Tuesday, September 6, 2011

တင္႔တယ္ ၏ ကမၼဖလ အပိုင္း (၈)

ေဇာက္ထိုးမုိးေမွ်ာ္

ကၽြႏ္ုပ္တြင္ ရည္ရြယ္ခ်က္သံုးခ်က္ရွိေၾကာင္းကို ဆိုခဲ့ၿပီ။ ထုိရည္ရြယ္ခ်က္တုိ႔အနက္ အဂၤလိပ္ စာပညာကို သင္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ကၽြႏ္ုပ္အဖို႔၌ အဓိက အေရးႀကီးဆံုးေသာ ရည္ရြယ္ ခ်က္ႀကီး ျဖစ္၏။ အဂၤလိပ္စာတတ္တို႔ ေခတ္ေကာင္းေနၾကေသးေသာ ကာျဖစ္သည္ အားေလ်ာ္စြာ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အဂၤလိပ္စာ ကိုသာ တတ္ေျမာက္ပါက ဒုတိယ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖစ္ေသာ အဘိုးထံပါးသို႔ ျပန္၀င္ရသည့္အေျခသို႔ပင္ မေရာက္ေစကာမူ လူတစ္လံုး သူတစ္လံုး ျဖစ္ႏိုင္သ္ည့ လမ္းမေပၚ၌ ေျခခ်မိမည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္ တြက္ဆ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အဂၤလိပ္စာကို သင္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးမွာ ကၽြႏ္ုပ္၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးပင္ ျဖစ္သည္။ တစ္ဘက္က ၾကည့္ပါလွ်င္ အဂၤလိပ္စာတတ္ေျမာက္မွ အဘုိးထံသို႔ အ၀င္တြင္ ကိုယ္ရည္ေသြးႏိုင္ကာ ၀င္ခြင့္ ေပၚေလမည္ ျဖစ္ျပန္ေလရကား ဤရည္ရြယ္ခ်က္သာလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္၏ ေသေရး ရွင္ေရးတစ္မွ် အေရးႀကီး ေနေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖစ္၏။ အဘုိးထံ ကပ္ႏိုင္လွ်င္ အဂၤလိပ္စာ အညြန္႔အဖူးကို တတ္ေျမာက္ေအာင္ ဆက္လက္ သင္ၾကားႏိုင္ဖို႔ လမ္းလည္း ျမင္၏။

အဘုိး ထံ ျပန္၍ ကပ္လုိေသာ ဒုတိယရည္ရြယ္ခ်က္ကား အေရးႀကီးေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္မွန္၏။ သို႔ရာတြင္ ကၽြႏ္ုပ္က မည္မွ်ပင္ ၀င္ခ်င္ပါေသာ္လည္း အဘုိးႏွင့္ ဦးေလးတုိ႔က လက္ခံၾကမွ ျဖစ္ႏိုင္မည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္ရာ တစ္ပိုင္းသာလွ်င္ ေသခ်ာေပ သည္။ တစ္ဖန္ သားအရင္း ေျမးအဖ်ား ဟူေသာ ဆိုစကားရွိသည့္အတုိင္း သမီးရင္းအေထြး၊ ေရႊလုိဥထားသူ ကၽြႏ္ုပ္၏ မိခင္ကိုမွ် ထုိမွ် ရက္စက္ခဲ့ေသာ ဦးေလးႏွင့္ ဘုိးဘုိးတုိ႔သည္ အဖ်ားသာျဖစ္ေသာ ေျမး ကၽြႏ္ုပ္အား ရက္စက္မည္ဆိုက ပို၍ပင္ ရက္စက္ႏိုင္ေသာ လမ္းကလည္း ရွိေသး၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အဘုိးထံျပန္၍ ကပ္ႏိုင္ရာမွာ ကၽြႏ္ုပ္ဘက္ က တစ္၀က္ သာ ေသခ်ာလ်က္ အကယ္တႏၱိ အဘုိးထံမ၀င္ရလွ်င္လည္း ကၽြႏ္ုပ္မွာ ကၽြႏ္ုပ္ တတ္ေျမာက္ ၿပီးျဖစ္ေသာ (၇)တန္း ပညာကို အားကိုးႏိုင္ေလာက္ၿပီျဖစ္၍ မ်ားစြာ ပူပင္ဖြယ္ မရွိ။ သို႔ျဖစ္ သျဖင့္ အဘိုးထံ ျပန္၍ကပ္ရန္ ဒုတိယရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အဂၤလိပ္စာသင္ရန္ ပထမရည္ရြယ္ ခ်က္ေလာက္ အပူတျပင္း အေရးတႀကီး ခုိင္ၿဖီးလွျခင္း မရွိေပ။

တတိယရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖစ္ေသာ အဘုိးႏွင့္ဦးေလးကို မိခင္အတြက္ လက္စားေခ်လုိသည္ ကား ေပ်ာက္ကြယ္ တိပ္ျမဳပ္ ၍ စုပ္စျမဳပ္စ မေပၚေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။
ဤသို႔အားျဖင့္ (၁) အဓိက၊ (၂) သာမည၊ (၃) စိတၱဇ ဟူ၍ ရည္ရြယ္ခ်က္သံုးမ်ိဳးတို႔ သူ႔အဆင့္ႏွင့္သူ အဆင့္ဆင့္ ရွိ ေနၾကရာတြင္ ကၽြႏ္ုပ္ ၁၇ႏွစ္သား အရြယ္ ရွင္လိင္ျပန္စ၌ ကံတရား၏ ဖလွယ္ ညစ္ပတ္ တတ္ေသာ ဥာဥ္စိုး က အဖန္တီးႀကီး ဖန္တီး၍ အႀကီးအက်ယ္ ေမႊေႏွာက္လိုက္ျပန္ေသာေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ တို႔မွာ ငါးမိနစ္ခန္႔အတြင္းတြင္ပင္ ေဇာက္ထိုးမိုးေမွ်ာ္ျဖစ္၍ သြားၾကရေလေတာ့သည္။ ယင္းသို႔  ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ေဇာက္ထုိး မုိးေမွ်ာ္ မေလ်ာ္မကန္ ျဖစ္ကုန္ၾကသျဖင့္လည္း ကၽြႏ္ုပ္၏ ျဖစ္စဥ္မွာ တစ္ခါတည္း ေတာင္ဆင္းလမ္းေကြ႕ႀကီးကို ခ်ိဳး၍ ဆင္းသြားရသကဲ့သို႔ ျဖစ္သြားရ၏။ ထုိေတာင္ဆင္းလမ္း ေကြ႕ႀကီး ၏ ခရီးအဆံုးသည္ကား စက္တိုင္ပင္ ျဖစ္၍ ေနေပေတာ့သည္။

သို႔ေသာ္ ... ကၽြႏ္ုပ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္တို႔ကား ဖိဖိစီးစီး ၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္၍ မွန္ကင္း အထြတ္သို႔ပင္ တိုင္ခဲ့သည္ ဟု ဆိုရေပမည္။ သို႔ေသာ္ မွန္ကင္းအထြတ္မွ ကံတြန္း၍ ခ်သျဖင့္ အားလြန္ကာ စက္တိုင္ေပၚ သို႔ ေရာက္ရသည္မွာကား ေတြးလိုက္တိုင္း ရင္ဖြယ္ျဖစ္ေပေတာ့ သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လညး္ ေသစား ေသစာ စီရင္ခ်က္ အတြက္ ကံတရား၏ ကုပ္ကိုခြ၍ အားရပါးရ ရယ္ခဲ့မိေတာ့သည္။
ထားဦးေတာ့ ... ကၽြႏ္ုပ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ေဇာက္ထုိးမုိးေမွ်ာ္ျဖစ္လ်က္ မွန္ကင္းထက္မွ စက္တိုင္ကို တက္ရသည့္ အျဖစ္ကို ဖတ္လိုၾကလွေပေရာ့မည္။
ကၽြႏ္ုပ္(၇)တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးေသာအခါ၌ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္တကြ ကၽြႏ္ုပ္ဆည္းကပ္ရာ ဦးပဥၨင္းတုိ႔အျပင္ ေက်းဇူးရွင္ အထည္သည္ လင္မယားတို႔ကလည္း အလြန္တရာ ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာ ရွိၾကေပေတာ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အထည္သည္လင္မယားတို႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္အား ဆုခ်ီးျမႇင့္ေသာအေနျဖင့္ ၀တ္ေကာင္းစားလွ တစ္စုံ ၀ယ္ေပးၾက၏။ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ ဦးပဥၨင္းတို႔၏ ခ်ီးျမႇင့္ျခင္းမွာကား ရွင္မျပဳရေသးေသာ ကၽြႏ္ုပ္အား အပါယ္တံခါး ပိတ္ေစရန္ တန္ခူးလအခါႀကီးရက္ႀကီးတြင္ ကၽြႏု္ပ္အား သကၤန္းဆီးေပးၾကျခင္းပင္ ျဖစ္၏။

သကၤန္းဆီးေပးသည့္အခ်ိန္ (သံသာရ ၀႑ဒုကၡေတာ ေမာစနတၳာယ) ဟူ၍ သကၤန္းကို ဆရာေတာ္ႀကီး အား အပ္သည့္အခ်ိန္မွစ၍ လည္ရႊဲလာခဲ့ေသာ မ်က္ရည္သည္ (အာမဘေႏၱ) ဟူ၍ သာေမဏ ရဟပဗၺဇၨသီလ အဆံုးသုိ႔ထိေရာက္ေသာအခါ၌ ကၽြႏ္ုပ္၏ ပါးျပင္၌ ရႊဲရႊဲစိုခဲ့ ေလေတာ့သည္။ အသို႔လွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္ ရင္မကြဲဘဲ ခံႏိုင္ပါအံ့နည္း။ ကၽြႏ္ုပ္၏ ေက်းဇူးရွင္ အထည္သည္လင္မယားတုိ႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္အား ရွင္ျပဳရာ တြင္ ရွင္ေလာင္းမိဘ လုပ္၍ ကြမ္းေတာင္ပိုက္ကာ ေက်ာင္းသို႔ လာၾကေပသည္။ ကၽြႏ္ုပ္၏ ဖခင္ ကား ယိမ္းသမႏွင့္ ေပ်ာ္ေလၿပီ။ ကၽြႏ္ုပ္၏ မိခင္ကား အရုိးပင္ ေဆြးရွာေလေရာ့မည္။ ဖခင္၏ ေပါ့တန္ပံု ကိုကား ေတြးမိသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ စိတ္ထဲမွ အေတြးကို ႏွင္ထုတ္၍ အလြယ္ႏွင့္ရပါ၏။ ကိုယ့္သားကေလး ကိုမွ် သာသနာ့အေမြကိုခံကာ နိဗၺာန္တံခါးပြင့္ေအာင္ ရွင္ျပဳမသြားရရွာ ေသာ ကၽြႏ္ုပ္၏ ကံဆိုးမ မိခင္ႀကီးအား၊ တမ္းတမိေသာစိတ္ျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္မွာ လူ႔ဘ၀မွ ရွင္ဘ၀ သုိ႔ ေျပာင္းအံ့ဆဲဆဲတြင္ မ်က္ရည္၀ဲ ၍ အသည္းဆတ္ဆတ္တုန္ခဲ့ရေပသည္။

ကိုရင္ဘ၀ျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္သံုးလမွ်သာ ၾကာခဲ့။ သကၤန္း၀တ္ျဖင့္ မေပ်ာ္ပုိက္ေပ။ ဆရာေတာ္ႏွင့္ ဦးပဥၨင္းတုိ႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္ အား သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းအျဖစ္ကို မွန္းထားၾက၏။ သို႔ေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္ကား ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ခုိင္ခန္႔ ေနသူ ျဖစ္ေပရာ ဆရာေတာ္၏ အၿငိဳအျငင္ကို ခံရေစကာမူ ဇြတ္အတင္းပင္ နယုန္လထဲ၌ လိင္ျပန္ခဲ့၏။ ၀ါဆိုလ အထိ ေနလွ်င္ကာ ၀ါတြင္းေလးလပတ္လံုး သာသနာ့ေႏွာင္ကြင္း၀ယ္ အခ်ဳပ္မိ ေနမည္ကို စုိးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။

