Wednesday, October 10, 2012

အဏၰဝါစိုးမိုး ၏ သေဘၤာသားေလာက မႈခင္းမ်ား, အပိုင္း (၈))

မာလိန္းမွဴးကေတာင္ ဦးညႊတ္ရသည့္သူခုိး

သေဘၤာသားေလာကမွာ ျဖစ္ပြားတတ္သည့္ ရာဇ၀တ္မႈခင္းေတြသည္ ပံုစံ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ တတ္ သည္။ ေၾကာက္စရာေကာင္းသည္။ ရင္နာစရာေကာင္းသည္။ သနားစရာေကာင္းသည္။ ရယ္စရာေကာင္း တာ ေတာင္ပါသည္။
သေဘၤာသားအခ်င္းခ်င္း ဓားျဖင့္ ထုိးသတ္သည့္ ရာဇ၀တ္မႈမ်ိဳးရွိလုိ႔ ေၾကာက္စရာေကာင္းသည္။ သေဘၤာ ၀မ္းေခါင္း ထဲ လိမ့္က်သည့္ ကုန္တင္ကုန္ခ် အလုပ္သမား သတိလစ္ၿပီး လဲက်ေနတာကုိ ဘယ္သူမွ မသိလုိ႔ အလုပ္သမားေသ ရသည့္ အမႈမ်ိဳးျဖစ္ဖူးသည္။ သေဘၤာေပၚတက္ခုိးသည့္ သူခုိးက မယားႏွင့္ ကေလး ကုိပါ ေခၚလာၿပီးခုိးသည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဖမ္းလုိ႔ မမိလွ်င္ ခုိးရာပါပစၥည္း မ်ားမ်ားရေအာင္ လူအင္အား မ်ားမ်ား ေခၚလာတာျဖစ္သည္။ ဖမ္းလုိ႔မိသြားလွ်င္ အသနားခံ၊ အရုိက္အႏွက္ခံၿပီး စားစရာ တစ္ခုခု ေတာင္းစား မည္ ဆုိသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သေဘၤာသည္ အာဖရိကနုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံ၏ ဆိပ္ကမ္းမွာ ေက်ာက္ခ်ရပ္နားထားစဥ္ ႀကံရသည့္ ခုိးမႈ ကေတာ့ ရယ္စရာ ျဖစ္ခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ေရာက္ရွိေနသည့္ ႏုိင္ငံဆိပ္ကမ္းသည္ အလြန္သူခုိးေပါေသာ ဆိပ္ကမ္းျဖစ္သည္။ သေဘၤာ ေပးတက္ၿပီး ရတာ ကုိ ယူသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သေဘၤာ၏ မာလိန္မွဴးသည္ အေတြ႕အႀကံဳ အလြန္ မ်ားေသာ လုပ္သက္ ရင့္ ဂရိလူမ်ိဳး ကပၸတိန္ျဖစ္သည္။ သေဘၤာသားေတြကုိ သတိေပးစကားေျပာသည္။
" ဒီႏုိင္ငံဟာ ဆင္းရဲတယ္၊ သေဘၤာေပၚတက္ၿပီး ခုိးလိမ့္မယ္၊ သူခုိးတက္တာေတြ႕လွ်င္ အခ်က္ေပး လွ်ပ္စစ္ ေခါင္းေလာင္း ကုိ အဆက္မျပတ္တီး၊ အသံခ်ဲ႕စက္နဲ႔ေအာ္ေျပာ၊ ငါကုိယ္တုိင္ ထြက္လာၿပီး သူခုိးကုိ ဖမ္းမယ္"
ကပၸတိန္၏ သတိေပးခ်က္အရ စတုိတံခါးေတြ အားလံုးေသာ့ခတ္သည္။ သေဘၤာသားအိပ္ခန္းေတြကုိ အၿမဲေသာ့ခတ္ထား ရမည္။ တံခါးလာေခါက္ပါက မသိသူကုိ တံခါးမဖြင့္ေပးရဆုိသည့္ အမိန္႔ပါ ထုတ္ထား သည္။ သေဘၤာေပၚ မွာလည္း ေန႔ေရာညပါ အေစာင့္ႏွစ္ေယာက္စီ ခ်ထားသည္။ အေစာင့္ သေဘၤာ သား ႏွစ္ ေယာက္ သည္ သေဘၤာဦးႏွင့္ပဲ့ကုိ ေခါက္တံု႔ေခါက္ျပန္ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး ကင္းလွည့္ေနရသည္။

ကုန္တင္ကုန္ခ်ရန္ အတြက္ ေစာင့္ေနရတာ တစ္ပတ္ ဆယ္ရက္ၾကာေနသည္။ သေဘၤာေပၚကုိလည္း သူခုိး မတက္ သည့္ အတြက္ အေစာင့္ေတြ အနည္းငယ္ေပါ့ေလ်ာ့လာသည္။ ကင္းမလွည့္ဘဲ ထမင္းစားခန္း မွာ ေကာ္ဖီ၊ လက္ဖက္ရည္၀င္ေသာက္ရင္း ရုပ္ျမင္သံၾကား ထုိင္ၾကည့္ေနတာမ်ိဳးေတြ လုပ္လာၾကသည္။ အထူး သျဖင့္ ညဘက္ မွာ တာ၀န္က်သည့္ သေဘၤာသားသည္ အိပ္ငုိက္သည့္အတြက္ တာ၀န္က်အရာရွိမသိ ေအာင္ ခုိး အိပ္ၾက သည္။ တစ္ေယာက္က အိပ္ေနလွ်င္ တစ္ေယာက္က မအိပ္ဘဲေစာင့္ၿပီး တစ္ေယာက္ တစ္လွည့္စီ အိပ္တာ မ်ိဳး လည္း လုပ္လာၾကသည္။
တစ္ေန႔ မွာေတာ့ တစ္ေယာက္က ထမင္းစားခန္း ခံုတန္းလ်ားမွာ လွဲခ်ၿပီး အိပ္ေနသည္။ တစ္ေယာက္က ၀တ္ေက် တန္းေက် တစ္ပတ္လွည့္ၿပီး ထမင္းစားခန္းမွာပဲ ေကာ္ဖီေသာက္ရင္း ရုပ္ျမင္သံ ၾကားၾကည့္ေနသည္။ ၾကည့္ ရင္း အိပ္ငုိက္လာ လုိ႔ ခဏမွ် မ်က္စိမွိတ္ၿပီး မွိန္းလုိက္မိသည္။

သတိျဖင့္ မွိန္းသူျဖစ္လုိ႔ ခ်က္ခ်င္းျပန္ႏုိးလာသည္။ ျပန္ႏုိးလာသည့္ အခုိက္မွာ ထမင္းစားခန္း၏ မွန္ျပတင္းကုိ အျပင္ဘက္ က လူတစ္ေယာက္ ေခ်ာင္းၾကည့္ေနသည္။ မ်က္ႏွာတစ္ခုကုိ ျမင္လုိက္သလုိလုိ စိတ္က ထင္လုိက္ မိသည္။ ပုိၿပီး ေသခ်ာေအာင္ အျပင္ကုိ ထြက္ၿပီး လွည့္ပတ္ၾကည့္သည္။ သေဘၤာဦးပုိင္းက ကုန္းပတ္ေပၚမွာ အခုပင္ က်ထားသည့္ ေရစက္ေတြႏွင့္ အလြန္ႀကီးမားသည့္ ေျခရာႀကီး ေတြ ထင္ေနတာကုိ ေတြကလုိက္သည္။ သေဘၤာေပၚ ကုိ သူခုိးတစ္ေယာက္ ေရာက္ေနၿပီဆုိတာကုိ ခ်က္ခ်င္း သိလုိက္သည္။
သေဘၤာေပၚ ကုိ သူခုိးေရာက္ေနလွ်င္ မိမိတစ္ေယာက္တည္း ရင္မဆုိင္ရဲသည့္အတြက္ အိပ္ေနသူကုိ ႏုိး သည္။ ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းၿပီး သူခုိးရွာသည္။ သေဘၤာဦးပုိင္းက ေက်ာက္ရစ္သည့္ ေမာ္တာႀကီးအနီးမွာ အရာရွိ ထမင္းစားခန္း ထဲက ရုပ္ျမင္သံၾကား အေပၚစက္ ေအာက္စက္တစ္စံုေရာက္ရွိေနတာ ေတြ႕လုိက္ရ သည္။ သူခုိး က ခုိး ယူလာၿပီး ေခတၱခ်ထားတာျဖစ္သည္။

ဒီေတာ့မွ အေစာင့္သေဘၤာသားႏွစ္ေယာက္သည္ ထမင္းစားခန္းအျပင္ဘက္ကုိ ျပန္ေျပးလာၾကၿပီး လွ်ပ္စစ္ ေခါင္းေလာင္း ကုိ အဆက္မျပတ္ တီးသည္။ အသံခ်ဲ႕စက္မွ သူခုိး သူခုိး၊ သေဘၤာေပၚကုိ သူခုိး တက္ေနၿပီ လာၾကပါ ဟု အဂၤလိပ္ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာျဖင့္ေအာ္သည္။
" သိဖ္ သိဖ္" အြန္ဘုတ္၊ အဲဗရီးေဘာ္ဒီ ကမ္းေအာက္ "
အကာလ ညအခါမွာ လွ်ပ္စစ္ေခါင္းေလာင္းသံ ဆူညံေနသည့္အျပင္ သူခုိး တက္ေနၿပီဆုိသည့္အသံေၾကာင့္ သေဘၤာသားေတြႏွင့္ အတူ ေဘာင္းဘီတုိ၀တ္ထားသည့္ ဂရိကပၸတိန္ပါ ကုန္းပတ္ေပၚကုိ ေျပးဆင္းလာ သည္။ အားလံုး ပင္ တုန္း၊ ဓား၊ လက္နက္ေတြ ကုိင္ေဆာင္ထားၾကသည္။ ကပၸတိန္က ဦးေဆာင္ၿပီး သေဘၤာဦးပုိင္းကုိ ခ်ီတက္ သြားၾက သည္။

လက္နက္ မ်ိဳးစံု ကုိင္ေဆာင္ထားသည့္ သေဘၤာသားအုပ္စုႀကီး လာေနတာျမင္သြားသည့္ သူခုိးသည္ အရာရွိ ထမင္းစားခန္း ထဲမွ သယ္ယူထားသည့္ အေပၚစက္ႏွင့္ ေအာက္စက္ကုိ ပခံုးမွာ ထမ္းၿပီး သေဘၤာဦး ပုိင္းကုိ ေျပးသည္။ သူခုိးသည္ ဗလေကာင္းေကာင္း၊ ေထာင္ေထာင္ ေမာင္းေမာင္းႀကီးျဖစ္သည္။ အရပ္ ေျခာက္ေပေလာက္ျမင့္ သည္။ အသားမည္းမည္းျဖစ္လုိ႔ ကၽြဲထီးႀကီးေလာက္ အေကာင္ႀကီး သည္။ ေဘာင္းဘီ တုိ ကုိ ၀တ္ထားသည္။ အက်ႌမပါလုိ႔ ေက်ာေျပာင္ေျပာင္မည္းမည္းႀကီးကုိ မီးေရာင္ျဖင့္ ျမင္ ရ သည္။
အေပၚစက္ႏွင့္ ေအာက္စက္ကုိ ထပ္ၿပီးထမ္းထားသည္။ သူ ေရထဲကုိ ဘယ္လုိဆင္းမလဲဆုိတာကုိ သိခ်င္လုိ႔ ကပၸတိန္ က ရပ္ၾကည့္ေနသည္။ သေဘၤာသားေတြ လုိက္ဖမ္းလွ်င္ သူခုိးကုိ မိႏုိင္သည္။ ကပၸတိန္က လက္ကာျပ သျဖင့္ သူႏွင့္ အတူ ရပ္ၿပီး သူခုိးကုိ ၾကည့္ေနၾကသည္။

သူခုိးႀကီး သည္ ထမ္းထားသည့္ အေပၚစက္ႏွင့္ ေအာက္စက္ကုိ ေလထဲသုိ႔ ေျမာက္တင္လုိက္ၿပီး လူက ေရထဲကုိ စြပ္က နဲခုန္ခ်လုိက္သည္။ ျပန္က်လာသည့္ အေပၚစက္ႏွင့္ ေအာက္စက္ကုိ ေရထဲမွ ေစာင့္ဖမ္းၿပီး ပခံုးေပၚ ျပန္တင္ လုိက္သည္။ ပခံုးျဖင့္ ထမ္းလ်က္ မတ္တပ္ေရကူးၿပီး ေျပးေနသည္။ ကပၸတိန္ကစၿပီး ၾသဘာ လက္ခုပ္ တီးလုိက္သည္။
" ဘရာဘုိ ၀မ္းဒါးဖူး၊ ၀မ္းဒါးဖူး၊ ၀မ္းဒါးဖူး၊ ရီးယဲလီး ၀မ္းဒါးဖူး "
" မုိက္တယ္ကြာ။ အံ့ၾသစရာပဲ၊ တကယ့္ အံ့ဖြယ္သုတပဲ" ဆုိၿပီး ကပၸတိန္က သူခုိးကုိ ခ်ီးက်ဴးသည့္ ၾသဘာ လက္ခုပ္ တီးသျဖင့္ သေဘၤာသားေတြကပါ လုိက္တီးၾကရသည္။ သူခုိးသည္ အေပၚစက္ႏွင္႔ ေအာက္ စက္ကုိ ထမ္းၿပီး ကမ္းေဘက္ေရာက္ေအာင္ ကူးသြားတာ မျဖစ္ႏုိင္။ သေဘၤာႀကီး ေက်ာက္ခ်ရပ္နားထား သည့္ ေနရာႏွင့္ ကမ္း သည္ ၅ ဖာလံု ေလာက္ေ၀းသည္။ တစ္ေယာက္က ေလွသမၺာန္ျဖင့္ တစ္ေနရာက ေစာင့္ေနတာျဖစ္မည္။ သူခုိးႀကီး သည္ သေဘၤာႏွင့္ ေ၀းသြားၿပီျဖစ္သည့္အျပင္ အေမွာင္ထဲမွာ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားၿပီျဖစ္သည္။ သူ႔ အတြက္ စား၀တ္ေနေရး အေတာ္ ဖူလံုသြားၿပီျဖစ္သည္။

သူခုိးကုိ မိေအာင္ ဖမ္းမည္ဆုိလွ်င္ ဖမ္းလုိ႔ရႏုိင္ပါလ်က္ သူ ဘယ္လုိလုပ္မလဲဆုိတာ သိခ်င္လုိ႔ တမင္ လႊတ္ေပး လုိက္တာျဖစ္သည္။ ေရထဲေရာက္မွေတာင္ ဖမ္းခ်င္ရင္ အသက္ကယ္ေလွကုိ ခ်ၿပီး လုိက္ဖမ္းလွ်င္ မီႏုိင္ပါေသး သည္။ ကပၸတိန္က မဖမ္းသည့္အျပင္ သူခုိးကုိ ေတာ္တယ္ဆုိၿပီးဦးညႊတ္အေလးျပဳေသးသည္။ သေဘၤာသား ေလာက မႈခင္းေတြထဲမွာ အဲဒီလုိ ရယ္စရာလည္းႀကံဳရသည္။
    မေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ မေကာင္းတာျဖစ္မည္။ ေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ ေကာင္းတာျဖစ္မည္။

သေဘၤာေပၚမွာ ေတြ႕ရသည့္ လူေသအေလာင္း

ျမန္မာျပည္မွာ ထင္ရွားသည့္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ အေရးအခင္း မျဖစ္မီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဆိပ္ကမ္းမွာ ျဖစ္ခဲ့သည့္ လူေသမႈျဖစ္ သည္။ ေသသူသည္ ဆိပ္ကမ္းကုန္တင္ကုန္ခ်အလုပ္သမားျဖစ္သည္။ သေဘၤာႀကီး၏ ကုန္ေပါက္ထဲ မွာ ေသေနတာျဖစ္သည္။
ဒီအေၾကာင္း ကုိ ၾကယ္ငါးပြင့္သေဘၤာလုိင္း၏ အရာရွိတစ္ေယာက္က ျပန္ေျပာျပလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္သိရသည္။ ၾကယ္ငါးပြင့္ လုိင္းက အက်င့္စာရိတၱ ေကာင္းၿပီး အလုပ္ႀကိဳးစားသည့္ အရာရွိေတြကုိ ဆုေပးသည့္ အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံျခားသေဘၤာႀကီးေတြမွာ တစ္ႏွစ္တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခြင့္ျပဳေသာ စနစ္အရ ကၽြန္ေတာ့္ သေဘၤာ ကုိ ေရာက္လာ သည့္ ၾကယ္ငါးပြင့္အရာရွိက ေျပာျပလုိ႔ သိရသည့္ လူေသမႈအေၾကာင္းျဖစ္သည္။

၁၉၈၈ ခုႏွစ္။ အေရးအခင္းႀကီး မျဖစ္မီ ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္မွာ ျမန္မာျပည္သူေတြႏွင့္ အတူ ဆိပ္ကမ္း အလုပ္သမားေတြလည္း ဆင္းရဲၾကသည္။ ဆိပ္ကမ္းအလုပ္သမားေတြသည္ ႏုိင္ငံျခား သေဘၤာႀကီးေတြေပၚ က အရက္ပုလင္းခံြ၊ ဘီယာဘူးခံြကအစ ရတာကုိ ေကာက္ယူၿပီး ျပန္ေရာင္းစားေန ၾက သည္။
ဆိပ္ကမ္းအလုပ္သမားေတြ သည္ ႏုိင္ငံျခား သေဘၤာႀကီးေပၚကုိ အလုပ္လုပ္ဖုိ႔ တက္ၾကရေတာ့မည္ဆုိလွ်င္ သေဘၤာေပၚ ကုိ သူ႔ထက္ငါ အလ်င္ဦးေအာင္ ေျပးတက္သြားၾကသည္။ ဒါမွသာ သေဘၤာသားေတြ စြန္႔ပစ္ ထား သည့္ ပုလင္းခံြ၊ ဗူးခံြေတြကုိ လက္ဦးမႈ ရႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။

သေဘၤာႀကီးေပး ေရာက္တာနဲ႔ ပစၥည္းမ်ိဳးစံု စြန္႔ပစ္ထားသည့္ အမိႈက္ပံုးကုိ ေျပးဖြင့္ၾကည့္သည္။ ေရာင္းလုိ႔ ရနုိင္တာ မွန္သမွ် အကုန္ယူသည္။ အမိႈက္ပံုးကုိ ရွာေဖြၿပီးလွ်င္ သေဘၤာႀကီးေပၚက သြားလုိ႔ရသည့္ ေနရာေတြ အကုန္လံုး ကုိ ေျပးသြားၾကည့္ရႈသည္။ ၾကြက္အစာရွာသလုိ ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ၾကားပါ မက်န္ ေအာင္ ၀င္ထြက္ လုိက္ ရွာသည္။ ရသမွ်ကုိ လက္ဆဲြ တာေပၚလင္အိတ္ထဲကုိ ထည့္သည္။ ညေနအလုပ္က အိမ္ကုိ ျပန္လွ်င္ ေဘာ္တယ္ကုလားဆုိင္ကုိ ၀င္ေရာင္းၿပီး ဆန္ဖုိး၊ ဆီဖုိးရွာမည္ျဖစ္သည္။

ႏုိင္ငံျခားသေဘၤာႀကီးေတြ၏ ကုန္ထည့္ေပါက္ႀကီးေတြသည္ သေဘၤာႀကီး၏ အရြယ္အစားကုိ လုိက္၍ ေပ ၂၀ မွ ေပ ၄၀ ပတ္လည္မွ် က်ယ္ၿပီး ၾကမ္းခင္းမွ အေပၚကုန္းပတ္အထိ အျမင့္ေပ ၆၀ မွ ၁၀၀ အထိျမင့္ၾက သည္။ ကုန္ထည့္ေပါက္ႀကီးေတြသည္ တြင္ဒက္လုိ႔ေခၚသည့္ ကုန္းပတ္အထပ္ေတြ ျပဳလုပ္ထားသျဖင့္ အတြင္းမွ ေလွကားေတြျဖင့္ ေအာက္ကုိ ဆင္းသြားရသည္။
ကုန္ထည့္ေပါက္ႀကီးေတြ ၏ အတြင္းပုိင္းအထပ္ေတြမွာ စႀကၤန္ပတ္လမ္းႀကီး ပံုစံသာျဖစ္ၿပီး ႏႈတ္ခမ္းသတ္ အကာအရံ လက္ရန္းမရွီသျဖင့္ သတိမထားပါက ေအာက္ထပ္ကုိ အားလြန္ၿပီး က်သြားႏုိင္သည္။ က်သြား လုိ႔ကေတာ့ မေတြး၀ံ့ စရာျဖစ္သည္။ ေအာက္ၾကမ္းခင္းအထိ ေပ ၅၀/၆၀ ေလာက္ အျမင့္က က်သါားတာျဖစ္လုိ႔ က်သြားသူ သည္ အသက္ရွင္ဖုိ႔ မလြယ္သည့္အျမင့္ ျဖစ္သည္။ ပဲြခ်င္းၿပီး ေသမည္ျဖစ္ သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဆိပ္ကမ္းမွ ဆန္အိတ္ေတြ အျပည့္တင္ၿပီး ထြက္ခြာသြားသည့္ သေဘၤာႀကီးသည္ သီရိလကၤာ ႏုိင္ငံ ကုိလံဘုိၿမိဳကဆိပ္ကမ္းမွာ ဆုိက္ကပ္ၿပီး ဆန္အိတ္ေတြကုိ ခ်သည္။ ကုန္ေပါက္ နံပါတ္ ၅ မွာ ကုန္ခ်ေနသည့္ အလုပ္သမားေတြ သည္ ကုန္တစ္၀က္ေလာက္ ခ်ၿပီးတယ္ဆုိရင္ပဲ အပုပ္နံ႔ကုိ ရေနၾက သည္။ သေဘၤာ၀မ္းေခါင္း ထဲမွာ ကုန္နည္းလာေလ အပုပ္နံ႔က မခံမရပ္ႏုိင္ေအာင္ နံလာေလျဖစ္ေနသည္။
" သေဘၤာ၀မ္းေခါင္းထဲမွာ ၾကြက္ေတြေသေနတယ္ ထင္တယ္ "
" ပုပ္ေစာ္နံတယ္၊ မခံႏုိင္ေတာ့ဘူး "
" ၾကြက္ေသလုိ႔ ပုပ္တဲ့အနံ႔မဟုတ္ဘူး၊ ေခြးေသေကာင္၊ လူေသေကာင္ပုပ္တဲ့ အနံ႔ပဲ "
သေဘၤာ၀မ္းေခါင္းထဲ မွာ အလုပ္လုပ္ေနသည့္ အလုပ္သမားေတြသည္ အသက္ရွူလုိ႔ မရသည့္အတြက္ ကုန္းပတ္ေပၚ ကုိ ေျပးတက္လာၾကသည္။
ဆိပ္ကမ္း ကုန္တင္ကုန္ခ် အလုပ္သမားရံုးက တာ၀န္ရွသူေတြ လာေရာက္ၿပီး စစ္ေဆးသည္။ အနံ႔ရွဴၾကည့္ သည့္ ဆန္ေတြ ကုိ အကုန္ခ်နုိင္ေရးအတြက္ အသက္ရွဴကိရိယာအကူအညီျဖင့္ အလုပ္လုပ္ၾကသည္။

သေဘၤာ၀မ္းေခါင္းထဲမွာ ဆန္အိတ္ေတြကုန္ေအာင္ ခ်လုိက္ေသာအခါ ၾကမ္းခင္းမွာ ျပားကပ္ၿပီး ပုပ္ပြေန ေသာ လူေသ အေလာင္းတစ္ေလာင္း ကုိ ေတြ႕ၾကရသည္။ ဆန္အိတ္ပိထားလုိ႔ ဦးေခါင္းခံြေတာင္ ျပားခ်ပ္ေန သည္။ ေသသူ ၀တ္ထား သည့္ ၀တ္စံုအျပာႏွင့္ ရင္ဘတ္က အလုပ္သမား နံပါတ္ အေထာက္အထား တုိ႔ ေၾကာင့္ ျမန္မာဆိပ္ကမ္း အလုပ္သမားဆုိတာကုိ သိလုိက္ၾကသည္။ ဘာေၾကာင့္ ေသရသည္ကုိေတာ့ သီရိလကၤာ ဆိပ္ကမ္းဌာနက မသိႏုိင္ ျဖစ္ေနသည္။
ေသသူ၏ အနိး မွာ တာေပၚလင္ လက္ဆဲြအိတ္ကေလးႏွင့္အတူေတြ႕ရသည့္ ပုလင္းခံြ၊ ဘီယာဘူးခံြတုိ႔ ေၾကာင့္ လိမ့္ က်ၿပီးေသသည့္ ျမန္မာအလုပ္သမားဆုိတာကုိ ျမန္မာသေဘၤာသားေတြက သိေနၾကသည္။

ျမန္မာျပည္က သာေကတၿမိဳ႕မွာလည္း ဆိပ္ကမ္းအလုပ္သမား မိသားစုက သူတုိ႔၏ အိမ္ေထာင္ဦးစီး အလုပ္သါားရာမ် ျပန္မလာလုိ႔ သက္ဆုိင္ရာကုိ တုိင္ၾကားထားသည္။ အလုပ္ကုိလည္း မေရာက္၊ အိမ္ ကုိလည္း ျပန္မလာသည့္အတြက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြးေတာေနၾကသည္။ ေပ်ာက္ဆံုးေနသူသည္ ေခတ္ႏွင့္စနစ္ကုိ မေက်နပ္ သူျဖစ္သည္။ အလုပ္လုပ္ေနပါလ်က္ မိသားစု ထမင္း၀ေအာင္ မစားရလုိ႔ ခံျပင္း ေနသူျဖစ္သည္။ အေတြးအေခၚႏွင့္ ခံယူခ်က္ အေရာင္အေသြးရွိသူျဖစ္ေနသည္။ ရုတ္တရက္ ေပ်ာက္ဆံုး သြားပံုအေပၚမွာ သုိ႔ေလာ သုိ႔ေလာ ေတြးေတာေနၾကရေတာ့သည္။ သူ႔ဇနိးက ေျပာသည္။
" ေဗဒင္ က ေဟာထားတယ္၊ ႏုိင္ငံျခားကုိ သြားရမယ္တဲ့ "
အဲဒါ ဆုိလွ်င္ေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ ယံုၾကည္ခ်က္ကုိ ကုိင္စဲြၿပီး ဆက္လက္တုိက္ပဲြ၀င္ဖုိ႔ ထြက္ခြာသြားတာျဖစ္ရ မည္လုိ႔ ယံုၾကည္ လုိက္ၾကသည္။ ဟုိမွာ အေျခအေနေကာင္းေနတယ္ဆုိရင္ မိသားစုပါ လုိက္ပါသြားၾကရန္ ရည္ရြယ္ ထားသည္။

သီရိလကၤာ ႏုိင္ငံ၏ အေၾကာင္းၾကားခ်က္ႏွင့္အတူ ဓာတ္ပံု အေထာက္အထားေတြ အရ ေသဆံုး သူမွာ ေပ်ာက္ဆံုးေနသည့္ ဆိပ္ကမ္း အလုပ္သမား၊ သာေကတၿမိဳ႕သားတစ္ေၾကာင္း အတည္ျပဳႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ သေဘၤာ၀မ္းေခါင္း ထဲမွာ ျပန္ေရာင္းစားလုိ႔ရႏုိင္သည့္ ပစၥည္းတစ္ခုတစ္ေလမ်ား ရနုိင္မလားဆုိတဲ့ ေမွ်ာ္ လင့္ခ်က္ျဖင့္ ၾကြက္ရွျာသလုိ ရွာေဖြရင္း ကုန္ထည့္ေပါက္ႀကီးထဲကုိ လိမ့္က်သြားခဲ့တာျဖစ္သည္။
လိမ့္က်ၿပီး ပဲြခ်င္းၿပီး ေသသြားတာျဖစ္ႏုိင္သလုိ၊ မူးေမ့ၿပီး သတိလစ္ေနတာလည္းျဖစ္ႏုိင္သည္။ ဒါကုိ မသိသည့္ အလုပ္သမားေတြ က ဆန္အိတ္ေတြကုိ ကရိန္းျဖင့္ သယ္ယူလာၿပီး ဖုိ႔သတ္လုိက္သကဲ့သုိ႔ ျဖစ္နုိင္ သည္။ ကုန္ေပါက္ႀကီး တစ္ခုအတြင္းမွာပင္ ဆန္တန္ခ်ိန္တစ္ေထာင္ခန္႔ထည့္ႏုိင္သည့္ အတြက္ ဖိသတ္ သလုိ ျဖစ္ခဲ့ရ သည္။
ေသသူ၏ ရုပ္အေလာင္းသည္ ဆန္အိတ္ေတြေအာက္မွာ ပိၿပီးပါသြားသည့္အတြက္ သီရိလကၤာနုိင္ငံ၊ ကုိလံဘုိၿမိဳ႕ ကုိ ပါသြားခဲ့တာျဖစ္သည္။ သူတုိ႔ရပ္ကြက္ထဲက လူေတြႏွင့္ သူ႔မိသားစုကေတာ့ ေျပာေနၾက သည္။

" ေဗဒင္ကေတာ့ မွန္သားပဲ "
ေဗဒင္က ႏုိင္ငံျခားကုိ သြား၇မည္လုိ႔ ေဟာထားတာကုိ သတိရလုိ႔ ေျပာၾကတာျဖစ္သည္။ ဒီအမႈ၏ တရားခံ ဟာ ဘယ္သူ ဆုိတာ ေျပာရမွ သိပ္ခက္သည္ဟုေတြးေနၾကသည္။
မေကာင္းတာ လုပ္လွ်င္ မေကာင္းတာျဖစ္မည္။ ေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ ေကာင္းတာျဖစ္မည္။

ခုိးလုိက္လာသူကုိ ေရထဲကန္ခ်သည့္ကပၸတိန္

သေဘၤာသားေလာက မွာ စတုိးေ၀းဆုိေသာ စကားကုိ သေဘၤာသားတုိင္း သိၾကသည္။ စတုိးေ၀းဆုိတာ မိမိနုိင္ငံ မွာ မေနခ်င္လုိ႔ တစ္ျခားႏုိင္ငံ (အထူးသျဖင့္) အေမရိကန္ႏုိင္ငံကုိ သြားခ်င္လုိ႔ သေဘၤာေပၚမွာ ခုိးလုိက္လာသူကုိ ေခၚသည့္ သေဘၤာသားေလာကစကားျဖစ္သည္။
မိမိႏိုင္ငံမွာ မေနခ်င္လုိ႔ ႏုိင္ငံျခားသေဘၤာႀကီးေတြေပးတက္ၿပီး ခုိးလုိက္သူ (စတုိးေ၀း)အမ်ားဆံုး လုိက္ သည့္ ႏုိင္ငံေတြသည္ အာဖရိက ႏုိင္ငံေတြျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံျခားသေဘၤာႀကီးမ်ားသည္ အာဖရိကႏုိင္ငံေတြ က ျပန္ထြက္ၿပီ ဆုိလွ်င္ မိမိတုိ႔ သေဘၤာေပၚမွာ စတုိးေ၀း ပါမပါသိရေအာင္ သေဘၤာေပၚမွာ ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ ၾကား ပါ မက်န္ေအာင္ ရွာေဖြစစ္ေဆးၾကရသည္။
ဒီလုိ ဂရုတစုိက္ရွာေဖြစစ္ေဆးၿပီးမွ သေဘၤာထြက္ခြာသည့္ၾကားကပင္ ခုိးလုိက္သူ စတုိးေ၀းေတြကေတာ့ ပါလာတတ္ေသး သည္။ စတုိးေ၀းေတြကလည္း ပါးနပ္သည္။ သေဘၤာမထြက္ခြာမီ ရွာမည္ဆုိတာကုိ သိလုိ႔ မထင္မွတ္ သည့္ေနရာမ်ိဳးမွာ ပုန္းေနတတ္ၾကသည္။

ဥပမာ သေဘ္ာႀကီး၏ ေခါင္းတုိင္အတြင္း ထဲ ၀င္ပုန္း လုိက္လာတတ္ၾကသည္။ သေဘၤာထြက္ခြာၿပီး ေခါင္းတုိင္၏ အပူရွိန္ေၾကာင့္ မခံႏုိင္ေတာ့မွ ထြက္လာၿပီး သင့္ေတာ္ရာတစ္ေနရာမွာ ဆက္ပုန္း၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဖမ္းမိသြား ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အစာျပတ္၊ ေရငတ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တမင္ အဖမ္းခံၿပီး ျပႆနာျဖစ္ၾက ရသည္။ ဒီအခ်ိန္မွာ သေဘၤာႀကီးသည္ ပင္လယ္ျပင္ကုိ ေရာက္ေနၿပီျဖစ္လုိ႔ ဘာမွမတတ္နုိင္ဘဲ သူတုိ႔ကုိ ထမင္းေကၽြးၿပီး ေခၚသြားရေတာ့သည္။
ႏုိင္ငံျခား သေဘၤာႀကီးေတြေပၚမွာ စတုိးေ၀းပါလာသည့္ ကိစၥသည္ သေဘၤာက ကပၸတိန္အတြက္ အေတာ္ ေခါင္းခဲ သည့္ကိစၥျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆက္တဲြျဖစ္လာမည့္ ျပႆနာေတြသည္ အကုန္အက်မ်ားသည္။ သေဘၤာပုိင္ရွင္ က စုိက္ထုတ္ေလ်ာ္ေပးရေတာ့သည္။ အဲဒီအခါ သေဘၤာပိုင္ရွင္သည္ ကပၸတိန္ကုိ အလုပ္ ျဖဳတ္ဖုိ႔ စဥ္းစားေတာ့သည္။ သေဘၤာမထြက္ခြာခင္ မစစ္ေဆးဘူးလား၊ ဒါေလာက္ေတာင္ ေပါ့ေလ်ာ့ရသလားဆုိၿပီး အျပစ္ဖုိ႔ေတာ့သည္။

ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံကုိ ၀င္လာသည့္ သေဘၤာေပၚမွာ ခုိးလုိက္လာသူ(စတုိးေ၀း) ပါလာၿပီဆုိလွ်င္သေဘၤာဆုိက္ ကပ္မည့္ နုိင္ငံ ၏ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပုိင္က လဲႊေျပာင္းလက္ခံယူရန္ စီစဥ္ရသည္။ ရဲအေစာင့္အေရွာက္ ေခၚရ သည္။ အခ်ဳပ္ခန္း စီစဥ္ရသည္။ တရားရံုးတင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ရသည္။ ေထာင္ခ်လွ်င္ ျပစ္ဒစ္ကာလအတြက္ စားစရိတ္ ကုိ တြက္ခ်က္ရသည္။ ေထာင္ကလႊတ္ပါက သူ႔မိခင္ႏိုင္ငံကုိ ျပန္ပုိ႔ေပးရမည္။ အဲဒိစရိတ္စက ကုန္က်ေငြေတြ ကုိ သေဘၤာပုိင္ရွင္က ေပးေခ်ရသည္။ သက္ဆုိင္ရာႏုိင္ငံလည္း ကုန္က်ေငြကုိ အမွန္တကယ္ ကုန္က်တာ ထက္ ပုိပုိသာသာေတာင္းဆုိတတ္သည္။
ဒီျပႆနာမ်ိဳးျဖစ္လာၿပီ ဆုိလွ်င္ သေဘၤာပုိင္ရွင္သည္ သေဘၤာကပၸတိန္ကုိ ၿငိဳျငင္ေတာ့သည္။ ကပၸတိန္ကုိ အလုပ္ျဖဳတ္သည္ အထိ အျပစ္ေပးအေရးယူဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္ေတာ့သည္။ ဒါမွ ေနာက္လူေတြ မွတ္ သြားမည္ ျဖစ္သည္။ ဒီျပႆနာမ်ိဳး မၾကာခဏျဖစ္လာလွ်င္ သေဘၤာ ကုမၸဏီ ေ၀၀ါလိ ခံရလိမ့္မည္ ဟု ေတြးၾကတာျဖစ္ သည္။

လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္ေလာက္က အာဖရိကႏုိင္ငံ တစ္နုိင္ငံက ထြက္ခြာလာသည့္ သေဘၤာ တစ္စီး ေပၚမွာ အာဖရိလူမ်ိဳး စတုိးေ၀းႏွစ္ေယာက္ ပုန္းၿပီးလုိက္ပါလာခဲ့သည္။ သေဘၤာႀကီးသည္ အေမရိကန္ နုိင္ငံ၏ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕ကုိ ဦးတည္ခုတ္ေမာင္းေနတာျဖစ္သည္။
ခုိးလုိက္လာသူႏွစ္ဦး သည္ သူတုိ႔နုိင္ငံက ထြက္ခြာၾကေတာ့မည္ဆုိသည့္အခါ စနစ္တက်ျဖင့္ စီမံကိန္းခ်ၿပီး နုိင္ငံျခား သေဘၤာႀကီးေပၚကုိ တက္ခဲ့ၾကတာျဖစ္သည္။
သေဘၤာႀကီးသည္ အတၱလႏၱိတ္သမုဒၵရာႀကီးကုိ ျဖတ္တာ ဆယ္ရက္ခန္႔ၾကာေပလိမ့္မည္။ အာဖရိကမွ အေမရိကန္ ကုိ ေရာက္သည္အထိ ဆယ္ရက္၊ သုိ႔မဟုတ္ ၁၅ ရက္ၾကာမည့္ ကာလအတြက္ ေသာက္ေရႏ်င့္ ရိကၡာေျခာက္ေတြ အလံုအေလာက္ ထည့္ယူၿပီး ညအခါမွာ သေဘၤာႀကီးေပၚကုိ တက္ေရာက္ပုန္းအာင္းေနခဲ့ ၾက တာျဖစ္သည္။
အေမရိကန္ကမ္းေျခႏွင့္ အနီးဆံုးေနရာကုိေရာက္လွ်င္ သေဘၤာေပၚမွ ေရထဲကုိ ခုန္ခ်ၿပီး ကမ္း ကုိေရာက္ ေအာင္ ေရကူး သြားမည္ဟု ရည္ရြယ္ထားသည္။ ဒါဆုိ ဘယ္သူမွ မသိလုိက္ဘဲ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ ကုိ ေရာက္ သြားမည္ျဖစ္သည္။

ကံဆိုးခ်င္ေတာ႔ သေဘာၤႀကီးက စက္မႀကီး ခ်ဳိ႕ယြင္းလို႕ ပင္လယ္ျပင္မွာ မၾကာခဏ ရပ္ၿပီးၿပဳျပင္ေနရသည္။ လႈိင္းေလကလည္း ျပင္းလို႕ အျမန္ႏႈန္း မရဘဲ ရက္ေတြၾကာသြားသည္။ ခိုးလိုက္လာသူ ႏွစ္ေယာက္မွာ ရိကၡာႏွင္႔ ေသာက္ေရ ျပတ္ၿပီး မေနႏိုင္ေတာ႔လို႕ ပုန္းေနရာမွ ထြက္လာၿပီး အဖမ္းခံလိုက္ရေတာ႔သည္။ သေဘၤာကပၸတိန္ သည္ စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုးျဖင္႔ ခိုးလိုက္လာသူေတြကို သတ္ပစ္ၿပီးပင္လယ္ ထဲ ေမွ်ာရန္အထိ စဥ္းစားလိုက္ေသးသည္။

ႏိုင္ငံတကာ ျပဌာန္းထားသည္႕ ခိုးလိုက္သူမ်ားဆိုင္ရာ လိုက္နာက်င္႔သံုး ရမည္႕ ဥပေဒႏွင္႔ သေဘၤာကပၸတိန္ တို႕၏ က်င္႔ဝတ္သိကၡာ ကို သတိရ ၿပီးစိတ္ေလ်ာ႕လိုက္ရသည္။ ဒီကစၥဟာ မိမိ အလုပ္ျပဳတ္ေတာ႔မည္႕ ကိစၥဆိုတာကိုေတာ႔ သ၏တိရေနသည္။

ဘယ္လိုလုပ္ၾကရင္ ေကာင္းမလဲ
ထံုးစံအတိုင္း လုပ္ရေတာ႔မွာေပါ႔ ဆရာ
ထံုးစံအတိုင္း ဆိုတာ သေဘၤာေပၚမွာ ခိုးလိုက္လာသူ (စတိုးေဝး) ႏွစ္ေယာက္ပါလာေၾကာင္း အေမရိကန္ႏိုင္ငံ၏ ဆိပ္ကမ္းကို အေၾကာင္းၾကားရန္ ျဖစ္သည္။

ထံုးစံအတိုင္းလုပ္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္ျပဳတ္ၿပီေပါ႔ဗ်ာ
ဆိပ္ကမ္းေရာက္ခါနီးမွာ ေ၇ထဲကန္ခ် လိုက္မယ္ ဆရာ
အိုေက ဒီအႀကံေကာင္းတယ္

အေမရိကန္ ေရာက္ရန္ တရက္ခန္႕သာ လိုေတာ႔သည္။ ကမ္းေျခ ႏွင္႔ ေရမိုင္ ႏွစ္ရာပင္ မေဝးေတာ႔သည္႕ ပင္လယ္ျပင္မွာ ေရထဲ ကန္ခ်ပစ္ရန္ ဆံုးျဖတ္ၾကသည္။
 
" အသက္ကယ္အက်ႌေတြ ၀တ္ေပးလုိက္ "
ခုိးလုိက္လာသူ ႏွစ္ေယာက္ကုိ အသက္ကယ္အက်ႌေတြ ၀တ္ခုိင္းၿပီး ေရထဲခုန္ဆင္းခုိင္းလုိက္သည္။ ကမ္းမ ျမင္လမ္းမျမင္သည့္ ပင္လယ္ျပင္မွာ ခုန္ဆင္းရမွာမုိ႔ မဆင္းပါရေစနဲ႔လုိ႔ ရွိခုိးေတာင္းပန္ေသးသည္။ အတြင္း တြန္းခ်ပစ္ခဲ့သည္။ သေဘၤာသားေတြအားလံုးကုိလည္း ႏႈတ္လံုၾကရန္ ညႊတ္ၾကားထားလုိက္သည္။
အေမရိကန္ႏုိင္ငံ၏ဆိပ္ကမ္းမွာ ကုန္ခ်ၿပီးလုိ႔ ျပန္လည္ထြက္ခြာလာသည္အထိ ဘာျပႆနာမွ မျဖစ္ခဲ့လုိ႔ ကိစၥၿပီးသြားၿပီလုိ႔ ထင္ခဲ့မိသည္။
ေနာက္ေရာက္ရွိသြားေသာ ေတာင္အေမရိကဆိပ္ကမ္းမွာ သေဘၤာဆုိက္ကပ္လုိက္သည္ႏွင့္ ေဒသခံရဲေတြ တက္လာၿပီး ကပၸတိန္ႏွင့္ ကုန္းပတ္ပထမအရာရွိတုိ႔ကုိ လက္ထိပ္ခတ္ၿပီး ဖမ္းသြားေလေတာ့သည္။

ေရထဲကန္ခ်ခံရသည့္ ကပၸလီႏွစ္ေယာက္ကုိ အေမရိကန္ ကမ္းေျခေစာင့္ ေရတပ္သေဘၤာက ေတြ႕ရွိသြားၿပီး သယ္ယူသြားခဲ့သည္။ ကပၸလီႏွစ္ေယာက္၏ ထြက္ဆုိခ်က္ကုိ ကပၸတိန္ ျငင္းလုိ႔မရသည့္အခ်က္က သက္ကယ္ အက်ႌ မွာ ေရးထုိးထားသည့္ သေဘၤာနာမည္ေတြေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
မေကာင္းတာ လုပ္လွ်င္ မေကာင္းတာျဖစ္မည္။ ေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ ေကာင္းတာျဖစ္မည္။

ဆက္ရန္
.

No comments: