Monday, June 11, 2012

အေထာက္ေတာ္ လွေအာင္ ဘာသာျပန္ ရဘက္ကာ, အပိုင္း (၃၄)

ပန္းခ်ီျပခန္း ထဲမွာ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အသံတစ္ခုကို ၾကားလုိက္ရ ပါသည္။ လွည့္ၾကည့္ေသာ အခါ ဘာမွ်မရွိပါ။ လူသူလည္း မေတြ႕ရပါ။ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး ရပ္ေနသည့္ ၾကားထဲက တံခါးပိတ္သံ လိုလို အသံမ်ဳိး ဘာေၾကာင့္ေပၚလာရသနည္း ဟု ေတြးေန မိ ပါသည္။ ည၏ အပူရွိန္ေၾကာင့္ သစ္သားေတြ က အသံျမည္တာပဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။
ထမင္းစားခန္း ထဲမွ အသံမ်ား ပိုမိုက်ယ္ေလာင္လာပါသည္။ ထမင္းစားခန္းတံခါးပြင့္သြားသည္။ ဧည့္သည္ မ်ား အခန္းထဲမွထြက္လာၾကသည္။ ကုလားထုိင္ေရႊသံမ်ား၊ စကားေျပာသံမ်ား၊ ရယ္ေမာသံ မ်ား ဖံုးလႊမ္းေန သည္။ ပြင့္ေနသည့္ ထမင္းစားခန္း၏ တံခါးေပါက္ေဘးမွာ ရပ္ေနေသာ ေရာဘတ္ကို လွမ္းျမင္ ရပါသည္။
ဧည့္သည္ မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရန္ ေလွကားထစ္မ်ားအတုိင္း ျဖည္းညင္းစြာ ကၽြန္မ ဆင္းလာခဲ့ ပါေတာ့ သည္။
ကို ဆက္ဖတ္ရန္....

ကၽြန္မ၏ပထမဆံုးႏွင့္ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ မန္ဒါေလစံအိမ္ႀကီးတြင္ က်င္းပခဲ့ေသာ ပြတ္သဘင္ပြဲ ႀကီးအေၾကာင္းကို ျပန္စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ အခ်ဳိ႕အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေကာင္းစြာ မွတ္မိေနပါေသး သည္။
တီးဝုိင္း က မရပ္မနားတီးေနသည္။ ကၽြန္မႏွင့္ မသိကၽြမ္းေသာ မ်က္ႏွာေပါင္းမ်ားစြာကလည္း ပင္လယ္ျပင္ႀကီး လို က်ယ္ေျပာလြန္းလွပါသည္။ အတြဲေပါင္းမ်ားစြာတို႔သည္ စည္းခ်က္ႏွင့္ အညီ ေရြ႕လ်ား ရင္း တြဲ ကေနၾကသည္။

မက္ဇင္မ္ႏွင့္ ကၽြန္မက ေလွကားနားမွာ အတူယွဥ္ရပ္ၿပီး ေနာက္က် ၍ ေရာက္လာေသာ ဧည့္သည္မ်ား ကို ဆီးႀကဳိႏႈတ္ဆက္ေန ပါသည္။ လွည့္လည္ကရင္း ကၽြန္မတို႔အနားသို႔ ေရာက္လာၾကသည့္ အတြဲမ်ား က ကၽြန္မ ကို ၿပံဳးျပၾကပါသည္။ အားလံုး သည္အၿပဳံးမ်ဳိးခ်ည္း ျဖစ္ပါသည္။ လူအုပ္ထဲမွာ ဘီယက္ထရစ္ ကို လည္း ေတြ႕ရပါသည္။ သူ႔အတြဲ၏ လက္ေမာင္းေပၚမွေက်ာ္ၿပီး ကၽြန္မကို ေခါင္းညိတ္ျပပါသည္။ ကၽြန္မ ကို အားေပး သည့္ သေဘာျဖစ္ပါသည္။ သူ႔လက္ေကာက္ဝတ္မွ ျခဴကေလးမ်ားက တခၽြင္ ခၽြင္ျမည္ ေန ပါသည္။
ဖရင့္ က ၾကက္သားႏွင့္ ဝက္ေပါင္ေျခာက္ပန္းကန္ကို ကၽြန္မအတြက္ ယူလာေပးပါသည္။ ကၽြန္မ မစား ႏုိင္ ပါ။ ၿပီးေတာ့ ရွမ္ပိန္ခြက္ကိုကုိင္ၿပီး ကၽြန္မနားမွာ ရပ္ေနပါသည္။ ကၽြန္မ မေသာက္ခ်င္ပါ။
"ဒါေလး ေသာက္လုိက္ ပါ။ ေသာက္လုိက္ ရင္ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္" ဟု ဖရင့္က ညင္သာစြာေျပာပါ သည္။

ေသာက္ခ်င္စိတ္ မရွိေသာ္ လည္း သူ စိတ္ေက်နပ္ေအာင္ နည္းနည္းေသာက္လုိက္ပါသည္။ ပင္လယ္ ဓားျပ အဝတ္အစားႏွင့္ မ်က္လံုးတစ္ဖက္ကို ဖံုးထားသည့္ သူ႔႐ုပ္ကိုၾကည့္ရသည္မွာ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံုျဖစ္ေန သည္။ သူ႔အသက္ လည္း ပို၍အိုစာသြားသည္ဟု ထင္ရသည္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ယခင္က ကၽြန္မ မျမင္ခဲ့ ဖူးေသာ အေရးအေၾကာင္းကေလး မ်ားသည္ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚမွာ ျမင္ေတြ႕ေနရပါသည္။
ဖရင့္ သည္ အိမ္ရွင္တစ္ေယာက္ လို ဧည့္သည္မ်ားၾကားမွာ ဥဒဟို သြားလာလႈပ္ရွားေနပါသည္။ ဧည့္ သည္မ်ား သက္ေတာင့္သက္သာရွိေစရန္အတြက္ အရက္လိုအရက္၊ အစားလိုအစား၊ စီးကရက္လို စီးကရက္ စသည္ျဖင့္ ျဖည့္တင္းေပးေနပါသည္။ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ႏွင့္ သူ တြဲကေသာအခါ သူ႔ မ်က္ႏွာ က တည္တည္ႀကီးျဖစ္ေနပါသည္။ စိတ္ပါပံုမရပါ။ ထိုညက ကပြဲကို သူ မည္မွ် မုန္းတီး စက္ဆုပ္ ေၾကာင္း ကၽြန္မ လံုးဝေမးမၾကည့္ခဲ့ဖူးပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘယ္ေတာ့မွလည္း ကၽြန္မ သိႏုိင္ေတာ့ မည္ မဟုတ္ပါ။

တီးဝုိင္း က တီးၿမဲတီးေနသည္။ အတြဲေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔ကလည္း ကၿမဲကေနၾကသည္။ သူတုိ႔ကို ကၽြန္မ ေငးၾကည့္ေနမိ ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း သူတုိ႔ကို ကၽြန္မ မျမင္ပါ။ ကၽြန္မ၏စိတ္ထဲမွာလည္း သူတုိ႔ အေၾကာင္း မရွိပါ။

ကၽြန္မေဘးမွာ အ႐ုပ္လိုရပ္ေနသူထံသုိ႔ အာ႐ံုမ်ား ေရာက္ေနပါသည္။ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚမွ အၿပဳံးသည္ သူ႔ အၿပဳံး မဟုတ္ပါ။ မ်က္ႏွာဖံုးဖံုးထားသည့္ အၿပံဳးျဖစ္ပါသည္။ သူ၏မ်က္လံုးမ်ားသည္လည္း ကၽြန္မ ခ်စ္ ေသာ ကၽြန္မသိေသာသူ၏မ်က္လံုးမ်ား မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္မကို ၾကည့္ေသာ္လည္း သူ ျမင္ပံုမရပါ။ ခံစား ခ်က္ ကင္းမဲ့ေနေသာ ထိုမ်က္လံုးမ်ားသည္ ကၽြန္မ မသိႏုိင္ေသာ တစ္ေနရာဆီသုိ႔ လွမ္းၾကည့္ေနပံုရပါ သည္။ သူ႔အသည္းႏွလံုး မ်ား နာက်င္စြာ ခံစားခဲ့ရသည့္ ကၽြန္မ မေရာက္ႏုိင္ေသာ၊ ေဝမွ်ခံစားႏုိင္ျခင္း မရွိေသာ တစ္ေနရာ သို႔ ေရာက္ေနဟန္တူပါသည္။

ကၽြန္မကို သူ လံုးဝ စကားမေျပာပါ။ လံုးဝလည္း မတို႔မထိပါ။ အိမ္ရွင္ႏွင့္ အိမ္ရွင္မျဖစ္ေသာ သူႏွင့္ ကၽြန္မ သည္ အတူယွဥ္ၿပီး ရပ္ေနၾကသည္မွာ မွန္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ကၽြန္မတုိ႔ အတူတူရွိမေနၾက ပါ။
ဝတၱရား အရ ဧည့္သည္မ်ားႏွင့္ သူ ဆက္ဆံေနပံုကိုလည္း အကဲခတ္ၾကည့္ေနမိပါသည္။ ပထမ တစ္ ေယာက္ကို စကားလွမ္းေျပာလုိက္ပံု၊ ဒုတိယတစ္ေယာက္ကို လွမ္းေနာက္ေျပာင္လုိက္ပံု၊ တတိယ တစ္ ေယာက္ကို ၿပံဳးျပလုိက္ပံု၊ စတုတၳတစ္ေယာက္ကို ေအာ္ေခၚလုိက္ပံုမ်ားသည္ စက္႐ုပ္တစ္ခုလို အလုိအ ေလ်ာက္ လႈပ္ရွားေနျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္မမွတစ္ပါး မည္သူမွ် မသိႏုိင္ပါ။

"ခင္ဗ်ားဇနီးအတြက္ အဝတ္အစား အခ်ိန္မီေရာက္မလာဘူးလုိ႔ ၾကားရတယ္။ အပ္ခ်ဳပ္ဆုိင္ေတြဟာ ဒီအတုိင္း ခ်ည္းပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမလဲ တစ္ခါတုန္းက ႀကံဳၿပီးၿပီ"
သေဘၤာသား အဝတ္အစားဝတ္ဆင္ထားသူ တစ္ေယာက္ မက္ဇင္မ္ကို လာေျပာသည္။
"ဟုတ္ပါတယ္ဗ်ာ… မေတာ္တဆျဖစ္ရတာပါ"
မက္ဇင္မ္က အလုိက္သင့္ ျပန္ေျပာသည္။
ထိုအခ်ိန္မွာပင္ အခ်ဳိရည္ဖန္ခြက္ယူၿပီး ဖရင့္ ေရာက္လာသည္။
"မေသာက္ခ်င္ဘူး ဖရင့္… ကၽြန္မ ေရမငတ္ပါဘူး"
"ဘာျဖစ္ လုိ႔ မကတာလဲ…။ မကခ်င္ရင္ ခဏျဖစ္ျဖစ္ သြားထုိင္ေနလုိက္ပါလား။ ေဟာဟိုနားမွာ ထုိင္ခံုရွိ တယ္" ဟု ဖရင့္က ေျပာသည္။

"အခုလို မတ္တတ္ရပ္ေနရတာ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ကၽြန္မ မထိုင္ခ်င္ဘူး"
"စားစရာတစ္ခုခု ကၽြန္ေတာ္ ယူေပးရမလား…။ ဆင္းဒဝစ္ျဖစ္ျဖစ္၊ မက္မုန္သီးျဖစ္ျဖစ္ေလ…"
"ေနပါေစ… ကၽြန္မ ဘာမွမစားခ်င္ဘူး"
တီးဝုိင္း မွ ကႀကဳိးေျပာင္းသြားသည္။ ေျခသံုးလွမ္းစီလွမ္းၿပီး လွည့္ကာ ပတ္ကာ ကရေသာ ကႀကဳိး တီး ဝုိင္းျဖစ္သည္။
ကၽြန္မတုိ႔ အနား သို႔ ဘီယက္ထရစ္ ေရာက္လာျပန္သည္။ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚက မ်က္ႏွာဖံုးကို နဖူးေပၚသုိ႔ လွန္တင္ထားေခ်ၿပီ။ ဂ်ဳိင္းလ္စ္ မ်က္ႏွာေပၚမွာ ေဇာေခၽြးမ်ားျပန္ေနသည္။ ေစာေစာက သေဘၤာသားက အတြဲသစ္ႏွင့္ ကၽြန္မတုိ႔အနားသုိ႔ ေရာက္လာျပန္သည္။ ကၽြန္မအနားမွာ သူတုိ႔ ရပ္သည္။ အမ်ဳိးသမီးက အနက္ေရာင္ ကတၱီပါဝတ္႐ံုႀကီးကို ဝတ္ထားသည္။ သူ႔ကို ကၽြန္မ မသိပါ။
"ကၽြန္မ တုိ႔ဆီ ဘယ္ေတာ့ အလည္လာဦးမလဲ" ဟု သူက ငယ္ေပါင္းႀကီးေဖာ္မ်ားလို ေမးသည္။

"ဟုတ္ကဲ့ရွင္… မၾကာခင္ ေရာက္မွာပါ။ ဟိုတေလာကပဲ ကၽြန္မ ခင္ပြန္းနဲ႔အတူ ဒီ အေၾကာင္း ေျပာခဲ့ မိ ေသးတယ္" ဟု ကၽြန္မ ျပန္ေျပာပါသည္။ မည္သို႔မွ် အားမစုိက္ရဘဲ ၾကည့္ေကာင္းေအာင္ ဘာေၾကာင့္ မ်ား ႐ုတ္တရက္ ျပန္ေျပာလုိက္ႏုိင္ပါလိမ့္ဟု ကုိယ့္ဟာ ကုိယ္ ျပန္ေတြးေန မိပါသည္။ "ရွင့္ကို အဝတ္ခ်င္း မွားၿပီးပို႔လုိက္လုိ႔ဆို…" "ဟုတ္ပါတယ္ရွင္… ရယ္စရာေကာင္း တယ္ေနာ္…"
"အပ္ခ်ဳပ္ဆုိင္ေတြဟာ အတူတူခ်ည္းပါပဲ။ နည္းနည္းကေလးမွ စိတ္ခ်လုိ႔မရဘူး။ ဒါေပမဲ့ ရွင္ အခုဝတ္ ထားတဲ့ အျပာေရာင္ကေလးဟာ ရွင္နဲ႔သိပ္လုိက္တာပဲ။ ရွင္တုိ႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ ညစာစားဖုိ႔ ကၽြန္မတုိ႔ နန္း ေတာ္ကို ႂကြခဲ့ၾကပါဦး။ မေမ့ပါနဲ႔ေနာ္…" "ကၽြန္မတို႔ လာခ်င္ပါတယ္ရွင္…"

သူ ဘာကိုဆိုလိုတာပါလိမ့္။ ဘယ္ကိုလာရမယ္… ဘာနန္းေတာ္လဲ။ မင္းေဆြမင္းမ်ဳိးေတြကိုမ်ား ကၽြန္မ တို႔ ဧည့္ခံေန မိၿပီလား။ ထိုအမ်ဳိးသမီးသည္ သေဘၤာသားႏွင့္အတူကရင္း အေဝးသုိ႔ ထြက္သြားသည္။ သူ၏ ကတၱီပါဂါဝန္ႀကီးက ေကာ္ေဇာကို ဖုန္သုတ္သလို ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ဒရြတ္တုိက္ ပါသြား သည္။ ေနာက္ ရက္အေတာ္ၾကာမွ အိပ္မေပ်ာ္ေသာညတစ္ညတြင္ ထိုအမ်ဳိးသမီး သည္ ဂိုဏ္းအုပ္ႀကီး ၏ဇနီး ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္အမွတ္ရေတာ့သည္။
ဘယ္ႏွစ္နာရီေတြ ထိုးကုန္ၿပီလဲ ကၽြန္မ မသိေတာ့ပါ။ တစ္စတစ္စ အခ်ိန္ေတြ ကုန္ဆံုးလာသည္။ သည္ မ်က္ႏွာေတြ ကိုသာ ထပ္ခါတလဲလဲ ျမင္ေတြ႕ေနရသည္။ သည္ေတးသံေတြကိုသာ ထပ္ခါတလဲလဲ ၾကားေန ရသည္။ ကၽြန္မအနားသုိ႔ ဘီယက္ထရစ္ေရာက္လာၿပီး တိုးတိုးကေလး ေျပာသည္။

"မင္း ဘာျဖစ္လုိ႔ မထုိင္တာ လဲ… လူေသေကာင္႐ုပ္နဲ႔ တူေနၿပီ"
"ကၽြန္မ ေနေကာင္းပါတယ္" ဂ်ဳိင္းလ္စ္က ကၽြန္မအနားသုိ႔ ကပ္လာသည္။ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚမွာ လိမ္းျခယ္ ထားသည့္ မိတ္ကပ္မ်ားသည္ ေဇာေခၽြးမ်ားေၾကာင့္ အရည္ေပ်ာ္ကာ စီးက်ေနသည္။ သူ၏ အာရပ္ေစာ္ဘြားအဝတ္ႀကီး ကလည္း ေတာင့္ေတာင့္ႀကီးျဖစ္ေနသည္။
"ေဟာဟို ကုန္းေစာင္းက ေလွကားထစ္ေပၚကေနၿပီး မီးပန္းလႊတ္တာ သြားၾကည့္ရေအာင္…" ဟု ဂ်ဳိင္းလ္စ္ က ေျပာသည္။
ဒံုးက်ည္ျဖင့္ လႊတ္တင္လုိက္သည့္ မီးပန္းမ်ား ေကာင္းကင္မွာ ေပါက္ကြဲၿပီး ျပန္က်သြားသည္ကို ေလွ ကားထစ္ မ်ားေပၚမွ ကၽြန္မ ရပ္ၾကည့္ေနခဲ့သည္ကို မွတ္မိေနပါေသးသည္။ ေထာင့္တစ္ေနရာတြင္ အမ်ဳိး သားကေလး တစ္ေယာက္ႏွင့္ အၾကည္ဆုိက္ေနသည့္ ကလားရစ္ကို လွမ္းျမင္လုိက္ရပါသည္။ ေစာေစာ က မ်က္ရည္ ဒီးဒီးက်ခဲ့သည္ကို သူ ေမ့သြားေလၿပီ။

"ေဟး… ဒါမွ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတာကြ" ဂ်ဳိင္းလ္စ္၏ႀကီးမားေသာ မ်က္ႏွာႀကီးသည္ အေပၚသို႔ေမာ့ေန သည္။ သူ႔ပါးစပ္ႀကီး ကလည္း ဟၿပဲႀကီးျဖစ္ေနသည္။
"လာျပန္ၿပီေဟ့… ေနာက္မီးပန္းတစ္ခု။ က်ိတ္လုိက္ကြ… က်ိတ္လုိက္… ဒါမွ ေပ်ာ္စရာတကယ္ေကာင္း တဲ့ပြဲ" တဖ်စ္ဖ်စ္အသံျမည္ၿပီး ေကာင္းကင္သုိ႔ တက္သြားသည္။ ေကာင္းကင္မွာ ေပါက္ကြဲသံတစ္ခု ၾကားရ သည္။ ျမစိမ္းေရာင္ ၾကယ္ပြင့္ကေလးမ်ား ယုိဖိတ္က်လာသည္။ ပရိသတ္ႀကီးဆီမွ ဝမ္းသာ အားရေအာ္ သံမ်ားႏွင့္ လက္ခုပ္တီးသံမ်ား ေပၚထြက္လာသည္။
"ေအာင္မယ္ေလး… လွလုိက္တာေတာ္… ဟိုမွာၾကည့္စမ္း… ၾကည့္စမ္း… ဘယ္ေလာက္လွသလဲ။ ဟဲ့… ေသာက္ပလုတ္တုတ္… ဟိုဟာႀကီး မကြဲဘူးေတာ့။ သတိထားၾက။ တို႔ဘက္ကို က်လာၿပီ။ ေသခ်င္းဆိုး ေတြ… ဘယ္လိုမ်ား လုပ္လုိက္တာပါလိမ့္ေတာ္…" ဟု ေအာ္လုိက္သည့္ မိန္းမသံ တစ္ခုကိုလည္း ၾကား ရပါသည္။

ခန္းမႀကီးထဲမွ စံုတြဲေတြ အလွ်ဳိလွ်ဳိ အျပင္သုိ႔ ထြက္လာၾကသည္။ ျမက္ခင္းမ်ားေပၚမွာ လူေတြ မည္း မည္းလႈပ္ေန သည္။ မီးပန္းအေရာင္မ်ားက ေမာ့ထားသည့္ သူတုိ႔မ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွာ လင္းထိန္ေနသည္။
မီး႐ႈးမီးပန္း အေရာင္မ်ားေအာက္တြင္ မန္ဒါေလစံအိမ္ႀကီးသည္ အေရာင္ေတာက္ေန သည္။ ျပတင္း ေပါက္မ်ားမွာလည္း ထိန္ထိန္လင္းေနသည္။ ေနာက္ဆံုး မီးပန္းကို ပစ္တင္ၿပီးေသာ အခါ တြင္ မန္ဒါေလ စံအိမ္ႀကီး၏ပတ္လည္မွ ည၏အေရာင္သည္ အခါတိုင္းကဲ့သို႔ပင္ မွိန္သြားေလေတာ့သည္။ တစ္စံု တစ္ ေယာက္က ကၽြန္မကုိ ရွန္ပိန္အရက္ လာေပးပါသည္။ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ား စတင္ေမာင္းႏွင္သံ ကို ၾကားရ ၿပီ။

ဧည့္သည္ေတြ ျပန္စျပဳၾကၿပီဟု ကၽြန္မ ေတြးလုိက္မိပါသည္။ ယခုလို ဧည့္သည္မ်ား ျပန္ၾကသည့္အ တြက္ ဘုရားသခင္၏ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္ကို ေအာက္ေမ့သတိရလုိက္မိပါသည္။ အိမ္ထဲသို႔ ကၽြန္မ ျပန္ ဝင္ခဲ့ ပါသည္။ ဖရင့္ က တီးဝုိင္းကို အခ်က္လွမ္းျပေနသည္။ ဧည့္ခန္းႏွင့္ ခန္းမႀကီး အကူးစႀကႍတြင္ ကၽြန္မ မသိမသာ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ေဘးမွာ ကၽြန္မ ရပ္ေနမိသည္။ "အင္မတန္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ ပြဲႀကီးပါပဲဗ်ာ" ဟု သူက ေျပာသည္။
"ဟုတ္ကဲ့ရွင္…" "ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ စကၠန္႔တုိင္းမွာကို ေပ်ာ္ေနေတာ့တယ္" "ဝမ္းသာပါတယ္ရွင္"
"ဒီပြဲကိုမတက္ႏုိင္ လုိ႔ ေမာ္လီေတာ့ အႀကီးအက်ယ္ကို ေဒါသူပုန္ထေနေလရဲ႕" ဟု သူက ဆက္ေျပာ သည္။

"ဟုတ္ပါသလားရွင္…"
တီးဝိုင္း မွ ပြဲသိမ္းတီးလံုးေပၚထြက္လာသည္။ ကၽြန္မ၏ေဘးမွ ေယာက္်ားက ကၽြန္မ၏လက္တစ္ဖက္ကို ဆြဲကာ ေဝွ႕ယမ္းရင္း "ကုိင္း… လာၾကဗ်ဳိ႕… ဒီဘက္ကို တစ္ေယာက္လာ… ဟိုဘက္ကို တစ္ေယာက္ သြား…"ဟု သူက ေအာ္သည္။ လူေတြ ၿပံဳေရာက္လာၿပီး တစ္ေယာက္လက္ တစ္ေယာက္ဆြဲ ဝိုင္းႀကီး ပတ္ပတ္ ကခုန္ၾကသည္။ ပြဲသိမ္းသီခ်င္းကိုလည္း သံၿပဳိင္ဝိုင္းဆိုၾကသည္။ အက်ယ္ႏုိင္သမွ် အက်ယ္ ႏုိင္ဆံုး ဟစ္ေအာ္သီဆိုၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ၿပီးေတာ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ကၽြန္မထံလာၿပီး လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္သည္။
"ေနာက္လ ၁၄ ရက္ေန႔ ကၽြန္ေတာ့္တို႔ဆီမွာ ညစာလာစားၾကဖုိ႔ မေမ့ပါနဲ႔ေနာ္…" ဟု သူက ေျပာသည္။

"ဟုတ္ပါသလားရွင္…" ကၽြန္မက သူ႔ကို ေငးၾကည့္ေနသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း သဲသဲကြဲကြဲ ျမင္ရသည္ မထင္။ "မွန္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ… ခင္ဗ်ားေယာင္းမ ကလဲ ကတိေပးၿပီးပါၿပီ"
"ည ၈ နာရီခြဲ၊ ဝတ္စံုျပည့္ ညစားစားပြဲပါ။ အဲဒီက်ေတာ့မွာပဲ ေတြ႕ၾကေတာ့မယ္ေနာ္"
"ဟုတ္… ဟုတ္ကဲ့ပါရွင္" ကၽြန္မတုိ႔ကို ႏႈတ္ဆက္ရန္ ဧည္သည္မ်ား တန္းစီးေနၾကၿပီ။ မက္ဇင္မ္က အခန္း၏ဟိုဘက္ျခမ္းတြင္ ျဖစ္ သည္။ ကၽြန္မ၏မ်က္ႏွာေပၚမွာ အၿပံဳးကိုျပန္တင္ ရျပန္ၿပီ။ ေစာေစာ က ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့သည့္ အၿပံဳးကေလး ကို ၿပံဳးရျပန္ပါၿပီ။

"ႀကံဳခဲ့ဖူးသမွ်ထဲမွာေတာ့ အေကာင္းဆံုးညပါပဲခင္ဗ်ား…"
"ဝမ္းသာပါတယ္ရွင္"
"ႀကီးက်ယ္တဲ့ပြတ္သဘင္ပြဲႀကီးအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္"
"ဝမ္းသာပါတယ္ရွင္"
"ပြဲသိမ္းလုိက္ရတာ စိတ္မေကာင္းပါဘူးဗ်ာ…။ ဆက္ကေနၾကရဦးမယ္ဆိုရင္ေတာင္ မေမာႏုိင္ေအာင္ ပါပဲ"
"ဝမ္းသာပါတယ္ရွင္"
"သြားေတာ့မယ္ေနာ္…။ သိပ္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္"
"ဝမ္းသာပါတယ္ရွင္"

အဂၤလိပ္စကားမွာ "ဝမ္းသာပါတယ္ရွင္" ကလြဲၿပီး တျခားစကားလံုးမရွိေတာ့ဘူးလား။ တစ္ေယာက္လာ လည္း ဒီစကား။ ေနာက္တစ္ေယာက္ေတြ႕ျပန္ေတာ့လည္း ဒီစကားကိုသာ ေျပာေနရသည္။
ေခါင္းကေလး ညြတ္ေပးရသည္။ အၿပဳံးကေလး ၿပံဳးျပရသည္။ သည္အျပဳအမူေတြ အားလံုးကို သက္မဲ့ အ႐ုပ္တစ္႐ုပ္လို လုပ္ေနရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ကၽြန္မ၏မ်က္လံုးမ်ားကမူ မက္ဇင္မ္ကိုပဲ အာ႐ံုလွမ္း စုိက္ေနမိသည္။ စာၾကည့္ခန္းနားမွာ သူလည္း ဧည့္သည္ေတြႏွင့္ လက္မလည္ႏုိင္။
ခန္းမႀကီးထဲ မွာ တျဖည္းျဖည္း လူေတြပါးလာသည္။ စည္ကားသုိက္ၿမဳိက္ျခင္းမ်ားကား တစ္စတစ္စ ကုန္ဆံုး သြားေပၿပီ။ အျပင္မွာ ေရာင္ျခည္လည္း ေပၚစျပဳၿပီ။

ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းေပၚမွာရွိေသာ ဖရင့္ဆီသုိ႔ မက္ဇင္မ္ ဆင္းလုိက္သြားသည္။ ဘီယက္ထရစ္သည္ ကၽြန္မ ဆီ ေလွ်ာက္လာသည္။ တခၽြင္ခၽြင္ျမည္ေနေသာ သူ႔အဝတ္အစားမ်ားကို ဆြဲမလာသည္။
"ဒါႀကီးေတြ ကို တစ္စကၠန္႔ေလးေတာင္ ဆက္မဝတ္ထားခ်င္ေတာ့ဘူး။ မမလဲ မနားတမ္း ကလုိက္တာပဲ ဖတ္ဖတ္ေမာ သြားတာပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီည ပြဲကေတာ့ အရမ္းေအာင္ျမင္တာပဲ ညီမေလးရယ္"
"ဟုတ္လား…"
"ညီမေလး သြားအိပ္လုိက္ ဖို႔ ေကာင္းၿပီထင္တယ္။ မင္းကို ၾကည့္ရတာ ယဲ့ယဲ့ပဲက်န္ေတာ့တယ္။ တစ္ည လံုး မင္း မတ္တတ္ရပ္ေနတာ။ အမ်ဳိးသားေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္ၾကၿပီလဲ"
"ေဟာဟိုကားလမ္းေပၚမွာ…"
"ေကာ္ဖီ ကေလး ၾကက္ဥကေလး စားလုိက္ဦးမွကြယ္…။ ညီမေလးေရာ စားဦးမလား"

"ေတာ္ၿပီ မမ… မစားႏုိင္ေတာ့ပါဘူး"
"ဂါဝန္အျပာေလးနဲ႕ မင္း သိပ္ခ်စ္စရာေကာင္းတာပဲ။ လူတုိင္းက ခ်ီးမြမ္းၾကတယ္။ ဟိုကိစၥကိုလဲ ဘယ္ သူမွ မရိပ္မိၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္မပူနဲ႔ေနာ္…"
"ဟုတ္ကဲ့…"
"မမသာ ဆုိရင္ေတာ့ မနက္ျဖန္ အိပ္ေရးဝေအာင္ အိပ္ပစ္လုိက္မိမွာပဲ။ ေစာေစာမထနဲ႔။ မနက္စာကို အိပ္ခန္းထဲ မွာ ယူစား… ၾကားလား…"
"ဟုတ္ကဲ့ မမ" "ညီမေလး အေပၚတက္သြားၿပီလို႔ မက္ဇင္မ္ကို ေျပာလုိက္မယ္ေနာ္"
"ဟုတ္ကဲ့ မမ… ေျပာေပးပါရွင္"
"ေကာင္းၿပီ ညီမေလး… အိပ္ေရးဝေအာင္ အိပ္လုိက္"

ဘီယက္ထရစ္က ကၽြန္မကို ခပ္သြက္သြက္နမ္းလုိက္သည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ကၽြန္မ၏ပခံုးကို ပုတ္ သည္။ ၿပီးေတာ့ ထမင္းစားခန္းထဲသုိ႔ ဝင္သြားသည္။
ကၽြန္မ လည္း ေလွကားအတုိင္း အေပၚထပ္သို႔ တျဖည္းျဖည္း တက္လာခဲ့ပါသည္။ တီးဝိုင္းလည္း သိမ္း သြားၿပီ။ စီးကရက္တိုေတြလည္း ေနရာတကာမွာ ပ်ံ႕ေနသည္။ ကုလားထုိင္တစ္လံုး က ေျပာင္းျပန္လွန္ ေနသည္။ စႀကႍအတုိင္း တစ္လွမ္းခ်င္း ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ အျပင္မွာ အ႐ုဏ္ဦး၏ အေရာင္မ်ား တျဖည္းျဖည္း ႀကီးစိုးလာသည္။ ငွက္ကေလးမ်ားလည္း အိပ္တန္းထၾကၿပီ။
အဝတ္အစား လဲရန္ မီးမဖြင့္ေတာ့ပါ။ ပြင့္ေနေသာ ျပတင္းေပါက္မွ ေလေအးကေလး တိုးဝင္ေနသည္။ အခန္းထဲ မွာ ေမွာင္သြားေအာင္ ခန္းဆီးမ်ားကို ဆြဲခ်လုိက္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အ႐ုဏ္က်င္းသည့္ အေရာင္ သည္ ခန္းဆီးအစပ္မ်ားမွ တိုးဝင္ေနသည္။

ခုတင္ေပၚသုိ႔ တက္လာသည္။ ေျခေထာက္မ်ာ ေတာင့္ဆုိင္းေနသည္။ ေက်ာေတြ ရင္ေတြ လည္းေအာင့္ ေနသည္။ ပက္လက္လွန္ၿပီး မ်က္လံုးမ်ားကို မွိတ္ထားလုိက္သည္။ သန္႔ျပန္႔ေသာ အိပ္ရာခင္းေၾကာင့္ ေနသာ ထုိ္င္သာရွိသြားသည္။ ခႏၶာကုိယ္ ေနသာထုိင္သာရွိသြားသလို စိတ္နားေနခြင့္ ကိုလည္း ရယူခ်င္ စမ္းလွပါသည္။
ၿပီးေတာ့ ႏွစ္ႏွစ္ၿခဳိက္ၿခဳိက္ႀကီး အိပ္ေပ်ာ္သြားလိုပါသည္။
စကားေျပာသံမ်ားကို မၾကားလိုပါ။ ေတးဂီတသံမ်ားကို နားမေထာင္လိုပါ။ လူေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔၏မ်က္ႏွာ ပင္လယ္ျပင္ႀကီး ကို မျမင္ေတြ႕လိုပါ။ လက္ႏွစ္ဖက္ႏွင့္ မ်က္လံုးမ်ားကို ဖိထားလုိက္မိသည္။ သို႔ေသာ္ လည္း မျမင္ခ်င္၊ မၾကားခ်င္သည့္ အရာမ်ားကား ေပ်ာက္မသြား။

မက္ဇင္မ္ ဘယ္မွာေရာက္ေနသနည္းဟု ကၽြန္မ ေတြးၾကည့္ေနမိပါသည္။ ကၽြန္မေဘးမွာ သူ႔အိပ္ရာ သည္ သည္အတိုင္း ရွိေနသည္။ ေအးစက္ေနေပလိမ့္မည္။ ခဏၾကာလွ်င္ သည္အခန္းထဲမွာ ေန၏ အလင္းေရာင္ေတြ လႊမ္းမိုးလာေတာ့မည္။ ငွက္ကေလးမ်ားလည္း အိပ္တန္း ထၾကၿပီမို ႔ေတးဆိုေနၾကၿပီ။ ေတးဆိုသံမ်ား တစ္စတစ္စ ပိုမ်ားလာသည္။ တစ္စတစ္စ ပိုက်ယ္လာသည္။
ကၽြန္မ၏ အိပ္ရာေဘးရွိ နာရီကေလးက တစ္မိနစ္ၿပီး တစ္မိနစ္ ေရြ႕လ်ားေနသည္။ လက္တံသည္ ဒုိင္ ခြက္ထဲမွာ လွည့္ေနသည္။ နာရီကေလးကို ၾကည့္ေနမိပါသည္။ တစ္နာရီ ျပည့္သြားျပန္ေတာ့ ေနာက္ တစ္နာရီ အတြက္ ခရီးသစ္ကို ဆက္လက္ ခ်ီတက္ေနျပန္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ မက္ဇင္မ္ကား ျပန္မလာေသး။

အခန္း (၁၈)

ခုႏွစ္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္တြင္ ကၽြန္မ အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္ဟု ထင္ပါသည္။ တစ္ခန္းလံုး ေန၏ အလင္းေရာင္ေၾကာင့္ ထိန္ထိန္ေတာက္ေနသည္ကို ကၽြန္မ မွတ္မိေနပါေသးသည္။ ခန္းဆီး မ်ားက ေန ေရာင္ ကို တားဆီကာကြယ္ေပးထားႏုိင္စြမ္း မရွိေတာ့ပါ။
ႏွင္းဆီၿခံ ထဲမွ စားပြဲကုလားထုိင္မ်ားကို ေရႊ႕ေျပာင္းသယ္ယူေနၾကသံမ်ား ၾကားရသည္။ သစ္ပင္မ်ားေပၚ မွာ ခ်ိတ္ဆြဲ ထားသည့္ ေရာင္စံုမီးလံုးမ်ားလည္း သိမ္းဆည္းေနၾကၿပီ။ မက္ဇင္မ္၏အိပ္ရာကား သည္ အတုိင္း ရွိေနသည္။ အိပ္ရာေပးမွာ ကၽြန္မ ကန္႔လန္႔ျဖတ္အိပ္ေနမိသည္။ မ်က္လံုးမ်ားကို လက္ႏွင့္ အုပ္ ထားမိသည္။
ကၽြန္မ အိပ္ရာမွႏိုးသည့္ အခ်ိန္သည့္ ဆယ့္တစ္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ ရွိေလၿပီ။ ကလားရစ္လည္း ကၽြန္မ အိပ္ေပ်ာ္ေနတုန္း အသံမၾကားေအာင္ဝင္လာခဲ့ၿပီးၿပီ။ အိပ္ရာေဘးမွာ လက္ဖက္ရည္ပြဲ ျပင္ေပးသြားၿပီး ၿပီ။ ည က ကၽြန္မ ခၽြတ္ထားခဲ့ သည့္ အဝတ္အစားမ်ားကိုလည္း သိမ္းဆည္းေပးသြားၿပီးၿပီ။

အခ်ိန္တိုေတာင္းေသာ္လည္း ကၽြန္မ ႏွစ္ႏွစ္ၿခဳိက္ၿခဳိက္ အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလးလံ ထိုင္းမႈိင္းေန သည္။ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ရင္း ဘာမွ်မရွိသည့္ အုတ္နံရံႀကီးကို ေငးၾကည့္ေနမိသည္။ ဘယ္သူမွ် မရွိေသာ မက္ဇင္မ္၏အိပ္ရာက ကၽြန္မကိုတုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားေစပါသည္။ မေန႔ညက ျဖစ္ ပ်က္ခဲ့ရသည္ မ်ားကိုလည္း ျပန္လည္ အမွတ္ရေစပါသည္။ သူ လံုးဝ ျပန္အိပ္ပံုမေပၚ။ သူ၏ညဝတ္ အက်ႌ မွာ သည္အတုိင္းရွိေနသည္။
လက္ဖက္ရည္လာပို႔သည္ ကလာၚရစ္က ဒါေတြက ျမင္သြားၿပီး ဘယ္လိုမ်ား ထင္သြားေလမည္နည္း ဟု ေတြးေနမိသည္။ မက္ဇင္မ္ ျပန္မအိပ္သည့္အေၾကာင္း ကလားရစ္က အျခားအိမ္ေဖာ္မ်ားကို ေျပာျပ လုိက္ၿပီေလာ။ အိမ္ေဖာ္ေတြအခ်င္းခ်င္း သည္အေၾကာင္းကို ေျပာဆိုေနၾကၿပီေလာ။ ေျပာေတာ့ေရာ ဘာျဖစ္ ရဦးမည္နည္း။ သည္လိုအတင္းအဖ်င္း ေျပာၾကသည့္အတြက္ ကၽြန္မက ဘာေၾကာင့္ စိတ္ထိ ခုိက္ေန ရသနည္း။ အတင္းအဖ်င္း အေျပာခံရမည္ကို ဘာေၾကာင့္ ဒါေလာက္ေတာင္ ကၽြန္မ မုန္းတီး စက္ဆုပ္ေနမိ သနည္း။

မေန႔ညတုန္းက အိပ္ခန္းထဲမွာ ပုန္းမေနေတာ့ဘဲ ဂါဝန္အျပာကေလး ေကာက္ဝတ္ၿပီး ေအာက္ထပ္သို႔ ကၽြန္မ ဆင္းသြားျခင္းသည္ ထိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ သတၱိရွိလြန္းေသာေၾကာင့္ မဟုတ္ပါ။ မက္ဇင္မ္ မ်က္ႏွာပ်က္မွာ စိုးေသာေၾကာင့္ ဆင္းသြားျခင္းလည္းမဟုတ္ပါ။ ဘီယက္ထရစ္ အလိုဆႏၵ ကို ျဖည့္စြမ္းသည့္အေနျဖင့္ ဆင္းသြားျခင္းလည္းမဟုတ္ပါ။ မန္ဒါေလစံအိမ္ႀကီး၏အစဥ္အလာကို ထိန္း သိမ္းသည့္ အေနျဖင့္ ဆင္းသြားျခင္းလည္းမဟုတ္ပါ။

မက္ဇင္မ္ႏွင့္ ကၽြန္မ စကားမ်ားထားသည္ဟု လူေတြထင္မွာစိုးေသာေၾကာင့္ ဆင္းသြားျခင္းသာျဖစ္ပါ သည္။ သူတုိ႔ အိမ္ျပန္သြားၾကေသာအခါ…
"သူတုိ ႔ႏွစ္ေယာက္ အဆင္မေျပၾကပါဘူး။ ေယာက္်ားလုပ္တဲ့လူလဲ နည္းနည္းကေလးမွ စိတ္မခ်မး္သာ ဘူး လုိ႔ ၾကားရတယ္" ဆိုတာမ်ဳိး ေျပာမွာစိုးေသာေၾကာင့္သာ ကၽြန္မ ဆင္းသြားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္မ ၏ အနည္းငယ္မွ်သာ ရွိေသာ ဂုဏ္သိကၡာကို အသေရဆည္သည့္အေနျဖင့္ ဆင္းသြားျခင္း သာ ျဖစ္ပါသည္။
လက္ဖက္ရည္ေသာက္ေန ရင္း ကၽြန္မ မ်ားစြာစိတ္ထိခုိက္မိပါသည္။ သည္မန္ဒါေလစံအိမ္ႀကီးထဲမွာပဲ မက္ဇင္မ္ က တစ္ေနရာ၊ ကၽြန္မက တစ္ေနရာ ေနလုိ႔ရမည္ဆိုလွ်င္ ေနခ်င္ပါသည္။

ကၽြန္မတုိ ႔ႏွစ္ေယာက္ အဆင္မေျပျဖစ္ေနေၾကာင္း လူေတြမသိလွ်င္ ေတာ္ပါၿပီ။ ကၽြန္မအေပၚမွာ သူ မၾကင္နာ လွ်င္ ေနပါေစေတာ့။ ကၽြန္မကို ဘယ္ေတာ့မွ မနမ္းခ်င္လွ်င္လည္း ေနပါေစေတာ့။ မေျပာမျဖစ္ သည့္စကား မွ လြဲ၍ ဘာစကားမွ် မေျပာခ်င္လွ်င္လည္း ေနပါေစေတာ့။ သည္အေၾကာင္းကို အျပင္လူ ေတြ လံုးဝမသိလွ်င္ ကၽြန္မ ခံႏုိင္ရည္ရွိပါသည္။ သည္အေၾကာင္းမ်ားကို ကၽြန္မတုိ ႔ႏွစ္ေယာက္တည္း သာ သိေနသည္ဆိုလွ်င္ ေတာ္ပါၿပီ။ သည္သတင္းေတြ ျပင္ပသုိ႔ မေပါက္ၾကားေအာင္ အိမ္ေဖာ္မ်ား ကို လာဘ္ထိုးရလွ်င္လည္း ထိုးရပါေစေတာ့။
ေလာကႀကီး တြင္ အိမ္ေထာင္ေရး မသာယာျခင္းေလာက္ ရွက္စရာေကာင္းသည္မွာ မရွိေတာ့။ ေအာက္ တန္းက်သည္ မွာ မရွိေတာ့။ ယခုေတာ့ မေန႔ညက အျဖစ္အပ်က္မ်ားေၾကာင့္ ကၽြန္မ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္ နားလည္ခဲ့ ပါၿပီ။

ဆက္ရန္
.

No comments: