Wednesday, January 26, 2011

ခင္ႏွင္းယု ၏ ေဖေဖ အပိုင္း (၄)

(ဆရာခိုင္)

သန္႔ရွင္းႏွင့္တည္ၿမဲကြဲၿပီးေနာက္ ဦးႏုသည္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အႏုိင္ရကာ ဒုတိယအႀကိမ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ျဖစ္ လာ၏။ သူသည္ ၀င္ဒါမီယာတြင္္မေန က်မတို႔ျခံႏွင့္ကပ္လ်က္ ဂြတၳလစ္ျပည္ေထာင္စုလမ္းသြယ္ရွိ အိမ္သို႔ ေျပာင္း လာသည္။
တနံနက္တြင္ သူ႔သက္ေတာ္ေစာင့္ ဗိုလ္လွျမင့္ ေမာ္ေတာ္ကားႏွင့္ေရာက္လာသည္။
“ဘဘႀကီးေကာ ဘဘႀကီး ဘယ္သြားလဲ...” သူသည္ ေဖေဖ့ကို ေမးရင္းမွ အိမ္ထဲသို႔ ၀င္လာ၏။

“ဘာလုပ္မလို႔လဲ ဗိုလ္လွျမင့္...”
“ဘဘႀကီးရဲ႕ ေျခေထာက္တဖက္နဲနဲဆြဲေနတာ ဆရာခိုင္ နဲ႔ ျပဘုိ႔ လာေခၚတာ...”
က်မ ကေတာ့ ခ်က္ျခင္းေတြးလုိက္မိျပန္သည္။ ေဖေဖတေယာက္ ေျခေထာက္တဖက္ ဆြဲေနသည္ကို ဦးႏု အားသြား၍ အပူကပ္ျပန္သည္ ထင္သည္၊ ဒါမွမဟုတ္ ကုိကုိႀကီး ကဘဲ ေဖေဖ၏ေျခေထာက္တဖက္ ဆိုင္းတြတြ ျဖစ္ေနသည္ ကုိ ျမင္၍ဘဲလား၊ ဆရာခိုင္ႏွင့္ကုရန္ စီမံၾကျပန္သည္၊ က်မကေတာ့ ကိုယ့္အေဖ ဓာတ္ ကို ကိုယ္ေကာင္းေကာင္းသိထားသည္မုိ႔ ေဖေဖ့ေျခေထာက္သည္ ဆရာခုိင္ႏွင့္ကု၍ မေပ်ာက္ဆို သည္ မွာ တတ္အပ္ သိထားပါသည္။

သမားေတာ္ႀကီး ေနလ၀ိဇၨာ ဆရာခုိင္ အစြမ္းမထက္၍ကား မဟုတ္ပါ၊ ဆရာခုိင္၏သတင္းကုိ ၾကား လည္း ၾကားဘူး ပါ၏။ ျမန္မာေဆးပညာ၏ အစြမ္းကိုလည္း မေလးစား၍မဟုတ္ပါ၊ ဆရာခုိင္၏ ဆရာႀကီး ဆရာလႈိင္ ၏ တပည့္ရင္း ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ေဒၚမမေလး ႏွင့္ က်မအမျဖစ္သူ မတင္ဦး အား ေလးလလံုးလံုး ကုဘူးပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေဖေဖ့ေရာဂါသည္ ဆရာခိုင္ႏွင့္ကုမရဆိုသည္ကုိေတာ့ က်မသိ၏။ အဘယ့္ ေၾကာင့္ဆိုေသာ္....

ကုသေပးလိုသူ ဦးႏုကလည္း ေစတနာႏွင့္ အေခၚလႊတ္သည္ဆိုေတာ့ က်မမွာ စာေရးရျပန္ပါသည္။ ကို ကုိႀကီး က အေခၚလႊတ္လုိက္၍ ဗိုလ္လွျမင့္ အေခၚေရာက္လာပါေၾကာင္း... အစခ်ီၿပီး အက်ဳိးအေၾကာင္း ေဖၚျပရ၏။ ႏုႏုကုိလည္း ဆရာခုိင္ ႏွင့္ စကားေျပာစဥ္ ဘာသာျပန္ရေအာင္ ထည့္လိုက္ရပါသည္။
“ႏုႏုေရ... ကိုကိုႀကီး စိတ္ေၾကနပ္ေအာင္သာ ထည့္လုိက္ရတယ္ ေဖေဖ့စိတ္ နဲ႔ ဒီဆရာခိုင္ ကုလုိ႔ေရာဂါ က မေပ်ာက္ပါဘူးဟယ္...”

“ေပ်ာက္ေပ်ာက္ မေပ်ာက္ေပ်ာက္ ေခၚတဲ့လူက ေခၚယင္ထည့္လုိက္၊ တေန႔ သူ႔ဦးေလးအေၾကာင္း သူ သိလိမ့္မယ္” ကားေပၚတက္ယင္း ႏုႏုကေျပာသြားကာ ဆရာခုိင္ထံသို႔ ထြက္သြားၾကပါသည္။
ျပန္လာလွ်င္ ထံုးစံအတိုင္း တဲ့ေသာအစာ မတဲ့ေသာအစာ စာရြက္ႏွစ္ရြက္ပါလာ၏။ စာရြက္မ်ားကုိ ထမင္းစားခန္း တြင္ ကပ္ထား၏။ ထမင္းခ်က္သည့္ ခေလးမကို က်မစာရြက္မ်ားျပသထားလုိက္ပါသည္။ ခေလးမေလး သည္ သင့္ေလ်ာေသာဟင္းမ်ားကုိ အဆင္ေျပသလုိ စာရြက္ကုိၾကည့္၍ ခ်က္ရန္ျဖစ္ပါ သည္။ ေဖေဖ့ကိုလည္း ဆရာခုိင္ႏွင့္ကုသလွ်င္ လုိက္နာရန္စည္းကမ္းမ်ားကုိ စာေရးျပ၏။
က်မ ထင္သည့္ အတိုင္းပင္ တေန႔တြင္ က်မစာေရးေနေသာ စာဖတ္ခန္းသုိ႔ ခေလးမေလး ေျပး၍လာျပန္ ပါသည္။

“မမယု...  ဘဘႀကီးရယ္ သူ႔ဟင္းသူမစားဘူး၊ မမယု တို႔ဘို႔ ခ်က္ထားတဲ့ဟင္းကုိ စားတယ္”
က်မစာေရးျပရန္ စာရြက္စာတမ္း အစံုအလင္ႏွင့္ ထမင္းစားခန္းသို႔ ေျပးရျပန္သည္။ ေရာက္ေရာက္ျခင္း ပင္ ေဖေဖ က ဦးေအာင္တုိင္၏။
“ငါးခူဟင္းခ်င္း အတူတူ ေဖေဖ့အတြက္က်ေတာ့ ဒီေကာင္မေလးက ခရမ္းခ်ဥ္သီးထည့္မေပးဘူး”
က်မ ကလည္း စာေရးျပရျပန္သည္။

“ေဖေဖ အစတည္းက ဆရာခုိင္စကား နားေထာင္ပါမယ္ဆို၊ သူတို႔ေနလ၀ိဇၨာဓာတ္က မတည့္ဘူးဆိုရင္ အရွင္း မစားရဘူး၊ စားရင္အဆိပ္ လုိ႔ ေဖေဖ့ကို သမီးအစကတည္းက ေျပာျပထားတယ္၊ အခုလဲ ငါးခူဆီ ေမႊ က ေဖေဖနဲ႔တဲ့တယ္၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီးက မတဲ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ေဖေဖစားတဲ့ဟင္းထဲ ခရမ္းခ်ဥ္သီးထည့္ မ ခ်က္တာ မေကၽြးခ်င္ လုိ႔ မဟုတ္ဘူး”
က်မက ေရးၿပီးစာရြက္ၾကမ္းေလးကုိ ထိုးျပလုိက္၏။

“အို... ငါခရမ္းခ်ဥ္သီး ႀကဳိက္တာဘဲဟာ စားမွာဘဲ” သူသည္ စာဖတ္ၿပီး စာရြက္ကုိ ဆုတ္ေခ်ျပစ္ယင္း အျပင္ ထြက္ သြားေတာ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ဆရာခိုင္ေဆးႏွင့္ကုသ၍ ေဖေဖ့ေရာဂါမေပ်ာက္ပါဟု က်မဆိုလိုျခင္းျဖစ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ စိတ္ရွိသေရြ႕ေတာ့ လႊတ္ေပးထားလုိက္ပါဦးမည္။

က်မသည္ စာဖတ္ခန္းထဲမွာလဲ စာေရး၏။ ဘုရားေဆာင္တြင္လည္း စာေရး၏။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေဖေဖ ႏွင့္ ေ၀းရာမွာ ေရး၏။ ခုတေလာ ေဖေဖက ဘုရားေဆာင္တြင္ အေနမ်ား၍ စာဖတ္ခန္းတြင္သာ စာအေရး မ်ားပါသည္။ စာဖတ္ခန္းမွ ဘုရားေဆာင္သို႔သြားလွ်င္ တုိက္၏အျပင္ဘက္ထြက္ခါ ေလွ်ာက္၍ သြားရ၏။ သို႔ေသာ္... စာဖတ္ခန္းမွ ဘုရားေဆာင္သို႔ လွမ္းၾကည့္လွ်င္ အတိုင္းသားျမင္ေနရသည္။
က်မ သည္ တနံနက္တြင္ ငံု႔၍စာေရးေနဆဲ ဘုရားခန္းဘက္မွ သစ္ကိုင္းက်ဳိးက်သလုိ ၀ံုးဒုိင္းႏွင့္ ျပင္း ထန္ေသာ အသံတစ္ခု ၾကားလုိက္ရပါသည္။ ေခါင္းေမာ္၍ ၾကည့္လိုက္ပါလွ်င္ ျပတင္းမွေန၍ ျဖစ္သမွ်ကို အားလံုး ျမင္ေနရမည္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္... မၾကည့္ပါ။ က်မသည္ စာေရးစားပြဲေပၚ မ်က္ႏွာေမွာက္ခါ ရင္ ဖတ္ ကုိ ဖိထားလုိက္၏။ လွမ္း၍မၾကည့္ရဲ တဒိတ္ဒိတ္ခံုေသာ ရင္ကုိသာ ၿငိမ္ေအာင္ဖိထားရ၏။ က်မ၏ ေရာဂါမွာ ထိုစဥ္ကတည္းက စလာၿပီထင္ပါသည္။

“ဘဘႀကီးရယ္...”
ေဖေဖ့ ခေလးမေလး သည္ စာဖတ္ခန္းအ၀သို႔ အေျပးေရာက္လာကာ “ဘဘႀကီးရယ္”ဟု ဆိုကာရွိေသး က်မ ကလည္း ကိုယ့္ရင္ဘတ္ကိုယ္ႏွိပ္ခါ ေခါင္းမေထာင္ေသးဘဲ၊ လက္တဖက္ႏွင့္ကာျပရ၏။
“မသင္ရယ္... ဘဘႀကီး တခုခုျဖစ္တယ္ဆိုတာ နင္မေျပာဘဲနဲ႔ ငါသိၿပီးသားပါ၊ ဂလူးကို႔(စ္)တခြက္သာ ငါ့ဖုိ႔ျမန္ျမန္ သြားေဖ်ာ္စမ္းပါ”
က်မတို႔ သားအဖႏွစ္ေယာက္ ဇာတ္လမ္းကို ဦးေဖေမာင္တင္ေရးေသာ စတုတၳတန္း ျမန္မာၾကည့္စာထဲ က ငပြႀကီး ဇာတ္လမ္း အတုိင္းပါပင္တည္း။

“ငပြႀကီးရယ္ ဆိုတာရွိေသး ဘုန္းေတာ္ႀကီးက “ငပြႀကီးပါမွန္းေတာ့ ငါသိၿပီးသားပါ၊ တျခားလူ ဘယ္သူ ပါေသးလဲ ဆိုတာ သိခ်င္လို႔”ဟု ဘုန္းေတာ္ႀကီးက အမိန္႔ရွိေလ၏”ဟူေသာ စာပိုဒ္လုိပင္ျဖစ္၏။
ယခုလည္း ေဖေဖတခုခုျဖစ္ၿပီဆိုသည္ကိုေတာ့ က်မသိၿပီးျဖစ္၏။ မျမင္၀ံ့မ႐ႈ၀ံ့ တခုခုျဖစ္လွ်င္ ၾကည့္ရဲ ေသာ သတိၱ တျဖည္းျဖည္းနည္းလာ၍ က်မရင္ဘတ္ က်မဖိကာ စာေရးစားပြဲေပၚ အသာေမွာက္ေနရ ေသး၏။ က်မ ထင္သည့္အတုိင္းပင္ ဂလူးကို႔(စ္)မေရာက္လာခင္ ေမာင္ကံညြန္႔ က်မအနား အေျပး ေရာက္လာ၏။

“မမယု... ဘဘႀကီးေလ ဒန္းစီးတာ သစ္ကုိင္းႀကီး က်ဳိးက်သြားလုိ႔”
“အင္း...” က်မလည္း အသက္ကိုမွန္မွန္႐ႈရ၏။ “လူ ဘာျဖစ္ေသးလဲ”ဟု ေျဖးေျဖးေမးရသည္။
“ျဖစ္တယ္ မျဖစ္တယ္ေတာ့ မသိရေသးဘူး၊ အနိမ့္ပိုင္းကို လိမ့္က်သြားတယ္၊ သူ႔အနားကို ဘယ္သူမွ မကပ္ရဘူးတဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ မမယုကို လာေခၚတာ”

“အသက္ေတာ့ရွိေနေသးတယ္မုိ႔လား” က်မရင္မ်ားမွာ ခံုေနဆဲပါပင္တည္း၊ မေအးသင္ယူလာေသာ ဂလူးကုိ႔(စ္)ကိုေသာက္၍ ေမာင္ကံညႊန္ကို ေခၚကာ ဘုရားေဆာင္ဘက္သုိ႔ ထြက္လာရျပန္သည္။ ထံုးစံ အတုိင္း တခုခုျဖစ္၍ ပံုလ်က္လဲေနပါလွ်င္လည္း ဘယ္သူမွအနားမကပ္ရ နာလြန္းလွ်င္သာ “ငါ့လေခြးမွ ဘဲ နာလုိက္တာ ဘယ္သူမွမကုိင္နဲ႔”ဟူ၍ ကုန္းေအာ္တတ္သည္။ က်မတို႔အိမ္ေရွ႕ဘက္မွာ ကုန္းျမင့္ ေလးလို နိမ့္ေလ်ာျဖစ္ေန၍ ဒန္းက်ဳိးျပတ္ခါ အနိမ့္ပုိင္းသုိ႔ ဒလိမ့္ေခါက္ေကြး က်သြားဟန္ရွိပါသည္။ ဒန္း လႊဲေပးေသာ ခေလးတအုပ္မွာ လက္ပုိက္၍ၾကည့္ေနရ၏။

ဘယ္သူမွ သူ႔အနားမကပ္ရ က်မကိုျမင္သည့္ တၿပဳိင္နက္ သူ႔ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို က်ဳိးစား၍ သူ႔ဖာသာ ထူေနသည့္ၾကားက “ေဖေဖဘာမွမျဖစ္ဘူး၊ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး၊ သြား... သြား” ခုႏွစ္သံႏွင့္ ကုန္းေအာ္ျပန္သည္။
က်မ သည္ မ်က္ႏွာထားတင္းတင္း ျပင္လုိက္ရကာ ေမာင္ကံညြန္ႏွင့္ ခေလးမ်ားကုိ ဇြတ္ေခၚ၍ သူ ပံု ရက္လဲေနရာသို႔ သြားရ၏။ ႀကီးမားႀကံ႕ခုိင္ေသာ ကိုယ္ႀကီးကို ဆြဲထူရ၏။ ျပဳတ္က်ေသာအရွိန္ႏွင့္ ဒဏ္ မွာ အေတာ္ျပင္းထန္ပံုရပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူသည္ က်မေခၚရာ အိမ္မႀကီးဆီသို႔မလိုက္၊ ဘုရားေဆာင္ ေပၚ သို႔သာ အတင္းတက္၏။ ေျခေထာက္မွာ ေထာ့နင္းေထာ့နင္းျဖစ္ေနသည္။ ဘုရားေဆာင္ေပၚသို႔ ေရာက္လွ်င္ ေရာက္ျခင္း ေၾကးစည္ကုိင္ ၍ သူ႔နားနားကပ္ခါ တအားထုပါေတာ့သည္။

ေၾကးစည္ ကုိ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ တီးခတ္ေနျခင္းမဟုတ္၊ တအားထုေနေသာေၾကာင့္ က်မ တို႔ နားေကာင္းသူ မ်ားမွာ သူ႔အနားမေနႏုိင္ဘဲ ဖိနပ္ခၽြတ္မွာ သြား၍ေနရသည္။ ထိုစဥ္က က်မခင္ပြန္း သည္၏ ေတာ္လွန္ေရး ရဲေဘာ္ေဟာင္းႀကီး တေယာက္မွာ ဘုရားေဆာင္တြင္ တည္းခုိလ်က္ရွိ၏။ သူ သည္ က်မတို႔ သားအဖ ဘယ္လိုျဖစ္ေနၾကသည္ကုိ သိလုိေသာ မ်က္လံုးႏွစ္လံုုးျဖင့္ က်မကုိတလွည့္၊ ေဖေဖ့ကိုတလွည့္ ၾကည့္ေန၏။ အကယ္၍သာ ဤေနရာတြင္ စာေရးဆရာၾကပ္ကေလးသာ ျဖစ္ပါက ၀တၳဳတပုဒ္ ေတာ့ ရေပမည္၊ ေၾကးစည္သံဆံုးမွပင္ က်မသည္ ဧည့္သည္ကုိ ရွင္းျပရ၏။

“ဦးဧရာေရ... ေဖေဖ့ေရာဂါကို ဆရာခုိင္နဲ႔ကုေနတယ္၊ ေနလ၀ိဇၨာ ဆရာခုိင္ဆိုတာ ၾကားဘူးမွာေပါ့... သူတို႔က အာ႐ံုငါးပါးအစံုကုတယ္၊ ဓါတ္စာလဲပါတယ္၊ ဒန္းလဲစီးရမယ္ဆိုလို႔ ခုန ဒန္းစီးတာေလ... ေဖေဖက ၀လြန္းေတာ့ ခုနသစ္ကိုင္းက်ဳိးက်တာ၊ ခုတခါ ေၾကးစည္သံ နားေထာင္ရမယ္ဆိုေတာ့ ေၾကး စည္ ထု တာေလ...”
က်မစကားဆံုးေတာ့မွ ဦးဧရာသည္ ၿပဳံးလုိက္ယင္း...
“ေအာ္... ဒီလိုလား၊ အဲဒီလိုလဲ ရွင္းျပအံုးမွေပါ့ မယုရယ္... ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္ ခုန ဘာေတြမ်ားျဖစ္ေနၾကပါ လိမ့္ လုိ႔ ေတြးေနတာ...”ဟုေျပာကာ သူ႔ဟာသူ ရယ္ေတာ့သည္။
က်မ ကေတာ့ ခေလးမ်ားႏွင့္ ေမာင္ကံညြန္႔ဘက္သို႔ လွည့္ကာေျပာရျပန္သည္။

“ေနာက္တခါ ဒီဒန္းႏြယ္ လက္ဆက္ပင္မွာ ဒန္းဆင္ေပးပါအံုးလုိ႔ ဘဘႀကီးေျပာယင္ ဘယ္သူမွဆင္မေပး ရဘူးေနာ္...  ငါ့ကုိသာလႊဲခ်၊ မမယုက မဆင္ေပးရဘူးလို႔ေျပာတယ္လုိ႔...”
က်မ သည္ ေဖေဖ့ ကို စိတ္ဆိုးသမွ် ခေလးေတြ ပံုခ်ကာ လက္ၫႈိးေငါက္ေငါက္ထိုးယင္း မ်က္ႏွာထိ မ်က္ ႏွာထား ႏွင့္ လူမုိက္ဂိုက္ႏွင့္ေျပာရသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ မ်က္ႏွာထိ မ်က္ႏွာထားႏွင့္ေျပာေနလွ်င္ေတာ့ သူ သည္ ေဘးမွၾကည့္ခါ က်မစိတ္ဆိုးၿပီကို ရိပ္မိသိရွိတတ္ပါသည္။
ညေန ႏုႏု ေက်ာင္းဆင္းလာေသာ အခါမွ က်မေဒါသကို ဖြင့္ရ၏။

“မိႏု... သြား နင့္ကိုကိုႀကီး(ဦးႏု)ကို သြားသံေတာ္ဦးတင္အံုး... ေဖေဖ့ကို ဆရာခုိင္နဲ႔ မကုေတာ့ဘူးလို႔၊ ဓာတ္စား လဲ တဲ့ဟာ ကို ေရြးမစားဘူး၊ သူႀကဳိက္တာဘဲ အတင္းစားတာဘဲ၊ ထမင္းခ်က္ရ၊ ထမင္းေၾကြးရ တဲ့ မိေအးသင္ လဲ ႐ူးေတာ့မယ္... မနက္ကလဲ ဒန္းစီးေကာင္းလုိက္တာ သစ္ကုိင္းက်ဳိးက်လို႔ မျမင္၀ံ့၊ မ႐ႈ၀ံ့၊ ဆရာခုိင္ေဆး နဲ႔ ကုလို႔ ေျခေထာက္ဆြဲတာ မေပ်ာက္ခင္ ဒန္းေပၚကလြင့္က်တဲ့ ဒဏ္ရာနဲ႔ေသေနမွ လွမယ္၊ ဒါေလာက္ ၀ တဲ့ ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ ခေလးေတြက ေျဖးေျဖးလႊဲေပးယင္လဲမႀကဳိက္၊ တအားလႊဲမွႀကဳိက္ တာ၊ ကံေကာင္း လို႔ေပါ့၊ 

ဟိုဘက္စီး႐ိုး က အုတ္တံတုိင္းနဲ႔ သံဆူးႀကဳိးေပၚသာက်ရင္ၿပီးေရာ၊ ၿပီးေရာ... နင္က ေျပာအံုးမွာမုိ႔လား၊ မမယုကလဲ ပူစရာမရွိပူ၊ ေဆး႐ံုေကာက္တင္လုိက္ၿပီးေရာလုိ႔... နင္တို႔က ပါး စပ္နဲ႔ ေျပာတာလြယ္တယ္၊ ေဆး႐ံုတက္ရေတာ့ သြားရလာရနဲ႔ ငါဘဲဒုကၡေရာက္တာ၊ ဒီေဆး႐ံုကို ၿငီးေစာ္ နံလို႔ ၾကည့္ေတာင္ မၾကည့္ခ်င္ဘူး၊ နင္တုိ႔ကေတာ့ ေက်ာင္းေအးေအးတက္ေနလို႔ ေဆး႐ံုဒုကၡကို မသိဘူး... ျဖစ္လုိက္ၾကရင္ လဲ သူမ်ားလို တပတ္ႏွစ္ပတ္နဲ႔ ၿပီးၾကတဲ့ေရာဂါေတြမဟုတ္ဘူး၊ အနည္းဆံုး တလ ႏွစ္လ ျဖစ္ၾကေရာ...”

က်မက မိုးမဆံုး ေလမဆံုး ေဖေဖ့ကို ေဒါသျဖစ္သမွ် စုခဲ၍ ႏုႏုကိုေျပာခ်သာေနသည္။
မိေရႊႏုကေတာ့ မွန္ျပတင္းမွ ဒန္းႏြယ္လက္ဆက္ပင္ႀကီးကို ၾကည့္ခါ တဟားဟားရယ္ေတာ့သည္။
“ဒီအကိုင္းေတြက ပြပြနဲ႔ ဆတ္ဆတ္ရယ္... ေဖေဖ့ကိုယ္ႀကီးနဲ႔ က်ဳိးၾကမွာေပါ့၊ ဒန္းမဆင္ဖုိ႔ေျပာေရာေပါ့”

“ေအာင္မယ္... နင့္ေဖေဖက တသက္လံုး က ေျပာရခဲ့ဘူးတဲ့ အေဖကုိး၊ တသက္လံုး သူထင္တာ သူ လုပ္တာ၊ ခေလးေတြ လဲ တမနက္လံုး သူမေနရ ငါမေနရ၊ သူမ်ားက ခုိင္ခိုင္မာမာ ဆင္ေပးမယ္ဆိုလို႔ ရတာလဲမဟုတ္၊ တမနက္လံုး ေမာင္ကံညြန္႔ ကို သူက အမိန္႔ေပးေနတာ၊ ငါေတာ့ေမာလြန္းလို႔ ၀င္မေျပာ ေတာ့ဘူး၊ မေျပာတာ နဲ႔ တခ်က္ထဲ က်ဳိးၾကတာနဲ႔ တခ်က္ထဲဘဲ... စာေရးေရးျပရတာလဲ လက္တိုေတာ့ မယ္၊ (ခင္ႏွင္းယု) အေနနဲ႔ ကိုယ္၀ါသနာပါတာေလး၊ ကိုယ္စိတ္၀င္စားတာေလး ေရးရတာေတာ္ေတာ္၊ သူ႔အေဖကို တေန႔ တေန႔ ေရးျပေနရတာက တကယ္ဘဲ သမုဒၵရာကို မင္ေရေဖ်ာ္ရေတာ့မယ္... နင္က ေတာ့ ရီ အားတာေပါ့...”
က်မ စကားေျပာယင္း မ်က္ရည္မ်ားလည္လာမွ ႏုႏုသည္ အရယ္ရပ္လုိက္ပါသည္။

“မငိုပါနဲ႔ မမယုရယ္... ႏုႏု ကိုကိုႀကီးကို သြားေျပာပါ့မယ္”ဆိုကာ ထြက္သြားေတာ့သည္။
က်မ ကေတာ့ တကယ္ဘဲငိုခ်င္ပါသည္။ အျဖစ္မ်ားက လူနာတေယာက္ ေဆး႐ံုတင္လွ်င္ ေငြေၾကးေဆး ၀ါး က အစ ဆရာ၀န္၊ ျပဳစုသူ အလံုအေလာက္လုပ္ေပး၍လည္း ကိစၥကမၿပီးျပတ္၊ လူနာမ်ားမွာ တလမွ သည္ ေျခာက္လ တႏွစ္ေလာက္ ကုသရေသာ ေရာဂါမ်ဳိးလည္းျဖစ္ျပန္၊ “မမယု ဒီညေန လာမေတြ႕လို႔ လူနာက မ်က္ႏွာ မေကာင္းဘူး၊ ထမင္းမစားဘူး”ဆိုျပန္ေတာ့ က်မစိတ္ကမေနႏုိင္၊ ဒီေဆး႐ံုႀကီးကုိ အေျပးအလႊား ညေနတုိင္း ေျပးရ၏။ ကားႏွင့္ဘာႏွင့္ စတိုင္ႏွင့္ ဂိုက္ႏွင့္သြားရျခင္းမဟုတ္၊ တခါတေလ မ်ား ေဆး႐ံု ကျပန္္ေရာက္လွ်င္ အိမ္မွာ ဘာမွမလုပ္ခ်င္ဘဲ ေခြလ်က္ပံုလဲေနေတာ့သည္၊ 

သို႔ေသာ္ “ကိုယ့္မ်က္ႏွာ ေငြလ ၀င္းပပ” ကုိ ျမင္ရပါလွ်င္ ေရာဂါသည္တို႔မွာ စိတ္ႏွလံုး သက္သာသည္ ဆုိေတာ့ ညေနတုိင္းသြားရ၏။ ၿပံဳးရ၏။ ႏွစ္သိမ္႔ ရ၏။ ၾကာရွည္ေတာ့လည္း ဤဒဏ္ေတြကို မခံႏုိင္တဲ့ ငယ္ငယ္ ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ က်မသည္ အားအင္ ကုန္ခန္း အာ႐ံုေၾကာမ်ား အားနည္းေသာ ေရာဂါ စြဲကပ္ လာေလသလား၊

ဆက္ရန္
.

1 comment:

ေမဓာ၀ီ said...

အေျပးအလႊား လာဖတ္သြားတယ္ မေရႊစင္ေရ ...
ဆရာခိုင္ကုထံုးနဲ႔ ဒန္းစီးလို႔ သစ္ကိုင္းက်ဳိးက်တာ ဖတ္ၿပီး ရယ္ရအခက္ ငိုရအခက္ ...