Sunday, November 6, 2011

ေမာင္ေသာ္က ၏ ညေနခင္းမ်ား, အပိုင္း (၁ဝ)

ယမကာညေနခင္း (၁၀)

ေသာ္။    ။ကဲ လာၾကဗ်ာ လာၾက၊ ခင္ဗ်ားတို႔လည္း ေပ်ာက္ခ်က္သားေကာင္းေနလုိက္ၾကတာ၊ ခုမွ ပဲ ေပၚ လာေတာ့တယ္။

ပင္စင္။    ။ေပ်ာက္ခ်က္သားေကာင္းဆို ခင္ဗ်ားလည္းသိသားနဲ႔၊ ညေန ၆ နာရီမထိုးမီ အိမ္အေရာက္ ျပန္ခဲ့ ရတဲ့ ရက္မ်ားမွာ ခင္ဗ်ားဆီ ဘယ္ေရာက္ႏုိင္ပါ့မလဲဗ်ာ။

အယ္။    ။က်ဳပ္တို႔ သတင္းစာသမား ညအလုပ္သမားေတြဆို ပိုခက္တာေပါ့ဗ်ာ။ ခါတုိင္း ညတစ္နာ ရီ ႏွစ္နာရီ ေလာက္မွ ေနာက္ဆံုးေဖာင္ပိတ္ၿပီး အိမ္ျပန္အိပ္ရတာ။ အိမ္မျပန္ရဘဲ တုိက္ မွာပဲ ညအိပ္ၿပီး အလုပ္ဆင္း ခဲ့ရသဗ်။

ေသာ္။    ။ခုေတာ့ အားလံုးေကာင္းသြားၿပီ၊ ေနာက္လည္းေကာင္းသြားမွာပါ။

ပင္။    ။ဒါထက္ ဆုိစမ္းပါဦးဗ်ာ။ ဟိုအပတ္က စကားေျပာျပတ္သြားတဲ့ မထသအေၾကာင္းက ေလး...။

ေသာ္။    ။မထသအေၾကာင္းကေလး မဟုတ္ဘူး။ အေၾကာင္းႀကီးဗ်။ မထသအေၾကာင္းေျပာရလွ်င္  ေတာ့ ေျပာမဆံုးေပါင္ ေတာသံုးေတာင္ပါပဲ။ "ဟုိတစ္ေလာရက္မ်ားဆီက ညေန ၆ နာရီ အိမ္ျပန္ၾကရေတာ့ ခရီးသည္ ေတြ ကားမွတ္တုိင္တုိင္းမွာ၊ ကားလုိင္းတိုင္းမွာ စုၿပံဳတုိးေဝွ႕ က်ိတ္က်ိတ္ခဲၿပီး ဘယ္ေလာက္ ေတာင္ ကသီလင္တ ႏုိင္ရတယ္။  ဘယ္ေလာက္ထိ ႐ူမေကာင္း ျမင္မေကာင္း ျဖစ္ရတယ္"ဆိုတာ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ၾကတယ္။

အယ္။    ။ဟုတ္ပါ့ဗ်ာ။ ခရီးသည္ေတြလည္း သနားစရာေကာင္း၊ ေမာ္ေတာ္ကားသမားေတြလည္း သနားစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ အလုအယက္ တိုးေဝွ႕စီးၾကပံုကေတာ့ မယံုႏုိင္စရာ ေပပဲ။

ေသာ္။    ။ပိုၿပီး မယံုႏုိင္စရာေကာင္းတာက အဲဒီျပႆနာႀကီးကို ဘယ္သူမွမရွင္းႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ထင္ေနတာ မထသႀကီးေတြက စြမ္းစြမ္းတမံ ေျဖရွင္းလုိက္ႏုိင္ခဲ့ယ္။ ကားေတြဟာ ဘယ္ ကဘယ္က မ်က္လွည့္ ျပလုိက္သလို ထြက္လာသလဲေတာ့ မသိဘူး။ ကားလုိင္းတုိင္း ကားဂိတ္တိုင္းမွာ ကားႀကီး ကားငယ္ ေတြ ဝင္လာေတာ့တယ္။ ဂိတ္တိုင္း မွတ္တိုင္းမွာ မိနစ္ပိုင္းမွ်သာျခားၿပီး ကားဝင္လာတယ္။ ကား ထြက္တယ္။ ခါတုိင္းေျခေထာက္ေသြး ေတာင့္ ဇက္ေၾကာေအာင့္သည္ထိ မေပၚလာတဲ့ကားကို ေမွ်ာ္ရတာ မ်ဳိးလည္း မရွိေတာ့ ဘူး။ အလုအယက္လည္း မတက္ရေတာ့ဘူး။ တြဲလဲခိုလည္း မစီးရေတာ့ဘူး။ သက္ ေတာင့္ သက္သာစီးရတယ္။

ပင္။    ။အံ့ၾသစရာေကာင္းလွခ်ည္လားဗ်ာ။ ခါတုိင္းေတာ့ ဒီကားေတြ ဘယ္သြားပုန္းေနၿပီး ခုမွ စုၿပံဳ ထြက္ လာႏုိင္ရသလဲ။

ေသာ္။    ။အဲဒါေျပာတာဗ်။ မထသႀကီးဟာ တကယ္လုပ္ႏုိင္တဲ့ အဖြဲ႕ႀကီးပါ။ တကယ္လုပ္လွ်င္ တကယ္ စြမ္းေဆာင္ ႏုိင္တဲ့ အဖြဲ႕ႀကီးပါ။ တကယ္လုပ္လွ်င္  တကယ္အားကိုးရပါတယ္။ မလုပ္ခ်င္ေသးလုိ႔ ၾကည့္ေန ေသးတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

အယ္။    ။မထသဆိုတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လုိင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရးႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႕ႀကီးဟာ ရန္ ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ရဲ႕ခရီးသည္ပို႔ေဆာင္ေရးကို အဓိကတာဝန္ယူ ထမ္းေဆာင္ေနရတဲ့အဖြဲ႕ ႀကီးျဖစ္တဲ့ အေလွ်ာက္ ၿမဳိ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးမွာ သူ႔အခန္းက႑ဟာ အလြန္အ ေရးပါတယ္။ သူ႔တာဝန္ကို စြမ္းစြမ္း တမံ ထမ္းရြက္ႏုိင္လွ်င္ေတာ့ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ရဲ႕ျပႆနာ ဟာ ထက္ဝက္ရွင္းသြားမွာပဲ ထင္တယ္။ Transport Workers ဆိုတဲ့ ပို႔ေဆာင္ေရး အလုပ္သမားဟာ အလြန္အင္အားႀကီးပါတယ္။

ေသာ္။    ။ဟုတ္ပါတယ္။ လူအင္အား ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အင္အားလည္း အျပည့္ပါပဲ။ ေငြေၾကးအင္ အား ဆိုတာေတာ့ မေျပာနဲ႔ေတာ့္။ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕မွာ ေရႊတိဂံုဘုရား ေဂါပကအဖြဲ႕ၿပီးလွ်င္ မထသဟာ ဘ႑ာေရး အေတာင့္ဆံုးလုိ႔ေတာင္ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။

ပင္။    ။ဟာ တယ္လည္း ေငြေၾကးေတာင့္တင္းတဲ့ အဖြဲ႕ႀကီးပါလား။ မီလ်ံနာမထသလုိ႔ေတာင္ ေခၚရမယ္ထင္တယ္။

ေသာ္။    ။ဟုတ္တယ္။ မထသအဖြဲ႕ေအာက္မွာ ေျပးဆြဲၾကတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအနက္ အစုိးရ ပုိင္ ကုန္းလမ္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအဖြဲ႕ဆိုတာ ရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီး ပုဂၢလိကပုိင္ လုိင္း ကားမ်ား ဆိုတာရွိတယ္။ ကားစီးေရနဲ႔ စာရင္းဇယားေတြေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာေတာ့ပါ ဘူး။ အဓိက ေျပာခ်င္ တာက အစုိးရကားေရာ အရပ္သားကားပါ ခရီးသြားျပည္သူေတြနဲ႔ ေန႔စဥ္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံေနၾကရတယ္။ အဲဒီျပည္သူနဲ႔ ထိေတြ႕ရာမွာ ဒီေလာက္ေကာင္း တဲ့ မထသဟာ ျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်ျခင္း ခံရေတာ့တာပဲ။

ပင္။    ။က်ဳပ္လည္း ပင္စင္ယူၿပီးလုိ႔ ဘတ္စ္ကားစီးမွ လူ႔ဘဝသိရေတာ့တယ္ဗ်ာ။ ခု ကလသဖ ေခၚေနတဲ့ ေနျပည္ေတာ္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအဖြဲ႕ကို က်ဳပ္တို႔ စတည္ေထာင္ကာစက ဒီလိုမဟုတ္ပါဘူးဗ်။ ကားသစ္ ဟီးႏိုးကားႀကီးေတြ၊ ထုိင္ခံုေတြကလည္း သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း၊ ဆိုဖာေတြန႔ဲ အံမယ္ မွန္ျပတင္းမွာ ကန္႔လန္႔ကာ ေတာင္ ပါလုိက္ေသး။ ယာဥ္ေမာင္းေတြ ကလည္း ေဆာင့္ေအာင့္မေမာင္းပါဘူး။ အလုအယက္ မေမာင္းပါဘူး။ ခရီးသည္ေတြရဲ႕ အသက္အႏၱရာယ္ကို အေလးထားၿပီး ညင္ညင္သာသာပဲ ေမာင္းပါတယ္။ လက္မွတ္ ေရာင္းေတြကလည္း မိန္းကေလးေတြဗ်။ ေခ်ာလည္းေခ်ာတယ္။ ယဥ္ေက်းကလည္း ယဥ္ေက်း ပါဘိသနဲ႔ ဟီးႏိုးမယ္လုိ႔ေတာင္ ေခၚၾကေသးတယ္။ ခု ဒီျမင္ကြင္းေတြ ဘယ္ ေပ်ာက္သြားၿပီလဲဗ်ာ။

ေသာ္။    ။က်ဳပ္လည္း မေျပာတတ္ေတာ့ဘူး။ ေခတ္ႀကီးေျပာင္းသြားလို႔ေနမွာေပါ့။ ခုေတာ့ ကား ေတြက မီးခိုးက တလူလူထြက္၊ ထုိင္ခံုေတြက သစ္သားထုိင္ခံုေတြ၊ ဒီဇယ္ဆီေပက်ံၿပီး ဒီဇယ္နဲ႔ မီးခုိးနံ႔ကလည္း မႊန္ေသး၊ တခ်ဳိ႕ကားေတြမ်ား ဆင္မလုိက္ ဝက္သတ္႐ံုက ဝက္ တင္တဲ့ ကားေလာက္မွ မသန္႔ရွင္းဘဲ လံုၿခံဳမႈမရွိဘဲ ခရီးသည္တင္ေနေသးတာကို က်ဳပ္ အ့ံၾသမိတယ္။ စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ကလည္း ခရီးသည္ေတြ အသက္ အႏၱရာယ္ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ဒါနဲ႔ေတာင္ လမ္းေပၚမွာေျပးဆြဲခြင့္ ေပးထားေသးတယ္။
အယ္။    ။ကားၾကမ္းျပင္က အေပါက္ကံၽြက်လို႔ လူေသတာမ်ဳိးေတာင္ ျဖစ္ခဲ့ေသးတာပဲဗ်ာ။ ဒီကား ေတြကို ႏုိင္ႏုိင္နင္းနင္း ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္ဖုိ႔ဆိုတာ မလြယ္ေတာ့လည္း ကားစုတ္ကိုပဲ ေျပး ဆိုေနရတာေပါ့။

ေသာ္။    ။အေၾကာင္းအခ်က္ေတြကေတာ့ ေပါင္းစံုေပါ့ဗ်ာ။ စက္ပိုင္းျပဳျပင္တာေရာ၊ ကိုယ္ထည္ပိုင္း သန္႔ရွင္းေရးမလုပ္တာေရာ၊ ကားေမာင္းၾကမ္းတာေရာ၊ လမ္းမေကာင္းတာေရာ၊ ေမာင္း သူ ေရာင္းသူ တုိ႔ တြက္ေၾကး ကုိက္ေအာင္ လူေတြကို မဆံ့မျဖဲ ငါးပိငါးခ်ဥ္သိပ္ တင္တာ ေတြေၾကာင့္ ကားေတြမ႐ႈမလွ မပ်က္စီး သင့္ဘဲ ပ်က္စီးၾကရတယ္။

ပင္။    ။ပုဂၢလိက ကားေတြကေတာ့ဗ်ာ။ ဒုတိယကမာၻစစ္တြင္းက အၾကြင္းအက်န္ေတြပါ။ ယာဥ္  ပိုင္ရွင္ လက္ထဲမွာ ခုထက္တိ ေတာ္ေတာ္ေလး သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ေျပးဆြဲဆဲပါပဲလား။

ေသာ္။    ။အဲဒီမာ အစိုးရပိုင္နဲ႔ ပုဂၢလိကပိုင္ ကြာတာေပါ့ဗ်ာ။ အစုိးရကား ႏုိင္ငံပိုင္ကားက်ေတာ့ လူ ေတြက သူ႔ဟာမမွတ္ဘဲ၊ ႐ိုရိုေသေသမကိုင္ဘဲ ထင္သလိုလုပ္တယ္။ ပစ္ထားတယ္။ ပိုင္ ရွင္ကေတာ့ သူ႔ကားဟာ သူ႔ကိုထမင္းေကၽြးေနတဲ့ ကားမုိ႔ ဂ႐ုတစုိက္ျပဳျပင္တယ္။ သပ္ ရပ္ေအာင္လုပ္တယ္။ ဒီမွာ ကြာ သြားတာပါ။ သမဝါယမက သံုးမရလို႔ ေလလံပစ္လိုက္တဲ့ ခရီးသည္တင္ကားႀကီးေတြ ပုဂၢလိကလက္ထဲမွာ ဘယ္လိုျပန္ထူထလာၿပီး ဘယ္ ေလာက္အသံုးခ်ေနတယ္။ ဘယ္မွ် လွပေနတယ္ဆိုတာက သက္ေသပါပဲ။ ဒီကားႀကီး ေတြဟာ အစိုးရကားသခ်ဳႋင္းက ျပန္ထလာတဲ့ ကားႀကီးေတြပါ။

ပင္။    ။ပုဂၢလိကပိုင္ လုိင္းကားေတြ ခုထိေျပးဆြဲေနႏုိင္ေသးတာဟာ မထသရဲ႕ေက်းဇူးနဲ႔မကင္း လို႔ ျဖစ္ မွာေပါ့။

ေသာ္။    ။စကားအျဖစ္ ကူညီတယ္ဆို႐ံုေလာက္သာပါ။ မထသဟာ လုိင္းကားေတြ ေျပးဆြဲလို႔ရတဲ့ ေငြအေပၚမွာ လုိင္းေၾကးေကာက္ယူတာကလြဲလုိ႔ ဘာမွထိထိေရာက္ေရာက္ ေဆာင္ရြက္ ေပးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ယာဥ္အပိုပစၥည္း၊ တာယာပစၥည္းတုိ႔ကို အခ်ိန္က်လွ်င္ ရေအာင္ ဘာမွတာဝန္မယူဘူး။ စက္ဆီေခ်ာဆီကို သက္ဆုိင္ရာက ထုတ္ယူရတယ္လုိ႔ေတာ့ သိရ တယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ္သံုးတဲ့ ကားသမား မ်ားလက္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မေရာက္ဘူး။ ကား သမားေတြက စက္ဆီ၊ ေခ်ာဆီ၊ ဘရိတ္ဆီ ေတြကို အျပင္ကေစ်းႀကီးေပး ဝယ္သံုးေနၾကရ တယ္။ သူတုိ႔အတြက္ ရသင့္တဲ့ခြဲတမ္း ဘယ္မွာ ေပ်ာက္သြားသလဲ မသိဘူး။ ဓာတ္ဆီ တစ္မ်ဳိးသာလွ်င္ ေခါက္ေရျပည့္လွ်င္ ရတယ္။ ဒါပဲ။

ပင္။    ။တျခားအက်ဳိးေက်းဇူးခံစားခြင့္တုိ႔၊ ဘာတုိ႔ မရွိဘူးလား။

ေသာ္။    ။မရွိပါဘူး၊ လူမႈဖူလံုေရး ထည့္ဝင္ထားလုိ႔ ေနမေကာင္းရင္ လူမႈဖူလံုေရးေဆးခန္းသြားႏုိင္ တယ္။ ေဆး႐ံုတက္ႏိုင္တယ္။ တစ္ႏွစ္မွာ လံုခ်ည္တစ္ထည္စီေလာက္ပဲ သူတို႔ရဲ႕ သက္ သာေခ်ာင္ခ်ိေရးအျဖစ္ ရတယ္။ ထိခုိက္ဒဏ္ရာရလွ်င္ ဘာေလ်ာ္ေၾကးမွမရႏုိင္ပါဘူး။ ေရွာင္တစ္ခင္ခြင့္ ဖ်ားနာခြင့္ဆိုတာလည္း မရွိပါဘူး။ တစ္ရက္အလုပ္မဆင္းလွ်င္ တစ္ ရက္ထမင္းငတ္ပဲ။ ခရီးသည္ဆီက ပိုင္ရွင္ဆီက တိုတဲ့ လွ်ဳိတ ဲ့ပိုက္ဆံနဲ႔ သူတုိ႔ဘဝကို ရပ္ တည္ေနၾကရတယ္။

အယ္။    ။အဲဒါေၾကာင့္ လက္မွတ္မဆုတ္တာတို႔၊ က်ပ္တန္ျပန္မအမ္းတာတုိ႔၊ ေလ်ာ့အမ္းတာတို႔ ျဖစ္ေနၾက တာေပါ့။

ပင္။    ။ကားဂိတ္ကို၊ ကားလုိင္းကိုလည္း ဘယ္သူက ႀကီးၾကပ္သလဲမသိပါဘူးဗ်ာ။ ေတာ္ၾကာေန မွ မဝင္ေသးဘူး။ ဂိတ္ပိတ္ၿပီး လုိင္းကားမဟုတ္။ ၾကားကားဆိုၿပီး ကားချပား ၃၀ ကေန တစ္က်ပ္ျဖစ္၊ ျပားငါးဆယ္က ႏွစ္က်ပ္၊ သံုးက်ပ္၊ ငါးက်ပ္၊ သူတို႔ပါးစပ္ထဲ ခံတြင္းေတြ႕သ ေလာက္ ေတာင္းၾက ေတာ့ တာပါပဲ။

အယ္။    ။မတန္တဆ ကားခေတာင္းတဲ့အျပင္ ဆက္ဆံေရးမွာလည္း မာေရေၾကာေရရွိေသး။ မုိက္ ႐ုိင္းသးတယ္ဗ်ာ။ ခရီးသည္ကို သူတုိ႔ ဟိန္းေဟာက္စရာ၊  ႀကိမ္းေမာင္းစရာ လက္ ေအာက္ငယ္သား ေတြလုိ႔မ်ား ထင္ေနသလား မသိဘူး။

ေသာ္။    ။ဒါတင္ပဲလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးဗ်။ ညေမာင္းတဲ့ၾကားကားဆိုတာေတြမွာ အံုနာရဲ႕ သားမ်ား၊ တူမ်ား၊ ညီမ်ားတက္ေမာင္း၊ တခ်ဳိ႕ကလည္း ယာဥ္ေမာင္းလုိင္စင္ေတာင္မရွိ၊
ထင္တုိင္းေမာင္း၊ စပယ္ယာကလည္း တရားဝင္လက္မွတ္ေရာင္းမဟုတ္ေတာ့ ခရီးသည္ ေတြမွာ အသက္ေဘးအႏၱရာယ္လည္းရွိတယ္။ ေငြေၾကးလည္း ညႇစ္တိုင္းခံရတယ္။ ဒါ ေတြကိုေတာ့ မထသႀကီးက ဘာမွမႀကီးၾကပ္ေတာ့ဘူး။ မထသဟာ ကားလုိင္းကို ေန ထြက္က ေနဝင္ဖ်ဳိးဖ်အထိသာ သူ႔ရဲ႕ ႀကီးၾကပ္ခ ရာခုိင္ႏႈန္း ကို အိတ္ထဲထည့္ၿပီး ဟုိက္ လပ္စ္၊ ပရက္စတိုယာဥ္ကိုယ္စီနဲ႔ အိမ္ျပန္အိပ္ၿပီနဲ႕တူပါရဲ႕ဗ်ာ။

ပန္၊ ၾသဂုတ္၊ ၁၉၈၈
ဆက္ရန္
.

No comments: