Friday, August 3, 2012

ၾကဴးႏွစ္ ၏ ဇာတ္ေကာင္ေတြဆီက ထြက္ေျပးတဲ႕ဇာတ္လမ္း, အပိုင္း (၅)

ဒီေနရာ မွာ ငါဟာ သူတစိမ္းသက္သက္ ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ယူမယ့္မိန္းမကို၊ ကိုယ္နဲ႔ ပတ္သက္ တဲ့ ရပ္ကြက္ ကို ခုိးမသြားႏိုင္ဘဲ၊ မိန္းမကသာ သူ႔အမ်ိဳးအေဆြရွိရာကို ေခၚလာရတဲ့၊ အသံုးမက်တဲ့ လူညံ့ တစ္ေကာင္ ျဖစ္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ မဂၤလာေဆာင္မွာ ဧည့္ခံဖို႔ ေငြေၾကး တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ မရွိတဲ့ ဘုိင္ေကာင္။ ဒီေတာ့ ငါဟာ ဆီးသြားခ်င္ တာေတာင္ မသြားဘဲ၊ အိမ္ေပၚ မွာပဲ ေငါင္းစင္းစင္း ကုပ္ေခ်ာင္းေခ်ာင္း ကေလး ထုိင္ေနမိေလ ရဲ႕။ သံုးအိမ္စုက ကာလသားေတြက ငါ့ကို မိတ္ဖြဲ႕ ခ်င္ဟန္ ျပၾကေပ မဲ့ လိပ္ျပာမလံု တဲ့ ငါက ... သူတို႔ နဲ႔ သြားမေရာရဲဘူး။ ကို ဆက္ဖတ္ရန္...

ဒီတုန္းက ငါ့အရိပ္အကဲကို ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့ ဦးခန္႔က ငါ့ပခံုးကို လာပုတ္ၿပီး "ေဟ့ သန္းဆိုင္၊ မင္းမလည္း ညေနေစာင္း ကတည္းက ဒီေနရာက သစ္ငုတ္ႀကီးလို ထုိင္ေနရတာ ေညာင္းလွေရာေပါ့၊ အေညာင္းေျပ အညာေျပ ေအာက္ဆင္း ဦးေလ" လုိ႔ လာေျပာေတာ့၊ ငါအေတာ္အသက္ ရွဴေခ်ာင္သြား တယ္။ ငါ အိမ္ေအာက္ ဆင္းလာေတာ့ ဦးခန္႔က ငါ့ပခံုးကို ကိုင္ျပန္ၿပီး ...
"ဒီညဟာ မင္းရဲ႕လူပ်ိဳဘ၀ ေနာက္ဆံုးညပဲ ဒီေတာ့ လူပ်ိဳဘ၀ကို ႏႈတ္ဆက္တဲ့အေနနဲပ ငပိန္တုိ႔၀ိုင္းမွာ ၀င္ထုိင္ေခ်။ အမ်ားႀကီးေတာ့ မလုပ္နဲ႔ စားေကာင္း ေသာက္ေကာင္းပဲလုပ္" လို႔ ငါ့ကို နတ္လမ္းညႊန္ျပန္ ေလရဲ႕။

"ေဟ့ ငပိန္ တို႔၊ ဖိုးစု တို႔ ဒီသတို႔သားဟာ ငါ့တူသမက္ပဲ၊ အေျခအေနအရ သူလည္း ငါတို႔သံုးအိမ္စုသား စားရင္း ၀င္ေတာ့မွာ၊ ကဲ-ငါ့တူသမက္နဲ႔ မိတ္ဖြဲ႕လိုက္ၾကစမ္း၊ သူက အုတ္ဖိုစုသားဆိုေတာ့ မင္းတို႔ ဧည့္ခံ တာ ကို ျငင္းမယ္မထင္ပါဘူး" ဦးခန္႔ေျပာတာက အမွန္သား၊ ငါတုိ႔ အုတ္ဖိုစုက ဒီနယ္တစ္၀ိုက္မွာေတာ့ ထန္းလ်က္ အရက္ ေကာင္းေကာင္း ထြက္တယ္လို႔ နာမည္ႀကီးတဲ့ ရြာပဲ၊ ငါ့အေဖ ဦးကံေငြပါးစပ္က တရားစကားေျပာၿပီး ခြက္ပုန္းေသာက္ေနတာသာ ၾကည့္ေပေတာ့။

သံုးအိမ္စုက ကာလသားေတြက ဧည့္၀တ္ေက်လြန္းၾကပါေပရဲ႕၊ ငါလည္း လက္ေမာင္းအနာကို ေမ့ေအာင္ဆိုၿပီး တစ္ခြက္ၿပီး တစ္ခြက္ေသာက္။ ကာလသားခ်က္ ၾကက္သားေတြ တစ္တံုးၿပီး တစ္တံုး ျမည္းလိုက္တာ၊ လက္ေမာင္း က အနာတင္မကဘူး။ ငါ့ကိုယ္ငါေတာင္ ေမ့သြားၿပီး ၀ိုင္းထဲက ဖ်ာၾကမ္း ေပၚတြင္ အိပ္ေပ်ာ္ သြားတယ္။ "ခင္ဗ်ားကို မစန္းခ်ိဳက လာမႏိႈးဘူးလား" ဟု ခင္ေမာင္ၿငိမ္းက ျဖတ္ေမး ၏။ သန္းဆိုင္က မ်က္ႏွာရႈံ႕ၿပီး "သင္း က အေစာႀကီး ကတည္းက သူ႔ညီမ၀မ္းကြဲေတြရဲ႕ အခန္းထဲမွာ အိပ္ေပ်ာ္ေနၿပီေလ၊ ဘယ္ေလာက္ ခ်စ္ဖို႔ေကာင္း တဲ့ မိန္းမလဲ ဆိုတာ" ဟု အသံအုပ္အုပ္ျဖင့္ လွမ္းေျပာ သည္။ အိမ္ေပၚက စန္းခ်ိဳၾကား လွ်င္ ျပႆနာေပၚႏိုင္သျဖင့္ သန္းဆိုင္ အသံအုပ္ေျပာျခင္း ျဖစ္သည္။

ယခုအခါ စန္းခ်ိဳ သည္ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ေတြ ေျပာေလ့ေျပာထ မရွိေတာ့၊ အထူးသျဖင့္ သူတို႔ ေမာင္ႏွံ၏ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းေသာ အိမ္ေထာင္ဦး ခရီး ဇာတ္ေၾကာင္းေတြကို ျပည္ဖုံးကားခ်ထားလိုဟန္ ရွိသည္။ သန္းဆိုင္ ကသာ ေသာၾကာသားပီပီ၊ ေျပာစရာ စကားအသစ္အဆန္း မရွိ လွ်င္၊ ေရွးေဟာင္း ေႏွာင္းျဖစ္ေတြ ျပန္လည္ တူးဆြၿပီး အာမေညာင္း၊ လွ်ာမေညာင္း ေလတေဖာင္ေဖာင္ ပစ္တတ္၏။ "သန္းဆိုင္ၿပီးၿပီးသားေတြ ထား လိုက္ေတာ့ေနာ္။ မဲြခဲ့ေတခဲ့ တာေတြ လူတကာေလွ်ာက္ေလွ်ာက္ေျပာ မေနနဲ႔၊ ငါတုိ႔အဆင့္က ဟိုတုန္းကလို ဓားမေနာက္ပိတ္ ေခြး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ လူတန္းေစ့ ေနႏိုင္ရုံတင္ မကဘူး။ သူမ်ား မ်က္ခံုးေမြးေပၚေတာင္ စႀကၤ ံေလွ်ာက္ႏိုင္ေနၿပီဆိုတာ နင္သေဘာေပါက္" ဟု စန္းခ်ိဳက မၾကာခဏ သတိေပးဟန္႔တားတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ သန္းဆိုင္ က အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လာ လွ်င္ သူ၏ ႀကီးပြားေအာင္ျမင္ျခင္း ဇာတ္လမ္းကို တဖြဲ႕တႏြဲ႕ မလုပ္ရလွ်င္ မေနႏိုင္။

အဲဒီညက အရက္၀ိုင္းလုပ္တဲ့ သရက္ပင္ေအာက္က ဖ်ာၾကမ္းေပၚမွာ ငါမူးမူးေမာေမာနဲ႔ အိပ္ေပ်ာ္သြား လိုက္တာ။ မနက္ မုိးစင္စင္လင္းမွ ႏိုးပါေလေရာလားကြာ၊ ႏိုးႏိုးခ်င္း ငါဘယ္ေရာက္ေနမွန္းမသိဘဲ၊ က်ီးတီး ေၾကာင္ေတာင္နဲ႔ ဟိုၾကည့္ ဒီၾကည့္ေပါ့။ အရက္ေသာက္စမရွိေတာ့ အမူးက မေျပေသးဘူး ေခါင္းေတြကိုက္၊ အာေခါင္ေတြေျခာက္၊ ေျမႀကီးေပၚတြင္ အိပ္တာဆိုေတာ့ ေျမေငြ႕ရိုက္ၿပီး ကိုယ္ေတြ လက္ေတြလည္း နာနဲ႔ေပါ့။ အဆိုးဆံုး က စန္းခ်ိဳရဲ႕ေမာင္ အရူးငတာ ကိုက္လုိက္တဲ့ ဒဏ္ရာပဲ။ အနာရွိန္ တက္ၿပီး တစစ္စစ္ ကိုက္ခဲေနတဲ့အျပင္၊ ငါ့လက္ေမာင္း ဟာ ငါ့ေပါင္လံုးေလာက္ ေရာင္ကိုင္းေနပါေလ ေကာဗ်ာ။
ငါ အနာရွိန္တက္ၿပီး ဖ်ားေနတယ္ဆိုတာ၊ ေနာက္မွပဲ ငါသိခြင့္ရေတာ့တယ္။ ဒီဒဏ္ရာကိုလည္း ဦးခန္႔က ဗိေႏၶာဆရာ တစ္ပိုင္း ရမ္းတုတ္တစ္ပိုင္း ေဆးဆရာနဲ႔ ကုေပးတာ အရက္(၂၀)ေလာက္ၾကာ၊ ငါ့လက္စြပ္ လည္း ျပဳတ္ေတာ့တာပဲ။

သန္းဆိုင္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ရက္ပိုင္းအတြင္း ပရိေယသန ၀မ္းစာေရးအတြက္၊ စတင္ လုပ္ကိုင္ ေသာ အလုပ္မွာ "အ၀ယ္ေတာ္" လုပ္ငန္းပင္ ျဖစ္၏။ "အ၀ယ္ေတာ္" ဟုဆိုရပါေသာ္လည္း၊ ေက်းရြာ ရပ္ကြက္ သ/မအ၀ယ္ေတာ္ ကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ဌာနဆုိင္ရာ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရး အ၀ယ္ေတာ္ကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ဂုဏ္သိကၡာ အတန္အသင့္ ရွိေသာ အ၀ယ္ေတာ္မ်ိဳး မဟုတ္။ သံုးအိမ္စု၏ ႏွစ္စဥ္မပ်က္ က်င္းပၿမဲျဖစ္ေသာ အာ၀ါေဒးေလာင္းကစား၀ိုင္းမ်ားမွ ေလာင္းကစား သမားမ်ား လိုအပ္ရာ အစားအေသာက္ တိုလီမိုလီ အသံုးအေဆာင္ (ဥပမာ ဆပ္ျပာေမႊး၊ ဓာတ္ခဲ၊ ဂက္စ္မီးျခစ္) တို႔ကုိ၊ စက္ဘီးစီး၍ ၿမိဳ႕သို႔ တက္ၿပီး ၀ယ္ယူေပးရျခင္း ျဖစ္သည္။ အ၀ယ္ေတာ္ လုပ္ငန္းကို ဦးခန္႔ကပဲ စီစဥ္ေပးခဲ့ၿပီး ၀ယ္ယူေပးရေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား အေပၚမွ၊ သန္းဆိုင္ ေကာ္မရွင္စားရ၏။ အသြားအျပန္ (၁၅)မုိင္ခရီးကို၊ တစ္ေန႔လွ်င္ (၂)ေခါက္ သြားရသျဖင့္ ပင္ပန္းတာ ကေတာ့ မွန္သည္။ သို႔ေသာ္ ႏြားႏွစ္ေကာင္ႏွင့္ ရႊံ႕ႏြံထဲမွာ ဖက္ရုန္းရေသာ လယ္ထြန္ အလုပ္ ေလာက္ မပင္ပန္းဟု သန္းဆုိင္သေဘာပိုက္ထား၏။

တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ စန္းခ်ိဳက သူ႔ႏွစ္မ၀မ္းကြဲေတြႏွင့္အတူ၊ အာ၀ါေဒးပြဲတြင္ မုန္႔ပဲသေရစာ ေရာင္းခ် လ်က္ ရွိသည္။ အရင္းမထည့္ႏိုင္သျဖင့္၊ အျမတ္ထဲမွ စန္းခ်ိဳ ခံစားခြင့္မရွိ။ သို႔ရာတြင္ သူတို႔ လင္မယား စားေရးေသာက္ေရး ကို ဦးခန္႔မိသားစုက တာ၀န္ယူထားသည္။ ေနစရာအတြက္လည္း ဦးခန္႔က သူ၏ တဲအိမ္ႀကီးေဘး မွာ အဖီကေလး ထုိးေပးထားသည္။
အ၀ယ္ေတာ္ သန္းဆိုင္သည္ ရသမွ်ေငြကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ စုရင္း အာ၀ါေဒးပြဲၿပီးလွ်င္၊ ကိုယ့္အရင္းႏွင့္ ကိုယ္ ေစ်းေရာင္းႏိုင္ဖို႔ ႀကံရြယ္ စိတ္ကူးေနခဲ့၏။ သန္းဆိုင္က သူတို႔၏အိမ္ေထာင္ ေရးဘ၀ လွပျပည့္စုံေအာင္ ထူေထာင္ ရန္ ႀကံရြယ္ေနဆဲတြင္ လူသားေတြ ဘယ္ဘ၀ေရာက္ေရာက္ အေရးမလုပ္ဘဲ၊ သူ႔သေဘာသူေဆာင္၍ ထင္ရာ စိုင္းတတ္ေသာ ကံၾကမၼာေလေပြသည္ သံုးအိမ္စု ကို ရုတ္တရက္ ၀င္ေမႊေတာ့၏။ အာ၀ါေဒး ေနာက္ဆံုး တြင္ ဖဲ၀ိုင္းတစ္၀ိုင္းမွာ ဓားထုိးမႈ ျဖစ္သည္။ အူပြင့္သြားေသာ ဓားထုိးခံရသူအား ေဆးရု႔သုိ႔ "အားဂ်င္း" ပို႔ရသလို၊ ဓားျဖင့္ ထိုးသူမွာလည္း ဦးခန္႔က ၀ါးရင္းတုတ္ျဖင့္ ႏွက္လိုက္သျဖင့္ ေဆးရုံေရာက္သြားရျပန္ေလသည္။

ဤသို႔ ရာဇ၀တ္မႈခင္းႀကီး ျဖစ္ေပၚလာျခင္းကို သက္ဆုိင္ရာမွ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္၍ မရႏိုင္ ေတာ့ပါ။ တဘက္ နယ္ဘက္ မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား သံုးအိမ္စုသို႔ အလံုးအရင္းႏွင့္ ဆင္းလာခဲ့ၾကသည္။ ဦးခန္႔အပါအ၀င္ သံုးအိမ္စုသား (၈)ဦးကို ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားေရး ဥပေဒအရ ဖမ္းဆီးလိုက္သည္။ သံုးအိမ္စုကိုလည္း ေျမလွန္ရွာေဖြရာ၊ ဖဲထုပ္မ်ား၊ ေျခာက္ေကာင္ေဂ်ာက္ဂ်က္ အရုပ္မ်ား အပါအ၀င္ ေလာင္းကစားကိရိယာမ်ာယး၊ အရက္ပုန္း စဥ့္အိုးမ်ား၊ ပလက္စတစ္ပံုးမ်ားကို ရွာေဖြသိမ္းဆည္း ရမိသည္။ သံုးအိမ္စုက ၾကက္ဖမွန္သမွ်ကိုလည္း တုိက္ၾကက္စာရင္း သြင္း၍ ဖမ္းဆီး ႀကိဳးခ်ည္ထား လုိက္ၾကသည္။

"ဆရာႀကီးတို႔ ခုလို ၾကက္ဖေတြ အကုန္ဖမ္းသြားေတာ့ က်ဳပ္တို႔ သံုးအိမ္စုမွာ ၾကက္တြန္သံေတာင္ ၾကားရမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူးဗ်ာ၊ က်ဳပ္တုိ႔ ဆင္းရဲ႕သားေတြက၊ နာရီမ၀ယ္ႏိုင္ၾကေတာ့ ၾကက္တြန္ သံကို နားေထာင္ၿပီး အခ်ိန္နာရီ ကို မွတ္သားေနၾကရတာပါဗ်ာ၊ က်ဳပ္ရဲ႕ မ၀ဲၾကက္ဖႀကီးကိုေတာ့ ျပန္ေပးခဲ့ပါ ဆရာႀကီးတို႔ရယ္၊ ဒီေကာင္ႀကီး ကို အခ်ိန္မွန္တြန္ေနတာခင္ဗ်ာ ..."
သံုးအိမ္စု ၏ ဖိုးသက္ရွည္ျဖစ္ေသာ ဦးဖဲေဆာင္က၊ မႏွစ္က ၾကက္သမားတစ္ေယာက္က ၾကက္ရႈံး သျဖင့္၊ ထုိၾကက္ ကို စိတ္နာနာျဖင့္ ဦးဖဲေဆာင္ အား ေပးပစ္ခဲ့ရာမွ၊ သူသံေယာဇဥ္တြယ္ေနေသာ တိုက္ၾကက္ဖအိုႀကီး ကို ျပန္ေတာင္းေန သည္။

"မရဘူးအဘ၊ ဒီၾကက္ဖဟာ သက္ေသခံပစၥည္းပဲ၊ ဒီတိုက္ၾကက္ဟာ အဘရဲ႕ ၾကက္ဆိုရင္ အဘကိုပါ ၾကက္ေလာင္းမႈနဲ႔ အေရးယူရလိမ့္မယ္"ဟု ရဲ၀တ္စုံႏွင့္ မ်က္ႏွာထားတင္းတင္း လူရြယ္က ေျပာလိုက္ေသာအခါ ဦးဖဲေဆာင္သည္ လက္အုပ္ကေလးခ်ီလ်က္၊ ေနာက္ဆုတ္ ေနာက္ဆုတ္ႏွင့္ ေရွာင္ဖယ္သြားေတာ့သည္။
သက္ဆိုင္ရာ မွ သံုးအိမ္စုကို အေရးယူႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း တစ္နယ္တစ္ေက်းမွ လာေရာက္ ေလာင္းကစား သူမ်ား ကိုလည္းေကာင္း၊ သူတို႔ပါလာေသာ တိုက္ၾကက္ဖမ်ားကိုလည္းေကာင္း ဖမ္းဆီး ရမိျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ သို႔ေသာ္ ရဲမ်ားသည္ ထြက္ေျပးတိမ္ေရွာင္သြားၾကေသာ၊ "ေက်ာ္ေစာပုဒ္မ" ႏွင့္ ၿငိစြန္းေနၾကေသာ ေလာင္းကစား သမားမ်ား ကုိ၊ သူတို႔ ပုန္းခုိေသာ ေနရာအထိ လိုက္လံဖမ္းဆီးခဲ့ၾကရာ ဖဲသမား၊ ၾကက္သမား တစ္ဒါဇင္ခန္႔ကို ထိန္းသိမ္း ခ်ဳပ္ေႏွာင္ ခဲ့ၾက၏။

ရက္ပိုင္းအတြင္း သံုးအိမ္စု၏ သမုိင္းေၾကာင္းမွာ ေျမြအေရခြံလဲသကဲ့သို႔ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ရေလ သည္။ ေခ်ာင္းေစာက္ေက်းရြာႏွင့္ ကပ္လ်က္၊ ပလပ္ေျမ ကၽြဲစားက်က္ကြင္းႀကီး ရွိ၏။ ထုိကြင္းကို ဘူဒိုဇာျဖင့္ ေျမညႇိကာ၊ ေျမကြက္မ်ား ရုိက္သည္။ ေရႏုတ္ေျမာင္းေတြ ေဖာ္ၿပီး၊ လူသြားလမ္းေတြ ဖို႔သည္။ ၿပီးလွ်င္ သံုးအိမ္စု ရွိ တဲအိမ္(၁၈)လံုးစလံုးကို၊ ထုိကြက္သစ္ငယ္ကေလးဆီသို႔ ေရႊ႕ေျပာင္း ေစသည္။ သူတို႔ ယခု ရရွိသည့္ ေပ (၂၀) ေပ (၄၀) ေျမကြက္သည္၊ ဂရံခ်ထားေပးမည္ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ပိုင္ေျမကြက္ ျဖစ္သည္။

သားစဥ္ ေျမးဆက္အာမခံခ်က္ ရွိသည္။ သံုးအိမ္စု ကုန္းဆိုသည္ကား၊ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ေျမသာ ျဖစ္၏။ သံုးအိမ္စုသား အမ်ားစုသည္ သူတို႔ လြတ္လပ္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနထုိင္ခဲ့ရေသာ၊ ပင္လယ္ထဲမွ ကၽြန္းကေလး တစ္ကၽြန္းပမာ ရွိေနသည့္ သံုးအိမ္စု ကုန္းကေလးကို လြမ္းဆြတ္တသစြာ မ်က္ရည္လည္ ေငးေမွ်ာ္ေနစဥ္၊ သံုးအိမ္စုသား၊ လက္ေၾကာ မတင္းသည့္ လူပင္းအရက္သမား ငပိန္က လက္ပမ္းေပါက္ခတ္သည္။ "ေ၀း-တစ္သက္လံုး ေျမႀကီး တစ္ဆုပ္ေတာင္ မပိုင္ခဲ့တဲ့ ငပိန္၊ ေျမပိုင္ရွင္ ျဖစ္ၿပီကြ"

ဦးခန္႔ႏွင့္ အေပါင္းပါမ်ား အခ်ဳပ္မွ လြတ္ေျမာက္လာခဲ့ၾကခ်ိန္၌ ေခ်ာင္းေစာက္ရြာျပင္ရွိ၊ ကြက္သစ္ ေျမျပင္ေပၚတြင္ တဲအိမ္(၁၈)လံုး အစီအရီ ရွိေနခဲ့ၾကၿပီ။ ဦးခန္႔က သူ၏လက္ပါးေစ ကာလသား တစ္ေယာက္ကို တာ၀န္ တစ္ရပ္ ေပးလိုက္သည္။ ထုိကာလသားသည္ ၿမိဳ႕သို႔ အလ်င္အျမန္ တက္သြားၿပီး၊ ျပန္လာေသာအခါ သစ္သားေဘာင္ကြပ္ သြပ္ျပား ဆိုင္းဘုတ္တစ္ခ်ပ္ပါလာသည္။ သံုးေပပတ္လည္အရြယ္၊ အနက္ခံတြင္ အျဖဴေရာင္ စာလံုးမ်ား ေရးထားေသာ ဆုိင္းဘုတ္ ျဖစ္သည္။ သံုးအိမ္စုရြာသစ္ကြင္း၊ ေလာင္းကစား ကင္းရွင္း နယ္ေျမ ဟု ဆုိင္းဘုတ္က ေၾကြးေၾကာ္ေနသည္။
"လမ္းထိပ္မွာ ဒီဆိုင္းဘုတ္ကို က်က်နန စိုက္လိုက္ၾကေဟ့၊ ကၽြဲေတြ ႏြားေတြမတိုးရေအာင္ ပတ္လည္မွာ ၾကခတ္ဆူးေတြ ၀ိုင္းထား လိုက္" ဟု ဦးခန္႔က ညႊန္ၾကားလိုက္ျပန္၏။

သံုးအိမ္စုသားတို႔သည္ ေလာကဓံတရားႏွင့္ ေထြးေရာယွက္တင္ ေနလာခဲ့ၾကၿပီး၊ ကံၾကမၼာ၏ အထုအေထာင္းကို ထုသားေပသား က်လာခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္ရာ၊ ေနရာသစ္တြင္ နဂိုကအတုိင္း ရရစားစား၊ ၀ါး၀ါးမ်ိဳမ်ိဳ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး သာ ေနလာတတ္ၾက၏။ ရြာသစ္ကြင္းတြင္ အေနမတတ္၊ အထုိင္မတတ္၊ ဣေျႏၵမရျဖစ္ေနသူ မွာ သန္းဆုိင္ ျဖစ္၏။ အ၀ယ္ေတာ္ဘ၀တုန္းက ရခဲ့သည့္ေငြစ ေၾကးစကေလးေတြမွာ စားရင္းေသာက္ရင္း ပြန္းပဲ့ ကာ၊ အရင္းအႏွီး ထူေထာင္ဖို႔ မလုံေလာက္ ေတာ့။ လက္ရွိအေနအထားကေန၊ ေရွ႕ခရီးကို ေခ်ာေမာစြာ ဆက္လွမ္းႏိုင္ ဖို႔ ေတြးမိေလတုိင္း၊ သန္းဆိုင္ အသက္ရွဴက်ပ္ စိတ္ေမာလာရစၿမဲ။ သန္းဆိုင္ကို ၾကည့္လိုက္လွ်င္ သက္ျပင္း တဟင္းဟင္းမႈတ္ရင္း မိႈင္ေတြခ်ေနသည္ကိုသာ ေတြ႕ျမင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ စန္းခ်ိဳ ကေတာ့၊ ကမၻာပ်က္ သြားသည္ကို မသိလိုက္သူတစ္ဦးကဲ့သို႔၊ အေျပာအဆို အေနအစား မ်က္ႏွာထားကအစ မပ်က္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေ၀ဒနာ ကို မေ၀မွ်မခံယူေကာင္းဟူ၍ သန္းဆုိင္က စန္းခ်ိဳ ကို ကၽြဲၿမီးတိုေနမိခဲ့၏။

... ေကာင္မ၊ ငါကေတာ့ ေရွ႕ေရးကို ေတြးၿပီး ရင္ေလးရင္ပူေနရတယ္။ သင္းကေတာ့ သူ႔အမ်ိဳးေတြ ၾကားမွာ ရယ္လိုေမာလို႔၊ အစားမပ်က္ အအိပ္မပ်က္။ (အံမယ္) စန္းခ်ိဳ ၀ေတာင္၀လာသလိုပဲ၊ သင္းအသားေတြလည္း မည္းျပာေနရာကေန တျဖည္းျဖည္း ညိဳ၀င္းလာသလိုပဲ၊ သံုးအိမ္စုေရာက္မွ သူ႔အစ္မ၊ သူ႔ညီမအပ်ိဳေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီး အလွ အပ ပိုမက္လာတယ္။ အလွျပင္လိုက္တာကလည္း ပြဲကမယ့္ မင္းသမီး အရႈံးေပးေလာက္ပါေပရဲ႕။ ဒါေတြက အေၾကာင္း မဟုတ္ဘူး။ မၾကာခင္ သင္း ဗိုက္ႀကီးေတာ့မွာ၊ လင္ကိုယ္မယား ႏွစ္ေယာက္တညး္ေတာင္ ကပ္ပါး ဘ၀ေရာက္ေနတာ၊ ကေလး ေမြးလာရင္ ကေလးလည္း ကပ္ပါးေပါက္စနကေလး ျဖစ္ေခ်ဦးေတာ့မယ္။

ဦးႀကီးခန္႔ လည္း ဒီေႏြရာသီမွာ ၀ိုင္းပ်က္သြားေတာ့ ရေနၾကရန္ပံုေငြ မရလိုက္လို႔ ကသီလင္တ ျဖစ္ေနၿပီ၊ ငါတို႔ကို အရင္ ကလို တင္ေကၽြးထားႏိုင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ငါတုိ႔ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးၾကမွ ျဖစ္မယ္။ တစ္အိုးတစ္အိမ္ ထူေထာင္ႏိုင္မွသာ အသက္ရွဴ၀မယ္၊ အခုဟာက သူမ်ား ႏွေခါင္းေပါက္နဲ႔ အသက္ရွဴေနရတာ၊ သူမ်ား ေသရင္ ကိုယ္ပါ လုိက္ေသရ မယ့္ ကိန္းႀကီးပါလား၊ ဒီသေဘာတရားေတြကို ေကာင္မ ေတြးမိပံုမရဘူး၊ (အံမယ္) ဒီကေန႔ ထဘီသစ္ အက်ႌသစ္နဲ႔ပါ လား၊ ဘယ္တုန္းက ၀ယ္လိုက္ပါလိမ့္ ...
ေန႔ခင္းဘက္၊ တဲအိမ္အရိပ္တစ္ေနရာမွာ ေဆးေပါ့လိပ္ခဲရင္း ငူတူတူ ေငါင္ေတာင္ေတာင္ ျဖစ္ေနေသာ သန္းဆိုင္အနီး သို႔၊ ပုတုတ္တုတ္ ကုိယ္လံုးကေလးကို ဆင္မယာဥ္သာလွမ္းရင္း စန္းခ်ိဳ ကပ္လာၿပီး၊ သန္းဆုိင္ေဘး မွာ ၀င္ ထုိင္သည္။

"ဒီမယ္၊ လဒ (လင္းတ) ႀကီး၊ အခ်ိန္ရွိသေရြ႕ တမိႈင္တည္းမိႈင္ေနေတာ့တာပဲေနာ္၊ အလုပ္ကေလး ဘာေလးလုပ္ဖို႔ မစဥ္းစားေတာ့ဘူး လား ဟဲ့"
"အလုပ္လုပ္ ဖို႔ စဥ္းစားေနတာဟ၊ ငါေစ်းေရာင္းခ်င္တယ္၊ ေစ်းကြက္လည္း ေတြ႕ထားတယ္၊ အရင္း မရွိေတာ့ လိပ္ပက္လက္ လွန္ထားသလို ျဖစ္ေနတာ စန္းခ်ိဳ"
"ပူမေနစမ္းပါ နဲ႔ ေယာက်္ားရယ္" ဟု ေျပာကာ စန္းခ်ိဳက ညိဳညိဳတုတ္တုတ္ လက္ေမာင္းတစ္ဖက္ကို၊ သန္းဆိုင္ ၏ ပခံုးေပၚသို႔ လွမ္းတင္လိုက္ရာ၊ သန္းဆုိင္မွာ သူ႔ပခံုးေပၚ ေအးစက္စက္ ေပ်ာ့စိစိ အေကာင္ တစ္ေကာင္ တင္လာသလို၊ တစ္ကုိယ္လံုးတြန္႔သြား၏။

ဒီမိန္းမ ... ငါ့ကို ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ ဒီလိုပေရာပရီ တစ္ခါမွ မလုပ္ဖူးပါဘူး စန္းခ်ိဳခႏၶာမွ လြင့္စီး လာေသာ ေမႊးရနံ႔မွာ သန္းဆုိင္၏ ၀င္သက္ႏွင့္အတူ ရင္ေခါင္းထဲမွာ လိႈင္းထျပည့္လွ်ံသြားသေယာင္ ထင္လိုက္ ရေလ သည္။ စန္းခ်ိဳ ၏ ၀န္းရႊဲေသာ မ်က္လံုးနက္ႀကီးေတြကလည္း ေနျခည္လိႈင္းေတြထဲ မွာ ေျပာင္ရႊန္း လက္ေတာက္ေနၾက သည္။ အင္း ဒီမိန္းမ ... ဘာအရူးထခ်င္ေနသလဲ မသိဘူး၊ စိတ္ရႈပ္ရထဲ့အထဲ သန္းဆုိင္က စန္းခ်ိဳ ၏ လက္ေမာင္းကို အသာအယာ ဆြဲဖယ္လိုက္သည္။

"ပူအိုက္ရတဲ့အထဲကြာ၊ နင့္ ေပါင္ဒါနံ႔ႀကီးက မႊန္ထူေနတာပဲ"
"အမေလး - ေပါင္ဒါနံ႔ႀကီးတဲ့၊ အဲဒီေပါင္ဒါဘူးက (၂၀၀)ေတာင္ ေပးရတာေတာ္ေရ႕၊ အေပါစား အညံ့စား မဟုတ္ဘူး၊ အိန္ဒရီးယား က လာတဲ့ေပါင္ဒါ"
"င့ါႏွာေခါင္းထဲေတာ့ နံတာနဲ႔ မႊန္တာပဲ သိတယ္ စန္းခ်ိဳ"
စန္းခ်ိဳက သန္းဆုိင္ကို တြယ္ဖက္လိုက္ျပန္ကာ၊ သန္းဆုိင္၏ နားတစ္ဖက္အနီးသို႔ သူမ၏မ်က္ႏွာကို တိုးကပ္ လာ၏။ သန္းဆုိင္ သရိုးသရီႏွင့္ အေနရခက္လာသည္။
"နင့္ကို ျပစရာ ရွိတယ္။ လာ ...၊ ေနာက္ေဖးက ကိုင္းေတာထဲ သြားရေအာင္" ဟု စန္းခ်ိဳက ခပ္ဖြဖြ ကေလးေျပာၿပီး ထ ရပ္သည္။

သန္းဆုိင္က အ၀တ္အစားသစ္ႏွင့္ အသြင္ေျပာင္းေနသည့္ျပင္ မ်က္ႏွာထားက ၾကာမူပိုသလိုလို ၿပီတီတီျဖစ္ေနေသာ ဇနီး ကို မယံုမရဲ ၾကည့္ေနမိ၏။
"လာပါဟ၊ ဘယ္သူမွ မေတြ႕ခင္ ကိုင္းေတာထဲသြားရေအာင္"
စန္းခ်ိဳက အမိန္႔သံပါပါ၊ ခပ္တိုးတိုးေျပာရင္း၊ သန္းဆုိင္၏ လက္ကို လွမ္းဆြဲလိုက္ရာ၊ သန္းဆိုင္ ေၾကာင္တိေၾကာင္တက္ႏွင့္ ပင္ ထရပ္ၿပီး၊ စန္းခ်ိဳေခၚရာ လိုက္ခဲ့ရေတာ့၏။
လက္ခုပ္ တစ္ေဖာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ျမင့္ေသာ ကိုင္းပင္ရွည္ႀကီးမ်ား ၾကားသို႔၊ စန္းခ်ိဳက ဦးေဆာင္ၿပီး တိုး၀င္ လာခဲ့ၾကသည္။
"သူမ်ားေတြျမင္ရင္ ငါတုိ႔ကို တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ ထင္ေတာ့မွာပဲ စန္းခ်ိဳ"
သန္းဆုိင္ အသံ ကတုန္ကယင္ႏွင့္ ေျပာလိုက္သည္ကို စန္းခ်ိဳက မၾကားသေယာင္ျပဳၿပီး၊ သန္းဆိုင္၏ လက္ ကိုသာ မလြတ္တမ္း ဆုပ္ညႇစ္ထား၏။ ဟုတ္ပါၿပီ၊ စန္းခ်ိဳကေတာ့ ေနပူပူနဲ႔ ေသြးဆူၿပီး စိတ္ရူးထေနပါၿပီ ဟု သန္းဆုိင္အတြင္းစိတ္ မွ ခံစားလိုက္မိသည္။

အရိပ္အနည္းငယ္ရေသာ ေျမကြက္ကြက္ကေလးမွာ သူတို႔ထုိင္လုိက္ၾက၏။ သန္းဆိုင္ထင္သလို မဟုတ္ရဘဲ၊ စန္းခ်ိဳ က လူခ်င္းခြာ၍ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ထုိင္လိုက္သည္။ စန္းခ်ိဳမ်က္ႏွာကေတာ့ မခ်ိဳမခ်ဥ္ႏွင့္ မေဟဠိ၀ွက္ေန ဆဲ။  "ကဲ နင္ဘာျပမွာလဲ စန္းခ်ိဳ"  "ျပမွာေပါ့ဟဲ့" စန္းခ်ိဳက ဘေလာက္စ္အက်ႌကို ၀မ္းဗိုက္ေပၚေအာင္ လွန္ တင္ၿပီး လိပ္ထားေသာ ထဘီအထက္ဆင္စ ကို ေျဖလိုက္၏။ အလိပ္ေျပသြားေသာအခါ လက္ကိုင္ပ၀ါ ပတ္ထား သည့္ အထုပ္တစ္ထုပ္ ထြက္လာသည္။ လက္ကိုင္ပ၀ါမွ ခ်ည္ထံုးကို ေျဖေနေသာ စန္းခ်ိဳ၏ လက္ေခ်ာင္း ေတြ တုန္ေနသလို၊ သန္းဆုိင္မွာလည္း ရင္တဒိန္းဒိန္း ခုန္ေန၏။ သန္းဆုိင္၏ မ်က္လံုးေတြက လည္း အလွ်င္း မ်က္ေတာင္ မခတ္ဘဲ၊ လက္ကိုင္ပ၀ါထုပ္ကိုသာ စိုက္ၾကည့္လ်က္ ရွိသည္။ လင္မယားႏွစ္ေယာက္စလံုး အသက္ရွဴသံ ျပင္းထန္ေနၾကသျဖင့္ ကိုင္းေတာထဲတြင္ သူတုိ႔၏ တရွဴးရွဴး အသက္ရွဴသံ မ်ားသာ ျမည္ဟည္းေနသည့္ႏွယ္ ထင္ရေလသည္။

"ဟ - ပိုက္ဆံေတြ မနည္းပါလား စန္းခ်ိဳ"
လက္ကိုင္ပ၀ါ ေျပသြားေသာအခါ ေပၚထြက္လာသည့္ အရြယ္မ်ိဳးစုံ၊ အေရာင္မ်ိဳးစုံ ေငြစကၠဴလိပ္ကို ၾကည့္ရင္း၊ သန္းဆုိင္ ပါးစပ္ေဟာင္းေလာင္း ျဖစ္သြားေတာ့သည္။
"အားလံုး တစ္ေသာင္းႏွစ္ေထာင္နဲ႔ငါးရာ" ဟု စန္းခ်ိဳက ေျပာၿပီး၊ ၾကက္ေပါင္ကြင္းျဖင့္ ပတ္ထား ေသာ ေငြစကၠဴလိပ္ကို ေျဖၿပီး၊ ျဖန္႔လိုက္စဥ္၊ သန္းဆိုင္မွာ လည္မ်ိဳဇလုတ္ႀကီး နိမ့္ခ်ည္ျမင့္ခ်ည္ႏွင့္ တံေတြး တဂြတ္ဂြတ္ မ်ိဳခ်လိုက္ရွိသည္။ သူ႔ဘ၀တြင္ ဤမွ် မ်ားျပားေသာ ေငြေၾကးကို ပိုင္ဆိုင္ဖို႔ မေျပာႏွင့္ ကိုယ္ပင္ မကိုင္စဖူးခဲ့။ သူ႔လုပ္အားျဖင့္ ရွာေဖြရရွိေသာ ေငြေၾကးကေတာ့၊ ဤေငြထက္ မ်ားစြာ ပိုခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ... သူကိုင္တြယ္ ထိန္းသိမ္းသံုးစြဲရန္ အခြင့္မရခဲ့။ မိသားစု၏ ေငြေၾကး မွန္သမွ်ကို ဘုန္းႀကီးလူထြက္ႀကီး ဦးကံေငြ ကသာ ကိုင္တြယ္ထိန္းသိမ္း၊ စီမံခန္႔ခြဲ၏။

ဘုန္းႀကီးေတြ က ၀ိနည္းေတာ္အရ ၀တၳဳလို႔ေခၚတဲ့ ပိုက္ဆံေငြေၾကးကို မကိုင္တြယ္ၾကရဘူး၊ န၀ကမၼ အလွဴေငြ ရရင္ ဘုန္းႀကီး ရဲ႕ လူယံုကပၸိယကပဲ ဒီပိုက္ဆံကို ဘုန္းႀကီးကိုယ္စား ထိန္းသိမ္းထားၿပီး၊ ဘုန္းႀကီးက လွဴဖို႔ တန္းဖို႔ ၀ယ္ျခမ္းစရာရွိရင္ ကပၸိယက အဲဒီေငြနဲ႔ ၀ယ္ျခမ္းေပးရတယ္။ ငါ့အေဖက သကၤန္း၀တ္ ဘ၀မွာ ပိုက္ဆံ မကိုင္ခဲ့ရေတာ့ ...၊ လူ႔ဘ၀လည္း ေရာက္ကေရာ ပိုက္ဆံကို အတိုးခ်ၿပီး ကိုင္တာလား မသိပါဘူးကြာ၊ ပိုက္ဆံ သိမ္းတဲ့ ဗီရိုေသာ့ကိုလည္း သူ႔ကိုယ္ေပၚက မခ်ဘူး၊ ေခ်းယို အိမ္သာ တတ္တာေတာင္ ေသာ့တြဲကို အိတ္ရႈံ႕ ကေလးနဲ႔ထည့္ၿပီး လည္ပင္းမွာ ဆြဲထားတဲ့လူကြ ... ဟု သန္းဆိုင္တစ္ခါက မိတ္ေဆြေတြကို ေျပာျပဖူးေလသည္။

"နင္ ... နင္၊ ဒီပုိက္ဆံေတြ ဘယ္ကရတာလဲ စန္းခ်ိဳ"
ေငြကို ျမင္ၿပီး သန္းဆိုင္ကေယာင္ကယင္ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း စန္းခ်ိဳက ဣေျႏၵဆည္ႏိုင္ေသးသည္။ မ်က္လံုးေတြမွ ရမၼက္ခုိး ကို ခ်ဳပ္တည္းႏိုင္ေသးသည္။
"ဖဲ၀ိုင္းမွာ ဓားထုိးမႈျဖစ္ၿပီး ရုတ္ရတ္သဲသဲနဲ႔ ေျပးဟယ္လႊားဟယ္ ျဖစ္တုန္း ဘယ္သူက်က်န္ခဲ့တာလဲ မသိဘူး၊ ငါလည္း အတင္းတိုးေ၀ွ႔ၿပီး ကိုယ့္အထုပ္လုိလို ဘာလိုလိုနဲ႔ေကာက္ၿပီး၊ ေဘာ္လီအက်ႌ ရင္ဘတ္ၾကားထဲ ထုိးထည့္ ထားလိုက္တာေပါ့။ နင့္ကိုခ်က္ခ်င္း မေျပာေသးတာက၊ ငါတုိ႔အတြက္ တကယ္အေရးႀကီးေတာ့မွ နင့္ကို ဖြင့္ေျပာမယ္ ဆိုၿပီး ဒီေငြကို ငါပိပိရိရိ ဖံုးဖိထားခဲ့တာ၊ ဒီေငြထဲက တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွလည္း ငါမသံုးဘူး၊ နင္က လြဲရင္ ဒီကိစၥကို ငါ့ကိုယ္ေစာင့္နတ္ေတာင္ မသိဘူး။ အု ငါတို႔ ဒီေငြကို သံုးရေတာ့မယ္ေလ၊ နင္ အေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္ဖို႔ အရင္းအႏွီးရၿပီ၊ ငါလည္း ကုန္စိမ္းနဲ႔ ပန္းေဖာက္သည္ယူၿပီး ေရာင္းဖို႔ စိတ္ကူး ထားတယ္"

"ငါတို႔ အရင္းအႏွီး ဘယ္ကရတာလဲလုိ႔၊ နင့္ဦးႀကီးေတြ နင့္ညီမေတြကေမးရင္ ဘယ္လိုေျပာမလဲ၊ ဖဲ၀ိုင္း က ေကာက္ရတယ္လို႔ေျပာရင္လည္း မျဖစ္ျပန္ဘူး၊ ေပ်ာက္တဲ့ ေငြရွင္သိရင္ ျပႆနာေပၚေန ဦးမယ္ဟ"
သန္းဆုိင္ သည္ စန္းခ်ိဳလက္ထဲမွ ေငြစကၠဴထပ္ႀကီးကို ထိတ္လန္႔ဖြယ္ သတၱ၀ါအလား၊ စိုးစိုးရြံ႕ရြံ႕ အၾကည့္ျဖင့္ ၾကည့္ေနျပန္သည္။
"နင္ကလည္း၊ အရန္ေကာဟယ္၊ အာ၀ါေဒးပြဲတုန္းက နင္အ၀ယ္ေတာ္လုပ္ေတာ့ ဖဲသမား၊ ၾကက္သမားေတြ ဆီက ေဘာက္ဆူးေတြရတယ္ မဟုတ္လား။ ရတဲ့ေဘာက္ဆူးေတြ နင္မသံုးဘဲ စုထားတယ္လို႔ ေျပာလိုက္ရုံပဲ။ နင္ရတဲ့ ေကာ္မရွင္ခေတြကိုလည္း နငတကယ္ စုထားတာပဲဥစၥာ၊ တစ္ဆယ္ရတာကို တစ္ရာ ရတယ္လို႔ ေျပာလိုက္၊ တစ္ရာရရင္ တစ္ေထာင္လို႔ ပိုေျပာလိုက္ေပါ့ဟဲ့၊ နင့္ ဥာဏ္ကလည္း ဒီေလာက္ေတာင္ တံုးရသလား"

ပထမဆံုး ငါေလာင္စာဆီ စေရာင္းတယ္၊ ေလာင္စာဆီဆိုလို႔ သိပ္ႀကီးက်ယ္တယ္ မထင္နဲ႔၊ ငါတို႔ဘက္က ရြာေတြ မွာ "မီးထြန္းဆီ" လို႔ေခၚတဲ့ ဒီဇယ္ဆီေရာင္တာ။ ဒီဇယ္ေရာင္းတယ္ဆိုျပန္ ေတာ့ ... အခုလို၊ ကားသမားေတြ၊ ေထာ္လာဂ်ီသမားေတြ၊ ေရစုတ္စက္သံုးတဲ့ စိုက္ပ်ိဳးုေရးသမား ေတြကုိ ဂါလံ လိုက္ေရာင္းတယ္ လို႔လည္း မထင္ၾကနဲ႔ဦး၊ ငါက အငယ္စား လက္လီဒီဇယ္ေရာင္း သမားပါ"
ငါ့ကို ဦးခန္႔က အပိုင္စားေပးထားတဲ့ စက္ဘီး ရွိတယ္ မဟုတ္လား။ "ဟာၾကဴလီ" အမ်ိဳးအစား လက္ေဟာင္းႀကီး ဆိုေတာ့ အျမင္အားျဖင့္ စုတ္ျပတ္ညစ္ေပေနေပမဲ့ သိပ္မာတဲ့ ေကာင္ႀကီး၊ ငါတုိ႔ ေတာဘက္က ကန္သင္း ရိုးလမ္း၊ ေျမလမ္း၊ သဲလမ္းေတြမွာေတာ့ ဒီေကာင္ႀကီးက သစ္ဆြဲတဲ့ ဆင္ႀကီးတစ္ေကာင္လို ေကာင္းေကာင္း ရုန္းႏိုင္တယ္။ "၀ိတ္" အေလးကိုလည္း သယ္ႏိုင္တယ္။

ငါက ဘာလုပ္သလဲဆုိရင္၊ စက္ဘီးကယ္ရီယာခံုမွာ "ခြျခင္း" ကုိ ခ်ိတ္လိုက္တယ္။ "ခြျခင္း" ဆိုတာ တခ်ိဳ႕ျမင္ဖူးၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။ အနံ(၂)ေပ၊ ေဇာက္(၂)ေပခြဲေလာက္ရွိတဲ့ ၀ါးေတာင္းႏွစ္လံုးကို စက္ဘီးကယ္ရီ တစ္စုံစာ၊ အလယ္ကေန ၀ါးေၾကာေတြနဲ႔ပဲ ရက္ၿပီး ဆက္ထားတဲ့၊ ရင္ခ်င္းဆက္ေတာင္း အျမႊာေပါ့၊ တုိ႔ကေတာ့ "ခြျခင္း" လို႔ ေခၚၾကတယ္။
သူက ကယ္ရီယာခံုကို ခြၿပီး ထုိင္ထားတာကိုး။ ေတာင္းႏွစ္လံုးထဲမွာ မင္းႀကိဳက္တဲ့ ကုန္ပစၥည္းထည့္ ၿပီး သယ္လို႔ ရတယ္။ ၀ါးနဲ႔ရက္ၿပီး သစ္ေစးထုတ္ထားေတာ့ ခြျခင္းဟာ သတၱဳျခင္းေတြထက္ေတာင္ ခုိင္ခံ့မာေက်ာေသးရဲ႕။ စိပ္စိပ္ကေလး ရက္ထားေတာ့ ေရထည့္ရင္ေတာင္ သိပ္မယိုဘူး။ စိမ့္ရုံ ေလာက္ပဲ။ (ထားပါေတာ့)

ငါက ၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့၊ ေလာင္စာဆီ ေမွာင္ခိုအႀကီးအက်ယ္ ေရာင္းတဲ့ တရုတ္ "ၾကင္၀ွက္" ဆီကေန ေမွာင္ခုိေစ်းနဲ႔ ဒီဇယ္ တစ္ဆင့္ ျပန္၀ယ္တယ္။ ပလတ္စတစ္ပံုးႏွစ္လံုးနဲ႔ ထည့္ၿပီး ခြျခင္းတစ္လုံးဆီမွာ ပံုးတစ္လံုးစီ ထည့္တယ္။ ပံုးေတြေတာင္း ထဲမွာ မလႈပ္ေအာင္၊ ဂုန္နီအိတ္စုတ္ေတြနဲ႔ က်ပ္ေနေအာင္ ပတ္ထားရတယ္။ လမ္းၾကမ္းမွာ စက္ဘီးကို နင္းရမွာဆိုေတာ့၊ ပံုးထဲက ဒီဇယ္ေတြ ေဘာင္ဘင္ ခတ္ၿပီး မဖိတ္စင္ရေအာင္၊ အဆို႔ ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ဆုိ႔ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျခင္ပုလင္းလို႔ေခၚတဲ့ ငွက္ေပ်ာဖူး ပုလင္းလြတ္တစ္လံုးရယ္၊ ပလတ္စတစ္ကန္ေတာ့ရယ္၊ စားသံုးဆီ ျခင္တြယ္ရာမွာ သုံးတဲ့၊ သံျဖဴမႈတ္ကေလး (၂)ခုေဆာင္ထားရတယ္။ (၁၀)သားမႈတ္နဲ႔ (၂၀)သားမႈတ္ေပါ့။ ဒီေနရာ မွာ ဒီဇယ္ေရာင္းတာနဲ႔ ဒီမႈတ္ေတြနဲ႔ ဘာဆိုင္လို႔လဲဆိုၿပီး၊ မသိတဲ့လူေတြက ေမးလာလိမ့္မယ္။ ဆိုင္တယ္ေလ။ ငါတို႔ဘက္ကေတာ့ ရြာေတြမွာ ဒီဇယ္ကို ပုလင္းလုိက္၊ ဂါလံလုိက္ ၀ယ္သံုးၾ႕တာ မဟုတ္ဘူး။ (၁၀)သား၊ (၂၀)သား၊ အ၀က္သား၊ အစိတ္သားဆိုၿပီး နည္းနည္းခ်င္း ၀ယ္သံုးၾကတာ၊ သူတုိ႔က မီးအႏၱရာယ္ ေၾကာက္တတ္လြန္းအားႀကီးလို႔၊ အိမ္မွာ ဘယ္ေတာ့မွ ဒီဇယ္မ်ားမ်ား ထား ေလ့ မရွိဘူး။ ဒီဇယ္နဲ႔လည္း မီးဖိုမွာ မီးမေမႊရဲၾကဘူး။

ငါက ... (၂)ရက္ျခား၊ (၃)ရက္ျခား ရြာစဥ္လွည့္ၿပီး စက္ဘီးဘဲ သံတဒင္ဒင္နဲ႔ (မီးထြန္းဆီ ... မီးထြန္းဆီ) ဆိုၿပီး ေအာ္ေရာင္းတာ၊ ခန္႔မွန္းေျခ တစ္ရက္ကို ရြာေပါင္း ၁၄/၅ရြာေတာ့ ငါေရာက္ တယ္။ ခရီးမုိင္အားျဖင့္ တြက္ၾကည့္ ရင္ မုိင္(၅၀)နီးပါးေလာက္ေတာ့ ရွိလိမ့္မယ္။ ပင္ပန္းသလား မေမးနဲ႔၊ အေလးကိုတင္ၿပီး စက္ဘီး နင္းရတာဆိုေတာ့ မသက္သာဘူး၊ သာမန္အလုပ္ၾကမ္း လုပ္ရ တာနဲ႔ ဘယ္တူႏိုင့္ပါမလဲ၊ ညေနေစာင္းလို႔ "သံုးအိမ္စုရြာသစ္ကြင္း" ကို ျပန္ေရာက္ရင္၊ ငါေျခကုန္ လက္ပန္းက်ၿပီး ေလးလံေနေတာ့တာေပါ့၊ ေက်ာေတြ၊ ပခံုးေတြ၊ လက္ေမာင္းေတြ ကလည္း ဖ်စ္ဖ်စ္ျမည္မတတ္ ကိုက္လိုက္ခဲလိုက္သမွ၊ ေသခ်င္ေစာ္ကို နံပါကေရာ။

အဲသိလုိ ... အပင္ပန္းခံရက်ိဳးေတာ့ နပ္ပါရဲ႕။ ငါတစ္ရက္ဆီ ထြက္ေရာင္းလို႔ရတဲ့ အျမတ္ဟာ ငါတုိ႔ လင္မယား သံုးရက္ ထုိင္စား လို႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ စီးပြားေရးလုပ္တဲ့ေနရာမွာ အျမတ္ကို ကုန္ေအာင္ သံုးၿပီးမွ ေနာက္ထပ္ အျမတ္ ထပ္ရွာတယ္ ဆိုတဲ့ ပံုစံစနစ္ ဘယ္မွာမွ မရွိဘူး။ တစ္ေန႔လုပ္ တစ္ေန႔ စား ဘ၀ေတြကိုေတာ့ ငါ ထည့္ မေျပာခ်င္ဘူး။ ငါကေတာ့ ငါ့ဒီဇယ္ေဖာက္သည္ေတြရဲ႕ အိမ္ကေလး  ေတြမွာ ညဘက္ လိေမၼာ္ေရာင္ နီၾကင္ၾကင္ မီးေရာင္ကေလး ပံုမွန္လင္းေနႏိုင္ဖို႔၊ သူ႔ရက္ပတ္နဲ႔သူ၊ ပံုမွန္ဒီဇယ္ ထြက္ေရာင္းေနတာပဲ။

ဆက္ရန္
.

1 comment:

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

မမေရ..ေက်းဇူးပါလို႕ ေစာင့္ေမွ်ာ္လွ်က္..