Friday, November 11, 2011

ေမာင္ေသာ္က ၏ ညေနခင္းမ်ား, အပိုင္း (၁၄)

ပင္စင္နာတစ္ဦး၏အာလူးမွတ္တမ္း (၄)

အာလူး ႏွင့္ ရွင္မီးအကၤ်ီ ဘက္မလိုက္ဆိုၿပီး
ရထားလမ္းတစ္ေလ်ာက္ ပ်ား … ပ်ား … ပ်ား

’’ ခင္ဗ်ားဟာကလည္း ဘယ္လိုလဲဗ်ာ… ပင္စင္နာရယ္လို႔’’
ရဲေဘာ္အၿငိမ္းစားတစ္ဦးက မေက်မနပ္ ပုစၦ ႏိၱလာသည္။

’’ေအးေလ အဲဒါ အမွန္ပဲဗ်၊ အခုမွ မွန္သြားတာ ျမန္မာပီပီသသ ေခၚခ်င္သပ ဆိုရင္ အၿငိမ္းစားလို႔ေခၚ၊ ပင္စင္စား ဆိုတာ ကျပားစကားႀကီးပဲ၊ အသံဖလွယ္ျခင္းနဲ႔ စကားလံုးေမြးစားမယ္ဆိုရင္ ေတာ့ ’ပင္စင္နာ’ (၀ါ) ပင္ရွင္နာ လို႔ေခၚ၊ အဲဒါလည္း တစ္နည္းအားျဖင့္ မွန္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စကားလံုးေတြ ေမြးစား ထားတာ အမ်ားႀကီးပါ၊ ဥပမာ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းစဥ္က ’အာလူး’ပဲ ဆိုၾကပါစို႔။ အဲဒါလည္း ျမန္မာစကားမွ မဟုတ္ဘဲ၊ ကုလားစကားလံုး ဟိႏၵဴစတန္နီ စစ္စစ္ႀကီးပဲ။ ျမန္မာက သူ႔အတုိင္း ’အာလူး’ ပဲ ေခၚပါတယ္။ ျမန္မာ မျပန္ေတာ့ပါဘူး။ အဲ…. အညာသားမ်ားက ထူးထူးျခားျခား ’အာလူးသီး’ တဲ့ဗ်။ အာလူးဆိုတဲ့ ဟိႏၵဴစတန္နီ စကား မွာ အသီးဆိုတဲ့ ျမန္မာစကား ထပ္ျဖည့္စြက္လိုက္ေသးတယ္။ အညာသားမ်ား အာလူး ဟာ ေျမမွာဥတဲ့ ဥလား၊ အပင္မွာသီးတဲ့ အသီး လားေတာင္ မသိရွာဘူးထင္ပါ့။ အာလူးဥ ဆိုရင္ေတာ့ မဆိုးပါဘူး။ ကန္စြန္းဥ လိုေပါ့ဗ်ာ။

’’ဟုတ္လာ၊ အာလူးဟာ ကုလားစကားစစ္စစ္ႀကီးဆိုတာ ခုမွပဲ က်ဳပ္သိေတာ့တယ္ဗ်ိဳ႕။ က်ဳပ္က ျမန္မာ စကားလံုး ေအာင့္ေမ့ေနတာ’’
    ’’အဲဒါေပါ့ဗ်ာ၊ က်ဳပ္တို႔မွာ ေခၚလို႔သာ ေခၚေနရတယ္။ ဘယ္ကလာတဲ့ ေ၀ါဟာရဇစ္ျမစ္ဆို တာ မသိတဲ့ စကားလံုး ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ၊ ပစၥည္းမရွိရင္ စကားလံုးမရွိဘူးဗ်။ က်ဳပ္တို႔မွာ အစက လံုး၀မရွိတဲ့ပစၥည္းေတြ ႏိုင္ငံျခားသား ေတြ ယူလာမွ ျမင္ဖူးလို႔သိ၊ သိလို႔သံုးစြဲတတ္လာၿပီးမွ စကားလံုးျဖစ္လာတာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ’’
    ’’ဥပမာ ေမာ္ေတာ္ကား၊ ေရဒီယို၊ ကက္ဆက္ ဆိုၾကပါစို႔….’’
    ’’ဒါေတြက ေနာက္မွ ေပၚတဲ့ ေရႊၾကာပင္ေတြပါ။ ဒါေတြလည္း သူ႔ေခတ္မွာ သူ႔အတိုင္း ေခၚလိုက္တာပဲ ေကာင္း ပါတယ္။ က်ဳပ္ေျပာတာက က်ဳပ္တို႔ ဘာသာနဲ႔ေခၚေနၾကရင္ က်ဳပ္တို႔စကား လံုး ထင္ေန ၾကတာေတြ ကို ေျပာတာပါ’’

    ’’ဟုတ္ပါရဲ႕ဗ်ာ၊ က်ဳပ္က ငယ္ငယ္က ခေလးေတြ၀တ္တဲ့ ရွင္မီး ကို ျမန္မာေတာင္ ေအာက္ ေမ့ေနတာ၊ အဲဒီ ေ၀ါဟာရဇစ္ျမစ္ ေတြကို သုေတသနလုပ္ဖို႔ ေကာင္းတယ္ဗ်ာ’’
    ’’ဒါက ဘာသာေဗဒပညာရွင္ေတြအလုပ္ပါဗ်ာ၊ က်ဳပ္တို႔အလုပ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ခင္ဗ်ား လာၿပီး ေ၀ါဟာရေတြ ေႏွာက္ေနတာနဲ႔ ဒီအပတ္ က်ဳပ္အာလူးေတာင္ ဘယ္နားက စႏႊာရမလဲ မသိ ေတာ့ဘူး။ သြားေပဦးေတာ့ ပင္စင္နာႀကီးေရ႕’’

မႏၱေလးမွ အျပန္
မႏၱေလးမွ ျပန္လာခဲ့ပါသည္။ အသြားခရီးတုန္းကမူ ခရီးမပင္ပန္းေစရန္ အတြက္ အထက္တန္းမွ လိုက္ပါ ခဲ့ေသာ္လည္း အျပန္ခရီးတြင္ ေငြေၾကးကလည္း ပါးၿပီမို႔ ရိုးရိုးတန္းမွ ရိုးရိုး ကေလးပင္ လုိက္ပါလာခဲ့သည္။ ေရွးယခင္တုန္းကမူ တတိယတန္းဟု ေခၚၾကသည္။ သာမန္တိုင္း သူျပည္သား လူဆင္းရဲမ်ား စီးခဲ့သည့္ အတန္းတည္း။ ၿဗိတိသွ်အစိုးရ၏ မီးရထားအာဏာပိုင္မ်ားက လူတန္းစားခြဲျခားထားသည့္ စနစ္အတိုင္း ျဖစ္သည္။ ဒုတိယတန္းဟူသည္မွာ ျဗရုိကရက္အရာရွိ မ်ား၊ ပထမတန္းဟူသည္မွာ ‘တြဲျဖဴၾကီး’ (၀ါ) မ်က္ႏွာျဖဴမ်ားသာ စီးရသည့္ လူတန္းစားခြဲျခားေရး ရထားစီစနစ္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးထဲမွ လူရည္တတ္ မ်ားသည္ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္၍ စက္ကင္း ကလပ္စ္ေခၚ ဒုတိ္ယတန္းတြဲစီးရလွ်င္ပင္ လူျဖစ္ရက်ိဳး နပ္ လွေပၿပီ။ ထိုစဥ္က ဒုတိယတန္းတြဲမွာ ယခု ရိုးရိိုးတန္းသာသာမွ် ရွိပါသည္။ ယခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ လြတ္လပ္ေသာ ႏိုင္ငံႀကီး သားမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီမို႔ ရိုးရိုးတန္းတြင္ ရိုးရိုးကုပ္ကုပ္ေလးပင္ အၿမိန္႔သား လိုက္ပါ ႏိုင္ၾကၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

ကြယ္လြန္သူ အိႏၵိယျပည္၏ လြတ္လပ္ေရးဖခင္ႀကီး မဟတၱဂႏၵီသည္ ေတာင္အာဖရိက တြင္ အေနာက္တိုင္း ၀တ္စံုကို ၀တ္လ်က္ ေရွ႕ေနလိုက္ေနစဥ္က ေတာင္အာဖရိက၏ လူျဖဴလူမည္း ခြဲသည့္စနစ္ (ယခု အပါ့တ္စိဒ္ Apartheid) အရ အထက္တန္းလက္မွတ္ ၀ယ္စီးပါလ်က္၊ ဥေရာပ ၀တ္စံုကို ၀တ္ထား ပါလ်က္ ႏွင့္ ရထားေပၚမွ အတင္းဆြဲခ်၊ ေမာင္းခ်ခံရရွာသည္။ ထိုအခ်ိန္မွ အစျပဳကာ ဂႏၵီသည္ သူ တစ္ခ်ိန္ က တန္ဖိုးထားခဲ့သည့္ အေနာက္တိုင္း၀တ္စံုကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ ေတာ့သည္။ သူသည္ အိႏိၵိယျပည္ လြတ္လပ္ေရး ဗိသုကာႀကီး၊ လူထု၏ ၾကည္ညိဳေလးစားခံရေသာ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးျဖစ္လာသည့္အခါ ၿဗိတ္ိသွ်၊ အိႏိၵိယ၌ ခရီးသြားလွ်င္ တတိယတနး္တြဲ၌သာလွ်င္ စီးေတာ့သည္။ တစ္ခါက ႏိုင္ငံျခား သတင္းေထာက္ တစ္ဦးက…
    ’’ခင္ဗ်ားဟာ ထင္ရွားတဲ့ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ႀကီး တစ္ဦးျဖစ္ပါလွ်က္နဲ႔ ဘာေၾကာင့္ တတိယ အတန္းမွာ စီးရ ပါသလဲ’’ ဟု ေမးရာ၊ ဂႏၵီက-
    ’’စတုတၳတန္းမရွိလို႔ေပါ့ဗ်ာ’’ ဟု ရိုးရုိးပင္ ေျဖလိုက္သည္။

    သို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ျမန္မာျပည္၌လည္း ကၽြန္ေခတ္တုန္းကလို ဆန္းဆန္းျပား ျပား အတန္း မရွိေတာ့ျခင္း ေၾကာင့္ ရိုးရိုးအတန္း၌ပင္ ရိုးသားစြာ လိုက္ပါလာခဲ့ပါသည္။
ထူးဆန္း သည္မွာ ရထားတြင္ စားေသာက္တြဲ မပါရွိပါ။ ေခတၱရပ္နားသည့္ ဘူတာမ်ားမွ ဒေရာေသာပါးႏွင့္ ထည့္ခ်င္ရာ ထည့္၊ အသိုးအပုပ္ေရာ အဆိုးအယုတ္စံုပါ ထည့္လ်က္ က်ီးကန္း ေတာင္းေမွာက္ ေရာင္း လိုက္သည့္ ထမင္းထုပ္မ်ားကိုသာ အားကိုးအားထားျပဳရပါသည္။ ရန္ကုန္- မႏၱေလးရထားလမ္း ဘူတာစဥ္ မ်ားသည္ ယခင္ကဆိုရင္ သူ႔ၿမိဳ႕ သူ႔ဘူတာ သူ႔အစာကို ဂုဏ္ယူစြာ ေရာင္းခ်ၾကသည္။

စားေသာက္သူမ်ားကလည္း ဘယ္ဘူတာေရာက္လွ်င္ အဲသည္အစာကို အမိ အရ စားၾကသည္။ ပဲခူးမွ စမူဆာ၊ ျပြန္တံဆာမွ ထမင္း၊ ေတာင္ငူမွ ဆံျပဳတ္၊ ပ်ဥ္မနားက ၾကက္ေၾကာ္၊ သာစည္က လက္ဖက္ရည္ ႏွင့္ ပလာတာ။ ကူမဲက ဒန္ေပါက္တို႔သည္ လွ်ာစြဲေအာင္ ေကာင္းၾကသည္။ ေရာင္းသူ စားသူ အားရေက်နပ္ ဂုဏ္ယူၾကသည္။ ယခုေတာ့မူ ဘယ္ဘူတာတြင္ ဘာမွ်မေကာင္းေတာ့။ က်ီးကန္း ေတာင္းေမွာက္ ေရာင္း၊ ဒျမ တိုက္သလို ပိုက္ဆံေတာင္းကာ ကူလီ ကူမာ လုပ္ထားသည့္ အထုပ္ကို ယုတ္မာစြာ တြဲေပၚ တင္ေပးလိုက္ၾကေတာ့သည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ မီးရထားေဘးၿမိဳ႕မ်ားမွ ဘူတာရံု ေစ်းသည္ အေတာ္မ်ားမ်ား အက်င့္ပ်က္ကုန္ၾကၿပီဟု ေယဘုယ် အားျဖင့္ ဆိုပါသည္။

က်န္တစ္ျပည္လံုးတြင္မူ ေနရာက်ဲက်ဲမွ ေနရာကြက္ၾကား အက်င့္စာရိတၱ ေကာင္းၾကေသးသည္ဟု ခန္႔မွန္း ရပါသည္။ ဟုတ္ကဲ့၊ ခန္႔မွန္းရပါသည္။ သို႔ကလုိ ခန္႔မွန္းရင္းႏွင့္ပင္ ရန္ကုန္ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ရန္ကုန္ ေရာက္၍ မႏၱေလးခရီးသြားေဆာင္းပါး ေရးသားၿပီးသည္တြင္ မႏၱေလးသားတစ္ဦးႏွင့္ ေတြ႕ရျပန္သည္။ သူက-
    ’’ဘယ္လိုလဲဆရာေသာ္ ရဲ႕ ခင္ဗ်ားက က်ဳပ္တို႔ေရႊမန္းကို ရွမ္းထမင္းနဲ႔ တည္းခိုခန္းၿမိဳ႕ေတာ္ လို႔ သေရာ္ သြားေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးကေကာဗ်ာ၊ ဘာၿမိဳ႕ေတာ္လဲ ကိုယ့္ဖာသာ ျပန္လို႔ ၾကည့္ပါဦး….’’ ဟု ေျပာ၏။ သူေျပာေတာ့မွ ကိုယ့္ျမိဳ႕ေတာ္ကို အဘယ္သို႔ ကင္ပြန္းတပ္ရပါမည္ နည္းဟု စဥ္းစား ၾကည့္မိသည္။ ဟုတ္ကၿပီး၊ တီးေဟာက္စ္ႏွင့္ ကက္ဆက္ေခြၿမိဳ႕ေတာ္….။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြ မႈိလိုေပါက္ေနသည္။ ၿမိဳ႕စြန္ပန္းျခံေထာင့္ တစ္ေန ရာ ၀ါးရံုပင္ ရိပ္တြင္ လက္တြန္းလွည္းသာသာ ဆိုင္ကေလးႏွင့္ ‘၀ါးရံုေတာ တီးေဟာက္စ္’ဟု ခပ္ တည္တည္ အမည္ တပ္ထားေသာ ဆိုင္ကေလးမ်ားမွသည္ ေဖာ္မီကာ စားပြဲခင္း၊ အဲယားကြန္ဒင္း ရွင္းမ်ားႏွင့္ ဆိုင္ႀကီး ကနားႀကီး အထိ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ခန္းေတြ ေပါလွသည္။ ‘ဒိုးျပာလာက်ိဳင္ က်ီႏိုးဂ်ပ္စတီး’ ဟု လည္ေခ်ာင္း ေၾကာ ထေအာင္ေအာ္သည့္ ညစ္စုတ္စုတ္ ကလယ္ကုလား စားပြဲ ထုိးေလးမ်ားလည္း ကြယ္ ေပ်ာက္ၿပီ။ သူတို႔ေနရာတြင္ ‘နံပါတ္ႏွစ္က ေကာ္ဖီအခ်ိဳ႕ေပါ့တစ္ခြက္’ဟု သာယာညင္းေပ်ာင္းစြာဆိုေသာ စားပြဲထိုး လံုမပ်ိဳ တို႔ လူစား၀င္လာၾကၿပီျဖစ္သည္။ မွန္ပါသည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တစ္ေခတ္ ေျပာင္းလဲ ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ သူ႔ေနာက္တြင္ တရုတ္လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ မ်ား လိုက္လာၾကသည္။ တို႔ျမန္မာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ မွာ မရွိသေလာက္ရွားသည္။ ယေန႔မူ ျမန္မာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ား သားနားစြာ ရွိလာၿပီ ျဖစ္သည္။ ထိပ္တန္းအက်ဆံုးကေတာ့ ပင္စင္နာမ်ားႏွင့္ ပင္လယ္ရပ္ျခားသား ပိုင္ဆိုင္ တို႔ျဖစ္သည္။

လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၏ ထည္၀ါမႈႏွင့္ အႏွစ္သာရသာလွ်င္ မဟုတ္ေသး။ ေရာင္းခ်သည့္ ပံုသ႑ာန္ပါ ေျပာင္းသြားပါသည္။ အညစ္အေၾကး အထပ္အထပါ စုတ္ျပတ္ျပတ္ ကုလားစားပြဲထိုး ေလးမ်ားေနရာတြင္ သနပ္ခါးပါးကြက္ၾကားေလးႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ားက စားပဲြထိုးေနၾကသည္မွာ အားရဖြယ္ေကာင္းလွသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔၏ ညီမငယ္၊ တူမငယ္မ်ားအတြက္ လုပ္ငန္းသစ္မ်ား ေပၚထြက္လာသည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ မ်ားမူ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပျပဳသည့္အခါတြင္ လုပ္ငန္းညီအစ္ ကိုျဖစ္သည့္ စားေသာက္ဆိုင္ မ်ားကလည္း ဤလမ္းေၾကာင္းကို ရဲ၀ံ့စြာ ဆက္လက္ ေလွ်ာက္ပါလာ ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္မ်ားသည္ လမ္းသစ္ထြင္သူမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း ေဟာ္တယ္ ဆိုင္မ်ားမွာမူ လမ္းေဟာင္းႀကီး ကို ျပန္ေလွ်ာက္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ေပမည္။ ကၽြန္ေတာ္အေတြးမ်ား သည္ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ သံုးဆယ္ကာလသို႔ ရုတ္ခ်ည္း ျပန္ေရာက္သြားသည္။

    ’’ေဟ့အကီ၊ နံပါတ္စံုးမွာ နင့္အီကိုလာတယ္’’
    တရုတ္တန္း ေဟာ္တယ္ႀကီးတစ္ခု၏ ေကာင္တာတစ္ခုမွ လွမ္းေအာ္လိုက္သည္၍ အကီ (ေခၚ) အၾကည္သည နံပါတ္ ၅ အခန္းတြင္းမွ ထြက္လာကာ နံပါတ္သံုးအခန္းတြင္း ၀င္လာသည္။ စြန္လည္ျပန္ မ်က္ႏွာေခ် တစ္ထုပ္လံုး နီးပါးမွ် လိမ္းထားလ်က္ ႏႈခမ္းကို ရဲပဒိုင္းလန္မွ် နီေရာင္ဆိုး ထားသည့္ အၾကည္ မွာ ေက်ာက္ေပါက္မာ သက္သက္ ႏွင့္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပံဳးလိုက္လွ်င္ ၁၄ ကရက္ေရႊမ်ား ၀င္းခနဲ လက္သြားသည္။ အၾကည္သည ကြာစိ၀ါးရင္းက ’’ဟင္…. အစ္ကို …. ဘယ္တုန္းကေရာက္ေနသလဲ’’ ဟု ေျပာေျပာ ဆိုဆို အေတာ္ထိုေနၿပီျဖစ္ေသာ သေကာင့္သား တစ္ဦး၏ ေပါင္ေပၚ ေစြ႕ခနဲ ထိုင္လိုက္၏။ ဒါေတြမွာ ေခတ္ေဟာင္း က တရုတ္ေဟာ္တယ္မ်ား၏ ရုပ္ပံု လႊာသာျဖစ္ပါသည္။ ယခုမူ ဤ လမ္းေဟာင္းကို စြန္႔ခြာခဲ့ၾကၿပီ ျဖစ္သည္။

ဂ်ပန္ျပည္မွ ေဂရွားေဟာက္စ္မ်ား၊ ဂ်ပန္ျပည္၏အလွတြင္ ေဂရွားမယ္မ်ားလည္း ပါသည္။ ေဂရွားူမယ္မွာ အေပ်ာ္မယ္ မဟုတ္ပါ။ ျပဳစုဧည့္ခံသည့္ ေနရာတြင္ စံယူရေသာ္လည္း လမ္းသစ္ကို ရွာလိုေသာ္ ေခတ္ေဟာင္းက လမ္းေၾကာင္းသို႔ ေနာ္ကတုန္႔မျပန္ဘဲ ေခတ္မီတိုးတက္သည့္ လမ္း ေၾကာင္းေပၚ၌ မွန္ကန္စြာ ေလွ်ာက္ၾကေစလိုသည္။

လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ႏွင့္ စားေသာက္ဆိုင္မ်ား အၿပိဳင္ဖြင့္ၾကသည့္နည္းတူ ဆူဆူညံညံႏွင့္ လွ်မ္းလွ်မ္း ေတာက္ အၿပိဳင္ဖြင့္ၾကသည့္ အသံသြင္းဌာနႏွင့္ ကက္ဆက္အေခြအငွာဆိုင္မ်ား ျဖစ္ သည္။ ေလာကတြင္ ကၽြန္ေတာ္အမုန္းဆံုးျဖစ္လ်က္ မည္သည့္အခါမွ် အိမ္နီးပါးခ်င္း မျဖစ္လိုသည့္ ဆိုင္ကိုညႊန္ျပပါဆိုလွ်င္ ပထမအမုန္းတီးဆံုးမွာ ဒန္ေပါက္ဆိုင္ျဖစ္လ်က္၊ ဒုတိယမွာ ကက္ဆက္ ေခြ သြင္း/ငွားဆိုင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္း။ လူ၏ အာရံုငါးပါးတြင္ သနားဖြယ္ရာအေကာင္းဆံုး၊ အကာ အကြယ္ အကင္းမဲ့ဆံုုးေသာ အာရံုႏွစ္ပါးမွာ ဂႏၶာရံုႏွာေခါင္းႏွင့္ ေသာတအာရံု နားတို႔သာလွ်င္ ျဖစ္ ၾကသည္။ အရသာမၾကိဳက္လွ်င္ လွ်ာကမစားဘဲ ေနလို႔ရသည္။ ျမင္ကြင္းမၾကည့္လုိလွ်င္ စကၡဳအာရံု မ်က္စိက ပိတ္ထားလို႔ရသည္။ မခံသာသည့္ အနံ႔ အသက္ႏွင့္ အသံဗလံတို႔မွာမူ ထြက္ေျပးရန္ တစ္ခုသာ ရွိေတာ့သည္။

    ဆာေလာင္မြတ္သိပ္သည့္အခါတြင္ ဒန္ေပါက္ထမင္းန႔ံရေသာ္ သြားရည္က်မိမည္ျဖစ္သည္။ စားေသာက္ၿပီးစီးသည့္ အန႔ံကိုပင္ မခံလိုေတာ့။ တစ္ေန႔လံုးမ်ား ရွဴေနရေသာ္ ေခါင္းကိုက္ခဲ လာ ေတာ့သည္။ အလားတူပင္ သီခ်င္းသံဟူသည္မွာ ငါးမိနစ္ ဆယ္မိနစ္ခန္႔သာလွ်င္ သာယာနာ ေပ်ာဖြယ္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မည္။ နာရီ၀က္ တစ္နာရီေက်ာ္တြင္ မခံသာေတာ့။ ေန႔တစ္၀က္ခန္႔ အသံကုန္ဖြင့္ထားမူ ရူးသြားႏိုင္ေလာက္သည္။ အသံႏွင့္ ညွဥ္းပမ္းႏွိပ္စက္ျခင္းမွာ အကယ္ပင္ ရူးသြားႏိုင္ေစသည္။ Decibel ဒယ္ဆီဘဲလ္သေဘာႏွင့္ အာရံုေၾကာထိခိုက္မူကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ျပသြားသည့္ Impress file ရုပ္ရွင္ကားတြင္ ျပသြားသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ကက္ဆက္အေခြသြင္း /ငွားဆိုင္ သံုးရာေက်ာ္ရွိသည္။ မၾကာမီတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန လူအမ်ား ရူးသြားေသာ္ အရူးၿမိဳ႕ေတာ္ ဟု ေခၚဖြယ္ရာ အေၾကာင္းပင္ ရွိေန ပါသည္။

ဘက္မလုိက္ ဆိုၿပီး ဘက္လုိက္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားအေၾကာင္းႏွင့္ ပ်ားအေၾကာင္းမွာ ေမာင္သစ္ ႏွင့္ ထြန္းသစ္ တို႔ လက္ဦးသြားၿပီမို႔ ေရးခြင့္မၾကံဳေတာ့ပါ။

ေသာင္းေျပာင္းေထြလာရယ္စရာ၊ ႏို၀င္ဘာ ၁၉၇၉

ဆက္ရန္
.

No comments: