ဝိဇၨာေျပာင္ ႏွင့္ လူသူေတာ္ တုိ႔၏ အလွဴေတာ္မွတ္တမ္း
မဟာစည္ပင္ၿမဳိင္စခန္းအမည္ရ ဧရာနႏၱေတာအုပ္ႀကီး အတြင္းဝယ္ ကိုယ့္ဟာကုိယ္ ထိပ္ တတာေခါင္ ျဖစ္ေနေလေသာ အာဂ အကၽြႏု္ပ္ ဝိဇၨာေျပာင္ သည္ မိုကာလသုိ႔ ဝင္ကာ နီးၿပီျဖစ္ ေလေသာေၾကာင့္ ေဆး ကေလး၊ ဆားကေလး၊ ဆန္ကေလး အလွဴခံရန္အလုိ႔ငွာ လက္သံုးေတာ္ တပည့္ေက်ာ္ႀကီး စင္စစ္ ဧကံ ျဖစ္ေလေသာ ေမာင္ေရႊဖားအား မဟာဖြက္ကလိကုန္း အမည္ရ ရြာႀကီးဆီ သို႔ ေစလႊတ္ရေလ၏။
မဟာစည္ပင္ၿမဳိင္စခန္းအမည္ရ ဧရာနႏၱေတာအုပ္ႀကီး အတြင္းဝယ္ ကိုယ့္ဟာကုိယ္ ထိပ္ တတာေခါင္ ျဖစ္ေနေလေသာ အာဂ အကၽြႏု္ပ္ ဝိဇၨာေျပာင္ သည္ မိုကာလသုိ႔ ဝင္ကာ နီးၿပီျဖစ္ ေလေသာေၾကာင့္ ေဆး ကေလး၊ ဆားကေလး၊ ဆန္ကေလး အလွဴခံရန္အလုိ႔ငွာ လက္သံုးေတာ္ တပည့္ေက်ာ္ႀကီး စင္စစ္ ဧကံ ျဖစ္ေလေသာ ေမာင္ေရႊဖားအား မဟာဖြက္ကလိကုန္း အမည္ရ ရြာႀကီးဆီ သို႔ ေစလႊတ္ရေလ၏။
“ဒီလိုရွိတယ္ ေမာင္ေရႊဖားေရ… ငါတုိ႔က အစကတည္းက ငတ္မယ့္ျပတ္မယ့္ ေနရာမ်ဳိး ကိုမွ ေရြးၿပီးလာ ေနၾကတာ ဆိုေလေတာ့ ငတ္ေနၾကၿပီးသားကြဲ႕…။ မိုးတြင္းကာလမွာ အစာေရစာ ဆန္ကေလး၊ ေဆး ကေလး ပါးရွားတတ္တယ္ဆိုေပမယ့္ ရွားေတာ့လည္း ရွားဇာတ္ခင္း႐ံုေပါ့ကြယ္။ သိပ္ခက္ မွာေတာ့ မဟုတ္လွပါဘူး။ သို႔ေပမင့္ ေခ်ာင္စရာ ရွိေတာ့လည္း ေခ်ာင္ တာေလး က ေကာင္းတာေပါ့ကြယ္၊ အဲဒါ ေၾကာင့္ မင့္ကို ဖြတ္ကလိုကုန္း ကို ဆန္အလွဴခံ၊ ေဆးအလွဴခံ လႊတ္ လုိက္တာေနာ္။
တစ္ခုေတာ့ ရွိပါေလရဲ႕…၊ ဖြတ္ကလိကုန္း ရြာသားေတြ အင္မတန္ ဆင္းရဲေန၊ ၾကပ္ေန၊ မေခ်ာင္မ လည္ျဖစ္ေနၾကရင္ေတာ့ သူတို႔ အငတ္ခံၿပီး လွဴတန္းလုိက္ၾကတဲ့ မသဒၶါေရစာ ပစၥည္းေလးေတြကို ယူ မလာခဲ့ ပါနဲ႔ကြယ္။ ေႁမြပူရာကင္းေမွာင့္၊ ႏူရာဝဲစြဲ၊ လဲရာသူခုိးေထာင္း၊ မြဲရာ အလွဴခံကလာေတာင္းဆိုသ လို ျဖစ္ေန ပါဦးမယ္..” ဟူ၍လည္း မွာၾကားရေလ၏။ တပည့္ေက်ာ္ေမာင္ေရႊဖားက
“အဲသေလာက္ လည္း… ဖြတ္ကလိကုန္းသားေတြ မြဲမေန၊ ငတ္မေနေလာက္ပါဘူး အာစရိရယ္…။ အခု ဟာ က ဖြတ္ကလိကုန္းမွာ သူႀကီးမင္းေျပာင္းသြားၿပီလို႔ ၾကားတယ္။ သူႀကီးမင္း အသစ္က ေတာ္လည္း ေတာ္တယ္။ ေရွ႕ေနာက္လည္း ၾကည့္တတ္တယ္၊ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရာလည္း ဝင္ဆံ့ တယ္ လုိ႔ ၾကား ပါတယ္။
အရင္သူႀကီးမင္းေတြတုန္း ကသာ ထင္ရာစိုင္းခဲ့ၾကလို႔ မထင္ရာေတြျဖစ္ၿပီး ဖြတ္ကလိကုန္း ရြာပ်က္မ တတ္ မြဲျပာက်သြား ခဲ့တာပါ။ အရင္သူႀကီးေတြတုန္းကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ဆိုးတာပဲ အာစရိရဲ႕…။ သူႀကီး မင္း ေတာက္တိုမယ္ရ ဟူစိန္ တုိ႔၊ ငါ့ျမင္းငါ့စုိင္း က ဒါဖီ တို႔ ဘယ္သူ႔မွ လူမထင္ ဘင္လာဒင္တုိ႔… မ်ဳိးစံု ပါပဲ အာစရိရယ္…၊ သေဘာေလးေကာင္းတဲ့ သူႀကီးမင္းလက္ထက္က်ေတာ့ ရြာမြဲျပာက်တယ္။ ထမင္း ေလး မဝတဝ စားရတဲ့ သူႀကီးမင္းလက္ထက္က်ေတာ့လည္း ေသးထြက္က်မတတ္ ေၾကာက္ၾကရ တယ္ ဟိုသူႀကီးမင္း လက္ထက္တုန္း ကလည္း သူ႔သား ကို ေမာင္ရြာသား လို႔ နာမည္ေပးတယ္။
သူ႔သမီး ကိုက် ေတာ့ မရြာသူ လို႔ နာမည္ေပးတယ္။ တူတစ္ေယာက္ကိုက်ေတာ့ ေမာင္လုပ္သားကို မျပည္သူ ဆိုတဲ့ အ ဘြားႀကီးတစ္ေယာက္နဲ႔ ဇြတ္အတင္းေပးစားတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ရြာထိပ္မွာ“ရြာသူရြာသား လုပ္သားျပည္ သူတုိ႔ ခ်မ္းသာေရးဦးစားေပး”ဆိုတဲ့ ဧရာမဆုိင္းဘုတ္ႀကီး ခ်ိတ္ၿပီး ရြာသူနဲ႔ ရြာသားေကာင္းစား ဖုိ႔ လုပ္ သားနဲ႔ျပည္သူ ခ်မ္းသာဖို႔ ေန႔မနား ညမနား ႀကဳိးစားလုိက္တာ ကမာၻကေခါင္းေဆာင္ အခ်ဳိ႕ကေတာင္ အဲဒီဖြတ္ကလိကုန္း သူႀကီးမင္းဆီမွာ ဝုိင္းက်ဴရွင္ လာတက္ ရသတဲ့ အာစရိေရ…။
ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ စနစ္ေတြလည္း ေျပာင္း၊ ေခတ္ေတြလည္း ေျပာင္းၿပီး၊ ဖြတ္ကလိကုန္းမွာလည္း လူႀကီးမင္း အသစ္နဲ႔ ေရႊလမ္းခရီးကို ေလွ်ာက္ေနၾကပါၿပီ အာစရိရဲ႕…”ဟု ျပန္၍ ေျပာေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အကၽြႏ္ုပ္က “အိမ္းလကြယ္… အဲသလို သတင္းဟာ အမွန္ဆုိရင္ေတာ့ ေကာင္းပါေလရဲ႕… သာဓုေခၚရမွာေပါ့ ကြယ္…”ဟု ျပန္၍ေျပာမိေလ၏။ ထိုေသာအခါ တပည့္ေက်ာ္ ေမာင္ေရႊဖားက ဆက္လက္ ၍ “ေသခ်ာတဲ့သတင္း၊ ရြာက ၾကားရဲတဲ့ သတင္းေတြပါ အာစရိရယ္…။ အရင္သူႀကီး တစ္ေယာက္ တုန္း က သူ႔သမက္တစ္ေယာက္က တုိင္းတစ္ပါးနဲ႔ဆက္သြယ္ၿပီး ဂ်ဳံမ်ဳိးေစ့သြင္းတဲ့ ကုန္သည္ လုပ္တတ္။
ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ စနစ္ေတြလည္း ေျပာင္း၊ ေခတ္ေတြလည္း ေျပာင္းၿပီး၊ ဖြတ္ကလိကုန္းမွာလည္း လူႀကီးမင္း အသစ္နဲ႔ ေရႊလမ္းခရီးကို ေလွ်ာက္ေနၾကပါၿပီ အာစရိရဲ႕…”ဟု ျပန္၍ ေျပာေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အကၽြႏ္ုပ္က “အိမ္းလကြယ္… အဲသလို သတင္းဟာ အမွန္ဆုိရင္ေတာ့ ေကာင္းပါေလရဲ႕… သာဓုေခၚရမွာေပါ့ ကြယ္…”ဟု ျပန္၍ေျပာမိေလ၏။ ထိုေသာအခါ တပည့္ေက်ာ္ ေမာင္ေရႊဖားက ဆက္လက္ ၍ “ေသခ်ာတဲ့သတင္း၊ ရြာက ၾကားရဲတဲ့ သတင္းေတြပါ အာစရိရယ္…။ အရင္သူႀကီး တစ္ေယာက္ တုန္း က သူ႔သမက္တစ္ေယာက္က တုိင္းတစ္ပါးနဲ႔ဆက္သြယ္ၿပီး ဂ်ဳံမ်ဳိးေစ့သြင္းတဲ့ ကုန္သည္ လုပ္တတ္။
အဲဒီ ေတာ့ သူႀကီးမင္းက ရြာသူရြာသားေတြကို ေမာင္းထုလူစုၿပီး ဂ်ံဳစုိက္ရင္ ဘယ္ေလာက္အက်ဳိးထူးေစ မယ့္အေၾကာင္း မစားရ ဝခမန္း ဂ်ံဳတရားေဟာ တယ္။ ၿပီးေတာ့ ရြာထိပ္ဇရပ္ မွာ ဧရာမစာလံုးႀကီးေတြ နဲ႔-
“ေငြအပံု လုိက္ရခ်င္ရင္ ေရႊဂ်ံဳစုိက္ၾက…” လုိ႔ ဆုိင္းဘုတ္အႀကီးႀကီးေရးတယ္၊ တစ္ရာသီ လည္း စုိက္ၿပီး ေရာ ရြာသူရြာသားေတြလည္း ေႂကြးအထပ္ထပ္တင္ၿပီး သူႀကီးမင္းရဲ႕ ဆုိင္းဘုတ္ေအာက္ကေန-
“အေသယံု လို႔ အေမပါ ကုန္သြားၿပီ…” ဆိုၿပီး မီးေသြးခဲနဲ႔ စာျဖည့္ၿပီး ေရးလုိက္ၾကလုိ႔ သူႀကီးမင္းရဲ႕ ဂ်ံဳ မဟာ စီမံကိန္းႀကီး ရပ္ သြားခဲ့ရတယ္။ ေနာက္သူႀကီးတစ္ေယာက္ လက္ထက္က်ေတာ့လည္း-
“တစ္အိမ္တစ္ေကာင္ ေတာက္တဲ့ေဆာင္…”ဆိုတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ႀကီးနဲ႔ ေတာက္တဲ့ေမြးျမဴေရး ဦးစားေပး ဆုိၿပီး လုပ္ျပန္ တယ္။ ရြာသားေတြက အဲဒီစာေအာက္ကေန-
“ရွိတဲ့ႏြားကေလးေတာင္ ေပါင္လုိက္ရေသး…”လုိ႔ စာျဖည့္ၿပီး ေရးလုိက္ၾကလို႔ အဲဒီလူႀကီးမင္းလည္း သူရဲ႕ မူလလက္ေဟာင္း ၾကက္ေမြးျမဴေရးဘက္ကို ျပန္လွည့္သြားရတယ္။ ေနာက္သူႀကီးတစ္ေယာက္ က်ေတာ့ လည္း ဘယ္လိုစိတ္ကူးေပါက္လည္း မသိပါဘူး။
ရြာထိပ္မွာ-
“ခ်မ္းသာခ်င္ရင္ ပန္းတမာစုိက္ၾက…”လို႔ ဆုိင္းဘုတ္ႀကီးခ်ိတ္ျပန္တယ္။ သူႀကီးကိုေၾကာက္လုိ႔ စုိက္ လုိက္ၾကရတဲ့ ပန္းတမာေတြ ဆိုေတာ့ နည္းနည္းေနာေနာမဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့လည္း ဘာမွမဟုတ္ဘဲ ၿပီး သြားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ရြာသားေတြက သူႀကီးမင္းရဲ႕အဲဒီဆုိင္းဘုတ္ေအာက္မွာ-
“သြားမလုပ္ နဲ႔၊ ႏြားျပဳတ္သြားမယ္…”ဆိုၿပီး မီးေသြးခဲနဲ႔ ျဖည့္ေရးခဲ့ၾကတယ္။ အခုေတာ့ ေခတ္ေတြလည္း ေဟာင္းလုိ႔ စနစ္ေတြလည္း ေျပာင္းသြားပါၿပီ အာစရိရယ္။ သူႀကီးေတြ လည္း ေျပာင္း လုိ႔ ဖြတ္ကလိကုန္း မွာ မီးေတြ၊ ေရေတြေတာင္ ေကာင္းစျပဳေနၿပီလို႔ သတင္းၾကား ရပါတယ္…”ဟု ၾကားသိသမွ် အဝဝကို အကၽြႏ္ုပ္အား ေဖာက္သည္ခ်ေလ၏။
ထို႔ေနာက္ တြင္ကား တပည့္ေက်ာ္ေမာင္ေရႊဖားသည္ ဖ်င္ၾကမ္းလြတ္အိတ္ႀကီး ႏွစ္လံုးကို ဟိုဘက္တစ္ လံုး ဒီဘက္တစ္လံုး စလြယ္သိုင္းလ်က္ လြယ္ကာ မဟာဖြတ္ကလိကုန္းရြာဆီသို႔ အလွဴခံႂကြခ်ီေတာ္မူ သြားေလေတာ့၏။
ရတ္သတၱႏွစ္ပတ္ေက်ာ္ သံုးပတ္ခန္႔မွ် ၾကာေသာအခါအႏွီ ေမာင္ေရႊဖားလည္း ေရွ႕သြားႀကီးမ်ားပင္ အေအး ပတ္ေလာက္ေအာင္ ၿပဳံးၿဖီးၿပဳံးၿပီး မ်က္ႏွာႀကီးႏွင့္ မဟာစည္ပင္ၿမဳိင္စခန္းဆီသို႔ တစ္နာရီလွ်င္ မုိင္တစ္သန္း အလ်င္ႏႈန္းကိုေဆာင္ကာ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာေလေတာ့၏။ သို႔ျဖစ္၍လည္း အကၽြႏ္ုပ္ က-
“ဘယ့္ႏွယ္ျဖစ္လာတာတံုး ေမာင္ေရႊဖားရဲ ႕…၊ မင္းရဲ႕မ်က္ႏွာႀကီးကလည္း ခ်ဳိလုိက္တာ…၊ ပုရြက္ဆိတ္ ေတြ အပံုလုိက္တက္ၿပီး ေခြးေတြ တစ္အုပ္လံုး လာလ်က္မွာေတာင္ ေၾကာက္ရတယ္”ဟု အေမး ရွိလွ်င္ တပည့္ေက်ာ္ေမာင္ေရႊဖားက-
“ခ်ဳိရတယ္ အာစရိေရ… ခ်ဳိရတယ္၊ ဒီတစ္ေခါက္ ဖြတ္ကလိကုန္းကို အလွဴခံေရာက္ သြားတာ ေတာ္ ေတာ္ကို အဆင္ေျပတယ္။ ရြာကလည္း ေတာ္ေတာ္ကိုေျပာင္းသြားၿပီဗ်…။ ရြာသူရြာသားေတြ လည္း ေတာ္ေတာ္ေပ်ာ္ေနၾကတယ္။
အခုတက္လာတဲ့ သူႀကီးက ေတာ္ေတာ့္ကို ရည္ရည္မြန္မြန္ကေလးဆုိပဲ အာစရိရဲ႕…။ သူက ဘာအခြင့္အာဏာ မွ ယူမထားဘဲ အားလံုးကိုခြဲေဝေပးထားသတဲ့…”ဟု ေျပာရာ အကၽြႏ္ုပ္က-
“ေခသူမဟုတ္ ဆိုတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေပါ့ကြာ… အဲဒီရြာမွာ ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးရွိခဲ့ဖူး တယ္။ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီး ေက်ာင္းထိုင္ႀကီးကြ…။ အသက္ ၉၀ တန္းေရာက္မွ “ငါ လူထြက္ခ်င္တယ္…”လုိ႔ ဇြတ္အတင္း ပူဆာပါ ေလေရာ…။ တစ္သက္လံုး သာသနာေတာ္မွာ ေပ်ာ္ေမြ႕လာခဲ့ၿပီးမွ ကေလး မုန္႔ပူဆာသလို လူထြက္ခ်င္ တယ္ျဖစ္လာေတာ့ ဒကာ၊ ဒကာမေတြလည္း စိတ္မေကာင္းၾကဘူးေပါ့ကြာ၊ ဇြတ္အတင္း တားၾကေပ မယ့္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဇြတ္အတင္း လူထြက္ပစ္လုိက္တယ္။ လူထြက္ၿပီးေတာ့… “တစ္သက္လံုး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာပဲ ေနလာေတာ့ လူထြက္လုိက္ေပမယ့္ ငါ့မွာ ျပန္စရာ အိမ္လည္း မရွိ ပါဘူးကြာ…၊ အဲဒီေတာ့ ဒီေက်ာင္းမွာပဲ ဆက္ေန ပါရေစ…”ဆိုၿပီး ေက်ာင္းမွာပဲ ဆက္ေနသတဲ့…။ ဒကာ၊ ဒကာမေတြက လူထြက္ဆရာေတာ္ႀကီးအတြက္ လူဝတ္လူစားေတြ ဝယ္ေပးၾကတယ္။
အဲဒီေတာ့-
“တစ္သက္လံုး အဝါေရာင္ကိုပဲ ဝတ္လာေလေတာ့ အျခားအေရာင္ေတြ၊ ေၾကာင္ေၾကာင္က်ားက်ားေတြ ဝတ္တဲ့အခါ မေနတတ္ဘူး…”ဆိုတာနဲ႔ အက်ႌအဝါစစ္စစ္၊ ပုဆိုးအဝါစစ္စစ္ေတြပဲ ဆင္ေပးၾကရသတဲ့။
“တစ္သက္ လံုး အဝတ္အစားဆိုတာ ေကာက္ၿခံဳၿပီး ႐ံုလိုက္႐ံုပဲဆိုတာမ်ဳိးနဲ႔ ၿပီးလာေလေတာ့ ေခါင္းက စြပ္တဲ့ အက်ီ ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကယ္သီးေတြ ဘာေတြနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုႀကီးမွန္းမသိဘူးကြ…၊ အဲဒီ ေတာ့ အက်ႌအျဖစ္ မခ်ဳပ္နဲ႔ကြာ…”ဆုိၿပီး ပိတ္စအဝါႀကီးကိုပဲ သကၤန္းၿခံဳသလို ၿခံဳသတဲ့…။
“ပုဆိုး ဆိုတာကလည္း တစ္သက္လံုး ႏွစ္ေပါင္း ၉၀ ေလာက္ ဝတ္ေလ့မရွိေတာ့ မဝတ္တတ္ပါဘူး ကြာ…” ဆိုၿပီး ေအာက္ပိုင္းက ပုဆိုးစကိုလည္း သင္းပုိင္းဝတ္သလိုပဲ ခါးမွာပတ္ၿပီး လိပ္ၿပီးဝတ္သတဲ့…၊ ၿပီးေတာ့-
“တစ္သက္လံုး မနက္အ႐ုဏ္တက္ဆိုရင္ ဆြမ္းစားေနက်… ဆိုေတာ့ မနက္ မနက္ဆို မေနႏိုင္ဘူး ကြ…” လို႔ ဆိုလို႔ မနက္အ႐ုဏ္တက္ဆိုရင္ ဆြမ္းကပ္ေနက်အတုိင္း စီစဥ္ေပးၾကရသတဲ့…။ အဲသလို ပဲ ေန႔ဆြမ္း ဘုဥ္းေနက် အခ်ိန္ေရာက္ရင္လည္း အရင္လိုပဲ စီစဥ္ေပးရတယ္။ တစ္သက္လံုး စားေလ့စားထ မရွိလို႔ ဆိုၿပီး ညစာလည္း မစားဘူး၊ ၿပီးေတာ့ ရွိေသးတယ္။ တစ္သက္လံုး ေခါင္းတံုးနဲ႔ေနလာခဲ့တာ၊ ဆံပင္ေလး နည္းနည္း ထြက္လာရင္ ေခါင္းယားတယ္ မေနတတ္ဘူးဆိုလို႔ တစ္ပတ္တစ္ႀကိမ္ ေခါင္း ရိတ္ေပးၾက ရတယ္။
သူ႔ဥစၥာက ငါလူထြက္လုိက္ၿပီေဟ့ဆိုတဲ့ စကားတစ္ခြန္းကလြဲရင္ က်န္တာက အရင္အတုိင္းျဖစ္ေန တယ္။ ဒဏာ၊ ဒကာမေတြက ေတြ႕တဲ့အခါ အရင္လိုပဲ ကန္ေတာ့ၾက၊ ေျပာဆိုဆက္ဆံၾကသတဲ့…။ ေက်ာင္း မွာလည္း သူ႔တပည့္ တစ္ဦး က ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီး ျဖစ္လာ ခဲ့ေပမယ့္ တစ္ေက်ာင္းလံုးရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့ အဆံုးအျဖတ္ေတြကေတာ့ သူ႔ဆီမွာပဲ ရွိေနသတဲ့…။ တစ္ခုရွိတာက ေက်ာင္းမွာ ဘယ္ ျပႆနာျဖစ္လို႔ဆုိရင္ ေနာက္ကိုယ္ေတာ္ရွင္းေပါ့…။ ေက်ာင္းမွာ မီးလန္႔ရင္ လည္း ေနာက္ကိုယ္ေတာ္ တာဝန္ေပါ့…။ ဒါေပမဲ့ စားဦးစားဖ်ားေရာက္လာရင္ေတာ့ သူ႔ကို အရင္ကပ္ ရတာ ပဲေပါ့…။ တကယ္ ေတာ့ ေလာကႀကီးမွာ လုပ္ရပ္ကသာလွ်င္ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာကို အဲဒီ ဆရာေတာ္ႀကီး က တရားျပ ခဲ့တာပဲကြ…”ဟု မွတ္သားဖူးသမွ်ကို ျပန္ေျပာင္းေျပာျပရေလ၏။ မည္သုိ႔ ပင္ျမဴး ၍ အေပ်ာ္ႀကီးေပ်ာ္ေန ၾကေၾကာင္း သတင္းစကားေကာင္းကို ၾကားရေသာေၾကာင့္ အကၽြႏ္ုပ္ လည္း ပီတီေသာမနသ ပြားမိေလ ၏။ ထို႔ေနာက္ တပည့္ေက်ာ္ေမာင္ေရႊဖားက မည္သုိ႔ မည္ပံု၊ ေရရွည္ ခံေအာင္ ဖန္တီးလာသည္မသိ ေသာ မႀကံဳစဖူး၊ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္မ်ားကုိ လြယ္အိတ္ အတြင္းမွ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ထုတ္ေလ၏။
အကၽြႏု္ပ္က-
“ဟဲ့… ဆားေရာပါရဲ႕လား…၊ မိုးအခါမွာ ငါတုိ႔ဆီမွာ ဆားက ခက္တယ္ကြယ့္” ဟု ေမးလွ်င္ ေမာင္ေရႊ ဖားက-
“ဆား က အသာထားပါ အာစရိရယ္…”ဟု ျပန္၍ ေျပာေလ၏။ အကၽြႏ္ုပ္က
“ေဆးေတြ ဝါးေတြေရာ လွဴလုိက္ၾကရဲ႕လား…”ဟု ေမးျပန္လွ်င္ ေမာင္ေရႊဖားက
“ေဆးေတြဝါးေတြ အသာထားပါ အာစရိရယ္…”ဟု ျပန္၍ ေျပာျပန္ေလ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အကၽြႏ္ုပ္လည္း ေခါင္းကိုကုတ္ရင္း-
“မင့္ဟာက ဆန္ဝယ္ခဲ့ပါ ဆိုေတာ့ ဆီေတြ ဝယ္လာတယ္၊ ဆားဝယ္ခဲ့ပါဆိုေတာ့ သၾကားေတြယူလာ တယ္… ဆိုတာမ်ဳိးေတာ့ ျဖစ္ေနၿပီထင္တယ္…”ဟု ေျပာလုိက္ရာ တပည့္ေက်ာ္ ေမာင္ေရႊဖားက-
“မဟုတ္ေသးပါဘူး အာစရိရယ္… ေဟာဒီမွာၾကည့္…။
ေရခဲမုန္႔ လို ႔ေခၚတယ္၊ ျမန္မာျပည္မွာ ဘုရင္လုပ္ သြားတဲ့ အေနာ္ရထာမင္းႀကီးေတာင္ ဘုရင္ သာျဖစ္သြားတာ ေရခဲ့မုန္႔ စားမသြားဖူးဘူးေနာ္…၊ အာစရိ က ေတာႀကီးမ်က္မည္းထဲမွာ ကံေကာင္းလုိ႔ စားရတယ္ မွတ္…”ဟု ေျပာေလ၏။ ထုိ႔ေနာက္ တစ္စံုတစ္ ခုကို ထုတ္ျပန္ကာ-
“ေဟာ့ ဒါက ဖာလူဒါလုိ႔ေခၚတယ္၊ ျမန္မာျပည္မွာ ဘုရင္လုပ္သြားတဲ့ သီေပါမင္းႀကီးေတာင္ သူ႔ခမ်ာ ထီးနန္းစည္းစိမ္ခံစားသြားရတယ္ ဆိုေပမယ့္၊ ဖာလူဒါေတာ့ ေသာက္ဖူးမသြားရွာဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆရာတပည့္ က ဘုရင္မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဖာလူဒါဆိုတာႀကီး ေသာက္ခြင့္ရတာ… နည္းတဲ့ ကုသိုလ္လား၊ အဲဒီေတာ့ ေရွးက်တဲ့ ဘုရင္ထက္စာရင္ ေခတ္ေနာက္က်တဲ့ သူေတာင္းစားမွ ေရွးက ဘုရင္ထက္သာ ဦးမယ္ ထင္တယ္။ အဲဒါေၾကင့္ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဆုေတာင္းတယ္။ ေနာက္ႏွစ္တစ္ရာေလာက္မွာ ဖြတ္ ကလိကုန္း မွာ သူေတာင္းစားျဖစ္ရပါလို၏လုိ႔ ဆုေတာင္းတယ္
ေနာင္လာမယ့္ ႏွစ္တစ္ရာေလာက္ အၾကာက သူေတာင္းစားဟာ ဒီေခတ္ ရြာသူႀကီးထက္ေတာ့ ပိုၿပီး အဆင့္အတန္းျမင့္မယ္ ထင္တယ္…”ဟု ေျပာေလရာ အကၽြႏ္ုပ္ လည္း ေခါင္းကို တဗ်င္းဗ်င္း ကုတ္ရင္း ေတာက္တီးေတာက္တဲ့ ေမာင္ေရႊဖားရယ္… ဟု ေရရြတ္မိေလ၏။
ထိုအခါ ေမာင္ေရႊဖားက-
“ေတာက္တီးဆိုရင္ေတာ့ ေရထဲလႊင့္ပစ္လုိက္ အာစရိေရ… ေတာက္တဲ့ဆုိရင္ေတာ့ ေမြးထား။ ဖြတ္က လိကုန္းမွာ ေတာက္တဲ့တစ္ေကာင္ႀကီးႀကီးရရင္ ခ်မ္းသာၿပီဆိုၿပီး ေတာက္တဲ့႐ူး ႐ူးေနၾကတယ္။ အရင္ တုန္း က သြားမပါရင္ေန၊ ကားပါရင္ေတာ္ၿပီဆိုၿပီး လင္ေရြးၾကတယ္။ အခု ဖြတ္ကလိကုန္းမွာ ဘြဲ႕ မရရင္ ေန၊ ေတာက္တဲ့ရရင္ ေတာ္ၿပီဆိုၿပီး ေတာက္တဲ့ေခတ္ျဖစ္ေနတယ္…” ဟု ေျပာျပန္ေလ၏။
ထို႔ေနာက္ တပည့္ေက်ာ္ ေမာင္ေရႊဖားသည္ သူ၏လြယ္အိတ္ႀကီးႏွစ္လံုးအတြင္းမွ ပစၥည္းမ်ားကို တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ထုတ္ေလ၏။ ထို႔အတူ စနစ္က်လွစြာေသာ အကၽြႏ္ုပ္၏တပည့္ႀကီးသည္ စာရင္းစာရြက္ တစ္ရြက္ကိုပါ ထုတ္၍ အကၽြႏ္ုပ္၏လက္သို႔ အေသအခ်ာ အပ္ႏွံေလေတာ့၏။ ထိုသို႔အပ္ရင္းလည္း…
“ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ဆရာတပည့္ႏွစ္ေယာက္အတြက္ ဖြတ္ကလိကုန္းက လွဴလုိက္တဲ့ လွဴဖြယ္ပစၥည္းေတြ က အမ်ားႀကီးပဲ အာစရိရဲ႕၊ ဆန္ေတြ ဆီေတြဆိုရင္ လွည္းႏွစ္စီးတုိက္စာေလာက္ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီပစၥည္းေတြကို လွည္းကူညီမယ့္အလွဴရွင္ေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး မွာထား ခဲ့တယ္။ ေနာက္ႏွစ္ရက္ ေလာက္ ဆိုရင္ လွဴဖြယ္ပစၥည္းလွည္းေတြ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆီကို ေရာက္ လာပါလိမ့္မယ္။ အလွဴရွင္ေတြက လည္း ေတာ္ေတာ္ကို စိတ္အားထက္သန္ၾကတာ အာစရိရဲ႕။ အရမ္း ဝမ္းသာဖုိ႔ ေကာင္းတာပဲ၊ ေနာက္ ေနာင္လည္း အဲသလို အဲသလို လွဴခြင့္ႀကံဳခ်င္ပါတယ္လို႔ မွာလုိက္ၾကတယ္…” ဟု အာေဘာင္အာရင္း သန္သန္ျဖင့္ ေျပာေလ၏။
ထို႔ေနာက္တြင္ကား အကၽြႏ္ုပ္သည္ ေမာင္ေရႊဖားေဆာင္က်ဥ္းလာသည့္ အလွဴရွင္စာရင္းကို ဖတ္ၾကည့္ မိေလ၏။ ဖတ္ၿပီးေနာက္ လြယ္အိတ္ကို ေကာက္၍လြယ္ကာ လက္သံုးေတာ္ ေတာင္ေဝွးကိုလည္း လွမ္း၍ ဆြဲရင္း ထိုေတာင္ေဝွးျဖင့္ပင္ ေမာင္ေရႊဖားအား လွမ္း၍တုိ႔လုိက္ေလ၏။ ေမာင္ေရႊဖားက နားမ လည္ႏိုင္ စြာျဖင့္ အကၽြႏ္ုပ္အား ေမာ့၍ၾကည့္ေလ၏။
“ဘာလဲ အာစရိရဲ႕…”
“ဘာရမွာလဲ… ငါတုိ႔အခုပဲ စခန္းေျပာင္းၾကရေအာင္…”
“ဆုိင္းမဆင့္ ဘံုမဆင့္ ဘယ္လိုျဖစ္ရတာလဲ အာစရိရဲ႕…”
“ဘယ္လိုျဖစ္ရမွာ လဲ… မင္းရဲ႕အလွဴပစၥည္းေတြေရာက္မလာခင္ ငါေတာ့ ဒီကလြတ္ေအာင္ ေျပးမယ္…”
“ဘာျဖစ္ လုိ႔လဲ အာစရိရဲ႕…”
“ဘာျဖစ္ရမွာလဲ… မင္းရဲ႕အလွဴရွင္စာရင္းကိုလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္ၾကည့္ပါဦးကြာ… ဝိဇၨာေျပာင္ ဘယ္ဘဝ ကို ေရာက္သြားမလဲ…”
အကၽြႏု္ပ္ လည္း အႏွီသို႔လွ်င္ တိုတိုျပတ္ျပတ္ပင္ ေျပာၿပီးေနာက္ ထိုေနရာမွ ထြက္လာခဲ့ေလ၏။ တပည့္ ေက်ာ္ ေမာင္ေရႊဖားမွာမူ အကၽြႏ္ုပ္အား နားမလည္ႏုိင္စြာျဖင့္ ေခါင္းကိုကုတ္ရင္း အလွဴရွင္ စာရင္းစာ ရြက္ကိုဖတ္လ်က္ ေနာက္ပါးဆီမွ ေယာင္ေပေယာင္ေပျဖင့္ လုိက္လာေလ၏။
အကၽြႏ္ုပ္၏တပည့္ေက်ာ္ေမာင္ေရႊဖား ေဆာင္ၾကဥ္းလာသည့္ အလွဴရွင္စာရင္းစာရြက္ကို ေဖာက္သည္ ခါရပါမူ ေအာက္ပါ အတုိင္း ျဖစ္ပါေလေတာ့သတည္း။
၁။ အရက္ပုန္းဆုိင္ပိုင္ရွင္ ဦးမဲ+ေဒၚပု ဆီ ၂ ပုလင္း
၂။ ဦးမီးေတာက္+ေဒၚျပာ (ေလာင္စာဆီပုန္းပုိင္ရွင္) ၾကက္ဥ ၂ လံုး
၃။ ဦးႏွစ္လံုး (ထီပုန္းေရာင္းဝယ္ေရး) ဆီးျဖဴသီး ၁၂ လံုး
၄။ ဦးေလးေကာင္ (ေလာင္းကစားပုန္းသူေဌးႀကီး) ဆီ ၂ က်ပ္သား
၅။ ေဒၚလည္ဝယ္ (လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္) ေရွာက္သီး ၃ လံုး
၆။ ေဒၚကူးကူး မိသားစု (အေခြပုန္းျဖန္႔ခ်ိေရး) ေရသန္႔ ၂ ဘူး
၇။ ဦးလာဘႏွင့္ ညီမ်ား (လုိင္စင္ရ လူေရာင္းဝယ္ေရး) ထန္းလ်က္ ၅ ခဲ
၈။ ေဒၚေဒၚလာႀကီး (ေငြပုန္းေရာင္းဝယ္ေရး) လွ်ာပြတ္ေဆး ၂ ထုပ္
၉။ ေဒါက္တာေပါက္ျပား (အပ္ပုန္းစပယ္ရွယ္လစ္) ေသြးေဆး ၃ ထုပ္
၁၀။ ဦးေဘာ္ဒီမိသားစု (ကားပုန္းအက်ဳိးေတာ္ေဆာင္) ဒီဇယ္ ၁ ပုလင္း
၁၁။ ေဒၚကေလးမႏွင့္ညီမမ်ား (အျပာစာအုပ္ျဖန္႔ခ်ိေရး) တစ္သွ်ဴး ၃ ထုပ္
၁၂။ ဦးဖိုးရွပ္ မိသားစု (ဘိန္းေခ်းေရာင္းဝယ္ေရး) ဆား ၁၀ သား
၁၃။ ေဒၚပုပ္ (မိန္းမရႊင္ဒိုင္) အာလူး ၁၀ သား
၁၄။ ကိုတာတီးႏွင့္ ညီမ်ား (ခိုးရာပါပစၥည္းေရာင္းဝယ္ေရး) ဆန္ ၂ ျပည္
၁၅။ ဦးဂြတို (ေန႔ခင္းလယ္သမား၊ ညဓားျပ) ဆီ ၁၀ သား
၁၆။ ကိုထိပ္ကြက္ မိသားစု
(မွတ္ခ်က္ - လူလိမ္အလုပ္လုပ္ရာတြင္ ယခင္ကေလာက္ ေငြမရႊင္ ေသာေၾကာင့္ ယၾတာေကာင္းေတာင္း လုိက္ပါသည္။ လူႀကံဳႏွင့္ ျပန္ပို႔ ေပးပါ။) ဆန္ ၃ လံုး
၁၇။ ကိုအေခ်ာင္ မိသားစု (ေခြးသားကို ဆိတ္သားအျဖစ္ အသြင္ ေျပာင္းေရး ကုမၸဏီ) ေျပာင္းဖူး ၃ ဖူး
ေယာနိေသာ မႏုသီကာရ
ေက်ာ္ေျပာင္ (ဇင္ေယာ္နီ)
joke magazine 2012 may
.
“ေငြအပံု လုိက္ရခ်င္ရင္ ေရႊဂ်ံဳစုိက္ၾက…” လုိ႔ ဆုိင္းဘုတ္အႀကီးႀကီးေရးတယ္၊ တစ္ရာသီ လည္း စုိက္ၿပီး ေရာ ရြာသူရြာသားေတြလည္း ေႂကြးအထပ္ထပ္တင္ၿပီး သူႀကီးမင္းရဲ႕ ဆုိင္းဘုတ္ေအာက္ကေန-
“အေသယံု လို႔ အေမပါ ကုန္သြားၿပီ…” ဆိုၿပီး မီးေသြးခဲနဲ႔ စာျဖည့္ၿပီး ေရးလုိက္ၾကလုိ႔ သူႀကီးမင္းရဲ႕ ဂ်ံဳ မဟာ စီမံကိန္းႀကီး ရပ္ သြားခဲ့ရတယ္။ ေနာက္သူႀကီးတစ္ေယာက္ လက္ထက္က်ေတာ့လည္း-
“တစ္အိမ္တစ္ေကာင္ ေတာက္တဲ့ေဆာင္…”ဆိုတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ႀကီးနဲ႔ ေတာက္တဲ့ေမြးျမဴေရး ဦးစားေပး ဆုိၿပီး လုပ္ျပန္ တယ္။ ရြာသားေတြက အဲဒီစာေအာက္ကေန-
“ရွိတဲ့ႏြားကေလးေတာင္ ေပါင္လုိက္ရေသး…”လုိ႔ စာျဖည့္ၿပီး ေရးလုိက္ၾကလို႔ အဲဒီလူႀကီးမင္းလည္း သူရဲ႕ မူလလက္ေဟာင္း ၾကက္ေမြးျမဴေရးဘက္ကို ျပန္လွည့္သြားရတယ္။ ေနာက္သူႀကီးတစ္ေယာက္ က်ေတာ့ လည္း ဘယ္လိုစိတ္ကူးေပါက္လည္း မသိပါဘူး။
ရြာထိပ္မွာ-
“ခ်မ္းသာခ်င္ရင္ ပန္းတမာစုိက္ၾက…”လို႔ ဆုိင္းဘုတ္ႀကီးခ်ိတ္ျပန္တယ္။ သူႀကီးကိုေၾကာက္လုိ႔ စုိက္ လုိက္ၾကရတဲ့ ပန္းတမာေတြ ဆိုေတာ့ နည္းနည္းေနာေနာမဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့လည္း ဘာမွမဟုတ္ဘဲ ၿပီး သြားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ရြာသားေတြက သူႀကီးမင္းရဲ႕အဲဒီဆုိင္းဘုတ္ေအာက္မွာ-
“သြားမလုပ္ နဲ႔၊ ႏြားျပဳတ္သြားမယ္…”ဆိုၿပီး မီးေသြးခဲနဲ႔ ျဖည့္ေရးခဲ့ၾကတယ္။ အခုေတာ့ ေခတ္ေတြလည္း ေဟာင္းလုိ႔ စနစ္ေတြလည္း ေျပာင္းသြားပါၿပီ အာစရိရယ္။ သူႀကီးေတြ လည္း ေျပာင္း လုိ႔ ဖြတ္ကလိကုန္း မွာ မီးေတြ၊ ေရေတြေတာင္ ေကာင္းစျပဳေနၿပီလို႔ သတင္းၾကား ရပါတယ္…”ဟု ၾကားသိသမွ် အဝဝကို အကၽြႏ္ုပ္အား ေဖာက္သည္ခ်ေလ၏။
ထို႔ေနာက္ တြင္ကား တပည့္ေက်ာ္ေမာင္ေရႊဖားသည္ ဖ်င္ၾကမ္းလြတ္အိတ္ႀကီး ႏွစ္လံုးကို ဟိုဘက္တစ္ လံုး ဒီဘက္တစ္လံုး စလြယ္သိုင္းလ်က္ လြယ္ကာ မဟာဖြတ္ကလိကုန္းရြာဆီသို႔ အလွဴခံႂကြခ်ီေတာ္မူ သြားေလေတာ့၏။
ရတ္သတၱႏွစ္ပတ္ေက်ာ္ သံုးပတ္ခန္႔မွ် ၾကာေသာအခါအႏွီ ေမာင္ေရႊဖားလည္း ေရွ႕သြားႀကီးမ်ားပင္ အေအး ပတ္ေလာက္ေအာင္ ၿပဳံးၿဖီးၿပဳံးၿပီး မ်က္ႏွာႀကီးႏွင့္ မဟာစည္ပင္ၿမဳိင္စခန္းဆီသို႔ တစ္နာရီလွ်င္ မုိင္တစ္သန္း အလ်င္ႏႈန္းကိုေဆာင္ကာ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာေလေတာ့၏။ သို႔ျဖစ္၍လည္း အကၽြႏ္ုပ္ က-
“ဘယ့္ႏွယ္ျဖစ္လာတာတံုး ေမာင္ေရႊဖားရဲ ႕…၊ မင္းရဲ႕မ်က္ႏွာႀကီးကလည္း ခ်ဳိလုိက္တာ…၊ ပုရြက္ဆိတ္ ေတြ အပံုလုိက္တက္ၿပီး ေခြးေတြ တစ္အုပ္လံုး လာလ်က္မွာေတာင္ ေၾကာက္ရတယ္”ဟု အေမး ရွိလွ်င္ တပည့္ေက်ာ္ေမာင္ေရႊဖားက-
“ခ်ဳိရတယ္ အာစရိေရ… ခ်ဳိရတယ္၊ ဒီတစ္ေခါက္ ဖြတ္ကလိကုန္းကို အလွဴခံေရာက္ သြားတာ ေတာ္ ေတာ္ကို အဆင္ေျပတယ္။ ရြာကလည္း ေတာ္ေတာ္ကိုေျပာင္းသြားၿပီဗ်…။ ရြာသူရြာသားေတြ လည္း ေတာ္ေတာ္ေပ်ာ္ေနၾကတယ္။
အခုတက္လာတဲ့ သူႀကီးက ေတာ္ေတာ့္ကို ရည္ရည္မြန္မြန္ကေလးဆုိပဲ အာစရိရဲ႕…။ သူက ဘာအခြင့္အာဏာ မွ ယူမထားဘဲ အားလံုးကိုခြဲေဝေပးထားသတဲ့…”ဟု ေျပာရာ အကၽြႏ္ုပ္က-
“ေခသူမဟုတ္ ဆိုတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေပါ့ကြာ… အဲဒီရြာမွာ ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးရွိခဲ့ဖူး တယ္။ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီး ေက်ာင္းထိုင္ႀကီးကြ…။ အသက္ ၉၀ တန္းေရာက္မွ “ငါ လူထြက္ခ်င္တယ္…”လုိ႔ ဇြတ္အတင္း ပူဆာပါ ေလေရာ…။ တစ္သက္လံုး သာသနာေတာ္မွာ ေပ်ာ္ေမြ႕လာခဲ့ၿပီးမွ ကေလး မုန္႔ပူဆာသလို လူထြက္ခ်င္ တယ္ျဖစ္လာေတာ့ ဒကာ၊ ဒကာမေတြလည္း စိတ္မေကာင္းၾကဘူးေပါ့ကြာ၊ ဇြတ္အတင္း တားၾကေပ မယ့္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဇြတ္အတင္း လူထြက္ပစ္လုိက္တယ္။ လူထြက္ၿပီးေတာ့… “တစ္သက္လံုး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာပဲ ေနလာေတာ့ လူထြက္လုိက္ေပမယ့္ ငါ့မွာ ျပန္စရာ အိမ္လည္း မရွိ ပါဘူးကြာ…၊ အဲဒီေတာ့ ဒီေက်ာင္းမွာပဲ ဆက္ေန ပါရေစ…”ဆိုၿပီး ေက်ာင္းမွာပဲ ဆက္ေနသတဲ့…။ ဒကာ၊ ဒကာမေတြက လူထြက္ဆရာေတာ္ႀကီးအတြက္ လူဝတ္လူစားေတြ ဝယ္ေပးၾကတယ္။
အဲဒီေတာ့-
“တစ္သက္လံုး အဝါေရာင္ကိုပဲ ဝတ္လာေလေတာ့ အျခားအေရာင္ေတြ၊ ေၾကာင္ေၾကာင္က်ားက်ားေတြ ဝတ္တဲ့အခါ မေနတတ္ဘူး…”ဆိုတာနဲ႔ အက်ႌအဝါစစ္စစ္၊ ပုဆိုးအဝါစစ္စစ္ေတြပဲ ဆင္ေပးၾကရသတဲ့။
“တစ္သက္ လံုး အဝတ္အစားဆိုတာ ေကာက္ၿခံဳၿပီး ႐ံုလိုက္႐ံုပဲဆိုတာမ်ဳိးနဲ႔ ၿပီးလာေလေတာ့ ေခါင္းက စြပ္တဲ့ အက်ီ ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကယ္သီးေတြ ဘာေတြနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုႀကီးမွန္းမသိဘူးကြ…၊ အဲဒီ ေတာ့ အက်ႌအျဖစ္ မခ်ဳပ္နဲ႔ကြာ…”ဆုိၿပီး ပိတ္စအဝါႀကီးကိုပဲ သကၤန္းၿခံဳသလို ၿခံဳသတဲ့…။
“ပုဆိုး ဆိုတာကလည္း တစ္သက္လံုး ႏွစ္ေပါင္း ၉၀ ေလာက္ ဝတ္ေလ့မရွိေတာ့ မဝတ္တတ္ပါဘူး ကြာ…” ဆိုၿပီး ေအာက္ပိုင္းက ပုဆိုးစကိုလည္း သင္းပုိင္းဝတ္သလိုပဲ ခါးမွာပတ္ၿပီး လိပ္ၿပီးဝတ္သတဲ့…၊ ၿပီးေတာ့-
“တစ္သက္လံုး မနက္အ႐ုဏ္တက္ဆိုရင္ ဆြမ္းစားေနက်… ဆိုေတာ့ မနက္ မနက္ဆို မေနႏိုင္ဘူး ကြ…” လို႔ ဆိုလို႔ မနက္အ႐ုဏ္တက္ဆိုရင္ ဆြမ္းကပ္ေနက်အတုိင္း စီစဥ္ေပးၾကရသတဲ့…။ အဲသလို ပဲ ေန႔ဆြမ္း ဘုဥ္းေနက် အခ်ိန္ေရာက္ရင္လည္း အရင္လိုပဲ စီစဥ္ေပးရတယ္။ တစ္သက္လံုး စားေလ့စားထ မရွိလို႔ ဆိုၿပီး ညစာလည္း မစားဘူး၊ ၿပီးေတာ့ ရွိေသးတယ္။ တစ္သက္လံုး ေခါင္းတံုးနဲ႔ေနလာခဲ့တာ၊ ဆံပင္ေလး နည္းနည္း ထြက္လာရင္ ေခါင္းယားတယ္ မေနတတ္ဘူးဆိုလို႔ တစ္ပတ္တစ္ႀကိမ္ ေခါင္း ရိတ္ေပးၾက ရတယ္။
သူ႔ဥစၥာက ငါလူထြက္လုိက္ၿပီေဟ့ဆိုတဲ့ စကားတစ္ခြန္းကလြဲရင္ က်န္တာက အရင္အတုိင္းျဖစ္ေန တယ္။ ဒဏာ၊ ဒကာမေတြက ေတြ႕တဲ့အခါ အရင္လိုပဲ ကန္ေတာ့ၾက၊ ေျပာဆိုဆက္ဆံၾကသတဲ့…။ ေက်ာင္း မွာလည္း သူ႔တပည့္ တစ္ဦး က ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီး ျဖစ္လာ ခဲ့ေပမယ့္ တစ္ေက်ာင္းလံုးရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့ အဆံုးအျဖတ္ေတြကေတာ့ သူ႔ဆီမွာပဲ ရွိေနသတဲ့…။ တစ္ခုရွိတာက ေက်ာင္းမွာ ဘယ္ ျပႆနာျဖစ္လို႔ဆုိရင္ ေနာက္ကိုယ္ေတာ္ရွင္းေပါ့…။ ေက်ာင္းမွာ မီးလန္႔ရင္ လည္း ေနာက္ကိုယ္ေတာ္ တာဝန္ေပါ့…။ ဒါေပမဲ့ စားဦးစားဖ်ားေရာက္လာရင္ေတာ့ သူ႔ကို အရင္ကပ္ ရတာ ပဲေပါ့…။ တကယ္ ေတာ့ ေလာကႀကီးမွာ လုပ္ရပ္ကသာလွ်င္ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာကို အဲဒီ ဆရာေတာ္ႀကီး က တရားျပ ခဲ့တာပဲကြ…”ဟု မွတ္သားဖူးသမွ်ကို ျပန္ေျပာင္းေျပာျပရေလ၏။ မည္သုိ႔ ပင္ျမဴး ၍ အေပ်ာ္ႀကီးေပ်ာ္ေန ၾကေၾကာင္း သတင္းစကားေကာင္းကို ၾကားရေသာေၾကာင့္ အကၽြႏ္ုပ္ လည္း ပီတီေသာမနသ ပြားမိေလ ၏။ ထို႔ေနာက္ တပည့္ေက်ာ္ေမာင္ေရႊဖားက မည္သုိ႔ မည္ပံု၊ ေရရွည္ ခံေအာင္ ဖန္တီးလာသည္မသိ ေသာ မႀကံဳစဖူး၊ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္မ်ားကုိ လြယ္အိတ္ အတြင္းမွ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ထုတ္ေလ၏။
အကၽြႏု္ပ္က-
“ဟဲ့… ဆားေရာပါရဲ႕လား…၊ မိုးအခါမွာ ငါတုိ႔ဆီမွာ ဆားက ခက္တယ္ကြယ့္” ဟု ေမးလွ်င္ ေမာင္ေရႊ ဖားက-
“ဆား က အသာထားပါ အာစရိရယ္…”ဟု ျပန္၍ ေျပာေလ၏။ အကၽြႏ္ုပ္က
“ေဆးေတြ ဝါးေတြေရာ လွဴလုိက္ၾကရဲ႕လား…”ဟု ေမးျပန္လွ်င္ ေမာင္ေရႊဖားက
“ေဆးေတြဝါးေတြ အသာထားပါ အာစရိရယ္…”ဟု ျပန္၍ ေျပာျပန္ေလ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အကၽြႏ္ုပ္လည္း ေခါင္းကိုကုတ္ရင္း-
“မင့္ဟာက ဆန္ဝယ္ခဲ့ပါ ဆိုေတာ့ ဆီေတြ ဝယ္လာတယ္၊ ဆားဝယ္ခဲ့ပါဆိုေတာ့ သၾကားေတြယူလာ တယ္… ဆိုတာမ်ဳိးေတာ့ ျဖစ္ေနၿပီထင္တယ္…”ဟု ေျပာလုိက္ရာ တပည့္ေက်ာ္ ေမာင္ေရႊဖားက-
“မဟုတ္ေသးပါဘူး အာစရိရယ္… ေဟာဒီမွာၾကည့္…။
ေရခဲမုန္႔ လို ႔ေခၚတယ္၊ ျမန္မာျပည္မွာ ဘုရင္လုပ္ သြားတဲ့ အေနာ္ရထာမင္းႀကီးေတာင္ ဘုရင္ သာျဖစ္သြားတာ ေရခဲ့မုန္႔ စားမသြားဖူးဘူးေနာ္…၊ အာစရိ က ေတာႀကီးမ်က္မည္းထဲမွာ ကံေကာင္းလုိ႔ စားရတယ္ မွတ္…”ဟု ေျပာေလ၏။ ထုိ႔ေနာက္ တစ္စံုတစ္ ခုကို ထုတ္ျပန္ကာ-
“ေဟာ့ ဒါက ဖာလူဒါလုိ႔ေခၚတယ္၊ ျမန္မာျပည္မွာ ဘုရင္လုပ္သြားတဲ့ သီေပါမင္းႀကီးေတာင္ သူ႔ခမ်ာ ထီးနန္းစည္းစိမ္ခံစားသြားရတယ္ ဆိုေပမယ့္၊ ဖာလူဒါေတာ့ ေသာက္ဖူးမသြားရွာဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆရာတပည့္ က ဘုရင္မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဖာလူဒါဆိုတာႀကီး ေသာက္ခြင့္ရတာ… နည္းတဲ့ ကုသိုလ္လား၊ အဲဒီေတာ့ ေရွးက်တဲ့ ဘုရင္ထက္စာရင္ ေခတ္ေနာက္က်တဲ့ သူေတာင္းစားမွ ေရွးက ဘုရင္ထက္သာ ဦးမယ္ ထင္တယ္။ အဲဒါေၾကင့္ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဆုေတာင္းတယ္။ ေနာက္ႏွစ္တစ္ရာေလာက္မွာ ဖြတ္ ကလိကုန္း မွာ သူေတာင္းစားျဖစ္ရပါလို၏လုိ႔ ဆုေတာင္းတယ္
ေနာင္လာမယ့္ ႏွစ္တစ္ရာေလာက္ အၾကာက သူေတာင္းစားဟာ ဒီေခတ္ ရြာသူႀကီးထက္ေတာ့ ပိုၿပီး အဆင့္အတန္းျမင့္မယ္ ထင္တယ္…”ဟု ေျပာေလရာ အကၽြႏ္ုပ္ လည္း ေခါင္းကို တဗ်င္းဗ်င္း ကုတ္ရင္း ေတာက္တီးေတာက္တဲ့ ေမာင္ေရႊဖားရယ္… ဟု ေရရြတ္မိေလ၏။
ထိုအခါ ေမာင္ေရႊဖားက-
“ေတာက္တီးဆိုရင္ေတာ့ ေရထဲလႊင့္ပစ္လုိက္ အာစရိေရ… ေတာက္တဲ့ဆုိရင္ေတာ့ ေမြးထား။ ဖြတ္က လိကုန္းမွာ ေတာက္တဲ့တစ္ေကာင္ႀကီးႀကီးရရင္ ခ်မ္းသာၿပီဆိုၿပီး ေတာက္တဲ့႐ူး ႐ူးေနၾကတယ္။ အရင္ တုန္း က သြားမပါရင္ေန၊ ကားပါရင္ေတာ္ၿပီဆိုၿပီး လင္ေရြးၾကတယ္။ အခု ဖြတ္ကလိကုန္းမွာ ဘြဲ႕ မရရင္ ေန၊ ေတာက္တဲ့ရရင္ ေတာ္ၿပီဆိုၿပီး ေတာက္တဲ့ေခတ္ျဖစ္ေနတယ္…” ဟု ေျပာျပန္ေလ၏။
ထို႔ေနာက္ တပည့္ေက်ာ္ ေမာင္ေရႊဖားသည္ သူ၏လြယ္အိတ္ႀကီးႏွစ္လံုးအတြင္းမွ ပစၥည္းမ်ားကို တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ထုတ္ေလ၏။ ထို႔အတူ စနစ္က်လွစြာေသာ အကၽြႏ္ုပ္၏တပည့္ႀကီးသည္ စာရင္းစာရြက္ တစ္ရြက္ကိုပါ ထုတ္၍ အကၽြႏ္ုပ္၏လက္သို႔ အေသအခ်ာ အပ္ႏွံေလေတာ့၏။ ထိုသို႔အပ္ရင္းလည္း…
“ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ဆရာတပည့္ႏွစ္ေယာက္အတြက္ ဖြတ္ကလိကုန္းက လွဴလုိက္တဲ့ လွဴဖြယ္ပစၥည္းေတြ က အမ်ားႀကီးပဲ အာစရိရဲ႕၊ ဆန္ေတြ ဆီေတြဆိုရင္ လွည္းႏွစ္စီးတုိက္စာေလာက္ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီပစၥည္းေတြကို လွည္းကူညီမယ့္အလွဴရွင္ေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး မွာထား ခဲ့တယ္။ ေနာက္ႏွစ္ရက္ ေလာက္ ဆိုရင္ လွဴဖြယ္ပစၥည္းလွည္းေတြ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆီကို ေရာက္ လာပါလိမ့္မယ္။ အလွဴရွင္ေတြက လည္း ေတာ္ေတာ္ကို စိတ္အားထက္သန္ၾကတာ အာစရိရဲ႕။ အရမ္း ဝမ္းသာဖုိ႔ ေကာင္းတာပဲ၊ ေနာက္ ေနာင္လည္း အဲသလို အဲသလို လွဴခြင့္ႀကံဳခ်င္ပါတယ္လို႔ မွာလုိက္ၾကတယ္…” ဟု အာေဘာင္အာရင္း သန္သန္ျဖင့္ ေျပာေလ၏။
ထို႔ေနာက္တြင္ကား အကၽြႏ္ုပ္သည္ ေမာင္ေရႊဖားေဆာင္က်ဥ္းလာသည့္ အလွဴရွင္စာရင္းကို ဖတ္ၾကည့္ မိေလ၏။ ဖတ္ၿပီးေနာက္ လြယ္အိတ္ကို ေကာက္၍လြယ္ကာ လက္သံုးေတာ္ ေတာင္ေဝွးကိုလည္း လွမ္း၍ ဆြဲရင္း ထိုေတာင္ေဝွးျဖင့္ပင္ ေမာင္ေရႊဖားအား လွမ္း၍တုိ႔လုိက္ေလ၏။ ေမာင္ေရႊဖားက နားမ လည္ႏိုင္ စြာျဖင့္ အကၽြႏ္ုပ္အား ေမာ့၍ၾကည့္ေလ၏။
“ဘာလဲ အာစရိရဲ႕…”
“ဘာရမွာလဲ… ငါတုိ႔အခုပဲ စခန္းေျပာင္းၾကရေအာင္…”
“ဆုိင္းမဆင့္ ဘံုမဆင့္ ဘယ္လိုျဖစ္ရတာလဲ အာစရိရဲ႕…”
“ဘယ္လိုျဖစ္ရမွာ လဲ… မင္းရဲ႕အလွဴပစၥည္းေတြေရာက္မလာခင္ ငါေတာ့ ဒီကလြတ္ေအာင္ ေျပးမယ္…”
“ဘာျဖစ္ လုိ႔လဲ အာစရိရဲ႕…”
“ဘာျဖစ္ရမွာလဲ… မင္းရဲ႕အလွဴရွင္စာရင္းကိုလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္ၾကည့္ပါဦးကြာ… ဝိဇၨာေျပာင္ ဘယ္ဘဝ ကို ေရာက္သြားမလဲ…”
အကၽြႏု္ပ္ လည္း အႏွီသို႔လွ်င္ တိုတိုျပတ္ျပတ္ပင္ ေျပာၿပီးေနာက္ ထိုေနရာမွ ထြက္လာခဲ့ေလ၏။ တပည့္ ေက်ာ္ ေမာင္ေရႊဖားမွာမူ အကၽြႏ္ုပ္အား နားမလည္ႏုိင္စြာျဖင့္ ေခါင္းကိုကုတ္ရင္း အလွဴရွင္ စာရင္းစာ ရြက္ကိုဖတ္လ်က္ ေနာက္ပါးဆီမွ ေယာင္ေပေယာင္ေပျဖင့္ လုိက္လာေလ၏။
အကၽြႏ္ုပ္၏တပည့္ေက်ာ္ေမာင္ေရႊဖား ေဆာင္ၾကဥ္းလာသည့္ အလွဴရွင္စာရင္းစာရြက္ကို ေဖာက္သည္ ခါရပါမူ ေအာက္ပါ အတုိင္း ျဖစ္ပါေလေတာ့သတည္း။
၁။ အရက္ပုန္းဆုိင္ပိုင္ရွင္ ဦးမဲ+ေဒၚပု ဆီ ၂ ပုလင္း
၂။ ဦးမီးေတာက္+ေဒၚျပာ (ေလာင္စာဆီပုန္းပုိင္ရွင္) ၾကက္ဥ ၂ လံုး
၃။ ဦးႏွစ္လံုး (ထီပုန္းေရာင္းဝယ္ေရး) ဆီးျဖဴသီး ၁၂ လံုး
၄။ ဦးေလးေကာင္ (ေလာင္းကစားပုန္းသူေဌးႀကီး) ဆီ ၂ က်ပ္သား
၅။ ေဒၚလည္ဝယ္ (လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္) ေရွာက္သီး ၃ လံုး
၆။ ေဒၚကူးကူး မိသားစု (အေခြပုန္းျဖန္႔ခ်ိေရး) ေရသန္႔ ၂ ဘူး
၇။ ဦးလာဘႏွင့္ ညီမ်ား (လုိင္စင္ရ လူေရာင္းဝယ္ေရး) ထန္းလ်က္ ၅ ခဲ
၈။ ေဒၚေဒၚလာႀကီး (ေငြပုန္းေရာင္းဝယ္ေရး) လွ်ာပြတ္ေဆး ၂ ထုပ္
၉။ ေဒါက္တာေပါက္ျပား (အပ္ပုန္းစပယ္ရွယ္လစ္) ေသြးေဆး ၃ ထုပ္
၁၀။ ဦးေဘာ္ဒီမိသားစု (ကားပုန္းအက်ဳိးေတာ္ေဆာင္) ဒီဇယ္ ၁ ပုလင္း
၁၁။ ေဒၚကေလးမႏွင့္ညီမမ်ား (အျပာစာအုပ္ျဖန္႔ခ်ိေရး) တစ္သွ်ဴး ၃ ထုပ္
၁၂။ ဦးဖိုးရွပ္ မိသားစု (ဘိန္းေခ်းေရာင္းဝယ္ေရး) ဆား ၁၀ သား
၁၃။ ေဒၚပုပ္ (မိန္းမရႊင္ဒိုင္) အာလူး ၁၀ သား
၁၄။ ကိုတာတီးႏွင့္ ညီမ်ား (ခိုးရာပါပစၥည္းေရာင္းဝယ္ေရး) ဆန္ ၂ ျပည္
၁၅။ ဦးဂြတို (ေန႔ခင္းလယ္သမား၊ ညဓားျပ) ဆီ ၁၀ သား
၁၆။ ကိုထိပ္ကြက္ မိသားစု
(မွတ္ခ်က္ - လူလိမ္အလုပ္လုပ္ရာတြင္ ယခင္ကေလာက္ ေငြမရႊင္ ေသာေၾကာင့္ ယၾတာေကာင္းေတာင္း လုိက္ပါသည္။ လူႀကံဳႏွင့္ ျပန္ပို႔ ေပးပါ။) ဆန္ ၃ လံုး
၁၇။ ကိုအေခ်ာင္ မိသားစု (ေခြးသားကို ဆိတ္သားအျဖစ္ အသြင္ ေျပာင္းေရး ကုမၸဏီ) ေျပာင္းဖူး ၃ ဖူး
ေယာနိေသာ မႏုသီကာရ
ေက်ာ္ေျပာင္ (ဇင္ေယာ္နီ)
joke magazine 2012 may
.
1 comment:
အမေရႊစင္ေရ...
သူႀကီးမင္းဆုိတဲ့ နာမည္ကုိ ျမင္ၿပီး နဲနဲေတာ့ လန္႔သြားတယ္။ ေနာက္မွ အဲဒီ သူႀကီးမင္းေတြက တစ္ျခားသူေတြမွန္းသိလုိ႔ ဒီက သႀကီးမင္းတစ္ေယာက္ စိတ္သက္သာရာ ရသြားတယ္။
အမေရႊစင္ရထားတဲ့ စာရင္းက နဲနဲ လုိေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူႀကီးမင္းရထားတဲ့ စာရင္းကုိ ထပ္ျဖည့္ေပးလုိက္တယ္။
၁၈။ သူရေက်ာက္မႈိင္း (လက္နက္ပုန္းေရာင္း၀ယ္ေရး) ကုလားပဲ ႏုိ႔ဆီဗူး ႏွစ္လုံး
၁၉။ လူထြက္တုတ္ႀကီး (လုိင္စင္မဲ့ သားသတ္ရုံ)ပုတီး သုံးကုံး
၂၀။ ၀ရမ္းေျပး သက္ျပင္း (အငွားလူသတ္အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္) တရားစာအုပ္ ၃ အုပ္
..
က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ။
Post a Comment