Saturday, May 26, 2012

အေထာက္ေတာ္ လွေအာင္ ဘာသာျပန္ ရဘက္ကာ, အပိုင္း (၂၂)

 ကၽြန္မက ခပ္ေပါ့ေပါ့ပင္ ေျပာလိုက္မိျပန္ပါသည္။
”အထဲ ကို ကၽြန္မ ဝင္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ဂ်က္စ္ပါကိုခ်ည္ဖို႔ ႀကိဳးဝင္ရွာတာေလ…. ပန္းကန္ေတြက ဂ်ီး လက္ေလးသစ္ ျဖစ္ေနၿပီ။ စာအုပ္ေတြလဲ ပ်က္စီးစျပဳေနၿပီ။ ဘာေၾကာင့္ တစ္ခုခု မလုပ္တာ လဲ ဟင္ ႏွေမ်ာ စရာ…” သူ ခ်က္ခ်င္းျပန္ေျဖမည္မဟုတ္ေၾကာင္း ကၽြန္မသိပါသည္။ ခါးကုန္းၿပဓီး သူ႔ဖိနပ္ႀကိဳး ကို ျပင္ခ်ည္ေန သည္။ ကၽြန္မ က ခ်ံဳတစ္ခုမွ သစ္ရြက္တစ္ရြက္ကို ခူးၿပီး ၾကည့္ေန ဟန္ေဆာင္ လိုက္သည္။
ကို ဆက္ဖတ္ရန္..........

"မက္ဇင္မ္ က တစ္ခုခုလုပ္ခ်င္ရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာမွာပါ"ဟု ျပန္ေျပာသည္။ ဖိနပ္ႀကိဳးႏွင့္ အလုပ္ ရႈပ္ ေနဆဲပင္ ျဖစ္သည္။
"အဲဒါေတြအားလံုး ရဘက္ကာရဲ႕ ပစၥည္းေတြလား"
"ဟုတ္ပါတယ္" သစ္ရြက္ကေလးတစ္ရြက္ကို လႊင့္ပစ္လိုက္ၿပီး ေနာက္တစ္ရြက္ ထပ္ခူးကာ လက္ထဲမွာ ခ်ာလပတ္ လွည့္ေနမိသည္။
"အဲဒီတိုက္ကေလး ကို ရဘက္ကာက ဘာအတြက္သံုးတာလဲဟင္….. အထဲမွာ အိမ္ေထာင္ ပရိေဘာဂ ေတြ အျပည့္အစံု ရွိေနသလုိပဲ။

အျပင္ ကေနၾကည့္ေတာ့ ေလွထားတဲ့ ေလွအိမ္ကေလးလို႔ ထင္ရတယ္"
"အမွန္ ကေတာ့ ေလွအိမ္ပါပဲ။ အဲ…အဲ… ေနာက္ပိုင္းမွာ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးက အခုလိုျဖစ္ သြားေအာင္ ျပင္ဆင္ပစ္လိုက္တယ္ေလ။ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ေတြ အိမ္ေထာင္ပရိေဘာဂေတြ ထည့္ထား လိုက္ တယ္"
သူ႔ေလသံ ေျပာင္းသြားျပန္၏။ မေနတတ္ မထိုင္တတ္သည့္ ေလသံမ်ိဳး။ မေျပာလုိဘဲႏွင့္ ခက္ခက္ ခဲခဲ ေျပာရသည့္ေလသံမ်ိဳး။ သည္အေၾကာင္းအရာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မပတ္သက္လို သည့္ ေလသံ မ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။
"အဲဒီအမ်ိဳးသမီး" ဟု ေခၚလိုက္ပံုကလည္း ရယ္စရာပင္ ေကာင္းေသးေတာ့သည္။ ”ရဘက္ကာ”ဟု လည္းေကာင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ "မစၥက္ဝင္းတား"ဟု လည္းေကာင္း ေခၚလိမ့္မည္ဟု ကၽြန္မ ေတြးထင္ထားမိ ပါသည္။ "အဲဒီကို ဧည့္သည္ေတြ ဘာေတြေရာ သူဖိတ္တတ္သလားဟင္"
"ဖိတ္ ပါတယ္။ လာသာတဲ့ညေတြ မွာ ေပ်ာ္ပဲြစားထြက္တာတို႔…. ဘာတို႔လိုဟာမ်ိဳးေလ"
ကၽြန္မတို ႔ႏွစ္ေယာက္ ရင္ေပါင္တန္းၿပီး ဆက္ေလွ်ာက္ေနၾကသည္။ ေတးသြားကေလးတစ္ခုကိုလည္း ကၽြန္မ က ညည္းျမဲညည္းေနသည္။