ရွင္ လူထြက္ေသာအခါ၌ ကၽြႏ္ုပ္မွာ လူေကာင္ႀကီးထြား လူလားေျမာက္ၿပီျဖစ္၍ ေခါင္းတံုးကေလးေျပာင္ ေျပာင္ ႏွင့္ ၿမိဳ႕ထဲ၌ ဆြမ္းဟင္းဗ်ပ္ကုိထမ္းကာ လည္ရသည္မွာ မ်ားစြာ ပနံမသင့္ျဖစ္လာ၏။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားတုိ႔မည္သည္မွာ ငယ္စဥ္က ေက်ာင္းသားဘ၀ေန၍ သကၤန္းကုိ ႏုိင္နင္းလ်က္ သကၤန္း ၏ ဂုဏ္ေတာ္ျမတ္ကုိ ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္ ႏိုင္ေသာအခါသုိ႔ ေရာက္လွ်င္ သကၤန္းဆီး ရကာ သာသနာ့ ၀န္ထမ္းရဟန္းဘ၀ကုိ ေမွ်ာ္မွန္းလ်က္ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ကုိ ႀကိဳးစား ေလ့လာ အားထုတ္ ရစၿမဲျဖစ္၏။ ကၽြႏ္ုပ္ ရည္႐ြယ္မွန္းထားခ်က္တုိ႔မွာကား သာသနာ့လက္႐ံုးဘ၀မ်ိဳးျဖင့္ မည္သုိ႔မွ် ျဖစ္ေျမာက္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ရာ လူ႔ဘ၀ေက်ာ့ကြင္းထဲသုိ႔ ျပန္၍ ၀င္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပ၏။

ဤအခါ၌ ေက်ာင္းသားအ႐ြယ္ကုိ လြန္ၿပီျဖစ္ေသာ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၌ေနရန္ မသင့္ေတာ့ ေအာင္ ျဖစ္လာ၏။ လူ၀တ္ႏွင့္ သည္အ႐ြယ္ႀကီးက်ကာမွ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရိပ္ကုိခုိ၍ ေနပါလွ်င္လည္း အလြန္ဆံုး ကပၸိယဘ၀ ၌သာ အဆံုးသတ္ရဖုိ႔ ႐ွိေပရာ ကၽြႏ္ုပ္မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွခြာဖုိ႔ ျပင္ရေပသည္။ အဘယ္သုိ႔ သြားမည္နည္း...။

ဥတစ္လံုး တစ္ေကာင္ႂကြက္မ်က္ႏွာငယ္ ေလာကအလယ္တြင္ ကုိးကြယ္ရာ မိဘသားခ်င္းမ႐ွိေသာ ကၽြႏ္ုပ္ မွာ အဘယ္သုိ႔ သြားရေပလိမ့္မည္နည္း။ ၀ါဆုိ ဦးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေစ်း၀ယ္နာ၀ယ္ မ်ားလည္း လိႈင္ ေလၿပီ။ ဤအခြင့္အလမ္းကုိျမင္ေသာ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အလွ်င္အျမန္ စက္ခ်ဳပ္သင္၏။ ၁၄ ရက္ခန္႔ႏွင့္ လမ္းေၾကာင္း ေျဖာင့္ေျဖာင့္ စက္ေပါက္တတ္လာခဲ့ေသာအခါ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ေက်းဇူး႐ွင္ အထည္သည္ လင္မယား တုိ႔၏ ေစ်းခ်ဳပ္အထည္မ်ားကုိ ည၌ ညလံုးေပါက္ သြား၍ ကူညီခ်ဳပ္လုပ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ စက္ခ်ဳပ္ သမားဘ၀ သုိ႔ ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္လာ၏။ စက္သမားဘ၀ကုိ ရမွန္းမသိရရင္းကပင္ ကၽြႏ္ုပ္ သည္လည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွ ခြာမွန္းမသိ ခြာလ်က္ ေက်းဇူး႐ွင္ အထည္သည္ လင္မယားတုိ႔က " ကုိင္းပါ ေမာင္ကံေကာင္း ရယ္ တုိ႔အိမ္ကုိသာ ေျပာင္းခဲ့ပါေတာ့ကြယ္ ... မင္းဖုိ႔ စက္တစ္လံုး တုိ႔ငွားေပးပါ့မယ္ ဟုတ္လား ... ေစ်းထည္ေတြကုိ ႏုိင္ႏုိင္ ခ်ဳပ္ႏုိင္မွပဲ အလုပ္ကေတာ့ ျပတ္ဖုိ႔မ႐ွိေတာ့ပါဘူး" ဟု ဆုိၾကေသာ အေျခသုိ႔ ေရာက္လာခဲ့၏။

ကၽြႏ္ုပ္ကား စက္သမားလုပ္လုိသူမဟုတ္ေပ။ သုိ႔ေသာ္ (မင္းမေဟာ္ပုဂၢိဳလ္မွ အုိးဖုိကုိ ထြက္ေျပး၍ အေရးသစ္ ႀကံရေသးသည္) ဟူေသာ ထံုးအတုိင္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားဘ၀မွ လြတ္လပ္ေရး ရေစရန္ ေျခတစ္လွမ္း လွမ္းရျခင္းျဖစ္၏။ ထုိမွ တစ္ဖန္ ကၽြႏု္ပ္သည္ ေငြရလမ္းကုိ ႐ွာရျပန္၏။ စက္ခ်ဳပ္၍ ရသမွ် ကေလးတုိ႔မွာ အ၀တ္အစားကေလး မ်ား ၀ယ္ရ၏။ အထည္သည္ လင္မယားတုိ႔အားလည္း ထမင္း လခ ေပးရ၏။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္ေပးေသာ လခမွာ မျဖစ္ေလာက္ပါေပ။ ေက်းဇူး႐ွင္မ်ားက ငဲ့ညွာသျဖင့္သာ ေနသာ ေပသည္။ သူတုိ႔၏ ေက်းဇူးႀကီးလွပါေပေတာ့သည္။

ထုိအခ်ိန္ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး၌ ...
" ငါ့သား ႀကီးျပင္းလာရင္ သားရဲ႕ ဘုိးဘုိးဆီ သြားၿပီး ေ႐ႊမန္က်ည္းေတာင့္ေတြကုိ ေတာင္းေနာ္ ... " ဟူေသာ မိခင္၏ မွာစကားသည္လည္း ကၽြႏ္ုပ္တြင္ နိစၥပတ္ ၾကားေယာင္လ်က္ ႐ွိေနေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အဘုိး႐ွိရာ ၿမိဳ႕သုိ႔ သြားစရိတ္ရရန္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ကုိယ္ပုိင္၀င္ေငြ ႐ွိေသာလမ္းေပါက္ကုိ အုတ္ခံုကစ၍ စက္ သမားဘ၀ျဖင့္ ေျခတင္ကာ ေငြ၀င္လမ္းမ်ားလွသည္ မဟုတ္ပါေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေငြ၀င္လမ္း အျခားတစ္ခုကုိ ႐ွာရျပန္သည္ ၌ အခန္႔သင့္ပင္ လမ္းအခြင့္ေပၚလာ၏။ ထုိလမ္းအခြင့္မွာကား ကၽြႏ္ုပ္ ေနထုိင္ရာ ၿမိဳ႕႐ွိ ေျမ တုိင္းဘက္ဌာန မွာ မုိးဦးက်က ကြင္းဆင္းထားေသာ လယ္ပ်က္စာရင္း ေၾကးတုိင္စာရင္းတုိ႔ျဖင့္ အလုပ္ အလြန္မ်ား၍ ေနေပရာ ညအခ်ိန္တြင္ စက္ကုိ ဖိခ်ဳပ္၍ ညေနပုိင္း၌ကား ေျမတုိင္းစာေရး တစ္ဦးကုိ သြား၍ ေမတၱာရိကူညီေနခဲ့၏။

