Friday, November 11, 2011

စာေရးဆရာ ကိုေအာင္ဆန္း, အပိုင္း (၄၆)

ယုံႀကည္အားထား

ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ကိုလိုနီေခတ္ မ်ိဳးခ်စ္စာဆိုမ်ားျဖစ္ေသာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၊ ဦးဖိုးက်ား၊ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳ တို႕၏ စာမ်ားႏွင့္ႀကီးျပင္းခဲ့ရ သူျဖစ္သည္။ ေခတ္ျပိဳင္လည္းျဖစ္၏။ ယင္းတို႕ကို ႀကည္ညိဳေလးစားသူ လည္း ျဖစ္၏။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳထက္ ၂၂ႏွစ္ငယ္သည္။ သို႕ေသာ္ ဆရာခ်ိဳသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ေလး စားသည္။ ခ်စ္ခင္ သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အစိုးရအဖြဲ႕တြင္လည္း ျပန္ႀကားေရး၀န္ႀကီးျဖစ္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ သည္ အမ်ိဳးသားေရး ႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ဆရာခ်ိဳ၏ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို ယုံႀကည္သည္။ အားထားသည္။ ပင္လုံ စာခ်ဳပ္ အျပီး ၁၉၄၇ခ၊ မတ္လတြင္ ပခုကၠဴခရိုင္၊ ထီးလင္းျမိဳ႕၌ ခ်င္းဗမာခ်စ္ ႀကည္ေရး အထိမ္းအမွတ္ ေက်ာက္တိုင္ ဖြင့္ပဲြအခမ္းအနားရိွသည္။ ယင္းအခမ္းအနားသို႕ တက္ေရာက္ရန္ ဆရာခ်ိဳ အား သူ႕ကိုယ္စားေစလႊတ္ ခဲ့သည္။ ထို႕ျပင္ ၁၉၄၆၊ ဇူလိုင္လ ၁၁ရက္ေန႕ တြင္ထုတ္ေ၀ေသာ ဒီးဒုတ္ဂ်ာနယ္ ႏွစ္ပတ္လည္စာေစာင္၌လည္း ဤသို႕ေရးသားေပးပို႕ခဲ့ေလ သည္။

"ဒီးဒုတ္ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ဦးဘခ်ိဳမွာ ၀ါရင့္ေသာ ၀ံသာႏုတစ္ဦး ျဖစ္ေပသည္။ ထိုမွ်မက သူ၏အယူအဆထင္ျမင္ခ်က္မ်ားကို သေဘာမတူသူမ်ား ရိွပင္ရိွလင့္ကစားသူ႕ ကို အာဏာလု၊ သို႕မဟုတ္ ၀မ္းစာလု၊ သို႕မဟုတ္ ရာထူးလု ၀ံသာႏု ဟု မည္သူမွ်မစြပ္စြဲႏိုင္ေပ။"

ရင္းရင္းႏွီးႏွီး

"ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာဦးဘခ်ိဳႏွင့္ (၁၉၃၆) ေက်ာင္းသားသပိတ္ႏွစ္ေလာက္က ေကာင္းစြာ သိကၽြမ္းခဲ့ရာ သူ၏ဥာဏ္ရည္ ဖန္ရည္ႏွင့္တကြ စိတ္ထားကို ေကာင္းစြာ သိခဲ့ရပါသည္။ ကၽြန္တာ္တို႕ႏွင့္ ဆရာဦးဘခ်ိဳ ယခုဖဆပလေခတ္တြင္မွ ႏိုင္ငံေရးအားျဖင့္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေပါင္းလာ ခဲ့ႀကရေသာ္လည္း ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ေလာက္တုန္းကပင္စ၍ အေရးရိွလွ်င္ ရိွသလို ဆရာဦးဘခ်ိဳ၏ ထိေရာက္ေသာ အကူအညီ မ်ား ရခဲ့ ေပသည္။"

ဂ်ပန္ေခတ္ မတိုင္မီ ဥေရာပစစ္ႀကီးျဖစ္ပြားလ်က္ရိွစဥ္ ကၽြန္ေတာ္ တရုတ္ျပည္ အမြိဳင္ျမိဳ႕သို႕ ထြက္ ခြာရန္ စီစဥ္ႀကစဥ္က ဆရာဦးဘခ်ိဳထံမွ အေရးႀကီးေသာ တရုတ္လူႀကီးအခ်ိဳ႕၏ လိပ္စာမ်ား ရရိွခဲ့ ေပသည္။ သို႕ေသာ္ ၎အဆက္မ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရန္ ႀကိဳးစားေနခိုက္ ျမန္မာျပည္မွ က်န္ရဲေဘာ္ မ်ား၏ ညႊန္ႀကားခ်က္ အရ ဂ်ပန္ကလာေခၚသျဖင့္ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ဂ်ပန္ႏွင့္ စခန္းသြား ေရး အလုပ္ ျဖစ္ေျမာက္သြား ေတာ့သည္။

ထို႕ေနာက္ ဂ်ပန္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာျပည္သို႕ ၀င္ေရာက္လာျပီးေနာက္ဆရာဦးဘခ်ိဳကို ေရႊဘိုအနီးဆိပ္ ခြန္ရြာတြင္ သြားေရာက္ေတြ႕ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕လည္း ဆရာ့ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ဂ်ပန္ေဘးမွ ကူညီ ခဲ့ႀကသည္။ သူ႕ထံမွ တရုတ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးကိစၥမ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ရဲေဘာ္မ်ား အေတာ္ပင္ အကူအညီရခဲ့သည္။

ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳသည္ လူေပါင္းလူသင္းအားနာတတ္၍ အခ်ိဳ႕၀ါဒသေဘာမ်ားတြင္ (ဥပမာ-အင္းအိုင္၊ မႏၱရား လိုက္စားျခင္း) ကၽြန္ေတာ္တို႕ လူငယ္ပိုင္းကသေဘာမတူႏိုင္ေသာ္လည္း ဆရာႀကီး ဦးဘခ်ိဳ သည္ အေခ်ာင္သမား လည္း မဟုတ္၊ သာယာစီးလည္းမဟုတ္၊ ေစ့စပ္ေရးသမားလည္းမဟုတ္၊ မေဖာက္မျပန္ ခဲ့ေသာ ေရမေရာသည့္ ၀ံသာႏုတစ္ဦးျဖစ္ေႀကာင္း။
၀ံသာႏု လက္ေဟာင္းႀကီး ဦးဘခ်ိဳဦးစီး ထုတ္ေ၀ေသာ ၀ံသာႏုဒီးဒုတ္ဂ်ာနယ္သည္ ေခတ္အလုိက္ သေဘာတရား တြင္ တိုးတက္ေသာ ျမန္မာျပည္၏ လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ ေကာင္းစားေရးတို႕အတြက္ ဆတက္ ထမ္းပိုး သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါေစဟု ဆုမြန္ေတာင္းလိုက္ပါသည္။

စာေပႏွင့္ မကင္းကြာ

ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ေလ့လာ၍ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေရးသားထားေလ သည္။ ဆရာခ်ိဳ ၏ စရိုက္လကၡဏာမ်ားေပၚလြင္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ စာေရးေကာင္းသူျဖစ္၏။ တိုတိုႏွင့္ လိုရင္း ေရာက္ေအာင္ ေရးသားႏိုင္သည္။ စြဲမက္ဖြယ္ေကာင္းသည္။ အသက္ ၁၅ႏွစ္အ ရြယ္ ကိုးတန္း ေက်ာင္းသား ဘ၀မွစ၍ အသက္၃၂ႏွစ္အရြယ္ လုပ္ႀကံခံရသည့္ အခ်ိန္အထိ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လုံး စာေပ ႏွင့္ မကင္းကြာခဲ့ေပ။ သူ၀ါသနာပါ ျမတ္ႏိုးလွေသာ စာေပအလုပ္ႏွင့္ အျမဲတမ္းလိုပင္ တစ္ဆက္ တစ္စပ္ တည္း ရိွခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံေရးသက္တမ္းႏွင့္ စာေပသက္တမ္း အတူတူေလာက္ပင္ျဖစ္၏။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ သည္ စာေပေရးသားရာတြင္ ထူးခၽြန္သကဲ့သို႕ အယ္ဒီတာ လုပ္ရာတြင္လည္း ထက္ျမက္သူျဖစ္၏။ မွန္၏။ သူအိုးေ၀မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာလုပ္စဥ္က ျမန္မာႏိုင္ငံ ႏိုင္ငံေရးေလာကကို ကိုင္လႈပ္ ခဲ့ သည္မဟုတ္ပါေလာ။ သူသည္ စာေပကိုကိုင္ညြတ္သည္။ တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးရလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးမွ အနားယူကာ စာေပေရးသား၍ ေအးေအးလူလူ ေနထိုင္မည္ဟု ဆုံးျဖတ္ထားေလသည္။ ဆရာခ်ိဳ ကလည္း ထိုနည္းအတူပင္ျဖစ္၏။ သို႕ေသာ္ ႏွစ္ဦးစလုံး  ေမွ်ာ္လင့္သည္တို႕မျဖစ္ရဘဲ မေမွ်ာ္လင့္ သည္ တို႕ျဖစ္ခဲ့ရသည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ပညာေရးအျမင္

ႏွစ္ဆယ္ရာစု ကို ပညာရွင္အမ်ားက " ပညာေခတ ္" "သတင္းႏွင့္ နည္းပညာေခတ္" စသည္ျဖင့္ အမည္ေပး သတ္မွတ္ႀကသည္။ ပညာကအရာအားလုံးထက္ ေရွ႕တန္းေရာက္လာသည့္ သေဘာ။ သို႕ျဖင့္ ပညာေရး ႏွင့္  ပတ္သက္ေသာ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ား၊ သင္ႀကားမႈ သင္ယူမႈနည္းနာမ်ား စသည္ တို႕မွာလည္း က်ယ္ျပန္႕နက္ရိႈင္းလာေတာ့သည္။ အစဥ္အလာအဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ား နည္းနာမ်ားႏွင့္ မလုံေလာက္ ေတာ့ေပ။

ေက်ာင္းသင္ သင္ရိုးစာအုပ္ထဲတြင္ ပါ၀င္ေသာ စာသားမ်ားကို ျမင္ဖူးႀကားဖူးရုံမွ် ႀကက္တူေရြး ႏႈတ္တိုက္ ရျခင္းမ်ိဳး တို႕ကို ပညာဟုမသတ္မွတ္၊ "သညာ"ဟုသာ သတ္မွတ္ႀကသည္။ သိျမင္တတ္ ေျမာက္ျခင္း၊ ကၽြမ္းက်င္ျခင္း၊ ဆင္ျခင္းခံစားႏိုင္ျခင္းတို႕ကို ပညာ၏ အဆင့္ဆင့္ေသာ သင္ႀကားသင္ ယူနည္းနာ အစီအစဥ္ မ်ားထဲ ထည့္သြင္းသတ္မွတ္လာႀကသည္။
မ်ားမႀကာေသာ ကာလကပင္လူ၏ ဥာဏ္စြမ္းရည္ကိုလည္း I.Q အျပင္ E.I ႏွင့္ S.I. (Intelligence Quality အျပင္ Emotiona l Intelligence and Social Intelligence) တို႕ကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစား ၍ တန္ဖိုးထားသတ္မွတ္ လာႀကသည္။

စိတ္ခံစားမႈ ဥာဏ္ရည္မ်ား လူ႕အဖြဲ႕အစည္းဆိုင္ရာ ဥာဏ္ရည္အထိ ထည့္သြင္းသတ္မွတ္လာ ျခင္းပင္။ အသိပညာ (Knowledge) မွအျမင့္ဆုံးဥာဏ္ပညာ (wisdom)အထိ ေျပာဆုိလာျခင္းဟု နားလည္ ရပါသည္။

ပညာသင္ယူေရးတြင္လည္း မ်ဥ္းတန္းသေဘာ စဥ္းစားနည္း (Linear Thinking) မွအဆင့္တက္၍ ျဖန္႕ထြက္ေတြးျခင္း (Lateral Thinking)၊ ပိုင္းျခားေ၀ဖန္ ဆန္းစစ္ေတြးျခင္း (Critical Thinking) အထိ နက္ရိႈင္းက်ယ္ျပန္႕လာေပသည္။ နည္းပညာ တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈ အလြန္ျမန္ဆန္ေသာ ယေန႕ကာလတြင္ စဥ္ဆက္ မျပတ္ ပညာ ဆည္းပူးေရး မွာလည္း အေရးပါလာေပသည္။ ပုခတ္တြင္း မွသည္ သခ်ိၤင္း အုတ္ဂူ အတြင္းအထိ စဥ္ဆက္မျပတ္ ပညာဆည္းပူးေရးဟု ေျပာဆိုႀကသည္။

ယေန႕ေခတ္ကာလ ပညာေရးအဓိပၸါယ္ အေကာက္အယူမ်ားအေႀကာင္း အေျပာမ်ား အရးမ်ားလာ ေသာအခါ ဖတ္ဖူးခဲ့ေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို သတိရလာမိသည္။ ထိုစာအုပ္မွာ "၁၉၅၁" အကုန္ေလာက္က "ဗိုလ္သိမ္းေဆြ"တာ၀န္ယူထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ "ဗိုလ္ခ်ုပ္ေအာင္ဆန္း အတၳဳပၸတၱိ" ျဖစ္ ပါသည္။

ယင္းစာအုပ္တြင္ အခန္းေပါင္း ၄၀ေက်ာ္၊ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏ နိဒါန္း၊ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ သခင္ႏုမွတ္ခ်က္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကေတာ္ ေဒၚခင္ႀကည္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ႏွင့္ထုတ္ေ၀သူ ဗိုလ္သိမ္းေဆြ၏ အစီရင္ခံစာ... စသည္အားျဖင့္ ပါ၀င္ပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ကိုယ္တိုင္ေရးအတၱဳပၸတၱိကို အခန္း ၁မွ တစ္ပါး က်န္အခန္းမ်ားကို အဂၤလိပ္လိုေရးခဲ့ပ ါသည္။ သို႕ေသာ္ျပီးဆုံးေအာင္မေရးခဲ့ရပါ။ အခန္း၁ကို ဗမာဘာသာ ျဖင့္ "ဇာတိ"ႏွင့္ "ေက်ာင္းသားဘ၀"ဟု ႏွစ္ပိုင္းခြဲေရးခဲ့ပါသည္။

 အခန္း၃မွ စ၍က်န္အခန္းမ်ားကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္အနီးကပ္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးေနခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ၀ိုင္း၀န္း ေရးသား ခဲ့ႀကပ ါသည္။
ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ေရးသားေသာအခန္း ၁မွ ေခါင္းစဥ္ငယ္ "ေက်ာင္းသားဘ၀"တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ပညာေရး ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သေဘာထားအျမင္မ်ား ပါရိွပါသည္။ ေရးသားခဲ့ေသာ ကာလမွာ ဂ်ပန္ေခတ္ ဗမာ့တပ္မေတာ္စစ္၀န္ႀကီးႏွင့္ စစ္ေသနာပတိဘ၀က ျဖစ္ပါ သည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ေက်ာ္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ၏ ကိုယ္ပိုင္အျမင္ အယူအဆမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အံ့ႀသဖြယ္၊ ေလးစားဖြယ္၊ အတုယူဖြယ္ ေကာင္း လွေသာေႀကာင့္ မူရင္းအတိုင္း ကူးယူေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

"ပညာဆိုသည္မွာ စာအုပ္စာတမ္းဖတ္ ၍ စာသိမႈကို ပညာဟုမဆိုေပ။ ပညာသည္"အတိုင္းအဆ မထင္" အလြန္ က်ယ္ေျပာ နက္နဲလွေပသည္။ ကမၻာရိွ စာအုပ္အားလုံးပင္လွ်င္ ပညာအားလုံးကို ေလာကျပင္က်ယ္တည္းဟူေသာ ေက်ာင္းႀကီး၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႕သည္ ပုခက္တြင္းမွသည္ ေျမႀကီးထဲသို႕ ေရာက္သည္ အထိ ပညာသင္သားမ်ား ျဖစ္ေနႀကေစသည္။ ထို႕ေႀကာင့္ ပညာသင္ႀကားမႈသည္ အမွန္စင္စစ္ အားျဖင့္ သူ၏တစ္သက္ပန္တြင္ ကုန္ဆုံးသည္ဟု မဆို ႏိုင္ေပ။"

ပညာသည္ စာအုပ္ထဲက အေႀကာင္းအရာမွ်သာမဟုတ္။ ေလာကျပင္က်ယ္ထဲတြင္လည္း သင္ယူ ႏိုင္ပုံ၊ တစ္သက္တာလုံး သင္ႀကားဆည္းပူးေနရမည္ ျဖစ္သည္ကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ လမ္းညႊန္ခဲ့ေပ သည္။
တစ္ဖန္ ဆက္၍ "ပညာတက္"ဟူသည္ အဘယ္သို႕သင္ယူဆည္းပူးသည္၊ အဘယ္သို႕ အသုံးခ် သည္ကို.....
"ပညာတတ္သူသည္ ေလာကရိွအရာရာကို အခြင့္အလမ္းအလိုက္ ဆင္ျခင္းသုံးသပ္ႏိုင္စြမ္းေသာ ဥာဏ္အားကိုလည္းေကာင္း မိမိဥာဏ္အျမင္အရ စိတ္ေနစိတ္ထား စိတ္ဓာတ္ို႕ကို၎ (Emotion of the education) ျပဳျပင္ျပဳစု စီမံထားခဲ့သူသာလွ်င္ ျဖစ္သည္။ "ဘီေအပင္ ေအာင္ေစကာမူ ပညာ ဆိုေသာ သဘာ၀ အဓိပၸာယ္ကို ေကာင္းစြာသုံးသပ္ ထားျခင္း မရိွခဲ့ေသာ္ တကယ္အရာမေရာက္ အသုံးမ၀င္ ႏိုင္ေပ"ဟုဖြင့္ဟခဲ့သည္။"

"ပညာသည္ စာအုပ္မ်ားထဲ၌သာ ရိွသည္မဟုတ္။ စာအုပ္မ်ားကိုေက်ာ္၍ ျမင္စြမ္းႏိုင္ျခင္းကို ေဆာင္ႏိုင္ရေပမည္။ ပညာသည္လူ၏ေနာက္ကိုသာ ျပဳျပင္တိုးခ်ဲ႕ရုံသာမဟုတ္။ လူ၏စိတ္ေနစိတ္ ထား အယူအဆ မ်ားကိုလည္း တိုးတက္ေစရမည္။"
ထိုစဥ္ကပင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က Intelligence Quality, Emotional Intelligence and Social Intelligence တို႕ကို ထုတ္ေဖာ္ေရးသားခဲ့ျပီး ျဖစ္သည္။
ပညာသင္ယူရာတြင္ အသိသာမက လက္ေတြ႕ႏွင့္ ေပါင္းစပ္၍ တိုးခ်ဲ႕ရန္၊ လူ႕ေလာက လူ႕အဖြဲ႕ အစည္းအေႀကာင္း သိရုံမွ်မက ပိုမိုသာလြန္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ဖန္တီးရန္ အသိပညာ၏ သေဘာႏွင့္ ပညာတတ္ ၏ သရုပ္ကို အတိအလင္း ျမြတ္ဟခဲ့ေပသည္။

"ရာဇ၀င္ သိရုံသာမဟုတ္၊ ရာဇ၀င္ကို ဖန္တီးႏိုင္ေစရမည္။ ေလာဓာတ္ပညာကို သိရုံသာမဟုတ္၊ ေလာကဓာတ္ ပညာကို တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ေစရမည္။ ပထမပညာကို သိရုံသာမဟုတ္၊ ေျမသစ္၊ ေရသစ္၊ ေတာေတာင္ တို႕ကို ရွာေဖြစုံစမ္းႏိုင္စြမ္း ရိွေစရမည္။ ေလာကအေႀကာင္းကို နားလည္ေစရုံသာမ ဟုတ္၊ သည္ထက္ ေကာင္းေသာ ေလာကကိုဖန္ဆင္းႏိုင္ေစရမည္။ ဤကား ပညာ၏သရုပ္ အက်ဥ္း မွ် ပင္တည္း။"

စစ္မွန္ေသာ ပညာတတ္တို႕က စာသိ၊ သညာသိမွ ထိုးထြင္းဥာဏ္အျမင္ျဖင့္ ပညာကို တိုးျမႇင့္ရန္၊ က်ဥ္းက်ဥ္း ေျမာင္းေျမာင္း မဟုတ္ဘဲ ေလာကအားလုံး သေဘာေဆာင္၍ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း အတြက္ အထိ အသုံး ၀င္ျပီး ပိုေကာင္းေသာ ေလာကဖန္တီးရန္ အထိလႈံ႕ေဆာ္ခဲ့ေပသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ ၆၀ေက်ာ္က ပညာေရးအေပၚျမင္သည့္ အျမင္၊ ထားသည့္သေဘာထား မ်ားကားယခုကာလ သေဘာထားမ်ား အျမင္မ်ားႏွင့္ မည္မွ်တိုက္ဆိုင္ညီညြတ္ သည္ကိုခ်ိန္ထိုး၍ စဥ္စား ဆင္ျခင္ သင့္လွေပ သည္တကား။

"ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက လြတ္လပ္ေရးရျပီးလို႕ တိုင္းျပည္မွာ စိတ္ခ်ရရင္ သူစာေရးဆရာလုပ္ မယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ နဲ႕ဆရာႀကီး ရာဇာတ္ကို ေျပာျပပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက သူကိုယ္တိုင္ အဂၤလိပ္ ဘာသာ နဲ႕ေရးထားတဲ့ အတၳဳပၸတၱိကိုျပလို႕ ဖတ္ႀကည့္ရပါေသးတယ္။ ေရးစပဲရိွပါေသး တယ္။"

လုထုဦးလွေျပာျပတဲ့ စစ္အတြင္းဗမာျပည္ (ဒုတိယတြဲ)၊ စာ ၁၄၇-၈)

ဒါကလုထုဦးလွက ဦးေအာင္ဆန္းစာေရးဆရာ လုပ္မယ္ဆိုတာကို သူကိုယ္တိုင္ ေျပာျပခဲ့တဲ့အ ေႀကာင္း မွတ္တမ္း တင္ ထားတာပါ။
"လြတ္လပ္ေရးရျပီးရင္ ငါေတာ့ ႏိုင္ငံေရးကထြက္ျပီး စာေတြေရးမယ္၊ ႏိုင္ငံေရးေတြ၊ ရာဇ၀င္ေတြ အျပင္ အိမ္ေထာင္ေရးနဲ႕ သားသမီးေစာင့္ေရွာက္ျပဳျပင္ေရးေတြနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ငါ ့အယူအဆ သေဘာထား ေတြကိုပါ စာအုပ္ေရးမွာပဲ"
ဟုဗိုလ္ထြန္းလွ (တကၠသိုလ္ေန၀င္း)ကို ၁၉၄၇ခုႏွစ္ ဧျပီလအတြင္း ေမျမိဳ႕တြင္ ေျပာဖူးသည္ဟု ဆိုသည္။

(ျမဟန္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ စာေပလက္ရာစာ-၂)

ဒါကလည္း စာေရးဆရာလုပ္ဖို႕ စိတ္ကူးနဲ႕ျပင္ဆင္ေနခဲ့တဲ့ ဦးေအာင္ဆန္းရဲ႕အေႀကာင္းကို မွတ္တမ္း တင္ထားတာပါ။ ဒါေတြကတစ္ေယာက္၊ ႏွစ္ေယာက္ကို ေျပာခဲ့တဲ့စကားေတြ ျဖစ္ပါ တယ္။ တရား၀င္ လူသိရွင္ႀကား ထုတ္ေျပာခဲ့တဲ့စကားလည္း ရိွပါေသးတယ္။ စာေပဗိမာန္ကထုတ္ တဲ့" ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း မိန္႕ခြန္းမ်ား"စာအုပ္ရဲ႕ စာမ်က္ႏွာ ၃၁၈မွာပါတဲ့ "မေက်နပ္ရင္ ထြက္ေပးမယ္" မိန္႕ခြန္း ေခါင္းစဥ္ ေအာက္မွာ ေဖၚျပထားတဲ့ ေျပာႀကားခ်က္ပါ။

ဆက္ရန္
.

No comments: