ရထားေပၚကလူမ်ား-၇
ေမးခြန္းအမွတ္ေလး၊ ဆင္းရဲျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ရတဲ့ ဆုိးက်ိဳးတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ ထိတ္လန္႔သြားပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ လက္ထဲမွာ ဆရာမဂ်ဴး ၏ "သူမင္းကုိဘယ္ေတာ့မွ" ဆုိေသာ စာအုပ္႐ွိေနသည္။ ဆရာမဂ်ဴးက ေမးခြန္း ေတြကုိ ေျဖရင္း ၀တၳဳကုိ ဖန္တီးသြားသည္။ ဆင္းရဲျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ရတဲ့ဆုိးက်ိဳးတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ ေမာပမ္းေနသည္။
ယခုအခါ ကၽြန္ေတာ္သည္ သာမန္လူေတြအမ်ားစု စီးနင္းလုိက္ပါေသာ ဆင္ေျခဖံုးသြား ရထားလမ္းေပၚမွာ ေရာက္ ေနပါသည္။ ရထားက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းမွ အေျခခံလူတန္းစားအမ်ားစုေနထုိင္ရာ ဆင္ေျခဖံုးၿမိဳ႕သစ္ ဘက္သုိ႔ တေရြ႕ေရြ႕ ထြက္ခြာသြားေနသည္။ ညေနဆည္းဆာပန္းႏုေရာင္အလင္းက တျဖည္းျဖည္း မွိန္ေဖ်ာ့ သြားေနပါသည္။ လူေနထူထပ္ကာ ေလးေထာင့္စကၠဴပံုးမ်ားႏွင့္တူေသာ တုိက္အိမ္ရပ္ကြက္ မ်ား ကုိ ျဖတ္သန္းလာသည္။
ဆင္ေျခဖံုး ၿမိဳ႕ေဟာင္းမ်ားကုိ ျဖတ္သန္းလာေလ ရထားစီးခရီးသည္မ်ားက ထူထပ္လာေလ။ ေခၽြးနံ႔၊ အေပါ စားေပါင္ဒါနံ႔ လူနံ႔ေတြက ပူအုိက္စပ္ေလာင္ေသာ ရထားတဲြအတြင္းမွာ ေ၀့အီေနေလသည္။ တုိက္ႀကိဳတုိက္ၾကား မွ တုိးေ၀ွ႕၀င္ေရာက္လာေသာ ေလက ရထားတဲြတြင္ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ၀င္ခြင့္မရ။ ရထားတြင္းမွာ ေလပင္၀၀လင္လင္ ႐ွဴမရ။
ဆင္းရဲျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ရတဲ့ဆုိးက်ိဳး၊ ကၽြန္ေတာ္ စာအုပ္ကုိ လက္မွာကုိင္ကာ အေတြးေတ ြျဖန္႔ခင္း ၾကည့္ေနမိ သည္။ ဆင္းရဲျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ရေသာဆုိးက်ိဳးေတြက အမ်ားသား။ ဆင္းရဲေသာေၾကာင့္ ပညာမသင္ႏုိင္ ပညာမသင္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ အသိအျမင္ ဗဟုသုတနည္း။ ပညာနည္းေသာေၾကာင့္ အမွားအမွန္ မခဲြျခားတတ္။ အမွားအမွန္ မခဲြျခားတတ္ေသာေၾကာင့္ အဆုိးအေကာင္း မပုိင္းျခားႏုိင္။ အဆုိး အေကာင္းမပုိင္းျခားႏုိင္ေသာေၾကာင့္ လူေကာင္းလား လူဆုိးလား မေ၀ခဲြတတ္ စသည္စသည္ျဖင့္ ျပႆနာ ေတြက တသီႀကီး႐ွိလာႏုိင္ပါသည္။ သုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဖံြ႕ၿဖိဳးၿပီး ဖံြ႕ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံမ်ားက အသိႀကီးစြာ ပညာလူ႔ အဖဲြ႕အစည္းသည္ အေရးတကာတြင္ အေရးအပါဆံုးအျဖစ္ ေျပာေနေဟာေနျခင္းျဖစ္သည္။
ရထားက ၿမိဳ႕သစ္ဘက္သုိ႔ တေရြ႕ေရြ႕ႏွင္လ်က္႐ွိသည္။ ရထားတဲြေဘးထုိင္ခံုမ်ားႏွင့္အတူ ၀၀လင္လင္ စားေသာက္ေနရေသာ ၈်႔ုိးမ်ားႏွင့္အတူ ေမာပန္းႏြမ္းနယ္ေနေသာ လက္လုပ္လက္စား ေယာက္်ားမိန္းမ မ်ားႏွင့္အတူ ၀မ္းေရးကုိ ဆယ္ယူေနၾကေသာရထားေစ်းသည္ ကေလးမ်ားႏွင့္အတူ ကၽြန္ေတာ္ သည္ လည္း အမႈန္အမႊားေလးတစ္ခုအျဖစ္ ၇ထားေပၚပါ၀င္ပတ္သက္ေနရပါသည္။
" ဆရာ ... လအတြက္ စာမူကုိ ေစာေစာေပးမွ ျဖစ္မယ္ေနာ္ ... ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႀကိဳလုပ္ရမယ္။ ေ႐ွ႕အပတ္ေပးမွ ျဖစ္မယ္ ... တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္သည္ မဂၢဇင္းတစ္ခုႏွစ္ခုတြင္ ကေလာင္ခဲြျဖင့္ က႑တစ္ခုကုိ တာ၀န္ယူေရးေပးေနရသည္။ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွာလည္း ထုိ႔အတူ။ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္မွာလည္း လုိအပ္ ခ်က္အရ အယ္ဒီတာစားပဲြမွာ ၀င္ေပးေနရသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ အေျခခံလူတန္းစား အမ်ားစုေနထုိင္ေသာ ၿမိဳ႕သစ္တစ္ခုမွာေနထုိင္ရာ မဂၢဇင္းတုိက္႐ွိရာ ၿမိဳ႕တြင္းသုိ႔ တစ္ပတ္မွာ အနည္းေလး ၅ ရက္ေတာ့ သြားေရာက္ရသည္။ ၿမိဳ႕သစ္မွ ၿမိဳ႕တြင္းသုိ႔ ဘတ္စ္ကား စီးလွ်င္ အနည္းေလး ၁ နာရီ မိနစ္ ၃၀ အထက္ၾကာျမင့္တတ္သည္။ အနည္းေလး စရိတ္က သံုးရာ့ငါးဆယ္ မွ ႐ွစ္ရာက်ပ္က်မည္။ လက္ဖက္ရည္ေသာက္တာ မုန္႔စားတာမပါ။ ကြမ္းဖုိးႏွင့္ဆုိ တစ္ေန႔ တစ္ေထာင္ က ဘယ္နည္းႏွင့္ျဖစ္ျဖစ္ ကုန္သည္။ သည္ေတာ့ ဆင္ေျခဖံုးသြားရထားကုိ ညေနဘက္ ေတြမွာေတာ့ အားကုိးအားထား ျပဳလာရသည္။
တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ လက္လုပ္လက္စား ေစ်းသည္လက္သမားပန္းရံ အေရာင္းစာေရး ႐ံုးစာေရး ကဗ်ာဆရာ စာေရးဆရာ စသည္ျဖင့္ ၿမိဳ႕ျပင္မွာေနသူမ်ားအဖုိ႔ သြားေရးလာေရးတြင္ ရထားသည္မ႐ွိမျဖစ္ အားကုိးရာ ျဖစ္လာ ပါသည္။
ရတားသည္ လွည္းတန္းကမာ႐ြတ္ေက်ာ္လာသည္ႏွင့္ ပုိမုိျပည့္က်ပ္လာေတာ့သည္။ လူေငြ႕မ်ားက မီးတံလ်ပ္ေတြလုိ တဟိန္းဟိန္း႐ုိက္ခတ္ေလာင္ကၽြမ္း။
ကၽြန္ေတာ္ သည္ ထုိရထားစီးရျခင္းဒုကၡမွ ေခတၱလြတ္ေျမာက္လုိ လြတ္ေျမာက္ျငား ဆရာမဂ်ဴး၏ စာအုပ္ကုိ ဆက္ဖတ္ျဖစ္သည္။ စာအုပ္သည္ ဒုကၡအားလံုးမွ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ရာမ်ိဳးျဖစ္လာပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ေလ... ႐ြာက မိန္းကေလးေတြကုိ ပညာတတ္ေစခ်င္တယ္။အမွန္နဲ႔ အမွားကုိ ခဲြျခား တတ္ေစခ်င္တယ္။ အခု တင္တင္၀င္းႀကံဳရတဲ့ အႏၱရာယ္မ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မိန္းကေလးေတြ ဘယ္သူမဆုိ ႀကံဳေတြ႕ ႏုိင္တယ္။ အႏၱရာယ္ကုိ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ဖုိ႔က အမွားအမွန္ကုိ ခ်င့္ခ်ိန္ပုိင္းျခားတတ္ရမယ္ မဟုတ္ လား။ ပညာတတ္ရင္ အမွန္တရားကုိ သိမယ္မဟုတ္လား။
ဆရာ့ရယ္သံၾကားမွ စကားႀကီးစကားက်ယ္ေတြ ေျပာမိသြားၿပီလုိ႔သတိရၿပီး ကၽြန္မပါးစပ္ ပိတ္ပစ္လုိက္မိ ေတာ့တယ္။
" ေအးၿငိမ္းေရ ပညာတတ္တာေတာ့ ေကာင္းပါတယ္ကြာ။ ဒါေပမယ့္ ညည္းမသိတာ႐ွိေသးတယ္။ တခါတေလက်ေတာ့ ပညာကုိ လႊမ္းမုိးခ်ဳပ္ကုိင္လာတဲ့အခါ အဲဒီပညာ႐ွင္ဟာ သတၱိ႐ွိဖုိ႔ သိပ္လုိအပ္တယ္။ ရဲရင့္ဖုိ႔ သိပ္လုိအပ္တာပဲ။ ငါကေတာ့ ညည္းကုိ ပညာလည္းတတ္ေစခ်င္တယ္။ အမွန္တရားကုိ ဆုပ္ကုိင္ ထားရဲ တဲ့ သတၱိလည္း ႐ွိေစခ်င္တယ္ ... "
ကၽြန္ေတာ္ စာအုပ္ကုိ လက္ထဲကုိင္လ်က္ အေတြးနယ္ထဲ ေရာက္သြားျပန္သည္။ အေတြးနယ္က က်ယ္၀န္း နက္႐ိႈင္းပါသည္။ ပညာတတ္႐ံုႏွင့္မၿပီး သတၱိ႐ွိဖုိ႔ ရဲရင့္ဖုိ႔ အမွန္တရားကုိ ဆုပ္ကုိင္ထားဖုိ႔။
ပညာ႐ွင္ေတြ ဘယ္ေလာက္သတၱိ႐ွိခဲ့ၾကဖူးသလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ၾကားဖူးေသာ သတၱိ႐ွိရဲရင့္ အမွန္တရားကုိ တြယ္ဖက္တတ္ေသာ ပညာ႐ွင္မ်ားအေၾကာင္းကုိ ေရတြက္ေနမိသည္။ ကားစင္အတင္ခံရသည့္ ေယ႐ႈခရစ္ ေတာ္မွအစျပဳကာ အဆိပ္ခြက္ကုိ ပညာအတြက္ အမွန္တရားအတြက္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးေသာက္ခဲ့ေသာ ေဆာ့ ခေရးတီး အပါအ၀င္ ... စသည္စသည္ျဖင့္ လက္ခ်ိဳးေရတြက္၍ မရေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားတာကုိ ေတြ႕ ရသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ခရီးသည္မ်ားကုိ ေငးမိသြား၏ မတ္တတ္ရပ္ခရီးသည္မ်ားက ရထားယိမ္း လႈပ္တုိး ၀င္သြားတုိင္း ယိမ္းကသလုိ ယုိင္႐ြံ႕သြားသည္။ ေကာင္ေလးႏွင့္ ေကာင္မေလးစံုတဲြမွာ ပူေလာင္အုိက္စပ္ မႈကုိ လစ္လ်ဴ႐ႈကာ သုိ႔မဟုတ္ ေမ့ေလ်ာ့ေနကာတစ္ဦးကုိ တစ္ဦး ဖက္တြယ္ထားသည္။ ေကာင္ေလးက ေကာင္မေလးကုိ တုိးတုိးကပ္ကပ္ ေျပာလုိက္ေသာအခါေကာင္းမေလးမွာ ဂုတ္ေပၚ၀ဲ မ်က္ႏွာေပၚ၀ဲ ညိဳ၀ါျဖဴေဖ်ာ့ ဆံစမ်ားလႈပ္သြားေအာင္ တခစ္ခစ္ရယ္ေနခဲ့သည္။ ေကာင္မေလးက ဂ်င္းေဘာင္းဘီ စပုိ႔႐ွပ္ အ၀ါေရာင္၊ လက္ထဲမွာ ထမင္းခ်ိဳင့္၊ ဖန္စီလက္ေကာက္။ ေကာင္ေလးက ပုဆုိးခ်က္ျပဳတ္ တီ႐ွတ္ လက္ျပတ္ နားကပ္တစ္ဘက္တပ္ ဆံပင္ထုိးထုိးေထာင္ေထာင္ အသားခပ္ညစ္ညစ္။ ေခတ္ေပၚ ၀တ္စား ဆင္ယင္မႈ က ေအာက္ေျခလူငယ္ေတြထိ ကူးစက္ေနပါသည္။ ေခတ္ေပၚစတုိင္ဆုိမလား။
ရထားၾကမ္းျပင္မွာ ေစ်းသည္မအခ်ိဳ႕ ဒန္အုိးေတြ ခံေတာင္းေတြခ်ထားကာ ပယ္ပယ္ နယ္နယ္ၿဖဲကား ထုိင္ေန၏။ အခ်င္းခ်င္းေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္စကားေျပာေနသည္။ သူတုိ႔ကုိ လမ္းပိတ္ေနသျဖင့္ ေရခဲေရသည္ ကေလးမ်ားက ထုိပ်ံက်ေစ်းျပန္မိန္းမမ်ားကုိ ေက်ာ္ခြကာသြားရသည္။ ကြမ္းယာ ဘန္း လည္ပင္း ဆဲြထားေသာ ေစ်းသည္ေကာင္ေလးကေတာ့ ထုိမိန္းမမ်ားအားေနာက္ေျပာင္ေန သည္။ ခရီးသည္မိန္းမ၀၀ႀကီးတစ္ဦးက ထုိင္ခံုလစ္လပ္မည့္ေနရာကုိ မ်က္လံုးလ်င္လ်င္ျဖင့္ အသင့္ေစာင့္ ၾကည့္ေနသည္။ ကေလးအေမတစ္ေယာက္က ထုိင္ခံုေနရာလက္တစ္၀ါးစာတြင္ တုိးေ၀ွ႕ထုိင္ရင္း ကေလးငယ္ ကုိ ႏုိ႔လွန္တုိက္ေနသည္။ အလုပ္ျပန္မိန္းကေလးတစ္စုက လက္ပံပင္ဇရက္က်သလုိ တက်ိက်ိ တခစ္ခစ္ အုပ္စုလုိက္ ဆူညံစကားေျပာေနသည္။ မ်က္တြင္းက် ပါး႐ုိးေငါႏြမ္းဖက္ေနေသာ လူပိန္ပိန္ တစ္ဦးက ထုိင္ခံု မွာ အစြမ္းကုန္ငုိက္ေနသည္။ ထုိျမင္ကြင္းမ်ား သုိ႔မဟုတ္ ခပ္ဆင္ဆင္ ျမင္ကြင္းမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္ ၏ ရထားစီးကာလေတြမွာ အေျပာင္းအလဲမ႐ွိ သုိ႔မဟုတ္ အနည္းငယ္အေျပာင္းအလဲႏွင့္ ေတြ႕ျမင္ ေနက်႐ႈခင္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ရထားျပတင္းမွ တဆင့္အျပင္သုိ႔ လွမ္းေငးလုိက္၏။ တုိက္တာအိမ္ေျခမ်ား၊ တျဖည္းျဖည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားေနၿပီ။ ထုိအစားကြင္းမ်ား တဲအိမ္ကေလးမ်ား အစားထုိး၀င္ေရာက္လာသည္။ တဲအိမ္ ရပ္ကြက္တစ္ခုကုိ ျဖတ္သန္းရာတြင္ ယုိင္႐ြံ႕တဲ့အိမ္ အနိမ့္အျမင့္ႏွင့္ သံေခ်းစားသြပ္အခ်ိဳ႕ တာလပတ္ အျပာေရာင္ အပုိင္းအစအခ်ိဳ႕ တဆက္တစပ္တည္းက်ပ္ညပ္မွီတြယ္ေနၿပီး ဆည္းဆာ ျမဴႏွင္းမီးခုိးမိႈင္း၊ ျဖဴညိဳညိဳမ်ားေရာယွက္ေနတာ လွမ္းျမင္ရသည္။ အေမွာင္ရိပ္မ်ား တစ္စတစ္စ စြန္းထင္းလာေနၿပီ။
ကၽြန္ေတာ့္အၾကည့္က ေကာင္ေလး ေကာင္းမေလးစံုတဲြစီ ေရာက္ျပန္၏။ သူတုိ႔က ကၽြန္ေတာ့္ ျမင္ကြင္းထဲ မွ မလြတ္မကင္း႐ွိေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္မေလးကုိ ေငးၾကည့္ရင္း ရပ္ကြက္ထဲက မနီလာဆုိသူကုိ ေတြး မိလာသည္။
မနီလာ မွာ ရထားေပၚက ေကာင္မေလးထက္စာလွ်င္ အသက္က ထက္၀က္မကႀကီးမည္။ ပါးပါးလွပ္လွပ္ ကေတာ့တူသည္။ မနီလာ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ၀တ္လာလွ်င္ ေကာင္မေလးႏွင့္ ညီအစ္မ (အမွန္က သားအမိ အ႐ြယ္ေလာက္) လုိ႔ ထင္သြားႏုိင္သည္။
မနီလာမွာ ၾကည့္လုိက္လွ်င္ ကေလး ၆ ေယာက္အေမဟု မထင္ရ။ ႏႈတ္ခမ္းနီရဲ႕ဲ လက္သည္းနီ ပန္းေရာင္ ကုိရီးယားမင္းသမီး ဂန္ဆန္ယြန္ပံုစံဆံပင္ စသည္တုိ႔ေၾကာင့္သာ ႏုနယ္ေနသည္မဟုတ္။ ပိန္ပိန္လွပ္လွပ္ က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္ ခႏၶာကုိယ္ေၾကာင့္လည္း မဟုတ္ေသး။ ရဲရဲတင္းတင္း သြက္သြက္လက္လက္ လူငယ္ စတုိင္ ေနထုိင္ေျပာဆုိတတ္တာေၾကာင့္လည္း အသက္ထက္ပုိႏုေနႏုိင္တာျဖစ္သည္။
သူမက ထီအေရာင္းေစ်းသည္မ်ားၾကားတြင္ စူပါစကားျဖစ္ေနတာကလည္း ထုိရဲရင့္သြက္လက္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထီေရာင္းရာတြင္ သူမ်ားထက္ႏွစ္ဆပုိေအာင္ ေရာင္းေပးႏုိင္တာ ဘာမွအံ့ၾသစရာမ႐ွိ။ ထီကုိယ္ စားလွယ္က ထီအေရာင္းသမားမ်ားကုိ ေခၚရာတြင္ သူမကုိ ႀကိဳတင္အသံုးေပး၍ေခၚရသည္။
ထီကုိယ္စားလွယ္က ဟုိင္းလတ္ကားတစ္စီးငွားကာ ရပ္ကြက္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားကုိ လွည့္လည္ေရာင္းခ်ရာတြင္ သူမတုိ႔က တစ္ဆုိင္၀င္ တစ္ဆုိင္ထြက္ တစ္အိမ္၀င္ တစ္အိမ္တက္ ေရာင္းခ်ၾကရသည္။ သူမတုိ႔ အေရာင္း သမား မ်ားက ထီကုိယ္စားလွယ္ကုိ တစ္ေစာင္ ၁၅၀ က်ပ္အခ်ိန္က တစ္ေစာင္ ၁၈၀ သုိ႔မဟုတ္ ၂၀၀ ျပန္သြင္းရသည္။ ေရာင္းေပးသူက ပုိတာယူ။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေရာင္းရေငြေပၚ ကုိယ္စားလွယ္ႏွင့္ ေရာင္းသူ အျမတ္တစ္ေယာက္ တစ္၀က္ခဲြယူတာမ်ိဳးလည္း႐ွိသည္။
ထီ ၁၀ ေစာင္ ၁၅၀၀ က်ပ္က်တာကုိ သူမက ၂၅၀၀ သုိ႔မဟုတ္ ၃၀၀၀ က်ပ္ထိရေအာင္ ေရာင္းႏုိင္သည္။ အိမ္တုိင္ရာေရာက္ ေရာင္းခ်ရာတြင္ သူမထီ၀ယ္လွ်င္ ယခုပဲ ထေပါက္ေတာ့မည္။ ဧကန္လုိအေျပာက ေကာင္းလွသည္။ အေျပာေကာင္းေသာ ေ႐ႊမန္းတင္ေမာင္ကုိ သနားသည္။ ဂ်ပုိးကုိ လိပ္ျဖစ္ေအာင္မက ဒုိင္ႏုိေဆာျဖစ္ေအာင္ ေျပာတတ္သူမ်ိဳးဆုိရမည္။
သုိ႔တုိင္ သူမကအေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးျပကာ အံုနာဆီက ေငြေခ်းတတ္ၿပီး ျပန္မေပးတတ္ေသာေၾကာင့္ မၾကာခင္အံုနာ (ထီကုိယ္စားလွယ္)ႏွင့္လည္း ေခါင္းကဲြတတ္သည္။ ထီကုိယ္စားလွယ္ မိႈလုိေပါက္ခ်ိန္က တစ္ေယာက္မသင့္လွ်င္ တစ္ေယာက္ေျပာင္းသည္။ သည္လုိႏွင့္ တုိင္ပတ္ေနေတာ့၏။ သူအေရာင္းေတာ္ တာမွန္သည္။ ေနာက္ေတာ့ သူ႔ကုိေခၚမည့္သူ မ႐ွိေတာ့။
သူမ ကုိ ႐ြံ႕သြားတတ္ၾကေတာ့သည္။
သူ႔ေယာက္်ားက အလုပ္မယ္မယ္ရရမ႐ွိ။ ထမင္းခ်က္ဟင္းခ်က္ ကေလးေရမုိးခ်ိဳး သနပ္ခါးလိမ္း ေက်ာင္း သြားဖုိ႔ျပင္ေပး ထမင္းေကၽြးစသည္ျဖင့္ အိမ္ဇာဟီရမ်ားကုိဒုိင္ခံလုပ္ရသည္။ သူမက အျပင္ထြက္ ေငြ႐ွာ။ တစ္ခါတစ္ရံ သူတုိ႔ထီအေရာင္းကားက နယ္ကုိထြက္တတ္သည္။ တစ္ပတ္ဆယ္ရက္၊ နယ္စပ္ပင္ ေရာက္ တတ္သည္။ တစ္လကုိးသီတင္းသည္အခါ အံုနာက ဆယ့္ေလးငါးသိန္းက်န္သလုိ သူမတုိ႔လည္း ႏွစ္သိန္းသံုးသိန္း က်န္သည္ဟုဆုိသည္။ သူမက်င့္ဆုိးေတြေၾကာင့္ အံုနာႏွင့္ရန္ျဖစ္ကဲြက်ၿပဲက်။ ေနာက္ဆံုးသူမကုိေခၚမည့္သူမ႐ွိ။ သည္အခါ ရပ္ကြက္ထဲက လမ္းေဘးအသုတ္မုန္႔ဟင္းခါးဆုိင္ေလး ထြက္စား ေနေသာ လင္မလယားႏွစ္ေယာက္ကုိ စည္း႐ံုးသည္။
အသုတ္မုန္႔ဟင္းခါးေရာင္းအားေတြက်ေနေတာ့ သူမစကားကုိ ယံုၾကည္ၿပီး အသုတ္ မုန္႔ဟင္းခါး လင္မယားက အိမ္ဂရန္ကုိေပါင္ကာ ထီကုိယ္စားလွယ္ထလုပ္သည္။ ကားငွားအေရာင္းသမားေခၚ ၿမိဳ႕နယ္တကာလွည့္ ပထမကေတာ့ မဆုိး။ ဒုတိယက်ေတာ့ အေႂကြးက်ကာ သိပ္မကုိက္ေတာ့၊ အေႂကြးက်ပံုက ေဖာက္သည္မ်ားျဖစ္ေသာေစ်းသည္ ပဲြစားကုန္သည္အခ်ိဳ႕ကုိ ထီေႂကြး က်ကာ သိပ္မကုိက္ ေတာ့၊ အေႂကြးက်ပံုက ေဖာက္သည္မ်ားျဖစ္ေသာေစ်းသည္ ပဲြစားကုန္သည္ အခ်ိဳ႕ကုိ ထီေႂကြးခ် ေရာင္းထားသည္။ လကုန္မွ ႐ွင္း။ ယူထားသူက အခ်ိဳ႕လည္း ႐ွင္းေပးၿပီး တခ်ိဳ႕ေ႐ွာင္ေန၏။ သည္အခါ မနီလာက လာပဲြၾကမ္းကာ အေႂကြး ေတာင္းရသည္။ သုိ႔တုိင္ ရတာ႐ွိ မရတာ႐ွိ။ ေနာက္ေတာ့ ကားပင္ မငွားႏုိင္ေတာ့။ သည့္အခါ မနီလာက သူႏွင့္မုန္႔ဟင္းခါး ေယာက္်ားတုိ႔ႏွစ္ဦးတည္း နယ္ထြက္၍ ေရာင္းမည္။ ခရမ္းဘက္မွာ သူ႔ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း႐ွိသည္။ ထုိမွာ တည္းခုိ၍ ထီေရာင္းမည္။ ေက်း႐ြာေတြက ပုိ႐ုိက္လုိ႔ေကာင္းသည္။ မုန္႔ဟင္းခါးသည္ေယာက္်ားလည္းဆံုး႐ံႈးထားေသာ ေငြေၾကးေလးျပန္ရလုိရျငား သေဘာ တူကာ ထြက္ၾက သည္။ ထလက္မွတ္ႏွင့္ အ၀တ္အစားအိတ္မ်ားဆဲြကာ ဘတ္စ္ကားႏွင့္ နယ္ထြက္ သည္။
ပထမတစ္လေတာ့ အုိေကသည္။ တစ္ေယာက္ ႏွစ္သိန္းေလာက္က်န္သည္။ နယ္မွာ ဆယ့္ေလးငါးရက္ ေနရ သည္။ အိမ္တစ္လံုးငွား ႏွစ္ေယာက္တ္းေန ခ်က္ျပဳတ္စား၊ ခက္တာက လင္မယားမဟုတ္။ ေမာင္ႏွမ မဟုတ္။ အသက္ကလည္း သံုးဆယ္ေက်ာ္ ေလးဆယ္၀န္းက်င္အ႐ြယ္ေတြ။ ေသြးသားက ေတာက္ပတုန္း။ တစ္ေယာက္ က လင္ႏွင့္ေ၀း တစ္ေယာက္က မယားႏွင့္ ကင္းကြာေန။
ေျခာက္လ ေလာက္ၾကာေတာ့ သူတုိ႔ႏွစ္ဦး ဇာတ္ေခါင္းကဲြသည္။ အမႈအခင္းပဲျဖစ္ေတာ့မလုိလုိ ၾကားသည္။ မနီလာ ကုိယ္၀န္ဖ်က္ခ်တယ္ ဘာညာၾကားသည္။ မုန္႔ဟငးခါးလင္မယားရန္ျဖစ္ မနီလာအိမ္အျပင္ မထြက္။
အမွန္ေတာ့ သူတုိ႔ဇာတ္လမ္းက တုိင္ပတ္ေနသည္။ မုန္႔ဟင္းခါးမယားကလည္း သူ႔လင္ကုိ ဘာေၾကာင့္ လႊတ္ သလဲ။ မနီလာေယာက္်ားကေရာ မိန္းမကုိ ဒါေလာက္ယံုၾကည္ရသလား။ ပလပ္စတစ္ႏွင့္ လုပ္ထားေသာ အ႐ုပ္ေတြ မဟုတ္ၾက။ သူတုိ႔မ်က္၀န္းထဲမွာ ပုိက္ဆံကလဲြၿပီး သူတုိ႔ဦးေႏွာက္ထဲမွာ ေငြက လဲြၿပီး ဘာမွမျမင္ႏုိင္ၾကတာက အံ့ၾသစရာ။ ဘာမွမေတြးမိတာက ထိတ္လန္႔စရာ။ ေနာက္ပုိင္း ဇာတ္လမ္း ေတြက သည့္ထက္႐ႈပ္ေသးသည္။ ကေလးေတြႏွင့္ က်န္ရစ္ေသာ မနီလာေယာက္်ားက သူ႔မိန္းမကုိ ဘယ္႐ွာရမွန္း မသိျဖစ္ေနတာ သနားစရာလုိလုိ ရယ္ရမလုိ နားရင္းတီးရမလုိ။
အသိတရား ပညာဗဟုသုတေတြးေခၚ စဥ္းစားျခင္းဆုိတာေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးေတာေနမိပါသည္။
ရထားက လမ္းဆံုးဘူတာေရာက္ေတာ့ အေမွာင္ကအေတာ္အားႀကီးစျပဳၿပီ။ ဘူတာေစ်းသည္မ်ား ခရီးသည္မ်ား တုိးတုိးေ၀ွ႕ေ၀ွ႕ လႈပ္လႈပ္႐ွား႐ွားတုိ႔သည္ မႈန္၀ါး၀ါး။ အသံေတြကေတာ့ အေမွာင္ရိပ္ အတြင္းမွ ပြင့္ကန္ထြက္ေနသည္။
ရထားဆက္ထြက္လာေတာ့ ကြင္းျပင္ေတြ ပုိမ်ားလာသည္။ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ စက္႐ံုအေဆာက္အအံုေတြ၊ လွ်ပ္စစ္မီးေရာင္လင္းလက္၊ အေဆာက္အအံုေတြ တေရြ႕ေရြ႕က်န္ရစ္ေတာ့ကြင္း ျမက္ရုိင္းေတာ၊ ဟုိးခပ္လွမ္းလွမ္း မွာ လူေနရပ္ကြက္ေတြ ေကာင္းကင္အလင္းေအာက္မွာ ၀ုိးတ၀ါး၀ါးအေမွာင္ရိပ္ေတြ။
ရထားတြင္း မွာ ေခ်ာင္ခ်ိလာခဲ့ၿပီ။ ေလေအးေအးက လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ျဖင့္ ခႏၶာကုိယ္ေရာ အဆုပ္ကုိပါ ခြန္အားျဖစ္လာေစသည္။ အေစာက ဂ်င္းေဘာင္းဘီေကာင္ေလး ေကာင္မေလးစံုတဲြကုိ မေတြ႕ရေတာ့။
" တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြက်ေတာ့ ကုိယ္ေျဖ႐ွင္းေပးလုိ႔မရဘူး သမီး။ အဲဒီအခါမ်ိဳးမွာ လစ္လ်ဴ႐ွဴႏုိင္တဲ့ စိတ္ ေမြးရမယ္ ... "တဲ့။
ေလာကတြင္ ကုိယ္ေျဖ႐ွင္းမေပးႏုိင္ေသာ ျပႆနာေတြက အမ်ားသား။ လစ္လ်ဴ႐ွဴဖုိ႔ဆုိတာလည္း ေျပာတာသာ လြယ္သည္ အေတာ္ေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲစရာေကာင္းသား။ ေစ်းႏႈန္းေတြ တျဖည္းျဖည္း က်ဆင္း လာသလုိ အေရာင္းအ၀ယ္ေတြ တျဖည္းျဖည္း က်ဆင္းလာတာ ဘယ္လုိေျဖ႐ွင္းမလဲ။ ကမၻာမွာ ေလာင္စာဆီေစ်းေတြ က်ဆင္းေနတယ္ဆုိေသာ္လည္း ဘတ္စ္ကားခေတြ မက်ဆင္းတာ ဘယ္လုိေျဖ႐ွင္းမလဲ။ မနက္စာညစာနပ္မွန္ေနေသာ္လည္း ဖေယာင္းတုိင္အတြက္ စိတ္ပူေနရတာ ဘယ္လုိေျဖ႐ွင္းမလဲ။ အေႂကြးေတြတင္ေနတာ ဘယ္လုိေျဖ႐ွင္းမလဲ။
ရထားဘူတာစဥ္ ရပ္လုိက္ထြက္လုိက္။ အေမွာင္ကပုိႀကီး ပုိနက္လာသည္။ ရပ္ကြက္ေတြ ၀ုိးတ၀ါး အေမွာင္တြင္း နက္နက္ထဲမွာ ၿငိမ္သက္။ ရထားက ပုိမုိေခ်ာင္ခ်ိလာသည္။ အသက္႐ွဴရေသာ ေလက ပုိသန္႔လာသည္။ လူတစ္ကုိယ္လံုး ေအးျမေနသည္။ ဒါကုိ ကၽြန္ေတာ္အခြင့္ေကာင္းယူကာ ၀တၳဳေရးဖုိ႔ ေဆာင္းပါး ေရးဖုိ႔ ဦးေႏွာက္ကုိ ပုိအလုပ္ေပးေနမိသည္။ မဂၢဇင္းအတြက္ လုပ္စရာေတြကလည္း ဆက္ ေနသည္။ သည္လထြက္ဖုိ႔တင္ထားသည့္ မဂၢဇင္းအၾကမ္းအဆင္မွ ေျပပါ့မလား။ ေနာက္လအတြက္ ေ႐ွ႕ပုိင္းက႑စာစုစာရင္းအတြက္ ဘယ္ခုႏွစ္ေတြ ထပ္႐ွာရမလဲ။ အယ္ဒီတုိရီရယ္ေရးဖုိ႔ စဥ္းစား။ ပ်ံသန္း ေနတဲ့ငွက္ေတြ။ ကၽြန္ေတာ္ ဆင္းသက္ဖုိ႔ ဘူတာတျဖည္းျဖည္းနီးကပ္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အေတြးထဲက မထြက္ ႏုိင္ေသး။
ရထားက တံု႔ကနဲရပ္သြားသည္။ အေမွာင္ထဲက ဘူတာ႐ံုေလး။ ခရမ္းခ်ဥ္သီး မီးလံုးေလးကလဲြလုိ႔ လူေတြ ဆင္းသြားၾကတဲ့ ပံုရိပ္ေတြ။ ဘူတာေလးကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေငးေနမိသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေတြ႕တုိင္း ၀တၳဳေတာင္း တတ္သည့္ အယ္ဒီတာဆရာမကုိ အားနာေနမိသည္။ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ေရးစရာအခ်က္အလက္ေတြက ျပည့္သိပ္ ေနေသာ္လည္း လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္မေဖာ္ျဖစ္တာမ်ားသည္။
ရထားက ဥၾသသံတစ္ခ်က္ဆဲြၿပီး သိမ့္ကနဲထြက္သည္။ တျဖည္းျဖည္းအ႐ွိန္ရလာသည္။ အေတြးထဲက ကၽြန္ေတာ္ ႐ုန္းထြက္လုိက္သည္။ ငါဆင္းရမည့္ ဘူတာဆုိတာကုိ သတိရေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆင္းရမည့္ ဘူတာကုိ ေစ့ေစ့ၾကည့္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာ္လာခဲ့ၿပီ၊ ထုိအသိေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိယ္ ကၽြန္ေတာ္ ထိတ္လန္႔သြားေလသည္။ ရထားေခၚေဆာင္ရာ၀န္းက်င္စိမ္း ထဲ ကၽြန္ေတာ္ပါသြားသည္။
၂၀၀၉၊ ႏုိ၀င္ဘာ၊
ရနံ႔သစ္မဂၢဇင္း။
.
ရထားက ၿမိဳ႕သစ္ဘက္သုိ႔ တေရြ႕ေရြ႕ႏွင္လ်က္႐ွိသည္။ ရထားတဲြေဘးထုိင္ခံုမ်ားႏွင့္အတူ ၀၀လင္လင္ စားေသာက္ေနရေသာ ၈်႔ုိးမ်ားႏွင့္အတူ ေမာပန္းႏြမ္းနယ္ေနေသာ လက္လုပ္လက္စား ေယာက္်ားမိန္းမ မ်ားႏွင့္အတူ ၀မ္းေရးကုိ ဆယ္ယူေနၾကေသာရထားေစ်းသည္ ကေလးမ်ားႏွင့္အတူ ကၽြန္ေတာ္ သည္ လည္း အမႈန္အမႊားေလးတစ္ခုအျဖစ္ ၇ထားေပၚပါ၀င္ပတ္သက္ေနရပါသည္။
" ဆရာ ... လအတြက္ စာမူကုိ ေစာေစာေပးမွ ျဖစ္မယ္ေနာ္ ... ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႀကိဳလုပ္ရမယ္။ ေ႐ွ႕အပတ္ေပးမွ ျဖစ္မယ္ ... တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္သည္ မဂၢဇင္းတစ္ခုႏွစ္ခုတြင္ ကေလာင္ခဲြျဖင့္ က႑တစ္ခုကုိ တာ၀န္ယူေရးေပးေနရသည္။ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွာလည္း ထုိ႔အတူ။ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္မွာလည္း လုိအပ္ ခ်က္အရ အယ္ဒီတာစားပဲြမွာ ၀င္ေပးေနရသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ အေျခခံလူတန္းစား အမ်ားစုေနထုိင္ေသာ ၿမိဳ႕သစ္တစ္ခုမွာေနထုိင္ရာ မဂၢဇင္းတုိက္႐ွိရာ ၿမိဳ႕တြင္းသုိ႔ တစ္ပတ္မွာ အနည္းေလး ၅ ရက္ေတာ့ သြားေရာက္ရသည္။ ၿမိဳ႕သစ္မွ ၿမိဳ႕တြင္းသုိ႔ ဘတ္စ္ကား စီးလွ်င္ အနည္းေလး ၁ နာရီ မိနစ္ ၃၀ အထက္ၾကာျမင့္တတ္သည္။ အနည္းေလး စရိတ္က သံုးရာ့ငါးဆယ္ မွ ႐ွစ္ရာက်ပ္က်မည္။ လက္ဖက္ရည္ေသာက္တာ မုန္႔စားတာမပါ။ ကြမ္းဖုိးႏွင့္ဆုိ တစ္ေန႔ တစ္ေထာင္ က ဘယ္နည္းႏွင့္ျဖစ္ျဖစ္ ကုန္သည္။ သည္ေတာ့ ဆင္ေျခဖံုးသြားရထားကုိ ညေနဘက္ ေတြမွာေတာ့ အားကုိးအားထား ျပဳလာရသည္။
တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ လက္လုပ္လက္စား ေစ်းသည္လက္သမားပန္းရံ အေရာင္းစာေရး ႐ံုးစာေရး ကဗ်ာဆရာ စာေရးဆရာ စသည္ျဖင့္ ၿမိဳ႕ျပင္မွာေနသူမ်ားအဖုိ႔ သြားေရးလာေရးတြင္ ရထားသည္မ႐ွိမျဖစ္ အားကုိးရာ ျဖစ္လာ ပါသည္။
ရတားသည္ လွည္းတန္းကမာ႐ြတ္ေက်ာ္လာသည္ႏွင့္ ပုိမုိျပည့္က်ပ္လာေတာ့သည္။ လူေငြ႕မ်ားက မီးတံလ်ပ္ေတြလုိ တဟိန္းဟိန္း႐ုိက္ခတ္ေလာင္ကၽြမ္း။
ကၽြန္ေတာ္ သည္ ထုိရထားစီးရျခင္းဒုကၡမွ ေခတၱလြတ္ေျမာက္လုိ လြတ္ေျမာက္ျငား ဆရာမဂ်ဴး၏ စာအုပ္ကုိ ဆက္ဖတ္ျဖစ္သည္။ စာအုပ္သည္ ဒုကၡအားလံုးမွ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ရာမ်ိဳးျဖစ္လာပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ေလ... ႐ြာက မိန္းကေလးေတြကုိ ပညာတတ္ေစခ်င္တယ္။အမွန္နဲ႔ အမွားကုိ ခဲြျခား တတ္ေစခ်င္တယ္။ အခု တင္တင္၀င္းႀကံဳရတဲ့ အႏၱရာယ္မ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မိန္းကေလးေတြ ဘယ္သူမဆုိ ႀကံဳေတြ႕ ႏုိင္တယ္။ အႏၱရာယ္ကုိ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ဖုိ႔က အမွားအမွန္ကုိ ခ်င့္ခ်ိန္ပုိင္းျခားတတ္ရမယ္ မဟုတ္ လား။ ပညာတတ္ရင္ အမွန္တရားကုိ သိမယ္မဟုတ္လား။
ဆရာ့ရယ္သံၾကားမွ စကားႀကီးစကားက်ယ္ေတြ ေျပာမိသြားၿပီလုိ႔သတိရၿပီး ကၽြန္မပါးစပ္ ပိတ္ပစ္လုိက္မိ ေတာ့တယ္။
" ေအးၿငိမ္းေရ ပညာတတ္တာေတာ့ ေကာင္းပါတယ္ကြာ။ ဒါေပမယ့္ ညည္းမသိတာ႐ွိေသးတယ္။ တခါတေလက်ေတာ့ ပညာကုိ လႊမ္းမုိးခ်ဳပ္ကုိင္လာတဲ့အခါ အဲဒီပညာ႐ွင္ဟာ သတၱိ႐ွိဖုိ႔ သိပ္လုိအပ္တယ္။ ရဲရင့္ဖုိ႔ သိပ္လုိအပ္တာပဲ။ ငါကေတာ့ ညည္းကုိ ပညာလည္းတတ္ေစခ်င္တယ္။ အမွန္တရားကုိ ဆုပ္ကုိင္ ထားရဲ တဲ့ သတၱိလည္း ႐ွိေစခ်င္တယ္ ... "
ကၽြန္ေတာ္ စာအုပ္ကုိ လက္ထဲကုိင္လ်က္ အေတြးနယ္ထဲ ေရာက္သြားျပန္သည္။ အေတြးနယ္က က်ယ္၀န္း နက္႐ိႈင္းပါသည္။ ပညာတတ္႐ံုႏွင့္မၿပီး သတၱိ႐ွိဖုိ႔ ရဲရင့္ဖုိ႔ အမွန္တရားကုိ ဆုပ္ကုိင္ထားဖုိ႔။
ပညာ႐ွင္ေတြ ဘယ္ေလာက္သတၱိ႐ွိခဲ့ၾကဖူးသလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ၾကားဖူးေသာ သတၱိ႐ွိရဲရင့္ အမွန္တရားကုိ တြယ္ဖက္တတ္ေသာ ပညာ႐ွင္မ်ားအေၾကာင္းကုိ ေရတြက္ေနမိသည္။ ကားစင္အတင္ခံရသည့္ ေယ႐ႈခရစ္ ေတာ္မွအစျပဳကာ အဆိပ္ခြက္ကုိ ပညာအတြက္ အမွန္တရားအတြက္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးေသာက္ခဲ့ေသာ ေဆာ့ ခေရးတီး အပါအ၀င္ ... စသည္စသည္ျဖင့္ လက္ခ်ိဳးေရတြက္၍ မရေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားတာကုိ ေတြ႕ ရသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ခရီးသည္မ်ားကုိ ေငးမိသြား၏ မတ္တတ္ရပ္ခရီးသည္မ်ားက ရထားယိမ္း လႈပ္တုိး ၀င္သြားတုိင္း ယိမ္းကသလုိ ယုိင္႐ြံ႕သြားသည္။ ေကာင္ေလးႏွင့္ ေကာင္မေလးစံုတဲြမွာ ပူေလာင္အုိက္စပ္ မႈကုိ လစ္လ်ဴ႐ႈကာ သုိ႔မဟုတ္ ေမ့ေလ်ာ့ေနကာတစ္ဦးကုိ တစ္ဦး ဖက္တြယ္ထားသည္။ ေကာင္ေလးက ေကာင္မေလးကုိ တုိးတုိးကပ္ကပ္ ေျပာလုိက္ေသာအခါေကာင္းမေလးမွာ ဂုတ္ေပၚ၀ဲ မ်က္ႏွာေပၚ၀ဲ ညိဳ၀ါျဖဴေဖ်ာ့ ဆံစမ်ားလႈပ္သြားေအာင္ တခစ္ခစ္ရယ္ေနခဲ့သည္။ ေကာင္မေလးက ဂ်င္းေဘာင္းဘီ စပုိ႔႐ွပ္ အ၀ါေရာင္၊ လက္ထဲမွာ ထမင္းခ်ိဳင့္၊ ဖန္စီလက္ေကာက္။ ေကာင္ေလးက ပုဆုိးခ်က္ျပဳတ္ တီ႐ွတ္ လက္ျပတ္ နားကပ္တစ္ဘက္တပ္ ဆံပင္ထုိးထုိးေထာင္ေထာင္ အသားခပ္ညစ္ညစ္။ ေခတ္ေပၚ ၀တ္စား ဆင္ယင္မႈ က ေအာက္ေျခလူငယ္ေတြထိ ကူးစက္ေနပါသည္။ ေခတ္ေပၚစတုိင္ဆုိမလား။
ရထားၾကမ္းျပင္မွာ ေစ်းသည္မအခ်ိဳ႕ ဒန္အုိးေတြ ခံေတာင္းေတြခ်ထားကာ ပယ္ပယ္ နယ္နယ္ၿဖဲကား ထုိင္ေန၏။ အခ်င္းခ်င္းေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္စကားေျပာေနသည္။ သူတုိ႔ကုိ လမ္းပိတ္ေနသျဖင့္ ေရခဲေရသည္ ကေလးမ်ားက ထုိပ်ံက်ေစ်းျပန္မိန္းမမ်ားကုိ ေက်ာ္ခြကာသြားရသည္။ ကြမ္းယာ ဘန္း လည္ပင္း ဆဲြထားေသာ ေစ်းသည္ေကာင္ေလးကေတာ့ ထုိမိန္းမမ်ားအားေနာက္ေျပာင္ေန သည္။ ခရီးသည္မိန္းမ၀၀ႀကီးတစ္ဦးက ထုိင္ခံုလစ္လပ္မည့္ေနရာကုိ မ်က္လံုးလ်င္လ်င္ျဖင့္ အသင့္ေစာင့္ ၾကည့္ေနသည္။ ကေလးအေမတစ္ေယာက္က ထုိင္ခံုေနရာလက္တစ္၀ါးစာတြင္ တုိးေ၀ွ႕ထုိင္ရင္း ကေလးငယ္ ကုိ ႏုိ႔လွန္တုိက္ေနသည္။ အလုပ္ျပန္မိန္းကေလးတစ္စုက လက္ပံပင္ဇရက္က်သလုိ တက်ိက်ိ တခစ္ခစ္ အုပ္စုလုိက္ ဆူညံစကားေျပာေနသည္။ မ်က္တြင္းက် ပါး႐ုိးေငါႏြမ္းဖက္ေနေသာ လူပိန္ပိန္ တစ္ဦးက ထုိင္ခံု မွာ အစြမ္းကုန္ငုိက္ေနသည္။ ထုိျမင္ကြင္းမ်ား သုိ႔မဟုတ္ ခပ္ဆင္ဆင္ ျမင္ကြင္းမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္ ၏ ရထားစီးကာလေတြမွာ အေျပာင္းအလဲမ႐ွိ သုိ႔မဟုတ္ အနည္းငယ္အေျပာင္းအလဲႏွင့္ ေတြ႕ျမင္ ေနက်႐ႈခင္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ရထားျပတင္းမွ တဆင့္အျပင္သုိ႔ လွမ္းေငးလုိက္၏။ တုိက္တာအိမ္ေျခမ်ား၊ တျဖည္းျဖည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားေနၿပီ။ ထုိအစားကြင္းမ်ား တဲအိမ္ကေလးမ်ား အစားထုိး၀င္ေရာက္လာသည္။ တဲအိမ္ ရပ္ကြက္တစ္ခုကုိ ျဖတ္သန္းရာတြင္ ယုိင္႐ြံ႕တဲ့အိမ္ အနိမ့္အျမင့္ႏွင့္ သံေခ်းစားသြပ္အခ်ိဳ႕ တာလပတ္ အျပာေရာင္ အပုိင္းအစအခ်ိဳ႕ တဆက္တစပ္တည္းက်ပ္ညပ္မွီတြယ္ေနၿပီး ဆည္းဆာ ျမဴႏွင္းမီးခုိးမိႈင္း၊ ျဖဴညိဳညိဳမ်ားေရာယွက္ေနတာ လွမ္းျမင္ရသည္။ အေမွာင္ရိပ္မ်ား တစ္စတစ္စ စြန္းထင္းလာေနၿပီ။
ကၽြန္ေတာ့္အၾကည့္က ေကာင္ေလး ေကာင္းမေလးစံုတဲြစီ ေရာက္ျပန္၏။ သူတုိ႔က ကၽြန္ေတာ့္ ျမင္ကြင္းထဲ မွ မလြတ္မကင္း႐ွိေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္မေလးကုိ ေငးၾကည့္ရင္း ရပ္ကြက္ထဲက မနီလာဆုိသူကုိ ေတြး မိလာသည္။
မနီလာ မွာ ရထားေပၚက ေကာင္မေလးထက္စာလွ်င္ အသက္က ထက္၀က္မကႀကီးမည္။ ပါးပါးလွပ္လွပ္ ကေတာ့တူသည္။ မနီလာ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ၀တ္လာလွ်င္ ေကာင္မေလးႏွင့္ ညီအစ္မ (အမွန္က သားအမိ အ႐ြယ္ေလာက္) လုိ႔ ထင္သြားႏုိင္သည္။
မနီလာမွာ ၾကည့္လုိက္လွ်င္ ကေလး ၆ ေယာက္အေမဟု မထင္ရ။ ႏႈတ္ခမ္းနီရဲ႕ဲ လက္သည္းနီ ပန္းေရာင္ ကုိရီးယားမင္းသမီး ဂန္ဆန္ယြန္ပံုစံဆံပင္ စသည္တုိ႔ေၾကာင့္သာ ႏုနယ္ေနသည္မဟုတ္။ ပိန္ပိန္လွပ္လွပ္ က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္ ခႏၶာကုိယ္ေၾကာင့္လည္း မဟုတ္ေသး။ ရဲရဲတင္းတင္း သြက္သြက္လက္လက္ လူငယ္ စတုိင္ ေနထုိင္ေျပာဆုိတတ္တာေၾကာင့္လည္း အသက္ထက္ပုိႏုေနႏုိင္တာျဖစ္သည္။
သူမက ထီအေရာင္းေစ်းသည္မ်ားၾကားတြင္ စူပါစကားျဖစ္ေနတာကလည္း ထုိရဲရင့္သြက္လက္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထီေရာင္းရာတြင္ သူမ်ားထက္ႏွစ္ဆပုိေအာင္ ေရာင္းေပးႏုိင္တာ ဘာမွအံ့ၾသစရာမ႐ွိ။ ထီကုိယ္ စားလွယ္က ထီအေရာင္းသမားမ်ားကုိ ေခၚရာတြင္ သူမကုိ ႀကိဳတင္အသံုးေပး၍ေခၚရသည္။
ထီကုိယ္စားလွယ္က ဟုိင္းလတ္ကားတစ္စီးငွားကာ ရပ္ကြက္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားကုိ လွည့္လည္ေရာင္းခ်ရာတြင္ သူမတုိ႔က တစ္ဆုိင္၀င္ တစ္ဆုိင္ထြက္ တစ္အိမ္၀င္ တစ္အိမ္တက္ ေရာင္းခ်ၾကရသည္။ သူမတုိ႔ အေရာင္း သမား မ်ားက ထီကုိယ္စားလွယ္ကုိ တစ္ေစာင္ ၁၅၀ က်ပ္အခ်ိန္က တစ္ေစာင္ ၁၈၀ သုိ႔မဟုတ္ ၂၀၀ ျပန္သြင္းရသည္။ ေရာင္းေပးသူက ပုိတာယူ။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေရာင္းရေငြေပၚ ကုိယ္စားလွယ္ႏွင့္ ေရာင္းသူ အျမတ္တစ္ေယာက္ တစ္၀က္ခဲြယူတာမ်ိဳးလည္း႐ွိသည္။
ထီ ၁၀ ေစာင္ ၁၅၀၀ က်ပ္က်တာကုိ သူမက ၂၅၀၀ သုိ႔မဟုတ္ ၃၀၀၀ က်ပ္ထိရေအာင္ ေရာင္းႏုိင္သည္။ အိမ္တုိင္ရာေရာက္ ေရာင္းခ်ရာတြင္ သူမထီ၀ယ္လွ်င္ ယခုပဲ ထေပါက္ေတာ့မည္။ ဧကန္လုိအေျပာက ေကာင္းလွသည္။ အေျပာေကာင္းေသာ ေ႐ႊမန္းတင္ေမာင္ကုိ သနားသည္။ ဂ်ပုိးကုိ လိပ္ျဖစ္ေအာင္မက ဒုိင္ႏုိေဆာျဖစ္ေအာင္ ေျပာတတ္သူမ်ိဳးဆုိရမည္။
သုိ႔တုိင္ သူမကအေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးျပကာ အံုနာဆီက ေငြေခ်းတတ္ၿပီး ျပန္မေပးတတ္ေသာေၾကာင့္ မၾကာခင္အံုနာ (ထီကုိယ္စားလွယ္)ႏွင့္လည္း ေခါင္းကဲြတတ္သည္။ ထီကုိယ္စားလွယ္ မိႈလုိေပါက္ခ်ိန္က တစ္ေယာက္မသင့္လွ်င္ တစ္ေယာက္ေျပာင္းသည္။ သည္လုိႏွင့္ တုိင္ပတ္ေနေတာ့၏။ သူအေရာင္းေတာ္ တာမွန္သည္။ ေနာက္ေတာ့ သူ႔ကုိေခၚမည့္သူ မ႐ွိေတာ့။
သူမ ကုိ ႐ြံ႕သြားတတ္ၾကေတာ့သည္။
သူ႔ေယာက္်ားက အလုပ္မယ္မယ္ရရမ႐ွိ။ ထမင္းခ်က္ဟင္းခ်က္ ကေလးေရမုိးခ်ိဳး သနပ္ခါးလိမ္း ေက်ာင္း သြားဖုိ႔ျပင္ေပး ထမင္းေကၽြးစသည္ျဖင့္ အိမ္ဇာဟီရမ်ားကုိဒုိင္ခံလုပ္ရသည္။ သူမက အျပင္ထြက္ ေငြ႐ွာ။ တစ္ခါတစ္ရံ သူတုိ႔ထီအေရာင္းကားက နယ္ကုိထြက္တတ္သည္။ တစ္ပတ္ဆယ္ရက္၊ နယ္စပ္ပင္ ေရာက္ တတ္သည္။ တစ္လကုိးသီတင္းသည္အခါ အံုနာက ဆယ့္ေလးငါးသိန္းက်န္သလုိ သူမတုိ႔လည္း ႏွစ္သိန္းသံုးသိန္း က်န္သည္ဟုဆုိသည္။ သူမက်င့္ဆုိးေတြေၾကာင့္ အံုနာႏွင့္ရန္ျဖစ္ကဲြက်ၿပဲက်။ ေနာက္ဆံုးသူမကုိေခၚမည့္သူမ႐ွိ။ သည္အခါ ရပ္ကြက္ထဲက လမ္းေဘးအသုတ္မုန္႔ဟင္းခါးဆုိင္ေလး ထြက္စား ေနေသာ လင္မလယားႏွစ္ေယာက္ကုိ စည္း႐ံုးသည္။
အသုတ္မုန္႔ဟင္းခါးေရာင္းအားေတြက်ေနေတာ့ သူမစကားကုိ ယံုၾကည္ၿပီး အသုတ္ မုန္႔ဟင္းခါး လင္မယားက အိမ္ဂရန္ကုိေပါင္ကာ ထီကုိယ္စားလွယ္ထလုပ္သည္။ ကားငွားအေရာင္းသမားေခၚ ၿမိဳ႕နယ္တကာလွည့္ ပထမကေတာ့ မဆုိး။ ဒုတိယက်ေတာ့ အေႂကြးက်ကာ သိပ္မကုိက္ေတာ့၊ အေႂကြးက်ပံုက ေဖာက္သည္မ်ားျဖစ္ေသာေစ်းသည္ ပဲြစားကုန္သည္အခ်ိဳ႕ကုိ ထီေႂကြး က်ကာ သိပ္မကုိက္ ေတာ့၊ အေႂကြးက်ပံုက ေဖာက္သည္မ်ားျဖစ္ေသာေစ်းသည္ ပဲြစားကုန္သည္ အခ်ိဳ႕ကုိ ထီေႂကြးခ် ေရာင္းထားသည္။ လကုန္မွ ႐ွင္း။ ယူထားသူက အခ်ိဳ႕လည္း ႐ွင္းေပးၿပီး တခ်ိဳ႕ေ႐ွာင္ေန၏။ သည္အခါ မနီလာက လာပဲြၾကမ္းကာ အေႂကြး ေတာင္းရသည္။ သုိ႔တုိင္ ရတာ႐ွိ မရတာ႐ွိ။ ေနာက္ေတာ့ ကားပင္ မငွားႏုိင္ေတာ့။ သည့္အခါ မနီလာက သူႏွင့္မုန္႔ဟင္းခါး ေယာက္်ားတုိ႔ႏွစ္ဦးတည္း နယ္ထြက္၍ ေရာင္းမည္။ ခရမ္းဘက္မွာ သူ႔ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း႐ွိသည္။ ထုိမွာ တည္းခုိ၍ ထီေရာင္းမည္။ ေက်း႐ြာေတြက ပုိ႐ုိက္လုိ႔ေကာင္းသည္။ မုန္႔ဟင္းခါးသည္ေယာက္်ားလည္းဆံုး႐ံႈးထားေသာ ေငြေၾကးေလးျပန္ရလုိရျငား သေဘာ တူကာ ထြက္ၾက သည္။ ထလက္မွတ္ႏွင့္ အ၀တ္အစားအိတ္မ်ားဆဲြကာ ဘတ္စ္ကားႏွင့္ နယ္ထြက္ သည္။
ပထမတစ္လေတာ့ အုိေကသည္။ တစ္ေယာက္ ႏွစ္သိန္းေလာက္က်န္သည္။ နယ္မွာ ဆယ့္ေလးငါးရက္ ေနရ သည္။ အိမ္တစ္လံုးငွား ႏွစ္ေယာက္တ္းေန ခ်က္ျပဳတ္စား၊ ခက္တာက လင္မယားမဟုတ္။ ေမာင္ႏွမ မဟုတ္။ အသက္ကလည္း သံုးဆယ္ေက်ာ္ ေလးဆယ္၀န္းက်င္အ႐ြယ္ေတြ။ ေသြးသားက ေတာက္ပတုန္း။ တစ္ေယာက္ က လင္ႏွင့္ေ၀း တစ္ေယာက္က မယားႏွင့္ ကင္းကြာေန။
ေျခာက္လ ေလာက္ၾကာေတာ့ သူတုိ႔ႏွစ္ဦး ဇာတ္ေခါင္းကဲြသည္။ အမႈအခင္းပဲျဖစ္ေတာ့မလုိလုိ ၾကားသည္။ မနီလာ ကုိယ္၀န္ဖ်က္ခ်တယ္ ဘာညာၾကားသည္။ မုန္႔ဟငးခါးလင္မယားရန္ျဖစ္ မနီလာအိမ္အျပင္ မထြက္။
အမွန္ေတာ့ သူတုိ႔ဇာတ္လမ္းက တုိင္ပတ္ေနသည္။ မုန္႔ဟင္းခါးမယားကလည္း သူ႔လင္ကုိ ဘာေၾကာင့္ လႊတ္ သလဲ။ မနီလာေယာက္်ားကေရာ မိန္းမကုိ ဒါေလာက္ယံုၾကည္ရသလား။ ပလပ္စတစ္ႏွင့္ လုပ္ထားေသာ အ႐ုပ္ေတြ မဟုတ္ၾက။ သူတုိ႔မ်က္၀န္းထဲမွာ ပုိက္ဆံကလဲြၿပီး သူတုိ႔ဦးေႏွာက္ထဲမွာ ေငြက လဲြၿပီး ဘာမွမျမင္ႏုိင္ၾကတာက အံ့ၾသစရာ။ ဘာမွမေတြးမိတာက ထိတ္လန္႔စရာ။ ေနာက္ပုိင္း ဇာတ္လမ္း ေတြက သည့္ထက္႐ႈပ္ေသးသည္။ ကေလးေတြႏွင့္ က်န္ရစ္ေသာ မနီလာေယာက္်ားက သူ႔မိန္းမကုိ ဘယ္႐ွာရမွန္း မသိျဖစ္ေနတာ သနားစရာလုိလုိ ရယ္ရမလုိ နားရင္းတီးရမလုိ။
အသိတရား ပညာဗဟုသုတေတြးေခၚ စဥ္းစားျခင္းဆုိတာေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးေတာေနမိပါသည္။
ရထားက လမ္းဆံုးဘူတာေရာက္ေတာ့ အေမွာင္ကအေတာ္အားႀကီးစျပဳၿပီ။ ဘူတာေစ်းသည္မ်ား ခရီးသည္မ်ား တုိးတုိးေ၀ွ႕ေ၀ွ႕ လႈပ္လႈပ္႐ွား႐ွားတုိ႔သည္ မႈန္၀ါး၀ါး။ အသံေတြကေတာ့ အေမွာင္ရိပ္ အတြင္းမွ ပြင့္ကန္ထြက္ေနသည္။
ရထားဆက္ထြက္လာေတာ့ ကြင္းျပင္ေတြ ပုိမ်ားလာသည္။ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ စက္႐ံုအေဆာက္အအံုေတြ၊ လွ်ပ္စစ္မီးေရာင္လင္းလက္၊ အေဆာက္အအံုေတြ တေရြ႕ေရြ႕က်န္ရစ္ေတာ့ကြင္း ျမက္ရုိင္းေတာ၊ ဟုိးခပ္လွမ္းလွမ္း မွာ လူေနရပ္ကြက္ေတြ ေကာင္းကင္အလင္းေအာက္မွာ ၀ုိးတ၀ါး၀ါးအေမွာင္ရိပ္ေတြ။
ရထားတြင္း မွာ ေခ်ာင္ခ်ိလာခဲ့ၿပီ။ ေလေအးေအးက လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ျဖင့္ ခႏၶာကုိယ္ေရာ အဆုပ္ကုိပါ ခြန္အားျဖစ္လာေစသည္။ အေစာက ဂ်င္းေဘာင္းဘီေကာင္ေလး ေကာင္မေလးစံုတဲြကုိ မေတြ႕ရေတာ့။
" တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြက်ေတာ့ ကုိယ္ေျဖ႐ွင္းေပးလုိ႔မရဘူး သမီး။ အဲဒီအခါမ်ိဳးမွာ လစ္လ်ဴ႐ွဴႏုိင္တဲ့ စိတ္ ေမြးရမယ္ ... "တဲ့။
ေလာကတြင္ ကုိယ္ေျဖ႐ွင္းမေပးႏုိင္ေသာ ျပႆနာေတြက အမ်ားသား။ လစ္လ်ဴ႐ွဴဖုိ႔ဆုိတာလည္း ေျပာတာသာ လြယ္သည္ အေတာ္ေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲစရာေကာင္းသား။ ေစ်းႏႈန္းေတြ တျဖည္းျဖည္း က်ဆင္း လာသလုိ အေရာင္းအ၀ယ္ေတြ တျဖည္းျဖည္း က်ဆင္းလာတာ ဘယ္လုိေျဖ႐ွင္းမလဲ။ ကမၻာမွာ ေလာင္စာဆီေစ်းေတြ က်ဆင္းေနတယ္ဆုိေသာ္လည္း ဘတ္စ္ကားခေတြ မက်ဆင္းတာ ဘယ္လုိေျဖ႐ွင္းမလဲ။ မနက္စာညစာနပ္မွန္ေနေသာ္လည္း ဖေယာင္းတုိင္အတြက္ စိတ္ပူေနရတာ ဘယ္လုိေျဖ႐ွင္းမလဲ။ အေႂကြးေတြတင္ေနတာ ဘယ္လုိေျဖ႐ွင္းမလဲ။
ရထားဘူတာစဥ္ ရပ္လုိက္ထြက္လုိက္။ အေမွာင္ကပုိႀကီး ပုိနက္လာသည္။ ရပ္ကြက္ေတြ ၀ုိးတ၀ါး အေမွာင္တြင္း နက္နက္ထဲမွာ ၿငိမ္သက္။ ရထားက ပုိမုိေခ်ာင္ခ်ိလာသည္။ အသက္႐ွဴရေသာ ေလက ပုိသန္႔လာသည္။ လူတစ္ကုိယ္လံုး ေအးျမေနသည္။ ဒါကုိ ကၽြန္ေတာ္အခြင့္ေကာင္းယူကာ ၀တၳဳေရးဖုိ႔ ေဆာင္းပါး ေရးဖုိ႔ ဦးေႏွာက္ကုိ ပုိအလုပ္ေပးေနမိသည္။ မဂၢဇင္းအတြက္ လုပ္စရာေတြကလည္း ဆက္ ေနသည္။ သည္လထြက္ဖုိ႔တင္ထားသည့္ မဂၢဇင္းအၾကမ္းအဆင္မွ ေျပပါ့မလား။ ေနာက္လအတြက္ ေ႐ွ႕ပုိင္းက႑စာစုစာရင္းအတြက္ ဘယ္ခုႏွစ္ေတြ ထပ္႐ွာရမလဲ။ အယ္ဒီတုိရီရယ္ေရးဖုိ႔ စဥ္းစား။ ပ်ံသန္း ေနတဲ့ငွက္ေတြ။ ကၽြန္ေတာ္ ဆင္းသက္ဖုိ႔ ဘူတာတျဖည္းျဖည္းနီးကပ္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အေတြးထဲက မထြက္ ႏုိင္ေသး။
ရထားက တံု႔ကနဲရပ္သြားသည္။ အေမွာင္ထဲက ဘူတာ႐ံုေလး။ ခရမ္းခ်ဥ္သီး မီးလံုးေလးကလဲြလုိ႔ လူေတြ ဆင္းသြားၾကတဲ့ ပံုရိပ္ေတြ။ ဘူတာေလးကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေငးေနမိသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေတြ႕တုိင္း ၀တၳဳေတာင္း တတ္သည့္ အယ္ဒီတာဆရာမကုိ အားနာေနမိသည္။ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ေရးစရာအခ်က္အလက္ေတြက ျပည့္သိပ္ ေနေသာ္လည္း လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္မေဖာ္ျဖစ္တာမ်ားသည္။
ရထားက ဥၾသသံတစ္ခ်က္ဆဲြၿပီး သိမ့္ကနဲထြက္သည္။ တျဖည္းျဖည္းအ႐ွိန္ရလာသည္။ အေတြးထဲက ကၽြန္ေတာ္ ႐ုန္းထြက္လုိက္သည္။ ငါဆင္းရမည့္ ဘူတာဆုိတာကုိ သတိရေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆင္းရမည့္ ဘူတာကုိ ေစ့ေစ့ၾကည့္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာ္လာခဲ့ၿပီ၊ ထုိအသိေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိယ္ ကၽြန္ေတာ္ ထိတ္လန္႔သြားေလသည္။ ရထားေခၚေဆာင္ရာ၀န္းက်င္စိမ္း ထဲ ကၽြန္ေတာ္ပါသြားသည္။
၂၀၀၉၊ ႏုိ၀င္ဘာ၊
ရနံ႔သစ္မဂၢဇင္း။
.
No comments:
Post a Comment