Sunday, May 6, 2012

အေထာက္ေတာ္ လွေအာင္ ဘာသာျပန္ ရဘက္ကာ, အပိုင္း (၉)

"မလိုက္လုိ႔ မျဖစ္ဘူးေလ… ရွင္သိပါတယ္။ လခရဖုိ႔ ကၽြန္မ အလုပ္လုပ္ေနရတာပါ။ ဒီအလုပ္က ထြက္ ပစ္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေနမ်ဳိး  ကၽြန္မမွာ မရွိပါဘူး" သူက မုတ္ဆိတ္ရိတ္ဓား ကို ေကာက္ကုိင္ လုိက္သည္။ မ်က္ႏွာေပးမွ ဆပ္ျပာျမႇဳပ္မ်ားကို ရွင္းပစ္လုိက္ သည္။
"ထုိင္ပါဦး၊ မၾကာပါဘူး၊ ေရခ်ဳိးခန္းထဲမွာပဲ ကုိယ္အဝတ္အစားလဲလုိက္မယ္။ ငါးမိနစ္အတြင္း အဆင္ သင့္ျဖစ္မယ္" ကုလားထုိင္ေပၚမွ သူ႔အဝတ္အစားမ်ားကိုယူၿပီး ေရခ်ဳိးခန္းၾကမ္းျပင္ေပၚသုိ႔ လွမ္းပစ္ လုိက္သည္။ တစ္ ဆက္တည္း တံခါးကို ေဆာင့္ပိတ္လုိက္သည္။ ကၽြန္မကမူ ခုတင္ေပၚ မွာ ထုိင္ခ်လုိက္ၿပီး လက္သဲမ်ား ကို သြားႏွင့္ စတင္ကုိက္ေနမိေတာ့သည္။
ကို ဆက္ဖတ္ရန္...

အေျခအေနက အမွန္တကယ္ျဖစ္ေနသည္ႏွင့္မတူ။ ကၽြန္မကုိယ္ ကၽြန္မလည္း ပံုစံခ်ၿပီး အလုပ္လုပ္ေန မိသလို ခံစားရသည္။ သူ ဘာေတြ စဥ္းစားေနၿပီနည္း။ သူ ဘာေတြလုပ္ဦးမည္နည္းဟု ကၽြန္မ ေတြး ၾကည့္ေနမိသည္။
အခန္းထဲမွာ မ်က္လံုးေဝ့ၾကည့္လုိက္ပါသည္။ မည္သည့္ေယာက္်ားမ်ဳိးမဆို ေနထုိင္တတ္ေသာ အခန္း မ်ဳိး ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဘာတစ္ခုမွ် သပ္သပ္ရပ္ရပ္မရွိ။ အကြပ္မဲ့ၾကမ္း ပရမ္းပတာ ဆိုတာမ်ဳိးလိုျဖစ္ေန သည္။ ဖိနပ္ေတြ လည္း မ်ားလြန္းသည္။ လိုတာထက္ပင္ ပိုေနသည္။ လည္စည္းနကၠတုိင္ေတြကလည္း တိုးလို႔ တြဲေလာင္း။ မွန္တင္ခံုေဘး မွာ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္ပုလင္းႀကီး တစ္ပုလင္းႏွင့္ ဆင္စြယ္လက္ကိုင္႐ိုး တပ္ ဝက္မွင္ဘီး တစ္စံုမွအပ အျခားဘာမွ်မရွိ။ ဓာတ္ပံုမရွိ။ လွ်ပ္တျပက္ ဓာတ္ပံုလည္းမရွိ။ ဓာတ္ပံုႏွင့္ အလား တူ ဆင္တူ႐ိုးမွားကေလးပင္ မရွိ။

ေထာင္ထားအပ္သည့္ ဓာတ္ပံုမ်ားကို စိတ္ကူးထဲမွာ ပံုေဖာ္ၾကည့္ေနမိပါသည္။ ယုတ္စြအဆံုး သူ႔ အိမ္ရာ ေဘးမွာေတာ့ သူ႔မိန္းမ၏ဓာတ္ပံုတစ္ပံုေလာက္ ရွိဖုိ႔ေကာင္းသည္။ သုိ႔တည္းမဟုတ္ မီးလင္းဖို နဖူးစီး အလယ္တည့္တည့္ေပၚေလာက္မွ ေထာင္ထားဖုိ႔ေကာင္းသည္။ သားေရေဘာင္ ခန္႔ခန္႔ျငားျငားျဖင့္ ဓာတ္ပံုႀကီး တစ္ပံုျဖစ္ဖုိ႔ ေကာင္းသည္။ ယခုေတာ့ စာအုပ္ေတြႏွင့္ စီးကရက္ တစ္ဗူးသာရွိသည္။
သူ ကတိျပဳခဲ့သည့္ အတုိင္း ငါးမိနစ္အခ်ိန္ကေလးအတြင္းမွာ သူ အသင့္ျဖစ္သြားပါေတာ့သည္။
"ကုန္းေစာင္းကေလးမွာ ကုိယ္ မနက္စာ သြားစားမယ္။ မင္းလဲ လုိက္ခဲ့ပါ"
ကၽြန္မက လက္ပတ္နာရီကို ငံု႔ၾကည့္လုိက္မိသည္။

"ကၽြန္မမွာ အခ်ိန္မရွိေတာ့ပါဘူးရွင့္။ အခုအခ်ိန္ေလာက္ဆိုရင္ ဟိုတယ္႐ံုးခန္းထဲကို ကၽြန္မေရာက္ေန ဖို႔ ေကာင္းၿပီ။ ႀကဳိယူထား တဲ့ ရထားလက္မွတ္ေတြ ျပန္လဲရဦးမယ္"ဟု ကၽြန္မက ျပန္ေျပာပါသည္။
"ဒီကိစၥ က အေရးမႀကီးပါဘူးကြယ္… မင္းကို ကုိယ္ စကားေျပာစရာရွိေနတယ္"
သူက ေျပာေျပာဆိုဆိုျဖင့္ စႀကႍထဲသို႔ ထြက္သြားၿပီး လွ်ပ္စစ္ေခါင္းေလာင္းတီးကာ ဓာတ္ေလွကား ကို ေခၚလုိက္ပါသည္။ ေစာေစာ ရထားသည္ ေနာက္တစ္နာရီခြဲမွ် အၾကာတြင္ ထြက္ေတာ့ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သူ သေဘာမေပါက္ဟု ကၽြန္မ ထင္ပါသည္။ ခဏၾကာလွ်င္ မစၥက္ဗန္ေဟာ့ပါးက ႐ံုးခန္း ကို ဖုန္းလွမ္း ဆက္ၿပီး ကၽြန္မ ရွိ မရွိ ေမးေတာ့မည္။
ဓာတ္ေလွကားျဖင့္ ေအာက္ထပ္သုိ႔ ကၽြန္မတုိ႔ဆင္းခဲ့ၾကသည္။ စကားတစ္လံုးမွ်မေျပာမိ။ ထိုနည္းအ တုိင္း ပင္ နံနက္စာအတြက္ စားပြဲကုလားထုိင္မ်ား ခင္းက်င္းထားသည့္ ကုန္းေစာင္းကေလးဆီသို႔ ဆက္ ေလွ်ာက္ လာခဲ့ၾကသည္။

"မင္း ဘာစားမလဲ"
"ကၽြန္မ စားၿပီးပါၿပီ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္မ ေလးမိနစ္ပဲ ေနႏုိင္ေတာ့မွာေနာ္"ဟု ကၽြန္မ က ျပန္ေျပာ ပါသည္။
"က်ဳပ္ဖို႔ ေကာ္ဖီ ရယ္ ၾကက္ဥျပဳတ္ရယ္ လိေမၼာ္ခြံယိုရယ္ လိေမၼာ္သီးရယ္ ယူခဲ့"ဟု စားပြဲထိုးကို လွမ္း ေျပာ သည္။ ၿပီးေတာ့ အိတ္ထဲမွာ ေကာ္ပတ္ႏုတစ္ခ်ပ္ကို ထုတ္ယူၿပီး သူ႔လက္သဲမ်ား ကို ေကာ္ပတ္စား ေနသည္။
"ဒီလိုဆုိေတာ့ မစၥက္ဗန္ေဟာ့ပါးက မြန္တီကာလို အပန္းေျဖစခန္းမွာ ေနရတာ ဝသြားၿပီေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ခု သူ႔တုိင္းျပည္ သူျပန္ခ်င္ၿပီေပါ့။ ကုိယ္လဲ သူ႔လိုပါပဲ။ သူက နယူးေယာက္ကို ျပန္မယ္။ ကိုယ္က မန္ဒါ ေလ စံအိမ္ႀကီးကို ျပန္မယ္။ ဘယ္ကို မင္းလုိက္ခ်င္သလဲ။ မင္းႀကဳိက္ရာလမ္းကို မင္း ေရြးေပေတာ့"

"ဒီကိစၥ ကို ရယ္စရာ လုပ္မပစ္လုိက္ပါနဲ႔ရွင္။ မတရားပါဘူး။ အင္း… ရထားလက္မွတ္ကိစၥ ကၽြန္မ ေျပး လုပ္လုိက္ဦး မွ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္။ ကဲ… ကၽြန္မ အခုပဲ အၿပီးအပိုင္ ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါၿပီေနာ္…"
"ကိုယ္ဟာ မနက္စာစားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ရယ္ရႊန္းပတ္ရႊန္းေတြ လုပ္တတ္တဲ့ လူစားမ်ဳိးလုိ႔ မင္းထင္ရင္ မွားၿပီ။ မနက္ေစာေစာပုိင္း အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ကိုယ္ဟာ အၿမဲတမ္း စိတ္တိုေနတတ္တယ္။ မင္းကို တစ္ခါ ထပ္ ေျပာဦး မယ္။ မင္း ႀကဳိက္ႏွစ္သက္ရာကို စိတ္တိုင္းက် ေရြးႏိုင္တယ္။ မစၥက္ဗန္ေဟာ့ပါးနဲ႔အတူတူ အေမရိကန္ ကို လုိက္သြားမလား။ ဒါမွမဟုတ္ တုိ႔တုိင္းျပည္ တုိ႔ျပန္ၿပီး ကုိယ္နဲ႔အတူတူ မန္ဒါေလ စံအိမ္ႀကီး ကို အၿပီးအပိုင္ လုိက္ခဲ့မလား"
"ရွင္က အတြင္းေရးမွဴးတစ္ေယာက္ လိုခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာလား။ ဒါမွမဟုတ္ တျခားကိစၥလား"
"မဟုတ္ဘူး။ ကုိယ္နဲ႔လက္ထပ္ ဖို႔ မင္းကို ေျပာေနတာ။ အ႐ူးမေလး"

စားပြဲထိုး က နံနက္စာမ်ားႏွင့္အတူ ျပန္ေရာက္လာသည္။ ကၽြန္မက လက္ႏွစ္ဖက္ကို ေပါင္ၾကားထဲမွာ ထည့္ထားရင္း ေကာ္ဖီအုိးႏွင့္ ႏြားႏို႔ခရားမ်ား စားပြဲထိုးခ်ေနသည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ေနမိသည္။
"ရွင္ နားမလည္ေသးပါဘူး" စားပြဲထိုးထြက္သြားေသာအခါ  ကၽြန္မက ျပန္ေျပာသည္။ "ကၽြန္မ ဟာ ေယာက္်ားေတြက လက္ထပ္ယူရမယ့္ မိန္းကေလးမ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူးရွင္"
"ဘာသေဘာ နဲ႔ ဒီစကားကို ေျပာတာလဲ"ဟုေျပာရင္း ကၽြန္မကို သူ စုိက္ၾကည့္ေနပါသည္။ ဇြန္း ကိုလည္း ျပန္ခ်ထားလုိက္သည္။
လိေမၼာ္ခြံယိုေပၚမွာ လာနားသည့္ ယင္တစ္ေကာင္ကို ကၽြန္မ ၾကည့္ေနမိသည္။ သူက ထိုယင္ေကာင္ကို စိတ္မရွည္ႏုိင္ သလို လက္ႏွင့္ယမ္းကာ ေမာင္းထုတ္လုိက္သည္။

"ကၽြန္မလဲ ေသေသခ်ာခ်ာ မေျပာတတ္ေတာ့ပါဘူးရွင္။ ဘယ္လိုရွင္းျပရမယ္ဆိုတာလဲ သိတယ္လုိ႔ ကိုယ့္ဟာ ကိုယ္ မထင္ေတာ့ပါဘူး။ တစ္ခု ေသခ်ာတာကေတာ့ ကၽြန္မဟာ ရွင့္ကမာၻနဲ႔ အလြမ္းသင့္ႏိုင္ မယ္ လို႔ မထင္မိပါဘူးရွင္…"
"ဘာလဲ ကုိယ့္ကမာၻဆိုတာ" "ဟိုဒင္းေလ… မန္ဒါေလစံအိမ္ႀကီးကို ေျပာတာပါ။ ကၽြန္မ ဘာကို ဆိုလိုတယ္ ဆုိတာ ရွင္ သိပါတယ္ ေလ…"
မစၥတာဒီဝင္းတားသည္ ဇြန္းကိုျပန္ေကာက္ကိုင္လုိက္ၿပီး လိေမၼာ္ခြံယိုကို စားေနသည္။
"မင္းလဲပဲ မစၥက္ဗန္ေဟာ့ပါးလို ခပ္တံုးတံုးပါပဲလား။ အသိဉာဏ္ကလဲ ေခါင္းပါးတယ္။ မန္ဒါေလစံအိမ္ အေၾကာင္း မင္း ဘာသိသလဲ။ မင္းဟာ မန္ဒါေလစံအိမ္ႀကီးနဲ႔ အလြမ္းသင့္ႏိုင္ မသင့္ႏုိင္ဆိုတာကို အဆံုးအျဖတ္ေပး ရမယ့္လူက ကုိယ္ေလ… မင္းက ဆံုးျဖတ္ရမယ့္လူ မဟုတ္ဘူး။ အေၾကာင္းဆုိက္လာ လို႔ ဒီစကား ကို ေပါ့ေပါ့တန္တန္ကေလး ကုိယ္က ေျပာလုိက္တယ္လို႔ မင္း ထင္သလား။ နယူးေယာက္ ၿမဳိ႕ကို မင္း လုိက္မသြားခ်င္ဘူး ေျပာလုိက္တာနဲ႔ ဒီလိုဆို မန္ဒါေလစံအိမ္ကို ကုိယ္နဲ႔အတူတူလုိက္ခဲ့ေပါ့ လို႔ ေခၚေနတယ္မ်ား ထင္သလား။

မင္းအေပၚမွာ စာနာေထာက္ထားတဲ့အေနနဲ႔ ကုိယ္နဲ႔အတူတူ ကား ေလွ်ာက္စီးဖုိ႔ ေခၚခဲ့တယ္လို႔ မင္း ထင္ခဲ့တယ္။ ပထမဆံုးညမွာပဲ မင္းကို ညစာေကၽြးတာဟာ သနားလုိ႔ ေကၽြးတာလို႔ မင္း အထင္ေပါက္ ခဲ့တယ္။ အခု ကုိယ္က လက္ထပ္ဖို႔ေျပာေနတာလဲ မင္းကို သနားလုိ႔ ေျပာေနတယ္လို႔ မင္း ထင္သလား… ဟုတ္သလား… ေျပာစမ္းပါဦး…"
"ဟုတ္ကဲ့ပါရွင္"
သူက ေပါင္မုန္႔ေပၚမွာ ယိုကို ျဖန္႔သုတ္ေနသည္။
"တစ္ေန႔က်ရင္ မင္း သေဘာေပါက္လာလိမ့္မယ္။ ကုိယ္ဟာ သနားၾကင္နာစိတ္ကေလးေၾကာင့္ အေပး အကမ္း ရက္ေရာတဲ့ လူစားမ်ဳိးမဟုတ္ဘူးဆိုတာ မင္း နားလည္လာလိမ့္မယ္။ ဒါမ်ဳိးကို ကုိယ္ ဝါသနာ မပါဘူး။ ကုိယ့္ေမးခြန္း ကို မင္း မေျဖရေသးဘူးေနာ္… ကိုယ့္ကို မင္း လက္ထပ္မလား"
နားႏွင့္ ဆတ္ဆတ္ကိုယ္တုိင္ ၾကားလုိက္ရလင့္ကစား ကုိယ့္နားကိုပင္ ကုိယ္မယံုၾကည္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ရ ပါေတာ့သည္။ သည္လိုစကားမ်ဳိး အေျပာခံရလိမ့္မည္ဟု အ႐ူးအမူး စိတ္ကူးယဥ္ေကာင္းခဲ့သည့္အခ်ိန္ မွာပင္ သည္ အဆင့္ေရာက္ေအာင္ေတာ့ ကၽြန္မ စိတ္ကူးမယဥ္ခဲ့မိ႐ိုး အမွန္ျဖစ္ပါသည္။

တစ္ႀကိမ္တုန္း က ကၽြန္မ စိတ္ကူးအယဥ္ႀကီး ယဥ္ခဲ့မိဖူးပါသည္။ သူႏွင့္အတူ ေမာ္ေတာ္ကားေလွ်ာက္စီး ရင္း မုိင္ေပါင္း မ်ားစြာ ခရီးေပါက္သည္အထိ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ စကားမေျပာမိၾကဘဲ တိတ္ ဆိတ္စြာ ေနခဲ့ၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ဇာတ္လမ္းရွည္ႀကီးတစ္ခုကို ကၽြန္မ စိတ္ကူးယဥ္ေနမိပါေတာ့ သည္။
ကၽြန္မ၏စိတ္ကူးထဲတြင္ မစၥတာဒီဝင္းတား အျပင္းဖ်ားေနပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္မထံသုိ႔ သူက လူ လႊတ္ၿပီး အေခၚခုိင္းလုိက္သည္။ သူ႔ကို လာေရာက္ျပဳစုေပးရန္ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္မ လုိက္သြားၿပီး ဖ်ားေန ေသာ သူ႔ေခါင္းေပၚသုိ႔ ေအာ္ဒီကလံုးေရေမႊး ဆြတ္ဖ်န္းေပးမည္ျပင္ဆင္တုန္း ကၽြန္မတုိ႔ စီးလာသည့္ ေမာ္ေတာ္ကားက ဟိုတယ္သို႔ ျပန္ေရာက္လာရာ စိတ္ကူးယဥ္ဇာတ္လမ္းႀကီးသည္ ထိုေနရာ မွာပင္ တစ္ပုိင္းတန္းလန္းျဖင့္ ဖတ္တငံ့ငံ့ႀကီး ျပတ္ေတာက္သြားပါေလေတာ့သည္။

သည့္ျပင္ တစ္ခ်ိန္ကလည္း ကၽြန္မ စိတ္ကူးယဥ္မိပါေသးသည္။ ကၽြန္မသည္ မန္ဒါေလစံအိမ္ႀကီး အတြင္း ရွိ အိမ္တစ္ေဆာင္မွာ ေနထုိင္လ်က္ရွိပါသည္။ သူသည္ ကၽြန္မထံသုိ႔ အခါအားေလ်ာ္စြာ လာ ေရာက္လည္ပတ္ေလ့ ရွိပါသည္။ ထုိသုိ႔ လာေရာက္လည္ပတ္သည့္ အခါတုိင္း မီးလင္းဖိုေရွ႕မွာ သူ ထုိင္ ေလ့ ရွိပါသည္။ ကၽြန္မ စိတ္ကူးယဥ္မိေသာ ဇာတ္လမ္းမ်ားမွာ ထိုမွ်သာျဖစ္ပါသည္။ သူႏွင့္လက္ထပ္ ဖို႔ ယခုလို ျဗဳန္းစားဒိုင္းစားႀကီး မေျပာ။
ယခုေတာ့ သူ ေျပာေလၿပီ။

ကၽြန္မမွာ ထိတ္လန္႔တၾကားျဖင့္ ေခ်ာက္ေခ်ာက္ခ်ားခ်ားျဖစ္ရပါေတာ့သည္။ ရွင္ဘုရင္တစ္ပါးက ကၽြန္မ ကို မိဖုရားေျမႇာက္ လုိပါသည္ဟု အခြင့္ပန္လုိက္သလို ခံစားလုိက္ရပါေတာ့သည္။ အိပ္မက္မက္ေနျခင္း မ်ားလား၊ အမွန္တကယ္ျဖစ္ေနျခင္းမွ  ဟုတ္ပါေလစဟု ကၽြန္မကုိယ္ကၽြန္မ မယံုၾကည္ႏုိင္ေအာင္ျဖစ္ရ ပါေတာ့သည္။
သူကေတာ့ ဘာမွ် အထူးအဆန္းမျဖစ္သလို လိေမၼာ္ခံြယိုကို ဣေႁႏၵမပ်က္ ဆက္စားေနပါသည္။ ဝတၳဳ စာအုပ္ေတြထဲမွာလိုလည္း မဟုတ္။ အခ်စ္ဝတၳဳစာအုပ္ထဲမွာဆိုလွ်င္ အမ်ဳိးသားက အမ်ဳိးသမီးေရွ႕မွာ ဒူးေထာက္ၿပီး ခ်စ္ေရးဆိုၾကစၿမဲျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ကလည္း လေရာင္ရႊန္းျမလွပသာယာသည့္ ညခ်မ္း ခ်ိန္ခါ မ်ဳိးျဖစ္သည္။ ယခုလို နံနက္စာစားေနသည့္ အခ်ိန္မ်ဳိးႀကီးမွာ မဟုတ္။ သည္လိုပတ္ဝန္းက်င္၊ သည္လို အခ်ိန္၊ သည္လိုအျပဳအမူမ်ဳိး လံုးဝမဟုတ္။

"မင္းနဲ႔လက္ထပ္ခြင့္ရဖို႔ အခုလို ေတာင္းဆိုပံုမ်ဳိးဟာ တယ္ၿပီးနိပ္ပံုေတာ့ မေပၚဘူး။ ႐ုိင္း႐ုိင္း စုိင္းစုိင္းႀကီး ျဖစ္ေနပံုရတယ္။ ဒီအတြက္ ကုိယ္ ဝမ္းနည္းပါတယ္ကြယ္။ ကိုယ့္ကို မင္း ခ်စ္ေနၿပီလို႔ ထင္ထားမိ ခဲ့တာ ကိုး။ အင္း… ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အထင္ႀကီးမိတာေတြေၾကာင့္ ဒီတစ္ခ်ီေတာ့ ကုိယ္ ေကာင္းေကာင္းႀကီး အထိနာသြားၿပီေပါ့ေလ…" ဟု သူက ေျပာပါသည္။
"ရွင့္ကို ကၽြန္မ ခ်စ္ပါတယ္ရွင္… အူလႈိက္သည္းလႈိက္ ခ်စ္ပါတယ္။ ရွင့္အတြက္ ကၽြန္မမွာ ရတက္ေပြ မဆံုးျဖစ္ခဲ့ ရပါတယ္။ မေန႔ညတုန္းက တစ္ညလံုး ကၽြန္မ ငိုတယ္။ သိလား…။ ရွင္နဲ႔ ဘယ္ေတာ့ မွ ျပန္ေတြ႕ ရမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ကၽြန္မ ငိုမိတာပါ"
ကၽြန္မ ထိုစကားမ်ားကို ေျပာခ်လုိက္ေသာအခါ သူ ရယ္ေမာသည္ကို ကၽြန္မ ျပန္လည္မွတ္မိေနပါေသး သည္။ စားပြဲ ကိုေက်ာ္ၿပီး ကၽြန္မဆီသို႔လည္း သူ လက္ကမ္းလုိက္သည္။
"ေက်းဇူးတင္ လိုက္တာကြယ္"ဟုလည္း သူ ေျပာသည္။ "ကိုယ့္ကို မင္း ေျပာျပဖူးတဲ့ မင္းရဲ႕ရည္မွန္း ခ်က္ ျဖစ္တဲ့ အသက္ ၃၆ ႏွစ္အရြယ္ကို မင္း ေရာက္တဲ့ေန႔မွာ ဒီကေန႔ အခ်ိန္ကေလးအေၾကာင္း မင္းကို ကုိယ္ ျပန္ၿပီး သတိေပးမယ္။ မင္းကေတာ့ ကုိယ့္ကို ယံုႏုိင္မွာမဟုတ္ဘူး။ မင္း အသက္ငယ္ေသးတဲ့အ တြက္ ကုိယ္ သနားတယ္။ အရာရာကို မင္း နားလည္ႏုိင္ေအာင္ မင္း အသက္ကို ႀကီးရင့္လာေစခ်င္ပါ တယ္"

ကၽြန္မကေတာ့ အရွက္ႀကီးရွက္လုိက္မိပါၿပီ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အခုလို သူ ရယ္ေနသည္ ကိုလညး္ ေဒါသ ျဖစ္မိပါသည္။ မိန္းမဆိုသည္မွာ ေယာက္်ားမ်ားကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းႀကီး မေျပာသင့္။ အဖံုး လွန္ျပလိုက္ သလို လံုးဝဥႆံု ဖြင့္ဟဝန္မခံသင့္။ ေအာ္… ကၽြန္မမွာ ေလ့လာစရာေတြ၊ သိနားလည္ စရာေတြ အမ်ား ႀကီး ရွိေနပါေသးကလား။
"ဒါဆို အားလံုး ၿပီးသြားၿပီေပါ့ ကေလးရယ္… မဟုတ္ဘူးလား" သူက ေျပာရင္း ေပါင္မုန္႔မီးကင္ႏွင့္ လိေမၼာ္ခံြယို ကို ဆက္စားေနသည္။
"မင္းဟာ မစၥက္ဗန္ေဟာ့ပါးရဲ႕အေဖာ္သလဲအျဖစ္ကေနၿပီး ကိုယ္ရဲ႕ဘဝၾကင္ေဖာ္ျဖစ္လာၿပီ။ မင္း ထမ္း ေဆာင္ ရမယ့္ တာဝန္ဝတၱရားေတြကေတာ့ အားလံုးအတူတူပဲဆိုပါေတာ့။  ကိုယ့္စာၾကည့္တုိက္ကို စာ အုပ္သစ္ေတြ နဲ႔ ျဖည့္ခ်င္တယ္။ ဧည့္ခန္းထဲမွာ ပန္းအိုးေတြ ထုိးထားခ်င္တယ္။ ညစာစားၿပီးေတာ့ ဖဲက ေလး ကစားလုိက္ခ်င္တယ္။ ကုိယ့္အတြက္ လက္ဖက္ရည္ကိုေတာ့ တစ္ေယာက္ေယာက္က ထည့္ေပး မွာေပါ့ေနာ္။ တစ္ခုဘဲ မတူတာရွိပါတယ္။ ကိုယ္က တက္ေဇာ္လ္အစာေၾကေဆး မသံုးဘူး။ အီႏိုအစာ ေၾကေဆးကိုပဲ သံုးတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကုိယ္ သံုးေနက်ျဖစ္တဲ့ သြားတုိက္ေဆးကိုေတာ့ မျပတ္ ရ ေအာင္ ဂ႐ုစိုက္"

ကၽြန္မသည္ စားပြဲကို လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားႏွင့္ ေခါက္ေနမိပါသည္။ သူႏွင့္ ကၽြန္မအေၾကာင္းကို စဥ္း စားရင္း မေသခ်ာ မေရရာသလိုလည္း ခံစားေနမိပါသည္။ သူကေတာ့ ကၽြန္မကိုၾကည့္ၿပီး ရယ္ၿမဲ ရယ္ ေနပါသည္။ ဒါေတြအားလံုးကို ရယ္စရာအျဖစ္မ်ား သူ လုပ္ေနေလေရာ့သလား။ ကၽြန္မကို သူ ေမာ့ ၾကည့္ျပန္သည္။  ကၽြန္မ၏မ်က္ႏွာေပၚက ေသာကရိပ္မ်ားကို သူ ျမင္ေတြ႕သြားပံုရပါသည္။
"ကိုယ္လုပ္ေနပံုေတြ ဟာ မင္းအေပၚမွာ ႐ုိင္းစုိင္းရက္စက္ရာမ်ား က်သြားေလသလားကြယ္။ ဟင္… ေျပာစမ္း ပါဦး။ အခုလို ကုိယ္ ခ်စ္ေရးဆိုပံုႀကီးက မင္း ေမွ်ာ္မွန္းထားတာမ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့ဘူးနဲ႔ တူတယ္။ ျဖစ္သင့္တာကေတာ့ မင္းက အျဖဴေရာင္ဂါဝန္ကေလးကို ဝတ္လို႔။ လက္ထဲ မွာလဲ ႏွင္းဆီပန္းကေလး ေလး တစ္ပြင့္ကုိင္လုိ႔။ သာယာညႇင္းေပ်ာင္းတဲ့ တေယာသံကေလးကလဲ ခပ္လွမ္းလွမ္း ကေန လြင့္ေမ်ာ လာလုိ႔။ ဒီအခ်ိန္မွာ ကုိယ္တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ဟာ ထန္းပင္ကေလးတစ္ပင္ ရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ ရွိေနရမယ္။ ကုိယ္က စိတ္ကို မထိန္းသိမ္းႏိုင္ေတာ့ဘဲ အခ်စ္စိတ္ေတြ ေပါက္ကြဲ ပြင့္အန္ ထြက္လာရမယ္။ ႐ုတ္တ ရက္ မင္းကို ေပြ႕ဖက္လုိက္ၿပီး အ႐ူးအမူး ခ်စ္ပစ္လုိက္ရမယ္။ ဒီလို မဟုတ္လား။

ဒီေတာ့မွ မင္းအေနနဲ႔ လဲ အခ်စ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စိတ္ကူးယဥ္ ထားသမွ် ကေလးေတြ အားလုံး ျပည့္စံုေတာ့မယ္။ အခ်စ္ရယ္… အခုေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ပါလား။ အခု ကုိယ္ ခ်စ္ေရးဆိုပံုႀကီးက ရွက္စရာႀကီးေတာင္ျဖစ္ေနၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ကိစၥမရွိပါဘူး ကေလးရယ္။ ပ်ားရည္ဆမ္းခရီးအျဖစ္ ဗင္းနစ္ၿမဳိ႕ ကို ေခၚ သြားပါ့မယ္။ ဟိုက်ေတာ့ တစ္ ေယာက္လက္ကို တစ္ေယာက္မလႊတ္တမ္း ဆုပ္ကိုင္ ရင္း ေလွကေလးေတြ စီးၾကမယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီမွာ ကုိယ္တို႔ ၾကာၾကာမေနပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ မန္ဒါေလစံအိမ္ႀကီးကို ျပခ်င္လွၿပီေလ"
မန္ဒါေလစံအိမ္ႀကီးကို ျပခ်င္လွၿပီတဲ့…။
ကိစၥအားလံုး ျဖစ္ပ်က္သြားၿပီးၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ခ်က္ခ်င္းပင္ ကၽြန္မ သေဘာေပါက္လုိက္ပါေတာ့သည္။ ကၽြန္မသည္ သူ႔ဇနီးျဖစ္ရပါေတာ့မည္။ ဥယ်ာဥ္ႀကီးထဲမွာ သူႏွင့္ယွဥ္တဲြၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ရပါေတာ့မည္။ ၿပီးေတာ့ ေတာင္ၾကားကေလးထဲက လမ္းကေလးအတုိင္း ပင္လယ္ကမ္းေျခဆီသို႔လည္း သြားၾကရပါဦး မည္။ နံနက္စာ စားၿပီးေသာအခါ ေလွကားထစ္မ်ားေပၚမွာရပ္ရင္း ကၽြန္မသည္ အသစ္တဖန္ ျဖစ္ေပၚ လာမည့္ေန႔ ကို ေငးေမွ်ာ္ၾကည့္ေနမိပါလိမ့္မည္။ ၿပီးေတာ့ ငွက္ကေလးမ်ားကိုလည္း အစာပတ္ေကၽြးေန မိေပလိမ့္မည္။

သည့္ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေနပူဒဏ္မွေကာင္းေကာင္းလံုၿခံဳသည့္ ဦးထုပ္ႀကီးကိုေဆာင္းကာ ကတ္ေၾကး တစ္လက္ ကုိင္ၿပီး လမ္းသလားရင္း စံအိမ္ႀကီးအတြက္ ပန္းမ်ားခူးေနမိေပလိမ့္မည္။ ကၽြန္မ ကေလးဘဝ တုန္း က သည္စံအိမ္ႀကီးပံုပါသည့္ ပို႔စကတ္ကေလးတစ္ခုကို ဝယ္ခဲ့မိဖူးပါသည္။ သည္လို ဝယ္ခဲ့မိျခင္း သည္ ကၽြန္မဘဝအတြက္ ႀကဳိတင္နိမိတ္ဖတ္လုိက္ျခင္းပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ယခုမွပင္ သိရွိ သေဘာေပါက္ရ ပါေတာ့သည္။
သူက မန္ဒါေလစံအိမ္ႀကီးကို ျပခ်င္လွၿပီတဲ့…။
ကၽြန္မ၏စိတ္အာ႐ံုထဲမွာ ဗလံုးဗေထြးေတြျဖစ္ေနၿပီ။ လူပံုပန္းသဏၭာန္ေတြလည္း တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ေပၚ လာသည္။ သူကေတာ့ ဘာမွ်မခံစားရသလို လိေမၼာ္သီးစားေနသည္။ ကၽြန္မကိုလည္း တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ ေန သည္။ ကၽြန္မ၏စိတ္အာ႐ံုထဲမွာေတာ့ သူႏွင့္ကၽြန္မယွဥ္တြဲၿပီး လူအုပ္အလယ္တြင္ ရပ္ေနသည့္ အျဖစ္ကိုသာ ျမင္ေယာင္ေနမိပါေတာ့သည္။
"ကၽြန္ေတာ့ဇနီး ကို ခင္ဗ်ား မေတြ႕ဖူးေသးဘူး ထင္တယ္"ဟု သူက ေျပာေပလိမ့္မည္။

မစၥက္ဒီဝင္းတား။ ဘုရား… ဘုရား…  ကၽြန္မသည္ သူ႔ဇနီး မစၥက္ဒီဝင္းတားျဖစ္ရေတာ့မွာပါကလား။ ကၽြန္မ၏နာမည္သည္ မစၥက္ဒီဝင္းတားျဖစ္ရပါေတာ့မည္။ ခ်က္လက္မွတ္မ်ားေပၚမွာ၊ ကုန္ပစၥည္းဝယ္ဖုိ႔ အမွာစာ မ်ားေပၚမွာ၊ ညစာထမင္းလာစားဖုိ႔ မိတ္ေဆြမ်ားထံပို႔သည့္ ဖိတ္စာမ်ားေပၚမွာ မစၥက္ဒီဝင္းတား ဟု ကၽြန္မ လက္မွတ္ထိုးရပါေတာ့မည္။
တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ကၽြန္မေျပာေနမည္ျဖစ္ေသာ "ေနာက္စေနေန႔က်ရင္ မန္ဒါေလစံအိမ္ႀကီးကို အလည္ လာၾကပါဦးလား ရွင္"ဟူသည့္ စကားသံမ်ားကိုလည္း နားထဲမွာ ၾကားေယာင္ေနမိပါသည္။ လူအုပ္ႀကီး… မွန္ပါ သည္။ အၿမဲတမ္း ဧည့္သည္လူအုပ္ႀကီးျဖင့္ ျပည့္က်ပ္ေနေပလိမ့္မည္။ "ဟယ္… သူက ႐ုိး႐ုိးက ေလး နဲ႔ ခ်စ္စရာေကာင္းလွတယ္။ သူနဲ႔ေတြ႕ျဖစ္ေအာင္ ေတြ႕လုိက္စမ္းပါ" ဒါကေတာ့ လူအုပ္ႀကီး ထဲက ကၽြန္မႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေျပာမည့္စကား။ လူအုပ္ႀကီး၏အစြန္းတစ္ေနရာတြင္ သည္စကားမ်ဳိး ကို ေလသံ ကေလးျဖင့္ တုိးတိုးသက္သာ ေျပာဆိုေနၾကေပလိမ့္မည္။ ကၽြန္မကလည္း ထိုစကားကို မၾကား ခ်င္ ေယာင္ေဆာင္ၿပီး တစ္ဖက္သို႔ ေက်ာခုိင္းထြက္သြားမိေပလိမ့္မည္။

မန္ဒါေလစံအိမ္ႀကိးအတြင္းရွိ အိမ္တစ္ေဆာင္ဆီသို႔ ျခင္းေတာင္းတစ္လံုးကိုင္ကာ ကၽြန္မ သြားမိေပလိမ့္ မည္။ ထိုအိမ္တစ္ေဆာင္ ရွိ ဖ်ားေနေသာ အဘြားႀကီးတစ္ေယာက္အတြက္ စပ်စ္သီးမ်ားႏွင့္ မက္မုန္း သီးမ်ား ကို ျခင္းထဲမွာ ထည့္ယူလာခဲ့မိေပလိမ့္မည္။ လူမမာ အဘြားႀကီးက လက္ဆန္႔တန္းကာ ကၽြန္မ ကို ႀကဳိဆို လ်က္။
"စိတ္ႏွလံုးသား မြန္ျမတ္ၿပီး အၾကင္နာတရားႀကီးမားလွတဲ့အတြက္ သူေဌးကေတာ္ကေလးကို ဘုရား သခင္ က ေကာင္းခ်ီးေပးသနားေတာ္မူပါတယ္ရွင္"ဟု ေျပာေပလိမ့္မည္။
"လိုခ်င္တာရွိရင္ စံအိမ္ႀကီးကို လူလႊတ္ၿပီး အေတာင္းသာခိုင္းလုိက္" ဟုလည္း ကၽြန္မက ျပန္လည္ေျပာ ဆိုမိေပ လိမ့္မည္။

မစၥက္ဒီဝင္းတား။ ဟုတ္ပါသည္။ ကၽြန္မသည္ သူ႔ဇနီး မစၥက္ဒီဝင္းတားျဖစ္ရပါေတာ့မည္။ ထမင္းစားခန္း ထဲမွာ အေရာင္ တဖိတ္ဖိတ္ ေတာက္ေျပာင္ေနေသာ စားပြဲႀကီးႏွင့္ ရွည္လ်ားလွေသာ ဖေယာင္းတုိင္ႀကီး မ်ား ကိုလည္း ကၽြန္မ ျမင္ေယာင္ေနမိပါသည္။ မက္ဇင္မ္က စားပြဲထိပ္မွာထုိင္လ်က္။ ကၽြန္မတို႔သည္ ထမင္းစားပြဲ ကေလးတစ္ခု ကို လူေပါင္း ၂၄ ေယာက္ျဖင့္ ခင္းက်င္းေနၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္မ က ေခါင္းမွာ ပန္းတစ္ပြင့္ပန္လုိ႔။ လူတုိင္းက ကၽြန္မကိုသာ ေငးစုိက္ၾကည့္ေနၾကမည္။ ၿပီးေတာ့ ကုိယ္စီ ကုိယ္ငွ ဖန္ခြက္ မ်ားကို ေျမႇာက္ကာ…
"သတို႔သမီး က်န္းမာရႊင္လန္းေစ ဖို႔ ဆုေတာင္းၾကပါစို႔"ဟု ဆုိၾကမည္။

သည့္ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ "မင္း ဒါေလာက္ ခ်စ္စရာေကာင္းတာ တစ္ခါမွ ကိုယ္ မျမင္ဖူးဘူးကြယ္"ဟု မက္ဇင္မ္ က ကၽြန္မကို ေျပာပါလိမ့္မည္။ စံအိမ္ႀကီး၏အေဆာင္ေဆာင္ အခန္းခန္းတုိ႔ကလည္း ေအးခ်မ္း ကာပန္းမ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနပါသည္။ ၿပီးေတာ့ါ ကၽြန္မတုိ႔၏အိပ္ခန္း၊ ေဆာင္းရာသီမ်ားတြင္ မီးလင္းဖို မွာ မီးထည့္လုိ႔။ ကၽြန္မ၏အိပ္ခန္းတံခါးကို တစ္စံုတစ္ေယာက္က လာေခါက္ပါသည္။ အမ်ဳိးသမီး တစ္ ေယာက္ ဝင္လာပါသည္။ သူ႔မ်က္ႏွာကလည္း ၿပဳံးလုိ႔ရႊင္လုိ႔။ သူသည္ မက္ဇင္မ္၏အစ္မျဖစ္ပါသည္။ သူက ေျပာပါသည္။
"သူ ဒီေလာက္ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ေအာင္ မင္း ဖန္တီးေပးလုိက္တာ တကယ့္ကို အံ့ၾသစရာပါပဲကြယ္… လူတိုင္း သိပ္စိတ္ခ်မ္းသာေနၾကတယ္။ ညီမေလးရဲ႕ တကယ့္ေအာင္ပြဲပါပဲ"
မစၥက္ဒီဝင္းတား…။ ကၽြန္မသည္ မစၥက္ဒီဝင္းတား ျဖစ္ရပါေတာ့မည္။

"လိေမၼာ္သီးက ခ်ဥ္လုိက္တာကြယ္… ကုိယ္ မစားေတာ့ပါဘူး"ဟု မစၥတာဒီဝင္းတားက ေျပာပါသည္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မကို လည္း ေငးစုိက္ၾကည့္ေနပါသည္။ သူ႔စကားလံုးမ်ားက ကၽြန္မ၏ စိတ္အာ႐ံုထဲသို႔ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ဝင္လာေတာ့မွပင္ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္သို႔ ကၽြန္မ ျပန္ေရာက္ပါေတာ့သည္။ စားပြဲေပၚ ရွိ သစ္သီးပန္းကန္ကို ငံု႔ၾကည့္လုိက္မိပါသည္။ လိေမၼာ္သီးအေရာင္ က ေဖ်ာ့ေတာ့ေတာ့ ျဖစ္ေန ပါသည္။ သူ ေျပာသည္မွာ မွန္ပါသည္။ လိေမၼာ္သီးက အလြန္ခ်ဥ္လွပါသည္။ သည္ေတာ့မွပင္ ခ်ဥ္သည့္ ခါးသည့္ အရသာကို ကၽြန္မ အလိုလို ခံစားလုိက္ရပါေတာ့သည္။
"မစၥက္ဗန္ေဟာ့ပါး ကို ကုိယ္တုိ႔အေၾကာင္း ကုိယ္ ဖြင့္ေျပာေပးရမလား။ ဒါမွမဟုတ္ မင္းကိုယ္တုိင္ ပဲ ေျပာမလား"ဟု သူက ေမးပါသည္။

လက္သုတ္ပဝါကို သူက ျပန္ေခါက္ေနသည္။ ပန္းကန္ကိုလည္း လြတ္ရာသို႔ တြန္းပစ္လုိက္သည္။ သည္ျပႆနာႀကီး ကို ဘာမွ်အေရးမႀကီးေသာ သာမန္အျဖစ္အပ်က္ကေလးတစ္ခုသဖြယ္ ေအးေဆး သက္သာ သူ ေျပာေနပံု ကို ကၽြန္မ ေတြးၾကည့္ေနမိပါသည္။ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ အစီအစဥ္မ်ားကို ႐ိုး႐ိုး ကေလး ေျပာေနသလို ရွိပါသည္။ ကၽြန္မအဖုိ႔ေတာ့ ဗံုးက်ၿပီး ေပါက္ကြဲသြားသလို ခံစားေနရပါသည္။ အျပင္းအထန္ ေပါက္ကြဲကာ ေထာင္ေသာင္းခ်ီေသာ အစအနကေလးမ်ားအျဖစ္ ေၾကမြလြင့္စဥ္သြား သည္ဟု ခံစား လုိက္ရပါသည္။ "ရွင္ပဲ ေျပာလုိက္ပါ။ အဘြားႀကီးက အရမ္းစိတ္ဆိုးေတာ့မွာပဲ"

ထိုင္ရာမွ ကၽြန္မတုိ႔ ထလုိက္ၾကပါသည္။ ကၽြန္မ၏စိတ္မ်ား အလြန္အမင္း လႈပ္ရွားေနကာ မ်က္ႏွာမွာ ေသြးေရာင္ လႊမ္းေနပါသည္။ ေျခေတြ လက္ေတြလည္း တဆတ္ဆတ္ တုန္ေနပါသည္။ အကယ္၍ မ်ား သူက ကၽြန္မလက္ကို ဆြဲကုိင္ကာ…
"တို႔ကို ဝမ္းသာစကား မင္း ေျပာရလိမ့္မယ္ေနာ္… ဒီမိန္းကေလးနဲ႔ က်ဳပ္နဲ႔ လက္ထပ္ၾကေတာ့မလို႔ေလ" ဟုမ်ား စားပြဲထိုး ကို ၿပံဳးၿပဳံးႀကီး ေျပာလုိက္ေခ်ေသာ္ ခက္ရခ်ည့္ရဲ႕ဟု ကၽြန္မ ေတြးေနမိပါသည္။ သူ႔ စကား ကို တျခားစားပြဲထိုးမ်ာကပါ ၾကားလုိက္ၾကရမည္ဆိုပါစို႔။ အားလံုးက အၿပံဳးကိုယ္စီျဖင့္ ကၽြန္မတုိ႔ ကို ဦးညႊတ္ အ႐ိုအေသ ျပဳၿပီး ႏႈတ္ဆက္ၾကေပလိမ့္မည္။ ဧည့္ခန္းႀကီးကိုျဖတ္ၿပီး ကၽြန္မတို႔ ေလွ်ာက္ သြားၾကေသာအခါတြင္ အံ့ၾသတႀကီးျဖစ္သြားသည့္ အမူအရာမ်ား၊ စိတ္အားထက္သန္စြာ ေျပာဆိုသံ မ်ား ဖံုးလႊမ္း သြားေပလိမ့္မည္။

ဆက္ရန္
.

1 comment:

Anonymous said...

Thank you for this post too....