Tuesday, January 17, 2012

ဝင္းၿငိမ္း ႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား ေပဖူးလႊာစာေပအင္တာဗ်ဴး, အပိုင္း (၁၄)

စိန္ခင္ေမာင္ရီ ႏွင္႔ ေတြ႕ဆံုခန္း အဆက္ (" ဆရာ ေ၀ဖန္ေရး ေရးတာ ျပတ္သြားေသးတယ္ေနာ္ "
" ျပတ္သြားပါတယ္။ ၁၉၆၂-၆၃ မွာ ႐ုပ္႐ွင္ဆင္ဆာလူႀကီးနဲ႔ အကယ္ဒမီ ဆုေပးေရးအဖဲြ႕ထဲမွာ အဖဲြ႕၀င္ ျဖစ္လာေတာ့ ဆင္ဆာလည္းလုပ္၊ ေ၀ဖန္ေရးလည္း လုပ္တယ္ ဆုိေတာ့ မနိမ့္ေသးပါဘူးဆုိၿပီး ရပ္ပစ္ လုိက္ တယ္။ ဒီဘက္ေခတ္ ေရာက္ေတာ့မွ ကုိလွေအာင္ေလး (အေထာက္ေတာ္လွေအာင္) က ေသာင္းေျပာင္း ေထြလာ မဂၢဇင္းကုိ သူကုိင္မယ္၊ ႐ုပ္႐ွင္ေ၀ဖန္ေရး လစဥ္ ပင္တုိင္ေရးေပးပါ လုိ႔ ခုိင္းလုိ႔ ျပန္ ေရးတာပါ ") 

" ဘယ္ေ၀ဖန္ေရးမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေ၀ဖန္ေရးသမားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဘယ္လုိ ခံယူခ်က္ခ်ိဳး ထားသင့္ပါ သလဲ "
" ေ၀ဖန္ေရး ဆုိတာ ၾကားထဲက ပဲြစားလုပ္တဲ့ သေဘာပါပဲ။ သမာဓိပဲြစားေပါ့ဗ်ာ။ ဘယ္ဘက္ကမွ တစ္ျပား မွ မရတဲ့ အခမဲ့ပဲြစားပါ။ စာေပေ၀ဖန္ေရးသမားျဖစ္ျဖစ္၊ ႐ုပ္႐ွင္ေ၀ဖန္ေရးသမားျဖစ္ျဖစ္၊ စာဖတ္တဲ့လူ၊ ႐ုပ္႐ွင္ ၾကည့္တဲ့လူေတြ သူတုိ႔ လုပ္ရမယ့္ အလုပ္တစ္ခုကုိ မလုပ္ဘဲ ထားၾကလုိ႔ ၾကားထဲက ၀င္ၿပီး လုပ္ေပးရတဲ့ သေဘာပါ။ ဥပမာဗ်ာ၊ ႐ုပ္႐ွင္ၾကည့္တဲ့လူေတြက ႐ုပ္႐ွင္ကားတစ္ကားကုိ ၾကည့္ၿပီး သူတုိ႔ ႀကိဳက္ရင္ "ေကာင္းသားပဲ "၊ မႀကိဳက္ရင္ " မေကာင္းဘူး "၊ ဒါပဲ ေျပာတတ္ၾကတယ္။

ေကာင္းရင္ ဘာျဖစ္လုိ႔ ေကာင္း တယ္။ မေကာင္းရင္ ဘာျဖစ္လုိ႔ မေကာင္းဘူးဆုိတာ သူက ဆက္ မေတြးဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔ မေကာင္းတာလဲ ဗ်ာလုိ႔ ေမးရင္း သူ မေျပာတတ္ေတာ့ဘူး။ ေကာင္းရင္လည္း ဘာျဖစ္ လုိ႔ ေကာင္းတာလဲလုိ႔ ေမးရင္ သူ မေျဖ တတ္ေတာ့ဘူး။
အဲဒီလုိ ေျပာတတ္၊ ေျဖတတ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ၾကားက ၀င္ၿပီး လုပ္ေပးရတာပါ။ ကုိယ္က တတ္လြန္း၊ ေတာ္လြန္းလုိ႔ ေရးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ္က သူမ်ားထက္ ဂ႐ုစုိက္ၿပီး ၾကည့္တယ္။ အာ႐ံု ထားၿပီး ၾကည့္တယ္။ ၾကည့္ေတာ့ ျမင္တာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီ ကုိယ့္အျမင္ကေလးေတြကုိ ေရးျပတာပါ။ ဘယ္လုိ ခံယူခ်က္ မ်ိဳး ထားရမလဲလုိ႔ ကုိ၀င္းၿငိမ္းကေမးေတာ့ ေစတနာခံယူခ်က္ ထားရမယ္လုိ႔ပဲ ေျဖပါရေစ "
" ဆရာ ေ၀ဖန္ေရး ေရးေနတဲ့ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ဆရာ ေ၀ဖန္ေရးကေလာင္က်ိဳးေလာက္ေအာင္ တုိက္ခုိက္မႈ မ်ိဳး ႀကံဳေတြ႕ရဖူးပါသလား "

" အရင္တုန္းကေတာ့ ကေလာင္က်ိဳးေလာက္ေအာင္ တုိက္ခုိက္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူးဗ်ိဳ႕၊ လူက်ိဳးပဲ့သြား ေလာက္ေအာင္ လူကုိ ႐ုိက္တာေတြ၊ ႐ုိက္မယ္ လုပ္တာေတြ ႐ွိခဲ့တယ္။ ဟုိတုန္းက ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အတူ ႐ုပ္႐ွင္ ေ၀ဖန္ေရး ေရးေနတဲ့ စံ႐ွား (႐ုပ္႐ွင္မ်က္မွန္ ဦးေအာင္သိန္း)တုိ႔၊ ႐ွင္လံုး (သမာဓိသတင္းစာ ဦးညီညီ) တုိ႔ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ အေဆာ္ခံရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိလည္း ဒါရုိက္တာတစ္ေယာက္က ႐ုိက္ မလုိ႔ ေၾကးမံုကုိ လာၿပီး ခ်ဲဖူးတယ္။ ခင္ဗ်ားက ဘယ္ေလာက္ တတ္လုိ႔ က်ဳပ္ကားကုိ ေ၀ဖန္ရသလဲေပါ့။ သူ႔ေနာက္ ကလည္း လူမုိက္ေတြပါလာတယ္။ ကံေကာင္းလုိ႔ေပါ့ဗ်ာ။ ဆရာ ဦးဟိန္းစြန္း က အဲဒီ ဒါ႐ုိက္တာ ကုိ သိလုိ႔ ၀င္ေျပာေပးလုိ႔ သက္သာရာ ရသြားတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခါ ကၽြန္ေတာ္ သီသီကေလး လြတ္သြားတာက ဒါ႐ုိက္တာ တစ္ေယာက္ က ထမင္းစားဖိတ္ၿပီး ႐ုိက္မယ္ လုပ္တာ၊ အဲဒါ သူတုိ႔အစီအစဥ္ကုိ သတင္းေထာက္ တစ္ေယာက္ က ႀကိဳသိလုိ႔ အဲဒီထမင္းစားပဲြကုိ မတတ္ဘဲ ေနလုိက္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ အဲဒီ ဒါ႐ုိက္တာ ႏွစ္ေယာက္ နဲ႔ လည္း ခင္သြားၾကပါတယ္။ ခု အဲဒီ႐ုိက္မယ့္ ပုတ္မယ့္ အေၾကာင္းေတြ ေျပာရင္ သူတုိ႔ အင္မတန္ ႐ွက္ၾကပါတယ္။ ဗ်ာ ... ဒီအေၾကာင္းေတြ ျပန္ေျပာမေနစမ္းပါနဲ႔လုိ႔ ဆုိၾကတယ္ "
" ခု ေနာက္ပုိင္း ႐ုပ္႐ွင္ ေ၀ဖန္ေရး ျပန္ေရးေတာ့ေကာ "

" ဒီကေန႔ ျပန္ေရးေတာ့ ဒါမ်ိဳးေတြ မ႐ွိေတာ့ပါဘူး။ ႐ုပ္႐ွင္ ပညာ႐ွင္ေတြနဲ႔လည္း ကၽြန္ေတာ္ အခင္အမင္ မပ်က္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ ဆရာေတြက ပရက္စ္႐ိႈးတုိ႔၊ အထူးပဲြတုိ႔ ျပရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ မဖိတ္ၾကပါဘူး။ အခု ေသာင္းေျပာင္းမွာ ႐ုပ္႐ွင္ ေ၀ဖန္ေရး ေရးရတာ ကုိယ့္ပုိက္ဆံ ကုိယ္ ေပးၾကည့္ၿပီး ေရးရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ကားေတြ ေတာ္ေတာ္ေနာက္က်မွ ေ၀ဖန္ေရး ပါတယ္။ ဒါလည္း ခပ္ေကာင္းေကာင္း ပါဗ်ာ။ ႀကိဳၾကည့္ရလုိ႔ ႀကိဳေရးထားရင္၊ ဒါမွမဟုတ္လုိ႔ ကားထြက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္တည္းလုိလုိ မဂၢဇင္းထဲမွာ ေ၀ဖန္ေရး ပါသြားရင္၊ ေကာင္းတယ္လုိ႔ ေရးရတဲ့ ကားမ်ိဳးဆုိရင္ ေတာ္ပါရဲ႕၊ မေကာင္းဘူးလုိ႔ ေရးရတဲ့ ကား က်ေတာ့ သိပ္ၿပီး နစ္နာသြားမလားဆုိၿပီး ဆင္ျခင္ရေသးတယ္ဗ်။

တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေရးတာေတြကုိ ႐ုပ္႐ွင္ၾကည့္ ပရိသတ္ကသာ ဖတ္ၾကတာပါ။ ႐ုပ္႐ွင္ ဆရာ ေတြကေတာ့ ဖတ္ၾကပံု မရပါဘူး။ ဖတ္လည္း ေကာင္းတယ္လုိ႔ ေရးတာက်မွ ဖတ္ၾကတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ မေကာင္းဘူးလုိ႔ ေရးမိရင္လည္း သူတုိ႔က သိၾကသဗ်။ သူေျပာကုိယ္ေျပာနဲ႔ သိၾကတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ စိတ္ဆုိးတဲ့ လူကလည္း စိတ္ဆုိး၊ စိတ္မေကာင္းတဲ့ လူကလည္း စိတ္မေကာင္းေပါ့ဗ်ာ။ သူတုိ႔မွာ ဘယ္သုိ႔ ဘယ္ညာ အခက္အခဲ ေတြ ႐ွိပါတယ္ေပါ့။ ဒါေတြေၾကာင့္ စိတ္ထင္တုိင္း ဇာတ္ကားေတြ ႐ုိက္လုိ႔မရဘူးလုိ႔ ဆုိၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကလည္း ပိတ္ကား ေပၚ အျမင္သာ ေရးရတာကုိးဗ်။ သူတုိ႔ အခက္အခဲေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ဘယ္သိႏုိင္ပါ့မလဲ။ သိလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔နဲ႔ မဆုိင္ဘူး ထင္ပါတယ္ဗ်ာ။

တစ္ခါက လူငယ္ ႐ုပ္႐ွင္ဒါ႐ုိက္တာတစ္ေယာက္နဲ႔ အသံလႊင့္႐ံုက တီဗြီဌာနမွာ ေတြ႕တယ္။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ ကုိ ဘယ္သူဘယ္၀ါမွန္း မသိပါဘူး။ သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ အတူစကားေျပာေနတဲ့ မိတ္ေဆြနဲ႔ ႐ုပ္႐ွင္ ေ၀ဖန္ေရးအေၾကာင္း ေရာက္သြားေတာ့ အဲဒီလူငယ္က ေသာင္းေျပာင္းက ဟုိလူႀကီးကလည္း ေရးခ်င္တာ ေတြေရး၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကလည္း ႐ုိက္ခ်င္တာေတြ ႐ုိက္တာပဲလုိ႔ ေျပာသြားတယ္ဗ်။
ဟုိတစ္ေလာက ကုိလွေအာင္ေလးနဲ႔ ေသာင္းေျပာင္းလုပ္ေနတုန္းကေတာ့ သံုးလေလာက္ ေ၀ဖန္ေရး မေရး ဘဲ ရပ္ထားရတယ္။ ဒါကလည္း မခံခ်င္တဲ့ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္က တုိင္လုိ႔ေတာလုိ႔ ထင္ပါရဲ႕။ ၾကား ကလည္း အယူအဆလဲြၿပီး အရပ္ခုိင္းတာပါ။ ေနာက္ေတာ့ ၾကားက ၀င္တားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က သူ႔ အယူအဆ လဲြ လုိ႔ မွားသြားပါဆုိၿပီး ျပန္ဖြင့္ေပးလုိက္တယ္ "
" တခ်ိဳ႕ အႏုပညာသည္ေတြ အေ၀ဖန္မခံႏုိင္ၾကပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ "

" ဒါကေတာ့ လူ႔သေဘာ၊ လူ႔မေနာပဲဗ်ာ။ အႏုပညာ႐ွင္ဆုိတာမ်ိဳးကလည္း အႏုပညာ႐ွင္ဆုိတဲ့အတုိင္း စိတ္ကႏု ၾကတယ္။ စိတ္ႏု ကုိယ္ႏုသမားေတြ ဆုိေတာ့ အရမ္းေ၀ဖန္ေရးမ်ိဳး ဘယ္မွာ ခံခ်င္ၾကမလဲ။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကလည္း ေစတနာကုိ ေ႐ွ႕တန္းတင္ၿပီး ဆင္ဆင္ျခင္ျခင္ လွလွပပ ေရးရင္ သူတုိ႔ ခံသာၾက မွာေပါ့။
တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာ ႐ုပ္႐ွင္ အႏုပညာ႐ွင္ေတြ၊ အထူးသျဖင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ပညာ႐ွင္ ေတြဟာ ဘယ္ေက်ာင္း၊ ဘယ္သင္တန္းကမွ ဟုတ္တိပတ္တိ တတ္ကၽြမ္းၿပီး အလုပ္လုပ္ေနၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႐ုိးရာဇာတ္သဘင္ေတြက ပညာအေမြရၿပီး အႏုပညာ႐ွင္ေတြရယ္လုိ႔ ျဖစ္ေနၾကတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေနနဲ႔လည္း ဘယ္ေတာ့မွ သူတုိ႔ပညာကုိ ခ်ိဳးႏွိမ္မေရးပါဘူး။ ဇာတ္လမ္း ဇကတ္ကြက္ ေကာင္းတယ္၊ မေကာင္းဘူး၊ ဇာတ္လမ္းအရ ... ဒါ႐ုိက္တာ သင္ၾကားမႈ အရ သူ သ႐ုပ္ေဆာင္ သြားတာပဲလုိ႔သာ ေရးတာပါ "
" ေ၀ဖန္တဲ့သူ တစ္ေယာက္ဟာ သူ ေ၀ဖန္တဲ့ အႏုပညာမ်ိဳး ဖန္တီးႏုိင္စြမ္းသူ႔မွာ ႐ွိဖုိ႔ လုိအပ္ပါသလား၊ ဥပမာ ဆရာ့အေန နဲ႔ ႐ုပ္႐ွင္ကားတစ္ကား ႐ုိက္ဖုိ႔ အခြင့္အေရး ရလာရင္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ ႐ုိက္ႏုိင္ ပါ့မလား "

" အမယ္ေလး ... မလုပ္ပါနဲ႔ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေခ်ာက္မတြန္းပါနဲ႔၊ ဘယ္႐ုိက္တတ္ပါ့မလဲ။ ကၽြန္ေတာ္က ႐ုပ္႐ွင္ ေ၀ဖန္ေရးသမားသက္သက္ပဲဥစၥာ။ ဒါ႐ုိက္တာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိလည္း ဘယ္ေငြ႐ွင္ေၾကး ႐ွင္ ကမွ ေငြပံုေပးၿပီး ႐ုပ္႐ွင္ အ႐ုိက္ခုိင္းမွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အ႐ုိက္ခုိင္းရင္လည္း ဒီလူ ကဲြမွာပဲ၊ ေသခ်ာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က စာေရးတဲ့အတတ္သာ ဖန္တီးႏုိင္တာ။
ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ တစ္ခု ေျပာခ်င္တယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ ပါးစပ္နဲ႔ေတာ့ ကားထုပ္ တစ္ထုပ္ ႐ုိက္ဖူးတယ္။ ေျပာ ရရင္ေတာ့ သူမ်ားကားထုပ္ကုိ တစ္ထုပ္လံုး ပါးစပ္နဲ႔ ျပင္႐ုိက္တာကုိ ေျပာတျပါ။ နာမည္ေတြေတာ့ မေျပာ ပါရေစနဲ႔ဗ်ာ။ ဒီဘက္ေခတ္မွာပါပဲ။ ခုထိ ဒီလူေတြလည္း ႐ွိၾကပါေသးတယ္။

ဒီလုိပါ ... အညာက ကၽြန္ေတာ့္ လူခင္မိတ္ေဆြ ႐ုပ္႐ွင္ ကန္ထ႐ုိက္ေတြက ဇာတ္ကား တစ္ကား ကၽြန္ေတာ့္ ကုိ ၾကည့္ခုိင္းတယ္။ ႐ံုမတင္ရေသးဘူးေပါ့ဗ်ာ။ သူတုိ႔ ဆဲြမယ့္ ဇာတ္ကားေပါ့။ ကားက စံုေထာက္ ကားပဲ။ ၾကည့္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္႐ွာ္တယ္ဗ်။ ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္းလည္း မ႐ွိဘူး။ စံုေထာက္ ဇာတ္ကား ဆုိတာ မ်ိဳးက အစက ခပ္႐ႈပ္႐ႈပ္ ျပၿပီးေတာ့မွ ျပန္ေျဖရမွာ။ ဒီေတာ့မွ ဇာတ္လမ္းက ႐ွင္းသြားမွာ ကုိးဗ်။ သူ႔ဟာက ဇာတ္ကားသာ ၿပီးသြားေရာ မ႐ွင္းဘူးဗ်။

အဲဒီကားကုိ ကၽြန္ေတာ္က ဟုိအပုိင္းျဖတ္၊ သည္အပုိင္းနဲ႔ ဆက္၊ ဟုိအကြက္ကုိ လံုးလံုးျဖဳတ္၊ ဒီအခန္းကုိ ဘယ္လုိ ျပန္႐ုိက္မယ္ဆုိၿပီး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျပင္ပစ္လုိက္တယ္။ ဒါလည္း ကၽြန္ေတာ္ ေျပာရင္ လုပ္မွာ လား။ လုပ္ပါ့မယ္ဆုိလုိ႔ ေျပာရတာပါ။ ဒီလုိ ထ႐ြိဳင္း႐ြိဳင္း (Trial show) ေတြ ေခၚေခၚျပၿပီး အႀကံေပး ပါဆုိလုိ႔ အႀကံေပးရင္ မလုပ္ၾကတာက မ်ားပါတယ္။ အခုကားကေတာ့ မိတ္ေဆြ ကန္ထ႐ုိက္ေတြက ကုမၸဏီပုိင္႐ွင္ နဲ႔ ဒါ႐ုိက္တာကုိ ႏုိင္ေနလုိ႔၊ အလုပ္ခုိင္းလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာတာေတြ အကုန္လုပ္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ကားၿပီးလုိ႔ ႐ံုတင္ ျပေတာ့ ကားက လူႀကိဳက္မ်ားသြားတယ္။ ပုိက္ဆံ ရလုိက္တယ္ ဆုိပါေတာ့ဗ်ာ။

အဲဒါ ကၽြန္ေတာ္ ပါးစပ္နဲ႔ ႐ုိက္ပစ္လုိက္တာေပါ့။ မိတ္ေဆြ ကန္ထ႐ုိက္ေတြက ေက်းဇူးတင္ၿပီး ေက်းဇူး တင္စကားေျပာၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေျပာလုိက္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကားက ကၽြန္ေတာ္ ျပင္လည္း ခပ္႐ႈပ္႐ႈပ္မုိ႔ ၾကည့္တဲ့ ပရိသတ္က မ႐ွင္းလုိ႔ ႏွစ္ခါ၊ ႏွစ္ခါ ျပန္ၾကည့္လုိ႔ ပုိက္ဆံရတာ ထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ" လုိ႔။

ေနာက္တစ္ခု ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္ ႐ုပ္႐ွင္၀တၳဳနဲ႔ ဇာတ္ညႊန္းေရးဖူးတဲ့အေၾကာင္းပါ။ ၀တၳဳနဲ႔ ဇာတ္ညႊန္းကေတာ့ ဖုိးျမတ္ (ျမတ္ေလး)႐ုိက္တဲ့ "ေ႐ႊလက္ျဖင့္ ေခၚလည္း မလာ" ဇာတ္ကားပါပဲ။ ၀တၳဳခေရာ၊ ဇာတ္ညႊန္းခပါ သူမ်ား မရဖူးတဲ့ ေၾကးမ်ိဳး စုိးျမတ္က ေပးပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ မ်ားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူက ကၽြန္ေတာ့္ ဇာတ္ညႊန္းကုိ ႐ုိက္မရတဲ့ ဇာတ္ညႊန္းမုိ႔ ထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ။ မ႐ုိက္ဘဲနဲ႔ သူ႔ဘာသာ ဇာတ္ညႊန္း ခဲြၿပီး ႐ုိက္တယ္ဗ်။ ထြက္လာေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ေတာ့ ႀကိဳက္သလား မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့္ မႀကိဳက္ ဘူးဗ်။

ေနာက္ တစ္ကားကေတာ့ " အမြန္က တစ္ဖက္၊ သူတုိ႔က တစ္ဖက္" ဆုိတဲ့ ညႊန္႔ ျမန္မာက ဇာတ္ကားပါပဲ။ ဒီကားကေတာ့ ၀တၳဳသက္သက္ပါ။ ဇာတ္ညႊန္း မေရးပါဘူး။ ဒီကားကုိလည္းဗ်ာ ႏုိင္ငံျခားက Blue ဆန္ဆန္ ႐ုိက္လုိက္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီ Blue ဇာတ္ကားကုိ ဦးမခ်ရတဲ့အေၾကာင္း မနည္း ေျဖ႐ွင္း ယူရတယ္။ တကယ္ပါဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကူးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေရးတာပါ။ ဇာတ္လမ္းက သိပ္မတူလွပါဘူး။ ႐ုိက္ကြင္း၊ ႐ုိက္ကြင္းေတြကုိ ဒါ႐ုိက္တာဆရာေတြက အဲဒီ Blue လုိ ႐ုိက္ၾကတာကုိး ခင္ဗ်။
အဲ ... ႐ုပ္႐ွင္ ႐ုိက္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး နီးနီးစပ္စပ္ကေတာ့ ဒါေတြပါပဲဗ်ာ။ ေအာင္ျမင္တယ္ မဆုိႏုိင္ပါဘူး။ ဒါ႐ုိက္တာဆရာမ်ားက သူတုိ႔ ႀကိဳက္သလုိ လုပ္ၾကတာကုိး။ ကုိယ္ တတ္ႏုိင္တာမွတ္လုိ႔။ ကုိယ္က ဒါ႐ုိက္ တာမွ မဟုတ္တာ။ မဟုတ္ဘူးလားဗ်ာ။

တစ္ခုေတာ့ ႐ွိတယ္ဗ်။ ေ၀ဖန္ေရးသမားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ေတာ့ ဟုိစပ္စပ္၊ သည္စပ္စပ္ကေလးေတာ့ ႐ွိ ရမယ္ ထင္တယ္ဗ်ာ။ Jack of all trade ေပါ့ဗ်ာ။ ဘယ္ဟာကုိမွ ကုိယ္က ဆရာႀကီး လုပ္ႏုိင္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က သတင္းစာသမား ဆုိေတာ့ အဲဒီ ဟုိစပ္စပ္၊ သည္စပ္စပ္ အရည္အခ်င္းကေလး ေတာ့ ႐ွိတယ္ ထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ"
" ေက်းဇူးပါပဲ ဆရာ "
" ေနဦးေလ ... ကုိ၀င္းၿငိမ္းရဲ႕။ က်န္ေသးတယ္ေလ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဓာတ္ပံုဆရာက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေစာင္းတီး ခုိင္းၿပီး ဓာတ္ပံု႐ုိက္ေတာ့ ဒီဓာတ္ပံု မဂၢဇင္းထဲမွာ ထည့္မယ္ မဟုတ္လား။ ေတာ္ေတာ္ၾကာ ဒီပံုႀကီးမ်ား ပါသြား လုိ႔ ေစာင္းကုိ အဟုတ္ တီးတတ္တယ္ ထင္ေနၾကပါဦးမယ္။ ဒီေတာ့ ဘယ္ေလာက္ တီးတတ္သလဲ ေမးပါဦးဗ်ာ "
" ေျပာပါ ဆရာ "

" သိပ္မတီးတတ္ပါဘူးဗ်ာ။ ေခ်ာက္ခ်ီးေခ်ာက္ခ်က္ပါ။ ဟုိစပ္စပ္၊ သည္စပ္စပ္ေပါ့ဗ်ာ။ ေစာင္းမွာက ေလးမ်ိဳး ေလးသံ တီးတတ္ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ခုမွ ပုလဲသံမွန္ေလး ငါးပုဒ္ေလာက္ပဲ ရပါတယ္။ သံ႐ုိးက ႏွစ္ပုဒ္ ေတာင္ မျပည့္ေသးဘူး။ ေအာက္ျပန္က်ေတာ့ တစ္ပုဒ္မွ မတီးတတ္ေသးဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေစာင္းသင္ေပး တဲ့ ဆရာက ဆရာေစာင္းသိန္းေဖပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ သင္ေပးေနရင္း ကၽြန္ေတာ္က ဥာဏ္ထုိင္း လုိ႔ စိတ္ပ်က္ တယ္ထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ။ သမီးကုိ အစားသင္ေပးေနတယ္။ သမီးက ပုလဲမွာ ကၽြန္ေတာ့္ ထက္ တီးတတ္ေနတယ္"
" ဆရာ ေစာင္းသိန္းေဖ ဆုိတဲ့ " ေငြညွိပင္" သီခ်င္းကုိ ဆရာ ေရးတာဆုိ "

" ဘာလဲ ... ခင္ဗ်ားက မယံုလုိ႔လား။ ဘုရားစူးရေစရဲ႕။ ကၽြန္ေတာ္ ေရးတာပါ။ စာသားေရာ အသံပါ ကၽြန္ေတာ္ စပ္တာပါ။ မယံုရင္ ဆရာကုိသိန္းေဖကုိ ေမးၾကည့္ေလ။ သူက ဒီသီခ်င္းကုိ ေစာင္းနဲ႔ ဆုိတီး ေပးလုိ႔ ေရဒီယုိမွာ ဓာတ္ျပားရတယ္။ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ပုဒ္ ႐ွိေသးတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာေတာ့ပါ ဘူး။ ခင္ဗ်ာ သိခ်င္ရင္ သြားေမးဗ်ာ။ အဲ ... တစ္ပုဒ္ကေတာ့ ဓာတ္ျပား မခုတ္ရေသးလုိ႔ ခုထိ အသံမလႊင့္ ေသးဘူး။ ၾကာလွၿပီဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဒီသီခ်င္း ဘယ္ေတာ့ ျပန္လာမလဲလုိ႔ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ သြား သြားထုိင္ရတာ၊ ပုိက္ဆံကုန္လွၿပီဗ်ာ။ ႂကြားတယ္လုိ႔လည္း မထင္နဲ႔ဗ်။ ေရဒီယုိတုိ႔၊ ကက္ဆက္တုိ႔၊ တယ္လီဗီ ႐ွင္း တုိ႔ မ႐ွိေတာ့ ေရဒီယုိဖြင့္တဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ကုိ သြားထုိင္ၿပီး ေမွ်ာ္ရတာကုိးဗ် "

" ကၽြန္ေတာ္ ေမးစရာေတာ့ ကုန္ပါၿပီ။ ဆရာ ျဖည့္ခ်င္တာမ်ား ႐ွိရင္ ... "
" ေထြေထြထူးထူး မ႐ွိပါဘူးဗ်ာ။ စာတည္းခ်ဳပ္ ဦးျမလိႈင္ ကုိေတာ့ ေျပာလိုက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ ေခ်ာလည္း ေခ်ာတယ္။ လွလည္း လွတယ္၊ နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာႀကီးငယ္၊ စာေရးဆရာမေတြ တစ္ပံုႀကီး ႐ွိေသးတဲ့ ဥစၥာ၊ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ပံုနဲ႔ ဘာနဲ႔ ေပဖူးလႊာမွာ ထည့္ေတာ့ မဂၢဇင္း "သန " သြားလုိ႔ အားနာ ပါတယ္လုိ႔ ေျပာ လုိက္စမ္းပါဗ်ာ"
" ေက်းဇူးပါပဲ ဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလုိက္ပါ့မယ္။ ဆရာ ေရးတဲ့ ျပဇာတ္ကေလးမ်ား လုိခ်င္တဲ့သူ႐ွိရင္ ဆက္သြယ္ ႏုိင္ေအာင္လုိ႔ ဆရာ့လိပ္စာေတာ့ မစပါဦး"
" အမွတ္(၁) စံပယ္ၿခံ ၃ လမ္း၊ လွည္းတန္း၊ ကမာ႐ြတ္ ၿမိဳ႕နယ္ဆုိရင္ ရပါတယ္ဗ်ာ "

" ေက်းဇူးကမၻာပါ ဆရာ "
ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္း၊ အမွတ္-၂၂၊ မတ္လ၊ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္။

ဆက္ရန္
.

No comments: