ကာလမသုတ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ေကသမုတၱိနဂံုး အလြမ္း
သည္ေန႔ သည္လ၊ သည္ႏွစ္ဆီမွ ျပန္လည္ေရတြက္ၾကည့္လွ်င္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာျမင့္ခဲ့ပါၿပီ။ ဂဏန္း အေရအတြက္ အားျဖင့္ တိတိက်က်ဆိုရန္ မလြယ္ကူလွေသာ္လည္း ေယဘုယ်ခန္႔မွန္း၍ ေျပာရလွ်င္ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင့္ေျခာက္ရာနီးပါး ရွိခဲ့ေလၿပီ။ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ဆိုသည့္ အတိတ္မွာ ေဝး ကြာ လြန္းစြာ က်န္ရစ္ခဲ့ေလၿပီ။ ထိုသုိ႔ ေဝးကြာလြန္းျခင္းက အျခားသူတစ္ဦးဦးအတြက္ သူစိမ္းဆန္ ေကာင္း ဆန္ ေနမည္။ ေအးတိေအးစက္ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ေနမည္။ မိမိအတြက္ေတာ့ သည္လိုမဟုတ္။ မိမိႏွင့္ ကိုယ္တိုင္ ကုိယ္က် ဆံုေတြ႕ခဲ့ဖူးျခင္းလည္း အလွ်င္းမရွိ။ ပတ္သက္ဆက္ႏႊယ္မႈလည္းမရွိေသာ ပံုရိပ္ႏွင့္ အသံ တုိ႔က မိမိႏွင့္ ထူးထူးျခားျခား ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္လြန္းလွသည္။ ေႏြးေထြးနီးကပ္လြန္းလွ သည္။ တကယ္ေတာ့ မိမိသည္ ထိုေနရာ ထိုေဒသ ထိုပံုရိပ္ ထိုအသံတို႔ကို ေလးစားၾကည္ႏူးမႈျဖင့္ လြမ္း ဆြတ္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ႏွစ္ၿခဳိက္စြဲလမ္းမႈျဖင့္ စိတ္ကူးယဥ္ပံုေဖာ္မိျခင္းသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ထိုေနရာမွာ မဇၩိမေဒသ ေကာသလတိုင္းအတြင္းရွိ ရြာငယ္နိဂံုးတစ္ခုသာျဖစ္သည္။ ေကသမုတိၱနိဂံုးဟု အမည္ တြင္၏။ ထိုရြာနိဂံုးတြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ မင္းသားတို႔ကို အမ်ဳိးအႏြယ္အစြဲျပဳ၍ ကာလာမမင္း သားမ်ား ဟု ေခၚတြင္ၾကေလသည္။ ထိုကာလမအမ်ဳိးသားတို႔သည္ ဉာဏ္ရည္ထက္ျမက္ၾကသူမ်ား၊ စူး စမ္းေလ့လာလုိစိတ္ရွိၾကသူမ်ား ျဖစ္ဟန္တူသည္။ သူတို႔သည္ သူတုိ႔ရြာငယ္နိဂံုးသို႔ ေရာက္ရွိလာၾက ေသာ ရဟန္း ပုဏၰား တုိ႔၏အယူဝါဒအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံရေသာအခါ သူတို႔၏ မ်က္ကန္းၾကည္ညဳိ လိုစိတ္ မရွိျခင္းက သူတုိ႔၏ဦးေႏွာက္ သူတုိ႔၏အသိဉာဏ္တြင္ ေမးခြန္းမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚလာေစ၏။ တစ္ေန႔ တစ္ခ်ိန္ တြင္ ထိုရြာငယ္နိဂုံးသုိ႔ ဗုဒၶႂကြေရာက္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
သူတုိ႔သည္ ဗုဒၶႏွင့္ေတြ႕ဆံုခဲ့ရ သည္ႏွင့္ သူတို႔ရင္ဆုိင္ရေသာ အခက္အခဲ၊ သူတို႔ေတြေဝေနေသာ ျပႆနာ မ်ားကို ေမးေလွ်ာက္ၾက ေလသည္။ သူတို႔၏ေမးခြန္းအႏွစ္ခ်ဳပ္မွာ "သူတို႔ေနထုိင္ရာ နိဂံုးသုိ႔ ရဟန္း၊ ပုဏၰား အသီးသီး တို႔ အစဥ္ အဆက္ ေရာက္ရွိလာၾကၿပီး ထိုရဟန္း ပုဏၰားတို႔သည္ မိမိတုိ႔အယူဝါဒကို ထြန္းပေစလ်က္ သူတစ္ပါး တို႔၏အယူဝါဒကို ကဲ့ရဲ႕႐ႈတ္ခ်ၾက၏။ မေထမဲ့ျမင္ ျပဳၾက၏။ ေခ်ဖ်က္ၾက၏။ ထိုရဟန္း ပုဏၰား တုိ႔အနက္ မည္သူသည္ မွန္ကန္သည့္စကားကို ဆိုသူျဖစ္ပါသနည္းဟု ယံုမွား သံသယ ျဖစ္ေနၾကပါသည္"ဟု ေမး ေလွ်ာက္ၾကသည္။
ထို မင္းသား တုိ႔၏အေမးကို ဗုဒၶက
"ကာလာမမင္းသားတို႔၊ သင္တုိ႔ဟာ"
(၁) တစ္ဆင့္စကား ေျပာသံႀကားကာမွ်ကို ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟု ခ်က္ခ်င္း အတည္မယူေလႏွင့္၊
(၂) ရိုးရာအစဥ္အလာႏွင့္ ကိုက္ညီေသာစကား ျဖစ္၍လည္းဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟု ခ်က္ခ်င္း အတည္ မယူႀကေလ ႏွင့္၊
(၃) ေရွးက ဒီလိုျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္ဆိုတဲ့ (ထုံးရိွ၍လည္း) ဟုတ္ျပီမွန္ျပီဟု ခ်က္ခ်င္း အတည္မယူေလ ႏွင့္၊
(၄) ပိဋိပတ္(စာေပ)ႏွင့္ (က်မ္းဂန္ႏွင့္) ကိုက္ညီတယ္ ဆိုျပီးေတာ့လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟု ခ်က္ခ်င္း မယူေလႏွင့္၊
(၅) မိမိကိုယ္တိုင္ ေတြးႀကံႏိုင္ရုံမွ်ႏွင့္လည္း (ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္ ညီသည္ ယုတၱ္ိရိွသည္ဆိုျပီး) ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီ ဟု ခ်က္ခ်င္း အတည္မယူေလႏွင့္၊
(၆) နည္းမွီ ရယူရုံျဖင့္လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟု ခ်က္ခ်င္းအတည္ မယူေလႏွင့္၊
(ရ) အခ်င္းအရာကို ႀကံစည္စိတ္ကူးျပီး (သေဘာက်ရုံျဖင့္)လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟု ခ်က္ခ်င္း အတည္ မယူေလႏွင့္၊
(၈) ငါတို႕သေဘာက် လက္ခံထားတဲ့ အယူ၀ါဒႏွင့္ကိုက္ညီတယ္ ဆိုျပီးေတာ့လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟု ခ်က္ခ်င္း အတည္မယူေလႏွင့္၊
(၉) မွတ္ထိုက္ယူတိုက္ လက္ခံထိုက္တဲ့ သေဘာပဲ ဆိုျပီးေတာ့လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီလို႕ ခ်က္ခ်င္း အတည္ မယူေလႏွင့္၊
(၁၀) ငါတို႕ေလးစားတဲ့ ရဟန္းရဲ႕ စကားဆိုျပီးေတာ့လည္း ဟုတ္ျပီမွန္ျပီလို႕ ခ်က္ခ်င္းအတည္မယူ ေလႏွင့္၊ ကာလာမမင္းသားတို႕၊ အႀကင္တရားေတြဟာ
(၁) မေကာင္းတဲ့ အကုသိုလ္ တရားေတြ
(၂) အျပစ္ရိွတဲ့ တရားေတြ
(၃) ပညရိွသူေတာ္ေကာင္းတို႕ကလည္း ကဲ့ရဲ႕မည့္ တရားေတြ
(၄) ျပီးေတာ့ လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္လွ်င္လည္း အက်ိဳးစီးပြားမဲ့ဖို႕သာျဖစ္သည္၊ ဆင္းရဲဖို႕သာ အေႀကာင္း ရိွတယ္လို႕ဆိုရင္ အဲဒီတရားေတြကို မိမိကိုယ္တိုင္ သိျမင္တာနဲ႕ တစ္ျပိဳင္နက္ စြန္႕ပယ္သင့္ တယ္
ကာလာမ အမ်ိဳးေကာင္းသား မင္းသားတို႕ကို ဗုဒၶရွင္းလင္းေဟာႀကားခဲ့ေသာ တရားေတာ္သည္ အဂၤု တၱရနိကာယ္ တိကနိပါတ္၌ ေကသမုတၱိသုတ္ဟု အမည္တြင္၏။ ကာလာမမင္းသားတို႕ကို အေႀကာင္းျပဳ၍ ေဟာႀကားခဲ့ေသာေႀကာင့္ ကာလာမသုတၱန္ဟု ထင္ရွားသည္။
မည္သည့္ေခတ္၊ မည္သည့္ကာလတြင္မဆို ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ သို႕မဟုတ္ ၀ါဒတစ္စုံတစ္ရပ္ သည္ မိမိ၊ သို႕မဟုတ္ မိမိတို႕၀ါဒကို ယုံႀကည္ရန္ နည္းလမ္းအသြယ္သြယ္ျဖင့္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ခဲ့ ႀက ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ေနႀကဆဲသာ ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶကမူ ထိုသို႕မဟုတ္ခဲ့ေခ်၊ အယူ၀ါဒတစ္ခုခုကို သက္၀င္ ရန္၊ ယုံႀကည္ရန္၊ သင့္မသင့္ မွန္မမွန္ ဆုံးျဖတ္ရာတြင္ အျခားသူတစ္ဦး တစ္ေယာက္၏ လႊမ္းမိုးမႈထက္ မိမိကိုယ္တုိင္ ေ၀ဖန္စီစစ္ဆုံးျဖတ္ႏိုင္ရန္သာ ညႊန္ျပခဲ့သည္။ ထို႕ေႀကာင့္လည္း ထိုေကသမုတၱိသုတၱန္ တရားေတာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မဟုတ္သူမ်ားႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒကို ေလ့လာႀကေသာ သုေတသန ပညာရွင္ မ်ားပါ အံ့ႀသခ်ီးမြမ္းရေသာ အေလးဂရုျပဳရေသာ သုတၱန္ႀကီး တစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။
ထိုသုတၱန္ တရားေတာ္သည္ ဗုဒၶ၀ါဒ၏ အျခားအမည္တစ္ခုျဖစ္ေသာ ၀ိဘဇၨ၀ါဒကို ပုံေဖာ္ေပးရာလည္း ေရာက္၏။ ဗုဒၶ၀ါဒ သည္တန္ခိုးရွင္၊ ဖန္ဆင္းရွင္တို႕ေအာက္ ျပားျပား၀ပ္၀ပ္ေရာက္ကာ အရာရာကို ေႀကာက္ရြံ႕ ေသ၀ပ္ ေနရေသာ အမွားႏွင့္အမွန္ကို ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားျခင္းငွာ မစြမ္းသာေသာ လူ႕ အဖြဲ႕အစည္း မ်ိဳးကို လိုလား ေသာ၀ါဒမဟုတ္ဘဲ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားမႈ စူးစမ္းစီစစ္တတ္သည့္ ယဥ္ေက်းေသာ လူ႕ အဖြဲ႕အစည္း အျမင့္ ဆံုးအားျဖင့္ ပိုင္းျခားႏိုင္မႈ(ပညာသိကၡာ)တို႕ျဖင့္ လႊမ္းျခံဳ၀န္းရံထားေသာ ယဥ္ေက်းေသာ လူ႕အဖြဲ႕ အစည္းအမ်ိဳးကိုသာ လိုလားေႀကာင္း ေဖာ္ျပေသာ သုတၱာန္ႀကီးတစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။
ထိုသုတၱန္ေဒသနာႀကီးကို မိမိဖတ္ရႈမိသည့္အခါကပင္ အံ့ႀသဘနန္းျဖစ္ခဲ့ရသည္။ မိမိယုံႀကည္ကိုးကြယ္ ေသာ အယူ၀ါဒတစ္ရပ္၏ လြတ္လပ္ျခင္း (freedom) တန္ခိုးရွင္ ဖန္ဆင္းရွင္ တစ္ဦးဦးအေပး ေႀကာက္ ရြံ႕မႈ ကင္းျခင္း (freedom) သန္႕ရွင္းစင္ႀကယ္ျခင္း (fair) အတြက္ ဂုဏ္ယူ၀င့္ႀကြားခဲ့ရေလသည္။
မွတ္မွတ္ရရ ထိုေန႕က မိမိေရးသာေးနေသာ စာတစ္ပုဒ္အတြက္ ကိုးကားရန္ အခ်က္အလက္အခ်ိဳ႕လို ၍ စာအုပ္စင္ ကို ေမႊေႏွာက္မိသည္။ အေႀကာင္းအရာကို သိေနေသာ္လည္း မည္သည့္ စာအုပ္တြင္ ဖတ္ ခဲ့ဖူးမွန္း မမွတ္မိေတာ့။ စာအုပ္တြင္ တစ္အုပ္ျပီး တစ္အုပ္လွန္ရင္းမွ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ျပန္ဖတ္ မိသည့္ အခါ မိမိိတို႕ ထိုစာအုပ္ထဲ နစ္၀င္သြားခဲ့သည္။ ထိုစာအုပ္တြင္ ေဆာင္းပါးအမ်ားစု ပါရိွေလရာ ထို ေဆာင္းပါး ကို ေရးသားသူက အသက္ႏွစ္ဆယ္သာသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား လူငယ္တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ သူ၏ေဆာင္းပါးကိုဖတ္ရင္း သူ႕ကိုအားက်မိခဲ့သည္။
လူငယ္တစ္ဦးျဖစ္သည္။ သူ၏ေဆာင္း ပါးတစ္ပုဒ္မွာလည္း အဂၤလိပ္စာျဖင့္ ေရးသားထားရာ မိမိမွာ အလြန္ အ့့ံႀသ၀မ္းသာ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။ ေဆာင္းပါးႏွစ္ပုဒ္ စလုံးတြင္ ဗုဒၶ၏ အယူအဆမ်ားကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္။ အထူးသျဖင့္ ေကသမုတၱိသုတ္ (ေခၚ)ကာလာမသုတၱန္ကို ရည္ညႊန္း ေရးသားထားျခင္းျဖစ္ရာ အသက္ႏွစ္ဆယ္သာသာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး၏ လက္ရာ ဆိုသည္ကိုပင္မယုံႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ ေသသပ္ေကာင္းမြန္လြန္းလွသည္။ ထို႕ေႀကာင့္လည္း ထို လူငယ္ သည္ မိမိတို႕ ခ်စ္ျမတ္ ႏိုးရေသာ၊ ေလးစားအားက်ရေသာ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ျဖစ္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္မည္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်မိ သည္။ ထိုေဆာင္းပါးရွင္မွာ ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအင္ဆန္း ျဖစ္လာမည့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ေမာင္ေအာင္ဆန္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
သာမန္အားျဖင့္ မိမိတို႕သည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က်ဆုံးျပီး ဆယ္စုႏွစ္သုံးခုအတြင္း လူလားေျမာက္ခဲ့ရသူမ်ား ျဖစ္ရာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ႏွင့္ အလွမ္းကြာေ၀းသူမ်ားသာ ျဖစ္သည္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ အေႀကာင္းအရာမ်ားကို လက္လွမ္းမွီသေလာက္ ဖတ္ရႈ႕ရသည့္အခါတိုင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ရိုးသားမႈ၊ ရဲ၀ံ့ျပတ္သားမႈမ်ားကို လြတ္လပ္ ေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းလႈပ္ရွားမႈမ်ားႏွင့္သာ တြဲ၍ဖတ္ရႈရေလသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ သည္ ေက်ာင္းသားဘ၀မွ စ၍ အမ်ိုးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးဘ၀အထိ လုထုလႈပ္ရွားမႈမ်ား၊ လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲမ်ားႀကား၌သာ ရွင္သန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ေတာ္လွန္ေရး ေခါင္ေးဆာင္တစ္ေယာက္၊ စစ္ေရး ေခါင္ေးဆာင္ တစ္ေယာက္ သာျဖစ္သည္။ ထို႕ေႀကာင့္လည္း မိမိသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို သူ၏ ရိုးသားတည္ႀကည္မႈ၊ ရဲ၀ံ့ျပတ္သားမႈမ်ား အတြက္အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ဦးညြတ္ခဲ့မိသည္။ သို႕ေသာ္လည္း ဗုဒၶ၏အဆုံးအမ ေဒသနာမ်ားႏွင့္ေတာ့ မဆက္စပ္မိခဲ့။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ စာေပလက္ရာေဆာင္းပါးမ်ားကို ဖတ္ရႈ မိသည့္အခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ဗုဒၶအ ဆုံးအမ တရားမ်ားကို အလြန္ႏွစ္ျခိဳက္သူျဖစ္ေႀကာင္း ေတြ႕ရေလသည္။ အထူးသျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ သည္ ကာလမသုတၱန္ကို စြဲလန္းသေဘာက်သူ ျဖစ္သည္။
၁၉၃၅ ခုႏွစ္၊ ဧျပီလထုတ္ ဂႏၱေလာက မဂၢဇင္းတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ပထမဆုံးလက္ရာ ေဆာင္းပါးကို ေတြ႕ ရေလသည္။ ထိုစဥ္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည အသက္ ၂၀သာ ရိွေသးသည့္ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား လူငယ္တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္သည္။ ေဆာင္းပါးကို အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသားျခင္း ျဖစ္ျပီး ေဆာင္း ပါးအမည္မွာ (Burma and Buddhism ျဖစ္သည္။ ထိုေဆာင္းပါးတြင္ ဗိုလ္ခဳပ္က Do not believe in anything because you have hear it. အစခ်ီ ကာလမသုတၱန္ကို ေဖာ္ျပေရးသားထားသည္။ ထို႕ျပင္ ၁၉၄၇ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလထုတ္ မႏၱေလးသူရိယ (အမ်ိဳးသားေန႕အထူး) စာေစာင္တြင္လည္း ေက်ာင္း သား၀တၱရားဆိုသည့္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို ေရးသားရာတြင္)
"ပညာစစ္ကိုရရန္ လြတ္လပ္စြာေတြးေတာ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးလုပ္ကိုင္လိုေသာ စိတ္ကို ေမြးရန္လို၏ ဤအခ်က္ကို ပညာေရး ကၽြမ္းက်င္သူ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက (academic freedom) ပညာသင္ႀကားေရး လြတ္လပ္ခြင့္ဟု ေျပာင္းလဲေစသည့္ ရီေနစန္ႏွင့္ ရီေဖာ္ေမးရွင္းေခၚ ေခတ္သစ္၀ါဒ ေလာကဓာတ္ပညာ ျပန္႕ပြားရာအေႀကာင္းရင္းတည္း၊ ဤအခ်က္ကား ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ ေဂါတမဘုရားသခင္ ေဟာႀကားေသာ ကာလာမသုတၱန္ သေဘာအရပင္တည္း" ဟု ကာလာမသုတၱန္ကို မေမ့မေလ်ာ့ ထည့္သြင္းေရးသား ခဲ့ ေလသည္။
ထိုေဆာင္းပါးမ်ားကို ဖတ္ရႈေနရင္း လြတ္လပ္သည့္ အေျခအေနႏွင့္ နည္းပညာအေျမာက္အျမား တိုး တက္သည့္ ေခတ္တြင္ ႀကီးျပင္လာသည့္ မိမိသည္ အေရွာ္ႀကီး ေရွာ္သေလာက္ နယ္ခ်ဲ႕စနစ္ေအာက္ တြင္ရုန္းရင္းကန္ရင္း အေတာ္ႀကီး ေတာ္ခဲ့ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ေလးစားအားက်မိပါသည္။ ထို႕အတူ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ကာလာမသုတၱန္ႀကီး ျဖစ္ေပၚခဲ့ရာေနရာ ေကသမုတၱိနိဂုံးမွ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္တတ္ေသာ အမ်ိဳးေကာင္းသား ကာလာမအမ်ိဳးေကာင္းသားတို႕ကိုလည္း စိတ္ႏွင့္မွန္း၍ လြမ္းမိပါေတာ့သည္။
နီဟိန္းေမာ္
ညႊန္း။ ျမန္ဟန္- ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအင္ဆန္း၏စာေပလက္ရာ။
.
No comments:
Post a Comment