Sunday, October 23, 2011

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ၏ ကၽြန္းဦးတည္႕သန္လ်က္ခံု, အပိုင္း (၂၇)

ဆင္ႏွင့္နင္းသတ္ရာမွေၾကကဲြစရာျဖစ္အင္

ဘူးတစ္ရာ အေပါက္ကုိ ပိတ္လုိ႔ရလွ်င္ ရလိမ့္မည္။ ပါးစပ္တစ္ေပါက္ကုိ ပိတ္၍ မရႏုိင္ဆုိေသာ အစဥ္ အလာ စကား႐ွိျငားေသာ္လည္း စုဖုရားႀကီး (စၾကာေဒ၀ီ)၏ အေဆာင္ေတာ္အတြင္း႐ွိ တစ္ရာမွ်မကေသာ ေႁခြရံ ေမာင္းမ တုိ႔၏ ပါးစပ္မ်ားက တညီတညြတ္တည္း ပိတ္ထားလုိ႔ရသည္။
စုဖုရားႀကီး က "အျဖစ္မွန္ကုိ ပူပူေႏြးေႏြးခ်က္ခ်င္း မေျပာလုိက္ၾကႏွင့္ဦး၊ ေနာင္မွ တျဖည္းျဖည္း သိ႐ွိ ပါေစ" ဟု ပိတ္ဆုိ႔ထားမႈေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း၊ တစ္ေဆာင္လံုး လိႈင္ထိပ္ထားကုိ သနားက႐ုဏာ သက္ ေနၾကမႈ ေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း၊ လိႈင္ထိပ္ထားမွာ သူ႔မယ္ေတာ္အေၾကာင္းကုိ ဘာမွ် ေနာက္ထပ္ ၾကားသိေတာ္ မမူရ႐ွာဘဲ ႐ွိခဲ့ေလသည္။

သုိ႔ေသာ္ အေနာက္နန္းမေတာ္မိဖုရား ျမကေလး၏ အျဖစ္ကား တုိင္းေက်ာ္ ျပည္ၾကား အလြန္ ထင္႐ွား ေသာ ျဖစ္ရပ္ႏွင့္ မလဲြသာမေ႐ွာင္သာ ေတြ႕ႀကံဳရ႐ွာပါေတာ့သည္။
အေနာက္နန္းေတာ္ မိဖုရား ျမကေလး၏ ဂုဏ္သတင္းသည္ အမရပူရမင္းေနျပည္ ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးတစ္ခြင္ လံုး သာမက ႏုိင္ငံေတာ္ေလးရပ္၌ မျပတ္ေက်ာ္ၾကားခဲ့သူ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။
ဟသၤာတသူ၊ ေအာက္ၿမိဳ႕သူကေလး ဘ၀က လွလြန္း ေခ်ာလြန္း၍ သာယာ၀တီ ေရႊဘုိမင္းက ေကာက္ယူ သိမ္းပုိက္ေတာ္ မူခဲ့ခ်ိန္ကပင္ ျပည္သူျပည္သားမ်ားက စိတ္၀င္စားခဲ့ၾကသည္။

ေ႐ႊဘုိမင္းဘုရင္အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ၿပီး ေအာက္ၿမိဳ႕သူ ျမကေလးအား အေနာက္နန္း၊ နန္းရမိဖုရား တစ္ပါးအျဖစ္ ေျမွာက္စားခံရေသာခါ၄ လည္း ျမကေလးအတြက္ ႏွစ္သက္ ၀မ္းေျမာက္ခဲ့ၾကသည္။ ျမကေလး ၏ အႏုပညာကဗ်ာ ဂီတ အေရးအသား မ်ားေၾကာင့္လည္း တစ္နည္းတစ္ဖံု ေက်ာ္ေစာ ထင္႐ွား ခဲ့သည္။ ျမကေလး၏ လက္ရာ သီခ်င္း ဂီတမ်ားကုိ အဆုိအတီးသမားမ်ား ထံမွတစ္ဆင့္ ၾကားရသူတုိင္း ႏွစ္သက္ စဲြလမ္းခဲ့ၾကသည္။

ဘုရင္ႏွင့္ မိဖုရား ထြက္ေတာ္မူရာတြင္ ျပည္သူျပည္သားမ်ား ၾကည့္႐ႈအေလးျပဳရာ၌လည္း ျပည္သူလူထု မ်က္လံုးမ်ားက လွပယဥ္ေက်းေသာ မိဖုရား ျမကေလးကုိသာ ေ႐ြးခ်ယ္႐ွာေဖြ၍ ၾကည့္႐ႈေလ့ ႐ွိၾကသည္။ အဆင္းအဂၤါ ႐ုပ္လကၡဏာႏွင့္ လွပယသ္ေက်းသကဲ့သုိ႔ အႏုပညာ၊ ဂီတ ကဗ်ာ စာေပ႐ွင္ ဘ၀ႏွင့္ ေက်ာ္ ၾကားေသာ အေနာက္နန္းမိဖုရား ျမကေလးအား ျပည္သူလူထုသည္ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးခဲ့ၾကေသာ စိတ္ဓာတ္ အခံက ႐ွိေနၾကေလသည္။

ျပည္သူလူထုထံမွ မိဖုရား ျမကေလး ရာဇ၀တ္သင့္ေတာ့မည္ဆုိေသာ သတင္းက တစ္မုဟုတ္ခ်င္း ပ်ံ႕ႏွံ႔ သြား သည္။ အေၾကာင္းျခင္းရာကုိ တုိးတုိးတိတ္တိတ္ လက္သိပ္ထုိး စံုစမ္းၾကသည္။ မိမိတုိ႔ႏွင့္ နီးစပ္ရာ မင္းမႈ ထမ္းမ်ားထံမွ ၾကားရေသာ သတင္းမွာ ျပည္မင္းသားႀကီးႏွင့္ မိဖုရား ျမကေလးတုိ႔ အလုိတူ အလုိပါ တုိင္း ျပည္ႏုိင္ငံကုိ အပုိင္ႀကံၾကေသာေၾကာင့္ ဘုရင္မင္းက စီရင္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သိၾကရေသာအခါ စုတ္တသပ္ သပ္ႏွင့္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾက႐ွာသည္။

ျပည္မင္းသားႀကီး မုိင္းလံုသုိ႔ ထြက္သြားတာေတာ့ အထင္အ႐ွားျဖစ္လုိ႔ သူတုိ႔ သိၾက ၾကားၾကၿပီးျဖစ္သည္။ သုိ႔ေပမင့္ သူတုိ႔ အခ်စ္ေတာ္ ျမကေလးက ဒီအေရးအခင္းထဲသုိ႔ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ် ပါလိမ့္မည္ဟု မယံုၾကည္ ၾက။ ျမကေလးသည္ မိန္းမသားျဖစ္၍ သူ႔ဘာသာ နန္းေတာ္ထဲမွာ ကဗ်ာဂီတ ေလ့လာလုိက္စား ေရးသား ေန႐ွာသူ၊ အျပစ္ကင္းမဲ့သူသာျဖစ္သည္။ မနာလုိသူအခ်င္းခ်င္းက အဆင္းတြန္းခ်ျခင္းျဖစ္ရမည္ဟု ယူဆ ၾကသူက မ်ားေလသည္။

နန္းတြင္းအေရးႏွင့္ အျပင္အပက အရပ္ အေတြးတုိ႔မွာ တစ္ခါ တစ္ရံ မွန္ခ်င္လွ်င္မွန္၍၊ တစ္ခါတစ္ရံ မွား ခ်င္လွ်င္ တက္တက္စင္စင္ကြာျခားသြားတတ္ေလသည္။
ျပည္မင္းသားႏွင့္ သားေတာ္ လူမမည္ကေလး ေလးေယာက္အား မင္းညီ မင္းသားတုိ႔ သြားရေသာ နည္းလမ္း ထံုးစံအတုိင္း လည္မ်ိဳကုိ တုတ္ႏွင့္ ႐ုိက္သတ္ၿပီး ကတၱီပါအိတ္ထဲထည့္၍ ျမစ္ေရျပင္မွာ သြားခ် ရ သည္။

ယခု မိဖုရား ျမကေလးအတြက္ စီရင္ခ်က္ကေတာ့ ရက္စက္လြန္းလွပါသည္။ ျမကေလး၏ ေဆြမ်ဳိး သားခ်င္း အသုိင္းအ၀ုိင္း တုိ႔အား ဓားတန္လွ်င္ ဓား၊ လွံတန္လွ်င္ လွံ၊ တုတ္တန္လွ်င္ တုတ္ စသည္တုိ႔ျဖင့္ သုတ္သင္ စီရင္ေစေသာ္လည္း ျမကေလး တစ္ဦးတည္းကုိေတာ့ "ဆင္ႏွင့္ နင္းသတ္ေစ" တဲ့။ ေ႐ႊဘုိ မင္းတရားႀကီး အမိန္႔ေတာ္က ျပင္းထန္လွေလ၏။ ဘယ္အၿငိဳးႏွင့္ ဤမွ် စိတ္ဆုိးေတာ္မူေလသည္မသိ။
ဤသတင္း ကုိ နန္းတြင္းမွ ျပည္သူလူထုနားသုိ႔ ေပါက္ၾကားလာသည္။
အမရပူရ ေနျပည္ေတာ္သူ၊ ေနျပည္ေတာ္သားမ်ား နားမခ်မ္းသာျဖစ္ၾက႐ွာသည္။

ထုိေန႔သည္ကား အေနာက္နန္းမိဖုရား ျမကေလးအား သရက္တစ္ပင္ သခ်ႋဳင္းသုိ႔ထုတ္၍ ဆင္ႏွင့္ နင္းသတ္ လိမ့္မည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ အုတ္အုတ္က်က္က်က္ျဖစ္ကာ ထုတ္ယူလာမည့္အခ်ိန္ကုိ ေစာင့္စား လ်က္ လူသြားလမ္း၀ဲယာ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္၌ ပရိသတ္တုိ႔ ျပည့္ႏွက္ေနေလသည္။

သရက္တစ္ပင္ သခ်ႋဳင္းသည္ အမရပူရ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး၏ အေနာက္ေတာင္ ေျမာက္ေထာင့္အရပ္တြက္ တည္ ႐ွိသည္။ နန္းေတာ္ၿမိဳ႕႐ုိး၏ ၿမိဳ႕ျပင္ လူေနရပ္ကြက္မ်ား၌ ကုန္သည္ပဲြစား လက္လုပ္ လက္စားမ်ား၊ လယ္ယာ ကုိင္းကၽြန္း လုပ္ကုိင္စားေသာက္ၾကသူ ေတာင္သူ လယ္သမားမ်ား၊ မင္းမႈထမ္းတုိ႔၏ အုိးအိမ္ တုိက္တာ ေနအိမ္မ်ား၊ လမ္းမေစ်းဆုိင္မ်ားသည္ လူသြားလမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္၌ စီတန္းေဆာက္လုပ္ေန ထုိင္ၾကသည္။ သတင္းကုိ လက္လွမ္းမီလုိက္ေသာ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားသည္ ကေလးသူငယ္မ်ားမက်န္ ၿမိဳ႕႐ုိး အေနာက္တံခါးမွ အာဏာသားမ်ား ထြက္လာမည့္ လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္၌ ႀကိတ္ႀကိတ္ တုိးမွ် လာေရာက္ စု႐ံုးေနၾကေလသည္။

သူတုိ႔ ခ်စ္ခင္ ေလးစားအပ္ေသာ မိဖုရားျမကေလးကုိ အဆံုးစြန္ ၾကင္နာစြာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ ၾကည့္႐ႈ လုိက္ၾကရန္ ျဖစ္ပါသည္။
အခါတုိင္းဆုိလွ်င္ ေ၀ါႏွင့္ ယာဥ္ႏွင့္သာ ထြက္ေတာ္မူေလ့႐ွိေသာ မိဖုရားတစ္ပါးအား ဘယ္လုိမ်ား ေဆာင္ ယူလာၾကေလမည္နည္းဟုလည္း သိခ်င္ျမင္ခ်င္သည္။ ထီးမူနန္းရာ လြန္စြာ လွပေၾကာ့႐ွင္းေသာ မိဖုရား ျမကေလး ၏ က်က္သေရ႐ွိေသာ မ်က္ႏွာကေလးမွာ ယခုအခါ ဘယ္သုိ႔ ႐ွိရာလိမ့္မည္ဟုလည္း ၾကည့္လုိ႔ ျမင္လုိ သည္။ ေသလမ္းသုိ႔ သြားရမည့္ ရာဇ၀တ္သား ဘ၀သုိ႔ က်ေရာက္ေန႐ွာၿပီ ျဖစ္ေသာ ျမကေလး အတြက္ သနားလက္စ မဆံုးႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနၾကသည္။

ျပည္သူတုိ႔သည္ လြန္ခဲ့ေသာ (၈)ႏွစ္ခန္႔က ျပည္သူလူထုတုိ႔၏ အခ်စ္ေတာ္ ေညာင္ရမ္းမင္းေခၚ စၾကာမင္း ကေလးေရခ်ခံစဥ္က ျမစ္ကမ္းညြတ္မွ် လုိက္လံၾကည့္႐ႈၾကဖူးသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ စည္းစိမ္မကြာသူတုိ႔၏ မင္းခ်မ္းသာ သည္ သမုဒၵရာေရမ်က္ႏွာထက္ ခဏတက္သည့္ ေရပြက္ပမာ တစ္သက္လ်ာ ကေလး ပင္တည္း။ ယင္း တစ္သက္လ်ာပင္လွ်င္ အသက္႐ွည္ၾကာ မေနရပါဘဲ အသက္အ႐ြယ္ ႏုႏုငယ္ငယ္ ႏွင့္လည္း ကိစၥၿပီးၿငိမ္း သြားၾကရပါေသးတကားဟူ၍ သံေ၀ဂ ပြားမ်ားခဲ့ရေပ ေသး၏။

" မင္းခေယာက္်ား ကမ္းနားသစ္ပင္ " ဆုိေသာ္လည္း မင္းဆုိသူပင္လည္း မတည္မၿငိမ္၊ စည္းစိမ္မကြာ အသက္ ထက္ဆံုး မေနရ၊ ထီးနန္းက်ရ၊ စစ္႐ံႈးရႏွင့္ ဒုကၡမ်ားလွပါဘိေတာင္းဟုလည္း ဘႀကီးေတာ္ နန္းက် ဘုရင္ ကုိပါ တင္စား၍ ပိ၀ႆနာပြားရင္းႏွင့္ ဆင္ျခင္မိ၊ တရား႐ႈၾကည့္မိၾကေပလိမ့္မည္။

ယင္းသုိ႔လွ်င္ အမရပူရၿမိဳ႕ေတာ္ ၿမိဳ႕႐ုိးအျပင္မွ အရပ္သူ အရပ္သားမ်ားက လမ္းေဘး၀ဲယာတုိ႔၌ ေစာင့္ေမွ်ာ္ ေနၾကသလုိ သရက္တစ္ပင္ သခ်ႋဳင္းတစ္၀ုိက္တြင္လည္း နီးစပ္ရ ရပ္ကြက္အသီးသီးမွ ၾကည့္႐ႈမည့္ သူမ်ားက ေစာင့္ႀကိဳေနၾကသည္။ လူႀကီးမ်ားက က႐ုဏာ စိတ္မကင္း၍ စိတ္မေကာင္းစြာႏွင့္ ေစာင့္စား ေမွ်ာ္ငံ့ေနၾက စဥ္ လူႀကီးမ်ားႏွင့္အတူ ပါလာသူ ကေလးငယ္မ်ားမူကား ဘာမွန္းမသိ႐ွာဘဲ လူစုစု ႐ွိရာတြင္ ေပ်ာ္႐ႊင္စြာ ကစားခုန္ေပါက္၍ပင္ ေနလုိက္ၾကေလေသးသည္။ သရက္တစ္ပင္ သခ်ႋဳင္း မွာေတာ့ ကေလးမ်ား စိတ္၀င္စား ေသာ ျမင္ကြင္းတစ္ခုကလည္း ႐ွိေနေပေသးသည္။ ထုိျမင္ကြင္းကား ရာဇ၀တ္သား ေရာက္လာလွ်င္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရန္ အရန္သင့္ ေစာင့္ဆုိင္းေနၾကေသာ အာဏာပါးကြက္ တုိ႔ႏွင့္ သူတုိ႔အလယ္မွ သရက္ ပင္ႏွင့္ ထူးခတ္ထားေသာ ဆင္မည္းႀကီးတစ္ေကာင္ ျဖစ္ ေလသည္။

ဆင္ကုိျမင္လွ်င္ ကေလးမ်ား ၀ုိင္းအံုၾကည့္ၿမဲ ျဖစ္ေသာ္လည္း ထုိဆင္ႀကီးအနီးသုိ႔ကားမည္သည့္ကေလးမွ အနီး မကပ္၀ံ့ၾကေပ။ ကပ္လာသည့္တုိင္ေအာင္ အာဏာသားမ်ားက ကေလးေတြ ေ၀းေ၀းသြားေနရန္ ေအာ္ ေငါက္ႏွင္ထုတ္ပစ္ၾကေလသည္။
ဆင္မည္းႀကီး မွာ ရာဇ၀တ္သင့္သူ ျမကေလးကုိ နင္းသတ္ရန္ ျဖစ္ေလသည္။ ဆင္ဦးစီးႏွင့္ ဆင္ႀကီးသည္ အရက္ ကုိးေမာင္း တုိက္ထား၍ မ်က္လံုးမ်ား နီက်င္က်င္ ျဖစ္ေနေလသည္။ အာဏာပါးကြက္တုိ႔အဖုိ႔ သည္ လုပ္ငန္းသည္ အဆန္းမဟုတ္ၾကေပ။ ၎တုိ႔၏ လုပ္႐ုိးလုပ္စဥ္ တာ၀န္တစ္ရပ္သာလွ်င္ ျဖစ္ေလ သည္။

အခ်ိဳ႕ကေလးမ်ားႏွင့္ လူငယ္မ်ားသည္ ထုတ္ယူလာမည့္ ရာဇ၀တ္သားအား ေစာင့္ေမွ်ာ္ငံ့လင့္ရင္း သရက္ တစ္ပင္ သခ်ႋဳင္းႏွင့္ ၿမိဳ႕တံခါးသုိ႔ သြားခ်ည္ျပန္ခ်ည္ ကူးခ်ည္ သန္းခ်ည္ ျပဳေနၾကသည္။ သရက္တစ္ပင္ သခ်ႋဳင္း က လူမ်ားကုိလည္း ရာဇ၀တ္သားကုိ မၾကာမီ ထုတ္လာေတာ့မည့္အေၾကာင္း ကေလးပီပီ သတင္း ပုိ႔ၾကသည္။

တခ်ိဳ႕ကေလးမ်ားမွာ အၿငိမ္မေန၊ ေယာက္ယက္ခတ္အားႀကီးသျဖင့္ စိတ္မခ်မ္းသာေသာ လူႀကီးမ်ားက ေငါက္ငမ္းပစ္ရသည္အထိ လႈပ္႐ွားလ်က္႐ွိၾကသည္။
ဤကေလးပရိသတ္ထဲမွာ အမရပူရၿမိဳ႕ အေနာက္ျပင္ရပ္ေန အႀကီးေတာ္ ဦးမံႈ၏ ညီမငယ္ "မယ္ခုိင္" တစ္ ေယာက္ လည္း အပါအ၀င္ ျဖစ္ေလသည္။ မယ္ခုိင္သည္ သူ၏ အစ္မက ထုိေန႔ ထုိရက္မ်ားတြင္ ကေလး မ်က္ႏွာျမင္ေန၍ အိမ္သားအားလံုးမွာ မီးေနခန္းတြင္႐ွိသျဖင့္ သူ႔အား မည္သူမွ် သတိမထား မၾကည့္႐ႈႏုိင္ ေသာေၾကာင့္ မယ္ခုိင္လြတ္လပ္ခြင့္ အထူးရေနသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သရက္တစ္ပင္ သခ်ႋဳင္းႏွင့္ ၿမိဳ႕တံခါး ေပါက္ သုိ႔ ေခါက္တံု႔ေခါက္ျပန္ ကူးသန္းေနၾကေသာ ကေလးအုပ္စု၌လည္း မယ္ခုိင္ပါသည္။

ဆင္ႀကီးနား မကပ္ရန္ အာဏာသားတုိ႔ ေငါက္ထုတ္ခံရေသာ ကေလးအုပ္စုတြင္လည္း မယ္ခုိင္ပါသည္။ မယ္ခုိင္၏ အသက္သည္ ၁၂ ႏွစ္မွ်သာ ႐ွိေသးသည္။ ထုိေခတ္က အသက္ ၁၂ ႏွစ္ႏွင့္ ၁၃၊ ၁၄ ႏွစ္အ႐ြယ္ ကေလး မ်ားမွာ ကစား၍ ေကာင္းတုန္း လံုခ်ည္ပင္ မၿမဲခ်င္ေသးေသာ အ႐ြယ္ေတြ ျဖစ္ေလသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ယင္း ၁၂-၁၃ ႏွစ္အ႐ြယ္ မယ္ခုိင္သည္ အေနာက္နန္းမိဖုရားျမကေလး ရာဇ၀တ္ သင့္ေသာေန႔ရက္က အျဖစ္အပ်က္၊ သူ႔မ်က္ျမင္ကုိယ္ေတြ႕ ႐ႈခင္းမ်ားကုိ သူ၏သားသမီး ေျမးျမစ္ မ်ားကုိ ျပန္လည္ ေျပာၾကားနုိင္ခဲ့ေလသည္။

အႀကီးေတာ္ ဦးမံႈ၏ဇနီး ေဒၚဗုိင္း၏ ညီမငယ္သည္ မယ္ခုိင္ျဖစ္ပါသည္။ အႀကီးေတာ္ ဦးမံႈႏွင့္ ေဒၚဗုိင္းတုိ႔ သည္ ရတနာပံု မင္းတုန္းမင္းႏွင့္ သီေပါမင္း ႏွစ္ဆက္ သူေကာင္းျပဳခံရသူ ၀က္မစြတ္ ၿမိဳ႕စား ၀န္ေထာက္မင္း၏ မိဘမ်ားျဖစ္၍ ထုိစဥ္က အမရပူရၿမိဳ႕ အေနာက္ျပင္ ရပ္ကြက္တြင္ ေန ထုိင္ၾကပါသည္။

မယ္ခုိင္က ၀က္မစြတ္ၿမိဳ႕စား ၀န္ေထာက္မင္း၏ အေဒၚရင္း ေတာ္စပ္၏။ ၀န္မင္းက ေဒြးခုိင္ဟုေခၚပါသည္။ အဂၤလိပ္ အုပ္စုိးၿပီး ၁၅ ႏွစ္ခန္႔႐ွိမွ ေသဆံုးပါသည္။
သုိ႔ေၾကာင့္ ျမကေလး ရာဇ၀တ္သင့္၍ သရက္တစ္ပင္သုိ႔ ထုတ္ေသာေန႔က ျဖစ္ရပ္မ်ားမွာ ေဒြးခုိင္၏ မ်က္ျမင္ ကုိယ္ေတြ႕ ေျပာၾကားခ်က္မ်ားအရ ေရးသားေဖာ္ျပရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အမရပူရ ၿမိဳ႕ျပင္ရပ္ကြက္ လမ္းမတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေနမြန္းတိမ္းၿပီး တစ္ခ်က္တီးကစ၍ ေစာင့္ၾကည့္ေနသူ ျပည္သူပရိသတ္ မ်ားသည္ သံုးခ်က္တီးအခ်ိန္ေလာက္တြင္မွ အေနာက္တံခါးမွ ထြက္လာၾကေသာ လူအုပ္ တစ္စုကုိ လွမ္း၍ ျမင္ၾကရပါသည္။

ဤတြင္မွ "လာၿပီ လာၿပီ" ဟု အခ်င္းခ်င္း လက္တုိ႔ေျပာျပကာ ပရိသတ္မ်ား ႐ုတ္႐ုတ္ ရက္ရက္ျဖစ္လာၾကပါ သည္။ ၿပီး သူတုိ႔သည္ လည္တဆန္႔ဆန္႔ႏွင့္ ေျခဖ်ားေထာက္၍ လွမ္းေမွ်ာ္ ၾကည့္႐ႈၾကပါသည္။ ကေလးအုပ္စု ကေတာ့ အေျပးအလႊား သြားႀကိဳၾကည့္လုိက္ၾကေလသည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ သူတုိ႔သည္ လူႀကီးမ်ားထက္ အလ်င္ဦးေအာင္ ျမင္ၾကေတြ႕ၾကရသူမ်ားျဖစ္သည္။
လူႀကီးမ်ား အဖုိ႔ေတာ့ ၾကည့္လည္း ၾကည့္ခ်င္၊ ျမင္ခ်င္သည္။ ဣေႁႏၵလည္းေဆာင္ရေသးသည္။ အေျပးအလႊား မျပဳ၀ံ့ၾကေပ။ နီးနီးကပ္ကပ္ သြားရပ္မိ၍ ရာဇ၀တ္သားႏွင့္ အဆက္အသြယ္မ်ား႐ွိသူဟု အထင္ေရာက္ သြားပါကလည္း အထင္အျမင္ လဲြမွားမႈေၾကာင့္ ဖမ္းလာဆီးလားျပဳလွ်င္ ဒုကၡ ေရာက္ရဦးမည္။ သည္ေတာ့ အေျခမပ်က္ ၾကည့္ၿမဲ ၾကည့္ေမွ်ာ္လ်က္သာ ေနၾကရ႐ွာသည္။

ၿမိဳ႕႐ုိး အေနာက္တံခါးမွ ထြက္လာေသာ လူတစ္အုပ္သည္ တလႈပ္လႈပ္ႏွင့္ တျဖည္းျဖည္း နီးလာသည္။ ခါး ေတာင္းေျမွာင္ေအာင္ က်ိဳက္ထားေသာ အာဏာပါးကြက္မ်ား ၀န္းရံလ်က္ ေျခလ်င္ထုတ္ယူလာေသာ ျမကေလးကုိ ခပ္ေရးေရး လွမ္းျမင္ရသည္။ ဒယိမ္းဒယုိင္ မလွမ္းနုိင္ လွမ္းနုိင္ ျဖစ္ေန၍ ခရီးမတြင္။ ေဘး တစ္ဖက္ တစ္ခ်က္ႏွင့္ ေနာက္ပါးမွ ၀ုိင္းအံုလုိက္ပါလာေသာ ပရိသတ္မ်ားမွာလည္း မ်က္ႏွာမေကာင္းၾက။

လူစုအလယ္မွ ျမကေလး၏ မ်က္ႏွာကုိ တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္သာ ျမင္လုိက္ႏုိင္ၾကသည္။ အ၀ါႏုေရာင္ ထဘီ ကေလး ကလည္း ေျမျပင္ႏွင့္ ဒ႐ြတ္တုိက္ခဲ့ရေသာေၾကာင့္ အနားမ်ား မည္းညစ္ေနေလၿပီ။ ျမင္ရသူ အမ်ိဳးသမီး မ်ားမွာ မ်က္ရည္မဆည္ႏိုင္ေအာင္ ႐ွိၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ အမ်ိဳးသားႀကီးမ်ားမွာပင္ မ်က္ႏွာ မေကာင္း။ နီေမာင္းလာေသာ မ်က္လံုးကုိ မ်က္ေတာင္တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ျဖစ္ေနၾကရေလသည္။

အာဏာပါးကြက္မ်ားျဖင့္ အလယ္မွ လႈပ္လဲ့ လႈပ္လီ၊ ကသီကရီႏွင့္ လုိက္ပါလာရသူမွာ အေနာက္နန္း မိဖုရား မျမကေလးျဖစ္ပါသည္။
အမရပူရ ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ အေနာက္တံခါးမွ ထုတ္ယူလာသည့္ ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အျပင္ဘက္ အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္႐ွိ သရက္တစ္ပင္ သခ်ႋဳင္းမွာ အေတာ္အတန္ အလွမ္းကြာသည္။ နန္းေတာ္သူ မိန္းမသား ေျခႏွင့္ တယုိင္နဲ႔နဲ႔ လွမ္းခဲ့ရျခင္းမွာလည္း သက္သာလွမည္ မဟုတ္ေခ်။ ၿမိဳ႕တံခါး၀မွ ဆီးႀကိဳေန ၾကေသာ ၾကည့္႐ႈသူပရိသတ္မ်ားသည္ရာဇ၀တ္သား ျမကေလး၏ ေနာက္ပါးဆီမွ ၀ိုင္းရံ လုိက္ပါရင္း မသက္သာေသာ မ်က္ႏွာမ်ားႏွင့္ သနားၾကင္နာစြာ ၾကည့္႐ႈလ်က္ တသက္သက္ စုတ္သတ္ကာ မၾကည့္ရ္ မျမင္သာႏွင့္ တေ႐ြ႕ေ႐ြ႕ လုိက္ပါလာၾကသည္။

ပရိသတ္၏ အျမင္႐ႈခင္း၌ ပါးကြက္အာဏာသားမ်ား ၀ုိင္းရံေခၚထုတ္လာသူ ရာဇ၀တ္သား ျမကေလး၏ မ်က္ႏွာသည္ ညွိဳးငယ္ႏြမ္းလ် မ်က္ရည္စေတြႏွင့္ ေတြ႕ရမည္ဟု ထင္မွတ္ၾကေသာ္လည္း ျမကေလးမွာ ပူေလာင္႐ိႈက္ဖုိ ငုိေႂကြးျခင္းလည္းမ႐ွိ၊ စိတ္အားခက္ထန္ မာန္ေစာင္းတင္း၍ထားေသာ အမူအရာလည္း မဟုတ္၊ သခ်ႋဳင္းသုိ႔ ထုတ္လွ်င္ သုတ္သင္သတ္ျဖတ္မႈ ခံရေတာ့မည္ဟု သိထားၿပီးျဖစ္သူ ပီပီ တည္ၿငိမ ္ေသာ မ်က္ႏွာႏွင့္ မရဏာႏုႆတိ ကမၼဌာန္းကုိ စီးျဖန္းရင္း စကၡဣေႁႏၵေအာက္ခ်လ်က္႐ွိ၏။

လက္ေမာင္း ႏွစ္ဖက္၌ ခ်ည္ထားေသာ လက္ျပန္ႀကိဳးက တင္းလ်က္ ႐ွိေသာ္လည္း ညာဘက္လက္၀ယ္ လက္ေခ်ာင္း ကေလးမ်ားႏွင့္ ဆုပ္ကုိင္ထားေသာ ပယင္းစိပ္ပုတီးကေလးမွာ တစ္လံုးစီ ေ႐ႊ႕လ်ားလ်က္ ႐ွိေန သည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ေနၾကရပါသည္။
ယင္းသုိ႔လွ်င္ ၿမိဳ႕ျပင္ထုတ္လာရာ လမ္းမတစ္ေလွ်ာက္၌ျမကေလး၏ တည္ၿငိမ္ေသာမ်က္ႏွာ၊ ၀င္း၀ါေသာ အသားအေရာင္ႏွင့္ နက္ေျပာင္ေတာက္ပ ပိတုန္းေရာင္ ထေနေသာ ဆံပင္မ်ားသည္ အလွျပစံထားရန္ ပံုစံ တစ္ရပ္ ပမာ ျဖစ္ေန႐ွာသည္။

၀တ္ဆင္ထားေသာ ၀တ္လဲေတာ္ စစ္ကုိင္းခ်ိတ္ထမီ အ၀ါႏုေရာင္ကေလးမွာ ဖုန္မႈန္႔တုိ႔ အလူးလူးအလဲလဲ ရွိခဲ့၍ ေပေရညွိဳးႏြမ္းေနေသာ္လည္း ျမကေလး၏ အလွက်က္သေရကုိ ဖ်က္ေခ်၍ မရႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ႐ွိေလ သည္။ ေျမျပင္ကုိ ေျခတင္၍ လွမ္းခဲ့ရေသာ လႈပ္႐ွားမႈတုိ႔ေၾကာင့္ ဖုိး႐ုိးဖားရား မသိမ္းဆည္းႏုိင္ဘဲ ထားခဲ့ရ ေသာ မေျပ့တေျပ ဆံထံုးဆံၿမိတ္စကလည္း တစ္စတစ္စ ေလွ်ာေျပ၍ က်လာသည္။
ဤတြင္ ခရီးစခန္း၌ ေျခလွမ္းရဖန္ မ်ားလာျပန္ရာ ဆံၿမိတ္သာမက ဆံထံုးအံုႀကီးပါ ေလ်ာ့ကာေျပက်လာ ေတာ့သည္။ ေျပေလ်ာ့လာေသာ ဆံေကသာတုိ႔သည္ တစ္လွမ္းခ်င္း လွမ္းေနသူ ျမကေလး၏ သူအလံုး အရပ္ႏွင့္အတူ ဆံေကသာက ႐ွည္လ်ားလွ၍ ညီမွ်ေနေတာ့သည္။ ဤဆံပင္ဖ်ားလ်ားကုိ လက္မ်ား ႏွင့္ပင့္၍ မ၍ ထံုးေႏွာင္ရန္ကလည္း ေႏွာင္ႀကိဳးတည္းလ်က္႐ွိေသာ လက္ႏွစ္ဖက္ကုိ အားပါးတရ အသံုးမခ် ႏိုင္ဘဲ ႐ွိေလရာ လမ္းသြားရသည္မွာလည္း ဆံပင္ေတြက ႐ႈပ္ယွက္ခတ္ျဖစ္ၿပီး ခရီးမတြင္ ျဖစ္ရ ျပန္႐ွာသည္။

ထိပ္ဆံႏွစ္ဖက္ခ်ႏွင့္ "လလယ္ယုန္၊ ျမစမၸာယ္ကံု " စေသာ ဆံထံုးမ်ားသာ ေခတ္စားေနေသာ ထုိအခါ၀ယ္ ရာဇ၀တ္သား အလွပေဂး ျမကေလးက ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ဆံပင္မ်ားကုိ ဘီးႏွင့္ခံလ်က္ ရစ္ပတ္ လုိက္ေသာ အခါ သာလုိ႔ပင္ လွ႐ွာေသာေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးတုိ႔မွာ ၾကည့္၍မၿငီးႏုိင္ ႐ွိသြားသည္။ ရာဇ၀တ္သား ကုိ သုသာန္ထုတ္၍ သတ္ရန္ေခၚလာသည္ကုိေမ့ၿပီး ဘီးခံဆံပင္ႏွင့္ အလွႀကီးလွေနေသာ ျမကေလး အား အေငး သား တစိမ့္စိမ့္ စူးစုိက္ၾကည့္ေနမိၾကသည္။

ဆံပင္ကုိ ကပုိက႐ုိ ဘီးႏွင့္ပတ္ထားေသာ အလွပံုသ႑ာန္ဟန္ အေနအထားကေလးအား အမ်ိဳးသမီးမ်ား စဲြလမ္း ခံုမင္စြာ အတုယူထားလုိက္ၾကသည္။ ဤအခ်ိန္ကစၿပီး ေန ျပည္ေတာ္တစ္၀ုိက္၌ ဘီးစုိက္ျခင္း အေလ့ မွသည္ ဘီးကုိခံ၍ ဆံပင္ႏွင့္ ပတ္ေႏွာင္ထံုးဖဲြ႕ေသာ "ဘီးဆံပတ္ ေခတ္" သုိ႔ ကူးေျပာင္း ခဲ့ေလသည္။ ျမကေလးဆံထံုး ဟူ၍လည္းေကာင္း။ ျမကေလး ဘီးဆံပတ္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ကပုိက႐ုိ ဘီးဆံပတ္ မ်ားသည္ ေနျပည္ေတာ္က ေခတ္စား ထံုးဖဲြ႕လုိက္ၾကေသာအခါ ေတာ နယ္ေလးတုိ႔အထိ ပ်ံ႕ႏွံ႔ သြားေလ ေတာ့သည္။

မိန္းမမ်ားသည္လ်သည္ထင္၍ အလွျပင္ရာ၌ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အတုကုိယူ၍ ျပဳျပင္ေလ့႐ွိၾကသည္မွာ ဓမၼတာ ႀကီးတစ္ရပ္ကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ လွသည္ထင္ပါက ေသမည့္ ဆဲဆဲသူထံမွ အတုအပကိုပင္ ျမတ္ႏုိး ခံုမင္စြာ အတုယူလုိက္တတ္ၾကပါသည္။
မည္သည့္ေခတ္မွာမဆုိ အလွအပကုိ ကုိးကြယ္သူ ဣတၳိယတုိ႔မွာ လွမည္သာဆုိလွ်င္ဘာကုိမွ် ခ်န္မထား။ တီထြင္ႀကံဆ၍ ဆင္ယင္ထံုးဖဲြ႕မႈ ျပဳခဲ့ၾကသျဖင့္ ယခုေခတ္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ျပင္ဆင္ထံုးဖဲြ႕မႈတို႕ကုိလည္း အျပစ္ႀကီး တစ္ခုဟု ဆုိႏုိင္စရာမ႐ွိေကာင္းပါေလ။

အမရပူရေခတ္မွ ရတနာပံုေခတ္အထိ ျမက္ကေလး၏ ပူပံုပန္း ဘီးဆံပတ္ ဆံထံုးမ်ိဳးကုိ အရပ္သူမ်ား အႏွစ္ သက္ဆံုးထား၍ ထံုးဖဲြ႕ခဲ့ၾကပါသည္။ ႏွစ္ပတ္ရစ္ ထိပ္ဆံခ်ဆံထံုးႏွင့္ တစ္ပတ္ရစ္ ဆံၿမိတ္ ႐ွည္ခ် ဆံထံုးမ်ား ကုိမူ နန္းေတာ္သူမ်ားသာ အထံုးအဖဲြ႕ ျပဳၾကပါသည္။ ယင္းနန္းေတာ္သူမ်ားပင္ သြားစရာ လာစရာ မ႐ွိ၍ ပကတိအိမ္တြင္ နားေနေသာအခါမ်ိဳးမွာ အလြယ္တကူ ထံုး၍ရေသာ ဘီးဆံပတ္ထံုး ႏွင့္သာ ေနတတ္ၾက ပါသည္။

ထုိဘီးဆံပတ္ဆံထံုးသည္ ရတနာပံုေခတ္မွသည္ စစ္ႀကိဳေခတ္အထိ တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ အညြန္႔တက္ အတြန္႔ တင္၍ အျမင့္ထံုး၊ အနိမ့္ထံုး၊ ဆံၿမိတ္႐ွည္ထံုး၊ ဆံၿမိတ္တုိထံုး၊ ဆံၿမိတ္ကြင္းထံုး၊ ဆံၿမိတ္ဖြားထံုး၊ သိပၸံဆံၿမိတ္ ထံုး၊ ဘီးေက်ာ္ပတ္ထံုး၊ ေလယာဥ္ပ်ံဘီးပတ္ စသည့္ျဖင့္ အစဥ္အဆက္ ဆင္းသက္ ခုိင္ၿမဲ လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ သည္။
ဤသည္တုိ႔ကား " ဘီးခံဆံထံုးအစ ျမကေလးက " ဟု အစဥ္အလာေျပာခဲ့ၾကသည့္ အေနာက္နန္း မိဖုရား ျမကေလး စခဲ့ေသာ ဘီးခံပတ္ ဆံထံုး၏ သမုိင္းက႑ျဖစ္ပါသည္။

အမ်ိဳးသမီးပရိသတ္၊ အမ်ိဳးသားပရိသတ္ႏွင့္ ကေလးသူငယ္ လူမမည္ ပရိသတ္မ်ားသည္ အမရပူရၿမိဳ႕ အေနာက္တံခါးေပါက္မွ သရက္တစ္ပင္ သခ်ႋဳင္းေျမအေရာက္ ျမကေလးေနာက္မွ လုိက္ပါလာၾကသည္။ အခ်ိဳ႕မွာလည္း ဆက္လက္ မၾကည့္ရက္သျဖင့္ ေနာက္ခ်န္ ေနရစ္ၾက႐ွာသည္။ အခ်ိဳ႕မွာလည္း ရက္ရက္ စက္စက္ လူသတ္ျခင္းမ်ိဳးကုိ မၾကည့္ရဲ၍ မလုိက္ဘဲ ေနရစ္ၾကသည္။
အခ်ိဳ႕ကလည္း လူအုပ္ႀကီး ႀကီးမားလာ၍ အာဏာသားတုိ႔က ရာဇ၀တ္သား၏ အနားမကပ္ေစရန္ ေအာ္ဟစ္ ေငါက္ငမ္းမႈကုိ မခံလုိ၍ ေနရစ္ၾကသည္။ သုိ႔ေၾကာင့္သခ်ႋဳင္းေရာက္ခါနီးေလ လုိက္လာေသာ ပရိသတ္နည္းပါးေလ ႐ွိလာသည္။ သုိ႔ေသာ္ သရက္တစ္ပင္ သခ်ႋဳင္းမွာ ႀကိဳတင္ေရာက္ေနၾကေသာ လူစု ကလည္း မေသးငယ္လွေပ။

အရက္မ်ားတုိက္ထား၍ မ်က္လံုးနီေနၿပီျဖစ္ေသာ ဆင္မည္းႀကီးမွာလည္း ကေလးမ်ား ပတ္လည္၀ုိင္းေန သည္။ ဆင္ဦးစီးက ကေလးမ်ား အနားမကပ္ေစရန္ မၾကာခဏ လူစု "႐ွဲ" ေပးေနရသည္။ အံုေနေသာ ပရိ သတ္က ရာဇ၀တ္သားႏွင့္ အာဏာသားတုိ႔ ေရာက္လာေသာအခါ ၀င္စရာ လမ္းဖယ္ေပးၾကသည္။
ျမကေလးသည္ အာဏာသားတုိ႔ အလယ္မွ တည္ၿငိမ္စြာပင္ လုိက္လာခဲ့သည္။ မ်က္လံုးကုိ အျခားတစ္ပါး မၾကည့္ဘဲ စကၡဳဣေႁႏၵကုိ ခ်ထားသည္။

သရက္တစ္ပင္ သခ်ႋဳင္း၏ေျမာက္ဘက္ပုိင္း အုန္းႏွဲပင္ ႏွစ္ပင္ႏွင့္ သရက္အုိပင္ႀကီးတစ္ပင္ ဖုိခေနာက္ဆုိင္ရွိ ေသာ ေနရာတစ္ခု၌ ေျမပံုႏွင့္ အုတ္ဂူမ်ား ပါးလ်ား၍ ေျမကြက္လပ္တစ္ခု႐ွိသည္။ ဤေနရာ အထိ ျမကေလး အား အာဏာသားမ်ားက ဆဲြေခၚလာခဲ့သည္။ ေရာက္လွ်င္ ေျမေပၚတြင္ ထုိင္ ေစရန္ ပခံုးကုိတြန္႔၍ အမွတ္ သညာျပေလသည္။ ျမကေလးသည္ ဒူးပဆစ္တုပ္ ထုိင္လုိက္သည္။ မ်က္လံုး မဖြင့္ဘဲ လက္အုပ္ခ်ီ၍ ဘုရား အာ႐ံုျပဳေန႐ွာသည္။ အာဏာသားမ်ားက ပတ္၀န္းက်င္ ကြင္း႐ွင္းေနသည္။ လက္မ႐ြံ႕ တစ္ဦးက ျမကေလး ၏ လက္ျပန္ ႀကိဳးမ်ားကုိျဖည္၍ ေလွ်ာ့ခ်ေပးေနသည္။ ျမကေလးသည္ သူ႔အားဓားျဖင့္ သုတ္သင္မည္ ထင္ ေသာေၾကာင့္လား မသိ၊ ဘုရားအာ႐ံုျပဳရင္း မ်က္လံုးမွိတ္ကာ လည္တုိင္ ကုိ ေမာ့ေပးထားေလသည္။

သုိ႔ေသာ္ လည္တုိင္ေၾကာ့ေၾကာ့နားသုိ႔ ဓားမ၀ဲဘဲ အခ်ိန္အနည္းငယ္ ၾကာေနသည္။ သုိ႔ေပမင့္ ျမကေလး မ်က္လံုးဖြင့္မၾကည့္ေတာ့ဘဲ ေမာ့ၿမဲ ေမာ့ေပးထားေလသည္။ ထုိအခုိက္၀ယ္ ဆင္ခေလာက္သံက တေတာက္ေတာက္ျမည္လာသည္။
လူစုကလည္း ႐ုတ္ရုတ္သဲသဲ ျဖစ္လာၿပီး ဆင္ႀကီးေနာက္မွ ပါလာၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ နီးနီးမကပ္၀ံ့၍ လွမ္း လွမ္း ကသာ ေနၾကရပါသည္။ ဆင္ႀကီးသည္ လက္မ႐ြံ႕ႏွင့္ ဆင္ဦးစီး ခုိင္းခ်က္အရ ေျခလွမ္းႂကြ၍ ျမကေလး ႐ွိရာသုိ႔ ဦးတည္လာေနေလသည္။

ျမကေလး သည္ ပတ္၀န္းက်င္၌ ဘာျဖစ္ေနသည္ကုိ မၾကည့္ေတာ့၊ မသိေတာ့ဘဲ ဘုရားအာရံုျပဳဆဲသာ ရွိ သည္။ သူ႔အနားသုိ႔ ဘာေကာင္ႀကီး လာေနေစ၊ အာရံုမပ်က္ေတာ့ဘဲ သမထ ၀င္ေနဆဲရွိသည္။ ဤနည္း သည္ ျမကေလးအတြက္ အေကာင္းဆံုးေသာ လက္နက္ပင္ျဖစ္ေတာ့၏။ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔စြာႏွင့္ ေသရ ျခင္းထက္ သမထ၀ိပႆနာစ်ာန္စိတ္၀င္ရင္း ေသရျခင္းသည္ ေသရပံုခ်င္းတူေစကာမူ ေကာင္းကင္ ႏွင့္ ေျမ ႀကီးပမာ ကြာျခားလွေလသည္။

ဆင္မည္းႀကီးသည္ ျမကေလးထုိင္ေနရာေရွ႕အနီး၌ ရပ္မိေလၿပီ။ ျမကေလးသည္ မၾကည့္မသိ။ လက္မရြံ႕ တုိ႔က ျမကေလးကုိ ပက္လက္လန္သြားေအာင္ တြန္းလွဲလုိက္သည္။ ျမကေလး ပက္လက္လဲရင္း လက္ႏွစ္ဖက္ ကုိယွက္၍ ဘုရားအာရံုျပဳေနျပန္သည္။ မ်က္လံုးကုိကား မဖြင့္ေပ။ လက္မရြံ႕သည္ ဆင္ဦးစီး ကုိ အခ်က္ျပလုိက္သည္။ ဆင္ဦးစီးက ဆင္ကုိ ေရွ႕လွမ္းနင္းရန္ နားရြက္ေနာက္ ေျခႏွင့္တုိ႔၍ ခုိင္းသည္။ ဆင္ မည္းႀကီးသည္ သူ႔မ်က္လံုးက်ဥ္းက်ဥ္းကေလးႏွင့္ ရင္ဆုိင္တြင္ ပက္လက္လဲေနသူျမကေလးကုိ ၾကည့္ၿပီး ေျခလွမ္းမၾကြဘဲေနသည္။

ဆင္ဦးစီးက ေနာက္ထပ္ ဒုတိယအႀကိမ္ ေျခႏွင့္တုိ႔၍ လွမ္းသြားခုိင္းသည္။ ဆင္မည္းႀကီးက မလွမ္းဘဲ ေပကပ္ ေနျပန္ေလသည္။ လက္မရြံ႕တုိ႔က အားမလုိအားမရ ျဖစ္ေနသည္။ ဆင္ႀကီးကုိ အရက္မူးေအာင္ မတုိက္ ေကာင္းလား ဟု ဆူသည္။ ဆင္ဦးစီးက သူေရာ ဆင္ေရာ မူးေနေအာင္ ေသာက္ထားေၾကာင္း အေၾကာက္ အကန္ ျငင္းေနသည္။

တစ္ေယာက္က ၀ါးပုိး က်ည္ေတာက္ႀကီးႏွင့္ အျပည့္ အရက္မ်ားယူလာၿပီး ဆင္ႀကီးကုိ ထပ္ တုိက္ျပန္သည္။ လက္မရြံ႕အာဏာသားတစ္ဦးက သခ်ိဳင္းေျမပံုသစ္ တစ္ခုေပၚတြင္ အုပ္ထားေသာ ဖ်ာစုတ္ တစ္ခ်ပ္ ကုိ သြား ဆဲြယူလာၿပီး ျမကေလးကုိယ္ေပၚကုိ ဖံုးအုပ္ထားလုိက္သည္။ ဤတြင္မွ ဆင္ႀကီး သည္ ျမကေလးကုိ မျမင္ ရေတာ့ဘဲရွိမည္။
ျမကေလး ကေတာ့ ထုိအခ်ိန္အထိ ဘာမွမသိေတာ့ဘဲ သမထအာရံုထဲမွာပင္နစ္၍ ေနရွာေလသည္။ ေနာက္ ထပ္ အရက္တစ္ေမာင္းခ်လုိက္ရၿပီးျဖစ္ေသာ ဆင္ႀကီးသည္ မိမိေရွ႕တြင္ ဘာမွမျမင္ရေသာအခါ ဦးစီးဆရာ ၏ ေစခုိင္းျခင္းကုိ မျငင္းမပယ္ေတာ့ေပ။

နားရြက္ေနာက္ကုိ ေျခတုိ႔ရံုႏွင့္ ေရွ႕သုိ႔ လွမ္းလုိက္သည္။ ႏွစ္လွမ္းလွမ္းမိလွ်င္ ဖ်ာစုတ္ေပၚကုိ ေျခခ် မိသည္။ ေဖာင္းေနေသာ ဖ်ာစုတ္သည္ ျပားခ်ပ္သြားသည္။ ဖ်ာၾကားမွ ေသြးရည္မ်ား စိမ့္တက္လာသည္။ လက္မရြံ႕ သည္ ဆင္ဦးစီးအား ဖ်ာစုတ္ကေလး ေသြးအုိင္ထဲနစ္သြားသည္အထိ စိစိညက္ညက္ ေၾက ေနေအာင္ အျပန္ အျပန္နင္းခ်ေစသည္။ ေသြးမ်ားလည္း ေခ်ာင္းစီး၏သုိ႔ သခ်ိဳင္းေျမတြင္ တသြင္သြင္ ယုိစီးလ်က္ ဖ်ာစုတ္၏ အျပင္ဘက္သုိ႔ စိမ့္ထြက္ေနလ်က္ရွိခဲ့ေလၿပီ။

သနားစိတ္ ကုိ ထိပ္မွာတင္လ်က္ မၾကည့္ရက္ရက္၊ ၾကည့္ရက္ရက္ႏွင့္ ၾကည့္ေနၾကသူမ်ားသည္ သူတုိ႔မ်က္ႏွာ ကုိ လက္၀ါးႏွင့္ အုပ္ကာ ခ်ာခနဲ ခ်ာခနဲ လွည့္၍ ျပန္သြားၾကေလၿပီ။
ဤသည္တြင္ ဂီတကဗ်ာ အလကၤာႏွင့္ ပညာရွင္ ပါရမီရွင္ အေနာက္နန္း မိဖုရား ျမကေလး၏ ဘ၀နိဂံုး ၿပီးဆံုး ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရရွာေလၿပီ။

သရက္တစ္ပင္ သခ်ိဳင္းေဟာင္း ေနရာကေလးသည္လည္းေကာင္း၊ ပင္အုိသံုးပင္၏ အငုတ္အတက္ျဖစ္ ေသာ သရက္တစ္ပင္ ဥႏွဲႏွစ္ပင္ ဖုိခေနာက္ဆုိင္ ေနရာကေလးသည္ လည္းေကာင္း ယခုအခါ၌ ေရွးျဖစ္ ေဟာင္း ကုိ ျပန္ေျပာင္းေျပာျပေနသကဲ့သုိ႔ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ေလေသး၏။

ဤစာေရးသူသည္ ထုိစဥ္က မ်က္ျမင္ ကုိယ္ေတြ႕ တစ္ဦးေလေသး၏။ ဤစာေရးသူသည္ ထုိစဥ္က မ်က္ျမင္ ကုိယ္ေတြ႕ တစ္ဦးျဖစ္သူ မယ္ခုိင္ႏွင့္ သားေျမးမ်ား အမွတ္တရ ျပသထားျခင္းေၾကာင့္ သူတုိ႔မွတစ္ဆင့္ ျမကေလး ဆင္နင္းသတ္ရာ ေနရာေဟာင္းကေလးအား ၁၉၃၉ ခုႏွစ္က မွတ္မွတ္ရရ ဓာတ္ပံုျဖင့္ မွတ္တမ္းျပဳ ရုိက္ကူးထားခဲ့ဖူးပါသည္။ မယ္ခုိင္ ဆုိသူမွာလည္း အျခားသူေတာ့ မဟုတ္ပါ။ အမရပူရၿမိဳ႕ အေနာက္ျပင္ရပ္ေန ဦးမံႈ (အႀကီးေတာ္)ႏွင့္ ေဒၚဗုိင္းတုိ႔၏ ညီမျဖစ္၍ ရတနာပံု မင္းႏွစ္ဆက္ သူေကာင္းျပဳခံ ၀က္မစြတ္ၿမိဳ႕စား ညီမျဖစ္၍ ရတနာပံု မင္းႏ်စ္ဆက္ သူေကာင္းျပဳခံ ၀က္မစြတ္ၿမိဳ႕စား ၀န္ေထာက္မင္းႀကီး မင္းတင္မဟာစည္သူ ၏ ေဒြးေလးေတာ္ စပ္ေသာေၾကာင့္ ၀က္မစြတ္ၿမိဳ႕စားမင္းက "ေဒြးခုိင္" ဟု ေခၚသူျဖစ္ပါသည္။
*

ဆက္ရန္
.

2 comments:

mstint said...

ညီမေရ မိဖုရား ျမကေလး၏ ဘ၀နိဂံုးကလည္း ဆိုးလိုက္တာေနာ္ အႀကိမ္ႀကိမ္ဖတ္လည္း ဖတ္တိုင္းစိတ္မေကာင္းျဖစ္မိသလို ဖတ္ခ်င္ေနတုန္းပဲ။
ေသမွာကိုသိေနတဲ့တိုင္ တည္ၿငိမ္စြာနဲ႔ မရဏာႏုႆတိ ကမၼဌာန္းကုိ စီးျဖန္းရင္း အသက္ထြက္သြားတဲ့ အေနာက္နန္း မိဖုရားမျမကေလးကို ခ်ီးက်ဴးမိတယ္။
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္

kozaw said...

ေရွးၿမန္မာဘုရင္ေတြက တိုင္းၿပည္တည္ေထာင္တဲ့ ေလးစားေလာက္တဲ့ဘုရင္ေတြကလြဲရင္ က်န္တဲ့ဘုရင္ေတြက သူေတာင္းစားသာ သာ ဦးေႏွာက္ပ်က္ ကိုယ့္ဖို႕ပဲ သိတဲ့ လူ႕ငႏြားေတြပဲ၊ အေဖဘုရင္မို႕ သားဘုရင္ ေအာ္တို ၿဖစ္တာ၊ ေလးစားစရာ ဦးခိုက္စရာဘာမွမရွိ ဒီေလာကၾကီးမွာ ဘုရင္စနစ္ေတြအကုန္လုံး အာဏာရွင္စ နစ္ေတြအားလုံး အၿမန္ က်ဆုံး ေပ်ာက္ပ်က္သြားရင္ အေကာင္းဆုံးပဲ၊ ေတေလဂ်ပိုး လူေတြကိုလိမ္ၿပီး ၿမင့္ၿမတ္သူေတြလို ဟန္ေဆာင္ၿပီး အခြင့္ထူးခံေနၾကတာ ၊ ေအာက္တန္းက်တဲ့စနစ္ေတြ