Sunday, March 25, 2012

သာဓု ၏ အတာ, အပိုင္း (၁၇)

(လက္ေထာက္မင္းသမီး ထြက္လုလုအခ်ိန္ ေရာက္သည္ႏွင့္ မခင္သက္တို႔ ညီအစ္မတစ္စု အျပင္ ပဲြကေတာ္ႀကီး သမီးႏွစ္ေယာက္ပါ ပဲြခင္းရွိ အတာယူထားေသာ ေနရာသို႔ ေရာက္လာ ၾက၏။) ကို ဆက္ဖတ္ရန္.............

အၿငိမ့္ထံုးစံ အတုိင္းပင္ လူရႊင္ေတာ္မ်ားျဖစ္ေသာ ဒန္ေပါက္ႏွင့္ ညွပ္ႀကီးတို႔ လည္းခါင္းေပါင္းပါင္း ၍ ေတာင္ရွည္ပုဆိုးမ်ားလဲၿပီး ပဲြခင္းဘက္သို႔ ထ၍ မ်က္ႏွာမူလိုက္သည္ႏွင့္ အတာလည္း ထိုင္ရာမွ ထုိင္ရာ မွ ထကာ လက္ခုပ္တေဖ်ာင္းေဖ်ာင္းတီးေနေတာ့၏။

"ဟဲ့ ေကာင္ေလး"ဟု မခင္သြယ္က ဟန္႔လုိက္မွပင္ အတာ့လက္ခုပ္သံ တန္႔သြားလ်က္ "ကိုယ့္မမေတြနဲ႔ ၾကည့္တဲ့ အခါမွာ ဒီလိုမလုပ္ရဘူး အတာရဲ႕၊ ရွက္စရာႀကီး" မခင္သက္ကမူ ဤလို ေဖ်ာင္းေဖ်ာင္း ဖ်ဖ် ေျပာလုိက္၏။
"ဟုတ္ကဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ကိုမလုပ္ေတာ့ပါဘူး"
စင္စစ္ သုိ႔ကလို အတာ လက္ခုပ္ထ၍ တီးလုိက္သည္မွာ ေပ်ာ္ေသာေၾကာင့္သာျဖစ္၏။ သူသည္ အၿငိမ့္ ကို အလြန္ႀကဳိက္၏။ အတာ အၿငိမ့္ႀကဳိက္သည္မွာ မင္းသမီး ကသည္ကို ႀကဳိက္ျခင္းမဟုတ္။ အက ေကာင္းမေကာင္းကိုလည္း သူ နားမလည္။ လူရႊင္ေတာ္ (ဝါ) လူျပက္ကိုသာ သူသေဘာ က်ျခင္းျဖစ္၏။ ဒန္ေပါက္၊ ညႇပ္ႀကီး၊ ဓာတ္ဆီ၊ ဓာတ္ဆံႏွင့္ ဦးေဗဒါ၊ က်င္ခဲဆုိလွ်င္ သူ႔အသည္းစြဲမ်ားျဖစ္၏။
ပြဲစေတာ့မည္ ျဖစ္သည့္အတုိင္း လူရႊင္ေတာ္မ်ားလည္း တစ္ဦးက ေတးထပ္၊ တစ္ေယာက္က ေလးခ်ဳိး စသျဖင့္ တစ္မ်ဳိးစီသီဆိုႏႈတ္ခြန္းဆက္လုိက္ၿပီးမွ ယခုကဲ့သို႔ ဂုဏ္သေရရွိလူႀကီးမ်ားေရွ႕တြင္ လာေရာက္ ကျပ အသံုးေတာ္ခံရသျဖင့္ ဝမ္းေျမာက္ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း အစရွိသျဖင့္ ပဏာမခံလုိက္ေသး၏။

"ဘယ့္နဲ႔ ကိုညႇပ္ႀကီးေရ၊ခု ႂကြေရာက္လာၾကတဲ့ ပရိသတ္ကိုၾကည့္ရတာျဖင့္ အမ်ဳိးသားထက္ အမ်ဳိးသမီး ပရိသတ္ က ပိုမ်ားေနတာ ေတြ႕ရပါလားဗ်၊ ဟင္"
"ဟုတ္ေပါ့ ကိုဒန္ေပါက္ရဲ႕၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အၿငိမ့္ကို အာသီသထားလုိ႔မုိ႔ အားေပးတဲ့အေနနဲ႔ ခုလိုလာ ေရာက္ခ်ီးျမႇင့္ၾကတာ ဝမ္းသာစရာ မေကာင္းပါလားဗ်ာ"
"ဝမ္းေျမာက္စရာ ပဲေပါ့၊ အဲသလို အမ်ဳိးသမီးေတြက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အၿငိမ့္ကို ခုလို လာေရာက္ၿပီး ေစတနာေရွ႕ထားလုိ႔ အားေပးအားေျမႇာက္ ျပဳၾကတယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကလဲ သက္စြန္႔ႀကဳိးပမ္း အမႈေတာ္ထမ္းရေပလိမ့္မဗ်"
"မွန္သေပါ့၊ ဒါမွလဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဘက္က ဝတၱရားေက်ပြန္ေပမွာေပါ့ ကိုဒန္ေပါက္ရဲ႕"
"အဲ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ခုႂကြလာတဲ့ ပရိသတ္ထဲၾကည့္ရတာ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ အပ်ဳိပရိသတ္ကလဲ အေတာ္မ်ားတာ ေတြ႕ရေတာ့ သူတုိ႔ ခုလိုလာၿပီး ခ်ီးျမႇင့္တာကို ေက်းဇူးဆပ္တဲ့အေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ နည္း ေကာင္းကေလး တစ္ခုေလာက္ေပးရရင္ မေကာင္းဘူးလား ကိုညႇပ္ႀကီးေရ"

"အလို ဘယ္လို နည္းေကာင္းမ်ားပါလိမ့္"
"ေၾသာ္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအဖုိ႔ အသံုးဝင္တဲ့နည္းေပါ့၊ မိန္းမတို႔ဘုန္း ဆံထံုးလို႔ ဆိုသမဟုတ္လားဗ်"
"မွန္ေပေပါ့ဗ်ာ၊ ႏုိ႔ ကိုဒန္ေပါက္က ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မ်ား ေပးခ်င္လုိ႔ပါလိမ့္"
"အမ်ဳိးသမီးမ်ားအဖု႔ိမွာေတာ့ အျမတ္တႏိုးထားၿပီး အလွျပင္ရတာရယ္လုိ႔ ဆံထံုးဆံပင္နဲ႔ မ်က္ႏွာပဲ ရွိတယ္မဟုတ္လား၊ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဆံပင္ရွည္တဲ့ နည္းေကာင္းေလးတစ္ခုေတာ့ ေပးခဲ့ခ်င္သဗ်"
"ၾသ ၾသ၊ ေက်းဇူးဆပ္တဲ့အေနမ်ဳိးဆိုပါေတာ့၊ ေကာင္းေပါ့ဗ်ာ ေကာင္းပါ့ ေကာင္းပါ့"

ဤတြင္ လူရႊင္ေတာ္ ကိုဒန္ေပါက္က ပရိသတ္ဘက္သုိ႔လွည့္၍
"ကဲ ဆံပင္ရွည္တဲ့နည္းကို အလိုရွိၾကတဲ့ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ၾကေပေတာ့။ အဟမ္း"
သို႔လွ်င္ အစခ်ီလုိက္သျဖင့္ ျမန္မာေရာ တ႐ုတ္အမ်ဳိးသမီးမ်ားပါ စိတ္ဝင္တစား နားစြင့္လာၾကေတာ့၏။
"ကိုင္း ေျပာေတာ့မယ္ေနာ္၊ ေၾသာ္ ဒါနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးေတြက စိတ္ထဲမွ မွတ္ထားရလုိ႔ မေတာ္ တဆ ေမ့သြားမွာလဲ စိုးရေသးတယ္ ထင္ပါရဲ႕၊ ကဲ အဲဒီေတာ့ ဒီလိုလုပ္ရင္ မေကာင္းဘူးလား၊ စာရြက္ ကေလး တစ္ခုမွာ ေရးၿပီးမွတ္ထားၾကရေအာင္ေလ ေနာ္၊ ကဲ ကဲ၊ ခဲတံတို႔ ေဖာင္တိန္တုိ႔ စကၠဴတုိ႔ နီးစပ္ရာ မိတ္ ေဆြကာလသားမ်ားဆီက ခဏငွားၾကေပါ့ ဟုတ္လား၊ ေရးမွတ္ထားတာက  ပိုေကာင္းပါတယ္"
ကိုဒန္ေပါက္က ဤလိုစကားကို ျပင္ေျပာလုိက္သည္ႏွင့္ အမ်ဳိးသမီးပရိသတ္မွာ ပို၍လႈပ္လႈပ္ရြရြျဖစ္ သြားေတာ့ ၏။ လက္လွမ္းမီရာ အမ်ဳိးသားမ်ားထံမွ ေဖာင္တိန္ငွားသူငွား ကေလးမ်ားကို ခဲတံႏွင့္ စကၠဴ ျပန္အယူခုိင္းသူက ခုိင္းျဖင့္ ပြဲခင္းတစ္ခုလံုး မၿငိမ္မသက္ ေယာက္ယက္ခတ္ေနေတာ့၏။

"သြား အတာ၊ ခဲတံႏွင့္ စကၠဴတစ္ရြက္ သြားယူခ်ည္ေနာ္၊ သြားပါဟဲ့ ျမန္ျမန္လုပ္ပါ"
မခင္သက္က သုိ႔ေျပာရင္း အပူတျပင္းခုိင္းေနသည္ႏွင့္
"အလကားပါ မမသက္ရာ၊ လူျပက္ေတြေျပာတဲ့စကားမ်ား မမက ယံုေနသလား"ဟု အတာက ထုိင္ရာမွ မထေသး ဘဲ ျငင္းလုိက္သည္ကို
"ဟဲ့ သူ မဟုတ္တာေျပာပါ့မလား၊ တကယ္မုိ႔သာ ခဲတံေတြ ဘာေတြနဲ႔ ေရးမွတ္ခုိင္းတာေပါ့၊ သြားပါ ထေလ သြားယူခ်ည္ ပါ ခဲတံႏွင့္ စကၠဴ"
အတာလည္း မခင္သက္၏ဇြတ္အတင္း နားပူမႈေၾကာင့္ အျမန္ဆံုး အိမ္ျပန္၍ ခဲတံႏွင့္ စကၠဴကို ကမန္း ကတန္း ယူ၍ ဆင္းလာခဲ့ရ၏။
ကိုဒန္ေပါက္ လည္း ပရိသတ္အကဲကို ေသေသခ်ာခ်ာ ခတ္ေနၿပီးမွ
"ကဲ ေရးမွတ္ထားၾကေနာ္၊ ေျပာေတာ့မယ္"ဟု နိဒါန္းပ်ဳိးလုိက္ကာ

(ျမင္ေလလွ်င္ ႐ႈကာမက္ေစဖို႔) "ကဲ ေရးၾကေနာ္၊ ထပ္ဆိုဦးမယ္၊ ျဖည္းျဖည္းပးဲ လုိက္ေရးၾက" (ျမင္ေလ လွ်င္ ႐ႈကာမွတ္ေစဖို႔)
ဤတြင္ ကိုဒန္ေပါက္လည္း ပရိသတ္အေရးကို ေစာင့္သကဲ့သုိ႔ အတန္ၾကာ နားေနေသး၏။ အမ်ဳိးသမီး မ်ားလည္း သူ႔အသုိက္ သူ႔အအုပ္ျဖင့္ တလႈပ္လႈပ္ေရးရင္း အလုပ္႐ႈပ္ေထြးေနၾကေတာ့၏။
"ဟဲ့ အတာ ေသေသခ်ာခ်ာ လုိက္ေရးေနာ္ ျပစမ္း၊ မွန္ရဲ႕လား"ဟု မခင္သက္က အတာ့လက္ထဲရွိ စာ ရြက္ ကို ဆြဲယူဖတ္ၾကည့္လုိက္ေသး၏။
"မွန္ပါတယ္ မမရဲ႕ ေပးပါ၊ ဟုိမွာ ေျပာေတာ့မယ္"ဟု အတာက စာရြက္ကေလးကို ျပန္ေတာင္းလိုက္ သည့္ အခိုက္မွာပင္

"ကဲ ပထမအပိုဒ္ေတာ့ ၿပီးေလာက္ၾကေရာေပါ့ေနာ္၊ မွတ္ရတာ လြယ္ေအာင္ လကၤာကေလးလို စပ္ထား တာမုိ႔ မခက္ပါဘူးေနာ္၊ ကဲ ဆက္ေရးလုိက္ၾကပါဦး၊ ခုနက အပုိဒ္ကို ျပန္စၿပီး ဆက္ေျပာမယ္"
လည္ေခ်ာင္းရွင္း သလုိ အဟမ္းဟု ဟန္႔လုိက္ၿပီးမွ
"(ျမင္ေလလွ်င္ ႐ႈကာမက္ေစဖုိ႔) ၿပီးၿပီေနာ္၊ ကဲ ဆက္ၾကဦး၊ (ျမင္ေလလွ်င္ ႐ႈကာမက္ေစဖို႔၊ ခင္ ေဆြ တင္ ႏု မာ သက္တုိ႔ရဲ႕) ကိုင္း၊ ျပန္ဆုိဥိးမယ္ေနာ္၊ (ခင္ ေဆြ တင္ ႏု မာ သက္တို႔ရဲ႕)"
ေစာေစာကနည္းတူ ကိုဒန္ေပါက္လည္း စကားကိုရပ္၍ ပရိသတ္အား အကဲခတ္ေန၏။ အမ်ဳိးသမီးမ်ား သည္ လည္း ႐ႈပ္ယွက္ခတ္မွ် ေရးမွတ္ေနၾက၏။
"အတာ လုိက္ေရးေနာ္"
"အင္းပါ မမရဲ႕"ဟု ေျဖရင္း သူ႔ေရးသားခ်က္ မွန္မမွန္ကို ျပန္ဖတ္ေန၏။

"ၿပီးၾကၿပီေနာ္၊ ကဲ လုိက္ေရးထားတာ မွန္ မမွန္ ျပန္စစ္ၾကဦး ဟုတ္လား၊ (ျမင္ေလလွ်င္ ႐ႈကာမက္ေစဖုိ႔ ခင္ ေဆြ တင္ ႏု မာ သက္တုိ႔ရဲ႕) ကဲ မွန္ၾကရဲ႕ေနာ္၊ ခု ေနာက္ဆံုးတစ္ပုိဒ္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္"
ကိုဒန္ေပါက္လည္း အလြန္ ခံ့ထည္ေသာ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ မွင္ေသေသ ေျပာလုိက္ၿပီးမွ
"ကုိင္း၊ ကိုယ္ေရးထားတာ ကိုယ္ျပန္ၾကည့္ၾကဦးေနာ္၊ မွားေနလဲ ျပင္ေပါ့၊ ေနာက္ဆံုးက်န္တဲ့အပုိဒ္ကိုပါ ဆက္ေျပာေတာ့မယ္၊ အဟမ္း"
"ျမင္ေလလွ်င္ ႐ႈကာမက္ေစဖုိ႔၊ ခင္ ေဆြ တင္ ႏု မာ သက္တုိ႔ရဲ႕၊ ဆံပင္ရွည္ခ်င္ရင္ ဆံစုသာ ဆက္ၾက ေပေတာ့"
ဤသို႔လွ်င္ အဆံုးသတ္လုိက္သည္ႏွင့္ ပြဲခင္းတစ္ခုလံုး တဝုန္းဝုန္း တအုတ္အုတ္ႏွင့္ ပတ္တုတ္၍ မစဲ ေအာင္ တဟဲဟဲ ပြဲက်သြားေတာ့၏။

စာရြက္စကေလးမ်ားတြင္ လည္းေကာင္း၊ စီးကရက္ဘူးခြံလြတ္ကေလးမ်ားတြင္ လည္းေကာင္း အေကာင္း ထင္၍ ေရးျခစ္မွတ္သားေနၾကေသာ အပ်ဳိစု အပ်ဳိသုိက္မွာလည္း ေခါင္းငုိက္စုိက္ႏွင့္သာ ရယ္ ေနၾကရေတာ့၏။ ပရိသတ္၏တဝါးဝါးအသံ မစဲေသးသည္ႏွင့္အမွ် မခင္သက္တုိ႔တြင္ လည္း ေခါင္းမေဖာ္ ဝ့ံၾကေသးဘဲ မ်က္ႏွာကို လက္ဝါးျဖင့္ကာလ်က္ ရွက္ရွက္ႏွင့္ပင္ ရယ္ေနၾကရေတာ့၏။
"ကဲ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာဘူးလား" ဟု အတာသည္ သူ႔တြက္ကိန္းမွန္သြားေသာေၾကာင့္ ဟန္ကေလး ေက်ာ့ေက်ာ့ျဖင့္ ေမးလုိက္ေသး၏။
အတာလည္း ယင္းသည့္အျဖစ္အပ်က္ကို သူ႔ဆရာမအား သြက္သြက္ကေလး ရွင္းျပလုိက္၏။ ဆရာမ တြင္လည္း လက္ကိုင္ပဝါေလးထုတ္၍ မ်က္ရည္သုတ္ယူရသည္အထိပင္ ရယ္ေမာေနမိၿပီးမွ
"ေၾသာ္ ဒီစာက အဲဒီလို ျပက္ေျပာတာကို လုိက္ေရးထားတာဆုိပါေတာ့"
ဆရာမ လည္း ေစာေစာက အတာ့စာရြက္ကေလး၏ တစ္ေနရာကို ေထာက္ျပရင္း ေမးလုိက္၏။

"ဟုတ္ပါတယ္ မမ"
"အဲဒီလို လူျပက္က ျပက္တာကို မင္း သိပ္သေဘာက်တာပဲလား အတာ"
"ဟုတ္ကဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္ေလ ရယ္ရတဲ့ လူျပက္ဆိုရင္ သိပ္ႀကဳိက္တာပဲ"
"ႏုိ႔ အဲသလို လူျပက္က ဆံပင္ရွည္ခ်င္ ဆံစုသာ ဆက္ၾကေပေတာ့လုိ႔ အဆံုးသတ္လုိက္ေတာ့ အဟုတ္ ထင္ၿပီး မင့္ကိုေရးခုိင္းေနတဲ့ မင္းတုိ႔မမ ဘယ္သူ"
"မမသက္"
"အဲ အဲ့ဒီ မင့္မမသက္ေရာ ဒိျပင္ ခဲတံတုိ႔ ေဖာင္တိန္တုိ႔နဲ႔ စာရြက္ေပၚ ကူးေရးေနတဲ့ မိန္းမပ်ဳိေလးေတြ ရွက္မသြား ၾကဘူးလားကြယ္"
"ရွက္သြားတာေပါ့၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မမသက္ျဖင့္ အိမ္ကို  ခ်က္ခ်င္းျပန္ေျပးတာပဲ"
"ေအး အဲဒါ သိပ္ရွက္သြားလုိ႔ေပါ့ကြဲ႕"

"ကၽြႏ္ေတာ္ကေတာင္ ေျပာေသးယ္ မမရဲ႕၊ ဒီ လူျပက္ေတြဟာ အေကာင္းဘယ္ေတာ့မွ မေျပာဘူး၊ မမ တုိ႔ မယံုပါနဲ႔လုိ႔ အဲဒါ မရဘူး၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဇြတ္ပဲ ခဲတံနဲ႔စကၠဴ ယူခုိင္းတယ္၊ အဲ့ဒါ မမသက္တုိ႔အျပစ္ေပါ့ သူတုိ႔က ယံုတာကိုး"
"ဒီလိုလဲ ဘယ္ဟုတ္မလဲ အတာရဲ႕၊ လူျပက္က အတည္နဲ႔ေျပာေတာ့လဲ ယံုမိတာေပါ့၊ တကယ္လုိ႔ မမပါ  အဲ့ဒီပြဲမွာရွိရင္ ယံုခ်င္ယံုမိမွာပဲ၊ ဒါေပမဲ့ လူျပက္ေတြက ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ကို ခဲတံယူခုိင္းလား၊ စကၠဴရွာ ခုိင္းလားနဲ႔ ဣေႁႏၵပ်က္ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔မေကာင္းဘူးေပါ့ကြယ္"
"ဒါျဖင့္ လူျပက္က အဲသလို ရယ္စရာလုပ္တာ မေကာင္းဘူးေပါ့ေနာ္ မမ" "ရယ္စရာ လုပ္တာ၊ ျပက္လံုးထုတ္တာကေတာ့ ေကာင္းသားပဲ၊ ရယ္လဲ ရယ္ရပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အတည္ ေပါက္ႀကီးနဲ႔ ခဲတံ ေတြ ဘာေတြ ရွာခုိင္းငွားခုိင္းတာေတာ့ မေကာင္းဘူးကြဲ႕၊ ဒါဟာ ပြဲၾကည့္ ပရိသတ္ ကို မေလးစား ရာေရာက္တာေပါ့ကြယ္"

ထိုထိုေဝဖန္ခ်က္မ်ားမွာ စင္စစ္ အတာ့အဖုိ႔ ျမင့္လြန္းေနသည္။ ဉာဏ္မမီႏုိင္ေအာင္ ရွိေနသည္မွန္ေသာ္ လည္း ဆရာမသည္ ထိုအခ်က္ကို မစဥ္းစားမိ။ သူ႔စိတ္ထဲရွိသည့္အတုိင္း ပြဲၾကည့္ပရိသတ္အေပၚ မေတာ္မေလ်ာ္ ကာယိေႁႏၵပ်က္ေအာင္ အ႐ိုအေသတန္ရေကာင္းလားဟူေသာ မေက်နတ္ ခ်က္ ျဖင့္ ေျပာေနမိဟန္တူ၏။
"ေဟး ျမင့္ျမင့္၊ ေစာင့္ေနရတာ အေတာ္ၾကာသြားလုိ႔ ပ်င္းေနထင္ပါရဲ႕၊ ဟုတ္လား" ဟူေသာ ႏႈတ္ဆက္ သံႏွင့္ အတူ ဆရာမႏွင့္ မတိမ္းမယိမ္းအရြယ္ မိန္းမပ်ဳိတစ္ဦး အတန္းထဲသို႔ ဝင္လာတသည္ႏွင့္ ဆရာမ လည္း အတာ့ စာရြက္ကေလးကို လွမ္းေပးလုိက္၏။

"ကိုယ္လဲ လာေတာ့ အခ်ိန္မီလာတာပဲ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕၊ အေရးထဲကားက စက္ဘာျပဳလုိ႔ရယ္ မသိပါဘူး၊ လမ္းမွာရပ္ၿပီး ျပင္ေနတာနဲ႔ ခုလို ၾကာသြားတာ၊ ကိုယ္ သိပ္အားနာတာပဲ"
အဆုိပါ ဧည့္သည္ မိန္းမပ်ဳိကပင္ ဆက္လက္၍ ေျပာေနေသာေၾကာင့္
"ဒီလုိေပါ့ အဆင္မသင့္တဲ့အခါ၊ ကဲ ထုိင္ေလ"
"မထုိင္ေတာ့ဘူး၊ လာ ကားနဲ႔ပဲ ျမင့္ျမင့္ကို အိမ္အထိ လုိက္ပို႔မယ္၊ ေျပာစရာရွိတာလဲ လမ္းမွာပဲ ေျပာ သြားၾက တာေပါ့ ေနာ္"
ဆရာမကလည္း ဤအစီအစဥ္ကို သေဘာတူလုိက္ကာ ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ ထုိင္ေနေသာ အတာက ေလးကို အနီးသိ႔ုေခၚယူၿပီး
"ကဲ မင္းျပန္ေတာ့ေနာ္၊ မမ သူ႔ကားနဲ႔ပဲ လိုက္သြားေတာ့မယ္"
"ဟုတ္ကဲ့"
သို႔တုိင္ေအာင္ ႐ုတ္တရက္ မျပန္ေသးဘဲ သူ႔ဆရာမ ကားေပၚတက္သြားမွပင္ ေက်ာင္းဝင္းအျပင္သို႔ အတာ ထြက္လာေတာ့၏။

ထိုေန႔သည္ စေနေန႔ျဖစ္သည့္အတုိင္း ေက်ာင္းအားသည္ႏွင့္ အတာလည္း ေစာေစာစီးစီးပင္ သူ႔အဝတ္ အစားကေလးမ်ားကို ခပ္သုတ္သုတ္ေလွ်ာ္ကာ ေရခ်ဳိးၿပီးသည္ႏွင့္ သူ႔ေမေမရွိရာ ေစ်းသုိ႔ ထြက္လာခဲ့၏။ ထိုအခ်ိန္၌ မသိန္းေမလည္း ေစ်းဗန္းကို သူ႔ေရွ႕တြင္ခ်ရင္း သန္႔စင္ပန္းမ်ားကိုအေကာင္းအညံ့မ်ား သီး သန္ ႔ေရြးဖယ္ေနေသာအခ်ိန္ျဖစ္၍ အတာကေလးအဖို႔ အခြင့္ေကာင္းႀကံဳသြားေတာ့၏။
အကယ္၍သာ အတာကေလးအား ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ ႀကဳိ၍ျမင္ရမည္ဆိုလွ်င္ "ဘာလဲ၊ ဒါ ထမင္းစားခ်ိန္ လား"ဟူေသာ စကားမ်ဳိးျဖင့္ အမွန္ပင္ အတာ အေငါက္ခံရမည္ျဖစ္၏။

ယခု အတာေရာက္လာသည္မွာ ရွစ္နာရီသာသာမွ်သာ ရွိေသးေသာေၾကာင့္ အေတာ္ႀကီးေစာေန၏။ သို႔ေသာ္ သူ ထမင္းဆာ၍ လာျခင္း မဟုတ္။ ထမင္းဖုိးေတာင္းရန္လည္း မဟုတ္။ ဤလို စေနေန႔မ်ဳိး၌ ယခု လို ေစာေစာစီးစီးပိုက္ဆံလာ ေတာင္းလွ်င္ အဘယ္သုိ႔ေသာ ေဘးဒဏ္ႏွင့္ေတြ႕မည္ကိုလည္း သူသိ၏။ ယခုလာသည္မွာ ေကာင္း ေသာရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ လာျခင္းျဖစ္၏။
ယေန႔သည္ စေနေန႔ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ မသိန္းေမကလည္း ၁၁ နာရီေလာက္တြင္ ျမင္းပြဲသြားမည္ျဖစ္ ၏။ သို႔ျမင္းပြဲသြားတုိင္းလည္း သူ႔ေစ်းဗန္းကို ဆုိင္နီးခ်င္းမ်ား အပ္ထားခဲ့ၿပီး
"ၾကည့္ေရာင္းလုိက္ၾကပါေနာ္" ဟု မွာထားခဲ့တတ္၏။ ဤသည္ကို အတာ သိ၏။

ယေန႔ နံနက္က အိပ္ရာမွႏိုးႏိုးခ်င္း အတာ စိတ္ကူးရခဲ့သည္မွာ သူ႔ေမေမ ျမင္းပြဲသြားေနသည့္အခ်ိန္ အတြင္း သူ႔ေမေမဆုိင္ကို သူထုိင္၍ ေရာင္းေပးမည္ဆိုက သူလည္း မ်က္ႏွာေကာင္းရမည္၊ သူ႔ေမေမ လည္း ေရာင္းသင့္သေလာက္ ေရာင္းရမည္ဟု သူေတြးမိ၏။ ႀကဳိးစား၍လည္း ေရာင္းရေအာင္ ေရာင္း မည္။ ေနာက္ဆံုး သူ႔ေမေမ၏လုိက္ေလ်ာေဖာ္ေရြမႈျဖင့္ ခြင့္ျပဳလွ်င္ပင္ သူအလြန္ ဝမ္းေျမာက္မည္ျဖစ္၏။
ထိုရည္ရြယ္ ခ်က္ျဖင့္ ထြက္လာခဲ့၍ ပန္းမ်ားကို ငံု႔ေရြးေနေသာ မသိန္းေမအနီးသုိ႔ ေရာက္သည္ႏွင့္
"ေမေမ ျမင္းပြဲသြားရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဒီပန္းေတြ ထုိင္ေရာင္းေနမယ္ေနာ္"
အတာလည္း မရဲတရဲႏွင့္ပင္ေျပာရင္း သူ႔ေမေမေရွ႕တြင္ ထုိင္ခ်လုိက္၏။ ဤတြင္မွ မသိန္းေမက ေမာ့ ၾကည့္ တဲ့ၿပီး "နင္ ေရာင္းတတ္လုိ႔လား"

"ဘယ္အထုပ္က ဘယ္ေလာက္ေရာင္းရမယ္ဆိုတာ ေမေမေျပာခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ထုိင္ေရာင္းေနမွာေပါ့" ဟု အတာ ကလည္း သြက္သြက္ကေလး ျပန္ေျဖလုိက္၏။
သန္႔စင္ပန္းမ်ားမွာ တစ္ရာထုပ္၊ ငါးဆယ္ထုပ္စသျဖင့္ အခက္မ်ားကို ေရတြက္၍ ငွက္ေပ်ာဖက္မ်ားျဖင့္ ထုပ္ေရာင္းၾကသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အထုပ္လုိက္ ေစ်းႏႈန္းေျပာေရာင္းလွ်င္ ဘာမွ်ခဲယဥ္းစရာမရွိ၊ ဤ သည္ကို အတာကလည္း သိ၏။
"ေအး ဒါျဖင့္ နင္ အိမ္မျပန္နဲ႔ေတာ့" ထိုစကား ၾကားလုိက္ရသည္ႏွင့္ အတာ့ တစ္မ်က္ႏွာလံုးမွာ ပီတိျဖင့္ ဖံုးသြားေတာ့၏။ ယေန႔အဖို႔ သူ ထမင္းမစားရေသာ္လည္း အေရးမႀကီး၊ ယခု ခံစားလုိက္ရေသာ ၾကည္ႏူးမႈ အရသာႏွင့္ပင္ သူ တင္းတိမ္ မည္ျဖစ္၏။ ထိုမွ်ေလာက္ အတာ ေပ်ာ္သြား၏။

"အတာ နင္ မခင္သက္တုိ႔ဆုိင္ သိတယ္မဟုတ္လား၊ အဲဒီဆုိင္တန္းလမ္းကေနၿပီး ဟိုဘက္႐ံုထဲကို တည့္တည့္ႀကီး ဝင္သြားရင္ ငွက္ေပ်ာဖက္ေရာင္းတဲ့ ဆုိင္ေတြ ေတြ႕လိမ့္မယ္"
"ဟုတ္ကဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္ သိတယ္ ေမေမ၊ သရက္သီးသနပ္ေရာင္းတဲ့ဆုိင္ေတြနားမွာ ဟုတ္လား"
"ေအး သြား၊ ငွက္ေပ်ာဖက္တစ္မတ္ဖုိး သြားဝယ္ခ်ည္၊ ေကာင္းေကာင္းဟာေပးပါလုိ႔ ေျပာ"
ေဇာင္းထဲမွ လႊတ္လုိက္ေသာ ျမင္းကေလးပမာ အတာလည္း တစ္ဟုတ္တည္း ထေျပးေတာ့ ၏။ ျပန္ ေရာက္ေသာအခါ၌မူ သူ႔ရင္ညြန္႔ကေလးမွာ တလႈပ္လႈပ္ တရြရြႏွင့္ လႈိင္းထသလို ေမာေန၏။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔မ်က္ႏွာထားမွာ အၿပံဳးမပ်က္ အရႊင္ႀကီး ရႊင္လ်က္ပင္ရွိ၏။

မသိန္းေမလည္း ပန္းမ်ားကို အႏြမ္းအသန္႔ေရြးရင္း ဝယ္သူကိုေရာင္းရင္း ဖက္သစ္ ဖက္ေဟာင္း လဲထုပ္ ရင္းျဖင့္ ၁၀ နာရီေလာက္တြင္
"လာဦး အတာ၊ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္ထားေနာ္၊ ဒီဘက္က ငါးဆယ္ထုပ္က ေျခာက္မူးေရာင္း၊ ဒီတစ္ရာ ထုပ္ေတြက တစ္က်ပ္စီ၊ ေဟာဒီအထုပ္ေတြက တစ္ရာစီပဲရွိတယ္၊ ဒါေပမဲ့ နည္းနည္းညံ့လုိ႔ ေျပာေရာင္း၊ သံုးမတ္ စီ၊ အဲဒါ ဘယ္ဟာက ဒီေစ်းထက္ မေလွ်ာ့နဲ႔ မွတ္မိရဲ႕လား"
"မွတ္မိပါတယ္ ေမေမ"
"ကဲ ငါသြားမယ္၊ ေရာ့ ထမင္းဖိုးယူထား၊ ဆာရင္ မလွတုိ႔ကို ခဏၾကည့္ခုိင္းထားခဲ့ၿပီး သြားစားခ်ည္"
ဤလို ခ်ဳိသာေသာ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ မသိန္းေမက စကားရွည္ရွည္ေျပာခဲ့ဖူးသည္မရွိေသာေၾကာင့္ အတာတြင္ မႀကံဳဘူးေအာင္ ဝမ္းေျမာက္ေနေတာ့၏။

"ေမေမလဲ ျမင္းႏုိင္လာမယ္၊ ငါလဲ ဒီပန္းေတြ ကုန္သြားေအာင္ ေရာင္းရမယ္ဆုိရင္ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းလုိက္မလဲ"ဟူ၍ပင္ အတာသည္ သားေရႊအိုးထမ္း သေဘာမ်ဳိးျဖင့္ ရည္စူးရင္း စိတ္ကူး ကေလး ယဥ္ေနရွာ၏။
မသိန္းေမ ထြက္သြားသည့္အခ်ိန္မွ ညေန ၂ ခ်က္တီးေလာက္အထိ ငါးက်ပ္ႏွင့္ ေျခာက္မူးဖိုးတိတိ အတာ ေရာင္းရ၏။ အတာ့ဆုေတာင္းကား တစ္ခ်က္ျပည့္သြားေလၿပီ။
"ၾကည့္စမ္း၊ ငါ ခဏေလးေရာင္းတာ ငါးက်ပ္နဲ႔ေျခာက္မူးေတာင္ရတယ္၊ ဒါနဲ႔မ်ား ေမေမက ဘာလုိ႔ ျမင္း ပြဲသြားခ်င္ရတာလဲ မသိဘူး၊ ျမင္းပြဲဆိုတာက ႐ႈံးခ်င္ ႐ႈံးမွာ၊ ဒီမွာေစ်းထုိင္ေရာင္းတာကမွ ေကာင္းေသး တယ္"

အတာသည္ သူေရာင္းရေသာ ပိုက္ဆံမ်ားကို မၾကာခဏဆိုသလို ေရတြက္ၾကည့္၏။ သို႔ေရတြက္ၿပီး တုိင္း လည္း သံုးနာရီမွ် ေရာင္း႐ံုျဖင့္ ေငြေျခာက္က်ပ္နီးပါးရသည္ျဖစ္ရာ ထိုအထဲမွ အနည္းဆံုး တစ္က်ပ္ ေလာက္ျမတ္မည္ဟု အတာတြက္ေနမိ၏။ ထို တစ္က်ပ္ ျမတ္သည္မွာ ေသခ်ာေသာအလုပ္ ျဖစ္လ်က္ မျမတ္သည့္ တုိင္ေအာင္လည္း အ႐ႈံးမရွိ။ ယေန႔ မေရာင္း ရေသာ္ နက္ျဖန္ ေရာင္းႏုိင္ေသး၏။ ဤမည္ ေသာ သန္႔စင္ပန္းမ်ားမွာ ထားတတ္လွ်င္ သံုးေလးရက္ အထိ မညႈိးမႏြမ္းဘဲ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ရွိ တတ္သည္ကို အတာ သိ၏။ မသိန္းေမသည္ ပစၥည္း တစ္ခုကို အၿမဲစြဲ ပံုေသေရာင္းေလ့မရွိ။ ဒူးရင္းသီး ေပၚခ်ိန္တြင္ ဒူးရင္းသီးေရာင္း၍ မုိးရာသီဆိုလွ်င္ ထီး ဆုိသလို ေပၚပင္လုိက္၍ ေရာင္းတတ္ေသာေၾကာင့္ မည္သည့္ပစၥည္းကို မည္သည့္ရာသီတြင္ ေရာင္း၍ အဘယ္ ပစၥည္း ကို မသိန္းေမ အဘယ္သုိ႔ ျပဳျပင္ တတ္ေၾကာင္း အတာ ေကာင္းေကာင္းသိ၏။

အတာလည္း သူထိုင္ေရာင္းေနေသာ သန္႔စင္ပန္းထုပ္မ်ားကိုၾကည့္ရင္း ပန္းတစ္ထုပ္ေရာင္းရလွ်င္ တစ္ မူးတည္းသာ ျမတ္သည္ထားဘိဦး ဆယ္ထုပ္ေရာင္းရက ငါးမတ္ျမတ္မည္ျဖစ္၏။ ျမင္းပြဲဆိုသည္မွာ တစ္ခါ တစ္ရံ သူ႔ေမေမ ႏွစ္ဆယ္အစိတ္႐ႈံးခဲ့သည္ဟုၾကားဖူးသျဖင့္ ျမင္းပြဲဆိုလွ်င္ အတာ အလြန္မုန္း၏။
"ဘာအသံုးက် သလဲ၊ ခင္ဗ်ား ျမင္းပြဲက ဟင္၊ ကစားဖုိ႔ ဝင္တယ္ဆိုကတည္းက ဝင္ခ ႏွစ္က်ပ္ ႐ႈံးေနၿပီ" ဟု ကိုထြန္းေအာင္ မၾကာခဏ ေျပာဖူးသည္ကို အတာ အမွတ္ရလာ၏။
"ငါ မုန္႔ဖိုးေတြ စုသလိုသာ ေမေမလဲ ဒီျမင္း႐ႈံးမယ့္ ပိုက္ဆံေတြသာ စုထားရင္ သူမ်ားေတြလို ဆုိင္ႀကီး တစ္ခုေတာ့ ဖြင့္ႏို္င္မွာပဲ"

သို႔လွ်င္ သူ႔ေမေမအတြက္ တစ္ဖက္က ေတြးလုိက္၊ ပတ္ဝန္က်င္ရွိ ေစ်းသည္မ်ားကို ၾကည့္ကာ မည္သုိ႔ ေျပာ၍ မည္သို႔ေရာင္းၿပီး ဝယ္သကို မည္သုိ႔ေခၚပံုမ်ားကိုပါ အတာသည္ ဂ႐ုတစုိက္ ေလ့လာေနမိ၏။
သူ႔ထံသို႔ ေငြတစ္က်ပ္တန္ လာအမ္းေသာ ပ႐ုပ္လံုးေရာင္းသည့္ ကုလားကေလးကိုလည္း အတာသည္ သူ႔အနီးသုိ႔ေခၚ၍ ေမးလားျမန္းလားျဖင့္ စံုစမ္းသမႈ ျပဳေနေသး၏။
"မင္း တစ္ေန႔လံုး ပ႐ုတ္လံုး ဘယ္ေလာက္ဖိုးေလာက္ ေရာင္းရသလဲကြ"
"တစ္ခါ တေလ တစ္က်ပ္ခြဲရတယ္၊ ေရာင္းေကာင္းတဲ့ေန႔မွာေနာ္ ႏွစ္က်ပ္သံုးက်ပ္ဖုိး ေရာင္းရတယ္"
အတာႏွင့္ ရြယ္တူေလာက္ရွိေသာ ပ႐ုတ္လံုးသည္ ကုလားကေလးက အတာအား စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ ေျပာျပ၏။

"ဒါျဖင့္ တစ္ေန႔ကို အျမတ္ေတြ အမ်ားႀကီးရမွာေပါ့ေနာ္"
"အမ်ားႀကီးမရဘူး၊ တစ္က်ပ္ဖိုးေရာင္းရရင္ေနာ္ သံုးမူးေလာက္ ျမတ္တယ္"
အတာလည္း ေနာက္ထပ္ ဘာမွ်မေမးႏုိင္ေတာ့ဘဲ သူ႔တြက္ကိန္းႏွင့္ သူ စဥ္းစားခန္းဝင္ေနမိ၏။
"တစ္က်ပ္ဖိုးေရာင္းရရင္ သံုးမူးျမတ္တယ္ဆိုေတာ့ တစ္ေန႔ကို တစ္က်ပ္ခြဲဖိုး ေရာင္းရေတာင္"ဟု လက္ ကေလးခ်ဳိး၍ ေရတြက္ေနၿပီးမွ
"တစ္ေန႔ကို ငါးမူးတစ္ပဲျမတ္မယ္၊ မနက္တစ္ပဲ ညတစ္ပဲ ထမင္းစားလုိက္ရင္ အိုေလ တစ္ေန႔သံုးပဲဖိုး စားေတာင္ သံုးမူးစုႏုိင္မွာပဲ၊ တစ္ေန႔ သံုးမူးဆိုေတာ့ တစ္လၾကာရင္"
အတာတြင္ သူ႔စိတ္ကူးႏွင့္သူျမတ္ၿပီး ဆုိင္ႀကီးေတြပါ အေတြးႏွင့္တည္ေနေတာ့၏။ အေရာင္းအဝယ္ကုိ  ည္း သူ စိတ္ဝင္စားလာ၏။ ေက်ာင္းပညာကို အျမတ္တႏိုး လုိလားသည္မွန္ေသာ္လည္း မုန္႔ဖုိးကအစ ဆိုသလို အထစ္ထစ္အေငါ့ေငါ့ ရွိေနေသာေၾကာင့္ အတာ စိတ္ပ်က္ခဲ့သည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္သည့္အတုိင္း ေစာေစာက ကုလား ကေလး ကဲ့သုိ႔ ေစ်းေရာင္းရလွ်င္ ေကာင္းေလမည္လားဟု စိတ္ကူးေလးယဥ္ေနမိ ၏။

"မင္းႀကီးလာရင္ေကာ ဘာလုပ္မလဲ အတာ"
"ကၽြန္ေတာ္ဝတ္လံုလုပ္မယ္"ဟု အတာသည္ ကိုထြန္းေအာင္အေမးကို ခပ္သြက္သြက္အေျဖေပးခဲ့ဖူး၏။
စေနေန႔ ေက်ာင္းအားရက္မ်ားတြင္ ကိုထြန္းေအာင္သည္ အတာအား မၾကာခဏဆိုသလို ႐ံုးသုိ႔ေခၚ သြားဖူး၏။ ပုလိပ္႐ံုးေပၚတြင္ သြားလာေနၾကေသာ ဝတ္လံုႀကီးမ်ား ေရွ႕ေနမ်ားကို အတာ အလြန္ သေဘာက်၏။ သူ႔မ်က္စိထဲ၌ ဝတ္လံုႀကီးမ်ား ဝတ္ဆင္သည့္ ဝတ္႐ံုနက္ႀကီးမ်ားသည္ အလြန္ခန္႔ညား ထည္ဝါ၍ က်က္သေရရွိသည္ဟု သူ ယူဆ၏။ သူကုိယ္တုိင္လည္း ဝတ္ခ်င္လာ၏။
"အဲဒီ ကြတ္အက်ႌအနက္ေတြနဲ႔ လူႀကီးေတြက ဘာလဲ ဟင္"
ထိုထိုဝတ္လံုမ်ားကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျမင္ဖူးစဥ္က အတာသည္ ကိုထြန္းေအာင္အား ဤလို ေမးခဲ့၏။

"အဲဒါ ဝတ္လံုေခၚတယ္ကြ" ဟု ကိုထြန္းေအာင္က သာမန္မွ်ပင္ ေျဖလုိက္သည္ကို
"သူတုိ႔က ဘာလုပ္ရသလဲ ဒီ႐ံုးက စာေရးေတြလား"
"မဟုတ္ဘူးေလကြာ၊ သူတု႔ိက အမႈျဖစ္တဲ့လူေတြကို အမႈက လြတ္ေအာင္ ေျပာေပးရတဲ့ လူေတြေပါ့ကြ"
"ဘယ္လိုလဲ၊ သူတုိ႔ေျပာေပးရင္ ဘာမႈမဆို လြတ္တာပဲလား"
ထုိေမးခြန္းအတြက္ ကိုထြန္းေအာင္ အေတာ္ကေလး ဦးေႏွာက္ေျခာက္သြားခဲ့ရ၏။

ဆက္ရန္
.

No comments: