စာေရးဆရာစိတ္ရိွတဲ့ ဦးေအာင္ဆန္း
၁၉၄၇ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၃၀ရက္ေန႕ သတင္းစာဆရာမ်ား အစည္းအေ၀းတြင္ ေျပာႀကားခ်က္မ်ား ဆိုျပီး ေဖၚျပ ထားပါတယ္။ အဲဒီမွာ
"လြတ္လပ္ေရးရတဲ့ အခ်ိန္အထိေတာ့ က်ဳပ္တို႕ႏိုင္ငံေရးလုပ္ရဦးမွာပဲ။ လြတ္လပ္ေရးရျပီးလို႕ ပါတီ တိုက္ပြဲေတြ ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ က်ဳပ္ကမပါခ်င္ဘူး။ ေဘးဖယ္ေနမယ္။ သူမ်ားေတြလုပ္တာ ၀ိုင္းႀကည့္ျပီး စာအုပ္ ေရးမယ္။ က်ဳပ္လုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္အတြင္းမွာေတာ့ က်ဳပ္ရဲ႕ယုံႀကည္ခ်က္ အတိုင္း အႏိုင္မခံ အရံႈး မေပးဘဲေနာက္ဆုံး အထိလုပ္မွာပဲ"
အခုေဖၚျပတဲ့ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္သုံးခုမွာ ဦးေအာင္ဆန္းက သူစာေရးဆရာလုပ္မယ္ဆိုတာကို ေျပာ ခဲ့တဲ့ စကားေတြ အေနနဲ႕ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးမွာ ဦးေအာင္ဆန္းလို႕ ရည္ညႊန္းသုံးရတာ ဟာ " အသစ္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ဗမာ့တပ္မေတာ္တြင္ ဗိုလ္မူးခ်ဳပ္အဆင့္ျဖင့္ လက္ေထာက္စစ္ေဆးေရး အရာရိွခ်ဳပ္ ရာထူးကမ္းလွမ္းသည္ကို ျငင္းပယ္ကာ မ်ိဳးခ်စ္ဗမာ့ တပ္ေမေတာ္၏ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ရာထူးမွ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၇ရက္ေန႕တ ြင္ ႏုတ္ထြက္ျပီး ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္သို႕ ၀င္ေရာက္ခဲ့သည္။" (ဖိုေအာင္ေလး၊ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈရက္စဥ္ သမိုင္း၊ စာ၂၂၄)ဆိုတဲ့ ေဖၚျပခ်က္အရ သုံးႏႈန္း ထားတာျဖစ္ပါတယ္။
ဒဂုန္တာရာက "ဖ်တ္ခနဲေတြ႕ရေသာ ရုပ္ပုံလႊာ ကားခ်ပ္မ်ား" စာအုပ္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးေခါင္းစဥ္တစ္ ခုကို "ဦးေအာင္ဆန္း ၏ ေနာက္တစ္ေန႕"ဆိုျပီး ေရးခဲ့တာကိုလည္း သတိျပဳမိႀကမယ္ ထင္ပါတယ္။ သခင္ေအာင္ဆန္း (ဗိုလ္ေတဇ)ကေန စစ္ေသနာပတိခ်ုပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ျဖစ္လာတာဟာ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ မတ္လ ၇ရက္ေန႕မွာ အိုင္ေအတပ္ကို ျပန္ဖြဲ႕ေတာ့မွပါ။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ "ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း"၊ "ဗိုလ္ခ်ဳပ္"ရယ္လို႕ ခ်စ္ခင္ေလးစားစိတ္နဲ႕ ေခၚေ၀ၚသုံးစြဲႀကတာကေန တစ္ေလွ်ာက္ လုံး ႏႈတ္က်ိဳး လာခဲ့ႀကျပီး တပ္ကထြက္လို႕ ႏိုင္ငံေရေလာကထဲေရာက္ေတာ့လည္း အရင္အတိုင္းပဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လို႕ သုံးႏႈန္း ခဲ့ႀကတယ္ထင္ပါတယ္။ (သိမီ၊ နားလည္း၊ ကၽြမ္းက်င္သူေတြက ဒီကိစၥကို ေဆြးေႏြးေရးသားေပးႀကဖို႕ ေမတၱာ ရပ္ခံပါတယ္)။
ေတြ႕တဲ့အတိုင္းေျပာမယ္
ဦးေအာင္ဆန္းရဲ႕ ေနာက္ဆုံးကာလ၀န္းက်င္မွာ စာေရးဆရာ လုပ္ဖို႕ အခိုင္အမာေျပာခဲ့တာကို ဖတ္ရင္းနဲ႕ သူ႕မွာ စာေရးဆရာ၀ိညဥ္္ရိွမရိွကို စဥ္းစားႀကည့္မိပါတယ္။ ကိုယ့္ေခတ္ျပိဳင္လည္း မဟုတ္သည့္အျပင္ ရင္းႏွီး ကၽြမ္း၀င္ခဲ့သူလည္း မဟုတ္ေလေတာ့ ကိုေအာင္ဆန္းရဲ႕ ဆရာ၀ိညဥ္ ကိုသူေရးတဲ့စာ၊ သူေျပာတဲ့ စကား၊ သူ႕အေႀကာင္း မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့ စာေတြထဲကပဲ လိုက္ရွာ ႀကည့္ျပီး ဆန္းစစ္ တင္ျပ လိုက္တာပါ။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ႀကီးက်ယ္တဲ့ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ လို႕ အသားလြတ္ေျမႇာက္ပင့္ ခ်ီးမြမ္းခန္း ဖြင့္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ဖတ္မိတဲ့ စာေတြတစ္ဆင့္ ကိုေအာင္ ဆန္းရဲ႕စာေရးဆရာ၀ိညာဥ္စိတ္ကို ရွာႀကည့္ တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးဆရာစိတ္ဆိုတာ ဘယ္လို ဟာမ်ိဳးလဲ ဆိုတာကိုလည္း ကၽြဲကူးေရပါ ေျပာသည့္မွာပါ။
တီထြင္ဖန္တီးခ်င္တဲ့စိတ္
အႏုပညာရွင္ရဲ႕ အသက္ဟာ ထီထြင္ဖန္တီးဆန္းသစ္ႏိုင္မႈ ေပၚမွာရိွတယ္ဆိုတာ အားလုံးသိျပီး သား ကိစၥ မို႕ အက်ယ္ခ်ဲ႕ ေျပာဖို႕မလိုေတာ့ပါဘူး။ အႏုပညာရွင္စာရင္းမွာပါတဲ့ စာေရးဆရာဆုိတာ မွာလည္း အဲဒီ တီထြင္ ဖန္တီးဆန္းသစ္ခ်င္စိတ္ အေျခခံရိွရပါတယ္။ ကိုေအာင္ဆန္းမွာ အဲဒီလိုစိတ္ မ်ိဳးရိွပါသလား။
ကိုေအာင္ဆန္းသည္ နာမည္ႏွင့္လိုက္ေအာင္ "ဆန္း" သူျဖစ္သည္။ အေမးအျမန္းထူး၍ လူႀကီးေတြ မေျဖႏိုင္သည့္ ေမးခြန္းမ်ားကို ေမးေလ့ရိွသည္။ မိုးတြင္း ေဆာင္းတြင္း ဟုေခၚႀကေသာ္လည္း ေႏြရာ သီ ကို အဘယ္ေႀကာင့္ "ေႏြးတြင္း"ဟု မေခၚႀကသလဲဟုေမးရာ လူႀကီးမ်ားသည္ ျပန္၍မေျဖႏိုင္ဘဲ ရယ္ေနႀကရပါသည္။ ညီအစ္ကို တစ္၀မ္းကြဲရိွေသာ္လည္း ဘာေႀကာင့္ လင္မယား တစ္၀မ္းကြဲ မရိွသလဲ ဟု ေမးျမန္းရာ လူႀကီးမ်ားသည္ ယခင္ကဲ့သို႕ပင္ ျပန္မေျဖႏိုင္ဘဲ ရယ္ေနႀကရပါသည္။ အေမးအျမန္း ထူ သေလာက္ ေအာင္ဆန္းသည္ စဥ္းစားေတြးေတာေငးေမာ ေနတတ္ပါသည္။
(ေအာင္သန္း၏ ေအာင္ဆန္း၊ စတုတၱအႀကိမ္၊ စာ-၁၈-၁၉)
ဒါကေတာ့ ေမာင္ေအာင္ဆန္း ဘ၀တုန္းက စရိုက္တစ္ခုပါ။ ကေလးပီပီ ကေဘာက္တိကေဘာက္ ခ်ာ ကတ္သီး ကတ္သတ္ ေျပာတာလို႕ သတ္မွတ္ရင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။ အဆန္းထြင္ျပီး စဥ္းစားတဲ့ ဥာဥ္ရ္ိွေနခဲ့တာလို႕ ေျပာရင္လည္း ျဖစ္ႏိုင္မွာပါ။
ဦးေအာင္ဆန္းမကြယ္လြန္ခင္က ေရးခဲ့တဲ့ "ကိုယ္ေရးအတၱဳပၸတၱိ"မွာ သူ႕ငယ္ဘ၀အေႀကင္း ေရးတဲ့ အခါ-
"လူရိုင္းဘ၀က ကၽြန္ေတာ္လာသလားမသိ။ ယေန႕အထိ လူရိုင္းသေဘာမ်ိဳး ေနခ်င္သည့္ စိတ္ထားမ်ား ရိွသည္။ ရံဖန္ရံခါ လူယဥ္ေက်းမ်ားႏွင့္ အသားမက်တဲ့၍ မ်က္စိ၊ ဦးေႏွာက္ျမင္ျပင္း ကတ္လာသည့္အခါ လူယဥ္ေက်းမ်ားႏွင့္ ငါလူရိုင္းဟု ဇာတိခြဲပစ္ခ်င္သည့္ စိတ္မ်ားရိွသည္။
လူရိုင္းကားႀကမ္း၏။ ခက္ထန္၏။ သို႕ေသာ္ျဖဴ၏ ေျဖာင့္၏ တည္ႀကည္၏။ လြတ္လပ္၏။ က်န္းမာ၏ သန္စြမ္း၏။ ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳက္၏။ ကၽြန္ေတာ့စိတ္တြင္ အင္မတန္စိုျပည္ လတ္ဆတ္ ေသာဘ၀ဟု ယူဆ သည္။ ဗမာျပည္ရိွသမွ် လူမ်ားသည္ လူရိုင္းမ်ိဳးဘ၀ေရာက္ခ်င္ ေရာက္သြားပ ေစ။ လြတ္လပ္ခ်မ္းသာစြာ ေခါင္းေထာင္ ေနႏိုင္က မလြတ္လပ္ေသာ လူယဥ္ေက်းဘ၀ထက္ ကၽြန္ေတာ္ အဆတစ္ရာ ႀကိဳက္သည္။ ႏွစ္သက္ သည္။ စိမ္းလန္းစိုျပည္ က်ယ္ျပန္႕ေသာ ေရေျမ ရိုင္းေပၚတြင္ လက္ခေမာင္းခတ္ ၍ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ျမဴးတူးေအာ္ဟစ္ေနလိုသည္။"
(ျမဟန္၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ စာေပလက္ရာ၊ စာ-၁၄၃-၁၄၄)
ဆိုျပီး ေရးထားတဲ့စာမွာ ထီထြင္ဖန္တီးစဥ္းစားေရးဖြဲ႕ တတ္တဲ့ စာေရးဆရာရဲ႕ ဥာဥ္မ်ိဳးကို ေတြ႕ရပါ သည္။ ဒီလို ေတြးပုံေရးပုံကိုႀကည့္ျပီး ဦးေအာင္ဆန္းဟာ စာေရးဆရာျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းရိွ သူလို႕ ကၽြန္ေတာ္မွတ္ခ်က္ခ်ေပးရင္ ဘာေျပာႀကမလဲ။
အမွန္တရားကို ခ်စ္ႀကသူေတြထဲမွာ လူသာမန္ေတြကစျပီး အႏုပညာ ရွင္ေတြ၊ ဒႆနပညာရွင္ ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ၊ ဘုန္းႀကီးေတြ၊ သီလရွင္ေတြ၊ ဘာသာတရားအသီးသီးက ဘုရားေတြ၊ တမန္ေတာ္ ေတ ြအထိရိွပါတယ္။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ သူ႕ေခတ္ရဲ႕ အမွန္တရားဘက္က ရပ္တည္ခဲ့ ႀကသူေတြ ျဖစ္ေလ့ရိွပါတယ္။
စာေရးဆရာစိတ္တို႕ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ အမွန္တရားကို ခ်စ္တဲ့စိတ္၊ အမွန္တရားဘက္က ရပ္ခံကာ ကြယ္လိုစိတ္ကိုလည္း အဓိကေနရာက ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႕လိုပါတယ္။ ဦးေအာင္ဆန္းဟာ အမွန္ တရားဘက္က ရပ္တည္ျပီးေနခဲ့သလားဆိုတာကို ေမးစရာ၊ ဆန္းစစ္ႀကည့္စရာမလိုေလာက္ ေအာင္ ခိုင္လုံတဲ့ အေႀကာင္းအခ်က္ေတြရိွခဲ့ျပီးသားမို႕ အထူးအေထြတင္ျပဖို႕ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ဒဂုန္တာရာရဲ႕ "အိုးေ၀မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာကိုေအာင္ဆန္း" ေဆာင္းပါးထဲက စာတခ်ိဳ႕ကိုပဲ ထုတ္ႏုတ္တင္ျပလိုက္ ပါတယ္။
ကိုေအာင္ဆန္းကို အိုးေ၀မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာအျဖစ္ ႀကိဳက္ရျခင္းမွာ အေႀကာင္းရိွသည္။ ကၽြန္ေတာ္ က အိုးေ၀မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာအဖြဲ႕၀င္အျဖစ္ စြဲလမ္းျခင္းမွာ အျခားေႀကာင့္မဟုတ္ အိုးေ၀မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာသည္ ပညာရွင္ျဖစ္ရမည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ယုံႀကည္ခဲ့သည္။ ယခုလည္း ယုံႀကည္ေနဆဲ။ အယ္ဒီတာ ဆိုသည္မွာ ပညာရွင္လည္းဟုတ္၊ စာေပစည္းရုံးေရးမွဴးလည္း ဟုတ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ထင္သည္။ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္သည္ ပညာရွင္လည္းဟုတ္၊ ႏိုင္ငံစည္းရုံးေရးမွဴးလည္း ဟုတ္ သည္။
ပညာရွင္မဟုတ္လွ်င္ ဘယ့္ႏွယ့္တိုင္းျပည္ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလဲ။ အမွားအမွန္ခြဲျခား ျပီး အမွန္ ဘက္ က ရဲရဲရင့္ရင့္မရပ္တည္သူကို ပညာရွင္ဟု မေခၚႏိုင္။ သူက သူတာ၀န္ယူမည္ဟု ရဲရဲ၀ံ့၀့ံေျပာလိုက္သည္။ ထို႕ေႀကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က အိုးေ၀မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာကို ကိုေအာင္ဆန္းကို စြဲလမ္းသြားသည္။
(ဒဂုန္တာရာ၊ ဖ်က္ခနဲေတြ႕ရေသာ ရုပ္ပုံလႊာကားခ်ပ္မ်ား၊ စာ-၁၃၂-၁၃၃)
ဒါကေတာ့ သမိုင္းေလ့လာသူတိုင္း သိျပီးႀကတဲ့ ကိုညိဳျမေဆာင္းပါး (ေပးစာ)ကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ကိုေအာင္ဆန္းရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္အေႀကာင္း ေရးထားတဲ့စာပိုဒ္ပါ။ အမွန္တရားကို ခ်စ္ရင္အမွန္တ ရားဘက္ကလည္း ရပ္ခံကာကြယ္ဖို႕လိုအပ္တာကို ေဖာ္ျပတဲ့ စာလည္း ျဖစ္ပါသည္။
သတၱိလည္းလိုတယ္
စာေပေလာကမွာ စာနဲ႕လူတစ္ထပ္တည္းျဖစ္မျဖစ္ ျပႆနာနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ေဆြးေႏြးေျပာဆို တာေတ ြ ကို ႀကားခဲ့ဖတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေရးတဲ့စာနဲ႕ ေရးတဲ့လူဟာ တစ္သေဘာတည္းျဖစ္ဖို႕၊ ေျပာတဲ့ အတိုင္း ရပ္တည္ က်င့္ႀကံမႈရိွမရိွ၊ ရိွသင့္မရိွသင့္ ေဆြးေႏြးႀကတာပါ။ တခ်ိဳ႕စာေရးဆရာေတြက "ငါ ေျပာသလိုလုပ္၊ ငါလုပ္သလို မလုပ္နဲ႕" ဆိုတဲ့ ပုံစံမ်ိဳးစာထဲမွာတစ္မ်ိဳး အျပင္မွာတစ္မ်ိဳး ျဖစ္တတ္ႀက တာနဲ႕ပတ္ သက္ျပီး ေဆြးေႏြး ခဲ့ႀကတာပါ။ အေျဖကေတာ့ စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ေရးတဲ့ရပ္တည္ ယုံႀကည္မႈမ်ိဳးလို လူ႕ဘ၀ ထဲမွာလည္း ခံယူက်င့္သုံးရဲရမယ္ ဆိုတာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
စာေရးဆရာဟာအမွန္တရားကို ခ်စ္စိတ္၊ ရပ္ခံကာကြယ္ခ်င္စိတ္နဲ႕ မျပီးေသးပါဘူး။ တကယ့္လက္ ေတြ႕ဘ၀ထဲမွာ အဲဒီလိုရပ္တည္ရဲတဲ့ သတၱိရိွဖို႕လိုပါတယ္။ ေရးတဲ့စာထဲမွာ သတၱိရိွယုံမကဘဲ ကိုယ္ေရးတဲ့ စာ (ကိုယ္လုပ္တဲ့အလုပ္)နဲ႕ ပတ ္သတ္ျပီး ႀကံ႕ႀကံ႕ခိုင္ခိုင္ ရဲရဲ၀ံ့၀ံံ ရပ္တည္ႏိုင္တဲ့ သတၱိလည္း ရိွဖို႕လိုပါတယ္။ ဦးေအာင္ဆန္းဟာ အဲဒီလိုသတၱိမ်ိဳးရိွခဲ့ပါသလား။
သခင္ေအာင္ဆန္းနာမည္နဲ႕ေရးတဲ့"ႏိုင္ငံေရးအမ်ိဳးမ်ိဳး"ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးရဲ႕ တစ္ေနရာမွာ "ထို႕ေႀကာင့္ ႏိုင္ငံေရး တြင္ သူ႕အက်ိဳးသူ႕အျမင္ႏွင့္ ၀ါဒေတြမိုးမႊန္ ေနျခင္းပင္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ "၀ါဒ" ဆိုတာ မလိုဘူး။ ဗမာျပည္ ဗမာျပန္ရျပီး ဗမာ့အက်ိဳးေဆာင္ရြက္လွ်င္ ျပီးတာပဲဟု ေျပာႀကသည္။ ေျပာႀကတဲ့ သူေတြ အားလုံး သူတို႕ရဲ႕အက်ိဳးသူတို႕ရဲ႕အျမင္ျဖစ္တဲ့ ၀ါဒကိုေဟာေနမွန္း၊ လုပ္ေနမွန္း မသိႀကေပ။ သိလွ်င္ လည္းလိမ္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ၀ါဒအေႀကာင္း ေနာက္အခန္းမ်ားတြင္ ေရးဦးမည္။"
(ျမဟန္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ စာေပလက္ရာ၊ စာ-၉၇)
ဆိုတာမ်ိဳးနဲ႕ အဲဒီေခတ္ျပိဳင္ကာလ လူတခ်ိဳ႕ရဲ႕ "၀ါဒ"ကိုေဖ်ာက္ သူတို႕၀ါဒကို သြယ္၀ိုက္ေျပာႀက တာ၀ါဒဆန္႕က်င္ေရးစကား ေျပာျပီး သူတို႕၀ါဒကို မလိမ့္တပတ္ထိုးတင္တာေတြအေႀကာင္း ေရးထားတာပါ။ သူက အဲဒီလိုလူစားမ်ိဳးေတြကို ဆန္႕က်င္ျပီး သူယုံႀကည္တဲ့ ၀ါဒကိုေျပာခဲ့၊ ပါတီအဖြဲက အစည္းထဲလည္း ပါခဲ့ပါတယ္။
ယုံႀကည္တဲ့အတိုင္းေရးျပီး ေျပာျပီး တကယ္လည္း ေရးသလိုေျပာသလို လုပ္ခဲ့တာေတြက ဦးေအာင္ဆန္း ဘ၀မွာ အမ်ားႀကီး ရိွခဲ့ပါတယ္။ အိုးေ၀မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာဘ၀က ရပ္တည္ ခ်က္ဟာ လူေျပာမ်ားတဲ့ အျဖစ္ အပ်က္ တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့သလို ၁၉၄၀ဇန္န၀ါရီလက ျမန္မာျပည္ကိုလာခဲ့တဲ့ ျဗိတိသွ်ေလဘာပါတီ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ဆာစတက္ဖဖို႕ ကရစ္၀္နဲ႕ေတြ႕ျပီး လြတ္ လပ္ေရးရဖို႕ နည္းလမ္း ေတြ အေႀကာင္း ေျပာရင္းနမူနာအေနနဲ႕ ေဖ ါင္တိန္လုယူျပလိုက္ခ်ိန္မွာ ကရစ္၀္ရဲ႕ အကႌ်အိတ္ႀကီးျပဲပါလာတဲ့ ျဖစ္ရပ္ ဟာလည္း လူေျပာမ်ားတဲ့ ျဖစ္ရပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ (ေအာင္သန္းရဲ႕ ေအာင္ဆန္း၊ စာ-၅၄-၅၇ ကိုႀကည့္ပါ။) အဲဒီလိုေျပာတဲ့ အတိုင္းလည္း ဦးေအာင္ဆန္းဟာ လြတ္လပ္ေရးကို ျပန္လုယူတဲ့အလုပ္ေတြ လုပ္ခဲ့တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။
ဒဂုန္တာရာက "ပဒုမၼာႀကာပြင့္အျပဳံးရွင္" ရုပ္ပုံလႊာ အဖြဲ႕အႏြဲ႕ထဲမွာ ကိုဗဟိန္းအေပၚ သူ႕အျမင္ ကိုေဖာ္ ျပရင္း အမွန္တရားရွာေဖြတဲ့ ကိစၥကိုေျပာတဲ့အခါမွာ
"သူႏိုင္ငံေရးသမားမျဖစ္လွ်င္ စာေရးဆရာျဖစ္မည္ဟု ထင္သည္။ စာေရးဆရာႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးသမား မွာအမွန္တရားရွာေဖြေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ခ်င္းတူႀကသည္။ ရွာေဖြမႈပုံသဏၭန္သာ ျခားနားျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ထင္သည္။"
(ဖ်က္ခနဲေတြ႕ရေသာ ရုပ္ပုံလႊာကားခ်ပ္၊ စာ-၁၁ ဆိုျပီး ေရးခဲ့ပ ါတယ္။ ရသစာေပ ေရးသားတဲ့ သူကိုမွ စာေရးဆရာလို႕ သတ္မွတ္တဲ့အျမင္ အေျခခံေပၚကေန ကိုဗဟိန္းကို သတ္မွတ္ခဲ့တာပါ ။ ကိုေအာင္ဆန္း ကေတာ့ ရသစာေပ ေရးသားသူေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။)
သိမ္ေမြ႕ႏူးည့ံမႈဆိုတဲ့ စကားလုံးအေႀကာင္း စဥ္းစားရင္းနဲ႕ "ေပ်ာ့ရင္ဖေယာင္း၊ မာရင္သံေခ်ာင္း"ဆို တဲ့စကားလုံးက ေခါင္းထဲေရာက္လာ တယ္။ အဲဒါကေန ဆက္စပ္ျပီး "သံမဏိပိုးမွ်င္" ဆိုတဲ့စကား လုံးကိုလည္း သတိရလိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ညီကို သံေယာဇဥ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ (အဲဒီတုန္းက) လူငယ္ တစ္ေယာက္ ေျပာခဲ့ဖူးတဲ့စကားပါ။ "မာစရာရိွရင္ သံမဏိလို မာေက်ာခိုင္ခံ့ဖို႕လိုျပီး ႏူးညံ့ေပ်ာ့ ေပ်ာင္းဖို႕ လိုအပ္ရင္လည္း ပိုမွ်င္လိုႏူးညံ့ရမယ္"တဲ့။ ဒါဟာ လူေတြသိပ္မသိခဲ့တဲ့ ဂႏၱ၀င္စကား တစ္ခြန္းပါ။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ စကားေျပာေျဖရွင္းႀကဖို႕ ကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ေျပာခဲ့တာလည္း ျဖစ္ပါ တယ္ ။ အဲဒီတုန္းက "သံမဏိပိုးမွ်င္" စကားကိုေျပာခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေလးဟာ သူ႕ေခတ္ျပိဳင္မိုးသက္ မုန္တိုင္းထဲမွာ သံမဏိသားလို စိတ္ထားနဲ႕ ကာလယႏၱား ဒလိမ့္တုံးေအာက္ထဲ ျဖတ္ရဲခဲ့သူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးဆရာ ေတြမွာလည္း ပိုးမွ်င္လို သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းတဲ့ စိတ္ထားေတြ ရိွေန တတ္ႀကပ ါတယ္။ ဒ ါဟာ စာေရးဆရာရဲ႕ ေယဘုယ်သဘာ၀ကို "စံျပဳ"ညႊန္းဆိုေနတာလည္း ျဖစ္ပါ တယ္။
ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment