတံ၊ မိုးနဲ၊ ေညာင္ေရႊနယ္ေတြဆီ ခ်ီတက္တဲ့ အနီးဆံုးလမ္းေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ အဂၤလိပ္ေခတ္မွာ ပိုၿပီး မဟာဗ်ဴဟာ က်လာတယ္။ ၁၈၈၇ ခုႏွစ္ ေတာင္ပိုင္းရွမ္းျပည္နယ္ သိမ္းဖို႕တက္လာေတာ့ ဒီလမ္းေၾကာင္း က ျဖစ္တယ္။ ရထားလမ္း၊ ကားလမ္္းေဖာက္ေတာ့လည္း ဒီေတာင္ၾကားလမ္းေတြ အတိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ အေရွ႕ဘက္ရွမ္းျပည္နယ္ ဆက္သြယ္ေရာင္းဝယ္တဲ့ ႏြားဝန္တင္လွည္းလမ္းေတြ ျဖတ္သန္းရာ လမ္းေၾကာင္း တည္ရွိေနရာလည္း ျဖစ္တယ္။
၁၉၁၃ ခုႏွစ္မွာ ၿမိဳ႕သစ္တည္ၿပီး ၁၉၁၅ ခုႏွစ္မွာ ၿပီးစီးေတာ့ ရထားလမ္းသည္ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕သစ္ကို ေရာက္ လာပါၿပီ။
ကိုလိုနီေခတ္ ၁၈၉၇ ခုနွစ္ မွတ္တမ္းအရ သာမိုင္းခမ္းနယ္ဟာ ၁၉၆.၆မိုင္ ဧရိယာရိွပါ တယ္။ ေက်းရြာေပါင္း ၂ဝ၃ရြာနဲ့ အိမ္ေျခ ၁၅၇၅လံုးရိွတယ္။ နွစ္စဥ္အခြန္ေငြ ၁၄၁၅၃ ရူးပီးက်ပ္ရ တယ္။ သတ္မွတ္ ေပးသြင္းရေငြက ၇ဝဝဝ ျဖစ္တယ္။ လူဦးေရ စုစုေပါင္းဟာ ၂၁ဝ၈၁ ျဖစ္တယ္။ မီွတင္း ေနထိုင္ တဲ့ တိုင္းရင္္းသားေတြက..
ေတာင္ရိုး ၅ဝ၁၇ ေယာက္။ ပအိုဝ့္ ၄၄၈၃။ ဓနု ၁၂၄၆၊ ရွမ္း ၁၅၃၊ အင္းသား ၁၁၆၊ ပ ေလာင္ ၁ဝ၄၊ ဗမာ ၂၆ေယာက္ စုစုေပါင္း၁၁၁၈၁ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ အဂၤလိပ္ခု်ပဲ့်္ ကာလပါ။
အဲသည္အခိ်န္က သာမိုင္းခမ္းျမို့မွာ ေငြခြန္မွူးမင္းျကီးေမာင္ဖိုးျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္စားလွယ္ က သခင္ခြန္ရံုးျဖစ္ပါတယ္။ သခင္ခြန္ရံုးကို ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ဒုတိယတန္း ရာဇဝတ္၊ တရားမ တရားသူၾကီး အျဖစ္ အဂၤလိပ္က ခန္႕ပါတယ္။ ၁၉ဝဝ သာစည္ကေန ရွမ္းျပည္နယ္ကို ရထားလမ္း ေဖာက္ေတာ့ ျမိဳ႕သစ္တစ္ျမိဳ႕ တည္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ရထားလမ္း ျဖတ္သြားရာ ဘူတာရံုနဲ့ မနီးမ ေဝးျဖစ္ဖို့ လိုပါတယ္။ အဂၤလိပ္ ေတြက ကေလာျမို့သစ္ကို အခိ်န္ယူျပီးတည္ပါတယ္။ ေအာင္ပန္းျမိဳ႕ ကိုေတာ့ သခင္ခြန္ရံုးက တာဝန္ ယူျပီး တည္ရပါတယ္။
သခင္ခြန္ရံုးတာဝန္က် ျမို့သစ္တည္မယ့္ေနရာက ရံုးစိုက္တဲ့ေနရာရဲ့ ေျမာက္ဘက္ ျခံဳနြယ္ ပိတ္ေပါင္း ေတြ ထူထပ္ေနေပမယ့္ ညီညာတဲ့ ျပင္သာလို့ေခၚတဲ့ ကြင္းျပင္သာေနရာပါ။ ေျမာက္ဘက္
လက္မပင္ ရြာစပ္အထိ ျဖစ္ပါတယ္။ သခင္ခြန္ရံုးက ရထားျဖတ္သြားမယ့္ေနရာရဲ့ ေတာင္ဘက္ထိပ္ မွာ သူ ေနထိုင္ရာ ေနရာခည္းျဖစ္၊ ရံုးလည္းျဖစ္တဲ့ အေဆာက္အဦးကို စေဆာက္ပါတယ္။ သာမိုင္း ခမ္းဆီသြား ရံုးတက္လိုက္၊ ျပန္လာျပီး အေဆာက္အဦးလုပ္ေနတာကို ျကီးျကပ္လိုက္ေပါ့။ တကယ္ က ျမိဳ႕စားမင္း ေမာင္ဖိုးက ျမိဳ႕သစ္တည္ရာမွာ အဓိကညႊန္ျကားသူျဖစ္ပါတယ္။ တာဝန္ခံတည္ရသူက သခင္ခြန္ရံုး ျဖစ္တယ္။ ျမို့တည္တဲ့ေနရာမွာ ယခင္က လွည္းရိုး၊ တပ္ကုန္း (ျမို့ေဟာင္း') လက္မ ပင္ရြာသံုးရြာ ရိွပါတယ္။ ေအာင္ပန္းျမို့ကိုတည္တာ ၁၂၇၅ နွစ္ဆန္း (၁)ရက္၊ ၁၉၁၃ ဧျပီလ ၁၅ ရက္ျဖစ္တယ္။ မနက္ပိုင္း မွာ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းေကြ်း၊ တရားနာျပီး ေန့ခည္ပိုင္းမွာ ျမိဳ႕ကြက္ ရိုက္၊ ပနၷက္ခ်ခဲ့ ပါသည္။
ေအာင္ပန္းျမို့ဟာ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ ေငြခြန္မွူးနယ္ေတြနဲ့ အသြားအလာ လြယ္ကူေျဖာင့္ တန္းပါတယ္။ ေျမာက္ဘက္မွာ ပင္းတယ၊ ေပြးလွ၊ ကံု်းေငြခြန္မွူးစီရင္စု၊ အေနာက္ေျမာက္မွာ ရြာငံ၊ ေဘာ္၊ နန္းခုန္၊ ေက်က္ဂူေလးရြာစတဲ့ ေငြခြန္မွူးစီရင္စုနဲ့ အေနာက္ေတာင္ဘက္ ေတာင္လား၊ လြယ္ အယ္၊ ဘီက်စ္ စသည္ျဖင့္ ေငြခြန္မွူး၊ ျမို့စား၊ ေစာ္ဘြားနယ္ေတြနဲ့ ဆက္ဆံေရးမွာ ဗAဟိုက်တဲ့ေနရာျဖစ္ပါတယ္။
ေရွးပုဂံ၊ ပင္းယ၊ ေတာင္ငူ၊ ဟံသာဝတီေခတ္က ရွမ္းျပည္နယ္က ယိုးဒယား၊ ဇင္းမယ္ခ်ီ တက္တဲ့အခါ ဒီလမ္းကို အသံုးျပဳခဲ့ၾကတယ္လို႕ ဆိုတယ္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္၊ အမရပူရ၊ မႏၱေလးေခတ္ ရွမ္းျပည္နယ္ခ်ီတက္တဲ့အခါမွာ နတ္ထိပ္၊ စင္လယ္၊ ကင္းတားလမ္းက အသံုးမ်ားေပမယ့္ ပလိပ္ဆိပ္ကမ္း အေရာက္ျဖစ္တဲ့ ဒီလမ္းကို လမ္းမေတာ္ဆိုၿပီး ေခၚပါတယ္။
ျမန္မာဘုရင္အဆက္ဆက္ ရွမ္းျပည္နယ္ မိုးနဲနဲ႕ သံလြင္အေရွ႕ပိုင္း ခ်ီတက္ရာလမ္းလဲ ျဖစ္တယ္။ မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္ မိုးနဲ တပ္ရံုးအေရာက္ ေၾကးနန္းသြယ္တန္းေတာ့လည္း ဒီလမ္းပါပဲ။ မႏၱေလး၊ ပလိပ္၊ ကင္းတား၊ နတ္ထိပ္၊ ရြာငံ၊ ေပြးလွ၊ ေက်ာက္ထပ္၊ ေညာင္ေရႊ၊ မိုးနဲ အေရာက္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေနရာက ေတာင္ဘက္နည္းနည္းက်တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေတာင္ငူ၊ ဟံသာသဝတီ၊ အင္းဝေခတ္ေတြမွာ က်ိဳင္းတံ၊ မိုးနဲ၊ ေညာင္ေရႊနယ္ေတြဆီ ခ်ီတက္တဲ့ အနီးဆံုးလမ္းေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ အဂၤလိပ္ေခတ္မွာ ပိုၿပီး မဟာဗ်ဴဟာ က်လာတယ္။ ၁၈၈၇ ခုႏွစ္ ေတာင္ပိုင္းရွမ္းျပည္နယ္ သိမ္းဖို႕တက္လာေတာ့ ဒီလမ္းေၾကာင္း က ျဖစ္တယ္။ ရထားလမ္း၊ ကားလမ္္းေဖာက္ေတာ့လည္း ဒီေတာင္ၾကားလမ္းေတြ အတိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ အေရွ႕ဘက္ရွမ္းျပည္နယ္ ဆက္သြယ္ေရာင္းဝယ္တဲ့ ႏြားဝန္တင္လွည္းလမ္းေတြ ျဖတ္သန္းရာ လမ္းေၾကာင္း တည္ရွိေနရာလည္း ျဖစ္တယ္။
၁၉၁၃ ခုႏွစ္မွာ ၿမိဳ႕သစ္တည္ၿပီး ၁၉၁၅ ခုႏွစ္မွာ ၿပီးစီးေတာ့ ရထားလမ္းသည္ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕သစ္ကို ေရာက္ လာပါၿပီ။
(၇)
"လတ္ဆတ္တဲ့ မိုးေလညႇင္းေအးႏုေတြ ပ်ံသန္း
ညေကာင္းကင္လမ္းေပၚ အလွတရားသစ္ေတြနဲ႕
ငါေမွ်ာ္လင့္
ငါလိုခ်င္တဲ့ အလင္းေတြက အိပ္မက္ထဲမွာ လြင့္လို႕။
ေမာင္ေႏြထက္
(အိပ္မက္ပြင့္ကဗ်ာ)
ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕ ရွမ္းျပည္နယ္ေျမလတ္ကို (၉-၅-၂၀၀၉) မနက္ ၁၀း၃၀ နာရီမွာ ဆိုက္ေရာက္ သြားေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕အဖြဲ႕အတြက္ ဆရာက သင္းျမစႏၵီ က ဟိုင္းလတ္ကားတစ္စီး ေစာင့္ခိုင္း ထားသည္။ ပစၥည္းေတြ နဲ႕ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ၊ ဦးအံ့ေမာင္၊ ဆရာထက္ျမက္ စသည့္ လူႀကီး ေတြကို တင္ေပးၿပီး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ႏွင့္ လူငယ္ေတြက လမ္းေလွ်ာက္သြားၾကပါသည္။ ရထားေပၚမွာ ၂၅ နာရီ ေလာက္ ေနခဲ့ရတာ၊ ေႏြးေထြးေအးျမ ရွင္းလင္းလွပသည့္ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕ ကေလးမွာ လမ္းေလွ်ာက္ ခ်င္ ပါသည္။
ေန႕လည္ခင္း ေနရာင္က်ေရာက္ေနေသာ္လည္း ပူအိုက္ျခင္းမရွိတာ ကၽြန္ေတာ္သေဘာက်ေနပါသည္။ ေလပင္ေ မႊးႀကိဳင္ေနသည္ဟု ထင္ပါသည္။ ေျမက အနီေရာင္၊ ေတာင္ကုန္းနိမ့္ျမင့္ေတြက တစ္ထပ္တိုက္၊ ႏွစ္ထပ္တိုက္၊ အျဖဴေရာင္ေလးေတြ၊ ဆရာမအိမ္က ၿမိဳ႕ရဲ႕ ေတာင္ဘက္ ေဈးကုန္းေပၚမွာျဖစ္သည္။
ဆရာဒဂုန္တာရာကို ႏႈတ္ဆက္ဂါရဝျပဳၿပီးေတာ့ ဆရာမ သင္းျမစႏၵီေကၽြးေသာ ရွမ္းစာနံနက္စာကို စားရသည္ ထမင္းႏွင့္ အာလူးနယ္ထားတာ ဂ်ဴးျမစ္ပါသည္။ ဟင္းခ်ိဳပါသည္။ အသားႏွင့္ အသီးအရြက္။
ေနာက္တစ္ေန႕တြင္ ဆရႈာႀကီးဒဂုန္တာရာ၏ အသက္ ၉၀ ျပည့္ေမြးေန႕ပြဲကို ေအာင္ပန္းၿမိဳကရွိ မဟာဂႏၶာရံုေက်ာင္းမွာ က်င္းပမည္ျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္ရက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အခ်ိဳ႕ ျပန္ၾကမည္။ ရန္ကုန္တါင္ မဂၢဇင္းအလုပ္ေတြ ရွိေသးသည္။ တခ်ိဳ႕ဆရာတာရာေမြးေန႕ပြဲအၿပီး ညေနပိုင္းမွာ ျပန္ၾကသည္။ မႏၱေလးမွလာၾက၊ ေနျပည္ေတာ္ ပ်ဥ္းမနားမွာလာၾက၊ သာစည္၊ ကေလာ၊ ေတာင္ႀကီး၊ ရန္ကုန္၊ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ၊ ဆရာတာရာေမြးေန႕ပြဲကို စာေရးဆရာကဗ်ာဆရာစာေပနယ္မွ လူေပါင္းတစ္ရာ ေက်ာ္ ခန္႕ တက္ေရာက္ဂါရဝၿပဳၾကပါသည္။
၂ဝဝ၉ ႏုိဝင္ဘာ
ျမန္မာ႔ဓန
.
1 comment:
လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္နွစ္ေလာက္က အဲ့ဒီလမ္းပိုင္းေလး က်ေနာ္ ရထားစီးဖူးခဲ့ပါတယ္..။ရန္ကုန္က ထြက္ကတည္းက ေနာက္က်လိုက္တာ..။ရထားေပၚမွာလဲ မီး ကမပါ..သန္႕ရွင္းမွဳက အားနည္း..။အဲ့တုန္းက ဒီခရီးကို ငါဘယ္လိုသြားခဲ့ပါလိမ့္ဆိုၿပီးေတာ့ေတာင္ခု အံ့ၾသေနမိပါတယ္ဗ်ာ..။
Post a Comment