Friday, October 7, 2011

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ၏ ကၽြန္းဦးတည္႕သန္လ်က္ခံု အပိုင္း (၁၃)

တပ္၀င္း ခင္းက်င္းထြက္ေတာ္မူရာ၌ ေရတပ္ ၾကည္းတပ္မ်ားကုိ စနစ္တက် စီစဥ္ထားရာ၌ ေ႐ွးဦး ေရတပ္ မေတာ္ တြင္ သားေတာ္ႀကီး ျပည္မင္းသားက အုပ္ခ်ဳပ္ကြပ္ကဲရျခင္း၊ ေ႐ွ႕ဆံုးမွ ျမတ္စြာဘုရား ႐ုပ္ပြားေတာ္ ႏွင့္ ပိဋကတ္သံုးပံု ဓမၼခႏၶာေတာ္မ်ား၊ ရဟႏၱာ႐ွစ္ပါးတုိ႔၏ ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားပါေသာ အျဖဴ ထည္ျခယ္ ေဖာင္ေတာ္ ႀကီးကုိ ေ႐ႊေလာင္းေလွႏွစ္စင္းက ေလွာ္တက္လက္ျပည့္ႏွင့္ ဆဲြငင္လ်က္ ရတနာသံုးပါး ႏွင့္ဆုိင္ရာ ၀တ္ေျမ ၀န္၊ ၀တ္ေျမ စာေရးတုိ႔က ႀကီးၾကပ္လုိက္ပါရပါသည္။

၄င္းေနာက္က ေလွတက္ သမၺန္ေတာ္မ်ား၊ ကတၱဳလြန္းၾကင္၊ သားေလွ၊ ငွက္ေလ အေပါင္းအပါ တပ္မ်ား၊ သားေတာ္ ျပည္မင္းသားအပါအ၀င္ မင္းသား (၇)ပါး၏ ေလွတပ္ေတာ္မ်ား လုိက္ပါရသည္။
ဘုရား တင္ေသာ ပထမ ေဖာင္ေတာ္၏ေနာက္ တစ္တပ္ျခား၌ ေနာင္ေတာ္မင္းတရားႀကီး (ဘႀကီးေတာ္) စီးနင္း ရေသာ မွန္စီသမၺန္(ေဖာင္ေတာ္)ကုိ ထားပါသည္။ ဘုရားေနာက္ ဒုတိယဦးစားေပး၍ ေနာင္ေတာ္ ဘုရင္ ကုိ ေ႐ွ႕တန္းတင္ေခၚယူျခင္းျဖစ္ပါသည္။

၄င္းေနာင္ေတာ္ဘုရင္ စီးနင္းေတာ္မူရေသာ မွန္စီသမၺန္ေဖာင္ေတာ္အား ေ႐ႊေလွ ၀ဲယာလက္ျပည့္ ႏွစ္စင္း က ဆဲြငင္ ေစရပါသည္။ ၄င္းေနာက္ ဘႀကီးေတာ္မင္းတရားႀကီး သမီးေတာ္ (ဆင္ျဖဴမရွင္အေလာင္း) စီး ေတာ္ မူေသာ သမၺန္ေတာ္၊ မင္း၏ ကုိယ္လုပ္ေတာ္ႀကီး မေကြးၿမိဳ႕စားႏွင့္ အျခားကုိယ္လုပ္ေတာ္မ်ား စီးေစ ေသာ သမၺန္၊ ဘ႑ာပစၥည္းတင္ ေဖာင္ သမၺန္မ်ားကုိ လုိက္ပါေစသည္။ ဤအဖဲြ႕ကုိ ႀကီးၾကပ္ ေစာင့္ေ႐ွာက္ ရန္ အတြင္း၀န္ႏွင့္ စီးေတာ္ျမင္း၀န္ႏွစ္ဦးတုိ႔ တပ္ဖဲြ႕က လုိက္ပါရပါသည္။

ထုိ႔ေနာက္မွ ကတၱဴလြန္းၾကင္၊ သားေလွငွက္ေလွမ်ား၌ ၿမိဳ႕၀န္၊ ေထာင္မွဴး၊ ၿမိဳ႕စာေရးတုိ႔ပါသည္။ ေ႐ွ႕ႉး ေတာ္ ေလွတပ္ (တရားစီရင္႐ံုး)ကုိ ခရီးသြား ေရတပ္ေတာ္၌ ပါ႐ွိရပါသည္။ ၄င္းေနာက္မွ လက္နက္ အေျမာက္တင္ ေလွေဖာင္မ်ားပါေသာ ေလွေဖာင္မ်ားကုိ အေျမာက္၀န္၊ အေျမာက္မွဴးတုိ႔က ႀကီး ၾကပ္ လုိက္ ပါရပါသည္။
၄င္းေနာက္မွာ ေဖာင္ေတာ္ေလွေတာ္၊ ကတၱဴလြန္းၾကင္၊ သားေလွ၊ ငွက္ေလွတုိ႔ႏွင့္ ေ႐ွ႕၀င္းအလံျဖဴ ဟန္စည္ ဟန္ေမာင္းပါ လက္နက္အေျမာက္အျမား၊ ဓားလွံစဲြ ေလွတပ္သားမ်ား တစ္ေထာင္ေက်ာ္ ပါ႐ွိသည္။

ထုိနည္းအတုိင္း လက္ယာ၀င္းမွဴး အလံစိမ္းတပ္ လူတစ္ေထာင္ေက်ာ္၊ လက္၀ဲ၀င္းမွဴး စသည္ ပါသကဲ့သုိ႔ ကုန္းပုိင္း က လုိက္ရေသာ ၾကည္းတပ္မွာလည္း ေ႐ွ႕၀င္း ေနာက္၀င္း စသျဖင့္ မွဴးေတာ္ မတ္ေတာ္ႀကီးမ်ား ဦးစီး ကြပ္ကဲ ၍ ဆင္၊ ျမင္း၊ ရထား၊ ဓားစဲြ၊ လွံစဲြ၊ ေသနတ္ကုိင္ႏွင့္ အေျမာက္တပ္မ်ား ပါ၀င္ရပါသည္။

ျမန္မာရာဇ၀င္၌ အႀကီးက်ယ္ဆံုး မင္းခမ္းမင္းနားႏွင့္ ေရေၾကာင္းမွ ထြက္ေတာ္မူခဲ့သူမွာ သာယာ၀တီမင္း သာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းထြက္ေတာ္မူပံုမ်ားကုိ ဗဟုသုတလုိလားသူတုိ႔အတြက္ ေကာက္ႏုတ္ တင္ျပခ်က္ ကေလးေတြကုိ ႀကံဳႀကိဳက္ခုိက္ ဆက္လက္ ေရးရဦးမည္ဆုိလွ်င္ ...
ယင္းသုိ႔ ၾကည္းတပ္၊ ေရတပ္ ႏွစ္ဖက္ညွပ္၍ ဧရာ၀တီျမစ္ေၾကာင္းမွ စုန္ေတာ္မူရာတြင္ ေရတပ္ ေရေၾကာင္း မွာ ၿမိဳ႕၀န္၏ တရား႐ံုးေတာ္အဖဲြ႕ ပါ႐ွိသကဲ့သုိ႔ လႊတ္ေတာ္၀န္ႀကီးမ်ား ႀကီးၾကပ္အုပ္ခ်ဳပ္ ရေသာ လႊတ္ေတာ္အဖဲြ႕လည္း ပါ႐ွိျပန္ပါေသးသည္။ ထုိအဖဲြ႕ပါ လႊတ္ေတာ္၀န္ႀကီးမ်ားမွာ ၀န္႔႐ွင္ေတာ္ ေယာ ၿမိဳ႕စား ၀န္ႀကီး၊ ေကာင္းတံုၿမိဳ႕စား ၀န္ႀကီး၊ ပင္းၿမိဳ႕စား၀န္ႀကီး၊ ျမ၀တီၿမိဳ႕စား ၀န္ႀကီး၊ ၀န္ေထာက္ သံုးဆယ္ ကင္းစား၊ နာခံစာေရးႀကီး၊ အမိန္႔ေတာ္ေရး၊ အမွာေရး၊ အသံုးစားေရး၊ အေ၀းေရာက္ လႊတ္ေတာ္အရာ႐ွိတုိ႔ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္တပ္ဖဲြ႕ ျဖစ္ပါသည္။

တစ္ဖန္ ေနာက္မွ တပ္မေတာ္အဖဲြ႕က တစ္ဖဲြ႕ ပါရျပန္ပါသည္။ ၄င္း တပ္မေတာ္အဖဲြ႕၌ သူရဲႀကီးအလံ၊ တံခြန္ အလံ၊ ၀င္းမွတ္အလံ၊ ဟန္စည္ဟန္ေမာင္းပါ ေ႐ႊဒုိင္း၊ ေ႐ႊလႊား၊ ေ႐ႊကာ အမႈထမ္းမ်ား၊ အတြင္းေသြး ေသာက္၊ အျပင္ေသြးေသာက္၊ ေလးဆယ္ေတာ္၊ ငါးဆယ္ေတာ္ ေသြးေသာက္စုတုိ႔ ျဖစ္၍ ေ႐ႊသုိင္း၊ ေ႐ႊေလွ၊ မုိးႀကိဳးဓားစဲြ၊ မင္း၀န္ကုလားပ်ိဳ၊ ေ႐ႊပန္း ေ႐ႊဓားစဲြ၊ မဂၤလာစည္ေတာ္ ေမာင္းေတာ္၊ မဂၤလာ အေျမာက္၊ ေ႐ွ႕ေတာ္ေျပး ၀င္စည္ေတာ္၊ ေ႐ႊထားစည္၊ ဟန္လင္းစည္၊ ဆင္သည္ေတာ္၊ နာရီေတာ္အစု၊ စီးေတာ္ ဆင္ႏွစ္စီး၊ ဦးစီးေနာက္ပဲ့ အစံုဆင္၀န္၊ ဆင္၀န္ေထာက္တုိ႔ပါရသည္။ စီးေတာ္ျမင္း၊ ရထားေတာ္ က ျမင္းမ်ားကုိ ျမင္းစာေရး ျမင္းခံတုိ႔ႏွင့္ အတူပါရပါသည္။ ျပာသာဒ္တင္ ရထားေတာ္ႀကီး၊ ထီးျဖဴစုိက္ ရထားေတာ္ မ်ားကုိ လည္း ေနာက္ေတာ္ပါ ျမင္းစုေရး ၀န္စုဆုိင္ရာ အသီးသီးတုိ႔က သားေလွ၊ ရဲေလွ၊ ဆင္ေဖာင္၊ ျမင္းေဖာင္မ်ား တြင္ တင္ေဆာင္ လုိက္ပါရသည္။

၄င္းေနာက္မွ ကုိယ္ရံေတာ္ တုတ္၊ ရဲေသနတ္၊ သစ္ဆိမ့္ဗညားေသနတ္၊ ေျခာက္ေတာင္ေလး၊ မင္း႐ြာေလး၊ ထီးလင္းေလး၊ နတ္စုလက္ယာ ေသနတ္၊ လက္၀ဲေၾကာင္းေသနတ္၊ လက္ယာေၾကာင္း ေသနတ္၊ လင္းဇင္း ေသနတ္၊ ေ႐ႊလွံ၀ဲယာ၊ အလံုးေနာက္ျဖည့္ ေသနတ္၊ ေနာက္၀န္းက်င္ေသနတ္၊ ေ႐ႊျပည္မွန္ကင္းေသနတ္၊ ေတာင္မာရဘင္ေသနတ္၊ ေျမာက္မာရဘင္ ေသနတ္၊ ေတာင္တစ္ရာ့ငါးဆယ္ ေသနတ္၊ ေျမာက္တစ္ရာ့ ငါးဆယ္ေသနတ္၊ အလံုေတာင္ထား၀ယ္ ေျမာက္ထား၀ယ္ ေသနတ္၊ ေတာင္တြင္းႀကီး ေတာင္ထား၀ယ္ ေျမာက္ထား၀ယ္ ေသနတ္၊ ဘုၾကပ္လက္စဲြ၊ ပလုိင္းလက္စဲြ၊ နန္းဦးေသနတ္ စေသာ အစုအမႈထမ္းတုိ႔ကုိ အစု ဆုိင္ရာ ေသနတ္စာေရးတုိ႔က အုပ္ခ်ဳပ္ေစၿပီး စစ္ကဲနာခံတပ္ေရးတုိ႔ လက္ေအာက္မွ လုိက္ပါရသည္။

ေနာက္တစ္ဖန္ ေ႐ွ႕ေတာ္ေျပး စည္ေတာ္စံုတင္၍ သာရဗိမာန္ ေလွေတာ္၊ သာရကာ ေလွေတာ္၊ အီကင္း ေလွေတာ္၊ ကမေတာ္ ေလွေတာ္ စတဲ့ ေလွေတာ္ ၄ စင္းကုိ ေ႐ႊတက္လက္ျပည့္ႏွင့္ ရတနာ ေဖာင္ေတာ္ႀကီး ၏ ေ႐ွ႕၀ဲယာမွာ ႐ွိေစရသည္။
ျပည္လံုးအံ့၊ ေ႐ြးႀကီးလက္သစ္၊ ေလွာ္ကားေတာ္ႀကီး ၃ စင္းမွာ ေလွေဆာင္ရတနာ ျပာသာဒ္ေတာ္ ယာဥ္ထီးျဖဴစုိက္ လက္ေ႐ြးႀကီး ေလွာ္ကားေတာ္မွာ ရတနာထမ္းစင္ေတာ္ တင္ေဆာင္၍ ယဥ္ထီးျဖဴေတာ္၊ ယပ္မားေတာ္ မ်ား စုိက္ၿပီး ရတနာေဖာင္ေတာ္ ေ႐ွ႕၀ဲယာ၌ ႐ွိေစရသည္။

လင္ဇင္းေလွေတာ္မွာ ဗံုေမာင္း နရီခရာစံု တင္ေဆာင္၍ ေဖာင္ေတာ္ေ႐ွ႕၌ လည္းေကာင္း၊ ေလွကားေတာ္ မ်ားတြင္ မဟာသတၱ႐ုေဇယအေျမာက္ေတာ္၊ ခန္႔တုိင္းေရာက္ အေျမာက္ေတာ္မ်ားကုိ တင္ေဆာင္ၿပီးလွ်င္ ရတနာ ေ႐ႊေဖာင္ေတာ္၏ ေ႐ွ႕၀ဲယာ စီစဥ္ခင္းက်င္း၍ လုိက္ၾကရပါသည္။
ဒီမွ် အထိလည္း ႐ွင္ဘုရင္ (သာယာ၀တီမင္း) မပါေသးေပ။ ေ႐ွ႕ပုိင္းပင္မည္မွ် ခမ္းနား၍ မည္မွ် ကရိကထ မ်ားေလမည္ ဆုိသည္ကုိ မွန္းခ်င့္စဥ္းစားလုိက္လွ်င္ ႐ွင္ဘုရင္တစ္ခါထြက္ ပဲႀကီးတစ္ေလွခ်က္ဆုိေသာ စကား သည္ ပုိလြန္းအံ့မထင္၊ နည္းပင္နည္းေသး၏ဟုဆုိရမည္သာ။

ဤမွ် မ်ားျပားေသာ ၾကည္းတပ္၊ ေရတပ္တုိ႔၏ တခမ္းတနား ႀကီးက်ယ္ေသာ အစီအစဥ္ေၾကာင့္ ဘုရင္ သည္ ေရဆိပ္မွာ နန္းေတာ္တစ္ခုေဆာက္ေစၿပီး၊ ညဥ့္အိပ္၍ မနက္ေစာေစာမွ ေရတပ္ေတာ္ ထြက္ခြာႏုိင္ပါသည္။ နန္းေတာ္မွ တုိက္႐ုိက္ထြက္ဖုိ႔ဆုိလွ်င္ မနက္ေစာေစာ၌ ေရတပ္ေတာ္စုန္ႏုိင္ရန္ အခ်ိန္မီမည္ မဟုတ္ပါ။ လုိက္ပါရသူ မိဖုရား၊ သားေတာ္၊ သမီးေတာ္၊ ေဆြမ်ိဳးေတာ္တုိ႔မွာလည္း အသင့္စီးနင္းရမည့္ မိမိတုိ႔ ေလွေတာ္ ေဖာင္ေတာ္မ်ားတြင္ ပစၥည္းရိကၡာ အစံုအလင္ႏွင့္ အသင့္ ေရာက္႐ွိ ေနရခ်ိမ့္မည္။ ယခုေခတ္ကဲ့သုိ႔ ၿမိဳ႕တြင္းမွ ေရဆိပ္သုိ႔ အျမန္လာေရာက္ႏုိင္ေသာ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ားလည္း မေပၚေသးေသာေခတ္ ျဖစ္၍ လွည္းယာဥ္၊ ျမင္းယာဥ္၊ ေ၀ါယာဥ္မ်ားႏွင့္ အသီးသီး ေရာက္လာၾကရမည္သာျဖစ္ပါသည္။

ေလွတပ္ေတာ္၏ အစီအစဥ္မွဴးမ်ားမွာလည္း တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အလွမ္းေ၀း၍ အခ်က္ျပ ဆက္သြယ္ရန္ ယခုကဲ့သုိ႔ တယ္လီဖုန္းမ်ား၊ အသံခ်ဲ႕စက္မ်ားႏွင့္ စကားကမ္းႏုိင္ျခင္းမ႐ွိဘဲ စနစ္တက် အမႈထမ္းၾကႏုိင္ သည္မွာ ခ်ီးက်ဴးစရာပင္ျဖစ္ပါ၏။ ေနာက္ဆံုး ထြက္ခ်ီစုန္ေတာ္မူရန္ ေရတပ္မေတာ္၏ အခ်က္ေပးျခင္း တစ္ခုသာ တပ္ဦးမွ အေျမာက္သံၾကားေစျခင္း၊ ေအာင္စည္ ေအာင္ေမာင္း ေႂကြးေၾကာ္ တီးခတ္ျခင္း မ်ားျဖင့္ သိၾကားေစမႈ႐ွိပါသည္။ ေရတပ္မေတာ္၏ အစီအစဥ္သည္ ဆုိခဲ့သည့္အတုိင္း ေ႐ွ႕ပုိင္းအတြက္ ေရးျပ ၿပီးေသာ္လည္း အလယ္ပုိင္းႏွင့္ ေနာက္ပုိင္းမ်ားအတြက္ က်န္႐ွိပါေသးသည္။

ယခုေခတ္ အေနာက္တုိင္း ႐ုပ္႐ွင္ကားမ်ား၌သာ ေတြ႕ျမင္ရေလ့႐ွိေသာ အီဂ်စ္ဘုရင္မ ကလီယုိပက္ထရာ ၏ ေရေၾကာင္း ကုန္းေၾကာင္း ထြက္ခ်ီျခင္းမ်ိဳးကုိ တအံ့တၾသ ေတြ႕ျမင္ၾကရသူ လူငယ္ပုိင္းတုိ႔အဖုိ႕ ကလီယုိပက္ထရာ ထက္ပင္ ျမန္မာဘုရင္ ေ႐ႊဘုိမင္း (သာယာ၀တီမင္းတရားႀကီး)၏ ေရေၾကာင္းစုန္ေတာ္ မူ အခမ္းအနား က ၁၀ ဆမွ် သာေပဦးမည္ဟု ခန္႔မွန္းမိၾကေပလိမ့္မည္။
ေရတပ္ေတာ္ အခမ္းအနား အစီအစဥ္အတုိင္း ယခင္ ေဖာ္ျပၿပီးခဲ့ေသာ ရတနာ ေ႐ႊေဖာင္ေတာ္၏ ေနာက္မွ ျပည္ႀကီးမြန္ ရတနာေ႐ႊေဖာင္ေတာ္ကုိ ႐ြက္ေလွေတာ္ လက္ျပည့္ (၈)စင္း ငင္ေစလ်က္ အတြင္း၀န္ သံေတာ္ဆင့္တုိ႔ ၾကပ္မတ္ႏိႈးေဆာ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေစၿပီး လုိက္ရပါသည္။ ၄င္းေဖာင္ေတာ္သည္ ဘုရင္မင္းတရား ႀကီး ၏ စီးနင္းေျခေတာ္တင္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။

၄င္းေနာက္မွ ကရ၀ိက္ ေဖာင္ေတာ္ကုိ ေ႐ႊေလွလက္ျပည့္ (၆)စင္းက ဆဲြငင္ရပါသည္။ ယင္း ကရ၀ိတ္ ေဖာင္ေတာ္မ်ားကလည္း ဘုရင္မင္းတရားႀကီး စီးနင္း ေျခေတာ္တင္ရန္ အတြက္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိေနာက္မွ မိဖုရားေခါင္ႀကီး၏ဘ႑ာေတာ္တင္ ေဖာင္ေတာ္ႀကီးကုိ ထား႐ွိေစရသည္။ ၄င္း၏ေနာက္မွ သမီးေတာ္စုဖုရားႀကီးျဖစ္ေသာ သီရိပ၀ရတိေလာကရတနာ မဂၤလာေဒ၀ီ၏ ဘ႑ာေတာ္တင္ ေဖာင္ေတာ္ႀကီး ပါ႐ွိၿပီး၊ ထုိေနာက္မွ ဘုရင္မင္းတရားႀကီး၏ ႏွမေတာ္ ပုသိမ္မင္းသမီး စီးေတာ္မူသည့္ ေဖာင္ေတာ္ ႏွင့္ ဘ႑ာတင္ေဖာင္။ ေနာက္မွ ႏွမေတာ္ ရမည္းသင္းမင္းသမီး စီးေတာ္မူေသာ ေဖာင္ေတာ္ ႏွင့္ ဘ႑ာတင္ ေဖာင္။ ထုိေနာက္ ေျမာက္နန္းေတာ္မိဖုရား စီးေတာ္မူေသာ ေဖာင္ေတာ္ႏွင့္ ဘ႑ာတင္ ေဖာင္ေတာ္။

ဘ႑ာတင္ေဖာင္။ ထုိ႔ေနာက္မွ အေနာက္နန္းမိဖုရားႏွင့္ သမီးေတာ္ လိႈင္မင္း သမီးတုိ႔ စီးေတာ္မူေသာ ေဖာင္ေတာ္ ႏွင့္ ဘ႑ာတင္ေဖာင္ (အေနာက္နန္းမိဖုရား ျမကေလးႏွင့္ သမီးေတာ္ လိႈင္မင္းသမီး ျဖစ္ပါသည္။) ၄င္းေနာက္က မင္းခင္း မင္းသမီး စီးေတာ္မူေသာ ေဖာင္ေတာ္ႏွင့္ ဘ႑ာတင္ ေဖာင္။ ၄င္းေနာက္မွ ဗန္းေမာ္မိဖုရားစီး ေဖာင္ေတာ္ႏွင့္ ဘ႑ာတင္ေဖာင္။ ၄င္းေနာက္ ေက်ာက္ေမာ္ၿမိဳ႕စား မိဖုရားစီးေသာ ေဖာင္ႏွင့္ဘ႑ာတင္ေဖာင္။ (၄င္းမိဖုရားသည္ မင္းတုန္းမင္းႏွင့္ ကေနာင္မင္းတုိ႔၏ မယ္ေတာ္ ျဖစ္ပါသည္) ၄င္းေနာက္မွ ကေနာင္ၿမိဳ႕စား ေျမာက္ေဆာင္ေတာ္မိဖုရားႏွင့္ သမီးေတာ္ ပင္းတလဲ မင္းသမီး၊ ယင္းခဲ မင္းသမီးတုိ႔ စီးေသာ ေဖာင္ႏွင့္ ဘ႑ာတင္ေဖာင္ စသျဖင့္ အစီအစဥ္အလုိက္ မင္း၊ မိဖုရား၊ သမီးေတာ္၊ မင္း၏ ကုိယ္လုပ္ေတာ္တုိ႔ႏွင့္ အတြင္းအၿငိမ့္္အမႈထမ္း အမ်ိဳးသမီးတုိ႔ စီးေသာ ေဖာင္၊ သမၺန္ ေလွတက္မ်ားစြာကုိ အေနာက္၀န္ မဟာမင္းလွသူရိန္ႏွင့္ မဟာမင္းလွေက်ာ္တုိ႔က အေနာက္ ႐ံုးဆုိင္ ရာ အရာ႐ွီတုိ႔ႏွင့္ ႀကီးၾကပ္ ေစာင့္ေ႐ွာက္ လုိက္ပါၾကရပါသည္။

နန္းေတာ္ေပၚတြင္ အေနာက္ပုိင္း မင္းမိန္းမတုိ႔ ေဆာင္ရ၊ နန္းရ မိဖုရား၊ ကုိယ္လုပ္ေတာ္တုိ႔ကုိ အေနာက္ ၀န္မ်ား ႀကီးၾကပ္ေစာင့္ေ႐ွာက္ေပးရေသာ ထံုးစံအတုိင္း ယခု ေရေၾကာင္းဆုိင္ရာ အေနာက္ပုိင္း မင္းမိန္းမ တုိ႔ဆုိင္ရာ ကုိ အေနာက္၀န္တုိ႔အဖဲြ႕က ခရီးတစ္ေလွ်ာက္လံုး လုိက္ပါေစာင့္ၾကပ္ အမႈထမ္းၾကရပါသည္။
ဤတြင္ မင္းမိန္းမတုိ႔၏ ေဖာင္ေတာ္မ်ားအပုိင္း ၿပီးဆံုးေသာအခါ ေ႐ႊတုိက္ ဘ႑ာေတာ္တင္ (သေဘၤာေတာ္)၊ ၄င္းေနာက္က အခ်ဳပလတုိက္ ဘ႑ာေတာ္တင္ သမၺန္ေတာ္၊ ၄င္းေနာက္က ေၾကးတုိက္ ဘ႑ာ ေတာ္တင္ (ေလွေတာ္) ေနာက္က ေသာင္းေျမာင္တုိက္ေလွေတာ္၊ လက္ေဆာင္ယူ တုိက္ ေလွေတာ္၊ လက္နက္တုိက္ သမၺန္ေတာ္ ေလွေတာ္မ်ားျဖစ္၍၊ ၄င္းတုိ႔ကုိ ၀န္စုဆုိင္ရာ အမွဴး၊ အႀကီး တုိ႔က မ်ားစြာေသာ သားေလွ ငွက္ေလွတုိ႔ႏွင့္ အသီးသီး အုပ္ခ်ဳပ္လ်က္ ႀကီးၾကပ္လုိက္ပါၾကရပါသည္။

ထုိေနာက္မွ မ်ားစြာေသာ သားေလွငွက္ေလွတုိ႔ႏွင့္ လက္၀ဲ၀င္းအလံ၀ါ၊ ဟန္စည္ ဟန္ေမာင္းပါ ေမ်ာက္ၿမီး အေျမာက္ ေတာ္ႀကီး (၆)၊ ေ႐ႊဒုိင္း၊ ေ႐ႊလႊား၊ ေ႐ႊကာ၊ မုိးနဲ႔ ေ႐ႊလွံကုိင္ ေကာင္ဟန္ အမႈထမ္း၊ လက္၀ဲ၀င္း ဘုန္းေတာ္ျဖစ္ ေသနတ္အမႈထမ္း၊ သူရဲေသနတ္ အမႈထမ္းစုစုေပါင္း အစုအမႈထမ္း၊ ေသနတ္ကုိင္ သူရဲတစ္ ေထာင္ေက်ာ္ တုိ႔ကုိ လက္၀ဲ၀င္းေတာ္မွဴး မင္းႀကီး မင္းလွမဟာမင္းထင္ကုိ တပ္မွဴးအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ သူရဲ၀န္ မင္းႀကီးေက်ာ္ထင္ကုိ စစ္ကဲ၊ ၀င္စာခ်ီေနမ်ိဳး ေက်ာ္ေခါင္ကုိ နားခံ၀င္စာေရး ေ႐ႊေတာင္ဗလ၊ ဗလ ေက်ာ္သူ၊ ဒုိင္းစာေရး ေ႐ႊေတာင္ဗလရဲထင္ တုိ႔ကုိ တပ္ေရးခန္႔ထားၿပီး လုိက္ေစၾကပါရသည္။

၄င္းတုိ႔ေနာက္ မွ မ်ားစြာေသာ သားေလွ ငွက္ေလွတုိ႔ႏွင့္ (ေနာက္၀င္းအလံျပာ) ဟန္စည္ ဟန္ေမာင္းပါ၊ ေမ်ာက္ၿမီး အေျမာက္ေတာ္ႀကီး (၆)၊ ေ႐ႊဒုိင္း၊ ေ႐ႊလႊား၊ ေ႐ႊကာ မုိးနဲ ေ႐ႊလွံကုိင္ ေကာင္ဟန္ အမႈထမ္း၊ နတ္႐ွင္ ေ႐ႊး ေသနတ္အမႈထမ္း၊ ကုလားပ်ိဳ ေသနတ္အမႈထမ္း၊ ေသနတ္စဲြသူရဲတစ္ေထာင္တုိ႔အား ေနာက္ ၀င္းေတာ္မွဴး မင္းႀကီး မင္းေခါင္ကုိ တပ္မွဴးအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ၀င္စာခ်ီ ေနမ်ိဳးေက်ာ္ႏွင့္ ေနာ္ရထာကုိ စစ္ကဲ၊ ဗလပ်ံခ်ီ ေက်ာ္ကုိ နားခံ၊ ဒုိင္းစာေရး ဗလရန္ေအာင္ကုိ တပ္ေရး ခန္႔ထားလုိက္ေစၾကရပါသည္။

၄င္းေနာက္ကမွ မွဴးေတာ္ မတ္ေတာ္ႀကီးမ်ား စီးနင္းေသာ ေလွာ္ကားေတာ္မ်ား၊ ရဲေလွမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ၄င္း ေနာက္မွ ေဖာင္ေတာ္ေလွေတာ္ အသီးသီးႏွင့္ မင္းသားႀကီးတုိ႔၏ တပ္မ်ားျဖစ္ေသာ ပုဂံမင္းတပ္၊ (သားေတာ္ ပုဂံမင္းမဟုတ္ပါ) မကၡရာမင္းတပ္၊ ေ႐ႊြေတာင္မင္းတပ္၊ မင္းတုန္းမင္းတပ္၊ ပဒိန္းမင္းသားတပ္၊ မင္းတပ္ မင္း သားတပ္တုိ႔ျဖစ္ၾက၍၊ ၄င္းေနာက္ကမူ မင္းေဆြမ်ိဳးတုိ႔က ေဖာင္ သမၺန္ ေလွတက္တုိ႔ႏွင့္ အသီးသီး လုိက္ၾက ရပါသည္။ ၄င္းေနာက္မွ ေဖာင္ေတာ္ ေလွေတာ္မ်ားမွာ ပခန္းႀကီးၿမိဳ႕ေက်း႐ြာ ေသနတ္အမႈထမ္းမ်ား၊ ေျမဒူး ၿမိဳ႕ ေသနတ္အမႈထမ္း စုစုေပါင္း ကုိယ္ရံေသနတ္စဲြ သူရဲအမႈထမ္း လူ တစ္ေထာင္ေက်ာ္၊ ႐ွမ္းကုိးျပည္ေထာင္ ေစာ္ဘြားၿမိဳ႕စားတုိ႔ႏွင့္အတူ သားေတာ္မုိးနဲဗုိလ္မွဴး ပခန္းမင္း သုသီရိ သူရမဟာဓမၼရာဇာကုိ ေနာက္ထပ္ ဗုိလ္မွဴး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ခန္႔ေတာ္မူ၍ အုပ္ခ်ဳပ္ လုိက္ပါရ ပါသည္။

သာယာ၀တီမင္းတရားႀကီးသည္ ေရတပ္ေတာ္ႀကီးႏွင့္ ျမစ္ေၾကာင္းျပည့္မွ် စုန္ေတာ္မူရာတြင္ သားေတာ္ ႀကီး ျပည္မင္းသားအား ေ႐ွ႕တပ္တြင္ ဗုိလ္မွဴး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ခန္႔အပ္၍ ေနာက္တပ္တြင္ သားေတာ္ ပခန္းမင္းအား ဗုိလ္မွဴး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ခန္႔အပ္ေတာ္မူျခင္းအားျဖင့္ သားေတာ္ႀကီးမ်ားကုိ မည္မွ်ေလာက္ ယံုမွတ္ ခ်စ္ခင္ျခင္း အားထားေတာ္မူျခင္းမ်ား သိျမင္အကဲခတ္ႏုိင္ပါေပသည္။
ၾကည္းတပ္ေတာ္မွာလည္း ဆင္ေပါင္း သံုးရာ့ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္၊ စီးေတာ္ေ႐ႊး၀င္း စေသာ ဆင္ေတာ္တုိ႔မွာ ဦးစီး ေနာက္ပဲ့ ႀကိဳးတန္ဆာစံု ဆင္ယင္၍ ဆင္၀န္ေထာက္တုိ႔ႏွင့္ တစ္တပ္။ မင္းမိဖုရား မင္းညီမင္းသား သားေတာ္ သမီးေတာ္ကုိ ေပးေတာ္မူေသာ ဆင္ျမင္းမ်ားကုိလည္း ႀကိဳးတန္ဆာအစံု ဦးစီးေနာက္ပဲ့ႏွင့္ ဆန္၀န္ေထာက္ ေနမ်ိဳးေနာ္ရထာ၊ ေနမ်ိဳးရန္ေအာင္၊ ဆင္စာခ်ီ ရန္ေအာင္ ေနာ္ရထာတုိ႔က ဆင္မွဴးတုိ႔ကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ ေစလ်က္ အုပ္စည္းမပ်က္ ခ်ီတက္လုိက္ပါရေစသည္။

ယင္းသုိ႔ ေ႐ွ႕တပ္ ေနာက္တပ္ ၀ဲယာ ၾကည္းတပ္၊ ေရတပ္မ်ားကုိ အေနအထားက်ေအာင္ စီစဥ္ ခင္းက်င္း ၿပီး မွ စံနန္းေတာ္ကေန၍ ေ႐ွ႕ေျခာက္တပ္၊ ေနာက္ ေျခာက္တပ္ ခင္းက်င္း၍ ရတနာ ထမ္းစင္တြင္ ဘုရင္ ႏွင့္ မိဖုရားေခါင္ႀကီးတုိ႔ စီးနင္းထြက္ႂကြကာ ေရနန္းေတာ္သစ္တြင္ တစ္ညဥ့္စံၿပီးမွ ေနာက္တစ္ေန႔မနက္ ဘံုခုနစ္ဆင့္ ႐ွိေသာ က်က္သေရအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံုသည့္ ျပည္ႀကီးမြန္ ရတနာေ႐ႊေဖာင္ေတာ္သုိ႔ ဆင္းသက္ စီးနင္းကာ ဒဂံုဆံေတာ္႐ွင္  ဖူးေျမာက္ရန္ စုန္ဆင္း ထြက္ႂကြလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။

သကၠရာဇ္ ၁၂၀၃ ခုႏွစ္၊ ေတာ္သလင္းလျပည့္ေက်ာ္ ခုနစ္ရက္ေန႔ နံနက္ သံုးနာရီ၌ ေကာင္းျမတ္ေသာ အခါ ေန႔ရက္တြင္ မဂၤလာ အေျမာက္သံၾကားသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ သာယာၿငိမ့္ေလးစြာႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ အမရ ပူရၿမိဳ႕ ေရနန္းေတာ္ဆိပ္က " ျပည္ႀကီးမြန္ ရတနာေဖာင္ေတာ္ " ကန္ေတာ္မူ၍၊ မြန္လူမ်ိဳးတုိ႔ ေနထုိင္ရာ ရာမညတုိင္းသံုးရပ္ အပါအ၀င္၊ ဥကၠလာပ မည္ေသာ ဟံသာ၀တီ ရန္ကုန္သုိ႔ စုန္ေတာ္ ္မူခဲ့ေသာ ေ႐ႊဘုိမင္း (သာယာ၀တီမင္း) တရားႀကီးသည္ ျပည္ႀကီးမြန္ ရတနာေဖာင္ေတာ္ထက္၌ သားေတာ္၊ ညီေတာ္၊ ေဆြမ်ိဳး ေတာ္၊ မွဴးမတ္ေတာ္၊ ထီးရံနန္းရံ၊ ေစာ္ဘြားၿမိဳ႕စား၊ တပ္ေတာ္ေပါင္းစံုတုိ႔ျဖင့္ ၿခံရံေတာ္မူ၍ ေထာင္ေသာင္း မကေသာ ေသနတ္စဲြ သူရဲအေပါင္းတုိ႔ႏွင့္တကြ ေရတပ္ေတာ္ႀကီး ခ်ီေတာ္မူခဲ့ရာတြင္ ဗံုေမာင္း၊ နရည္ခရာ၊ ပတ္သာ၊ ဒံုမင္း စသည္တုိ႔ကုိ တစ္ၿပိဳင္နက္ တီးမႈတ္ေစလ်က္၊ ေဖာင္ေတာ္ တုိ႔ကုိ ဆဲြငင္ေသာ ေ႐ႊေလွ လက္ျပည့္တုိ႔ကလည္း ၃၇ ပါးေသာ တက္ေရး၊ တက္ခ်င္းတုိ႔ျဖင့္ ဧရာ၀တီ ျမစ္ျပင္ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ပဲ့တင္ ထပ္မွ် လိႈက္ဆူေၾကညာလ်က္၊ သာယာၾကည္ႏူးဖြယ္ရာ တင့္တယ္ စြာေသာ အသေရကုိေဆာင္လွက္ ႐ွိ ေစပါသည္။

ထုိကဲ့သုိ႔ ထြက္ေတာ္မူရာတြင္လည္း တပ္ေတာ္ႀကီးမွ အစျပဳ၍ ဘုရင္မင္းႏွင့္ မိဖုရားမင္း၏ညီ၊ မင္း၏သား၊ မင္းေဆြစုိးမ်ိဳးမ်ား၏ တပ္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္႐ံုးေတာ္ တပ္ေတာ္မ်ားႏွင့္တကြ မ်ားစြာေသာ ေရေၾကာင္းတပ္ ေတာ္မ်ား ၌ စာရင္းပါ အခမ္းအနား အစီအစဥ္အတုိင္း တပ္အမွတ္ အလံကုိယ္စီႏွင့္ ျဖစ္သည္။ တပ္ေတာ္ ႀကီး စခန္းခ်ရာ အရပ္တုိင္းမွာလည္း တစ္တပ္ႏွင့္ တစ္တပ္ မ႐ႈပ္မယွက္၊ မေရာမေထြးေစရေအာင္ ဆုိင္ရာ ဗုိလ္မွဴး၊ တပ္မွဴး၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၊ တပ္ခ်ဳပ္တုိ႔က အုပ္ခ်ဳပ္ကြပ္ကဲ ထိန္းသိမ္းလ်က္ စခန္း တစ္ေလွ်ာက္လံုး ခ်ီတက္ရ ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ခ်ီတက္ေတာ္မူေသာ စခန္းစဥ္မ်ားကုိ ေရးသားေဖာ္ျပရဦးမည္ဆုိပါက ၁၂၀၃ ခု၊ ေတာ္သလင္းလျပည့္ ေက်ာ္ (၇)ရက္ေန႔ နံနက္အမရပူရဆိပ္က ထြက္ခြာလာေသာ စုန္ေတာ္မူ တပ္ေတာ္ႀကီးသည္ ထုိေန႔ ညေန တြင္ အင္း၀ၿမိဳ႕ ရန္ေအာင္ျမင္ ဆိပ္ကမ္း၌ မဂၤလာဦးစခန္းအျဖစ္ တစ္ညဥ့္အိပ္ စခန္းခ်ပါသည္။ ေနာက္ တစ္ေန႔ ေတာ္သလင္း လျပည့္ေက်ာ္ (၈)ရက္ နံနက္မွာ ေရတပ္ေတာ္ႀကီး ဆက္လက္ ထြက္ခြာ လာပါသည္။ ၄င္းေန႔ ညေန၌ ငန္းဇြန္႐ြာ၊ ေလာင္းသာဆိပ္ စခန္းသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ၿပီး တစ္ညဥ့္ ရပ္နား ပါသည္။ ငန္းဇြန္မွ ေနာက္တစ္ေန႔ (၉)ရက္ေန႔ နံနက္ ဆက္လက္ ထြက္ခြာလာရာ ညေန၌ တလုပ္ၿမိဳ႕နယ္ ျမင္းၿခံဆိပ္ စခန္းသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ရပ္နားပါသည္။

ေနာက္တစ္ေန႔ (၁၀)ရက္ေန႔ မနက္တြင္ ျမင္းၿခံ ဆိပ္ကမ္းမွ ထြက္ခြာခဲ့ရာ ညေနတြင္ ေညာင္ဦးၿမိဳ႕ ဆိပ္ ကမ္းသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ပါသည္။ ေညာင္ဦးၿမိဳ႕ ဆိပ္ကမ္း၌မူ ေရတပ္ေတာ္ႀကီး ႏွစ္ညဥ့္တာမွ် ရပ္နားပါသည္။
ေညာင္ဦးၿမိဳ႕ ဆိပ္ကမ္း၌ ႏွစ္ည ရပ္နားျခင္းမွာ သာယာ၀တီ မင္းတရားႀကီးႏွင့္ မိဖုရားေခါင္ႀကီးတုိ႔သည္ မင္းမိဖုရား သားေတာ္ သမီးေတာ္ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ မွဴးေတာ္မတ္ေတာ္အေပါင္း ၿခံရံၿပီး ျပာသာဒ္ ယာဥ္ ေတာ္ စီးနင္း၍ ပုဂံၿမိဳ႕႐ွိ ေ႐ႊစည္းခံုဘုရား၊ အာနႏၵာဘုရားမ်ားႏွင့္ အျခား၊ ေ႐ွးေဟာင္း ေစတီမ်ားအား ဖူးေျမာ္ လ်က္ ေ႐ႊတန္ေဆာင္၊ ေငြတန္ေဆာင္၊ ေ႐ႊတံခြန္၊ ေငြတံခြန္၊ ေ႐ႊေပါက္ေပါက္၊ ေငြေပါက္ေပါက္၊ ပတၱျမား ေပါက္ေပါက္တုိ႔ႏွင့္ ပူေဇာ္လွဴဒါန္းေတာ္မူၾကျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ထုိေညာင္ဦး ဆိပ္ကမ္းတြင္ တပ္ေတာ္ ႏွစ္ရက္ နားၿပီးလွ်င္ ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္ လဆုတ္ (၁၃)ရက္ ေန႔တြင္ ေရတပ္ေတာ္ႀကီး ဆက္လက္ စုန္ဆင္းခဲ့ရာ ၄င္းေန႔ညေန၌ ပုခန္းငယ္ၿမိဳ႕ဆိပ္သုိ႔ ေရာက္၍ တစ္ညဥ့္ ရပ္နားပါသည္။

ပုခန္းငယ္ၿမိဳ႕သည္ ယေန႔ အျမင္အားျဖင့္ ဧရာ၀တီျမစ္၏ ကမ္းပါးတြင္ မ႐ွိပါ။ ဧရာ၀တီျမစ္ႏွင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ ဆံုရာအ၀မွ ခ်င္းတြင္းျမစ္အတြင္းသုိ႔ အနည္းငယ္ ၀င္မိမွသာ ေရာက္ပါသည္။ သာယာ၀တီ မင္း စုန္ေတာ္ မူစဥ္အခါကမူ ယခုေခတ္ကဲ့သုိ႔ ျမစ္ႏွစ္ႁမႊာဆံုရာ၌ သဲေသာင္မ်ား မခံေသးဘဲ ေရေၾကာင္း ကမ္း၀ အလြန္ က်ယ္၍သာ ဧရာ၀တီျမစ္မွ ေရေၾကာင္းႏွင့္ ပုခန္းငယ္ သိပ္မကြာဘဲ တည္႐ွိ ေနျခင္းျဖစ္ဟန္တူေပသည္။ သုိ႔ေၾကာင့္သာ ပုခန္းငယ္ ဆိပ္ကမ္းအား စခန္းတစ္ခုအျဖစ္ ရပ္နားႏုိင္ျခင္း ျဖစ္ေပ လိမ့္မည္။

ယင္းပုခန္းငယ္တြင္ ေရတပ္ေတာ္ တစ္ညဥ့္ ရပ္နားၿပီး၊ ေနာက္တစ္ေန႔ ေရနံေခ်ာင္းအနီး ဆားေတာဆိပ္ တြင္ တစ္ညဥ့္၊ ေနာက္တစ္ေန႔ မေကြးၿမိဳ႕ တစ္ဘက္႐ွိ မင္းဘူးၿမိဳ႕အနီး ၾကည္းပင္တက္ စခန္းတြင္ တစ္ညဥ့္၊ ၄င္းေနာက္ တစ္ေန႔ ပထမ နဂုိရ္ၿမိဳ႕ စီရင္စု ၾကခတ္႐ြာစခန္းဆိပ္တြင္ တစ္ညဥ့္၊ ေပါင္း ၄ ညဥ့္ ႏွင့္ စုန္ေတာ္ မူပါသည္။ ထုိမွ သီတင္းကၽြတ္ လဆန္း ၂ ရက္ေန႔ ဆက္လက္ စုန္ခဲ့ရာ ညေန ေျမထဲၿမိဳ႕ စီရင္စု သာ၀တၳိ ႐ြာ၌ တစ္ညဥ့္၊ ၄င္းမွ သရက္ၿမိဳ႕ဆိပ္တြင္ တစ္ညဥ့္၊ ထုိမွ ျပည္ၿမိဳ႕ န၀င္းေခ်ာင္းအထက္ ျမ႐ြာဆိပ္ကမ္းသုိ႔ အေရာက္ ဥ့ုးညဥ့္သံုးစခန္းခ်ီတက္ၾကပါသည္။

၄င္းျမ႐ြာဆိပ္ကမ္းတြင္ တဲနန္းေတာ္မ်ား အသင့္ေဆာက္လုပ္ထားေစၿပီးျဖစ္၍ ႏွစ္ညတာမွ် တပ္ေတာ္ ရပ္ နား ေစပါသည္။ စံတဲနန္းေတာ္တြင္ ဘုရင္ႏွင့္ မိဖုရားတုိ႔ ႏွစ္ရက္မွ် ရပ္နားေတာ္မူခ်ိန္၌ ၾကည္းတပ္၊ ေရတပ္ တပ္သား အမႈထမ္းမ်ားကုိလည္း ဘုရင္က ပန္းအားေျဖနားေနေစသည္။ မင္းႏွင့္ မင္းမႈထမ္းႀကီးငယ္ ႐ြယ္လတ္၊ လြတ္လပ္စြာ ဘုရားပုထုိးမ်ား ဖူးေျမာ္ခြင့္၊ လည္ပတ္ခြင့္မ်ားလည္း ရ႐ွိၾကပါသည္။ ဘုရင္မင္းႏွင့္ မိဖုရားသားေတာ္ ညီေတာ္ မင္းေဆြမ်ိဳးစံုတုိ႔သည္ ျပည္ၿမိဳ႕ဆိပ္တြင္ ရပ္နားခ်ိန္ ၌ ျပည္ဘုရင္ သတုိးဓမၼရာဇာ၏ ေကာင္းမႈေတာ္ ေ႐ႊဘံုသာဘုရားႏွင့္ ျပည္ေ႐ႊဆံေတာ ္ဘုရား မ်ားကုိ ႂကြေရာက္ဖူးေျမာ္ၾက ပါသည္။

သီတင္းကၽြတ္ လဆန္း ၆ ရက္ေန႔ နံနက္၌ ျပည္ၿမိဳ႕ ျမ႐ြာဆိပ္ကမ္းမွ စုန္ေတာ္မူခဲ့ရာ ထုိညေန၌ ေ႐ႊေတာ္ ၿမိဳ႕နယ္၊ က်ီးသဲ ဟသၤာဆိပ္တဲနန္းေတာ္တြင္ တစ္ညဥ့္ရပ္နား၍ ေနာက္မနက္ လဆန္း (၇)ရက္ေန႔မွာ စုန္ေတာ္ မူရာ ညေနတြင္ မဂၤလာ သာယာ၀တီၿမိဳ႕ စီရင္စု ေရကင္း အထက္ဆိပ္ သံပရာခံုဆိပ္ တဲနန္းတြင္ တစ္ညဥ့္ ရပ္နားၿပီး ၈ ရက္ေန႔မနက္ ဆက္လက္ စုန္ေတာ္မူျပန္သည္။
ျပည္ႀကီးမြန္ ေဇာင္ေတာ္တြင္ စံေနလုိက္ပါေတာ္မူေသာ ဘုရင္ႏွင့္ မိဖုရားေခါင္ႀကီးတုိ႔သည္ စုန္ေတာ္မူရာ လမ္းစဥ္တစ္ေလွ်ာက္၌ တစ္ခါတစ္ရံ ကပ္ႀကိဳ ေဖာင္ေတာ္ကုိ ေျပာင္းလဲ စီးနင္းျခင္း၊ ေ႐ႊေလွေ႐ႊေလာင္းမ်ား ကုိလည္း အညည္းေတာ္ေျပ ေျပာင္းလဲ စီးနင္းေတာ္မူခဲ့ၾကသည့္ နည္းတူ၊ ယခုလည္း ေရကင္းဆိပ္မွ စုန္ ေတာ္မူခဲ့ရာ၌ ေ႐ႊေလွ ေ႐ႊေလာင္းမ်ားေပၚတြင္ တစ္ႀကိမ္ တစ္လွည့္ စီးနင္း လုိက္ပါေတာ္ မူခဲ့ၾကပါေသးသည္။

ထုိေန႔ ညေနတြင္ မင္းႀကီး႐ြာ စံတဲနန္းေတာ္ဆိပ္သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ တစ္ညဥ့္ ရပ္နားပါသည္။ ဤမင္းႀကီး ႐ြာ စံတဲနန္းေတာ္သည္ သာယာ၀တီမင္း မင္းအျဖစ္ မေရာက္မီက ၁၁၈၆ ခုႏွစ္ ႂကြခ်ီေတာ္ မူလာစဥ္က စံတဲေတာ္ မဂၤလာအိမ္ေတာ္ရာကုိ ဖိနပ္ေတာ္ အေတာင္သံုးဆယ္ခင္း ေစတီေတာ္ကုိ တည္ေတာ္ မူလုိသျဖင့္ မဂၤလာ သာယာ၀တီ ၿမိဳ႕၀န္ကုိ ကံေကၽြး လက္ခမ်ား ေပးသနား၍ တည္ လုပ္ေစသည္။

သီတင္းကၽြတ္လဆန္း ၁၀ ရက္ေန႔ ညေလးခ်က္တီးအခါေတာ္၌ ေစတီေတာ္ကုိ ေ႐ႊပႏၷက္ ေငြပႏၷက္မ်ား ခ် ေပးေတာ္မူၿပီး မင္းႀကီး႐ြာ၌ ႏွစ္ညမွ် တပ္ေတာ္နား စံေနပါသည္။ သာယာ၀တီမင္းသည္ မိမိ စားေၾကး ၿမိဳ႕ ေတာ္ျဖစ္ေသာ သာယာ၀တီၿမိဳကသုိ႔လည္း ေရေၾကာင္းမွ ၀င္ေတာ္မူလုိသည္။ ေရေၾကာင္းမွ အတုိင္း ခ်ီ ေတာ္ မူႏုိင္သျဖင့္ သာယာ၀တီၿမိဳ႕၊ ထိန္ေတာ၀သုိ႔ ထြက္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ လဆန္း ၁၃ ရက္ေန႔၌ ထိန္ေတာ၀ ေစ်းေမာ္ေခ်ာင္း စခန္းက ဆက္လက္ စုန္ေတာ္မူခဲ့ရာ၊ သာယာ၀တီၿမိဳ႕ စီရင္စု မဟာေပါင္း၊ ေ႐ႊ ေလာင္းေခ်ာင္း သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ေတာ္မူၾကပါသည္။

ထုိေ႐ႊေလာင္းဆိပ္ တဲနန္းေတာ္တြင္ ညဥ့္စံေတာ္မူၿပီးေနာက္ လဆန္း ၁၄ ရက္ေန႔ ဆက္လက္ ႂကြခ်ီေတာ္မူ ခဲ့ရာ စံေ႐ြး႐ြာဆိပ္တြင္ တစ္ညဥ့္၊ ထုိမွ လိႈင္ၿမိဳ႕ စီရင္စု၊ ဖုိးေခါင္႐ြာဆိပ္တြင္ တစ္ညဥ့္၊ ထုိမွ ႐ြာသစ္ႀကီး႐ြာ ဆိပ္တြင္ တစ္ညဥ့္ စံေနရပ္နားၿပီးေနာက္ ေနာက္ဆံုး စခန္းအျဖစ္ ဥကၠလာပ နန္းေတာ္ ေတာင္ဘက္၊ တာ ေလးရာေက်ာ္ကြာတြင္ ႐ွိေသာ ရတနာေ႐ႊေဖာင္ေတာ္ ဆုိက္ရမည့္ ေဖာင္ေတာ္ တံတားဆိပ္ သုိ႔ ေရာက္ ေတာ္မူပါသည္။

၄င္းေဖာင္ေတာ္တံတားဆိပ္တြင္လည္း ယာယီ စံတဲနန္းေတာ္ႏွင့္႐ွိ၍ ၄င္းစံတဲနန္းေတာ္၌ တစ္ညဥ့္ ရပ္နား ေတာ္မူပါသည္။
သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ ၄ ရက္ေန႔ နံနက္အခ်ိန္တြင္မွ ဘုရင္မင္းတရားႀကီးသည္ မိဖုရားေခါင္ႀကီးႏွင့္ အတူ မိဖုရား၊ သားေတာ္၊ သမီးေတာ္၊ မင္းညီမင္းသား၊ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္၊ ေစာ္ဘြား၊ ၿမိဳ႕စား၊ မွဴးေတာ္ မတ္ ေတာ္၊ ဗုိလ္မွဴး တပ္မွဴး၊ ရဲမက္အမႈထမ္း အေပါင္းတုိ႔ႏွင့္အတူ ၾကည္းတပ္ေတာ္ႀကီး စီစဥ္ခင္းက်င္း၍ ရတနာထမ္းစင္ေပၚတြင္ ထုိင္လ်က္ မဂၤလာအခါၾကား အေျမာက္သံ ၾကားသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဥကၠလာပ နန္းေတာ္သုိ႔ ၀င္ေတာ္မူပါသည္။ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သား အေပါင္းတုိ႔လည္း ေသာင္းေသာင္းျဖျဖ ႀကိဳဆုိ ဖူးျမင္ၾကရ ေလသည္။

သာယာ၀တီမင္းသည္ ျမန္မာ႐ွင္ဘုရင္တုိ႔ႏွင့္ အလွမ္းကြာေနေသာ အေၾကအရပ္မွ တုိင္းႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသား မ်ားႏွင့္ အေနမေ၀းေစရန္ ဥကၠလာပ စံနန္းေတာ္သုိ႔ ထြက္ႂကြလာသည္မွာလည္း နည္းပရိယာယ္ တစ္ရပ္ ဟူ၍ ယူဆအပ္ပါသည္။ ဒဂံု၊ ဒလ၊ မုတၱမ၊ ေမာ္လၿမိဳင္ စေသာ ေအာက္တစ္ခြင္႐ွိ ျမန္မာအခ်ိဳ႕သည္ အဂၤလိပ္ တုိ႔အေပၚတြင္ အထင္ႀကီးၿပီး မွီခုိအားထားလုိစိတ္မ်ား ႐ွိၾက၍ ျမန္မာ့ဇာတိမာန္ ဇာတိေသြးမ်ား လည္း ေအးေနခုိက္၊ အညာက မိမိတုိ႔ ျမန္မာဘုရင္ႏွင့္လည္း အလွမ္းေ၀းလ်က္ ႐ွိသျဖင့္ အေနစိမ္း ေနၾကရာ၊ ယခုလုိ မိမိတုိ႔ ျမန္မာဘုရင္ကုိ ခန္႔ညားထည္၀ါစြာ မင္းခမ္းမင္းနားစံုႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳခြင့္ ရေစျခင္း မ်ားသည္ ဘုရားဖူးရင္း လိပ္ဥတူးရင္း ... အက်ိဳးမ်ားေစေသာ ရည္မွန္းခ်က္တစ္ရပ္ ဟူ၍လည္း ေတြးထင္ မွန္းဆႏုိင္ၾကပါသည္။

ဆက္ရန္
.

2 comments:

ကုိကုိေမာင္(ပန္းရနံ႔) said...

ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို ခမ္းနားႀကီးက်ယ္တဲ့ ရွင္ဘုရင္ ေရလမ္းခရီးထြက္ေတာ္မူခန္းပါဘဲ။ တကယ့္ကိုမွ အံ့မခန္း။

ခင္မင္လွ်က္

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

စိတ္ဝင္တစား ေစာင့္ေမွ်ာ္လွ်က္ပါမမ ...