စံျပဳစာနဲ႔ စံျပလူ
က်န္းမာေရးေၾကာင့္ စာေရးေလွ်ာ့ထားေတာ့ စာဖတ္ခ်ိန္ပိုရလာတယ္။ တစ္ေန႔ကလည္း အသစ္ျပန္ ထုတ္တဲ့ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ဘာသာျပန္စာအုပ္ "အိုင္ဗင္ဟို"ကို ျပန္ဖိတ္မိတယ္။ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ား စြာ ထပ္တလဲလဲ ဖတ္ထားတဲ့စာအုပ္ျဖစ္ေပမယ့္ စာအုပ္ဆံုးတဲ့အထိ လက္ကမခ်ႏုိင္ေအာင္ "စြဲ"ေန ေသးတာပဲ ျဖစ္တယ္။ "အုိင္ဗင္ဟို"ကို ေက်ာင္းသားဘဝမွာစၿပီး သင္ခဲ့ရစဥ္ကတည္းက "စြဲ"ခဲ့တာ ခုထိ လည္း "စြဲ" တုန္းပါပဲ။ စြဲတာမွ ေတာ္႐ံုမဟုတ္ဘူး။ စာအုပ္ထဲက ဇာတ္ေကာင္ "အုိင္ဗင္ဟို"ကို ဘဝတစ္ ေလွ်ာက္လံုး စံျပဳပုဂၢဳိလ္ အျဖစ္ကို သေဘာထားခဲ့တာ။
စိတ္ဓါတ္ဖြံ႕ၿဖဳိးေရးက
"အိုင္ဗင္ဟို"ကို စသင္ရတာ မက္ထရစ္တန္းမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္က ခုေခတ္လို ၁၀ တန္းထိမေန ရပါဘူး။ ၈ တန္းၿပီးတာနဲ႔ (Matriculation Exam)လို႔ေခၚတဲ့ "တကၠသုိလ္ဝင္ခြင့္စာေမးပြဲ" ေျဖရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၈ တန္းၿပီးတာနဲ႔ "မက္ဒရစ္တန္း"ေခၚ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းကို တက္ရပါတယ္။ အဲဒီ မက္ထ ရစ္တန္းမွာ အုိင္ဗင္ဟိုနဲ႔ႀကံဳရတာျဖစ္တယ္။ အဲဒီေခတ္က အဂၤလိပ္စာမွာ စကားေျပက ဂႏၳဝင္စာအုပ္ တစ္အုပ္နဲ႔ ဂႏၳဝင္ကဗ်ာတစ္အုပ္ သင္ရပါတယ္။ ဂႏၳဝင္စာအုပ္ေတြက သံုးေလးႏွစ္တစ္ႀကိမ္ေျပာင္းေလ့ ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္က အုိင္ဗင္ဟိုနဲ႔ႀကံဳတဲ့ႏွစ္ပါ။
ၿမန္မာစာမွာလည္း အလားတူပါပဲ။ စကားေျပက ဇာတ္ေတာ္ႀကီးဆယ္ဘဲြ႕နဲ႔ ဦးပုညတို႔ ဦးၾကင္ဥတို႔ရဲ႕ ျပဇာတ္တစ္အုပ္သင္ရၿပီး "ကဗ်ာပန္းကံုး"လို ကဗ်ာစာအုပ္လည္း သင္ရပါတယ္။ အဂၤလိပ္ေရာ ျမန္မာစာမွာပါ ေရွးဂႏၳဝင္စာႀကီးေပႀကီးေတြနဲ႔ ဂႏၳဝင္ ေျမာက္ကဗ်ာေတြ သင္ခဲ့ရလို႔ထင္ပါရဲ႕ ေရွးေခတ္ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ဘာသာစကားႏွစ္မ်ဳိးစလံုးကို ပုိကၽြမ္းက်င္ၾကတာေတြ႕ရတယ္။ အုိင္ဗင္ဟို၊ ဆုိင္းလ္မနား၊ ေဒးဗစ္ေကာ့ပါးဖီး၊ ရွိတ္စပီးယားစတဲ့ အဂၤလိပ္စာေတြနဲ႔ ေဝသႏၱရာ၊ မေဟာသဓါ၊ ဇနက၊ ေတမိ စတဲ့ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ ဝိဇယျပဇာတ္၊ ေရ သည္ျပဇာတ္၊ ပါပဟိန္ ျပဇာတ္စတဲ့ ျပဇာတ္ေတြကို သင္ၾကား ၾကရတာဟာ ဘာသာစကားသင္႐ံု သက္သက္ မဟုတ္ပါဘူး။ လူငယ္ေတြကို စိတ္ဓါတ္ပိုင္း ဆုိင္ရာ ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္ေစဖုိ႔ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ လည္း ပါဝင္ပါတယ္။
"စံ"ပုဂၢဳိလ္ "စံ"စာအုပ္
အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ ေအာင္ျမင္ပါတယ္။ အုိင္ဗင္ဟိုတို႔ ဇနကတုိ႔ဟာ လူငယ္ေတြရဲ႕ဘဝတစ္သက္ တာ "စံျပပုဂၢဳိလ္" Idealအျဖစ္ကို သေဘာထားခဲ့ၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အဖုိ႔ဆိုရင္ အႏုိင္က်င့္ ခံ အားနည္းသူ ေတြဘက္က ရပ္တည္ၿပီး မတရားမႈျပဳသူေတြကို တုိက္ခုိက္တဲ့ အုိင္ဗင္ဟိုဟာ "စံျပဳ ပုဂၢဳိလ္" အျဖစ္သာ မကပါဘူး။ နတ္ဘုရားတစ္ဆူလိုကို သတ္မွတ္ၿပီး ကိုးကြယ္ခဲ့တာပါ။
"စံ"ပုဂၢဳိလ္ "စံ"စာအုပ္
အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ ေအာင္ျမင္ပါတယ္။ အုိင္ဗင္ဟိုတို႔ ဇနကတုိ႔ဟာ လူငယ္ေတြရဲ႕ဘဝတစ္သက္ တာ "စံျပပုဂၢဳိလ္" Idealအျဖစ္ကို သေဘာထားခဲ့ၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အဖုိ႔ဆိုရင္ အႏုိင္က်င့္ ခံ အားနည္းသူ ေတြဘက္က ရပ္တည္ၿပီး မတရားမႈျပဳသူေတြကို တုိက္ခုိက္တဲ့ အုိင္ဗင္ဟိုဟာ "စံျပဳ ပုဂၢဳိလ္" အျဖစ္သာ မကပါဘူး။ နတ္ဘုရားတစ္ဆူလိုကို သတ္မွတ္ၿပီး ကိုးကြယ္ခဲ့တာပါ။
အုိင္ဗင္ဟို ဟာ "Idea"မွ်သာမက "idol"လုိ႔ကို သေဘာထားခဲ့တာပါ။ ရန္သူနဲ႔ သူေသကိုယ္ေသ ဓါးခ်ဥ္း ယွဥ္ တုိက္ခုိက္ေနၾကတာေတာင္ ရန္သူ႔လက္က ဓါးလြတ္က်သြားတဲ့အခါမွာ ဓားကိုျပန္ေကာက္ယူေစ ၿပီးမွ ဆက္တုိက္ခုိက္တဲ့ (Fairplay) စိတ္ဓါတ္ေခၚ လူႀကီးလူေကာင္းစိတ္ဓါတ္ကို ဒီေန႔ထိ ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္ဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အုိင္ဗင္ဟိုတုိ႔ ေရာ္ဘင္ဟုဒ္တုိ႔လို စာအုပ္မ်ဳိးေတြဟာ ကေလးလူငယ္ရဲ႕စိတ္ ဓါတ္မ်ဳိး ကို အမ်ားႀကီး ျပဳျပင္ေပးႏုိင္တဲ့ စာအုပ္မ်ဳိးေတြျဖစ္ပါတယ္။
အိုင္ဗင္ဟိုကို "idol"အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့သလိုပဲ ဘဝတ္စေလွ်ာက္လံုး ဦးထိပ္ပန္ဆင္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ လည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာက လူတုိင္းရင္းႏွီးေနတဲ့ ကဗ်ာပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ႏွစ္သက္လြန္းလုိ႔ ေက်ာင္းေဆာင္ အခန္းနံရံမွာေတာင္ ကပ္ထားခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ကဗ်ာပါ။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ကိုေအာင္ဆန္းဟာ အဲဒီကဗ်ာေလးကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲကို ႏွစ္ၿခဳိက္ခဲ့ၾကတာေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရယ္ လုိ႔ ျဖစ္လာခဲ့ရတာထင္ပါတယ္။ ကဗ်ာက W.E Henley ရဲ႕ Invictus ဆုိတဲ့ ကဗ်ာျဖစ္ပါတယ္။
* Out of the Night that covers me,
black as the pit from pole to pole,
I think, whatever Gods may be
for My unconquerabel soul.
* In the fell clutch of circumatance,
I have not winced nor cried aloud.
Under the bludgeorinG of chance
My head is bloody, but unbowed.
* It matters not how strait the gate,
How charged with punishments the scroll.
I am the master of my fate.
I am the captain of my soul.
အသူရာတစ္ရာနက္တဲ့ ေက်ာက္ကမ္းပါးႀကီးတစ္ခုသဖြယ္ ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုး မည္းေမွာင္ေနတဲ့ ည အေမွာင္တိုက္ႀကီး ဖံုးအုပ္ေနတဲ့ၾကားက အႏုိင္မခံ အ႐ႈံးမေပးတဲ့ ငါ့ဝိဥာဥ္ကိုေပးသနားတဲ့ မည္သည့္ နတ္ဘုရားပဲျဖစ္ေစ ငါေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ကုသိုလ္ကံအက်ဳိးေပး ဆုိးရြားခက္ခဲလွေပမယ့္ ငါဟာ ေနာက္မတြန္႔ခဲ့သလို ႐ႈိက္ငင္ငိုေႂကြးမျပဳခဲ့ဘူး ကံၾကမၼာရဲ႕အထုအေထာင္း အ႐ုိက္အပုတ္ေတြေအာက္မွာ ငါ့ဦးေခါင္းသည္ ေသြးအခ်င္းခ်င္း နီရဲခဲ့ ေသာ္လည္း ဦးမညႊတ္ခဲ့။
ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြ မ်က္ရည္ေတြျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ဒီေလာကရဲ႕ဟိုမွာ ဘက္မွာလည္း ေၾကာက္စရာအ ရိပ္ အမည္းေတြက ဖံုးလႊမ္းေနေပမယ့္ အေၾကာက္တရားမဲ့တဲ့ ငါ့ကိုသာ အခုလည္းေတြ႕ ေနာင္လည္း ေတြ႕လိမ့္မယ္။
တမလြန္ကိုသြားရာတံခါးဝဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ က်ဥ္းေျမာင္းေနပါေစ ေခြးေရပုရပုိက္မွာ ဘာေတြပဲေရး ထည့္ထားပါေစ ငါသာလွ်င္ ငါ့ၾကမၼာရဲ႕အရွင္ ငါသာလွ်င္ ငါ့ဝိဥာဥ္ရဲ႕သခင္ျဖစ္တယ္။
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ရဲ႕ေက်းဇူး
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ကိုေအာင္ဆန္းကေန သခင္ေအာင္ဆန္းျဖစ္၊ သခင္ေအာင္ဆန္းကေန ဗိုလ္ ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းျဖစ္၊ ေနာက္ေတာ့ သူရဲေကာင္း အာဇာနည္ျဖစ္ခဲ့တာဟာ ဒီကဗ်ာေလးက အစျပဳခဲ့တာ လုိ႔ဆိုရင္ မမွားဘူးထင္ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာေလးက ကိုေအာင္ဆန္းကို တြန္းအားေတြေပး၊ သတိၱေတြေမြး ေပးခဲ့တာ၊ ကိုေအာင္ဆန္းဟာ ခေလးဘဝက အျခားကေလးမ်ားလိုပဲ အေမွာင္နဲ႔ သူရဲေၾကာက္တတ္တဲ့ သာမန္ ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကၠသုိလ္မွာ ဒီကဗ်ာေလးက သူ႔ကို ရဲရဲေတာက္ တြန္းပုိ႔ လုိက္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။
လူငယ္ေတြ အတြက္ စံထားရတဲ့စာအုပ္၊ စံျပဳရတဲ့ပုဂၢဳိလ္ဆိုတာမ်ဳိး လိုအပ္ပါ တယ္။ အဲဒီ "စံ"ေတြကို အားက်ရာကတဆင့္ အတုယူခ်င္စိတ္ေတြ ေပၚေပါက္လာႏုိင္ပါတယ္။ ေက်ာင္း သားဘဝကတည္းက ဒီလို "စံ"ေတြ ရွိခဲ့လုိ႔သာ ကိုေအာင္ဆန္းဟာ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ လူႀကီးလူ ေကာင္း အားလံုးေလးစားရတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့ရတာလို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ကိုေအာင္ ဆန္းဟာ အသက္ ၂၀ အရြယ္ ေလာက္မွာ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး အသက္ ၂၃ ႏွစ္ေလာက္မွာ "ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုး" ေခါင္းေဆာင္သခင္ေအာင္ဆန္း ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ရဲေဘာ္သံုး က်ိပ္ကို ဦးေဆာင္ၿပီး ဗိုလ္ေတဇ အျဖစ္ ျမန္မာျပည္ျပန္လာခ်ိန္မွာမွ သူ႔အသက္ ၂၇ ႏွစ္ပဲရွိပါေသးတယ္။ အသက္ ၃၀ ေလာက္ က်ေတာ့ "ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဗို္လ္ခ်ဳပ္"နဲ႔ ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ႀကီး ျဖစ္ေနပါၿပီ။ သူကြယ္လြန္ ေတာ့ အသက္ ၃၂ ႏွစ္ပဲ ရွိေသးတာပါ။
စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္သူမ်ား
သူက စာေရးဝါသနာပါၿပီး ေက်ာင္းသားဘဝကတည္းက ျမန္မာလုိေရာ၊ အဂၤလိပ္လိုပါ စာေတြေရးခဲ့ပါ တယ္။ အိုးေဝမဂၢဇင္း အယ္ဒီတာအျဖစ္လည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးေလာကထဲေရာက္ေတာ့ လည္း ႀကဳိၾကားႀကဳိၾကား စာေတြေရးခဲ့ပါတယ္။ တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးရၿပီးရင္ ႏုိင္ငံေရးကထြက္ၿပီး စာေရးဆရာ လုပ္မယ္လို႔လည္း စိတ္ကူးရွိခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ထူးျခားခ်က္တစ္ခုကေတာ့ လြတ္ လပ္ေရး မရမီ ေခတ္ကေရာ လြတ္လပ္ေရးၿပီးေခတ္မွာပါ တုိင္းျပည္ရဲ႕တုိင္းေရး ျပည္ေရး ႏုိင္ငံေရးကို ဦး ေဆာင္ ဦးရြက္ျပဳခဲ့ၾကသူ အားလံုးေလာက္နီးပါးဟာ သတင္းစာစာေရးဆရာေတြ ျဖစ္ေနၾကတာပါပဲ။
လူႀကီးေတြထဲက ဆရာႀကီးသခင္ ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ ဆရာ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ဳိ၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ဦးခ်စ္ေမာင္၊ ဦးႏုတို႔ရွိခဲ့ၾကၿပီး လူငယ္ေတြထဲက ကိုေအာင္ဆန္း၊ ကိုဗဟိန္း၊ ကိုသိန္းေဖ(ျမင့္)၊ ကိုလွေရႊ၊ သခင္သန္း ထြန္း၊ သခင္စိုး၊ သခင္သန္းၿမဳိင္စသူေတြရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီေခါင္းေဆာင္ေတြအားလံုးဟာ တုိင္းျပည္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးရင္ စာေရးဆရာ လုပ္မယ္လို႔ စိတ္ကူးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီပုဂၢဳိလ္ေတြ အားလံုးဟာ သမၼတရာထူး၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ရာထူး၊ ဝန္ႀကီးဝန္ကေလး ရာထူးေတြထက္ စာေရးဆရာဘဝကို ပိုၿပီးတန္ဖိုး ထားၾက သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူတို႔အားလံုးဟာ ေက်ာင္းသားဘဝမွာကတည္း က "စံျပဳစာအုပ္"ေတြ "စံျပဳပုဂၢဳိလ္"ေတြ ရွိခဲ့ၾကလုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
အေသေစာခဲ့ၾကတယ္
လူငယ္ေက်ာင္းသားဘဝဆိုေတာ့ သူတုိ႔ "စံျပဳ"ခဲ့ၾကတဲ့ စာအုပ္ေတြက ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့ အုိင္ဗင္ဟို လို၊ သူရဲေကာင္းသံုးေယာက္လို ရွိတ္စပီးယားလုိ၊ ဇနကၠလို၊ ဘူရိဒတ္လို၊ ပါပဟိန္လို၊ ဝိဇယလို စာအုပ္ ေတြျဖစ္ၾကၿပီး သူတုိ႔ရဲ႕"စံျပဳ"ပုဂၢဳိလ္ေတြကလည္း အုိင္ဗင္ဟို၊ ေရာ္ဘင္ဟုဒ္၊ မုိက္ကယ္ေကာလင္း၊ ဂ်ဳိေဆးရီေဇာ္တို႔တေတြလို သူရဲေကာင္းေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီ "စံ"စာအုပ္ေတြနဲ႔ လူပုဂၢဳိလ္ေတြက မတရားမႈမွန္သမွ် ဆန္႔က်င္ၾကၿပီး အဖိခံ၊ အႏွိမ္ခံ၊ အႏုိင္က်င့္ခံသူေတြဘက္က မားမားမတ္မတ္ ရပ္ တည္ခဲ့ၾကပါတယ္။
အိုင္ဗင္ဟိုကို "idol"အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့သလိုပဲ ဘဝတ္စေလွ်ာက္လံုး ဦးထိပ္ပန္ဆင္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ လည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာက လူတုိင္းရင္းႏွီးေနတဲ့ ကဗ်ာပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ႏွစ္သက္လြန္းလုိ႔ ေက်ာင္းေဆာင္ အခန္းနံရံမွာေတာင္ ကပ္ထားခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ကဗ်ာပါ။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ကိုေအာင္ဆန္းဟာ အဲဒီကဗ်ာေလးကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲကို ႏွစ္ၿခဳိက္ခဲ့ၾကတာေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရယ္ လုိ႔ ျဖစ္လာခဲ့ရတာထင္ပါတယ္။ ကဗ်ာက W.E Henley ရဲ႕ Invictus ဆုိတဲ့ ကဗ်ာျဖစ္ပါတယ္။
* Out of the Night that covers me,
black as the pit from pole to pole,
I think, whatever Gods may be
for My unconquerabel soul.
* In the fell clutch of circumatance,
I have not winced nor cried aloud.
Under the bludgeorinG of chance
My head is bloody, but unbowed.
* It matters not how strait the gate,
How charged with punishments the scroll.
I am the master of my fate.
I am the captain of my soul.
အသူရာတစ္ရာနက္တဲ့ ေက်ာက္ကမ္းပါးႀကီးတစ္ခုသဖြယ္ ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုး မည္းေမွာင္ေနတဲ့ ည အေမွာင္တိုက္ႀကီး ဖံုးအုပ္ေနတဲ့ၾကားက အႏုိင္မခံ အ႐ႈံးမေပးတဲ့ ငါ့ဝိဥာဥ္ကိုေပးသနားတဲ့ မည္သည့္ နတ္ဘုရားပဲျဖစ္ေစ ငါေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ကုသိုလ္ကံအက်ဳိးေပး ဆုိးရြားခက္ခဲလွေပမယ့္ ငါဟာ ေနာက္မတြန္႔ခဲ့သလို ႐ႈိက္ငင္ငိုေႂကြးမျပဳခဲ့ဘူး ကံၾကမၼာရဲ႕အထုအေထာင္း အ႐ုိက္အပုတ္ေတြေအာက္မွာ ငါ့ဦးေခါင္းသည္ ေသြးအခ်င္းခ်င္း နီရဲခဲ့ ေသာ္လည္း ဦးမညႊတ္ခဲ့။
ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြ မ်က္ရည္ေတြျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ဒီေလာကရဲ႕ဟိုမွာ ဘက္မွာလည္း ေၾကာက္စရာအ ရိပ္ အမည္းေတြက ဖံုးလႊမ္းေနေပမယ့္ အေၾကာက္တရားမဲ့တဲ့ ငါ့ကိုသာ အခုလည္းေတြ႕ ေနာင္လည္း ေတြ႕လိမ့္မယ္။
တမလြန္ကိုသြားရာတံခါးဝဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ က်ဥ္းေျမာင္းေနပါေစ ေခြးေရပုရပုိက္မွာ ဘာေတြပဲေရး ထည့္ထားပါေစ ငါသာလွ်င္ ငါ့ၾကမၼာရဲ႕အရွင္ ငါသာလွ်င္ ငါ့ဝိဥာဥ္ရဲ႕သခင္ျဖစ္တယ္။
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ရဲ႕ေက်းဇူး
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ကိုေအာင္ဆန္းကေန သခင္ေအာင္ဆန္းျဖစ္၊ သခင္ေအာင္ဆန္းကေန ဗိုလ္ ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းျဖစ္၊ ေနာက္ေတာ့ သူရဲေကာင္း အာဇာနည္ျဖစ္ခဲ့တာဟာ ဒီကဗ်ာေလးက အစျပဳခဲ့တာ လုိ႔ဆိုရင္ မမွားဘူးထင္ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာေလးက ကိုေအာင္ဆန္းကို တြန္းအားေတြေပး၊ သတိၱေတြေမြး ေပးခဲ့တာ၊ ကိုေအာင္ဆန္းဟာ ခေလးဘဝက အျခားကေလးမ်ားလိုပဲ အေမွာင္နဲ႔ သူရဲေၾကာက္တတ္တဲ့ သာမန္ ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကၠသုိလ္မွာ ဒီကဗ်ာေလးက သူ႔ကို ရဲရဲေတာက္ တြန္းပုိ႔ လုိက္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။
လူငယ္ေတြ အတြက္ စံထားရတဲ့စာအုပ္၊ စံျပဳရတဲ့ပုဂၢဳိလ္ဆိုတာမ်ဳိး လိုအပ္ပါ တယ္။ အဲဒီ "စံ"ေတြကို အားက်ရာကတဆင့္ အတုယူခ်င္စိတ္ေတြ ေပၚေပါက္လာႏုိင္ပါတယ္။ ေက်ာင္း သားဘဝကတည္းက ဒီလို "စံ"ေတြ ရွိခဲ့လုိ႔သာ ကိုေအာင္ဆန္းဟာ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ လူႀကီးလူ ေကာင္း အားလံုးေလးစားရတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့ရတာလို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ကိုေအာင္ ဆန္းဟာ အသက္ ၂၀ အရြယ္ ေလာက္မွာ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး အသက္ ၂၃ ႏွစ္ေလာက္မွာ "ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုး" ေခါင္းေဆာင္သခင္ေအာင္ဆန္း ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ရဲေဘာ္သံုး က်ိပ္ကို ဦးေဆာင္ၿပီး ဗိုလ္ေတဇ အျဖစ္ ျမန္မာျပည္ျပန္လာခ်ိန္မွာမွ သူ႔အသက္ ၂၇ ႏွစ္ပဲရွိပါေသးတယ္။ အသက္ ၃၀ ေလာက္ က်ေတာ့ "ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဗို္လ္ခ်ဳပ္"နဲ႔ ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ႀကီး ျဖစ္ေနပါၿပီ။ သူကြယ္လြန္ ေတာ့ အသက္ ၃၂ ႏွစ္ပဲ ရွိေသးတာပါ။
စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္သူမ်ား
သူက စာေရးဝါသနာပါၿပီး ေက်ာင္းသားဘဝကတည္းက ျမန္မာလုိေရာ၊ အဂၤလိပ္လိုပါ စာေတြေရးခဲ့ပါ တယ္။ အိုးေဝမဂၢဇင္း အယ္ဒီတာအျဖစ္လည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးေလာကထဲေရာက္ေတာ့ လည္း ႀကဳိၾကားႀကဳိၾကား စာေတြေရးခဲ့ပါတယ္။ တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးရၿပီးရင္ ႏုိင္ငံေရးကထြက္ၿပီး စာေရးဆရာ လုပ္မယ္လို႔လည္း စိတ္ကူးရွိခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ထူးျခားခ်က္တစ္ခုကေတာ့ လြတ္ လပ္ေရး မရမီ ေခတ္ကေရာ လြတ္လပ္ေရးၿပီးေခတ္မွာပါ တုိင္းျပည္ရဲ႕တုိင္းေရး ျပည္ေရး ႏုိင္ငံေရးကို ဦး ေဆာင္ ဦးရြက္ျပဳခဲ့ၾကသူ အားလံုးေလာက္နီးပါးဟာ သတင္းစာစာေရးဆရာေတြ ျဖစ္ေနၾကတာပါပဲ။
လူႀကီးေတြထဲက ဆရာႀကီးသခင္ ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ ဆရာ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ဳိ၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ဦးခ်စ္ေမာင္၊ ဦးႏုတို႔ရွိခဲ့ၾကၿပီး လူငယ္ေတြထဲက ကိုေအာင္ဆန္း၊ ကိုဗဟိန္း၊ ကိုသိန္းေဖ(ျမင့္)၊ ကိုလွေရႊ၊ သခင္သန္း ထြန္း၊ သခင္စိုး၊ သခင္သန္းၿမဳိင္စသူေတြရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီေခါင္းေဆာင္ေတြအားလံုးဟာ တုိင္းျပည္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးရင္ စာေရးဆရာ လုပ္မယ္လို႔ စိတ္ကူးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီပုဂၢဳိလ္ေတြ အားလံုးဟာ သမၼတရာထူး၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ရာထူး၊ ဝန္ႀကီးဝန္ကေလး ရာထူးေတြထက္ စာေရးဆရာဘဝကို ပိုၿပီးတန္ဖိုး ထားၾက သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူတို႔အားလံုးဟာ ေက်ာင္းသားဘဝမွာကတည္း က "စံျပဳစာအုပ္"ေတြ "စံျပဳပုဂၢဳိလ္"ေတြ ရွိခဲ့ၾကလုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
အေသေစာခဲ့ၾကတယ္
လူငယ္ေက်ာင္းသားဘဝဆိုေတာ့ သူတုိ႔ "စံျပဳ"ခဲ့ၾကတဲ့ စာအုပ္ေတြက ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့ အုိင္ဗင္ဟို လို၊ သူရဲေကာင္းသံုးေယာက္လို ရွိတ္စပီးယားလုိ၊ ဇနကၠလို၊ ဘူရိဒတ္လို၊ ပါပဟိန္လို၊ ဝိဇယလို စာအုပ္ ေတြျဖစ္ၾကၿပီး သူတုိ႔ရဲ႕"စံျပဳ"ပုဂၢဳိလ္ေတြကလည္း အုိင္ဗင္ဟို၊ ေရာ္ဘင္ဟုဒ္၊ မုိက္ကယ္ေကာလင္း၊ ဂ်ဳိေဆးရီေဇာ္တို႔တေတြလို သူရဲေကာင္းေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီ "စံ"စာအုပ္ေတြနဲ႔ လူပုဂၢဳိလ္ေတြက မတရားမႈမွန္သမွ် ဆန္႔က်င္ၾကၿပီး အဖိခံ၊ အႏွိမ္ခံ၊ အႏုိင္က်င့္ခံသူေတြဘက္က မားမားမတ္မတ္ ရပ္ တည္ခဲ့ၾကပါတယ္။
အားလံုးဟာ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းၾကတယ္။ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ၾကတယ္။ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ ၾကတယ္။ အဲဒါေတြကို အားက်လို႔ သူတို႔တေတြကလည္း ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းတဲ့၊ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္တဲ့၊ အဖိခံ အႏွိမ္ခံေတြဘက္က ရပ္တည္တဲ့ သူမ်ဳိးေတြျဖစ္ခ်င္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ဒီအခ်က္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီတာ က သတင္းစာဆရာ၊ စာေရးဆရာ အလုပ္ပဲ ျဖစ္တယ္။ ႏုိင္ငံေရး ေလာကမွာေတာ့ ဘယ္ႏုိင္ငံေရးေလာ ကပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီအခ်က္ ေတြနဲ႔ ညီဖို႔ မလြယ္ဖူးေလ။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူတို႔အားလံုး သတင္းစာဆရာ၊ စာေရးဆ ရာျဖစ္ခ်င္ခဲ့ၾကတာပါ။ ဝမ္းနည္း စရာေကာင္းတာက သူတုိ႔အေသေစာခဲ့ၾကတယ္ေလ။
လူထုစိန္ဝင္း
၁၃-၁-၂၀၀၉
.
လူထုစိန္ဝင္း
၁၃-၁-၂၀၀၉
.
1 comment:
ဆရာလူထုစိန္ဝင္းရဲ႕ စာတစ္ခ်ိဳ႕ဖတ္ဖူးေပမယ္႔ ဒီစာကုိေတာ႔ မဖတ္ဖူးေသးဘူး။ ေက်းဇူး အမေရ။
အရင္ေခတ္ကလူေတြ အရမ္းေတာ္ၾကတယ္ေနာ္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေတာ႔ အဂၤလိပ္ဂႏၶ၀င္စာအုပ္ေတြမေျပာနဲ႔ ျမန္မာဂႏၶ၀င္စာေတြေတာင္ မဖတ္ဖူးဘူး။ :D
Post a Comment