" ကိုဝင္းၿငိမ္း ဒီေမးခြန္းကို ကၽြန္ေတာ့မိန္းမေရွ႕မွာ မေမးတာ ေတာ္ေတာ္ ကံေကာင္းတယ္၊ ႏို႕မို႕ရင္ ဘယ္သူ တံုး၊ ဘယ္ဝါတံုးနဲ႕ ရႈပ္ကုန္ႏိုင္တယ္။ ဒါက အရွင္းေလးပါဗ်ာ။ ေယာက်္ားေလး ကိုးဆယ္ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလာက္ဟာ လူပ်ိဳေပါက္အရြယ္မွာ သူတို႕ထက္ အသက္ႀကီးတဲ့ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ကေတာ့ ဒီေကာင္ေလး ေတြကို ဟဲ့ေကာင္ေလး ဘာညာနဲ႕ ၿပီးသြားၾကတယ္။ ခ်ာတိတ္ေတြက စိတ္လႈပ္ရွား သြားၾကတယ္။ ဒါေလာက္နဲ႔ ၿပီးသြားတာပဲ
ကၽြန္ေတာ္တို႕က်ေတာ့ စာေတြေရးရတယ္။ ရုပ္ရွင္ရိုက္ရတယ္ဆိုေတာ့ ငယ္ငယ္က စြဲလမ္းခဲ့တဲ့ ကိစၥ အေရာင္ျပန္ဟပ္တာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေကေတာ့ လူတိုင္မွာ ရွိပါတယ္။ ေယာက်္ားေလးတိုင္း မွာ ရွိတယ္။ မိန္ကေလးေတြမွာလည္း ရွိေကာင္းရွိမွာေပါ့ဗ်ာ။ ကိုယ့္ထက္ အသက္ႀကီးတဲ့ ခန္႕ခန္႕ ေခ်ာေခ်ာ ငနဲႀကီး ေတြကို ႀကိဳက္တာ ရွိခ်င္ရွိမွာပဲ။ ဒါကေတာ့ မိန္ကေလးေတြဘက္ကမိုက ကၽြန္ေတာ္ မသိဘူးေလ။ ေယာက်္ားေလး ေတြဘက္ကေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ဥပမာ ကၽြန္ေတာ္တိုက ငယ္ငယ္က အယ္လိဇဘတ္ ေတလာ ဆိုတဲ့ ဘိုင္စကုပ္မင္းသမီး လွ်မ္းလွ်မ္းေတာ္ ေက်ာ္ၾကားေန ေတာ့ လူပ်ိဳေပါက္အရြယ္မွာ လွိမ့္ႀကိဳက္ တာပဲ။
အဲဒီလို ေရာင္ျပန္ဟပ္တာေလးေတြကို အရြယ္လြန္မွာ ေရးတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီလို အမ်ိဳးသမီးႀကီး တစ္ေယာက္ ကို ေတြ႕ဖူးတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ မတိမ္မယိမ္းပါပဲ။ သိပ္အသက္ႀကီးတာေတာ့ မဟုတ္ ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီအမိ်ဳးသမီးႀကီးကို ၾကည့္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ၁၅ႏွစ္၊ ၁၆ ႏွစ္သား အရြယ္ဆိုပါစို႕ဗ်ာ။ လူပ်ိဳေပါက္ အရြယ္ေပါ့။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ေတာ့ ႀကိဳက္တာေပါဗ်ာ။ သူ႔ကိုေတြ႕ေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းက အမ်ိဳးသမီးႀကီး မ်ား ဒီလို ဘဝမ်ိဳး ေျပာင္းလာခဲ့ရင္ ဆိုတဲ့အေတြးနဲ႕ အရြယ္လြန္ကို ေရးခဲ့တာပါ။
ခင္ဗ်ားေမးလို႕ေတာ့ ေျဖလိုက္ျပီ၊ အဲဒါကို ကၽြန္ေတာ့ေလဒီ ျပန္ဖတ္မိရင္ စိတ္မဆိုးေအာင္ေတာ့ ထိန္းထိန္း သိမ္းသိမ္း ကေလး ေရးပါဗ်ာ"
"ဆရာ ဟိုတစ္ေလာဆီက ေရးတဲ့ မလွတာ အျပစ္လားကြယ္ လံုးခ်င္းဝတၳဳ အပ္းကေလး ထြက္လာတာ ေတြ႕ရတယ္။ ၁၂ ေဖာင္ေလာက္ပဲ ရႈွိမယ္ထင္တယ္။ အဲဒီ စာအုပ္က ေဖာင္အေရအတြက္လည္း နည္းၿပီး ေရာင္းေစ်း လည္း နည္းတဲ့အတြက္ အရင္တုန္းကလို စာအုပ္ေရာင္းေစ်း ဖန္တီးထားတာလားလို႕ ေတြးမိတယ္"