"အင္း.. သိပ္ေပ်ာ္စရာေကာင္းမွာပဲေနာ္.. လေရာင္ေအာက္မွာ ေပ်ာ္ပဲြစားထြက္ရတာ သိပ္ေပ်ာ္ စရာ ေကာင္း မွာပဲ။ ရွင္ေရာ သြားေလ့သြားထ ရွိသလား" ကၽြန္မ၏ ေလသံက ရႊင္ျမဴးလာသည္။
"တစ္ခါႏွစ္ခါေလာက္ ေရာက္ဖူးပါတယ္"
စိတ္မပါဘဲ သူေျပာေနရသည္ကို ကၽြန္မ သတိျပဳမိပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေန လိုက္သည္။  "ဆိပ္ကမ္းမွာ ေဗာ္ယာေလးတစ္ခုေတြ႕တယ္။ ဘာလုပ္တာလဲဟင္.. "
"အဲဒီမွာ ရြက္သေဘၤာကို ေက်ာက္ခ်ၿပီး ကပ္ထားတတ္တယ္" "ဘာရြက္သေဘၤာလဲ"
"အဲဒီအမ်ိဳးသမီးရဲ႕ ရြက္သေဘၤာ" ထူးျခားသည့္ စိတ္အားထက္သန္မႈမ်ားကို ကၽြန္မ ခံစားရပါသည္။ ကၽြန္မ ေမးခ်င္ သည့္ ေမးခြန္းမ်ားကို ဆက္လက္ ေမးျမန္ရပါေတာ့မည္။ သည္အေၾကာင္းကို သူ မေျပာ ခ်င္ပါ။ ဒါကိုလည္း ကၽြန္မ သိပါ သည္။ သူ႔အတြက္ ကၽြန္မ စိတ္မေကာင္းပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ဆက္ေမးရ ပါေတာ့မည္။ ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ မေနႏိုင္ေတာ့ပါ။

"ဘယ္လိုျဖစ္ခဲ့တာလဲဟင္… ရြက္တိုက္သြားရင္း သူေရနစ္ၿပီး ေသဆံုးခဲ့ရတာ အဲဒီရြက္သေဘာၤလား"
"ဟုတ္ ပါတယ္။ ေစာင္းေမွာက္ၿပီး ျမဳပ္သြားတာ။ အမ်ိဳးသမီးက သေဘၤာေပၚကေန က်သြားတယ္"
"သေဘၤာ က ဘယ္အရြယ္ေလာက္ရွိသလဲ" "သံုးတန္ေလာက္ရွိတယ္။ ေကဗင္အခန္းေသးေသးကေလး တစ္ခုလဲပါတယ္" "ဘာျဖစ္လို႔ ေမွာက္သြားရတာလဲ" ”ပင္လယ္ေအာက္ထဲမွာ ရုတ္ တရက္ ေလဆင္ႏွာေမာင္း တိုက္ လိုက္တာမ်ိဳး ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္”
စိမ္းျပာေနေသာ ပင္လယ္ျပာ ကို စိတ္ကူးၾကည့္မိပါတယ္။ ေလဆင္ႏွာေမာင္းက ရုတ္တရက္ က်လာၿပီး ဇိမ္ခံရြက္ သေဘၤာကို ေစာင္းေမွာက္ပစ္လိုက္တာ လႊင့္ထားသည့္ ရြက္ကလည္း ပင္လယ္ေရ မ်က္ႏွာျပင္ ေပၚတြင္ ျပားခ်ပ္သြားေလသည္လား။

”ဘယ္သူကမွ သြားမကယ္ႏိုင္ၾကဘူးလား”
”သေဘၤာနစ္သြားတာ ဘယ္သူမွ မျမင္ဘူး။ အဲဒီအမ်ိဳးသမီး ထြက္သြားတာလဲ ဘယ္သူမွ မသိလိုက္ ဘူး” ဟု သူက ျပန္ေျဖသည္။
သူ႔ကို လွည့္မၾကည့္မိေအာင္ ကၽြန္မ အထူးသတိထားေနရပါသည္။ လွည့္ၾကည့္လွ်င္ ကၽြန္မမ်က္ႏွာေပၚ မွ အံ့ၾသေသာ အမူအရာကို သူျမင္သြားေပလိမ့္မည္။ ၿပိဳင္ပဲြဝင္ၾကရင္း နစ္သြားျခင္းျဖစ္သည္ဟုသာ ယခင္ က ကၽြန္မထင္ထားခဲ့သည္။ တျခား ရြက္ေလွမ်ားလည္း ရွိမည္။ ကားရစ္ဘက္က ရြက္ေလွမ်ား လည္း ဝင္ၿပိဳင္ မည္။ ပဲြၾကည့္ပရိသတ္ကလည္း ကမ္းေပၚမွ လည္းေကာင္း၊ ေရကာတာေပၚမွ လည္း ေကာင္း၊ ေက်ာက္ေဆာင္မ်ားေပၚမွ လည္းေကာင္း ၾကည့္ရႈေနၾကမည္။ ထိုသို႔သာ ကၽြန္မ ထင္ခဲ့သည္။ ယခုလို ပင္လယ္ေအာ္ထဲမွာ အေဖာ္လံုး၀မပါဘဲ သူတစ္ေယာက္တည္း သေဘၤာနစ္ကာ ကြယ္လြန္ သြားရသည္ ကို လံုးဝမသိခဲ့။

”အိမ္က လူေတြ သိဖို႔ ေကာင္းတာေပါ့ေနာ္”
”မသိႏိုင္ဘူး။ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးက မၾကာခဏ တစ္ေယာက္တည္း ထြက္သြားေလ့ ရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ညဘက္ ဆိုရင္လဲ သူျပန္လာခ်င္တဲ့ အခ်ိန္မွ ျပန္လာတာ။ အိမ္ကိုမျပန္ဘဲ ကမ္းေျခက တိုက္ကေလး မွာပဲ အိပ္ခ်င္ လဲ အိပ္ေနတတ္တယ္” ”စိတ္လႈပ္ရွားၿပီး အေၾကာက္လြန္သြားတာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ထင္ပါရဲ႕ေနာ္…” ”ဘယ္ကိစၥ မွာျဖစ္ျဖစ္ စိတ္လႈပ္ရွားတတ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီး မဟုတ္ပါဘူး။ စိတ္လႈပ္ရွားၿပီး အေၾကာက္ လြန္တတ္ တဲ့ မိန္မမ်ိဳးလဲ မဟုတ္ပါဘူး” ”ဟို….ဟို သူ တစ္ေယာက္တည္း ဒီလိုထြက္သြားတတ္တာကို မက္ဇင္မ္က မတားဘူးလား” ”ဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မသိပါဘူး” ဟု တိုတို တုတ္တုတ္ ျပန္ေျဖသည္။

တစ္ေယာက္ေယာက္ အေပၚမွာ သူ သစၥာေစာင့္ထိန္းေနေၾကာင္း ကၽြန္မအကဲခတ္မိလိုက္ ပါသည္။ မက္ဇင္မ္ ကို ျဖစ္ျဖစ္၊ ရဘက္ကာကိုျဖစ္ျဖစ္၊ သစၥာေစာင့္ထိန္းေနျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ သို႔တည္းမ ဟုတ္ သူ႔ကိုယ္သူ သစၥာျပန္ရွိေနျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သူ႔အမူအရာ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနသည္။ ဘာ ေၾကာင့္ ဆိုသည္ ကိုေတာ့ ကၽြန္မ မေျပာတတ္ပါ။
”သေဘၤာနစ္သြားၿပီ တဲ့ေနာက္ ကမ္းဘက္ကို ျပန္ကူးဖို႔ ႀကိဳးစားရင္ ေရနစ္သြားရတာနဲ႔ တူပါတယ္ေနာ”
”ဟုတ္ပါတယ္” ဇိမ္ခံရြက္သေဘၤာကေလး ေလဆင္ႏွာေမာင္းမိၿပီး နစ္သြားပံုကို စိတ္ကူးျဖင့္ ကၽြန္မ စဥ္းစား ၾကည့္ေန မိပါသည္။ ကမ္းေျခႏွင့္လည္း အေတာ္ေဝးေပလိမ့္မည္။ ပင္လယ္ေအာ္ ထဲမွာ ေမွာင္ပိန္းေနေပ လိမ့္ မည္။ ထိုအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ေလဆင္ႏွာေမာင္းက ၿဗဳန္းကနဲ ေဆာင့္တိုးူလိုက္ၿပီး သေဘၤာကေလး ကို ႏွစ္ပစ္ လိုက္ျခင္း ျဖစ္ေပမည္။

”အဲဒီလိုျဖစ္ၿပီး ဘယ္ေလာက္ၾကာမွ အေလာင္းျပန္ေတြ႕သလဲ”
”ႏွစ္လေလာက္ၾကာမွ”
ႏွစ္လ၊ ေရနစ္ေသဆံုးသြားၾကသည့္ အေလာင္းမ်ားကို ႏွစ္ရက္ၾကာလွ်င္ ျပန္ေတြ႕သည္ဟု ကၽြန္မ ထင္ခဲ့ သည္။ ဒီေရႏွင့္ အတူ ကမ္းေပၚ သို႔ အေလာင္းမ်ား ေရာက္လာတတ္သည္ဟု ကၽြန္မ ထင္သည္။
”အေလာင္း ကို ဘယ္မွာ ေတြ႕တာလဲ”
”အက္ခ်္ကြန္ဘီနားမွာ… ေရလက္ၾကားအထက္ပိုင္း မိုင္ငါးဆယ္အကြာေလာက္မွာ ရွိတယ္”
ကၽြန္မ ခုနစ္ႏွစ္ သမီးေလာက္တုန္းက ေက်ာင္းပိတ္ရက္တြင္ အက္ခ်္ကြန္ဘီသို႔ အလည္သြားခဲ့ပါ သည္။ အလြန္ႀကီးမား က်ယ္ျပန္႔သည့္ ပင္လယ္ကမ္းေျချဖစ္သည္။ ဆိပ္ခံတံတားတစ္ခု ရွိသည္။ ျမည္းေတြ လည္း ရွိသည္။ ေသာင္ျပင္ေပၚမွာ ကၽြန္မ ျမည္းေလွ်ာက္စီးခဲ့ရသည့္ အေၾကာင္းမ်ားကို မွတ္မိပါသည္။

”ႏွစ္လေလာက္ၾကာမွဆိုေတာ့ သူျဖစ္ေၾကာင္း ဘယ္လုိလုပ္ သိသလဲ။ ဘယ္လိုလုပ္ ေျပာႏိုင္မလဲ”
ထိုသို ႔ေမးရင္း စကားတစ္ခြန္းေျပာမည္ႀကံတိုင္း တံု႔ဆိုင္းဆိုင္း ျဖစ္ေနသည့္ သူ႔အျဖစ္ကို ကၽြန္မ စဥ္းစား ေနမိပါသည္။ စကားလံုးကို ေရြးခ်ယ္ေနျခင္းလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ရဘက္ကာအတြက္ ကာကြယ္ေနျခင္း လား၊ ဒါမွမဟုတ္ သည္အေၾကာင္းေတြ ျပန္ေျပာင္းေျပာရသျဖင့္ စိတ္ ထိခိုက္ေနျခင္း လား။
”အက္ခ်္ကြန္ဘီ ကို မက္ဇင္မ္ လိုက္သြားၿပီး ရဘက္ကာအေလာင္း ဟုတ္ေၾကာင္း အတည္ျပဳခဲ့တာပါ”
သည္ အေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဘာမွ် ဆက္မေမးခ်င္ေတာ့သည့္ စိတ္ ခ်က္ခ်င္းဝင္လာပါသည္။ သည္ လိုေမးခြန္းေတြ ဆက္တိုက္ေမးလိုက္မိသည့္အတြက္လည္း ကၽြန္မကိုယ္ ကၽြန္မ ျပန္ ၿပီး ေအာ့ ႏွလံုးနာ မိသည္။ သူတစ္ပါး ဒုကၡေရာက္သည္ကို ေဘးမွေန၍ ဝမ္းသာ အားရ ျဖစ္ေနသည့္သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေနသည္။

ထို႕ေၾကာင့္လည္း ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ ရြ႕႔ံမုန္းမိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္မေမးသည့္ ေမးခြန္း မ်ားက ကၽြန္မ၏ အဆင့္အတန္းကို ေအာက္သို႔ ဆဲြခ်ေနသလို ျဖစ္ေနသည္။ ရွက္စရာေကာင္းလွ သည္။ ဖရင့္ခေရာ္ေလ က ကၽြန္မအေပၚမွာ အထင္ေသး အျမင္ေသး ျဖစ္ေတာ့မည္။
”ရွင္တို႔ အားလံုး အင္မတန္ စိန္မခ်မ္းမသား ျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့ အခ်ိန္ပဲေပါ့ေနာ္.. အေဟာင္းေတြ အသစ္ ျပန္ျဖစ္ေစခ်င္ လို႔ ဒီေမးခြန္းေတြ ေမးတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကမ္းေျခက တိုက္ကေလးကို တစ္ခုခု လုပ္ရရင္ ေကာင္းမလားလို႔ ေတြးမိရာက စကားစပ္မိသြားတာပါ။ အိမ္ေထာင္ပရိေဘာဂေတြအားလံုး ပ်က္စီး ကုန္ ၿပီး ႏွေမ်ာစရာ ေကာင္းပါတယ္” ကၽြန္မက ခပ္သြက္သြက္ ေျပာျပလိုက္မိေသးသည္။

သူက ဘာမွ်ျပန္မေျပာပါ။ ကၽြန္မလည္း မေနတတ္ မထိုင္တတ္ျဖစ္လာပါသည္။ ကမ္းေျခက တိုက္က ေလးကို တစ္စံုတစ္ရာ ျပဳျပင္ခ်င္သည့္အတြက္ သည္ေမးခြန္းေတြ ေကာက္ေမးေန သည္ဆိုျခင္း မွာ ဘာမွ်မဆိုင္ေၾကာင္း သူေတြးမိေတာ့မည္။ ယခုေတာ့ သူ ႏႈတ္ပိတ္သြားၿပီ။ ကၽြန္မကို အံ့ၾသ ထိတ္လန္႔သြားေသာေၾကာင့္ ႏႈတ္ပိတ္သြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ က်ီး ဘုတ္ရိုေသ၊ ဘုတ္က်ီးရိုေသသေဘာျဖင့္ ဆက္ဆံခဲ့ၾကသည္။ မိတ္ေဆြရင္းအျဖစ္ ဆက္ဆံခဲ့ၾကသည္။ သူ႔ ကိုလည္း ကၽြန္မဘက္အျဖစ္ ထင္မွတ္ခဲ့သည္။ အခုေတာ့ ဒါေတြအားလံုး ပ်က္စီးသြားၿပီ။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ ကပင္ ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မ အေပၚမွာ ဟိုတုန္းကလို သူ သေဘာထားႏိုင္ေတာ့ မည္ မဟုတ္။

”ေဟာဒီ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းကေလးက ေတာ္ေတာ္ရွည္တယ္ေနာ္။ ဒီလမ္းကိုျမင္တိုင္း ကရင္းမ္ပံုျပင္ ထဲမွာ ေတာလမ္းကေလးကို သြားသတိရတယ္။ မင္းသားကေလးက အဲဒီေတာလမ္းကေလးေပၚမွာ မ်က္စိလည္ လမ္းေပ်ာက္ သြားတာေလ… သိတယ္မဟုတ္လား၊ ဒီလမ္းက ထင္တာထက္ ပိုရွည္တယ္။ သစ္ပင္ေတြ ကလဲ အုပ္ဆိုင္းၿပီး သိပ္က်ပ္္ညပ္လြန္းတယ္”
”ဟုတ္ပါတယ္…. တစ္မ်ိဳးထူးတာေပါ့ေလ”
သူ႔ အမူအရာ ကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ေနာက္ထပ္ ကၽြန္မဆက္ေမးမည့္ ေမးခြန္းမ်ားကို သတိႏွင့္ သူ ေစာင့္ထိန္းေနေၾကာင္း သိသာပါသည္။ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ၾကားက အဆင္မေျပမႈႀကီးမွာ သိသာ ထင္ရွားေန သည္။ ကၽြန္မ အရွက္ကဲြခ်င္လည္း ကဲြပါေစေတာ့။ သည္အေျခအေနႀကီးကိုေတာ့ တစ္မ်ိဳး တစ္ဖံု ေျပာင္းလဲပစ္ရေပေတာ့မည္။

”ဖရင့္….” ကၽြန္မက တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားစြာျဖင့္ ေခၚလိုက္ပါသည္။ ”ရွင္ ဘာေတြစဥ္းစားေနတယ္ဆို တာ ကၽြန္မသိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ အခုန ေမးခြန္းေတြ ကၽြန္မေမးေနတယ္ဆိုတာ ရွင္ နားမလည္ႏိုင္ ဘူးမဟုတ္လား။ ကၽြန္မစိတ္ဟာ မသန္႔ရွင္းဘူး… စပ္စပ္စုစုႏိုင္တယ္လို႔ ရွင္ ထင္သြားၿပီ မဟုတ္လား။ တကယ္ ကေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ပါဘူးေနာ္။ ကၽြန္မကိုယံုပါ။ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာ တစ္မ်ိဳးခံစားေနရပါတယ္။
”ေဟာဒီ မန္ဒါေလမွာ ေနရတာ ကၽြန္မအဖို႔ မေနတတ္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ အားလံုးဟာ ကၽြန္မအတြက္ စိမ္းေန တယ္။ ဒီလိုပတ္ဝန္းက်င္မ်ိဳးမွာလဲ ကၽြန္မ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့ရတာ မဟုတ္ပါဘူးရွင္… အခုေတာ့ အျပန္ အလွန္ သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ အိမ္နီးနားခ်င္း အိမ္ေတြကို ကၽြန္မ သြားလည္ရပါတယ္။ အခု ေန႔ခင္း သြားလည္ ခဲ့ရတာမ်ိဳးေပါ့။ ဒီလိုသြားလည္တိုင္း လူေတြက ကၽြန္မကို ေျခဆံုးေခါင္းဖ်ားၾကည့္ၾကတယ္။ ဘာေၾကင့္ ၾကည့္သလဲဆိုတာ ကၽြန္မသိပါတယ္ရွင္။

သူတို႔က ကၽြန္မကို ေျခဆံုးေခါင္းဖ်ားၾကည့္ အကဲခတ္ၿပီး မက္ဇင္မ္အဖို႔ ဘာမ်ားမက္ေမာစရာ ေကာင္း တာရွိသလဲ လို႔ သူတို႔ခ်င္း ေျပာေနၾကမွာကို ကၽြန္မ ေတြးေနမိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဖရင့္… ကၽြန္မ ကိုယ္ကၽြန္မ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။ သံသယေတြလဲ ဝင္လာတယ္။ မက္ဇင္မ္နဲ႔ငါ လံုးဝလက္မ ထက္သင့္ခံဘူး ဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳးေပၚလာပါတယ္။ ဒီအေတြးေပၚလာတဲ့အခါမွာ ကၽြန္မ သိပ္ကို စိတ္ထိ ခိုက္ရပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔လင္မယား ႏွစ္ေယာက္ ဘယ္ေတာ့မွ ေပ်ာ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ 

စဥ္းစား ၾကည့္ပါ ဖရင့္ရယ္… ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာ အလိုလို သိေနတာတစ္ခုလဲ ရွိေသးတယ္။ လူေတြက ကၽြႏ္မကို ၾကည့္ၿပီး ဒီေကာင္မေလး ဟာ ရဘက္ကာနဲ႔ေတာ့ အကြာႀကီးကြာပါ့။ ဘာမွမဆိုင္ဘူုး လို႔ ေျပာေနၾကမွာ ကိုလဲ ကၽြန္မစိတ္ထဲ မွာ သိေနတယ္” စကားကို ကၽြန္မ ရပ္လိုက္ပါသည္။ အသက္ရွဴ မမွန္ေအာင္ လည္း ေမာေနသည္။ ရင္ထဲမွာ ရွိေနသည္ ္မ်ား ယခုလို ေပါက္ကဲြပြင့္အန္ထြက္သြားသည့္ အတြက္ လည္း အနည္းငယ္ ရွက္မိပါသည္။ တစ္ႀကိမ္ တည္းမွာပင္ လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္ရာကို တစ္စံုတစ္ရာေသာ အတိုင္းအတာအထိ ျပတ္ျုပတ္သားသား လုပ္ လိုက္မိၿပီ ျဖစ္ေၾကာင့္လည္း ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ သိပါသည္။ ကၽြန္မဘက္သို႔ သူလွည့္လာသည္။ အလြန္ စိတ္ဝင္စား သည့္ အမူအရာ၊ အလြန္ စိ္တ္မေကာင္း သည့္ အမူအရာမ်ား ေရာစြက္ေနသည္။

”မစၥက္ဒီဝင္းတား… အဲဒီလို အေတြးမ်ိဳးေတြ ေတြးမေနပါနဲ႔ခင္ဗ်ာ၊ မစၥတာဒီဝင္းတားနဲ႔ ခင္ဗ်ား လက္ထပ္ ခဲ့တဲ့ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေလာက္ ဝမ္းသာတယ္ဆိုတာ ျပည့္စံုေအာင္ေတာင္ ေျပာ မျပ တတ္ ပါဘူး။ ခင္ဗ်ား နဲ႔ လက္ထပ္လိုက္တဲ့အတြက္ သူ႔ဘဝႀကီးတစ္ခုလံုး ေျပာင္းလဲသြားေတာ့မွာ ပါ။ အႀကီးမား ဆံုးေအာင္ျမင္မႈႀကီးတစ္ခု ကို ခင္ဗ်ားလုပ္လိုက္တယ္လို႔လဲ ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္ကို ေျပာရမယ္ဆိုရင္ မန္ဒါေလစံအိမ္ အသိုင္းအဝိုင္းနဲ႔ ခင္ဗ်ား အထာမက်တာ… ဘယ္လိုေျပာရ မလဲ…”သူ႔မ်က္ႏွာေပၚမွာ ရွက္ေသြးျဖာသြားသည္။ စကားကို မဆက္ေသးဘဲ ေျပာရမည့္ စကားလံုးကို ရွာေနသည္။ ခဏၾကာမွ ဆက္ေျပာသည္။

”မန္ဒါေလအသိုင္းအဝိုင္းမွာ ခင္ဗ်ားမေနတတ္ မထိုင္တတ္ ျဖစ္ေနတာကိုက အင္မတန္ ခ်စ္စရာ ေကာင္း တဲ့ အေနအထား ကေလးမ်ိဳးပါ။ အင္မတန္ေကာင္းျမတ္တဲ့ အသစ္အဆန္းကေလး တစ္ခုျဖစ္ ေပၚလာတဲ့ သေဘာပါ။ ခင္ဗ်ားေျပာသလို ဒီပတ္ဝန္းက်င္မွာ ရွိေနတဲ့ လူေတြက ခင္ဗ်ားကို ပတ္သက္ ၿပီး မေတာ္တရားေဝ ဖန္တာ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ မၾကားမိရိုးအမွန္ပါ။ တကယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ၾကား ရရင္လဲ ေနာက္ထပ္ ဒီလို ေဝဖန္တာမ်ိဳး ေပၚေပါက္မလာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ အစြမ္းကုန္ ကာကြယ္ ပါ့မယ္”
”ဒီစကားၾကားရတာ စိတ္ခ်မ္းသာလိုက္တာ ဖရင့္ရယ္.. ကၽြန္မဟာ အင္မတန္မိုက္မဲခံတယ္။ လူေတြနဲ႔ လဲ ကၽြန္မ မဆက္ဆံတတ္ဘူး။ လူေတြနဲ႔ ေတြ႕ရမွာ ေၾကာက္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီလို မျဖစ္သင့္ဘူး ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မ စိတ္ကို ကၽြန္မအားတင္းလို႔မရဘူး။ လူေတြနဲ႔ေတြ႕ရတဲ့အခါတိုင္း ဟိုတုန္းက ရဘက္ကာနဲ႔ သူတို႔ ဘယ္လိုဆက္ဆံၾကမလဲ။ ရဘက္ကာရွိတုန္းက ဒီစံအိမ္ႀကီးမွာ ဘယ္လို မ်ား ေနသလဲ ဆိုတာေတြ ေတြးၾကည့္ေနမိတယ္။ ရဘက္ကာဆိုတာကေတာ့ ေမြးကတည္းက ဒီပတ္ဝန္း က်င္ ဒီအဆင့္အတန္းမ်ိဳး နဲ႔ ဝင္းဆံ့သူ။ ထိုက္တန္သူ။ ဒါေၾကာင့္လဲ ဒီပတ္ဝန္းက်င္ ဒီအဆင့္အတန္းမွာ ဘာကို မဆို ထူးထူးေထြေထြ အာရံုစိုက္မေနဘဲ ေနႏိုင္တယ္။ လုပ္ႏိုင္တယ္။ ဆက္ဆံႏိုင္တယ္။

"ဒီအေၾကာင္းေတြကိုပဲ အခ်ိန္ရွိသမွ် ကၽြန္မ ေတြးေနမိပါတယ္ ဖရင့္ရယ္။ ဒီလိုေတြးရင္းလဲ ကုိယ့္ဟာ ကုိယ္ သေဘာေပါက္ပါတယ္။ ကၽြန္မမွာ ယံုၾကည္ခ်က္မရွိဘူး။ က်က္သေရမရွိဘူး၊ မလွပဘူး၊ ထက္ ျမက္ တဲ့ အသိဉာဏ္မရွိဘူး၊ ပညာမရွိဘူး... အို... ဘာဆိုဘာမွမရွိဘူး၊ ရဘက္ကာမွာေတာ့ အဲဒါေတြ အားလံုးရွိေနတယ္။ ဒါကို စဥ္းစားမိေတာ့ ကၽြန္မ ဘယ္လိုမွ မေျဖဆည္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ရပါတယ္ ဖရင့္ ရယ္..."
သူက ဘာမွ်မေျပာပါ။ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚမွာ ေသာကရိပ္ေတြ လႊမ္းေနသည္။ စိတ္မခ်မ္းမသာရိပ္ေတြ လြန္ ကဲေန သည္။ လက္ကုိင္ပဝါဆြဲထုတ္လုိက္ၿပီး ႏွပ္ညႇစ္လုိက္သည္။ ၿပီးမွ ကၽြန္မကို ျပန္ေျပာသည္။
"ဒီအေၾကာင္း မေျပာပါနဲ႔ဗ်ာ..." "ဘာလို႔မေျပာရမွာလဲ... ဒါ အမွန္ပဲဥစၥာ..."

"အဲဒါေတြထက္ပိုၿပီး အဆရာေထာင္ မက တန္ဖိုးႀကီးတဲ့ အေရးႀကီးတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ ခင္ဗ်ားမွာ ရွိ ေနပါတယ္ဗ်ာ။ ဒီစကားမ်ဳိးကို ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ေျပာရတာ ဂြေတာ့ခပ္က်က်ပါ။ ခင္ဗ်ားအေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းမသိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ လူပ်ဳိပါ။ မိန္းမေတြအေၾကာင္း မ်ားမ်ားစားစား မသိ ပါဘူး။ ခင္ဗ်ားသိတဲ့အတိုင္း မန္ဒါေလမွာ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ကုိယ္တည္း ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ သိသေလာက္ ေျပာပါ့မယ္။ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ၾကင္နာျခင္း၊ ႐ိုးသားျခင္း ... ေနာက္ၿပီး"

အမူအရာကလည္း စိတ္မခ်မ္းသာသည့္ အမူအရာပင္ျဖစ္ေနေသးသည္။ "ကၽြန္ေတာ္ ေျပာရဲပါတယ္။ ခင္ဗ်ား စိတ္ထဲမွာ ဒီလိုခံစားေနရတယ္ဆိုတာမ်ား မက္ဇင္မ္ သိသြားမယ္ဆုိရင္ အင္မတန္ကို ပူပင္ ေသာကေရာက္ၿပီး အလြန္႔ကို စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္မွာပါ။ ခင္ဗ်ား စိတ္ထဲမွာ ဒီလိုခံစားေနရ လိမ့္မယ္လုိ႔ သူ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ စဥ္းစားမိမယ္မထင္ဘူး"
"သူ႔ကို ရွင္ ျပန္မေျပာပါဘူးေနာ္..." ကၽြန္မက ကမန္းကတန္း ေမးလုိက္မိပါသည္။

"မေျပာပါဘူး... ေျပာလုိ႔လဲ ဘယ္ျဖစ္ပါ့မလဲဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ မစၥက္ဒီဝင္းတား... ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုေျပာပါ့ မယ္။ မက္ဇင္မ္ ရဲ႕အေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ကေလး သိပါတယ္။ သူရဲ႕စိတ္ခံစားမႈအမ်ဳိးမ်ဳိးကို လဲ ကၽြန္ေတာ္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အတိတ္ကအေၾကာင္းေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ခင္ဗ်ား ဘယ္လို ပူပင္ ေသာကေရာက္ေနတယ္ဆိုတာမ်ား သူ စဥ္းစားမိမယ္ဆိုရင္ သူ႔အဖို႔ေတာ့ ကမာၻေပၚမွာ စိတ္ အေႏွာင့္ အယွက္ျဖစ္စရာ အေကာင္းဆံုးတစ္ခုျဖစ္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေျပာရဲပါတယ္။ သူ႔က်န္းမာေရးဟ သိပ္ကို ေကာင္းလာပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ကဆုိရင္ သူဟာ ဘံုးဘံုး လဲသြားေတာ့မလား ေအာက္ေမ့ရတယ္လို႔ သူ႔အစ္မ မစၥက္ေလစီ ဟုိတစ္ေန႔ က ေျပာသြားတာ မွန္ပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့ မစၥက္ေလစီ ေျပာပံုက တဲ့တိုးႀကီးျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ား ဟာ သူ႔အတြက္ အ ေကာင္းဆံုး အလုိက္ဖက္ဆံုးျဖစ္ေနပါတယ္"

"ခင္ဗ်ားဟာ အသစ္ျဖစ္တယ္။ လန္းဆန္းတယ္။ အသက္အရြယ္ ငယ္တယ္။ အာ႐ံုခံစားတတ္တယ္။ ကုန္လြန္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ေတြက ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာမွစဥ္းစားစရာမလိုပါဘူး။ ေမ့ပစ္လုိက္ ပါ မစၥက္ဒီဝင္းတား... ေမ့ပစ္လုိက္... သူလဲ အားလံုးကို ေမ့ပစ္လုိက္ၿပီပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လဲ အတိတ္ကို အတိတ္ မွာပဲ ထားခဲ့ၾကပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အားလံုး အတိတ္က အေၾကာင္းေတြ ကို ျပန္ေဖာ္ မရခ်င္ၾက ေတာ့ပါဘူး။ အတိတ္ကို ေမ့ေဖ်ာက္ပစ္ႏုိင္ဖုိ႔ဟာ မက္ဇင္မ္အဖုိ႔ အေရးအႀကီးဆံုးပါ။ ဒါဟာလဲ ခင္ဗ်ား အေပၚမွာ လံုးဝတည္ေနပါတယ္။ အတိတ္ကို ေမ့ပစ္ႏုိင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို ဦးေဆာင္မႈေပး ပါဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို အတိတ္ကာလေရာက္ေအာင္ ျပန္ေခၚမသြားပါနဲ႔ေတာ့"

သူေျပာသည္မွာ မွန္ပါသည္။ တကယ့္ကိုမွန္ပါသည္။ အလြန္ခင္မင္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ဖရင့္။ ကၽြန္မ သူ ငယ္ခ်င္း။ ကၽြန္မမိတ္ေဆြ။ ကၽြန္မ၏မဟာမိတ္။ ကၽြန္မ၏ဘက္ေတာ္သား။ တကယ္ကေတာ့ ကၽြန္မ သည္ တစ္ကိုယ္ေကာင္း ဆန္ခဲ့ျခင္းသာျဖစ္၏။ ကၽြန္မ၏အားငယ္စိတ္မ်ားအတြက္ တစ္ကုိယ္ေကာင္း ဆန္ခဲ့ျခင္း သာျဖစ္ပါသည္။
"ဒီအေၾကာင္းေတြ ရွင့္ ကို ဟိုတုန္းကေျပာခဲ့မိရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲေနာ္... "

ဆက္ရန္
.

No comments: