Sunday, December 25, 2011

ေမာင္ေသာ္က ၏ ညေနခင္းမ်ား, အပိုင္း (၂၆)

ပင္စင္နာတစ္ဦး၏ အာလာူမွတ္တမ္း (၁၅)
သႀကၤန္ရန္ကုန္စတုိင္

ဒီႏွစ္ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၄၃ ခုႏွစ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ မဟာသႀကၤန္ကေတာ့ျဖင့္ အစည္ကားအသုိက္ၿမိဳက္ ဆံုးသႀကၤန္၊ စည္းကမ္းအေသ၀ပ္ဆံုး သႀကၤန္အျဖစ္နဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ရေပလိမ့္မည္။ မ႑ပ္ႀကီး မ႑ပ္ငယ္ မ်ား၊ သခ်ပ္အဖဲြ႕ ကားမ်ားကလည္း တစ္စီးနဲ႔ တစ္စီး မနည္းႀကီးလြတ္ေအာင္ ေ႐ွာင္ေနၾကရတယ္။ ေရပက္ခံ သက္သက္ထြက္တဲ့ ကားမ်ားဆုိတာကလည္း လမ္းေပၚမွာ တင္းက်မ္းျပည့္ ေနတာပဲ။ ေရ ပက္ လုိက္ၾကတာ ဆုိတာလည္း ႐ြဲ႐ြဲစုိၿပီး နစ္ေနေတာ့တာပဲ။ အထူးသျဖင့္က သႀကၤန္ပထမ အႀကတ္ေန႔နဲ႔ ဒုတိယ အႀကတ္ေန႔ကပါ။ (မုိး႐ြာတာလည္းပါတယ္။)

အစည္ကားဆံုးမ႑ပ္မ်ားကေတာ့ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမိသားစုမ႑ူုပ္၊ အထက္တန္းပညာဦးစီးဌာန မ႑ူုပ္၊ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးအဖဲြ႕မ႑ပ္၊ လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔အင္အား ဦးစီးဌာန မ႑ပ္၊ အာမခံလုပ္ငန္းဌာနမ႑ပ္၊ ပ်ားေဂဟာမ႑ပ္ စသည္တုိ႔မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ (သတင္းစာထဲမွာ ပါတယ္။)
ဒီႏွစ္သႀကၤန္ မွာ သၾကားမင္းက ေႁမြစီးၿပီးဆင္းတယ္။ (သႀကၤန္စာထဲမွာပါတယ္။) မီးသတ္ ပုိက္ေခါင္း မ်ားကုိ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ဖြင့္ၿပီး အင္ဂ်င္စက္သံုး ေရပုိက္လံုးမ်ားနဲ႔ မပက္ရျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ႏုိ႔ဆီခြက္ နဲ႔ ခုတ္ျခင္းသာ ခံရ ေတာ့တယ္။ ဒါလည္း သိပ္မသက္သာလွဘူး။ (ေရေဘာလံုးနဲ႔ အေပါက္ခံ ရတာ လည္းပါတယ္)

သႀကၤန္အဖဲြ႕မ်ားရဲ႕ ပစ္မွတ္ဟာ ဒီႏွစ္ေတာ့ အေတာ္ထူးျခားတယ္။ ခါတုိင္းဆုိရင္ ရပ္ကြက္သမ၀ါယမဆုိင္၊ ဟုိေကာ္မတီ၊ ဒီေကာ္မတီလူႀကီးေတြကုိ သဲသဲမဲမဲ႐ြဲ႕ၾကေပမဲ့ ဒီႏွစ္လံုး၀ မၾကားရေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီႏွစ္ သႀကၤန္သံခ်ပ္မ်ားအလုိအရ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏ ရပ္ကြက္သမ၀ါယမမ်ားသည္ အလြန္႔အလြန္ ေကာင္းမြန္ သြားၾကၿပီ။ ေကာ္မတီလူႀကီးမ်ားသည္လည္း အလြန္႐ုိးသားေျဖာင့္မတ္ ၍ သမာသမတ္႐ွိစြာနဲ႔ တာ၀န္ ထမ္း ေဆာင္ေနၾကၿပီ။ သႀကၤန္ငနဲမ်ားပင္ ေအာ္စရာ မ႐ွိေတာ့ေလာက္ေအာင္ ေကာင္းမြန္ သြားၾကၿပီ လုိ႔ ယူဆစရာ ျဖစ္တယ္။

သံခ်ပ္အဖဲြ႕မ်ားရဲ႕ အဓိကပစ္မွတ္ကေတာ့ မထသ ဘတ္စ္ကား၊ သေဘၤာသားၾကားကား၊ စာေပေလာက၊ ႐ုပ္႐ွင္ ေလာက၊ စတီရီယုိေတး၊ ဇာတ္သဘင္အဖဲြ႕မ်ားနဲ႔ ဇာတ္တူသား အျခားသႀကၤန္အဖဲြ႕တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ရာကုိ ဖိကုိင္ၾကရတာေပါ့။ သႀကၤန္သံခ်ပ္မ်ားဟာ ေခတ္တစ္ေခတ္ကုိ မွတ္တမ္း တင္ ၾကပါတယ္။ ဥပမာ အားျဖင့္ -
အက်ႌပါး နဲ႔ ဇာေဘာ္လီ၊ ေ႐ႊဖီကေတာ္ ျဖစ္မယ့္မိန္းမ (၀ံသာႏုေခတ္)
ဘီးက်ိဳးပါ့မယ္ မာစတာရဲ႕ ေယာေရာ႐ွိ ေယာေရာ႐ွိ (ဂ်ပန္ေခတ္)
ဟုိဟာေလးလည္း ဇိမ္ပဲ၊ ဒီဟာေလးလည္း ဇိမ္ပဲ (ဇိမ္ေခတ္) စသည္တုိ႔ဟာ သူ႔ေခတ္ရဲ႕ သ႐ုပ္ကုိ ထင္ဟပ္ ေစခဲ့သလုိ ဒီဘက္ေခတ္ေတြမွာလည္း သူ႔ေခတ္နဲ႔ သူ တာစားခဲ့ သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြ ႐ွိၾကပါတယ္။

ဒီႏွစ္မွာ ကၽြန္ေတာ္ အႀကိဳက္ဆံုး သံခ်ပ္အဖဲြ႕ရဲ႕ Theme ကေတာ့ " ဗုိလ္ေအာင္ဒင္ ျပန္လာၿပီပဲ " ျဖစ္ ပါတယ္။ အတိအက် မဟုတ္သည့္တုိင္ သူ႔သေဘာကေတာ့ -
ကမၻာတစ္လႊားမွာ ... ကြန္ပ်ဴတာေတြ
႐ုပ္ျမင္သံၾကားေတြ
လွ်ပ္စစ္ရထားေတြ
အကာသယာဥ္ေတြ ...
တုိးတက္ေနၿပီ
" ျမန္မာျပည္ မွာေတာ့ ဗုိလ္ေအာင္ဒင္က ျပန္လာတုန္းပဲ" တဲ့။

ဟုတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ ဒီဗုိလ္ေအာင္ဒင္ႀကီးကလည္း ထပ္တလဲလဲ ျပန္လာတုန္းပဲ။ ေနာက္မ်ား ေတာ့ မလာခဲ့ပါနဲ႔ ဗုိလ္ေအာင္ဒင္ရယ္၊ ေတာ္ေလာက္ၿပီထင္ပါတယ္။ (သႀကၤန္သံခ်ပ္မွာ ပါတယ္)
သႀကၤန္သံခ်ပ္ ကားေပၚမွာ ႐ုပ္ျပဟာသမ်ား အဓိက ေနာက္သြားတာကေတာ့ ဇာတ္သဘင္အဖဲြ႕မ်ားပါပဲ။ ခ်မ္းခ်မ္း တုိ႔၊ ဆန္းဆန္း တုိ႔၊ မုိးမုိး တုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဟုတ္ပါရဲ႕၊ သူတုိ႔ေျပာမွ ကၽြန္ေတာ္မ်ားလည္း သတိထားမိ တယ္။ ကၽြန္ေတာ္မ်ားရဲ႕ ဇာတ္အဖဲြ႕မင္းသားေတြဟာ ၾကာေလၾကာေလ ဆင္ယင္ထံုးဖဲြ႕မႈ၊ ပဲြၾကည့္လူထု နဲ႔ ဆက္ဆံမႈမွာ သ႐ုပ္ပ်က္ကုန္ၾကၿပီ။

" ႐ွင္ဖက္ဓဇက္၊ ဇာတ္မင္းသားဖ်က္ မိန္းမအရပ္ပ်က္လုိ႔ ဆုိရမလုိျဖစ္ ေနၿပီ။ ဒီမိန္းမေတြ ၀ုိင္းေျမွာက္ေပးတာနဲ႔ နကုိကမွ ေပါေပါေၾကာင္ေၾကာင္ႏုိင္တဲ့ သနားကမား ဇာတ္မင္းသားေလးေတြဟာ ဇာတ္မင္းသား ေကာင္းႀကီးေတြ ျဖစ္မလာေတာ့ဘဲ ေယာက္်ားလုိလုိ၊ မိန္းမလုိလုိ ခြက်က်အေကာင္ေတြ ျဖစ္ လာၾကတယ္။ ဘယ္မွာလဲ စိန္ကတံုးတုိ႔၊ ေအာင္ေမာင္ႀကီးတုိ႔လုိ ေယာက္်ားပီပီ ခန္႔သန္႔တဲ့ မင္းသား ေတြ။ စိန္ေအာင္မင္းတုိ႔၊ ေ႐ႊမန္းတင္ေမာင္တုိ႔ေခတ္အထိ ဇာတ္မင္းသား ဟာ ဇာတ္မင္းသားပီပီပဲ ႐ွိေသးတယ္။ စိန္ေအာင္မင္းႀကီးကလည္း သားမ်ား၊ သမီးမ်ားကုိ သူ႔ပညာအေမြ ေပးၿပီး စင္ေပၚ တင္ထားပါတယ္။ ႏုိင္ငံဂုဏ္ေဆာင္ အလကၤာေက်ာ္စြာ ေ႐ႊမန္းတင္ေမာင္ရဲ႕သားမ်ားက ဘာ ေၾကာင့္ ဖခင္ေျခရာ ကုိ မနင္းၾကတာလဲ။

ဇာတ္တူသားခ်င္း စားၾကတဲ့ေနရာမွာ ေနရာအရဆံုးကေတာ့ " ေမာင္ေၾကးမံု " ျဖစ္ပါတယ္။ ေမာင္ေၾကးမံု ဟာ သႀကၤန္အဖဲြ႕ ေခါင္းေဆာင္က တက္လာတဲ့ သႀကၤန္သံခ်ပ္သမား၊ စတီရီယုိေတးသမား၊ စတီရီယုိ ဇာတ္လမ္းေရး သမားျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္ေသာအခါက တံြေတးသိန္းတန္သီခ်င္းၾကားရတဲ့ ႐ြာလုိ႔ဆုိရင္ အလွဴ အိမ္ေတြ႕ရသလုိ ယေန႔႐ြာမ်ားနဲ႔ ေတာမက် ၿမိဳ႕မက်ေနရာမ်ားမွာ ေမာင္ေၾကးမံုရဲ႕ စတီရီယုိ ဇာတ္လမ္း မ်ား က၀ုန္း၀ုန္းဒုိင္းဒုိင္း ပစ္လုိက္ ခတ္လုိက္ အဟင့္ အ႐ြတ္ ရယ္လုိက္ ငုိလုိက္နဲ႔ လႊမ္းမုိး ေနပါတယ္။ အဲဒီ သနား စရာေကာင္းတဲ့ ေမာင္ေၾကးမံုခ်မ်ာမွာ သူ႔ေနာက္ဆက္ဆံခဲ့တဲ့ အဖဲြ႕မ်ားရဲ႕ ပစ္မွတ္ အျဖစ္ ႏွပ္ပစ္ခံေန ရတယ္။ သ႐ုပ္ပ်က္ေတး ဇာတ္လမ္းမ်ားကုိ ဖန္တီးသူ၊ ေငြ႐ွင္ေၾကး႐ွင္၏ ခါးပုိက္ေဆာင္လက္ကုိင္တုတ္ အျဖစ္ အပုပ္ခ်ခံေနရပါတယ္။ " ဓားျဖင့္ အသက္ေမြးသူသည္ ဓားျဖင့္ဆံုးရပါသည္" ဆုိသလုိေပါ့။ "He who lives by the sword shall perish by the sword" (သမာက်မ္းစာမွာ ပါတယ္။)

ဒီႏွစ္သႀကၤန္စာ အလုိအရ မုိးဦး ေကာင္းမည္၊ မုိးလယ္ မုိးေႏွာင္းေကာင္းမည္၊ စပါးကထြက္တုိးမည္လုိ႔ ဆုိ ထားေတာ့ အားရစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ သႀကၤန္စာဟာ အထူးအေရးႀကီးပါတယ္။ ျမန္မာ ေတာင္သူလယ္သမား ဦးႀကီး မ်ားရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ျမွင့္တင္ေရးလက္နက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာပဲဆုိဆုိ ေတာင္သူဦးႀကီး မ်ားကေတာ့ သႀကၤန္စာကုိ အားကုိးအားထားျပဳၾကဆဲ ျဖစ္ပါေသးတယ္။ ေတာင္သူဦးႀကီး မ်ားက သႀကၤန္စာကုိ နံရံမွာ တစ္ႏွစ္လံုးကပ္ၿပီး ၾကည့္ၾကတာ။ သူတုိ႔ရဲ႕ စိတ္အဟာရလည္းျဖစ္တယ္။ အမွန္တကယ္ ကေတာ့ ျမန္မာျပည္ မွာ ဒီေန႔ စာအုပ္စာတမ္းေတြ ထြက္သမွ်ဟာ ေတာင္သူ ဦးႀကီးမ်ား လက္ကုိ မေရာက္ပါဘူး။ ႏွေျမာဖုိ႔ေကာင္းပါတယ္။ စာေစာင္ေတြလည္း ဟုိစာေစာင္ ဒီစာေစာင္ နည္းတာ ေတြလား။ ဒါေတြေစ့ေအာင္ စစ္ေဆးရတာလည္း သက္သာတဲ့အလုပ္မဟုတ္ဘူး။ တုိင္းျပည္ မွာ ကမၻာမွာ ေန႔စဥ္ဘာျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာ သိဖုိ႔ ျပည္သူပုိင္သတင္းစာ ေျခာက္ေစာင္ ႐ွိေနတာ ပဲ လံုေလာက္ပါၿပီ။

ဂီတစတီရီယုိစတုိင္

လြန္ခဲ့တဲ့အပတ္က ေသာင္းေျပာင္းမွာ ျဖဴ (မုိင္ေပါင္းကုေဋ) သီ ေဆာင္းပါးက အေတာ္ဂယက္႐ုိက္သြား တယ္။ စၽတီရီယုိသီခ်င္းသည္ေတြဟာ ဒီလုိပဲ သူတုိ႔ကုိ စပ္စပ္ကေလးထိရင္ သိပ္နာၾကတယ္။ သူတုိ႔နဲ႔ မတည့္သူတကုိ ေကာင္းလုိ႔ ေကာင္းပါတယ္ေျပာရင္ မုဒိတာ မျဖစ္ႏုိင္ၾကဘူး။ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ဘာေတာ္လုိ႔လဲတဲ့။ (ဘာမွ မေတာ္ပါ။ ရင္းႏွီးလုိ႔လားတဲ့။ (ျမင္ပင္ မျမင္ဘူးပါ)။ အဘြားႀကီးပါတဲ့။ (သူဟာသူ အဘြားႀကီး ဘာျဖစ္ ရမွာလဲဟ)။ အလားတူေမးခြန္းမ်ားကုိ ထပ္တလဲလဲျဖစ္ေနရပါတယ္။

ျပည္သူ႔ခြင္သုိ႔ ၀င္လာသည့္ အႏုပညာသည္မ်ား (စာေပ၊ ဂီတ၊ ႐ုပ္႐ွင္၊ ဇာတ္ေတြ မဟုတ္ဘူး။ ေ႐ႊနဲ႔ဆက္ ၀ယ္ထားရတဲ့ စကၠဴသဘင္) အားလံုးသည္ ေ၀ဖန္ေရးအက္ဆစ္ အတုိ႔ခံၾကရမည္သာ ျဖစ္ေပသည္။ သူတုိ႔ သည္ ျပည္သူလူထုထံ ခ်ဥ္းကပ္၀င္ေရာက္လွ်င္ ျပည္သူ႔ေမတၱာကုိ ခံယူေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္ စြာ သူတုိ႔၏ အႏုပညာအေပၚတြင္ ထုိက္သင့္ေသာ ဆန္းစစ္ေ၀ဖန္မႈကုိ မလဲြမေသြ ခံယူၾကရမည္သာ။ ေကာင္းလွ်င္ ေကာင္းသည့္ အတုိင္းအတာအရ ခ်ီးက်ဴးျခင္း၊ ေ၀ဖန္ျခင္း ခံရမည္သာျဖစ္တယ္။ အေကာင္း ခ်ီးမြမ္းျခင္း ခံရသည့္အခါ ဘ၀င္ျမင့္မသြားေစရန္ လုိသကဲ့သုိ႔ ေ၀ဖန္ျခင္းခံရသည့္အခါလည္း မနာၾကည္းရန္၊ ေနာက္တြန္႔မသြားရန္ လုိေပတယ္။ မိမိတုိ႔၏ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္၊ အားနည္းခ်က္တုိ႔ကုိ ျပင္လ်က္ အသစ္တစ္ဖန္ သာမာန္ဟုန္ျဖင့္ ႀကိဳးစားၾကရန္လုိပါတယ္။
ကဲႏွစ္သစ္မွာ ဘာေလးေတြမ်ား သစ္လာဦးမွာလဲဆုိတာ ေစာင့္ၾကည့္ရင္း ႏွစ္သစ္ကူး ဆုေတာင္းပတၳနာ ပုိ႔သလုိက္ပါတယ္။

ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ၊ ေမ၊ ၁၉၈၁
ဆက္ရန္
.

No comments: