Tuesday, January 17, 2012

မင္းလူ ၏ အမ်ားႏွင္႔ မသက္ဆိုင္ေသာသူ အပိုင္း (၁)

(၁)

"နာမည္"
"ခ်စ္ဦး"
"ငယ္နာမည္"
"ေမာင္ခ်စ္ဦး"
"အတူတူပဲေလ"
"ငယ္နာမည္ဆို၊ ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က အေမက ေမာင္ခ်စ္ဦးလို႔ပဲ ေခၚတာပဲ"
"ငယ္နာမည္ ဆိုတာက ငယ္ငယ္က ခ်စ္စႏိုးနဲ႔ ေခၚတဲ့နာမည္မ်ိဳးကို ေျပာတာေလ၊ ၾကြက္နီတို႔ ဖိုးေခြး တို႔ ဆိုတာမ်ိဳးကို ေျပာတာ"
"တစ္ခါတေလေတာ့လည္း အေမက အငယ္ေကာင္လို႔ေခၚတာပဲ"
"ဒါကလည္း မဟုတ္ေသးဘူး၊ ကဲပါ ငယ္နာမည္ မရွိဘူးေပါ့ အဲ့ … ၿပီးေတာ့ တျခားနာမည္ရွိေသးလား"

"ဗ်ာ … ဟာ ဘာေတြမွန္းလည္း မသိဘူး"
"ဒီလိုေလ … တခ်ိဳ႕က နာမည္သံုးေလးခု ရွိတယ္ မဟုတ္လား"
"သူမ်ား ေတြကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ကို ခ်စ္ရူးလို႔ ေခၚၾကတာပဲ"
"ဘယ္လိုရယ္ … အခ်စ္ရူး ဟုတ္လား"
"ခ်စ္ရူးေပါ့"
"ခ်စ္ရူး"
"ဟုတ္တယ္"
သက္ဆုိင္ရာမွ ရပ္ကြက္ထဲအထိ ကြင္းဆင္းၿပီး ႏိုင္ငံသားစီစစ္ေရးကတ္ျပား ျပဳလုပ္ေပးေနျခင္း ျဖစ္၏။ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္အေသးစိတ္ ေမးျမန္းရာမွ တတ္ႏိုင္သမွ် တိက်ဖို႔ လိုသည္။ လ.၀.က ၀န္ထမ္းအမ်ိဳးသမီး သည္ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားေနၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သိပ္အခက္အခဲ မရွိေသာ္လညး္ ခ်စ္ဦး ေခၚ ခ်စ္ရူးနဲ႔ က်ေတာ့ နည္းနည္း လည္ခ်င္သည္။

"ေမြးေန႔"
"တနလၤာ"
"အဲဒါေျပာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဘယ္ႏွစ္၊ ဘယ္လ၊ ဘယ္ရက္မွာ ေမြးတာလဲ ေမးတာ"
"ေၾသာ္ … ဒါလား"
ဆိုၿပီး အက်ႌႏွင့္ ရင္ဘတ္ၾကားထုိးထည့္လာေသာ ဇာတာကို ထုတ္ေပးသည္။ ဇာတာထဲမွာ ျမန္မာေကာဇာ ႏွစ္ သာပါသည္။ ျမန္မာလဆန္း၊ ဘဆုတ္ဘယ္ရက္ဆိုတာသာ ပါသည္။ အလုပ္ရႈပ္ရျပန္၏။ အရပ္ ဘယ္ေလာက္ သလဲဆိုေတာ့ "ကၽြန္ေတာ့အကိုထက္ တစ္လက္မနိမ့္တယ္"တဲ့။ အကုိကေကာ ဘယ္ေလာက္ ရွိသလဲဆိုျပန္ေတာ့ "ကၽြန္ေတာ့ထက္ တစ္လက္မျမင့္တယ္"တဲ့။
"ဘယ္မွာ ေမြးသလဲ" ဟု ဇာတိကို ေမးေတာ့
"အေမက ဘႀကီးတို႔ အိမ္သြားသည္ရင္း ဗိုက္နာလာတာနဲ႔ အိမ္ကိုေတာင္ မျပန္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီမွာပဲ ညႀကီး ေမြးတာ" ဟု ဆုိျပန္သည္။ ထင္ရွားတဲ့ အမွတ္အသားကေတာ့ ႏွာေခါင္းနည္းနည္းႀကီးပါသတဲ့။
အေဖနာမည္ ကို ရုတ္တရက္ အစမေဖာ္ႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနေသးသည္။

"ကုိယ့္အေဖနာမည္ေတာင္ မမွတ္မိဘူးလား" ဆိုေတာ့
"အေဖက ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္ေလးထဲက ဆုံးသြားတာကိုးဗ်၊ ရုတ္တရက္ ဘယ္မွတ္မိမလဲ၊ အဲ … ေနဦး၊ အေမ တစ္ခါ ေျပာဖူးတာေတာ့ ရွိတယ္။ နင့္တို႔အေဖ ကိုေအာင္ဘ ဟာ င့ါကိုတစ္သက္လံုး ႏွိပ္စက္ လာခဲ့တာ တဲ့"
ဒီလိုနဲ႔ အေဖနာမည္ အဆင္ေျပသြားသည္။ ဒါေတာင္မွ သူကျပန္ၿပီး ဆရာလုပ္လိုက္တာ တစ္ခု ရွိေသး သည္။ ပံုစံစာရြက္ထဲ မွာ အေဖနာမည္ကို ထံုးစံအတိုင္း အဘအမည္ဟု ေရးထားသည္။ ဒါကို ၾကည့္ၿပီး သူက ဘႀကီး နာမည္ေျပာတာ ဟု ထင္ေသာေၾကာင့္
"ဦးေအာင္ဘ ဆိုတာ အေဖေလ၊ အဘ မဟုတ္ဘူး" ဟု ေျပာလိုက္၏။ အဘိုးအဘြားနာမည္က်ေတာ့ မေျပာ တတ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ …
"အဆင္ေျပ သလို ၾကည့္ထည့္လိုက္ေပါ့ဗ်ာ၊ ဘယ္သူကလိုက္စစ္ေနမွာလိုက္လို႔" ဟု လုပ္လိုက္ေသးသည္။

"အေဖရဲ႕ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ား"
"ဟာ … ရႈပ္တယ္ဗ်ာ၊ အဲဒါေတြ မထည့္နဲ႔"
"မထည့္ လို႔ ဘယ္ရမလဲ"
"သူတုိ႔ကစၿပီး အေဖ့ ကို ေသခန္းျဖတ္ထားလို႔ အကို ကျပန္ ေျပာတာဗ်"
၀န္ထမ္းအမ်ိဳးသမီး သည္ စိတ္ရွည္ၿပီး သေဘာေကာင္းသူမုိ႔လို႔သာ ေတာ္ေတာ့သည္။ ဒါေတာင္မွ ပံုစံ စာရြက္ ႏွင့္ စီစစ္ေရးကတ္ျပားေပၚမွာ ကပ္ဖို႔ ဓာတ္ပံု ကို ရုိက္ရာမွာ ေနကာမ်က္မွန္တပ္ၿပီး ၿပံဳးၿပံဳးႀကီး ရိုက္လာခဲ့သကိုး။
 
(၂)

သူ၏ အမည္ရင္း သည္ ခ်စ္ဦး ျဖစ္၏။
သူ႔ကို အမည္ရင္း အတုိင္း မွန္မွန္ကန္ကန္ေခၚတဲ့ လူဆိုလို႔ သိပ္မရွိဘူး။ သူ႔မိဘေတြရယ္၊ သူ႔အကိုရယ္၊ သူ႔မရီး ရယ္၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ဆရာေတာ္ရယ္၊ ေက်ာင္းကဆရာ၊ ဆရာမေတြရယ္ေလာက္သာ ရွိခဲ့၏။
အမ်ားစု ကေတာ့ သူ႔ကို ခ်စ္ရိုး ဟူ၍သာ ေခၚၾကသည္။ ဒီလိုေခၚတာကို သူကလည္း စိတ္မဆိုး၊ လုိလို လားလား လက္ခံသည္။ သူကိုယ္တုိင္ က ကိုယ့္ဘာသာ ညြန္းတဲ့အခါမွာ "ခ်စ္ရူးကို ေပါ့ေသးေသးလို႔ေတာ့ မထင္ လိုက္ၾကနဲ႔" ဆိုတာမ်ိဳးေတာင္ ေျပာတတ္ေသးသည္။

တခ်ိဳ႕က သူ႔ကို၀မ္းတြင္းရူး ဟု ေျပာသည္။ ၀မ္းတြင္းရူးဆုိသည္မွာ မိခင္၏ ၀မ္းထဲမွာကလည္း (မေမြးခင္ ကတည္းက) ဦးေႏွာက္ခ်ိဳ႕ယြင္းလာခဲ့ျခင္းကို ေျပာျခင္း ျဖစ္၏။
ဒီလိုေျပာလွ်င္ သူက …
"က်ဳပ္က ၀မ္းတြင္းရူးဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔က သဲေတာရူး တို႔ ေပ်ာ္ဘြယ္ရူး တို႔ေပါ့ေနာ္" ဟု ျပန္ ေနာက္ တတ္ ၏။
တခ်ိဳ႕ကေတာ့ သူ႔ကို က်ပ္မျပည့္ရွာဘူးဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ ဒီအခါက်ေတာ့လည္း …
"က်ပ္မျပည့္ဘူး ဆိုေတာ ဆယ့္ငါးပဲရည္ ေလာက္ေတာ့ ရွိတာေပါ့ေနာ္"ဟု တုန္႔ျပန္ေလသည္။

သူ႔ကို ရူးေနတာဟု ေျပာလို႔ မျဖစ္ပါ။ သူသည္ စိတ္ေ၀ဒနာသည္ တစ္ေယာက္လို ပရမ္းပတာ မဟုတ္။ ၾကည့္လိုက္လွ်င္ သြားလာ၊ ေနထုိင္၊ စားေသာက္၊ ၀တ္စားမႈသည္ ပုံမွန္အတုိင္းပင္ ျဖစ္၏။ တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ စိတ္မထင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ထေဖာက္ျခင္းသာ ရွိသည္။
သူေဖာက္ပံုကလည္း ၾကမ္းၾကမ္းတမ္း မဟုတ္။  အူေၾကာင္ေၾကာင္ ကေလးေတြ ေလွ်ာက္လုပ္ျခင္းသာ ျဖစ္၏။ သာမာန္ လူေကာင္းဆိုသူတို႔ လုပ္ေလ့လုပ္ထ မရွိတာမ်ိဳး ထူးထူးျခားျခား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္သာ ရူးသည္ ဟု ယိုးစြပ္ရျခင္း ျဖစ္၏။
ထုိ႔အတူ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ေၾကာင္ကြက္ ေတြ ထထလုပ္ပံုေၾကာင့္ လူေကာင္းပကတိပါဟု ေျပာဖို႔ကလည္း ခက္ေနျပန္သည္။
တကယ္ေတာ့လည္း လူအားလံုးတို႔သည္ "ေကာင္းျခင္း" ႏွင့္ "ရူးျခင္း" တုိ႔ၾကားမွာ ဟန္မပ်က္ေနထုိင္ေန ျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ဟိုဘက္ဒီဘက္ တည္းတည္းကေလးပဲ။ လူတုိင္းလူတုိင္း တစ္ခ်ိန္မဟုတ္တစ္ခ်ိန္ တစ္နည္းနည္း နဲ႔ေတာ့ ရူးခဲ့မိဖူးၾကတာပါပဲ။

ေကာင္းခ်င္ေယာင္ေဆာင္ရာမွ ပိပိရိရိရွိသူကို လူေကာင္းဟု ေခၚသည္။ ဟန္မေဆာင္တတ္ မမ်ိဳသိပ္၊ မဆင္ျခင္တတ္ ဘဲ စိတ္ထဲရွိတာ ေလွ်ာက္ေျပာ၊ စိတ္ကူးထဲမွာ ေပၚသမွ်ေလာက္လုပ္တတ္သူမ်ိဳးက်ေတာ့ "အရူး" ျဖစ္သြားတာေပါ့ေလ။

သူတို႔မွာ ေမာင္ႏွမငါးေယာက္ ရွိသည္။ အလယ္က သံုးေယာက္က ဆံုးသြားသည္။ ခ်စ္မွဴး ႏွင့္ ခ်စ္ဦး ႏွစ္ေယာက္ သာ က်န္သည္။ အကိုအႀကီးဆံုးႏွင့္ ညီအငယ္ဆံုးဆိုေတာ့ အသက္က ဆယ္ႏွစ္နီးပါး ကြာသည္။
အေဖက ခ်စ္ဦးငယ္ငယ္ကေလးကတည္းက ဆံုးသြားသည္။ အေမကလည္း သူဆယ္ႏွစ္သားအရြယ္ ေလာက္ မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ျပန္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ခ်စ္မွဴး က ခ်စ္ဦးကို ညီလိုတစ္မ်ိဳး၊ သားလိုတစ္မ်ိဳး ေကၽြးေမြး ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့သည္။

ခ်စ္ဦးသည္ ခုႏွစ္တန္းအထိ ေက်ာင္းေနဖူးသည္။ ခုႏွစ္တန္းစာေမးပြဲေျဖခါနီးက်မွ ေက်ာင္းထြက္လုိက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ေက်ာင္းထြက္ ရတာကလည္း စာမလိုက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ မဟုတ္။
သူက မွတ္ဥာဏ္ေတာ့ ေကာင္းသည္။ ေက်ာင္းစာေတြကို နားလည္တာမလည္တာအပထား၊ အလြတ္ရ ေအာင္ က်က္သည္။ သခ်ၤာပုစၧာေတြကိုပါ အလြတ္က်က္ထားသည္။ အငယ္တန္းေတြအတြက္ ေက်ာင္းစစ္ စာေမးပြဲ ေတြမွာ သင္ထားတာေတြထဲက သင့္ေလ်ာ္ရာကို ေမးျမန္းျခင္း ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ အလြတ္က်က္ ထားတာေတြထဲက ပါပါလာတတ္သျဖင့္ ေအာင္မွတ္ေလာက္ေတာ့ ရတတ္သည္။ တစ္ခါက ကိန္းဂဏန္း ေတြပါ အလြတ္က်က္ထားေသာ သခ်ၤာပုစၧာေတြႏွင့္ တုိးသျဖင့္ အမွတ္တစ္ရာ အျပည့္ေတာင္ ရ သြားေသး သည္။

သူငယ္တန္းစာေမးပြဲတုန္းကေတာ့ တစ္လံုးမွ မေျဖဘဲ ငုတ္တုတ္ထုိင္ေနသျဖင့္ ဆရာမ ဗ်ာမ်ားသြားရ ေသးသည္။ ဘာျဖစ္လို႔ မေျဖတာလဲေမးေတာ့ …
"စာေမးပြဲ ဆိုၿပီး ဘာမွလည္း မထူးဆန္းဘူး၊ ဆရာမ သင္ၿပီးသားေတြ ျပန္ေမးတာပဲ" ဆိုၿပီး ေပကပ္ကပ္ ထုိင္ ေနသျဖင့္ ေခ်ာ့ေမာ့ၿပီး ေျဖခိုင္းရသည္။
ေလးတန္းစာေမးပြဲမွာေတာ့ သူက်သည္။ ၿမိဳ႕နယ္က ေမးခြန္းထုတ္ျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သခ်ၤာဘာသာမွာ နည္းနည္း လွည့္ထားသည္။ ကိန္းဂဏန္းေတြလည္း လႊဲထားသျဖင့္ အလြတ္က်က္ထားတာေတြႏွင့္ အံမကိုက္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္က်သြားျခင္း ျဖစ္၏။

သူကေတာ့ စာေမးပြဲက်တာမဟုတ္ မေအာင္ျမင္သာျဖစ္သည္ဟု ဆုိ၏။ သူ႔အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ …
"စာေမးပြဲက်တယ္ ဆုိရင္ ေလးတန္းကေနသံုးတန္းကို ျပန္ဆင္းရမွာေပါ့ အခုေလးတန္းမွာပဲ ျပန္ေနရမယ္ ဆိုေတာ့ အရင္းပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ က်တာ မဟုတ္ဘး မေအာင္တာပဲ ရွိတယ္" ဟု ဆုိေလ၏။
ခ်စ္မွဴးတုိ႔က သူ႔အေၾကာင္းေျပာထားသျဖင့္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြက ေတာ္ရုံတန္ရုံ ခြင့္လႊတ္ၾကသည္။ ေစာင့္လည္း ေစာင့္ေရွာက္ၾကသည္။ အတန္းေဖာ္သူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း "ခ်စ္ရူး" ဟု ေခၚၾကတာကလြဲ လွ်င္ အႏိုင္က်င့္တာမ်ိဳး သိပ္မရွိ။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ တစ္စုံတစ္ခု ခၽြတ္ယြင္းအားနည္းသူကို ခ်ိဳးခ်ိဳးႏွိမ္ႏိွမ္ လုပ္ေလ့ ရွိေသာ သာဘ၀အတုိင္း ေခ်ာက္ခ်ခ်င္တာမ်ိဳး ရွိသည္။
ဥပမာ …
အတန္းထဲမွ  လူရႈပ္သံုးေကာင္က ခ်စ္ဦးကို ေျပာသည္။

"ေဟ့ေကာင့္ ခ်စ္ရူး၊ မင္းသိၿပီးၿပီလား"
"ေဟ့ေကာင္ ခ်စ္ရူး၊ မင္းသိၿပီးၿပီလား"
"ဘာလဲကြ"
"ဒီေန႔ကစၿပီး ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္အတြင္းမွာ အိမ္သာသြားခ်င္ရင္ ခြင့္တုိင္ရမယ္လို႔ ေျပာတယ္ကြ"
"ဟ … ဒါဘာဆန္းလို႔လဲ၊ အရင္လည္း ဆရာမကို ခြင့္ေတာင္း ၿပီးမွ သြားရတာပဲ"

"အခုဟာက ပါးစပ္နဲ႔ ခြင့္ေတာင္းရတာ မဟုတ္ဘူးကြ၊ ခြင့္ေတာင္းၿပီး တင္ရမွာတဲ့"
ခ်စ္ဦးတကယ္မွတ္သည္။
"မင္းတို႔ေျပာမွ ငါေတာင္ေသးေပါက္ခ်င္လာၿပီကြာ" ဆိုၿပီး စာရြက္လြတ္တစ္ရြက္ၿဖဲ၍ ခြင့္စာေရးေလသည္။ သူေရးပံုက …

သို႔

ဆရာမခင္ဗ်ား
ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္သူ ေမာင္ခ်စ္ဦးသည္ အိပ္သာသြားခ်င္တဲ့အတြက္ ခြင့္ခဏေလးေပးပါလို႔ ေတာင္းပန္ ပါသည္။

ခ်စ္ဦး

ထုိစာကို သြားေပေတာ့ ဆရာမက ဖတ္ၾကည့္ၿပီး ၿပံဳးေစ့ေစ့လုပ္ရင္း …
"ဟဲ့ … ေမာင္ခ်စ္ဦး၊ ဒါက ဘယ္လိုျဖစ္ရျပန္တာလဲ"

"ခြင့္စာေလ ဆရာမ"
"အိမ္သာသြားတာ ခြင့္စာတင္ရမယ္လို႔ မင္းကို ဘယ္သူေျပာလဲ"
"ဟိုေကာင္ေတြ ဆရာမ"
"အင္း … ျဖစ္ရမယ္၊ ျဖစ္ရမယ္ … မင္းကေတာ့ေလ"
ခ်စ္ဦးကို အတန္းထဲက ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြက ၀ိုင္းဟားသည္။ ခ်စ္ဦးကေတာ့ ဒါမ်ိဳးရိုးေနၿပီ ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ရွက္မေနေတာ့ဘဲ စပ္ၿဖဲၿဖဲလုပ္ေန၏။
ေမ့သေလာက္ရွိေသာအခါက်မွ သူ၏လက္တုံ႔ျပန္မႈ႕ ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္သည္။

တစ္ရက္မွာ လူရႈပ္သံုးေကာင္ ေက်ာင္းကိုအလာလမ္းမွာေစာင့္ေနေသာ ခ်စ္ဦးႏွင့္ ေတြ႕သည္။
"ခ်စ္ရူး၊ ဘာေစာင့္ေနတာလဲ" ေမးေတာ့
"ငါတစ္ေယာက္တည္း မသြားရဲလို႔ကြ"
"မင္းကလည္း အရင္းမရွိ အဖ်ားမရွိကြာ၊ ဘယ္ကို မသြားရဲတာလဲ"
"ဒီလို႔ကြ၊ အိမ္တစ္အိမ္မွာ ငါေတြ႕ခဲ့တာ၊ မာလကာပင္ကြ၊ ၿခံစည္းရိုး အျပင္ကို ထြက္ေနတဲ့ အကိုင္းမွာ အသီး ေတြ ျပြတ္ေနတာပဲ၊ ကီလိုသီးႀကီးေတြကြ"
"အိမ္ရွင္ေတြကေတာ"
"အိမ္ရွင္ေတြက မနက္ဆုိရင္ အလုပ္သြားၾကတာ၊ ဘယ္သူမွ မရွိဘူး၊ အဲဒါ ငါတစ္ေယာက္တည္း မသြားရဲ လို႔"
"ဒါမ်ားကြာ၊ ကဲ … လာ၊ ငါတုိ႔ပါ လုိက္မယ္"

ဟိုေရာက္ေတာ့ မာလကာပင္ကိုေတာ့ ေတြ႕သည္။ အသီးေတြက တစ္လံုးမွ မရွိေတာ့။ ခ်စ္ဦးက …
"ငါ မေန႔ညေန က ေသေသခ်ာခ်ာ ေတြ႕ပ ါတယ္ကြာ"
"မင္းလုပ္လုိက္ရင္ ဒီအတိုင္းခ်ည္းပဲ"
ခ်စ္ဦးက တမင္တကာ အခ်ိန္ဆြဲလုိ႔ရေအာင္ မွ်ားေခၚသြားခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္၏။ မာလကာသီးကိစၥေၾကာင့္ အခ်ိန္လင့္ သြားသျဖင့္ ေက်ာင္းတက္ ေနာက္က်သြားသည္။ ေက်ာင္း၀င္းနားေရာက္ခါနီး တစ္ဖာလံု ေလာက္ အလိုမွာပင္ ေက်ာင္းတက္ေခါင္းေလာင္း ထုိးသံၾကားရသည္။

"ဟာ … ေက်ာင္းတက္သြားၿပီ"
သူတို႔ အေျပးအလႊား သြားၾက၏။ ၀င္းတံခါးနားအေရာက္တြင္ ေက်ာင္း၀င္းထဲမွာ တစ္ေယာက္မွ မရွိေတာ့ ေၾကာင္း ေတြ႕လိုက္ရသည္။ ေက်ာင္းသားအားလံုး အတန္းထဲမွ ေရာက္ကုန္ၿပီ။
ေက်ာင္း၀င္း ထဲ ၀င္၀င္ခ်င္းပင္မွာပင္ ခ်စ္ဦးက ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္ခ်လိုက္ၿပီး လက္ႏွစ္ဖက္ကို ေနာက္ေစ့ မွာ ယွက္တင္ လိုက္၏။
"ေဟ့ေကာင္၊ ဘာလုပ္တာလဲ"
လူရႈပ္တစ္ေကာင္ ေမးေတာ့ ခ်စ္ဦးက …
"မင္းတို႔ မသိေသးဘူးလား၊ ေၾသာ္ … ေအး .. ဘယ္သိမလဲ၊ မင္းတို႔က မေန႔က ေက်ာင္းေျပးတာကိုး"
"ဘာျဖစ္ လို႔လဲကြ"

စိုးရိမ္သံႏွင့္ ေမးၾကေတာ့ …
"ေက်ာင္းေနာက္က်တဲ့လူေတြ ဖားခုန္ခုန္ၿပီး ၀င္ရမယ္လို႔ ဆရာႀကီးက အမိန္႔ထုတ္ထားတယ္ကြ၊ ဒါမွ မဟုတ္ရင္ ေတာ့ ႀကိမ္ဒဏ္ဆယ္ခ်က္တဲ့"
"ေဟ"
"ဆရာႀကီးလက္သံေျပာင္တာ မင္းတုိ႔သိသားပဲ၊ ဆယ္ခ်က္မေျပာနဲ႔၊ သံုးခ်က္ဆိုရင္ေတာင္ နႏြင္း သိပ္ ရတာ"
ဟိုေကာင္ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ၿပီး ေတြေ၀သြား၏။ ခ်စ္ဦးက
"ဖင္အသားနီလန္ေအာင္ေတာ႕ အရိုက္မခံႏိုင္ဘူး၊ ဖားခုန္ခုန္ရတာက သက္သာေသးတယ္"
လူရႈပ္သံုးေကာင္ မွာ မေန႔က ေက်ာင္းေျပးမိတာက တစ္ျပစ္၊ ေက်ာင္းေနာက္က်တာက တစ္ျပစ္ဆိုေတာ့ ထူပူၿပီး ဘာလုပ္ရမွန္းမသိ ျဖစ္ေနၾကစဥ္ …
"ကဲ … ငါေတာ့ သြားၿပီေဟ့"

ခ်စ္ဦးက ေျပာေျပာဆိုဆို ဖားခုန္ခုန္ၿပီး စထြက္သည္။ ဟိုေကာင္ေတြလည္း ႀကံရာမရဘဲ ေဆာင္ေၾကာင့္ ထုိင္ခ်လိုက္ၿပီး ဖားခုန္ခုန္ရင္း လိုက္ၾကရေတာ့သည္။
ခ်စ္ဦးက ေရွ႕က ဦးေဆာင္ၿပီး ဟိုေကာင္သံုးေကာင္က ေနာက္ကခုန္ဆြခုန္ဆြ လိုက္ဘာေသာ ျမင္ကြင္းကို အတန္းထဲ က လွမ္းျမင္ရေတာ့ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူတို႔အားလံုး တ၀ုန္း၀ုန္းရယ္ကုန္ၾကသည္။ ဆရာမ လည္း ဘာျဖစ္တာလဲဟု လွမ္းၾကည့္ၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းဆင္၀င္ ေအာက္တြင္ ရပ္လိုက္၏။ ထုိစဥ္မွာပင္ ခ်စ္ဦး ေခါင္းေဆာင္ေသာ ဖားခုန္ အဖြဲ႕လည္း ပန္း၀င္လာသည္။
ခ်စ္ဦးက ထရပ္ၿပီး ဆရာမကို ၿပံဳးၿဖဲၿဖဲ ႏႈတ္ဆက္သည္။ ဟိုသံုးေကာင္လည္း ထရပ္ရင္း ေပါင္ေတြကို ႏွိပ္နယ္ ေန၏။

"ဘာလုပ္ၾကတာလဲကြယ့္"
"ေက်ာင္းေနာက္က်လုိ႔ပါ" ဟု လူရႈပ္တစ္ေကာင္က ေျပာ၏။ ေနာက္တစ္ေကာင္က …
"ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ကို ဆရာႀကီးဆီေတာ့ မပို႔ပါနဲ႔ေနာ္ ဆရာမ၊ ဖားခုန္လည္း ခုန္ၿပီးပါၿပီ"
"ေနစမ္းပါ၊ မင္းတို႔ကို ဘယ္သူက ဖားခုန္ခုန္ခုိင္းတာလဲ"
"ဟို … ခ်စ္ရူး ဆရာမ"
"ေဟ … သူခုန္ခုိင္းတာ နဲ႔ မင္းတုိ႔က ခုန္တယ္"
"ဟိုေလ … ေက်ာင္းေနာက္က်ရင္ ဖားခုန္ခုန္ရမယ္လို႔ ဆရာႀကီးက အမိန္႔ထုတ္ … ဟာ"

ဆရာမ ပင္ ဟန္မေဆာင္ႏိုင္ဘဲ ခြီးခနဲ ရယ္မိသျဖင့္ ဟိုေကာင္ေတြ ခံလိုက္ရၿပီဆိုတာ သိသြားၿပီး အႀကီးအက်ယ္ ရွက္သြား၏။ ဆရာမက ရယ္ရင္း …
"ျဖစ္ရေလကြယ္၊ အင္း … လူပါးပုလင္းထိဆိုတာ ဒါမ်ိဳးေပါ့"
"လူရႈပ္သံုးေကာင္မွာ တစ္တန္းလံုး ၀ိုင္းဟားတာ ခံလိုက္ရ၏။ အထူးသျဖင့္ ခ်စ္ဦး လိုေကာင္က ျပန္ႏွပ္ခ် တာ ခံလိုက္ရသျဖင့္ အေတာ္ေအာင့္ သက္သက္ ျဖစ္သြားၾကရသည္။ တျခားအတန္းက ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြလည္ သူတို႔ဖားခုန္ခုန္တာကို လွမ္းျမင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ သတင္းက တစ္ေက်ာင္းလံုး ပ်ံ႕ႏွံ႔ သြားသည္။
ခ်စ္ဦး အဖို႔ကေတာ့ နဂိုကပင္ ေပါခြင့္လိုင္စင္ရထားတာ အားလံုးအသိျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘာမွအေရးႀကီး ခြင္က်ယ္ မျဖစ္။ ဒါတြင္မက "လူရႈပ္သံုးေကာင္ကို ငါလုပ္တဲ့အတုိင္း လုိက္လုပ္ခုိင္းျပမယ္ ၾကည့္ေန" ဟု သူငယ္ခ်င္းေတြ နဲ႔ ေလာင္းေၾကးစားေၾကးလုပ္ခဲ့တာ ႏိုင္သြားသျဖင့္ မုန္႔ဟင္းခါး တစ္ပြဲေတာင္ စားလိုက္ရ ေသးသည္။

ခ်စ္ဦးက အဲဒီလိုေကာင္မ်ိဳး။
ခုႏွစ္တန္းေရာက္တဲ့အခါမ်ိဳးမွာေတာ့ သူ႔မွာ ထူးထူးျခားျခား စိတ္ရူးတစ္ခုေပါက္လာခဲ့ေလသည္။
ေက်ာင္းမွာ သင္ရေသာ ဘာသာရပ္မ်ားအေပၚ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္လာျခင္းပင္ ျဖစ္၏။
ျမန္မာစာဆိုတာ ေကာင္းေကာင္းေရးတတ္ ဖတ္တတ္ရင္ ေတာ္ေရာေပ့ါ။ ဘာေၾကာင့္အမ်ားႀကီး ထပ္သင္ ေနဖို႔လိုသလဲ။
အဂၤလိပ္စာကေတာ့ တတ္ထားရင္ ေကာင္းတယ္။ အဂၤလိပ္ဇာတ္ကားၾကည့္ရင္ နားလည္တာေပါ့။

သခ်ၤာဆိုတာ အေပါင္း၊ အႏုတ္၊ အေျမႇာက္၊ အစားတတ္ဖို႔ပဲ လိုတယ္။ အကၡရာသခ်ၤာဆိုတာ ဘာမွ သံုးလို႔ ရတာ မဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဂ်ီၾသေမႀတီဆိုတာကေတာ့ ႀတိဂံတစ္ခုမွာ အနားသံုးဖက္ရွိတယ္ဆိုတာ ၾကည့္ရုံ နဲ႔ သိတာပဲ၊ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္လုပ္လို႔။ အတြင္း ေထာင့္သံုးခုေပါင္းတစ္ရာ့ရွစ္ဆယ္ဒီဂရီတဲ့။ သူ႔ဟာသူ တစ္ရာ့ရွစ္ဆယ္ မကလို႔ ႏွစ္ရာပဲရွိရွိ ဘာလုပ္ရမွာလဲ။
ပထ၀ီ ဆိုတာကေကာ။ သဘာ၀ေပါက္ပင္ဆုိတာ ဘာထူးဆန္းသလဲ။ စာထဲမပါလည္း သူ႔ဘာသာ ေပါက္တာ က ေပါက္မွာပဲ။
သမုိင္းကေတာ့ သိပ္မဆိုးလွ။ ဟိုေရွးေရွးတုန္းက အေၾကာင္းေတြက နားေထာင္လို႔ေကာင္းသည္။
သိပၸံဘာသာ လည္း မဆိုးလွ။ စိတ္၀င္စားဖို႔ေတာ့ ေကာင္းသား။

ဒီအေၾကာင္းေတြကို သူက အတန္းပိုင္ဆရာမ ေျပာျပသည္။ မလိုတာေတြကို အလကား အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး မသင္ ဖို႔။
ဆရာမက ထုိဘာသာရပ္မ်ား၏ အသံုး၀င္ပံံုမ်ားကို စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ ရွင္းျပသည္။ သို႔ရာတြင္ သူက နားမ၀င္။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးဆီအထိ သြားၿပီး တင္ျပသည္။ ဆရာႀကီးမွာ အေတာ္ ဦးေႏွာက္ ေျခာက္သြား ၏။ ခ်စ္ဦးအေၾကာင္းသိေနသျဖင့္ ဆူေတာ့ မဆူ။ ျပ႒ာန္းစာေတြကို မသင္ခ်င္လို႔မရေၾကာင္း ႏွစ္သိမ့္ ေျပာဆိုသည္။

ခ်စ္ဦးက လက္မခံ။ သူစိတ္မ၀င္စားေသာ ဘာသာ သင္ေသာအခ်ိန္မွာ နားမေထာင္ဘဲ အိပ္ေနသည္။ ဒါမွ မဟုတ္ အတန္းျပင္ ထြက္ထုိင္ေနသည္။
မတတ္တာေတာ့သျဖင့္ သူ႔အစ္ကို ခ်စ္မွဴးကို ေခၚၿပီး အေျခအေနကို ေျပာျပသည္။ ခ်စ္မွဴးက သူ႔ညီကို ေခ်ာ့ေမာ့ စည္းရုံးေသာ္လည္း မရ။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ တစ္ႏိုင္ငံလံုးအတြက္ ျပ႒ာန္းထားေသာ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းကို သူတစ္ေယာက္တည္း အတြက္ ျပင္ဆင္ေပး လို႔ မျဖစ္ႏိုင္သျဖင့္ ခ်စ္ဦး ေက်ာင္းထြက္လုိက္ေလေတာ့သည္။
ခ်စ္မွဴးမွာ သူ႔ညီကို ေတာ္ေတာ္ခ်စ္သျဖင့္ ခုကိစၥအတြက္ မဆူရက္၊ အျပစ္မတင္ရက္။ တကယ္ေတာ့ ခ်စ္ဦး ၏ အေျခအေနအရ … စာေလးေရးတတ္ ဖတ္တတ္ရင္ေတာ္ၿပီဆိုၿပီး ေက်ာင္းထားခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ခုလို ခုနစ္တန္း အထိ ေရာက္ေအာင္တက္ ႏိုင္တာကိုက အျမတ္ပဲဟု သေဘာထားလိုက္ရ၏။

ဆက္ရန္
.

4 comments:

Unknown said...

ဆရာမင္းလူရဲ႕ စာေတြကုိ အရမ္းၾကိဳက္တယ္။ ဒါေလးလည္း ဇာတ္ကားၾကည္႔ၿပီးေပမယ္႔ ဖတ္ရတာ ပုိေကာင္းတယ္။ ေစာင္႔ေနမယ္ေနာ္ အမ...။ :)

ခင္မင္လ်က္

...အလင္းစက္မ်ား said...

ၾကိဳက္တယ္ဗ်။ ငယ္ငယ္ထဲက စြဲ၂ လန္း၂ ကို ဖတ္တယ္။ ခု ျပန္ဖတ္ရျပန္ဘီ။

ေက်းေက်း အစ္မေရႊစင္ခင္ဗ်

အင္ၾကင္းသန္႕ said...

ရုံးမွာထုိင္ဖတ္ေနရင္း တဟိဟိ ရီေနမိတယ္.... :D

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

မမေရ ..ေက်းဇူးပါလို႕... ေစာင့္ေမွ်ာ္လွ်က္..