Wednesday, December 26, 2012

ပတၱျမားခင္ ၏ အတိတ္လမ္း ကိုျပန္ေလွ်ာက္ျခင္း, အပိုင္း (၅)

အပိုင္း (၇)

"ေမဘိုၾကီး" က အလြန္ကို ရုပ္ရွင္ရူး ရူးတာပါ။ လကုန္ခါနီး ေနာက္ဆုံးအပတ္ စေန၊ တနဂၤေႏြဆိုရင္ အိမ္ျပန္လို႕ ရပါတယ္။ ရပ္ေ၀း ေနသူေတြက မျပန္ႏိုင္ရင္လည္း အဲလို မျပန္ႏိုင္ၾကတဲ့ မိန္းကေလး ေတြ အုပ္စုဖြဲ႕ျပီး ေက်ာင္းက ဆရာမတစ္ဦးက အေဖလိုက္ေစာင့္ေရွာက္ရင္း ေစ်း၀ယ္ထြက္တာတို႕၊ ရွပ္ရွင္ၾကည့္တာ တို႕ကို ေပးလုပ္ေလ့ရိွေတာ့ ေမဘိုၾကီးက အျမဲတမ္းရုပ္ရွင္ကို တစ္ပြဲနဲ႕ၾကည့္လို႕မ ၀ဘဲႏွစ္ပြဲၾကည့္ျပီး မွ ျပန္ျပန္ လာတာမို႕ သူနဲ႕လိုက္ရတဲ့ ဆရာမေတြက စိတ္ညစ္ၾတာေပါ့။
အဲလို တစ္လ တစ္ခါ ထြက္ၾကည့္ရတာကို အားမရေတာ့ သူနဲ႕ စိတ္တူကိုယ္တူ ျဖစ္မဲ့ တျခား ေက်ာင္းသူ တစ္ဦးဦး ကို အေဖာ္စပ္ျပီး ေက်ာင္းကသီလရွင္ေတြ မသိေအာင္ ခိုးထြက္ျပီးလည္း ရုပ္ရွင္ၾကည့္တတ္ပါေသး တယ္။

သူ လစ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ခိုးထြက္တဲ့သူက ဘယ္လိုမွ မရိွဘဲ ကၽြန္မနဲ႕ Kathleen ႏွစ္ေယာက္သား ကေၾကာက္ဒူး တုန္ေနၾကျပီေလ။ သူ႕ကိုလည္း "မလစ္ပါနဲ႕ဟယ္၊ ငါတို႕ေၾကာက္လို႕ပါ"လို႕ အတန္ တန္ေတာင္းပန္လည္း မရပါ ဘူး။ ရုပ္ရွင္သာ ၾကည့္ရမယ္ဆိုရင္ သူကေတာ့ ဘယ္လို အျပစ္ဒဏ္မ်ိဳး ကိုျဖစ္ျဖစ္ ရင္ဆိုင္ရတဲ့ မိန္းကေလး မ်ိဳးေပါ့။
သူ လစ္သြားျပီဆိုတာနဲ႕ ကၽြန္မတို႕ ႏွစ္ေယာက္သားသီလရွင္ေတြ မေတြ႕ေအာင္ လုံျခံဳရာေနရာ ရွာ ျပီးပုန္းၾကေတာ့တာပဲ။ ေတြ႕သြားလို႕ အျမဲတြဲေနတဲ့ သုံးေယာက္ထဲမွာ ေမကိုမျမင္တာနဲ႕ "ေမေရာ" လို႕ေမးခဲ့ ရင္ ကၽြန္မတို႕ လိမ္လည္း မလိမ္ရဲ၊ အမွန္လည္း မေျပာရဲနဲ႕ ဒုကၡေရာက္ၾက မွာ ဆိုေတာ့ ေဘးကင္းရန္ကင္း ျဖစ္ေအာင္ ပုန္းရေတာ့တာေပါ့။
ကိုးတန္းႏွစ္ က်ေတာ့ မေရႊေခ်ာက ေမျမိဳ႕ (ယခု ျပင္ဦးလြင္)စိန္မိုက္ကယ္လ္ ေက်ာင္းကိုေျပာင္း သြားေတာ့မွ ကၽြန္မ တို႕လည္း အပုန္းရသက္သာသြားပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မက စာရူးေပရူး နဲ႕ဓာတ္ပုံရူးလည္း ရူးလို႕ေကာင္းေနျပီေလ။

"ဂႏၱေလာက"မဂၢဇင္းမွာ ေရးၾကတဲ့ "သိပၸံေမာင္၀"တို႕၊ ကဗ်ာပိုင္းက ဆိုရင္ "ေဇာ္ဂ်ီ"နဲ႕ "ခင္ေလး ေမာင္"တို႕ကို ကၽြန္မ စြဲစြဲမက္မက္ဖတ္ရုံတင္မကဘဲ ၾကိဳက္တဲ့ ကဗ်ာေတြဆိုရင္ ဂ်ပ္ထူဖုံး ဗလာစာ အုပ္အထူၾကီးနဲ႕ လက္ေရး ကိုလည္း ပုံႏွိပ္ထားတဲ့အတိုင္း ျဖစ္ေအာင္ဂရုတစိုက္ ေရးျပီး ကူးထား ေသးတာပါ။
အဲဒါတင္ မကေသးဘူး။ ကၽြန္မတို႕ကို ျမန္မာစာျပတဲ့သီလရွင္ စစၥတာဖိလစ္မွာ Ernestဆိုတဲ့ တူတစ္ေယာက္ ရိွပါတယ္။ သူက ေက်ာင္းပိတ္ရက္က်ရင္ စစၥတာဖိလစ္ဆီလာျပီး ေက်ာင္းမွာလို အပ္တဲ့ ပန္းခ်ီေတြ၊ ဒီဇိုင္းေတြ ဆြဲတာမ်ိဳး ကူလုပ္ေပးတာေတြ႕ေတာ့ ေသာၾကာေန႕ဆို ကၽြန္မ စစၥတာဖိလစ္ စားပြဲသြားျပီး ကဗ်ာစာအုပ္က ထိပ္စီး ေနရာ ခ်န္ထားတဲ့ ကြက္လပ္မွာ ကဗ်ာနဲ႕လိုက္ ဖက္တဲ့ဒီဇိုင္းေလးေတြ၊ ပန္းခ်ီေလးေတြ Ernest လာရင္ ဆြဲေပး ဖို႕ သြားေျပာရေသးတယ္။

စစၥတာက ကၽြန္မျမန္မာစာေတာ္တာကိုလည္း သေဘာက်တယ္။ အဲလို ကဗ်ာေတြစုတာကိုလည္း အားေပး တယ္။ ကဗ်ာစာအုပ္ ယူထားလိုက္ျပီး Ernest လာတဲ့အခါ ဆြဲေပးခိုင္းပါတယ္။ အဲေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕ ကဗ်ာစာအုပ္ က အတန္းထဲမွာ ခမ္းခမ္းနားနားနဲ႕ အပ်ံစားေလး။ ဟိုလူက ငွား၊ ဒီလူကငွား နဲ႕။ အဲလို ေပးငွား ရတာကို ေက်နပ္လို႕။
အဲဒီကဗ်ာစာအုပ္ ကို ကၽြန္မ စစ္ေျပးတဲ့တစ္ေလွ်ာက္လုံး ေရာက္ရာအရပ္မွာ ကိုယ္နဲ႕အတူ သယ္ သြားလိုက္တာ ၁၉၅၂ခုႏွစ္ ရန္ကုန္ကို ေျပာင္းလာတဲ့အထိ ပါလာပါေသးတယ္။ ရန္ကုန္ကို ေရာက္ ေတာ့ "ျမန္မာျပည္ ဓာတ္ပုံအသင္း"ဖြဲ႕ထားတာရိွတယ္ ၾကားလို႕ ကၽြန္မသြားၾကည့္တာေပါ့။ ဓာတ္ပံု အသင္းရဲ႕ ဥကၠ႒က ကၽြန္မ စြဲလမ္းခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေတြေရးတဲ့ "ဦးခင္ေလးေမာင္"ျဖစ္ေနပါေရာ။ လူကိုယ္တိုင္ကို အဲဒီေတာ့မွာပဲ ေတြ႕ဖူးတာမို႕ ၀မ္းေတြသာ လို႕။ ကၽြန္မမွာ "ဦးခင္ေလးေမာင္"ရဲ႕ ကဗ်ာေတြ စုထားတာရိွတယ္လို႕ သြားျပီး အၾကြား မွားလိုက္မိပါတယ္။

သူ႕မွာ မရိွေတာ့လို႕ ငွားပါဆိုတာနဲ႕ ငွားလိုက္တာ၊ တစ္ခါတည္း သီတာေရေျမ ျဖစ္ သြားေတာ့တာပဲ ေလ။ ျပန္မရေတာ့ဘဲ ဆုံးပါေလေရာ။ ကၽြန္မ အေမရိကားေရာက္ျပီး လြန္ခဲ့တဲ့ေလးငါးႏွစ္က ပါရီမွာ ေနတဲ့ "ကိုေမာင္ေမာင္တာ"က "မဂၢဇင္းထဲမွာ အန္တီခင့္အေၾကာင္းပါလာတယ္"ဆိုျပီး Xerox Copy ပို႕ လိုက္ မွ အဲဒီအထဲမွာ ဦးခင္ေလးေမာင္ရဲ႕ "ေရႊရတု"ေဆာင္းပါးမွာ "ပတၱျမားခင္"စုထား တဲ့စစ္ၾကိဳေခတ္က ကဗ်ာေတြ ျပန္ရတဲ့ အတြက္ ခုလိုေဖာ္ျပႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ဖတ္ရလို႕ အသက္ကို ဖက္နဲ႕ ထုပ္ျပီး ေျပးခဲ့ ရတဲ့ စစ္ေျပးကာလမွာ ထိန္းသိမ္းထားရက်ိဳးနပ္ေအာင္ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ ခံစားႏိုင္ ဖို႕ ျဖစ္သြားတာ အတြက္ ၀မ္းသာပီတီျဖစ္ရပါတယ္။

အဲလို ကဗ်ာစုတာ ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ကၽြန္မေမြးထားတဲ့ သားသမီးေတြ လည္း ကဗ်ာစုတာ ၀ါသနာပါၾကပါတယ္။ အၾကီးဆုံးေကာင္ ခင္ေမာင္၀င္းခန္႕က စျပီးေကသီခန္႕၊ ယမင္းျမလိႈင္၊ ေရႊစင္ျမလိႈင္ နဲ႕ ဇာနည္ျမလိႈင္ တို႕ထိ တစ္ေယာက္မွာ ကိုယ္ပိုင္ကဗ်ာစာအုပ္ တစ္အုပ္စီနဲ႕ေလ။
သူတို႕စု တဲ့ ကဗ်ာဆရာေတြကေတာ့ "ႏြမ္ဂ်ာသိုင္း၊" "ေမာင္ေမာက္(ဥကၠလာ)"၊ "ပုတီးကုန္းေမာင္ စိန္၀င္း"နဲ႕ အမ်ားဆုံး က "ေမာင္ပန္းေမႊး"ရဲ႕ ကဗ်ာေတြပါပဲ။ ရယ္လည္း ရယ္ရပါရဲ႕။ မႏွစ္က ေကသီခန္႕ အိမ္အသစ္ ကို ေျပာင္းမယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္မသြားျပီး ၀ိုင္းကူသိမ္းေပးပါတယ္။
သူရဲ႕ စာေရးစားပြဲ ထဲက တကၠသိုလ္တက္ခဲ့စဥ္ ဆယ္ေက်ာ္သက္တုန္းက စုထားတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ ထြက္လာ ပါေရာ။ သားအမိႏွစ္ေယာက္သား ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ျပီး ဖတ္လိုက္ၾကတာ တစ္ေနကုန္သြား လို႕အဲဒီေန႕က ဘာတစ္ခု မွ သိမ္းလို႕မျပီးလိုက္ဘူးေလ။

ဆယ္ေက်ာ္သက္က ခံစာခ်က္ေတြနဲ႕ စုေဆာင္းထားခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေလးေတြဟာ သူတို႕လည္း လူလတ္ပိုင္း အရြယ္ ကိုေရာက္၊ ကၽြန္မလည္း သခိၤ်ဳင္းကို ေျခတစ္ဖက္နင္းေနတဲ့ အဘြားၾကီးျဖစ္ေန တာေတာင္ ျပန္ျပီးခံစားလို႕ ရေနေသး တာ ကေတာ့ ၾကည္ႏူးပီတီ ျဖစ္စရာ တစ္ခုပါပဲေနာ္။
တကယ္က ကၽြန္မက စာေရးခ်င္သူ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္က ကဗ်ာေရးခ်င္တာမို႕ ေလးလုံးစပ ကဗ်ာေတြ ၾကိဳးစားျပီး ေရးၾကည့္ေန ခဲ့တာ အဖြဲ႕အႏြဲ႕ေတြကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္အားမရတာနဲ႕ဘဲ တျဖည္းျဖည္း စိတ္ပ်က္ျပီး လက္ေလွ်ာ့ လိုက္ေတာ့တာပါ။
"သိပၸံေမာင္၀" ကေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕ျမင္ဆရာလို႕ ေျပာရမလားမသိဘူး။ "ဂႏၱေလာက"မွာပါတဲ့ သူ႕၀တၳဳတိုေလးေတြ ကို ကၽြန္မ သိပ္ၾကိဳက္ပါတယ္။ သူေရးပုံက လိုရင္းတိုရွင္းပဲ။ ေနာက္ျပီး သူ တကယ္ ထိေတြ႕ရတဲ့ မိသားစုနဲ႕ သူ႕အလုပ္ က အျဖစ္ကေလးေတြကို ဇာတ္အိမ္တည္ျပီး ေရးတတ္ တာမို႕ စိတ္၀င္စား ဖို႕လည္း ေကာင္းပါတယ္။ ကၽြန္မ သူ႕ပုံစံလိုက္ျပီး စာစီစာကုံးေတြကို ေရးတဲ့အ ခါ အမွတ္မ်ားမ်ား ရတတ္တာ သတိရမိ ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စာေရးဖို႕ထက္ ဓာတ္ပုံရိုက္ခ်င္တာက ပိုျပီးအားသန္ေနတာပါ။ မေဟသီမဂၢ ဇင္းမွာ "ကင္မရာ ကိုင္ခဲ့ရေသာ ကၽြန္မဘ၀" အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးေတြ ေရးျပီးျဖစ္ေနလို႕ အက္ေၾကာင္း ထပ္ေနမွာ စိုးတာနဲ႕ အက်ယ္မခ်ဲ႕လိုေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္မကို ေဘာ္ဒါပို႕တဲ့ အခ်ိန္ကစ ျပီးေက်ာင္းစရိတ္နဲ႕ ဗာဟီရအားလုံးကို မာမီက သူငယ္ငယ္က ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တဲ့ ေက်းဇူး တရားရိွတယ္ ဆိုျပီး အန္တီေလးက တာ၀န္ယူခဲ့ေပး ပါတယ္။

ဒီေတာ့ အန္ကယ္ေအးက မႏၱေလးကို ကုန္၀ယ္ဖို႕ တက္လာတိုင္း ကၽြန္မရဲ႕ ေဘာ္ဒါေဆာင္ကို လာေတြ႕၊ မာသာၾကီးေတြ ကို ခြင့္ေတာင္းျပီး ေစ်း၀ယ္ထြက္ရင္း လိုခ်င္တာမွန္သမွ် ကၽြန္မလက္ညိႇဳး ထိုးတိုင္း အကုန္ လိုက္၀ယ္ေပးတာပါပဲ။ အ၀တ္အစးတို႕၊ အလွအပသုံး ပစၥည္းေတြထက္ အမ်ား အားျဖင့္က ဖလင္လိပ္တို႕၊ ကင္မရာတို႕၊ Albumတို႕ေတြ ပိုျပီး၀ယ္ျဖစ္တာပါပဲ။
အန္ကယ္ေအး တစ္ေခါက္တစ္ေခါက္ လာလို႕ ၀ယ္ေပးထားခဲ့လည္း ဘယ္ေတာ့မွ ေလာက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ကင္မရာတစ္လုံး နဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြကို အမ်ိဳးစုံေအာင္ လိုက္ရိုက္ရတာနဲ႕ အလ်ဥ္က မမီဘူး။ အဲဒီအခါမ်ိဳး က်ေတာ့ရတဲ့ မုန္႕ဖိုး ထဲက ပိုက္ဆံတစ္ျပားဖိုး ေျပာင္းဖူးတစ္ဖူး၀ယ္၊ မနက္က ၀ွက္ျပီး ထည့္ထားခဲ့တဲ့ ထမင္း စားခန္း ထဲက အံဆြဲထဲက ထမင္းက်န္နဲ႕ လူးျပီး ဗိုက္ဟာတာကို ျဖည့္။ က်န္တဲ့ပိုက္ဆံနဲ႕ ဓာတ္ပုံကူး၊ ဓာတ္ပံုေဆး။

ဖူဂ်ီဓာတ္ပုံတိုက္ ကလည္း ကြန္ဗင့္ေက်ာင္းနဲ႕ ေက်ာခ်င္းကပ္ျဖစ္ေနေတာ့ ကၽြန္မအတြက္ ပိုျပီး အဆင္ေျပေန တာေပါ့။ ညေနညေန မိလႅာသိမ္းတဲ့ ကုလားေတြ လာလို႕ ေနာက္ဘက္က တံခါးကို ဖြင့္ျပီဆိုရင္ အဲဒီတံခါး တာ၀န္ယူျပီး ဖြင့္ေပးရတဲ့၊ ေစာင့္ၾကည့္ရတဲ့ စစၥတာဆိုဖီကို ရိွခိုးဦးတင္နဲ႕ Please ခ်င္းအခါ တစ္ရာ ထပ္ေအာင္ ေတာင္းပန္ျပီး ဖူဂ်ီဓာတ္ပုံဆိုင္ ကို မိလႅာေစာ္တေထာင္း ေထာင္းနံတဲ့ လမ္းၾကားက ျဖတ္ေျပး ပုံေဆး ဖို႕၊ ပုံကူး ဖို႕ သြားသြားအပ္ရပါတယ္။
ဖူဂ်ီဆရာၾကီး နဲ႕လည္း အပ္ပါမ်ားေတာ့ အဖြဲ႕က်လို႕ေပါ့။ ကၽြန္မကို ေမြးစားခ်င္တယ္လို႕ မာ့မီဆီ မွာ ေတာင္းေတာ့ မေပးရေကာင္းလား နဲ႕ ဓာတ္ပုံဆိုင္ရွင္ ရဲ႕သမီး မျဖစ္ရေလျခင္း ဆိုျပီး မာမီကိုေတာင္ ရန္လိုမိ တဲ့ အထိ ဓာတ္ပုံ ကို ခ်စ္မိတာပါ။
ကြန္ဗင့္ မွာ ေဘာ္ဒါေနခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတြမွာေတာ့ ဘာမွထူးထူးျခားျခား မရိွလွပါဘူး။ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ က်ဆုံးတဲ့ႏွစ္ က ကၽြန္မ ၇တန္းထင္ပါရဲ႕။ ဆရာျဖစ္သင္က ေဘာ္ဒါေနတဲ့ခင္မမတို႕၊ မစိုး၀င္းတို႕၊ ဆရာမေလာင္း အေတာ္ မ်ားမ်ားက ေက်ာင္းသားေတြနဲ႕ သြားေပါင္းျပီးပါၾကပါတယ္။

ကၽြန္မတို႕အားလုံးကို အိပ္ခန္းေဆာင္ကေန ဘယ္မွမဆင္းရ၊ မထြက္ရဘူးဆိုျပီး သီလရွင္ေတြက တံခါး ကို ေသာ့ခတ္ထားတာနဲ႕ အားလုံးကျငိမ္းလို႕ေပါ့။ ဘီလမ္းေပၚက ေက်ာင္းသားေတြ စီတန္း လွည့္လည္ ရင္း အသံတိုင္ တာေတြကို ၾကားရေတာ့ လႈပ္လႈပ္ရြရြျဖစ္ၾကေပမဲ့ ေသာ့ခတ္ထားတာနဲ႕ ဘာမွ ထိထိေရာက္ေရာက္ လည္း မလုပ္ႏိုင္ၾက ပါဘူး။
ဒီလိုနဲ႕ ၁၀တန္းေျဖဖို႕ႏွစ္ကို ေရာက္လာပါတယ္။ ၁၀တန္းက အစိုးရစစ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႕ စာၾကိဳး စား ရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ စာနဲ႕ပတ္သက္လာရင္ ကၽြန္မက ေခ်ာင္တာမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မရဲ႕ Report Card ကို မာမီ ကလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ေဆး၊ ဘိုးေလးကလည္း စစ္ေဆးေသးတာ ျဖစ္ေတာ့ အမွတ္က်ျပီ ဆိုတာ နဲ႕ ေသဖို႕သာ ျပင္ေတာ့ဆိုတဲ့ အထဲကပါ။ ဒါေၾကင့္ ကိုယ္ရထားတဲ့ ထိပ္ဆုံးေနရာက မေရြ႕ေအာင္ ဘိုးေလးနဲ႕ မာမီ့ ကိုေၾကာက္ရတာနဲ႕ပဲ ပ်င္းေပမဲ့ စာက်က္ျဖစ္ေအာင္ က်က္ရေတာ့တာေပါ့။

တစ္ဦးတည္းသမီးမို႕ ကၽြန္မကိုမ်ား အလိုလိုက္ထားတယ္ မထင္ေလနဲ႕။ မာမီကလည္း ဘိုးေလးနီး ပါးလက္သံေျပာင္ တာပါပဲ။ ငယ္ငယ္တုန္းက ေျပးလို႕ လႊားလို႕ ေမွာက္ရက္လဲရင္ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဟိုေပၚ ဒီေပၚ တက္ေဆာ့ လို႕ ျပဳတ္က်ျပီးအနာတရျဖစ္ရင္ျဖစ္ျဖစ္၊ သူမ်ားအေမေတြလို "ငါ့သမီးေလး ဘယ္နာသြားလဲ၊ ဥံဳဖြ"နဲ႕ မ်ား ေျပးေပြ႕ ခ်ီျပီး ရင္ခြင္ထဲသြင္း ေခ်ာ့မယ္မ်ား ေ၀းစြ။
"ကိုင္း...ေဆာ့ ဦးေလ၊ မွတ္ျပီလား။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ျပန္ျပီးရေအာင္ထ"လို႕ ေအာ္တာေတာင္ ခံရပါ ေသးတယ္။ ကိုယ္က တကယ္နာလို႕ ငိုျပီး မထဘဲေနရင္ လက္ကပါ ပါလာျပီး ေဆာ္တာခံ ရတာနဲ႕ ေတာ္ရုံ တန္ရုံ ျဖစ္လို႕မ်ားေတာ့ မငိုရဲဘဲ ကိုယ့္ဒူး ကိုယ္ပြတ္ျပီး ထရပါတယ္။
ကၽြန္မအေဆာ့သန္ လို႕ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ၾကီးၾကီးမားမား အျဖစ္ႏွစ္ခုကို မွတ္မိပါေသးတယ္။ ကၽြန္မတို႕ အိမ္မွာ ေက်ာင္းလာတက္တုန္းက အတူေနသြားတဲ့ အန္ကယ္ေအးတို႕က ညီအစ္ကိုသုံးေယာက္ ရိွပါတယ္။ အၾကီးဆုံး က ဦးဘသိမ္း၊ အလတ္က ဦးဘျငိမ္းနဲ႕ အငယ္ဆုံးက ဦးေအး (အန္ကယ္ေအး)ေပါ့။ ကၽြန္မဘ၀ ထဲမွာလည္း အန္ကယ္ေအးက ႏွစ္ေယာက္ေတာင္ရိွလုိ႕ စာဖတ္ သူမ်ား မ်က္စိလည္ကုန္မွာလည္း စိုးရပါေသး တယ္။

အၾကီးဆုံးက ရဲ၀န္ေထာက္ပါ။ ေတာက သူေဌးသမီးတစ္ေယာက္နဲ႕ အိမ္ေထာင္က်ပါတယ္။ သူ႕ဇနီးက  စပါးသိမ္းခ်ိန္ ဆို ရြာျပန္ျပီး သူ႕စီးပြားေရးကိုပဲ စိတ္၀င္စားတာပါ။ အဲေတာ့ ဧည့္ခံပြဲေတြ ဘာေတြ လုပ္ရမယ္ ဆိုရင္ ဦးေလးသိမ္း က "ခင္ခင္ေမလာခဲ့ဦး၊ လာကူဦး"ဆိုျပီး မာမီကို အျမဲ အကူအညီေထာင္းတတ္ပါတယ္။
မာမီက ဒယ္ဒီ နဲ႕အတူေနလာတာ ဆိုေတာ့ ေခတ္မီမီ ဗိုလ္ဆန္ဆန္နဲ႕ ဧည့္ခံပြဲေတြကို စီမံႏိုင္တာမို႕ မၾကာခဏ ဆိုသလို ဦးေလးသိမ္း အိမ္မွာ သြားသြားကူေပးရတာေပါ့။ ေက်ာင္းပိတ္တဲ့ အခါမ်ိဳးနဲ႕ ၾကံဳရင္ မာမီနဲ႕အတူ ကၽြန္မ လည္း ပါသြားတတ္ပါတယ္။
အဲဒီတုန္းက ဦးေလးသိမ္းက ရဲ၀န္ေထာက္ မျဖစ္ေသးဘူး။ တိုက္ပိုင္အဆင့္နဲ႕ ၁၆မွတ္ဂါတ္ထဲက အစိုးရအိမ္ မွာေနပါတယ္။ အိမ္ရဲ႕ျခံကို ကာထားတာက အလုံမဟုတ္ဘူး။ တိုင္စိုက္ျပီး 6" × 4" သစ္သားတန္းေတြ အလ်ား လိုက္ ရိုက္ထားျပီး ေဆးအနက္သုတ္ထားတာပါ။ ကၽြန္မကပ်င္းရင္ အဲဒီသစ္သားတန္းကို သြားခြထိုင္ျပီး စာတစ္အုပ္ ဖတ္ ရင္ ဖတ္ေနလိုက္တယ္။ ကုကၠိဳပင္ရိပ္လည္း ေကာင္းတားကိုး။

တစ္ေန႕က်ေတာ့ အဲဒီကုကၠိဳပင္ၾကီးကို ဘာေၾကာင့္လဲမသိ။ ခုတ္လွဲပစ္လိုက္ေတာ့ ေအာက္ေျခ က ႏွစ္ေပေလာက္ ပဲ က်န္ေတာ့တဲ့ အပိုင္းျပတ္ၾကီး ျဖစ္ေနေတာ့တာေပါ့။ ကၽြန္မထုိင္ေနက် တန္းနဲ႕က သုံးေလးေပေလာက္ ေ၀း မယ္ ထင္ပါရဲ႕ ။ ေအးေအးေဆးေဆး ထိုင္ေနရာက စိတ္ကူးရျပီး ၀င္းခတ္ထားတဲ့ သစ္သားတန္းေပၚ တက္၊ သစ္ပိုင္းျပတ္ၾကီး ေပၚေရာက္ေအာင္လွမ္းျပီး ခုန္လိုက္ တယ္။
အမယ္ ဟုတ္လုိ႕ပဲ၊ ေဆာ့လိုက္တာ ေမ်ာက္မ်က္စိေနာက္ေသတယ္ ဆိုတဲ့ ပုံခိုင္းဟာ ကၽြန္မအ တြက္ထားစရာေကာင္း မလားလို႕ ခုေရးရင္းနဲ႕ ျပန္စဥ္းစားမိပါေသးရဲ႕။ အဲလိုတစ္ခါ ခုန္ၾကည့္လို႕ ဟုတ္ေနေတာ့ ေက်နပ္ျပီး တစ္ျပန္စီ ခုန္ေနတာေလ။

ဘယ္ေလာက္ၾကာသြားလဲမသိပါဘူး။ တန္းေပၚကေန သစ္ငုတ္ၾကီးေပၚ လွမ္းအခုန္မွာ အေမာလြန္ လို႕ပဲလား၊ ဟန္ခ်က္ ပ်က္သြားလို႕လား မေျပာတတ္ဘူး။ ေမွာက္ရင္ျပဳတ္က်တာ လတ္လတ္ဆတ္ ဆတ္ ခုတ္ထားခါစ သစ္ဆုံ ရဲ႕အဖ်ားကလည္း ဓားသြားလို ထက္ေနတာနဲ႕ ကၽြန္မရဲ႕ လက္ဖ၀ါးႏွစ္ ဖက္ဆြဲျပီး အထလိုက္မွာ ငါးဖယ္ျခစ္ ဖို႕ ခြဲျပီး လွန္လိုက္တဲ့အတိုင္း လက္ဖေနာင့္ကေန အေရျပား ၾကီးဖတ္လတ္လန္သြားေတာ့တာပဲ။

ဒဏ္ရာကျပင္း လို႕ ကၽြန္မ လုံး၀မနာလိုက္ဘူး။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ၾကိဳးစားျပီး မတ္တတ္ရပ္ျပီး လက္ဖ၀ါးႏွစ္ဖက္ကို ၾကည့္ေတာ့ ေဖြးေဖြးျဖဴျဖဴေနရာ ကေနျပီး တျဖည္းျဖည္းေသြးေတြ စိမ့္ထြက္ လာလိုက္တာ ရဲရဲနီသြားမွ ကၽြန္မ လန္႕သြားတာေလ။ အေရျပားၾကီးကလည္း ဖတ္လတ္နဲ႕ျမင္မ ေကာင္းရႈမေကာင္း။
ေသြးေတြ လည္း ရႊဲရႊဲစိုေရာ။ အဲဒီေတာ့မွ မခံႏိုင္ေအာင္ နာတာကို သတိရျပီး တကယ္ဆို အေမ ဆီ ေျပးဖို႕ေကာင္းတာေနာ္။ မာမီ့ကိုေၾကာက္တာနဲ႕ မသြားရဲဘဲ ေနာက္ေဖးမွာ ထမင္းခ်က္တဲ့ မေရႊ ဆီ ေျပးျပီျပေတာ့ မေရႊ လန္႕ေအာ္လိုက္တာနဲ႕ပဲ တစ္အိမ္လုံး ေျပးထြက္လာၾကတာေပါ့။ အေရးထဲမွာ မာမီ ေအာ္ မွာလားလို႕ မာမီရဲ႕ မ်က္ႏွာကို မ်က္ႏွာငယ္ေလးနဲ႕ ၾကည့္ရေသးတယ္။
ေသြးေတြ ျမင္ေတာ့ မာမီ လည္း ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာျဖစ္ျပီး အိမ္ကရဲကားနဲ႕ေဆးရုံကို ပို႕ဖို႕ စီစဥ္ၾက။ အဲေတာ့မွ မာမီ က ကၽြန္မကို ဖက္ထားျပီး ယုတတာ ခံရဖူးပါတယ္။ အမွန္က ဒါေလာက္ေဆာ့တာ အေသေဆာ္ထား ဖို႕ပဲ ေကာင္းတာပါေနာ္။

ေနာက္တစ္ခါျဖစ္တာကလည္း ဦးေလးသိမ္းရဲ႕ အိမ္မွာပါပဲ။ အဲေတာ့ ကၽြန္မမငယ္ေတာ့ပါဘူး။ ၁၆ႏွစ္ေတာင္ ေရာက္ေနျပီပဲ။ ဦးေလးသိမ္းက ကန္႕ဘလူမွာ တာ၀န္က်ေနတယ္။ ရဲ၀န္ေထာက္ ေတြ အတြက္ ေပးထား တဲ့ အစိုးရအိမ္က ဘူတာရုံနဲ႕သိပ္မေ၀းဘူး။ ေတာင္ကုန္းေလးေပၚမွာပါ။ ေနာက္ဘက္က ကၽြန္းေတာၾကီး ရွိပါတယ္။
ကၽြန္းေတာ ထဲလမ္းေလွ်ာက္ရင္ ေနေျပာက္မထုိးဘူး။ ယုန္ကေလးေတြ၊ သမင္ေလးေတြ ဒီအတိုင္း သြားလာေနတာ။ လူေတြ႕လို႕လည္း ေၾကာက္ရေကာင္းမွန္းမသိ ယဥ္ပါးေနၾကတာေလ။ ကၽြန္မတို႕ အိမ္ျခံ ကလည္း အက်ယ္ၾကီးပဲ။ ျခံထဲမွာ ဥသွ်စ္ပင္က ရိွေတာ့ သမင္ေလးေတြ ဥသွ်စ္သီး လာလာ စားၾကပါတယ္။

ကၽြန္မနဲ႕ စိန္မင္းဆိုတဲ့ အိမ္ေဖာ္ေကာင္ေလးနဲ႕ ဥသွ်စ္သီးေတြကို ခြဲခြဲထားျပီး သမင္ေလးေတြ လာစားရင္ သေဘာေတြ႕ျပီး ၾကည့္ရတာ အေမာေလ။ အဲဒီ ဥသွ်စ္ပင္ၾကီးရဲ႕ ေဘးမွာက သရက္ ပင္အၾကီးၾကီးတစ္ခု ရိွပါတယ္။ အကိုင္းတစ္ခုက ျဖာထြက္သြားတာ ပက္လက္ကုလားထိုင္လို ေကြးေကြးေလးျဖစ္ေနတာမို႕ သရက္ပင္ၾကီးေ အာက္ကို ေရာက္တိုင္း အဲဒီအကိုင္းကို မ်က္စိက်ေန မိပါတယ္။
သစ္ပင္ဆိုတာ တက္ရတာ လြယ္တယ္။ ဆင္းရတာ ခက္တယ္ဆိုတာလည္း သစ္ပင္တစ္ခါမွ မတက္ဖူးေတာ့ ကၽြန္မ မသိဘူးေပါ့။ စာအုပ္တစ္အုပ္နဲ႕ အဲဒီသရက္ကိုင္းေပၚ သြားအိပ္ရင္း ဖတ္ လိုက္မယ္ဆိုျပီး တက္သြား လိုက္တာ။ အတက္မွာေတာ့ ဟိုကိုင္းနင္း၊ ဒီကိုင္းတြယ္နဲ႕ အဆင္ကို ေခ်ာလို႕ပါပဲ။ လွဲအိပ္လို႕ရမဲ့ကိုင္းကို ကူးသြားျပီး စာဖတ္လိုက္မယ္နဲ႕ အက်အနလွဲျပီး အိပ္လိုက္ တာ။ ဘာမွမၾကာပါဘူး။ ကၽြန္မတစ္ကိုယ္လုံးကို ခါခ်ဥ္ေကာင္ေတြ ၀ိုင္းျပီး တုပ္ေတာ့တာပဲ။ ေရွာင္မရ၊ တိမ္းမရ၊ ေမာင္းမရ ေအာက္ကိုခုန္ခ်ဖို႕ကလည္း အျမင့္ၾကီး ရယ္။

ခဏေလးအတြင္းမွာပဲ ခါခ်ဥ္ေတြ ကိုက္တာ ကၽြန္မတစ္ကိုယ္လုံးကို တြတ္တြတ္နီသြားတာေနာ္။ မီရာကိုင္းေတြ လွမ္းဆြဲေပမယ့္ ထလို႕ကလည္းမရ။ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိတာနဲ႕ "စိန္မင္းေရ၊" "စိန္မင္းေရ"နဲ႕ သံကုန္ေအာ္ျပီး ေခၚ လည္း အိမ္ကအေ၀းၾကီးမွာမို႕ ဘယ္သူမွမၾကားၾက။
သစ္ပင္ေပၚ ကေန မီသမွ်ကိုင္းေတြ ဆြဲျပီး ဆင္းဖို႕ လုပ္ေတာ့လည္း မလြယ္။ ခါခ်ဥ္ေတြကလည္း အလြတ္မေပး ဘဲ ၀ိုင္းတြယ္ေနေတာ့ ေနာက္ဆုံးမီမယ္ထင္တဲ့ ကိုင္းတစ္ခုကို ေျခတစ္ဖက္ခ်ျပီး နင္းလိုက္တာ ဟန္ခ်က္ပ်က္ျပီး ေအာက္ကို ၀ုန္းခနဲ ျပဳတ္က်ေတာ့တာပါပဲ။

သူမ်ားတကာ မိန္းကေလးေတြလို ေသးေသးသြယ္သြယ္ႏြဲ႕ႏြဲ႕ေႏွာင္းေႏွာင္းလည္းမဟုတ္။ ကိုယ္လုံး ကိုယ္ထည္က ၾကီးမားေတာ့ က်ခ်က္က မသက္သာတဲ့အထဲမွာ ဘယ္ေသာကာလကကၽြန္မနဲ႕ စိန္မင္း သမင္ေတြ ေကၽြးထားတဲ့ ဥသွ်စ္ခြံပက္လက္တစ္ခုက ကၽြန္မျပဳတ္က်တဲ့ တင္ပါးေအာက္ အဆင္သင့္ေရာက္ေနလဲ မသိပါ ဘူး။ ဥသွ်စ္ခြံက အစူးေတြ စူးတာနဲ႕ ခါခ်ဥ္ဒဏ္ တင္ မကေသးဘူး။ တင္းပါးမွာ လည္း ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္နဲ႕ေပါ့။
သရက္ပင္ေအာက္မွာ ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ဇာတ္လမ္းကို ဘယ္သူမွမသိၾက ဘူး။ ေတာ္ပါေသး ရဲ႕။ မက်ိဳးမပဲ့ေပလို႕ပဲ။ ခ်က္ခ်င္းမထႏိုင္ေသးတာနဲ႕ ခဏနားျပီးမွ အိမ္ဘက္ျပန္ လာေတာ့ မာမီ့ အရိပ္ ကို ၾကည့္ရေသးတယ္။
ကံေကာင္းေထာက္မလို႕ မာမီက ေရခ်ိဳးခန္းထဲ ေရာက္ေနတာနဲ႕ ဦးေလးသိမ္းရဲ႕ဇနီးကို ဒဏ္ရာ ေတြျပျပီး "မာမီ ကို မတိုင္ပါနဲ႕ေနာ္"လို႕ ႏႈတ္ပိတ္ရပါတယ္။ အန္တီမမၾကီးက အပိမ့္ပိမ့္ျဖစ္ေနတဲ့ ခါခ်ဥ္တုပ္ရာေတြကို ပရုတ္ဆီ နဲ႕ သိပ္ေပးျပီးတာနဲ႕ နည္းနည္းလည္း ေနသာသြားေရာ ေႏြေခါင္ ေခါင္ၾကီးမွာ အကႌ်လက္ရွည္ပြပြၾကီးတစ္ထည္ ၀တ္ျပီး အိပ္ရာေပၚသြားလွဲ၊ ျခံဳေစာင္ပါးပါးကို ထပ္ျခံဳ ျပီးမာမီမျမင္ေအာင္ သရုပ္ေဆာင္ေနလိုက္ရတာေပါ့။

အန္တီမမၾကီး ကေတာ့ မတိုင္ရွာပါဘူး။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြ ျမင္လိုက္တဲ့ စိန္မင္းေကာင္စုတ္က မာမီကို မ်က္ႏွာလုပ္ျပီး သြားေျပာတာ နဲ႕ ညေနက် ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြ ကိုယ္ေပၚမွာ အထုပ္အ ထည္နဲ႕မို႕ မျငင္းသာ ဘဲ မာမီဆူတာကို ခံလိုက္ရပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက မာမီဟာ သူမ်ားအေမေတြလို မၾကင္နာဘူးလို႕ ထင္မွတ္ခဲ့မိေပမယ့္ အခုျပန္ျပီး အတိတ္ခရီး ကိုျပန္ေလွ်ာက္ ရင္း ၾကည့္တဲ့အခါက်မွ ကၽြန္မရဲ႕ဘ၀ခရီးတစ္ေလွ်ာက္မွာ ျဖစ္လာသမွ် ဘယ္သူ႕မွအားမကိုးဘဲ ကိုယ့္ကိစၥ ကိုယ္ရွင္၊ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးတတ္တဲ့ အေလ့ရေအာင္ မာမီက ကြင္းဆင္းျပီး ျပင္ဆင္ေပး လိုက္တာပါလားဆိုတဲ့ ေက်းဇူးတရားကို ျမင္မိပါတယ္။
ဘ၀မွာၾကံဳေတြ႕ ခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ ေသးေသးမႊားမႊားေလးေတြကလည္း ျပန္ျပီးသုံးသပ္ၾကည့္ မယ္ဆို ရင္ ေကာင္းတာေတြလည္းရိွ၊ ဆိုးတာေတြလည္းရိွ၊ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့အခ်ိန္ရဲ႕ အပိုင္းအစ ေလးေတြဟာ ၾကည့္တတ္ျမင္တတ္ မယ္ဆိုရင္ သင္ခန္းစာရယူစရာေတြမွ အမ်ားၾကီးပါပဲေနာ္။

အဲဒီအပိုင္းအစေလးေတြကို အေတြးဘဏ္တိုက္ထဲမွာ ထည့္သိမ္းထားျပီး ႏွစ္ေပါင္းၾကာလို႕စိတ္ အား လူအားတဲ့ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ မွာ တစ္စစီျပန္ဆြဲထုတ္ျပီး ၾကည့္ရင္ကိုယ့္ရဲ႕ အမွားအယြင္းေတြ အသုံး မက်မႈေတြကို ဆလိုက္မီး နဲ႕ထိုးျပလိုက္သလို ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကလည္း လက္ရိွ ဟိုအခ်ိန္တုန္းက ကိုယ့္မွာ Ego ဆိုတဲ့ အတၱစိတ္ လြန္ကဲေနတာတို႕၊ ခံစားခ်က္ေတြ ဖုံးကြယ္ေန တာေတြေၾကာင့္ အမွန္ကို အမွန္အတိုင္း မျမင္ႏိုင္ျဖစ္ ရတာ ထင္ပါရဲ႕။
ကၽြန္မလုပ္ခဲ့ပုံ ကိုပဲၾကည့္ပါဦး၊ ကိုယ့္ကိုခ်စ္တဲ့ အေဒၚတစ္ေယာက္လုံးကို "ေဒၚေဒၚထုိက္ရဲ႕ အကြက္ေတြ ခင္မၾကီး ကို ကူးမွာစိုးလို႕"ဆိုျပီးမစာမနာ ေျပာခ်လိုက္တာ သူတစ္ပါးရဲ႕ရင္မွာ ဘယ္ေလာက္နာက်င္ ေၾကကြဲ သြားမဲ့ ဒဏ္ရာျဖစ္ သြားေစမလဲေနာ္။

ျပီးေတာ့ ေျမးတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ကုိယ့္ကိုတုန္ေအာင္ ခ်စ္ျပီး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ၾကီး တစ္ခြဲသား နဲ႕ ေျမေတာင္ေျမႇာက္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးေနတဲ့ ဘိုးေလးရဲ႕ ေမတၱာေစတနာကို နားမလည္ဘဲ ေကာင္းေစ ခ်င္လို႕ဆုံးမတာ ကို ရန္လုပ္ျပီး ဘိုးေလးေက်ာင္းက ေက်ာခိုင္းထြက္လာတာအတြက္ ဘိုးေလး ဘယ္ေလာက္ ရွက္ရွာမလဲ။ အသည္းခိုက္ရွာမလဲ။
ဒါေတြကိုျပန္စဥ္းစား လိုက္တဲ့အခါ စၾက၀ဠာထဲမွာ ရိွတဲ့ Black Hole ဆိုတဲ့ တြင္းနက္ၾကီးထဲ ျပဳတ္ က်သြားသလို ကၽြန္မ ရဲ႕ မိုက္မဲမႈအတြက္ ခံစားမိတာ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သိတတ္တဲ့ အရြယ္ ေရာက္လို႕ ဒီအေတြးေတြ၀င္၊ ကိုယ္ျပဳခဲ့တာ ျပန္ျမင္တဲ့အခ်ိန္ကစျပီး သူတစ္ပါထိခိုက္နာက်င္ေစမဲ့ စကားကၽြန္မ ႏႈတ္က မထြက္ေအာင္ ဆင္ျခင္တတ္ လာပါတယ္။
ေမတၱာ ေစတနာနဲ႕ ေက်းဇူးတရားကိုလည္း ေလးထားရေကာင္းမွန္း သိလာပါတယ္။ သူမ်ားေတြ က ေတာ့ ဘ၀သင္ခန္းစာကို အလြယ္တကူ ယူတတ္ၾကတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ အမွားေတြတစ္ကုေဋ လုပ္ျပီးမွ ခက္ခက္ ခဲခဲယူတတ္တဲ့ မိန္းမမိုက္လို႕ ဆိုရမွာ ထင္ပါရဲ႕။

ဆက္ရန္
.

1 comment:

Anonymous said...

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္အစ္မ.... ငယ္ငယ္တုနး္က ေရႊအၿမဳေတ မွာ လတုိင္း ေစာင့္ဖတ္ခဲ့တာပါ... အခုလို အစအဆံုး ၿပန္ဖတ္ရမွာ ၿဖစ္တဲ့အတြက္ အရမ္းေက်းဇူးတင္ပါတယ္