ရထားေပၚကလူမ်ား - ၈
ရထားတဲြထဲတြင္ မိခင္ႏွင့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ရြယ္ မိန္းကေလးတုိ႔ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ရန္ျဖစ္သံက တစ္တဲြလံုး ယူငင္သြားေလသည္။ မိခင္ႏွင့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္႐ြယ္ မိန္းကေလးမွာ ရထားတဲြေဘးခံုတန္းမ်ား တစ္ဖက္ တစ္ခ်က္ တြင္ ႐ွိပါသည္။ စူး႐ွေသာ အသံေတြႏွင့္အတူ အပူေငြ႕မ်ားက လိႈင္းထေနသည္။
" ညည္းမေျပာနဲ႔ ညည္းမေျပာနဲ႔ ညည္းကုိ ငါေမြးလာတာ။ ေျပာစရာ႐ွိေျပာရမွာပဲ။ ေကာင္မအ႐ြယ္ကေလး ရလာလုိ႔ ဂ်ိဳ(ခ်ိဳ) ထလာတယ္ေပါ့ေလ "
" ေျပာမွာပဲ အေမေျပာတာမဟုတ္ရင္ ေျပာမွာပဲ။ က်ဳပ္ကုိ မတရားေျပာရင္ ေျပာမွာပဲ ... ဟီး ... ဟီး"
ကေလးမ မွာ ေအာ္ဟစ္ရင္း ငုိခ်လုိက္ပါတယ္။ မိခင္က စိတ္မ႐ွည္ႏုိင္ေတာ့သလုိ ထုိင္ရာမွထလာၿပီး မိန္းကေလး ေက်ာကုန္းကုိ တအုန္းအုန္းထု႐ုိက္လုိက္သည္။
" အေမ က်ဳပ္ကုိမ႐ုိက္နဲ႔ မ႐ုိက္နဲ႔"
" ႐ုိက္မွာပဲ အံမယ္၊ ညည္းကုိ ကေလးထဲက ႐ုိက္လာတာ ႐ုိက္မွာပဲ။ ေျပာမရရင္ ႐ုိက္မွာပဲ၊ ကဲဟာ ကဲဟာ" တအုန္းအုန္းထု႐ုိက္ျပန္သည္။
" မငုိနဲ႔ ... က်က္သေရမ႐ွိ က်က္သေရမ႐ွိ၊ အ႐ွက္ကုိ မ႐ွိဘူး"
ရထားက မထြက္ႏုိင္ေသး။ ဒီမိခင္ႏွင့္ မိန္းကေလးတုိ႔ၾကားမွာ ဘယ္လုိေဒါသပြား၊ စကားမ်ားစရာ ႐ွိေန သလဲ။ မိန္းကေလးက သူ႐ွာေဖြလုပ္ကုိင္ရလာသည့္ေငြကုိ အျပည့္အ၀ မိခင္အား ျပန္မေပးခဲ့လုိ႔လား။ ဒီလမ္းမသြားနဲ႔ ဆုိတာကုိ ဒီလမ္းသြားခဲပသလား။ ဒီလူႏွင့္ မေခၚမေျပာနဲ႔ဆုိတာကုိ ေခၚေျပာခဲ့လုိ႔လား။ မိခင ္၏ အမွားအယြင္း တစ္ခုခုကုိမ်ား သမီးက အျပစ္ေျပာခဲ့လို႔လား။ လား ... လား ... လား။ မိခင္ႏွင့္ မိန္းကေလး ရထားတဲြေပၚ ခရီးသည္ေတြၾကား ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ရန္ပြားသည့္ စကားလံုးၾကမ္းၾကမ္း ေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ အဓိပၸာယ္ ႐ွာေဖြမရ႐ွိေနပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ျပတင္းေပါက္မွ အျပင္သုိ႔ လွမ္းၾကည့္လုိက္သည္။ အျပင္မွာလည္း အပူလိႈင္းေတြ လြင့္ပ်ံ ေနသည္။ ခရီးသည္တခ်ိဳ႕ စႀကၤန္ခံု၀ုိင္းမွာ ထုိင္လုိထုိင္၊ မုိးတုိးမတ္တပ္ရပ္လုိရပ္၊ အက်ႌျဖဴ ေဘာင္းဘီျပာ၀တ္ လက္မွတ္စစ္တခ်ိဳ႕၊ အက်ႌအစိမ္း၊ ေဘာင္းဘီအစိမ္း၀တ္ စစ္သားတစ္ခ်ိဳ႕။ စႀကၤေခါင္မုိး က နာရီ၀ုိင္းႀကီးမွ လက္တံတစ္ခ်က္ အေ႐ြ႕မွာ ခရာမႈတ္သံၾကားလုိက္ရၿပီး၊ ခရီးသည္တခ်ိဳ႕ ရထားေပၚသုိ႔ အေျပးကေလး တက္သူတက္လာေလသည္။ ခဏအၾကာတြင္ ရထားႀကီးသည္ ပ်င္းရိ ပ်င္းတဲြ ဥၾသ႐ွည္ တစ္ခ်က္ ဆဲြကာ စတင္ထြက္ခြာသည္။
ရထားေပၚမွ မိခင္ႏွင့္ သမီးတုိ႔၏ ရန္ပဲြလည္း ျပတင္းေပါက္မ်ားမွ ၀င္လာေသာ ျပင္ပေလေအးႏွင့္အတူ ၿငိမ္းသက္ သြားေလၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ထုိအခုိက္ ႏုိင္၀င္းေဆြ၏ ညိဳညိဳကုိ သတိရလာေလသည္။ ညိဳညိဳႏွင့္ လက္မွတ္စစ္ ကုိရင္ေမာင္ တုိ႔ စတင္ဆံုေတြ႕ေတာ့ ညိဳညိဳမွာ အေစာကမိခင္ႏွင့္ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ရန္ပြားခဲ့ေသာ မိန္းကေလး လုိ ဆယ္ေက်ာ္သက္႐ြယ္ပဲ ႐ွိခဲ့ေသးသည္။ ညိဳညိဳသည္ ၿမိဳ႕လုလင္ဘူတာေလးသုိ႔ ရထားရပ္လွ်င္ ကုိရင္ေမာင္ရပ္ေနရာတဲြ၀သုိ႔ ကုန္စိမ္းေတာင္းမ်ားကုိ ထုိးတင္လုိက္သည္။ ရထားထြက္ခြာ လာလွ်င္ ညိဳညိဳႏွင့္ ကုိရင္ေမာင္သည္ တဲြ၀၌မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ယွဥ္ရပ္ေနမိရင္း ညိဳညိဳသည္ မ်က္ႏွာ တစ္ျပင္လံုး ထူပိန္းလာကာ ရင္ခုန္ေနမိသလုိ ကုိရင္ေမာင္လည္း စကားဆံြ႕အေနတတ္ျပန္သည္။
ၾကည့္ျမင္တုိင္ဘူတာလြန္ၿပီး ပန္းလိႈင္ဘူတာသုိ႔ ရထားဆုိက္ေသာအခါ ဆင္းသူတက္သူမ်ားျဖင့္ ႐ႈပ္ယွက္ ခတ္ သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အာ႐ံုထဲမွ ညိဳညိဳလည္း ထြက္ေျပးသြားသည္။
" ဟင္ ဦးေလး ဘယ္က ျပန္လာသလဲ "
ကၽြန္ေတာ္ ထုိင္ေနရာေ႐ွ႕သုိ႔ လူငယ္တစ္ေယာက္လာရပ္ၿပီး ႏႈတ္ဆက္လုိက္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေမာ့ၾကည့္မိ သည္။ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ၊ စပုိ႔႐ွပ္အနက္၊ ဆံပင္နီအေၾကာင္ေထာင္ေထာင္ နားကပ္တစ္ဖက္၊ ပိန္ပိန္သြယ္သြယ္ လူငယ္တစ္ေယာက္။ ကၽြန္ေတာ့္ မွတ္ဥာဏ္ေတြ ယုတ္ေလ်ာ့သြားေနသျဖင့္ လူငယ္ကုိ ခ်က္ခ်င္းမမွတ္မိ။ ေနာက္မွ စကားေျပာရင္း ကၽြန္ေတာ့္သားငယ္ႏွင့္ သိကၽြမ္းသူ။ သူ႔ဖခင္က အရာထမ္း၊ ဒီကေလး ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ကုိ သားႏွင့္တစ္ေခါက္ႏွစ္ေခါက္ ေရာက္ဖူးသူဆုိတာ ျပန္အူမွတ္ရလာသည္။ ဒီလူငယ္ က ဆယ္တန္းကုိ အခါခါက်ေနတာ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး (ေပၚေၾကာ့) ေနထုိင္တတ္သူဆုိတာလည္း မွတ္ မိလာသည္။ ပုိက္တန္းျခင္း ခတ္မည္၊ (ျခင္းခတ္ရင္း သားႏွင့္ သိကၽြမ္းလာသည္။) ေဘာလံုးကန္မည္၊ လက္ဖက္ရည္ ဆုိင္ထုိင္မည္။ ေဘာလံုးပဲြၾကည့္ ေဘာလံးပဲြေလာင္းမည္။
" ငါ ၿမိဳ႕ထဲက ျပန္လာတာ၊ မင္းေရာ ဘယ္ကတက္လာတာလဲ "
" ဒီ ပန္းလိႈင္ဘူတာက "
" ေၾသာ္ ေအး မင္းခုဘာလုပ္ေနလဲ "
" ဦးသားေရာ အိမ္မွာလား "
ေမးခြန္းႏွစ္ခုက တစ္ထပ္တည္းက်သြားသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္က အရင္ေျဖေပးလုိက္သည္။ ခရီးသည္ေတြ ေစ်းသည္ေတြ ၏ စကားသံ၊ ေအာ္သံေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စကားသံေတြကုိ တုိးတုိက္ဖံုးလႊမ္းသြား ျပန္သည္။ စကားမေျပာမိၾက။ သူငယ္က ကၽြန္ေတာ့္ေ႐ွ႕ကမခြာေသး။ ဘူတာစဥ္ႏွစ္ခုေလာက္ အေက်ာ္မွာ ေတာ့ လူငယ္ (သူ႔အမည္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ေမ့ေလ်ာ့ေန သုိ႔မဟုတ္ မသိပါ) က ကၽြန္ေတာ့္ေဘးထုိင္ခံုတြင္ တင္ပါး တစ္ေနရာစာ ရ႐ွိသြားပါသည္။ လူငယ္က ကၽြန္ေတာ့္သားအေၾကာင္း ေမးေနျပန္သည္။ သူတုိ႔ မေတြ႕ ၾကတာၾကာၿပီဟု ဆုိသည္။
" ကၽြန္ေတာ္ အခုအဲဒီမွာ မေနေတာ့ဘူး "
" မင္း အေဖေတြ ေျပာင္းသြားၿပီလား "
" မဟုတ္ဘူး ေဖေဖတုိ႔က အဲဒီမွာပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္က မိန္းမရလုိ႔ အုတ္ဖုိ႐ြာေလးမွာ အိမ္ငွားေနတယ္။ အိမ္က တစ္လ တစ္ေသာင္း။ လံုးခ်င္းေလးပါ။ အိမ္ရွင္အဘုိးႀကီး။ အဘြားႀကီးကလည္း သေဘာေကာင္းတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ လင္မယားထမင္းစားဖုိ႔ စားပဲြ၀ုိင္းေလးေရာ။ ဒယ္အုိးဒန္အုိးေလးေတါေရာ ေပးထားတယ္။ သူတုိ႔က သားသမီးမ႐ွိဘူးေလ။ သူတုိ႔ၿခံထဲမွာ ပုိေနတဲ့ အိမ္ေလးတစ္လံုး ငွားထားတာ။ ပ်ဥ္ခင္းထရံကာ ဓနိမုိး ေပါ့ဦးရယ္။ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ေနေလာက္ပါတယ္။ ဦး သားမသိေသးဘူး။ လာလည္ဦးလုိ႔ ေျပာ လုိက္ပါ"
" ေအး ေအး ... မင္းမိန္းမ ရတာ ၾကာၿပီလား "
" တစ္ႏွစ္ေလာက္႐ွိၿပီ၊ ဒါေပမယ့္ လက္မထပ္ရေသးပါဘူး ဦးေလးရာ"
" ေဟ " ကၽြန္ေတာ္ အံ့ၾသသြားသည္။ ထူးဆန္းတာလား။ ေခတ္မီတာလား။ ကၽြန္ေတာ္ မခဲြျခားတတ္။ ဒီေန႔ လူငယ္ေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္ လုိက္မမီဘူး ထင္သည္။
" ကေလးေတြ ဘာေတြေရာ ရၿပီလား "
" ဟင့္အင္း မရေသးဘူး ဦးေလး "
" မင္းက အခုဘာလုပ္လဲ၊ အလုပ္ကုိေျပာတာ မိန္းမရေတာ့ေလ "
" ကၽြန္ေတာ္ အလံုဆိပ္ကမ္းမွာ ကုန္ထမ္းေနတယ္ "
" ေဟ " ကၽြန္ေတာ္ အံ့ၾသရျပန္သည္။ ဒီသူငယ္က ပိန္ပိန္သြယ္သြယ္ရယ္။ ခုအ႐ြယ္ထိ (အသက္အစိတ္၊ သံုးဆယ္၀န္းက်င္) ဘာတစ္ခုမွ လုပ္ဖူးဟန္လည္းမတူ။ မိဘဆီမွာေနစဥ္က အေဖက အရာထမ္းဆုိေတာ့ ၀င္ေငြ မခ်ိဳ႕တဲ့။ မိဘလုပ္စာ သံုးလုိက္၊ေဆာ့လုိက္ႏွင့္ ေပါ့ပါးလြင့္လြတ္စြာေနခဲ့သူ။ ယခုမိန္းမရၿပီဆုိေတာ့ ကုန္ထမ္း တဲ့ အလုပ္ကုိပင္ ရရာ၀င္လုပ္ရၿပီ။ ပညာႏွင့္လုပ္စားစရာ ပညာကလည္း မျပည့္စံုခဲ့။
" မင္းလုပ္ႏုိင္ရဲ႕လား "
" လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ထမ္းရတာက ဆန္အိတ္တုိ႔၊ ဘိလပ္ေျမအိပ္တုိ႔မဟုတ္ဘူးေလ။ ဒီေန႔ဆုိ စကၠဴ ကတ္ထူေတြ။ ေစ်းလည္းရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ကုန္ထမ္းဂုိဏ္းကမဟုတ္ဘူး။ ေဘာက္ေပါ့။ ေဘာက္ အထမ္းသမား ဆုိေတာ့ အလုပ္ကေတာ့ ေန႔တုိင္းမ႐ွိဘူးဦးေလးရ"
" မင္း ထမင္းခ်ိဳင့္လည္း မေတြ႕ပါလား၊ ဘယ္လုိစားသလဲ "
ကၽြန္ေတာ္က ဘယ္လူမ်ိဳးမဆုိတုိ႔၏ ဘ၀အေၾကာင္း (Life) ကုိခေရေစ့တြင္းက် သိခ်င္သူျဖစ္သည္။ ေမးရျမန္း ရတာကုိလည္း သေဘာက်သည္။ နားေထာင္ရတာ ႏွစ္သက္သည္။ တကယ္ေတာ့ ဒါေတြက လူ႔ဘ၀ႀကီး ထဲက ၀တၳဳေတြမဟုတ္ လား။ ကၽြန္ေတာ္က ၀တၳဳေတြကုိ စာအုပ္ထဲက သာမက စာအုပ္ အျပင္က လူေတြထဲမွာလည္း ဖတ္ခ်င္သူျဖစ္သည္။ စာအုပ္ထဲမွာ ညိဳညိဳႏွင့္ ကုိရင္ေမာင္တုိ႔၏ အလင္းအေမွာင္ ေတြ ဖတ္ရင္း ရင္ခုန္ရသလုိ စာအုပ္အျပင္ လူ႔ဘ၀ႀကီးထဲမွာလည္း ရင္ခုန္စရာေတြ အမ်ား အျပား။
" ကၽြန္ေတာ္ ထမင္းခ်ိဳင့္မယူဘူး။ အလုပ္႐ွိတဲ့ေန႔ဆုိ ကမ္းနားက ထမင္းဆုိင္မွာ အလုပ္သိမ္းမွ ႐ွင္းတဲ့စနစ္နဲ႔ ယူစားတယ္။ အလုပ္မ႐ွိတဲ့ေန႔၊ ပါးတဲ့ေန႔ဆုိ ေန႔ခင္းမွာ အိမ္ျပန္ၿပီး အိမ္ေရာက္မွ စားတယ္။
" ေၾသာ္ ... မင္းတုိ႔အဆင္ေျပရဲ႕လား မင္းမိဘေတြကေရာ "
" ဒီလုိေပါ့ ဦးရာ။ အေဖတုိ႔က သူတုိ႔စကားနားမေထာင္လုိ႔ဆုိၿပီး ပစ္ထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မဂၤလာ မေဆာင္ရေသးတာ။ ကၽြန္ေတာ့္ မိန္းမဘက္ကလည္း နယ္မွာဆုိေတာ့ လုပ္မေပးႏုိင္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ မိန္းမ က စက္မႈဇုန္မွာ ပဲ ေ႐ြးတဲ့အလုပ္ လုပ္တယ္ေလ။ တစ္ေန႔ ေျခာက္ရာ၊ ခုႏွစ္ရာ ႐ွစ္ရာ၊ တစ္ေထာင္ ေလာက္ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မဂၤလာေဆာင္ဖုိ႔ ပုိက္ဆံစုေနပါတယ္ "
ကၽြန္ေတာ္ သူ႔အစား ေမာေနေလသည္။ ဒီကေန႔ အခ်စ္၀တၳဳႏွင့္ ဗီဒီယုိ႐ုပ္႐ွင္ေတြထဲက ခ်စ္သူ ဇာတ္လမ္း ေတြကေတာ့ ေပ်ာ္စရာ၊ အားက်စရာေကာင္းလွသည္။ ကားလွလွ တုိက္လွလွ ပရိေဘာဂ အပ်ံစားေတြႏွင့္ ႏွစ္ဖက္ မိဘေတြက ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ၾက။ စူပါမားကတ္ႀကီးေတြမွာ အ၀တ္အစားလွလွ (တန္ဖုိးႀကီးႀကီး) ေတြ ၀ယ္ၾက၊ ခ်မ္းၾက၊ ေနာက္ၾက ေျပာင္ၾက။ စိတ္ဆုိးစိတ္ေကာက္ၾက။ ကဲြၾက၊ ျပန္ေပါင္း ၾက။
အျပင္႐ွိ တကယ့္လူထုဘ၀ေတြက ဒါေလာက္ မလြယ္ကူ။ ဒါေလာက္ ေပ်ာ္စရာမေကာင္း။ လူကုိယ္တုိင္ရဲ႕ ညံ့ဖ်င္းေျမာ္ျမင္မႈ နည္းပါးတာလည္း ပါေတာ့ပါသည္။ သုိ႔တုိင္ ပညာတတ္ဒ႐ုိင္ဘာ။ စပယ္ယာ ကြမ္းယာ သည္၊ ဆုိက္ကားသမားကအစ ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ဖူး၊ သိျမင္ဖူးပါသည္။
" မင္းတုိ႔လင္မယား၊ ဘယ္လုေတြ႕ၾကၿပီး ဘယ္လုိယူျဖစ္သြားတာလဲကြာ "
သူ ပထမေတာ့ ရထားၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ငုတ္တုတ္ကေလးေတြ လုိက္ပါလာေသာ ေစ်းသည္ေတြကုိ ၾကည့္ေငးကာ ငုိင္သြားပါေသးသည္။
တစ္ခါေတာ့ သူသည္ အရက္ခ်က္စက္႐ံုတြင္ လုပ္ေနေသာ သူငယ္ခ်င္းႏွင့္အတူ နယ္႐ွိ သူငယ္ခ်င္း႐ြာသုိ႔ အလည္အပတ္ ပါသြားသည္။ သူငယ္ခ်င္း႐ြာတြင္ သူငယ္ခ်င္းႏွမ ခင္လွတင့္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခဲ့သည္။ ခင္လွတင့္ က အစ္ကုိ႔သူငယ္ခ်င္း ရန္ကုန္သား ေက်ာ္ေက်ာ့္အေပၚတြင္ သဒၵါစိတ္ေတြ တဖြားဖြား၊ သြန္းၿဖိဳးခဲ့ သည္။ သူတုိ႔ႏ်စ္ဦး ရက္ပုိင္းအတြင္း ခ်စ္သူျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ရန္ကုန္သားေက်ာ္ေက်ာ္ျပန္ေတာ့ ခင္လွတင့္က ေဆြးက်န္ရစ္သည္။ သုိ႔ႏွင့္ လယ္တဲမွတက္ကာ သူ႔အစ္ကုိ႐ွိရာ ရန္ကုန္သုိ႔ အလုပ္လုပ္ရန္ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ လုိက္လာခဲ့သည္။ သုိ႔ႏွင့္ ရန္ကုန္ဆင္ေျခဖံုးက အစ္ကုိျဖစ္သူေအာင္ျမင့္ ငွားရမ္းေန ထုိင္ရာ အခန္းက်ဥ္းမွာ ရန္ကုန္သားေက်ာ္ေက်ာ္ႏွင့္ ျပန္ဆံုသည္။ ထုိႏွစ္က ေက်ာ္ေက်ာ္တစ္ေယာက္ သံုးႀကိမ္ေျမာက္ ဆယ္တန္းက်ျပန္သည္။ မိဘက ဆူ၊ ဆယ္တန္းက်လုိ႔ စိတ္ပ်က္။ ေက်ာ္ေက်ာ္ တစ္ေယာက္ ေလေတာ့သည္။ ေက်ာ္ေက်ာ္အေပအေတေနသမွ် ခ်စ္သူခင္လွတင့္က အလုိ လုိက္ကာ ႐ြာမွ ပါလာေသာ လက္စြပ္၊ ဆဲြႀကိဳးတုိ႔ကုိ ခ်စ္သူသံုးစဲြဖုိ႔ ျဖဳတ္ေပးသည္ထိ။ အစ္ကုိျဖစ္သူ ေအာင္ျမင့္ပင္ သတိေပးခ်ိန္ မရလုိက္။ ေအာင္ျမင့္သိသြားေတာ့ ႏွမကုိ ဆူေျပာသည္။ ေမာင္ႏွမစကားမ်ားသည့္အဆင့္ ေရာက္ သြားသည္။ ခင္လွတင့္႐ြာျပန္မည္ျပင္သည္။ ေက်ာ္ေက်ာ္ဒီ အေၾကာင္း သိသြားသည္။
" ႐ြာမျပန္ပါနဲ႔ ခ်စ္ရယ္၊ ကုိယ္မင္းကုိ လက္ထပ္မယ္ "
" မျဖစ္ဘူး။ ခင္လွတင့္႐ြာပန္မယ္။ အစ္ကုိက ခင္လွတင့္ကုိ ဒီမွာမေနရဘူးတဲ့ "
" ဒါဆုိ ကုိယ္နဲ႔ တစ္ခါတည္း လုိက္ခဲ့ေတာ့။ ကုိယ္ ခ်စ္ကုိ မခဲြႏုိင္ေတာ့ဘူး "
ပထမေတာ့ ခင္လွတင့္ႏွင့္ ေက်ာ္ေက်ာ္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္အိမ္မွာ ေခတၱကြန္းခုိသည္။ ေက်ာ္ေက်ာ္ က သူ မိန္းမခုိးခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အေမ့ကုိ ေျပာေတာ့ အေမကငုိသည္။ ပညာတစ္ပုိင္းတစ္စ၊ အလုပ္မ႐ွိ အကုိင္မ႐ွိ ဆုိကာ ငုိသည္။ အေဖက်ေတာ့ ေဒါသူပုန္ထသည္။ အိမ္ရိပ္မနင္းနဲ႔ဟု တစ္ခ်က္လႊတ္ အမိန္႔ ထုတ္သည္။
သူ အလုပ္႐ွာသည္။ အျပင္းအထန္။ ဘ၀က သူ႔ကုိ ယခုမွဘ၀အမွန္ထဲ ဆဲြသြင္းလုိက္သည္။ ကုိယ့္ေျခ ေထာက္ေပၚ ကုိယ္ရပ္ရေတာ့မည္။ ခင္လွတင့္ကလည္း မေန။ အလုပ္႐ွာသည္။ ခင္လွတင့္က သူ႔အရင္ အလုပ္ရသြားသည္။ ပဲစက္႐ံုမွာ ပဲေ႐ြးတဲ့အလုပ္။ သူလည္း ေန႔စဥ္သူငယ္ခ်င္း အသိမိတ္ေဆြဆီ သြားကာ အလုပ္ တစ္ခုခု ရလုိရျငား။ အလုပ္က ႐ွာေလ႐ွားေလ။ တစ္ရက္ စိတ္ညစ္ညစ္ႏွင့္ အလံုကမ္းနား ေရာက္ရင္း မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ကုန္ထမ္းသည့္အလုပ္၀င္လုပ္ျဖစ္သြားသည္။ ထုိေန႔က လုပ္ခစာရင္းေပါင္းေတာ့ ငါးေထာင္ ေလာက္ရသည္။ ပင္ပန္းသည္။ သုိ႔တုိင္ သူေပ်ာ္ေနေလသည္။ မိဘဆီမွာတုန္းက ငါးေထာင္ တစ္ေသာင္း တစ္ရက္တည္း ျဖဳန္းခဲ့တုန္းက ဒါေလာက္တန္ဖုိး႐ွိမွန္းမသိခဲ့။
သူငယ္ခ်င္းအိမ္မွာ ၿငိဳညငိဳျငင္ျငင္ႏွင့္ တစ္လေလာက္ၾကာၿပီးေနာက္ ဒီသာဓုဘူတာ အေ႐ွ႕ဘက္ အုတ္ဖုိ႐ြာ ေလးမွာ အိမ္ကေလးတစ္လံုး ငွားရမ္းရခဲ့သည္။ ညေနဘက္ ပန္းလိႈင္ဘူတာမွ ရထားစီးလာၿပီး သာဓုဘူတာ မွ ဆင္းလုိက္လွ်င္ အေ႐ွ႕ဘက္ကုိက္ ၁၀၀ ခန္႔တြင္ သစ္ပင္အုပ္အုပ္ႏွင့္ အုတ္ဖုိ႐ြာကေလးကုိ လွမ္းျမင္ ရသည္။ က်ေနျခည္းပါးပါး ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ေအာက္မွာ မီးခုိးမိႈင္းျမဴတုိ႔ လႊမ္းၿခံဳလ်က္ ႐ြာကေလးကုိ လွမ္းျမင္ ရသည္မွာ လြမ္းေမာဖြယ္ရာ။
လယ္ကြက္လပ္ေတြၾကား၊ ေျမဖုိ႔လမ္းကေလးက သူေလွ်ာက္သြားခဲ့ သည္။ ေန႔စဥ္ညေနရီဘက္ေတြမွာ သူ တေယာက္တည္း ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ ေလွ်ာက္ခဲ့ရသည္။ မနက္ပုိင္း ေစာေစာမွာေတာ့ သူႏွင့္ ခင္လွတင့္ တုိ႔ အိမ္မွ သာဓုဘူတာ႐ွိရာသုိ႔ အတူတကြ ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကသည္။ ဒီလုိအခါ မ်ိဳးတြင္ ပါးေဖာင္းေဖာင္း ကေလးမွာ သနပ္ခါးအေဖြးသားႏွင့္ ခင္လွတင့္မ်က္ႏွာကုိ ေငးေငးၾကည့္ရ သည္မွာ ရင္ထဲမွာ တစိမ့္စိမ့္ခ်မ္းေျမ့ေနေတာ့သည္။ သူမက ထမင္းခ်ိဳင့္ထည့္ထားေသာ ပလတ္စတစ္အျပာ ေရာင္ ဆဲြျခင္း အ၀ုိင္းေလး ကုိ ဆဲြလ်က္။ သူတစ္ခုခုေျပာလုိက္လွ်င္ တစ္ခစ္ခစ္ရယ္ေမာလ်က္။ "ခ်စ္ညေန ေနာက္က်နဲ႔ေနာ္" ဟု သူေလးေလးပင္ပင္ ေျပာလုိက္လွ်င္ "အင္းပါ" ဟု သူမက ေပါ့ပါးသြက္လက္စြာ ျပန္ ေျပာလုိက္ပံု ေလးမ်ားကုိ ယခုလုိ ညေနခင္းဘက္ သူတစ္ဦးတည္း ေျမဖုိ႔လမ္းကေလးမွ ေလွ်ာက္ျပန္တုိင္း သတိရ ေနတတ္သည္။
သူအိမ္ကေလး ျပန္ေရာက္လွ်င္ ထမင္းတစ္အုိးတည္သည္။ ၀ယ္ျခမ္းလာေသာ ငါးကေလးမ်ားႏွင့္ ဟင္းတစ္အုိး ခ်က္သည္။ ငပိရည္တစ္ခြက္ကေတာ့ မေန႔ကအက်န္႐ွိေနေသးသည္။ သူ ထမင္းဟင္း ခ်က္ေန လွ်င္ ေမာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ေရ ဘာေတြ ခ်က္ေနလဲေဟဟု ေဘးအိမ္က အိမ္႐ွင္အဘက လွမ္းေအာ္ ေမးတတ္ သည္။
ခင္လွတင့္ က ပဲစက္႐ံုတြင္ အခ်ိန္ပုိပါ ဆင္းရတတ္သျဖင့္ မုိးခ်ဳပ္တတ္သည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ ဘတ္စ္ကား တုိးစီးကာ ျပန္လာရတတ္၏။ သူက ခပ္လွတင့္အခ်ိန္ပုိဆင္းရလွ်င္ ႐ြာထိပ္ကားလမ္းမသုိ႔ ထြက္ ေစာင့္ေန ခဲ့သည္။ ခင္လွတင့္ ဘတ္စ္ကားေပၚမွ ဆင္းလာလွ်င္ သူက ပလက္စတစ္ဆဲြျခင္းကုိ လွမ္းယူၿပီး အေမွာင္အရိပ္ မ်ား စြန္းထင္းေနေသာ ႐ြာလယ္လမ္းမွႏွစ္ဦး သား ပခံုးခ်င္းထိတုိက္ကာ ျပန္လာၾကသည္။
အိမ္ကေလးသုိ႔ ျပန္ေရာက္လွ်င္ ဖေယာင္းတုိင္ေလးထြန္းကာ စားပဲြ၀ုိင္း ပုကေလးတြင္ လင္မယားမ်က္ႏွာ ခ်င္း ဆုိင္ကာ ညစာထမင္းကုိ စားၾကသည္။ ထမင္းစားၿပီးေခတၱထုိင္ စကားေျပာေနရင္း ႏွစ္ဦးသား မ်က္လံုးမ်ား၊ ေမွးစင္းလာတတ္သည္။ တစ္ေန႔လံုး ပင္ပမ္းႏြမ္းနယ္လာမႈက မ်က္ခံြမ်ားကုိ ဆဲြပိတ္ ေန ၾကသည္။ အိပ္ ရာထဲ ေရာက္သြားခ်ိန္တြင္ ခင္လွတင့္က သူ႔ရင္ဘတ္ေပၚ လက္တင္ရင္း ...
" ခင္လွတင့္ တုိ႔ ဘယ္ေတာ့ မဂၤလာေဆာင္မလဲဟင္ အစ္ကုိ "ဟု ေမးလုိက္တတ္သည္။ သူက ပင့္သက္႐ိႈက္ ရင္း ျဖစ္လာမွာေပါ့ဟု ျပန္ေျပာလုိက္တတ္၏။
ေ႐ွ႕မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆင္းရမည့္ သာဓုဘူတာကုိ ေရာက္ေတာ့မည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႀကိဳထကာ ရထားေပါက္၀ သုိ႔ တုိးေ႐ြ႕သြားၾကသည္။ ေက်ာ္ေက်ာ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ အေပါက္၀ေရာက္ေသာအခါ ေက်ာခ်င္း ကပ္မိသြား၏။ သူက အုတ္ဖုိ႐ြာဘက္ဆင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္က ဘူတာအေနာက္က ရပ္ကြက္ ေတြ ဆီ သြားမွာ။
" ႀကိဳးစားကြာ၊ အဆင္ေျပသြးမွာပါဟု ကၽြန္ေတာ္ ထုိင္ခံုမွအထတြင္ သူ႔ကုိေျပာခဲ့တာကုိ ျပန္ေတြးမိ ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သမုဒၵရာအထဲမွာ အသည္းအသန္႐ုန္းကန္ခဲ့ၾကရသည္။ ႐ုန္းကန္ရဦးမည္။
၂၀၁၀၊ ႏုိ၀င္ဘာ၊
႐ုပ္႐ွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း။.
No comments:
Post a Comment