Wednesday, November 21, 2012

ေဇာ္သက္ေထြး ၏ ၾကမ္းတမ္းေသာစစ္ပြဲ ႏွင္႔ ႏူးညံေသာ ႏွလံုးသား, အပိုင္း (၆)

ေရတမာပင္ေအာက္မွ အတိတ္တေစၦ
'ပံုစံ'
ေအာ္သံအဆံုးမွာ အင္းစိန္ေထာင္ ၄ တုိက္တစ္ခုလံုး တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္သြားပါတယ္။ အခ်ိန္ကာလကေတာ့ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ေဆာင္းဦးနံနက္ျဖစ္ပါတယ္။ မၾကာခင္မွာပဲ တိုက္တံခါးဖြင့္သံ နဲ႔အတူ အက်ဥ္းဦးစီး ဌာနက ၀န္ထမ္းေတြ ရဲ႕ စစ္ဖိနပ္သံေတြကို ၾကားလုိက္ရပါတယ္။ ၀န္ထမ္း (ေထာင္အေခၚ ၀ါဒါ) ၂၀ ေလာက္ဟာ ၄ရွည္လို႔ေခၚ တဲ့ ၄ တိုက္ညာဘက္ျခမ္းကို ၀ိုင္းရံထားလိုက္ ၾကပါတယ္။ ၄ တိုက္က ၄ တိုနဲ႔ ၄ ရွည္ဆိုျပီး ခြဲျခားထား ပါတယ္။ ၄ တိုမွာ အခန္း (၁၂) ခန္းရွိျပီး ၄ ရွည္မွာ အခန္း (၂၃) ခန္းရွိပါတယ္။ သူတို႔ေရာက္ လာၾက တာကေတာ့ အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ လုပ္ရိုး လုပ္စဥ္ျဖစ္တဲ့ 'တလာစီ' လို႔ေခၚတဲ့ ေထာင္လံုျခံဳေရးအတြက္ ပံုမွန္ ရွာေဖြေရး ျပဳနလုပ္ဖို႔ပါပဲ။ ဒီလို ရွာေဖြေရးလုပ္တဲ့အခါမွာ တစ္ေထာင္လံုးကို မရွာဘဲ တစ္ေဆာင္စီကို ၁ လတစ္ခါေလာက္ ရွာေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ ထူးျခားသတင္း ရရင္ေတာ့ ရသလို ပိုက္စိတ္တိုက္ ရွာေဖြပါေတာ့တယ္။ အခု ကေတာ့ ၄ ရွည္ကို ပံုမွန္ရွာေဖြေရး၀င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အခန္းအမ်ားစုက သူတို႔ရွာေလ့ရွာထရွိတဲ့ အ၀တ္လွန္းၾကိဳးေတြ၊ ဘရိတ္ဓားေတြ၊ ပုလင္းခြံေတြ၊ ေလာင္စာ ပစၥည္းေတြ ကို တတ္ႏိုင္သမွ် သိမ္းတဲ့ထဲပါမသြားေအာင္ ၀ွက္ေလ့ရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ႕အခန္းေတြမွာလည္း ပိုက္ဆံ တို႔၊ ေရေႏြးၾကိဳတဲ့ ေဂါက္တို႔ရွိတယ္။ ဒါေတြေတြ႕ရင္ေတာ့ အခန္းက လူေတြကို ျပႆနာမရွာဘဲ ပစၥည္းေတြကိုပဲ သိမ္းယူ သြားေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခန္း ထဲမွာ စာရြက္စာတမ္းတို႔၊ သတင္းစာတို႔၊ ေဘာပင္တို႔ ေတြ႕ရင္ေတာ့ မေခ်ာင္ဘူးမွတ္။ စနစ္တက် မွတ္တမ္းတင္ျပီး တိုက္ေထာင္မွဴးၾကီးရံုးကိုတင္ ေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ေတြဟာ သတင္းစာအပိုင္းအစ၊ ေဘာပင္စတာေတြကို အျမဲသတိထားျပီး ကိုင္တြယ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ခက္တာက ႏိုင္ငံေရး နဲ႔ ျပစ္ဒဏ္က်ခံရသူေတြဆိုေတာ့ စာမဖတ္ပဲလည္း မေနႏိုင္ၾကဘူး။ ကဗ်ာေလးေတြ၊ ေဆာင္းပါးေလးေတြကိုလည္း ခိုးျပီးေရးခ်င္ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ေဘာပင္ဆိုတာ လိုလာျပီ။

ဒီပစၥည္းေတြဟာ ေထာင္သားတစ္ေယာက္အတြက္ အရမ္းအႏၱရာယ္ၾကီးတယ္ဆိုတာ သိေပမယ့္ ဒီလိုပဲ စြန္႔စားျပီး ကိုင္ၾကရတာပဲ။ ေဘာပင္ဆိုရင္ အခြံကို ဖ်က္ဆီးျပီး မွင္ေခ်ာင္းေလးကို ပဲ သစ္ကိုင္းေျခာက္မွာ သေရကြင္း နဲ႕ ပတ္ျပီးေရးၾကရတယ္။ မဂၢဇင္းေတြ၊ သတင္းစာေတြဖတ္ခ်င္ ရင္လည္း ေထာင္ထဲကို တာ၀န္ယူျပီး ခိုးသြင္း တဲ့ လူက စာအုပ္ ကို ပံုဖ်က္ပစ္ရပါတယ္။ မဂၢဇင္းဆိုရင္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္၊ ၀တၳဳတိုဆို တစ္ပုဒ္ခ်င္း၊ ေအာင္းပါး ဆိုတစ္ပုဒ္ခ်င္း ဆြဲျဖဳတ္ျပီး ဖတ္ၾကရပါတယ္။ ဒါမွ ၀ွက္လို႔လြယ္မွာကိုး။ ျပီးေတာ့မွ အခန္း ထဲမွာ အားလံုး စုမထာဘဲ တစ္ခန္းတစ္ပုဒ္စီျဖန္႔ေ၀ေပးလိုက္ပါတယ္။ ကိုယ့္အခန္းက စာမူ ကိုယ့္ဖာသာ တာ၀န္ ယူျပီး သိမ္းေပေရာ့။

ခုလည္း ၄ ေဆာင္တိုက္မွာ ဒါမ်ိဳးေလးေတြေတာ့ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေတြ႕အၾကံဳရွိတဲ့သူေတြခ်ည္းမို႔ ရွာေဖြေရး အဖြဲ႕၀င္လာေပမယ့္ သိမ္ေျခာက္ေျခာက္ျခားျခား မျဖစ္ၾကဘူး။ တိုက္ခန္းအားလံုးကရတဲ့ အခ်ိန္ေလးမွာ ကိုယ့္အခန္း က ပစၥည္းေတြ ကိုယ္ဘာသာ နည္းလမ္းအသီးသီးနဲ႔ ၀ွက္ထားလိုက္ၾက ျပီ။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ၄ ရွည္အခန္း (၁၉) မွာ ဦးလွၾကည္ (စက္မႈ-၁)၊ ၾကည့္ျမင့္တိုင္က ကိုအာဂ်စ္ဟိန္း၊ ဦးသိန္းႏိုင္ (ပုဂံ)၊ ကိုသိန္းထြန္း နဲ႔ ကိုထင္ေအာင္တို႔ေနၾကတယ္။ သူတို႔အခန္းက ယူထားတဲ့ စာမူက ဆရာဒဂုန္တာရာရဲ႕ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းျခင္း အႏုပညာဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးလား၊ သိပ္ေတာ့မမွတ္မိ ဘူး။ ဒီေဆာင္းပါးက ျပင္းထန္ဖိႏွိပ္တဲ့ အေျခအေန အခိုက္အတန္႔ မွာ ပံုစံခြက္ထဲေပ်ာ့ေပ်ာင္းျပီး ေနႏိုင္ဖို႔နဲ႔ ဒီေပ်ာ့ေပ်ာင္း မႈ က လိုအပ္ရင္ ခြန္အားျဖစ္သြားေစတဲ့ အေၾကာင္းေလးကိုင္း ဥပမာေပးျပီး ေရးထား တဲ့ ေဆာင္းပါး လို႔ထင္ပါတယ္။ သူတုိ႔က ဒီေဆာင္းပါးကို မိလႅာခြက္ေအာက္ မွာ အသာအယာ ဖြက္ထား လိုက္တယ္။

၀ါဒါေတြက မိလႅာဆိုရင္ အေသးစိတ္မရွာခ်င္တာကို အခြင့္အေရးတစ္ခုအျဖစ္ အသံုးခ်ထားရတာေပါ့။ ဒါေပမ့ဲအဲဒီေန႔က အခန္း ၁၉ ကံဆိုးရွာပါတယ္။ သတုိ႔အခန္းကိုရွာတဲ့ ၀ါဒါႏွစ္ေယာက္က စာအုပ္ၾကီးသမားေတြ၊ သူတို႔ခႏၶာကိုယ္ ကို ေစ့ေစ့ စပ္စပ္ ရွာေဖြတယ္။ သူတုိ႔ကိုရွာျပီးေတာ့ အခန္းကိုလည္း ႏွံ႕ႏွံ႕စပ္စပ္ရွာတယ္။ ကံမေကာင္း အေၾကာင္း မလွခ်င္ေတာ့ မိလႅာပံုးေအာက္က ဆရာဒဂုန္တာရာ ရဲ႕ ေဆာင္းပါး ကိုေတြ႕သြားၾကတယ္။ ဒု-တပ္ ၾကပ္က ေဆာင္းပါးကိုဖတ္ၾကည့္ျပီး Political issue အၾကီးၾကီးလုိ႔ ထင္သြားပံုရ တယ္။ ခ်က္ခ်င္းပဲ တိုက္ေထာင္မွဴးၾကီးဆီသတင္းပို႔ျပီး ေဆာင္းပါးကို အပ္ တယ္။ ေထာင္မွဴးၾကီး ကလည္း ေဆာင္းပါး ကို ဖတ္ၾကည့္ျပီး ဒါဟာ ေထာင္တြင္းလွဳပ္ရွားမႈတစ္စံုတစ္ရာလုပ္ဖုိ႔ တြန္းအားေပးတဲ့ စာလို႔ထင္ေရာက္သြားျပီး ဒီကိစၥကို သူကိုယ္တိုင္ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပံုရတယ္။

တိုင္ခန္းအားလံုးက အက်ဥ္းသားေတြကို တန္းျဖဳတ္ေပးလိုက္ေပမယ့္ အခန္း (၁၉) ကလူေတြကို ေခါင္းစြပ္စြပ္ျပီး ရံုးခန္းေခၚသြားၾကတယ္။
အခန္း ၁၉ က ဦးလွၾကည္အပါအ၀င္ ၅ ဦးကို တိုက္ရံုးခန္းေရွ႕မွာ ပံုစံထိုင္ခိုင္းထားပါတယ္။ ျပီးေတာ့မွ ရံုးခန္းထဲ ကို တစ္ေယာက္ခ်င္းေခၚယူစစ္ေဆးပါတယ္။ အားလံုးက စာမဖတ္ရတာၾကာ ျပီျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္ခါတစ္ရံမွာ မဂၢဇင္းတစ္အုပ္တစ္ေလကို အက်ဥ္းဦးစီးဌာန၀န္ထမ္းနဲ႔ ညွိျပီး တိုက္ထဲသြားျပီး ဖတ္ရေၾကာင္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဖြင့္ေျပာပါတယ္။ ဒီမိထား တဲ့ ဆရာဒဂုန္တာရာ ေဆာင္းပါးဟာလည္း စာေပစိစစ္ေရးဌာနက ခြင့္ျပဳျပီးျဖစ္လို႔ မဂၢဇင္း က ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀တာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ကို (သို႔မဟုတ္) အက်ဥ္းေထာင္ကို ပုန္ကုန္ဖုိ႔ လႈံ႕ေဆာ္ေရးသား ထားတာမဟုတ္ေၾကာင္း အေက်အလည္ရွင္းျပပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေထာင္မွဴးႀကီးက လက္မခံ ပါဘူး။

ဒီေဆာင္းပါး ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ စိတ္ဓာတ္ ခြန္အားေတြ အားေကာင္းသန္မာေနတာကို လံုး၀သေဘာမက်ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အန္ကယ္ႀကီး ဦးလွၾကည္အပါအ၀င္ ဒီ (၅)ေယာက္ကို တိုက္မွာ က်န္ခဲတဲ့အက်ဥ္းသားေတြ စံျပျဖစ္ေအာင္ သင္ခန္းစာေပးဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ သူတို႔ ၅ေယာက္ ကို နံနက္ ရနာရီေလာက္မွာ ၆တိုက္ေရွ႕ က ေရတမာပင္ေတြမွာ တစ္ေယာက္ခ်င္း ႀကိဳးနဲ႔တုပ္ၿပီး ခ်ည္းထားလုိက္တယ္။ မ်က္ႏွာကိုလည္း ေခါင္းစြပ္စြပ္ထားတယ္။ ေထာင္တန္းဖြင့္သံေခ်ာငး္ ေခါက္ၿပီး တိုက္အျပင္ ထြက္ရတဲ့ သူေတြ အားလံုး ဦးလွၾကည္တို႔ အျဖစ္အပ်က္ကို ေတြ႕ျမင္ေနၾကရတယ္။ ဘာေတြဆက္ျဖစ္ဦးမလဲဆိုၿပီး အားလံုးလည္း စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနၾကတယ္။ အေျခအေနက မေကာင္းဘူး။ ဒီျဖစ္ရပ္ကို ေထာင္မွဴးႀကီးက ေထာင္ပိုင္ဆီသြားၿပီး အစီရင္ခံေနၿပီ။ သစ္ပင္မွာ ႀကိဳးခ်ည္ခံထားရတဲ့သူေတြခမ်ာ လည္း အခ်ိန္က တေျဖးေျဖး ၾကာလာၿပီ။ နံနက္ ၁၀နာရီေက်ာ္တဲ့အထိ သူတို႔ကို ဘယ္လိုအေရးယူ မယ္ဆုိတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ က မလာေသးဘူး။ မလာမခ်င္း သူတို႔ကို ေရတမာပင္ေတြမွာ ႀကိဳးခ်ည္ ထားတယ္။ ေထာင္၀င္စာ ထြက္တဲ့သူေတြက ေတြ႕ျမင္ေနရေပမယ့္ သူတို႔ အနားကပ္ခြင့္ မရဘူး။ အနားမွာ ၀န္ထမ္း တေယာက္ ေစာင့္ၾကပ္ထားတယ္။

ေန႔လယ္ ၁၁နာရီေလာက္မွာေတာ့ ေထာင္ပိုင္ဆီက အမိန္႔က်လာတယ္။ သူတို႔ (၅)ေယာက္လံုးကို ေထာင္၀င္စာ ၁လပိတ္လိုက္ တယ္တဲ့။ အဲဒီေတာ့မွ ၀န္ထမ္းက သူတို႔ေတြကို ေခါင္းစြပ္ခၽြတ္ေပးၿပီး ႀကိဳးျဖည္ေပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေထာင္မွဴးႀကီးက အမ်ိဳးမ်ိဳးႀကိမ္းေမာင္းၿပီး ၄ရွည္တုိက္ကို ျပန္ပို႔လိုက္ တယ္။ ဒီေတာ့မွ အားလံုး ရယ္ႏိုင္ ၿပံဳးႏိုင္ၾကေတာ့ တယ္။ ဒီအျဖစ္ေၾကာင့္ တစ္တိုက္လံုး သတိအေန အထားနဲ႔ ျပန္ေနၾကရဦးမယ္။ သူတို႔ ၅ေယာက္ လံုး ၁လတိတိ ေထာင္၀င္စာအပိတ္ခံရပါဦးမယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိစၥ မရွိပါဘူး။ က်န္တဲ့ အခန္းအားလံုးက စားစရာေတြ ကိုမွ်ေ၀ၿပီး ဒီတစ္လလံုး သူတို႔ကို ေကၽြးေမြးထားမွာပါ။ တစ္တိုက္လံုးလည္း ဒီတစ္လေတာ့ စာဖတ္ၾက ရဦးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ အားလံုး ဖိႏွိပ္ထားတဲ့ အေျခအေန တစ္ရပ္မွာ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္း ေနတတ္ၿပီး ခြန္အားရွိတဲ့ ေလးကိုင္းရဲ႕သေဘာသဘာ၀ကို ေကာငး္ေကာင္း နားလည္ သြားၾကပါၿပီ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဆရာဒဂုန္တာရာရဲ႕ ေဆာင္းပါးကို ေထာင္က ရွာေဖြေရးမွာ သိမ္းဆည္း သြားၿပီး ဆိုေပမယ့္ ၄တိုက္ တစ္တိုက္လံုး လက္ဆင့္ကမ္းဖတ္ၿပီးသြားတာေၾကာင့္ပါ။ ဆရာဒဂုန္တာရာ ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဆရာ အသက္ရာေက်ာ္ က်န္းမာပါေစ။

ေထာင္နံရံကို လက္သီးနဲ႔ ထုိးၿပီးေနာက္

အင္းစိန္ေထာင္ထဲက တိုက္(၅)အေၾကာင္း ေရးလိုက္တဲ့အခါ သူငယ္ခ်င္းေတြက ဖုန္းေတြဆက္၊  E-mail ေတြ ပို႔ၿပီး (၅)တုိက္ ဇာတ္လမ္းေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္ဆိုၿပီး အေၾကာင္းၾကားလာ ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ လည္း အနာဂတ္အိပ္မက္ေတြ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ရတဲ့ လူငယ္တစ္စုအတြက္ ေတာ့ ေထာင္ဟာေမ့မရတဲ့ နာက်င္စရာေကာင္း တဲ့ အရာတစ္ခုလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအျဖစ္ အပ်က္ေတြထဲက ခါးသက္တဲ့ အိပ္မက္တစ္ခု အေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။

အရင္တစ္ပတ္က ကၽြန္ေတာ္ ေရးခဲ့တဲ့ (၅)တိုက္ လူစာရင္းထဲမွာ စက္မႈ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ေဇာ္မ်ိဳးေအာင္ ဆိုတာ ပါပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကၠသိုလ္ေလာက မွာေရာ၊ ႏိုင္ငံေရးေလာက မွာေရာ သူ႔ကို ခ်ီးေပအျဖစ္ လူသိ မ်ားၾကပါတယ္။ ဒီလိုအမည္တြင္ သြားရတာ ကလည္း အေၾကာင္း ရွိပါ တယ္။ သူက စက္မႈတကၠသိုလ္ေဘာလံုးလက္ေရြးစင္ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ တကၠသိုလ္ ေပါင္းစုံ ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့ၿပိဳင္ပြဲ မွာ ေဘာလံုးကြင္းထဲက ေနာက္ေခ်းပံုကို နင္းမိသြားတဲ့ေနာက္ ေဘာလံုး ပရိသတ္ေတြ က "ခ်ီးေပ" "ခ်ီးေပ" လို႔ သံၿပိဳင္ ဟစ္ေအာ္ အားေပးရင္း ဒီနာမည္တြင္ သြားျခင္းပါပဲ။ သူက ဒိုးဒိုးအမည္နဲ႔ စီးရီးတစ္ေခြလည္း ထုတ္ဖူးပါတယ္။ အႏုပညာေရာ၊ အားကစားေရာ ၀ါသနာပါ တဲ့ ကိုေဇာ္မ်ိဳးေအာင္ဟာ ႏိုင္ငံေရးဆိုတဲ့ နယ္ပယ္တစ္ခုကို ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ရာကေန ေထာင္(၁၂)ႏွစ္ က်သြားပါေတာ့တယ္။

ေထာင္က်ၿပီးေတာ့ (၅)တိုက္ကို သူေရာက္လာပါတယ္။ သူ႔အိမ္က ေရနံေခ်ာင္းမွာဆိုေတာ့ ေထာင္၀င္စာ လာေတြ႕ရတာ ေ၀းလြန္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အင္ဂ်င္နီယာ မျဖစ္ေသးဘဲ ေထာင္ထဲ ေရာက္သြားတဲ့ သားေလးကို သူ႔မိဘေတြ က ေတာ္ေတာ္ခ်စ္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ ဂရုစုိက္ၾကပါတယ္။ ေထာင္ထဲကေန ပူဆာသမွ် အကုန္ လုပ္ေပးတယ္။ သူကလည္း ေထာင္ထဲက ျပႆနာမွန္သမွ် ၀င္ပါတယ္။ ဒိုင္ခံ ရန္ ျဖစ္တယ္။ ေထာင္ပိုင္ေတြ၊ ေထာင္မွဴးေတြနဲ႔ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္တယ္။ ဒီေတာ့ ေထာင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအပိုင္းက သူ႔ကို Black List သြင္းထားတယ္။ သူကဘာကိုမွ သိပ္ဂရုမစိုက္ဘူး။ ေထာင္ထဲမွာ ဟင္းခုိး ခ်က္တယ္။ ေဘာလံုးကန္ တယ္။ စာခိုး ဖတ္တယ္။ (၅)တိုက္က ေက်ာင္းသား ေတြအားလံုးကို တိုက္ေထာင္မွဴးႀကီး က လံုး၀မၾကည္ဘူး။ ျပႆနာေကာင္ေတြလို႔ပဲ ျမင္ထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စည္းကမ္းေတြကို တစ္မ်ိဳးၿပိး တစ္မ်ိဳး ထုတ္တယ္။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ေနလို႔ မရဘူး။

အစစ အရာရာ လုိက္ၾကပ္ေနတယ္။ ၾကာလာေတာ့ (၅)တိုက္တစ္တိုက္လံုး စိတ္ညစ္လာရာ။ ေထာင္မွဴး ႀကီးကလည္း တစ္ျခားတိုက္ေတြဆို ဒီေလာက္ မဟုတ္ဘူး။ (၅)တိုက္တစ္ခုတည္းကိုပဲ ရည္ရြယ္ ခ်က္ရွိရွိ လိုက္ၾကပ္ေန တာ။ တစ္ေန႔မွာ (၅)တိုက္ကို လိုက္စစ္ေဆးတယ္။ ထံုးစံအတုိင္း ကိုေဇာ္မ်ိဳးေအာင္ အခန္းက ပစၥည္းေတြမ်ားေတာ့ ရႈပ္ပြေနတာေပါ့။ ဒါေတြကို မသိမ္းရေကာင္းလား ဆိုၿပီး ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္းတယ္။ အခန္း ထဲက အ၀တ္လွန္းႀကိဳးေတြကအစ တရားမ၀င္တာေတြ အားလံုး သိမ္းခုိင္းတယ္။ ဒါမ်ိဳးက သက္သက္ရစ္တာ မွန္း သိပ္သိသာ ပါတယ္။ ဒီမွာ ကိုေဇာ္မ်ိဳးေအာင္နဲ႔ ေတြ႕ပါေလေရာ။

ေထာင္မွဴးႀကီး နဲ႔ အျပန္အလွန္ စကားေတြမ်ားရင္း ကိုေဇာ္မ်ိဳးေအာင္က စိတ္အားတိုၿပီး နံရံကို လက္သီးနဲ႔ ထုးိ လိုက္တယ္။ "ဒံုး" ခနဲ ျမည္သြားၿပီး ကိုခ်ီးေပလက္ေခ်ာင္းေတြ က်ိဳးသြားတယ္။ ေထာင္မွဴးႀကီး မ်က္ႏွာကြက္ခနဲ ပ်က္သြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး ဆူစရာရွိတာ ကို ဆက္ဆူေနတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ဒဏ္ရာကို မသိက်ိဳးၾကင္ျပဳကာ ထြက္သြားေတာ့တယ္။ တုိက္မွာ ရွိတဲ့ လူေတြအားလံုး ခ်ီးေပလက္ကို လာၾကည့္ၾကတယ္။ လက္က်ိဳးသြား တာ ေသခ်ာေနၿပီ။ လက္ႀကီးက ခ်က္ခ်င္းေယာင္ကိုင္းလာပါတယ္။ အထိမခံႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ ခ်က္ခ်င္း သတင္း ပို႔ တယ္။ Action မလာဘူး။ ဘာကုသမႈမွ မလာဘူး။ ဘယ္လာမလဲ။ Report က တိုက္ ေထာင္မွဴးႀကီးဆီကပဲ သြားရတဲ့ကိစၥ။ သူမလုပ္ရင္ ေထာင္ေဆးရုံေတြ၊ ေထာင္ပိုင္ေတြ ဘယ္သူမွ မသိႏိုင္ဘူး။ အေျခအေနအားလံုးကို ရိပ္စားမိတဲ့အခါ (၅)တိုက္ကသူအားလံုး ကိုေဇာ္မ်ိဳးေအာင္ လက္ကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ကုသ ဖို႔ စီစဥ္ၾကရတယ္။ လက္ကိုေဆးေတြ လိမ္းေပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ပ္စီးထားလိုက္တယ္။ လက္ကတစ္ညလံုး ကိုက္ေနေတာ့ သူလည္း ေအာ္ေနရတာေပါ့။

ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ေဆးခန္းျပတယ္။ ကံဆိုးခ်င္ေတာ့ ေထာင္ေဆးရုံအုပ္ႀကီးက မရွိဘူး။ က်ိဳးေနတဲ့ လက္ကို ေထာင္ကခ်က္ခ်င္း ကုသမႈမေပးႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအတုိင္းျပန္လာခဲ့ရတယ္။ ဒီမွာ တစ္တိုက္လံုးက ေပါက္ကြဲၿပီ။ ဒါတမင္ညစ္တာလို႔ ထင္လာၿပီ။ ကိုေဇာ္မ်ိဳးေအာင္ကလည္း ဒီလိုပြဲ မ်ိဳး ေစာင့္ေန တာ။ ဘယ္ၿငိမ္မခံမလဲ။ တို္ကပိတ္ခ်ိန္မွာ အခန္းထဲမ၀င္ဘဲ ဆႏၵျပတယ္။ ဒီေတာ့မွ ျပႆနာ က ေထာင္ပိုင္ႀကီးဆီ ေရာက္သြားတယ္။ ညမေမွာင္ခင္ ေထာင္ဆရာ၀န္ခ်က္ခ်င္း ေရာက္ လာပါတယ္။ လက္ကို ဓာတ္မွန္ရိုက္၊ က်ပ္စည္းေပးတယ္။ ဒါေပမဲ့လက္ ျပန္မတည့္ေတာ့ဘူး။ ေစာင္းသြားၿပီ။ ဒီအတြက္ (၅)တိုက္ နဲ႔ ေထာင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းနဲ႔ၾကားမွာ အခုအခံေတြ ရွိသြားတယ္။ ဆက္ဆံေရး က ေအးစက္ တင္းမာသြားတယ္။ ေထာင္ကလည္း ကိုေဇာ္မ်ိဳးေအာင္ကို ေစာင့္ၾကည့္ ေနတယ္။ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ (၅)တိုက္ က လူေတြကို လူစုခြဲပစ္ဖို႔ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ျပႆနာ မျဖစ္ဘဲ ေရႊ႕မယ္ ေျပာင္းမယ္ဆိုရင္ သိပ္အရုပ္ဆိုး သြားမယ္။ ဒီေတာ့ အကြက္ေခ်ာင္းေနတယ္။ ခ်ီးေပကလည္း ခ်ီးေပပဲ။ သူ႔ဘက္က Counter လုပ္ႏိုင္ ဖို႔ ေစာင့္ေနတယ္။

ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ တိုက္ထဲမွာ ပထမဆံုး Black List ျဖစ္ေနတဲ့ စိုးသိန္း ေခၚ စစ္ကိုႏိုင္ကို စေရႊ႕သြား တယ္။ ဒါကို က်န္တဲ့သူ အားလံုးက မေက်နပ္ဘူး။ အျပစ္မရွိဘဲ ေရႊ႕တယ္ဆိုၿပီး ဆႏၵျပဖို႔ စီစဥ္ တယ္။ ဒီကိစၥကို ေထာင္ပိုင္က ၾကားေတာ့ စိတ္ပူသြားတယ္။ စစ္ကိုႏိုင္ကို တိုက္ထဲျပန္ေခၚၿပီး သူကိုယ္တုိင္ ေျပာင္းခ်င္လို႔ ေျပာင္းတာပါဆိုၿပီး ရွင္းျပခုိင္းတယ္။ ဒီေတာ့မွ ဆႏၵျပမဲ့ အစီအစဥ္ ရပ္သြားတယ္။ ျပႆနာကို မီးေမႊးတဲ့ သူေတြထဲမွာ ခ်ီးေပပါတယ္ဆိုၿပီး ေထာင္က မေက်နပ္ဘူး။ ေသေသခ်ာခ်ာ ေစာင့္ၾကည့္ေနတယ္။ ကိုေဇာ္မ်ိဳးေအာင္ကလည္း ႀကိဳက္တာလုပ္ဆိုၿပီး ဂရုမစိုက္ ဘူး။ တစ္ရက္မွာ ဦးဒါ၀တ္ဂ်င္းဂါးလား အခန္းသြားၿပီး မီးျခစ္သြားယူတဲ့ဟာကို မိသြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္သူ႔ကို ခ်က္ခ်င္း အေဆာင္ေျပာင္း ပစ္လိုက္တယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ သူတို႔ ခြင္ထဲ ၀င္သြားတဲ့ အတြက္ ဘာမွျပန္ေျပာလို႔ မရေတာ့ဘူး။

အေဆာင္ေရာက္ေတာ့ သူ႔လက္က ေကာင္းေကာင္းမေပ်ာက္ေသးဘူး။။ အေဆာင္ဆိုတာက လူေထာင္ခ်ီၿပီးေနၾကတာ ဆိုေတာ့ အမ်ားစုအတြက္ ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ စည္းကမ္းေတြကုိ လိုက္နာရ တယ္။ တိုက္ထဲမွာ လို စိတ္ႀကိဳက္ေနလို႔ မရဘူး။ ေထာင္အ၀တ္အစား၊ ေထာင္ပံုစံကိုပဲ ၀တ္ရတယ္။ ပံုစံပန္းကန္နဲ႔ ထမင္းစားရတယ္။ ပံုစံပန္းကန္နဲ႔ ေရခ်ိဳးရတယ္။ ဒီမွာ ကိုခ်ီးေပ ျပႆနာစရွာၿပီ။ သူက အေဆာင္ေထာင္မွဴးကို သူ႔လက္က ဒဏ္ရာမေပ်ာက္ေသးတဲ့အတြက္ ေရခ်ိဳးရင္ ပံုစံပန္းကန္ ျပားနဲ႔ ခ်ိဳးမရဘူးဆိုတာ တင္ျပတယ္။ ေထာင္မွဴးကလည္း ကိုေဇာ္မ်ိဳးေအာင္ တစ္ေယာက္တည္း အတြက္ ခြင့္မျပဳႏိုင္ ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ေရခ်ိဳးတဲ့ သူေတြအားလံုး တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ခြက္ေတြ ယူလာၿပီး ခ်ိဳးရင္ ခတ္ကုန္ မယ္ တဲ့။ ခြက္ေသးတဲ့သူက ခြက္ႀကီးတဲ့သူကို ျပႆနာရွာမယ္။ ေရမ်ားမ်ား ခ်ိဳးခ်င္တဲ့သူေတြကလည္း ခြက္ႀကီးႀကီးနဲ႔ ခ်ိဳးမယ္။

ဒီမွာ ျပႆနာက အေျဖမထြက္ဘူး။ အေခ်အတင္ ေဆြးေႏြးၾကရတယ္။ ေနာက္ဆံုး ကိုေဇာ္မ်ိဳးေအာင္ ကို ေထာင္မွဴးက ပလတ္စတစ္ ခြက္နဲ႔ ခ်ိဳးခ်င္ရင္ လူေတြအားလံုးအတြက္ ေပးမွရမယ္လို႔ဆိုတယ္။ အေဆာင္ ကေတာ့ ေရခ်ိဳးတဲ့ ခြက္အတြက္ ၀ယ္ဖို႔ ပိုက္ဆံမရွိဘူး။ ဒီအေျခအေန၊ ဒီအခြင့္အေရးကို ကိုေဇာ္မ်ိဳးေအာင္က အမိအရ ဖမ္းယူလိုက္တယ္။ တစ္ေဆာင္လံုးအတြက္ ေရခြက္ေတြ သူမွာေပးမယ္လို႔ အာမခံ လိုက္တယ္။ ေရနံေခ်ာင္းက မိခင္လာေတာ့ ေရခ်ိဳးခြက္ေတြမွာ လိုက္တယ္။ ေထာင္မွဴးလည္း သူ႔စကားနဲ႔သူမုိ႔ မတတ္သာ ဘဲ သြင္းခြင့္ေပးလိုက္ရတယ္။
အဲဒီေနာက္ အေဆာင္မွာ ေထာင္သားေတြ ပုစံပန္းကန္ျပားနဲ႔ ေရခ်ိဳးရတဲ့စနစ္ ေပ်ာက္သြားတယ္။ ကိုေဇာ္မ်ိဳးေအာင္ ကိုလည္း အေဆာင္သားေတြက ေက်းဇူးတင္သြားတယ္။ စည္းရုံးေရးအရလည္း ၅(ည)ေတြက ရိုးရိုးအက်ဥ္းသားေတြအေပၚ ေအာင္ျမင္သြားတယ္။

အေဆာင္မွာ ေနရထုိင္ရတာ ေတြလည္း အရင္ကထက္ ေခ်ာင္ခ်ိသြားတယ္။ အက်ဥ္းေထာင္နဲ႔ အက်ဥ္းသားေတြ ကေတာ့ အၿမဲအားစမ္းၿပီး ကစားကြက္ ေရႊ႕ေနၾကရတာပါပဲ။ ဒီသေဘာထားေတြ ကို ေထာင္ထဲ မွာ ႏွစ္ၾကာၾကာ ေနရတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက သိပ္ပိုင္တယ္။ ကိုေဇာ္မ်ိဳးေအာင္ကလည္း ဒီလူေတြထဲက တစ္ေယာက္ အပါအ၀င္ပါပဲ။
သူ႔လက္ ကေတာ့ အေကာင္းအတိုင္း ျပန္မျဖစ္ခဲ့ေတာ့ပါဘူး။ သူ႔လက္ေခ်ာင္းေတြက ဒီေန႔အခ်ိန္ ထိ ေစာင္းေန တယ္။ ေထာင္နံရံကို လက္သီးနဲ႔ထိုးမိတဲ့ အက်ိဳးပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ သူက သူ႔လက္ကိစၥကို ၀မ္းမနည္းဘူး။ သူ႔လက္က်ိဳးသြား လို႔ ေရခ်ိဳးတဲ့ အက်ဥ္းသားအားလံုး ပံုစံဒန္ပန္းကန္ျပားနဲ႔ မခ်ိဳးရ ေတာ့ဘဲ ပလတ္စတစ္ေရခြက္ နဲ႔ ခ်ိဳးရတဲ့ အခြင့္အေရး ရသြားတယ္ဆိုၿပီး ဂုဏ္ယူေနတယ္။ တကယ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး ေထာင္ထဲက လြတ္ေျမာက္တဲ့ အထိ ပလတ္စတစ္ခြက္နဲ႔ ေတာက္ေလွ်ာက္ ေရခ်ိဳးခဲ့ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုေဇာ္မ်ိဳးေအာင္ေၾကာင့္ ရခဲ့တဲ့အခြင့္အေရး ဆုိတာကို ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားတိုင္း သိပ္မသိၾကေတာ့ပါဘူး။ အျပင္မွာ သူ႔လက္ေခ်ာင္းေတြ ကို ျမင္ရတုိင္း ေထာင္ထဲက သူ႔ရဲ႕အျဖစ္အပ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ ျပန္ သတိရတတ္ ပါတယ္။

သတင္းစာဆရာေမာင္၀ံသ ခုံဖြဲ႕ အစစ္ခံရျခင္း


၁၉၉၀ ႏွစ္ကာလမ်ား တစ္၀ိုက္ေထာင္တြင္း ေနထုိင္ရတဲ့ ၅(ည)ေတြရဲ႕ ဘ၀ဟာ စစ္ဖိနပ္ေအာက္ မွာ ျပားျပား၀ပ္ ေနထုိင္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးစကား လံုး၀ မေျပာရဘူး။ ၅(ည) အခ်င္းခ်င္း လည္း မစုေ၀းရဘူး။ ႏိုင္ငံေရး အထိမ္းအမွတ္ပြဲလမ္းေတြ မလုပ္ရဘူး။ စာရြက္စာတမ္း ေဘာပင္ လံုး၀ မကိုင္ရဘူး။ သတင္းစာ၊ မဂၢဇင္း၊ ၀တၳဳ၊ ဘာသာေရးစာအုပ္ ဘာတစ္ခုမွ မဖတ္ရ ဘူး။ လက္တစ္၀ါးေလာက္ရွိတဲ့ စကၠဴေလးကိုေတာင္ ကိုယ့္အိပ္ယာမွာ မထားရဘူး။ ဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြက တစ္ခန္းနဲ႔ တစ္ခန္းဆက္သြယ္ဖို႔ နည္းလမ္းသစ္တစ္ခု စီစဥ္လိုက္တယ္။ အဲဒီ နည္းသစ္ကေတာ့ ဘီစကစ္မုန္႔ထုပ္တဲ့ ပလတ္စတစ္ကို ေထာင္နံရံမွာ ကပ္ၿပီး အေပၚကေန သံေခ်ာင္း ဒါမွမဟုတ္ တုတ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ေရးတယ္။ ၿပီးေတာ့ သေရကြင္းနဲ႔ စီးၿပီး တစ္ခန္းနဲ႔တစ္ခန္း ပစ္ေပးၿပီး ဆက္သြယ္ၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က တုိက္ထဲမွာ NLD အမတ္ေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြ အျပည့္ ရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ေထာင္က ပိုၿပီး ၾကပ္မတ္ထားတာေပါ့။

အက်ဥ္းေထာင္ဗူး၀ထဲ မွာ ေထာင္ထဲတြင္ သတိထားရမည့္ ေန႔ရက္မ်ား ဆိုၿပီး အတိအလင္း စာကပ္ ထားတယ္။ အဲဒီေန႔ရက္ေတြ ထဲမွာ မတ္လ(၁၃)ဖုန္းေမာ္ေန႔၊ ေမလ(၂၇)ရက္ ေရြးေကာက္ပြဲေန႔၊ ဇြန္လ(၆)ရက္ ေျမနီကုန္းအေရးအခင္း၊ ဆဲဗင္းဇူလိုင္ေက်ာင္းသားသမဂၢအေဆာက္အဦ ဗံုးခြဲခံရ တဲ့ေန႔၊ ၾသဂုတ္(၈)ရက္ ရွစ္ေလးလံုး ႏွစ္ပတ္လည္ စက္တင္ဘာ ၁၈ တပ္မေတာ္ အာဏာသိမ္းတဲ့ ေန႔ စသည္ျဖင့္ အမ်ားႀကီး ပါပဲ။ အဲဒီလို ေန႔ရက္ေတြမွာ ေထာင္ပိုင္ႀကီးက အက်ဥ္းဦးစီး၀န္ထမ္း အားလံုးကို စုစည္းေစၿပီး လံုၿခံဳေရး အစီအမံေတြကို ျမြက္ၾကားတယ္။ ေထာင္ထဲလံုၿခံဳေရးအင္အား ကို ၂ဆ တိုးၿပီး ခ်ထားတယ္။ အဲဒီလိုေန႔ေတြ မွာ တုိက္ခန္းထဲမွာရွိတဲ့ တိုက္ေတြအားလံုးၿပိဳင္တူ မဖြင့္ေတာ့ဘဲ ေလးခန္းတစ္တြဲ၊ သံုးခန္းတစ္တြဲ ပဲ ခ်ေပးေတာ့တယ္။ အခန္းဖြင့္ေပးတဲ့ အခ်ိန္ကို ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ၿပီး ေပးတဲ့အခ်ိန္အတြင္း ေရခ်ိဳး၊ အ၀တ္ေလွ်ာ္၊ လမ္းေလွ်ာက္စတာေတြ လုပ္ေပ ေတာ့။

ၿပီးေတာ့ တုိက္ထဲမွာ ထမင္းပို႔တာ၊ မိလႅာခ်တာေတြအတြက္ လုပ္ကိုင္ဖို႔ "အၿမဲဆင္း" ဆိုၿပီး စစ္တပ္က ထြက္ေျပးလာ တဲ့ လူငယ္ေလးေတြကို အလုပ္ခ်ေပးတယ္။ သူတို႔က တရား၀င္ခိုင္းတဲ့ အလုပ္တင္ လုပ္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ ဘာလႈပ္ရွားမႈလုပ္သလဲ။ ဘာေတြ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၾကသလဲဆိုတာပါ စုံစမ္းၿပီး ေထာင္မွဴးႀကီးတုိ႔၊ ေထာင္မွဴးတို႔ကို အစီရင္ခံ ရပါတယ္။ သူတို႔ေတြကို ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြက "Informer" လို႔ ေခၚၾကတယ္။ ျမန္မာလိုေတာ့ "သတင္းေပး" ေပါ့။ အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆို ေဆြးေႏြး ေနတဲ့ အခ်ိန္သတင္းေပးတစ္ေယာက္ေယာက္က မလည္မ၀ယ္ နဲ႔ ေရာက္လာရင္ စကား လမ္းေၾကာင္းလႊဲပစ္ရတယ္။ တစ္ခါတေလ ေပါက္တတ္ကရေတြ ေျပာပစ္လိုက္တယ္။ အၿမဲဆင္းလဲ ခုိး နားေထာင္ၿပီး ေပါက္ကရ သတင္းေတြကို ဘယ္သြားမိရင္ ေထာင္မွဴးရဲ႕ နရင္းအုပ္တာခံရတယ္။

အၿမဲဆင္းကလည္း သင္ခန္းစာျပန္ေပးတာေတြ ရွိတယ္။ သူသိပ္ၾကည့္မရတဲ့ ၅(ည)ဆိုရင္ မဟုတ္က ဟုတ္ကသတင္းေတြ အာဏာပိုင္သြားေပးၿပီး "ခၽြန္" ေလ့ ရွိတယ္။ အဲဒီအခါ သူ "အခၽြန္" ခံရတဲ့ ၅(ည)ေတာ့ နာၿပီသာ မွတ္ေပေတာ့။ ေထာင္အာဏာပို္ငေတြက ေထာင္တည္ၿငိမ္ေရး အတြက္ ထိခိုက္တယ္လို႔ ထင္ျမင္ ယူဆရင္ ခ်က္ခ်င္း အေရးယူတယ္။ ညဘက္တိုက္ အခန္းတံခါး ဖြင့္ၿပီး လူေတြကို ေခါင္းစြပ္ၿပီး စစ္ေခြးတိုက္ပို႔တာေတြလည္း ရွိတယ္။ တိုက္ေျပာင္းလိုက္တာေတြ လည္း ရွိတယ္။ နယ္ေထာင္ေတြ ပို႔လိုက္တာေတြလည္း ရွိတယ္။ တစ္ခါတရံ ေထာင္ကေခၚသြားတဲ့ သူ ဘယ္ေရာက္ေနမွန္းေလး ငါးရက္ၾကာတဲ့အထိ ဘယ္သူမွ မသိၾကဘူး။ အက်ဥ္းသား တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀ကေတာ့ ေထာင္ရဲ႕လက္ထဲမွာ ၁၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အားလံုးဟာ ဘာပဲလုပ္လုပ္ အၿမဲသတိထားရတယ္။ Timeတို႔၊ News Week တို႔ ဖတ္ခ်င္ရင္အိမ္က ငပိေၾကာ္၊ ဘာလေခ်ာင္ေၾကာ္ ထုတ္လာတဲ့အခါ မၿပဲေအာင္ အသာလွယ္ၿပီး ဆပ္ျပာနဲ႕တိုက္၊ ေနပူလွမ္းၿပီး အခ်င္းခ်င္း ေ၀ငွဖတ္ေလ့ ရွိၾကတယ္။ ဒါလည္းမိသြားရင္ မေခ်ာင္ ဘူး။

စစ္ေခြးတိုက္လား၊ အေဆာင္ေျပာင္းလားတစ္ခုခုပဲ။ ညဘက္တစ္ခန္းခန္းကေန တံခါးေသာ့ ခေလာက္ဖြင့္တဲ့ အသံၾကား ရင္ ရင္ေတြ တဒုန္းဒုန္းခုန္ေနရၿပီ။ ညဘက္ ဘာလုပ္ၾကတာလဲ ဆိုၿပီး အားလံုးေခ်ာက္ျခား ရတယ္။ ေသြးပ်က္ကုန္တယ္။ ကုိယ့္အနာဂတ္ ကိုယ္မပိုင္တဲ့ ၅(ည) အက်ဥ္းသားဘ၀လို႔ ေျပာရင္ရပါတယ္။
တစ္ခါက အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကိုလည္း ေျပာျပခ်င္ပါေသးတယ္။ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ျပည္သူ လူထု ေရြးခ်ယ္ျခင္းခံရတဲ့ NLD အမတ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေန တင္းမာလာတာနဲ႔ အမွ် ေထာင္ထဲ ကို တစ္ဖြဲဖြဲ ေရာက္လာၾကပါတယ္။ 

ဒီအမတ္ေတြထဲမွာ စာေရးဆရာေတြ၊ ဆရာ၀န္ ေတြ၊ ေရွ႕ေနေတြ၊ နာမည္ေက်ာ္ၾကားတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီး ပါပါတယ္။ ေထာင္ထဲကို ေရာက္လာတဲ့ စာေရးဆရာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဆရာဟံသာ၀တီ ဦး၀င္းတင္၊ ဆရာေမာင္ေသာ္က၊ ဆရာေမာင္မုိးသူ၊ ဆရာမင္းသိခၤ၊ ေမာင္လင္းယုန္(ရွမ္းျပည္)၊ ဆရာမင္းလူ၊ စံဇာဏီဘို၊ ဆရာမ်ိဳးျမင့္ညိမ္း၊ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)တုိ႔သာမက အမတ္ေတြထဲမွာလည္း ဆရာေမာင္၀ံသ၊ ဦးအုန္းႀကိဳင္၊ ဗိသုကာေက်ာ္မင္း၊ ေဒၚေရႊကူေမႏွင္းတို႔လည္း ရွိေနၾကပါတယ္။ သူတို႔ေတြကိုလည္း ေထာင္က သနားညႇာတာ မေပးပါဘူး။ တကယ့္ကို တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ အုပ္ခ်ဳပ္တာပါ။ အစား အေသာက္ေတြကလည္း ဆင္းရဲပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရာဂါေပါင္းစုံ လည္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ေသြးတိုး၊ ႏွလံုး၊ ဆီးခ်ိဳ၊ ၀မ္းကိုက္ေရာဂါေတြ က ေထာင္ထဲမွာ ျဖစ္ေလ့ ရွိတဲ့ ေရာဂါေတြပါပဲ။

ဆရာေမာင္ေသာ္ကတို႔၊ ဆရာခင္ေမာင္ျမင့္တို႔၊ ဆရာဦးစိန္၀င္း(ခရမ္း)တို႔၊ ဦးတင္ေမာင္၀င္းတို႔၊ ဦးညိဳ၀င္း တို႔ကေတာ့ ဒီေရာဂါေတြနဲ႔ပဲ ေထာင္ထဲမွာ ဆံုးပါးသြးရရွာတာပါ။ က်န္တဲ့သူေတြလည္း အထဲမွာ ေရာဂါေတြ ရၾကပါတယ္။ ဆရာေမာင္၀ံသအျဖစ္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိေနပါတယ္။ ဆရာေမာင္၀ံသက တျခားသူေတြ လို မဟုတ္ဘဲ မ်က္စိျဖစ္တာပါ။ မ်က္စိဆရာ၀န္ကလည္း ေတာထဲမွာ မူးလို႔ရွဴစရာ မရွိပါဘူး။ အေထြေထြေရာဂါကု ဆရာ၀န္ကိုပဲ အားကိုးေနၾကရပါတယ္။ ဆရာေမာင္၀ံသလည္း မ်က္စိေရာဂါျဖစ္ေတာ့ ေဆးခန္းျပရပါတယ္။ ေဆးခန္းက မ်က္လံုးကို ေသခ်ာ စစ္ေဆးၿပီး  မ်က္စဥ္း ခပ္ရမယ့္ ေဆးတစ္မ်ိဳးကို ေဆးစာေရးေပးလိုက္ပါတယ္။ ေထာင္မွာ ေတာ့ အဲဒီေလာက္ ေဆးေပါေပါမ်ားမ်ား မရွိပါဘူး။ ေဆးစာကို ေထာင္၀င္စာနဲ႔ ထုတ္ေပးၿပီး အမ်ားစုက အိမ္ကုိမွာၾကရတာပါ။ ဆရာေမာင္၀ံသလည္း အိမ္ကုိ မ်က္စဥ္းေဆးမွာရတာေပါ့။ ေနာက္တစ္ပတ္ေထာင္၀င္စာမွာ ေဆးဘူး ေရာက္လာပါတယ္။ ဒီေဆးေတြက သက္ဆုိင္သူ အက်ဥ္းသားဆီ တုိက္ရိုက္ေပးေလ့ မရွိပါ ဘူး။ ေဆးရုံ ကိုပဲ ေပးလိုက္တာပါ။ ေဆးရုံက စစ္ေဆး ၾကည့္ၿပီးမွ သက္ဆိုင္တဲ့လူနာကို ေပးပါတယ္။

ဆရာေမာင္၀ံသေဆးကိုလည္း စစ္ေဆးၿပီးတဲ့ေနာက္ ျပန္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဆရာ၀န္ကလည္း ေမာင္၀ံသကို နာမည္ေက်ာ္ သတင္းစာဆရာမွန္းသိလို႔ ေဆးဗူးထဲက ေဆးအညႊန္းအတိုင္း ေသာက္ပါဆိုၿပီး အညႊန္းစာရြက္ ကို ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဆရာကလည္း ေဆးစာထဲကအတိုင္း ဖတ္ၾကည့္ၿပီး သူ႔မ်က္လံုးကို ခတ္ရပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ မထင္မွတ္ ဘဲ ဆရာေမာင္၀ံသတို႔ တုိက္ကို "တလာစီ" ပါတယ္။ ေထာင္အေခၚ တလာစီတယ္ဆိုတာ ရွာေဖြေရး၀င္တာကို ေခၚတာပါ။ ရွာေဖြေရးလုပ္ေတာ့ ဘာမွ ရွာမေတြ႕ ပါဘူး။ ေျပာစရာ ဆိုလို႔ ဆရာေမာင္၀ံသေခါင္းအုံးေအာက္က မ်က္စဥ္းေဆးအညႊန္း စာရြက္ကို ေတြ႕သြားပါတယ္။ ဒါဟာ အဂၤလိပ္လို ေရးထားတဲ့အတြက္ မသကၤာစရာ စာရြက္ဆိုၿပီး ေထာင္မွဴးက ယူသြားပါတယ္။ ေမာင္၀ံသက ေသခ်ာ ရွင္းျပေပးမယ့္ မရပါဘူး။ ျပႆနာက ေနရင္းထုိင္ရင္း ႀကီးသြားပါၿပီ။ ဒီေဆးစာရြက္ က ေထာင္ရဲ႕ရာထူးအဆင့္ဆင့္ ဆီ ျဖတ္သန္း၀င္ေရာက္သြားတယ္။ အားလံုးကလည္း အနက္ မေဖာ္ႏိုင္ၾကဘူးထင္ပါရဲ႕။ အဲဒီအခ်ိန္ ႏိုင္ငံေရးမုိးေလ၀သကလည္း မဲေမွာင္ေနတာကိုး။

ေနာက္ဆံုး ဒီစာရြက္ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေမာင္၀ံသကုိ ခုံဖြဲ႕စစ္ေဆးဖုိ႔ ဆံုးဖျတ္လိုက္ၾကတယ္။ ခံုအဖြဲ႕ ကေတာ့ ေထာင္ပိုင္ႀကီးေတြ၊ ေထာင္ပိုင္ေတြပါလာၾကတယ္။ ေမာင္၀ံသကိုေခၚၿပီး ဒီစာရြက္ ရရွိပံု အေသးစိတ္ ကို ေမးျမန္း တယ္။ ဆရာေမာင္၀ံသကလည္း အမွန္အတုိင္း ရွင္းျပတယ္။ ေနာက္ဆံုး စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္ ကို ေရးၿပီး အထက္ကို အစီရင္ခံစာ တင္ရပါတယ္။ ဒီစာက အင္းစိန္ေထာင္ ကေန ရန္ကုန္ေထာင္အုပ္စု ညႊန္ၾကားေရးမွဴးရုံး၊ အဲဒီကမွတစ္ဆင့္ အက်ဥ္းဦးစီးဌာန ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴးရုံး၊ အဲဒီက တစ္ဆင့္ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ရုံး အထိ ေရာက္မယ္ ထင္ပါတယ္။  ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးကေတာ့ အလုပ္သိပ္ မ်ား လို႔ ေရာက္မေရာက္ မေသခ်ာဘူးေပါ့ခင္ဗ်ာ။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆရာေမာင္၀ံသတစ္ေယာက္ကေတာ့ မ်က္စဥ္းေဆးညႊန္းကို သိမ္းထားမိလို႔ ခုံဖြဲ႕ အစစ္ခံရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကေတာ့ မွတ္မွတ္ရရပါပဲ။ အကယ္၍မ်ား တလာစီတဲ့အခ်ိန္မွာ သတင္းစာျဖတ္ပိုင္းတစ္ခု ဒါမွမဟုတ္ အိမ္သူေရးတဲ့စာတစ္ေစာင္ ေလာက္မိသြားလို႔ကေတာ့ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ေတာင္ ရဲရဲမေတြးရဲတဲ့ အေျခအေနတစ္ရပ္ ကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရင္ဆိုင္ ျဖတ္သန္း ခဲ့ၾကရပါတယ္။

ဆက္ရန္
.

No comments: