Friday, October 21, 2011

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ၏ ကၽြန္းဦးတည္႕သန္လ်က္ခံု, အပိုင္း (၂၆)

႐ွင္္ျပဳမဂၤလာ ေလးခ်ိဳးႀကီး

ပၪၥမ သဂၤါယနာတင္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးက သားေတာ္ (၆)ပါးကုိ ႐ွင္ျပဳေတာ္မူသည့္ အခမ္းအနား တြင္ ေရးသားဆက္သြင္းေသာ သံေတာ္ဆင့္ ဦးေမာင္ႀကီး၏ေလးခ်ိဳး။
အံ့လုိ႔သာထြန္းေတာ့တယ္ ျမန္႔ကၽြန္းငယ္ ဒီပါကုိ၊ တညီလာ ၿခံဳမွဴးလုိ႔၊ ဘံုဦးကင္စံထုိက္တဲ့ မွန္သုိက္၀င္။ သံုးဘံုပရေမ၊ ဘာဏုေဆြလဲ၊ ျမဳေတဖိတ္ယုိ၊ ေျမဗဟုိမွာ၊ ေ႐ႊကုိယ္ေတာ္စစ္၊ ႐ွိမည့္ေခတ္က၊ ၾကာျဖစ္ ကယ္ဦးစြာ၊ ကပ္ဖူးလာတဲ့၊ ျဗဟၼာရည္ေဆာင္၊ သည္အေယာင္လုိ၊ ေနာင္နာဂတံ၊ ဆိတ္မညံဘဲ၊ ဓိဌာန္ သမွ်၊ ပန္တုိင္းငယ္ ရေစဟု၊ သက်ယ္၀ယ္မၪၥဴ၊ ျပန္တမ္းေတာ္ၾကဴခဲ့တယ္၊ မန္းဖူးမိန္႔ လက္ယာမွာ၊ စက္ကမၻာ ထိန္ထိန္ထြန္းပါဘိ၊ ညႊန္းတုမျမင္။

ဧကရာငယ္၊ ဓမၼာေစာစစ္၊ ေသာကရာဇ္လဲ၊ ႐ွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ လွဴၿပီးေနာင္မွ၊ ေမာင္ဟိႏၵ၊ စ်ာန္တိမ္ ႂကြႏွင့္၊ ႏွမငယ္ ေထရီ၊ ဂုဏ္ ႏွစ္လီကုိ၊ စံုညီအေမြ၊ ခံေသာေထြသုိ႔၊ ေရေျမငယ္ စုိးဆုိက္၊ ႏြယ္႐ုိးငယ္လုိက္တဲ့၊ အကုိက္ကယ္ေျခာက္ျဖာ၊ ရတနာကုိး ဖန္၀ါောင္၀ွန္၊ ေအာင္တံခြန္ႏွင့္၊ တိမ္ကြန္ရဟတ္၊ စကၠရာတ္ေသာ္မွ၊ အျမတ္ကယ္ႏူးၾကည္၊ ႐ွိဦးသာ တည္ထုိက္တဲ့၊ ဂုဏ္အင္ကုိ၊ ဘုရင္ရာ ထီးပုိင့္သခင္ဖဲြ႕။

မုနိႏၵာထြတ္၊ ျပည္သာ၀တ္၀ယ္၊ ျဖာလႊတ္ကင္မီးေရ၊ ဆယ့္ႏွစ္ေထြႏွင့္၊ ေ႐ႊေျမမွန္ပု၊ ဖန္ရတု၀ယ္၊ ပ႑ဳငယ္ ကမၸိဳလ္၊ ၀ါျမတ္ကယ္ဆုိရတဲ့၊ နကုိးပလင္း၊ လသနင္း၀ယ္၊ မင့္မင့္ေသွ်ာင္ပန္၊ ေအာင္နက္သန္ က၊ အနႏၱ႐ံု၊ အံ့မကုန္ေအာင္၊ ျမန္ဘံုသေျပ၊ မ်ားဗုိလ္ေျခကုိ၊ ပြားေဟဒါန၊ ေပးေ၀ငယ္ငွလုိ႔၊ ေျမငယ္သက္၀ွန္၊ ေရစက္ ေတာ္ ညႊန္ဘိတယ္၊ မုိးစြန္ျပည့္ ခန္း၀ါကုိ၊ ခ်မ္းသာေစ ေ႐ႊဥာဏ္ဖြင့္လုိ႔၊ က်ဴးရင့္ ေလငဲ့။

ပိဋကတ္သံုးပံု ေက်ာက္အကၡရာတင္ဘဲြ႕ ေလးခ်ိဳးႀကီး။  

မကိုဋ္သာ ထြန္းေတာ့တယ္၊ သုိက္ညႊန္းသာကိန္မုိ႔၊ ရာဇိႏၵာႏြယ္ထက္က၊ ဆယ္မ်က္ႏွာ ပ်ံပတ္တဲ့၊ မႏၶာတ္ကယ္ေနႏံူးေပရ၊ ေ႐ႊဘုန္းဂုဏ္။
အာဒိငယ္ သုိက္ေတာင္၊ သမုိက္ကယ္ ေျပာင္သည္၊ ေအာင္ထာ၀ရ၊ ရာထီးငယ္ခလုိ႔၊ ဆင္မ်ားထြတ္စြန္၊ ေငြတံခြန္လဲ၊ ေဟ၀န္မဟာ၊ ၿပိဳင္ျမတ္စြာက၊ စၾကာဖူးရန္၊ မ်ိဳ႕ဦးသာ မွန္ေတာ့တယ္၊ အနႏၵနိသင္ကုိ၊ ဒီပ၀င္ အက်ယ္ပြားလုိ႔၊ ထြတ္ဖ်ားတုိင္ေစပြင့္ေသာ္လဲ၊ ခ်ီးခြင့္မကုန္။

စံပမာမူ၊ အပၸရာဇိတ္၊ ဘူဗ်ာဓိပ္ထက္၊ ဟိတ္ပါရမီ၊ မွ်သံုးလီကုိ၊ မဟီပေ၀၊ ေျမသက္ေသဟု၊ လက္ေ႐ႊ လွစ္ျပန္႔၊ ေခတ္လံုႏွံ႔လုိ႔၊ မတန္ငယ္ရပ္တည္၊ မာရ္နတ္သည္လဲ၊ မၾကည္နစ္မိႈင္၊ စစ္ႀကီးယုိင္သည့္ႏွယ္၊ ၿဖီးခုိင္ သမၻာ၊ ပထဗ်ာတြင္၊ ႏုရာဓိဖ်ား၊ မင္းတရားမုိ႔၊ ငါးပါးရန္နည္၊ စံကိန္း႐ွည္လိမ့္၊ တည္တည္သမုိင္း၊ ရာဘုရင္ ႐ိႈင္းရတဲ့၊ တုိင္းရန္လံုကုိ၊ ဆန္မငန္ျပည္ေလွးတုိ႔ အစိႏၱိ။

ဆယ္ျဖာငယ္မူလ၊ ျမတ္ဓူ၀ျဖင့္၊ မိစၦာ့အယူ၊ စင္ေစငယ္ျဖဴသည္။ ႐ွင္လူခ်မ္းေအး၊ မႏၱေလးမွာ၊ ေဖြးေဖြးငယ္ ထြန္းေပၚ၊ သာသနာေတာ္ႏွင့္၊ ရာေက်ာ္စည္းစိမ္၊ အသမၻိန္တြင္၊ သီရိႏၵရ၊ အေသာကဟု၊ ေျပာပသည္ထက္၊ စာတမ္းထြက္တဲ့၊ နန္းဆက္တကာ၊ မႀကံရာကုိ၊ ဥာဏ္ပါရဂံု၊ ႀကံဳလုိ႔သာ ၿခံဳေတာ့တယ္၊သံုးပံုဘဲြ႕ ကမၻီကုိ၊ ၀ရဇိန္ ေရာင္လင္းငွာ။ ထြင္းလုိ႔တင္႐ွိ။
ဤမွ် နမူနာ ထုတ္ျပလုိက္ျခင္းအားျဖင့္ ေနမ်ိဳးေဇယသခၤယာ ဘဲြ႕ခံ သံေတာ္ဆင့္ ဦးေမာင္ႀကီး၏ ခန္႔ညား ေသာ အေရးအသားျဖင့္ ၿပီးသည့္ ရတနာပံုေခတ္မွ လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့ဖူးေသာ ေလးခ်ိဳးႀကီးမ်ားကုိ အကဲျဖတ္ ႏုိင္ၾကေပလိမ့္မည္။

*
ျမကေလး၏ ေန၀င္ခ်ိန္ႏွင့္ လြမ္းပူပံုပြား လိႈင္ထိပ္ထား

သီရိမဟာ သုတရတနာ စႏၵာေဒ၀ီဟူေသာ ဘဲြ႕မည္ရသူ အေနာက္နန္းမိဖုရား ျမကေလး၏ ေန၀င္ခ်ိန္ သည္ လည္း ဆံုးခန္းတုိင္ ေရာက္ခဲ့ရေလၿပီ။
သာရေ၀ါ ပဲ့နင္းႀကီးကေတာ္ ေဒၚအိသည္လည္း သမီးျမကေလးႏွင့္အတူ ေခါင္းတည္၍ ေဆြမ်ိဳးမ်ားပါ အျပစ္ဒဏ္ ခံ ရေတာ့သည္။ စံုစမ္းစစ္ေဆး၍ တစ္စြန္းစီ တစ္စစီ ရ႐ွိလာေသာ ထြက္ဆုိခ်က္အ၀၀တုိ႔ကုိ စုေပါင္း လုိက္ေသာအခါ မေျပးေသာ္ ကန္ရာ႐ွိလာသည္။ ဟုတ္မဟုတ္၊ မွန္မမွန္ အျပန္ျပန္ အထပ္ထပ္ သံုး သပ္ ဆင္ျခင္ၾကရာ၌ လည္း တိက်မွန္ကန္ေသာ အေထာက္အထားမ်ားရသည္။ မလုိသူတုိ႔ တြန္း ေသာ ကုန္း စကားဆုိသည္မွာလည္း တကယ္တမ္း ဟုတ္မွန္ရာကုိ ေသခ်ာစြာ ဆန္းစစ္ပါက တစ္၀က္မွန္ မ်ား ျဖစ္ေန တတ္ေလသည္။

ျမကေလးတုိ႔ မိသားစုႏွင့္ ျပည္မင္းသားႀကီးတုိ႔၏ ႐ုိးသားစြာ ခင္မင္ ဆက္ဆံခဲ့ၾကေသာ အခ်ိန္ပုိင္းက ၾကာ ေညာင္း ခဲ့လွသည္ကုိ ေထာက္၍ တစ္ေယာက္ အေပၚတစ္ေယာက္ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေကာင္းစားေစ ခ်င္ေသာ သံေယာဇဥ္ေတြ႐ွိေနခဲ့ရင္း ျဖစ္သည္မွာလည္း အထင္အ႐ွားပင္။

ဟသၤာတ-သာရေ၀ါနယ္ႀကီး တစ္ခုလံုးမွာ ေနာက္ခံအင္အား ေတာင့္လွေသာ ပဲ့နင္းကေတာ္ ေဒၚအိသည္ မိမိသမီး ျမကေလး၏ ေနာင္ေရးကုိ မေတြးဘဲေနမည္ မဟုတ္ေပ။ ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီး သည္ ျမကေလး အား စိမ္းကားခဲ့သည္မွာလည္း ကာလၾကာခဲ့ၿပီ။ ၾကည္တစ္လွည့္ ေနာက္တစ္ခါ စိတ္ေ၀ ဒနာကလည္း တစ္ဖက္၊ အသက္အ႐ြယ္ကလည္း ႀကီးရင့္ေနၿပီျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ အေနာက္နန္းမိဖုရား အျဖစ္ ႐ွိ ေနေစကာမူ ျပာတစ္လွည့္ ညိဳတစ္ခါႏွင့္ ၾကည္သာေတာ္မူသည္ဟူ၍ မ႐ွိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေနာင္ေရး အတြက္ ဘ၀ရပ္တည္မႈ ခက္လွေခ်သည္။

သူတုိ႔မွာ သမီးျမကေလးကုိ မွီ၍ အခြင့္အေရး ၾသဇာအာဏာမ်ား လက္ကုိင္ရလာသူမ်ားျဖစ္ရာ ေနာက္ တက္ လာမည့္ ဘုရင္မွာ ျပည္မင္းသားႀကီး ျဖစ္မွသာလွ်င္ မိမိတုိ႔၏ ဘ၀ရပ္တည္မႈက ဆက္လက္ ခုိင္ၿမဲတည္ ၿငိမ္ၾကရေပမည္။ သည္အေတြး သည္အေရးတုိ႔ေၾကာင့္လည္း ျမကေလးထက္ ေဒၚအိက ေနာင္ေရး ကုိ ႀကိဳ တင္လာဘ္ျမင္ၿပီး ျပည္မင္းသားႀကီးကုိ အားေပး၍ အက်ိဳးေဆာင္မႈေတြ က်ိတ္၍ ျပဳခဲ့မိ ေလသည္။

အမႈသြားကုိ စိစစ္ေမးျမန္း၍ ရ႐ွိလာေသာ ထြက္ခ်က္တုိ႔က တစ္စတစ္စ ရာဇ၀တ္ျပစ္မႈႀကီး၏ အရိပ္သည္ ထုိးထင္မွန္း မသိ ထုိးထင္လာခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ အတြင္းက်က် ႀကိဳတင္ ၾကားသိရေသာေၾကာင့္ ႀကိဳတင္ ေျပးေ႐ွာင္ႏုိင္သူမ်ား ႐ွိသလုိ လယ္ျပင္၌ ဆင္ႀကီး ရပ္ေနသလုိ ထင္႐ွားသူ မိဖုရားျမကေလးႏွင့္ မိခင္ ေဒၚအိ မွာ ေ႐ွာင္တိမ္း ေျပးထြက္ႏုိင္သူမ်ားလည္း မဟုတ္ရွာပါ။ လာမည့္ေဘး ေျပးေတြ႕႐ံုမွတစ္ပါး အျခား မ႐ွိေတာ့ သည္သာ ျဖစ္ရ႐ွာပါသည္။

မိဖုရားျမကေလး ႏွင့္ မိခင္ျဖစ္သူတုိ႔သည္ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ ၾကည့္ၿပီး သက္ျပင္းႀကီးခ်ခဲ့ရ သည္။ တစ္ေန႔ ေတြ႕ရေတာ့မည္ျဖစ္ေသာ ရာဇ၀တ္ေတာ္ႀကီးကုိ ေမွ်ာ္လင့္ ႀကိဳဆုိေနရလုိ ေနရင္းကပင္ ခ်စ္မ၀ ႐ႈမၿငီးေသာ သမီးေတာ္ကေလး လိႈင္ၿမိဳ႕စား အတြက္ ပင့္သက္ျဖာခဲ့ရသည္။ သမီးကေလးပါ ရာဇ၀တ္ ၏ သားေကာင္ စာရင္း ၌ ပါ၀င္ေန႐ွာဦးမည္လားဟု စဥ္းစား၍ ေသြးလန္႔မိၾကသည္။ ျပည္မင္းသားႀကီး လူမမယ္ သားငယ္ ၄ ဦးပါ ကြပ္မ်က္ခံသြားရေသာ သာဓကက ေ႐ွ႕ေျပး ႀကိဳတင္မွန္းဆ ႏုိင္မႈ ေၾကာင့္ အသက္႐ွဴမေျဖာင့္ႏိုင္႐ွာေပ။ အေမႏွင့္အဘြား တုိ႔ ကိစၥကုိ ဘာမွ မသိ႐ွာသူ လူမမယ္ လိႈင္ထိပ္ထား ကေလး အတြက္ မိမိတုိ႔ အသက္မေသမီကေလး၌ ႐ွဴ႐ိႈက္ေနရေသာ အသက္႐ွဴခ်က္ပင္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ႏွာ၀ သုိ႔ မ၀င္ေတာ့သလုိ ႐ွိ႐ွာၾကရပါသည္။

သုိ႔ေသာ္ လိႈင္မင္းသမီး လည္း သိတတ္ေသာအ႐ြယ္ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ မိခင္ႏွင့္ အဘြားတုိ႔ မ်က္စိပ်က္ မ်က္ႏွာ ပ်က္ ျဖစ္ေနစဥ္ကပင္ ႀကိဳတင္ သိ႐ွိခဲ့သည္။ ရိပ္မိခဲ့သည္။ မိခင္ခ်စ္ေသာ သမီး၊ မိခင္၏ ၀ါသနာ စာေပ၊ ဂီတအႏုပညာ ဗီဇကုိပါ အေမြခံယူေနခဲ့သူ သမီးခ်စ္ျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ မေျပးသာ မေ႐ွာင္သာ က်ေရာက္လာမည့္ ရာဇ၀တ္ေဘးသည္ မိခင္ မိဖုရားျမကေလးအား ေျပးလႊား ေ႐ွာင္ပုန္း၍ ရႏုိင္ မည္ မဟုတ္သည္ကုိ လူမမည္အ႐ြယ္ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေတြးေတာသိ႐ွိႏုိင္ခဲ့ရသည္။

သည္ေတာ့ မိခင္ႏွင့္ ေကြကြင္းရမည့္ ဒုကၡကုိ ႀကိဳတင္မွန္းဆ၍ ပူပင္ေသာက ေရာက္ရ႐ွာေလသည္။ အမိမဲ့ သမီးအျဖစ္ ႏွင့္ ပူပင္ေသာက စိတ္ဒုကၡျပင္က်ယ္၌ ေနရစ္ခဲ့ရမည့္အစား၊ မယ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ရာဇ၀တ္ အျပစ္ ဒဏ္ကုိ ေ၀ပံုက်ခံယူ၍ မယ္ေတာ္ႏွင့္ အတူမကဲြ ေသပဲြ၀င္ရျခင္းက မိမိအဖုိ႔ သက္သာရာ ရေလမည္ ဟူေသာ အေတြးမ်ိဳးကုိလည္း သမီးေတာ္ လိႈင္ကေလးက လက္ကုိင္ျပဳထားသူျဖစ္ေပသည္။ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ စာေပဗဟုသုတ ျပည့္၀ကံုလံုခဲ့သူမ်ားပီပီ မယ္ေတာ္ျမကေလး ႏွင့္ သမီးေတာ္ကေလး လိႈင္ထိပ္ ထားတုိ႔သည္ ပူပင္ေသာကသာ ပင္လယ္လိႈင္းတံပုိးမွ် ရင္ထဲတြင္ ႐ုိက္ခတ္ လ်က္ ႐ွိၾကရေသာ္ လည္း စိတ္ထားတည္ၿငိမ္ ရတနာသံုးပါး ဦးထိပ္ထား၍ ကံတရားကုိသာ အားကုိး ေနရ႐ွာ ၾကသည္။

ထုိေန႔က အေဆာင္ေတာ္တြင္ မယ္ေတာ္ ေဒၚအိ၊ မိဖုရား ျမကေလးႏွင့္ သမီးေတာ္ လိႈင္ထိပ္ထားတုိ႔သည္ အေဆာင္ အတြင္း ႐ွိ ဘုရားစင္ေ႐ွ႕တြင္ ျမတ္စြာဘုရားကုိသာ အာ႐ံုျပဳလ်က္ ႐ွိၾကသည္။ အေဆာင္ေတာ္ တြင္း ရွိ ရံေ႐ႊေတာ္မ်ားမွာလည္း အိမ္ေ႐ွ႕ပူက အိမ္ေနာက္က မခ်မ္းသာသလုိ မ်က္ႏွာညိဳညိဳ ႏွင့္ ညွိဳးညွိဳး ငယ္ငယ္သာ ေ၀ယ်ာ၀စၥမ်ား လုပ္ကုိင္လႈပ္႐ွားေနရ႐ွာၾကပါသည္။
အေနာက္နန္းမိဖုရား ျမကေလးသည္ ျမတ္စြာဘုရား ႐ုပ္ပြားေတာ္ေ႐ွ႕၌ မ်က္စိကုိ စံုမွိတ္၍ ပယင္းပုတီးကုိ အာ႐ံုခံ ကာ စိပ္လ်က္ ႐ွိေနသည္။ ေဒၚအိကလည္း ဆင္စြယ္ပုတီးႏွင့္ တရားဘာ၀နာပြား၍ အခ်ိန္ကုန္လြန္ ခဲ့ ရသည္။

လိႈပ္ထိပ္ထားခမ်ာလည္း မယ္ေတာ္အနီး၌ ထုိင္၍ ညွိဳးမိႈင္ႏြမ္းနယ္စြာ ႐ွိေန႐ွာစဥ္ အေဆာင္ေတာ္ထဲသုိ႔ မင္းမႈထမ္း မ်ား ၀င္လာၾကသည္။ ေ႐ွ႕ေဆာင္ျပဳလာသူသည္ အေနာက္၀န္မင္းႏွင့္ ၿမိဳ႕၀န္တုိ႔ျဖစ္၍ ၎တုိ႔ ေနာက္ မွ ပါးကြက္အာဏာသားမ်ား လုိက္ပါလာၾကသည္။

ေ႐ွးဦးစြာ လိႈင္ထိပ္ထားသည္ မ်က္လံုးမ်ား ျပာေ၀သြား႐ွာသည္။ မယ္ေတာ္ႏွင့္ ဘြားေတာ္တုိ႔ကုိ ၾကည့္ လုိက္ ေသာအခါ မ်က္လံုးမွိတ္ၿမဲ မွိတ္ၿပီး၊ ဘုရားကုိ အာ႐ံုျပဳၿမဲ ျပဳေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရေလသည္။ သူတုိ႔ သည္ ေသမင္းတမန္မ်ားကုိ မျမင္႐ွာၾကေသး ...။ ေ႐ွးဦးစြာ ေတြ႕ျမင္ရသူ လိႈင္ထိပ္ထားမွာသာ မ်က္လံုး ျပာေ၀ သြားရသည္အထိ ပူပင္မိရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
လိႈင္ထိပ္ထားသည္ ထုိကိစၥျဖစ္ပြားစဥ္က သက္ေတာ္ ၁၂ ႏွစ္မွ် ေလာက္သာ႐ွိပါေသးသည္။ ထုိစဥ္က သူ၏ ကုိယ္ေတြ႕ အျဖစ္အပ်က္ကေလးမ်ားကုိ ရတနာပံု၌ အိမ္ေ႐ွ႕မိဖုရားျဖစ္လာေသာအခါ သူ၏ သားေတာ္ ထန္းတပင္ မင္းသား ကေလးအား ငယ္႐ြယ္စဥ္အခါက ပံုျပင္တစ္ခုကုိ ျပန္ေျပာသကဲ့သုိ႔ တစ္ခါ တစ္ရံ ေျပာ ေနတတ္ပါသည္။ ပံုနားေထာင္သူ ထန္းတစ္ပင္မင္းသားမွာ ၇ ႏွစ္ ၈ ႏွစ္အ႐ြယ္႐ွိသူျဖစ္၍ ပံုျပင္ မွာ စိတ္၀င္ စားမႈ ႐ွိခ်င္မွ ႐ွိမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အနားတြင္ ထုိင္ေနရသူ အထိန္းေတာ္ (ခင္ညွာ) ကေတာ့ နားထဲ၌ စဲြေနေအာင္ မွတ္သားထားမိသူျဖစ္သည္။

ခင္ညွာသည္ ထန္းတစ္ပင္မင္းသားကေလး ငယ္စဥ္က ထိန္းခဲ့ရဖူးသူ အထိန္းေတာ္တစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။ နန္းတြင္းသူ အပ်ိဳေတာ္ငယ္ တစ္ဦးလည္းျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ ခင္ညွာမွတစ္ဆင့္ လာခဲ့ေသာ လိႈင္ထိပ္ထား ၏ ျဖစ္ရပ္ပံုျပင္ကေလး၏ ႐ႈေထာင့္ တစ္ကြက္ကုိ စိတ္၀င္စားဖြယ္ မွတ္သား ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထုိေန႔က မယ္ေတာ္ မိဖုရားျမကေလး ၀တ္ဆင္ေသာ အ၀တ္အဆင္ႏွင့္ အေသြးအေရာင္ကုိပါ ေျပာျပ ႐ွာသည္။

မယ္ေတာ္ မိဖုရား ျမကေလးသည္ ဥပုသ္ရက္႐ွည္ ေစာင့္ေနသည္။ သနပ္ခါးပန္းမန္ မကဘဲ ၀ါ၀င္းေသာ အသား အတုိင္း ပင္ ႐ွိသည္။ ႐ွည္လ်ား နက္ေမွာင္ေသာ ဆံပင္မ်ားကုိ ျမကေလး ဆီမ်ားပင္ မသေတာ့ သျဖင့္ ပြေယာင္းေနသည္။ ဆံထံုးကုိလည္း ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ႏွစ္ပတ္ရစ္ ေနာက္ျပန္ ထံုး၍ ဆံထံုး ေ႐ွ႕တည့္တည့္ ၌ သနပ္ခါးဘီးတစ္ေခ်ာင္းသာစုိက္ထားသည္။
၀တ္လဲေတာ္ ထဘီ မွာ အ၀ါႏုေရာင္ စစ္ကုိင္းခ်ိတ္ထဘီ တစ္ပတ္ရစ္ကုိ ၀တ္ထားၿပီး ထုိင္မသိမ္းအက်ႌ အေပၚ မွ ဆင္စြယ္ေရာင္ ပုိးပ၀ါျဖဴကုိ ေဒ၀ီၿခံဳေလာက္ပဲတင္၍ ၿခံဳထားပါသည္။ သြယ္ေပ်ာင္း ႏူးညံ့ေသာ လက္ေခ်ာင္း ကေလးမ်ားၾကားမွာမူ နီရဲရဲ အဆင္း႐ွိေသာ ပယင္းစိပ္ပုတီး (မီး၀င္း) ေရာင္ကုိ ပုတီးစိပ္ လ်က္ ႐ွိပါသည္။

မ်က္စိကုိ စံုမွိတ္ၿပီး ပုတီးနာနာ စိပ္လ်က္႐ွိေသာ မိဖုရား ျမကေလးကုိ သမီးေတာ္ လိႈင္ထိပ္ထားက မယ္ေတာ္ ၏ လက္ဖ်ားကေလး အသာဆုပ္ၿပီး  " မယ္ေတာ္ဘုရား-မယ္ေတာ္ဘုရား" ဟူ၍ ႏွစ္ခြန္းဆင့္ ကာ တုိးတုိးသက္သာ ေခၚလုိက္သည္။ " သမီးေလး" ဟု ႏူးညံ့ညွင္းေပ်ာင္းေသာ အသံျဖင့္ထူးကာ မ်က္လံုး ဖြင့္ ၾကည့္လုိက္ေသာ မိဖုရားျမကေလးသည္ သမီးေတာ္ကေလး၏ ထိတ္လန္႔တၾကား ျဖစ္ေန႐ွာ ဟန္ကုိ ေ႐ွးဦးစြာ ျမင္ရေသာခဏတြင္ "သူတုိ႔၀င္လာၾကၿပီ မယ္မယ္ဘုရား " ဟု မ်က္လံုးႏွင့္ ညႊန္ျပရာသုိ႔ လွည့္ ၾကည့္ မိေသာအခါတြင္ ၿမိဳ႕၀န္ ႏွင့္ အာဏာသား တုိ႔ အပါးေတာ္သုိ႔ ၀င္လာၾကေလသည္။

အေနာက္၀န္ ႏွင့္ ၿမိဳ႕၀န္တုိ႔က ထံုးစံအတုိင္း အမိန္႔ေတာ္ျပန္လ်က္ အေဆာင္ေတာ္ေပၚ႐ွိ မယ္ေတာ္ ေဒၚအိ ႏွင့္ အတူ ျမကေလးအား လက္ျပန္ႀကိဳးမ်ား ခ်ည္ၾကေလသည္။
လိႈင္ထိပ္ထားကေလး သည္ မယ္ေတာ္၏ အျဖစ္ကုိ မၾကည့္ရက္သလုိ မ်က္ႏွာကုိ လက္၀ါးႏွစ္ဖက္ႏွင့္ ပိတ္ ၿပီး ႐ိႈက္ႀကီးတငင္ ငုိမိေတာ့သည္။ ငုိရာမွ မယ္ေတာ္ကုိ မလႊတ္တမ္း ဖက္၍ထားျပန္သည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ လက္ျပန္ႀကိဳး ခ်ည္ၾကရာ၌ မယ္ေတာ္ ေရာ သမီးေတာ္ ပါ အေရာေရာ အယွက္ယွက္ျဖစ္ေနပါသည္။

ဤတြင္ တည္ၿငိမ္ေသာ မ်က္ႏွာ ႏွင့္ မိဖုရား ျမကေလးက အေနာက္၀န္မင္းႏွင့္ ၿမိဳ႕၀န္မင္းတုိ႔ကုိ လွမ္းၾကည့္ ၿပီး" သမီးေတာ္ကေလးမွာ ဘာမွ အျပစ္ မ႐ွိပါဘူး။ သူ႔ကုိ မႏွိပ္စက္ၾကပါႏွင့္ " ဟူ၍ မိန္႔ ဆုိ႐ွာသည္။ ေဒၚအိ ကုိ လက္ျပန္ႀကိဳး တည္းသူမ်ားကလည္း တစ္ၿပိဳင္တည္း ကိစၥၿပီးၾကသည္။ ေဒၚအိ တြင္လည္း ၀မ္းနည္း ေၾကာက္႐ြံ႕ဟန္ မေပၚလာ၊ ရဲရဲသာ ရင္ဆုိင္ရမည္ဆုိေသာ အေျဖကုိ မ်က္ႏွာတြင္ ျပလ်က္ ႐ွိသည္။

ၿမိဳ႕၀န္သည္ သမီးေတာ္ကေလးအား ...
" ထိပ္ထားကေလး သတိထားေတာ္မူပါ။ ထိပ္ထားကေလးအတြက္ ရာဇ၀တ္ေတာ္ မပါပါဘူး" ဟူ၍ ေဖ်ာင္းဖ်ပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္လိႈင္ထိပ္ထားမွာ ကေလးအ႐ြယ္သာ ျဖစ္႐ွာေသာေၾကာင့္ ႐ိႈက္ႀကီးတငင္ ပူပင္ ငုိေႂကြးလ်က္ မယ္ေတာ္ ၏ လက္ကုိ မလႊတ္ဘဲ ဇြတ္ဆဲြထားေလသည္။

အေနာက္၀န္မင္းသည္လည္း မေနသာၿပီ " ထိပ္ထားကေလး ခ်မ္းသာစြာ ေနေတာ္မူရမွာပါ။ မယ္ေတာ္ကုိ ဆဲြမထား ပါႏွင့္။ သြားပါေစ ... လႊတ္လုိက္ပါေတာ့ " ဟု ေခ်ာ့ေမာ့ ေျပာဆုိေသာ္လည္း ...
" မယ္ေတာ္ မ႐ွိရင္၊ တင္တင္ ဘယ္သူနဲ႔ ေနရမွာလဲ။ တင္တင္လည္း မေနခ်င္ပါဘူး။ မယ္ေတာ္နဲ႔အတူ ေၾကးတုိက္ ထဲမွာ လုိက္ေနပါရေစေတာ့ အေနာက္၀န္ႀကီးရယ္ "
ဟုသာ ခုခံေျပာဆုိေနပါသည္။ သူ႔စိတ္ထဲမွာ အရင္တစ္ခါလုိ ေၾကးတုိက္တြင္ ခ်ဦးမည္မ်ား ထင္ ေလသလား။ ယခုအခ်ိန္ကား ေၾကးတုိက္တြင္ အခ်ဳပ္ခ်ထားရန္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ လက္ျပန္ႀကိဳးတုပ္၍ သခ်ႋဳင္းသုိ႔ ထုတ္ၿပီး တစ္ခ်ိန္တည္း ဇီ၀ိန္ျဖဳတ္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။

" သမီးေတာ္ေလး စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေနရစ္ပါကြယ္။ မယ္မယ္တုိ႔အတြက္နဲ႔ စိတ္ဒုကၡ အင္မတန္ မျဖစ္ ေလႏွင့္။ တရားႏွင့္ ေျဖရစ္ေပေတာ့ "
ဟူေသာ မယ္ေတာ္ ၏ အမိန္႔သံသည္ လိႈင္ထိပ္ထားကေလးအား ရင္ဆုိ႔ နစ္ေျမာသြားေစေတာ့သည္။
အေနာက္၀န္မင္း အမိန္႔အရ အိမ္ေတာ္သူ ရံေ႐ြေတာ္မ်ားသည္ ေျမာေမ့ေန႐ွာေသာ သမီးေတာ္ကေလး လိႈင္ထိပ္ထား အား ၀ုိင္း၀န္းျပဳစုယုယလ်က္၊ ယပ္ခတ္သူခတ္၊ ႏွာႏွပ္သူႏွပ္၊ ေျခဖ၀ါး လက္ဖ၀ါးတုိ႔ကုိ အႏွိပ္ ေတာ္ မ်ား ဆက္သသူက ဆက္ႏွင့္ လက္မလည္ႏိုင္ေအာင္ ပ်ားပန္းခပ္ ျဖစ္ေနၾကေလေတာ့သည္။

ရံေ႐ႊေတာ္ မ်ား၏ ျပဳစုယုယမႈေၾကာင့္ မၾကာမီ သတိရ၍ မ်က္လႊာကုိ မ ၾကည့္လုိက္ေသာအခါ အေဆာင္ ေတာ္ထဲ ၌ မယ္ေတာ္ မိဖုရားျမကေလးအား သမီးေတာ္ လိႈင္ထိပ္ထား မေတြ႕ျမင္ရေတာ့ေပ။
ဤတြင္ ေပြ႕ဖက္ထားေသာ ရံေ႐ႊေတာ္မ်ား လက္မွ ႐ုန္းထြက္ထထုိင္ကာ " မယ္ေတာ္ဘုရားကုိ သူတုိ႔ ေခၚ သြားၾကၿပီ၊ မယ္မယ္ဘုရား မ႐ွိေတာ့ပါကလား "ဟု ဆုိကာ လိႈက္လွဲေၾကကဲြစြာ ငုိပဲြဆင္ရ႐ွာျပန္သည္။

" ထိပ္ေခါင္တင္ကေလး သတိထားေတာ္မူပါဘုရား " ဟု ရံေ႐ႊေတာ္မ်ားက ေလွ်ာက္ထား ေဖးမ ေနၾက ေသာ္ လည္း ငုိ႐ိႈက္၍ကေတာ့ မၿပီးႏုိင္ေတာ့ၿပီ။
တစ္ခါတစ္ရံ ငုိရင္းမွ သတိလစ္သြားရျပန္သည္။ စိတ္ေ၀ဒနာ ျပင္းျပျခင္းေၾကာင့္လည္း အိပ္ရာသလြန္ထဲ၌ အလူး အလဲ ျဖစ္႐ွာလ်က္ ခ်ံဳးခ်ငုိ႐ိႈက္ရင္းသာ အခ်ိန္လင့္လာခဲ့သည္။
မိခင္ေပ်ာက ္ေနေသာ ၾကက္သားငယ္ကေလးပမာ တစာစာ တစီစီ ျမည္တမ္းရင္း မိခင္ကုိ လုိက္႐ွာ ရသည့္ အလား လိႈင္ထိပ္ထား ခမ်ာမွာ မယ္ေတာ္ မိခင္ကုိ တမ္းတ၍သာေနေလသည္။ မယ္ေတာ္အား ဘယ္ဆီ သုိ႔ ေခၚ၍သြားၾကေလသနည္း။ ေၾကးတုိက္ေတာ္သုိ႔လား၊ သူသတ္ကုန္းသုိ႔လားဟု ရံေ႐ႊေတာ္ေတြ အိမ္ေတာ္ သူေတြကုိ ေမးေသာ္လည္း ဘယ္သူမွ် တိက်ေသာ အေျဖကုိ မေပးႏုိင္ၾကေပ။ မ်က္ရည္ေတြႏွင့္ ေတြေ၀ ၍သာ ေနၾကေလသည္။

ရံေ႐ႊေတာ္မ်ားသည္ မည္သူႏွင့္မွ် အဆက္အသြယ္မ႐ွိ။ အိမ္ေတာ္ အေဆာင္တြင္း၌သာ အမႈတာ၀န္ ထမ္း ေဆာင္ ခစား ရသူမ်ား ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အျပင္က သတင္းသည္ အတြင္းသုိ႔ ႐ုတ္တရက္ ေရာက္မလာ၍ မယ္ေတာ္ ဘာျဖစ္႐ွာသည္ဟု မသိရေသး။ ရာဇ၀တ္ေဘး ျဖစ္၍ ေမးျမန္းစံုစမ္းျခင္းလည္း မျပဳ၀ံ့။ ေၾကာက္႐ြံ႕ စုိးရိမ္စြာႏွင့္သာ ခစားေနၾကရ႐ွာသူမ်ား ျဖစ္ေလသည္။
လိႈင္ထိပ္ထားေလး သည္ မယ္ေတာ္ ဘယ္ဆီသုိ႔ ေရာက္ေနၿပီဆုိသည္ကုိ ျပင္းျပစြာ သိလုိသည္။ ေျမျပင္ ကုိ ေျခတင္ၿပီး အေျပးကေလးမ်ား လုိက္၍ရလွ်င္ ေျပးလုိက္ခ်င္၊ ေျပး၍ ႐ွာေဖြခ်င္သည္။ သုိ႔ေသာ္ အရံအတား ရံေ႐ႊေတာ္မ်ား အလယ္မွာ ႐ုန္းထြက္၍ မရ။ မင္းသမီးတုိ႔ မည္သည္လည္း အမိန္႔ေတာ္ မပါ လွ်င္ ဘယ္ဆီမွ ေျခတစ္လွမ္းခ်၍ မျဖစ္ခဲ့ၾကေသာ ေ႐ႊနန္းေတာ္ အေနာက္ပုိင္း၏ ထံုးစံဓမၼတာအရ ျဖစ္၍ မလြန္ဆန္ သာ ခဲ့ေပ။

ပူေဆြတမ္းတရင္း ျပင္းျပေသာ စိတ္ေ၀ဒနာေၾကာင့္ ကုိယ္စိတ္ႏွလံုး ညွိဳးခ်ံဳးပူဆာ၍ အိပ္ရာသလြန္တြင္ ပစ္လွဲ ၍ ငုိပဲြဆင္ျပန္ေလေတာ့သည္။
ရံေ႐ႊေတာ္မ်ား ျပဳစုမႈျဖင့္ ႐ိႈက္သံတိတ္ရျပန္သည္တြင္ ...
" မယ္ေတာ္ဘုရား ကုိ ဘယ္ေခၚသြားၾကလဲ မမတုိ႔ရဲ႕ ... တင့္တင့္ကုိ ေျပာၾကစမ္းပါ။ မယ္ေတာ္ဘုရား ဘယ္ပံု ဘယ္နည္း ႏွင့္ ပါသြား႐ွာသလဲ။ တင္တင္ သိပါရေစလား မမတုိ႔ရယ္ "
ဆုိေသာ အေမးကုိေတာ့ ရံေ႐ႊေတာ္မ်ား၏ ေနာက္ဆံုး မ်က္ျမင္ျဖစ္စဥ္ကုိ ေလွ်ာက္တင္ ေျပာၾကား ႏုိင္ၾကပါ သည္။

" ထိပ္ထားေလး ပထမအႀကိမ္ နစ္ေျမာသြားစဥ္ မယ္ဘုရားက ေပြ႕လုိက္မည္အျပဳမွာ ၿမိဳ႕၀န္မင္းက တည္းထားေသာ ကတၱီပါေႏွာင္ႀကိဳးကုိ တင္းတင္းဆဲြ၍ မတ္ရပ္ထလုိက္ရပါသည္။ သမီးေတာ္ကုိ ေပြ႕ ပုိက္မႈ မျပဳရေတာ့ပါ။ တစ္ခါ သူတုိ႔ ဆဲြေခၚသြား၍ အေဆာင္ေတာ္ အလယ္အထိ လုိက္ပါသြားရာမွ မယ္ေတာ္ ဘုရား စာေတာ္မ်ား ေရးသားရာ ပုရပုိက္မ်ား႐ွိေသာ ေညာင္ေစာင္းအနီးသုိ႔ ေရာက္ပါသည္။ သည္ အခါ မယ္ေတာ္ဖ်ားက ေခတၱရပ္နားၿပီး ၿမိဳ႕၀န္ႀကီးကုိ စာတစ္ေၾကာင္းေလာက္ ေရးေတာ္မူခဲ့လုိ၍ အခြင့္ျပဳရန္ မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။ ၿမိဳ႕၀န္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္အရ မယ္ေတာ္ဖ်ားက ေညာင္ေစာင္းေပၚတြင္ ထုိင္ၿပီး ေရးေတာ္မူ လက္စ ပုရပုိက္တစ္ဆူကုိ ဖြင့္၍ ကန္႔ကူဆံႏွင့္ စာအနည္းငယ္ ေရးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

စာေရးမၿပီး ခင္ပင္ ၿမိဳ႕၀န္ႏ်င့္ အာဏာသားတုိ႔က သြားၾကမည္ျပဳေသာေၾကာင့္ တစ္ပုိင္းလက္စ ေရးထား ခဲ့ေသာ ပုရပုိက္ စာမ်က္ႏွာပင္ မပိတ္ရေသးဘဲ ကန္႔ကူဆံကုိ ပုရပုိက္ေပၚတြင္ ခ်ထား၍ လုိက္ပါေတာ္ မူသြားရသည္ကုိ ဖုရာ့ ကၽြန္မတုိ႔ ေတြ႕ျမင္ၾကရပါေၾကာင္းဖုရား "
ဟု ေလွ်ာက္ထားၿပီးေသာအခါ လိႈင္ထိပ္ထားေလးက ယင္းပုရပုိက္႐ွိရာ ေညာင္ေစာင္းဆီသုိ႔ အေျပး ကေလး သြား၍ ၾကည့္ပါသည္။
ေညာင္ေစာင္းေပၚတြင္ ပုရပုိက္မွာ ပြင့္လ်က္ ကန္႔ကူဆံကေလးကုိပင္ မသိမ္းဆည္းႏိုင္၊ ပုရပုိက္ေပၚ႐ွိ ေရး လက္စ စာလံုးျဖဴျဖဴကေလးမ်ားေပၚ၌ ကန္႔ကူဆံ ကန္႔လန္႔တင္လ်က္သား ေတြ႕ျမင္ရေသာအခါ မယ္ေတာ္ ၏ ျဖစ္စဥ္ကုိ ရင္ဆုိ႔၍ လာမိ႐ွာသည္။

ေရးသားထားေသာ စာလံုးမ်ားကုိ သဲကဲြစြာ မျမင္ရ၍ မ်က္ရည္ျပည့္ေနေသာ မ်က္လံုးမ်ားကုိ ခါသာစႏွင့္ သုတ္ သိမ္းၿပီးမွ သမီးေတာ္ လိႈင္ထိပ္ထားက ဖတ္ၾကည့္လုိက္လွ်င္ ...
 
ေလာကဓံ ႐ွစ္ပါး၊ ဘုရားေဟာရာ၊ ျဖစ္ပ်က္ၿမဲ ဓမၼတာ၊ ေသခ်ာစြာ မွတ္စဲြ။
သတၱ၀ါ တုိ႔ မည္သည္၊ မတည္ၾကည္ ေဖာက္ျပန္တတ္ၿမဲ။
ငါမင္း လုိ႔ ျပဳျပန္ခံရသူအသစ္ပ၊ အျဖစ္ျဖစ္ အျပန္ျပန္ လဲႊသင့္ေပဟန္။ လမ္းမွန္ကုိ ေ႐ႊဥာဏ္ေတာ္ ႐ႈအံုး ႐ွင့္ေလး။

ဟူေသာ ေရး၍ မၿပီးဆံုးခဲ့ေသးသည့္ ေတးထပ္ တစ္ပုိင္းတစ္စကုိ ေတြ႕ျမင္ရေသာအခါ လိႈင္ထိပ္ထားႏွင့္ တကြ အေဆာင္ေတာ္သူမ်ား အုန္းအုန္းသဲသဲ ႐ိႈက္ငုိလ်က္ မ်ည္ရည္စ မသိမ္းႏုိင္႐ွိၾကပါေတာ့သည္။
လိႈင္ထိပ္ထားသည္ မယ္ေတာ္၏ ေနာက္ဆံုးလက္ရာ စာလံုးကေလးမ်ားပါေသာ ပုရပုိက္ကုိ ရင္မွာ ေပြ႕လ်က္ တ႐ိႈက္မက္မက္ ငုိမဆံုးေအာင္ ႐ွိေတာ့သည္။
" မယ္ေတာ္ဘုရား၊ အျဖစ္ဆုိးေတာ္မူလွေခ်ရဲ႕ ဘုရား။ ခမည္းေတာ္ဘုရားရဲ႕၊ ရက္စက္ေတာ္မူလွေခ်ရဲ႕ ဘုရား" ဟု ထပ္တလဲလဲျမည္ေႂကြးတမ္းတလ်က္ မယ္ေတာ္၏ လက္ေရးပုရပုိက္ကေလးကုိ အႀကိမ္ႀိကမ္ နမ္း႐ိႈက္ ငုိေႂကြးရျပန္ေလသည္။

ရံေ႐ႊေတာ္မ်ားလည္း မ်က္ရည္မသိမ္းဆည္းႏုိင္သည့္ ၾကားမွပင္ မိဖုရား ျမကေလး၏ အသံုး အေဆာင္ မ်ားကုိ သိမ္းဆည္းၾကရာ၌ ျမကေလးကုိယ္တုိင္ ေရးစာေတာ္မ်ား ပါ႐ွိေသာ ပုရပုိက္မ်ား၊ ေပထုပ္မ်ားကုိ အျပန္႔အလြင့္ မ႐ွိေစရေအာင္ စနစ္တက် စုေဆာင္းလ်က္ ယြန္းေသတၱာ၊ ကၽြန္းေသတၱာ မ်ားႏွင့္ ထည့္သြင္း သိမ္းဆည္း လ်က္ သမီးေတာ္ လိႈင္ထိပ္ထားအတြက္ ဆက္သရန္ သိမ္းေကာက္ စုေဆာင္း ထားၾက ေလသည္။

လိႈင္ထိပ္ထား ခမ်ာ မိခင္၏ လက္ရာကုိ တေမႊးေမႊးႏွင့္ နမ္းရင္း တေငးေငးတေမာေမာ ပူေဆြးေသာက ဖိစီးရ ျပန္ေတာ့သည္။ ေရၾကည္ေတာ္ႏွင့္ ပဲြေတာ္စာ မသံုးသျဖင့္ ဗုန္းဗုန္း လဲရေတာ့မည္ ျဖစ္ေသာ အေျခအေန သုိ႔ တုိင္ ေရာက္ခဲ့ရ႐ွာသည္။

ဤအေျခတြင္ ရံေ႐ႊေတာ္မ်ားက အေနာက္ပုိင္းဆုိင္ရာ အေနာက္၀န္မင္းထံသုိ႔ မိန္းမစုိးမ်ားကုိ ေစလႊတ္၍ ေလွ်ာက္ တင္ အေၾကာင္းၾကားၾကရေလသည္။
ထုိသတင္းကုိ အေနာက္၀န္မင္းမွတစ္ဆင့္ ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီး၏ သမီးေတာ္ စုဖုရားႀကီး၏ ေ႐ႊနားေတာ္ သုိ႔ ေပါက္ၾကားသိ႐ွိသြားေလေတာ့သည္။ နဂုိကပင္ အေနာက္နန္းမိဖုရား ျမကေလးကုိ ရာဇ၀တ္ျပစ္ဒဏ္ ေပးလုိက္ၿပီ ဆုိေသာ သတင္းေၾကာင့္ စုဖုရားႀကီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနစဥ္ ညီမေတာ္ လိႈင္ထိပ္ထား ကေလး တစ္ေယာက္ မိခင္အတြက္ စိတ္ေသာက ေရာက္ေနရာမွ စိတ္ေ၀ဒနာေၾကာင့္ သလြန္ေပၚမွာ လဲေန႐ွာၿပီ ဆုိေသာသတင္းစကားေၾကာင့္ က႐ုဏာ ပုိကဲခဲ့ရျပန္သည္။

လိႈင္ထိပ္ထားမွာ ကေလးအ႐ြယ္ ငယ္႐ြယ္သူကေလးမွ် ႐ွိ႐ွာေသးသည္။ မိခင္၏ ရင္ေငြ႕ကုိ လႈံကာ စိတ္ ေအးခ်မ္း ေပ်ာ္႐ႊင္စြာ ေနခြင့္မႀကံဳရေတာ့ေသာ အျဖစ္ကုိ ၾကင္နာဆပြား က႐ုဏာ ထားေတာ္မူမိသည္။

သမီးေတာ္ တစ္ပါးအျဖစ္ လူလားေျမာက္ေနေသာ္ အ႐ြယ္ဆုိပါလွ်င္ မိခင္ပင္ မ႐ွိေစကာမူ သူ႔အေဆာင္ ႏွင့္ သူ၊ သူ႔အေႁခြအရံ အထိန္းေတာ္ အယေတာ္တုိ႔ႏွင့္ အေနမပ်က္ ဆက္လက္ေနႏုိင္ေပဦးမည္။ ယခုကား ငယ္႐ြယ္ လွ ႐ွာေသးသည္။ အမိႏုိ႔ေစာ္ပင္ မေပ်ာက္တစ္ေပ်ာက္ ၁၂ ႏွစ္မွ် အ႐ြယ္ကေလးႏွင့္ ပူေဆြးဒုကၡ ႀကီးေလးစြာ က်ေရာက္ေနရ႐ွာသည္ကုိ ၾကင္နာသနား က႐ုဏာပြားေတာ္မူသည္။
သည္ အေမ သည္သမီး ႏွစ္ဦးတည္း ႐်ိၾကရာမွာ ယခုအခါ မိခင္မ်က္ႏွာလဲႊသြားျခင္းခံရ၍ မေနတတ္ မထုိင္ တတ္ အိမ္ေျမွာင္ အၿမီးျပတ္မွ် ဖ်ပ္ဖ်ပ္လူး ျဖစ္႐ွာရေတာ့မည္။ သူ႔မိခင္၏ ရင္ေငြ႕အစား အစ္မႀကီး အမိအရာ ထား၍ သည္ကေလးကုိ ေကာက္ယူ ေမြးစားေတာ္မူမည္ဟု စိတ္ေတာ္ပုိင္းျဖတ္လုိက္သည္။

သုိ႔ေၾကာင့္ အေနာက္၀န္မင္းက လိႈင္ထိပ္ထားအား သူ၏အေႁခြအရံမ်ားႏွင့္အတူ စုဖုရားအေဆာင္ေတာ္သုိ႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ ေခၚယူလာရမည္ဟု အမိန္႔ေတာ္ ႐ွိလုိက္သည္။ သည္ကေလး အေနာက္နန္းေဆာင္၌ထားလွ်င္ အၿမဲမျပတ္ သူ၏မိခင္ကုိ ထင္ျမင္ ပူေဆြးေနေတာ့မည္သာ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ မိမိအေဆာင္ေတာ္သုိ႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ ေခၚယူ ထားျခင္းက စိတ္ထား ေပ်ာက္ေပ်ာက္ပ်က္ပ်က္လည္း ရွိမည္။ မိမိ မ်က္စိေအာက္၌ ရင္ အုပ္မကြာ ၾကည့္႐ႈေစာင့္ေ႐ွာက္မႈလည္း ေပးႏုိင္၍ တစ္ခ်က္ခုတ္ ႏွစ္ခ်က္ျပတ္ သေဘာပင္ ျဖစ္ ေလသည္။

သမီးေတာ္ စုဖုရားႀကီးသည္ ခမည္းေတာ္ ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကိးက ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးလွေသာ သမီးေတာ္ႀကီး တစ္ပါး ျဖစ္သည္။ တုိင္းေရးျပည္ေရးတုိ႔၌လည္း အခါမျပတ္ ေဆြးေႏြး တုိင္ပင္ေတာ္မူေလ့႐ွိသည္။ ေဗဒင္ ကိန္းခန္း ယၾတာမ်ားကုိလည္း ပညာ႐ွိ သမီးေတာ္ စုဖုရားႀကီးတြက္ခ်က္ ေလွ်ာက္တင္ခ်က္အတုိင္း လက္ခံ က်င့္သံုးေတာ္မူခဲ့သည္။ အဆံုးအစြန္အျဖစ္ ရာဇ၀တ္ျပစ္မႈ ေပးၿပီးသူမ်ားအား အမ်က္အေလ်ာက္ ႐ုတ္တရက္ အဆံုးမစီရင္မီ သမီးေတာ္ စုဖုရားႀကီးက ကယ္ဆယ္ေစာင္မေလွ်ာက္တင္ ေတာင္းပန္ခြင့္ အထိ ရ႐ွိေတာ္မူခဲ့သည္။ နန္းမေတာ္မယ္ႏု၊ ျပည္မင္းသား ႏွင့္ ျမကေလးတုိ႔ ကိစၥအား အလြန္ ျပင္းထန္ ေသာ အမ်က္ရာဇဒဏ္ေၾကာင့္ စုဖုရားႀကီး ၾကားျဖတ္ေလွ်ာက္တင္ခြင့္ မရႏုိင္ေအာင္ ႐ွိခဲ့ပါသည္။

သုိ႔ေသာ္ ဤလူမမည္ အျပစ္ကင္းမဲ့သူ ညီမငယ္ လိႈင္ထိပ္ထားအတြက္မွာ မိမိအျပင္ ၾကည့္႐ႈ ေစာင့္ေရွာက္ မႈ ေပး၀ံ့သူ မ႐ွိသည့္အားေလ်ာ္စြာ ေစတနာႀကီးစြာျဖင့္ ေခၚယူ ေစာင့္ေ႐ွာက္ျခင္းျပဳရန္ ျဖစ္သည္။
ယခင္ကလည္း ဘႀကီးေတာ္ဘုရားႏွင့္ နန္းမေတာ္မယ္ႏု တုိ႔၏ သမီးေတာ္တစ္ပါး (ေနာင္အခါ ဆင္ျဖဴမ႐ွင္) အား မိဖုရားႀကီးမယ္ႏု ရာဇ၀တ္ခံရခ်ိန္က ေခၚယူကယ္ဆယ္ ထားခဲ့ဖူးေသးသည္ ျဖစ္ရာ စုဖုရားႀကီး၏ က႐ုဏာ ေမတၱာသည္ ဤဒုကၡသည္ ညီအစ္မႏွစ္ဦးျဖစ္သူ လိႈင္ထိပ္ထားႏွင့္ ဆင္ျဖဴမ႐ွင္ တုိ႔၏ တစ္သက္တာ မွီခုိအားထားရာႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ရေလသည္။ စုဖုရားႀကီးက ယခု လိႈင္ထိပ္ထားေလးကုိ ေခၚ ယူေစာင့္ေ႐ွာက္ခ်ိန္၌ဆုိလွ်င္ (ဆင္ျဖဴမ႐ွင္) စုဖုရားမွာ အပ်ိဳအ႐ြယ္ ျဖစ္ ေနေလၿပီ။ သူလည္း မယ္ေတာ္ (မိဖုရားမယ္ႏု) ရာဇ၀တ္သင့္ခ်ိန္က လိႈင္ထိပ္ထားကဲ့သုိ႔ပင္ မ်က္ရည္ ႏွင့္ မ်က္ခြက္ ျဖစ္ခဲ့ရ႐ွာေပမည္။

သုိ႔ႏွင့္ မ်က္ရည္စက္လက္ တ႐ိႈက္မက္မက္ ျဖစ္ေနေသာ ညီမေတာ္ လိႈင္ထိပ္ထားကေလးအား မ ဖုရားႀကီး က ေက်ာလက္သပ္ကာ ေဖ်ာင္းဖ် တရားျပ႐ွာသည္။ ကေလးအရြယ္မုိ႔ လြယ္လြယ္ႏွင့္ အငုိ မတိတ္ လွ်င္ ေခ်ာ့တန္သည့္အခါ ေခ်ာ့၍၊ ခမည္းေတာ္ အမိန္႔ႏွင့္ ေျခာက္တန္သည့္ အလွည့္၌ ေျခာက္လွန္႔ ခဲ့ရသည္။

အစ္မေတာ္လတ္ (ဆင္ျဖဴမ႐ွင္) စုဖုရားကလည္း မိမိႏွင့္အလားတူ အက်ိဳးေပး တူမွ်ေနေသာ ညီမေတာ္ ကေလး "လိႈင္" အား ကုိယ္ခ်င္းစာတရားႏွင့္ သနားၾကင္နာမိ႐ွာသည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ ညီမေတာ္ေလး ပူေဆြး ျခင္း ဒုကၡမွ စိတ္ေျပရာ ေျပေၾကာင္းကုိ ေဖ်ာင္းဖ် ေခ်ာ့ေမာ့ျခင္းျပဳသည္။ မိမိငယ္စဥ္က ျဖစ္စဥ္မ်ား ကုိလည္း ျပန္လည္ ေျပာၾကား၍ တရားခ်ေနသည္။
လိႈင္ထိပ္ထားခမ်ာမွာေတာ့ အိမ္ေျမွာင္ အၿမီးျပတ္ခ်ိန္မုိ႔ " ဘယ္လုိပင္ တရားေဟာေဟာ၊ ေဟာရင္းသာ ပ်ံ ေတာ္ မူမည္။ ဆန္ျဖဴျဖဴ တစ္ခြက္မွ ထြက္ပံုေတာ့မရ ... " ဆုိေသာ စေလဆရာႀကီး ဦးပုည၏ စာလုိ ငုိ၍ျဖင့္ မဆံုးႏုိင္ခဲ့႐ွာေပ။

မယ္ေတာ္၏ အေျခအေန ဘယ္သုိ႔ဟုသိလုိသည္။ မယ္ေတာ္ အသက္ႏွင့္ ကုိယ္ႏွင့္ပင္ ကဲြ႐ွာေလေရာ့ သလား၊ ေၾကးတုိက္ေတာ္မွာပင္ ရွိေနေသးသလားဟု မ်ားစြာမွ သိေတာ္မူခ်င္လွသည္။ လိႈင္ထိပ္ထား ကေလး က ေမးျမန္းေသာ အခါလည္း အစ္မေတာ္ႀကီး စုဖုရားႀကီးသည္ လည္းေကာင္း၊ အစ္မေတာ္လတ္ စုဖုရား သည္ လည္းေကာင္း၊ အေဆာင္အတြင္း႐ွိ ရံေ႐ႊေတာ္မ်ားသည္လည္းေကာင္း မယ္ေတာ္၏ အေၾကာင္း ကုိ မသိမၾကားၾကေသးသလုိ မတင္မက် ေျဖၾကသည္။

အျခားသူမ်ားပင္ မဆုိထားဘိ၊ အစ္မေတာ္ႀကီး စုဖုရားကပင္လွ်င္ လိႈင္ထိပ္တင္က ေမးေလတုိင္း " မသိခ်င္ ပါႏွင့္ဦး ... ညီမေတာ္ရယ္။ အေနာက္နန္းမေတာ္ရဲ႕ ကုသုိလ္ကံအတုိင္း ရာဇ၀တ္ေတာ္က ခ်မ္းသာ လြတ္ေျမာက္ခ်င္လွ်င္လည္း ခမည္းေတာ္ က ခ်မ္းသာခြင့္ ေပးေတာ္မူပါလိမ့္မယ္ " ဟု ေျဖသိမ့္ေတာ္ မူ႐ွာသည္။ သူတုိ႔ သိၾကားသည့္ သတင္းကုိ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မေျပာရက္ၾကေတာ့ေပ။ အခ်ိန္ကာလ ေ၀းၿပီး တျဖည္းျဖည္းမွ သိလုိက သိေစေတာ့ဟုသက္သာေအာင္ ေခ်ာ့ေမာ့ အေျဖေပးထား ၾကေလသည္။
*
ဆက္ရန္
.

1 comment:

Anonymous said...

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက အသတ္ခံခဲ့ရတဲ့ အျပစ္မဲ့ မိန္းမသားတစ္ေယာက္နဲ႔ သူ႔အေမအစား ေႏွာင္းလူသားတစ္ဦးအေနနဲ႔ ေျဖရွင္းခ်င္ပါတယ္။

မျမကေလး ေသရတာက ပုဂံမင္းသား သားအမိ၇ဲ႕ မနာလုိစိတ္ေၾကာင့္ပါ။ မင္းေဆြမင္းမ်ိဳးလဲ မဟုတ္၊ မိဖုရားေခါင္လဲ မဟုတ္တဲ့ မျမကေလးက စာေတြ ကဗ်ာေတြေၾကာင့္ အေနာက္နန္းမိဖုရား မျမကေလးအျဖစ္ မိဖုရားေခါင္ၾကီးကုိ ေက်ာ္ျပီး ထင္ရွားေနေတာ့ မျမကေလးကုိေ၇ာ သူ႔အေမ အမယ္အုိၾကီးကုိပါ မဆီမဆုိင္ သတ္လုိက္တာပါ။ မျမကေလးကုိ ျပည္မင္းသားနဲ႔ စြပ္စြဲတာကလဲ စာဆုိမိဖုရားဆုိျပီး ထင္ရွားေနတာကုိ မလုိတမာစိတ္နဲ႔ Character assassinate လုပ္လုိက္တာပါ။

သာယာ၀တီမင္းက အဲဒီအခ်ိန္မွာ သြက္သြက္ခါေအာင္ စိတ္ေဖာက္သြားပါျပီ။ ထီးနန္းရဖုိ႔အတြက္ ရူးေတြအမ်ားၾကီးကုိ ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ခဲ့တာဆုိေတာ့ စိတ္ေဖာက္မယ္ဆုိလဲ ေဖာက္စရာပဲ။ သူ႔ထီးနန္းကုိ လူေတြက လုဖုိ႔ ၾကံေနတယ္၊ သူ႔ကုိ သတ္ဖုိ႔ လူေတြက ၾကိဳးစားေနတယ္လုိ႔ မည္းမည္းျမင္၇ာ ထင္ေနတာက စိတ္ေ၀ဒနာ၇ဲ႕ လကၡဏာပါ။ သူကုိယ္တုိင္လဲ သူ႔အစ္ကုိ လူ၇ုိးဘု၇င္ၾကီးကုိ နန္းခ်ျပီး လူေတြအမ်ားၾကီးကုိ ဆုိင္ဆုိင္မဆုိင္ဆုိင္ သတ္ပစ္ခဲ့ေတာ့ သူလုပ္သလုိ သူျပန္ခံ၇မွာ ေၾကာက္ျပီး ဘယ္သူ႔မွ မယံုေတာ့တာ။

ေနာက္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအၾကာမွာ ႏုိင္ငံေတာ္ၾကီးကုိ ကယ္တင္ခဲ့တယ္ဆုိတဲ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေစာေမာင္လဲ ဒီလုိ ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ကယ္တင္ခ်င္လြန္းသူေတြေလ။

မျမကေလးဟာ မနာလုိစိတ္ေၾကာင့္ အသတ္ခံခဲ့၇တဲ့သူပါ။ ဆ၇ာမၾကီး ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ေ၇းတာက သမုိင္းအေထာက္အထား မတိက်ဘဲ ျဖစ္ေစခ်င္သလုိ ဆြဲေ၇းထားတာေလးေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ သာယာ၀တီၤမင္း ၇ူးျပီး မည္းမည္းျမင္၇ာ လုိက္သတ္တာ၊ စိတ္အ၇မ္းေဖာက္ေနလုိ႔ သားေတာ္ တ၇ုတ္ေမွာ္မင္းသားက သူ႔လူေတြနဲ႔ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ျပီး နန္းေတာ္ ျပန္ေခၚလာ၇တာေတြ ၇ွိပါေသးတယ္။ ဒါေတြလဲ ထည့္ေျပာမွ ဘု၇င္ သြက္သြက္ခါျပီး အမွားအမွန္ မပုိင္းျခားႏုိင္ခ်ိန္ ပုဂံမင္းသား သားအမိ နန္းလုဖုိ႔ လူ၇ွင္းပြဲၾကီးလုပ္ခြင့္၇သြားတာေတြ ေပၚလြင္မွာပါ။

အေဖ စိတ္ေဖာက္ေနခ်ိန္ ေစာင့္ေရွာက္ျပီး နန္းေတာ္ကုိ ျပန္ေခၚလာတဲ့ သားေတာ္ တရုတ္ေမွာ္မင္းသားေလးက ေတာ္လုိက္တာလုိ႔ လူခ်ီးမြမ္းစရာ ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါကုိ မနာလုိတာေၾကာင့္လုိ႔ ယူဆရပါတယ္-ပုဂံမင္း နန္းတက္ခ်ိန္မွာ အေဖတူမေအကြဲညီေတာ္ တရုတ္ေမွာ္ မင္းသားေလးနဲ႔ သူ႔ငယ္သား လူ ၁၀၀ ေက်ာ္ကုိ မီးေလာင္တုိက္သြင္းျပီး သတ္လုိက္တယ္။

သြားေလသူေတြ သိကၡာအတြက္ မေနႏုိင္ဘဲ ၾကား၀င္ေျပာမိတာပါ။