ထုိေခတ္က ဓေလ့မွာ ႐ံုးစာေရးအလုပ္ကုိ အကူစာေရးဘ၀ျဖင့္ မုန္႔ဖုိးမွ်ယူ၍ ၆-လခန္႔ သင္ေနရၿပီးမွ လခရ ေသာ အကူစာေရးဘ၀ကုိ ေရာက္ၾကရေပသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ကား စာေရးဘ၀ကုိ ေမွ်ာ္၍ ၾကည့္မိ၏။ စာေရးဘ၀ မွာ စက္ခ်ဳပ္သမားထက္ေတာ့သာ ၍ ေငြ၀င္ ေကာင္းေပသည္။ ေျမတုိင္းစာေရးႀကီးသည္ ကၽြႏ္ုပ္၏ အလုိက္သိ တတ္မႈေၾကာင့္လည္းေကာင္း။ အလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားသျဖင့္လည္းေကာင္း မုန္႔ဖုိးအျဖစ္ႏွင့္ ေငြ ကေလးေဖာေဖာ ေပးေလ့႐ွိၿပီးလွ်င္ ေျမတုိင္းအင္စပက္ေတာ္မင္းကုိလည္း အကူစာေရးေနရာ လစ္လပ္ ပါက ကၽြႏ္ုပ္အား ခန္႔ထားပါရန္ ေထာက္ခံေျပာဆုိေပး၏။

စက္ခ်ဳပ္ရာမွရေသာ ေငြကေလးျဖင့္ ထမင္းဖုိး၊ အ၀တ္အစားဖုိးကေလး ရ၍ေနေသာကၽြႏ္ုပ္မွာ ေျမတုိင္း ဘက္အကူစာေရးေပါက္စအျဖစ္ျဖင့္ ရေသာေငြကေလးမ်ားကုိ ျခစ္ျခစ္ျခဳတ္ျခဳတ္ စုေဆာင္းျခင္းျဖင့္ သံုးလ ခန္႔အၾကာ တြင္ အဘုိး၏ ၿမိဳ႕႐ြာသုိ႔ သြားရန္ လမ္းစရိတ္ကေလးပင္ ဖူလံုသေလာက္ ျဖစ္လာ၏။ ထုိလမ္း စရိတ္ ကား မီးရထားျဖင့္ အခန္႔စားသြားႏိုင္ေလာက္ေသာ လမ္းစရိတ္မဟုတ္။ မွ်င္ငါးပိတင္လာေသာ ကတၱဴ မ်ား အျပန္တြင္ ေလွႀကံဳစီးကာ အေပါစားခရီးသြားရမည့္ စရိတ္ေလာက္သာ ျဖစ္ေလေတာ့သည္။

ေလွႀကံဳစီးစရိတ္ကေလးကုိ ပုိက္မိသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အဘုိး၏ ၿမိဳ႕သုိ႔သြားရန္ အခြင့္အလမ္းကုိ ေစာင့္လင့္ ေန၏။ အၿငိမ္လည္းမေန။ အဘုိးတုိ႔ၿမိဳ႕မွ ေရာက္လာေသာ ကုန္သည္ပဲြစားတုိ႔ထံမွ အဘုိး၏ အေၾကာင္းမ်ားကုိ အၿမဲတမ္း စနည္းနာရ၏။ အေၾကာင္းမူကား ကၽြႏ္ုပ္၌ ေလွႀကံဳစီးစရိတ္ကေလး႐ွိသည့္ တုိင္ေအာင္ အဘုိးတုိ႔ၿမိဳ႕သုိ႔ လုိက္သြားကာ သူ႔အိမ္သုိ႔ မ်က္ႏွာေျပာင္တုိက္ကာ တက္ၿပီးေနာက္ "ကၽြန္ေတာ္ ဟာ အဘုိး ရဲ႕ေျမး၊ ေမာင္ကံေကာင္းပါခင္ဗ်ာ၊ အလုပ္တစ္ခုေပးပါ"ဟု ေျပာလွ်င္ ႐ုိက္အခ်မခံရလွ်င္ ေတာ္ သည္ဟု ထင္ရေပလိမ့္မည္။

ေလာကသည္ ဆန္း၏။ အ႐ုိးခံအေျဖာင့္သမားမ်ားႏွင့္ မကုိက္ေပ။ အ႐ုိးခံသမားတုိ႔ ဤညစ္ပတ္လွေသာ ေလာက၌ မထြန္းကားဘဲ လူရည္လည္သူတုိ႔သာ ထြန္းကားသည္မွာ ေကာသလ၏ ဘူးေတာင္းနစ္၍ ေစာင္းၾကမ္း ေပၚေသာ အိပ္မက္အတုိင္းပင္ အားလံုးအသိျဖစ္ၾက၏။ လူရည္လည္ေသာသူတုိ႔ကား တစ္စံု တစ္ခုကုိ လုိခ်င္ေသာ္လည္း မလုိဟန္ေဆာင္လ်က္ အခြင့္အလမ္းကုိ ေစာင့္ကာအခြင့္အလမ္းေပၚ၍ ပုိင္ ေလာက္မွ အကြက္ဆင္ကာ နင္းျခင္းအားျဖင့္ လုိရာကုိရေအာင္ ႀကံေဆာင္ၾကစၿမဲျဖစ္၏။ ဂ်ပန္ေခတ္က ေပၚခဲ့ေသာ (ေဖာ္လံဖား)ဟူေသာ စကားမွာ စင္စစ္တြင္ လူရည္လည္၍ ဂုဏ္ႏွင့္အာဏာ႐ွိသူ၏ အနီးသုိ႔ ကပ္ႏုိင္ရပ္ႏုိင္ေသာသူတုိ႔ကုိ ႐ႈတ္ခ်ေသာစကားျဖစ္၏။ စင္စစ္ကား ဂုဏ္ႏွင့္ အာဏာ႐ွိသူတုိ႔၏ အနီးသုိ႔ လူ တုိင္း မကပ္ႏုိင္ေပ။

လူရည္လည္ေသာသူတုိ႔သာ ကပ္ႏုိင္၏။ ထုိသုိ႔ ကပ္ႏိုင္ ရပ္ႏုိင္ရန္မွာလည္း လူ႔အလုိက္ႏွင့္ အႀကိဳက္ကုိ သိတတ္ေသာအစြမ္း႐ွိမွ ကပ္ႏိုင္ေပရာ၊ ကပ္ခ်င္ရပ္ခ်င္တုိင္းလည္း မျဖစ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ (ေဖာ္လံဖား)ျခင္း သည္ လည္း မလြယ္။ အႏုပညာတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္၏။ ဂုဏ္ႏွင့္ အာဏာ႐ွိသူတုိ႔ကုိ လူတုိင္း ပင္ ကုိယ္က်ိဳး အတြက္ ေဖာ္လံဖားခ်င္ၾက၏။ သုိ႔ေသာ္ လူရည္လည္သူတုိ႔ကသာ အနီးသုိ႔ကပ္၍ ေဖာ္လံဖား ႏုိင္ၾကေပရာ ေဖာ္လံဖားခ်င္ပါလ်က္ႏွင့္ အခြင့္အလမ္းကုိ မယူတတ္သျဖင့္ ေဖာ္လံမဖားရေသာ သူတုိ႔က ေဖာ္လံဖား ႏုိင္ ေသာသူတုိ႔ကုိ ၀န္တုိစိတ္မကင္းဘဲ ႐ႈတ္ခ်ေသာ ေလသံျဖင့္ (ေဖာ္လံဖား)သည္ဟု ဆုိၾက ကုန္၏။ ေဖာ္လံဖား သူတုိ႔ အခြင့္အလမ္းက ေစာင့္ေမွ်ာ္တတ္ေသာ အႏုပညာ၊ ေပၚလာေသာ အခြင့္အလမ္းကုိ ဖမ္းယူတတ္ေသာ အႏုပညာတုိ႔ကုိ အ႐ုိးခံသမားတုိ႔ နားမလည္ႏုိင္ၾကေပ။

႐ုိးသားပြင့္လင္းစြာ ေရးသားရမည္ဆုိပါလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ကား အလြန္တရာစိတ္ခက္ထန္ တိျပတ္လွ စြာေသာ အဘုိးျဖစ္သူ ဦးနကီထံသုိ႔ ျပန္၍ခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္ရန္ (၀ါ) ေဖာ္လံဖားရန္ အခြင့္အလမ္းကုိ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနသူတစ္ဦးဟု ေရးရေပေတာ့မည္။ သူ႔အိမ္သုိ႔ ႐ုတ္ခနဲတက္သြားပါက ေျခဦးတည့္ရာ အိမ္ေပါက္ကုိ တက္သည့္ အ႐ူးကုိ ႏွင္ခ်သလုိသာ ႏွင္ခ်ျခင္းခံရေပလိမ့္မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အဘုိး၏ အိမ္ေပါက္သုိ႔ အေၾကာင္းျပ ေကာင္းေကာင္းႏွင့္ အေမာင္းအႏွင္း မခံရဘဲ တက္ႏုိင္ေအာင္ အခြင့္ အလမ္းကုိ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနရ၏။ အႏွင္မခံရဘဲ လက္သင့္ခံမွ ခ်ဥ္းကပ္ႏုိင္ေပမည္။ သုိ႔အခြင့္အလမ္းကုိ ေစာင့္ေမွ်ာ္ ေနသည့္ အတြင္း၌လည္း အကယ္၍ အေၾကာင္းျပ ေကာင္းေကာင္းႏွင့္ အဘုိး၏ အိမ္ရိပ္ကုိ နင္း ၾကည့္ရာ၌ အေမာင္းအႏွင္ခံရပါလွ်င္ အသာကုိယ္႐ွိန္သတ္၍ တပ္ျပန္ဆုတ္သာေအာင္ ျပန္စရိတ္ ကေလး ကုိလည္း မလုိေလး လုိေလးစုေဆာင္းကာ အသင့္ျပင္ ထားရျပန္၏။ အဘုိး၏ ၿမိဳ႕၌ ေသာင္တင္ခံ၍ မေနႏုိင္ေပ။

ကံတရား သည္ လူလယ္လုပ္လြန္းအားႀကီးသည္ဟု ဆုိစရာ ျဖစ္ေနေပေတာ့သည္။ ကံတရားသည္ တစ္ခါ တစ္ရံ၌ ႐ွစ္ကြက္က်ားကစားသူ ခ်န္ပီယံႏွင့္ အလြန္တူေလ့႐ွိပါသည္။ ႐ွစ္ကြက္က်ားခ်န္ပီယံသည္ အကြက္ဆန္း ေမာင္းဆင္ထားကာ ကုိယ့္က်ားတစ္ေကာင္ကုိ ထုိးေကၽြး၍ ၿပိဳင္ဘက္၏ က်ားသံုးေကာင္ကုိ စားကာ (ကင္း) ယူတတ္သည့္နည္းတူ ကံတရားကုိယ္ေတာ္ျမတ္သည္လည္း သတၱ၀ါ တစ္ဦး၏ ၾကမၼာကုိ ဖန္တီး ရာ၌ လက္ဦးတြင္ ၀မ္းသာအားတက္ဖြယ္တစ္ခုခုကုိ လာဘ္ထုိးၿပီးမွ တင္းပုတ္ႀကီးႏွင့္ ထုႏွက္သလုိ နလံ မထူေအာင္ ႏွိပ္စက္တတ္သည္။

သုိ႔ဆုိရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းမွာမူကား အဘုိး၏ ၿမိဳ႕႐ြာသုိ႔ ကၽြႏ္ုပ္ခ်ဥ္းကပ္လုိေသာေၾကာင့္ သြားစရိတ္၊ ျပန္စရိတ္ ကေလးမ်ားကုိ ျခစ္ျခစ္ျခဳတ္ျခဳတ္ စုေဆာင္းမိစျပဳေသာအခါ တြင္ပင္ ကၽြႏ္ုပ္အား အဘုိး႐ွိရာသုိ႔ သြားႏုိင္ေသာ လမ္းအခြင့္မ်ားကုိ ကံတရားက ဖြင့္ေပးစျပဳ၍ လာျခင္းပင္ျဖစ္၏။ လက္ဦးဆံုး ကၽြႏ္ုပ္၏ အဘုိး ဦးနကီ ကုိယ္လက္မအီမသာျဖစ္သည္ဟူေသာ သတင္းအစအနမ်ားကုိ ၾကားရ၏။ ဤအခ်ိန္မွာ ၁၉၂၇ ခုႏွစ္ဆီသုိ႔ ေရာက္ေနၿပီျဖစ္ရာ ကၽြႏ္ုပ္၏ အဘုိး ဦးနကီမွာ ၁၈၆၀ ျပည့္ႏွစ္၌ ဖြားသူျဖစ္သျဖင့္ လုပ္ငန္းႀကီး အားလံုး ကုိပင္ သားျဖစ္သူ ဦးေဒါနအား ပံု၍ လဲႊအပ္ထားကာ အနားယူ၍ ေနရသည္ဟူေသာ သတင္း သန္႔ သန္႔ ၾကားေနရျပန္၏။

၁၉၂၈ ခုႏွစ္သုိ႔ ၀င္ခဲ့ေသာအခါတြင္မူကား ကၽြႏ္ုပ္၏အဘုိး ဦးနကီသည္ အိပ္ယာ၌ လဲေလ်ာင္း ေနရသည္ကသာ မ်ားသည္ဟူေသာ သတင္းမ်ား ကၽြႏ္ုပ္၏ နားသုိ႔ ေပါက္လာ၏။ အဘုိး၏ မက်န္းမာ မႈသည္ စင္စစ္၌ ကၽြႏ္ုပ္အဖုိ႔တြင္ အဘုိး႐ွိရာသို႔သြားရန္ အခြင့္အလမ္း တစ္ခုအျဖစ္ျဖင့္ ကံတရားက ဖဲဆင္၍ ေပးျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ေနာက္ဆံုး၌ ကံတရားသည္ ကုိယ္ဆင္ထားေသာ ဖဲထုပ္ကုိ ကုိယ့္--ေၾကာင္းကုိ ကုိယ္စမ္း၍ ကုိယ့္ဘာသာခ်ိဳးကာ ကုိယ့္ဘာသာ ေ၀သလုိလုပ္လုိက္သည္မွာကား အဘုိးျဖစ္သူ အသည္း အသန္ ျဖစ္သည္ဟူေသာ သတင္းကုိ ရျခင္းျဖစ္၏။ ဤသတင္းမွာ ကၽြႏ္ုပ္၏ အဖုိ႔၌ အဘုိး၏အိမ္သုိ႔သြားရန္ အခ်ိန္တန္ၿပီဟု ကံတရားက ပခံုးေပၚ၌ခြကာ နားတြင္းသုိ႔ တီးတုိးေျပာလုိက္သည္ ႏွင့္ မျခားပါေပ။

" အဘုိးျဖစ္သူ အသည္းအသန္မမာသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ျပဳစုရန္လာပါသည္" ဟု အေၾကာင္းျပခ်က္ခုိင္လံုစြာ ျဖင့္ အဘုိး၏ အိမ္သုိ႔ တက္ႏုိင္ေသာအ ခြင့္အပလမ္းကုိ ကံတရားက စီမံဖန္တီး၍ ေပးေခ်ၿပီ။ လူမမာကုိ ျပဳ စုရန္ လာေသာသူအား အဘယ္သူသည္ ေမာင္းႏွင္၍ ပစ္ပါအံ့နည္း။ အေစအပါးခံလုိ၍ လာပါသည္ကုိ ေျခ ႏွင့္ ဆီး၍ ေက်ာက္ေသာထံုးစံသည္ အဘယ္မွာမွ် မ႐ွိစဖူးခဲ့။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အခြင့္အလမ္းကုိ ရည္းစားေမွ်ာ္ သလုိ ေဇာထက္သန္စြာျဖင့္ ေမွ်ာ္ငံ့ေနခဲ့ေသာ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အဘုိး အသည္းအသန္မမာ ... ဟူေသာသတင္း ကုိရသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ လက္ဆဲြ ေသတၱာကေလးတစ္လံုးျဖင့္ အသြားအျပန္ ခရီးစရိတ္ ေငြထုပ္ ကေလးကုိ စြပ္က်ယ္အတြင္းဘက္ လွ်ိဳ႕၀ွက္စြာ ခ်ဳပ္ထားေသာ အတြင္းအိတ္၌ မေပ်ာက္မပ်က္ေစရန္ က်စ္ က်စ္လ်စ္လ်စ္ထည့္ကာ ကတၱဴႀကံဳအဆင္သင့္႐ွိသျဖင့္ ေက်းဇူး႐ွင္ အထည္သည္လင္မယားႏွင့္ ေျမတုိင္း စာေရးႀကီး တုိ႔အား (အဘုိးမမာ၍) ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ေကာင္းေကာင္းႏွင့္ ခြင့္ပန္ၿပီးေနာက္ အဘုိး၏ ၿမိဳ႕သုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးစြာျဖင့္ ထြက္လာခဲ့ေပသည္။

လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး အခြင့္အလမ္း ဤသုိ႔ ေပၚလာခုိက္တြင္ အငုိက္ဖမ္းလုိက္ရသည္ကုိ ေက်နပ္ၾကည္ႏူး လာခဲ့၏။ အဘုိး၏ ေက်ာက္ဆုိင္ႏွလံုး အရည္ေပ်ာ္က်ေအာင္ မည္သုိ႔ျပဳမည္၊ မည္သုိ႔ အလုိက္တသိ ေဆာင္ ႐ြက္မည္ စသည္တုိ႔ကုိလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံုေတြး၍ အသင့္ျပင္ဆင္လာ၏။ ကံတရား ဖန္ထားပံုကုိလည္း ကံကုိသာ အေကာင္အထည္ျမင္ရလွ်င္ ထုိင္၍ ႐ွိခုိးခ်င္ေလာက္ေအာင္ ေက်းဇူးတင္မိ၏။

သုိ႔ေသာ္ ရက္စက္ ေသာကံတရားကား ေရနံပုိက္ေပါက္ကာ လယ္တစ္ကြက္လံုး ေရနံေတြျပည့္ေနသျဖင့္ ၀မ္းသာအားရ ကခုန္ ေနေသာ လယ္သမားကုိ မုိးႀကိဳးပစ္ခ်လုိက္သည့္နည္းတူ ကၽြႏ္ုပ္အား အခြင့္အလမ္း ကေလးႏွင့္ ျမဴေခၚၿပီး ေနာက္ သံုးကြက္ေက်ာ္စားကာ သြားတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ေအာင္ အႏွိပ္စက္ႀကီး ႏွိပ္စက္ပစ္လုိက္ျပန္ေလေတာ့ သည္။
ျဖစ္ရပံုမွာကား တနသၤာရီေဒသ႐ွိ အသည္းအသန္ မမာေနေသာ ကၽြႏ္ုပ္၏ အဘုိးထံသုိ႔ ကတၱဴႀကံဳကုိစီး၍ လုိက္ခဲ့သည္တြင္ ေလအဆင္သင့္သျဖင့္ ေလးရက္ခန္႔မွ်ႏွင့္ အဘုိးတုိ႔ ၿမိဳ႕သုိ႔ ေရာက္ခဲ့၏။ ကတၱဴဆုိက္ ေသာအခ်ိန္မွာ ညေနေစာင္းေလာက္တြင္ ျဖစ္ေလရာ ေတာ္သလင္းလ၏ ပူျပင္းလွေသာေန ေရာင္တုိ႔ပင္ ၿငိမ္းေအးစျပဳလ်က္၊ ကုန္းသုိ႔ လက္စဲြေသတၱာတစ္လံုးႏွင့္ တက္ခဲ့မိေသာအခါ၌ အဘုိးထံသုိ႔၀င္ရန္ အခ်ိန္ ေကာင္းျဖစ္ေနသည္ကုိ သတိထားမိ၏။ စိတ္ထဲ၌ "ညေနပုိင္း ေအးေအးလူလူ ဆုိေတာ့ စကားစျမည္ လိပ္ ပက္လည္ေအာင္ ေျပာဖုိ႔ အခ်ိန္ေကာင္းပဲ။ ညစာ ထမင္းေကၽြးၿပီး ညအိပ္ လက္ခံမယ္ဆုိရင္ ငါ့ ဒုတိယ ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေအာင္ေပေတာ့မယ္ " ဟု ေတြးမိ၏။

ကမ္းနားမွ တက္ခဲ့၍ ႀကံဳရာကုိ ေမးျမန္းျခင္းျဖင့္ အဘုိး၏ အိမ္၀င္းေပါက္သုိ႔ ေရာက္ခဲ့ေပသည္။ အဘုိး၏ အိမ္ႀကီးကုိ ျမင္လုိက္ရေသာအခါ၌ ကၽြႏ္ုပ္သည္ သြားေလသူမိခင္ႀကီးအား သတိရကာ ရင္ထဲ၌ ဆုိ႔နစ္၍ သြားမိ၏။ အိမ္ႀကီးကား ေ႐ွးအိမ္ႀကီးျဖစ္၏။ ငါးပင္ ေလးခန္း ႏွစ္ထပ္ ျဖစ္လ်က္ ႀကီးမားက်ယ္၀န္းေသာ ၀င္း ႀကီးအတြင္း၌ တည္႐ွိ၏။ အိမ္ေ႐ွ႕တြင္ ၀င္းေပါက္ႏွစ္ေပါက္႐ွိ၏။ ႏွစ္ေပါက္စလံုးပင္ ၀င္းတံခါးမ်ားကုိ ပိတ္၍ ထားေပရာ အိမ္ႀကီးသည္ ကၽြႏ္ုပ္အား မႏွစ္ၿမိဳ႕ေသာ အသြင္ျဖင့္ မ်က္ေမွာင္ကုတ္၍ ၾကည့္၍ ေနသည္ ဟု ထင္မိ၏။

အိမ္ႀကီးကုိၾကည့္ရင္း ကၽြႏုပ္၌ ႐ုတ္တရက္ အေၾကာက္၀င္လာ၏။ " ေအာ္ေငါက္မ်ားႏွင့္ပစ္ရင္ ဒုကၡပဲ"ဟူ ေသာ စုိးရိမ္မႈျဖင့္ တက္ရပိမ့္ေသာ ... ဆုတ္ပိမ့္ေသာဟု ေတြးေတာႏွစ္ခြ ႀကံသျဖင့္ ၀င္းေပါက္၀တြင္ ေျခလွမ္းတံု႔၍ ေနမိ၏။ သုိ႔ေသာ္ အခြင့္အလမ္းေပၚခုိက္မုိ႔ လုိက္ပါခဲ့သည္တြင္ ၀င္းေပါက္ကုိ ေရာက္ပါမွ ျပန္ ရမည္ဆုိသည္မွာ ရယ္ဖြယ္သာျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ အာ္းတင္းကာ " ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္လုိရာျဖစ္ ၀င္ေတြ႕ၿပီး မွ အႏွင္ခံရရင္လည္း မေက်မနပ္နဲ႔ ျပန္႐ံုပဲ "ဟု ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ သိဒၶိ တင္လုိက္ၿပီး ၀င္းတံခါးကုိ တြန္းၾကည့္ ၏။ ေစ့႐ံုမွ်သာေစ့ထားေသာ တံခါးသည္ က်ည္ ... ခနဲျမည္ကာ ပြင့္သြား၏။ ၿပီးမွ ကုိယ့္စိတ္ကုိ ကုိယ္ အားေပး ၍ ကုိယ့္အျဖစ္ကုိ ၿပံဳးမိကာ အိမ္ႀကီးဆီသုိ႔ ခပ္သုတ္သုတ္ လွမ္းခဲ့ရေပသည္။

အိမ္ႀကီးမွာ ေ႐ွ႕ပုိင္းကျပင္၌ သမံတလင္းခင္း၍ သံဆန္ခါမ်ားကာ၍ထား၏။ ထုိကျပင္မွာ ေ႐ွးအိမ္ႀကီးကုိ ပုိ၍ က်ယ္၀န္းေစရန္ ဖိနပ္ခၽြတ္မွေန၍ အိမ္ေ႐ွ႕ဘက္သုိ႔ျဖန္႔ကာ ထပ္၍တုိးထားေသာ ေနာက္တုိး အေဆာက္အအံု ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္႐ွားေပသည္။ သံဆန္ခါကာရံထားေသာ ေျခရင္းဘက္၌ မတ္လံုးသံတုိင္ မ်ား ခပ္စိတ္စိတ္ထည့္ထားေသာ တံခါးေပါက္႐ွိ၏။ တံခါးေပါက္၏ ေ႐ွ႕သမံတလင္းေျခနင္းခံုေပၚ၌႐ွိေသာ ေခြးတစ္ေကာင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္ကုိျမင္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဆီး၍ ဟိန္းေလေတာ့သည္။ ေခြးဟိန္းသျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္မွာ တံခါးေပါက္နားသုိ႔ ခ်က္ခ်င္းမကပ္၀ံ့ေသးဘဲ အိမ္ထဲသုိ႔ လွမ္း၍အသံျပဳရလွ်င္ ေကာင္းေလမည္ လားဟု တေစ့တေစာင္း ၾကည့္လုိက္မိ၏။

သမံတလင္းက ျပင္အတြင္းပုိင္း၌ စားပဲြသံုးေလးလံုးကုိ မ်က္ႏွာ မူ လ်က္ ကုလားထုိင္ သံုးလံုးခန္႔ စီခ်ထားေပရာ အဘုိးဦးနကီ၏ လုပ္ငန္းကုိ အေသး စိတ္ေဆာင္႐ြက္ရသူ ကုိယ္စားလ်ယ္မ်ား၏ အလုပ္စားပဲြ မ်ားျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ရိပ္မိရ၏။ " ဒီစားပဲြတစ္လံုးလံုးမွာ တစ္ေန႔က်ရင္ ငါ၀င္ၿပီး ထုိင္ရမွာပဲ ထင္ပါရဲ႕" ဟု ႐ုတ္တရက္ ေတြးမိ၏။ ကျပင္၏ေနာက္ဘက္ အိမ္မႀကီး၏ အတြင္း၌ကား ေခတ္မီပရိေဘာဂ မ်ားျဖစ္ေသာ ဆုိဖာ တစ္ေယာက္ထုိင္။ ႏွစ္ေယာက္ထုိင္တုိ႕မွာ မွန္ခ်ပ္ခင္းထားေသာ စားပဲြ၀ုိင္းကုိ ၀န္းရံကာ ဂုဏ္သိကၡာ႐ွိ႐ွိ တည္ေနၾက၏။ ငါး႐ွဥ့္ ေသြးကတၱီပါဖံုးထားေသာ ဆုိဖာႀကီးမ်ားကား အိမ္႐ွင္၏ ႂကြယ္၀မႈ ကုိ ေဖာ္ျပ၍ ေနေပသည္။

အိမ္တြင္းသုိ႔ ကၽြႏ္ုပ္အကဲခတ္ေနသည့္ ခဏတြင္ပင္ " ဟဲ့ ရန္လံု" ဟု ၾကည္လင္ေသာအသံျဖင့္ အိမ္တြင္း ခန္းမွ ဆုိလုိက္ေသာ အသံကေလးတစ္ခုကုိ ၾကားရၿပီးေနာက္ ဇာခန္းဆီးကုိ ဖယ္ကာ အိမ္တြင္းခန္းမွ ကေလးမေလးတစ္ေယာက္ ထြက္လာသည္ကုိ ျမင္ရ၏။ ထုိကေလးမမွာ အသက္ ၁၀ ႏွစ္ ၁၁ ႏွစ္ အ႐ြယ္ ခန္႔သာ ႐ွိေပဦးမည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ထုိကေလးမမွာ အေတာ္ပင္ ႐ုပ္ရည္ေျပစင္တင့္တယ္လ်က္ ႀကီးျပင္းလွ်င္ မ်ားစြာ ေခ်ာေမာမည့္ မိန္းကေလးျဖစ္ေၾကာင္းမွာ ျမင္လွ်င္ ျမင္ခ်င္း သတိထားလုိက္မိေပ သည္။

ထုိကေလးမသည္ သံတုိင္ၾကားမွ ကဲ အၾကည့္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္အားျမင္သျဖင့္ သံတုိင္တံခါးေပါက္သုိ႔လာ၍ " ဘာကိစၥပါလဲ႐ွင္" ဟု သိမ္ေမါ႕စြာေမးသည္။ ကၽြႏ္ုပ္လည္း " ကိစၥ႐ွိလုိ႔လာပါတယ္ကြယ္ "ဟု ေျဖလုိက္ရ ေလရာ ကေလးမသည္ တံခါးေပါက္ကုိ ဖြင့္၍ ကၽြႏ္ုပ္အား မ်က္ေစာင္းခဲေနေသာ ရန္လံုဟူေသာေခြးႀကီးကုိ ေမာင္းႏွင္ပစ္လုိက္ၿပီးလွ်င္ " အထဲကုိ ႂကြပါ႐ွင္" ဟု ဖိတ္ေခၚ၏။ ကၽြႏု္ပ္လည္း အဘုိး၏ အိမ္ရိပ္အတြင္းသုိ႔ ရင္တထိတ္ထိတ္ ႏွင့္ ခ်င္းနင္း၀င္ေရာက္ခဲ့ေပေတာ့သည္။

" လူႀကီးေတြေကာကြယ္ " ဟု ကၽြႏ္ုပ္ကေမးသည္၌ ကေလးမက တံခါးကုိ ျပန္၍ ခ်က္ထုိးကာ ပိတ္ရာက " ႐ွိပါတယ္႐ွင္ ကၽြန္မတုိ႔ ဘုိးဘုိးေနမေကာင္းလုိ႔ အိမ္ခန္းတြင္းမွာပါ။ ႂကြပါ႐ွင္ ဒီကုိ ကၽြန္မ ၀င္ၿပီး ေျပာေပး ပါ့မယ္" ဟု ေခ်ငံစြာေျပာျပ၏။ ထုိ႔ေနာက္ ကၽြႏ္ုပ္အား ဆုိဖာ႐ွိရာသုိ႔ ေခၚခဲ့၍ ဆုိဖာတစ္လံုးတြင္ ထုိင္ေစၿပီး လွ်င္ စားပဲြေပၚ၌ ကြမ္းအစ္ႀကီးတစ္လံုးႏွင့္ ေဆးလိပ္ပန္းကန္ျပားတစ္ခ်ပ္လာခ်ရင္း " ကြမ္းစားပါ႐ွင္၊ ကၽြန္မ အခုပဲ ေဖေဖတုိ႔ကုိ ေခၚေပးပါ့မယ္" ဟု ဖြယ္ရာစြာေျပာ၏။ ကၽြႏ္ုပ္လည္း အ႐ြယ္ႏွင့္မလုိက္ ဧည့္ခံ စကား ေျပာေသာ ကေလးမ၏ အမူအရာ အေျပာအဆုိကေလးမ်ားကုိ ႏွစ္သက္မိရင္း ကြမ္းအစ္ႀကီး အတြင္း႐ွိ ထူထဲလွစြာေသာ ႐ုပ္လံုးေဖာ္ေငြဖလားစံုတုိ႔ႏွင့္ ငါးက်ပ္သားေက်ာ္ေက်ာ္ အေလးခ်ိန္ စီးမည့္ ေ႐ႊထံုးဘူးႀကီး တုိ႔ကုိ ၾကည့္ကာ မိမိ၏ ႏွလံုးေသြးခုန္သံကုိပင္ မိမိျပန္၍ ၾကားရရင္း က်န္ရစ္ခဲ့၏။

ဆက္ရန္
.

No comments: