အင္း၀နန္းတြင္း ၀ါဒျဖန္႔တုိက္ပဲြ
အင္း၀ၿမိဳ႕ထဲသုိ႔ ျပန္ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ထုိအင္း၀ျပည္ႀကီး ဘယ္လုိပင္ ပ်က္စီးၿပီး၊ ဘယ္လုိပင္ ဇနပုဒ္ ႀကီးျဖစ္ ၍ေနပါေစ၊ အင္း၀၏ ရာဇ၀င္အစဥ္အဆက္ အျဖစ္အပ်က္တုိ႔ကျဖင့္ ထင္းထင္းလင္းလင္း ေပၚလြင္ ေန ဆဲ သာျဖစ္ပါသည္။
ဘုိးေတာ္ဘုရားႏွင့္ ပထမံဦးေအာင္တုိ႔ အေၾကာင္းဆုိလွ်င္ ရာဇ၀င္မွတ္တမ္းမွာ မပါသည့္တုိင္ေအာင္ ဆိတ္ သုဥ္းျခင္းမ႐ွိေသးပါ။
ဘႀကီးေတာ္ ဘုရား ၏ သားေတာ္ စၾကာမင္းကေလး ေခၚ ေညာင္ရမ္းမင္းသားအား ဘုိးဘုိးေအာင္ ေခၚ ပထမံ ဆရာေအာင္က ကယ္ဆယ္ေခၚယူထားသည္ဆုိေသာ တီးတုိးသတင္းမွာလည္း ယေန႔အထိ အယူသီး ေသာ ဘုိးဘုိးေအာင္ ဂုိ္းသားမ်ားထဲ၌ ေရပန္းစားဆဲ ႐ွိေနပါေသးသည္။
ယေန႔ မ်က္ျမင္ကုိယ္ေတြ႕ ကိစၥေတြ ေျပာရမည္ဆုိလွ်င္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕တည္းမွာပဲၾကည့္ပါ၊ ဆင္းရဲခ်မ္း သာမေ႐ြးပါ၊ ဘုိးဘုိးေအာင္ ဂုိဏ္းေတာ္ႀကီးသမားေတြ အမ်ားႀကီး ႐ွိေနပါသည္။ သူတုိ႔ အိမ္ဦးခန္း ဘုရားစင္ မွာ ၀တ္ျဖဴစင္ၾကယ္ႏွင့္ ေတာင္ေ၀ွးေထာက္ထားေသာ ပန္းခ်ီဓာတ္ပံုကား တစ္ခု က် ႐ွိပါသည္။ အုန္းသီး၊ ငွက္ေပ်ာသီးစိမ္းစိမ္းစုိစုိႏွင့္ ကန္ေတာ့ပဲြႀကီးေတြလည္း ဟည္း၍ေနပါသည္။ အေမႊးနံ႔သာ၊ ပန္း၊ ဖေယာင္း တုိင္မ်ားႏွင့္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ႀကီး ပူေဇာ္ကုိးကြယ္လ်က္ ႐ွိၾကပါသည္။
အခ်ိဳ႕ အာသန္သန္ႏွင့္ ဘာေလး ညာေလး ေျပာေနသူမ်ားလည္း အိမ္မွာ ကန္ေတာ့ပဲြႀကီးေတြႏွင့္ ေဗဒင္ ဆရာ ႏွင့္ ႀကိတ္လ်က္ပင္။
ထီထုိးတာေတာင္မွ "ဘုိးဘုိးေအာင္ မ ပါ" လုိ႔ အတိတ္ေရးထုိးေလ့႐ွိၾကပါသည္။ ဘုိးဘုိးေအာင္ မ လိမ့္မည္ ဟူေသာ ယံုၾကည္ခ်က္သည္ ဦးထိပ္၌ သံမိႈႏွက္ထားသလုိ စဲြၿမဲခုိင္မာလွပါသည္။
အဲသည္ ပထမံ ဆရာႀကီး ဦးေအာင္ ေခၚ ဘုိးဘုိးေအာင္ သည္ ဘုိးေတာ္ဘုရားႏွင့္ ေက်ာင္းေနဖက္၊ ကစား ဖက္ ငယ္သူငယ္ခ်င္းဟု ဆုိပါသည္။ ဘုိးေတာ္ဘုရား ဘုရင္ျဖစ္ေသာအခါ ဆရာေအာင္ကုိ သူ၏ ထီးနန္း စည္းစိမ္အား ရန္႐ွာမည္ဟု အထင္လဲြ၍ ဖမ္းသည္ဟု ဆုိပါသည္။
ထြက္ရပ္ေပါက္ ပထမံ ဆရာေအာင္မွာ တန္ခုိး႐ွင္ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ဘယ္လုိ ဖမ္း၍မွ် မမိ၊ ေနာက္ဆံုး ဆရာေအာင္က "သူငယ္ခ်င္း ေမာင္၀ုိင္း ေရ ... ငါ့ကို မင္းနဲ႔ စစ္သားေတြက ဖမ္းမိဖုိ႔ မဆုိထားႏွင့္ဦး၊ မင္းရဲ႕ နန္းေတာ္ထဲမွာ ငါေရးထားတဲ့ (၀)လံုးကုိ ပဲပ်က္ေအာင္ ဖ်က္ၾကည့္ပါဦး၊ ဒီ (၀)ကုိ ပ်က္ေအာင္ ဖ်က္ႏုိင္ လုိ႔႐ွိရင္ ငါ့ကုိ ဖမ္းမိႏုိင္မယ္ကဲြ႕ "လုိ႔ ေျပာၿပီး နန္းၾကမ္းျပင္မွာ (၀)လံုးတစ္ခု ေရးထားလုိက္သတဲ့။ ဘုရင္ က ဖ်က္ေသာအခါ (၀)လံုးတစ္လံုးက ႏွစ္လံုးျဖစ္၊ ႏွစ္လံုးဖ်က္ရင္ ေလးလံုးျဖစ္နဲ႔ ၾကာေတာ့ နန္းေတာ္ တစ္ခုလံုး (၀)လံုးေတြခ်ည္း ျဖစ္ကုန္ေရာ ဆုိပဲ၊ ႐ွင္ဘုရင္နဲ႔တကြ နန္းေတာ္သား နန္းေတာ္သူ ေတြလည္း ေဟာဟဲ လုိက္ေအာင္ ေမာၿပီး (၀)လံုးေတာ ထဲမွာ ေခြလဲက်ကုန္တာနဲ႔ လက္ေျမႇာက္ အ႐ံႈးေပး လုိက္ရပါသတဲ့။
ဘုိးဘုိးေအာင္ကလည္း "သူငယ္ခ်င္း ေမာင္၀ုိင္း ... မင္းဟာ ငါ့ကုိ မေကာင္းထင္ေနရင္ ငါလည္း မင္းဆီ လာ မေတြ႕ေတာ့ပါဘူးကြာ " ထၿပီး ျပန္သြားတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ဘုိးဘုိးေအာင္ကုိ မေတြ႕ ရေတာ့ဘဲ ဘုိးေတာ္ဘုရားရဲ႕ ျမစ္ေတာ္ ျဖစ္တဲ့ စၾကာမင္းကေလး ေရခ်သတ္တဲ့ ကိစၥမွာ တစ္ခါ လာ ၿပီး ကယ္ခဲ့ေသးတယ္လုိ႔ အမွတ္စဲြထားခဲ့ၾကပါတယ္။
စၾကာမင္း လုိ႔ ေခၚတဲ့ ေညာင္ရမ္းမင္းသားကေလး ဆုိတာကေတာ့ ဘႀကီးေတာ္ ေခၚတြင္ေသာ ဘုရင္မင္း ၏ သားေတာ္ ျဖစ္ပါတယ္။ မယ္ေတာ္ကေတာ့ ဆင္ျဖဴ႐ွင္မယ္ ေခၚေသာ အိမ္ေတာ္ပါမိဖုရားျဖစ္ပါတယ္။
ဘုိး ေတာ္ဘုရားက သားေတာ္ "မႏၱေလး မဟာျမတ္မုနိဘုရားႀကီး ပင့္လာသူ " အိမ္ေ႐ွ႕မင္းႀကီး ကံကုန္ေတာ္မူ သြားေသာအခါ ေျမးေတာ္ (ဘႀကီးေတာ္ဘုရား)ကုိ ဆင္ျဖဴ႐ွင္မယ္ႏွင့္ လက္ထပ္ ထိမ္းျမား ေတာ္ မူၿပီး အိမ္ေ႐ွ႕ ရာထူး ႏွင္းအပ္ပါတယ္။ ဆင္ျဖဴ႐ွင္မယ္ ေခၚ အိမ္ေ႐ွ႕မိဖုရားက ေညာင္ရမ္း မင္းသား ေလး (စၾကာမင္း)ကုိ ဖြားေတာ္မူၿပီး ရက္ပုိင္းအတြင္းမွာပဲ ကံကုန္ အနိစၥေရာက္ရ႐ွာပါတယ္။ ဖြားေတာ္မူ တဲ့ သား ေတာ္ကေလးဟာလည္း သူ႔ကုိ ေမြးဖြားေနစဥ္အခါက အင္မတန္ ထူးျခားတဲ့ တိတ္နိမိတ္ႀကီးေတြ ျပတဲ့ အတြက္ အလြန္ ဘုန္းတန္ခုိးႀကီးမယ့္ မင္းသားကေလးရယ္လုိ႔ ယူဆျခင္း ခံခဲ့ရပါတယ္။ အိမ္ေ႐ွ႕ မိဖုရား ဆင္ျဖဴ႐ွင္မယ္ အနိစၥေရာက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ အိမ္ေ႐ွ႕မင္း (ဘႀကီးေတာ္ဘုရား)ဟာ သား တစ္ေယာက္ ဖခင္၊ မုဆုိးဖုိ အျဖစ္ က်န္ရစ္ၿပီး သားေတာ္ေလးကုိ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးစြာႏွင့္ေနရာမွ ဘုိးေတာ္ ဘုရားဟာ ေနာက္ထပ္ အိမ္ေ႐ွ႕မိဖုရားတစ္ပါးကုိ ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး လက္ထပ္ ထိမ္းျမားေပးေတာ္မူျပန္ပါတယ္။
သုိ႔ေသာ္လည္း ဒီမင္းသမီးကေလးဟာ အလြန္ ငယ္႐ြယ္သူ ၈ ႏွစ္ သမီးမွ်သာ႐ွိေသးတဲ့ ပေဒါင္းမင္းသမီး ကေလးျဖစ္ပါတယ္။ အႏြယ္ေတာ္ထဲက အိမ္ေ႐ွ႕မိဖုရား ျဖစ္ထုိက္သူဟာ ပေဒါင္းမင္းသမီးကေလးတစ္ပါး သာ႐ွိေလေတာ့ အခ်ိန္အ႐ြယ္ မေရာက္ခင္ နန္းစဥ္ထံုးစံအတုိင္း လက္ထပ္ခဲ့ရေသာ္လည္း ကေလးပဲမုိ႔ သူ႔ အေဆာင္ထဲမွာ သူ႔အထိန္းေတာ္ေတြႏွင့္သာ စံေနေတာ္မူပါတယ္။ အ႐ြယ္ေရာက္မွသာ လင္မယားအရာ ေျမာက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအေတာအတြင္း အိမ္ေ႐ွ႕မင္း (ဘႀကီးေတာ္)ဟာ ေဒၚေဒၚႏု (မိဖုရားႀကီးႏု)ႏွင့္ ေတြ႕ျမင္ ခ်စ္ခင္ ေတာ္မူလွ တဲ့အတြက္ မိဖုရား ပေဒါင္းမင္းသမီးကေလးႏွင့္တကြ အျခားေသာ ကုိယ္လုပ္ ေမာင္းမ ေတြကုိ ေက်ာ္လႊားၿပီး "ႏုမွတစ္ပါး ဘယ္သူ႔မွ မခ်စ္ႏုိင္ဘူး"ဆုိတဲ့ ဘ၀ ေရာက္ခဲ့ရပါတယ္။
ဘုိးေတာ္ဘုရားႀကီး နတ္႐ြာစံလုိ႔ ထီးနန္း႐ုိက္ရာ ဆက္ခံရာမွာလည္း လက္ထပ္ထားၿပီးျဖစ္တဲ့ အိမ္ေ႐ွ႕ မိဖုရား ပေဒါင္းမင္းသမီးကေလးကုိ ပစ္ပယ္ၿပီး ႏုႏုကုိသာပဲ ေ႐ႊလက္ဆဲြ၍ နန္းသိမ္းပဲြခံခဲ့ပါတယ္။ လူမွာ အမ်ိဳး ၾကက္မွာအ႐ုိးဆုိတဲ့ အစဥ္အလာကုိ ႐ုိက္ခ်ိဳးၿပီး၊ လူမွာ အခ်စ္ၾကက္မွာ အျမစ္လုိ႔ စကားပံုကုိ တျဖစ္ ေျပာင္းလဲပစ္လုိက္ပါေတာ့တယ္။ ပေဒါင္းမင္းသမီးကေလးခမ်ာလည္း မေသ႐ံုတမယ္သာ ႏုႏု၏ အဖိအႏွိပ္ ႐ွိၾကေသာ္လည္း ဘယ္သူမွ စကားက်ယ္က်ယ္ပင္ မဟ၀ံ့ေအာင္ ႐ွိေနၾကရပါတယ္။ ဒီအသုိင္းအ၀ုိင္း၊ အသုိက္အ၀န္းထဲမွာ မဟုတ္မခံ ေျပာဆုိ၀ံ့သူဟာျဖင့္ ညီေတာ္ " သာယာ၀တီမင္း " တစ္ပါးသာ႐ွိပါတယ္။
ေဒၚေဒၚႏုကလည္း ဘုရင့္အခ်စ္ကုိ ယံုစားၿပီး အမ်ားႀကီး တန္ခုိးထက္ေအာင္ သူ႔ဘက္သူ ယက္ႏုိင္ သေလာက္ ယက္၊ ယက္ယူလာလုိက္တာ ေနရာတကာ ေဒၚေဒၚႏု မပါရင္ ဘာမွ ကိစၥမၿပီးေတာ့ပါ။ တစ္နန္း ေတာ္လံုးႏွင့္ တစ္ႏုိင္ငံလံုးမွာ သူ႔ၾသဇာခ်ည္း ဖံုးလႊမ္းထားလုိက္ႏုိင္ပါေတာ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးပိတ္ "ႏု" ဆုိတဲ့ အမည္ေတာင္ မည္သူမွ မသံုးရ။ ႏု အစား "ထြတ္" ကုိ သံုးၾကရမယ္လုိ႔ အမိန္႔ထုတ္ခဲ့တယ္။
ဒီလုိ တစ္နန္း ေတာ္လံုးကုိ ခြစီးၿပီး ဒါေလာက္ ၾသဇာႀကီးေနပါလ်က္ႏွင့္ပဲ ပေဒါင္းမင္းသမီးကေလး ႐ွိေန ေသးတာ မလုိလား ႏုိင္လုိ႔ ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားျပန္ပါတယ္။ တစ္ေန႔ေသာအခါ အေဆာင္ေတာ္ ထဲမွာ ႐ွိေနတဲ့ ပေဒါင္းမင္းသမီးကေလးကုိ အလုိေတာ္ရိ မင္းလုလင္ေတြက ၀င္ဖမ္းၿပီး ကၽြန္းေသတၱာထဲ ထည့္ပိတ္ ထားခဲ့ တယ္။ အထိန္းေတာ္ အပ်ိဳေတာ္ေတြကလည္း ေပ်ာက္ေနတယ္ထင္လုိ႔ ပ်ာပ်ာသလဲ လုိက္ ႐ွာရာ ဘယ္မွာမွ မေတြ႕ရ ဒုကၡျဖစ္ေနတုန္း၊ နန္းတြင္း ႐ုပ္စံုစင္ေတာ္ႀကီးမွ တစ္ဆင့္ ညီေတာ္ သာယာ၀တီ မင္းနား ေပါက္ၾကားသြားလုိ႔ အေဆာင္ေတာ္ထဲ အႏွံ႔အျပား လုိက္႐ွာေမးေတာ့မွ ကၽြန္း ေသတၱာ ႀကီးထဲမွာ မြန္းၿပီး အသက္ေျမာ့ေျမာ့သာ ႐ွိေတာ့တဲ့ ပေဒါင္းမင္းသမီးကေလးကုိ ေတြ႕႐ွိ ကယ္ဆယ္ လုိက္ရတယ္လုိ႔ နန္းတြင္း ေရးမွာ တစ္ဆင့္စကားမ်ား အစဥ္အဆက္ ၾကားသိခဲ့ရတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
သာယာ၀တီမင္းဟာ ဘႀကီးေတာ္ဘုရင္၏ ညီေတာ္မင္းသားႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ ဘႀကီးေတာ္ဘုရားမွ လဲြရင္ နန္းေတာ္ေပၚႏွင့္တကြ ေနျပည္ေတာ္မွ ၾသဇာထက္ေသာ မင္းသားႀကီးတစ္ဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္သည္ အင္အား၊ တပည့္တပန္း အင္အား၊ လက္နက္အင္အားကလည္း အလြန္ ေတာင့္တင္းသူျဖစ္လုိ႔ ေဒၚေဒၚႏု တုိ႔ ေမာင္ႏွမက သူကုိေတာ့ ႏုိင့္ထက္စီးနင္း မျပဳရဲ၊ ေလးစားရပါေသးတယ္။
ထုိအခ်ိန္က ဘႀကီးေတာ္ဘုရား ထီးနန္းအုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ေနေသာ္လည္း ထံုးတမ္းစဥ္လာအတုိင္း အိမ္ေ႐ွ႕ မင္း မ႐ွိေသးပါ။ အိမ္ေ႐ွ႕ေနရာက လစ္လပ္ေနပါတယ္။ အမွန္အတုိင္းဆုိလွ်င္ သားေတာ္ ေညာင္ရမ္းမင္း (စၾကာမင္းကေလး)ဟာ အိမ္ေ႐ွ႕ဥပရာဇာအျဖစ္ အမွန္ကန္ဆံုး ဆက္ခံရမည္သူျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ မိဖုရား ႀကီး ေဒၚေဒၚႏုက ၾသဇာႀကီးေနေတာ့ ေညာင္ရမ္းမင္းသားကေလးကုိ အိမ္ေ႐ွ႕ေပးဖုိ႔ ေႏွာင့္ေႏွးေနခဲ့ရျပန္ တယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္လည္း ညီေတာ္ သာယာ၀တီမင္း၏ ဘုန္းလက္႐ံုး အင္အားကုိလည္း ခန္႔ညား အား ထားရတဲ့အတြက္ ထီးနန္းဆက္ခံဖုိ႔ အိမ္ေ႐ွ႕ ဥပရာဇာရာထူးကုိ ေပး ထုိက္ျပန္တယ္။ သားေတာ္ႏွင့္ ညီေတာ္ ႏွစ္ဦးအတြက္ ဘယ္ဘက္ကုိ အေလးေပးရမည္ဟု အတည္တက် မဆံုးျဖတ္ရျခင္းလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါေသးတယ္။ သုိ႔႐ွိေနရာမွာ ေဒၚေဒၚႏု ၾသဇာက ဥပရာဇာ ေ႐ြးခန္းကုိ လက္တန္းၿပီး ကာထားသလုိ ႐ွိျခင္းကပဲ အေလးေက်ာေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အေျခအေနအရ ၾသဇာႀကီးလွေသာ မိဖုရားႀကီး၏ေမာင္၊ စလင္းမင္းသားႀကီး ဦးအုိ ကလည္း တန္ခုိးအာဏာႀကီးေနသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ တုိင္းျပည္ႏုိင္ငံ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တရားစီရင္ေရး စေသာ ဌာနႀကီးေတြမွာ လႊတ္ေတာ္၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္အတူ မင္းသားႀကီး ဦးအုိဟာ စီမံကြပ္ကဲေနရသူ၊ အေရးပါ အရာ ေရာက္ေသာ အခ်ဳပ္အျခာ ဌာနႀကီးတြင္ ႀကိဳးကုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ေနရသူ ျဖစ္ေလေတာ့ အာဏာဟာ ဦးအုိရဲ႕ လက္ထဲမွာပဲ ႐ွိေနပါတယ္။ မိဖုရားႀကီးကလည္း အိမ္ေ႐ွ႕ရာထူးေပးျခင္းေပးလွ်င္ သူ႔ေမာင္ ဦးအုိ ကုိသာ ေပးေစခ်င္တယ္။ ေပးဖုိ႔ မေပးဖုိ႔ဆုိတဲ့ အဆံုးအျဖတ္ကုိ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ႏုိင္သူက ဘႀကီး ေတာ္ဘုရားကုိလည္း မိဖုရားႀကီးႏုက သူ႔အိတ္ထဲ ထည့္ထားႏုိင္ေလေတာ့ သားေတာ္ႏွင့္ ညီေတာ္ သာယာ၀တီမင္းတုိ႔မွာ ေအးေအးေဆးေဆးႏွင့္ေတာ့ အိမ္ေ႐ွ႕မင္းအျဖစ္ကုိ ရ႐ွိႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ နား လည္ထားၾကၿပီး ကုိယ့္သတၱိ၊ ကုိယ့္အင္အားကုိ အသင့္ ေမြးထားၾကရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။
တုိင္းသူျပည္သားေတြ အေနနဲ႕ကေတာ့ သားေတာ္ ေညာင္ရမ္းမင္း (စၾကာမင္းကေလး)ကုိသာ ခ်စ္ခင္ ေမတၱာထားၾကရင္း ႐ွိတဲ့အတုိင္း အိမ္ေ႐ွ႕အျဖစ္ လုိလားၾကပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ဒီကိစၥမွာ ဘယ္သူမွ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ဆႏၵေပးရဲၾကမည္ မဟုတ္ပါ။ သုိ႔ေၾကာင့္ သားေတာ္ ေညာင္ရမ္းမင္းကေလးရဲ႕ အင္အားဟာ ျပည္သူ႔ ေမတၱာပဲ အားကုိးစရာ႐ွိပါတယ္။
ညီေတာ္ သာယာ၀တီမင္းရဲ႕ အင္အားကေတာ့ လက္နက္အင္အား၊ လူအင္အားႏွင့္ သတၱိစြမ္းပကားပဲျဖစ္ ပါတယ္။ ေယာက္ဖေတာ္ ဦးအုိရဲ႕ အင္အားကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ႀကီး တစ္ခုလံုးကုိ ဖံုးလႊမ္းႀကိဳးကုိင္ထားႏုိင္ ေသာ အာဏာအင္အားႏွင့္ ၾသဇာႀကီးလွေသာ မိဖုရားႀကီး၏ တန္ခုိးအ႐ွိန္မ်ား ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘယ္သူ မႀကိဳက္ ႀကိဳက္ႀကိဳက္ အိမ္ေ႐ွ႕မင္း ရာထူးကေတာ့ ဦးအုိဆီ ဆုိက္ဆုိက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာရေတာ့မွာပဲ လုိ႔ထုိေခတ္က မ်က္စိႀကီးနားႀကီး ရပ္ကြက္က အၿမဲတြက္ထားၿပီးသား ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။
သုိ႔ေသာ္ ဦးအုိတုိ႔က ေပါ့ေပါ့ဆဆ ေနေနလုိ႔မရပါ။ ေညာင္ရမ္း မင္းသားကေလး ကုိ အေရးမမႈ ေလာက္ ေသာ္လည္း သာယာ၀တီ မင္းသား၏ အင္အားႀကီးမားမႈကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈေန၍မျဖစ္ပါ။ သူျပဳတ္ ကုိယ္ျပဳတ္ မခ်လွ်င္ မျဖစ္ၾကေတာ့ေသာ အေျခအေနက ေပးလာခဲ့ပါတယ္။ အာဏာလက္ကုိင္ရ ေနေသာ အပုိင္း ကေန ခ်ရလွ်င္ တရားဥပေဒေဘာင္၀င္ၿပီး အေပၚစီးရေနသူမ်ား အျဖစ္ႏွင့္ အလစ္ကုိ ေခ်ာင္း ေနႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္ မေကာင္းေၾကာင္း တစ္ေယာက္ ၀ါဒျဖန္႔ၾကရေသာ အလုပ္ကလည္း ထုိေခတ္ ဆီမွစ၍ ေပၚလာဟန္ တူပါတယ္။
ဦးအုိႏွင့္ မိဖုရားႀကီးႏုတုိ႔ဘက္က သာယာ၀တီမင္းအား လူဆုိးသူဆုိး ေမြးတယ္၊ တုိင္းျပည္အတြင္း တုိက္ ခုိက္လုယက္ေသာ ကိစၥမွန္သမွ် သူတုိ႔ ႀကိဳးကုိင္တယ္ဟု ပါးစပ္ သတင္းလႊင့္ပါတယ္။ သာယာ၀တီမင္းက ဒီသတင္းၾကားတဲ့အခါ ဦးအုိႏွင့္ မိဖုရားႀကီးႏုတုိ႔ အေပၚမွာသာ၍ ဆုိး႐ြားလွေသာ ၀ါဒျဖန္႔ သတင္းဆုိးေတြ တစ္မ်ိဳးၿပီး တစ္မ်ိဳးတံု႔ျပန္လုိက္ၾကပါေတာ့တယ္။
ထုိေခတ္က ၀ါဒျဖန္႔ေသာ အေလ့အထကုိ သာယာ၀တီမင္းသားႀကီးႏွင့္ မိဖုရားႀကီးႏုတုိ႔က စတင္ တီထြင္ လုိက္သည္ဟု ဆုိရပါမည္။
သာယာ၀တီမင္းကုိ လူဆုိးေမြး၍ ခုိး၀ွက္တုိက္ခုိက္ေနသူဟု သတင္းျဖန္႔လုိက္သလုိ သာယာ၀တီမင္းဘက္ ကလည္း မိဖုရားႀကီးႏုႏွင့္ ဦးအုိတုိ႔ တိတ္တိတ္ပုန္းရေနသည္၊ ေမာင္ႏွမအစစ္မဟုတ္၊ လင္ငယ္ ဟု ဆုိသည္။ ဘႀကီးေတာ္ကုိ ယုတ္ညံ့ေသာ ေအာက္လမ္း ေဆးႏွင့္ ခတ္ေကၽြးၿပီး နန္းေတာ္ႀကီးကုိ အပုိင္ စီးထားလုိက္ သည္ဟုဆုိသည္။ ငါးစိမ္းသည္မႀကီး၊ စုန္းမႀကီးဟုလည္းဆုိသည္။
" ျပည္ၾကာရင္ ဆံုးပါလိမ့္ စုန္းမႀကီးလင္၊ ပေဒါင္းေတာင္ညာတင္မွ၊ ဖ်ညီခင္ တပ္ေတာ္လွဲ႕လုိ႔ရယ္၊ ျပန္ခဲ့ မယ္ေလး "
ဤသီခ်င္းသည္ ထုိေခတ္ေနာက္ပုိင္း နန္းတြင္း ႐ုပ္စံုစင္ေတာ္မွ သီဆုိေသာ သီခ်င္းျဖစ္သည္။ သာယာ၀တီ မင္း ပုန္ကန္ရင္ ထြက္ခြာသြားေသာအခါက ဆုိၾကသည္။ ညီေတာ္က စုန္းမႀကီးကုိ ဖယ္႐ွားၿပီး ပေဒါင္းမင္း သမီးကုိ ေတာင္ညာတင္ပါမွ သူ ျပန္လာေတာ့မည္ဟု အစ္ကုိျဖစ္သူ ဘႀကီးေတာ္ ဘုရင္အား ေလွ်ာက္တင္ ဟန္ျဖစ္ပါသည္။
အင္း၀ၿမိဳ႕ ကုန္းေဘာင္ေခတ္က ယခုကဲ့သုိ႔ သတင္းစာမ်ား မေပၚေသး၍ ၀ါဒျဖန္႔ရာ၌ ကေလာင္သမား ေမြးၿပီး ေရးသားေစျခင္းမ်ိဳးမ်ား မျပဳနုိင္ေစကာမူ ဇာတ္၊ ႐ုပ္ေသးစေသာ အႏုပညာ ဇာတ္သဘင္ ပုိင္းမွေနၿပီး တစ္နည္းမဟုတ္ တစ္နည္း ဘုရင့္နား ေပါက္ၾကားေအာင္ ျပဳလုပ္ဖန္ တီးႏုိင္ခဲ့ပါသည္။
တစ္ခုေတာ့႐ွိ၏။ ေ႐ွးက ၀ါဒျဖန္႔မႈမ်ားသည္ ေျဗာင္ မဟုတ္တမ္း တရမ္းမ်ား မျဖစ္ေစဘဲ မူလအေျခခံ ဟုတ္ မွန္ရာ အခ်က္ကေလးမ်ားကုိ မူတည္ၿပီးမွ သတင္းလႊင့္တတ္ၾကပါသည္။ သာယာ၀တီမင္းသားသည္ သတၱိ ေသြးရဲရဲေတာက္သူ မင္းမငထမ္း တပည့္တပန္းမ်ား တုိးပြားရန္ႏွင့္ လက္နက္ဓားလွံ စုေဆာင္းျခင္း သည္ သူ၏ အဓိကအလုပ္ျဖစ္သည္။
မိဖုရားႀကီးႏုသည္ ေမာင္ေတာ္ဘုရင္က သူ႔အား ျမတ္ႏုိးခ်စ္ခင္ေအာင္ ျဖစ္သည့္နည္းႏွင့္ ႀကိဳးပမ္းမည္မွာ လည္း အမွန္ပင္။ ဘုရင္က ခ်စ္ခင္မွ သူ႔ကုိ အလုိလုိက္မည္။ သူႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စီမံျခယ္လွယ္ႏုိင္မည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ ဘႀကီးေတာ္ဘုရားအား မီးေသေအာင္ ျပဳထားျခင္းျဖင့္ အခြင့္အေရးမွန္သမွ် သူကခ်ည္း အကုန္ ရေနသူျဖစ္သည္။ ငါးစိမ္းသည္မႀကီး။ စုန္းမႀကီးဟု သတင္းႀကီးေသာ္လည္း စင္စစ္ ငါးစိမ္းသည္ မဟုတ္ပါ။ မင္းမႈထမ္းမ်ိဳး႐ုိးမွ ဆင္းသက္လာသူျဖစ္ပါသည္။ စုန္းမႀကီးဆုိျခင္းကေတာ့ ႏုကုိ အိမ္ေ႐ွ႕မင္းသားအျဖစ္က ေကာက္ယူထားေသာ္လည္း တစ္စတစ္စ ႏု၏ အစြမ္းအစေတြက အားလံုးေပၚ ေက်ာ္လႊားၿပီး ထိပ္စည္းသုိ႔ ေရာက္ခဲ့ရျခင္းေၾကာင့္ အစြမ္းထက္ျမက္ေသာ အင္းအုိင္၊ မႏၱရား၊ ေဆး၀ါး ပေယာဂမ်ား အသံုးျပဳခဲ့သူ ေအာက္လမ္း ေဆး၀ါးပညာသည္ တစ္ဦးဟု ယုိးစြဲျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ေနာက္ဆံုး၌ (ဘႀကီးေတာ္) ဘုရင္သည္ မိဖုရားႀကီးႏု ႀကိဳးဆဲြသလုိ က ေနရေသာ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္သာ ျဖစ္ေန ရ႐ွာသည္။ ဘယ္နည္းႏွင့္ ႏုိင္ထားသည္ေတာ့ မသိ၊ ႏိုင္ေနတာကေတာ့ တုိင္းသိျပည္သိပါေပ။
ယင္းအေျခအေနေတြကုိ သာယာ၀တီမင္းက ခံျပင္းလွေသာ္လည္း ေနာင္ေတာ္ဘုရင္မွာ "တုိ႔ဘုရားလည္း မယားဘက္ခပ္ပါပါ"ဆုိေသာ ကိန္းမ်ိဳး ဆုိက္ေနသျဖင့္ မႀကိဳက္သမွ်ကုိ အံခဲ၍သာ ေနရေလသည္။
ဦးအုိတုိ႔ ေမာင္ႏွမကလည္း အင္အားေတာင့္သည္ထက္ ေတာင့္လာေသာ သာယာ၀တီမင္းကုိ ၾကာၾကာ ၾကည့္မေနႏုိင္ၾကေတာ့ဘဲ မၾကာခင္ အမႈဆင္၍ စတင္ တုိက္ခုိက္ၾကေတာ့သည္။
အမႈကေတာ့ မဆန္းပါ၊ ဓားျပမႈတစ္ခုမွ ဆက္ႏြယ္ၿပီး အမႈ႐ွာဖြင့္သည္။
မီးခုိးႂကြက္ေလွ်ာက္ အေပါက္႐ွာၿပီး လႊတ္ေတာ္က အေရးယူရေလသည္။ သာယာ၀တီမင္း ပုဂံမင္းသမီး တုိ႔လည္း အမႈထဲက အေရးပါအရာ ေရာက္သူေတြျဖစ္ေနသည္။ လႊတ္ေတာ္ႀကီးက ဦးစီးေခါင္းေဆာင္ ၀န္ႀကီးတစ္သုိက္မွာလည္း နန္းမေတာ္ႀကီး ႏု၏ေမာင္၊ စလင္းမင္းသားႀကီး ဦးအုိ၏ အာဏာစက္ အရိပ္တြင္ ႀကိတ္မွိတ္ က်ိဳးႏံြေနၾက သူမ်ားျဖစ္သည္။ ဘႀကီးေတာ္ဘုရင္မင္းမွာလည္း မမာမက်န္း ျဖစ္ေသာ္မူသည္ဆုိ၍ တုိင္းေရးျပည္ေရးဘာမွ ျပန္မၾကည့္ေတာ့ဘဲ မိဖုရားႀကီးႏု ႏွင့္ ေယာက္ဖေတာ္ ဦးအုိတုိ႔သာ အကဲေရာက္ ဘုန္းေတာက္ေနၾကသည္။ လႊတ္ေတာ္ ၀န္ႀကီး ေတြ အေပၚမွာလည္း ဦးအုိ ပဲ ၾသဇာ လႊမ္းေနသူျဖစ္ပါသည္။
သာယာ၀တီမင္းႀကီးကလည္း သတၱိဗ်တၱိ႐ွိၿပီး ရာဇ၀တ္၊ ဓမၼ၀တ္၊ ေလာက၀တ္မ်ားတြင္ သူမတူေအာင္ ကၽြမ္းက်င္လိမၼေတာ္မူသူျဖစ္၍ အေထာက္အထားမ်ားႏွင့္ နား မ်က္စိ ဖြင့္ထားသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိမိအား ျပစ္မႈႀကီးစြာေရာက္ေအာင္ ႀကံစည္ႀကိဳးစားေနသူမ်ားမွာ စလင္းမင္းသားႀကီး ဦးအုိ၊ ျမ၀တီ၀န္ႀကီး ဦးစ၊ ကင္း၀န္ဦးႂကြယ္၀၊ က်ီအတြင္း၀န္ ဦးပါေရာက္၊ ၿမိဳ႕လက္၀န္ေမာင္ေရး၊ ၀န္ေထာက္ ေမာင္ကံေရး၊ ဗုိလ္ကြန္း၊ ေမာင္ကံေပၚ၊ ေမာင္ဘူး၊ ေမာင္ႏွင္း၊ တဒလဗုိလ္တုိ႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ႀကိဳတင္သိျမင္ေတာ္မူေလသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ စလင္းမင္းသားႀကီး ဦးအုိတုိ႔ အႀကံေအာင္ေတာ့မလုိ ႐ွိေနစဥ္ သာယာ၀တီမင္းသားသည္ ေနျပည္ေတာ္ အင္း၀မွ ထြက္ခြာ၍ ေ႐ႊဘုိၿမိဳ႕ကေနၿပီး ခုခံတုိက္ခုိက္ျခင္း ျပဳေလေတာ့သည္။
ေနာက္ဆံုး သာယာ၀တီမင္းက အင္အားသာေသာေၾကာင့္ ဘႀကီးေတာ္ဘုရား နန္းမွဆင္း၍ သာယာ၀တီ မင္းအား ထီးနန္းလဲႊအပ္လုိက္ရပါသည္။
သာယာ၀တီမင္း ေ႐ႊဘုိၿမိဳ႕မွေနၿပီး ေအာင္ျမင္ေသာေၾကာင့္ (ေ႐ႊဘုိမင္း)ဟု ေခၚျပန္သည္။ သာယာ၀တီ ေရႊဘုိမင္းသည္ နန္းေတာ္သိမ္းၿပီးရာ၌ ငါတုိ႔ ညီေတာ္ ေနာင္ေတာ္ အခ်င္းခ်င္း အမ်က္မ႐ွိပါ။ တစ္မိ၀မ္းတြင္း ညီအစ္ကုိရင္းျဖစ္ၿပီး ေနာင္ေတာ္ႀကီးသည္ ငါ့အား သားေတာ္ကဲ့သုိ႔ ခ်စ္ျမတ္ႏုိး ေတာ္မူသည္။ ငါကလည္း ခမည္းေတာ္ကဲ့သုိ႔ပင္ ခ်စ္ခင္႐ုိေသခဲ့သည္။ သုိ႔ေပမဲ့ နန္းမေတာ္မယ္ႏု၊ စလင္းစား ေမာင္အုိတုိ႔သည္ ငါတုိ႔ ညီေတာ္ ေနာင္ေတာ္ အၾကားတြင္ မတရားလီဆယ္ လုပ္ႀကံျခင္း ျဖစ္သည္။
၀န္ႀကီးငစႏွင့္ အေပါင္းပါ မွဴးမတ္မ်ားသည္လည္း ငါတုိ႔ ေက်းဇူးသစၥာကုိ ေစာင့္ထိန္းသင့္လ်က္ သစၥာဖ်က္ ၍ ရန္သူအားေပးျပဳၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ ယင္းတုိ႔တစ္စုကုိ ငါ သတ္ထုိက္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ငါသည္ ဘုရားဆုကုိ ပန္ေသာေၾကာင့္ သည္းခံေတာ္မူမည္။ သင္တုိ႔အား ေထာင္တြင္း၌ အက်ဥ္းခ် ထား႐ံုသာ ခ်ထား ေစလုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။
ထုိသုိ႔ အက်ဥ္းခ်ထားျခင္း ခံရသူမ်ားမွာ မိဖုရားႀကီးႏု၊ ေမာင္စလင္းမင္းသား ေမာင္အုိ၊ ျမ၀တီ၀န္ႀကီး ငစ၊ ကင္း၀န္ ငႂကြယ္၀၊ က်ီအတြင္း၀န္ ငပါေရာက္၊ ၿမိဳ႕လတ္၀န္ ငေရး၊ ၀န္ေထာက္ ငကံေရး၊ ဗုိလ္ငကြန္း၊ ငကံေပၚ၊ ငဘူး၊ ငႏွင္း၊ တဒလဗုိလ္တုိ႔ကုိ ေထာင္တြင္သာခ်ထားသည္။
ျမ၀တီမင္းႀကီး ဦးစမွာ ဓားခုတ္ရာ လက္ မလွ်ိဳလုိ႔ မရေသာ အေျခတြင္ ႐ွိပါေလသည္။ လႊတ္ေတာ္၀န္ႀကီး အဖဲြ႕၀င္ ျဖစ္ရာ သာယာ၀တီမင္း၏ အမႈကိစၥ၌ လႊတ္ေတာ္အမိန္႔စာတြင္ သာယာ၀တီစား (ငခင္ငယ္) ဟုေရး သားျခင္းေၾကာင့္လည္း တစ္နည္းအားျဖင့္ ပုိ၍ အခဲမေၾက ျဖစ္ရေလသည္။ ေ႐ႊလႊတ္ေတာ္၏ ထံုးတမ္း စဥ္လာ မွာလည္း ရာဇ၀တ္မႈ ေရာက္သူတုိ႔အား (င)ႏွင့္ (ငယ္)ကုိ တပ္၍ သံုးႏႈန္းရၿမဲျဖစ္ပါသည္။ ဘႀကီးေတာ္ဘုရားႏွင့္ ညီေတာ္ သာယာ၀တီမင္းသားတုိ႔မွာ ဇာတာ ငယ္မည္၌ ေမာင္ဇင္ႏွင့္ ေမာင္ခင္ ဟူ၍ ႐ွိပါသည္။ သာယာ၀တီမင္းသားအား လႊတ္ေတာ္က ခ်ေသာ အမိန္႔စာ၌ "သာယာ၀တီစားငခင္ငယ္" ဟု ေရးသျဖင့္ သာယာ၀တီမင္းက ေတးထားျခင္းလည္း တစ္ရပ္ပါေလသည္။
စပ္မိလုိ႔ ဆက္ေရးရဦးမည္။ ရတနာပံု သီေပါမင္း ေခတ္မွာလည္း ေတာင္သမန္လယ္စား ဦးေဖငယ္၏ အမည္ကိစၥျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕က ဦးေဖငယ္မွာ ရာဇ၀တ္သင့္ေတာ့မွ (ငယ္) တပ္သည္။ ယခင္က ဦးေဖသာ ျဖစ္သည္ဟု ေျပာၾကသည္။ ထုိသုိ႔ အထင္ႏွင့္ ေျပာျခင္းသည္ အျခားငယ္ ကိစၥမ်ားတြင္ ဟုတ္ခ်င္ ဟုတ္ပါ မည္။ ဦးေဖငယ္၏ ငယ္ ကိစၥကေတာ့ ရာဇ၀တ္ မေရာက္မီ "ငယ္"က အရင္႐ွိႏွင့္ပါသည္။ ဘာေၾကာင့္ တံုး ဆုိေတာ့ ထုိအခ်ိန္က (ေမာင္ေဖ)ႏွစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနပါသည္။
ႏွစ္ေယာက္လံုးလည္း စာေရးစာဆုိသူခ်ည္း ျဖစ္သည္။ တစ္ေယာက္က အခ်ဳပ္တန္း ဆရာေဖ၊ တစ္ေယာက္က လယ္စား ဆရာေဖ ... ေမာင္ေဖ ... ေမာင္ေဖ ႏွစ္ေယာက္တြင္ ေတာင္သမန္က အသက္အနည္းငယ္ငယ္၍ ကုိေဖငယ္၊ ေမာင္ေဖငယ္ဟူ၍ ခဲြ ေခၚခဲ့ၾကပါသည္။ ရာဇ၀တ္ေရာက္ေသာအခါ မူလ႐ွိၿပီး ငယ္ႏွင့္ ေပါင္းေခၚရမည္ဆုိလွ်င္ (ငေဖငယ္၊ ငယ္)သာျဖစ္ရပါမည္။ သုိ႔ေသာ္ ငယ္တစ္လံုး အခံ႐ွိၿပီးမုိ႔ ရာဇ၀တ္သား ငေဖငယ္ႏွင့္ပဲ ကိစၥၿပီးရပါသည္။ ေတာင္သမန္လယ္စား ဦးေဖငယ္၊ ေမာင္ေဖငယ္ ဆုိသည္မွာ ရာဇ၀တ္မႈ မျဖစ္ခင္ကတည္းက ေခၚလာခဲ့ ေသာ နာမည္ျဖစ္ပါသည္။
သာယာ၀တီမင္းေခၚ ေ႐ႊဘုိမင္းသည္ ဦးအုိႏွင့္ ျမ၀တီမင္းႀကီးစေသာ အေပါင္းအပါမ်ားကုိ ေထာင္တြင္သာ ခ်ထားပါသည္။ သုတ္သင္သတ္ျဖတ္ျခင္းမျပဳပါ။ ေနာင္ေတာ္ ဘႀကီးေတာ္ဘုရင္အားလည္း ေကာင္းစြာ ျပဳစု ေစာင့္ေ႐ွာက္ထားပါသည္။
ငခင္ငယ္ ဆုိေသာ အမည္ကိစၥကုိေတာ့ နည္းနည္းမွ ေက်နပ္ပံုမရပါ။
သာယာ၀တီမင္းက "၀န္ႀကီး ငစ သည္ ငါ ထြက္ခြာလာသည့္ေနာက္ လႊတ္ေတာ္က ထုတ္ျပန္ေသာ အမိန္႔တြင္ ထံုးစံဥပေဒ႐ွိသည့္အတုိင္း (သာယာ၀တီစားငယ္)ဟု မေရးသားဘဲ ငါ့နာမည္ကုိ ထုတ္ေဖာ္၍ (ငခင္ငယ္)ဟု ရင့္ရင့္သီးသီး ေစာ္ကား ေရးသားသူျဖစ္သည္။ သင္း ေသသင့္ၿပီ၊ သုိ႔ေသာ္ သင္းကုိ ယခု မသတ္ေသး။ ငါ့ဘုန္းသမၻာေတာ္ကုိ ၾကည့္ေစဦးမည္၊ ေထာင္မွာထား" ဟု မိန္႔ေတာ္မူေၾကာင္းကုိ ဒုတိယ မဟာရာဇ၀င္ေတာ္ႀကီး၌ အတိအလင္းေရးသားပါ႐ွိခဲ့ပါသည္။
ဤသုိ႔ သာယာ၀တီမင္းက အေၾကာင္းေၾကာင္းကုိ ငဲ့ညႇာေထာက္ထား၍ အသက္ဆံုး႐ံႈးေစ စီရင္သင့္လ်က္ မစီရင္ဘဲ ေထာင္တြင္သာထားပါေစလ်က္၊ မင္းသားႀကီး ေမာင္အုိတုိ႔ အေပါင္းအပါ လူတစ္စုသည္ လက္မေလွ်ာ့ၾကပါ။ ဘႀကီးေတာ္ဘုရားကုိ နန္းျပန္တင္မည္ဟု အႀကံျပဳၾကျပန္သည္။သုိ႔ေၾကာင့္ ေထာင္ တြင္းမွာပင္ အစီအစဥ္ျပဳၾကၿပီး ၁၂၀၁ ခုႏွစ္၊ တေပါင္းလတြင္ စလင္းမင္းသား ဦးအုိ၏ လူမ်ားျဖစ္ေသာ ေ႐ႊ ထားမင္းသား အေခၚခံ င၀င္းငယ္၊ ဗုိလ္ငခန္းေက်ာ္၊ ဗုိလ္ေ႐ႊေမာင္တုိ႔က ေခါင္းေဆာ္င၍ လူတစ္ေထာင့္ ငါးရာႏွင့္ မတၱရာေက်ာ္စဥ္ကစ၍ သူပုန္ထေစေလသည္။
သုိ႔ေသာ္ ထုိအႀကံအစည္လည္း အထ မေျမာက္႐ံုသာမက အမရပူရၿမိဳ႕ အက်ဥ္းေထာင္တြင္ ခ်ဳပ္ထားေသာ စလင္းမင္းသားႀကီး ေမာင္အုိ၊ မယား၊ သမီး၊ အတြင္း၀န္ ငပါေရာက္၊ ၿမိဳ႕လယ္၀န္ ငေရး၊ သံေတာ္ဆင့္ ငေ႐ႊ သာ၊ ပခန္း ငရံမင္း၊ စာေရးႀကီး ငပ်ိဳ၊ ေတာင္ငူ၀န္ ငကူး၊ အေဆာင္ၿမဲ ငထြန္းညိဳတုိ႔ကုိ သကၠရာဇ္ ၁၂၀၂ ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လဆန္း ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ အျပစ္ႏွင့္အညီ ကြပ္မ်က္လုိက္ျခင္းခံရပါသည္။
သာယာ၀တီမင္းက မိမိအား "ငခင္ငယ္"ဟု သံုးႏႈန္းေရးသားေသာ ကိစၥႏွင့္စိတ္ထဲမွာ မေက်မခ်မ္း ျဖစ္ျခင္း ခံေနရေသာ ျမ၀တိ၀န္ႀကီး ဦးစမွာ စလင္းမင္းသားႀကီး ေမာင္အုိတုိ႔လူစု တန္ျပန္ပုန္ကန္ ေသာင္းက်န္းမႈျပဳ သျဖင့္ ကြပ္မ်က္သုတ္သင္ရာတြင္ တစ္ခါတည္းပါးသြားရန္ ႐ွိေသာ္လည္း ထုိအခါက ျမ၀တီ၀န္ႀကီး ဦးစ သည္ စလင္းေမာင္အုိတုိ႔ႏွင့္အတူ အမရပူရၿမိဳ႕က ေထာင္တြင္း၌ မ႐ိွ၍ ကံေကာင္းေထာက္မၿပီး က်န္ရစ္ခဲ့ရ ပါသည္။
ျမ၀တီ၀န္ႀကီးမွာ ယခုေခတ္စကားႏွင့္ သံုးႏႈန္းရမည္ဆုိလွ်င္ အက်ဥ္းေထာင္တြင္းမ်ာမ႐ွိ၊ လမ္းျပင္ေသာ ရဲဘက္တစ္ဦးအျဖစ္ ေခၽြးတပ္ဆဲြသြားျခင္းခံရပါသည္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ဦးအုိတုိ႔ေထာင္တြင္းမွ တန္ျပန္ ပုန္ကန္မႈေၾကာင့္ ကြပ္မ်က္ျခင္း မခံရမီ ၆ လခန္႔ေလာက္က သကၠရာဇ္မွာ ၁၂၀၁ ခုႏွစ္၊ သီတင္းကၽြတ္လ ျပည့္ေက်ာ္ ၁၃ ရက္ေန႔၌ သာသနာျပဳ သဲအင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ကုိယ္ေတာ္တုိင္ အေလာင္းေတာ္အား ထြက္၍ ဖူးေျမာ္ေတာ္မူရန္ စီစဥ္ပါသည္။ ယင္း၌ အစဥ္အလာ ထံုးစဥ္အတုိင္း မင္းထြက္ေတာ္မူရာ လမ္းစဥ္ လမ္းမတစ္ေလွ်ာက္ကုိ ေျမညႇိျခင္း၊ သဲျဖဴးခင္းျခင္း၊ ရာဇမတ္ကာရံျခင္း စေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ အက်ဥ္း ေထာင္မွ ေထာင္သားမ်ားက ျပဳလုပ္ၾကရပါသည္။
၄င္းလမ္းျပင္ေရး အက်ဥ္းသမားမ်ားထဲတြင္ ျမ၀တိ၀န္ႀကီး ဦးစလည္း အက်ဥ္းသမားႀကီး တစ္ဦးအျဖစ္ ပါ၀င္ေနပါသည္။
မိဖုရားေခါင္ႀကီးႏွင့္ သမီးေတာ္ႀကီးတုိ႔ ေ၀ါေတာ္ယာဥ္ေတာ္မ်ား စီးနင္းၿပီး ထြက္ေတာ္မူလာေသာအခါ သမီး ေတာ္ စုဖုရားႀကီးက လမ္းဖုိ႔ သဲခင္းေနေသာ ဦးစကုိ ေ၀ါေတာ္ေပၚမွ ေတြ႕ျမင္ေတာ္မူ၍ ရပ္တန္႔ ေခၚယူေတြ႕ဆံုေတာ္မူသည္။ " စစ ပင္ပန္းလွသည္။ (သမီးေတာ္ စုဖုရားႀကီး တစ္ဦးတည္းကသာ ျမ၀တီ၀န္ႀကီးအား စစ ဟု ေခၚေလ့႐ွိပါသည္) ဘုန္းေတာ္ဘဲြ႕ တစ္ပုဒ္ ေရးသား စပ္ဆုိေပးပါ။ စုစု အမ်က္ ေတာ္ ေျပေအာင္ သံေတာ္ဦးတင္ေပးပါမည္" ဟု အမိန္႔႐ွိေတာ္မူခ်က္အရ (ကုန္းေဘာင္ေနမင္း၊ ဘုန္းေရာင္ ေ၀႐ွင္း)အစခ်ီေသာ သီခ်င္းႀကီးကုိ စီကံုးေရးသားၿပီး ေထာင္အၾကပ္မ်ားမွတစ္ဆင့္ သမီးေတာ္ စုဖုရားႀကီးသုိ႔ ေပးဆက္သည္။
စုဖုရားႀကီးက နန္းတြင္း ႐ုပ္စံုေတာ္ႀကီး ႐ုပ္ေသးမင္းသားေမာင္ေ႐ႊသာကုိ ေပးအပ္သီဆုိေစပါသည္။
၁၂၀၁ ခုႏွစ္။ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ၃ ရက္ေန႔မွာ အေနာက္စမုတ္ေဆာင္ေတာ္တြင္ ကျပရေသာ ႐ုပ္ေသးပဲြ ၌ သာယာ၀တီမင္းႏွင့္ မိဖုရား၊ သားေတာ္ သမီးေတာ္မ်ား စံုညီစြာ ႐ုပ္စံုသဘင္ ႐ႈစားေတာ္ မူၾကစဥ္ ႐ုပ္ေသးမင္းသား ေမာင္ေ႐ႊသာက ျမ၀တီမင္းႀကီးေရး (ကုန္းေဘာင္ေနမင္း၊ ဘုန္းေရာင္ ေ၀႐ွင္း) သီခ်င္းႀကီးကုိ သီဆုိလုိက္ေသာအခါ သာယာ၀တီမင္းက "ဒီသီခ်င္း တယ္ေကာင္းပါကလားဟဲ့၊ ဘယ္သူ ေရးဖဲြ႕သလဲ" ဟု အေမးေတာ္႐ွိပါသည္။
သည္အခါ အနားမွာ႐ွိေသာ သမီးေတာ္ စုဖုရားႀကီးက "မွန္လွပါ ... ေထာင္တြင္ အက်ဥ္းခ်ထားေသာ ၀န္ႀကီးေဟာင္း ငစ စီကံုးေရးဖဲြ႕ေၾကာင္းပါ ဘုရား"ဟု ေလွ်ာက္တင္လုိက္ၿပီး၊ တစ္ဆက္တည္းပင္ "ယခုအခါ ေထာင္ထဲမွာ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ အက်ဥ္းခံေနရ၍ ဒုကၡေရာက္လွပါၿပီ၊ သူ၏ပညာကုိ ႏွေျမာဖုိ႔ ေကာင္းလွပါသည္ ဘုရား" လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ ခမည္းေတာ္ သာယာ၀တီမင္းသည္ ဦးစ၏ ပညာကုိ ျမတ္ႏုိးေတာ္မူ သည္ တစ္ခ်က္၊ ခ်စ္စြာေသာ သမီးေတာ္ႀကီး၏ ေလွ်ာက္တင္ ေတာင္းပန္ခ်က္ကုိ လက္ခံေတာ္မူသည္ျဖစ္၍ (လႊတ္ပါေစေတာ့)ဟု အမိန္႔ေတာ္႐ွိေသာေၾကာင့္ ဦးစသည္ အက်ဥ္းေထာင္မွ လြတ္လာၿပီး သာယာ၀တီမင္းထံ ကဗ်ာဂီတ အႏုပညာမ်ားဆက္လက္ေရးသား ထမ္း႐ြက္ခဲ့ရျပန္ပါသည္။ ၄င္းကိစၥႏွင့္ စပ္ႏြယ္ၿပီး သမီးေတာ္ စုဖုရားႀကီး အေၾကာင္းကုိ ေရးသား ေဖာ္ျပရဦးမည္ ဆုိပါလွ်င္ သမီးေတာ္ စုဖုရားႀကီး သည္ သာယာ၀တီမင္း၏ မိဖုရားေခါင္ႀကီးမွ ဖြားျမင္ေတာ္မူေသာ သမီးေတာ္ႀကီးျဖစ္ပါသည္။ ေမာင္ေတာ္မွာ ပုဂံမင္းသားျဖစ္ပါသည္။ ပုဂံမင္းသားသည္ ခမည္းေတာ္ သာယာ၀တီ မင္း အ႐ုိက္အရာ ထီးနန္းကုိ ေနာင္တြင္ ဆက္ခံရသူ "ပုဂံမင္း"ပင္ျဖစ္ပါသည္။
သမီးေတာ္ စုဖုရားမွာ သာယာ၀တီမင္း၏ အဂၢမေဟသီမိဖုရားေခါင္ႀကီးမွာ ဖြားျမင္သူ ျဖစ္႐ံုမက၊ ငယ္စဥ္ ကပင္ အက်င့္သီလ သိကၡာသမာဓိႏွင့္ ျပည့္စံုလ်က္ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ စာေပက်မ္းဂန္မ်ား၌ သိ ကၽြမ္းက်င္ တတ္ေျမာက္ လိမၼာေတာ္မူလွသျဖင့္ ခမည္းေတာ္ ဘုရင္မင္းက မ်ားစြာ ခ်စ္ၾကည္ေလးစား အေရးထားေတာ္မူျခင္းခံရသူျဖစ္သည္။
ခမည္းေတာ္သည္ အေရးအေၾကာင္း႐ွိတုိင္း သမီးေတာ္ စုဖုရားႀကီးအား တုိင္ပင္ျခင္း၊ အႀကံဥာဏ္ေတာင္း ေတာ္မူျခင္း အေလ့႐ွိပါသည္။ သမီးေတာ္ စုဖုရားႀကီးမွာ ေဗဒင္က်မ္း မ်ားစြာကုိလည္း ေမႊေႏွာက္ ေခ်ာက္ခ်ား ႏိုင္ပါသည္။ ေဗဒင္၊ ယၾတာ၊ ယာယီ ကိန္းခန္းမ်ားကုိလည္း နားလည္ ကၽြမ္းက်င္ေတာ္မူသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ခမည္းေတာ္ သာယာ၀တီမင္းအား ၁၁၉၉ ခု အင္း၀ ထီးနန္းကုိ ရလွ်င္ ရခ်င္း ဘိသိက္ မခံေစဦးဘဲ၊ အမရပူရ ၿမိဳ႕သစ္တည္ၿပီး ၁၂၀၂ ခုႏွစ္တြင္မွ နန္းသိမ္း မုဒၶါ ဘိသိက္ ခံေစရ တြက္ခ်က္ သံေတာ္ဦးတင္ အခါေပးခဲ့ႏုိင္သည္။
ခမည္းေတာ္က သမီးေတာ္ စုဖုရားႀကီးအား ေလးစားခ်စ္ခင္ ယံုမွတ္ေတာ္မူျခင္းျဖင့္ စိတ္လိုက္မာန္ပါ ရာဇ၀တ္ေတာ္ ေပးမိသူမ်ားကုိ သမီးေတာ္ စုဖုရားႀကီးက ေလွ်ာက္တင္ ေ႐ြးႏုတ္ေတာ္မူလွ်င္ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္ ျပဳေတာ္မူသည့္ (ဆု)ကုိပင္ ေပးသနားေတာ္မူထားျခင္းခံရသူျဖစ္သည္။ ထုိသမီးေတာ္ စုဖုရားႀကီးသည္ပင္ ေနာင္ေသာအခါ ရတနာပံုၿမိဳ႕တည္နန္းတည္ မင္းတုန္းဘုရင္မင္းတရားႀကီး၏ အဂၢမေဟသီ မိဖုရားေခါင္ႀကီးျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ "စၾကာေဒ၀ီ မိဖုရားႀကီး" ဟူ၍လည္း ေခၚၾကပါေသးသည္။
ေ႐ႊဘုိမွ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ သာယာ၀တီမင္းအား "ေရႊဘုိမင္း"ဟူ၍လည္းေခၚသည္။ "ေ႐ႊဘုိ ဘုန္းပြင့္ဘုရား" ဟူ၍လည္း ေခၚၾကပါေသးသည္။ "ကုန္းေဘာင္မင္း" ဟူ၍လည္း ေခၚၾကေသး၏။ ၄င္းသာယာ၀တီမင္းသည္ ဘႀကီးေတာ္ဘုရင္ (ေနာင္ေတာ္မင္းတရား)ကုိ နန္းက်ဘုရင္ အျဖစ္ႏွင့္ ေဖ်ာက္ ဖ်က္မပစ္ပါ။ စလင္းစား ဦးအုိတုိ႔ စနက္ေၾကာင့္ မလဲႊသာ၍ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ႐ုန္းကန္ေတာ္မူခဲ့ရသူသာ ျဖစ္ သည္။ ေနာင္ေတာ္ကုိ ဖခင္ကဲ့သုိ႔ ခ်စ္သည္။ ေနာင္ေတာ္ကလည္း ညီေတာ္ကုိ သားကဲ့သုိ႔ခ်စ္ခဲ့သည္။ ျပည္ပန္းညိဳ ခ်ိဳပါလ်က္ ဦးအိတည္းဟူေသာ ဆားက ၾကားမွ ဖ်က္ဆီး၍ ပ်က္စီးရသည္သာ။
သုိ႔ေၾကာင့္ ေနာင္ေတာ္ မက်န္းမာ၍ ေဆး၀ါးကုသ ျပဳစုေစာင့္ေ႐ွာက္ေတာ္မူထားပါသည္။ ေနရာမွာ မဟာသက်သီဟဘုရားအနီးတြင္ စံနန္းေတာ္ ေဆာက္လုပ္ေပးထားသည္။
႐ွင္း႐ွင္း ဆုိရလွ်င္ ၁၁၉၉ ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၁၂ ရက္ေန႔ ညေန ၄ ခ်က္တီးေက်ာ္အခ်ိန္၌ ေနာင္ ေတာ္ မင္းတရားျဖစ္သူ (ဘႀကီးေတာ္ဘုရား) အင္း၀ေရႊနန္းေတာ္ႀကီး၏ ေျမာက္စမုတ္က ဆင္းေပးေတာ္ မူ၍ ယာဥ္စီးေတာ္မူၿပီး၊ နန္းၿမိဳ႕ အေနာက္တံခါးက ထြက္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ အင္း၀ၿမိဳ႕ေတာ္၏ ေတာင္မ်က္ႏွာ (၀င္မနား)အမည္႐ွိ တံခါးက ထြက္လာၿပီး သက်သီဟဘုရားအနီး႐ွိ အဆုိပါ စံနန္းေတာ္သုိ႔ ၀င္ စံေတာ္မူ ရပါသည္။
သာယာ၀တီမင္း၏ ႏွမေတာ္ရင္း ၃ ပါးကုိယ္တုိင္ ယာဥ္ကုိ ဆဲြ၍ လုိက္ပုိ႔ေတာ္မူၾကပါသည္။ သူတုိ႔၏ ေမာင္ ေတာ္အႀကီးဆံုးလည္း ျဖစ္ေပသကုိး။ ဘႀကီးေတာ္ဘုရားႏွင့္အတူ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေနေစရန္ မိဖုရားႀကီးႏု၊ ၄င္း၏ သမီးေတာ္ငယ္တစ္ပါး (ေနာင္အခါ မင္းတုန္းဘုရင္မင္း၏ အလယ္နန္း မိဖုရားဆင္ျဖဴမရွင္ျဖစ္မည့္သူ) ၄င္းျပင္ မိတၳီလာၿမိဳ႕စားေဟာင္း၊ ကေနာင္ ၿမိဳ႕စားေဟာင္း၊ ဓႏုျဖဴ ၿမိဳ႕စားေဟာင္း တုိ႔ပါစုစုရရ ကုိယ္လုပ္ေမာင္းမ မိဖုရား ၁၇ ဦးတုိ႔အား ဘႀကီးေတာ္အပါးမွာ ျပဳစု ေနထုိင္ခြင့္ျပဳ ထားပါသည္။
သည္လုိထားသည့္အထဲကပင္ မိဖုရားႀကီးႏုမွာ စိတ္မေက်ပဲြႏဲႊလုိသူျဖစ္၍ စလင္းစား ဦးအုိတုိ႔ႏွင့္ လည္း ေကာင္း၊ သားေတာ္ စၾကာမင္းကေလးအမည္ျပ၍ လႈပ္႐ွားမႈ ျပဳၾကရာတြင္ လည္းေကာင္း၊ မိဖုရားႀကီးႏု ပါ၀င္ ဆင္ႏဲႊလုိက္ေသာေၾကာင့္ ထံုးစံႏွင့္အညီ ေရမွာ ေဖ်ာက္ရာတြင္ ပါ၀င္ကိစၥတံုး႐ွာရပါသည္။
ဤအခုိက္အတန္႔တြင္ မိဖုရားႀကီးႏု၏ သမီးေတာ္ကေလးပါ ရာဇ၀တ္သား မိခင္ႏွင့္အတူ ပါသြား ေတာ့မည္ ႐ွိ ရာ၊ သမီးေတာ္ စုဖုရားႀကီး (စၾကာေဒ၀ီအေလာင္းက) က "ဒီကေလးမွာ ဘာမွ အျပစ္မ႐ွိပါဘူး၊ သနားပါတယ္" ဟု ဆုိကာ ဆဲြေခၚထားလုိက္သျဖင့္ အသက္ခ်မ္းသာရာ ရသြားၿပီး ေနာင္ေသာအခါ မင္းတုန္းမင္း၏ အလယ္နန္း မိဖုရား ဆင္ျဖဴမ႐ွင္ ဟု ျဖစ္လာရျပန္ပါသည္။
သမီးေတာ္ စုဖုရားႀကီးကား သနားၾကင္နာစိတ္႐ွိသူ ျဖစ္၍ တရားသျဖင့္ ကိစၥေတြမွာ ပါ၀င္၍ ကယ္တင္႐ွင္ လုပ္ခဲ့ရသူ တစ္ပါးျဖစ္ပါသည္။ ဤကယ္တင္႐ွင္မႀကီးအား ဒါႏွင့္ မၿပီးေသးပါတကား၊ ခမည္းေတာ္ သာယာ၀တီ ေ႐ႊဘုိမင္း၏ မိဖုရားတစ္ပါးျဖစ္ေသာ အေနာက္နန္းမိဖုရားျမကေလး ရာဇ၀တ္သင့္ခ်ိန္က စၿပီး သမီးေတာ္ကေလး လိႈပ္ထိပ္ေခါင္တင္အား သမီးသဖြယ္ ေခၚယူထိန္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္ထားျခင္းအမႈ ျပဳခဲ့ ေပေသးသည္။
သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏ အရိပ္အာ၀ါသႏွင့္ ပညာ႐ွိတုိ႔၏ အရိပ္အာ၀ါသတုိ႔ကား ေအးျမ ခ်မ္းၿငိမ္း လွပါဘိ ေတာ့ သည္။
မိဖုရားႀကီး ကယ္တင္ခဲ့သူ ၃ ဦးထဲမွ ဆင္ျဖဴမ႐ွင္ မိဖုရားမွ တစ္ပါး က်န္ႏွစ္ဦးသည္ ထူးခၽြန္လွေသာ စာဆုိ ေတာ္၊ ပုဂိၢဳလ္ အေက်ာ္အေမာ္ျဖစ္ၾကသူ ျမ၀တီ၀န္ႀကီး ဦးစနွင့္ ရတနာပံု ကေနာင္မင္း၏ အိမ္ေ႐ွ႕ မိဖုရား လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္ မိဖုရားတုိ႔ျဖစ္ၾကရာ၊ သူတုိ႔မွာ ကၽြန္းဦးတည့္ သန္လ်က္ခံု အင္း၀ ေ႐ႊဘံုေ႐ႊနန္းက ရတနာပံု ေခတ္အထိ ဆက္လက္စီးဆင္းခဲ့ေသာ ေရအလ်င္သဖြယ္သာလွ်င္ ျဖစ္ၾကပါသည္။
*
ဆက္ရန္
.
3 comments:
ဖတ္လုိ႔ အရမ္းေကာင္းတယ္။ နန္းတြင္း အေရးေတာ္ပုံဆုိ စိတ္၀င္စားၿပီးသား။ ဒါေပမဲ့ ဖတ္ၿပီးရင္း ေမ့ရင္းနဲ႔ ပတ္ခ်ာလည္ေနတာက ခက္တယ္။ နန္းတြင္းအျဖစ္အပ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပန္ဖတ္လုိက္ရင္ အသစ္ေတြ ျဖစ္သြားျပန္ေရာ။ း))
ခင္မင္လွ်က္
ေခတ္အဆက္ဆက္ ရႈပ္ေထြးေပြလီတဲ့ နန္းတြင္းအေရးေတာ္ပံုေတြ မရိုးႏိုင္ေအာင္ပဲေနာ္။
ေဒၚေဒၚႏုအေၾကာင္း အေသးစိတ္အခုမွသိတယ္ ညီမေရ။
ႀကီးႏိုင္ငယ္ညွင္းဆိုတာ ေခတ္အဆက္ဆက္ပဲေနာ္။ ဒီလိုစာေကာင္းေပေကာင္းေတြ ေရးသားျဖန္႔ေဝေပးတဲ့အတြက္ေက်းဇူးတင္တယ္။
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။
ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္
အကို(ကိုကိုေမာင္) ေၿပာသလိုပဲ ဖတ္ရင္းနဲ႕ လည္ေနလိုက္ အစၿပန္ေကာက္လိုက္နဲ႕ နန္းတြင္းဇတ္လမ္းေတြ ဖတ္ရင္း ပံုမွန္စာဖတ္တာထက္ ေရွ႕ၿပန္ဖတ္ ေနာက္ဆင္းဖတ္နဲ႕ အဟီးး ခ်ာခ်ာကိုလည္ေနတက္တာမမ :) ေက်းဇူးပါလို႕...
Post a Comment