Monday, October 10, 2011

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ၏ ကၽြန္းဦးတည္႕သန္လ်က္ခံု အပိုင္း (၁၆)

၁၂၀၀ ျပည့္ႏွစ္၊ အမရပူရ နန္းေတာ္သစ္ႀကီး တည္ေဆာက္ၿပီး၍ ေနသားတက် နန္းသိမ္းပဲြခံ၍ စံေနရျပန္ ေတာ့ လည္း ဦးအုိ တုိ႔၊ နန္းမေတာ္ မယ္ႏု တုိ႔ ပုန္ကန္မႈ၊ ေညာင္ရမ္းမင္းကေလး ေခၚ စၾကာမင္းကေလး ပုန္ကန္မႈ တုိ႔ႏွင့္ ရင္ဆုိင္ရျပန္သည္။ တုိက္ခုိက္ႏွိမ္နင္းရ၊ ဖမ္းဆီးစစ္ေဆး၍ အျပစ္အေလ်ာက္ စီရင္ရ သည့္ ကိစၥေတြကလည္း အေရးတႀကီး ထီးနန္းအႏၱရာယ္ ကိစၥမ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါသည္။

၁၂၀၃ ခုႏွစ္ တုိင္ေသာအခါမူ သူပုန္၊ သူကန္ ကိစၥမ်ားလည္း ေအာင္ႏိုင္ၿပီးဆံုးခဲ့ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္အရပ္ရပ္ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပား သာယာေအးခ်မ္းလာၿပီး၊ ေဆြေတာ္၊ မ်ိဳးေတာ္၊ မင္းညီမင္းသားမ်ားႏွင့္တကြ ၀န္ႀကီး၊ မွဴးႀကီး၊ စစ္ဗုိလ္၊ စစ္ကဲမက်န္ ေ႐ႊနန္းထံုးစံအတုိင္း ဘဲြ႕အမည္ အရည္၊ ၿမိဳ႕စား၊ ႐ြာစား၊ ရာထူးဌာနမ်ား တုိးတက္ ေပးသနားရေသာ ကိစၥ၊ ႐ွမ္းကုိးဆယ့္ကုိး၊ ေစာ္ဘြားတုိ႔ႏွင့္တကြ နယ္စား၊ ပယ္စား၊ ၿမိဳ႕စား တုိ႔အားလည္း အမ်ားအျပား သစၥာေတာ္ခံျခင္း ကိစၥမ်ား ၿပီးဆံုးၾကေလၿပီ။

သည္ေတာ့မွ ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီးသည္ ဥကၠလာဒဂံုသုိ႔ ေရတပ္ေတာ္ႀကီးႏွင့္ တခမ္းတနား စုန္ေတာ္ မူခဲ့ျခင္းျဖစ္ရာ ဤအခ်ိန္ ဤအခါသည္ ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီး၏ စိတ္ေတာ္ သာယာေအးခ်မ္းလွေသာ အခ်ိန္ေကာင္း ကေလးဟု ဆုိပါေတာ့မည္။

သုိ႔ေသာ္ သာယာေအးခ်မ္းျခင္းလည္း အစဥ္အၿမဲ မဟုတ္ႏုိင္ျပန္ရာ တစ္စံုတစ္ရာေသာ အေၾကာင္းသည္ တစ္ေန႔ တစ္ခ်ိန္ တစ္ခါ ေသာကာလ၌ ဆီလုိအေပါက္႐ွာ ေပၚလာတတ္ေသာ ဓမၼတာ သဘာ၀အတုိင္း၊ သူ ေရာက္လာခ်င္ေသာ အခ်ိန္အခါ၌ ေရာက္လာၿပီး သာယာၿငိမ္းေအးျခင္းကုိ ၿဖိဳခြင္းမည့္အကြက္ကုိ တစ္ေထာင့္ တစ္ေနရာ ဆီမွ ရပ္တည္ေစာင့္စား ေနဦးမည္သာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။
ဤသုိ႔ ႏွင့္ပင္ ဥကၠလာပစံနန္းေတာ္၌ ၅ လေက်ာ္္မွ် စံေနေတာ္မူခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီးသည္ သကၠရာဇ္ ၁၂၀၃ ခု။ တပုိ႔တဲြလဆန္း ၁၂ ရက္ေန႔ မနက္ ၄ ခ်က္တီးအခ်ိန္တြင္ ဥကၠလာပမွ ေနျပည္ေတာ္ အမရပူရ သုိ႔ စတင္ ဆန္တက္ ထြက္ခြာေတာ္မူပါသည္။

အစီအစဥ္ အခင္းအက်င္းႏွင့္တကြ မူလ စုန္ေတာ္မူခဲ့စဥ္အတုိင္း ေရတပ္ေတာ္၊ ၾကည္း တပ္ေတာ္ႀကီး မ်ားက ေ႐ွ႕ေနာက္ ၀ဲယာ ၿခံရံၿပီး အလယ္မွ ေဖာင္ေတာ္၊ ေလွေတာ္ႀကီးမ်ား၏ အေနအထား မွာလည္း စုန္ေတာ္ မူခဲ့စဥ္က အစီအရင္ အသုိင္းအ၀ုိင္းအတုိင္း ဘုရင္မင္းႏွင့္ မိဖုရားမ်ား၊ သားေတာ္၊ သမီးေတာ္၊ ေဆြေတာ္ မ်ိဳးေတာ္မ်ား၊ မွဴးေတာ္မတ္ေတာ္၊ စစ္ဗုိလ္ စစ္ကဲ စေသာ မင္းပရိသတ္အတုိင္း ဆန္ေတာ္ မူခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ သည္။
ေရတပ္ေတာ္ႀကီး တပ္ေ႐ွ႕ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမွာလည္း သားေတာ္ "ျပည္မင္းသားႀကီး"ကုိပင္ ခန္႔အပ္ေတာ္မူ၍ ေနာက္တပ္ ၏ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမွာ သားေတာ္ ပုခန္းမင္းကုိပင္ စုန္ေတာ္မူခဲ့စဥ္အတုိင္း ခန္႔အပ္ေတာ္ မူ ပါသည္။

စုန္ေတာ္မူခဲ့စဥ္က အတူပါ႐ွိခဲ့ေသာ ေျမာက္ေဆာင္ေတာ္ မိဖုရားသည္ ဥကၠလာပ စံနန္းေတာ္မွာ ၅ လၾကာ အခ်ိန္၏ ေနာက္ပုိင္းျဖစ္ေသာ တပုိ႔တဲြလဆန္း ၉ ရက္ေန႔၌ မက်န္းမမာျဖစ္ေနမွ ကံေတာ္ ကုန္သျဖင့္ ဥကၠ လာပၿမိဳ႕ေတာ္မွာပင္ ျမႇဳပ္ႏွံသၿဂႋဳဟ္ခဲ့ရပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အျပန္လမ္းခရီးမွာျဖင့္ ေျမာက္ေဆာင္ေတာ္ မိဖုရားတစ္ပါး မပါလာႏိုင္႐ွာေတာ့ပါ။
ၾကည့္ျမင္တုိင္ ပန္းလိႈင္ျမစ္နဖူး၊ ေဖာင္ေတာ္ဆိပ္မွ ေရတပ္ေတာ္ႀကီးခြာရန္ အခါေပး အေျမာက္သံၾကားၿပီး နရည္းစရာ ဗံုေတာက္သံမ်ားႏွင့္ ေရခင္းသံမ်ားကုိ ၿခိမ့္ၿခိမ့္မႊမ္းမႊမ္း စတင္ၾကားရသည္မွ တစ္ဖန္ ေဖာင္ေတာ္ ေလွေတာ္မ်ား ဆန္တက္ရန္ ေဖာင္ဆဲြေလွာ္ကားမ်ားဆီမွလည္း ေဖာင္လားႀကိဳး၊ ေဖာင္ငင္ႀကိဳး စသည့္ တူရိ ယာသံတုိ႔က ၿငိမ့္ၿငိမ့္ညံ၍ လာျပန္သျဖင့္ ျမစ္ျပင္တစ္၀ွန္းလံုး သာယာ ၾကည္ႏူးဖြယ္ အတိ ႐ွိေပလိမ့္မည္။

အေ႐ွ႕ဘက္မွလည္း ေန၀န္းႀကီးက တက္ႂကြလာသည္ျဖစ္ရာ ေနေရာင္သည္ ျမစ္ျပင္အတြင္းက ေလွေဖာင္ ျပာသာဒ္ တုိ႔မွ ေ႐ႊေရာင္ကုိ ျပက္ျပက္ထင္ေစျပန္ရာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ နန္း႐ုိးစဥ္လာအတုိင္း မဂၤလာ က်က္သေရ အေပါင္း ၿခံရံကြန္႔ျမဴး၍ ေနမည္သာပင္။

လိႈင္ျမစ္အတြင္း႐ွိ ေလွေတာ္ ေဖာင္ေတာ္မ်ားမွေန၍ အေ႐ွ႕ဘက္သုိ႔ မ်က္ႏွာမူလုိက္သူတုိင္းမွာလည္း သိဂၤုတၱရ ကုန္းေတာ္ မုိ႔မုိ႔ညိဳ႕ညိဳ႕မိႈင္းမိႈင္းႀကီးေပၚတြင္ ေ႐ႊေတာင္ထြတ္ႀကီး တင္ထားဘိအလား ၾကည္ညိဳ စဖြယ္ သပၸာယ္လွေသာ ေ႐ႊတိဂံုဆံေတာ္႐ွင္ ေစတီေတာ္ႀကီးအား ဖူးေတြ႕ရေသာအခါ ဆံေတာ္႐ွင္ ေျခေတာ္ရင္းမွ မလဲြမကင္း၍ ရာဇဌာနီ မင္းေနျပည္သုိ႔ ျပန္လည္ထြက္ခြာလာၾကရေသာ္လည္း ၾကည္ႏူး လြမ္းဆြတ္ျခင္း ျဖင့္ မ်က္ရည္မ်ား လည္လာၾကသည္အထိ သဒၶါပီတိ ဂြမ္းဆီထိသုိ႔ ႐ႊမ္းအိညႊတ္ေပ်ာင္းကာ မခဲြမခြာ ေတာ့သေယာင္ ျဖစ္ၾကေသာ ဟူသတတ္။

ဒါယကာေရေျမ့႐ွင္ ဘုရင္မင္းတရားႀကီးအဖုိ႔မွာလည္း ဤနည္းႏွင္ႏွင္သာ ျဖစ္ရေပလိမ့္မည္။ ထုိမွ်မက ေစတီေတာ္၌ လံုးေတာ္ျပည့္ ေ႐ႊသကၤန္းကပ္ရျခင္း၊ အုတ္ေစာင္းတန္းခင္းေဆာက္၍ အေနာက္မုခ္၌ လွဴဒါန္းရျခင္း၊ ေ႐ႊေငြ ဆည္းလည္းေတာ္ ႀကီးငယ္မ်ားကုိလည္း ထီးေတာ္၌ ေစတနာအျပည့္အ၀ ဆဲြဆင္ လွဴဒါန္းခဲ့ရျခင္း၊ ထုိမွ်မက ေစတီေတာ္ တနဂၤေႏြေထာင့္အရပ္၌ ျပာသာဒ္ တန္ေဆာင္းႏွင့္တကြ ေခါင္းေလာင္းေတာ္ႀကီး သြန္းေလာင္း လွဴဒါန္းေတာ္မူရျခင္းတည္းဟူေသာ ကုသုိလ္ေတာ္မ်ားအတြက္ သဒၶါ ပီတိ လွ်မ္းေတာ္မူမဆံုး ျဖစ္ရခ်ိမ့္မည္သာ။ ေနာက္ဆံုး ဥကၠလာပမွ ျပန္လည္ ႂကြခ်ီေတာ္ မူခဲ့ရာ တြင္ပင္ ေခါင္းေလာင္းေတာ္ႀကီးက မၿပီးခဲ့ေသးေပ။

ေခါင္းေလာင္ေတာ္ႀကီးကုိ သီတင္းကၽြတ္လဆန္း ၁၀ ရက္ေန႔ အခါေတာ္ရ၍ စတင္ ေျမပံုသြန္းေလာင္း လုပ္ေဆာင္ ေစခဲ့ပါသည္။
ေခါင္းေလာင္းေတာ္ႀကီး၏ အျမင့္ ၉ ေတာင္၊ တစ္မုိက္ႏွင့္ လက္သံုးသစ္ (၉ ေတာင္ထြာပဲ ဆုိၾကပါဆုိ႔) ႐ွိ၍ အနားလံုးပတ္ ၁၅ ေတာင္၊ ခါးစည္းလံုးပတ္ ၁၃ ေတာင္၊ တစ္မုိက္၊ လက္ေလးသစ္၊ ၁၃ ေတာင္ထြာနီးပါး ႐ွိၿပီး ေၾကးေခါင္းေလာင္းႀကီး၏ ထုထည္ပမာဏမွာ ၂ မုိက္၊ ေလးသစ္မွ် အထူ ႐ွိပါသည္။ စုစု ေပါင္း ေၾကးစင္ပိႆာေပါင္း ၂၅၄၀ ႏွင့္ ၄၉ က်ပ္သား႐ွိပါသည္။ ေခါင္းေလာင္းေဗာင္းကုိင္း၊ နရျခေသၤ့ ၄ စီးပါ ပံုစံ ထုတ္၍ စနစ္တက် လုပ္ေဆာင္တတ္သူ၊ ေၾကးသြန္းပညာ၌ အလြန္လွ်င္ ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္သူ ၀န္ေထာက္ မင္းႀကီး မဟာစည္သူႏွင့္ ပန္းတဥ္း၀န္၊ လက္နက္သုိက္၀န္ မင္းႀကီးမဟာမင္းေက်ာ္ သခၤယာ တုိ႔ကုိ ပန္းတဥ္းေၾကးသြန္းအမႈထမ္း လူ ၅၀ ေက်ာ္တုိ႔ႏွင့္ ဆက္လက္ အၿပီးသတ္ လုပ္ေဆာင္ရန္ ခ်န္ထား ရစ္ခဲ့ ပါေသးသည္။

ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီးသည္ ဥကၠလာပ စံနန္းေတာ္တြင္ ႐ွိစဥ္ ပုသိမ္ခ႐ုိင္၊ သမီးလွကၽြန္းေခၚ လိပ္ကၽြန္းတြင္ "ေလာကဥေသွ်ာင္" ေခၚ ေစတီတစ္ဆူကုိ ပုသိမ္ၿမိဳ႕၀န္အား ႀကီးၾကပ္၍ တည္ေစသည္။ သမီးလွကၽြန္း ပတ္လည္႐ွိ ပင္လယ္အတြင္းမွ ငါး၊ လိပ္ စေသာ ေရသတၱ၀ါအေပါင္းကုိလည္း ေဘးမဲ့ ေပးလွဴေတာ္မူ၍ ေက်ာက္စာ ႏွင့္တကြ ထားေတာ္မူခဲ့ေသးသည္။
*
ရတနာယဥ္မြန္ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္အျပန္

ဥကၠလာပ ဒဂံုမွ ရာဇဌာနီ ေနျပည္ေတာ္ အမရပူရသုိ႔ ျပန္လည္ ဆန္တက္ႂကြခ်ီေတာ္မူရာ အျပန္ ခရီး၌လည္း စုန္ေတာ္မူစဥ္ နည္းစနစ္အတုိင္း ေရတပ္ေတာ္ႀကီးကုိ ၿခံရံဖဲြ႕စည္းလ်က္ ကုန္းဘက္မွ လုိက္ပါ ၾကရမည့္ ၾကည္းတပ္ေတာ္ႀကီးမွာလည္း လာစဥ္က နည္းစနစ္အတုိင္းပင္အစီအစဥ္ျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ သည္။

ေရျပင္၌ ျပည္ႀကီးမြန္ရတနာ ေ႐ႊေဖာင္ေတာ္ အမွဴး႐ွိေသာ ေဖာင္ေတာ္၊ ေလွေတာ္၊ ေလွကားေတာ္၊ သားေလွ၊ ငွက္ေလ၊ ေ႐ႊေလွ၊ ေ႐ႊေလာင္းမ်ား၊ သာရဗိမာန္၊ သာရကာ၊ အိကင္း၊ ကမေကာ္ စေသာ ေ႐ွ႕ေျပး စည္ေတာ္စံုတင္ ေလွေတာ္မ်ား၊ ျပည္လံုးအံ့၊ လက္ေ႐ြးႀကီး စေသာ ေလွာ္ကားေတာ္ႀကီးမ်ား စေသာ ေထာင္ ေသာင္းမက မ်ားလွစြာေသာ ေ႐ႊေလွ၊ ေ႐ႊေလာင္းမ်ားအလယ္တြင္ ယခု အျပန္ခရီး၌ တစ္မူ ထူးျခားေနသည္ ကား စုန္ေတာ္မူလာစဥ္ကပင္ ပဲခူး၊ ဟံသာ၀တီၿမိဳ႕႐ွိ သေဘၤာက်င္းတြင္ စီမံ ေဆာက္လုပ္ေစခဲ့ေသာ (ရတနာယဥ္မြန္) အမည္႐ွိေသာ သေဘၤာေတာ္ႀကီး ၿပီးစီးသျဖင့္ ေရတပ္ေတာ္ႀကီး အလယ္႐ွိ မ်ားစြာေသာ ေဖာင္ေတာ္၊ ေလွေတာ္တုိ႔ အၾကားမွ ရတနာယာဥ္မြန္သေဘၤာႀကီးက ခုတ္ေမာင္း လာခဲ့ေသာ ျမင္ကြင္းတစ္ကြက္က ထူးျခားလ်က္ရွိပါသည္။

ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီးႏွင့္ မိဖုရားေခါင္ႀကီးတုိ႔သည္ စုန္ေတာ္မူလာစဥ္က စီးနင္းေတာ္မူခဲ့ေသာ "ျပည္ႀကီးမြန္" ေဖာင္ေတာ္တြင္ မစီးမူ၍ အျပန္ အဆန္ခရီးမွာ "ရတနာယာဥ္မြန္" သေဘၤာႀကီးကုိသာ ေျခေတာ္တင္ စီးနင္း လုိက္ပါေတာ္မူၾကပါသည္။

သေဘၤာ ဆုိကတည္းက ကရ၀ိတ္ေဖာင္၊ ျပည္ႀကီးမြန္ေဖာင္ စသည္တုိ႔လုိ လက္ျပည့္ေလွာ္ေလွမ်ားႏွင့္ ဆဲြ ငင္ ယူရသည္ မဟုတ္ဘဲ၊ ေရေႏြးေငြ႕ပါ ဘြိဳင္လာမီးထုိး သေဘၤာမ်ိဳးသာျဖစ္ပါသည္။ ဘြိဳင္လာမီးထုိး သေဘၤာ အမ်ိဳးအစား "ရတနာယာဥ္မြန္" သေဘၤာႀကီးကုိ တည္ေဆာက္သူ ပဲခူး၊ ဟံသာ၀တီ သေဘၤာက်င္း ႐ွိ ေဆာက္လုပ္ေရး ပညာသည္မ်ားမွာလည္း ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ စက္မႈ ဆုိင္ရာ အင္ဂ်င္နီယာ အတတ္မ်ိဳးကုိ သုိးေဆာင္း ေပၚတူဂီတုိ႔ ၀င္ေရာက္လာစ ေ႐ွးမဆြကပင္ ေအာက္ျမန္မာျပည္ ပင္လယ္ဆိပ္ ကမ္းေန ျမန္မာအမ်ိဳးသားတုိ႔က သင္ယူတတ္ေျမာက္ ကၽြမ္းက်င္ ေနၾကၿပီး ျဖစ္ၾကပါသည္။

ဒါေၾကာင့္သာ ေ႐ႊဘုိမင္းတရား လက္ထက္မွာ သေဘၤာတည္ေဆာက္မႈေတြ တုိးတက္ကၽြမ္းက်င္လာၾကၿပီး သေဘၤာႀကီးငယ္ အ႐ြယ္စံု တည္ေဆာက္ေနၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။
သေဘၤာဧရာ တည္ေဆာက္သည့္သေဘာမွာ ကရ၀ိက္ေဖာင္၊ ျပည္ႀကီးမြန္ ေဖာင္ေတာ္ႀကီးမ်ား တည္ ေဆာက္ေသာ ပံုဟန္ႏွင့္ သ႑ာန္ခ်င္း အတူတူပင္ျဖစ္ပါသည္။ အညာေလွႀကီးမ်ား တံုကင္းႀကီးမ်ားႏွင့္ ပင္လယ္ကူး ကတၳဴသေဘၤာႀကီးမ်ားသည္ ျမန္မာတုိ႔ လက္မြန္မဆက တည္ေဆာက္လာၾကေသာေၾကာင့္ မီးထုိး သေဘၤာ၏ ဧရာကုိ တည္ေဆာက္ရာ၌ အေၾကာင္း မထူးျခားလွပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သေဘၤာ တည္ေဆာက္ ရာ၌ မီးထုိးဘြိဳင္လာ ေရေႏြးေငြ႕စက္ တည္ေဆာက္ေရး အင္ဂ်င္နီယာ အတတ္သာလွ်င္ တစ္ဆင့္ ခံ ရ႐ွိေရး ျဖစ္ပါသည္။

ဘုရင္စနစ္ကုိ အျပစ္ေျပာစရာ ႐ွိေသာ္လည္း ကုိယ့္တုိင္းျပည္ကုိယ့္ဘုရင္၊ ကုိယ့္မင္း၊ ကုိယ့္အမ်ိဳးသား အခ်င္းခ်င္း လြတ္လပ္စြာ ေနစဥ္က စက္မႈပညာ၊ လက္မႈပညာေတြ ထြန္းကားခဲ့ဖူးသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း သူတစ္ပါး လက္ေအာက္ ကၽြန္သေပါက္ဘ၀၌မူ နာလန္မထူႏိုင္ေအာင္ ေျခက်ိဳး လက္ျပတ္ပမာ စက္မႈ လက္မႈပညာ ၌ အညံ့စားသာမက အညြန္႔တံုးသြားရသည္အထိ အတိအျဖတ္ ခံခဲ့ၾကရပါသည္။

ယခု လြတ္လပ္ေသာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံ အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္႐ွိခ်ိန္တြင္မူကား ကုိယ့္သေဘၤာက်င္းမွ မ်ားစြာေသာ သေဘၤာမ်ား ထုတ္လုပ္ႏုိင္ျခင္း၊ ပင္လယ္ရပ္ျခား သြားလာခုတ္ေမာင္းေရး၌ ကၽြမ္းက်င္ လိမၼာ ေသာ သေဘၤာလုပ္သားအမ်ိဳးမ်ိဳးက ေရေၾကာင္း၌ ႀကီးစုိးလာႏိုင္႐ံုမက မီးရထား၊ ေမာ္ေတာ္ကား ႏွင့္ ေလေၾကာင္းလုပ္သားေတြပင္ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ေပၚထြက္ လုပ္ကုိင္လ်က္ ႐ွိေနၾကေလၿပီ။

ယခု လြတ္လပ္ေရး အရသာ အျပည့္အ၀ ရ႐်ိခံစားေနခ်ိန္တြင္ စက္မႈပညာ၊ လက္မႈပညာမ်ား ထြန္းကား ႀကီးက်ယ္ လာခဲ့သည္က မ်က္ျမင္ထင္႐ွားျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ ျမန္မာမ်ားသည္ သူတစ္ပါး လက္ေအာက္ခံဘ၀ မက်ေရာက္မီ ကုိယ့္မင္းကုိယ့္ခ်င္းႏွင့္ ကုိယ့္အ မ်ိဳးသားခ်င္းတုိ႔ တြင္က်ယ္ခဲ့ဖူးသမွ်ေတြကုိလည္း မေမ့အပ္၊ မေဖ်ာက္ဖ်က္အပ္ေသာ သမုိင္းတစ္ရပ္အေန ျဖင့္ အမွတ္အသား ျပဳထားေစခ်င္သည္။ အမွတ္တရ သတိရဖြယ္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုအေနႏွင့္လည္း ဗဟုသုတ ဆည္းပူး လုိသူတုိ႔အဖုိ႔ က်န္ရစ္ေစခ်င္ေသာ ေစတနာျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္ျပရျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။

ဆုိအပ္ခဲ့ၿပီးသည့္အတုိင္း ၁၂၀၃ ခုႏွစ္၊ တပုိ႔တဲြလဆန္း တစ္ဆယ့္ႏွစ္ရက္ေန႔ နံနက္ ေလးခ်က္တီးအခ်ိန္ ဥကၠလာပ ၿမိဳ႕နန္း ေဖာင္ေတာ္ဆိပ္မွ ဆန္တက္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီး၏ ေရတပ္ေတာ္ႀကီး သည္ ထုိေန႔ညေန၌ ကၽြန္းဦး သရက္တစ္ပင္ စံနန္းေတာ္ဆိပ္တြင္ တစ္ညဥ့္ ရပ္နားေတာ္မူသည္။ ၄င္း ေနာက္တစ္ေန႔ ဆန္တက္ေတာ္မူရာ ရန္ကင္းစံရာနန္းဆိပ္သုိ႔ ေရာက္ပါသည္။ ၄င္းဆိပ္တြင္ ေ႐ႊဘုိမင္း တရားႀကီး သည္ ႏွစ္ညမွ် ရပ္နားေတာ္မူပါသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ဆက္လက္ဆန္တက္ျပန္ရာ ဓႏုျဖဴ ၿမိဳ႕ဆိပ္ တဲနန္းသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ပါသည္။

ဓႏုျဖဴၿမိဳ႕၌ ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီး၊ မိဖုရားေခါင္ႀကီးတုိ႔သည္ "က်ိဳက္ကလြန္းပြန္ဘုရား"ကုိ ဖူးေျမာ္ ေတာ္ မူၿပီးမွ ဆက္လက္ ဆန္တက္ေတာ္မူျပန္ရာ ဇလြန္ၿမိဳ႕စီရင္စု၊ က်ံဳရ႐ွာ စခန္း၊ ၄င္းၿမိဳ႕စီရင္စု၊ ေလသာကုန္းေသာင္ စခန္း၊ ဟသၤာတၿမိဳ႕ တစ္ဘက္ ရဲမငုိ႐ြာ စခန္း၊ ၄င္းစီရင္စု သမၻာယာဒုိင္းစခန္း၊ ထိပ္ေတာ္႐ြာ တစ္ဘက္ တဲနန္းေတာ္၊ ၄င္းမွ မုိးညိဳ႐ြာစခန္း၊ ၄င္းမွ ေ႐ႊက်င္႐ြာ အေနာက္ဘက္ ကေနာင္ၿမိဳ႕နယ္ စခန္း၊ ၄င္းမွ ေရကင္း ႐ြာေသာင္ စခန္း၊ ၄င္းမွ မဂၤလာ သာယာ၀တီၿမိဳ႕၊ ေရကင္း မင္းႀကီး တုိက္စံနန္းေတာ္ေရာက္ စခန္းေပါင္း ၁၀ ခ်ီေတာ္မူပါသည္။
ထုိမဂၤလာသာယာ၀တီၿမိဳ႕ ေရကင္းမင္းႀကီးတုိက္ စံနန္းေတာ္၌ ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီးသည္ (၉)ရက္မွ် ရပ္ ဆုိင္းေတာ္ မူပါသည္။ မွဴးမတ္၊ ဗုိလ္ပါ တပ္ေတာင္တာႏွင့္ ေနာက္လုိက္ ေနာက္ေတာ္ပါတုိ႔လည္း နား ေနၾက ရပါသည္။

ဤသုိ႔ ၉ ရက္မွ် ရပ္နားဆုိင္းငံ့ေတာ္မူျခင္းသည္ သာယာ၀တီၿမိဳ႕ မဂၤလာအိမ္ေတာ္ရာ၊ ကုသုိလ္ေတာ္ ေစတီ တည္ထားေတာ္မူေသာ ကိစၥႏွင့္ စပ္ဆုိင္ပါသည္။
သာယာ၀တီမင္းသားဘ၀က ၿမိဳ႕စား စားရေသာ သာယာ၀တီၿမိဳ႕၌ မင္းသားဘ၀က ႂကြေရာက္ေတာ္မူစဥ္ စံေနခဲ့ဖူးေသာ မဂၤလာအိမ္ရာေတာ္၌ ေကာင္းမႈေတာ္ေစတီတစ္ဆူ တည္ထားေစရန္ ယခင္ စုန္ေတာ္ မူခုိက္ က ေငြေတာ္ထုတ္ေပးၿပီး သာယာ၀တီၿမိဳ႕၀န္အား တည္ထားေစေသာ ေစတီေတာ္သည္ ယခု ဆန္ေတာ္ မူလာေသာအခါ ဌာပနာပိတ္၍ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၄င္းေစတီအား ဖူးေျမာ္ ပူေဇာ္ ၍ ေရစက္သြန္းေလာင္းေတာ္မူရန္ အစီအစဥ္ ႐ွိပါသည္။ ေရတပ္ေတာ္ႀကီး ဆုိက္ေရာက္ေတာ္မူလွ်င္ အသင့္ျပဳျပင္ စီမံထားေသာ မ႑ပ္ကနားမ်ားႏွင့္တကြ ပဲြလမ္းသဘင္စံု ခင္းက်င္း ႀကိဳဆုိၾကရပါသည္။

ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီးသည္ (ေလာကေဇယ်ာ) ေစတီေတာ္ ဟူ၍ ကမၸည္းတင္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ေစတီေတာ္၏ အနီး ေဆာက္လုပ္ထား႐ွိၿပီးျဖစ္ေသာ အလွဴေတာ္ တန္ေဆာင္းမ႑ပ္အတြင္း၌ ျမတ္စြာဘုရားအား လွူဒါန္း ရန္ ပေဒသာပင္မ်ား၊ သာသနာျပဳဆရာေတာ္ အမွဴး႐ွိေသာ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ ငါးဆယ့္ေျခာက္ပါး တုိ႔ကုိ လွဴဒါန္းရန္ သီးမ်ိဳးစံု ပေဒသာပင္ေရ ငါးဆယ့္ေျခာက္တုိ႔ကုိ စီစဥ္ ခင္းက်င္း ေစၿပီးလွ်င္ လွဴဒါန္းေတာ္မူျခင္း၊ မင္းတရားႀကီးသည္ ဘဲြ႕ျဖဴစဖြယ္ ဆင္ေတာ္မူ၍ မိဖုရားေခါင္ ႀကီးႏွင့္ အတူ မွဴးေတာ္မတ္ေတာ္၊ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တုိ႔ႏွင့္ အတူတကြ ပရိတ္တရားေတာ္မ်ား နာၾကားျခင္း ျပဳေတာ္မူသည္။

တေပါင္းလဆန္း ၁ ရက္ေန႔တြင္ စံနန္းေတာ္ကေန၍ ေရစက္သြန္းမည့္ မ႑ပ္ေတာ္အေရာက္ ထီးျဖဴယပ္မား၊ မင္းအေဆာင္အေယာင္ တပ္၀င္း အခင္းအက်င္းႏွင့္ ပဲြသဘင္စံုမ်ားကုိ စီစဥ္ခင္းက်င္း က်င္းပေစၿပီးေနာက္ ဘုရင္မင္းတရားႀကီးသည္ မကုိဋ္ေတာ္ေဆာင္း တုရင္အက်ႌေတာ္ ၀တ္ဆင္ၿပီး မိဖုရားေခါင္ႀကီး ႏွင့္ မိဖုရားမ်ားမွာ အဆင္တန္ဆာေတာ္မ်ား အျပည့္အစံု ဆင္ျမန္း၀တ္ဆင္၍ မင္းညီမင္း သား၊ မွဴးေတာ္မတ္ေတာ္မ်ားကလည္း ေဇာင္း၀တ္လံု၊ စလြယ္စံုမ်ား ဆင္ျမန္း၀တ္ဆင္ၾကၿပီးလွ်င္ ဘုရင္မင္း ကုိ ၿခံရံလ်က္ ေရစက္သြန္းမ႑ပ္သုိ႔ ထြက္စံေတာ္မူကာ ေရစက္သြန္းခ် လွဴဒါန္းေတာ္မူေသာ အခမ္းအနား ႀကီးကုိ က်င္းပပါသည္။

ထုိအလွဴေရစက္သြန္း အခမ္းအနား၌ ရာဇ၀တ္ အျပစ္အေလ်ာက္ ေထာင္တန္း အက်ဥ္းခံေနရသူ ေယာက္်ား၊ မိန္းမေပါင္းလူတစ္ရာေက်ာ္တုိ႔ကုိလည္း ေဘးမဲ့ခ်မ္းသာေပးေတာ္မူခဲ့ၿပီး ပဲြသဘင္လည္း ႀကီးစြာ ခံေတာ္မူပါသည္။
ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီးသည္ သာယာ၀တီၿမိဳ႕ စီရင္စု၊ မင္းႀကီးတုိက္ ကုသုိလ္ေတာ္ (ေလာကေဇယ်ာ)ေစတီ ဘုရား ေရစက္သြန္းခ်ျခင္း အခမ္းအနား ၿပီးဆံုးလွ်င္ ဆန္တက္ ခ်ီေတာ္မူရင္း အစီအစဥ္အတုိင္း ေရတပ္ ေတာ္ႀကီး ကုိ ဆက္လက္ ထြက္ခြာ ဆန္တက္ ခ်ီေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
တပ္စဥ္အတုိင္း ခ်ီေတာ္မူခဲ့ရာ တေပါင္းလဆန္း ေလးရက္ေန႔၌ ေ႐ႊတံုး႐ြာေအာက္ တဲနန္းေတာ္သုိ႔ တစ္စခန္း ေရာက္ပါသည္။ ထုိမွ ေနာက္တစ္ေန႔ ဆက္လက္ ခ်ီတက္ခဲ့ရာ ျမန္ေအာင္ၿမိဳ႕နယ္ ျမစ္ အေနာက္ ဘက္ မာလကာကုန္း တဲနန္းေတာ္သုိ႔ ေရာက္ပါသည္။

၄င္းမွ တစ္ဆင့္ ခ်ီတက္ရာ ႀကံခင္းၿမိဳ႕နယ္ ျမစ္အေနာက္ဘက္႐ွိ ေပါက္တုိင္႐ြာ တဲနန္းေတာ္သုိ႔ ေရာက္ ပါသည္။ ၄င္းမွတစ္ဆင့္ ခ်ီတက္ခဲ့ရာ ထုိစီရင္စု ေသာၾကာတူး တဲနန္းေတာ္သုိ႔ ေရာက္ပါသည္။ ၄င္းမွ တစ္ဆင့္ ခ်ီတက္ေတာ္မူျပန္ရာ ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕နယ္႐ွိ သလဲတန္း နန္းေတာ္သုိ႔ ေရာက္႐ွိပါသည္။

၄င္းမွတစ္ဆင့္ ခ်ီတက္လာေသာအခါ ေ႐ႊေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ က်ီးသဲေရေက်ာ္ စခန္းမွတစ္ဆင့္ ေက်ာ္၍ ပန္းေတာင္း အေနာက္ဘက္ တဲနန္းေတာ္သုိ႔ ေရာက္ပါသည္။ ၄င္းတစ္ဖန္ ဆက္လက္ ခ်ီတက္ျပန္ရာ ဆင္တဲ႐ြာ စခန္းကုိ ေက်ာ္၍ ျပည္႐ွိ အေ႐ွ႕ဘက္ မုိးေခါင္႐ြာ တဲနန္းေတာ္၊ ၄င္းမွ တစ္ဖန္ ျမ၀တီၿမိဳ႕ စီရင္စု၊ လရာဆီးအုိင္ စခန္း၊ ၄င္းမွ ေညာင္ပင္ဆိပ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ျမ၀တီ တဲနန္းေတာ္သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ပါသည္။ ထုိအခါက ျမ၀တီၿမိဳ႕သည္ ျမ၀တီမင္းႀကီး ဦးစႏွင့္တကြ ၀န္ႀကီး မင္းႀကီးတုိ႔အား စားေၾကး ေပးထားရေသာ စည္ကား သာယာသည့္ ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕ အျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ယခုအခါ ႐ြာငယ္ဇနပုဒ္ မွ် သာတည္း။

ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီး ဥကၠလာပသုိ႔ စုန္ေတာ္မူစဥ္က ရပ္နားခဲ့ေသာ ဧရာ၀တီျမစ္႐ုိးတစ္ေလွ်ာက္႐ွိ စခန္းၿမိဳ႕ တဲနန္းေတာ္မ်ားသည္ ဥကၠလာပမွ ျပန္လည္၍ ဆန္တက္ႂကြခ်ီခဲ့ေသာအခါ စုန္ေတာ္မူ စဥ္က မရပ္မနားခဲ့ရ ေသးေသာ ၿမိဳ႕မ်ား၊ ခရီးစခန္း တဲနန္းေတာ္မ်ားအျဖစ္ အသစ္ထပ္ျဖည့္ျခင္း ေတြ႕ျမင္ ရပါလိမ့္မည္။ ဘႀကီး ေတာ္လက္ထက္ ျမ၀တီၿမိဳ႕စား မင္းႀကီးဦးစ ေကာင္းစားစဥ္က စားေၾကးၿမိဳ႕အျဖစ္ ရ႐ွိခဲ့ေသာ ျမ၀တီၿမိဳ႕ တဲနန္းေတာ္သုိ႔ ရပ္နားေတာ္မူေသာအခါ ေနာက္ေတာ္မွ အတူပါ႐ွိ လုိက္ပါခဲ့သူ ျမ၀တီျမိဳ႕စား ၀န္ႀကီးေဟာင္း ဦးစခမ်ာ မည္သုိ႔ ႐ွိရာခ်ိမ့္မည္နည္း။

မင္းခစားတုိ႔သည္ ကမ္းနားသစ္ပင္ ဆုိေသာ စကား အတုိင္း တစ္ခါက ေကာင္းစားခဲ့သေလာက္ ဆုိးခ်ိန္ ေရာက္လွ်င္လည္း ခံရမည္မွာ ေျပး၍ မလြတ္သာေသာ ဓမၼတာလမ္းစဥ္ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ပညာ႐ွိ စာေပသမား တုိ႔ စိတ္ဓာတ္မွာ ႀကံ့ခုိင္ပါသည္။ တုန္လႈပ္ေပ်ာ့ ညံ့ျခင္းမ႐ွိႏုိင္ပါ။ " ငါ မေသရတာပင္ အျမတ္ မဟုတ္ပါေလာ ... " ဟု ေတးေတာ ေျဖဆည္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။
၀န္ႀကီး ရာထူး မ႐ွိ၍လည္းေကာင္း၊ ျမ၀တီၿမိဳ႕စား မဟုတ္၍ လည္းေကာင္း တုန္လႈပ္ျခင္း၊ တမ္းတျခင္း အလွ်င္း မ႐ွိ။ စိတ္ဓာတ္၏ ခုိင္မာျခင္းတစ္ခု အရင္းျပဳ၍ တည္ၾကည္ၿငိမ္သက္စြာ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့သည္မွာ ပညာ႐ွိ တုိ႔၏ လကၡဏာပင္ျဖစ္ပါသည္။

ျမ၀တီၿမိဳ႕ တဲနန္းေတာ္စခန္းမွတစ္ဆင့္ ခ်ီတက္ခဲ့ေသာ ေ႐ႊဘုိမင္းတရားႀကီး၏ ေရတပ္ေတာ္ႀကီးသည္ ကာမ ၿမိဳ႕ စီရင္စု၊ ပလုိ႔႐ြာေအာက္ မင္းျပင္႐ြာစခန္းမွ ျပည္ၿမိဳ႕ စီရင္စု ဘြတ္လည္ၿမိဳ႕ ျမစ္နား႐ြာ တဲနန္းေတာ္၊ သရက္ၿမိဳ႕ တဲနန္းေတာ္၊ ေျမထဲၿမိဳ႕စီရင္စု ေညာင္ပင္သာစခန္းမွ ၿမိဳ႕အေနာက္ဘက္ ျမင္ပါ လင္းေခ်ာင္း တဲနန္းေတာ္၊ ၄င္းမွ ေျမထဲၿမိဳ႕စီရင္စု သာစည္႐ြာစခန္းကုိ ေက်ာ္ၿပီးလွ်င္ ထုိစီရင္စု သာ၀တၳိ အလယ္႐ြာ တဲနန္းေတာ္သုိ႔ လည္းေကာင္း၊ ထုိမွ မလြန္ၿမိဳ႕ စီရင္စု ႐ြာလင္း႐ြာ၏ ေအာက္လက္ပံငူ႐ြာ စခန္း ကုိ ေက်ာ္ၿပီးလွ်င္ ၄င္းနယ္ ေပေတာ႐ြာ တဲနန္းေတာ္တြင္နားသည္။
ထုိကမွ ေပေတာ အထက္႐ြာစခန္း႐ွိ တဲနန္းေတာ္၊ ထုိေနာက္ မင္ကြန္းၿမိဳ႕စီရင္စု အေနာက္ဘက္ ကမန္း စခန္း၊ ထုိမွတစ္ဆင့္ မေကြးၿမိဳ႕ အေနာက္ဘက္ ႐ြာသာ႐ြာ တဲနန္းေတာ္အေရာက္ ရက္ေပါင္း (၁၅) ရက္ ႏွင့္ (၁၅)စခန္းအေရာက္ ဆန္တက္ ထြက္ခ်ီေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဤကဲ့သုိ႔ ခ်ီေတာ္မူခဲ့ရာ ရပ္နားေတာ္မူေသာ တဲစခန္း အသီးသီးတုိ႔၌ စီရင္စုၿမိဳ႕နယ္ အရပ္ရပ္မွ သက္ဆုိင္ ရာ ျဖစ္ေသာ ၿမိဳ႕၀န္၊ အေ၀း၀န္၊ စစ္ကဲ၊ တုိက္အုပ္၊ တုိက္ေခါင္း၊ ပဲ့နင္း၊ အရာ႐ွိ အရာခံ အေပါင္းတုိ႔က ဖူး ေျမာ္ ဆက္သၾကေသာ ႐ွိခုိးလက္ေဆာင္ေတာ္၊ ထည္မ်ိဳးအုပ္မ်ိဳး အမြန္အျမတ္ ပဏၰာေတာ္မ်ားကုိ ဆက္သခံ ေတာ္မူရာတြင္ တစ္သက္မွတစ္ခါ ဆုိသလုိ ႂကြေရာက္လာေသာ ေရေျမသနင္း ျပည့္႐ွင္မင္း အား တုိင္းေန ျပည္သူ ႐ွင္လူအမ်ားကလည္း ခရီးဦးႀကိဳဆုိခြင့္ရၾကပါသည္။

ယခု ခရီးစဥ္ စခန္း(၁၅)ခုေျမာက္ျဖစ္ေသာ ႐ြာသာ႐ြာ (ယခုအေခၚ "ရသရာ") စခန္း တဲနန္းေတာ္႐ွိရာ ႐ြာ သာ႐ြာႀကီးသည္ ႀကီးက်ယ္ စည္ကားေသာ ႐ြာႀကီးတစ္႐ြာျဖစ္ခဲ့သည္။ ႐ြာဆုိေသာ္လည္း ၿမိဳ႕ကေလး တစ္မွ် ႐ွိသည္။ ယေန႔ေခတ္အထိ အဆုိပါ ႐ြာသာ႐ြာႀကီးသည္ တုိက္ႀကီးအိမ္ႀကီး မ်ားစြာႏွင့္ စည္ကားလ်က္ ပင္ ႐ွိ ပါေသးသည္။
၄င္း႐ြာသာ႐ြာအထက္တြင္ မင္းဘူးၿမိဳ႕႐ွိပါသည္။ မင္းဘူးႏွင့္ မေကြးၿမိဳ႕တုိ႔မွာ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီး၏ အေ႐ွ႕ဘက္ ကမ္းႏွင့္ အေနာက္ဘက္ကမ္း တစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီတြင္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ တည္႐ွိေသာ ၿမိဳ႕ႀကီး ႏွစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ပါသည္။

ဧရာ၀တီျမစ္ အေ႐ွ႕ဘက္ကမ္းတြင္ တည္႐ွိေသာ မေကြးၿမိဳ႕ႀကီး၏ အထြတ္အျမတ္ က်က္သေရေဆာင္ ေစတီေတာ္ႀကီး မွာ ဧရာ၀တီျမစ္ ကမ္းပါးထိပ္ အျမင့္တြင္ တည္႐ွိေသာ "ျမသလြန္ ေစတီေတာ္ႀကီး" ျဖစ္ပါ သည္။
မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ဧရာ၀တီျမစ္ အေနာက္ဘက္ကမ္း႐ွိ မင္းဘူးၿမိဳ႕၏ က်က္သေရေဆာင္ ေစတီႀကီး တစ္ဆူ မွာလည္း ျမစ္ကမ္းပါးအနီး ေတာင္ကုန္းျမင့္ႀကီးေပၚ၌ တည္႐ွိေသာ "စကၠိန္းတဲ ေစတီေတာ္ႀကီး" ျဖစ္ ပါသည္။

ယင္း ေစတီေတာ္ႀကီး ႏွစ္ဆူလံုးသည္ ရာဇ၀င္ သမုိင္းအရလည္း အလြန္ထင္႐ွား ႀကီးက်ယ္ ဆက္ႏြယ္ ခဲ့ ေသာ ေစတီႀကီးႏွစ္ဆူ ျဖစ္ပါေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ႂကြေတာ္မူလာစဥ္ တစ္ညဥ့္မွ် က်ိန္းစက္ေတာ္မူခဲ့ဖူးသည့္ ေနရာျမတ္ကုိ စကၠိန္းတဲ ေစတီဟူ၍ တည္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ျမတ္စြာဘုရား က်ိန္းစက္ေတာ္မူဖူးသည့္ ျမသားသလြန္ေတာ္ကုိ ဌာပနာ ၍ တည္ထားေသာ ေစတီေတာ္ႀကီးမွာ မေကြးၿမိဳ႕မွ ျမသလြန္ေစတီေတာ္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ဆက္ တည္းပင္ မလြန္ၿမိဳ႕မွာလည္း "ျမသပိတ္ေစတီေတာ္" ဟူ၍ ႐ွိပါေသးသည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ ျမသပိတ္ေတာ္ ကုိ ဌာပနာ၍ တည္ထားေသာ ေစတီေတာ္ ျဖစ္ပါသည္။

သုိ႔ေၾကာင့္ "မေကြး ... ျမသလြန္။ မလြန္ ... ျမသပိတ္ " ဟူ၍ ေစတီေတာ္ႀကီးႏွစ္ဆူကုိ မွတ္တမ္း ျပဳထားခဲ့ၾက ဖူးပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရား ႂကြေတာ္မူလာစဥ္ ေျခေတာ္ရာႏွစ္ဆူ ခ်ေတာ္မူခဲ့ေသာ ေနရာမွာ "ေ႐ႊစက္ေတာ္ဘုရား" ဟူ၍ ထင္႐ွား ေက်ာ္ၾကားခဲ့ပါသည္။
ေ႐ႊစက္ေတာ္ဘုရား တည္႐ွိရာ ေတာင္ေတာ္သည္ မန္းေခ်ာင္းက ဦးသံုးႀကိမ္ခုိက္ၿပီး စီးဆင္းရသည္ဟု အဆုိ ႐ွိသည့္အတုိင္း မန္းစက္ေတာ္ရာေတာင္အား မန္းေခ်ာင္းသည္ ၃ ႀကိမ္ ေကြ႕၀ုိက္ဦးခုိက္ စီးဆင္းေန သည္ ကုိ ယေန႔အထိ ေတြ႕ျမင္သိ႐ွိနုိင္ၾက၏။

ေျခေတာ္ရာ ႏွစ္ဆူအနက္ တစ္ဆူမွာ ေတာင္ေျခ႐ွိ မန္းေခ်ာင္းႏႈတ္ခမ္းေပၚတြင္႐ွိ၍ ေအာက္ေျခေတာ္ရာ ဟူ၍ ေခၚၾကသည္။ မုိးတြင္းအခါ၌ ေ႐ႊအတိၿပီးေသာ ေအာက္ေျခေတာ္ရာသည္ မန္းေခ်ာင္း ေရေအာက္သုိ႔ အၿမဲ ေရာက္႐ွိေနတတ္ပါသည္။ အထက္ေျခေတာ္ရာ ေစတီမွာမူ ေတာင္ထိပ္ အစြန္အဖ်ား ၌ တည္႐ွိပါသည္။ တပုိ႔တဲြ၊ တေပါင္းက တန္ခူးလအထိ ေ႐ွးေခတ္ အစဥ္အလာအတုိင္း ႀကီးက်ယ္ စည္ကား ေသာ ဘုရားပဲြေတာ္အခ်ိန္ကာလသည္ (၃)လတိတိ႐ွည္လ်ား၍ ဘုရားဖူးမ်ား ေထာင္ေသာင္း ခ်ီ လ်က္ အဆက္မ ျပတ္ မ်ားျပားလွပါသည္။

ေ႐ႊစက္ေတာ္ဘုရားသုိ႔ သြားလုိသူမ်ားသည္ မေကြးၿမိဳ႕ တစ္ဘက္ကမ္း႐ွိ မင္းဘူးၿမိဳ႕နယ္မွေန၍ သြားၾကရ ပါသည္။ ယေန႔ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမ်ား႐ွိၿပီျဖစ္၍ အသြားအလာ လြယ္ကူေသာ္လည္း ေ႐ွးေခတ္ေဟာင္း ကမူ ေျခလ်င္၊ ျမင္းလ်င္မ်ားႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ ႏြားလွည္းမ်ားႏွင့္ ညဥ့္အိပ္ညဥ့္ေန ခရီး႐ွည္သြားရ၍ စားအုိး စားခြက္၊ ရိကၡာပစၥည္းအလံုအေလာက္ႏွင့္ လာၾကရပါသည္။
ထုိရာဇ၀င္ သမုိင္း ႏွင့္ အလြန္ထင္႐ွား ေက်ာ္ၾကားေသာ ေ႐ႊစက္ေတာ္ဘုရား ေျခေတာ္ရာမ်ား တည္႐ွိရာ အရပ္သည္ မင္းဘူးၿမိဳ႕ အေနာက္ဘက္ ေတာႀကီးမ်က္မည္း၊ ေတာင္တန္းႀကီးမ်ား အသြယ္သြယ္ကုိ ခဲယဥ္း စြာ ျဖတ္ေက်ာ္သြားရသည္။ ေဆာနယ္၊ ေယာနယ္ တုိ႔ႏွင့္လည္း ဆက္သြယ္သည္။ ခ်င္းလူမ်ိဳး တုိ႔ကလည္း ေ႐ႊစက္ေတာ္၏ ေတာအထပ္ထပ္၊ လွ်ိဳမေျမွာင္ေျမွာင္၊ ေတာင္အသြယ္သြယ္မွာ အႏွံ႔အျပား ေနထုိင္ၾကသူ မ်ား ျဖစ္၍ ပဲြေတာ္အခါ ႐ြာလံုးကၽြတ္ ဘုရားဖူး လာေရာက္ေလ့႐ွိၾကပါသည္။

ဆုိခဲ့ၿပီးေသာအတုိင္း မင္းဘူးၿမိဳ႕ ေအာက္ဘက္႐ွိ "႐ြာသာ႐ြာ" ဘက္ကေန၍ ျမင္း ႏွင့္ သြားမည္ဆုိလွ်င္ ေ႐ႊ စက္ေတာ္ေတာင္ ကုိ ခရီးတုိတုိ ႏွင့္ပင္ ပုိ၍ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေရာက္ႏုိင္ပါသည္။
*
ဆက္ရန္
.

3 comments:

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

မင္းဘူး၊ေရႊစက္ေတာ္ တစ္ခါမွ မေရာက္ဖူးေသးဘူး ... ေရာက္ဖူးခ်င္လိုက္တာ..မမရယ္ ...
မွ်ေဝေပးလို႕ ေက်းဇူးပါမမ ...ေစာင့္ေမွ်ာ္လွ်က္..

ကုိကုိေမာင္(ပန္းရနံ႔) said...

အျပန္လမ္းခရီးကုိ ဖတ္ေနပါတယ္ အမေရႊစင္။ ထုံးစံအတုိင္း အဆန္လမ္းဆုိေတာ့ ပုိၾကာမယ္။ ႏွစ္ေလာက္မ်ား ၾကာမလားမသိဘူး။
ေပ်ာ္စရာႀကီးေနမွာ။ ဆုိင္းသံဗုံသံ ညာသံေတြနဲ႔ ရွိမယ္။
ေတာ္ေတာ္ စိတ္ကူးေကာင္းတဲ့ ေရႊဘုိမင္းဘုရားဘဲ။

ခင္မင္လွ်က္

mstint said...

ေရႊဘိုမင္းတရားႀကီးလက္ထက္ကတည္းက ဘိြဳင္လာကို သေဘာၤာေတြမွာစသံုးေနတာမို႔ နည္းပညာပိုင္းက မနိမ့္ခဲ့ဘူးေပါ့ ညီမေရ။ ကေနာင္မင္းသား လက္ထက္လည္း ေရျမဳပ္ဗံုးေတာင္ တီထြင္ႏိုင္ခဲ့တာပဲေလ။ ပညာတတ္ေတြႏွေျမာစရာေနာ္။
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္