Monday, June 11, 2012

တင္ေမာင္ျမင္႔ ဘာသာျပန္ မာတင္လူသာကင္း ႏွင္႔ ကၽြန္မဘဝ, အပိုင္း (၂)

စခရစ္တုိ ကုမၸဏီ အႀကီးအကဲ မစၥတာဂ်ိမ္းစ္ကားမုိက္ကယ္က ဒက္ဒီကင္း ဆီ ေလွ်ာက္ လာၿပီး ေျပာ သည္။ " ဆရာကင္း ခင္ဗ်ား၊ ကၽြန္ေတာ္ ကုိယ္တုိင္ ဖခင္ တစ္ေယာက္ျဖစ္လုိ႔ ဆရာကင္း ဘယ္ေလာက္ သား အတြက္ ဂုဏ္ယူေနတယ္ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္ မွ်ေ၀ခံစားႏုိင္ ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။ မ်က္ရည္က်တဲ့ အထိ ေလးနက္ တဲ့ ဒီည ကုိ မွတ္တမ္းတင္ သိမ္းဆည္းထားဖုိ႔ လုိ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီညကုိ ဗီဒီယုိ မွတ္တမ္းတင္ ထားၾကဖုိ႔ သက္ဆုိင္ရာကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေမတၱာ ရပ္ခံထားပါတယ္ "
မာတင္ လက္ခံ ရ႐ွိ သည့္ ဂုဏ္ျပဳနည္းေပါင္းမ်ားစြာတြင္ သည္ကိစၥမွာ အမွတ္ထင္ထင္ အရွိဆံုး ဟု ကၽြန္မ ထင္ ပါသည္။
ကို ဆက္ဖတ္ရန္...

(၂)
ေအာ့စလုိတြင္ ဒက္ဒီကင္း စကားေျပာတုန္းက ကၽြန္မတုိ႔ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ရသည့္ ခရီးရွည္ႀကီး အေၾကာင္း ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဤခရီးမည္မွ် ရွည္လ်ားေၾကာင္းကုိကား ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် ပါ၀င္ ခ်ီတက္ခဲ့သူ မ်ားသာ ျပန္လည္ ျမင္ေယာင္ႏုိင္မည္ထင္ပါသည္။
ကၽြန္မႏွင့္ မာတင္သည္ ေတာင္ပုိင္းေျမေပၚတြင္ ႀကီးျပင္းခဲ့ၿပီး ေတာင္ပုိင္း၏ သားသမီးမ်ားျဖစ္ပါသည္။ မာတင္ က ၿမိဳ႕ႀကီးသားျဖစ္ၿပီး ကၽြန္မကေတာ့ သူ အဘုိးပုိင္သည့္ ယာေတာတြင္ ကၽြန္မအေဖ အုိဘာ ဒီယာစေကာ့ ကုိယ္တုိင္ ေဆာက္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ခန္းတဲြ အိမ္ကေလးတြင္ ေမြးခဲ့၏။ အေဖ့ကုိ လူေတြက "အုိဘီ"ဟု ခ်စ္စႏုိးေခၚၾကသည္။

အိမ္အတြင္းပိုင္းကုိ စကၠဴကပ္ထားသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္မ မွတ္မိသည့္ အရြယ္တြင္ စကၠဴတခ်ိဳ႕ ကြာ က်ေနၿပီ။ ပရိေဘာဂေတြ ကေတာ့ ရုိးရုိးလက္ရာၾကမ္းၾကမ္း အရြယ္ႀကီးႀကီးေတြ။ သုိ႔ေသာ္ အိမ္ႏွင့္ အျပည့္။ ကၽြန္မအေဖက ဘာ၀ယ္၀ယ္ ႀကီးမွ ႀကိဳက္သည္ဟု မိသားစုအတြင္း ေျပာစမွတ္ျဖစ္ေနသည္။ အိမ္ တြင္ တန္ဖုိးအထားဆံုး ပစၥည္းမွာ ဓာတ္စက္ႏွင့္ ဓာတ္ျပားမ်ားျဖစ္သည္။ သီခ်င္းမ်ိဳးစံု၊ ဓမၼေတးမ်ိဳးစံု။
ထင္းရွူးသားျဖင့္ ေဆာက္ထားသည့္ မၿပီးတၿပီး မီးဖုိေဆာင္တြင္ အေမက ဘားနစ္စေကာ့ ထင္းမီးဖုိႀကီးႏွင့္ ခ်က္ျပဳတ္ေနတတ္၏။ အဆင္အေျပဆံုးမွာ အိမ္တြင္ ေရခ်ိဳတြင္း တစ္တြင္းရွိေနျခင္းပင္။ ဘယ္ေတာ့ မွ မခန္းေျခာက္သည့္ ေရတြင္း၊ ၿခံနီးနားခ်င္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အနီးဆံုးေခ်ာင္း သုိ႔မဟုတ္ ေရထြက္စမ္းမ်ားတြင္ ေရခပ္ၾကရသည္။ ညီအစ္မ၀မ္းကဲြေတြ၊ တစ္ေတာင္ဆင္း တစ္ေတာင္တက္ ေရခပ္ၾကရသည္ ကုိ ကၽြန္မ မွတ္မိေနေသးသည္။

ကၽြန္မ၏ အဘုိးႏွင့္ အဘြားက ဂ်က္ဖ္စေကာ့ႏွင့္ ကုိရာစေကာ့။ ေတာထဲတြင္ သူတုိ႔ တစ္ေနကုန္ သစ္ခုတ္ ၾကရသည္။ ယာကေလး တစ္ကြက္ပုိင္ဖုိ႔အေရး ထင္းရွူးတံုးေတြကုိ ကုိယ္တုိင္ ခုတ္ၿပီး ေရာင္းခ် ခဲ့ရသည္။ ပင္ပန္းလြန္း သည့္ ဒဏ္ကုိ မခံႏုိင္ေသာ အဘြား တစ္ေယာက္ ငယ္ငယ္ ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ ဆံုးသြား ရွာသည္။ ကၽြန္မ မွတ္မိသည့္ အရြယ္ ေရာက္ေတာ့ အဘုိး တစ္ေယာက္ ေျမဧက ၃၀၀ ပုိင္သည့္ ေျမပုိင္ရွင္ျဖစ္ေနၿပီ။
အလြန္ သန္မာၿပီး ေယာက္်ားႏွင့္ တန္းတူ အလုပ္လုပ္ႏုိင္သည့္ အဘြားအေၾကာင္း ကၽြန္မ သိခ်င္ေနသည္။ ဂ်က္ဖ္စေကာ့ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ခဲ့သည္မွာ သူ႔ေနာက္တြင္ အဘြား ရွိေနလုိ႔ဟု လူေတြ ေျပာတတ္ၾက သည္။

ဘုိးဘုိး ဂ်က္ဖ္စေကာ့သည္ မာရီယန္တြင္ အေရးပါသည့္ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လာသည္။ ေနာက္ပုိင္းတြင္ အသက္ အာမခံ ကုိယ္စားလွယ္ လုပ္သည္။ လူမႈေရး အဖဲြ႕အစည္းမ်ားတြင္ တက္တက္ႂကြႂကြ ပါ၀င္လႈပ္ရွားသည္။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ သူ႔ဘ၀ ျမင့္တက္လာသည္။ ဘုရားေက်ာင္း၏ ေဂါပက အဖဲြ႕၀င္ ျဖစ္လာသည္။ တနဂၤေႏြ သင္တန္းေက်ာင္း၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးျဖစ္လာသည္။ မိသားစု၀င္မ်ားႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးမ်ားက အန္ကယ္ဂ်က္ဖ္၊ ေနာင္ေတာ္ ဂ်က္ဖ္ ဟုေခၚၾကၿပီး၊ အျခား နီဂရုိးမ်ားက မစၥတာစေကာ့ဟု တေလး တစားေခၚၾက၏။ အသက္ ေျခာက္ဆယ္ရွစ္ႏွစ္ အရြယ္တြင္ ကားေမွာက္ေသဆံုးသြားသျဖင့္ လူမည္း အသုိက္အ၀န္း တြင္ အစားထုိးႏုိင္ သူ ရုတ္တရက္ ေပၚမလာဘဲ ေခါင္းေဆာင္ေနရာတြင္ လစ္ဟာ၍ေန ခဲ့သည္။

ကၽြန္မ အေမဘက္က အဘုိး မာတင္ မက္မာရီမွာလည္း စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းသူ တစ္ဦးျဖစ္၏။ သူက အေမရိကန္ အင္ဒီယန္းေသြးပါသူ။ ကၽြန္စနစ္ မဖ်က္သိမ္းမီကေလးတြင္ သူ႔ကုိ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ ဘုိးဘုိး မက္မာရီ က သူ ေက်ာင္းႏွစ္ရက္သာ တက္ဖူးသည္ဟု ေျပာျပသည္။ စာေရးစာဖတ္ကုိ ကုိယ့္အား ကုိယ္ကုိး သင္ခဲ့ရသည္။ ၿပီးေတာ့ သမၼာက်မ္းစာကုိ ဖတ္တတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့သည္။
ကၽြန္မ သိတတ္ သည့္ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ဘုိးဘုိးတြင္ ဓမၼသစ္ ဓမၼသစ္ေဟာင္း ရည္ညႊန္း စာၾကည့္တုိက္ႏွင့္ ျဖစ္ေနၿပီ။ ခရစ္ယာန္ ေဒသနာေတာ္ကုိ ထံုးလုိေမႊ ေရလုိေႏွာက္ေနၿပီ။ အေဟာအေျပာ လည္း အလြန္ေကာင္းသူျဖစ္၏။ လူက ဂင္တုိတုိႏွင့္ အသားလတ္လတ္။ လယ္ေတာႏွင့္ မာရီယန္ၿမိဳ႕ ကေလး က ဆယ့္ႏွစ္မုိင္ကြာသည္။ အသက္ ခုနစ္ဆယ္ေက်ာ္အထိ ေန႔စဥ္ၿမိဳ႕ကုိ လမ္းေလွ်ာက္ သြား သည္။ ေျခလ်င္ ျပန္သည္။

သူက စည္းကမ္းႀကီးသည္။ လုိက္လုိက္ေလ်ာေလ်ာမရွိ။ သူအိမ္မွာ ရွိေနလုိ႔ စာဖတ္ေနလွ်င္၊ တရား ထုိင္ ေနလွ်င္ ကၽြန္မတုိ႔ တိတ္တိတ္ကေလးကစားၾကရသည္။ သူ႔ကုိ လူျဖဴေရာ လူမည္း ပါ ေလးစား ၾကသည္။ ထုိေခတ္က လူျဖဴတုိ႔ ေလးစားသည့္ လူမည္း ဆုိသည္မွာ မရွိသေလာက္ ရွားသည္။
ဘြားဘြား မက္မာရီ က အလြန္ သိမ္ေမြ႕သည့္ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္၏။ သိပ္ခ်စ္ဖုိ ႔ေကာင္းၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ေနတတ္ သည္။ ဘြားဘြားမွာ သိပ္လွသည့္ ပန္းၿခံ တစ္ခုရွိသည္။ အားအားရွိလွ်င္ ပန္းစုိက္ ပန္းျပင္ လုပ္ေနတတ္ သည္။

ကၽြန္မအေဖက်ေတာ့လည္း လူထူးလူဆန္း တစ္ေယာက္ပင္။ သူက ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ဖုိ႔ ေမြးလာသူ။ သူႏွင့္ ဒက္ဒီကင္း မွာ လူမည္းတုိ႔ကုိ ကာကြယ္ဖုိ႔ လူျဖစ္လာသူမ်ားဟု ေျပာႏုိင္မည္ ထင္ပါသည္။ သူတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ စလံုးကုိ ရာစုႏွစ္ဦးပုိင္းတြင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ ကၽြန္စနစ္အားေကာင္းခ်ိန္။ ေတာင္ပုိင္း နီဂရုိးမ်ား အတြက္ အဆုိးဆံုး ကာလျဖစ္၏။
ျပည္တြင္း စစ္ၿပီးေတာ့ နီဂရုိးမ်ား မဲေပးခြင့္ရၾကသည္။ တရားဥပေဒ၏ ေစာင့္ေရွာက္မႈ ခံစားခြင့္မ်ားရၾက သည္။ သုိ႔ေသာ္ ေတာင္ပုိင္း ကုိ သိမ္းပုိက္ထားသည့္ ေျမာက္ပုိင္းတပ္မ်ား ျပန္သြားသည္ႏွင့္ လူျဖဴ ေတာင္ပုိင္းသား တုိ႔က လင္ကြန္းေပးခဲ့သည့္ နီဂရုိး အခြင့္အေရးမ်ားကုိ တျဖည္းျဖည္း ဖ်က္ဆီးပစ္ သည္။

၁၈၈၀ ခုႏွစ္မွ ၁၈၉၀ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ ေတာင္ပုိင္းသား လူျဖဴတုိ႔က " အဘုိး ဥပေဒ"ကုိ ကုိင္စဲြၿပီး လူမည္းေတြ မဲမေပးႏိုင္ေအာင္ လုပ္ၾကသည္။ အဘုိးက မဲ မေပးဖူးလွ်င္ ေျမးတြင္ မဲေပးႏုိင္ခြင့္ မရွိတဲ့။ ကၽြန္မ တုိ႔ အဘုိးေတြက အားလံုး ကၽြန္ေတြဆုိေတာ့ ဘယ္သူမွ မဲေပးခြင့္မရခဲ့ၾကပါ။အခြန္စနစ္ျဖင့္လည္း လူမည္း မ်ားအား တုတ္ေႏွာင္ထားေသးသည့္ အတၱလႏၱာတြင္ မဲေပးလွ်င္ ႏွစ္ေဒၚလာ အခြန္ေဆာင္ ရသည္။ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ပထမဆံုးအႀကိမ္ မဲထည့္ျခင္းျဖစ္ၿပီး အသက္ သံုးဆယ္ျဖစ္ေနလွ်င္ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ႏွစ္ အရြယ္ကစၿပီး ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ အခြန္ေပးရ မည္။ ေဒၚလာႏွစ္ဆယ္ ေဆာင္မွ မဲေပးခြင့္ရမည္။ ထုိေခတ္က ေဒၚလာ ႏွစ္ဆယ္ဆုိသည္မွာ နည္းနည္းေနာေနာ ေငြ ပမာဏ မဟုတ္ပါ။

ထုိစဥ္က မာရီယန္ႏွင့္ ေတာပုိင္းတြင္ လူျဖဴ တစ္ေထာင္ႏွင့္ နီဂရုိးႏွစ္ေထာင္ ခ်ရပ္ ေနထုိင္ခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္ သန္းေခါင္စာရင္းအရ ထုိအရပ္တြင္ လူျဖဴ တစ္ရာ့ငါးဆယ္သာ ရွိေတာ့သည္။
" ဂ်င္ကရုိး" ဥပေဒဆုိသည္က ေၾကာက္ဖုိ႔ ေကာင္းသလုိ ရယ္ဖုိ႔လည္းေကာင္း၏။ လူျမင္ကြင္းတြင္ လူျဖဴႏွင့္ လူမည္း အတူတူ စားေသာက္ျခင္းကုိ တရားဥပေဒျဖင့္ တားျမစ္သည္။ ရုပ္ရွင္ရံုထဲတြင္ တဲြ မထုိင္ရ၊ ရထားအတူတူ မစီးရ။ ဘတ္စ္ကားေပၚတြင္လည္း အလားတူပင္။ အမ်ားျပည္သူပုိင္ အေဆာက္အအံုတြင္း သုိ႔ တံခါးတစ္ေပါက္တည္းက အတူတူ မ၀င္ရ။ လူမည္းမ်ားတြင္ ကူးစက္ေရာဂါ ရွိေန သည့္ အလား။
သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔ အိမ္ေတြတြင္ေတာ့ လူမည္းမ်ားကုိ အလုပ္ လုပ္ခုိင္းသည္။ ခ်က္ခုိင္း ျပဳတ္ခုိင္းသည္။ ကေလး ထိန္း ခုိင္းသည္။
စင္စစ္ "ဂ်င္ကရုိး" ဥပေဒမွာ လူမည္းေတြကုိ လူရာ မသြင္းသည့္ ဥပေဒ၊ ဇာတ္နိမ့္အျဖစ္ သတ္မွတ္သည့္ ဥပေဒျဖစ္သည္။

နီဂ႐ုိး တစ္ေယာက္ ပညာေတြ ဘယ္ေလာက္တတ္တတ္၊ လူျဖဴေတြက ႏွိမ္ၿပီး ဆက္ဆံသည္။ ဆံပင္ျဖဴေန သည့္ အဘုိးအုိျဖစ္ေစ "ေကာင္ေလး" ဟုေခၚသည္။ အမ်ိဳးသမီးဆုိလွ်င္ "ေကာင္မေလး" ဟုေခၚသည္။ လူျဖဴကေလး တစ္ေယာက္က ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ ျဖစ္ေစဦး နီဂ႐ုိးလူႀကီး မ်ားက " ဟုတ္ကဲ့ အစ္ကုိေလး"၊ "ဟုတ္ကဲ့ မမေလး" ဟု သံုးႏႈန္းဆက္ဆံရသည္။
လူျဖဴမ်ားႏွင့္ ဤသုိ႔ လူ႔သိကၡာအက်ခံၿပီး ဆက္ဆံေနၾကရသည့္ ကၽြန္မတုိ႔ လူမ်ိဳးမ်ားကုိ ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္မ ရင္ထု မနာ ျဖစ္ရပါသည္။ သူတုိ႔ ေက်ာရုိးေတြ ျပန္စန္႔လာပါေတာ့မလား ေအာက္ေမ့ရေလာက္ေအာင္ တစ္ခ်ိန္ လံုး ညႊတ္ထားရသည္။

" တုိ႔တစ္ေတြ ကုိယ္ကုိ မတ္မတ္ထားၿပီး ေလွ်ာက္ႏုိင္ၾကေတာ့မွာပါ၊ လြတ္လပ္ေရးဆီကုိ သိကၡာရွိရွိ ကုိယ္ တုိ႔ ေလွ်ာက္ၾကရေတာ့မယ္ေလ" ဟု မာတင္က ေျပာတတ္သည္။
ထုိေခတ္ က နီဂ႐ုိးတစ္ေယာက္ ေက်ာဆန္႔ရပ္လွ်င္ "ဘ၀င္ျမင့္ေနတဲ့ေကာင္"ဟု သမုတ္ၾက၏။ နီဂ႐ုိး တစ္ေယာက္ က မတရားမႈကုိ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းမွ တရားတေဘာင္ စဲြမည္ဆုိလွ်င္ အလြန္ အႏၱရာယ္မ်ား သည္။ သူ ဘာမွ မလုပ္ႏုိင္မီ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္ျဖစ္၏။ သည္လုိ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသူ လူမည္း မ်ားကုိ ဘယ္အာဏာပုိင္ လူျဖဴတုိ႔ကမွ ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ေပးျခင္းမရွိ။ လူမည္းတစ္ေယာက္၏ ဘ၀ သည္ ဘာမွ် တန္ဖုိးမရွိ။

ကၽြန္မ ၏ အဘုိးေလး တစ္ေယာက္ကုိ ရံုးတင္ စစ္ေဆးျခင္းမျပဳဘဲ၊ လည္ပင္း ႀကိဳးကြင္းတပ္ၿပီး သတ္လုိက္ ၾကသည္။ လူျဖဴအမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္က အဘြားေလးကုိ လာအေၾကာင္းၾကားသည္။ အဘြားေလး သြား ၾကည့္ေတာ့ သစ္ပင္တစ္ပင္တြင္ တဲြေလာင္းဆဲြထားသည့္ သူ႔ေယာက္်ား၏ အေလာင္း ကုိ ေတြ႕ရ၏။ တစ္ကုိယ္လံုး က်ည္ဆန္ရာေပါင္း မ်ားစြာျဖင့္။ သူတုိ႔က ေသနတ္ကုိယ္စီျဖင့္ လက္တည့္ စမ္းၾကသည္ တဲ့ေလ။

ကၽြန္မ အေဖက်ေတာ့ လူရုိေသရွင္ရုိေသျဖစ္ေအာင္ ေနသည္။ သူတုိ႔လူျဖဴေတြ ၾကည့္မရသည့္ ကိစၥမွာ သူက အလုပ္ႀကိဳးစားလြန္းျခင္းျဖစ္၏။ လူျဖဴ ဆင္းရဲသားမ်ားထက္ သူက သာေနျခင္းသည္ သူတုိ႔ မ်က္စိ စပါးေမြး စူးစရာျဖစ္လာ၏။ ကၽြန္မအေမႏွင့္ လက္ထပ္ေတာ့ သစ္စက္ တစ္ခုတြင္ တစ္ေန႔ သံုးေဒၚလာစား အလုပ္ ရေနၿပီျဖစ္သည္။ ဆံပင္ညွပ္သင္ၿပီး အလုပ္အားခ်ိန္တြင္ အိမ္မွာ ဆံပင္ညွပ္သည္။ ေနာက္ေတာ့ လယ္ယာသံုး ကားပုိင္လယ္သမား တစ္ေယာက္ျဖစ္လာသည္။ ပဲ၊ ေျပာင္းႏွင့္ အာလူးစုိက္သည္။ အျခား ရာသီ အလုိက္ သီးႏွံမ်ားလည္း တဲြစုိက္သည္။ ကၽြန္မတုိ႔ အိမ္ေနာက္ေဖးတြင္ ၀က္ေတြ၊ ၾကက္ေတြ၊ ႏြားေတြ ရွိသည္။

အေမက အေဖ့ ယာလုပ္ငန္းကုိ အခ်ိန္ျပည့္ ကူလုပ္သည္။ ကၽြန္မတုိ႔ ႀကီးလာေတာ့ ေပါက္တူး ကုိင္ႏုိင္သည္ႏွင့္ အေမ့ကုိ ကူရသည္။ သည္တုန္းက ကၽြန္မ ေျခာက္ႏွစ္ ခုနစ္ႏွစ္ သမီးေလာက္ပဲ ရွိဦးမည္။
ကၽြန္မ အေဖက ယာထြန္ဖုိ႔ သူရင္းငွားတစ္ေယာက္ ငွားလုိက္သည္။ အစ္မ အီဒစ္ရယ္၊ အစ္ကုိ အုိဘီရယ္၊ ကၽြန္မ ရယ္က အေမ့ကုိ ကူၿပီး အပင္ေတြ စုိက္ေပးသည္။ ႏြားႏုိ႔ ညွစ္ေပးသည္။ ၾကက္စာ ေကၽြးသည္။ ၀က္စာေကၽြး သည္။ ယေန႔တုိင္ အေဖႏွင့္ အေမက ေျပာင္းႏွင့္ ၀ါဂြမ္း စုိက္ၾကတုန္းျဖစ္သည္။ သူတုိ႔သည္ ေျမႀကီးေပၚတြင္ တစ္ခုခု မစုိက္ရလွ်င္ မေနႏုိင္သူမ်ားျဖစ္၏။
ကၽြန္မ ဆယ္ႏွစ္သမီး အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ၀ါခင္းထဲ ဆင္းရသည္။ ေပါက္တူးလုိက္ရသည္။ ၀ါဆြတ္ ရသည္။ အေဖက အငွား ၀ါဆြတ္သမားေတြကုိ ေပးသလုိ ကၽြန္မတုိ႔ကုိ ဆြတ္ခေပးသည္။ တစ္ရာသီကုိ ကၽြန္မေလးငါး ေဒၚလာရသည္။ စီးပြားေရးကပ္ႀကီး ဆုိက္ေနသည့္ ကာလတြင္ ေလးငါးေဒၚလာသည္ နည္းနည္း ေနာေနာ ေငြ မဟုတ္ပါ။ တစ္ႏွစ္တြင္ ခုနစ္ေဒၚလာႀကီးမ်ားေတာင္ ရခဲ့သည္။ ကၽြန္မက လူႀကီးေတြႏွင့္ တန္းတူ အလုပ္လုပ္ႏုိင္သည္။ ၀ါဆြတ္ရာတြင္လည္း သြက္သည္။

မာတင္က ေနာင္တြင္ ကၽြန္မကုိ စတတ္သည္။
" ကုိယ္နဲ႔သာ မေတြ႕ရင္ မင္းခုထိ ၀ါဆြတ္ေနဦးမယ္ ထင္တယ္ "
ကၽြန္မ တုိ႔ တစ္အိမ္လံုး အလုပ္လုပ္ၾကသည္။ အေဖကေတာ့ အပင္ပန္းခံဆံုး၊ အလုပ္ လုပ္ဆံုးေပါ့။ သည္နယ္ တစ္ရုိး တြင္ သူ႔ေလာက္ အလုပ္လုပ္ႏုိင္သူ တစ္ေယာက္မွ် မရွိပါ။ သူကုိယ္တုိင္ အလုပ္ လုပ္သလုိ၊ သားသမီးေတြကုိလည္း တတ္ေအာင္သင္သည္။ ပ်င္းတာကုိ အေဖက မႀကိဳက္။
" အေဖ ထရင္ မင္းတုိ႔ ထရမယ္၊ မုိးမလင္းခင္ မနက္စာ စားမယ္။ အလုပ္ မရွိလည္း ထရမယ္။ အေဖ့ အိမ္မွာ ပ်င္းတဲ့လူ မရွိေစရဘူး "
ကၽြန္မ ေမြးသည့္ အခ်ိန္တြင္ တစ္၀က္လက္ငင္းေခ်စနစ္ျဖင့္ သစ္ကား တစ္စီး အေဖ ၀ယ္ႏုိင္ခဲ့သည္။ သစ္လံုးေတြ တုိက္ၿပီး သစ္ခဲြစက္ သုိ႔ ပုိ႔သည့္အလုပ္ ရသည္။

သုိ႔ေသာ္ စီးပြားပ်က္ကပ္ လိႈင္းဂယက္ေၾကာင့္ အလုပ္ ပါးလာသည္။ ကားဖုိး အေက် မဆပ္ႏုိင္ေတာ့ေပ။ လူျဖဴတစ္ေယာက္ က အေဖ အလုပ္ႀကိဳးစားသည္ ကုိ သိသည္။ ကားဖုိး ဆပ္ေပးၿပီး အလုပ္ဆက္လုပ္ ခုိင္းသည္။ သူ႔နာမည္ကုိ ဂၽြန္ေတာမတ္စ္လုိ႔ပဲ ထားလုိက္ ၾကပါစုိ႔။ သစ္စက္က ရသည့္ ပုိက္ဆံအားလံုး မစၥတာ ေတာမတ္စ္ က သိမ္းသည္။ ၿပီးမွ လုိသေလာက္ ျဖတ္ယူၿပီး အေဖ့ကုိ ေပးသည္။ ေတာမတ္စ္ဆီမွ ဓာတ္ဆီ လည္း ၀ယ္ရသည္။ သူ႔တြင္ ကုန္စံုဆုိင္လည္း ရွိ သျဖင့္ စားေသာက္ကုန္ လည္း အ ေႂကြး၀ယ္ရသည္။
သူေႂကြးေတြ အေဖ့လည္ပင္းေရာက္လာသည္။ သစ္စက္မွ ေငြရွင္းလွ်င္ မစၥတာ ေတာမတ္စ္ဆီက ပုိက္ဆံ တစ္ျပား မွ အိမ္ပါမလာေသာ္လည္း အေဖက အလုပ္ပိတ္ရက္မ်ားႏွင့္ ညအခါမ်ားတြင္ အျခားသူမ်ား အတြက္ သစ္လံုးေတြတုိက္ၿပီး အိမ္စရိတ္ရွာသည္။ ဤတြင္ လူျဖဴဆင္းရဲသားမ်ားႏွင့္ ထိပ္တုိက္ေတြ႕ လာသည္။ ရံခါ တြင္ လူျပတ္သည့္ လမ္းေပၚပိတ္ရပ္ၿပီး အေဖ့ကုိ သတ္မည္ဟု ၿခိမ္ေျခာက္ သည္။ သုိ႔ေသာ္ အေဖက မေၾကာက္။ အေဖ ေျပာေလ့ရွိသည့္ စကားတစ္ခြန္းကုိ ကၽြန္မ မွတ္မိေန သည္။

" လူျဖဴတစ္ေယာက္က ရန္လုပ္ရင္ သူ႔မ်က္လံုးထဲကုိ တည့္တည့္စုိက္ၾကည့္လုိက္၊ သူတုိ႔ ရန္မမူေတာ့ဘူး "
သုိ႔ေသာ္ ရံခါတြင္ ေတာနက္ထဲသုိ႔ အေဖ ေမာင္း၀င္ရတတ္သည္။ သည္လုိအခါမ်ိဳးတြင္ အေမ့ကုိ တုိးတုိး ကပ္ ေျပာတတ္၏။ " ကုိယ့္အတြက္ ျပန္လမ္းရွိခ်င္မွ ရွိမွာေနာ္ "
ကၽြန္မ ခ်စ္ေသာ သူမ်ား အထိတ္တလန္႔ ေနၾကရ သည့္ ဘ၀ကုိ ငယ္စဥ္ကပင္ ကၽြန္မ သိေနခဲ့ပါသည္။ ႀကီးလာ သည့္ အခါတြင္ ကၽြန္မသည္၀ဋ္မကၽြတ္ခဲ့ပါ။ ကၽြန္မ အေဖသည္ ကၽြန္မ ေယာက္်ားလုိပင္ သတၱိေကာင္းသူျဖစ္ပါ၏။
၁၉၃၉ ခုႏွစ္ ေနာက္ပုိင္းတြင္ အေဖ ကုိယ္ပုိင္အလုပ္ စလုပ္သည္။ ေႂကြးေတြ အေက် ဆပ္ႏုိင္ ခဲ့ၿပီ။ ေငြလုိလွ်င္ ဘဏ္က ေခ်းႏုိင္ေနၿပီ။

ကၽြန္မ လူလားေျမာက္လာေတာ့ လူမ်ိဳးေရး အႏွိမ္ခံရျခင္းႏွင့္ ၾကမ္းတမ္းခက္ခဲျခင္းမ်ားကုိ အေဖ့ အကာ အကြယ္ျဖင့္ ေရွာင္ကြင္းႏုိင္ခဲ့သည္။ လူမည္း အသုိင္းအ၀န္းတြင္ ျဖစ္လင့္ကစား မ်ိဳးဆက္ သံုးဆက္ လံုး ေျမပုိင္ရွင္ ဘ၀မွ ေလ်ာ့မက်ခဲ့၍ ဂုဏ္သိကၡာေရာ တည္ၿငိမ္မႈပါ ရွိလာျခင္းေၾကာင့္လည္းျဖစ္သည္။
ေမာင့္တာေဘာ့ ဆုိင္ယြန္ ဘုရားေက်ာင္း၀န္းက်င္တြင္ ကၽြန္မ၏ လူမႈေရးဘ၀ သည္ လည္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ပင္။ တနဂၤေႏြေန႔ ဘုရားေက်ာင္းသုိ႔ သြားရသည္မွာ တစ္ပတ္အတြင္း စိတ္လႈပ္ရွား စရာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားေက်ာင္းႏွင့္ ကၽြန္မတုိ႔ ယာေတာအိမ္ က ေလးမုိင္ေ ၀းသည္။ အေဖက တနဂၤေႏြ သင္တန္းေက်ာင္းသုိ႔ သူ႔ကားႀကီးျဖင့္ ေစာထြက္သြားလွ်င္ ကၽြန္မတုိ႔ တေပ်ာ္တပါး ေျခလ်င္ေလွ်ာက္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က ေက်ာင္းေရာက္လွ်င္ ၾကမ္းျပင္ ေပမည္စုိးသျဖင့္ ဖိနပ္ေတြ ကုိ လက္ကကုိင္လာၾကသည္။ ေျခသုတ္ဖုိ႔ အ၀တ္တစ္ခုလည္း အပုိ ယူလာၾက၏။

ဘုိးဘုိး စေကာ့ က တနဂၤေႏြ သင္တန္းေက်ာင္းကုိ ဓမၼေတးျဖင့္ စသည္။ ၿပီးေတာ့ ဘုရားရွိခုိးၾက၏။ ၿပီးမွ သမၼာက်မ္းစာ လာ ပံု၀တၳဳမ်ားကုိ ေျပာျပသည္။ ေနာက္ အေမးအေျဖ ပံုစံျဖင့္ ဆက္သင္သည္။
သင့္ကုိ ဘယ္သူ ဖန္ဆင္းသလဲ။
ဘုရားသခင္က ဖန္ဆင္းပါတယ္။
ဘုရားသခင္ဆုိတာ ဘယ္သူလဲ။
ဘုရားသခင္ဆုိတာ ၀ါညာဥ္ေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။
ဘုရားသခင္ ဘယ္မွာ ရွိေနသလဲ။
အေနရာရာမွာ ဘုရားသခင္ ရွိေနပါတယ္။
အရာရာကုိ ဘုရားသခင္ သိရွိေတာ္မူသလား။
ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္မတုိ႔၏ ေတြးသမွ်၊ ေျပာသမွ်၊ လုပ္သမွ် အားလံုး ကုိယ္ေတာ္အရွင္ သိေတာ္မူတယ္။

ဘုရားေက်ာင္း ထဲမွ ၀တ္ျပဳ ခံုတန္းမွာ ေတာသစ္ျဖင့္ ရုိက္ထားသည့္ ခံုၾကမ္းမ်ားျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသား တစ္ဖက္၊ အမ်ိဳးသမီး တစ္ဖက္ ထုိင္ၾက၏။ လူငယ္လူရြယ္မ်ား အလယ္တြင္ ေနရာယူၾကသည္။ လင္မယား ျဖစ္လင့္ ကစား အတူတဲြထုိင္သည္ကုိ မေတြ႕ရ။ ဧည့္ခန္းကုိပင္ အမ်ိဳးသမီးဧည့္ခန္းႏွင့္ အမ်ိဳးသား ဧည့္ခန္း သီးသန္႔ ခဲြထားသည္။
ေမာင့္တာေဘာ့တြင္ တနဂၤေႏြ ႏွစ္ရက္သာ ၀တ္ျပဳႏုိင္သည့္ ႏွစ္ျခင္းဘာသာ ဘုရားေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္း သာ ရွိသည္။ တရားေဟာဆရာကုိ တစ္လ ႏွစ္ႀကိမ္သာ ပင့္ႏုိင္ၾက၏။
ဘုိးဘုိး မက္မာရီက ရြတ္ဆုိရမည့္ ဓမၼေတးအပုိဒ္မ်ားကုိ လုိင္းတားေပးသည္။ ဓမၼေတးဆုိၿပီး ဘုိးဘုိးစေတာ့ က ဦးေဆာင္ကာ ဘုရား၀တ္ျပဳသည္။ ၿပီးမွ သူစကား အနည္းအက်င္း ေျပာ၏။
အသင္းေတာ္ အတြက္ အလွဴေငြ ေကာက္ခံရာတြင္ တစ္ဦးအတြက္ ပံုမွန္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ပမာဏမွာ ႏွစ္ဆယ့္ငါးဆင့္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ မိသားစု မ်ားသည့္ အိမ္ေထာင္စုမ်ား ဆယ္ဆင့္သာ တတ္ႏုိင္ၾက၏။ အလွဴေငြ ကုိ ဂုိဏ္းအုပ္ဆရာႏွင့္ ႏုိင္ငံျခား သာသနာျပဳအဖဲြ႕မ်ားသုိ႔ အခ်ိဳးက် ထည့္၀င္ၿပီးမွ က်န္ေငြကုိ တရားေဟာဆရာမ်ားေပးရသည္။

ထုိစဥ္က အခ်ိဳ႕ သင္းအုပ္ဆရာမ်ားသည္ ေခတ္ပညာတတ္မ်ား မဟုတ္ၾက။ လူမည္းမ်ားကုိ လူျဖဴမ်ားက မၾကာခဏ ႏွိပ္စက္ကလူ ျပဳတတ္၏။ သည္လုိအခါမ်ိဳးတြင္ သူတုိ႔က တရားစင္ျမင့္တြင္ ရပ္၍ တရားျပ သည္။
" ဘုရားသခင္ က ငါတုိ႔အားလံုးကုိ ခ်စ္ခင္ေတာ္မူသည္။
ငါတုိ႔စုိက္သမွ် ငါတုိ႔ ရိတ္သိမ္းၾကရမည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ငါတုိ႔သည္
ငါတုိ႔ေလာက္ ကံမေကာင္း၊ အေၾကာင္း မလွသည့္
ညီအစ္ကုိမ်ားအတြက္ ဆုေတာင္းၾကရမည္။
ဘုရားသခင္က ငါတုိ႔ ျပႆနာမ်ားကုိ
တစ္ေန႔တြင္ ေျဖရွင္းေပးလိမ့္မည္။"

ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ကန္႔ကြက္ဖုိ႔ သူတုိ႔ မေဟာၾကားေပ။

ကၽြန္မ၏ အေမသည္ ျဖဴစင္မြန္ျမတ္သည့္ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္သည္။ ဆင္ျခင္တံုတရားရွိသည္။ ပညာဥာဏ္ ထက္ျမက္ သည္။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔ခမ်ာ ေလးတန္းသာေအာင္သည္။ သူငယ္ငယ္က တစ္ခ်ိန္လံုး အလုပ္ လုပ္ေန ရၿပီး တစ္ႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းတက္ရက္ သံုးလသာရွိ၏။ ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ သမီးတြင္ အိမ္ေထာင္ က်ခဲ့ သျဖင့္ အေမက ေျပာေလ့ရွိသည္။
" ကေလးဘ၀မွာ ငါ မေနလုိက္ရပါဘူးေအ။ ေမြးကတည္းက အရြယ္ေရာက္ေနသလုိပဲ "
အေဖ က တစ္မ်ိဳး၊ ပြင့္လင္းသည္။ လက္ဖြာသည္။ အေမက သုိသုိသိပ္သိပ္ရွိ၏။ လူစိမ္းေတြႏွင့္ စကား သိပ္မေျပာ။ အထူးသျဖင့္ လူျဖဴေတြႏွင့္ဆုိလွ်င္ ပုိ၍ ႏႈတ္ဆိတ္ေနတတ္သည္။
" သူတုိ႔ကုိ ဘယ္ေတာ့မွ မယံုနဲ႔ …" ဟု ေျပာတတ္၏။ ခုေတာ့ သူ႔တြင္ လူျဖဴမိတ္ေဆြေတြရွိေနပါၿပီ။ အေမ က လူတစ္ေယာက္ကုိ ခင္ၿပီဆုိလွ်င္လည္း အိတ္သြန္ဖာေမွာက္ ပြင့္လင္းတတ္သည္။

ပညာမတတ္ခဲ့ျခင္းအတြက္ အေဖေရာ အေမပါ ေနာင္တရလုိ႔မဆံုး ျဖစ္ေန၏။ အေမက သားသမီး သံုးေယာက္ ကုိ ပညာတတ္ေအာင္ သင္ေပးဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္ထားသည္။ ေက်ာင္းမတက္ရခင္ အိမ္တြင္ ရွိသည့္ စာအုပ္မ်ား ကုိ ကၽြန္မတုိ႔ ေမာင္ႏွမေတြကုိ ဖတ္ျပသည္။
" ေမရီ မွာ သုိးကေလး တစ္ေကာင္ ရွိတယ္" တုိ႔၊
" ဟမ္ပတိ ဒမ္ပတီ"တုိ႔ကုိ ကၽြန္မ မွတ္မိေနသည္။
မူလတန္း ကုိ "ဟုိက္ဘာဂ်ာ"တြင္ သြားတတ္ရသည္။ ကၽြန္မတုိ႔ႏွင့္ ဓားလြယ္ခုတ္ရြာျဖစ္၏။ ကၽြန္မတုိ႔ ယာေတာအိမ္ မွ သံုးမုိင္ေ၀းသည္။ ေနပူပူ မုိးရြာရြာ အသြားအျပန္ ေျခက်င္ေလွ်ာက္ၾကရ၏။ လူျဖဴကေလး မ်ားက လူျဖဴေက်ာင္းသုိ႔ ဘတ္စ္ကားျဖင့္ ေက်ာင္းတက္ၾကသည္။ ကားသမားက ကၽြန္မတုိ ႔အနား ေရာက္လွ်င္ ရႊံ႕ေတြေရေတြမစဥ္ စဥ္ေအာင္ ေမာင္းသည္။

ဖုန္ မထ ထေအာင္ ေမာင္းသည္။
ကၽြန္မ တုိ႔ ေက်ာင္းမွာ အခန္းက်ယ္ႀကီး တစ္ခန္းသာရွိသည့္ ေက်ာင္းျဖစ္သည္။ ေနာက္မွ အခန္းႏွစ္ခန္း ခဲြပစ္လုိက္ၿပီး ပထမတန္းမွ ဆ႒မတန္းအထိသင္သည္။ ေက်ာင္းသား တစ္ရာ့ငါးဆယ္ ရွိ၏။ နံရံ တြင္ ေဆးအမည္းကြက္ သုတ္ထားသည့္ ေနရာကုိ ေဘာသင္ပုန္းအျဖစ္ အသံုးျပဳသည္။ နီဂရုိး ဆရာမ ႏွစ္ေယာက္ ရွိသည္။ ဆရာမ မာတီဘားနက္ကုိ ကၽြန္မ ယခုတုိင္ သတိရေနေသးသည္။ ကၽြန္မႏွင့္ အီဒစ္က အရမ္း စာတတ္ခ်င္သျဖင့္ ကၽြန္မတုိ႔ ညီအစ္မကုိ တြန္းသင္သည္။
ကေလးေတြ ကုိ မထိခုိက္ေလရေအာင္ မိဘေတြက ႀကိဳတင္ကာကြယ္ၾကေသာ္လည္း လူမည္းကေလး မ်ားသည္ သိမ္ငယ္ၾကရသည္သာ။ အခ်ိဳ႕အျဖစ္အပ်က္မ်ားေၾကာင့္ သူတုိ႔တစ္ေတြ စိတ္ဓာတ္ က်ၾကသည္။ လူႀကီးေတြ ရုပ္ရွင္ရံု ထဲတြင္ ႀကံဳရသည့္ အျဖစ္မ်ိဳးေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္၏။

ကၽြန္မတုိ႔က ရုပ္ရွင္ၾကည့္လွ်င္ ၀ရန္တာ ခံုၾကမ္းမ်ားေပၚတြင္ ထုိင္ၾကရ၏။ လူျဖဴေတြက အေကာင္းဆံုးေနရာ တြင္ ဆုိဖာခံုေတြႏွင့္ ထုိင္ၾက၏။
လူျဖဴေတြက လမ္းေဘး မုန္႔ဆုိင္ကေလးမ်ားအေၾကာင္း ေျပာတာၾကားရင္ ငယ္ဘ၀ကုိ ျမင္ေယာင္လာၿပီး ကၽြန္မ ရင္နာနာႏွင့္ ၿပံဳးမိတတ္သည္။ ငယ္ငယ္တုန္းက ေရခဲမုန္႔စားခ်င္လွ်င္ လူျဖဴေတြ ေရာင္းသည့္ လမ္းေထာင့္ မုန္႔ဆုိင္ကုိ ေျပးရသည္။ လူျဖဴကေလးေတြ ၀ယ္ခ်မ္းစားေသာက္ေနလွ်င္ အထဲကုိ မ၀င္ရဲ၊ အသာ ေစာင့္ၿပီး လူရွင္းမွ နံေဘးေပါက္က ၀င္ရသည္။ ကၽြန္မတုိ႔က ဘာေရာင္၊ ဘာအရသာ လုိခ်င္ ပါတယ္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္မရွိ။ လူျဖဴ ဆုိင္ရွင္က ေရာင္းမကုန္သည့္ အႂကြင္းအက်န္ေတြကုိ ထုတ္ေပးၿမဲ။ ေစ်းကုိမူ လူျဖဴ ေကာင္ေလးေတြႏွင့္ အတူတူ ကၽြန္မတုိ႔ ေပးၾကရ၏။
" ဘာေၾကာင့္ အဲဒီလုိ ျဖစ္ေနတာလဲ "
လူမည္း ကေလးမ်ားက သူတုိ႔ အေမေတြကုိ ေမးၾကသည္။ အေမမ်ား၏ အေျဖမွာ တစ္မ်ိဳးတည္းသာ။

" ဒီလုိပဲေပါ့ကြယ္။ ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ သားတုိ႔ သမီးတုိ႔နဲ႔ သူတုိ႔ လူျဖဴကေလးေတြ အတူတူပဲေနာ္ "
သုိ႔ေသာ္ ကေလး တုိ႔က မယံုၾကပါ။ ကၽြန္မ အေမ ကုိယ္တုိင္လည္း သည္အတုိင္းေျပာခဲ့ပါသည္။
" သမီးတုိ႔နဲ႔ သူတုိ႔ဟာ ဘာထူးလဲ၊ အတူတူပဲ ျဖစ္ရမွာေပါ့၊ လူလူခ်င္းပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ပညာတတ္ေအာင္ သင္ရမယ္။ လူတစ္လံုး သူတစ္လံုး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ အလုပ္အကုိင္ ေကာင္းေကာင္း ရရင္၊ ဘယ္သူ႔ကုိမွ ေမာ္ၾကည့္စရာ မလုိဘူး " အေမက အားတက္သေရာ ေျပာသည္။ ပညာေရး ဆုိသည္မွာ လြတ္လပ္ေရး ၏ ပထမေျခလွမ္းဟု ကၽြန္မ၏ မိဘမ်ား သေဘာေပါက္ထားၾကသည္။
ကၽြန္မ အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ အေမေျပာတာ မွတ္မိေနေသးသည္။

" သမီး အ၀တ္အစားေတြ၊ အလွျပင္ပစၥည္းေတြလုိခ်င္လာၿပီလား၊ ပညာတတ္ေအာင္လုပ္၊ အားလံုး ရလာ လိမ့္မယ္။ အေရးႀကီးဆံုးက ပညာပဲ "
လူျဖဴကေလး မ်ားေနသည့္ ေက်ာင္းႏွင့္ ကၽြန္မတုိ႔ေက်ာင္း ဘယ္ေလာက္ ျခားနားသည္ကုိ တျဖည္းျဖည္း သိ လာသည္။ သူတုိ႔ေက်ာင္းက ဧရာမ အုတ္တုိက္ႀကီး။ စာအုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးႏွင့္ စာၾကည့္တုိက္ ရွိသည္။ ကၽြန္မတုိ႔ ေက်ာင္းက ေက်ာင္းစုတ္၊ စာၾကည့္တုိက္ ေ၀လာေ၀း လုိ႔ ေဘာသင္ပုန္းပင္ ေကာင္းေကာင္းမရွိ။ သူတုိ႔က ေက်ာင္းသံုး စာအုပ္ေတြ အလကားရသည္။ ကၽြန္မ တုိ႔က ၀ယ္ရသည္။ သူတုိ႔က တစ္ႏွစ္ ကုိးလ ေက်ာင္းတက္ရသည္။ ကၽြန္မတုိ႔က ခုနစ္လ။ ဘယ္လုိ လုပ္ၿပီး သူ တုိ႔ကုိ ကၽြန္မ တုိ႔ မီႏုိင္မွာလဲ။

သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္မတုိ႔က ေျမာက္ပုိင္းမွ လူမည္းကေလးမ်ားႏွင့္ စာလွ်င္ ကံေကာင္းေနေသးသည္။ ကၽြန္မ တုိ႔ကုိ လူမည္း ဆရမ်ားက လူမည္း သမုိင္းကုိ သင္သည္။ သင္ရုိးညႊန္းတမ္းကုိ လူမည္းဆရာ မ်ားက ေရးဆဲြသည္။ သူတုိ႔ကေလးေတြက လူမည္း ရပ္ကြက္တြင္ သီးျခားေနၾကရၿပီး သူတုိ႔၏ ပညာေရး စံကုိ လူျဖဴေတြက ႀကိဳး ကုိင္ထားၾကသည္။ သည္ပညာေရးစနစ္ကုိ သူတုိ႔ ဘာမွန္းမသိၾက။ နားလည္း မလည္။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔ နားလည္သည္ နားမလည္သည္ကုိ ဘယ္သူမွ် ဂ႐ုမစုိက္ၾက။
၁၉၃၇ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းပုိင္းတြင္ ကၽြန္မတုိ႔ မိသားစု အေျခအေန တုိးတက္လာသည္။ အေဖ သည္ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္း ျဖစ္လာသည္။ လူျဖဴဆင္းရဲသားမ်ားႏွင့္လည္း ျပႆနာမျဖစ္ေတာ့။ ေနာင္ သူ႔ကုိ လူေတြ က လူႀကီးလူေကာင္း တစ္ေယာက္လုိ ဆက္ဆံလာေသာအခါ သူက ေျပာေလ့ရွိသည္။

" ဒီကမၻာမွာ ငါ့ကုိ ရန္မူမယ့္သူ တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူး။ အဲဒါ ငါ အလုပ္ေကာင္းေကာင္း လုပ္ခဲ့လုိ႔ပဲ "
သည္လုိ မၾကာမၾကာ ေျပာၿပီး အေဖက ကၽြန္မတုိ႔ကုိ လူသား အခ်င္းခ်င္း အမုန္းတရား မပြားမ်ားေအာင္ သင္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ကၽြန္မထက္ ႏွစ္ႏွစ္ႀကီးသည့္ အီဒစ္တစ္ေယာက္ အပ်ိဳႀကီးဖားဖားျဖစ္လာၿပီ။ လူပ်ိဳလွည့္ ခံရေတာ့မည့္ အရြယ္။ အိပ္ခန္း ေျခာက္ခန္းပါသည့္ အိမ္ႀကီးတစ္လံုး ကၽြန္မတုိ႔ ငွားလုိက္သည္။ အေဖက ပရိေဘာဂ အသစ္ေတြ ၀ယ္ၿပီး အိမ္ႀကီးကုိ အလွဆင္သည္။ ကၽြန္မတုိ႔ ဂုဏ္ယူ ေပ်ာ္ရႊင္လုိ႔မဆံုး ျဖစ္ေနၾက၏။ သုိ႔ေသာ္ အိမ္သစ္ႀကီးတြင္ ခုိးလုိးခုလုျဖစ္စရာႏွင့္ စေတြ႕ရသည္။ အေဖက သူ႔ လူျဖဴ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ကုိ ထမင္းစားဖိတ္သည္။ ဤတြင္ ျပႆနာစေပၚျခင္းျဖစ္၏။

ကၽြန္မတုိ႔ မိသားစု၀င္ေတြ အျငင္းပြားၾကရသည္။ ထုိပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ တစ္စားပဲြတည္း အေဖ ၀င္စားသင့္ မသင့္ ကိစၥ။ အေမက ေျပာသည္။
" အုိဘီရယ္ ရွင္က ဖိတ္ေကၽြးတာပဲ၊ ရွင့္ဧည့္သည္နဲ႔ အတူတူစားေပါ့ "
အီဒစ္ႏွင့္ ကၽြန္မက အေမ့ကုိ ေထာက္ခံသည္။ အေဖက ဘယ္လုိမွ ေျပာမရ။
" မျဖစ္ပါဘူးကြာ၊ သိပ္သဘာ၀က်မယ္ မထင္ဘူး " ဟု ဇြတ္ျငင္းသည္။
ဤသုိ႔ျဖင့္ လူျဖဴဧည့္သည္ တစ္ေယာက္တည္း စားသြားရသည္။

ကၽြန္မတုိ႔ အားလံုး ေျခာက္တန္းေအာင္ၿပီးလွ်င္ မာရီယန္တြင္ အေကာင္းစားျဖစ္သည့္ လင္ကြန္းအထက္တန္းေက်ာင္းသုိ႔ ေျပာင္းဖုိ႔ အေမက စီစဥ္သည္။ ျပည္တြင္းစစ္ အၿပီးတြင္ အေမရိကန္ သာသနာျပဳ အဖဲြ႕က တည္ေထာင္သည့္ ေက်ာင္းျဖစ္သည္။ သည့္အရင္က ေတာင္ပုိင္းတြင္ နီဂရုိးမ်ား ဘုရားေက်ာင္း ဟူ၍ မရွိခဲ့ေပ။ သမၼတလင္ကြန္းက နီဂ႐ုိး ကၽြန္ကေလးမ်ား အတြက္ ေျမာက္ပုိင္းမွ လူျဖဴေက်ာင္းဆရာမ်ား ေတာင္ပုိင္းသုိ႔ လႊတ္ေပးသည္။

ကၽြန္မ လင္ကြန္းသုိ႔ ေရာက္ခ်ိန္တြင္ အစုိးရတစ္၀က္၊ ပုဂၢလိက တစ္၀က္ေက်ာင္းျဖစ္ေန ၿပီ။ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ကုိ ဆရာမိဘ စုဖဲြ႕ထားေပး၏။ သုိ႔ေသာ္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား ကေတာ့ လူမည္းကေလးမ်ားသာျဖစ္သည္။ လူျဖဴေက်ာင္းဆရာ မ်ားကုိ ၿမိဳ႕ခံ လူျဖဴမ်ား က ေဖာက္ျပန္သမား မ်ားဟု အမနာပ ေျပာၾကသည္။ နီဂ႐ုိးဘက္ေတာ္သားမ်ားဟု သမုတ္ၾက သည္။ သုိ႔ေသာ္ လူျဖဴ လူနည္းစု ကမူ ေျမာက္ပုိင္းသား ဆရာမ်ားကုိ လက္ခံၾကသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖဲြ႕ သတၱိရွိသည္။ အလုပ္ လုပ္သည္။ ေက်ာင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေဆာင္ပုဒ္အတုိင္း လူ႔ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ဘာသာရပ္တုိင္း ကုိ ေက်ာင္းသားေတြ တတ္ေအာင္သင္ေပးသည္။
လင္ကြန္းေက်ာင္း တြင္ ကၽြန္မဘ၀ကုိ အမ်ားႀကီး ေျပာင္းလဲသြားသည္။ အျဖစ္ အပ်က္ေတြ၊ ေျပာစရာေတြ က အပံုအပင္။ လင္ကြန္းသည္ ကၽြန္မႏွင့္ မာတင္ ဖူးစာဆံုဖုိ႔ လမ္းခင္းေပး သည့္ ေက်ာင္းႏွင့္တူေနသည္။ လင္ကြန္းသည္ ကၽြန္မ ဘ၀အတြက္ အေရးပါ ဆံုး ေက်ာင္း ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။

သည္ေက်ာင္း ကုိ ပုိ႔ၿပီး ေက်ာင္းထားေပးသည့္ မိဘမ်ားအတြက္ေတာ့ မသက္သာ လွပါ။ ေက်ာင္းစရိတ္ က ႀကီးမားလွသည္။ တစ္ေယာက္အတြက္ တစ္ႏွစ္ ေလးေဒၚလာခဲြ ေပးရသည္။ နည္းနည္းေနာေနာ ပုိက္ဆံ မဟုတ္ပါ။ ေဘာ္ဒါေၾကးက ရွိေသးသည္။ မာရီယန္မွာ ကၽြန္မတုိ႔ ယာေတာ အိမ္ႏွင့္ ေ၀းလြန္းသျဖင့္ ကၽြန္မတုိ႔ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစားေနၾကရသည္။ ေနာက္ပုိင္းတြင္မွ ၿမိဳ႕နယ္က ေက်ာင္းသားမိဘ မ်ားႏွင့္ တုိင္ပင္ၿပီး ေတာပုိင္းမွ ကေလးမ်ားအတြက္ ဘတ္စ္ကား စီစဥ္ေပး သည္။ အေဖက သူပုိင္ ထရပ္ကားတစ္စီးကုိ ဘတ္စ္ကား ေဘာ္ဒီ တင္ပစ္လုိက္သည္။ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မွ ကေလးေတြ ကုိ အေမ က ေန႔တုိင္း ေမာင္းပုိ႔သည္။ သည္ေတာ့မွ ကၽြန္မတုိ႔ အိမ္ျပန္ေနၾကရသည္။

လင္ကြန္းသည္ ေခတ္မီမီ ကမၻာၾကည့္ၾကည့္ဖုိ႔၊ ကၽြန္မအား မ်က္စိ ဖြင့္ေပးလုိက္ သည့္ ေက်ာင္းျဖစ္ ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ဂီတကမၻာျဖစ္ပါ၏။ ေက်ာင္း တြင္ အဆုိသင္တန္း သံုးခုရွိသည္။
ပထမဆံုး အသံေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ရ၏။ သုိ႔ေသာ္ မာရီယန္တြင္ အသားေရာင္ ခဲြျခားမႈကုိ ကၽြန္မ ထင္တာ ထက္ ပုိၿပီး ႀကံဳရသည္။ ကၽြန္မတုိ႔ လမ္းေလွ်ာက္သြားလွ်င္ လူျဖဴေကာင္ေလးမ်ားသည္ တူရူမွ ေပၚလာၿပီး လမ္းနေဘး သုိ႔ လြင့္က်သြားေအာင္ ေဘးလံုးတုိက္သည္။ အစုတ္ပလုပ္နီဂ႐ုိးေတြဟု ေျပာၿပီး ရန္စသည္။ ကၽြန္မ တုိ႔လည္း " ကေလကေခ် လူျဖဴေတြ" ဟု ျပန္ပက္သည္။
လင္ကြန္းေက်ာင္း တြင္ အီဒစ္က "လင္ကြန္းပန္းပြင့္ကေလးမ်ား" အဖဲြ႕တြင္ ၀င္ၿပီး သီခ်င္းဆုိသည္။ သူတုိ႔ အဖဲြ႕ အေနာက္အလယ္ပုိင္း သုိ႔ ခရီးထြက္ၿပီး နယ္လွည့္ေဖ်ာ္ေျဖၾကသည္။ အုိဟုိင္းယုိး ျပည္နယ္၊ ယဲလုိးစပရင္း မွ အင္တီအုိ႔ခ်္ တကၠသုိလ္တြင္လည္း သူတုိ႔ ၀င္ေရာက္ေဖ်ာ္ေျဖၾကသည္။

သည္ခရီးေၾကာင့္ အီဒစ္၏ ဘ၀လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းသြား၏။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မပါ အဆစ္ပါသြားသည္။ သည္ခရီးထြက္ၿပီး ႏွစ္ႏွစ္အၾကာတြင္ အီဒစ္ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီး လင္ကြန္းမွ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ကုိ ႏႈတ္ဆက္ ထြက္ခြာခဲ့ရ၏။ ထုိႏွစ္တြင္ပင္ အင္တီအုိ႔ခ်္ တကၠသုိလ္က လူမည္းေက်ာင္းသားမ်ားအား ၀င္ခြင့္ျပဳ ဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္ လုိက္သည္။ ၀င္ခြင့္ရသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားကုိ ပညာသင္စရိတ္ ေထာက္ပံ့သည္။ အီဒစ္ ၀င္ခြင့္ ရသြားသည္။ အင္တီအုိ႔ခ်္၏ ပထမဆံုး လူမည္းေက်ာင္းသူျဖစ္သြားသည္။ ထုိႏွစ္မွာ ၁၉၄၃ ခုႏွစ္ျဖစ္၏။
ကၽြန္မ တုိ႔ ညီအစ္မသည္ ေျမာက္ပုိင္းသုိ႔ သြားဖုိ႔ အေစာႀကီး စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့ၾကသည္။ ေျမာက္ပုိင္းတြင္ လူမည္း တုိ႔ လြတ္လပ္မႈ ပုိရၾကသည္မဟ္ုတ္လား။ ေျမာက္ပုိင္းတြင္လည္း ပံုသ႑ာန္ တစ္မ်ိဳးျဖင့္ အဖိႏွိပ္ ခံေနရေၾကာင္း ကၽြန္မတုိ႔ မသိခဲ့ၾကေပ။ အီဒစ္က အိမ္ကုိ စာျပန္ေရးသည္။

" ကုိရီေရ … နင္သာဆုိ သိပ္သေဘာက်မွာ … " သူ အနိ႒ာရံုေတြကုိ ဖံုးကြယ္ထားေၾကာင္း ကၽြန္မတုိ႔ တျဖည္းျဖည္း သိလာသည္။ ေကာလိပ္တြင္ ပထမဆံုး လူမည္းေက်ာင္းသူျဖစ္ရသည့္ ဘ၀၏ ဒုကၡကုိ ကၽြန္မ တုိ႔ ေနာက္ မွ သိခြင့္ရၾကသည္။
လူျဖဴ ေက်ာင္းသူမ်ားက အီဒစ္တြင္ အသားေရာင္ခဲြျခားမႈ ျပႆနာ၏ အေျဖေတြ ရွိေနသည္ဟု တင္ျပသည္။ နံနက္စာ စာရင္း သူ႔ကုိ ၀ုိင္းေမးၾကသည္။ ေန႔လယ္စာ စာရင္းလည္း ေမးခြန္းေတြ ဆက္တုိက္ေမး ၾက၏။ ညစာ၀ုိင္း တြင္လည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္း။ ၾကာေတာ့ အီဒစ္ စိတ္ညစ္ လာသည္။
အီဒစ္ က အင္ဒီယန္းေသြးပါသူ။ အေမ့ဘက္ ႏႊယ္သူျဖစ္၍ အသားလတ္သည္။ အခ်ိဳးအဆက္ ေျပျပစ္ကာ ဆဲြေဆာင္မႈ ရွိသည္။ စာေတာ္သူျဖစ္ ၍လည္း ေက်ာင္းသားမ်ားကပါ သူႏွင့္ စကားေျပာခ်င္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေရွ႕ဆက္ မတုိးရဲၾက။

ကၽြန္မက ဘုမသိ ဘမသိျဖင့္ အင္တီအုိ႔ခ်္သုိ႔ ၀င္ခြင့္ရေအာင္ ဖိႀကိဳးစားသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ပညာသင္ စရိတ္ တစ္၀က္ရၿပီး ၀င္ခြင့္ရသည္။
လူျဖဴေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ မ်ားက ေဖာ္ေဖာ္ေရြေရြ ရွိၾကပါ၏။ သူတုိ႔ ေက်ာင္းသုိ႔ ၀င္ခြင့္ရသြားလွ်င္ သူတုိ႔ လက္ခံၾကသည္သာ။ ကၽြန္မကလည္း မယ္သစ္လြင္ကေလး ဘ၀ျဖင့္ တက္ႂကြေနသည္။
ေနာက္မွ တျဖည္းျဖည္း သိလာရသည္။ သည္မွာလည္း ဘီယာဆုိင္ေတြကုိ လူမည္းမ်ားအတြက္ သီးသန္႔ ခဲြထားေပး သည္တဲ့။
ကၽြန္မ ကုိလည္း ေမးခြန္းေတြ တစ္သီႀကီး ေမးၾက၏။
" ဟုတ္တယ္ ကုိရီ၊ မင္းက တကယ့္ ကုိ ထူးျခားတာ "
ကၽြန္မ ကုိ သူတုိ႔က ကုိရီဟု ေခၚၾက၏။ သူတုိ႔ ေမးခြန္းေတြကုိ ကၽြန္မ သည္းမခံႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ လာသည္။ "ဘာေၾကာင့္ နီဂ႐ုိးလူမ်ိဳးေတြ ၾကမ္းတမ္း ခက္ထန္ၾကတာလဲ"တဲ့။ " ဘာေၾကာင့္ နီဂ႐ုိးေတြ အက်င့္မေကာင္းၾကတာလဲ" တဲ့။ " ဘာျပဳလုိ႔ အင္တီအုိ႔ခ်္ ကုိ ေနာက္ထပ္ နီဂ႐ုိး ေက်ာင္း သူေတြ ေရာက္မလာတာလဲ" တဲ့။

ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ ရႏုိင္သူေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ လူတုိင္း မစြန္႔စားလုိၾကပါ။ လူတုိင္း တန္းတူ ရည္တူ လူရာ မသြင္း သည့္ ေနရာမ်ိဳးတြင္ မေနခ်င္ၾကပါ။ နီဂ႐ုိး မိဘမ်ားက အမ်ားအားျဖင့္ သူတုိ႔ သားသမီး မ်ားကုိ တကၠသုိလ္ ပုိ႔ျခင္းမွာ အိမ္ေထာင္ဖက္ ေရြးဖုိ႔ေလာက္သာ ျဖစ္သည္။ ၁၉၄၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္ မ်ားက အင္တီအုိ႔ခ်္တကၠသုိလ္မွာေတာ့ သည္ကိစၥမ်ိဳးမျဖစ္ႏုိင္ပါ။
ကၽြန္မႏွင့္ လူျဖဴ ေက်ာင္းသူႏွစ္ေယာက္ တစ္ခန္းတည္း ေနရသည္။ ေနာက္ဆံုး အဆင္ေျပေအာင္ ေန ရေတာ့၏။ သည္တကၠသုိလ္ေရာက္ ရင္ ေတြ႕ရမည့္ ျပႆနာေတြကုိ လင္ကြန္းေက်ာင္းက သင္ေပးလုိက္ ဖုိ႔ ေကာင္းပါသည္။

ေက်ာင္းစာေတြ ပိေနသျဖင့္ အျပင္စာ မဖတ္ႏုိင္ေတာ့ပါ။ သည္တကၠသုိလ္တြင္ သည္လုိျဖစ္ရသည္မွာ သိပ္ေတာ့ မေကာင္း လွပါ။ ေခတ္ေနာက္က် က်န္ခဲ့ႏုိင္ပါသည္။
ကၽြန္မ က အကႏွင့္ဂီတ အေျခခံပညာေရးကုိ အဓိက ဘာသာရပ္အျဖစ္ ယူထားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တကၠသုိလ္ လက္ေအာက္႐ွိ မူလတန္းေလ့က်င့္ေရးေက်ာင္းတြင္ ကၽြန္မ တစ္ႏွစ္ဆက္သင္ရသည္။ ၿပီးေတာ့ အျပင္ မူလတန္းေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းတြင္ တစ္ႏွစ္ လက္ေတြ႕ဆင္းရဦးမည္။ ယဲလုိးစပရင္းေက်ာင္း မ်ားတြင္ လူျဖဴဆရာမ်ားသာ သင္ခြင့္ရွိသျဖင့္ ဒုတိယ အဆင့္တြင္ ကၽြန္မ တစ္ေန သည္။ ကၽြန္မ၏ ႀကီးၾကပ္ေရးမွဴးက ဘာမွ လုပ္မေပးႏုိင္။ တကၠသုိလ္ အာဏာပုိင္အဖဲြ႕သုိ႔ တင္ျပေသာ္ လည္း ကၽြန္မ ေလွ်ာက္လႊာ ပယ္ခ်ခံရသည္။ ႀကီးၾကပ္ေရးမွဴး မေထာက္ခံသျဖင့္ မရျခင္းျဖစ္၏။ စိတ္ဓာတ္ က်က်ႏွင့္ တကၠသုိလ္ ေလ့က်င့္ေရး ေက်ာင္းတြင္ပင္ တစ္ႏွစ္ဆက္သင္ေနလုိက္သည္။ ကၽြန္မ ေဒါသေတြ ျဖစ္ေန၏။ စိတ္ဓာတ္ေတြ ဆက္က်ေန၏။ သုိ႔ေသာ္ ရင္းႏွီးသည့္ လူျဖဴေက်ာင္းသူ အခ်ိဳ႕ က မွ်ေ၀ခံစားေပးၾကသည္။ သူတုိ႔ အထဲတြင္ ကၽြန္မ၏ သူငယ္ခ်င္းဂ်က္စီ ထရုိက္ ခ်လာက ေရွ႕ဆံုး မွ ျဖစ္၏။

ေနာက္ဆံုးတြင္ ကၽြန္မ စိတ္ေလွ်ာ့ထားလုိက္ေတာ့သည္။ တစ္သက္လံုး နီဂ႐ုိး ဘ၀နဲ႔ ေနရမွာပဲ ရင္စီးခံေပါ့" ဟု စိတ္ကုိ တင္းထားလုိက္သည္။ အတုိးအေလွ်ာ့လုပ္ၿပီး ေနသြားဖုိ႔ ကၽြန္မ နားလည္ခဲ့ပါၿပီ။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္မ ေနာက္မွ လုိက္လာသူမ်ားကုိ ကၽြန္လုိ မျဖစ္ေစခ်င္ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အသင္းအဖဲြ႕မ်ားတြင္ ကၽြန္မ ပါ၀င္လႈပ္ရွားေတာ့သည္။ ဥပမာ " လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံေရးေကာ္မတီ" လုိ အဖဲြ႕အစည္းမ်ိဳး။ သည္တကၠသုိလ္ကုိ တည္ေထာင္ခဲ့သူ ေဟာေရ႕စ္မန္း၏ အဆုိအမိန္႔ကုိ ရင္၀ယ္ပုိက္လ်က္။
" လူသားတုိ႔၏ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ တစ္ခုခု မလုပ္ရေသးမီ ေသရျခင္းသည္ ရွက္ဖြယ္လိလိ ျဖစ္ေခ်၏"
သည္တကၠသုိလ္မွာပင္ ဂီတႏွင့္အက ပညာကုိ ထဲထဲ၀င္၀င္ ကၽြန္မသင္ယူျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ပန္တ်ာဌာနမွဴးမွာ နာမည္ေက်ာ္ နီဂ႐ုိးလူမ်ိဳးေ၀ါလ္တာ အေဒါ့ဆင္ျဖစ္သည္။ သူအတန္းေတြတက္ရင္း ေက်ာင္းျပဇာတ္အခ်ိဳ႕တြင္ပင္ ၀င္ၿပီး ကျပ သရုပ္ေဆာင္ခဲ့ရေသးသည္။

အင္တီအုိ႔ခ်္ တကၠသုိလ္ တက္ခဲ့ၿပီး ဘာအက်ိဳးရွိသလဲဟု ကၽြန္မ ကုိ ေမးသူမ်ား ရွိ၏။ ေက်ာင္းပညာႏွင့္ အတူ လူျဖဴ အသုိင္းအ၀န္း ထဲတြင္ စခန္းသြားရမည့္ အတတ္ပညာ ကုိပါ ကၽြန္မ ရရွိခဲ့သည္ ဟု ေျဖရပါမည္။ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖဲြ႕ကလည္း ကၽြန္မကုိ အရာတုိင္းတြင္ သိပ္မေမွ်ာ္လင့္ဖုိ႔ အတုိးအဆုတ္ ရွိဖုိ႔ သင္ေပး လုိက္ပါ၏။ လူျဖဴတုိ႔၏ သေဘာသဘာ၀ကုိလည္း ကၽြန္မ နားလည္ခဲ့ပါၿပီ။
အ၀တ္အစား စေသာ ပစၥည္းမ်ားကုိ မမက္ေမာတတ္သည့္ ကၽြန္မ စိတ္ဓာတ္သည္လည္း အင္တီအုိ႔ခ်္ေၾကာင့္ ပုိ၍ ခုိင္မာလာခဲ့ၿပီ။ ကုိယ့္တန္ဖုိး ကုိယ္နားလည္ေအာင္လည္း သည္ေက်ာင္းကပင္ သင္ေပးခဲ့ ပါသည္။ နီဂ႐ုိးလူမ်ိဳးျဖစ္ေန၍ သိမ္ငယ္တတ္ေသာ စိတ္ကုိလည္း ေမာင္းထုတ္ႏုိင္ခဲ့ၿပီ။ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ အေနျဖင့္ေရာ တစ္ဦးခ်င္း အေနျဖင့္ပါ ေပးဆပ္ျခင္းႏွင့္ မွ်ေ၀ခံစားျခင္းဟူသည့္ ခရစ္ယာန္ အယူျဖင့္ ေရွ႕သုိ႔ ဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္း ရမည္ဟု ကၽြန္မ အခုိင္အမာ ယံုၾကည္ေနပါၿပီ။

ဆက္ရန္
.

No comments: