ကုန္းေဘာင္ဆက္ စတင္ျခင္း
အင္း ဟသၤာဆင္းဟူေသာ အဆုိမွာ အင္း၀ျပည္ႀကီး ပ်က္စီး၍ ဟံသာ၀တီ မြန္မင္းတုိ႔ စုိးမုိးျခင္းကုိ ျပ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
(ဟသၤာမုဆုိး ေလးႏွင့္ခြင္း)ဆုိသည္ကေတာ့ အင္း၀ကုိ လာေရာက္အုပ္စုိးသူ ဟံသာ၀တီ ဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳ ကာ တြန္းလွန္တုိက္ခုိက္ၿဖိဳဖ်က္လ်က္ ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ကုိ စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့သည္ကုိ ရည္ညႊန္း ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အင္း၀ မပ်က္မီ ... ဟံသာ၀တီေရာက္မင္း နန္းမက်မီကပင္ မုဆုိးဘုိ႐ြာတြင္ ဦးေအာင္ေဇယ်သည္ ႐ြာ၏ အႀကီးအကဲ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးျဖစ္ေနပါၿပီ။
ဦးေအာင္ေဇယ်သည္ ပုဂံမင္းမ်ိဳး မုိးညႇင္းမင္းတရားအဆက္မုိဆုိးဘုိ႐ြာသားျဖစ္ၿပီး သူ၏ ေဆြမ်ိဳးစုတြင္ အႀကီးအကဲ ၾသဇာအာဏာ ႐ွိသည္။
သတင္းထင္ေပၚခဲ့၍ အင္း၀ ပ်က္ၿပီးေသာအခါ (၁၁၁၄)ခုႏွစ္တြင္ မုဆုိးဘုိ႐ြာကုိ ထန္းလံုးတပ္ ပတ္လည္၀ုိင္း ၍ အခုိင္အလံုေနသည္။ ဟံသာ၀တီမင္းႏွင့္ ေကြ႕ရုဏၰအိမ္တုိ႔က သစၥာေပးပါးလာသည္ကုိ မခံဘဲ သူ၏ေဆြမ်ိဳး အသုိက္အ၀န္းႀကီးထဲတြင္ မင္းအျဖစ္ကုိ ခံယူလ်က္ ၁၁၁၅ ခုႏွစ္။ ပထမ၀ါဆုိလျပည့္ ေက်ာ္ ၆ ရက္ေန႔၌ မုဆုိးဘုိကုိ ၿမိဳ႕တည္၍ "ရတနာသိခၤ ကုန္းေဘာင္ျပည္ႀကီး" ဟု သမုတ္လ်က္ ထီးနန္း စုိက္ လုိက္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ (ဥၾသေအာ္ျမည္ ကုန္းေဘာင္တည္)ဟူေသာ သကၠရာဇ္ အမွတ္အသား ႏွင့္တကြ ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ကုိ စတင္ခဲ့ေလသည္။
အေလာင္းမင္းတရားႀကီး ဦးေအာင္ေဇယ်သည္ ေ႐ႊဘုိၿမိဳ႕တြင္ စံေန၍ ထီးနန္းသက္ ၈ ႏွစ္၊ သက္ေတာ္ ၄၅ ႏွစ္ တြင္ အနိစၥေရာက္ေတာ္မူသည္။
သားေတာ္ သမီးေတာ္တုိ႔မွာ မဟာမဂၤလာ ရတနာဓိပတိ သီရိရာဇာစႏၵာေဒ၀ီေခၚ မိဖုရားေခါင္ႀကီးတြင္ဖြား ျမင္ေတာ္မူေသာ သားေတာ္သီရိသုဓမၼရာဇာ အိမ္ေ႐ွ႕စံ၊ ခမည္းေတာ္ ႐ုိက္ရာခံ မင္းျဖစ္သူ ေနာင္ေတာ္ ႀကီး ၁။ ညီေတာ္ သီရိဓမၼရာဇာ ေျမဒူးၿမိဳ႕၊ စလင္းၿမိဳ႕ကုိ စား၍ ေနာင္ေတာ္ အ႐ုိက္အရာခံ မင္း အျဖစ္ ေရာက္ေတာ္ မူေသာ ဆင္ျဖဴ႐ွင္ခံ ေျမဒူးမင္း ၂။ ညီေတာ္ ငယ္ကလြန္ ၃။ ႏွမေတာ္ သီရိမဟာ မဂၤလာေဒ၀ီ ကႏၷီၿမိဳ႕စား ၄။ ေမာင္ေတာ္ သုဓမၼရာဇာ အျမင့္ၿမိဳ႕ တလုပ္ၿမိဳ႕ကုိ စားသူ အျမင့္မင္းသား ၅။ ႏွမေတာ္ သီရိမဟာ ရတနာ ေဒ၀ီ မင္းခင္းၿမိဳ႕စား ၆။ ေမာင္ေတာ္ သတုိးမင္းလွေ႐ႊေတာင္ေခၚ သတုိးမင္းေစာ အမည္ျဖင့္ ဗဒံုၿမိဳ႕ ျမ၀တီၿမိဳ႕ စားၿပီးလဆင္ ေနာင္ေတာ္၏ အ႐ုိက္အရာ မင္းျဖစ္ေတာ္မူေသာ ဗဒံုမင္းသား (အမရပူရၿမိဳ႕တည္ မင္းတရား) ၇။ ႏွမေတာ္ သီရိမလႅာရတနာေဒ၀ီ-အုန္းေတာ ေအာင္သာ႐ြာႏွင့္ စကုၿမိဳ႕စား ၈။ ေမာင္ေတာ္ သတုိးမင္းလွ မင္းရဲေက်ာ္စြာ ပခန္းၿမိဳ႕၊ ကေလးၿမိဳ႕စား ပခန္းမင္းသား ၉။ ညီေတာ္ သတုိးမင္းလွ မင္းရဲေက်ာ္ထင္ ပင္းတလဲၿမိဳ႕၊ ျမင္းစုိင္းၿမိဳ႕တုိ႔ကုိ စားသူ ပင္းတလဲ မင္းသား ၁၀။ စုစုေပါင္း သားေတာ္ သမီး ေတာ္ (၁၀)ပါး ျဖစ္ပါသည္။
အေလာင္းမင္းတရားႀကီး နတ္႐ြာစံလွ်င္ သားေတာ္ အႀကီးဆံုး ေနာင္ေတာ္ႀကီး (၁၁၂၂ ႏွစ္) နန္းတက္ သည္။ စစ္ကုိင္းၿမိဳ႕ကုိ ျပန္လည္ ထူေထာင္ေသာေၾကာင့္ "စစ္ကုိင္းမင္း"ဟု ေခၚ၍ နႏၵာကန္တြင္း၌ ေစတိတည္သည္ေၾကာင့္ ကန္တြင္းစည္းခံု ဒါယကာ ဟုလည္း ေခၚသည္။ စစ္ကုိင္းႏွင့္ ေ႐ႊဘုိၿမိဳ႕မ်ားတြင္ တစ္လွည့္စီ စံေတာ္မူသည္။ နန္းစံသက္ ၃ ႏွစ္၊ သက္ေတာ္ ၂၉ ႏွစ္တြင္ အနိစၥေရာက္ရသည္။
ေနာင္ေတာ္ႀကီးမင္း နတ္႐ြာစံေသာအခါ ညီေတာ္ အိမ္ေ႐ွ႕စံေျမဒူးမင္း နန္းတက္ပါသည္။ ၁၁၂၅ ခုႏွစ္ နတ္ ေတာ္လျပည့္ေက်ာ္ ၁၀ ရက္ေန႔တြင္ ေျမဒူးမင္း နန္းတက္ေသာအခါ သားေတာ္ စဥ့္ကူးမင္းအား အိမ္ေ႐ွ႕ ႏွင္းအပ္ပါသည္။
ခမည္းေတာ္ အေလာင္းမင္းတရားႀကီး ဦးေအာင္ေဇယ်က သားေတာ္မ်ားအား အႀကီးဆံုး ေနာင္ေတာ္ႀကီး မွ အစျပဳၿပီး ညီေတာ္ အစဥ္အတုိင္း မင္းျပဳရမည္ဟု မွာၾကားခဲ့ေသာ္လည္း ေျမဒူးမင္းသည္ ခမည္းေတာ္ အမိန္႔ ကုိမနာခံဘဲ မိမိ သားေတာ္ကုိသာ နန္းရံ အိမ္ေ႐ွ႕ႏွင္းခဲ့ေလသည္။
ေနာင္ေတာ္ႀကီးတြင္ သားေတာ္ "ေဖာင္းကားစား ေမာင္ေမာင္" ႐ွိသည္။ ေနာင္ေတာ္ႀကီးသည္ ခမည္းေတာ္ အမိန္႔ကုိ နာခံေသာအားျဖင့္မိမိ သားေတာ္ကုိ နန္းရံမထားဘဲ ညီေတာ္ ေျမဒူးမင္းကုိသာ နန္းရံ ထားခဲ့သည္။ ယခု ေျမဒူးမင္းကမူ သူ၏သားေတာ္ စဥ့္ကူးမင္းကုိ နန္းရံထားေလေသာေၾကာင့္ ေဖာင္းကားစား ေမာင္ေမာင္က မေက်မနပ္ ျဖစ္၍ အေရးအခင္းေပၚလာခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ေျမဒူးမင္း သည္ ထီးနန္းရသည့္ႏွစ္မွာပင္ ပ်က္စိးတိမ္ျမဳပ္ေနေသာ အင္း၀ၿမိဳ႕ကုိ အသစ္တစ္ဖန္ ျပန္လည္ ထူေထာင္ကာ "ရတနာပူရ" ဟု သမုတ္သည္။ တတိယ အင္း၀ၿမိဳ႕ကုိ တည္ေထာင္ေသာ မင္းျဖစ္၍ "ရတနာ ပူရ အင္း၀ တတိယၿမိဳ႕တည္မင္း" ဟု ရာဇ၀င္ ထုိးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဆင္ျဖဴ႐ွင္ဘဲြ႕ကုိလည္း ခံေတာ္ မူရပါ သည္။ ဆင္ျဖဴ႐ွင္ေျမဒူးမင္းသည္ နန္းစံႏွစ္ ၁၃ ႏွစ္၊ သက္ေတာ္ ၄၀ တြင္ အနိစၥ ေရာက္ပါသည္။
၁၁၃၈ ခုႏွစ္တြင္ ေျမဒူးမင္း၏ သားေတာ္ အိမ္ေ႐ွ႕စံ စဥ့္ကူးမင္း နန္းတက္ပါသည္။ တကယ္တမ္း နန္းဆက္ ခံရမည့္ ဘေဒြးေတာ္ အျမင့္မင္းကုိ အဆံုးစီရင္ပစ္လုိက္သည္။ ဘေဒြးေတာ္အျမင့္မင္းကုိ အဆံုးစီရင္ပစ္ လုိက္သည္။ ဘေဒြးေတာ္အငယ္ ဗဒံုမင္းအား စစ္ကုိင္း ပုိ႔၍ အနိမ့္အက် ထားသည္။ ေနာင္ေတာ္ႀကီးမင္း ၏ သားေဖာင္းကားစား ေမာင္ေမာင္ ကုိလည္း ေဖာင္းကား႐ြာသုိ႔ အနိမ့္ အက်ပုိ႔ထားေလသည္။
အသက္ငယ္႐ြယ္သူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ မကၽြမ္းက်င္သည့္ျပင္ အေပ်ာ္အပါး အေမ့အေလ်ာ့ ေနမႈ မ်ားသည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ ၁၁၄၃ ခုႏွစ္တြင္ စဥ့္ကူးမင္းသည္ မင္းမိဖုရားစံုစြာႏွင့္ အညာသီဟေတာသုိ႔ ဘုရားဖူး ထြက္ေတာ္မူခုိက္ ေဖာင္းကားစား ေမာင္ေမာင္သည္ နန္းေတာ္ကုိ ၀င္ၿပီး ညဥ့္တြင္းခ်င္း မွဴးမတ္ တုိ႔အား ဓားကြပ္၍ သစၥာေရတုိက္ၿပီး အုပ္စုိးေလသည္။
ထုိသတင္းကုိ ၾကားသိရသူ စစ္ကုိင္းေန ဗဒံုမင္းသည္ ညီေတာ္ သားေတာ္တုိ႔ႏွင့္ တုိင္ပင္ၿပီး လူသူ လက္နက္စု႐ံုးေစၿပီးလွ်င္ နန္းေတာ္သုိ႔၀င္၍ တုိက္ခုိက္ေလသည္။ သည္တြင္ ေဖာင္းကားစားကုိ ဖမ္းမိၿပီး ထံုးစံႏွင့္ အညီ စီရင္ေဖ်ာက္ဖ်က္လုိက္ေတာ့သည္။
အညာသီဟေတာတြင္ ေသာင္တင္ေနေသာ စဥ့္ကူးမင္းသည္ ေဖာင္းကားစား ေမာင္ေမာင္ အင္း၀နန္းကုိ စီး မိေၾကာင္း ၾကားသိေတာ္မူရာ တပ္ေတာ္မ်ား ေစလႊတ္ လုပ္ႀကံေစေသာ္လည္း အေရး႐ံႈးနိမ့္ၾကသည္။ ဗုိလ္မွဴး တပ္မွဴးတုိ႔လည္း စဥ့္ကူးမင္းကုိ ေရွာင္ခြာသြားၾကေလသည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ ၾကြင္းသမွ် အေႁခြအရံတုိ႔ ႏွင့္ ဧရာ၀တီျမစ္ကုိ စုန္ဆင္း ျပန္လာခဲ့ေသာအခါ အင္း၀ အေရာက္၌ ဗဒံုမင္းက ဖမ္း၍ ထံုးစံႏွင့္အညီ စီရင္ ကြပ္မ်က္လုိက္သည္။ စဥ့္ကူးမင္း နန္းသက္ ၆ ႏွစ္၊ သက္ေတာ္ ၂၆ ႏွစ္ အနိစၥေရာက္ရသည္။ ေဖာင္းကား စား ေမာင္ေမာင္၏ နန္းစံသက္မွာ ခုႏွစ္ရက္မွ်သာ ႐ွိသည္။ ၁၁၄၄ ခုႏွစ္တြင္ အေလာင္း မင္းတရားႀကီး၏ စတုတၳသားေတာ္ျဖစ္ေသာ ဗဒံုမင္းေခၚ (ဘုိးေတာ္ဘုရား)အင္း၀၌ နန္း တက္သည္။ ၁၁၄၄ ခုႏွစ္မွာပင္ အင္း၀ ထီးနန္းမွတစ္ဆင့္ အမရပူရၿမိဳ႕သစ္ကုိ စတင္တည္ေထာင္သည္။ ၁၁၄၅ ႏွစ္တြင္ အမရပူရၿမိဳ႕သစ္သုိ႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕စံေနသည္။
ဘုိးေတာ္ဘုရား (ဗဒံုမင္း)သည္ သားေတာ္ႀကီး ေ႐ႊေတာင္မင္းသားကုိ အိမ္ေ႐ွ႕ႏွင္းေတာ္မူသည္။
၁၁၇၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ အိမ္ေ႐ွ႕မင္းႀကီး အနိစၥေရာက္ေသာေၾကာင့္ အိမ္ေ႐ွ႕မင္းႀကီး သားေတာ္ျဖစ္သူ ေျမး ေတာ္စစ္ကုိင္းမင္းအား ဘုိးေတာ္ဘုရားက အိမ္ေ႐ွ႕အရာ ႏွင္းအပ္ေတာ္မူပါသည္။
၁၁၈၁ ခုႏွစ္တြင္ ဘုိးေတာ္မင္းတရားႀကီး နတ္႐ြာစံသည္။ နန္းစံႏွစ္ ၃၇ ႏွစ္ ၄လ၊ သက္ေတာ္ ၇၅ တြင္ အနိစၥ ေရာက္ပါသည္။ ဘုိးေတာ္နတ္႐ြာစံေသာ ၁၁၈၁ ႏွစ္မွာပင္ ေျမးေတာ္ အိမ္ေ႐ွ႕ စစ္ကုိင္းမင္း နန္းတက္ ပါသည္။
နန္းတက္ၿပီးေနာက္ ၁၁၈၃ ႏွစ္တြင္ အင္း၀ၿမိဳ႕ကုိ ျပန္လည္တည္၍ စံေနေတာ္မူျခင္းေၾကာင့္ (ရတနာပူရ အင္း၀စတုတၳၿမိဳ႕တည္နန္းတည္၊ ဖန္နန္း႐ွင္) မင္းတရားဟူေသာ ဘဲြ႕မည္မ်ားႏွင့္ ရာဇ၀င္ ထင္႐ွားခဲ့ ပါသည္။
အင္း၀ေခတ္ ၄ ႀကိမ္ေျမာက္ ဖံြ႕ၿဖိဳးစည္ပင္လာသည္ႏွင့္အမွ် ဘႀကီးေတာ္ လက္ထက္ အရႈပ္အေထြးေထြး ျဖစ္ေနေသာ နန္းမေတာ္မယ္ႏု၊ စလင္းမင္းသားႀကီး ဦးအုိ၊ သာယာ၀တီမင္း၊ စၾကာမင္းကေလးေခၚ ေညာင္ရမ္း မင္းသားေလးႏွင့္ ပထမံ ဆရာ ဦးေအာင္တုိ႔ တစ္စခန္းထၾကရဦးမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ပုဂံပ်က္ၿပီးေနာက္ ဆက္တုိက္ ထီးနန္းၿမိဳ႕ျပ တည္ေထာင္ခဲ့ေသာပင္းယၿမိဳ႕သည္ မင္း ေျခာက္ဆက္တြင္ ပ်က္စီး တိမ္ေကာသြားခဲ့ေသာ္လည္း အင္း၀ျပည္ႀကီးကား ျမန္မာရာဇ၀င္ တစ္ေလွ်ာက္၌ ေပ်ာက္ပ်က္တိမ္ ေကာျခင္း မ႐ွိခဲ့ဘဲ တက္လုိက္ က်လုိက္ႏွင့္ပင္ ေခတ္ေလးႀကိမ္တုိင္တုိင္ ႀကီးက်ယ္စည္ကားလာခဲ့ပါသည္။
ျမန္မာရာဇ၀င္၏ ေနာက္ဆံုးအဆက္ျဖစ္ေသာ ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္၌ပင္ ဤအင္း၀ၿမိဳ႕ႀကီးသည္ ဆင္ျဖဴ႐ွင္ ေျမဒူးမင္း လက္ထက္ တစ္ႀကိမ္၊ သားေတာ္ စဥ့္ကူးမင္း လက္ထက္ တစ္ႀကိမ္၊ ဘုိးေတာ္ ဗဒံုမင္း လက္ထက္ တစ္ႀကိမ္ႏွင့္ ဘႀကီးေတာ္ေခၚ ဖန္နန္း႐ွင္မင္းလက္ထက္ တစ္ႀကိမ္၊ မင္းေနျပည္ေတာ္ ႀကီး သံုး ေလးႀကိမ္ ဆက္လက္တည္႐ွိခဲ့ရာမွ ဘႀကီးေတာ္ ဖန္နန္း႐ွင္မင္း လက္ထက္တြင္မူကား ေနာက္ဆံုးပိတ္ အိတ္ႏွင့္လြယ္ဆုိေသာ စကားပံုကဲ့သုိ႔ အစည္ကားဖံြ႕ၿဖိဳးဆံုး၏ အထြတ္အထိပ္သုိ႔ ေရာက္ခဲ့ ရပါသည္။
ေနာက္ဆံုးပိတ္ လက္က်န္ အမွတ္အသားမ်ားအျဖစ္ အင္း၀ နန္းေတာ္ရာ၊ ေမွ်ာ္စင္ေဟာင္း၊ နန္းမေတာ္ မယ္ႏု အုတ္ေက်ာင္းႀကီးႏွင့္ စလင္းမင္းသားႀကီး ဦးအုိတုိ႔၏ အဓိကရ အုတ္တံတားႀကီးမ်ားသည္ ယေန႔ ထက္တုိင္ ထင္႐ွားေနပါေသးသည္။
အင္း၀ၿမိဳ႕ေခတ္မွာ ရာဇ၀င္တစ္ေလွ်ာက္ အ႐ွည္ဆံုး ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ဆုိခ်င္ပါသည္။ ျဖစ္ဖ်ားခံရာ ပုဂံေခတ္ ႏွင့္ တစ္ဆက္တည္း ပင္းယမွ အင္း၀သုိ႔ စီးဆင္းခဲ့ေသာ ယဥ္ေက်းမႈ ေရစီးေခ်ာင္းႀကီးသည္ အင္း၀ ၌ အၾကန္႔ၾကာဆံုး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပုဂံေခတ္မွ ယဥ္ေက်းမႈ အေျခခံ အေမြအႏွစ္မ်ားကေနၿပီး ဥေဒါင္းၿမီး ကသည့္ႏွယ္ အသါယ္သြယ္ အခန္းခန္း ပြင့္လန္းစည္ပင္၍ လာခဲ့ရျခင္းလည္း မည္ပါသည္။
လူစြမ္းေကာင္းမ်ား ေမြးထုတ္ခဲ့ရာ၊ ပညာ႐ွိ သုခမိန္မ်ား ေပၚထြန္းခဲ့ရာ၊ ဘာသာတရား ကုိင္း႐ိႈင္းရာ၊ သာသနာ ေရာင္ ထြန္းေျပာင္ ထိန္လင္းရာ၊ ျမန္မာစာေပႏွင့္ ကဗ်ာ၊ ဂီတပန္တ်ာတုိ႔ ကြန္႔ျမဴးရာ၊ သုခုမပညာ အရပ္ရပ္တုိ႔၏ အေဆာက္အအံု ပႏၷက္ခ်ရာ ဌာနႀကီး အျဖစ္ႏွင့္ ႏွစ္ေပါင္းအဓြန္႔႐ွည္စြာ တည္တံ့လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ယေန႔ ျမင္ရခ်က္ကား ေျပာမယံု ႀကံဳဖူးမွသိ ဆုိေသာ စကားပမာ ႐ြာငယ္ဇနပုဒ္ အျဖစ္ႏွင့္ ေတာခ်ံဳပိတ္ ေပါင္းမ်ား ဖံုးလႊမ္းထားရာ ၿမိဳ႕ပ်က္ႀကီး၏ လက္ရာေျခရာ ေကာက္႐ံုမွ်ကေလးပင္ ေရးေရးထင္ရစ္႐ွာ ပါ ေတာ့သည္။
စာေရးသူအေနႏွင့္ ဤ ကၽြန္းဦးတည့္ သန္လ်က္ခံု ေဆာင္းပါး၏ ဦးတည္ခ်က္မွာ ပင္းယမွ အင္း၀အထိ သိ မွတ္ဖြယ္ အတိတ္ရာဇ၀င္ႏွင့္ ယေန႔ ကုိယ္ေတြ႕မ်က္ျမင္ ျဖစ္ရပ္တုိ႔ကုိ တင္ျပ ေရးသား ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ပင္းယႏွင့္ အင္း၀ၿမိဳ႕ေဟာင္းမ်ား ေရးသားခဲ့ရာတြင္ ပင္းယ ၿမိဳ႕၏ ျဖစ္ေပၚလာပံု၊ အုပ္စုိးသည့္ မင္းဆက္ မ်ားအေၾကာင္း ေရးျပရာ၌ မင္းက ေျခာက္ဆက္တြင္ ျပတ္၍ ပင္းယပါ ပ်က္ေလေသာေၾကာင့္ တုိတုိႏွင့္ ကိစၥၿပီးခဲ့ေသာ္လည္း အင္း၀ျပည္ႀကီးမွာ ရာဇ၀င္လာက အဓြန္႔႐ွည္ၾကာခဲ့၍ မင္းဆက္မ်ား အတုိခ်ံဳး၍ ေရးရ သည္ပင္ အေတာ္ကေလး ႐ွည္လာခဲ့ရပါသည္။
*
မင္းသားႀကီး ဦးအုိ၏ အုတ္တံတား
စာေရးသူတုိ႔သည္ တံတားဦးၿမိဳ႕မွေန၍ အင္း၀သုိ႔ ကားျဖင့္ ဆက္ေမာင္းလာခဲ့ၾကပါသည္။ ကားေမာင္းလာ ေသာ လမ္းမွာ ကတၱရာခင္းလမ္းမဟုတ္ပါ။ ေျမနီ ျမင္းလွည္းလမ္း သက္သက္လည္းမဟုတ္ပါ။ ခန္႔မွန္းေျခ ေပ ၅၀ ေက်ာ္က်ယ္၀န္းေသာ အုတ္ခင္းထားသည့္ လမ္းက်ယ္ျဖစ္ပါသည္။ ဤလမ္းေပၚမွာ ကား မ်ားလည္း ေမာင္းပါသည္။ ေလာ္လီကားေတြလည္းလာသည္။ ျမင္းလွည္းေတြလည္း ခြာသံ တခြပ္ခြပ္ႏွင့္ ေမာင္းလ်က္။ ႏြားဆဲြေသာ လွည္းမ်ားကလည္း ကုန္စည္ပစၥည္းအမ်ားအျပား ၀န္တင္သယ္ယူကာ တအီအီေမာင္းႏွင္ေနၾကပါသည္။
သည္ အုတ္ခင္းထားေသာ လမ္းမွာ သည္မွ် ေလးလံစြာေသာ လွည္း၊ ရထား၊ ကားမ်ား ႏွစ္ပရိေစၦဒ ၾကာ ရွည္စြာ ေမာင္းႏွင္အသံုးျပဳေနေသာေၾကာင့္ အုတ္လမ္းသည္ ခ်ိဳင့္ခြက္မ်ားႏွင့္ ပ်က္စီးယုိယြင္းေနပါသည္။ အလြန္တရာ ထုထည္ေကာင္းေသာ အုတ္လႊာမ်ားေၾကင့္သာ သည္မွ် ပ်က္စီးျခင္းျဖစ္မည္။ သုိ႔မဟုတ္ပါက ဖုတ္ေတာလမ္း၊ ရႊံ႕ဗြက္လမ္းသာေတြ႕ရေတာ့မည္။ လမ္းႀကီးကလည္း အရွည္ႀကီး။ အင္း၀ၿမိဳ႕ အ၀င္ေပါက္အထိ ေပါက္သည္။ အုတ္လမ္း၏ တစ္ဘက္တစ္ခ်က္တြင္ အုတ္တုိင္ႀကီးမ်ား၊ အုတ္လက္ရန္း ႀကီးမ်ားမွာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ၀ဲ ယာ ႏွစ္ဘက္အျပည့္ရွိသည္။ အခ်ိဳ႕ေနရာတြင္ ၿပိဳပ်က္ က်ိဳးပဲ့ ေနၾကပါသည္။ တခ်ိဳ႕မွာလည္း လမ္းေဘးရွိ တဲမ်ားမွ ၀ါးမ်ား ေထာင္ထားသည္။ အိမ္မုိး၀ါးကပ္မ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း၊ အိမ္ထရံအတြက္ ရက္ျခင္း၊ ဖ်ာ၊ ရုိင္ စေသာ အသံုးေဆာင္မ်ားျပဳလုပ္ အသက္ေမြးသူ ရြာသား မ်ား၏ လုိရာသံုး မီးဖုိ ဖုိခေနာက္မွ စ၍ ၀ါးခဲြ၊ ထင္းခဲြ၊ ထုရုိက္ ပုတ္ခတ္၊ ဖ်က္ဆီးမႈတုိ႔ေၾကာင့္ အုတ္ရုိးေပါင္ မ်ား ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္ကုန္ၾကပါၿပီ။
ဤသုိ႔ အျခင္းအရာမ်ားျဖင့္ ၿပီးေသာ အုတ္လမ္းႀကီးသည္ကား အျခားမဟုတ္ပါ။ ဘႀကီးေတာ္ေခတ္က လြန္ စြာ နာမည္ႀကီးခဲ့ေသာ မင္းသားႀကီး ဦးအုိ၏ အုတ္တံတားႀကီးျဖစ္ပါသည္။
ဦးအုိ ၏ အုတ္တံတားႀကီး ဆုိသည္ကား နန္းမေတာ္ မယ္ႏု၏ အုတ္ေက်ာင္းႀကီးႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္တည္း တည္ ေဆာက္ခဲ့ေသာ နာမည္ေက်ာ္ၾကားသည့္ တံတားႀကီးျဖစ္ပါသည္။ အမရပူရၿမိဳ႕ ေတာင္သမန္အင္းမွ ဦးပိန္ တံတား နာမည္ႀကီးသလုိ၊ ဦးအုိ၏ အုတ္တံတားႀကီးသည္လည္း နာမည္ထင္ရွားခဲ့ပါသည္။ ဦးပိန္တံတား သည္ သစ္သားျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည္ပင္ ဤမွ် ခုိင္ခံ့ေနေသးလွ်င္ အင္း၀မွ ဦးအုိ၏ အုတ္တံတားႀကီးက ဘာျပဳလုိ႔ ခံႏုိင္ရည္ မရွိရမွာလဲဆုိၿပီး ရြာသားေတြ အႏုိင္က်င့္ခ်င္တုိင္းက်င့္၊ ကားေတြ၊ ရထားေတြ၊ လွည္းေတြ သြားခ်င္တုိင္း သြားေနၾကတာ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာ့ငါးဆယ္ ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ သူ႔ခမ်ာ အင္မတန္ ထုႀကီး ထည္ႀကီးမုိ႔သာပါ။ ႏုိ႔မဟုတ္ ခေန အမႈန္႔ေတာင္ ရွာမရေတာ့ဘူးေပါ့။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆုိးသည္ျဖစ္ေစ အင္း၀က ဦးအုိ၏ အုတ္တံတားႀကီးကုိ အမႈန္႔ျဖစ္ မသြားမီ ျပန္လည္သိမ္းဆည္းေစာင့္ေရွာက္ၾကဖုိ႔၊ သမုိင္း၀င္ ပစၥည္းလက္ရာႀကီးတစ္ခုျပထားႏုိင္ဖုိ႔ ေတာ္ ပါၿပီ။ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဟာ ေရွးေဟာင္းလက္ရာပစၥည္းမ်ား မထိန္းသိမ္း မေစာင့္ေရွာက္တတ္တဲ့ လူရုိင္း ေတြပဲလုိ႔ ကမၻာ့ခရီးသည္ေတြ စိတ္ထဲက ကဲ့ရဲ႕အထင္ေသးသြားမွာလည္း မခံခ်င္စိတ္ ျဖစ္မိၾကမယ္ ဆုိရင္ သာၿပီး ေကာင္းပါသည္။
နန္းမေတာ္ႀကီး မယ္ႏု အုတ္ေက်ာင္းႀကီးကုိ ေစာင့္ေရွာက္သလုိ ေစာင့္ေရွာက္ထားဖုိ႔ ေကာင္းပါသည္။ ယခု ပုဂံမင္း လက္ထက္က ဦးပိန္တံတားကုိ ေစာင့္ေရွာက္ ျပဳျပင္ႏုိင္လွ်င္ ဘႀကီးေတာ္ လက္ထက္က အင္း၀ ဦးအုိ၏ အုတ္တံတားကုိလည္း ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အထူးသင့္ေတာ္ပါသည္။ အီဂ်စ္ျပည္ ကုိင္ရုိၿမိဳ႕က ပိရမစ္ႀကီး မ်ားကုိ လူထုလုပ္အားသံုး၍ တည္ေဆာက္ထားခဲ့သလုိ အင္း၀က ဦးအုိ၏ အုတ္တံတား ႀကီး မွာလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ရင္ အထိကရ လူထု၏ လုပ္အားလက္ရာမ်ားကုိ ေတြ႕ရၿပီး လူထုႀကီး၏ လုပ္အား တန္ဖုိး ကုိ ခန္႔မွန္းႏုိင္ၾကပါလိမ့္မည္။
အီဂ်စ္က ပိရမစ္ႀကီးမ်ားမွာ လူထု ေက်းကၽြန္ေတြကုိ အႏုိင္အထက္ ရုိက္ႏွက္ အာဏာသံုးၿပီး တည္ေဆာက္ ခဲ့ ေသးေသာ္လည္း၊ အင္း၀က ဦးအုိ၏ အုတ္တံတားႀကီးမွာေတာ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈအျဖစ္ ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ တံတားခင္းျခင္း၊ ေက်ာင္းေဆာက္ျခင္း ျပဳၾကတဲ့အတြက္ လူထုကုိ ရုိက္ႏွက္ႏွိပ္စက္ ခုိင္းခဲ့ျခင္း မဟုတ္ဘဲ၊ ကံေကၽြးလက္ခေပး၍ ကုသုိလ္ေရး တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ လူသြားလမ္း တံတားခင္း ျခင္းေၾကာင့္ ယေန႔ စာေရးသူတုိ႔ ကားကေလးပါ ဦးအုိ၏ တံတာိးေပၚမွ ေမာင္းႏွင္ လာခဲ့ရပါ ေသး တကားဟု တံတားရွင္ ဦးအုိအား သာဓုေခၚခဲ့မိေပေသး၏။
ဦးအုိ၏ တံတားႀကီး ပ်က္စီးေနသည္ကုိ ၾကည့္ရင္း ... သခၤါရကုိ မေတြးႏုိင္ေသးဘဲ အီတလီျပည္က အုတ္ တံတားႀကီးကုိ လည္းေကာင္း၊ ပီဆာ ေမွ်ာ္စင္ႀကီးကုိ လည္းေကာင္း ဘြားခနဲ အလားတူ သတိရ လုိက္မိေသး၏။ ပီဆာေမွ်ာ္စင္ႀကီးကား ေစာင္းေစာင္းရြဲ႕ရြဲ႕ႀကီးႏွင့္ ကမၻာေက်ာ္ေနေသး၏။ ဒီ အင္း၀က အုတ္ ေမွ်ာ္စင္ႀကီး မွာလည္း ေစာင္းေစာင္းရြဲ႕ရြဲ႕ႀကီးပင္ ေတာေတြခ်ံဳေတြၾကားထဲမွာ မနည္းႀကီး ၾကည့္ယူရပါသည္။
ျမင္ကြင္းကေလးမွာ လွပသပ္ရပ္လာရန္ ေတာခ်ံဳေတြ သတ္သင္ရွင္းလင္းၿပီး ၿခံစည္းရုိးကေလးခတ္၊ ျမက္ခင္းစိမ္း ကေလး ပတ္လည္၀ုိင္းၿပီး တုိင္းရင္းသားေရာ ႏုိင္ငံျခား ေလ့လာသူေတြပါ ၾကည့္စရာ တစ္ခု အေန ႏွင့္ ေသေသသပ္သပ္ လုပ္ထားလွ်င္ အင္မတန္မွ ေကာင္းမြန္သင့္ျမတ္လွမွာပဲလုိ႔ စိတ္ထဲက ေတြးရင္း အုတ္တံတ်ား အဆံုးသုိ႔ ေရာက္ခဲ့ၾကပါေတာ့သည္။
အင္း၀က ဦးအုိ၏ အုတ္တံတားႀကီး အဆံုးသုိ႔ ေရာက္ၿပီးေနာက္ အလြန္တရာမွ အက်ည္းတန္ အရုပ္ဆုိး ေလရွာေသာ အင္း၀ကူးတုိ႔ဆိပ္ကုိ ေလွ်ာက္ၿပီး ၾကည့္ၾကပါသည္။ ဧရာ၀တီျမစ္ကုိ ျဖတ္ကူးထား ေသာ အင္း၀ တံတားထိပ္ရွိ သေျပတန္းခံတပ္ကေနၿပီး သဲေသာင္ျပင္ႀကီးျဖစ္တဲ့ သဲလမ္းမွ ဖုတ္တေထာင္း ေထာင္းထ ေအာင္ ႏြားလွည္းမ်ား၊ ေဒါ့ဂ်စ္၊ ေလာ္ရီ စသည့္ကားမ်ားႏွင့္ ေမာင္းလာၿပီး ျမစ္ငယ္ျမစ္ ကူးတုိ႔ ဆိပ္ သုိ႔ ဆင္းၾကရသည္။
ဒု႒၀တီေခၚ ျမစ္ငယ္ျမစ္သည္ အင္း၀ႏွင့္ သေျပတန္းခံတပ္အၾကားမွေနၿပီး ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီးအတြင္းသုိ႔ စီးဆင္း၍ ျမစ္ခ်င္းေပါင္းဆံုေသာေနရာရာလည္းျဖစ္ပါသည္။
ကူးတုိ႔ဆိပ္မွာ ေလွေဖာင္တစ္ခုရွိပါသည္။ လူႏွင့္ ကားျဖတ္ကူးပုိ႔ေဆာင္ေနပါသည္။ ျမစ္ေရနည္းခ်ိန္ ဆုိလွ်င္ ေရအျပန္႔ က်ဥ္းပါသည္။ ျမစ္ေရတုိးခ်ိန္ဆုိလွ်င္ ေရအျပန္႔ က်ယ္ပါသည္။
ဒု႒၀တီ ျမစ္ငယ္ျမစ္ေရသည္ မုိးတြင္းအခါ ေရမ်ားမ်ား စီးဆင္းခ်ိန္၌ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မဆင္းဘဲ၊ ကမ္းပါး မ်ားကုိ ေကြ႕၀ုိက္တုိက္စားၿပီး စီးဆင္းေသာေၾကာင့္ အင္း၀ၿမိဳ႕ဘက္၌ အေတာ္တုိက္စားထားသျဖင့္ ကမ္းပါး ေစာက္ႀကီးမ်ား ျဖစ္လ်က္ရွိပါသည္။ အခ်ိဳ႕ အစြန္အဖ်ားက်ေသာတဲမ်ား အိမ္မ်ားပင္ ေရတုိက္စား ၍ ကမ္းပါၿပိဳရာပါသြားရန္ တဲတဲကေလးက်န္ပါေတာ့သည္။
ဤနည္းအတုိင္းသာ ဆုိပါလွ်င္ အင္း၀ၿမိဳ႕ေဟာင္းမွာ ဒ႒၀တီျမစ္ေရတုိက္စား၍ တစ္စတစ္စ ကြယ္ေပ်ာက္ သြားမည္ကုိပင္ စုိးရိမ္ဖြယ္ရာျဖစ္ေနပါၿပီ။ တစ္ဘက္ကမ္းမွ ေပၚထြက္ေနေသာ ေသာင္ျပင္ႀကီးက ကုိင္းသမား တုိ႔အတြက္ သီးႏွံစုိက္ပ်ိဳးခ်က္ ေကာင္းေသာ္ျငားလည္း အင္း၀ဘက္မွာခ်ည္း ေရဖိ စားသြားျပန္လွ်င္ ရာဇ၀င္ေက်ာ္ အင္း၀ၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီးေရေအာက္ ေရာက္သြားမည္ကုိေတာ့ မလုိလား ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္မိၾကေပလိမ့္မည္။
အင္း၀ဘက္က ကူးတုိ႔ဆိပ္ အတက္မွာလည္း ကမ္းပါးေစာက္က နက္ေသာေၾကာင့္ တေမာ့ႀကီး ကုန္းရုန္း တက္ၾကရပါသည္။ သဲ၊ ႏံုး၊ ဖုတ္တုိ႔ကလည္း ေနပူရွိန္ေၾကာင့္ ျခစ္ျခစ္ေတာက္ပူလ်က္`၇ွိသည္။ ဖုတ္ ထူေသာ လမ္းေပၚ၌ေျခမ်က္စိျမဳပ္ေအာင္ နင္းရ၊ ရုန္းၾကရပါသည္။ ကားဆုိလွ်င္လည္း ေဟာဟဲ ျမည္ ေအာင္ စက္သံဗိန္းေမာင္းရုိက္၍ တက္ရပါသည္။ ျမင္းလွည္း၊ ႏြားလွည္းမ်ားဆုိလွ်င္လည္း ျမင္းႏွင့္ ႏြားသတၱ ၀ါခမ်ာမ်ား လွ်ာအလ်ားသား ထြက္ေအာင္ ရုန္းရရွာပါသည္။
သတၱ၀ါတုို႔မည္သည္ ျဖစ္ေလရာ ဘ၀တြင္ ေပ်ာ္ရႊင္တစ္လွည့္ ငုိတစ္လွည့္၊ မဲ့တဲ့အခါမဲ့၊ ၿပံဳးတဲ့အခါ ၿပံဳးၿပီး သု၊ ဒုကၡတာ၀န္တုိ႔ကုိ ကုန္းရင္း ရုန္းရင္းကပဲ ေသပဲြ၀င္ၾကရတယ္။ အခ်ိန္တန္ေတာ့ ေသၾကရမွာ မလဲႊတဲ့ တရားေပကုိး။ ဘ၀ကုိ ရုန္းရင္းကန္ရင္းနဲ႔ပဲ အုိမယ္၊ နားမယ္၊ ေသမယ္ဆုိတဲ့ တရားေပကုိး။ ဘ၀ကုိ ရုန္းရင္း ကန္ရင္းနဲ႔ပဲ အုိမယ္၊ နာမယ္၊ ေသမယ္ဆုိတဲ့ တရားေတြဟာ ေရွာင္လဲႊေျပးပုန္းလုိ႔ ရႏုိင္တဲ့ ကိစၥေတြ မဟုတ္ ပါလား။ ဒါေၾကာင့္ တိရစၦာန္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘ၀ရဲ႕ တာ၀န္ကုိ မရုန္းခ်င္ မကန္ခ်င္လုိ႔ မရ၊ သုခ၊ ဒုကၡေတြ ၾကားထဲကပဲ အုိရ၊ နာရ၊ ေသၾကရမွာပါကလား ... လုိ႔ တရားက်ခ်င္စရာ ျမင္ကြင္း ပါပဲ။ လူေတြ တိရစၦာန္ေတြ ရုန္းကန္ေနရတဲ့ အင္း၀ကူးတုိ႔ဆိပ္ ျမင္ကြင္းဟာ နိဗၺန္မရေသးသမွ် ဘ၀ ရဲ႕ ၀ဋ္ဒုကၡ ရုန္းကန္ရမႈေတြ အတြက္ သင္ခန္းစာ ဥပမာ တစ္ရပ္လုိပဲ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အင္း၀ကူးတုိ႔ဆိပ္ ၾကည့္ရႈၾကၿပီးေနာက္ အင္း၀ၿမိဳ႕ေဟာင္း ခ်ံဳပိတ္ေပါင္းတုိ႔ကုိ လုိက္လံၾကည့္ရႈရန္ ထြက္လာ ခဲ့ၾကပါသည္။
အင္း၀ၿမိဳ႕ႀကီးကုိ စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့သူ သတုိးမင္းဖ်ားသည္ တစ္ဘက္တြင္ ဧရာ၀တီ၊ တစ္ဘက္တြင္ ဒု႒၀တီ ျမစ္ႏွင့္ တစ္ဘက္ေသာ ႏွစ္ေနရာက ေခ်ာင္းမ်ားဆံုရာတြင္ ကြက္လပ္၌ ၿမိဳ႕တည္ထားျခင္းျဖစ္၍ က်ံဳး၊ ေျမာင္း စသည္မ်ားကုိလည္း ၿမိဳ႕ပတ္လည္တြင္ ၀န္းရံထားျပန္ပါသည္။ ေရယဥ္၀ုိင္းေနေသာၿမိဳ႕၏ ေရ တံတုိင္းႀကီး မ်ားဟုလည္း ဆုိႏုိင္ပါသည္။
ၿမိဳ႕၏ အေနအထားမွာ နန္းေတာ္ရာ အတြင္းၿမိဳ႕ရုိးကုိ ေလးေထာင့္စတုရန္း တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ္လည္း အျပင္ၿမိဳ႕ရုိး မွာေတာ့ ေလးေထာင့္က်က် မထားဘဲ၊ သံုးေထာင့္ခ်ိဳး ပံုသ႑ာန္ကုိပင္ ၿမိဳ႕ရုိးကုိ မႏၱေလး ရတနာပံု ၿမိဳ႕ရုိးကဲ့သုိ႔ မ်ဥ္းတစ္ေျပးတည္း ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္းမဟုတ္ဘဲ၊ ခုိနန္းခ်ိဳးေထာင့္တြန္႔ ေတြႏွင့္ တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံု တည္ေဆာက္ထားသည္။ ၿမိဳ႕ရုိးအဂၤါမ်ားျဖစ္ေသာ ပစၥင္၊ ရင္တား၊ သူရဲေျပး၊ သူရဲခုိ၊ ျပအုိး၊ တံခါးစသည္မ်ားအျပင္ ေထာင့္ခ်ိဳးေတြ အေကြ႕ေတြ ဖန္တီးထားၿပီးမွ ၿမိဳ႕တံခါး ၁၆ ရပ္ထက္မနည္း ထားရွိသည္ဟု ဆုိပါသည္။
အတြင္းနန္းၿမိဳ႕ရုိးမွာေတာ့ တံခါးေပါက္ ၉ ေပါက္ရွိ၍၊ အေပါက္တံခါး ၉ ခုကုိ ပါဠိလုိ (န၀)ဟု ေခၚသျဖင့္ အေပါက္ ၉ ခုဟုလုိအပ္ေသာ န၀ကုိ အေျချပဳဟန္ ရပါသည္။ အခ်ိဳ႕ အမွတ္အသားမ်ားမွာ အင္း ၉ အင္းကုိ ဖုိ႔၍ တည္ေသာၿမိဳ႕ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ "အင္း၀" ျဖစ္လာေၾကာင္း အဆုိရွိပါေသးသည္။ တံခါးေပါက္ အ၀ ၉ ခု ရွိ၍ အ၀၊ န၀မွာလည္း နီးစပ္သေယာင္ ျဖစ္ေနျပန္ပါသည္။
အေရာင္ တလွ်မ္းလွ်မ္းျဖင့္ ေရႊနန္းေရႊဘံု အလံုးစံုတုိ႔သည္ ရာဇ၀င္အစဥ္အလာအရ ရွည္လ်ားစြာေသာ ေခတ္အခ်ိန္မ်ားကေနၿပီး ကုန္းေဘာင္ေခတ္၏ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားခဲ့ေသာ္လည္း ယေန႔ ျမင္ရပံုမွာမူ ဘယ္သူမွ် ယံုႏုိင္စရာ မရွိေတာ့ေသာ ေတာ ခ်ံဳပိတ္ေပါင္းမ်ားေအာက္၌ ေပ်ာက္ပ်က္ ေန ေလၿပီ။ နန္းေတာ္ရာမ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ ၿမိဳ႕ရုိးႏွစ္ထပ္သည္ လည္းေကာင္း၊ က်ံဳး၊ ေျမာင္း၊ ျပအုိးတုိ႔ သည္လည္းေကာင္း၊ ၿမိဳ႕လမ္းမႀကီးမ်ား၊ ေက်ာင္းကန္ဘုရားမ်ား စေသာ အရင္က အမွတ္ လကၡဏာ မ်ား ေပ်ာက္ကြယ္ေနၾကပါၿပီ။ အစီအရီႏွင့္ တည္ထားကုိးကြယ္ခဲ့ၾကေသာ ဘုရားေစတီ မ်ား၊ ေက်ာင္းမ်ားက အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာလက္ညိဳးထုိးမလဲြ တည္ရွိခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ယေန႔ အုတ္ပံုမ်ား၊ ခ်ံဳႏြယ္မ်ား သာရွိ၍ အင္း၀ၿမိဳ႕ႀကီး၏ ရုပ္လံုးက လံုး၀ ေပ်ာက္ကြယ္ေနပါသည္။
နန္းေတာ္ရာေဟာင္း ရွိခဲ့ဖူးေသာေနရာ အမွန္းအဆအျဖစ္ႏွင့္ အုတ္ေမွ်ာ္စင္ႀကီးတစ္ခု က်န္ရွိေနေသး၏။ ၄င္းေမွ်ာ္စင္ႀကီးမွာ ၿပိဳေတာ့မလုိ လဲေတာ့မလုိ ယုိင္ယုိင္ႀကီးျဖစ္ေနရွာသည္။ သူ႔အတြင္း ၀င္ၾကည့္ႏုိင္ဖုိ႔ မဆုိထားႏွင့္၊ အနားကပ္ဖုိ႔ပင္ အေတာ္ အက်ပ္အတည္းျဖစ္ၾကရ၏။ သူ႔အနားပတ္လည္တြင္ ခ်ံဳေတြ ဖံုးလႊမ္းေနၿပီး အနားကုိ ကပ္သြားရန္ လူသြားလမ္းပင္ မရွိ၊ ယာခင္းမ်ား ပတ္လည္၀ုိင္းေနပါ၏။ အေ၀းကေန ၾကည့္မွ နည္းနည္းပါးပါး ျမင္ရေသး၊ အနားေရာက္ေလ ခ်ံဳေတြ သစ္ပင္ေတြက ကြယ္ေနေလ၊ ဓားတစ္လက္ ႏွင့္လမ္းရွင္းခုတ္ထြင္ သြားရမည္ကလည္း ယာခင္းရွင္မ်ားကုိ ေစာ္ကားရာ က်ေနမည္။ ေပါင္း ပင္ျမက္ပင္ေတြကလည္း အာဖရိက ေတာႀကီးမ်က္မည္းလုိ ကင္းႀကီး၊ ေၿမြႀကီးမ်ား ထြက္မလား၊ ဖြတ္ႀကီး မ်ား ထြက္လာမလားဟု ေက်ာတြန္႔မိၾကသည္။ ဆင္ေတြ က်ားေတြေတာ့ မရွိႏုိင္ေၾကာင္း သိရ ပါသည္။
ေနာက္ၿပီး "ဆရာယုဒသန္၏ အမွတ္အသား ေက်ာက္တံုးႀကီး" စာထြင္းထားေသာ ေနရာကုိလည္း အေ၀းကေန၍သာ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ရပါသည္။ ယာခင္းအလယ္မွာ ေတာေတြ ခ်ံဳေတြ ရံ၀ုိင္းေနပါသည္။ ဤေနရာကား "ေထာင္" ဟု သိမွတ္ရ"သည္သုိ႔ေစတီ၊ သည္ဆီေရႊနန္း၊ ေျဖာင့္တန္းေတာ့သည္၊ စိတ္က ရည္သည္"... ဟူေသာ မဲဇာေတာင္ေျခ ရတုကဲ့သုိ႔ပင္တည္း။
အနီးကပ္ ႏုိင္ေသာအခါ ေမွ်ာ္စင္ႀကီးကုိ ျမင္သာေသာ လွည္းလမ္းေဘး သစ္ပင္ခ်ံဳရိပ္ တစ္ခုမွာ အသာ ထုိင္ ၿပီး အင္း၀ျပည္ႀကီး စည္ပင္၀ေျပာခဲ့ေသာ ေခတ္ေဟာင္းကုိ ျပန္ေျပာင္းေတြးဆလ်က္ စိတ္ကူး အိပ္မက္ လုိက္ မိေပေသး၏။
ေမွ်ာ္စင္ႀကီးနားမွာ ဖံုးလႊမ္း႐ႈပ္ေထြးကာဆီးေနၾကတဲ့ ေတာခ်ံဳပိတ္ေပါင္းေတြကုိ ႐ွင္းလင္းပစ္ၿပီး ေမွ်ာ္စင္ႀကီး၏ ပတ္၀န္းက်င္ ေလးမ်က္ႏွာကုိ ျမက္ခင္းစိမ္းစိမ္းကေလး ၿခံရံထား၊ သစ္သားတုိင္ ျဖဴျဖဴ ကေလး ေတြစုိက္ၿပီး သံႀကိဳး၀င္းထရံ အျဖစ္၀ုိင္းထား၊ လူသြားလမ္းကေလးကုိ ေက်ာက္ခင္းထားရရင္ အင္မတန္ ၾကည့္ေပ်ာ္႐ႈေပ်ာ္ ျဖစ္သြားမွာပဲ ရယ္လုိ႔။ အႏုိ႔ၿပီး နုိင္ငံျခား အေနာက္တုိင္းျပည္ေတြမွာလုိ၊ အီတလီ ျပည္ ေရာမၿမိဳ႕မွာလုိ၊ အဂၤလန္ျပည္ လန္ဒန္ၿမိဳ႕က တား၀ါးေအာ့ဖ္လန္ဒန္လုိ၊ ျပင္သစ္ျပည္ ပဲရစ္ၿမိဳ႕ တုိ႔လုိ ေ႐ွးရာဇ၀င္ အထိမ္းအမွတ္ေနရာမ်ား၊ အတိတ္ျဖစ္ရပ္မ်ားကုိ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆုိးသည္ ျဖစ္ေစ သူ႔လက္ရာေျခရာမပ်က္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္ျပသထားသလုိ ျဖစ္ေစခ်င္လုိက္ပါဘိ။
သည္အင္း၀၏ အတိတ္အရိပ္ဆုိ၍ သည္ဦးအုိ၏ အုတ္တံတာ၊ နန္းမေတာ္ႀကီး ေဒၚေဒၚႏု၏ အုတ္ ေက်ာင္းႀကီး၊ သည္ ေမွ်ာ္စင္ႀကီးႏွင့္ သည္ယုဒသန္ ေက်ာက္တံုးႀကီးမ်ားသာ အေမြအစ႐ွာ၍ ရပါ ေတာ့သည္။ ဒါကေလးမ်ားပါ ေပ်ာက္ကြယ္မသြားေအာင္ေတာ့ ျပဳစုယုယႏုိင္ၾကပါေစေတာ့လုိ႔ စိတ္ကူးရင္း အုတ္ ေက်ာင္းႀကီးဘက္ ခရီးဆက္ခဲ့ၾကပါသည္။
မဟာေဇယ် ပထမအမည္ သမုတ္ခဲ့ေသာ အင္း၀မွ ဦးအုိ၏ အုတ္တံတားႀကီးကုိ ဦးအုိတံတားဟုသာ အေခၚ မ်ားခဲ့ၾကသလုိ ဘႀကီးေတာ္ ဖန္နန္း႐ွင္ဘုရင္၏ မိဖုရားေခါင္ႀကီး၏ ေကာင္းမႈ အုတ္ေက်ာင္းႀကီး ကား "မယ္ ႏုအုတ္ေက်ာင္း" ဟုသာ အေခၚမ်ားခဲ့သည္။
စင္စစ္အားျဖင့္ ဟုိအခ်ိန္ ဟုိအခါကမူ ဘယ္သူမွ "မယ္ႏု" ဟု ေခၚ၀ံ့သူမ႐ွိပါ။ အကယ္၍ ေခၚမိလွ်င္လည္း လွ်ာ အလွီးခံရမည္သာျဖစ္ပါသည္။
မိမိထက္ တစ္ေန႔တစ္ရက္ တစ္မနက္ ႀကီးသူမ်ားအား ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔၏ ယဥ္ေက်းမႈထံုးတမ္း စဥ္လာအရ အစ္ကုိ တန္သည္၊ အစ္မတန္သည္ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာသာလွ်င္ ေခၚဆုိခဲ့ၾက႐ုိးထံုးတမ္းစဥ္လာ ႐ွိပါသည္။
အကယ္၍ အရပ္ေခၚ ေခၚေစဦးေတာ့၊ မိဖုရားႀကီး အုတ္ေက်ာင္းဟုေခၚျခင္းက ခံသာပါေလဦးမည္။ ယေန႔ အတုိင္း တြက္ၾကည့္လွ်င္ မိဖုရားႀကီး၏ သက္တမ္းႏွစ္ရာနီးပါး႐ွိေတာ့မည္ ထင္သည္။ ယေန႔ ကေလး သူငယ္မ်ားက အစ " မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္း"ဟု ေခၚ႐ုိးေခၚစဥ္ကဲ့သုိ႔ ေခၚေ၀ၚသံုးႏန္းေနျခင္းမွာေတာ့ ဂါရ၀ ႏွင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ၾကည့္လွ်င္ အလြန္ ႐ုိင္းစုိင္းရာ က်ေနမည္မွန္၏။
သုိ႔ေသာ္ ကေလးသူငယ္မ်ားသာမက လူႀကီးပညာ႐ွိမ်ား ဆုိသူကလည္း "မယ္ႏု" ဟုသာ ၿပီးစလြယ္ေခၚေန ၾကသည္။ မယ္ႏုတင္မကေသး။ မင္းတုန္းမင္းႀကီးကုိလည္း "မင္းတုန္း" ဟုသာေခၚေ၀ၚေရးသားသည္။ သီေပါမင္းကုိလည္း "သီေပါ"က ဘယ္သုိ႔ဘယ္ညာဟု ေရးၾက ေျပာၾက၏။ ဤမွ်မက မႏၱေလး မဟာျမတ္မု နိဘုရားႀကီးကုိပင္ "မဟာမုနိ"ဟု ခပ္႐ုိင္း႐ုိင္းေခၚၾက သံုးႏႈန္းၾကသည္မွာ ႐ုိး၍ပင္ ေနေလၿပီ။ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔၏ ေ႐ွး႐ုိးအစဥ္အလာ ယဥ္ေက်းမႈ အသံုးမ်ားကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး ႏႈတ္ၾကမ္း၊ လွ်ာၾကမ္း၊ စ႐ုိက္ ၾကမ္းမ်ားက ဖံုးလႊမ္းထားၾကၿပီျဖစ္၍ မိမိတုိ႔အမွား မိမိတုိ႔ ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈ လူစဥ္မမီမႈကုိပင္ ျပန္ၿပီး မျမင္ႏုိင္ မသံုး သပ္ႏုိင္ေအာင္ နစ္မြန္းေနၾက႐ွာေတာ့သည္။
"မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္း"ဆုိမွလည္း သိၾကေတာ့မလုိ ႐ွိေပသည္။ မိဖုရားႀကီးအုတ္ေက်ာင္းဆုိလွ်င္လည္း ဘယ္ မိဖုရားႀကီး၏ အုတ္ေက်ာင္းမွန္း ကဲြျပားနားလည္မည္မဟုတ္။ ျမန္မာ႐ွင္ဘုရင္၏ မိဖုရားႀကီးေတြက ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းခဲ့ၾကေသာ အုတ္ေက်ာင္းေတြ၊ ကၽြန္းသစ္ေက်ာင္းေတြက မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ႐ွိေန ေသးသည္။
သုိ႔ေၾကာင့္ မိဖုရားႀကီး ေဒၚေဒၚႏု၏ အုတ္ေက်ာင္းဆုိလွ်င္ နားခံေပ်ာ္ဖြယ္ ႐ွိေလမလား။ ေဒၚေဒၚႏု ဆုိသည္ ပင္ ထီးသံုးနန္းသံုးယဥ္ေက်းေသာ အသံုးအႏႈန္း မဟုတ္ေသး၊ အရပ္သံုး အရပ္ေခၚမွ်သာ ႐ွိပါေသး၏။ သုိ႔ေသာ္ မယ္ႏုႏွင့္စာလွ်င္ ေဒၚေဒၚႏုက နားခံသာေလဦးမလားမသိ။
မိဖုရားႀကီး ေဒၚေဒၚႏုတုိ႔ ဘုန္းတန္ခုိး ႀကီးစဥ္ကဆုိလွ်င္ "ႏု" ဆုိေသာ စကားကုိ မသံုးရဟု တားျမစ္ ဖူးသည္ ဟု အဆုိ႐ွိခဲ့၏။ မန္က်ည္း႐ြက္ႏုသည္၊ တမာ႐ြက္ ႏုသည္ စသျဖင့္ "သစ္႐ြက္ ႏုသည္ လကုိပင္ ထည့္မသံုးရ၊ (ႏု) အစား (ထြတ္)သည္ဟု သံုးရသည္။ စစ္ကုိင္းမွ ထြက္ေသာ အႏုဆုပ္ေခၚေသာ မုန္႔တစ္မ်ိဳး အား ေဇယ်ာဆုပ္ဟုေခၚရသည္။ လူတုိ႔ ပါးစပ္ဖ်ား၌ (ႏု)ဆုိေသာ စကားကုိ မသံုးရတဲ့။
အဲဒီေတာ့ ႐ုပ္ေသးစင္ေတာ္ႀကီးက သဘင္ပညာ႐ွင္တုိ႔က ျပက္လံုးထုတ္ၿပီး ဘုရင္ႀကီး သိေအာင္ ျပဳ လုပ္ၾက ရေၾကာင္း။
႐ုပ္ေသးစင္ေတာ္ႀကီး၌ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ ဖုိးသူေတာ္ထြက္ခန္း၌ ဖုိးသူေတာ္က စာအံသည္။
" ေယနဘဂ၀ါ၊ ေတ "ထြတ္" ပသခၤါမိ ဟူ၍ သည္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးက "ဟဲ့ သူေတာ္၊ ေယနဘဂ၀ါေတ "ႏု" ပသခၤါမိပါဟဲ့" ဟု ေထာက္ျပသည္။
ဖုိးသူေတာ္က "ကုိယ္ေတာ္ ဘာသိလုိ႔တံုး၊ အမိန္႔ေတာ္ ထုတ္ထားတာက "ႏု"လုိ႔ မသံုးရဘူးတဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ "ႏု" အစား "ထြတ္" လုိ႔ သံုးရတာပ "လုိ႔ ျပန္ေျပာေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက "ခက္ပါဘိ သူေတာ္ရယ္၊ ဒါျဖင့္ရင္ ပိဋကတ္သံုးပံုထဲမွာ႐ွိတဲ့ "ႏု"ေတြ အကုန္ျပင္ပစ္ရေတာ့မွာပဲ"လုိ႔ ညည္းျပသတဲ့။
အႏုပညာဇာတ္သဘင္ ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္မ်ားဟာ ဒါေလာက္ေၾကာက္႐ြံ႕႐ုိေသရတဲ့ အထဲကပဲ သူတုိ႔ အ႐ြဲ႕ တုိက္ခ်င္ရင္လည္း တံုးတုိက္တုိက္ က်ား ကုိက္ကုိက္ ႐ြဲ႕ျပလုိက္ေသးတယ္။
ဘုန္းႀကီးက စာသင္ျပရင္း "ဟဲ့ သူေတာ္၊ ဘုရားကုိ ပါဠိလုိ ဘယ္လုိ ေခၚသတံုး" ဟု ေမးဟန္၊ သူေတာ္က ...
" ဗုဒၶေပါ့ ဘုရာ့ "
" မုနိေကာဟဲ့ "
"မုနိက မိႏုေပါ့ ဘုရာ့ " လုိ႔ ျပက္လံုးထုတ္လုိက္ေသးသည္ဟု အဆုိအမွတ္မ်ား႐ွိခဲ့ဖူးပါသည္။
အဲဒီေခတ္တုန္းက အဲသေလာက္ တန္ခုိးထြားခဲ့ေသာ မိဖုရားႀကီးသာ ယခု သူသူ ငါငါ ကေလးလူႀကီးအားလံုးက "မယ္ႏု၊ မယ္ႏု" ဟု ေခၚေနသံုးေနၾကတာ ၾကားရလွ်င္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ဆတ္ဆတ္ တုန္ေအာင္ နာၾကည္း႐ွာမလဲလုိ႔ ေတြးၿပီး သနားေနရပါေသး၏။
ေဒၚေဒၚႏု၏ အုတ္ေက်ာင္းႀကီးသုိ႔ ေရာက္ၾကပါၿပီ။ အရင့္အရင္ လာစဥ္တုန္းကကဲ့သုိ႔ ဘယ္ဟာမွ အပ်က္အစီး မ႐ွိဘဲ အရင္အတုိင္းပဲ ေတြ႕ရပါသည္။ ေက်ာင္းေအာက္ထပ္မွ လင္းႏုိ႔ေတြလည္း အရင္ အတုိင္း ပဲ ေတြ႕ရပါသည္။ အေျပာင္းအလဲ အသန္႔အ႐ွင္း မ႐ွိလွပါ။
ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ခုိင္ခံ့သည္မွာ တအံ့တၾသ ျဖစ္စရာ၊ ထုပ္ေလ်ာက္ဒုိင္းျမားမပါ၊ အုတ္ေပါင္းကူး မုခ္ေလ်ာက္ မ်ားႏွင့္သာ ၿပီး၏။ အဂၤေတ႐ြတ္ကလည္း ပုဂံေခတ္မွ တည္ေသာ သဗၺညဳဘုရား၊ ေဂါေတာ့ ပလႅင္ ဘုရားမ်ားက အဂၤေတသ႐ြတ္မ်ိဳးမီးပါး၊ ခုိင္ခံ့က်စ္လ်စ္လွပါသည္။
အုတ္ေက်ာင္း ေပါင္းကူးေပါက္မ်ားသည္ ေက်ာင္း၏ ေအာက္ထပ္၌လည္းေကာင္း၊ အထက္ထပ္၌ လည္းေကာင္း စနစ္တက် ညီညီညာညာႏွင့္ အခ်ိဳးအစား က်နလွပါသည္။ အေ႐ွ႕မွ အေနာက္သုိ႔လည္း ေကာင္း၊ ေျမာက္မွ ေတာင္သုိ႔ လည္းေကာင္း၊ တစ္ဘက္မွ တစ္ဘက္သုိ႔ ႐ႈေမွ်ာ္လုိက္တုိင္း မုခ္ေပါက္မ်ား တစ္ေျပးတည္း တညီတညြတ္တည္း ေျဖာင့္ေျဖာင့္ျဖဴးျဖဴး ေတြ႕ျမင္ေနရပံုမွာ ပုဂံမွ အာနႏၵာ ဘုရား အတြင္း ႐ွိ မုခ္ကူးမ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ လွပစြာ ေတြ႕ျမင္ေနရပါသည္။
ေက်ာင္းေအာက္ထပ္မွာ ဖုန္မ်ား အမိႈက္သ႐ုိက္နဲ႔ ျမက္ပင္မ်ား႐ႈပ္ေထြးၿပီး လင္းႏုိ႔ေခ်းနံ႔ကလည္း စူးစူး႐ွ႐ွ ႐ွိလွ၍ ၀င္ၾကည့္လုိသူတုိ႔ေႁမြ၊ ကင္း ေၾကာက္ရမႈေၾကာင့္ မ၀င္၀ံ့ခဲ့ၾကပါ။ ႐ွင္း႐ွင္းသန္႔သန္႔ ကေလးဆုိလွ်င္ အင္မတန္ ပင္ ၾကည့္လုိ႔ေကာင္းတဲ့ ေနရာမ်ိဳးပါ။ ေ႐ွးအခါကဆုိလွ်င္ စာသင္သားမ်ား နေမာ ဗုဒၶါရ သိဒၶါ၊ အ၊ အာ၊ ဣ၊ ဤ၊ ဥ၊ ဦ၊ ေအ၊ အဲ က အစ ... ဧ၀ံေမသုတံ ဧကံသမယံေတြ ႐ြတ္ဖတ္က်က္ဆုိေနတဲ့ ေနရာေပ တကား။ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးပုတ္ သီတင္းသံုးသည့္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးပါေပ။
အေပၚထပ္ ၾကမ္းျပင္မွာေတာ့ ျဖင့္ သေဘၤာကုန္းေပါင္ေလာက္ ထူထဲေသာ ကၽြန္းသားပ်ဥ္ႀကီးေတြကုိ စီခင္းထားသည္။ တစ္ေက်ာင္းလံုး ပ်ဥ္ဆုိလုိ႔ ၾကမ္းခင္းသာ႐ွိပါ၏။ ေက်ာင္းဦး၌ ဘုရားစင္႐ွိသည္။ ရာဇပလႅင္ ေပၚတြင္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္တင္၍ ကုိးကြယ္ျခင္း ျဖစ္ပါမည္။ ေ႐ွးေခတ္ ေက်ာင္း ေတာ္ႀကီးမ်ား၌ ႐ွိေသာ ဘုရားေဆာင္မ်ားမွာ ပလႅင္တကဲႀကီးႀကီးေတြႏွင့္ ထား႐ွိၿမဲျဖစ္ပါသည္။
ဒါကုိ ေနာက္သား ေနာင္လာတုိ႔က ဦးအုိႏွင့္ ေဒၚေဒၚႏုတုိ႔ တစ္ဥာဏ္တည္း တစ္ကိ်တ္တည္း နန္းေတာ္ႀကီး က်ိတ္ေဆာက္သေယာင္ေယာင္ ေျပာၾကသည္။ နန္းကုိ လုယူၿပီး ဘုရင္လုပ္ႏုိင္ေစကာမူ ဤအုတ္ေက်ာင္း ႀကီးမွာ ႐ွင္ဘုရင္တုိ႔ သံုးႏုိင္ေလာက္ေသာ နန္းေတာ္ေဆာင္မ်ိဳးကဲ့သုိ႔ က်ယ္က်ယ္ ၀န္း၀န္း ႐ွိလွသည္မဟုတ္၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း အတြက္သာ ျဖစ္သည္ဟု တြက္ဆ သိ႐ွိႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ အုတ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ခုိင္ခံ့မႈေၾကာင့္ ယခုေခတ္အထိ ၾကည့္ၾကရ၊ ျမင္ၾကရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အင္း၀ပ်က္ကတည္းက အထိန္း အကြပ္ အေစာင့္အေ႐ွာက္မ႐ွိ ေပါက္လႊတ္ပဲစား ျမင္း၊ ႏြား၊ ဆိတ္၊ ၀က္ တုိ႔ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးတစ္၀ုိက္ ႏြား စာက်က္ျမက္ခင္းျပင္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ေက်ာင္းထဲတြင္ လင္းႏုိ႔၊ ေျမႂကြက္၊ ေႁမြ၊ ကင္းတုိ႔၏ ေပ်ာ္စံရာ ဗိမာန္ ႀကီးအျဖစ္ ႏွစ္႐ွည္လမ်ား ေ႐ြ႕လ်ားခဲ့ရသည္။ အုတ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ပတ္လည္တြင္ ေက်ာင္း၊ အရံအတား၊ တံတုိင္း၊ မီးတားမ်ား၊ တံခါးမ်ားလည္း ႐ွိသည့္ေနရာ မွ ႐ွိ၍၊ ပ်က္သည့္ေနရာမွာ ပ်က္ၿပိဳလ်က္ပင္။
အုတ္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးေပၚတြင္ သီတင္း ေနထုိင္မည့္ ပုဂၢိဳလ္မ႐ွိ။ ငံုးတိတိ ပစ္စလက္ခတ္ ထားခဲ့ ေသာ္လည္း အနီးပတ္၀န္းက်င္၌ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းမ်ား ႐ွိသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး၊ ကုိရင္၊ ေက်ာင္းသား မ်ား အျပည့္ ႐ွိၾကေသာ္လည္း ယင္း အုတ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွာေတာ့ အစဥ္အလာအတုိင္း သီတင္းသံုး ေနထုိင္မည့္ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ ဗလာက် လာခဲ့ရသည္မွာ ရတနာပံုႏွင့္ အမရပူရ တစ္ေခတ္လံုးလုိပင္ ျဖစ္ခဲ့ပံုရေလသည္။
*
ဆက္ရန္
.
*
ဆက္ရန္
.
1 comment:
သမိုင္းေလးေတြ ျပန္သတိရေစတယ္ ညီမေရ။
ေရွးေဟာင္းသုေတသနအဖြဲ႔သာ ေရွးအေမြေတြကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ေကာင္းမွာပဲေနာ္။
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။
ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္
Post a Comment