Thursday, June 21, 2012

ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း ၏ ငထြန္းကား ညီ ေမာင္ေဆးရုိး အပိုင္း (၁)

(၁)

ဓားျပႀကီးသည္ လွည္း၀င္ရိုးသံကို ဂရုတစိုက္ နားေထာင္ေနသည္။
"နားေထာင္ၾကမ္းေဟ့၊ လွည္း၀င္ရိုးသံက ကၽြီခနဲ ကၽြီခနဲ တယ္သြက္တာပဲကြ။ ပစၥည္းမပါဘူး၊ လူခ်ည္းပဲကြ"
ဓားျပႀကီး မုိးသီး သည္ ေျပာေျပာဆိုဆို ထရပ္သည္။
"အဲသည္လွည္း ကို လုမယ္ေဟ့။ အေရးတႀကီးကိစၥရွိလို႔ အေဖာ္မရွာဘဲ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ထြက္လာတဲ့ သူေဌး လွည္း ကြ"
မိုးသီး ၏ စကားအဆံုးတြင္ ခ်ဳံပုတ္မ်ား ခ်ိဳင့္၀ွမ္းမ်ားထဲမွ ဓားျပေတြ ထြက္လာသည္။ စုစုေပါင္း ခုနစ္ေယာက္။ ဓားကိုင္ႏွင့္ လွံကိုင္၊ ဒူးေလးကိုင္မ်ား။
မုိးသီး ရပ္ေနေသာ သစ္ပင္ရိပ္သည္ အျခားေနရာမ်ားထက္ ကုန္းက်ေသာေၾကာင့္ လေရာင္အားကိုး ျဖင့္ အေသာ့ႏွင္ လာေသာ ႏြားလွည္းကို စီးၿပီး ျမင္ရ၏။ လေရာင္ေအာက္တြင္ ဖုန္းတေထာင္းေထာင္းျဖင့္ သြက္သြက္ႏွင္ လာေသာ ႏြားလွည္းမွာ လွည္းယဥ္မဟုတ္။

လွည္းေမာင္းသူေရာမွ ႏွစ္ေယာက္တည္းသာ ျဖစ္သည္။
"ေဟ့ ဟိုလွည္း ရပ္လိုက္စမ္း"
ဓားျပႀကီးမုိးသီး သည္ ေျပာလည္း ေျပာ၏။ သစ္ပင္ရိပ္မွလည္း ထြက္၏။ လေရာင္ထဲသို႔ သူထြက္မွ ငယ္သားေတြပါ လိုက္ထြက္၏။
"ဟာ ဓားျပေတြ ပါကလား။ အစ္ကို ပါးစပ္ပိတ္ထား ငါေျပာမယ္"
လွည္းေမာင္းသူ မွာ ရမ္းဘိုကုန္းသား ေမာင္ေဆးရုိး ျဖစ္၏။ လွည္းေပၚတြင္ ခရီးသည္အျဖစ္ ပါလာသူမွာ သူ႔ အစ္ကို ငထြန္းကား ျဖစ္သည္။ ငထြန္းကားသည္ မန္က်ည္းပင္ပုရြာတြင္ သားႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ မယားႏွင့္ေနရာ က မိဘႏွင့္ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ားကို လြမ္းေသာေၾကာင့္ လွည္းႀကံဳျဖင့္ လိုက္လာခဲ့သည္။ သူ႔တြင္ ေမြးခ်င္း မ်ားမ်ား မရွိ။ ညီေမာင္ေဆးရိုး၊ ႏွမ မယ္မွ်င္သာ။
သူသည္ ရြာတြင္ တစ္လ ကိုးသီတင္း ေန၏။ ဦးက်န္ႀကီး မယ္ၾကြယ္စိုးတို႔သည္ ေ၀းေ၀းလံလံက သားႀကီး ေရာက္ လာသျဖင့္ ၀မ္းသာ၏။ မိဘ လုပ္ေကၽြးရာတြင္ မ်ားေသာအားဖျင့္ နဖူးက ေခၽြးေျခ မေပၚ က်ေအာင္သာ လုပ္ကိုင္ၾက၏။ ငထြန္းကားေသာ္မူ "ကၽြန္ႀကီးငႏြား" ျဖစ္သည္။ သို႔ေၾကာင့္ သားႀကီးကို ၾကည္ျဖဴ ၀မ္းသာျငား စိုးရိမ္လာ၏။

"လင္မယားမ်ား စိတ္ဆိုးလာေရာ့သလား"
မည္းမည္း သည္းသည္း ကၽြဲႀကီးတစ္ေကာင္ႏွယ္ရွိေသာ ငထြန္းကား၏ ဇနီးမွာ ေရႊတဆုပ္ရြာမွ မင္ေၾကာင္ဆရာ ဦးရဲတင္း ေဒၚမင္းေဘာ္ တို႔၏ သမီး မယ္ၿငိမ္းစည္ ျဖစ္သည္။ မယ္ၿငိမ္းစည္သည္ အလွထက္ အယဥ္ကဲေနျငား မ်က္လံုး မေကာင္းေပ။
မယ္ၿငိမ္းစည္ ၾကက္မ်က္သင့္၍၊ မ်က္လံုးေစြ ၍ "မ်က္လံုးမေကာင္း" ဟု ဆိုျခင္းမဟုတ္။ ေယာက်္ား တုိင္းကို ၿပီတီတီ လုပ္သည္။ ၾကာမ်က္လံုးျဖင့္ ၾကည့္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မ်က္လံုးမေကာင္းဟု အေမ မယ္ၾကြယ္စိုး က ေျပာျခင္း ျဖစ္သည္။
မယ္ၿငိမ္းစည္ သူတို႔အမ်ိဳးထဲသို႔ ၀င္လာသည့္အတြက္ ေမာင္ေဆးရိုးတို႔မွာ ဂုဏ္နိမ့္ပါသည္။ ရြာေတာင္ပိုင္းက ဦးဘမွီ အိမ္ ဓားျပအတိုက္ခံရရာ ဓားျပအခ်ိဳ႕ကို မိသည္။ ရြာတြင္းမွ လက္ေထာက္ ခ်သူမွာ မယ္ၿငိမ္းစည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထုိဓားျပ မ်ားက အစစ္ခံသည္။ သို႔ေၾကာင့္ ငထြန္းကား၏ညီ ေမာင္ေဆးရိုးမွာ ထုိ မရီးေၾကာင့္ ဂုဏ္ပ်က္ရ မ်က္ႏွာငယ္ရ၏။ ထုိသို႔ မလိုအားအပ္သူ ျဖစ္ေစကာမူ ဦးက်န္ႀကီး၊ မယ္ၾကြယ္စိုးက ၿမံဳ မေနပါ။

"ဟဲ့ လင္မယားမ်ား စိတ္ဆိုးလာသလား"
ပ်ာပ်ာသလဲ ေမးၾက၏။
"လင္မယား စိတ္ဆိုးမလာပါဘူး။ အေဖတို႔ အေမတို႔ ေနလို႔ထုိင္လို႔ ေကာင္းၾကရဲ႕လားမသိဘူး၊ တစ္ေခါက္ တစ္က်င္း သြားေခ်ဦးမယ္ ေျပာၿပီး လာတာပါ" တစ္ခုမူ ေျပာစရာ ရွိ၏။
ဦးက်န္ႀကီး၊ မယ္ၾကြယ္စိုး တို႔ အိမ္သို႔ ငထြန္းကား ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ေမာင္ေဆးရိုး၏ သားငယ္က မွကၡရုနာ ေပါက္ေန၏။ အိမ္ႀကီးတြင္ အဖီဆြယ္ေနသူ၏ အျဖစ္အပ်က္ကို ငထြန္းကား ေကာင္းစြာ သိေန သည္။ ေကာင္းစြာ ျမင္ေနသည္။
ကေလး က ႏို႔မစို႔ႏိုင္။ တအင္အင္ ျမည္ေနသည္။ ဟုိဟာ ေကာင္းသည္ဆို လုပ္လိုက္၊ သည္ဟာ ေကာင္းသည္ ဆို လုပ္လုိက္ျဖင့္ သံသရာလည္ေန၏။ ေ၀ဒနာရွင္ ကေလးသာ ဆင္းရဲသည္မဟုတ္။ မိဘႏွစ္ပါးပါ အအိပ္ပ်က္ အစားပ်က္ ျဖစ္ၾကရ၏။

သည္အခ်ိန္တြင္ ေရာက္လာေသာ ဧည့္သည္က ငထြန္းကား။
"ကေလး ဘာျဖစ္သတံုး"
"မွကၡရုပါကြာ၊ ပါးစပ္တစ္ခုလံုး ေဖြးေနသာ"
"အမယ္ေလး မွကၡရုနာမ်ား ခက္လြန္လြန္းလို႔"
ငထြန္းကား၏ ခက္လြန္လြန္းလို႔မွာ သဒၶါသုမန ဇာတ္ထုပ္ထဲကလို မဟုတ္ေပ။ ေပပင္ မွ ေပရြက္ေျခာက္ ကို ျပာခ်ၿပီး၊ အုန္းဆီႏွင့္ ေဖ်ာ္ၿပီး လိမ္းေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ သူ႔ေဆးနည္းျဖင့္ ေနာင္တြင္ ဘညိန္းျဖစ္လာမည့္ အေကာင္ သက္သာ သြားသျဖင့္ ငထြန္းကား ေနာက္ဆံငင္ေနျခင္း ျဖစ္၏။

သို႔ေသာ္ အေမက သူ႔သားအေၾကာင္း၊ သူ႔ေခၽြးမအေၾကာင္း သိသည္။ သားအေႏွာင္အဖြဲ႕သာ မရွိလွ်င္ သည္ မိန္းမ ကို အခ်ိန္မေရြး ပစ္ထားခဲ့ႏိုင္ေသာ လူစားဟူ၍လည္း မယ္ၾကြယ္စိုး သိသည္။
"ကေလး လည္း သက္သာေနေပါ့ဟယ္၊ ျပန္ျပန္" သို႔ေသာ္ ငထြန္းကား အထုပ္အပိုး မျပင္။
"သား ငေဆးရိုး၊ နင့္အစ္ကို ကို လွည္းနဲ႔လိုက္ပို႔လိုက္စမ္း"
ငထြန္းကား သည္ သားမယားရွိရာ မန္က်ည္းပင္ပုသို႔သြားပါလ်က္ လမ္း တြင္ ေသာင္တင္ ေနႏိုင္၏။ ထမင္းစားေနရာ က အိမ္ေရွ႕ ရွိ ငရုတ္ပင္ သို႔ ငရုတ္သီး ဆင္းခူးရာ သံုးႏွစ္ၾကာမွ ျပန္ေရာက္သူမွာ ငထြန္းကား ကဲ့ သို႔ေသာ လူစားမ်ိဳး ျဖစ္၏။

"ျပန္ျပန္၊ မင္းေရာက္ေနသာ တစ္လေက်ာ္ၿပီ။ လူေလး မင့္အစ္ကိုကို လွည္းနဲ႔လိုက္ပို႔လိုက္"
အေမ့ အမိန္႔အရ ေမာင္ေဆးရိုး လွည္းျပင္သည္။ ေရဗလံုအိုးႏွင့္က တစဘူး။ ဘူးသီးေျခာက္ႏွင့္က တစ္ဘူး၊ ေရကို အဓိကထားၿပီး ဆန္ သံုးနပ္စာ တင္လ်က္ အိမ္မွ ထြက္လာၾက၏။ ရမ္းဘိုကုန္းမွ စလင္းသို႔ သြားေသာ လမ္းသည္ အက်ဥ္းသားမ်ား၏ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ျဖဴးေန၏။ သာစည္ရြာနား က ဗြက္မွာလည္း မင္းတုန္းမင္း နန္းမစံမီကတည္း အုတ္တံတား ျဖစ္ေနၿပီ။
သို႔ေသာ္ ငထြန္းကားမွာ ႏြားႏွင့္ဖက္ၿပီး လယ္ထြန္လာသူ ျဖစ္ရာ အလြယ္မႀကိဳက္ေပ။
"သည္လမ္းကသြားရင္ အသြားအျပန္ ၅ရက္ ၾကာမယ္ကြ"
သို႔ေၾကာင့္ ေမာင္ေဆးရိုးမွာ အစ္ကို၏ ညႊန္ၾကားခ်က္အရ ျမင္းေခါင္းရြာဘက္က လွည့္ေမာင္းရ သည္။ ေက်ာက္လမ္းမဟုတ္ေသာျငား ခရီးတိုသည္။ ၀န္စည္စလယ္မပါသည့္အတြက္ ေတာ္ရုံ သျဖင့္ ဗြက္ကို မမႈေပ။

၀န္စည္စလယ္ပါေသာ လွည္းမ်ားသည္ ဗြက္ကို ေၾကာက္၏။ သို႔အတြက္ ခရီးေ၀းခ်င္ေ၀းပါေစ၊ အေဖာ္ကို ရွာသည္။ အေဖာ္ပါမွသာ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ကူညီႏိုင္ေပမည္။ ငထြန္းကားတို႔ညီအစ္ကိုမွာ ေသာ္ကား စားအိုး စားခြက္ေသာ္မွ် မည္မည္ရရ မပါေပ။ ေနပူခ်ိန္တြင္ နားၿပီး ညပါမေရွာင္ ေမာင္းလာေသာေၾကာင့္ ေန႔တြင္းခ်င္း ရြာရိပ္ ကို ခုိမိၿပီ။
မန္က်ည္းပင္ပု နယ္ ထဲသို႔ ၀င္မိမွ ဓားျပႏွင့္ဆံုသည္။ ဓားျပက ခုနစ္ေယာက္မုိ႔၊ ေမာင္ေဆးရိုးက စိတ္ဆတ္ေသာ သူ႔ အစ္ကို ကို အဖယ္ခုိင္းၿပီး၊ သူက ဓားျပကို ထုိင္ၿပီး ရွိခုိး၏။
"ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကို က မန္က်ည္းပင္ပုရြာကပါ။ နာမည္ ငထြန္းကားပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ငေဆးရုိး ေခၚပါတယ္။ ရမ္းဘုိကုန္း ကပါ။
ဆန္ကေလး တစ္ျပည္ ကလြဲလို႔ အဖိုးတန္ပစၥည္း မပါပါဘူး ခင္ဗ်ာ"
"ေနပါဦးကြ၊ မင့္အစ္ကို မွာ ပါးစပ္မပါဘူးလး"
ဓားျပႀကီးမိုးသီး ၏ စကားက ငထြန္းကားကို မခံခ်င္ေအာင္ ဆြ၏။

"ပါးစပ္ပါေပမဲ့ အေျပာအဆို မတတ္မွာစိုး"
"ဖယ္စမ္းကြာ"
ဓားျပႀကီးမုိးသီး သည္ ေမာင္ေဆးရိုးကို တြန္းပစ္ခဲ့၏။ လွည္းရိပ္ခုိၿပီး ထုိင္ေနေသာ ငထြန္းကားကို ေျချဖင့္ ကန္၏။ ငထြန္းကား သည္ ကန္လာေသာေျခကို လက္၀ါးေစာင္းခုတ္လ်က္ ထရပ္၏။ ဓားျပ ႀကီးမုိးသီး တဟားဟား ရယ္ေမာ၏။
"လက္စသတ္ေတာ့ က်ားကိုစီး စားလို႔မကုန္တဲ့ ေယာက်္ားႀကီးပဲကြ။ အဲသာနဲ႔မ်ား ဟိုေကာင္ က ေရွ႕ေန လုပ္ေသး တယ္"
ဓားျပႀကီးက ေျပာေျပာဆိုဆို ေမာင္ေဆးရိုး ကို ေျပးကန္သည္တြင္ ငထြန္းကား က ပိတ္ဆီးဟန္႔၏။
"က်ဳပ္နဲ႔ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ကေတာက္ကဆျဖစ္မွာစိုးလို႔ က်ဳပ္ညီက ၾကား၀င္တာပဲဗ်။ ခင္ဗ်ား လက္နက္ အားကိုး၊ လူဦးေရအားကိုး နဲ႔ အႏိုင္မက်င့္နဲ႔။
ဓားျပႀကီး သည္ ငထြန္းကားကို စိုက္ၾကည့္လ်က္ တိုးကပ္လာ၏။ ငထြန္းကားသည္ တိုးကပ္လာ ေသာ ဓားျပကို မ်က္ေတာင္ မခတ္ ဘဲ ျပန္ၾကည့္ေန၏။

"မင္းညီ အရင္းလား"
"ဘာလုပ္မလို႔တံုး"
"မင္းစကားေျပာတာ ေမာက္မာလွေခ်ကလား။ ေယာက်္ားစြမ္းၿပိဳင္ခ်င္သလား"
ငထြန္းကားသည္ ၀န္းရံထားေသာ ဓားျပမ်ားကို ၾကည့္သည္။
"ခင္ဗ်ားတို႔ ကိုယ္ေပၚက ဒူးေလးကို ဖယ္လိုက္ရင္ ရွစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ခ်ရဲတယ္။
ဓားျပႀကီး ရယ္ေမာသည္။
"ေတာ္ေတာ္ ေလက်ယ္တဲ့လူပဲ"
ဓားျပႀကီးက သူ၏ လက္၀ဲလက္ဖ်ံကို ေထာင္ျပသည္။

"အေျပာမႀကီးနဲ႔။ ငါက လက္ဖ်ံတစ္လံုးတည္း ရွိတယ္။ ဘယ္သူမွ် ငါ့ကို အံမတုရဲဘူး"
"က်ဳပ္လည္း က်ဳပ္လမ္း က်ဳပ္သြားခ်င္တာပါပဲ။ ရန္မျဖစ္ခ်င္ပါဘူး"
"ရတယ္ေလ၊ လွည္းနဲ႔ ႏြား ထားခဲ့ၿပီး မင္းတို႔ သြားႏိုင္တယ္"
"ဆင္းရဲသားမွာ လွည္းနဲ႔ ႏြားပဲ အားကိုးစရာ ရွိတာ။ ခင္ဗ်ား ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ေခါင္းပါးတဲ့လူပဲ"
"ဟ ကိုယ္ခ်င္းစာရင္ ဓားျပလုပ္ေနမလားကြ"
ငထြန္းကား နားလည္လုိက္ပါၿပီ။ ဤဓားျပကား ခုိက္ရန္ မျဖစ္ပြားရလွ်င္ မၿပီးသည့္ ဓားျပ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပုဆိုး ကို ခါးေတာင္းက်ိဳက္သည္။ ေသွ်ာင္ကို ျပင္ထံုးသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေျဖာင္းခနဲ ေျဖာင္းခနဲ လက္ပန္းေပါက္ခတ္ သည္။

"ေဟ့ ဒူးေလးခ်ထား၊ တစ္လံကြာမွာ ဆုတ္ေန"
ဓားျပႀကီး မုိးသီးသည္ ဒူးေလးကိုင္ သံုးေယာက္ကို လွည့္ၿပီး အမိန္႔ေပး၏။ သူကိုယ္တိုင္ကား ဓားကို ေျမႇာက္ၿပီး ေျပး ၀င္၏။ "က်ားဘသား" ဟူသည့္ ၀မ္းေခါင္းသံႀကီးႏွင့္အတူ ဓားတျခား လူတျခား ျဖစ္ လ်က္ ဓားျပႀကီး ငမုိးသီး လြင့္ သြားသည္။
"ခင္ဗ်ားအားကိုး သဲ့ဓား မရွိေတာ့ဘူး၊ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မတံုး"
ငထြန္းကား၏ စကားမဆံုးမီ ဓားျပႀကီး၏ ေျခေထာက္က လြင့္၀ဲလာသည္။ ငထြန္းကား တိမ္းေရွာင္ သည္။ ေနာက္ျပန္ကန္သည္။ ဓားျပႀကီး အြန္႔ခနဲ ျမည္လ်က္ ေလးဖက္ေထာက္က်သြား၏။
သို႔ေသာ္ ဓားျပႀကီး တစ္ခုန္အကြာအေ၀းတြင္ ဓားရွိသည္။ ထုိဓားကို ထၿပီးမယူ။ ထရပ္ၿပီး လက္ပန္းေပါက္ ခတ္သည္။ ေျဖာင္းခနဲ ေျဖာင္းခနဲ လက္ပန္းေပါက္ခတ္သံမစဲမီ လက္သီးေတြေရာ ေျခဖ်ားေတြပါ ငထြန္းကားထံ ၀ံပ်ံ လာ၏။ ငထြန္းကား ငဲ့ကာေစာင္းကာ တိမ္ေရွာင္ျငား၊ ဓားျပႀကီး၏ ေျခမမွ ေျခသည္းက ပါးကို ျခစ္သြား၏။

"ဟာ အစ္ကို"
ေမာင္ေဆးရိုး ပ်ာယာႀကီး ခတ္သြားျငား ငထြန္းကားေသာ္ မတုန္လႈပ္။ နီရဲေသာ ေသြးေတြ ေပါက္ခနဲ ေပါက္ခနဲ က်ေသာ္ျငား သူ႔အၾကည့္ က ဓားျပႀကီးထံမွာသာ ရွိသည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ သည္ တစ္ေယာက္ကဲကို တစ္ေယာက္ ၾကည့္ေနၾကရာ တစ္ေအာင့္မွ် ၾကာသြားသည္။
"ဟိတ္က်ားဘသား"
ဓားျပႀကီးမိုးသီး ေျပးလာၿပီး ေျခဖ်ားျဖင့္ခတ္ လက္၀ါးေစာင္း ခုတ္သည္။ ငထြန္းကားက ေရွ႕ကို တုိးၿပီး လက္ႏွစ္ဖက္ ကို ဖမ္းခ်ဳပ္သည္။ သူ႔ေရွ႕ကို တုိးသျဖင့္ ေျမႀကီးမွာ ငထြန္းကားပခံုးေပၚ ေရာက္သြားသည္။ သုိ႔ေသာ္ ပခံုးေပၚေရာက္လာသူကို ငထြန္းကားက ၾကာရွည္မထား။ ခ်က္ခ်င္း ကိုင္ေပါက္သည္။

ငထြန္းကား၏ ေပါက္ခ်က္က ျပင္းသည္။ ျပင္းေသာ္ျငား ဓားျပက ေပါ့ပါးစြာ လႈပ္လွည့္သျဖင့္ မတ္တတ္က်သည္။ ေပါ့ပါးစြာက်ေသာ ေျမႀကီး၏ေနာက္၌ ငထြန္းကား ကပ္လ်က္ပါလာသည္။ တံေတာင္ျဖင့္ ေထာင္းသည္။ အြတ္ခနဲ ျမည္လ်က္ ဓားျပႀကီး ခါးကုန္း အသြားတြင္ ငထြန္းကားက ဖေနာင့္ျဖင့္ ေပါက္ သည္။ ဓားျပႀကီး ေလးဖက္ေထာက္က်သည္။ ဆက္လ်က္ ဖေနာင့္ပါလာသျဖင့္ ဓားျပႀကီး ကိုယ္ကို လွည့္သည္။ ဤတစ္ခ်က္ကား အႀကီးက်ယ္ဆံုးအမွားေပတည္း။ ဓားျပႀကီး ကိုယ္ကို လွည့္လိုက္ခ်ိန္ တြင္ ၀င္လာေသာ ဖေနာင့္ခ်က္က ဓားျပႀကီး၏နံရိုးကို ရိုက္ခ်ိဳးလုိက္ သတည္း။
"ေတာ္ၿပီ၊ ငါ ရႈံးတယ္၊ သြားေတာ့"
ေသြးအန္ေသာ ဓားျပႀကီးထံ ငယ္သားမ်ား အေျပးစုၿပံဳၾက၏။ ေမာင္ေဆးရိုးသည္ လွည္းေပၚသို႔ အေျပး တက္သည္။ အတင္းေမာင္းသည္။ ငထြန္းကားကလည္း "ငါ့ကို ေစာင့္ပါဦး" တစ္ခြန္းမေျပာ။ လွည္းေနာက္သို႔ အား သြန္လ်က္ ေျပးလိုက္လာသည္။ အေတာ္ႀကီး ေျပးမိမွ လွည္းရံတုိင္ကို ကိုင္မိၿပိး၊ လွည္းေပၚသို႔ လႊား ခနဲ ေရာက္ လာ၏။

သတ္ပုတ္ရသျဖင့္ ငထြန္းကား မွာ အားကုန္သည္။ ေျပးေနေသာ လွည္းေနာက္သို႔ အေျပးလိုက္ရ ျခင္းကား ပို၍ ပင္ပန္း သည္။ သို႔ေၾကာင့္ ငထြန္းကားမွာ စကားမေျပာႏိုင္ဘဲ ေမာင္ေဆးရိုးကို လက္ျဖင့္ ပုတ္၏။ ေမာင္ေဆးရိုး လွည့္ ၾကည့္ေသာ္ျငား နားမလည္။
"လမ္း လမ္း လမ္း"
လမ္းဟူ၍ ေမာင္ေဆးရိုး ၾကား၏။ သို႔ရာတြင္ လမ္းရိုးဟု ေျပာသေလာ၊ လမ္းေဟာင္းကို ေျပာသေလာ။ လွည္း ကိုလည္း ရပ္မထား၀ံ့။
"အစ္ကို ဘာေျပာသတံုး"
"မွားမွား လမ္းမွား"
ထုိအခါတြင္ ကား ေမာင္ေဆးရိုးသည္ လွည္းကို ထုိးရပ္လုိက္ေလ၏။

"လမ္းမွားလာသယ္၊ ဟုတ္လား အစ္ကို"
"ေအးကြ။ ဒါေပမဲ့ ေမာင္း ေမာင္း၊ ငါ လမ္းျပမယ္"
သို႔ေၾကာင့္ ႏြားစားက်က္ဟု ထင္ရေသာ လြင္ျပင္ထဲသို႔ ေမာင္ေဆးရိုးမွာ လွည္းကို ဆက္လက္ ေမာင္းႏွင္ လာရ၏။ မၾကာမီ လွည္းလမ္းတစ္ခုကို ေတြ႕ျငား၊ ငထြန္းကားလည္း မ်က္စိလည္ေနဟန္ ရွိသည္။
"ေမာင္းကြာ ေမာင္းသာေမာင္း"
ကုန္းတစ္ခုေပၚသို႔ အေရာက္တြင္ ေမာင္ေဆးရိုးတြင္ လွည္းကို ထုိးရပ္ကာ "အစ္ကို ၾကည့္ပါဦး၊ မ်က္စိ လည္သာ ေျပၿပီလား" ဟု ေမးသည္။

"ဟား နင့္ေဖကလႊား၊ ေက်ာင္းေတာ္ရာသြားတဲ့လမ္းပါကလား။ ညီေလး ဖဲ့ ဖဲ့ ဘယ္ဘက္ကို ဖဲ့ဆင္း ဟ။ ေန မထြက္မီ ေရာက္လာမွာကြာ။ သည္ဓားျပေတြ ရႈပ္တဲ့အတြက္ ေနာက္တစ္ေန႔ တစ္ေနကုန္ ၿပီေပါ့"
ေမာင္ေဆးရိုး မွာ ဤသို႔ျဖင့္ သူ႔အစ္ကို ငထြန္းကား ညႊန္ၾကားသည့္အတုိင္း ေမာင္းလာရာ မုိးလင္း ခ်ိန္တြင္ ေတာင္ၾကားလမ္းတစ္ခု၏ အစပ္ကို ေမးတင္မိေလ၏။
"အဲသည္လမ္းဟာ ငါမသြားဖူးတဲ့လမ္းပဲဟ ညီေလးရ"
ေမာင္ေဆးရိုးအတြက္ အားပ်က္စရာျဖစ္ေသာ ငထြန္းကား၏ စကား။ သို႔ရာတြင္ အလားတူ ႏြားလွည္း မ်ားကို ျမင္ရသျဖင့္ ေမာင္ေဆးရိုး စုံစမ္းၾကည့္ရာ မန္က်ည္းပင္ပု လမ္းခြဲသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း သိရေလ၏။

ေတာင္ၾကားလမ္းမွာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ျဖစ္သည္။ ၀ဲယာေတာင္ျမင့္ႀကီးေတြ၏ ၾကားက သြားရေသာ လမ္းျဖစ္သည္။ ေတာင္ၾကားလမ္းသို႔ ၀င္လာသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း နိမ့္ေသာ ေတာင္ ေျပေလွ်ာေသာေတာင္ ကို မေတြ႕ရ။ ေရွ႕ဆက္သြားေလေလ ျမင့္ေလေလ။
ေနေရာင္ ကို ေမာ့ၾကည့္မွ ျမင္ရသည္။
ေမာင္ေဆးရိုး တို႔ ညီအစ္ကို၏ ေရွ႕တြင္ လွည္းႏွစ္စီး သြားႏွင့္သည္။ လွည္းကို မျမင္ရျငား ဖုန္ကား မေသေသး။ ေနာက္လွည္းေတြ ပါလာေၾကာင္းကိုကား လွည္း၀င္ရိုး အီသံေၾကာင့္ သိရျခင္း ျဖစ္သည္။
"အစ္ကိုေရ၊ အခုေန ေတာင္ၾကားထဲကို ျမစ္တစ္ခုခု စီး၀င္လာရင္ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မတံုး"
ၾကည့္ရင္းၾကည့္ရင္း စိတ္အားငယ္ လာသျဖင့္ ေမာင္ေဆးရိုးေမးရာ၊ ငထြန္းကား၏အေျဖက ရွင္း၏။

"ေသရုံပဲ ရွိတာေပါ့ကြာ"
"မေသဘူးဗ်"
၀ဲ ယာ ေတာင္ကမ္းပါးယံမ်ားတြင္ ကုတ္စရာ တြယ္စရာမ်ား ေတြ႕သည္။ ပ်ံလႊားငွက္မ်ားကို ျမင္ရ သည္။ သို႔ ရာတြင္ ထိပ္ပိုင္းတြင္သာ ငွက္မ်ားကို ျမင္ရ၏။ ေအာက္ေျခသို႔ ဆင္းမလာၾကေခ်။
ႏြား မ်ားသည္ နားရြက္ကို ေပၿပီး သြားေလ့ ရွိ၏။ ယခု လွည္း ဆြဲေနေသာ ႏြားတစ္ရွဥ္း မွာ ႏြားရြက္ ေတြ ေထာင္ေနသည္။ သူတို႔ မႏွစ္သက္ေသာ ေနရာ ျဖစ္ ၏။ ႏြားသခ်ၤ ိဳင္း ရွိေသာ ေနရာ ကို ျဖတ္သန္း သြားရလွ်င္ ႏြားေတြ လန္ေလ့ရွိ၏။ အေမွာင့္ ပေယာဂ ရွိေသာေနရာ ဆုိလွ်င္လည္း ႏြားေတြ လန္႔တတ္၏။ ယခု လွည္းထဲက ႏြားတစ္ရွဥ္းမွာ ထုိအသြင္မ်ိဳး ျဖစ္ေနသည္။
ထိုအခါ ေမာင္ေဆးရိုး က သတိေပးသည္။

"အစ္ကိုေရ၊ ႏြားေတြရဲ႕ အေနအထားက မေကာင္းဘူးဗ်"
ငထြန္းကား မူ ေတာက္တက္ခတ္၏။
"သည္ဓားျပေတြ နဲ႔ မေတြ႕ရင္ အိမ္ မွာ တစ္ေရးတစ္ေမာ ရၿပီကြ"
ေနလံုးကို ျမင္ရၿပီ။
နားကြဲမတတ္ ဆူညံေသာ အသံမ်ား ၾကားရသည္။ ႏြားႏွစ္ေကာင္း ထုိးရပ္သြားကာ လဲမေယာင္ ၿပိဳမေယာင္ ျဖစ္ေနစဥ္ ေခါင္းေပၚသို႔ အမႈန္အမိႈက္ေတြ ခဲေတြ က်လာ သည္။ ျမင္ေနရေသာ ေနေရာင္ ေပ်ာက္ သြားၿပီ။ "ငလ်င္လႈပ္တာကြ" "ဒါျဖင့္ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မတံုး" ေမာင္ေဆးရိုး ေမာ့ၾကည့္သည္။ မိုးသို႔ပ်ံ႕ လြင့္ေနေသာ ေတာင္နံရံ မ်ားသည္ အခ်င္းခ်င္းထိကပ္ လ်က္ ေတာင္ၾကားလမ္းကို လက္ယွက္မုိးထားဟန္ ရွိေနေပသည္။

"ေနေရာင္ေပ်ာက္သြားေပမဲ့ မေမွာင္ဘူးကြ"
ငထြန္းကားသည္ လွည္းေပၚမွ ခုန္ဆင္းသည္။ လွည္းေရွ႕သို႔ ေျပးကာ ခဲႀကီးေက်ာက္ႀကီးမ်ားကို ဖယ္ေပးသည္။
"ေမာင္း ညီေလး၊ ေမာင္း ေမာင္း"
သုိ႔စဥ္တြင္ ေနာက္လွည္းမ်ားမွ လူမ်ား ေျပးလာၾက၏။
"ငလ်င္ လႈပ္တာဗ်" "ႏွစ္ဖက္ ေတာင္နံရံႀကီးေတြ အခ်ိန္မေရြး ၿပိဳက်ႏိုင္တယ္"
ပါးစပ္ မွ မည္သို႔ပင္ ေျပာေစကာမူ လမ္းပိတ္ေအာင္ ၿပိဳမက်ေသးသျဖင့္ ေရွ႕က ငထြန္းကား လမ္းရွင္းေပးသည္ ကို ေမာင္ေဆးရိုး၏ လွည္းက သြက္သြက္ေမာင္းသည္။ ငထြန္းကား၏ တစ္ေယာက္အားျဖင့္ ႀကီးမားေနေသာ ေက်ာက္တံုးမ်ား ကို ေနာက္လွည္းမွ လူမ်ားက ကူညီေပးၾက သည္။

"အစ္ကိုေရ၊ မနားနဲ႔ဗ်ိဳ႕။ အခ်ိန္မေရြး ၿပိဳက်ႏိုင္တယ္"
ေမာင္ေဆးရိုး၏ ေလာေဆာ္မႈေၾကာင့္ ငထြန္းကား မနားႏိုင္။ ေနာက္လွည္းမ်ားမွ လူမ်ားလည္း မနား ရဲၾက။ ေတာင္ၾကားလမ္းတစ္ခုလံုး ပိတ္သြားၿပီ ထင္ရ၏။ သို႔ရာတြင္ ေနေရာင္ႏွင့္ အလင္းေရာင္ မျမင္ရၿပီ။ အလင္းေရာင္ အားနည္းၿပီး ေက်ာက္တံုးေတြ စုပံုပိတ္ဆို႔ေနေသာ ေနရာ သို႔ အေရာက္ တြင္ ေမာင္ေဆးရိုးေရာ ေရွ႕ - ေနာက္ လွည္းမ်ားပါ ရပ္ေနၾကရၿပီ။
"ကဲ ဘယ့္ႏွယ္ လုပ္ၾကမတံုး"
ေရွ႕ဆံုးလွည္း မွ လွည္းသမားက ေမးသည္။

"ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးၿပီး တစ္ခဲခ်င္း ဖယ္ရမွာပဲဗ်ိဳ႕။ ညီေလးေရ၊ လွည္းေပၚမွာ ထုိင္မေနနဲ႔၊ လာကြ လာကြ"
ငထြန္းကား သည္ ပိတ္ဆီးေနေသာ ေက်ာက္ခဲမ်ားကို ေဘးသို႔ ေကာက္ပစ္ရာက ေမာင္ေဆးရိုးကို ပါ ေခၚသည္။ ေမာင္ေဆးရိုးလည္း လွည္းေဒါက္ ကို ေထာက္ထားခဲ့သည္။ လွည္းငါးစီးမွ လူ၉ေယာက္၏ စြမ္းအား သည္ မ်ားမၾကာမီ အေကာင္အထည္ေပၚေသာအားျဖင့္ ေရွ႕တည့္တည့္က အလင္းေရာင္ ကို ျမင္ၾက ရၿပီ။
"လုပ္ၾကေဟ့ လုပ္ၾက၊ မေမွာင္ခင္ ေတာင္ၾကားက ထြက္ႏိုင္ေအာင္"
အခ်င္းခ်င္း အားေပးကာ ပိတ္ဆို႔ေနေသာ ေတာင္ၾကား အၿပိဳအပ်က္ထဲမွ ထြက္လွ်င္ထြက္ခ်င္း ၀မ္းသာ အားရ ေအာ္ၾက၏။
"ကိုင္း အစ္ကို လမ္းျပေပေတာ့"

ဆက္ရန္
.

1 comment:

ဟန္ၾကည္ said...

ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္းရဲ႕ ၀ထၳဳတိုေတြ ေကာင္းတယ္ မေရႊစင္ေရ...မညာတမ္းေျပာရရင္ေတာ့ ခင္ခင္ထူးရဲ႕ အညာသူအညာသားထက္ ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္းရဲ႕ ကိုေဆးရိုး၀ထၳဳတိုေတြကို ပိုခံတြင္းလိုက္ေသး...ခပ္ငယ္ငယ္တုန္းက မဂၢဇင္းထဲမွာ အခန္းဆက္ပါတဲ့ ကိုေဆးရိုးေတြကို ေစာင့္ဖတ္ရတာ အားမလိုအားမရျဖစ္ခဲ့တာေတာင္ ျပန္သတိရတယ္...ကိုေဆးရိုးေတြ မ်ားမ်ားတင္ေပးလိုက္ပါ မေရႊစင္ေရ...ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဆရာ့ရဲ႕ လူ႕သဘာ၀သရုပ္ေဖာ္တဲ့ စာပန္းခ်ီက လက္ရာေျမာက္လြန္းလို႔ပါ...