"ရိုးရိုးေျပာရရင္ေတာ့ ပထမအစီအစဥ္က တျခား စာေရးဆရာတစ္ေယာက္နဲ႕တြဲထုတ္ဖို႕ စာမူေတာင္းလို႕ ေရးေပးလိုက္တာပါ။ ေနာက္ေတာ့ ထုတ္ေဝသူက စမ္းထုတ္ခ်င္တယ္တဲ့။ တကယ္လို႕မ်ား ခုနက ကိုဝင္းၿငိမ္း ေျပာသလို စာအုပ္ပါးပါးနဲ႕ ေစ်းေပါေပါ ေရာင္းႏိုင္လို႕ရွိရင္ စာေရးသူအတြက္ေရာ ထုတ္ေဝသူ အတြက္ နစ္နာမႈလည္း မရွိဘူး။ စာဖတ္ပရိသတ္ကလည္း လက္ခံမယ္ဆိုရင္ ဒါမ်ိဳး ဆက္ထုတ္မယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ နဲ႕ ထုတ္လိုက္တာပါ"
"ဆရာ့ကို ဆရာ့အေဖ ဦးသာဓုက စာေပ၊ ရုပ္ရွင္နဲ႕ ပတ္သက္ၿကီး ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္ၾကပ္ သင္ၾကားပို႕ခ် ေပးခဲ့ဖူးတာ မ်ား ရွိဖူးသလား"
"မရွိဘူးဗ်၊ ကၽြန္ေတာ့္အေဖကိုယ္၌က လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သူ႕စိတ္ကူးရွိတာ ေရးတဲ့လူဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ကို လြတ္လပ္ခြင့္ ေပးတယ္။ စာေပေရးရာနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ေရာ တျခားအယူအဆ ေတြနဲ႕ ပတ္သက္ လို႔ပါ သူ႕အယူအဆကို လိုက္နာရမယ္လို႕ မရွိဘူး။ ပညာရပ္ေတြကိုလည္းူ သူက သင္ေပးခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ရုပ္ရွင္ရိုက္တာ ဆိုပါစို႕။ ရုပ္ရွင္ရိုက္တာကို ၾကည့္ေတာ့ၾကည့္ခိုင္းတယ္။ ဝါသနာ ပါသလား ေမးတယ္။ ပါရင္ အဲဒီက ရုပ္ရွင္ဆရာေတြနဲ႕ တတ္ေအာင္သင္၊ တတ္ေတာ့ လုပ္္ခ်င္ရင္ လုပ္လို႕ ေျပာပါတယ္။ ေလာင္းရိပ္ မမိေစခ်င္တဲ့ သေဘာလို႕ထင္တာပဲ"
"ဆရာ ဝတၳဳေရးတဲ့ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရုပ္ရွင္ရိုက္ရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္လိုဝတၳဳေတြ ေရးခ်င္၊ ရိုက္ခ်င္ သလဲ"
"အဲဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့အသက္အရြယ္ အေတြ႕အႀကံဳအရ ေျပာင္းေျပာင္းသြားမွာပဲ ထင္တယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့ စာဖတ္ပရိသတ္က ကၽြန္ေတာ့စာအုပ္မွာ ပါတဲ့ အယူအဆ၊ အက်င္စရိတၱ ပိုင္းကို သေဘာေပါက္ မယ္။ ဒါေတြက ကၽြန္ေတာ့ဝတၳဳထဲမွာ အရိပ္အေငြ႕ ပါပါတယ္။ ဒီလိုပဲ ေနာက္တစ္ႏွစ္ ေလာက္ေနရင္ ဒါမွ မဟုတ္ ေနင္တစ္လေလာက္ၾကာရင္ ကၽြန္ေတာ့ အေတြ႕အႀကံဳ အရ ေျပာင္းသြားမွာပဲ။ ရုပ္ရွင္ဘက္ မွာလည္း ဒီလိုပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေမးခြန္းနဲ႕ပတ္ သက္ၿပီး တရားေသႀကီး ဘဝသရုပ္ေဖာ္ ေရးခ်င္ပါတယ္တို႕။ အခ်စ္ဝတၳဳေတြ ေရးမယ္လို႕ မသတ္မွတ္ ခ်င္ပါဘူး။
အခ်စ္အေၾကာင္းခ်ည္းပဲ ေရးမယ္လို႕လည္း မရွိပါဘူး။ ရုပ္ရွင္မွာလည္း ဒီသေဘာပါပဲ။ ဘဝ အေတြ႕အႀကံဳေပၚ မူတည္ ေျပာင္းလဲသြားပါလိမ့္မယ္။ ဘဝသရုပ္ေဖာ ဆိုတာကလည္း အခ်စ္ပဲေရးေရး၊ စံုေထာက္ပဲေရးေရး၊ ဘာေရးေရး လူဘဝရဲ႕သရုပ္ကို ေပၚေအာင္ ေရးႏိုင္ရင္ ဘဝ သရုပ္ပဲေပါ့"
"ဆရာက ရုပ္ရွင္နဲ႕ စာေပ၊ အႏုပညာေလာက ႏွစ္ခုမွာ က်င္လည္ေနတယ္ဆိုေတာ့ အႏပညာ ပစၥည္းတစ္ခုကို ဖန္တီးထုတ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ဘယ္အခ်က္ဟာ အေရးႀကီးပါသလဲ"
"အဓိကကေတာ့ ရိုးသားမႈပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့စိတ္ထဲမွာ ေကာင္းတယ္၊ မွန္တယ္ ထင္တဲ့ ကိစၥေတြကို ကၽြန္ေတာ္ က စၿပီး ယံုၾကည္ရလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုခုလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ လုပ္မယ့္ အလုပ္အေပၚ မွာ ယံုၾကည္ရမယ္။ မွန္တယ္လို႕ ယူဆထားတဲ့ အယူအဆေပၚမွာလည္း တကယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္က မယံၾကည္ဘဲနဲ႕ ေငြရရံုသက္သက္ေတာ့ မလုပ္သင့္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ကိုယ္ပရိသတ္ အေပၚမွာ ရိုးသားရမယ္။
ပရိသတ္ကို မလိမ္နဲ႕၊ မညာနဲ႕။ ကိယ္ျမင္တဲ့ အျမင္ အေတြးကို ရုပ္ရွင္အတတ္ပညာနဲ႕ တင္ျပတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေတြး က မွန္တယ္၊ မွာတယ္ ဆိုတာကေတာ့ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ တစ္ေယာက္ေယာက္က ဆံုးျဖတ္ ပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ တာဝန္က ေတြ႕တာ၊ ျမင္တာ၊ ၾကားတာ၊ သိတာက္ု ရိုးရိုးားသား အတတ္ပညာ နဲ႕ ပရိသတ္ကို တင္ျပဖို႕ပဲ တာဝန္ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က မရိုးသားတဲ့စိတ္နဲ႕ ထုတ္လုပ္လိုက္ တဲ့ အႏုပညာပစၥည္းဟာ မရိုးသားတဲ့ ပစၥည္းျဖစ္သြားမွာပဲ။
ကၽြန္ေတာ္အေတြ႕အႀကံဳအရ ရင္ထဲမွာ ခံစားရတဲ့ ေဝဒနာေတြေၾကာင့္ အေတြးတစ္ခု ဝင္လာရင္ အဲဒီေဝဒနာ နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းရိုးရိုးသားသား တင္ျပလိုက္ရရင္ ကၽြန္ေတာ္ တာဝန္ေက် ပါတယ္"
"ေစတနာ နဲ႕ ပတ္သက္လို႕ေကာ"
"အဲဒါနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ကေတာ့ မိုးေဝမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒါ ေရးဖူးပါတယ္။ "ေဝဒနာ" ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါး ပါ။ အဲဒါေလးကို ျပန္ကိုးကားရရင္ "အႏုပညာ တစ္စံုတရာကို ဖန္ဆင္းထုတ္လုပ္ရာ၌ အေရးႀကီး ေသာ အခ်က္သည္ အသက္သြင္းမႈ ျဖစ္ပါသည္။ အသက္သြးမႈသည္ အတတ္ပညာသည္ အေထာက္အကူ ျပဳေပးရံုမွ်သာျဖစ္ပါသည္။
အသက္သြင္း ျခင္း၏ မူလအေၾကာင္းတရားမွာ ရင္တြင္းက ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေစ့ေဆာ္တိုက္တြန္းမႈ ေစတနာ ျဖစ္ပါသည္။ အႏုပညာရွင္သည္ သူ႕၌ရွိေသာ ေဝဒနာကို သူ တတ္ကၽြမ္းေသာ အတတ္ပညာျဖင့္ ေဖာ္ျပ လွစ္ျပလိုက္ပါသည္။ အႏုပညာခံစားသူသည္ အႏုပညာရွင္၏ ေဝဒနာကို ေဝမွ်ခံစားႏိုင္ပါလိမ့္ မည္။ ထိုသို႕ ခံစားႏိုင္ေစရန္အတြက္ အတတ္ပညာသည္ တံတားကူးေပးပါသည္။ ေဝဒနာႏွင့္ ေစတနာ မပါဘဲ ဖန္ဆင္းလိုက္ေသာ အႏုပညာပစၥည္းသည္ အသက္မဲ့ပါသည္။ ခံစားသူကို ကူးစက္ ျခင္း မေပး ႏိုင္ပါ။ အတတ္ပညာသက္သက္ျဖင့္ ဖန္ဆင္းေသာ အႏုပညာသည္ ေပါ့ေနသည္ဟု ထင္ပါ သည္ "
ကၽြန္ေတာ အဲဒီ ေဆာင္းပါးေရးတဲ့ အခ်ိန္မ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ မတ္လ။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ခုထိ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္လာတဲံ အလုပ္အားလံုးဟာ ဒီနည္းနဲ႕ပဲ ဖန္တီးခဲ့တာပါ။ ရင္ထဲကေဝဒနာ ခံစား ခ်က္ကို မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္၊ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပခ်င္တယ္၊ ေျပာျပတဲ့အခါမွာ နားဝင္ခ်ိဳေအာင္၊ နား ခံသာေအာင္ ေျပာျပတတ္ျခင္းဟာ အႏုပညာမွာ ရွိတဲ့ အတတ္ပညာပါပဲ။ ဒီေနရာမွာ ေစာေစာက ေျပာတဲ့ ရိုးသားမႈလိုအပ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္က ညံ့ခ်င္ညံ့ မယ္။ ဒါေပမဲ့ ရိုးရိုးသားသား ညံ့တာပဲ ျဖစ္ရမယ္။ ဒါ ကၽြန္ေတာ့ ယံုၾကည္ခ်က္ပါပဲ"
ဆက္ရန္
.
ကၽြန္ေတာ္တို႕က်ေတာ့ စာေတြေရးရတယ္။ ရုပ္ရွင္ရိုက္ရတယ္ဆိုေတာ့ ငယ္ငယ္က စြဲလမ္းခဲ့တဲ့ ကိစၥ အေရာင္ျပန္ဟပ္တာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေကေတာ့ လူတိုင္မွာ ရွိပါတယ္။ ေယာက်္ားေလးတိုင္း မွာ ရွိတယ္။ မိန္ကေလးေတြမွာလည္း ရွိေကာင္းရွိမွာေပါ့ဗ်ာ။ ကိုယ့္ထက္ အသက္ႀကီးတဲ့ ခန္႕ခန္႕ ေခ်ာေခ်ာ ငနဲႀကီး ေတြကို ႀကိဳက္တာ ရွိခ်င္ရွိမွာပဲ။ ဒါကေတာ့ မိန္ကေလးေတြဘက္ကမိုက ကၽြန္ေတာ္ မသိဘူးေလ။ ေယာက်္ားေလး ေတြဘက္ကေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ဥပမာ ကၽြန္ေတာ္တိုက ငယ္ငယ္က အယ္လိဇဘတ္ ေတလာ ဆိုတဲ့ ဘိုင္စကုပ္မင္းသမီး လွ်မ္းလွ်မ္းေတာ္ ေက်ာ္ၾကားေန ေတာ့ လူပ်ိဳေပါက္အရြယ္မွာ လွိမ့္ႀကိဳက္ တာပဲ။
အဲဒီလို ေရာင္ျပန္ဟပ္တာေလးေတြကို အရြယ္လြန္မွာ ေရးတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီလို အမ်ိဳးသမီးႀကီး တစ္ေယာက္ ကို ေတြ႕ဖူးတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ မတိမ္မယိမ္းပါပဲ။ သိပ္အသက္ႀကီးတာေတာ့ မဟုတ္ ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီအမိ်ဳးသမီးႀကီးကို ၾကည့္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ၁၅ႏွစ္၊ ၁၆ ႏွစ္သား အရြယ္ဆိုပါစို႕ဗ်ာ။ လူပ်ိဳေပါက္ အရြယ္ေပါ့။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ေတာ့ ႀကိဳက္တာေပါဗ်ာ။ သူ႔ကိုေတြ႕ေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းက အမ်ိဳးသမီးႀကီး မ်ား ဒီလို ဘဝမ်ိဳး ေျပာင္းလာခဲ့ရင္ ဆိုတဲ့အေတြးနဲ႕ အရြယ္လြန္ကို ေရးခဲ့တာပါ။
ခင္ဗ်ားေမးလို႕ေတာ့ ေျဖလိုက္ျပီ၊ အဲဒါကို ကၽြန္ေတာ့ေလဒီ ျပန္ဖတ္မိရင္ စိတ္မဆိုးေအာင္ေတာ့ ထိန္းထိန္း သိမ္းသိမ္း ကေလး ေရးပါဗ်ာ"
"ဆရာ ဟိုတစ္ေလာဆီက ေရးတဲ့ မလွတာ အျပစ္လားကြယ္ လံုးခ်င္းဝတၳဳ အပ္းကေလး ထြက္လာတာ ေတြ႕ရတယ္။ ၁၂ ေဖာင္ေလာက္ပဲ ရႈွိမယ္ထင္တယ္။ အဲဒီ စာအုပ္က ေဖာင္အေရအတြက္လည္း နည္းၿပီး ေရာင္းေစ်း လည္း နည္းတဲ့အတြက္ အရင္တုန္းကလို စာအုပ္ေရာင္းေစ်း ဖန္တီးထားတာလားလို႕ ေတြးမိတယ္"
"ရိုးရိုးေျပာရရင္ေတာ့ ပထမအစီအစဥ္က တျခား စာေရးဆရာတစ္ေယာက္နဲ႕တြဲထုတ္ဖို႕ စာမူေတာင္းလို႕ ေရးေပးလိုက္တာပါ။ ေနာက္ေတာ့ ထုတ္ေဝသူက စမ္းထုတ္ခ်င္တယ္တဲ့။ တကယ္လို႕မ်ား ခုနက ကိုဝင္းၿငိမ္း ေျပာသလို စာအုပ္ပါးပါးနဲ႕ ေစ်းေပါေပါ ေရာင္းႏိုင္လို႕ရွိရင္ စာေရးသူအတြက္ေရာ ထုတ္ေဝသူ အတြက္ နစ္နာမႈလည္း မရွိဘူး။ စာဖတ္ပရိသတ္ကလည္း လက္ခံမယ္ဆိုရင္ ဒါမ်ိဳး ဆက္ထုတ္မယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ နဲ႕ ထုတ္လိုက္တာပါ"
"ဆရာ့ကို ဆရာ့အေဖ ဦးသာဓုက စာေပ၊ ရုပ္ရွင္နဲ႕ ပတ္သက္ၿကီး ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္ၾကပ္ သင္ၾကားပို႕ခ် ေပးခဲ့ဖူးတာ မ်ား ရွိဖူးသလား"
"မရွိဘူးဗ်၊ ကၽြန္ေတာ့္အေဖကိုယ္၌က လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သူ႕စိတ္ကူးရွိတာ ေရးတဲ့လူဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ကို လြတ္လပ္ခြင့္ ေပးတယ္။ စာေပေရးရာနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ေရာ တျခားအယူအဆ ေတြနဲ႕ ပတ္သက္ လို႔ပါ သူ႕အယူအဆကို လိုက္နာရမယ္လို႕ မရွိဘူး။ ပညာရပ္ေတြကိုလည္းူ သူက သင္ေပးခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ရုပ္ရွင္ရိုက္တာ ဆိုပါစို႕။ ရုပ္ရွင္ရိုက္တာကို ၾကည့္ေတာ့ၾကည့္ခိုင္းတယ္။ ဝါသနာ ပါသလား ေမးတယ္။ ပါရင္ အဲဒီက ရုပ္ရွင္ဆရာေတြနဲ႕ တတ္ေအာင္သင္၊ တတ္ေတာ့ လုပ္္ခ်င္ရင္ လုပ္လို႕ ေျပာပါတယ္။ ေလာင္းရိပ္ မမိေစခ်င္တဲ့ သေဘာလို႕ထင္တာပဲ"
"ဆရာ ဝတၳဳေရးတဲ့ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရုပ္ရွင္ရိုက္ရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္လိုဝတၳဳေတြ ေရးခ်င္၊ ရိုက္ခ်င္ သလဲ"
"အဲဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့အသက္အရြယ္ အေတြ႕အႀကံဳအရ ေျပာင္းေျပာင္းသြားမွာပဲ ထင္တယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့ စာဖတ္ပရိသတ္က ကၽြန္ေတာ့စာအုပ္မွာ ပါတဲ့ အယူအဆ၊ အက်င္စရိတၱ ပိုင္းကို သေဘာေပါက္ မယ္။ ဒါေတြက ကၽြန္ေတာ့ဝတၳဳထဲမွာ အရိပ္အေငြ႕ ပါပါတယ္။ ဒီလိုပဲ ေနာက္တစ္ႏွစ္ ေလာက္ေနရင္ ဒါမွ မဟုတ္ ေနင္တစ္လေလာက္ၾကာရင္ ကၽြန္ေတာ့ အေတြ႕အႀကံဳ အရ ေျပာင္းသြားမွာပဲ။ ရုပ္ရွင္ဘက္ မွာလည္း ဒီလိုပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေမးခြန္းနဲ႕ပတ္ သက္ၿပီး တရားေသႀကီး ဘဝသရုပ္ေဖာ္ ေရးခ်င္ပါတယ္တို႕။ အခ်စ္ဝတၳဳေတြ ေရးမယ္လို႕ မသတ္မွတ္ ခ်င္ပါဘူး။
အခ်စ္အေၾကာင္းခ်ည္းပဲ ေရးမယ္လို႕လည္း မရွိပါဘူး။ ရုပ္ရွင္မွာလည္း ဒီသေဘာပါပဲ။ ဘဝ အေတြ႕အႀကံဳေပၚ မူတည္ ေျပာင္းလဲသြားပါလိမ့္မယ္။ ဘဝသရုပ္ေဖာ ဆိုတာကလည္း အခ်စ္ပဲေရးေရး၊ စံုေထာက္ပဲေရးေရး၊ ဘာေရးေရး လူဘဝရဲ႕သရုပ္ကို ေပၚေအာင္ ေရးႏိုင္ရင္ ဘဝ သရုပ္ပဲေပါ့"
"ဆရာက ရုပ္ရွင္နဲ႕ စာေပ၊ အႏုပညာေလာက ႏွစ္ခုမွာ က်င္လည္ေနတယ္ဆိုေတာ့ အႏပညာ ပစၥည္းတစ္ခုကို ဖန္တီးထုတ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ဘယ္အခ်က္ဟာ အေရးႀကီးပါသလဲ"
"အဓိကကေတာ့ ရိုးသားမႈပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့စိတ္ထဲမွာ ေကာင္းတယ္၊ မွန္တယ္ ထင္တဲ့ ကိစၥေတြကို ကၽြန္ေတာ္ က စၿပီး ယံုၾကည္ရလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုခုလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ လုပ္မယ့္ အလုပ္အေပၚ မွာ ယံုၾကည္ရမယ္။ မွန္တယ္လို႕ ယူဆထားတဲ့ အယူအဆေပၚမွာလည္း တကယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္က မယံၾကည္ဘဲနဲ႕ ေငြရရံုသက္သက္ေတာ့ မလုပ္သင့္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ကိုယ္ပရိသတ္ အေပၚမွာ ရိုးသားရမယ္။
ပရိသတ္ကို မလိမ္နဲ႕၊ မညာနဲ႕။ ကိယ္ျမင္တဲ့ အျမင္ အေတြးကို ရုပ္ရွင္အတတ္ပညာနဲ႕ တင္ျပတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေတြး က မွန္တယ္၊ မွာတယ္ ဆိုတာကေတာ့ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ တစ္ေယာက္ေယာက္က ဆံုးျဖတ္ ပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ တာဝန္က ေတြ႕တာ၊ ျမင္တာ၊ ၾကားတာ၊ သိတာက္ု ရိုးရိုးားသား အတတ္ပညာ နဲ႕ ပရိသတ္ကို တင္ျပဖို႕ပဲ တာဝန္ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က မရိုးသားတဲ့စိတ္နဲ႕ ထုတ္လုပ္လိုက္ တဲ့ အႏုပညာပစၥည္းဟာ မရိုးသားတဲ့ ပစၥည္းျဖစ္သြားမွာပဲ။
ကၽြန္ေတာ္အေတြ႕အႀကံဳအရ ရင္ထဲမွာ ခံစားရတဲ့ ေဝဒနာေတြေၾကာင့္ အေတြးတစ္ခု ဝင္လာရင္ အဲဒီေဝဒနာ နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းရိုးရိုးသားသား တင္ျပလိုက္ရရင္ ကၽြန္ေတာ္ တာဝန္ေက် ပါတယ္"
"ေစတနာ နဲ႕ ပတ္သက္လို႕ေကာ"
"အဲဒါနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ကေတာ့ မိုးေဝမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒါ ေရးဖူးပါတယ္။ "ေဝဒနာ" ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါး ပါ။ အဲဒါေလးကို ျပန္ကိုးကားရရင္ "အႏုပညာ တစ္စံုတရာကို ဖန္ဆင္းထုတ္လုပ္ရာ၌ အေရးႀကီး ေသာ အခ်က္သည္ အသက္သြင္းမႈ ျဖစ္ပါသည္။ အသက္သြးမႈသည္ အတတ္ပညာသည္ အေထာက္အကူ ျပဳေပးရံုမွ်သာျဖစ္ပါသည္။
အသက္သြင္း ျခင္း၏ မူလအေၾကာင္းတရားမွာ ရင္တြင္းက ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေစ့ေဆာ္တိုက္တြန္းမႈ ေစတနာ ျဖစ္ပါသည္။ အႏုပညာရွင္သည္ သူ႕၌ရွိေသာ ေဝဒနာကို သူ တတ္ကၽြမ္းေသာ အတတ္ပညာျဖင့္ ေဖာ္ျပ လွစ္ျပလိုက္ပါသည္။ အႏုပညာခံစားသူသည္ အႏုပညာရွင္၏ ေဝဒနာကို ေဝမွ်ခံစားႏိုင္ပါလိမ့္ မည္။ ထိုသို႕ ခံစားႏိုင္ေစရန္အတြက္ အတတ္ပညာသည္ တံတားကူးေပးပါသည္။ ေဝဒနာႏွင့္ ေစတနာ မပါဘဲ ဖန္ဆင္းလိုက္ေသာ အႏုပညာပစၥည္းသည္ အသက္မဲ့ပါသည္။ ခံစားသူကို ကူးစက္ ျခင္း မေပး ႏိုင္ပါ။ အတတ္ပညာသက္သက္ျဖင့္ ဖန္ဆင္းေသာ အႏုပညာသည္ ေပါ့ေနသည္ဟု ထင္ပါ သည္ "
ကၽြန္ေတာ အဲဒီ ေဆာင္းပါးေရးတဲ့ အခ်ိန္မ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ မတ္လ။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ခုထိ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္လာတဲံ အလုပ္အားလံုးဟာ ဒီနည္းနဲ႕ပဲ ဖန္တီးခဲ့တာပါ။ ရင္ထဲကေဝဒနာ ခံစား ခ်က္ကို မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္၊ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပခ်င္တယ္၊ ေျပာျပတဲ့အခါမွာ နားဝင္ခ်ိဳေအာင္၊ နား ခံသာေအာင္ ေျပာျပတတ္ျခင္းဟာ အႏုပညာမွာ ရွိတဲ့ အတတ္ပညာပါပဲ။ ဒီေနရာမွာ ေစာေစာက ေျပာတဲ့ ရိုးသားမႈလိုအပ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္က ညံ့ခ်င္ညံ့ မယ္။ ဒါေပမဲ့ ရိုးရိုးသားသား ညံ့တာပဲ ျဖစ္ရမယ္။ ဒါ ကၽြန္ေတာ့ ယံုၾကည္ခ်က္ပါပဲ"
ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment