Monday, July 9, 2012

ဟိန္းလတ္ ဘာသာျပန္ ငမဲ, အပိုင္း (၁၈)

 သူ႔မ်က္လံုးမ်ား ျပဴးက်ယ္လာသည္။ ပါးစပ္ကလည္း အေဟာင္းသားႏွင့္။ ဧည့္ခန္းၾကမ္းျပင္ အလယ္ေခါင္ ရွိ ခရစ္စမတ္သစ္ပင္တြင္ ခ်ိတ္ထားေသာ သမီးေလး "မီရွယ္လ္" ၏ ကစားစရာတစ္ခု ကို သြားျမင္လုိက္သည္။ သူငယ္သံပါေအာင္ပင္ ေအာ္လုိက္သည္။ ေနာက္ ေမ့ ေမ်ာ၍ပင္ သြားေတာ့ေလ သည္။
ဤသည္မွာ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္၊ ခရစ္စမတ္။ ကၽြန္ေတာ္ ႀကံဳဖူးခဲ့သမွ် ခရစ္စမတ္မ်ားႏွင့္ လံုးဝျခားနားသည့္ ခရစ္စမတ္။
ကို ဆက္ဖတ္ရန္..............

(၇)

ေနာက္တေန႕ နံနက္တြင္ ေက်ေက်နပ္နပ္ႀကီး ၿပံဳးကာ ႏိုးထလာပါသည္။
မွန္ျပတင္းေပါက္၏တစ္ဘက္တြင္ ရပ္ေနကာ ဘဝ၏ဆန္းၾကယ္ပံုမ်ားကို ေတြးေတာၾကည့္ေနမိ သည္။
ဇန္နဝါရီ ၁၉၆၁ တုန္းကမူ ဖိနပ္ မလံုေလာက္သျဖင့္ ဖိနပ္စုတ္မ်ားကို စကၠဴျပားမ်ားခုၿပီး စီးခဲ့ရ သည္။
၁၉၆၂ ခုတြင္ စီးႏုိင္သည့္ အေရအတြက္ထက္ ဖိနပ္က ပိုမ်ားေနသည္။ ဝတ္စံုမ်ားဆိုလွ်င္ ဟင္း ရြက္ကန္စြန္း လိုပင္ ဝယ္ေနႏုိင္ၿပီ။ ကေလးေတြကို မဖ်ားမနာခင္ကပင္လွ်င္ ဆရာဝန္သြားျပေန သည္။ ဘေရာ့ဒ္ေဝး ဇာတ္ခံု တြင္ တက္ကေနႏုိင္ၿပီ။ ဇနီးက "ဟာဝုိင္အီ"ေခၚ၍ လည္ပတ္ခဲ့သည္။ ေအာင္ျမင္မႈမ်ား ရခဲ့ေပၿပီ။

သို႔ေသာ္ အတြင္းစိတ္အင္အားကမူ ေက်နပ္ပံုမေပၚေသး။ လုပ္စရာအမ်ားႀကီးရွိေသးသည္။ ဆက္ လုပ္ရေပဦးမည္။ ဆိုးသြမ္းေလလြင့္ေနေသာ ကေလးငယ္ ၂၁ ေယာက္ကို ဒက္ထရြဳိက္ၿမဳိ႕သုိ႔ေခၚ လာကာ လူငယ္ ျပဳျပင္ေရးေက်ာင္းသို႔ ပို႔ေပးခဲ့သည္။ သူတုိ႔အတြက္ လမ္းမွန္ေရာက္ေအာင္ ျပဳျပင္ ေပး ခဲ့သည္။ ေကာင္မေလး သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔မ်ားႏွင့္ တြဲကႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ေပးခဲ့သည္။
ညကလပ္ပုိင္ရွင္မ်ားကို ပြဲေၾကာ္ျငာရာတြင္ လူျဖဴသတင္းစာေရာ၊ လူမည္းသတင္းစာမ်ားတြင္ပါ အသားအေရာင္ ခြဲျခားမႈမရွိ ထည့္သြင္းေပးမွ ကျပေျဖေဖ်ာ္ႏုိင္မည္ဟု စာခ်ဳပ္ထဲတြင္ ထည့္ခ်ဳပ္ႏုိင္ သည္ အထိ ေတာင္းဆိုလာႏုိင္သည္။ လူမႈဝန္ထမ္း အသင္းအဖြဲ႕ ရန္ပံုေငြပဲြမ်ားတြင္လည္းပါဝင္ အသံုးေတာ္ခံ အလွဴေငြ ထည့္ခဲ့ ၿပီးၿပီ။ ေထာင္မ်ားထဲတြင္ပင္ ဝင္၍ ေျဖေဖ်ာ္ေနေပၿပီ။
ေထာင္ပြဲမ်ား အနက္ ႏွစ္ပြဲကိုကား ကၽြန္ေတာ့္တစ္သက္တာြင္ မေမ့ႏုိင္ခဲ့ပါေခ်။ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အေနႏွင့္ ထိတ္လန္႔ တုန္လႈပ္ဖြယ္ရာ၊ ႀကံဳခဲ့ရသည္မွာကား "ေမရီလန္း အက်ဥ္းစခန္း" တြင္ ျဖစ္ သည္။
ေထာင္ထဲသုိ႔ မေရာက္ခင္ကမူ ေထာင္ထဲတြင္ အသားအေရာင္ ခြဲျခားမႈမ်ုိး က်င့္သံုးၾကလိမ့္မည္ဟု မထင္။

သို႔ေသာ္ ေထာင္ထဲေရာက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္အစီအစဥ္ ၾကည့္ရန္အတြက္ ေနရာယူၾကရာမွ လူျဖဴ အက်ဥ္းသားမ်ား မွာ အလယ္တြင္ထုိင္ေနၾကၿပီး လူမည္းအက်ဥ္းသားမ်ားမွာကား နံေဘးတြင္ ထိုင္ ေနၾကသည္ ကို ေတြ႕လုိက္ရသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေခၚလာေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးအား ဤကဲ့သုိ႔ ခြဲခြဲျခားျခား လုပ္ထားေသာ ပရိသတ္ေရွ႕ တြင္ ကား ကၽြန္ေတာ္ မေျဖေဖ်ာ္ႏုိင္ေၾကာင္း ေျပာလုိက္သည္။
ထိုအခါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက အက်ဥ္းသားမ်ားအဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ေျဖေဖ်ာ္ခ္းကို အာသာငန္းငန္း ေစာင့္ ဆုိင္းေနခဲ့ၾကသည္ မွာ တစ္ပတ္ခန္႔ပင္ ၾကာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ အကယ္၍ ကၽြန္ေတာ္ မေျဖေဖ်ာ္ပါက အဓိက႐ုဏ္း ပင္ ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ျပန္ေျပာျပသည္။

ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ေနရာအစီအစဥ္ ျပင္ေပးရန္သာ ေျပာလုိက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး သည္ ေထာင္ပိုင္ အား သြားေတြ႕ရေတာ့သည္။
ေထာင္ပုိင္ ကလည္း ကၽြန္ေတာ္သာ မေျဖေဖ်ာ္ပါက အဓိကရုဏ္းျဖစ္ေတာ့မည္။ ေထာင္သားမ်ား လည္း ၃၂ ႏွစ္လံုးလံုး သည္အတုိင္းသာ ေနထိုင္လာခဲ့ၾကရရာ ယခုမွေတာ့ သူလည္း ဘာမွ မလုပ္ ႏုိင္ေတာ့ ဟု ေျပာသည္။
ထုိ႔ေနာက္ သူက ယခုအႀကိမ္သည္ ပထမဆံုးအႀကိမ္အေနႏွင့္ ေသဒဏ္က်ခံေနရသူ အက်ဥ္းသား မ်ားကို ပြဲျပျခင္းျဖစ္ သည္။ သူတုိ႔ကို လသာေဆာင္တြင္ ၾကည့္ေစသည္ဟု ေျပာေသးသည္။
"ကဲ… ဒီလိုဆိုလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ေနာက္ေဖးေပါက္ကသာ ထြက္ခြင့္ေပးပါေတာ့ ေထာင္ပိုင္ႀကီး ရာ၊ သူတုိ႔ ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ႏွလံုးေရာဂါရလို႔ ျပန္သြားၿပီလို႔သာ ေျပာလုိက္ပါေတာ့"
သူက ကၽြန္ေတာ္ ေျဖေဖ်ာ္ရန္ သာ ေတာင္းပန္ေနသည္။

အကယ္၍ ကၽြန္ေတာ္သာ ဤပြဲတြင္ ကေပးခဲ့ပါက ေနာက္ပြဲမ်ားတြင္ ဤကဲ့သုိ႔ ခြဲျခားမႈမ်ဳိး လံုးဝ မျဖစ္ေစရပါ ဟူေသာ ကတိတစ္ခုလည္း ေပးသည္။
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္အတြင္းစိတ္ကား ႐ုန္းထလာေခ်ၿပီ။
ေရေႏြးပူပူ သည္ ကၽြန္ေတာ့္အေၾကာအခ်င္တစ္ေလွ်ာက္ စီးဆင္းလာေနေခ်ၿပီ။
"ဒါျဖင့္လည္း ၿပီးေရာေပါ့ ေထာင္ပုိင္ႀကီး၊ ခင္ဗ်ား ေျပာတဲ့အတိုင္းဆို သူတုိ႔ကို ေရာေပးလုိက္ရင္ လည္း အဓိက႐ုဏ္းျဖစ္မယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ မေျဖေဖ်ာ္ရင္လည္း အဓိက႐ုဏ္းျဖစ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘာ ထူးမွာမုိ႔လည္း၊ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ပဲ ေနာက္ေဖးေပါက္က ျပန္ထြက္ရမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ စင္ေပၚ တက္ၿပီး သူ တုိ႔ကို ေရာၾကည့္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းရေတာ့မွာလား။ အေသခံစရာရွိလည္း ေထာင္ပုိင္ ႀကီးနဲ႔ အတူတူ အေသခံပါ့ မယ္ေလ"
ေျပာေျပာဆိုဆုိပင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ စင္ေပၚသုိ႔ တက္သြားလုိက္သည္။

ဘုန္းႀကီးေျပာလုိက္ေသာ ေလသံေလးကိုသာ ေနာက္ဆံုး ၾကားေနရသည္။
"ဟာသေလး နဲ႔ ေျပာေနာ္၊ ဟာသေလးနဲ႔ လုပ္ေဟ့ေနာ္"
အခန္းထဲတြင္ ကား လူ ၁၂၀၀ ခန္႔ရွိသည္။ အေရးအေၾကာင္းေပၚလာၿပီဆိုလွ်င္ကား တံခါးဝ သုိ႔ ေျပးရန္ပင္ မလြယ္။ ျဖစ္ပေဟ့ဆုိသည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္လည္း အသက္ထြက္ၿပီးသားပင္ ျဖစ္မွာေသ ခ်ာသည္။ သတင္းစာမ်ား ကလည္း ေရးၾကဦးမည္။ ကၽြန္ေတာ့္ဟာသေၾကာင့္ လူမ်ဳိးေရး အဓိက႐ုဏ္းႀကီး ျဖစ္ရပါသည္ဟု။

"လူႀကီးမင္းမ်ား ခင္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အပြဲပြဲႏႊဲခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူႀကီးမင္းတုိ႔ ယံုၾကည္ထားရ မွာကေတာ့ လူႀကီးမင္း တုိ႔ကို ေျဖေဖ်ာ္ရတဲ့အတြက္ အထူးသျဖင့္ ပိုမိုဝမ္းေျမာက္မိပါတယ္ဆိုတာပါ ပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒီေန႔ ဒီမွာ ျပႆနာ တစ္ခုျဖစ္ေနတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အသိေပးပါရေစ"
သူတို႔ နားမလည္ႏုိင္ၾကသလိုႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ၾကည့္ေနၾကရွာသည္။ ေထာင္ပိုင္ႀကီးကား တယ္လီ ဖုန္း တီးတိုး ဆက္ေနသည္ကို ျမင္ေနရသည္။
"ကၽြန္ေတာ္ ဟာ ခြဲခြဲျခားျခား လုပ္ထားတဲ့ ပရိသတ္ေရွ႕မွာ တစ္ခါမွ မေျဖေဖ်ာ္ခဲ့ဘူးပါဘူး။ ေျဖေဖ်ာ္ ခ်င္စိတ္ လည္း မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔လည္း ကၽြန္ေတာ့္ပြဲကို ၾကည့္ခ်င္ေနၾကတယ္ဆုိရင္ျဖင့္ တဆိတ္ေလာက္ ေနရာေလးေတြ ျပင္ထိုင္ၾကပါ လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းပန္ခ်င္ပါတယ္"

ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္မလဲ ဟူသည္ကိုသာ ကၽြန္ေတာ္ ေစာင့္ဆုိင္းေနမိပါေတာ့သည္။ မ်က္လံုးမ်ားကို တစ္ဝက္မွိတ္ ထားလုိက္သည္။ လူျဖဴမ်ားကပဲ ႐ုတ္႐ုတ္ရက္ရက္ စလုပ္မလား။ ဒါမွမဟုတ္ လူမည္း ေတြကပဲ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကာကြယ္ဖို႔ အတြက္ စၿပီး ဝုန္းဝုန္းဒုိင္းဒုိင္း အလုပ္ၾကေလမလား။ သို႔ေသာ္ ေရွ႕ဆံုးတန္းမွ လူျဖဴမ်ား က ေဟးေဟးဟားဟားေအာ္ကာ ထၾကၿပီး လူမည္းတုိ႔ေဘး ကပ္ထုိင္ၾက သည္။ လူမည္းတြကလည္း ၾသဘာေပးၾကသည္။ လူျဖဴေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတုိ႔သာ ေနရာမွ မေရႊ႕ ၾကေသး။ သို႔ေသာ္ လူျဖဴအက်ဥ္းသား ငါးေယာက္တုိ႔သည္ လူမည္းအက်ဥ္းသား ေျခက်ဳိးအဘိုး ႀကီးတစ္ဦးအား ဝုိင္းၿပီး ခ်ီမလာၾကၿပီး အလယ္တန္း တြင္ ေနရာလာခ်ေပးသည္ကိုကား ျမင္လုိက္ရ သည္။ ေနရာေရြ႕လဲ ေနၾကေသာ လူျဖဴႏွင့္ လူမည္းတုိ႔၏ မ်က္ႏွာမ်ား ၿပံဳးရိပ္မ်ား ထင္ဟပ္ေနၾက သည္။
ကၽြန္ေတာ္ကား ပြဲျမန္ျမန္စရေပေတာ့မည္။ ပထမဦးဆံုး ေနရာဖယ္ေပးသူ လူျဖဴတစ္ဦးကို လွမ္း ၾကည့္လုိက္ၿပီး။

"ဒီမွာေနာင္ႀကီးရ၊ ကၽြန္ေတာ္ပဲစၿပီး ေနရာျပႆနာကို စီစဥ္ဖုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္ေနာ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ ရဲ႕ ခုေနရာေကာင္း ကေနၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေနရာကို ဖယ္ေပးရမလဲဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ခုထိ မစဥ္းစားမိေသးဘူး ဗ်"
သူတုိ႔ စတင္ရယ္ေမာၾကသည္။ သို႔ႏွင့္ ေလးဆယ့္ငါးမိနစ္ၾကာမွ် တရစပ္ေျပာခဲ့သည္။ အထူး သျဖင့္ လူမ်ဳိးေရးျပႆနာ မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သူတုိ႔ကို တစ္မိနစ္မွ်ပင္ အနားမေပးဘဲ စဥ္းစား ဆင္ျခင္ေစသည္။ သိသင့္ သိထုိက္ေသာ ျပႆနာမ်ားကို တင္ျပသည္။
ပြဲၿပီးေသာ အခါ ပရိသတ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မတ္တပ္ရပ္ၿပီး ၾသဘာေပးၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ လူျဖဴအမ်ားစု ကား ကၽြန္ေတာ့္ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္သည္ကိုပင္ ျပန္ေမာ့မၾကည့္ဘဲ မ်က္ႏွာလြဲေန ၾကသည္။
ျပန္ခါနီး တြင္ ဘုန္းႀကီးက သူ႔ေလသံအတုိင္းပင္ လာၿပီး ႏွစ္သိမ့္ေနသည္။

"အေမရိကမွာ စိတ္ထားေကာင္းတဲ့ လူျဖဴေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္ ဒစ္။ ေတာင္ပိုင္းက လူျဖဴတုိင္း ဟာ မဆိုးၾကပါဘူး။ သူတုိ႔ကို ျပဳျပင္ဖုိ႔ရာ အခ်ိန္နဲ႔ ပညာသာ လိုပါတယ္"
"မီရွီဂန္ အက်ဥ္းေထာင္" တြင္ ေဖ်ာ္ေျဖရသည့္ အစီအစဥ္က ပို၍ပင္ အသည္းထိတ္စရာေကာင္း ေနေသးသည္။ အက်ဥ္းသား ပရိသတ္သည္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲ အလြန္ငတ္ေနသည့္အတြက္ ပြဲႀကီးပြဲ ေကာင္းတစ္ခုပင္ ျဖစ္ေနရသည္။
ကၽြန္ေတာ္ စင္ျမင့္ေပၚမွ အဆင္းတြင္ ေထာင္ပိုင္ႀကီးက ေထာင္သက္အႏွစ္ငါးဆယ္မွ်ရွိၿပီျဖစ္ေသာ နီဂ႐ိုးအဘိုးႀကီးတစ္ဦးႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးသည္။

သူသည္ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးျဖစ္သည္။ သူက သူ႔ပန္းခ်ီလက္ရာမ်ားကို လုိက္ၾကည့္ရန္ ဖိတ္ေခၚ၍ လုိက္ၾကည့္မိသည္။ သူ႔လက္ရာမ်ားကို ျမင္သည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေပ်ာ့ေခြက်သြားမတတ္ ျဖစ္ရ သည္။
သူ႔တြင္ မိန္းမပံု ပန္းခ်ီကား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိသည္။ သူ စဥ္းစားမိသမွ်ေသာ မိန္းမပံုမ်ားကို ဆြဲထားျခင္းျဖစ္ သည္။ သုိ႔ေသာ္ မိန္းမတိုင္း၏ မ်က္ႏွာမ်ားမွာ ေယာက္်ားမ်က္ႏွာ၊ ေယာက္်ားမ်က္ လံုး၊ ေယာက္်ားႏွာေခါင္း၊ ေယာက္်ားေမး႐ိုး၊ ေယာက်္ားႏႈတ္ခမ္း၊ ဆံပင္ရွည္တာ၊ ရင္သား ရွိတာ၊ ႏႈတ္ခမ္းနီ ဆိုးတာ၊ ဂါဝန္ဝတ္တာေလာက္သာ မိန္းမႏွင့္တူေတာ့သည္။ က်န္တာအားလံုး ကား ေယာက္်ား မွ ေယာက္်ား။
သူ စိတ္ကူးၿပီးဆြဲသည္ကား မိန္းမ။ ထြက္လာသည္ပံုမ်ားကား ေယာက္်ား။

သူ႔အေနႏွင့္ ေယာက္်ားခ်ည္းသာ အႏွစ္ငါးဆယ္လံုးလံုး ျမင္ေတြ႕ေနခဲ့ရာ၊ လက္ရာတုိင္း မွာ လည္း ေယာက္်ားစ႐ုိက္ မ်ားသာ လႊမ္းေနရျခင္းျဖစ္ေပမည္။
လီလီယန္ ကို ထိုအေၾကာင္းကို ေျပာျပမိသည္။ ေျပာရင္းေျပာရင္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ အေတြးစ မ်ား ပို၍ပို၍ နက္ လာေတာ့သည္။ အေတြးနက္လာသည္ႏွင့္အမွ် ပို၍လည္း ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ လာမိသည္။ အကယ္၍ ထိုအဘိုးႀကီးကိုသာ ခင္ဗ်ားပံုေတြအားလံုး အမွားေတြခ်ည့္ပဲဟု ဆိုခဲ့လွ်င္ သူက သင့္ကို လူလိမ္လူညာဟု စြပ္စြဲမည္ျဖစ္ၿပီး စတင္ ထိုးႀကိတ္မည္သာ ျဖစ္သည္။
လီလီယန္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေရွ႕ဆက္ ေတြးလုိက္ၾကမိသည္။ သင္သာ အေမရိကမွာ ေမြး၊ အေမရိကမွ ႀကီးျပင္းခဲ့လွ်င္ အမုန္းတရား၊ အေၾကာက္တရား၊ လူမ်ဳိးေရး ေသြးခြဲမႈမ်ားကို သင္ သိရွိရေတာ့မည္ မဟုတ္။ သူတုိ႔အားလံုးသာ သင္ ျမင္ဖူးခဲ့သလို။

ထိုတစ္ႏွစ္လံုးပင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေလးေလးနက္နက္ ေတြးေနမိပါသည္။ ထိုႏွစ္မွာ အလုပ္မ်ား ေသာႏွစ္ ျဖစ္ပါသည္။ စန္ဖရန္စစ္စကို၊ နယူးေယာက္၊ ေလာ့စ္အင္ဂ်လိစ္၊ လာ့စ္ဗီဂါ့စ္၊ ညလယ္စာ ကလပ္မ်ား၊ ညကပြဲႀကီးမ်ား၊ လူ သိပိုမ်ားလာသည္။ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားအစီအစဥ္မ်ား၊ မဂၢဇင္းေဆာင္း ပါးမ်ား၊ အခမဲ့ပြဲမ်ားလည္း ျပသခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ၾကပ္တည္းစဥ္က ေထာက္ပံ့ကူညီခဲ့သူမ်ားကို လည္း ျပန္လည္ေထာက္ပံ့ကူညီႏုိင္ခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ျပက္လံုးမ်ားဇာတ္လမ္းမ်ားကိုလည္း ပို၍ ေခတ္မွီေအာင္၊ ပိုၿပီး လူမႈေရး ညႇိႏႈိင္းမႈရွိေအာင္ ပို၍ ႀကဳိးစားေရးသားေနခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္ မလိုလားေသာ စနစ္တစ္ခုအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ပိုၿပီးနားလည္သေဘာေပါက္လာသည္ ႏွင့္အမွ် ပိုၿပီး လည္း ထက္ျမက္စြာ တုိက္ခုိက္ႏုိင္ခဲ့သည္။
လူထု စည္းေဝးပြဲ၊ ခ်ီတက္ပြဲႀကီးမ်ားတြင္ ပါဝင္၍ ေဟာေျပာေနေပၿပီ။

လူမႈအခြင့္အေရး တုိက္ပြဲဝင္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ "ရြဳိင္းဝီလကင္း" "ဝွစ္တေနယန္း" "ဂ်ိမ္းစ္ဖားမား" "မာတင္လူသာကင္" စသူတုိ႔ႏွင့္ သိကၽြမ္းၿပီး စကားစျမည္ေျပာခဲ့ရသည္။ သုိ႔ႏွင့္ ဤျပႆနာမွာ အဘယ္မွ်ပင္ႀကီးမားၿပီး အဘယ္မွ်ပင္ ႐ႈပ္ေထြးေၾကာင္းကိုပါ နားလည္ႏုိင္ခဲ့သည္။
နီဂ႐ိုး တစ္ဦး ျဖစ္ရ႐ံုမွ်ႏွင့္ပင္ တကယ္တမ္းတြင္ လူမ်ဳိးေရး အေျခအေနမ်ားကို တိတိပပ သိရွိႏုိင္ မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ နားလည္လာႏုိင္ခဲ့သည္။
ထိုႏွစ္တြင္ ဆန္ဖရစ္စစ္စကို၌ ရွိရစဥ္ လူမႈေရးအခြင့္အေရး ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးက "အုတ္ကလင္" ျပည္နယ္မွ နီဂ႐ိုး ဇီးသီးခူးသမား တစ္ေထာင္ေက်ာ္တုိ႔၏ခ်ီတက္ပြဲႀကီးတြင္ တရားေဟာေပးပါရန္ လာေရာက္ ဖိတ္ေခၚသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ကလည္း ဝမ္းသာအားရပင္ လက္ခံလုိက္သည္။ သူက စာတမ္းတစ္ခ်ဳိ႕ကို ေပးပါ၏။

ကၽြန္ေတာ္က မယူဘဲ ျငင္းဆန္လုိက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ဘာစာမ်ား လိုဦးမွာမုိ႔လဲ။ ဘယ္လို လူကိုမဆို ကၽြန္ေတာ္ လူမႈေရးျပႆနာေတြ ေျပာျပႏုိင္တာပဲ။
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္တြက္ကိန္းမွာ မွားယြင္းခဲ့သည္။ ရာသီခ်ိန္ အလုပ္သမားေတြ အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ရတဲ့အခါ သူတုိ႔ကို ကၽြန္ေတာ္ ဘာေျပာျပမလဲ၊ ဇီးသီးပင္ အျမင့္ႀကီးေတြကို ေလွကားအရွည္ ႀကီးေတြ ေထာင္ၿပီး မိန္းမေတြ ကို အတင္းတက္ခူးခုိင္းတာကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ ဘာေျပာမလဲ။ သူ တုိ႔၏ျပႆနာမ်ားမွာ လူမ်ဳိးေရး ျပႆနာမ်ားလည္းျဖစ္သည္။ လူမ်ဳိးေရး ျပႆနာမ်ားလည္း မဟုတ္ဟု ဆုိႏုိင္သည္။
သူတုိ႔ျပႆနာမ်ား မွာ ေဒသဆုိင္ရာ ျပႆနာမ်ားျဖစ္သည္။

သုိ႔ေသာ္ နီဂ႐ိုးတုိင္းအား ထိခုိက္ေစသည္။ ထုိ႔ျပင္ ထိုဇီးသီးခူးသမားမ်ားအေနျဖင့္ နီဂ႐ိုးမ်ား သည္ ဘာမင္ဂန္ ကုန္ပေဒသာ ဆုိင္မ်ားထဲတြင္ ဦးထုပ္ေဆာင္းခြင့္၊ ဖိနပ္စီးခြင့္တို႔အတြက္ တုိက္ခုိက္ေန ရေၾကာင္းကိုလည္း နားလည္ႏုိင္ၾကပါ မည္ေလာ။
ထိုႏွစ္ေဆာင္းရာသီတြင္ပင္ "မက္ဒ္ဂါအဲဗားစ္" က "မစၥစ္စီပီ" ျပည္နယ္ ဂ်က္ဆန္ၿမဳိ႕မွ မဲဆႏၵရွင္ မ်ား၏ ဆႏၵျပပြဲ တြင္ လာေရာက္ မိန္႔ခြန္းေျပာရန္ ဖိတ္ေခၚျပန္သည္။
""
ဆက္ရန္
.

No comments: