ျမတ္ေ႐ႊတိဂံုမွ အေနာက္မုခ္
ဥကၠလာပသုိ႔ စုန္ေတာ္မူခဲ့ေသာ သာယာ၀တီမင္းသည္ ဥကၠလာပၿမိဳ႕တြင္ ၄၊ ၅ လခန္႔ စံေနမည္ဟု ရည္႐ြယ္ ထားသည့္အတုိင္း စံနန္းေတာ္တစ္ခုကုိလည္း ႀကိဳတင္၍ ေဆာက္လုပ္ထားေစပါသည္။
ရန္ကုန္၀န္ႀကီး အမွဴးျပဳ၍ ႀကိဳတင္စီစဥ္ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ စံနန္းေတာ္ႀကီးသည္ မင္းႏွင့္ မိဖုရား၊ သား ေတာ္၊ သမီးေတာ္၊ ေစာ္ဘြားၿမိဳ႕စား၊ မွဴးေတာ္၊ မတ္ေတာ္ မင္းမႈထမ္းမ်ားပါ ေခ်ာင္ခ်ိ သက္သာစြာ ေနႏုိင္ ေလာက္ေသာ စံနန္းေတာ္ အေဆာက္အဦမ်ား၊ အေဆာင္ေဆာင္ အခန္းခန္းမ်ား၊ အမ်ားအျပား ပါ၀င္ေသာ အေဆာက္အဦတုိ႔ကုိ ႀကိဳတင္ေဆာက္လုပ္ထားရေသာေၾကာင့္ ထုိတာ၀န္ ၀တၱရား မ်ား ကလည္း နည္းနည္း ေနာေနာ မဟုတ္ပါတကား။ ယခုေခတ္ ပ-လ-က ဆုိင္ရာဌာန၏ အေဆာက္အဦး သမားမ်ားထက္ပင္ အခ်ိန္ တုိတုိ လုပ္အားမ်ားမ်ား ေပးၾကရဦးမည္ဟု ယူဆရန္ ႐ွိပါသည္။
သုိ႔ႏွင့္ ၁၂၀၃ ခုႏွစ္၊ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေက်ာ္ ၄ ရက္ေန႔ နံနက္အခ်ိန္တြင္ သာယာ၀တီ မင္းတရားႀကီး သည္ ဥကၠလာပ နန္းေတာ္သုိ႔ ၀င္ေတာ္မူ၍ အဆုိပါ ေဆာက္ထားၿပီး႐ွိေသာ၊ ေကာင္းမြန္ ဆန္းၾကယ္ေသာ ေ႐ႊနန္းျပာသာဒ္ေတာ္ႏွင့္တကြ အေဆာင္ေဆာင္ေသာ နန္းေတာ္ အိမ္ေတာ္ မ်ားကုိ တက္သိမ္း၍ စံပယ္ေတာ္ မူပါသည္။
ေနာက္ေတာ္မွ လုိက္ပါေသာ မင္းညီမင္းသား၊ ေစာ္ဘြား၊ ၿမိဳ႕စား၊ မွဴးမတ္ဗုိလ္ပါ အေပါင္းတို႔အားလည္း သင့္ ရာအိမ္ရာ၊ ေနရာတုိက္တန္းတင္းကုပ္ စသည္မ်ား၌ ေနရာခ်ထားေနထုိင္ေစပါသည္။ အားလံုးၿခံဳ၍ ဥကၠလာပ နန္းေတာ္ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ဥကၠလာပၿမိဳ႕ဟု တည္ထား သမုတ္ကာ ၿမိဳ႕႐ုိး ၿမိဳ႕တာမ်ား တူးဖုိ႔ လုပ္ ကုိင္ေစပါသည္။ ေ႐ွးအခါက ဥကၠလာပသည္ ေ႐ႊတိဂံုေစတီေတာ္ရိပ္၌ ဇနပုဒ္႐ြာငယ္မွ်သာ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း သာယာ၀တီမင္းသည္ ဥကၠလာပၿမိဳ႕ ဟူ၍ တည္ေတာ္မူရန္ ရည္သန္လ်က္ တာ၀န္း တစ္ေထာင့္႐ွစ္ရာ ႐ွိေသာ ေျမၿမိဳ႕႐ုိးကုိ ေနာက္ေတာ္ပါ မင္းညီမင္းသား မွဴးေတာ္႐ွစ္ရာ႐ွိေသာ ေျမၿမိဳ႕႐ုိး ကုိ ေနာက္ေတာ္ပါ မင္းညီမင္းသား မွဴးေတာ္မတ္ေတာ္ ရဲမက္ဗုိလ္ပါ အေပါင္းတုိ႔အား အသီးသီး တာ၀န္ ေပးအပ္ ၍ က်ံဳးေျမာင္း၊ တံခါး၊ ျပအုိး၊ ပစၥင္မ်ားႏွင့္တကြ ၿမိဳ႕၏ အဂၤါျပည့္စံုစြာ အိမ္ေစ်း၊ သဘင္ စသျဖင့္ ၿမိဳ႕ျပ ျပည္႐ြာ အား တန္ဆာဆင္ျခင္းအမႈသည္ ခုနစ္ရက္အတြင္း ၿပီးျပည့္စံုသြားသည္ဟု မွတ္သား ရပါသည္။
ၿမိဳ႕ေတာ္ကုိ "ေအာင္ေျမရန္ႏွင္"ဟု သမုတ္၍ နန္းေတာ္ကုိ "ျမတ္နန္းေအာင္ခ်ာ"ဟု သမုတ္ေစပါသည္။ ကုန္းေဘာင္ နန္းဆက္ကုိ စတင္ တည္ေထာင္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ေဘးေတာ္ အေလာင္းမင္းတရားႀကီးသည္ "ရန္ကုန္" ဟု သမုတ္ေတာ္မူခဲ့ဖူးသည္။
ယခု ျမစ္ေတာ္ သာယာ၀တီမင္းက "ရန္ႏွင္"ဟု သမုတ္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ယေန႔အထိ ရန္ကုန္ဟူ ေသာ အမည္သာလွ်င္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားလ်က္ ႐ွိခဲ့ပါသည္။
သာယာ၀တီ မင္း သည္ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔အား စိတ္ထားက်ဥ္းေျမာင္းမႈ ၿငီးေငြ႕မႈကုိ မလုိလား၍ စုန္ေတာ္ မူရာ ဆိပ္ကမ္း တစ္ေလွ်ာက ္႐ွိ ၿမိဳ႕႐ြာမ်ားတြင္ ဇာတ္၊ ႐ုပ္စံု ပဲြလမ္းသဘင္မ်ား က်င္းပ ေပ်ာ္႐ႊင္ ေစခဲ့သည္။
ထုိ႔အတူ ယခု တည္ေထာင္ၿပီးစ ေအာင္ေျမရန္ႏွင္ ကုိ မဟာရာဇဌာနီ မင္းေနျပည္ႀကီးအျဖစ္ ဖန္တီးကာ ျမတ္စြာ ဘုရား သာသနာပြင့္လင္းစည္ပင္ ထြန္းပ၍ အမ်ိဳး ၄ ပါးကုိ ႁပြမ္းေႏွာေပါင္းစံု စုေ၀းရာျဖစ္လ်က္ ဆင္သံ၊ ျမင္းသံ၊ ရထားသံ စေသာ အသံဆယ္ပါးတုိ႔ျဖင့္ မဆိတ္အသံ၊ ျပည့္လွ်ံစည္ကားေစရန္ ေအာင္ေျမ ရန္ႏွင့္ ဥကၠလာပၿမိဳ႕ စံနန္းေတာ္တြင္ လက္ေ၀ွ႕၊ လက္ပန္း၊ ဇာတ္႐ုပ္စံု၊ ပဲြသဘင္မျပတ္ ခံေတာ္မူ ေစပါသည္။
ဥကၠလာပ နန္းေတာ္သိမ္း အခမ္းအနားၿပီးလွ်င္ ဘုရင္ႏွင့္ မိဖုရားေခါင္ႀကီး အမွဴးထားေသာ နန္းတြင္း ပုဂၢိဳလ္ အားလံုးသည္ ေ႐ႊတဂံုဆံေတာ္႐ွင္ေစတီအား အဖူးအေျမာ္ထြက္ျခင္း၊ သန္လ်င္ က်ိဳက္ေခါက္ ေစတီဘုရား သုိ႔ ေနာင္ေတာ္ မင္းတရား (ဘႀကီးေတာ္ဘုရား)ႏွင့္အတူ ကုိယ္ရံေတာ္တပ္၀င္း အခင္း အက်င္း ေဖာင္ေတာ္ေလွမ်ားႏွင့္ အဖူးအေျမာ္ထြက္ေတာ္မူပါသည္။
ေ႐ႊတိဂံုေစတီေတာ္မူကား ၿမိဳ႕ေတာ္ နန္းေတာ္၏ အေ႐ွ႕ဘက္ နီးကပ္စြာ တည္႐ွိသျဖင့္ မျပတ္မျပတ္ ဖူးေျမာ္ရန္ ထြက္ေတာ္မူသည္။ ထုိမွ်မက ႐ွင္ေစာပုၿမိဳ႕၊ သန္လ်င္ၿမိဳ႕၊ ဒလၿမိဳ႕၊ ပဲခူးၿမိဳ႕၊ သီလ၀ါကင္း၊ သရက္တစ္ပင္ ကၽြန္းဦး၊ ၾကည့္ျမင္တုိင္ အရပ္မ်ားသုိ႔လည္း မၾကာခဏ ဘုရင္မင္းႏွင့္ မိဖုရားသားေတာ္ သမီးေတာ္မ်ား လွည့္လည္ၾကသည္။ ပဲခူးၿမိဳ႕ ေ႐ႊေမာေဓာဘုရား၊ သံလ်င္ က်ိဳက္ေခါက္ဘုရား၊ ကုႆိႏၷာ႐ံု ဘုရားမ်ား ကုိလည္း ေရေၾကာင္းမွ ႂကြခ်ီဖူးေျမာ္၍ ကုသုိလ္တရားပြားမ်ားၾကေစသည္။
သာယာ၀တီမင္းသည္ လူစြမ္းေကာင္းမ်ားကုိလည္း ျမတ္ႏုိးပါသည္။ ဥကၠလာပၿမိဳ႕ စံေနစဥ္ ေမာင္ဥ ဆုိသူ ရာဇ၀တ္ေကာင္တစ္ဦး႐ွိေနပါသည္။ အမႈကိစၥမွာ ဒလၿမိဳ႕ စီရင္စု အင္းေတနယ္ေျမ ေက်း႐ြာတြင္ ေလွေတာ္ ပဲ့နင္း ဦးေနတုိ႔အုပ္စီး၍ ၿငိမ္၀ပ္စြာ႐ွိသည္ကုိ မၿငိမ္မ၀ပ္႐ွိေအာင္ ေမႊေႏွာက္ျခင္းျပဳၿပီး ပဲ့နင္း အရာ ကုိ လုပ္လုိ သူ ေလွ်ာက္လႊာတင္သူမွာ ငဥ ျဖစ္ပါသည္။ သူ၏ လီဆယ္တင္ေလွ်ာက္မႈ ေပၚ ေသာေၾကာင့္ အျပစ္အေလ်ာက္ မေမွာ္ဘီၿမိဳ႕သူႀကီးကုိ အပ္၍ မိေက်ာင္းစာ ေကၽြးေစပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ငဥအား မိေက်ာင္း က မစား၊ ဓားလွံ ေသနတ္ႏွင့္ပစ္၍လည္း မရ၍ အေၾကာင္းကုိ ေလွ်ာက္တင္ေသာအခါ ဘုရင္ မင္းတရားက ငဥအား လဲခ်ားေစာ္ဘြား ကေမၻာဇ သီရိမဟာ ဓမၼရာဇာသုိ႔ အပ္ၿပီးလွ်င္ အမႈေတာ္ကုိ ထမ္း႐ြက္ ေစပါသည္။
တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္းမွစ၍ ဥကၠလာပ စံနန္းေတာ္၌ စံေနသည္မွာ ျပာသုိလသုိ႔တုိင္ ေရာက္လာ ေသာ အခါ ဘုရင္ႏွင့္ မိဖုရား၊ သားေတာ္၊ သမီးေတာ္၊ ေစာ္ဘြားၿမိဳ႕စား မွဴးမတ္တုိ႔၏ ကုသုိလ္ အ၀င္အပါ တိဂံု ဆံေတာ္ ႐ွင္ ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးအား ဖိနပ္ေတာ္မွ ငွက္ေပ်ာဖူးအထိ ေ႐ႊသကၤန္း ကပ္ပါသည္။ ေ႐ႊတိဂံု ေစတီေတာ္ ၏ အရပ္ေတာ္ သံေတာင္ ၁၈၆ ေတာင္ႏွင့္ တစ္မုိက္ေလးသစ္၊ ဖိနပ္ေတာ္အ၀န္း သံေတာင္ ၉၀၀ ႐ွိေသာ ေစတီေတာ္ဘကီးကုိ ေ႐ႊသကၤန္းေတာ္ ေ႐ႊက်ပ္ခ်ိန္ ၃၂၀၀ိ မ်က္ပါးခတ္၍ ေ႐ႊသကၤန္း ကပ္လွဴ ပါသည္။
ထုိအခ်ိန္မွာပင္ သာယာ၀တီဘုရင္မင္း၏ အေနာက္နန္းမိဖုရား (မျမကေလး)က ေ႐ႊတိဂံုေစတီေတာ္၏ အေနာက္ဘက္ မုခ္ ေစာင္းတန္း ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းရန္ အုတ္အဂၤေတ သစ္ပ်ဥ္ႏွင့္ ကံေကၽြး လက္ခ ေငြမ်ား ကုိ ဘုရင္မင္းႏွင့္ မိဖုရားေခါင္ႀကီးတုိ႔အား ဆက္သ၍ ေရစက္သြန္းခ် ေပးေတာ္မူရပါသည္။ အေနာက္နန္း မိဖုရား ျမကေလးသည္ သာယာ၀တီမင္း၏ မိဖုရားမ်ားတြင္ အႏုပညာ၊ စာေပ ဂီတဘက္၌ ကၽြမ္းက်င္ ၍ အထံု၀ါသနာပါၿပီး သီခ်င္းႀကီး၊ သီခ်င္းခံ၊ ပတ္ပ်ိဳး၊ ယုိးဒယား၊ ေဘာလယ္၊ ေတးထပ္၊ သျဖန္မ်ားကုိ အမ်ားအျပား စပ္ဆုိႏုိင္သျဖင့္ ေက်ာ္ၾကား ထင္႐ွားေသာ နန္းရမိဖုရားတစ္ပါး ျဖစ္ခဲ့ရာတြင္ ယခု ကဲ့သုိ႔ ဥကၠလာပ ဒဂံုဆံေတာ္႐ွင္ ဘုရားဖူး ႂကြလာေတာ္မူစဥ္မွာလည္း အမွတ္မထင္ ေနထုိင္စံစား ေနသူ မဟုတ္ပါ။ ရတနာသံုးပါးႏွင့္ စပ္ဆုိင္ရာ ကုသုိလ္တရားမ်ားတြင္လည္း မေမ့မေလ်ာ့သူျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ အျခားမိဖုရား သားေတာ္ သမီးေတာ္တုိ႔ စိတ္ကူးမေပါက္ေသာ အေနာက္မုခ္ ေစာင္းတန္း ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းရန္ မိမိပုိင္ ေ႐ႊေငြမ်ားမွ ဘုရင္ႏွင့္ မိဖုရားေခါင္ႀကီးတုိ႔ အမိန္႔ေတာင္းခံ ေရစက္ သြန္းခ် ေပးေစျခင္းျဖစ္ပါသည္။
သုိ႔ေၾကာင့္ ေ႐ႊတိဂံုဘုရား အေနာက္ဘက္ ေစာင္းတန္းေဟာင္းသည္ အေနာက္နန္းမိဖုရားျမကေလး ေစာင္းတန္း ဟူ၍ အထင္ကရ ေက်ာ္ၾကား တည္႐ွိခဲ့ပါသည္။ ေနာင္ေသာအခါ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕တုိ႔၏ စစ္တပ္ သည္ ေ႐ႊတိဂံုဘုရား၏ ၄င္းအေနာက္ ေစာင္းတန္းႏွင့္တကြ အေနာက္ပုိင္းတစ္ျခမ္းကုိ သိမ္းယူၿပီး စစ္တပ္ခ်ထား အသံုးျပဳခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေ႐ႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီး၏ အေနာက္ဘက္ ေစာင္းတန္းမွ ဘုရားဖူး မ်ား တက္ခြင့္ ဆင္းခြင့္ မရၾကေတာ့။ ေတာင္ဘက္ ေစာင္းတန္း၊ အေ႐ွ႕ဘက္ ေစာင္းတန္းႏွင့္ ေျမာက္ဘက္ ေသြးေဆးကန္ ႐ွိရာ ေစာင္းတန္းမွသာ တက္ဆင္းခြင့္ရၾကပါသည္။
ယင္း အေနာက္နန္းမိဖုရား ျမကေလး၏ ေစာင္းတန္းကုိ ျပည္သူလူထုက အသံုးမျပဳရသည္ကုိ ျမန္မာတုိ႔က မေက်နပ္ ၾကေသာ္လည္း မည္သူမွ် ကန္႔ကြက္ေျပာဆုိျခင္း မျပဳၾကဘဲ၊ ၿမိဳ႕မ်က္ႏွာဖံုးဆုိေသာ လူႀကီး လူေကာင္း တုိ႔ကလည္း အဂၤလိပ္ အလုိေတာ္ရိမ်ားသာ ျဖစ္ေနၾကသည္။ ဘဲြ႕တံဆိပ္မ်ား လုိခ်င္ၾကသည္။ ရာထူးဌာန မ်ားကုိလည္း ခံစားလုိ သည္။ အဂၤလိပ္အစုိးရက တ႐ုတ္ ကုလားႏွင့္ မ်က္ႏွာျဖဴ ကျပားမ်ားကုိ အေရးေပး ထားသေလာက္ ျမန္မာမ်ား ေနရာမရေသာေၾကာင့္ အႂကြင္းအက်န္ျဖစ္သာ ရာထူးဌာန ကေလးမ်ား၊ ဘဲြ႕တံဆိပ္ကေလးမ်ား ရလုိရျငား အလုိေတာ္ရိ ျပဳေနၾကသူေတြသာ မ်ားခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဘယ္သူမွ် ေ႐ွ႕ေဆာင္ေ႐ွ႕႐ြက္ျပဳ၍ အမုန္းခံၿပီး ေျပာဆုိကန္႔ကြက္မႈ မျပဳၾကပါ။
သုိ႔ေၾကာင့္ အေနာက္ဘက္ ေစာင္းတန္းသည္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀။ ၆၀ ေလာက္ စစ္နယ္ေျမအျဖစ္ တည္႐ွိ လာခဲ့ရပါသည္။ ၁၉၂၀ ၀ံသာႏုအသင္း ဂ်ီစီဘီေအ အဖဲြ႕ႀကီးမ်ား ထြန္းကားလာခ်ိန္ေရာက္မွ ၀ုိင္အမ္ဘီေအ အသင္းက ဦးေဆာင္ၿပီး ႏုိင္ငံေရး အသင္းအဖဲြ႕မ်ား၏ ဆူပူလႈပ္ ႐ွားေတာင္းဆုိမႈေၾကာင့္ အေနာက္မုခ္ ျပန္ဖြင့္ေပးရသည္။ ၁၉၃၀ ခု ေလာက္တြင္ အေနာက္မုခ္ ဖြင့္ပဲြႀကီး ၿမိဳ႕လံုးကၽြတ္ ေသာက္ေသာက္လဲ စည္ကားစြာ က်င္းပၾကရပါသည္။ ျပည္သူလူထု အလြန္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္း သာ ျဖစ္ၾက ရပါသည္။
ျပည္သူလူထုသည္ အေနာက္မုခ္ ဖြင့္ပဲြ၌ မည္သူမွ် မတုိက္တြန္း မႏိႈးေဆာ္ရဘဲ ကုိယ့္ထမင္းထုပ္ကုိယ္ယူ၍ အတီး အမႈတ္၊ အကအခုန္တုိ႔ျဖင့္ ေ႐ႊတိဂံုကုန္းေပၚသုိ႔ တေပ်ာ္တပါး တက္လာၾကၿပီး အေနာက္မုခ္ ေစာင္း တန္းႀကီး ကုိ ေတာခ်ံဳေပါင္းျမတ္တုိ႔အတြင္းမွ ႐ွင္းလင္းသုတ္သင္ေပးၾကပါသည္။
မိဖုရားျမကေလး၏ အုတ္ေစာင္းတန္းႀကီးသည္ ေတာခ်ံဳေပါင္းျမတ္တုိ႔အတြင္းမွ ထင္းထင္းႀကီး ေပၚလြင္ လာ ခဲ့ရေသာ္လည္း အုတ္မ်ားမွာ ေ႐ွးအုတ္ႀကီးမ်ားျဖစ္၍ ေစာင္းတန္း လက္ရန္းခံုမ်ား၊ ေလွကားထစ္မ်ား တခ်ိဳ႕ ေနရာ၌ ပ်က္စီးၿပိဳက် ျပတ္လပ္ေနသည္။ ေစာင္းတန္းအမုိးမ်ား၊ တုိင္မ်ားလည္း အဂၤလိပ္ ေဂၚရာစစ္သား တုိ႔ ဖ်က္ဆီးၾက၍ မ႐ွိေတာ့ပါ။ က်န္႐ွိေသာ ေ႐ွးေဟာင္းလက္ရာကေလးကုိ ေလးေလး စားစား ျပဳျပင္ထားၾကပါ သည္။
သုိ႔ေသာ္ ထုိအုတ္ေစာင္းတန္းသည္ ေဟာင္းႏြမ္းေဆြးေျမ့လွၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဤအတုိင္း ၾကာ႐ွည္ ထား၍ ၾကည့္မေကာင္းသျဖင့္ ထုိေနရာ၌ ေခတ္မီမီ တန္ေဆာင္းသစ္ႀကီးတစ္ခု မၾကာမီ အစားထုိး ရေပေတာ့မည္။
ဤတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သိမ္ႀကီးေစ်း႐ွိ ေစ်းသူ ေစ်းသားမ်ားသည္ လူတစ္ဦး ဆုိင္တစ္ဆုိင္မွ တစ္ေန႔လွ်င္ ၂ ျပားက် အလွဴခံ စုေဆာင္းၿပီး ေ႐ႊတိဂံု အေနာက္ဘက္မုခ္ တန္ေဆာင္းႀကီးကုိ ၃၊ ၄ ႏွစ္အတြင္း အစားထုိး လွဴဒါန္း လုိက္ေသာေၾကာင့္ ယေန႔ ေတြ႕ျမင္ ဆင္းတက္ေနၾကေသာ အေနာက္မုခ္ တန္ေဆာင္းႀကီးသည္ "သိမ္ႀကီးေစ်း ႏွစ္ျပား တန္ေဆာင္းေတာ္ႀကီး" ဟူ၍ အမည္ပညတ္ ဆုိင္းဘုတ္တပ္လုိက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဤအခ်ိန္မွ စ၍ ေ႐ႊတိဂံုေစတီေတာ္ အေနာက္ဘက္ တန္ေဆာင္းမူလ အလွဴရွင္ အေနာက္နန္း မိဖုရား ျမကေလး ၏ ေကာင္းမႈ တန္ေဆာင္းဆုိသည္မွာ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ေလၿပီး၊ ရာဇ၀င္မွတ္တမ္းထဲမွာသာလွ်င္ ေတြ႕႐ွိ နုိင္ပါ ေတာ့သည္။
သာယာ၀တီမင္းသည္ ဥကၠလာပ၌ ၅ လ ေက်ာ္မွ် စံေနေတာ္မူစဥ္ ဟံသာ၀တီ ပဲခူးသုိ႔ ေရတပ္ေတာ္ႏွင့္ မျပတ္ မလပ္ ထြက္ေတာ္မူရာမွာ ဟံသာ၀တီ သေဘၤာက်င္း၌ သေဘၤာေတာ္မ်ားကုိ ေဆာက္လုပ္ ေစျခင္းျဖင့္ ဟံသာ၀တီ သေဘၤာက်င္းသုိ႔ ၾကည့္႐ႈရန္ ဆႏၵေတာ္႐ွိသည္။ ဒလတြင္လည္း သေဘၤာ ေဆာက္ျခင္း မ်ားျပဳ လုပ္ရန္အတြက္ သေဘၤာက်င္းတစ္ခု႐ွိသည္။ ဟံသာ၀တီ ပဲခူးမွာလည္း ထုိထက္မက ႀကီးက်ယ္ ေသာ သေဘၤာက်င္းႀကီးမ်ားထား႐ွိ၍ ေရတပ္ေတာ္သံုး သေဘၤာမ်ား၊ သမၺန္မ်ားကုိ အၿမဲတမ္း လုပ္ေဆာင္ ဆက္သေစရပါသည္။
ယခု ေနာက္ဆံုး တည္ေဆာက္ေနေသာ ဟံသာ၀တီ ပဲခူးသေဘၤာက်င္းႀကီးမွ ႀကီးမားေသာ သေဘၤာေတာ္ ႀကီးမွာ ဥကၠလာပမွ ေနျပည္ေတာ္ အမရပူရသုိ႔ျပန္လည္ ထြက္ခြာေတာ္မူရာတြင္ ဘုရင္ႏွင့္ မိဖုရား ေခါင္ႀကီး တုိ႔ စီးနင္းေတာ္မူမည့္ သေဘၤာေတာ္ႀကီးျဖစ္ပါသည္။
ေနျပည္ေတာ္ အမရပူရမွ ဥကၠလာပသုိ႔ စုန္ေတာ္မူခဲ့ရာတြင္ မင္း၊ မိဖုရား၊ သားေတာ္၊ သမီးေတာ္၊ ေဆြေတာ္။ မ်ိဳးေတာ္။ မွဴးေတာ္တုိ႔ အထဲတြင္ အတြင္းအၿငိမ့္၊ အျပင္အၿငိမ့္၊ ဆုိင္းေတာ္၊ ဇာတ္ေတာ္မ်ား၊ စည္ ေတာ္မ်ား၊ ေရေၾကာင္း၊ ၾကည္းေၾကာင္းဆုိင္ရာ သူ႔အကန္႔ႏွင့္သူ ပါ႐ွိခဲ့ၿမဲ ျဖစ္႐ံုမက စာဆုိ ပုဂၢိဳလ္ တုိ႔လည္း အသီးသီးပါ႐ွိခဲ့ေလသည္။
နန္းတြင္း စာဆုိထဲ၌ အထင္႐ွားဆံုးေသာ သူတုိ႔မွာ ဂီတစာဆုိ႐ွင္ ျမ၀တီ၀န္ႀကီး၊ ျပင္စည္မင္းႀကီး၊ အေနာက္ နန္းမိဖုရား ျမကေလးႏွင့္ သားေတာ္ ျပည္မင္းသားတုိ႔သည္ ထူးျခားေျပာင္ေျမာက္ေသာ နန္းတြင္း စာဆုိေတာ္ႀကီးမ်ားျဖစ္၍ ထုိပုဂၢိဳလ္ေတြသည္ ေရေၾကာင္းစုန္ေတာ္မူခရီး၌ လည္းေကာင္း၊ ဥကၠလာပ နန္းေတာ္ တြင္ စံေနေတာ္မူၾကရစဥ္က လည္းေကာင္း၊ စာဆုိျခင္း၊ သီခ်င္းေရးျခင္းမ်ား ျပဳခဲ့ၾက ေလသည္။
စာဆုိတုိ႔မည္သည္မွာ ေရာက္ေလရာ၌ ခံစားခ်က္ကုိ စာေပဂီတႏွင့္ မွတ္တမ္းတင္ၾကရသည္မွာ ႏွစ္သိမ့္ရ ေလၿမဲ ဓမၼတာပင္တည္း။
သာယာ၀တီမင္း ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီးသည္ ဥကၠလာပ စံနန္းေတာ္တြင္ ၅ လေက်ာ္ စံေနေတာ္ မူသည္ျဖစ္ရာ ေနာက္ပါ ရဲမက္ဗုိလ္ပါ တုိ႔မွာ ၾကာေသာ္ မိမိသားမယား အုိးအိမ္မ်ားကုိ လႊမ္းဆြတ္ ျခင္း႐ွိ လာၾကေလၿပီ။
ဘုရင္မင္းျမတ္ႀကီးကုိလည္း မည္သူမွ် "ျပန္ၾကပါစုိ႔" ဟူ၍ ေလွ်ာက္ထား၀ံ့ျခင္း မ႐ွိသည့္ အားေလ်ာ္စြာ ျပန္မည့္ရက္ ကုိသာ ႀကိတ္မွိတ္လ်က္ ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားေနၾကရ႐ွာပါသည္။
မင္းတရားႀကီးမွာလည္း မြန္တုိ႔ဌာနီ ႏွစ္ၿခိဳက္ေတာ္မူဆဲ ျဖစ္သည္။ သေဘၤာေတာ္မ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေ႐ႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီးအား လံုးေတာ္ျပည့္ ေ႐ႊသကၤန္း ကပ္လွဴျခင္း။ ေၾကးေခါင္းေလာင္းေတာ္ႀကီး သြန္း လုပ္ လွဴဒါန္းျခင္း ႏွင့္ အျခားေသာ မြန္တုိ႔ဌာနမွ ဘုရားပုထုိး အမ်ိဳးမ်ိဳး တုိ႔ကုိ ေရေၾကာင္းမွ စုန္ကာ ဆန္ကာ ဖူးေျမာ္ပူေဇာ္ေနျခင္းစေသာ ကိစၥမ်ားတြင္ အာ႐ံု၀င္စားေတာ္မူေနဟန္ ႐ွိပါသည္။ ေနျပည္ေတာ္ သုိ႔ ျပန္လည္ ႂကြခ်ီေတာ္မူရန္ အမိန္႔ေတာ္ မခ်ေသးပါ။
သုိ႔တေစ ဗုိလ္ပါ ေ၀ေနယ်မ်ားမွာေတာ့ မိမိတုိ႔ သားမယား အုိးအိမ္တုိ႔ကုိ ပစ္လာခဲ့ၾကသည္မွာ ရက္လေတြ ၾကာေညာင္းလာၿပီျဖစ္၍ အလြန္တရာ ျပန္ခ်င္႐ွာေလၿပီ။ ဤသည္တုိ႔ကုိ မွဴးေတာ္မတ္ေတာ္ႀကီးမ်ားက အစ စစ္ဗုိလ္၊ စစ္ကဲ၊ အၾကပ္။ ေသြးေသာက္တုိ႔အထိ သိၾက ၾကားၾကေသာ္လည္း ေ႐ႊနားေတာ္ၾကား ေလွ်ာက္တင္ မေပး၀ံ့ၾကေသာအခါ မေနသာေသာ စာဆုိေတာ္ ျမ၀တီ၀န္ႀကီး ဦးစသည္ လည္းေကာင္း၊ စာဆုိေတာ္ ျပင္စည္ မင္းသားႀကီးသည္ လည္းေကာင္း မင္းတရားႀကီးအား သီခ်င္းဂီတျဖင့္ သြယ္၀ုိက္ ေလွ်ာက္တင္ ရန္ စီမံစုိင္းျပင္းၾကရေလေတာ့သည္။
ပထမဦးစြာ ျမ၀တီ၀န္ႀကီး ဦးစ သည္ ေနျပည္ေတာ္ကုိ ျပန္လည္သတိရေစေၾကာင္း သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ေရးသား ၍ အဆုိေတာ္မ်ားအား သီဆုိေစျခင္းျဖင့္ ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီးသည္ ေနျပည္ေတာ္ အမရပူရကုိ သတိေတာ္ ရလာေလသည္။
ထုိသီခ်င္းမွာ မြန္တုိ႔ဌာေန ဥကၠလာပ ဒဂံုေျမတြင္ ေရာက္႐ွိေနခုိက္ျဖစ္၍ မြန္သံျဖင့္ ေရးသား စပ္ဆုိ လုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သီခ်င္း၏ အမည္မွာ (စိန္ခ်ယ္ညီးလင္းေရာင္ႏွယ္) အစခ်ီပါသည္။ ဤသီခ်င္း ေၾကာင့္ ေနျပည္ ေတာ္ အမရပူရသုိ႔ ျပန္လည္ ႂကြခ်ီေတာ္မူျခင္းျဖစ္ေလရာ "ဥကၠလာပ ျပန္သီခ်င္း" ဟူ၍လည္း ယေန႔တုိင္ ထင္႐ွားေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ သီခ်င္းႀကီးတစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာ သီခ်င္းႀကီးမ်ား သီဆုိတီးမႈတ္တတ္ကၽြမ္းသူ အႏုပညာ႐ွင္မ်ားမွန္လွ်င္ တလုိင္း ၁၂ ခန္း၊ သုိ႔မဟုတ္ တလုိင္းသံ သီခ်င္းႀကီး ၁၀ ပုဒ္ကုိ ျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိး သင္ယူဆည္းပူး တတ္ေျမာက္ၾကရၿမဲျဖစ္ပါမွသည္။
ဤ သီခ်င္းႀကီးမ်ားသည္ မြန္သံကုိ ရယူသီကံုးထားေသာ သီခ်င္းႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကေသာေၾကာင့္လည္း ဆုိရာတီးရာ၌ ေတာ္႐ံုပညာ႐ွင္သည္တုိ႔မကုိင္ရဲပါ။ တကယ္တမ္း တီးတတ္ ဆုိတတ္ေသာ ပညာ၀ါရင့္ ပုဂိၢဳလ္တုိ႔ တီးၾက ဆုိၾကသည္လည္းျဖစ္မႈ၊ ညဥ့္လသာသာ သန္းေခါင္ေက်ာ္ လူေျခတိတ္ခ်ိန္လည္း ျဖစ္ခဲ့ပါမူ ယခုအထက္၌ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ျမ၀တီမင္းႀကီး၏ တိတ္ခ်ိန္လည္း ျဖစ္ခဲ့ပါမူ ယခုအထက္၌ ေဖာ္ျပ ခဲ့ေသာ ျမ၀တီမင္းႀကီး၏ "စိန္ခ်ယ္ညီးလင္း" မြန္သံ သီခ်င္းႀကီးသည္ နားေသာတဆင္မိသူမ်ား၌ အသံ အသြား၏ ထူးျခားမႈ၊ စာသား၏ အေရးအသား ေျပျပစ္မႈတုိ႔ကုိ ၾကားတုိင္း လြမ္းစိတ္ျဖင့္ ဆြတ္ပ်ံ႕ၾကည္ႏူးမႈကုိ အထူးျပဳ ေလ့႐ွိေသာ သီခ်င္းျဖစ္၍ ဟုိေခတ္ ဟုိအခါက သာယာ၀တီ ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီး၏ စိတ္ေတာ္ကုိ တစ္ခဏ ခ်င္း ေျပာင္းလဲြတိမ္းညႊတ္ေတာ္မူၿပီး အမရပူရ ေနျပည္ေတာ္ႀကီးကုိ တမ္းတလြမ္းဆြတ္ကာ ျမန္မၾကာ ျပန္ လာလုိေသာ ဆႏၵေတာ္ ေပၚရမည္မွာ မလဲြမေသြ ကိစၥျဖစ္ရပါမည္။ သုိ႔ေၾကာင့္လည္း ယေန႔အထိ "ဥကၠလာပျပန္ မြန္သံ စိန္ခ်ယ္ညီးလင္း" ဟု ကင္ပြန္းတပ္ခံရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
၄င္းျမ၀တီမင္းႀကီး၏ စိန္ခ်ယ္ညီလင္း သီခ်င္းႏွင့္ အလားတူ မြန္သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေရး၍ ဆက္သသီဆုိ တီးမႈတ္ ခဲ့ေစျပန္ပါေသးသည္။ ဤသီခ်င္းလည္း ေနျပည္ေတာ္ကုိ လြမ္းဆြတ္ သတိရေစဖြယ္ ရည္႐ြယ္ ေသာ သီခ်င္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ျပင္စည္မင္းသား ေရးဖဲြ႕ေသာ ယင္း တလုိင္း ၾကာေစ့ေကာက္သီခ်င္းသည္လည္း တလုိင္း ၁၂ ခန္းပါ အ၀င္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဥကၠလာပမွ ေနျပည္ေတာ္ အမရပူရသုိ႔ ျပန္ႏုိင္ရန္ အေထာက္အကူ တစ္ခုလည္း ျဖစ္ ပါသည္။ ေဆာင္းကုန္၍ ေႏြကူးၿပီ ႐ြက္ေဟာင္းတုိ႔ ညွာေညာင္းေျမခစျပဳပါၿပီ။ ေနျပည္ေတာ္ႀကီးႏွင့္ ေမွ်ာ္ တုိင္းေ၀းေနရပါၿပီ။ မြန္တုိ႔ စံရာ ပင္လယ္အဏၥ၀ါႏွင့္ ျမစ္သီတာတုိ႔ ၀န္းရံပတ္လည္ ဟံသာျပည္ႀကီးမွေနၿပီး လြမ္းလ် တမ္းတေနၾကရပါသည္။ ေလးဆူဓာတ္ပံု တိဂံုဆံေတာ္႐ွင္ ေျခေတာ္ဦးမွာ တူစံုေမာင္မယ္ ဖူးခ်င္ လွပါေသာ္လည္း ဘယ္၀ယ္ ဘယ္ဆီသုိ႔ လွမ္းေမွ်ာ္ရမ္းေရာ္ကာ တုိင္းတစ္ပါး ေ၀းေျမတာက မွန္းဆေနပါ သည္။ ေနာက္ဆံုးမွာ သန္းေခါင္ေလျမဴးလုိ႔ ေ႐ွ႕ျပဳဗၺာဆီမွ လင္းေရာင္ျခည္ လာသည္တုိင္ စက္မေပ်ာ္ႏုိင္၊ ေခြလ်က္ကယ္ႏွင့္ တိမ္းမူးလုိ႔ ေနရပါေတာ့သည္ဆုိေသာ အဓိပၸာယ္ကုိ ယင္းသီခ်င္း၌ တင္ျပေနပါသည္။
ဤသုိ႔လွ်င္ ဥကၠလာပ ယာယီစ့နန္းေတာ္၌ ျမ၀တီမင္းႀကီး ဦးစႏွင့္ ျပင္စည္မင္းသားႀကီးတုိ႔ အေရးအသား သီခ်င္းဂီတသံမ်ား လႊမ္းလာသလုိ စာဆုိေတာ္ အေနာက္နန္းမိဖုရား ျမကေလးကလည္း ေ႐ႊဘုိမင္းတရား ႀကီး တုိင္းေတာ္ျပည္ေတာ္ကုိ သတိရေတာ္မူေစရန္" သိဂၤါေ႐ြေရာင္" ပတ္ပ်ိဳး တစ္ပုဒ္ကုိ ေရးသား တင္ဆက္ ျပန္သည္ဟူ၍ အခ်ိဳ႕ အမွတ္အသားမ်ားတြင္ ေတြ႕႐ွိရျပန္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ အမွတ္အသား၌ ျပင္စည္မင္းသား က ပုဂံမင္းသမီးဘဲြ႕ သိဂၤါေ႐ႊေရာင္ကုိ ေရးသည္ဟု ဆုိျပန္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ကမူ သိဂၤါေ႐ႊေရာင္ပတ္ပ်ိဳး (ေရးသူမသိ)ဟု ေဖာ္ျပပါသည္။
သုိ႔ေၾကာင့္ ယင္း သိဂၤါေ႐ႊေရာင္ပတ္ပ်ိဳးသည္ မျမကေလး၊ သုိ႔မဟုတ္ ျပင္ စည္မင္းသားႀကီး တစ္ဦးဦး ေရးရမည့္ ဆုိသည္တုိင္ေအာင္ (ပတ္ပ်ိဳး)ကုိ ထုိအခါက အေနာက္နန္း မျမကေလးသာ အေရးအသား မ်ားပါသည္။ ဥကၠလာပ စံနန္းေတာ္တြင္ သမီးေတာ္ကေလး လိႈင္မင္းသမီး ၈ ႏွစ္အ႐ြယ္ႏွင့္ စံေနေတာ္ မူခုိက္မွာ မျမကေလးသည္ သူ၏ေရႊတိဂံု အေနာက္ဘက္ အုတ္ေစာင္းတန္း ကုသုိလ္ေတာ္ လုပ္ေဆာင္ ေနစဥ္ ကုန္းေတာ္ေပၚ ႐ႈေမွ်ာ္လုိက္သည္တြင္ ဥကၠလာပ စံနန္းေတာ္ႀကီးႏွင့္တကြ တိဂံုဆံေတာ္႐ွင္ ကုန္းပတ္လည္ ၌ စိမ္းလဲ့ညိဳေမွာင္ေသာ ေတာေတာင္ေရေျမႏွင့္ ႐ႈခင္းအေထြေထြကုိ ျမင္ရ ေသာအခါ စာဆုိ သဘာ၀အတုိင္း ျမင္ကြင္းမ်ားကုိ ဂီတႏွင့္ မွတ္တမ္းျပဳထားၿမဲ ဓမၼတာသာ ေပၚေပါက္ရပါ မည္။
သိဂၤုတၱရ ကုန္းေတာ္အျမင့္မွေန၍ ႐ႈေမွ်ာ္လုိက္ေလလွ်င္ ေတာေတာင္ စိမ့္စမ္းမ်ား၊ ကုန္း ကုိးဆယ့္ကုိးကုန္း၊ က်င္း ကုိးဆယ့္ကုိးက်င္း ဆုိသည့္အတုိင္း စိမ္းစိမ္းျမျမ မိႈင္းေနမည္။ ေတာင္ဘက္ႏွင့္ အေနာက္ဘက္ တြင္ လိႈင္ျမစ္မွ ေရေဖြးေဖြး၊ အေ႐ွ႕ဘက္တြင္ သန္လ်က္စြန္းျမစ္သံုးခုဆုိင္၊ ပုစြန္ေတာင္၊ ငမုိးရိပ္ ေခ်ာင္းႏွင့္ ကန္ေတာ္ႀကီးတုိ႔က ေရေဖြးေဖြး။ ေျမာက္ဘက္၌ အင္းလ်ားကန္၊ သာဓုကန္ေခၚ ေလွာ္ကား ကန္ေတာ္ႀကီး မ်ားက ေရသီတာျဖင့္ ဥကၠလာပၿမိဳ႕ကုိ ၀ုိင္းရံထားသည့္ႏွယ္ ေတြ႕ျမင္ရမည္။
ဆူးေလဘုရား၏အေနာက္ဘက္၌ ကမ္းနားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ အေလာင္းမင္းတရားႀကိး တည္ေတာ္မူ ခဲ့ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေနရာေဟာင္း၊ ေ႐ႊတိဂံုဘုရား၏ အေနာက္ေျမာက္ယြန္းတြင္ တည္႐ွိခဲ့ဖူးေသာ မြန္ဘုရင္ မႀကီး ႐ွင္ေစာပု၏ ဒဂံုၿမိဳ႕ေဟာင္းေနရာတုိ႔ကုိ လည္းေကာင္း၊ ယခုပစၥဳပၸန္ ရပ္တည္လ်က္႐ွိေသာ ေ႐ႊတိဂံု ကုန္းေတာ္အနီး အေနာက္ေတာင္ယြန္း၌႐ွိေသာ ေမာင္ေတာ္ ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီး၏ ဥကၠလာပ ရန္ႏွင္ၿမိဳ႕ ယာယီ စံနန္းေတာ္ႀကီးမွ ေ႐ႊေရာင္လွ်မ္းေနေသာ စုလစ္မြန္းခၽြန္တုိ႔ကုိ လည္းေကာင္း၊ ေ႐ႊေပၚျမတင္ ပမာ ေတြ႕ျမင္ေတာ္မူရာ၌ သိဂၤါေရာင္ ပတ္ပ်ိဳးတစ္ပုဒ္ ျဖစ္လာမည္မွာ မလဲြႏိုင္ေသာ လကၡဏာ တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ပါ ေတာ့သည္။
သုိ႔ေၾကာင့္ ...
" သိဂၤါေ႐ႊေရာင္၊ ထိန္၀ါေ၀ေျပာင္႐ႊန္း၊ ေဆာင္ေဆာင္နန္းမွာဘံုေတြ၊ ၀င္းေ၀လွ်ံ၊ စံတည္ရာဖဲြ႕ငယ္လုိ၊ သဲေငြ ျပန္႔ပိန္း၊ စိမ္းေရာင္စုိ၊ ေတာင္ညိဳျမမိႈင္း၊ သီတာေခြလုိ႔ ေရပတ္လည္၀ုိင္း၊ တုိင္းသာဘံုခန္း ဆန္းေထြလာ၊ စိန္ ေၾကာင္နီလာ ဖလ္ျပာခဲ၊ သႏၱာဆဲြလုိ႔ ပုလဲသြယ္၊ လႏွယ္ေနလုိ ၀င္းလုိ႔ဆန္း၊ နတ္ကဲ့စံအိမ္။ ေတြးဖဲြ႕ခ်ိန္၊ ၀တိန္ဘံုသာ ဘုန္း႐ွင့္နန္း၊ သနားဖြယ္ ေ႐ႊလယ္ေသာင္ရံ၊ သာလြန္က်ဴးလုိ႔ ျမဴးေပ်ာ္စံ၊ ေ႐ႊကံတုိးလုိ႔ ၿဖိဳးေ၀ေ၀၊ သေျပဒီပါ ဘုန္းျဖန္႔ျမန္း၊ စံုလန္းငံုလွ်မ္း ဒုမၼာပန္း၊ ဘံုၾကာခန္းက၊ နန္းၾကာသူ။ ျပာျဖဴ၀ါေ႐ႊ၀င္းလုိ႔ ညီးထြန္းကၽြန္ေတာ္ခံ၊ ညာစံ႐ွင့္ဘုန္း၊ တုိင္းေ႐ႊျပည္သာလွ၊ ညာခမုိး၊ ဒီပါေသာင္ယံစံ နန္း႐ုိး။
(သျဖန္) အံု႔ကာ၀ုိင္း မိႈင္းလုိ႔ေန။ အုိ ... ေစြမယ့္ၿငိဳး၊ ရင္ကမွာ ေဖာ္တူလုိ႔၊ မူမွာမူ ၾကင္ေဖာ္မဲ့တယ္ ႐ြာ ႏွင့္ ကဲြ႕မုိး။
ယင္းသျဖန္တြင္ ၾကင္ေဖာ္မဲ့ေလဟန္ ေရးစပ္ထားေသာ္လည္း ထုိအခ်ိန္တြင္ ေမာင္ေတာ္ ေ႐ႊဘုိမင္းက စိမ္း ကားျခင္းမ႐ွိေသးေစကာမူ သီခ်င္း ကဗ်ာ၌ ဖဲြ႕႐ုိးဖဲြ႕စဥ္အျဖစ္ ပါ႐ွိဟန္တူပါသည္။
*
ဆက္ရန္
.
5 comments:
သမိုင္းေတြ ဖက္ရတာတကယ္ကို အႏွစ္သာရရွိပါတယ္
အိုေ၀ဦညိဳျမရဲ ့ စာအုပ္ဆိုရင္ တႏွစ္တေခါက္ျပန္ဖက္တာေတာင္
ရိုးမသြားပါဘူး.ဟိုတခ်ိန္က ေခတ္ကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းျမင္ေအာင္
ေရးနိင္တဲ ့ သမိုင္းဆရာေတြ ေလစားဖို ့ေကာင္ပါတယ္...
ေနာက္အပိုင္းမ်ားကို ဆက္လက္ေစာင္ ့ေမ်ာ္လွ်က္...
ေတာ္ေတာ္ကုိ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ရွာေဖြ ေရးထားတာဘဲ။ ဆရာမႀကီး ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးကုိ မေလးစားဘဲကုိ မေနႏုိင္ေတာ့ဘူး။ အမေရႊစင္ကုိလဲ အခုလုိ တဆင့္တင္ျပေပးလုိ႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ဒါနဲ႔.. ဒုတိယအပုိဒ္က တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္လား တန္ေဆာင္မုန္လဆန္းလား မသိဘူး။ အ႒မပုိဒ္မွာ လဆန္း ျပန္ျဖစ္သြားလုိ႔။ ဘာရယ္လုိ႔ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ အမရပူရကေနၿပီး ဥက္ကလာထိ ေရလမ္းခရီး ဘယ္ေလာက္ၾကာလဲ၊ ဥက္ကလာမွာ ဘာေတြဘယ္လုိလုပ္လဲ သိခ်င္ရင္းအစဥ္ေလးကုိ သတိထားမိခဲ့လုိ႔ပါ။
ခင္မင္လွ်က္
အမၾကီး....
ေက်းဇူး ၾကီးပါေပ့ဗ်ာ
တန္ဖိုးရွိတဲ့ စာေပေတြကိုဖတ္လိုက္ရလို႔
ေနာက္ေန႔မွ မဖတ္ရေသးတဲ့ စာေတြကို လာျပီးဖတ္ေတာ့မယ္ဗ်ာ။
ဖတ္သြားၿပီ ညီမေရ ေက်းဇူးပါေနာ္။
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။
(အၿမဲဆုေတာင္းေပးေနတယ္ေနာ္ ေနေကာင္းက်န္းမာမွ စာမ်ားမ်ားေရးႏိုင္မွာ း))
ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္
မမေရ ေက်းဇူးပါရွင္လို႕... :)
Post a Comment