မလႊဲသာ မေရွာင္လုပ္ရမယ္ဆိုရင္ ေဟာာေျပာပြဲကို ပိုႏွစ္သက္ပါတယ္။ အဲဒီေဟာေျပာပြဲေတာင္မွပဲ ေဟာ ေျပာမယ့္ ပုဂိၢဳလ္ ဟာ စာေရးဆရာျဖစ္ ၿပီးေရာလို႔ စီစဥ္တဲ့ ပြဲမ်ိဳးေတြကို ကၽြန္ေတာ္ စိတ္မ၀င္ စားဘူး။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ေတာင္ မပါခ်င္ေနပါ၊ တက္ယ့္ ဗဟုသုတရွိၿပီးေတာ့ ေရွးမီ ေနာက္မီ ပုဂိၢဳလ္ႀကီး ေတြ၊ စာေပအရာမွာ ႏွံ႔စပ္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးေတြ၊ စာေရးဆရာ မဟုတ္ေပမယ့္ စာ အမ်ားႀကီးဖတ္ထားတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ ေတြပါ တက္ၿပီး ေျပာမယ္ဆိုရင္ ဒါပရိတ္သတ္အတြက္ အက်ိဳးရွိပါတယ္။
"ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လံုးခ်င္း၀တၳဳေတြ ၀ယ္အား ေတာ္ေတာ္က်ဆင္ေနပါတယ္။ ဒီျပႆနာကို ဘယ္ လို ကုစား ႏိုင္မယ္ ထင္ပါသလဲ"
"ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ ေျပာရရင္ စာေရးဆရာ ေလး ငါး ဆယ္ေယာက္ အမ်ားႀကီး စုျပံဳထြက္တဲ့အခါမွာ ၀ယ္အား ညံ့ဖ်င္းတတ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ပရိသတ္က တခ်ိဳ႕ဟာေတြကို နည္းနည္းအီလာ တဲ့ သေဘာ လည္း ရွိပါတယ္။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း ပရိသတ္မွာ ေငြေရးေၾကးေရး အက်ပ္အတည္း ရွိတဲ့ အတြက္ ၀ယ္မဖတ္ႏိုင္တာလည္း ရွိပါလိမ့္မယ္။ ၀ယ္အားက်လာတဲ့အတြက္ စာေပေလာကႀကီး ဆုတ္ယုတ္ သြားမယ့္ လကၡဏာေတာ့ မျမင္ေသးပါဘူး"
"မ်က္ေမွာက္ေခတ္ စာေပေလာကအေပၚမွာေကာ ဆရာ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ"
"ဒါကေတာ့ အေတာ္ဆူးေပါတဲ့ ေမးခြန္း ျဖစ္ေနတယ္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ စာေပနဲ႔ သတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က ဘာမွ မေျပာလိုပါဘူး။ ပီပီျပင္ျပင္ မသံုးသပ္ရေသးတဲ့အတြက္ အျပစ္ လည္း မဆိုခ်င္ပါဘူး။"
"ဆရာ့ ပရိတ္သတ္အတြက္ ဆရာ့ စာေရးပံုေရးနည္း တင္ျပေစခ်င္တယ္"
"ကၽြန္ေတာ္ စာေရးတဲ့ ေနရာ မွာ ဆိုၿပီး (အသံထြက္ၿပီး) ေရးပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ဆိုၿပီး ေရးသလဲ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ သဒၵါမသိပါဘူး။ သဒၵါ မသိေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာ (၀ါက်)ေတြ မွား တယ္ဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ရခက္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေရးတဲ့၀ါက်တိုင္းကို ဆိုၿပီးမွ ေရးပါတယ္။
ဥပမာဆိုပါေတာ့- "တစ္ေန႔သ၌ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အင္းစိန္ ဒီအုိင္ဒီရံုး၌ ကၽြႏ္ုပ္၏ မိတ္ေဆြႀကီး ဆားပု လင္းႏွင္းေမာင္ႏွင့္အတူ ေရာက္တတ္ရာရာ စကားမ်ား ေျပာဆိုေနၾကရာတြင္" အဲဒီလို ဆိုၾကည့္ပါ တယ္။ ပါးစပ္မွာ ေခ်ာၿပီးေတာ့ ၀ါစာသိလ႒ ျဖစ္ေနရင္ အဲဒီ၀ါက်ဟာ ဖတ္တဲ့သူအဖို႔ေရာ၊ တစ္ဆင့္ ဖတ္ျပတဲ့သူအဖို႔ေရာ မေထာင့္ဘူး။ မေထာင့္ရင္ မွန္တယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ေရးတာပါ ပဲ"
"နာမည္ေက်ာ္တဲ့ စာေရးဆရာေတြရဲ႕ ၀တၳဳေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ ကိုယ္ပိုင္ ေဖာ္ျမဴလာေလး ေတြနဲ႔ ဖန္တီးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဆရာကေကာ ၀တၳဳေတြ ဖန္တီးတဲ့ေနရာမွာ အဲဒီလို ပံုေသ နည္းကို သံုးပါသလား"
"အထူးေဖာ္ျမဴလာ ရယ္လိုေတာ့ မရွိပါဘူး။ အေၾကာင္းအရာကေလး တစ္ခုကိုပဲ ဘယ္လိုဘယ္လုိ ေရးမယ္။ အခ်က္အလက္ေတြ ဘယ္လို ဘယ္လိုရွာမယ္ဆိုတာပဲ စဥ္းစားပါတယ္
ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ အသက္အားျဖင့္ေရာ၊ ဥာဏ္ပညာအားျဖင့္ေရာႀကီးတဲ့ ဆရာႀကီး ေရႊဒံုးဘီေအာင္ ကို ေဟာေျပာပြဲတစ္ခုမွာ ေတြ႔တုန္းက ကၽြန္ေတာ္ေမးဖူးပါတယ္။ ဆရာ.... ဗိုလ္ ေအာင္ဒင္ ဇာတ္ကားဟာ အလြန္ပဲ ေအာင္ျမင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆိုရင္လည္း ခုနစ္ႀကိမ္ထက္ မနည္း ၾကည့္ၿပီး ပါၿပီ။
ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ကို ၾကည့္တဲ့အခါမွာ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္အျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္တဲ့ ခင္ေမာင္ရင္ႀကီးကို သိပ္သေဘာက်တယ္လို႔၊ အဲဒီလိုသေဘာက်ေနေအာင္ စိတ္ထဲမွာ တတမ္းတ တျဖစ္ေအာင္ ဆရာ ဘယ္လိုမ်ား ဖန္တီးတာလဲလို႔ ေမးတယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ဆရာႀကီးက ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ ဒီနည္းကို မင္းလည္းသိၿပီးသားပါကြာတဲ့။ မင္း ႏွင္းေမာင္ လုပ္သလိုပါပဲတဲ့။ ဟာ... ကၽြန္ေတာ္ မရွင္းဘူး ဆရာလို႔။ မင္း ဒါကို ဖြင့္သာ မေျပာတတ္တာပါ။ မင္းစိတ္ထဲမွာ သိၿပီး သားတဲ့။ ဆရာရယ္... ရွင္းရွင္းသာ ေျပာလိုက္ပါ ဆိုေတာ့ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုလံုးမွာ က်န္တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြဟာ သဘာ၀နဲ႔ လႈပ္ရွား ေနတယ္ကြာတဲ့။ ဦးဘခ်စ္၊ ေမေမ၀င္း စတဲ့ က်န္ဇာတ္ေကာင္ေတြဟာ အကုန္လံုးကို သဘာ၀ က်ေအာင္ လႈပ္ရွားခိုင္းထားတယ္။ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ အျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္တဲ့ ခင္ေမာင္ရင္ တစ္ေယာက္ တည္း ကိုပဲ အိုဗာအိုက္တင္ လုပ္ခိုင္းထား တယ္တဲ့။
ခင္ေမာင္ရင္ ရယ္ တဲ့ ဟဲ ဟဲ...ဟဲ ...ဟဲ ဆိုတဲ့ ရယ္နည္းမ်ိဳး အျပင္မွာသာရယ္ရင္ ဘယ္သူနဲ႔မွ တည့္မွာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ တမင္တကာ Character (ဇာတ္ေကာင္စရိုက္) ကို ထူးေအာင္လို႔ သူ႔ကို အိုဗာအိုက္တင္ ေပးထား တာတဲ့။ အခု မင္း ႏွင္းေမာင္ကလည္း လက္ေ၀ွ႔လည္း ထိုးတတ္တယ္၊ အဂၤလိပ္စကားလည္း ေျပာ တတ္တယ္၊ ရုပ္ကလည္း ေခ်ာတယ္၊ တေယာထိုးလည္း ေကာင္းတယ္၊ အမႈလိုက္ရင္လည္း ေတာ္တယ္၊ အနစ္နာလည္း ခံတယ္၊ ဘာညာဘာညာ ဖန္တီးထားတယ္။ လူတစ္ေယာက္တည္း ဒီလို အရည္အခ်င္းမ်ိဳး အကုန္ဘယ္ရွိမလဲကြာတဲ့။ မင္းက ဦးကိုကိုႀကီးတို႔၊ ဦးစိန္လွတို႔၊ ရဲ႕မင္းႀကီး အရည္အခ်င္း တို႔၊ ဘာတို႔ကို သဘာ၀ဇာတ္ေကာင္ေတြ ဖန္တီးထားၿပီး ႏွင္းေမာင္က်ေတာ့မွ မင္းက နည္းနည္း အိုဗာေပးထားတာပဲတဲ့။ အဲဒီေတာ့ ဒီအထဲမွာ ႏွင္းေမာင္က Prominent (ထင္ရွား) ေနတာ ေပါ့တဲ့။ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ကလည္း အဲဒီနည္းပဲတဲ့။ အဲဒီေတာ့ သဘာ၀ နဲ႔ တူတယ္၊ မတူဘူး ဆိုတာဟာ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ သိပ္ေတာင္ ထည့္မစဥ္း စားဘူး။ ဇာတ္လမ္းအတြက္ ဖတ္လို႔ ေကာင္းေအာင္ သူတို႔ တစ္ေတြက ဟီးရုိးေတြ ျဖစ္တာကိုး။
ကၽြန္ေတာ္ဖန္တီးလိုက္တဲ့ ၀တၳဳေတြမွာ သူတိ္ု႔ကို ပိုေပၚလြင္ေအာင္ သဘာ၀ထက္ လြန္ကဲၿပီးေတာ့ ပိုဖန္တီး ေပးလိုက္ရတာပါပဲ။ ဒီအခ်က္ကေတာ့ ၀တၳဳေရးတဲ့ ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ခံယူထားတဲ့ အခ်က္ကေလး ပါပဲ"
"ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ေတြကို ဘယ္လို ဖန္တီး တည္ေဆာက္ယူပါသလဲ ဆရာ"
" တစ္ခါတစ္ရံမွာ ဇာတ္လမ္းေတြဟာ ထူးထူးဆန္းဆန္း စိတ္အာရံုမွာ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ အိပ္ရာ က ႏိုး သလိုလို၊ အိပ္ေပ်ာ္သလုိလို အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ေခါင္းစဥ္ နာမည္ေတြနဲ႔တကြ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ ကြက္ေတြ ဘယ္လို လုပ္ရမယ္ ဆိုတာေတြကို တစ္စံုတစ္ေယာက္ကပဲ ေျပာသလုိလုိ၊ ကိုယ္ဟာ ကိုယ္ပဲ သိတာလိုလို ျဖစ္တတ္ ပါတယ္။ ဒါေလးေတြကေတာ့ သိပ္ၿပီးထူးဆန္းတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနေတာ့ အမ်ားနဲ႔လည္း မဆိုင္ ဘူးေလ။ အဲဒါကေတာ့ ကို၀င္းၿငိမ္းကို သီးျခား ေျပာျပတာပါ။ ဒါမ်ိဳးေတြ ရွိပါ တယ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ ေရးတိုင္း ကၽြန္ေတာ္က ယံုၾကည္တဲ့ ဘာသာတရားနဲ႔၊ ဘာသာ တရားက ညြန္ၾကား ထားတဲ့ က်င့္စဥ္ က်င့္ရပ္ကေလးေတြ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဥပမာ- ကို၀င္းၿငိမ္းတို႔ ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္းမွာ "ျပည္ေတာ္၀င္ စေနေမာင္ေမာင္" ေရးစဥ္ကဆိုရင္ အခု ကို၀င္းၿငိမ္းေတြ႔တဲ့ ျပည္ေတာ္၀င္ ဆိုတဲ့ ေရခ်မ္းအိုး နဲ႔ သီးျခားကန္ေတာ့ပြဲပါထိုး၊ ပုတီးစိပ္ ေမတၱာပို႔ပါတယ္။ ဒီစာအုပ္ ဖတ္တဲ့သူေတြ အတြက္ အေႏွာက္အယွက္ ကင္းပါေစ၊ အႏၱရယ္ကင္းပါေစ။ မသိေသးတာ ေလးေတြ သိသြားၾကပါေစ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေကာင္းတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ ေမြးႏိုင္ၾကပါေစ။ အဲဒီလို ေမတၱာေတြပို႔ၿပီး ေရး ပါတယ္။ ပုဏၰားဘကြန္းလည္း ဒီလိုပါပဲ။ ေမာင္ဘခ်စ္လည္း ဒီလိုပါပဲ။ အထူး လုပ္ၿပီး ေရးေလ့ ရွိပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက စာအုပ္ျဖန္႔တဲ့ ေန႔မွာေတာင္ တရားထိုင္ျခင္း၊ ပုတီးစိပ္ျခင္း၊ စာအုပ္ဖတ္တဲ့သူေတြ အႏၱရာယ္ ကင္းျခင္း အတြက္ ေမတၱာပို႔ျခင္း၊ တိုင္တည္ျခင္း၊ ေနာက္ စာေရးလို႔ရတဲ့ေငြနဲ႔ မေတာ္မတ ရားလုပ္ျခင္း၊ တရားစြဲျခင္း စသည္တို႔ကို မလုပ္ပါဘူးဆိုတာ ဘုရားမွာ သစၥာဆိုပါတယ္။ အဲဒီလို သစၥာဆို၊ သမၼာေဒ၀ ေတြ တိုင္တည္၊ ေလာကပါလနတ္ေတြကို တိုင္တည္ၿပီးေတာ့ ေအာင္ျမင္ေခ်ာ ေမာျခင္း ျဖစ္ပါေစ ဆိုတဲ့ အဓိ႒ာန္နဲ႔ ေရးေလ့ရွိပါတယ္"
" ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ ၀တၳဳေတြ ေနာက္ထပ္ ရုပ္ရွင္ရိုက္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိေသးလား"
"ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ကို ရုပ္ရွင္ရိုက္ဖို႔ ရုပ္ရွင္ကုမၸဏီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ႀကိဳးပမ္းၾကပါတယ္။ ယမံုနာ ဦးႀကီးျမင့္ က ဇာတ္လမ္းေတြ တင္တယ္။ ခြင့္ျပဳခ်က္ရလို႔ရိုက္တယ္။ အဲဒီမွာ ဘာအခက္အခဲ ရွိသလဲ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေရးထားတာက အဂၤလိပ္ေခတ္၊ ရုိက္ခြင့္ရတာက မ်က္ေမွာက္ေခတ္။ ျပည္သူ႔ရဲ၊ ေနျပည္ေေတာ္ရဲ အေနနဲ႔ ရိုက္ခြင့္ရတဲ့ အခါက်ေတာ့ ၀တၳဳထဲက ႏွင္းေမာင္နဲ႔ ရုပ္ရွင္ထဲက ႏွင့္ေမာင္၊ အ၀တ္အစား အဆင္အျပင္ကအစ ကြာဟသြားတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ႏွင္းေမာင္ကို စာနဲ႔ သရုပ္ေဖာ္ၿပီးတဲ့ ေနာက္ ပရိသတ္ကို အရုပ္နဲ႔ ပိတ္ကားေပၚမွာ တင္ျပခ်င္တဲ့အတြက္ သက္ဆိုင္ ရာ ကုမၸဏီကို ခြင့္ျပဳလိုက္ ရတာေတြလည္း ပါပါတယ္။
အခုဆိုရင္ "ဘံုျပတ္ဘေမာင္" ဆိုတာကိုပါ မင္းသား ကိုေက်ာ္ဟိန္းနဲ႔ ရိုက္ေနပါတယ္။ အဲဒါက ေတာ့ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ မွာ ကၽြန္ေတာ္ အခန္းဆက္ေရးခဲ့တာကို ရိုက္တာပါ။ ေနာက္ထပ္ ႏွင္းေမာင္ ဇာတ္လမ္း ေတြကေတာ့ ယမံုနာ ကေရာ တျခားကုမၸဏီေတြကပါ ေတာင္းထားတာေတြ လည္း ရွိပါတယ္"
"ဟိုတစ္ေလာ ဆီက ရုပ္ရွင္စာေစာင္ေတြထဲမွာ ဆရာကိုယ္တိုင္ ရုပ္ရွင္ထဲမွာ သရုပ္ေဆာင္ေတာ့ မယ္လို႔ သတင္း ေတြ ပါလာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဟုတ္ပါသလား"
"အဲဒီသတင္းက ဒီလိုျဖစ္တာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ကို ရုပ္ရွင္သမားေတြ လာတဲ့အခါ ဆရာမင္းသိခၤ ရုပ္ရွင္ ထဲမွာ ၀င္လုပ္ပါ။ ဘယ္လုိဘယ္လုိ ၀င္လုပ္ပါ စသျဖင့္ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္အေနနဲ႔ ၀င္လုပ္ ဖို႔ ေျပာၾကပါတယ္ ေနာက္ၾကတာပါ။ တစ္ရက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မိ္တ္ေဆြ ရုပ္ရွင္သမားတစ္ေယာက္ က အဲဒီလို ေနာက္တာကို ကၽြန္ေတာ္က ခင္ဗ်ာူးေျပာလည္း ပါရတာေပါ့ဗ်ာလို႔ ျပန္ေနာက္လိုက္ တယ္။ အဲဒါကို သူက စိန္လိုက္ေလလို႔ ေျပာၿပီးျပန္သြားတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ရုပ္ရွင္ကန္ေတာ့ ပြဲေပးမယ့္ ဖိတ္စာ ေရာက္လာေတာ့တာပဲ။ အဲဒီဖိတ္စာထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္က ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ အေနနဲ႔ ပါေနတယ္။
တကယ္ေျပာရရင္ အဲဒီသရုပ္ေဆာင္အတတ္ပညာကို ကၽြန္ေတာ္ လံုး၀ မတတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ မွာ သရုပ္ေဆာင္ လုပ္ဖို႔ အရည္အခ်င္းလည္း မရွိဘူး။ ၀ါသနာလည္း မရွိပါဘူး။ ဒါနဲ႔ ကမန္းကတန္း လိုက္ ပိတ္ေတာ့ သတင္းက ထြက္သြားၿပီးၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္လုပ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ လုပ္ မွာလည္း မဟုတ္ပါဘူး"
"ဆရာ အခု ေဗဒင္ခန္းလည္း ဖြင့္ထားတယ္ေနာ"
"ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီလုပ္ငန္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာ မျဖစ္ခင္ကတည္းက လုပ္လာတဲ့ လုပ္ ငန္းမို႔ ကၽြန္ေတာ္ မစြန္႔ပစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေလးကေတာ့ အသက္အရြယ္ႀကီးတဲ့အထိ လုပ္သြားနယ္လို႔ လည္း စိတ္ကူး ပါတယ္။ လကၡဏာဖတ္ရတာလည္း ၀ါသနာလည္းပါတယ္ေလ။ ဒါေလး ဖြင့္ထားတဲ့ အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ စာဖတ္ပရိသတ္နဲ႔ ေန႔စဥ္ ထိေတြ႔ေနခြင့္ရလို႔ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက အေထာက္ အကူျပဳ ပါတယ္"
"အဲဒီလို လကၡဏာၾကည့္တဲ့ေနရာက ေပဖူးလႊာမွာ ေရးတဲ့ လကၡဏာအျမင္နဲ႔ ခ်စ္ေမတၱာဇာတ္လမ္း မ်ား အတြက္ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္တဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြ ရဖူးလား"
"ေရးေလာက္တဲ့ ဇာတ္လမ္းေတာ့ မရပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီေနရာက လူတန္းစားအားလံုးရဲ႕စရိုက္ကို ေလ့လာ လို႔ရတယ္။ လူေတြရဲ႕ အက်င့္ကိုေတာ့ စာအုပ္ဖတ္တာထက္ေတာင္ ပီျပင္ေသးတယ္။ ဒါေတြက စာေရးတဲ့ ေနရာမွာ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္"
"ေဗဒင္က စာမေရးခင္ကတည္းက ေလ့လာတယ္ဆိုေတာ့ ဆရာေဆးေဖာတာကေကာ"
"ကၽြန္ေတာ္ ေဆးက်မ္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေလ့လာထားပါတယ္။ အဘိဓမၼာ္ ေတာင္သာအဖြဲ႔မွာ ကၽြန္ေတာ္က "မဟာဘိသကၠပ႑ိတ" ေရးထားပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္မွာ ေဆးက်မ္းေတြ ျပဳစုဖို႔ အစီ အစဥ္ ရွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္၀င္စားတာကကေလးသူငယ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ တဲ့ သူငယ္နာ ေဆးေတြပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ ပထမရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ က်န္းမာေရးခ်ိဳ႕တဲ့တဲ့ ေဒသ ေတြ၊ ဆရာ၀န္ အေရာက္အေပါက္နည္းတဲ့ ေဒသေတြကို ေဆးလြယ္အိတ္တစ္လံုးနဲ႔ ေလွ်ာက္ သြားၿပီး ကုသေပးခ်င္တာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကံမ်က္စိလည္လာလို႔ ဒီဘက္မွာ စာေရးဆရာ လာျဖစ္တာဆို ေတာ့ ဒါေတြ မ်က္ျခည္ျပတ္ သြားပါတယ္"
"ဆရာ ေရးလက္စ ဘာေတြရွိလဲ"
" ေဆးဆရာတစ္ေယာက္အေၾကာင္း ေရးထားတဲ့ မဟာဘိသကၠရာဇာ ဆိုတာနဲ႔ ၿမိဳင္ခြင္အ၀င္ထူး ဆိုတာ ႏွစ္အုပ္ ေရးလက္စရွိပါတယ္။ "ၿမိဳင္ခြင္အ၀င္ထူး" ကေတာ့ စိတ္ဓာတ္ညံ့ဖ်င္းတဲ့ လက္သ မားဆရာ ကိုဘာဘာ အေၾကာင္းနဲ႔ ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ရာေတြကို ေရာေမႊထားပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ ေတာ့ ျမန္မာမႈ ေတြ ေတာ္ေတာ္ပါပါမယ္။ အိမ္ေဆာက္ရင္ ေျမေရြးတာတို႔၊ ေျမရွင္းတာ၊ အိမ္တိုင္ ထူတာ၊ ေလွကားတပ္တာ၊ ျပတင္းေပါက္ေဖာက္တာ စသျဖင့္ ျမန္မာမႈေတြ ထည့္ထားပါတယ္"
"ဆရာေရးတဲ့ ပံုစံေတြကို ၾကည့္ရင္ ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ ပံုစံမ်ိဳး၊ ပုဏၰားဘကြန္းပံုစံမ်ိဳး၊ စေနေမာင္ ေမာင္ ပံုစံမ်ိဳး စသျဖင့္ ခြဲျခားလို႔ရတယ္။ အဲဒီပံုစံေတြထဲက ဆရာ ဘယ္ဟာကိုပိုၿပီး စိတ္အားသန္ သလဲ"
"ကၽြန္ေတာ္က ပုဏၰားဘကြန္းလိုဟာမ်ိဳးကို စိတ္အားသန္တယ္။ ႏွင္းေမာင္ကေတာ့ ငယ္ရြယ္သူ မ်ား အတြက္ ေကာင္းျမတ္ေသာ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ရဲ၀ံ့ျခင္းအတြက္ လက္လႊတ္လို႔မရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကိုႏွင္းေမာင္ႀကီးကိုေတာ့ အမႈေတြ လိုက္ေနရဦးမွာပါပဲ။ စံျပလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေနရဦးမွာပါပဲ။ ဟိုဟာ ေတြကေတာ့ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေရးရမွာေပါ့"
"ဆရာ ေဗဒင္တြက္တယ္ဆိုလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ့စာအုပ္ နာမည္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေမးခ်င္တာ ရွိပါတယ္။ ဆရာ့လံုးခ်င္းေတြ အားလံုးက ၾကာသပေတးနံ (ပ၊ ဖ၊ ဗ၊ ဘ၊မ)နဲ႔ စတာခ်ည္းပဲ ေတြ႔ရ တယ္။ "ေသေသာသူ" စာအုပ္ပဲ လြဲပါတယ္။ အဲဒါ နာမည္ကို တမင္တကာ ေရြးတာလား၊ တိုက္ဆိုင္ မႈလား သိခ်င္လို႔ပါ"
"ဟုတ္ပါတယ္။ အားလံုးၾကာသပေတးနံေတြခ်ည္းပါပဲ။ ေသေသာသူက လြဲရင္ေပါ့။ အဲဒီစာအုပ္ ကလည္း တစ္ႏွစ္ေလာက္ ၾကာသြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကို ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေပးသြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆက္ၿပီးေတာ့ ၾကာသပေတး ေတြပဲ သံုးပါတယ္။ ေနာက္ထြက္မွာေတြလည္း ၾကာသ ပေတးပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္က်င့္စဥ္ ကေလးတစ္ခုထိုင္ပါတယ္။ ၀င္သက္ ထြက္၀က္မွတ္တဲ့ အာနာပါနေပါ့ေလ။ ၿပီးရင္ ေမတၱာပို႔ၿပီး စိတ္ႏွလံုး ေအးခ်မ္းေအာင္ လုပ္ၿပီးမွ စာစေရးေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒီေမတၱာပို႔ ေနစဥ္အတြင္မွာပဲ အင္မတန္ေကာင္းျမတ္တဲ့ အေတြးကေလးေတြ၊ အာရံုကေလးေတြ၊ ထည့္ခ်င္ စရာကေလးေတြ ေပၚလာပါတယ္။ ေမတၱာပို႔တာကေတာ့ အေရွ႕ဘက္မွာရွိေသာ လူပုဂိၢဳလ္၊ နတ္ ပုဂိိၢဳလ္၊ အနာက္ဘက္မွာ ရွိေသာ၊ ေတာင္ဘက္မွာ ရွိေသာ၊ ေျမာက္ဘက္မွာ ရွိေသာ အဲဒီလိုအ လွည့္နဲ႔ ပို႔တာပါပဲ။ ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ကင္းၾကပါေစ၊ စိတ္ႏွလံုး၀မ္း ခ်မ္းေျမ့ပါေစ...လို႔ ေမတၱာပို႔ တယ္။ သူက အားလံုး ၅၂၈ ေခါက္ရွိတယ္။ ဒီလို ေမတၱာပို႔ၿပီးမွ စာစေရးပါတယ္။
ေရးတဲ့အခါမွာ ၀တၳဳေရးတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္တိုက္ေရးပါတယ္။ တစ္ေန႔တစ္ေဖာင္ပဲရရင္၊ ေဖာင္၀က္ပဲရရ၊ ႏွစ္ေဖာင္ပဲရရ အခ်ိန္ရသေလာက္ ေရးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စ ေရးရမယ့္ေန႔ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေဗဒင္ပညာနဲ႔ တြက္ခ်က္ပါတယ္။ အခါေကာင္း၊ ရက္ေကာင္း၊ နာရီေကာင္းကို ေရြးၿပီး ေတာ့ ေခါင္းစဥ္ ေပးျခင္း စတင္ၿပီေတာ့ ပထမ တစ္ေၾကာင္းျဖစ္ျဖစ္ေတာ့ စၿပီး ေရးပါတယ္။ အဲဒီ ပထမေန႔ မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သတ္သတ္လြတ္စားပါတယ္။ တျခားေန႔မွာေတာ့ မစားႏိုင္ပါဘူး။
ေရးခါနီး မွာ စာရြက္နဲ႔ ေဖာင္တိန္ကို ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသံုးပါးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မႏၱန္က ေလးတစ္ခု ကို ရြတ္ေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီဟာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မလုပ္မျဖစ္ စာစေရးကတည္းက လုပ္ပါတယ္။ မႏုစာရီကတည္းကစ လုပ္ခဲ့တာပါ"
"ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ လို ေအာင္ျမင္တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ ဖန္တီးထားၿပီးခါမွ ဘာျဖစ္လို႔ စေနေမာင္ ေမာင္ လို ထူးထူးဆန္းဆန္း ဇာတ္လမ္းေတြ ေရးခ်င္တာလဲ"
"ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ထူးထူးဆန္းဆန္းကေလးေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ျဖတ္ သန္း လာရတာလည္း ထူးထူးဆန္းဆန္းကေလးေတြ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတယ္။ အခုလည္း ကၽြန္ေတာ္ လိုက္စားေနတဲ့ ပညာရပ္ တခ်ိဳ႕ဟာ ေတာ္ေတာ္ ထူးထူးဆန္းဆန္းကေလးေတြပါပဲ။ Mystery ေတြ ကို ကၽြန္ေတာ္ ၀ါသနာ ပါတယ္။ အဲဒါေတြကို လိုက္လည္း လိုက္စားတယ္"
"ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ေဆြးေႏြးလိုက္ၾကတာလည္း ေတာ္ေတာ္ကေလး ျပည့္စံုၿပီထင္ပါတယ္၊ ဆရာ့လိပ္ စာကေလးေတြ မစပါဦး"
"ေနတာကေတာ့... အမွတ္-၃၈၃၊ အခန္း၂၃၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္း၊ ရန္ကုန္ေပါ့ဗ်ာ။ ေဗဒင္ ခန္း ကေတာ့ အမွတ္-၁၄၊ ေက်ာက္ေရတြင္းလမ္း၊ ေက်ာက္ေျမာင္း။ေဆးခန္းကေတာ့ အမွတ္-၂၉၅ ဘိုးလိမ္းလမ္း၊ ေက်ာက္ေျမာင္းပါ။ ဒီလိပ္စာေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ႏိုင္ပါတယ္"
"ေက်းဇူတင္ပါတယ္ ဆရာ၊ ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းမွာ "ျပည္ေတာ္၀င္ စေနေမာင္ေမာင္"အခန္းဆက္ ၀တၳဳ ရွည္ႀကီး ေရးေပးခဲ့တဲ့အတြက္ေရာ၊ အခု ေတြ႔ဆံုခန္းမွာ ပါ၀င္ကူညီတဲ့ အတြက္ပါ ေပဖူးလႊာ စာ တည္း အဖြဲ႕ ကိုယ္စား ေက်းဇူးတင္ပါတယ္"
ဆက္ရန္
.
"ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လံုးခ်င္း၀တၳဳေတြ ၀ယ္အား ေတာ္ေတာ္က်ဆင္ေနပါတယ္။ ဒီျပႆနာကို ဘယ္ လို ကုစား ႏိုင္မယ္ ထင္ပါသလဲ"
"ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ ေျပာရရင္ စာေရးဆရာ ေလး ငါး ဆယ္ေယာက္ အမ်ားႀကီး စုျပံဳထြက္တဲ့အခါမွာ ၀ယ္အား ညံ့ဖ်င္းတတ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ပရိသတ္က တခ်ိဳ႕ဟာေတြကို နည္းနည္းအီလာ တဲ့ သေဘာ လည္း ရွိပါတယ္။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း ပရိသတ္မွာ ေငြေရးေၾကးေရး အက်ပ္အတည္း ရွိတဲ့ အတြက္ ၀ယ္မဖတ္ႏိုင္တာလည္း ရွိပါလိမ့္မယ္။ ၀ယ္အားက်လာတဲ့အတြက္ စာေပေလာကႀကီး ဆုတ္ယုတ္ သြားမယ့္ လကၡဏာေတာ့ မျမင္ေသးပါဘူး"
"မ်က္ေမွာက္ေခတ္ စာေပေလာကအေပၚမွာေကာ ဆရာ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ"
"ဒါကေတာ့ အေတာ္ဆူးေပါတဲ့ ေမးခြန္း ျဖစ္ေနတယ္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ စာေပနဲ႔ သတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က ဘာမွ မေျပာလိုပါဘူး။ ပီပီျပင္ျပင္ မသံုးသပ္ရေသးတဲ့အတြက္ အျပစ္ လည္း မဆိုခ်င္ပါဘူး။"
"ဆရာ့ ပရိတ္သတ္အတြက္ ဆရာ့ စာေရးပံုေရးနည္း တင္ျပေစခ်င္တယ္"
"ကၽြန္ေတာ္ စာေရးတဲ့ ေနရာ မွာ ဆိုၿပီး (အသံထြက္ၿပီး) ေရးပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ဆိုၿပီး ေရးသလဲ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ သဒၵါမသိပါဘူး။ သဒၵါ မသိေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာ (၀ါက်)ေတြ မွား တယ္ဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ရခက္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေရးတဲ့၀ါက်တိုင္းကို ဆိုၿပီးမွ ေရးပါတယ္။
ဥပမာဆိုပါေတာ့- "တစ္ေန႔သ၌ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အင္းစိန္ ဒီအုိင္ဒီရံုး၌ ကၽြႏ္ုပ္၏ မိတ္ေဆြႀကီး ဆားပု လင္းႏွင္းေမာင္ႏွင့္အတူ ေရာက္တတ္ရာရာ စကားမ်ား ေျပာဆိုေနၾကရာတြင္" အဲဒီလို ဆိုၾကည့္ပါ တယ္။ ပါးစပ္မွာ ေခ်ာၿပီးေတာ့ ၀ါစာသိလ႒ ျဖစ္ေနရင္ အဲဒီ၀ါက်ဟာ ဖတ္တဲ့သူအဖို႔ေရာ၊ တစ္ဆင့္ ဖတ္ျပတဲ့သူအဖို႔ေရာ မေထာင့္ဘူး။ မေထာင့္ရင္ မွန္တယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ေရးတာပါ ပဲ"
"နာမည္ေက်ာ္တဲ့ စာေရးဆရာေတြရဲ႕ ၀တၳဳေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ ကိုယ္ပိုင္ ေဖာ္ျမဴလာေလး ေတြနဲ႔ ဖန္တီးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဆရာကေကာ ၀တၳဳေတြ ဖန္တီးတဲ့ေနရာမွာ အဲဒီလို ပံုေသ နည္းကို သံုးပါသလား"
"အထူးေဖာ္ျမဴလာ ရယ္လိုေတာ့ မရွိပါဘူး။ အေၾကာင္းအရာကေလး တစ္ခုကိုပဲ ဘယ္လိုဘယ္လုိ ေရးမယ္။ အခ်က္အလက္ေတြ ဘယ္လို ဘယ္လိုရွာမယ္ဆိုတာပဲ စဥ္းစားပါတယ္
ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ အသက္အားျဖင့္ေရာ၊ ဥာဏ္ပညာအားျဖင့္ေရာႀကီးတဲ့ ဆရာႀကီး ေရႊဒံုးဘီေအာင္ ကို ေဟာေျပာပြဲတစ္ခုမွာ ေတြ႔တုန္းက ကၽြန္ေတာ္ေမးဖူးပါတယ္။ ဆရာ.... ဗိုလ္ ေအာင္ဒင္ ဇာတ္ကားဟာ အလြန္ပဲ ေအာင္ျမင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆိုရင္လည္း ခုနစ္ႀကိမ္ထက္ မနည္း ၾကည့္ၿပီး ပါၿပီ။
ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ကို ၾကည့္တဲ့အခါမွာ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္အျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္တဲ့ ခင္ေမာင္ရင္ႀကီးကို သိပ္သေဘာက်တယ္လို႔၊ အဲဒီလိုသေဘာက်ေနေအာင္ စိတ္ထဲမွာ တတမ္းတ တျဖစ္ေအာင္ ဆရာ ဘယ္လိုမ်ား ဖန္တီးတာလဲလို႔ ေမးတယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ဆရာႀကီးက ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ ဒီနည္းကို မင္းလည္းသိၿပီးသားပါကြာတဲ့။ မင္း ႏွင္းေမာင္ လုပ္သလိုပါပဲတဲ့။ ဟာ... ကၽြန္ေတာ္ မရွင္းဘူး ဆရာလို႔။ မင္း ဒါကို ဖြင့္သာ မေျပာတတ္တာပါ။ မင္းစိတ္ထဲမွာ သိၿပီး သားတဲ့။ ဆရာရယ္... ရွင္းရွင္းသာ ေျပာလိုက္ပါ ဆိုေတာ့ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုလံုးမွာ က်န္တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြဟာ သဘာ၀နဲ႔ လႈပ္ရွား ေနတယ္ကြာတဲ့။ ဦးဘခ်စ္၊ ေမေမ၀င္း စတဲ့ က်န္ဇာတ္ေကာင္ေတြဟာ အကုန္လံုးကို သဘာ၀ က်ေအာင္ လႈပ္ရွားခိုင္းထားတယ္။ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ အျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္တဲ့ ခင္ေမာင္ရင္ တစ္ေယာက္ တည္း ကိုပဲ အိုဗာအိုက္တင္ လုပ္ခိုင္းထား တယ္တဲ့။
ခင္ေမာင္ရင္ ရယ္ တဲ့ ဟဲ ဟဲ...ဟဲ ...ဟဲ ဆိုတဲ့ ရယ္နည္းမ်ိဳး အျပင္မွာသာရယ္ရင္ ဘယ္သူနဲ႔မွ တည့္မွာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ တမင္တကာ Character (ဇာတ္ေကာင္စရိုက္) ကို ထူးေအာင္လို႔ သူ႔ကို အိုဗာအိုက္တင္ ေပးထား တာတဲ့။ အခု မင္း ႏွင္းေမာင္ကလည္း လက္ေ၀ွ႔လည္း ထိုးတတ္တယ္၊ အဂၤလိပ္စကားလည္း ေျပာ တတ္တယ္၊ ရုပ္ကလည္း ေခ်ာတယ္၊ တေယာထိုးလည္း ေကာင္းတယ္၊ အမႈလိုက္ရင္လည္း ေတာ္တယ္၊ အနစ္နာလည္း ခံတယ္၊ ဘာညာဘာညာ ဖန္တီးထားတယ္။ လူတစ္ေယာက္တည္း ဒီလို အရည္အခ်င္းမ်ိဳး အကုန္ဘယ္ရွိမလဲကြာတဲ့။ မင္းက ဦးကိုကိုႀကီးတို႔၊ ဦးစိန္လွတို႔၊ ရဲ႕မင္းႀကီး အရည္အခ်င္း တို႔၊ ဘာတို႔ကို သဘာ၀ဇာတ္ေကာင္ေတြ ဖန္တီးထားၿပီး ႏွင္းေမာင္က်ေတာ့မွ မင္းက နည္းနည္း အိုဗာေပးထားတာပဲတဲ့။ အဲဒီေတာ့ ဒီအထဲမွာ ႏွင္းေမာင္က Prominent (ထင္ရွား) ေနတာ ေပါ့တဲ့။ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ကလည္း အဲဒီနည္းပဲတဲ့။ အဲဒီေတာ့ သဘာ၀ နဲ႔ တူတယ္၊ မတူဘူး ဆိုတာဟာ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ သိပ္ေတာင္ ထည့္မစဥ္း စားဘူး။ ဇာတ္လမ္းအတြက္ ဖတ္လို႔ ေကာင္းေအာင္ သူတို႔ တစ္ေတြက ဟီးရုိးေတြ ျဖစ္တာကိုး။
ကၽြန္ေတာ္ဖန္တီးလိုက္တဲ့ ၀တၳဳေတြမွာ သူတိ္ု႔ကို ပိုေပၚလြင္ေအာင္ သဘာ၀ထက္ လြန္ကဲၿပီးေတာ့ ပိုဖန္တီး ေပးလိုက္ရတာပါပဲ။ ဒီအခ်က္ကေတာ့ ၀တၳဳေရးတဲ့ ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ခံယူထားတဲ့ အခ်က္ကေလး ပါပဲ"
"ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ေတြကို ဘယ္လို ဖန္တီး တည္ေဆာက္ယူပါသလဲ ဆရာ"
" တစ္ခါတစ္ရံမွာ ဇာတ္လမ္းေတြဟာ ထူးထူးဆန္းဆန္း စိတ္အာရံုမွာ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ အိပ္ရာ က ႏိုး သလိုလို၊ အိပ္ေပ်ာ္သလုိလို အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ေခါင္းစဥ္ နာမည္ေတြနဲ႔တကြ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ ကြက္ေတြ ဘယ္လို လုပ္ရမယ္ ဆိုတာေတြကို တစ္စံုတစ္ေယာက္ကပဲ ေျပာသလုိလုိ၊ ကိုယ္ဟာ ကိုယ္ပဲ သိတာလိုလို ျဖစ္တတ္ ပါတယ္။ ဒါေလးေတြကေတာ့ သိပ္ၿပီးထူးဆန္းတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနေတာ့ အမ်ားနဲ႔လည္း မဆိုင္ ဘူးေလ။ အဲဒါကေတာ့ ကို၀င္းၿငိမ္းကို သီးျခား ေျပာျပတာပါ။ ဒါမ်ိဳးေတြ ရွိပါ တယ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ ေရးတိုင္း ကၽြန္ေတာ္က ယံုၾကည္တဲ့ ဘာသာတရားနဲ႔၊ ဘာသာ တရားက ညြန္ၾကား ထားတဲ့ က်င့္စဥ္ က်င့္ရပ္ကေလးေတြ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဥပမာ- ကို၀င္းၿငိမ္းတို႔ ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္းမွာ "ျပည္ေတာ္၀င္ စေနေမာင္ေမာင္" ေရးစဥ္ကဆိုရင္ အခု ကို၀င္းၿငိမ္းေတြ႔တဲ့ ျပည္ေတာ္၀င္ ဆိုတဲ့ ေရခ်မ္းအိုး နဲ႔ သီးျခားကန္ေတာ့ပြဲပါထိုး၊ ပုတီးစိပ္ ေမတၱာပို႔ပါတယ္။ ဒီစာအုပ္ ဖတ္တဲ့သူေတြ အတြက္ အေႏွာက္အယွက္ ကင္းပါေစ၊ အႏၱရယ္ကင္းပါေစ။ မသိေသးတာ ေလးေတြ သိသြားၾကပါေစ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေကာင္းတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ ေမြးႏိုင္ၾကပါေစ။ အဲဒီလို ေမတၱာေတြပို႔ၿပီး ေရး ပါတယ္။ ပုဏၰားဘကြန္းလည္း ဒီလိုပါပဲ။ ေမာင္ဘခ်စ္လည္း ဒီလိုပါပဲ။ အထူး လုပ္ၿပီး ေရးေလ့ ရွိပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက စာအုပ္ျဖန္႔တဲ့ ေန႔မွာေတာင္ တရားထိုင္ျခင္း၊ ပုတီးစိပ္ျခင္း၊ စာအုပ္ဖတ္တဲ့သူေတြ အႏၱရာယ္ ကင္းျခင္း အတြက္ ေမတၱာပို႔ျခင္း၊ တိုင္တည္ျခင္း၊ ေနာက္ စာေရးလို႔ရတဲ့ေငြနဲ႔ မေတာ္မတ ရားလုပ္ျခင္း၊ တရားစြဲျခင္း စသည္တို႔ကို မလုပ္ပါဘူးဆိုတာ ဘုရားမွာ သစၥာဆိုပါတယ္။ အဲဒီလို သစၥာဆို၊ သမၼာေဒ၀ ေတြ တိုင္တည္၊ ေလာကပါလနတ္ေတြကို တိုင္တည္ၿပီးေတာ့ ေအာင္ျမင္ေခ်ာ ေမာျခင္း ျဖစ္ပါေစ ဆိုတဲ့ အဓိ႒ာန္နဲ႔ ေရးေလ့ရွိပါတယ္"
" ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ ၀တၳဳေတြ ေနာက္ထပ္ ရုပ္ရွင္ရိုက္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိေသးလား"
"ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ကို ရုပ္ရွင္ရိုက္ဖို႔ ရုပ္ရွင္ကုမၸဏီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ႀကိဳးပမ္းၾကပါတယ္။ ယမံုနာ ဦးႀကီးျမင့္ က ဇာတ္လမ္းေတြ တင္တယ္။ ခြင့္ျပဳခ်က္ရလို႔ရိုက္တယ္။ အဲဒီမွာ ဘာအခက္အခဲ ရွိသလဲ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေရးထားတာက အဂၤလိပ္ေခတ္၊ ရုိက္ခြင့္ရတာက မ်က္ေမွာက္ေခတ္။ ျပည္သူ႔ရဲ၊ ေနျပည္ေေတာ္ရဲ အေနနဲ႔ ရိုက္ခြင့္ရတဲ့ အခါက်ေတာ့ ၀တၳဳထဲက ႏွင္းေမာင္နဲ႔ ရုပ္ရွင္ထဲက ႏွင့္ေမာင္၊ အ၀တ္အစား အဆင္အျပင္ကအစ ကြာဟသြားတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ႏွင္းေမာင္ကို စာနဲ႔ သရုပ္ေဖာ္ၿပီးတဲ့ ေနာက္ ပရိသတ္ကို အရုပ္နဲ႔ ပိတ္ကားေပၚမွာ တင္ျပခ်င္တဲ့အတြက္ သက္ဆိုင္ ရာ ကုမၸဏီကို ခြင့္ျပဳလိုက္ ရတာေတြလည္း ပါပါတယ္။
အခုဆိုရင္ "ဘံုျပတ္ဘေမာင္" ဆိုတာကိုပါ မင္းသား ကိုေက်ာ္ဟိန္းနဲ႔ ရိုက္ေနပါတယ္။ အဲဒါက ေတာ့ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ မွာ ကၽြန္ေတာ္ အခန္းဆက္ေရးခဲ့တာကို ရိုက္တာပါ။ ေနာက္ထပ္ ႏွင္းေမာင္ ဇာတ္လမ္း ေတြကေတာ့ ယမံုနာ ကေရာ တျခားကုမၸဏီေတြကပါ ေတာင္းထားတာေတြ လည္း ရွိပါတယ္"
"ဟိုတစ္ေလာ ဆီက ရုပ္ရွင္စာေစာင္ေတြထဲမွာ ဆရာကိုယ္တိုင္ ရုပ္ရွင္ထဲမွာ သရုပ္ေဆာင္ေတာ့ မယ္လို႔ သတင္း ေတြ ပါလာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဟုတ္ပါသလား"
"အဲဒီသတင္းက ဒီလိုျဖစ္တာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ကို ရုပ္ရွင္သမားေတြ လာတဲ့အခါ ဆရာမင္းသိခၤ ရုပ္ရွင္ ထဲမွာ ၀င္လုပ္ပါ။ ဘယ္လုိဘယ္လုိ ၀င္လုပ္ပါ စသျဖင့္ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္အေနနဲ႔ ၀င္လုပ္ ဖို႔ ေျပာၾကပါတယ္ ေနာက္ၾကတာပါ။ တစ္ရက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မိ္တ္ေဆြ ရုပ္ရွင္သမားတစ္ေယာက္ က အဲဒီလို ေနာက္တာကို ကၽြန္ေတာ္က ခင္ဗ်ာူးေျပာလည္း ပါရတာေပါ့ဗ်ာလို႔ ျပန္ေနာက္လိုက္ တယ္။ အဲဒါကို သူက စိန္လိုက္ေလလို႔ ေျပာၿပီးျပန္သြားတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ရုပ္ရွင္ကန္ေတာ့ ပြဲေပးမယ့္ ဖိတ္စာ ေရာက္လာေတာ့တာပဲ။ အဲဒီဖိတ္စာထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္က ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ အေနနဲ႔ ပါေနတယ္။
တကယ္ေျပာရရင္ အဲဒီသရုပ္ေဆာင္အတတ္ပညာကို ကၽြန္ေတာ္ လံုး၀ မတတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ မွာ သရုပ္ေဆာင္ လုပ္ဖို႔ အရည္အခ်င္းလည္း မရွိဘူး။ ၀ါသနာလည္း မရွိပါဘူး။ ဒါနဲ႔ ကမန္းကတန္း လိုက္ ပိတ္ေတာ့ သတင္းက ထြက္သြားၿပီးၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္လုပ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ လုပ္ မွာလည္း မဟုတ္ပါဘူး"
"ဆရာ အခု ေဗဒင္ခန္းလည္း ဖြင့္ထားတယ္ေနာ"
"ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီလုပ္ငန္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာ မျဖစ္ခင္ကတည္းက လုပ္လာတဲ့ လုပ္ ငန္းမို႔ ကၽြန္ေတာ္ မစြန္႔ပစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေလးကေတာ့ အသက္အရြယ္ႀကီးတဲ့အထိ လုပ္သြားနယ္လို႔ လည္း စိတ္ကူး ပါတယ္။ လကၡဏာဖတ္ရတာလည္း ၀ါသနာလည္းပါတယ္ေလ။ ဒါေလး ဖြင့္ထားတဲ့ အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ စာဖတ္ပရိသတ္နဲ႔ ေန႔စဥ္ ထိေတြ႔ေနခြင့္ရလို႔ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက အေထာက္ အကူျပဳ ပါတယ္"
"အဲဒီလို လကၡဏာၾကည့္တဲ့ေနရာက ေပဖူးလႊာမွာ ေရးတဲ့ လကၡဏာအျမင္နဲ႔ ခ်စ္ေမတၱာဇာတ္လမ္း မ်ား အတြက္ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္တဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြ ရဖူးလား"
"ေရးေလာက္တဲ့ ဇာတ္လမ္းေတာ့ မရပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီေနရာက လူတန္းစားအားလံုးရဲ႕စရိုက္ကို ေလ့လာ လို႔ရတယ္။ လူေတြရဲ႕ အက်င့္ကိုေတာ့ စာအုပ္ဖတ္တာထက္ေတာင္ ပီျပင္ေသးတယ္။ ဒါေတြက စာေရးတဲ့ ေနရာမွာ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္"
"ေဗဒင္က စာမေရးခင္ကတည္းက ေလ့လာတယ္ဆိုေတာ့ ဆရာေဆးေဖာတာကေကာ"
"ကၽြန္ေတာ္ ေဆးက်မ္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေလ့လာထားပါတယ္။ အဘိဓမၼာ္ ေတာင္သာအဖြဲ႔မွာ ကၽြန္ေတာ္က "မဟာဘိသကၠပ႑ိတ" ေရးထားပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္မွာ ေဆးက်မ္းေတြ ျပဳစုဖို႔ အစီ အစဥ္ ရွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္၀င္စားတာကကေလးသူငယ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ တဲ့ သူငယ္နာ ေဆးေတြပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ ပထမရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ က်န္းမာေရးခ်ိဳ႕တဲ့တဲ့ ေဒသ ေတြ၊ ဆရာ၀န္ အေရာက္အေပါက္နည္းတဲ့ ေဒသေတြကို ေဆးလြယ္အိတ္တစ္လံုးနဲ႔ ေလွ်ာက္ သြားၿပီး ကုသေပးခ်င္တာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကံမ်က္စိလည္လာလို႔ ဒီဘက္မွာ စာေရးဆရာ လာျဖစ္တာဆို ေတာ့ ဒါေတြ မ်က္ျခည္ျပတ္ သြားပါတယ္"
"ဆရာ ေရးလက္စ ဘာေတြရွိလဲ"
" ေဆးဆရာတစ္ေယာက္အေၾကာင္း ေရးထားတဲ့ မဟာဘိသကၠရာဇာ ဆိုတာနဲ႔ ၿမိဳင္ခြင္အ၀င္ထူး ဆိုတာ ႏွစ္အုပ္ ေရးလက္စရွိပါတယ္။ "ၿမိဳင္ခြင္အ၀င္ထူး" ကေတာ့ စိတ္ဓာတ္ညံ့ဖ်င္းတဲ့ လက္သ မားဆရာ ကိုဘာဘာ အေၾကာင္းနဲ႔ ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ရာေတြကို ေရာေမႊထားပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ ေတာ့ ျမန္မာမႈ ေတြ ေတာ္ေတာ္ပါပါမယ္။ အိမ္ေဆာက္ရင္ ေျမေရြးတာတို႔၊ ေျမရွင္းတာ၊ အိမ္တိုင္ ထူတာ၊ ေလွကားတပ္တာ၊ ျပတင္းေပါက္ေဖာက္တာ စသျဖင့္ ျမန္မာမႈေတြ ထည့္ထားပါတယ္"
"ဆရာေရးတဲ့ ပံုစံေတြကို ၾကည့္ရင္ ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ ပံုစံမ်ိဳး၊ ပုဏၰားဘကြန္းပံုစံမ်ိဳး၊ စေနေမာင္ ေမာင္ ပံုစံမ်ိဳး စသျဖင့္ ခြဲျခားလို႔ရတယ္။ အဲဒီပံုစံေတြထဲက ဆရာ ဘယ္ဟာကိုပိုၿပီး စိတ္အားသန္ သလဲ"
"ကၽြန္ေတာ္က ပုဏၰားဘကြန္းလိုဟာမ်ိဳးကို စိတ္အားသန္တယ္။ ႏွင္းေမာင္ကေတာ့ ငယ္ရြယ္သူ မ်ား အတြက္ ေကာင္းျမတ္ေသာ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ရဲ၀ံ့ျခင္းအတြက္ လက္လႊတ္လို႔မရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကိုႏွင္းေမာင္ႀကီးကိုေတာ့ အမႈေတြ လိုက္ေနရဦးမွာပါပဲ။ စံျပလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေနရဦးမွာပါပဲ။ ဟိုဟာ ေတြကေတာ့ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေရးရမွာေပါ့"
"ဆရာ ေဗဒင္တြက္တယ္ဆိုလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ့စာအုပ္ နာမည္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေမးခ်င္တာ ရွိပါတယ္။ ဆရာ့လံုးခ်င္းေတြ အားလံုးက ၾကာသပေတးနံ (ပ၊ ဖ၊ ဗ၊ ဘ၊မ)နဲ႔ စတာခ်ည္းပဲ ေတြ႔ရ တယ္။ "ေသေသာသူ" စာအုပ္ပဲ လြဲပါတယ္။ အဲဒါ နာမည္ကို တမင္တကာ ေရြးတာလား၊ တိုက္ဆိုင္ မႈလား သိခ်င္လို႔ပါ"
"ဟုတ္ပါတယ္။ အားလံုးၾကာသပေတးနံေတြခ်ည္းပါပဲ။ ေသေသာသူက လြဲရင္ေပါ့။ အဲဒီစာအုပ္ ကလည္း တစ္ႏွစ္ေလာက္ ၾကာသြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကို ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေပးသြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆက္ၿပီးေတာ့ ၾကာသပေတး ေတြပဲ သံုးပါတယ္။ ေနာက္ထြက္မွာေတြလည္း ၾကာသ ပေတးပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္က်င့္စဥ္ ကေလးတစ္ခုထိုင္ပါတယ္။ ၀င္သက္ ထြက္၀က္မွတ္တဲ့ အာနာပါနေပါ့ေလ။ ၿပီးရင္ ေမတၱာပို႔ၿပီး စိတ္ႏွလံုး ေအးခ်မ္းေအာင္ လုပ္ၿပီးမွ စာစေရးေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒီေမတၱာပို႔ ေနစဥ္အတြင္မွာပဲ အင္မတန္ေကာင္းျမတ္တဲ့ အေတြးကေလးေတြ၊ အာရံုကေလးေတြ၊ ထည့္ခ်င္ စရာကေလးေတြ ေပၚလာပါတယ္။ ေမတၱာပို႔တာကေတာ့ အေရွ႕ဘက္မွာရွိေသာ လူပုဂိၢဳလ္၊ နတ္ ပုဂိိၢဳလ္၊ အနာက္ဘက္မွာ ရွိေသာ၊ ေတာင္ဘက္မွာ ရွိေသာ၊ ေျမာက္ဘက္မွာ ရွိေသာ အဲဒီလိုအ လွည့္နဲ႔ ပို႔တာပါပဲ။ ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ကင္းၾကပါေစ၊ စိတ္ႏွလံုး၀မ္း ခ်မ္းေျမ့ပါေစ...လို႔ ေမတၱာပို႔ တယ္။ သူက အားလံုး ၅၂၈ ေခါက္ရွိတယ္။ ဒီလို ေမတၱာပို႔ၿပီးမွ စာစေရးပါတယ္။
ေရးတဲ့အခါမွာ ၀တၳဳေရးတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္တိုက္ေရးပါတယ္။ တစ္ေန႔တစ္ေဖာင္ပဲရရင္၊ ေဖာင္၀က္ပဲရရ၊ ႏွစ္ေဖာင္ပဲရရ အခ်ိန္ရသေလာက္ ေရးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စ ေရးရမယ့္ေန႔ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေဗဒင္ပညာနဲ႔ တြက္ခ်က္ပါတယ္။ အခါေကာင္း၊ ရက္ေကာင္း၊ နာရီေကာင္းကို ေရြးၿပီး ေတာ့ ေခါင္းစဥ္ ေပးျခင္း စတင္ၿပီေတာ့ ပထမ တစ္ေၾကာင္းျဖစ္ျဖစ္ေတာ့ စၿပီး ေရးပါတယ္။ အဲဒီ ပထမေန႔ မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သတ္သတ္လြတ္စားပါတယ္။ တျခားေန႔မွာေတာ့ မစားႏိုင္ပါဘူး။
ေရးခါနီး မွာ စာရြက္နဲ႔ ေဖာင္တိန္ကို ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသံုးပါးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မႏၱန္က ေလးတစ္ခု ကို ရြတ္ေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီဟာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မလုပ္မျဖစ္ စာစေရးကတည္းက လုပ္ပါတယ္။ မႏုစာရီကတည္းကစ လုပ္ခဲ့တာပါ"
"ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ လို ေအာင္ျမင္တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ ဖန္တီးထားၿပီးခါမွ ဘာျဖစ္လို႔ စေနေမာင္ ေမာင္ လို ထူးထူးဆန္းဆန္း ဇာတ္လမ္းေတြ ေရးခ်င္တာလဲ"
"ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ထူးထူးဆန္းဆန္းကေလးေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ျဖတ္ သန္း လာရတာလည္း ထူးထူးဆန္းဆန္းကေလးေတြ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတယ္။ အခုလည္း ကၽြန္ေတာ္ လိုက္စားေနတဲ့ ပညာရပ္ တခ်ိဳ႕ဟာ ေတာ္ေတာ္ ထူးထူးဆန္းဆန္းကေလးေတြပါပဲ။ Mystery ေတြ ကို ကၽြန္ေတာ္ ၀ါသနာ ပါတယ္။ အဲဒါေတြကို လိုက္လည္း လိုက္စားတယ္"
"ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ေဆြးေႏြးလိုက္ၾကတာလည္း ေတာ္ေတာ္ကေလး ျပည့္စံုၿပီထင္ပါတယ္၊ ဆရာ့လိပ္ စာကေလးေတြ မစပါဦး"
"ေနတာကေတာ့... အမွတ္-၃၈၃၊ အခန္း၂၃၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္း၊ ရန္ကုန္ေပါ့ဗ်ာ။ ေဗဒင္ ခန္း ကေတာ့ အမွတ္-၁၄၊ ေက်ာက္ေရတြင္းလမ္း၊ ေက်ာက္ေျမာင္း။ေဆးခန္းကေတာ့ အမွတ္-၂၉၅ ဘိုးလိမ္းလမ္း၊ ေက်ာက္ေျမာင္းပါ။ ဒီလိပ္စာေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ႏိုင္ပါတယ္"
"ေက်းဇူတင္ပါတယ္ ဆရာ၊ ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းမွာ "ျပည္ေတာ္၀င္ စေနေမာင္ေမာင္"အခန္းဆက္ ၀တၳဳ ရွည္ႀကီး ေရးေပးခဲ့တဲ့အတြက္ေရာ၊ အခု ေတြ႔ဆံုခန္းမွာ ပါ၀င္ကူညီတဲ့ အတြက္ပါ ေပဖူးလႊာ စာ တည္း အဖြဲ႕ ကိုယ္စား ေက်းဇူးတင္ပါတယ္"
ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment