Saturday, November 5, 2011

ေမာင္ေသာ္က ၏ ညေနခင္းမ်ား, အပိုင္း (၉)

ယမကာညေနခင္း (၉)

ပင္စင္။    ။ခင္ဗ်ား တယ္လီဖုန္းအေၾကာင္း ေရးတာေတာ့ဟုတ္ပါရဲ႕၊ အမ်ားသံုး တယ္လီဖုန္းေတြကို တပ္ဆင္ ထားေပးလုိ႔မရေအာင္ တာဝန္မဲ့တဲ့ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္သူ ၿမဳိ႕ေတာ္သားေတြကို ဖိ ေထာင္း တာေတာ့ လြန္သဗ်ာလုိ႔ ဒီက အယ္ဒီတာႀကီးက သေဘာေပါက္ေနတယ္။

အယ္။    ။ဟုတ္တယ္ဗ်ာ၊ က်ဳပ္ကေတာ့ သိပ္ဘဝင္မက်ဘူး။ ေတာ္ေတာ္ၾကာ ခင္ဗ်ားဟာ ေရးရင္းေရး ရင္း နဲ႔ ျပည္သူနဲ႔ ဓမၼအႏၱရာယ္ျဖစ္သြားႏုိင္တယ္။ နည္းနည္းပါးပါးလည္း ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ေပါ့ေပါ့ ေတာ့ လုပ္ဦး မွေပါ့။ အမ်ားျပည္သူေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ လမ္းသူရဲတစ္စုလို ေရးရင္ေတာ့ ေတာ္ေသးတာေပါ့။

ေသာ္။    ။လမ္းသူရဲလည္း ျပည္သူပါပဲဗ်ာ။ ဆင္ေသကို ဆိတ္သားေရနဲ႔ မဖံုးခ်င္ၾကစမ္းပါနဲ႔၊ ကၽြန္ေတာ္ တို႔မွာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေျပာရဆိုရမွာ အားတံု႔အားနာျဖစ္ၿပီး ေျပာသင့္တာကို ကြက္ကြက္ ကြင္းကြင္း နဲ႔ တဲ့တုိးမေျပာၾကဘဲ ေဝ့လည္ေၾကာင္ပတ္ေျပာတာေၾကာင့္ တုိင္း ျပည္မနစ္နာသင့္ဘဲ နစ္နာ ေနတယ္။ ဘယ္သူ႔မွလည္း မနာလိုလို႔ မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သူ႔မွ လည္း အားမနာႏုိင္ဘူး။ ေျပာသင့္တယ္ ထင္ တာေတာ့ ေျပာကိုေျပာရမွာပဲ။ တာဝန္ရွိတဲ့ လူ ေတြဘက္က တာဝန္ပ်က္ကြက္လွ်င္လည္း ေျပာခြင့္ ရလွ်င္ ေျပာမွာပဲ။ ေမာင္ေသာ္က စင္ ေပၚမွာလည္း ေျပာေနတာပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာမွာ မေရးေစခ်င္ လည္း မေရး႐ံုရွိ တာ။  ေမာင္ေသာ္က ကေတာ့ မွန္တယ္ထင္လွ်င္ မေလွ်ာ့ႏုိင္ဘူး။ မႀကဳိက္ လုိ႔ လူကို႐ုိက္ ခ်င္လည္း ႐ုိက္သြားၾက၊ ေခါင္းတံုးအဆင္သင့္ရိတ္ထားတယ္။

ပင္။    ။ေခါင္းတံုးရိတ္ထားတယ္ဆုိလို႔ ဇာဂနာကို သတိရမိေတာ့တယ္။ ခင္ဗ်ား ေမလ ၁၈ ရက္၊ ဗုဒၶဟူး ေန႔ညကျပတဲ့ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားဇာတ္လမ္း "နေမာ္နမဲ့" ဆိုတာ ၾကည့္လုိက္မိေသးသ လား။

ေသာ္။    ။ၾကည့္မိပါတယ္ဗ်ာ။ ဝတၳဳဇာတ္ညႊန္းက ေပါင္းတည္ဘုန္းၾကည္ဆိုလု႔ိ ၾကည့္ျဖစ္ေအာင္ကို ေစာင့္ၾကည့္ပါတယ္။ ဇာဂနာဆိုတာ အေမြးအမွင္ႏုတ္တဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုပါ။ ဒီတစ္ခ်ီေတာ့ ဇာဂနာကုိယ္တုိင္ အေမြးႏုတ္ ခံသြားရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ ငို၍ ရယ္၍မရေသာမ်က္ႏွာနဲ႔ က်န္ရစ္ခဲ့ပါတယ္။

ပင္။    ။ေပါင္းတည္ဘုန္းၾကည္ကို ခင္ဗ်ား သိသလား။

ေသာ္။    ။သိပါတယ္ဗ်ာ။ လူခ်င္းလည္း ရင္းႏွီးပါတယ္။ ဒီလူစာေရးေကာင္း၊ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ သူက အီးတီ နဲ႔ တူတယ္ဗ်။ ပန္းကန္ျပားပ်ံကို အထူးျပဳေလ့လာတာ၊ သူကိုယ္တုိင္ ဒါ႐ုိက္တာ ဝင္လုပ္တာေတာ့ အင္း ပ်င္း လုိ႔ ေနပါလိမ့္မယ္။

အယ္။    ။ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုသေဘာရသလဲ။ သေဘာထားေလးလည္း ေျပာဦးမွေပါ့။

ေသာ္။    ။စာေရးဆရာ ဒါ႐ုိက္တာက စည္ပင္သာယာ အရာရွိတစ္ဦးပါ။ အစုိးရဌာနအသီးသီးဟာ သူတုိ႔ ဌာန သူတုိ႔ အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕လုပ္ငန္းမ်ား ေအာင္ျမင္မႈ၊ ျပည္သူအက်ဳိးျပဳေနမႈနဲ႔ ျပည္သူ နဲ႔ တုိက္႐ုိက္ စပ္လ်ဥ္း ေနလွ်င္ ျပည္သူကို ပညာေပးဖို႔ တာဝန္ရွိပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆို လွ်င္ေတာ့ ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရး ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ။ လုပ္သင့္ လုပ္ထုိက္တဲ့ လုပ္ငန္းပါ။

ပင္။    ။ဝါဒျဖန္႔ခ်ေရး ဆိုတာကေကာ ဘယ္လိုသေဘာရွိသလဲ။

ေသာ္။    ။ကိုလိုနီေခတ္မွာ လူျဖစ္လာတဲ့ က်ဳပ္တုိ႔လိုေကာင္ေတြကလည္း ခက္တာပဲ။ အဂၤလိပ္လုိရွင္း မွ အားရ တယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာမယ္။ အဂၤလိပ္လိုက Propaganda is a machine to generate public opinion. လို႔ဆိုတယ္။ "ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရးလုပ္ငန္းဆိုသည္မွာ ျပည္သူ၏အျမင္ တြင္ ထင္ဟပ္ေစရန္အတြက္ ထုတ္လုပ္ရသည့္ ယႏၱရားတစ္ရပ္ျဖစ္သည္"တဲ့။ ကၽြန္ ေတာ္ေတာ့ ဒီေလာက္ပဲဝင္ေအာင္ ဘာသာျပန္ တတ္တယ္။ လိုပါတယ္။ တုိင္းျပည္ႏုိင္ငံ တုိင္း အစိုးရအဖြဲ႕အစည္းတုိင္းမွာ ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရးလုပ္ငန္း လိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရး လက္နက္ဆိုတာ ႏွစ္ဖက္ခၽြန္လုိပဲဗ်။ ကိုယ္ထိုးႏွက္ခ်က္ မိလွ်င္မိ မမိ လွ်င္ ဘက္ျပန္ေဆာင့္ ၿပီး ကိုယ့္ဝမ္းဗိုက္ ကိုယ္စူးတတ္တယ္။ သတိထားသံုးရတယ္။ နေမာ္နမဲ့ လုပ္လို႔ မရဘူး။

အယ္။    ။"နေမာ္နမဲ့"က ဘာကို ျဖန္႔ခ်ိသြားသလဲ။ သူ႔ Message က ဘာလဲ။

ေသာ္။    ။ကၽြန္ေတာ္ ခံစားရတာကေတာ့ ညစ္ပတ္တဲ့ေရေတြကို ေယာကၡမေလာင္းႀကီးအေပၚ သြန္ခ် မိလွ်င္ သူ႔သမီး န႔ဲ မေပးစားႏုိင္ဘူး ဆိုတာပဲ ခံစားရတယ္။ သူမ်ားေတြေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ထက္ အသိမ်ား ပိုမလား မသိဘူး။

ပင္။    ။ဇာဂနာ က ေကာ မရယ္ရဘူးလား။

ေသာ္။    ။အဲဒါခက္တာေပါ့ဗ်။ ဇာဂနာ မေနတတ္ မထုိင္တတ္ နဲ႔ ေရွ႕တန္းသ႐ုပ္ေဆာင္သြားလုပ္တာ။ ဇာဂနာ ဟာ တစ္ေခတ္ မွာ တစ္ခါ ေပၚ တဲ့ ဟာသလူရႊင္ေတာ္၊ Comedian ပါ။ လူေတာ္တစ္ ေယာက္ပါ။ သူ႔ ေနရာ သူ ရွိၿပီးသားလူပါ။ ဟာသဇာတ္လမ္း Comedy မွာ ဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ လွ်င္ေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ ငိုမရ ရယ္မရတဲ့ ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရးဇာတ္လမ္းမွာ သူ႔မ်က္ႏွာ ကို ငွားလုိက္ေတာ့ ဇာဂနာဟာ ေမြးညႇပ္ျဖစ္သြားတာေပါ့။ ေမြးညွပ္မွ ဆယ္ျပားေစ့ႏွစ္ေစ့ န႔ဲ ညႇပ္တဲ့ ေမြးညႇပ္အေပါစား။

အယ္။    ။ဒီလိုဆို ဒီကားမ်ဳိး မ႐ိုက္သင့္ဘူးလား၊ မ႐ိုက္ရေတာ့ဘူးလား။

ေသာ္။    ။႐ိုက္သင့္တာ မွ သိပ္႐ုိက္သင့္တာေပါ့။ ဇာဂနာနဲ႔ မ႐ုိက္သင့္ဘူးလို႔သာ က်ဳပ္ကေျပာတာ၊ ျပည္သူ႔ ပညာေပး သိပ္လိုတာေပါ့။ ေနာက္ၿပီး ဘက္စံုေအာင္လည္း ျပရမယ္။ လူေတြ ေနာက္ေဖး လမ္းၾကား အမႈိက္သြန္ခ်တဲ့ ျပကြက္ေလာက္နဲ႔မွ မလံုေလာက္ဘဲ။ အဲဒီလိုသြန္ခ် လို႔ ဘာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အက်ဳိးဆက္ ေတြ၊ ေကာင္မေလး တက္ရန္ေတြ႕တာနဲ႔လည္း ၿပီးမ သြားသင့္ဘူး။ ဒါ့ျပင္ စည္ပင္သာယာ ဘက္က ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ေတြကို လမ္းျပသင့္သ ေလာက္ ရဲရဲတင္းတင္းျပပါ။ အမႈိက္ကား မလာလို႔ ပံုေနတဲ့ အမႈိက္ပံုႀကီး ေတြ၊ မျပင္ပဲထားရ လို႔ ပ်က္စီးေနတဲ့ လမ္းမႀကီးေတြ၊ ေရမလာေသးလို႔ ေရဘံုဘုိင္မွာ တန္းစီ ေနတဲ့ ေရပံုးေတြ၊ ျမင္ကြင္းေတြျပၿပီးေတာ့မွ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမယ္ဆိုတဲ့ အစီအစဥ္ေတြနဲ႔ ျပည္သူေတြကို စည္း ႐ံုးရမယ္။

ပင္။    ။စည္ပင္သာယာဘက္ကေကာ လစ္ဟင္းတာမ်ား ရွိေသးသလား။ သူတုိ႔လည္း အတတ္ႏုိင္ ဆံုး အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနတာပဲ။

ေသာ္။    ။ေဟ့လူ ေတာ္ေတာ္။ က်ဳပ္ လာၿပီး ခြတိုက္မေမးနဲ႔ ေရမခ်ဳိးရတာ ငါးရက္ရွိလုိ႔ စိတ္တိုေနရ တဲ့ အထဲမွာ...။

အယ္။    ။လမ္းေတြလည္း ျပင္ေနတာပဲဗ်ာ။ ျပင္ရင္းက ပ်က္ခ်ည္းသာေနေတာ့ ဘယ္လိုတတ္ႏုိင္ မွာလဲ။

ေသာ္။    ။ပ်က္မွျပင္၊ ျပင္ေတာ့လည္း မစို႔မပို႔နဲ႔ ထံုးျဖဴးသလို လုပ္ျပင္ေနမွေတာ့ ဘယ္မွာျပင္လုိ႔ႏုိင္ပါ့ မလဲ။ မပ်က္ခင္က ႀကဳိတင္ကာကြယ္တားဆီးလွ်င္ မပ်က္ေတာ့ဘူး။ ျပင္ရလွ်င္လည္း သက္ သာတယ္။

ပင္     ။    ။ဘယ္လို ႀကိဳတင္တားဆီးရမလဲဗ်ာ။

ေသာ္။    ။ျမန္မာျပည္က မုတ္သံုရာသီ ျပင္းထန္တဲ့ တိုင္းျပည္ဗ်။ မိုးရြာခ်ိန္မ်ားတယ္၊ မိုးရြာတာ လည္း မ်ားတယ္၊ ကားလမ္းေတြ ပ်က္ရျခင္းရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းရင္းဟာ လမ္းမႀကီးေပၚမွာ ေရတင္လို႔ ေရ၀ပ္ လို႔ပဲ။ ဒါကိုသိတဲ့ အဂၤလိပ ္မ်ားက လမ္းေဘးေရစီးေျမာင္းကို အစဥ္ ေကာင္းေနေအာင္ လုပ္ထားၾကတယ္။ မိုးရြာၿပီးတာ နဲ႔ လမ္းေပၚမွာ ေရတစ္စက္မွ တင္ မက်န္ေနေစရဘူး။ လမ္းေဘးေျမာင္းထဲကို စီးဆင္း သြားရမယ္။ ''Drainage''ဟာ အဓိကဗ်။ အခု ရန္ကုန္မွာ ျပင္လို႔မႏိုင္ေအာင္ ပ်က္ေနတဲ့ လမ္းမႀကီးေတြကို ၾကည့္စမ္းပါ။ လမ္းေဘး ေရစီးေျမာင္းေတြ ပ်က္ေနၿပီ၊ ပိတ္ဆို႔ေနၿပီ၊ လံုး၀ပိတ္ဖံုးေနတာကို ေတြ႕ရ လိမ့္မယ္။

ပင္    ။    ။ေအး၊ ခင္ဗ်ားေျပာမွ သတိျပဳမိတယ္။ က်ဳပ္တို႔ အလ်င္ေနတဲ့ အလံုဆူပါပင္လမ္းဆိုရင္ လမ္းေဘး ေရေျမာင္း လံုး၀မရွိေတာ့ဘဲ လမ္းမႀကီးလည္း ရစရာမရွိေလာက္ေအာင္ ပ်က္ေန ၿပီ။ ကားေမာင္း လို႔ေတာင္ မရသေလာက္ပဲ။

ေသာ္။    ။ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ေရွ႕က အထက္ၾကည့္ျမင္တိုင္လမ္းမႀကီးဆိုတာ တစ္ခါမွလာမျပင္ဘဲနဲ႕ ခုထိ ေခ်ာမြတ္ေနတာပဲ။ အဲဒါဘာျဖစ္လို႔လည္းသိလား။ လမ္းမႀကီးကျမင့္ၿပီး လမ္းပခံုးေစာင္း အေလွ်ာ ေကာင္းလို႔ မပ်က္တာ။ သို႔ေသာလ မၾကာေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ သံုးႏွစ္ေလာက္ဆို လွ်င္ ရစရာမရွိေအာင္ ခ်ိဳင့္ေတြ န႔ဲ တင္းက်မ္းျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ပ်က္စီးခါနီးေနၿပီ၊ ဒီအ တိုင္းပစ္ထားလွ်င္ ပ်က္မွာ ေသခ်ာ တယ္။

အယ္။    ။ဘာျပဳလို႔လဲဗ်၊ ခင္ဗ်ားအိမ္ေရွ႕က လမ္းမႀကီးအေတာ္ေကာင္းတာပဲ။

ေသာ္။    ။အဲဒါေပါ့ဗ်။ သတိမမူရင္ အႏၱရာယ္ကို ႀကဳိမျမင္ဘူးေလ။ အိမ္ေရွ႕မွာ နဂိုကေရေျမာင္းရွိ တယ္။ ေရေျမာင္းမွ ေကာင္းလုိက္တဲ့ေျမာင္းဗ်ာ။ တစ္ေပခြဲေလာက္ နက္တယ္။ ကြန္ကရစ္ ေျမာင္း၊ အခု မရွိေတာ့ဘူ။ သိပ္ႏွေျမာစရာေကာင္းတာပဲ။ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီ။

ပင္။        ။ဘယ္ေရာက္သြားၿပီလဲ။

ေသာ္။    ။ေရေျမာင္းက ေျခေပါက္ၿပီးထြက္ေျပးပါ့မလားဗ်ာ၊ ရွိပါတယ္။ ေျမေအာင္ဖံုးေနတာ ႏွစ္အ ေတာ္ၾကာပါၿပီ။ တစ္ေလွ်ာက္လံုးပဲဆိုပါေတာ့။ ရွင္မိဝကၡလေက်ာင္းထိပ္က ပန္းပင္ႀကီးလမ္း တစ္လမ္းလံုး တစ္ေကြ႕ႀကီးဖံုးသြားၿပီ။ ေရေျမာင္းကို ပိတ္ဆို႔ရာကအစ နယ္ခ်ဲ႕ၿပီး စည္ပင္ သာယာေျမေပၚမွာ ဆုိင္ႀကီး တဲႀကီးေတြနဲ႔ တခမ္းတနား ေျမာင္းကို ဖံုးကြယ္ထားၾကတယ္။

အယ္။    ။ဟုတ္တယ္။ ဟိုတစ္ေလာဆီက လုပ္သားျပည္သူ႔ေနစဥ္သတင္းစာမွာ ထင္ပါရဲ႕၊ ေဆာင္းပါး တစ္ေစာင္ ပါလာေသးတယ္။ မိုးဦးကာလတြင္ မႈိလုိေပါက္လာေသာ လမ္းေဘးေစ်းဆုိင္း မ်ားဟာ လမ္းသြားလမ္းလာမ်ားအတြက္ ယာဥ္အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစေၾကာင္းဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါး ေလး ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိေသးတယ္။

ေသာ္။    ။ေရးလည္း ေရးေရးပါပဲဗ်ာ။ အပိုျဖစ္ေနတာပါပဲ၊

ပင္။        ။ဘာျပဳလုိ႔  ပိုရမွာလဲဗ်ာ။ သက္ဆုိင္ရာက လာစစ္ေဆးအေရးယူမွာေပါ့။ ဖ်က္သိမ္းမွာေပါ့။ စည္ပင္သာယာေျမေပၚ က်ဴးေက်ာ္လို႔ ဘယ္ရမလဲ။

ေသာ္။    ။ခင္ဗ်ား ေတာ္ေတာ္ခက္ေသးတဲ့လူပဲ။ ဒီေခတ္ႀကီးနဲ႔အမီလည္း အသိဉာဏ္က မလုိက္ႏုိင္ ေသးပါလား။ ဒါက စစ္ေဆးသူေတြရဲ႕ စားေပါက္ဗ်။ သူတို႔စားေပါက္ကို သူတို႔ပိတ္ပါ့မလား။ ကုိယ့္စားက်က္ ကို ကိုယ္ဖ်က္ပါ့မလား။

ပင္။        ။"နေမာ္နမဲ့"က ဒါေတြေတာ့ သ႐ုပ္ေပၚေအာင္ ႐ိုက္မျပႏုိင္ဘူးလား။ ဇာတ္ကားအဖြင့္မွာ ေတာ့ လမ္းေဘးေရေျမာင္းေတြ ရွင္းတာတို႔ ဘာတုိ႔ နည္းနည္းပါးပါး႐ိုက္ျပသားပဲ။ အစက ေတာ့ ဟန္မလိုလိုနဲ႔ ေနာက္မွ မဟန္ဘူးျဖစ္သြားတာ။

ေသာ္။    ။သူလည္း နေမာ္နမဲ့ ျဖစ္သြားတယ္နဲ႔တူပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ျပည္သူပုိင္သတင္းစာမ်ားက တင္ျပခြင့္မရွိတဲ့သူမုိ႔ သက္ဆုိင္ရာၿမဳိ႕နယ္ေကာင္စီကို စာေရးပါတယ္။ ၾကည့္လုပ္ၾကပါဦး။ လမ္းမႀကီးပ်က္ေတာ့မယ္ေပါ့။ အာဇာနည္ေန႔ေလး ဘာေလးေရြး၊ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္အားေပး ဆိုၿပီး လူထုလႈပ္ရွားမႈ နဲ႔ ေရေျမာင္းကို ေဖာ္ၾကပါဦးလို႔ ေရးပါတယ္။ က်ဳပ္လည္း ေပါက္ျပား ဆြဲၿပီး အိမ္ေရွ႕က ေျမာင္းကိုေဖာ္ပါတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ မလႈပ္ပါဘူး။ သူတုိ႔မွာလည္း တုိင္း ျပည္အတြက္ ဒါထက္ အေရးႀကီး တာေတြ ေန႔မအား ညမအား ေဆာင္ရြက္ေနရေတာ့ကာ အျခားအလုပ္ေတြနဲ႔ ႐ႈပ္ေနဟန္ တူပါတယ္။

အယ္။    ။ဒါမွမဟုတ္ နေမာ္နမဲ့ျဖစ္သြားသလား။

ေသာ္။    ။ဒါလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ က်ဳပ္ေတာ့ စည္ပင္ သာယာကို ပါဝင္ကူညီလိုစိတ္ နည္းသထက္ နည္းသြားၿပီး ေစတနာခန္းခန္းလာတယ္။

ပင္။    ။ဟာ ဒီလုိေတာ့ မေျပာနဲ႔ေလဗ်ာ။ ဘယ္နားမွ ေစတနာခန္းသြားရတာလဲ။ ကုိယ့္ၿမဳိ႕ကိုယ္ရြာ စည္ပင္ သာယာေရးမွ လူတိုင္း ေစတနာထားၿပီး ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ၾကမွ ၿမဳိ႕ရြာစည္ပင္သန္႔ ရွင္းေတာ့ မေပါ့။

ေသာ္။    ။ခင္ဗ်ား မွတ္မိသလား။ ဘတ္စ္ကား မွတ္တိုင္မ်ားမွ ဘတ္စ္ကားစီး ခရီးသည္မ်ား ခိုနားဖို႔ရာ အမိုးနဲ႔ ခုိနားစရာေလးေတြေလ ေစတနာရွင္မ်ား လွဴဒါန္းႏုိင္ၾကပါတယ္။ စည္ပင္သာယာက အၿပီးေဆာက္ေပးမွ ၂၀၀၀ိ ဆုိလားက်တယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေစတနာရွင္ေတြ လွဴခဲ့ၾက ပါတယ္။ နာမည္ကဗၺည္းေတာင္ ေရးထိုးေပးေသးတယ္ေလ။ က်ဳပ္လည္း က်ဳပ္အိမ္နားက အမွတ္ ၃၃ ကားဂိတ္မွာ တစ္ခု ေဆာက္လွဴမလို႔ဟာ အခုေတာ့ အေတာ္စိတ္ကုန္သြားၿပီ။

ပင္။    ။ဘာျပဳလို႔လဲဗ်ာ။ ခရီးသည္ေတြ ေနလံု၊ မိုးလံု ခိုနားပါေစလား။

ေသာ္။    ။ဘာျပဳလို႔ရမလဲ။ ခရီးသည္ေတြ ခိုနားရတယ္မရွိဘဲ။ ေဆးလိပ္ ကြမ္းယာသည္ကအစ ေဈး သည္အစံုက သူတုိ႔ေရာင္းဖို႔မ်ား အလွဴရွင္က လွဴထားတာက်ေနတာပဲ။ ဆုိင္နဲ႔ကနားနဲ႔ျဖစ္ ေနတယ္။

ပင္။    ။ဟုတ္ပါ့ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတို႔ ေရႊလႈိင္လမ္းထိပ္က မွတ္တုိင္ဆို စည္ပင္သာယာက ထိန္းသိမ္းေပး ဖုိ႔ မဆို ထားနဲ႔၊ သူ႔ဘာသာသူ ၿပဳိလဲက်သြားတာေတာင္ ၾကည့္ေနတယ္။ အၾကာႀကီးေနမွ လာ ဖ်က္သိမ္း သြားတယ္။

ေသာ္။    ။အဲဒီေတာ့ အလွဴရွင္ ဘယ္စိတ္ေကာင္းႏုိင္ပါေတာ့မလဲဗ်ာ။ "ပုဗၺ-မုဥၥ-ပရ"ဆိုတဲ့ ေစတနာ သံုးတန္ မွာ ေစတနာႏွစ္တန္ပ်က္ရတယ္ ေနာက္ၿပီးရွိေသးတယ္။ ဘတ္စ္ကားမွတိုင္လည္း ေဆာက္ လုိက္ေရာ ဘတ္စ္ကားက အဲဒီမွတ္တုိင္ေရွ႕မွာ ဘယ္ေတာ့မွ မရပ္ေတာ့ဘူးဗ်ာ။ ေက်ာ္ရပ္တယ္။ ေလွ်ာ့ ရပ္တယ္။ ခရီးသည္ေတြက အေျပးအလႊား လုိက္ၾကရတယ္။ အဲဒီ ေရွ႕မွာ မရပ္ေလနဲ႔လို႔ သူတို႔ကို အမွတ္ အသား ျပထားတာ က်ေနတာပဲ။

အယ္။    ။အဲဒါကေတာ့ ဘတ္စ္ကားေတြက စည္းကမ္းပ်က္တာပါဗ်ာ။ အဲဒီအတြက္ေတာ့ မထသမွာ တာဝန္ရွိတယ္ထင္ပါတယ္။

ေသာ္။    ။အဲ... အဲဒီ မထသႀကီးအေၾကာင္းလည္း ေျပာစရာရွိပါဗ်ား။ အခုအပတ္ေတာ့ စည္ပင္သာ ယာဖို႔ "နေမာ္နမဲ့"ကို ဒီမွာတင္ပဲ တစ္စခန္းရပ္ထားၿပီး ေနာက္အပတ္မွာ မထသ ရဲ႕ မေတာ္ မတည့္အေၾကာင္း ေျပာၾကဦးစို႔ရဲ႕။ ရမ္မေသာက္ဘဲေျပာရတာ အာေျခာက္လုိက္တာဗ်ာ။

ပန္၊ ဧၿပီလ၊ ၁၉၈၈
.

No comments: