Sunday, October 23, 2011

ေမာင္ေသာ္က ၏ ညေနခင္းမ်ား, အပိုင္း (၆)

ယမကာညေနခင္း (၆)

ေသာ္။    ။..ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၁၃ ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔၊ ျပည္ေထာင္စုဆုိရွယ္လစ္သမၼတ ျမန္မာ ႏုိင္ငံစံေတာ္ခ်ိန္ ေနလြဲစက္ ၄ နာရီ ၅၀ မိန္စ ၄၉ စကၠန္႔အခ်ိန္ ဘာႏုရာဇာ မည္ေသာ တနဂၤေႏြၿဂဳိလ္မင္းသည္ ျပည္ပန္းညဳိပြင့္ႏွင့္တူေသာ အဝတ္တန္ဆာတို႔ကို ဝတ္ဆင္လ်က္ ကၽြဲရဲ ကို စီးကာ လက္တစ္ဖက္ က ပန္းခက္ကိုကုိင္ကာ ေရခ်မ္းအိုးကို ပိုက္လ်က္ အေရွ႕ကသည္ ေတာင္သို႔ဝင္၏။ ေဃာရသာေဒဝီ နတ္သမီးသည္ အလွည့္ ေစ၍ မရေမသြာ နတ္မင္း၏သား အာသီမည္ေသာ ျဗဟၼာမင္း ၏ဦးေခါင္းကို ကမ္းသည္ရွိ ေသာ္ မေဟာရကာေဒဝီနတ္သမီး ကား ငို၍လွမ္းလင့္၏။

ပင္စင္နာ။    ။အို ဆရာႀကိီးရဲ႕၊ ဒီမွာ တံခါးေလး ဘာေလးမ်ားလာဖြင့္ပါဦး၊ ဘာေတြမ်ားလာဖြင့္ပါဦး၊ ဘာ ေတြမ်ား ဒီေလာက္ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္နဲ႔ ဖတ္ေနတာလဲဗ်။

အယ္ဒီတာ။    ။ခင္ဗ်ားကလည္း မၾကားဘူးလားဗ်၊ သူက သႀကၤန္စာကို အထူးအဆန္းလုပ္ၿပီး ဖတ္ေန တာဗ်။ တန္ေတာ့ ဒီလူ ေပါက္ေနၿပီထင္တယ္။ က်ဳပ္တုိ႔ျပန္ၾကရင္ ေကာင္း မယ္ဗ်ဳိ႕။

ေသာ္။    ။ခင္ဗ်ားတုိ႔ ျပန္ခ်င္လည္းျပန္ၾကဗ်ာ။ အဲ... လက္ကဆြဲလာတဲ့ ပုလင္းကေလးေတာ့ ထားခဲ့ၾကပါ။ ဘယ့္ႏွယ္ဗ်ာ သႀကၤန္စာကို အေလးအနက္ထားဖတ္တာမ်ား ေပါက္ တယ္ေျပာရသလား။ လာပါ လာပါ တံခါး ဖြင့္ ထားပါတယ္။
ပင္စင္နာႀကီးႏွင့္ အယ္ဒီတာႀကီးတုိ႔သည္ ေမာင္ေသာ္က၏မ်က္ႏွာကို မယံုသကၤာႏွင့္ၾကည့္ကာ ဝင္ထုိင္ ၾကသည္။ ေမာင္ေသာ္ကလည္း သူတုိ႔ စိတ္မေျပာင္းမီ လိုအပ္ေသာ ကိရိယာမ်ားျဖစ္သည့္ ဖန္ခြက္၊ ေရခဲဘူး၊ ေဖာက္တံစသည္တို႔ကို ကပ်ာကယာ ထုတ္ယူျပင္ဆင္ေပးရသည္။

ပင္။    ။ခင္ဗ်ား သႀကၤန္စာက ဒီႏွစ္အတြက္လား။ ဘယ္က ထုတ္တာလဲဗ်။

ေသာ္။    ။ဟုတ္ပါတယ္ဗ်ာ။ အခုလာမယ့္ ႏွစ္အတြက္ပါ။ ထံုးစံအတိုင္း မႏၱေလးကထုတ္တာေပါ့။ "ပုဏၰားေတာ္ ပညာရွိဦးစိႏၱာ၏သား၊ ပုဏၰားေတာ္ နကၡတ္ေဗဒင္ပညာရွိ ဆရာႀကီး ဦးေလာကသာရႏွင့္ သား ဆရာလင္း၊ ဆရာသိန္းတုိ႔ညႇိႏႈိင္း တြက္ခ်က္ၾကသည္လို႔ ဆိုထားတာပဲ။

အယ္။    ။ေနပါဦး၊ ခင္ဗ်ားကလည္း ဒီႏွစ္ ဆယ္ရာစုေႏွာင္းကာလ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ႀကီးမွာ ေဗဒင္တုိ႔ သႀကၤန္စာ တို႔ကို ယံုေသးသလား။

ပင္။    ။ဒီလူကေတာ့ တကယ့္ကို ေအာက္ေနၿပီဗွ။ ေအာက္ေအာ့ဖ္ဒိတ္ျဖစ္ေနၿပီ။

ေသာ္။    ။ခင္ဗ်ားတုိ႔ အဲဒီလို ေသာက္ရမ္းမေျပာၾကနဲ႔၊ ျမန္မာျပည္ဆိုရွယ္လစ္ ေခတ္ေျပာင္းေတာ္ လွန္ေရး ရဲ႕အမာခံေတြဟာ ေတာင္သူလယ္သမားေတြဗ်။ ျမန္မာေတာင္သူလယ္သမ်ား ေတြဟာ သႀကၤန္စာ ကို သတင္းစာထက္ ယံုၾကည္တတ္ၾကတယ္။ အိမ္က်ဴထရံမွာ ဝါး ျခမ္းျပားနဲ႔ ညႇပ္ထားၿပီး တစ္ႏွစ္ပတ္ လံုး အားကိုးတႀကီးနဲ႔ ေလ့လာမွတ္သားၾကတယ္။ စိတ္ခ်မ္းသာၾကတယ္၊ စိတ္ဆင္းရဲၾကတယ္၊ အားကိုး တႀကီးနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ထား ၾကတယ္။ သႀကၤန္စာကို ပစ္ပယ္ျခင္းဟာ ေတာင္သူ လယ္သမား ထုႀကီး ကို ပစ္ပယ္ ျခင္းပဲ။

အယ္။    ။အလို အလို တယ္ဆိုတဲ့စာပါလား။ ဆက္စမ္းပါဦး၊ ခင္ဗ်ား သႀကၤန္စာက ဒီႏွစ္ သိၾကား မင္း ဘာစီး ဆင္း မတဲ့လဲဗ်။ ဒြန္ဒါလား၊ မာစီးဒီးလား။

ေသာ္။    ။ကၽြဲစီးဆင္းမယ္တဲ့ဗ်။ ျပည္ပန္းညဳိပြင့္ႏွင့္တူေသာ ဝတ္စားတန္ဆာကို ဝတ္မယ္။ လက္ တစ္ဘက္က ပန္းခက္၊ တစ္ဖက္က ေရခ်မ္းအုိးက ကိုင္ဆင္းမယ္။

ပင္။    ။ေကာက္ခ်က္ အဓိပၸာယ္က ဘယ္လိုလဲ။

ေသာ္။    ။ေအးခ်မ္းမယ္၊ ဆန္ေရစပါးေပါမ်ားမယ္၊ တုိင္းျပည္မွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ သာသာယာ ယာရွိမယ္ လို႔ဆိုလိုတယ္။ သို႔ေသာ္ မုိးဦး မိုးလယ္တန္႔အံ့၊ မုိးေႏွာင္းေကာင္းအံ့၊ ကၽြဲႏြား စေသာ အေျခေလးခုတို႔ ပ်က္စီးအံ့၊ မုန္တုိင္းေလေပြထန္အံ့တဲ့၊ ကံ-ခင္ဗ်ားတို႔ ဇလေဗဒ ဌာနက ထုတ္ျပန္တဲ့ ရာသီဥတု ခန္႔မွန္းေျခက အမ်ားဆံုးက သံုးလစာ၊ သူ႔သႀကၤန္စာက တစ္ႏွစ္လံုးအတြက္ ေဟာကိန္း ထုတ္ထားတာ သူကသာတယ္။

ပင္။    ။တယ္ဟုတ္ပါလား။ မိုးေလဝသၿဂဳိလ္တုက သတင္းပို႔တာကမွ ေနာက္က်ေသးတယ္ေနာ္ ေတာင္သူလယ္သမားေတြကလည္း ဒါကို ယံုၾကည္တာပဲလား။

ေသာ္။    ။ဒီမွာ နားေထာင္၊ ရက္အပိုင္းအျခားနဲ႔ကို ေဟာစာတမ္းထြက္တာ၊ နယုန္လဆန္း ဆယ္ ရက္ အတြင္း မိုးျပတ္ေတာင္းရြာႏုိင္၏။ လူတို႔ အနာအဖ်ားေရာဂါဘယ က်ေရာက္တတ္ သည္။ ႏွမ္း၊ ဆီ ရွားပါးတတ္၏။ ဆန္စပါးေစ်း တုိးတက္ႀကီးျမင့္တတ္၏။ ႏုိင္ငံျခားမွာ သံ တမန္မ်ား ေရာက္ရွိတတ္သည္၊ နာမည္ႀကီးပုဂၢဳိလ္ ကြယ္လြန္တတ္သည္တဲ့။

အယ္။    ။သိပၸံေခတ္မွာ ဒါေတြယံုၾကည္ဖုိ႔ မေကာင္းေတာ့ဘူး။ ဒါေတြဟာ ျဗဟၼဏအယူအဆေတြ ပဲ။ ပုဏၰားေတာ္ပညာရွိႀကီးမ်ားရဲ႕ေခတ္ ကုန္ပါၿပီ။

ေသာ္။    ။ဒါေတာ့ က်ဳပ္မေျပာတတ္ဘူ။ သႀကၤန္က်တာေကာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ဆုိင္သလဲ။ ျဗဟၼဏ အယူအဆ ပဲ။ ျမန္မာျပည္မွာ အေရာင္းအသြက္ဆံုး မဂၢဇင္းကေတာ့ ေဝဒမဂၢဇင္းပဲ၊ တ႐ုတ္ျပည္ ေဟာင္ေကာင္ မွာ ဘာလုပ္ငန္းလုပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ လူတစ္ရာမွာ ကိုးဆယ့္ ကိုးေယာက္က ေဗဒင္ေမးၿပီးမွ လုပ္ေလ့ရွိၾကတယ္။

ပင္။    ။ဒါျဖင့္ က်န္တဲ့လူတစ္ေယာက္ကေတာ့ မေမးဘူးေပါ့။

ေသာ္။    ။သူက ေဗဒင္ဆရာေလ။

အယ္။    ။ခင္ဗ်ားေကာ ေဗဒင္ေလး၊ ဘာေလး မေမးဘူးလား။ ယံုေကာ ယံုၾကည္သလား။

ေသာ္။    ။ဘယ္ေနလိမ့္မလဲဗ်ာ၊ ဒါေပမဲ့ ယံုၾကည္လွတယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာျပဳလို႔လဲဆို ေတာ့ ေဗဒင္ပညာဟာ အလြန္တိက်တဲ့ အာကာသနကၡတၱ သိပၸံပညာတစ္ရပ္ဗ်။ က်ဳပ္ ေလ့လာခဲ့ဖူးတဲ့ သိပၸံတစ္ရပ္ဗ်။ က်ဳပ္ ေလ့လာခဲ့ဖူးတဲ့ ဝိေသာထရီဒသာက သိပ္တိက် လြန္းတယ္။ ပါဒ္ဃံဋီ၊ ပိဃာဋီ၊ အႏူဃဋီ၊ တႏုအႏုဃဋိထိ စိတ္လိုရတယ္။ က်ဳပ္တို႔က ကိုယ့္ေမြးလ ေမြးရက္ ေမြးခ်ိန္ကို မွန္းဆခ်က္နဲ႔သာ သိၾကေတာ့ ဘယ္မွာမွန္ႏုိင္ပါ့မလဲ။ အေျခခံျပဳတြက္ရတဲ့ ေဒတာ(Data) ေတြက မမွန္ေတာ့ တြက္ခ်က္ (Result) က ဘယ္မွာမွန္ႏုိင္ပါ့မလဲ။

ပင္။    ။ေနပါဦး၊ ခု ခင္ဗ်ားအသက္ ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလဲ။

ေသာ္။    ။အသက္ေလးဆယ္မွာ စြန္းလွ်င္ေတာ့ လပဲ။

ပင္။    ။ေတာ္စမ္းပါ။ ခင္ဗ်ား အသက္လား ေလးဆယ္၊ လူ႔အသက္ေတာ့္ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ယမကာ ေသာက္သံုးတဲ့ အသက္ဆိုရင္ေတာ့ ယံုတယ္။

ေသာ္။    ။ဒီလိုေလဗ်ာ။ ဒီလို ဒီလို၊ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ့္အသက္ေရာ ေမြးလေမြးရက္ေရာ ေမြး ခ်ိန္ပါမွန္းဆ တြက္ယူထားရတာ၊ ေလးဆယ္ဆိုတာကေတာ့ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးနဲ႔ညႇိၿပီး ေျပာရတာ၊ ေလာက မွာ ကၽြန္ေတာ္ညႇိစရာ သူတစ္ေယာက္သာရွိေတာ့တယ္။

အယ္။    ။ခင္ဗ်ားမွာ ရက္ခ်ဳပ္တို႔၊ ဇာတာတုိ႔ မရွိဘူးလား။

ေသာ္။    ။အဲဒါမရွိခဲ့လုိ႔ ခက္ေနတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္အသက္ ၁၂ ႏွစ္သားေလာက္မွာမွ အေမ့ကို ေမးၾကည့္ ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဘယ္တုန္းက ေမြးသလဲ အေမလို႔။

ပင္။    ။အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားအေမက ဘာေျပာသလဲ။

ေသာ္။    ။မင္းနဲ႔ မဝါနဲ႔က မီးဝင္မီးထြက္ပဲတဲ့။ မဝါလို႔ေခၚတဲ့ ဝါေလးတိုတဲ့ အမ်ဳိးသမီးက အဲ ဆိုၾက ပါစုိ႔၊ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕တူမဝမ္းကြဲေတာ္တယ္။ သူ႔ေမြးတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေမြးတာ (၇)ရက္ ေလာက္ ကြာတယ္ဆိုေတာ့ သူ႔အေမ "မမတင့္ကို ဝါေလးကို ဘယ္တုန္းက ေမြးသလဲဆို ေတာ့ မမတင့္က ေျပာတယ္။ ဝါေလးနဲ႔ မဦးက မီးဝင္ မီးထြက္ပဲတဲ့။

ပင္။    ။ေဟာဗ်ာ။ အဲဒီ မဦးဆိုတာကေကာ။

ေသာ္။    ။အဲဒီ မဦးဆိုတာလည္း ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ေဆြမ်ဳိးနီးစပ္ပါပဲ။ သူ႔အေမက မခ်ဳိင္တဲ့။ ဒါနဲ႔သြား ရျပန္ေရာ။ "မမခ်ဳိင္ မဦးကို ဘယ္တုန္းက ေမြးသလဲဆိုေတာ့ မင္းအေမ မၿမဳိင္နဲ႔ငါနဲ႔က မီးဝင္ မီးထြက္ပဲတဲ့။ အဲဒီတင္ ခ်ာခ်ာလည္ေတာ့တာပဲ။ မိခင္သံုးေယာက္က သူတုိ႔သား ဖြားတာကို မီးဝင္၊ မီးထြက္နဲ႔ခ်ည္း မွတ္ထားၾကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ရယ္ မဝါရယ္ မဦးရယ္ က (၇)ရက္ႀကီးငယ္ပဲ။ ဘယ္သူႀကီးလုိ႔ ဘယ္သူက ငယ္မွန္း ေတာင္ အတိအက်မသိပါ ဘူး။ မဝါက မႏၱေလးမွာေနတယ္။

အယ္။    ။အဲဒါနဲ႔ ခင္ဗ်ားက ဘယ္လိုလုပ္ အသက္ေလးဆယ္ျဖစ္ရတာလဲ။

ေသာ္။    ။တစ္ေလာဆီက မႏၱေလး ကၽြန္ေတာ္ေရာက္တယ္။ မႏၱေလးက မိတ္ေဆြတခ်ဳိ႕က ေမး ၾကတယ္။ ခင္ဗ်ားအသက္ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလဲတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ မဝါနဲ႔ ရြယ္တူပဲလို႔ မဝါက အပ်ဳိႀကီးဗ်။

ပင္။    ။အဲဒါ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ဘာဆုိင္သလဲ။ အသက္ေမးပါတယ္။ အပ်ဳိႀကီးက ပါေသးတယ္။

ေသာ္။    ။ဆုိင္တာေပါ့ဗ်။ မဝါကေျပာတယ္ သူ႔အသက္ေလးဆယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က လည္း သူနဲ႔ ရြယ္တူမို႔ ေလးဆယ္ပဲျဖစ္ရမယ္၊ မဝါေျပာတာ အမွန္ယူရမယ္။ သူေျပာတာ က ကၽြန္ေတာ္ ယံုတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အသက္ ေလးဆယ္ မယံုရင္ မဝါနဲ႔ မဦး တို႔ကိုသာ ေမးၾကည့္ေပေတာ့။

အယ္။    ။"႐ုိးသားတည္ၾကည္ေသာ မိန္းမသားတစ္ဦးသည္ မိမိအသက္အရြယ္မွလြဲလွ်င္ က်န္ အားလံုး ကိစၥမ်ားတြင္ အမွန္ကိုသာေျပာဆို၏"ဆိုတဲ့ အဂၤလိပ္စကားပံုကို ခင္ဗ်ားမၾကား ဖူးေသးဘူး ထင္တယ္။

ပင္။    ။အဲ မိန္းမေတြ တြက္ခ်က္ပံုတစ္ခု က်ဳပ္ၾကားဖူးတာလည္း ေျပာရဦးမယ္၊ သူနဲ႔ သူ႔ေယာ  က္်ားလက္ထပ္ၾကစဥ္တုန္းက အသက္ထက္ဝက္ကြာတယ္တဲ့။ သူ႔အသက္ ၁၈ ႏွစ္ သူ႔ ေယာက္်ားအသက္ ၃၆ ႏွစ္မွာ ညားၾကတယ္တဲ့။ အခု သူ႔ေယာက္်ားအသက္ ၇၀ ရွိၿပီ။ ယူၾကစဥ္က ထက္ဝက္ကြာတဲ့အတုိင္း အခု သူ႔အသက္ဟာ ၃၅ ႏွစ္ပဲျဖစ္ရမယ္လို႔ ေျပာ တယ္။ အဲဒါ မိန္းမေတြရဲ႕တကၠေဗဒနည္းနဲ႔ တြက္ယူတာ။

ေသာ္။    ။က်ဳပ္ကေတာ့ မဝါနဲ႔ညႇိထားတာ အေကာင္းဆံုး၊ စိတ္အခ်မ္းသာဆံုးလို႔ပဲ ထင္တယ္။ ေနာက္မွ မျဖစ္ေတာ့ ပါဘူးဆိုၿပီး အေမ့ကို ထပ္ေမးရတယ္။

ပင္။    ။အေမက ဘယ္လိုေျပာသလဲ။

ေသာ္။    ။အေမက မင္းသိပ္႐ႈပ္တာပဲ။ မင္းသည္ေလာက္သိခ်င္မွ အိမ္ေနာက္ေဖးမွာ ခုထြန္းေနတဲ့ လသာမွန္အိမ္ႀကီးသိတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီမွန္အိမ္ႀကီးက မင္းေမြးတဲ့ညက မင္းအေဖ သြား ဝယ္ထား တာပဲတဲ့ဗ်။ က်ဳပ္မွာ မွန္အိမ္ႀကီးကို သြားေမးရေတာ့မလို ႐ႈပ္သြားတာပဲ။ ေနာက္အမ်ဳိးမ်ဳိးလွည့္ေမးေတာ့မွ သဲလြန္စ ရတယ္။

အယ္။    ။ခင္ဗ်ားဟာ စံုေထာက္ဝတၳဳဆန္လုိက္တာ။

ေသာ္။    ။ဟုတ္တယ္၊ အေမက ေျပာတယ္ မင္းေမြးၿပီး မီးထြက္တဲ့ေန႔မွာ ငါအျပင္ထြက္ေတာ့ သႀကၤန္ ေရကစား တဲ့ ကေလးေတြ ေရနဲ႔လွမ္းပက္လုိ႔ မင္းအေဖနဲ႔ေတာင္ စကားမ်ားရ ေသးတယ္တဲ့။ ဟုတ္ၿပီ ဒီလိုဆို ကၽြန္ေတာ့္ေမြးၿပီး ၇ ရက္ေနေတာ့ သႀကၤန္က်တာေပါ့။ သႀကၤန္က ဧၿပီ ၁၃ ရက္ေန႔မွာ က်ေလ့ ရွိတယ္။ ဒီလိုဆို ဧၿပီလ ၆ ရက္ဟာ ကၽြန္ေတာ့ ေမြးေန႔ပဲျဖစ္ရမယ္။

ပင္။    ။ရက္ကေကာဗ်ာ။

ေသာ္။    ။အမယ္ ရက္ကေတာ့ ေသခ်ာသား၊ ေသာၾကာဗ်။ အေမကေျပာတယ္။ မင္းသာ ေသာ ၾကာသားမုိ႔ စကားသိပ္ရွည္တယ္တဲ့။ ဒါက ေသခ်ာတယ္ဗ်ဳိ႕၊ ေနာက္ သဲလြန္စတစ္ခုက မင္း ေလးဘက္ တြားသြားတတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေရႊဘို မဟာနႏၵာကန္ေတာ္ႀကီးက်ဳိးၿပီး ၿမဳိ္႕ ထဲေရေတြ ဒူးဆစ္ေလာက္ဝင္တာပဲေဟ့။ တုိ႔အားလံုးအိမ္ေအာက္ထပ္က ခုတင္ေပၚ တက္ေနရတယ္။ အဲဒါ မင္းက ေလးဘက္တြားသြားရင္း ေရထဲက်သြားလို႔ မင္းအစ္ကို ဘေမာ္က ဆြဲတင္ရတယ္တဲ့။ ေဟာ ေမြးႏွစ္ေသခ်ာသြားၿပီ။

ပင္။    ။ဒါျဖင့္ ေရႊဘိုမဟာနႏၵကန္ေတာ္က်ဳိးတာ ဘယ္ႏွစ္ကလဲ။

ေသာ္။    ။ဒါက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕လွ်ဳိ႕ဝွက္ခ်က္ပဲ။ ဘယ္ေျပာလုိ႔ျဖစ္မွာတုန္းဗ်။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဧၿပီ ၆ ရက္ေန႔ဟာ ကၽြန္ေတာ့္ေမြးေန႔ျဖစ္တယ္။ အဲဒါ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဝီစကီတစ္လံုးက်စီ "ယူလာခဲ့ ၾကေပေတာ့။ ကၽြန္ေတာ့္ ေမြးေန႔သဘင္ ဆင္ယင္ၾကရေအာင္"။

ပင္။    ။ေကာင္းပါၿပီတဲ့ဗ်ာ။ သႀကၤန္ၾကရင္သာ ခင္ဗ်ားက တုိက္၊ အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားအလွည့္။

ေသာ္။    ။သႀကၤန္က်ရင္ က်ဳပ္ ရန္ကုန္မွာမရွိဘူး။ ရန္ကုန္ႏွင့္ေဝးရာ ၿမဳိ႕ႀကီးေတြနဲ႔ေဝးရာ ေျပးၿပီ သာမွတ္။ ရန္ကုန္သႀကၤန္ရဲ႕သ႐ုပ္ပ်က္မႈ ဆူညံမႈကို က်ဳပ္မခံႏုိင္ဘူး။ ႐ိုးရာအလွ ႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈကို ပ်က္ေစ တဲ့ သႀကၤန္ကို သည္းညည္းမခံႏုိင္တာၾကာၿပီ။

အယ္။    ။လုပ္ၿပီ ခင္ဗ်ားကျဖင့္၊ ဘာလဲ ေခ်ာင္ေကာင္းေကာင္းမွာ ဥပုသ္သီတင္းမ်ား သြားၿပီး ေဆာက္တည္ဦးမွာမုိ႔လား။
ေသာ္။    ။မေစာင့္ပါဘူး။ ေစာေစာကေျပာသလို သႀကၤန္ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ဘာမွမဆုိင္တဲ့ ကိစၥ ပဲ။ ကဆုန္လျပည့္ တို႔ ဝါကၽြတ္ကာလတို႔ သတင္းကၽြတ္၊ တန္ေဆာင္တုိင္တို႔ကေတာ့ ဘာသာေရး နဲ႔ သက္ဆုိင္ပါတယ္။ သႀကၤန္က ျဗဟၼဏအယူအဆကေန အမ်ဳိးသားယဥ္ ေက်းမႈ ပံုသြင္းထားတာပါ။ အခါႀကီး ရက္ႀကီးရယ္လို႔ သတ္မွတ္ၿပီး ေစာင့္ခ်င္တဲ့လူေတြ ေစာင့္ေပါ့။ က်ဳပ္ မကန္႔ကြက္ပါဘူး။ ေကာင္း ပါတယ္။ ကုသိုလ္ရပါတယ္လို႔ ေျပာရမွာပဲ။ က်ဳပ္ကေတာ့ ေခ်ာင္ေကာင္းေကာင္းမွာ ေညာင္ေစာင္း ကိုမွီၿပီး စာဖတ္မယ္ စာေရးမယ္ စိတ္ကူးထားတယ္။

ပင္။    ။ရန္ကုန္သႀကၤန္ကိုေရွာင္တာလား။ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို ခင္ဗ်ား သေဘာမက်ဘူးလား။ ခင္ဗ်ားက ဘာသေဘာ လဲ၊ အရက္မခ်က္လို႔ ေရွာင္ေျပးတာလား။

ေသာ္။    ။သႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ဘာမွမဆိုင္တဲ့ ႐ိုးရာဓေလ့ပြဲတစ္ခုအေနနဲ႔ သေဘာ က်တယ္။ ဥပမာ ထမင္းနဲပြဲလိုေပါ့။ ငယ္ငယ္ကေတာ့ဗ်ာ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ရက္ကို ႁပြတ္ စမ္းရင္းနဲ႔ ရင္တဖိုဖိုေတာင္ ေစာင့္ရပါတယ္။ လူငယ္ဘဝနဲ႔လည္း အားတက္သေရာ ပါ ဝင္ဆင္ႏႊဲခဲ့ဖူး၊ ေပ်ာ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ေနာက္ အသက္ကလည္း ႀကီးတာေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း၊ သႀကၤန္ပြဲေတြဟာ ပံုပ်က္ ပန္းပ်က္နဲ႔ သ႐ုပ္ပ်က္ လာတာေၾကာင့္တစ္ေၾကာင္း အထူးသ ျဖင့္ ရန္ကုန္သႀကၤန္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေရွာင္တယ္။

အယ္။    ။ရန္ကုန္သႀကၤန္က ဘယ္လိုမ်ား ပံုပ်က္လာတာပဲဗ်။

ေသာ္။    ။၁၉၂၀ မ်ားမွာ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕လူဦးေရက တ႐ုတ္၊ ကုလားသာမ်ားတာေၾကာင့္ ရန္ကုန္မွာ ျမန္မာေတြေနၾကတဲ့ ၾကည့္ျမင္တုိင္၊ စမ္းေခ်ာင္း၊ ပုဇြန္ေတာင္စတဲ့ ဆင္ေျခဖံုးမ်ားမွာ ႐ိုး ရာသႀကၤန္ကို ယဥ္ယဥ္ ေက်းေက်းပဲ ေငြဖလားနဲ႔ေရကစားတယ္။ ေနာက္ ၁၉၃၀ ဆယ္ စႏွစ္ေလာက္ဆီမွ ၿမဳိ႕တြင္းမွာ ပ်ံႏွံ႔ ကူးစပ္လာၿပီး ကန္ေတာ္ႀကီးကို ေျခကန္ပက္ေတာ့ ရယ္တာေပါ့ဆိုတဲ့ "ရယ္တာေပါ့ သႀကၤန္" ျဖစ္လာတယ္။ ဒါက စစ္ႀကဳိေခတ္သႀကၤန္။

စစ္ ၿပီးေခတ္မွာ လူမ်ဳိးေပါင္းစံု ပါဝင္လာၿပီး မီးသတ္ပိုက္နဲ႔ ေရပက္ၾကမ္းလွတဲ့ "မီးသတ္ပုိက္ သႀကၤန္(သို႔မဟုတ္) ျပည္သူ႔သႀကၤန္"ျဖစ္လာတယ္။ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ ရႊင္ ေရကစား ၾကရာက မုိက္မုိက္ၾကမ္းၾကမ္းနဲ႔ ေရကစားလာၾကတယ္။

မီးသတ္ပိုက္ ႏုိ႔ ဆီခြက္စုတ္ေတြနဲ႔ သ႐ုပ္ပ်က္လာၾကၿပီး ေနာက္ေတာ့ စီးပြားေရးသမား၊ ႏုိင္ငံေရးသမား မ်ားက သႀကၤန္ကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး သူတုိ႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေၾကျငာအျဖစ္ မ႑ပ္ ေတြ အၿပဳိင္ ေဆာက္၊ အလွျပကားေတြနဲ႔တစ္မ်ဳိး ထပ္တိုးလာတဲ့ "စီးပြားေရးသႀကၤန္"အ ျဖစ္ ပံုသ႑ာန္ ေျပာင္းလာတယ္။ အခုေတာ့ မ႑ပ္ေတြ၊ အလွျပကားေတြ ေပ်ာက္ကြယ္ သေလာက္ရွိသြားပါၿပီ။ မ႑ပ္ခန္႔ခန္႔ညားညားဆိုလွ်င္ေတာ့ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားက ထိုးၿပီး စတီရိယို၊ စတိတ္႐ႈိးေတြနဲ႔ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု မုိးေကာင္း ေနၾကတဲ့ "ဌာနဆုိင္ရာ သႀကၤန္" ျဖစ္သြားၿပီ။ ျပည္သူလူထုက ေဘးဖယ္ေနၾကရတဲ့ ေငးၾကည့္ ေနၾကရတဲ့ ဌာနဆုိင္ရာ အၿပဳိင္မ႑ပ္သႀကၤန္ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေတြဟာ သႀကၤန္ရဲ႕ ပံုသ႑ာန္ ေျပာင္းလဲမႈ ေတြပါ။

ပင္။    ။အဲဒီလို အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲလာတဲ့ သႀကၤန္ကို ေရဘုယ်အားျဖင့္ ခင္ဗ်ား ဘယ္လို ကၡဏာ ျဖစ္ သလဲ။

ေသာ္။    ။သႀကၤန္ဆိုတာ ျမန္မာ့႐ိုးရာဓေလ့တစ္ရပ္ပါ။ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ သိမ္ သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ နဲ႔ က်င္းပေစခ်င္တယ္။ ရခုိင္႐ိုးရာသႀကၤန္ဟာ ခုထိ ထုိက္သင့္သမွ်ေသာ ႐ိုး ရာယဥ္ေက်းမႈ ထိန္းသိမ္း ႏုိင္စြမ္းရွိတယ္။ သႀကၤန္ဟာ ျပည္သူူလူထုရဲ႕ပြဲေတာ္ပါ။ အုပ္ ခ်ဳပ္ေရးပုိင္းက ပြဲေတာ္အတြင္း ေရ လံုေလာက္စြာ ရရွိေရး၊ ယာဥ္တုိက္မႈနည္းပါးေရး၊ ခုိက္ရန္မျဖစ္ပြားေရး၊ စည္းကမ္းေသဝပ္ေရး၊ အေရးေပၚ လူနာ သူနာျပဳကိစၥ စသည္တို႔ မွာသာ တာဝန္ယူရနယ္။ သူက ဘာမွဝင္ပါစရာအေၾကာင္း မရွိဘူး။ အခုေတာ့ သူကပဲ အစစအရာရာ ဝင္ပါေနၿပီးေတာ့ ျပည္သူ႔မ႑ပ္ဆိုတာ အံုးလက္ကေလး ေလးငါး ေျခာက္လက္ စည္ပုိင္းျပတ္ ၆ လံုးေလာက္နဲ႔ ေရေျခာက္ကပ္ကပ္နဲ႔ ၿပီးၾကရၿပီး၊ ဌာန ဆုိင္ရာ မ႑ပ္မ်ားက ဟီး ေနေအာင္ေဆာက္ကာ ဝင္ပါေနၾကတာေတာ့ က်ဳပ္သေဘာ မက်ႏုိင္ဘူး။ သူတို႔က ေနရာတကာ ဝင္ပါ ေနၾကေတာ့ ျပည္သူအမ်ားက ေဘးဖယ္ေန ၾကရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေတာကိုပဲ ေျပးေတာ့မယ္။

ပန္၊ ဧၿပီ၊ ၁၉၈၈
ဆက္ရန္
.

2 comments:

Anonymous said...

"႐ုိးသားတည္ၾကည္ေသာ မိန္းမသားတစ္ဦးသည္ မိမိအသက္အရြယ္မွလြဲလွ်င္ က်န္ အားလံုး ကိစၥမ်ားတြင္ အမွန္ကိုသာေျပာဆို၏"
Good Prove a ma shwe zin :P

Unknown said...

အမေရ
ေတာ္ေတာ္ေလး ဖတ္ေကာင္းတယ္ဗ်ာ။ ေရွးတုန္းကနဲ႔ အခုေခတ္ ေတာ္ေတာ္ကြာလာလုိက္တာ။
ဆက္ရန္ ေစာင္႔ေနတယ္ဗ်ိဳ႔... :)

ခင္လ်က္