ထိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ တို႔ မွာ ငယ္စဥ္က ေရးေရးမွ်သာ ရွိ၏။ တျဖည္းျဖည္း အသက္ကေလး ရလာေသာ အခါ ၌ကား ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တို႔မွာ ပိုမုိျပင္းထန္လာၾကလ်က္ အဘုိးထံသို႔ သြားကာ ေသြးရင္းျဖစ္သူ ေျမး ကၽြႏ္ုပ္ အား လူႏွင့္တူေအာင္ ေစာင္မၾကည့္ရႈဖုိ႔ ေျပာဆိုမည္ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာလည္း ခုိင္ၿမဲလာေလသည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အဘိုး၏ပစၥည္းကို တပ္မက္ေမာမိ ျခင္းကား မဟုတ္။ အဘုိး၏အိမ္၌ ခုိကပ္ကာ ကပ္ရပ္ စားေသာက္ေနလိုျခင္းလည္း မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားၿပီၿပီ ဘုရား ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး စင္လ်က္ ဖြားဖက္ေတာ္ ေညာင္ပင္ကို အမွီျပဳလ်က္ ပြင့္ေတာ္မူရေသာ ဥပမာကို နားလည္ထားရသူ ျဖစ္ ရေပရာ ေရကို ဒါးႏွင့့္သားက အေရးမထင္သလို မေခၚခ်င္၍ မေခၚဘဲေနခဲ့ေသာ အဘုိးသည္ ကၽြႏ္ုပ္ အား ေျမးမေတာ္ ခ်င္လွ်င္ကား မေနရ။
ေသြးခ်င္းဆက္ေနသည့္အျဖစ္မ်ာ မျငင္းသာေလရ ကား ကိုယ့္အဘိုးအရင္းအခ်ာ၏ အကူအညီကို ရယူလ်က္၊ အကူအညီရယူရာ၌လည္း ကၽြႏ္ုပ္၏ ကုိယ္၊ စိတ္၊ ဦးေႏွာက္ စြမ္းပကား ရွိသမွ်ျဖင့္ ထုိအကူအညီ အေစာင္အမ အတြက္ ေက်းဇူးတုံ႔ျပန္မည္ဟုလည္း ရည္ရြယ္မိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ အဘုိး၏ ႀကီးက်ယ္ လွေသာ လုပ္ငန္းႀကီး၌ သူစိမ္းတစ္ရံဆံတို႔ကိုပင္ ေငြလံုးေၾကးလံုးအပ္ကာ ခုိင္းေစေနရေလေသးသည္ တြင္ ေသြးရင္း သားရင္း ေျမးဦး စင္စစ္ျဖစ္ေနေသာ ကၽြႏ္ုပ္အားလည္း ႀကီးပြားရာ ႀကီးပြား ေၾကာင္းျဖင့္ ငဲ့ညႇာ ေထာက္ထား လ်က္ အနည္းဆံုး ေအာက္တန္းအလုပ္ကေလး တစ္ခုကို ျဖစ္ေစ ေပးေပလိမ့္မည္ဟု ထင္မွတ္ မိ၏။
ဤ ဒုတိယရည္ရြယ္ခ်က္ ျပည့္ေျမာက္ေစရန္ ပထမရည္ရြယ္ခ်က္အတုိင္း ေအာင္ျမင္ဖို႔က လည္း ကၽြႏ္ုပ္၌ အလြန္အေရးႀကီးခဲ့၏။ အဂၤလိပ္စာေပမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ ပုိမို၍သာ အသံုး၀င္၍ လာခဲ့ေပရာ ကၽြႏ္ုပ္၌ အဂၤလိပ္စာ အေျခခံကေလးရွိလွ်င္ အဘုိး၏ လုပ္ငန္းႀကီး၌ ၀င္၍ အလုပ္လုပ္ရာ၌ အေထာက္အကူ ရလ်က္ အလုပ္ရရန္လည္း လြယ္ကူေပလိမ့္မည္ဟု နားလည္ထား၏။ အခြင့္အလမ္းကို ၾကြက္ေခ်ာင္းေသာ ေၾကာင္ကဲ့သို႔ အလိုလိုေနရင္း ေခ်ာင္းတတ္ေျမာင္းတတ္ ျဖစ္ေနေသာ ကၽြႏ္ုပ္မွာ ၾကြက္ကုိ ေခ်ာငး္ေသာ ေၾကာင္သည္ ၾကြက္လာေသာအခါ ခုန္၍အုပ္ရန္ အရပ္အေန သင့္ေသာ ေနရာ၌ အသင့္ျပင္၍ ေနသလို ကၽြႏ္ုပ္သည္လည္း ကၽြႏ္ုပ္၏ အဘုိးထံသို႔ ျပန္၍ ကပ္ႏိုင္မည့္ အခြင့္အလမ္းကို ေစာင့္ရင္း ကၽြႏ္ုပ္၌ ကိုယ္ပိုင္အရည္အခ်င္း ျပည့္စုံေစရန္ကိုလည္း အၿမဲ ႀကိဳးစား၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း အဂၤလိပ္စာကို အထက္၌ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတုိင္း ႀကိဳးႀကိဳး ကုတ္ကုတ္ သင္ယူခဲ့ေပသည္။ မည္သူ ေျပာႏိုင္မည္နည္း။ အဘိုး၏ လုပ္ငန္းႀကီး၌ တစ္ေနရာ၌သာ အမႈထမ္းခြင့္ ရပါလွ်င္ တစ္ေန႔ေသာ အခါ၌ ကၽြႏ္ုပ္သည္ တစ္ထစ္ၿပီး တစ္ထစ္တက္ကာ အထြတ္အထိပ္သို႔ ေရာက္ခ်င္ ေရာက္ႏိုင္ ေလေသးသည္။ လွံထမ္း၍ လာသည္ကို ျမင္ႏိုင္၏။ ကံထမ္း၍လာသည္ကို မည္သူျမင္ရသနည္း။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒုတိယ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ ကၽြႏ္ုပ္၏ အဘိုးထံ ျပန္၍ ကပ္ႏိုင္ရန္မွာ ကၽြႏ္ုပ္၏ အရည္အခ်င္း တစ္ခုခု အစြမ္းအစ ဗန္းတင္၍ျပစရာရွိမွ အ၀င္ေကာင္းမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္ သည္ အဂၤလိပ္စာကို ႀကိဳးစား သင္ခဲ့၏။ အသက္ ၁၆ႏွစ္အရြယ္၌ (၇)တန္း စာေမးပြဲ ကို ႀကိဳးစားသင္ခဲ့၏။ အသက္ ၁၆ႏွစ္ အရြယ္ ၌ (၇)တန္းစာေမးပြဲကို ေအာင္ေပၿပီ။
မိခင္အလို ဆႏၵကား ျပည့္သင့္သေလာက္ ျပည့္ေပၿပီ။ ပို၍ ျပည့္၀ေစရန္မွာ ဆယ္တန္းေအာင္ဖို႔၊ ဘီေအအမ္(မ္)ေအ ေအာင္ဖို႔ေတြ လိုေသး၏။ ထုိအေျခအေနထိ ေရာက္ရန္ကား အဘုိးကို ကပ္မိလွ်င္ မိႈက်င္း ထ သလို အေနထိေရာက္ရန္ကား အဘိုးကိုကပ္မိလွ်င္ မိႈက်င္းထသလို အခြင့္အလမ္းေတြ သြား၍ ေတာင္း ရန္ ကေလးစိတ္ကူးျဖင့္ ခပ္ေရးေရးမွ် ထင္ခဲ့ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အသက္အရြယ္ႀကီးေျမာက္၍ ၁၆ႏွစ္သား အရြယ္သို႔ ေရာက္ခဲ့ေသာအခါ တြင္ ေရႊမန္က်ည္းေတာင့္ထက္ အဘုိးႏွင့္ျပန္၍ ဆက္စပ္ မိေစရန္၊ အဘုိး၏ လုပ္ငန္းႀကီးတြင္ တစ္ေနရာက ပါ၀င္၍ အမႈထမ္းႏိုင္ေစရန္ ပိုမို၍ ရည္ရြယ္ ထားခဲ့ေသာ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ခဲ့၏။ လိုရင္းကိုဆုိရလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား ေကာင္းဘ၀မွ အလြတ္ရုန္း ၍ သူေဌးႀကီးဦးနကီ၏ေျမး သူေဌးေလာင္းကို ကံေကာင္းျဖစ္ခ်င္ေသာစိတ္ ခုိင္စြဲ၍ လာခဲ့ေပ ေတာ့သည္။
ကၽြႏ္ုပ္၏ တတိယ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာမူကား ကၽြႏ္ုပ္၏ အသည္းႏွလံုး အတြင္းဆံုးအပိုင္း၌ ကႏုကမာတြင္ ပုလဲလံုးသေႏၶ ၀င္သလို နက္ရိႈင္းလွစြာေသာ ေနရာတြင္ ေမ့ေပ်ာက္ေန မတတ္ မႈန္မႊားမႊားမွ်သာ ရွိေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖစ္၏။ ထုိရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ပထမႏွင့္ ဒုတိယ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကဲ့သို႔ သက္သက္ထား၍ အေတြးအေခၚ ျဖင့္ ေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပး ကာ ရင့္သန္ခုိင္ၿမဲလာခဲ့ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ိဳး မဟုတ္။ ယခုေခတ္ အေခၚျဖင့္ COMPLEX ဟု ေခၚသည့္ ငုပ္စိတ္ကေလးသာ ျဖစ္၏။ ငုတ္စိတ္ဆိုသည္မွာ စိတၱဇနတစ္မ်ိဳးျဖစ္ရာ ဓားခုတ္၊ တုတ္ရုိက္၊ ေသြးစုနာတုိ႔ကဲသို႔ အနာလံုးထင္ရွားသည္မဟုတ္။ ဖူးေယာင္ ကိုင္းက် အနာ၀ျဖင့္ ျပည္တည္ေသာ အနာလည္း မဟုတ္။ ႏွလံုးေသြးစက္ကေလး တစ္ေပါက္ တစ္ေပါက္ ဟဒယ ၀တၳဳ၌ အက်တြင္ လွ်ပ္ခနဲ လွ်ပ္ခနဲေပၚလာေသာ စိတ္တံလွ်ပ္၌ မွဲ႕ေျပာက္ကေလးစြန္းသည့္ပမာ သာမန္ ဦးေႏွာက္ ၏ အေတြးျဖင့္ လက္လွမ္းမမီႏိုင္ေသာ ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ၾကား၌ ဆူးကေလးတစ္ပြင့္၀င္၍ ေနသလို သာ ဒုကၡေပးတတ္ေသာ အနာ မက်က္ႏိုင္သည့္ စိတ္အမာရြတ္ကေလး တစ္ခုသာ ျဖစ္ေပသည္။
ထုိငုပ္စိတ္ကေလးမွာ စိတ္ေၾကးမုံ၌ပင္ မထင္ရြား။ သို႔ေသာ္ ရွိကား ရွိ၏။ ေပ်ာက္ပ်က္ ေၾကစင္ရန္လည္း အလြန္ခဲယဥ္း၏။ ေဒါသကဲ့သို႔ ေပါက္ကြဲျခငး္လည္း မရွိ၊ မာယာကဲ့သို႔ စဥ္းလဲျခင္းလည္း မရွိ။ မာနကဲ့သို႔ ပလႊားျခင္းလည္း မရွိ။ သို႔ေသာ္ ဤငုတ္စိတ္ကေလးသည္ အေပၚယံက က်က္ေသာ္လည္း အတြင္းပုိင္း၌ မက်က္ေသးေသာ စိတ္အမာရြတ္ကေလး ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ထိမိလွ်င္ ဆတ္ဆတ္ခါမွ် နာက်င္ေစေသာ ႏုနယ္ လွသည္ ့သေဘာ ကေလးတစ္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။ ထုိသေဘာကေလးကို ထိမိလွ်င္ ေဒါသ-မာယာ-မာန တုိ႔သည္ စိတ္၌ ဟုန္းခနဲ တက္ၾကြလာတတ္၏။
ကၽြႏ္ုပ္ကား စိတ္ပညာဆရာ မဟုတ္၍ လည္းေကာင္း၊ စာေရးဆရာ မဟုတ္၍လည္းေကာင္း ကၽြႏ္ုပ္၏ ရင္ထဲ ၌ အေမွာင္ဆံုးေထာင့္ ၾကားတြင္ ခုိ၀င္ေနေသာ ထုိသေဘာကေလးကို ယခုထက္ ရွင္းလင္းေအာင္ ကား ေရးသား ေဖာ္ျပျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ...
ထုိငုတ္စိတ္ကေလး အေျခခံလ်က္ အၿမဲရွိေသာေၾကာင့္ပင္ ကၽြႏ္ုပ္မိခင္၏ ျဖစ္အင္ကို ျပန္ေျပာင္း၍ ေတြးလိုက္မိတုိင္း ကၽြႏ္ုပ္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္မိခင္၏အေပၚ မငဲ့မကြက္ ရက္ရက္ စက္စက္ႀကီး မညႇာမတာ စြန္႔ခြာထားခဲ့ေသာ ကၽြႏ္ုပ္၏ အဘုိးအေပၚတြင္ စိတ္အနာႀကီး နာလ်က္ လက္စားေခ်ခ်င္ေသာ အာရုံ ကေလး သည္ မၾကာခဏ ေပၚလာတတ္၏။
ေရွ႕၌ ေရးခဲ့သည့္အတုိင္း ကၽြႏ္ုပ္၏ မိခင္သည္ အခ်စ္ကို အထြတ္အျမတ္ ျပဳအားႀကီးခဲ့သည္။ အခ်စ္ကို ဦးစားေပးလြန္းအားႀကီးခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ အမွားႀကီးမွားခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ ... ဤကဲ့သို႔ အမွားႀကီး မွား ရွာေသာ သမီးေထြးကေလးအား ဆင္းရဲဒုကၡ တြင္းဆံုးက်၍ ေနရရွာ ေသာ အခါသို႔ တိုင္ေအာင္ပင္ ဖုတ္ေလသည့္ ငါးပိ ရွိသည္ဟူ၍မွ် အမွတ္မထားႏိုင္ဘဲ စိတ္ကားလြန္းမက စိမ္းကားလွေသာ ကၽြႏ္ုပ္၏ အဘိုး သည္ အမိုက္ႀကီး မုိက္သည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္ ယူဆ၏။
တစ္ဖန္ ကၽြႏ္ုပ္၏မိခင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္အား ဖြားျမင္ေသာအခါ၌ အဘိုးကို သာလွ်င္ အားကိုးရာ ရွာသည့္အေလ်ာက္ အဘိုးရွိရာသုိ႔ သြားေရာက္၍ ေျခေထာက္ကို ဆံပင္ျဖင့္ ပြတ္ကာ ရွိခိုးောတင္းပန္ အသနားခံရွာေပသည္။ ဤတြင္လည္း ကၽြႏ္ုပ္၏ အဘိုးသည္ ခ်စ္လွစြာေသာ သမီးေထြးကေလးမုိ႔ ခုိးရာမလိုက္ခင္က ေရႊေပၚျမတင္ သဲလဲစင္ ဖူးဖူးမႈတ္ ထားခဲ့ပါလ်က္ႏွင့္ မိခင္၏အသနားခံခ်က္ကို နားမွ်မ၀င္၊ ျပင္ျပင္ႀကီး ရက္စက္ခဲ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း မိုက္သည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္ ယူဆ၏။ ကၽြႏ္ုပ္အား တစိမ္းတရံ ဆံ၏ သားကေလး ထင္စဥ္ခဏ၌ ေပြ႕ယူေျမႇာက္ခ်ီ၍ ထားႏိုင္ပါလ်က္ႏွင့္ အဘိုးသည္ ကၽြႏ္ုပ္ အား သူႏွင့္ ေသြးရင္းေခါက္ေခါက္မ်ိဳးေညႇာက္ ေျမးဦးကေလးျဖစ္မွန္းသိသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ သူ၏ ေပါင္ေပၚ မွ တြန္းဖယ္၍ခ်ကာ ရက္စက္ႏိုင္အားေလသည္မွာလည္း ေတြးေလတုိင္း နာက်ည္း ေဆြးေျမ့ ဖြယ္ရာ ျဖစ္ေနေပ၏။ ကၽြႏ္ုပ္၏ ရင္၀ယ္ခုိေသာ ငုပ္စိတ္သည္ ထုိသို႔ တြန္းဖယ္၍ အခ်ခံရေသာ လက္ျဖစ္ တစ္တြက္ကာကေလး၌ အျမစ္တြယ္လိုက္ေလသလားမသိ။
ထားဦးေတာ့ ... ကၽြႏ္ုပ္၏မိခင္ကို မိဘမ်က္ႏွာ အိုးမည္းသုတ္ရပါမည္လား၊ အရွက္ခြဲရပါ မည္လားဟူေသာ ျပစ္တင္ခ်က္ျဖင့္ အိမ္ သို႔ အ၀င္အထြက္ လက္မခံလုိပါလွ်င္လည္း ရွိပါေစ ေတာ့။ သို႔ေသာ္ သားကေလး တစ္ေကာင္ တုိ႔လို႔တြဲေလာင္းႏွင့္ မေကာင္းလွေသာ ဘ၀ျဖင့္ မဟာတမဒုကၡႀကီးက်၍ ေနရသည္ကို ယုတ္စြာ့ အဆံုး မေကာင္းတတ္ေသာ အေနျဖင့္ ျဖစ္ေစ ေငြကေလး ေၾကးကေလးအစ ရပ္ေ၀းမွ ေထာက္သင့္ၾကပါ၏။
ဤသို႔လည္း မေထာက္ခဲ့။ (မိဘစကားနားမေထာင္ သားတစ္ေကာင္ႏွင့္ တြဲလိတြဲေလာင္း) ဟူ၍ ပါးစပ္က ဆို၍ ေကာင္းေအာင္ ေရွးေဟာင္းဆရာတို႔ ကဗ်ာအစပ္ေကာင္းခဲ့ၾကသည့္တုိင္ သူတို႔၏ ကဗ်ာ၌ပါေသာ (မိဘ) ဆုိသည့္ စကားအရ မိဘသည္ မိဘအျဖစ္မွ ႏႈတ္ထြက္၍ မရ။ ေရွာင္လႊဲ၍ မရ။ ပုတၱဒါရႆကို မလြတ္ကင္းႏိုင္ပါလ်က္ ရက္စက္စြာ ပစ္စလတ္ခတ္ထားႏိုင္ ၾကသည္မွာ (ေတာင္းဆိုးပလံုးဆိုးကိုသာ စြန္႔ ႏိုင္သည္၊ သားဆုိးသမီးဆုိးကို မစြန္႔ႏိုင္) ဟူေသာ ေရွးဆရာတို႔၏ စကားပံုႏွင့္လည္း ဖဃလာႀကီးျဖစ္၍ ေနပါေလေသးသည္။ တြဲလိ တြဲေလာင္း၊ ငယ္ေႏွာင္းေသာ သားကေလးမွာလည္း စင္စစ္၌ မိမိ၏ ရင္ႏွစ္ ေျမးကေလး ပင္ ျဖစ္ေပရာ မိခင္၏ အမွားကို သားကေလးကပါ လံုးပါးပါးေအာင္ အခံခုိင္းသလို ရွိေန ခဲ့သည္ မွာကား မတရားႏိုင္လွေပသည္ဟု ထင္ခဲ့ေပသည္။
ဒီတစ္ခါလည္း ထားလိုက္ဦးေတာ့။ မိဘသိုက္ၿမံဳကို ေျခစုံကန္၍ ထြက္သြားေသာ သမီးအား အေ၀းအရပ္ တစ္ပါးမွ မၾကည့္ မရႈလုိသည္ ကို ထားလိုက္ပါဦးေတာ့။
ကၽြႏ္ုပ္၏ မိခင္က ကၽြႏ္ုပ္ အား ရွင္ျပဳရာတြင္ အဘုိးႏွင့္ဦးေလး တို႔အား ဖိတ္ေခၚရာ၌ မလာၾကဟုဆုိလွ်င္ နားလည္ ႏိုင္ ပါေသး၏။ ယခုမူ သာေရးမဟုတ္ နာေရးႀကီး ျဖစ္၏။ နာေရးမွ်မကေသး။ ေသရမည့္ ေဘးႀကီး ဆိုက္ေရာက္ေနေသာအခါလည္း ျဖစ္၏။ ကၽြႏ္ုပ္၏မိခင္ ေသငယ္ေဇာႏွင့္ ေျမာေန သည့္အခါ သို႔တုိင္ေအာင္ပင္ လာ၍ မၾကည့္ခဲ့ၾက။ လူကိုယ္တိုင္မလာလိုက ထားလိုက္ပါဦး ေတာ့။ ကၽြႏ္ုပ္ကား အစြမ္းကုန္ ပစားေပး၍ ေတြးပါ၏။ လူကိုယ္တုိင္ မလာလုိလွ်င္ ရွိပါေစ ဦးေတာ့။ ေန႔လား ညလား ျဖစ္ေနရသည့္ အခ်ိန္မ်ိဳး ၌ အေ၀းကေန၍ ေဆး၀ါးကုသရန္ ေငြေၾကးဖူလံုစြာ ေထာက္ပံ့သင့္ၾကပါ၏။
ကၽြႏ္ုပ္၏ အဘုိးသည္ သူ႔တစ္သက္တြင္ ေရာက္ဖူး ဖို႔ထားဦး ျမင္ဖူးရုံမွ်ပင္ ျမင္ဖူးဖို႔ လမ္းမရွိေသာ ႏိုင္ငံျခား က အႏူရုံမ်ား သို႔ပင္ အလွဴေငြမ်ား ေထာင္ႏွင့္ ေသာင္းႏွင့္ လွဴဒါန္းခဲ့ဖူးပါ၏။ ေနာက္မွ သိရ၏။ သို႔စင္ ပါလ်က္ ကိုယ့္သမီး အရင္းေခါက္ေခါက္ အသက္ေပ်ာက္ကာနီးသည္ကိုပင္ ေဆး၀ါးကုသႏိုင္ခြင့္ရေစရန္ ေငြေၾကး ျဖင့္ မကူညီခဲ့ေသး။ တစ္ရပ္လံုး ၀ိုင္း၍ ေျပာေသာအခါမွ သမီးမ်က္ႏွာကို ေထာက္၍ အားနာပါးနာ မသဒၶါ ေရစာ ေငြကေလးတစ္ရာကို ပို႔လိုက္၏။ ေငြတစ္ရာမွာကား အဘိုး၏ ပစၥည္းထုထယ္ႏွင့္စာ၍ ၾကည့္ပါလွ်င္ ေဆာင္း၀စပါးက်ီမွ စာကေလးတစ္ေကာင္ စားေသာက္ေသာ စပါးေစ့မွ်သာ ရွိပါလိမ့္မည္။ သို႔စင္လ်က္ ထုိေငြကေလးတစ္ရာေပးမည့္ အေရးကို သတင္းပို႔လာသူအား အေတြ႕မခံဘဲ အီေလးဆြဲ၍ ေနၾက သျဖင့္ ေငြအေရာက္ ေႏွာင္းကာ ကၽြႏ္ုပ္၏မိခင္မွာသာလွ်င္ ေရတိမ္တြင္နစ္၍ လူညြန္႔တံုးေသာ ဘ၀ ျဖင့္ လူျဖစ္ရံႈး ကာ ဇာတ္ဆံုးသတ္၍ သြားရရွာေပသည္။
ယင္းသည္တို႔ကား ယခုေရးကာမွ ဤမွ်ထင္ရွားေပၚလြင္စြာ ေတြး၍ ေရးသားျခင္း ျဖစ္၏။ ကေလးအရြယ္ လူမမယ္ဘ၀ျဖ္င့ ေလာကအလယ္ေခါင္တြင္ ေယာင္တီးေယာင္တ ကိုးကြယ္ ရာ မဲ့အခါက ဤမွ်အထိ မေတြး မိခဲ့ (ဘိုးဘုိးရက္စက္သည္) ဟူ၍ မွ်ေလာက္သာ ေတြးတတ္ ခဲ့၏။ တျဖည္းျဖည္း လူလားေျမာက္ လာေသာအခါတြင္ကား (ပိုက္ဆံမရွိလုိ႔ ငါ့အေမ ေသရ ေလျခင္း၊ ပိုက္ဆံမရွိလို႔ ငါ့အေမေသရေလျခင္း)ဟု ေစ့ေစ့ ေတြးတိုင္း တေရးေရး နာက်ည္းခဲ့ ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ (ဘိုးဘုိးရက္စက္)သည္ ဟူေသာ ေတြးလံုးႏွင့္ (ပိုက္ဆံမရွိလို႔ ငါ့အေမ ေသရ ေလျခင္း) ဟူေသာ ေတြးလံုးတို႔ကို ေပါင္းစပ္ၾကည့္လုိက္မိေသာအခါတြင္ (ဘိုးဘိုးႏွင့္ ဦးေလး ရက္စက္ၾကလို႔ ငါ့အေမ ေသရေလျခင္း ... ငါ့အေမေသရတာဟာ ဘုိးဘုိးနဲ႔ ဦးေလး တို႔ လက္ခ်က္ပါပဲ ... သူတို႔သာ ငါ့အေမ ကို မငတ္ရုံေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ ေငြေထာက္ၾကရင္ ငါ့အေမဟာ ငါးေပါင္းေၾကာ္လည္း ေၾကာ္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ အုန္းလက္ေျခာက္ ကိုလည္း ထင္းခုတ္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။
အနာ၀င္ၿပီး ေသမွာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဘုိးဘုိးနဲ႔ ဦးေလးတို႔ကသာ ငါ့အေမ မမာစက ေငြကေလးဘာကေလးလံုေလာက္ေအာင္ ပို႔ရင္ ငါ့အေမဟာ ဆရာ၀န္နဲ႔ကုႏိုင္ၿပီး သက္ဆိုးရွည္ရွာမွာပဲ။ အခုေတာ့ ဘုိးဘိုးနဲ႔ ဦးေလးတို႔က ေငြပို႔သင့္ေကာင္းပါလ်က္ကနဲ႔ မပို႔ၾကလို႔ ငါ့အေမေသရေလတယ္ ... ငါ့ေမေမ ဟာ စင္စစ္မွာ ဘုိးဘိုးေသရင္ ဘုိးဘုိးရဲ႕အေမြကို သံုးစုတစ္စု ဆိုင္တယ္ထားပါေတာ့။ ေငြတစ္သိန္းပဲ ဆိုပါေတာ့၊ တစ္၀က္၊ ေလးပံုတစ္ပံု၊ ရွစ္ပံုတစ္ပံု၊ ဆယ္ပံုတစ္ပံု၊ ဆယ္ပံုမွာ တစ္ပံုကေလးပဲ ပို႔ၾက အုံးေတာ့ ငါ့အေမဟာ လူနဲ႔သူနဲ႔တူေအာင္ ေနရမယ္ ... အခုေတာ့ ေသရာမွာေတာင္ သူ႔ဟာသူ ငါးေပါင္းေၾကာ္ ကေလးေရာင္းၿပီး မသာစရိတ္စုခဲ့ရွာလို႔ ဖ်ာလိပ္နဲ႔ မသြားရရွာတယ္) ဟူေသာ ေတြးလံုး ေတာလံုးတို႔သည္ ခုနစ္စဥ္အမွ်င္တန္း၍ တစ္တန္းႀကီး ေပၚထြက္လာေလ သည္။
ထုိေတြးလံုးမ်ား ေပၚလာေသာအခါ၌ ငုတ္စိတ္၏အျမစ္သည္ ပို၍ တြယ္ခဲ့၏။ ဤသို႔ ငုတ္စိတ္အျမစ္ တြယ္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာအခါသို႔ ေရာက္သည္၌ အကယ္၍ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ား က ႀကီးႏိုင္ငယ္ညႇင္းဆဲ သဘာ၀အတုိင္း အႏိုင္က်င့္ျခင္းကို ခံရသည့္အခါမ်ိဳးတြင္ ငုတ္စိတ္ ကေလးကား အသာဆြ၍ ေပးလိုက္၏။ ထုိခဏ တြင္ ရင္ထဲ၌ ႀကိတ္၍ ေဒါသအိုးေပါက္ကြဲ၏။ (ေခြးမသားေတြ လူပါး၀တယ္) ဟူ၍ အႏိုင္က်င့္သူ ေက်ာင္းသားႀကီးကို အတြင္းႀကိတ္ဆဲမိ သည္ထက္ (ဘိုးဘိုးနဲ႔ ဦးေလး ရက္စက္လို႔ ငါ့ အေမ ေသရတယ္ ... ငါလည္း ေခြး၀င္စား လို ကေလကေခ်ေနရတယ္) ဟူေသာ ေဒါသမီးမွာ ပြင့္လွ်ံ မီးေတာင္ႀကီးအန္သလို ျဖစ္တတ္ ေပသည္။
သုိ႔ေသာ္ အျပင္သို႔ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ထုတ္၍ ကိုယ္အမူရာ ႏႈတ္အမူအရာတို႔ျဖင့္ ျပသကာ ေဒါသအခုိးကို ရထားစက္ေခါင္း ေရေႏြးေငြ႕ထုတ္သလို ထုတ္လိုက္ရရင္ အေကာင္းသား၊ ႏို႔ေပမဲ့ ေဒါသကို ပံု၍ ခ်စရာ ေနရာမရွိ။ ေက်ာင္းသားႀကီးကို ျပန္၍လည္း မထုိးႏိုင္၊ ဆဲလည္း မဆဲ၀ံ့၊ ေပါက္ကြဲထြက္အံ့ေသာေဒါသကို ျပန္၍ ဇြတ္မွိတ္ကာ မ်ိဳ၍ခ်ရ၏။ ထုိအခါမ်ိဳးတြင္ အရက္မူးလြန္ေသာသူ ေအာ့အန္ပစ္လုိက္လွ်င္ သက္သာရာ ရလ်က္၊ မေအာ့အန္ဘဲ ေအာင့္ထားပါက အိမ္ႀကီးပါ ခ်ာခ်ာလည္ေအာင္ မူးသလို ကၽြႏ္ုပ္ မွာလည္း အျပင္သို႔ မထြက္ရသျဖင့္ အတြင္း၌ လိႈက္၍ စားေသာ ေဒါသမီးပူျပင္းစြာ ေတာက္ေလာင္ ျခငး္ကို ခံရေပေတာ့သည္။ တစ္ခါတစ္ရံမေအာင့္ႏိုင္သျဖင့္ ေက်ာင္းက ေခြးကိုပင္ ေျပး၍ တအားကန္မိ၏။ သို႔အကန္ တြင္ ဆြမ္းစားေက်ာင္းကုိယ္ေတာ္၏ ေခြးကို ကန္မိသျဖင့္ ၀ါးျခမ္းျပားႏွင့္ အရွိဳးတြင္ ေသြးစို႔ေအာင္ အႏွက္တစ္ခါခံရ ျပန္ေလသည္။ ခ်င့္ၾကည့္ေပေတာ့။
ဤအခါမ်ိဳး၌ ကၽြႏ္ုပ္၏စိတ္တြင္ (ဒါေလာက္ရက္စက္လွတဲ့ ဘုိးဘိုးနဲ႔ ဦးေလးကို ငါ လက္စား ေခ်မယ္။ သင္း တုိ႔ ကပ္ကပ္ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္လုပ္လို႔ ငါ့အေမေသရတဲ့ ဒင္းတို႔ပိုက္ဆံေတြကို ငါ အကုန္ရေအာင္ ယူမယ္)ဟု ဖ်ပ္ခနဲ ေဒါသအရွိန္ျဖင့္ ေတြးလိုက္မိ၏။ ထုိအေတြးကေလး သည္ ကေလးဘ၀ မုိက္မဲစြာေတြးေသာ အေတြး ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ အေတြးအေခၚတုိ႔ မည္သည္မွာ ပင္လယ္ျပင္တည္း၌ ကၽြန္းကေလးတစ္ကၽြန္းျဖစ္ေအာင္ သႏၱာေကာင္ ငယ္ငယ္ ကေလးတုိ႔ တည္ၾကသည့္ ဥပမာပံုသို႔ စိတ္ေနသေဘာထား စိတ္ဓာတ္ အေဆာက္အအံု မွာ လည္း အမွတ္မထင္ေတြးေခၚမိေသာ အေတြးအေခၚကေလးေပါင္းမ်ားစြာတို႔ျဖင့္ စုေပါင္း အုံတည္ကာ ေဆာက္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္ေပရာ ထုိလွ်ပ္တစ္ျပတ္ အမုိက္ေတြးေတြးေသာ အေတြးအေခၚ ကေလးသည္လည္း တျခားအေတြးအေခၚ ကုေဋကုဋာတုိ႔အၾကား၌ ပါ၀င္ ကာ စိတ္ အေဆာက္အအံုႀကီး၌ သဲမႈန္႔ တစ္မႈန္႔ပမာ ျဖစ္ေန၏။ ေသငယ္မႈန္မႊားရွိမ်ားမွ ရွိေလ သလားဟု ထင္ရ၏။ ရွိကားစင္စင္ ရွိေနပသည္။
သို႔ေသာ္
လူ႔ဗာဟီရ ဘ၀၏ ကိစၥမ်ားစြာတို႔ ဖံုးလႊမ္းမႈေၾကာင့္ အထက္ပါ ငုတ္စိတ္ကေလးကမွ လံုး၀ မထင္ရွားဘဲ တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္ေနေပရာ ဤအႏုျမဴပမာထားေလာက္သည့္ ငုတ္စိတ္၏ အညြန္႔ လက္စားေခ်စိတ္ ကေလးမွာ အဂၤလိပ္စာသင္လုိစိတ္၊ အဘိုးထံ ျပန္၍၀င္လိုစိတ္၊ ႀကီးပြားလိုစိတ္တို႔က ဖံုးလႊမ္းျခင္းမက ဖံုးလႊမ္း ၍ ထားသျဖင့္ ထုိတတိယရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ပကတိ မရွိသေလာက္ ၿပီးၿပီးေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္ ေနခဲ့ ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ဟုသာလွ်င္ ဆိုရေပေတာ့မည္။
ဤမွ်ေဖာ္ျပရုံျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္၏ စိတ္ရင္းခံအေျခအေန စိတ္ဓာတ္အုံဖြဲ႕ပံုတို႔ကို ထင္ရုံမွ် သိသာ မည္ထင္၏။ ကၽြႏ္ုပ္၏ စိတ္ဓာတ္အုံဖြဲ႕ပံုကို သေဘာေပါက္ထားၾကမွလည္း ကၽြႏ္ုပ္၏ ထူးဆန္းလွေသာ အျဖစ္စဥ္ကို ယံုၾကည္ ႏိုင္ၾကေပလိမ့္မည္။
ဆက္ရန္
.
ေသြးခ်င္းဆက္ေနသည့္အျဖစ္မ်ာ မျငင္းသာေလရ ကား ကိုယ့္အဘိုးအရင္းအခ်ာ၏ အကူအညီကို ရယူလ်က္၊ အကူအညီရယူရာ၌လည္း ကၽြႏ္ုပ္၏ ကုိယ္၊ စိတ္၊ ဦးေႏွာက္ စြမ္းပကား ရွိသမွ်ျဖင့္ ထုိအကူအညီ အေစာင္အမ အတြက္ ေက်းဇူးတုံ႔ျပန္မည္ဟုလည္း ရည္ရြယ္မိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ အဘုိး၏ ႀကီးက်ယ္ လွေသာ လုပ္ငန္းႀကီး၌ သူစိမ္းတစ္ရံဆံတို႔ကိုပင္ ေငြလံုးေၾကးလံုးအပ္ကာ ခုိင္းေစေနရေလေသးသည္ တြင္ ေသြးရင္း သားရင္း ေျမးဦး စင္စစ္ျဖစ္ေနေသာ ကၽြႏ္ုပ္အားလည္း ႀကီးပြားရာ ႀကီးပြား ေၾကာင္းျဖင့္ ငဲ့ညႇာ ေထာက္ထား လ်က္ အနည္းဆံုး ေအာက္တန္းအလုပ္ကေလး တစ္ခုကို ျဖစ္ေစ ေပးေပလိမ့္မည္ဟု ထင္မွတ္ မိ၏။
ဤ ဒုတိယရည္ရြယ္ခ်က္ ျပည့္ေျမာက္ေစရန္ ပထမရည္ရြယ္ခ်က္အတုိင္း ေအာင္ျမင္ဖို႔က လည္း ကၽြႏ္ုပ္၌ အလြန္အေရးႀကီးခဲ့၏။ အဂၤလိပ္စာေပမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ ပုိမို၍သာ အသံုး၀င္၍ လာခဲ့ေပရာ ကၽြႏ္ုပ္၌ အဂၤလိပ္စာ အေျခခံကေလးရွိလွ်င္ အဘုိး၏ လုပ္ငန္းႀကီး၌ ၀င္၍ အလုပ္လုပ္ရာ၌ အေထာက္အကူ ရလ်က္ အလုပ္ရရန္လည္း လြယ္ကူေပလိမ့္မည္ဟု နားလည္ထား၏။ အခြင့္အလမ္းကို ၾကြက္ေခ်ာင္းေသာ ေၾကာင္ကဲ့သို႔ အလိုလိုေနရင္း ေခ်ာင္းတတ္ေျမာင္းတတ္ ျဖစ္ေနေသာ ကၽြႏ္ုပ္မွာ ၾကြက္ကုိ ေခ်ာငး္ေသာ ေၾကာင္သည္ ၾကြက္လာေသာအခါ ခုန္၍အုပ္ရန္ အရပ္အေန သင့္ေသာ ေနရာ၌ အသင့္ျပင္၍ ေနသလို ကၽြႏ္ုပ္သည္လည္း ကၽြႏ္ုပ္၏ အဘုိးထံသို႔ ျပန္၍ ကပ္ႏိုင္မည့္ အခြင့္အလမ္းကို ေစာင့္ရင္း ကၽြႏ္ုပ္၌ ကိုယ္ပိုင္အရည္အခ်င္း ျပည့္စုံေစရန္ကိုလည္း အၿမဲ ႀကိဳးစား၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း အဂၤလိပ္စာကို အထက္၌ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတုိင္း ႀကိဳးႀကိဳး ကုတ္ကုတ္ သင္ယူခဲ့ေပသည္။ မည္သူ ေျပာႏိုင္မည္နည္း။ အဘိုး၏ လုပ္ငန္းႀကီး၌ တစ္ေနရာ၌သာ အမႈထမ္းခြင့္ ရပါလွ်င္ တစ္ေန႔ေသာ အခါ၌ ကၽြႏ္ုပ္သည္ တစ္ထစ္ၿပီး တစ္ထစ္တက္ကာ အထြတ္အထိပ္သို႔ ေရာက္ခ်င္ ေရာက္ႏိုင္ ေလေသးသည္။ လွံထမ္း၍ လာသည္ကို ျမင္ႏိုင္၏။ ကံထမ္း၍လာသည္ကို မည္သူျမင္ရသနည္း။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒုတိယ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ ကၽြႏ္ုပ္၏ အဘိုးထံ ျပန္၍ ကပ္ႏိုင္ရန္မွာ ကၽြႏ္ုပ္၏ အရည္အခ်င္း တစ္ခုခု အစြမ္းအစ ဗန္းတင္၍ျပစရာရွိမွ အ၀င္ေကာင္းမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္ သည္ အဂၤလိပ္စာကို ႀကိဳးစား သင္ခဲ့၏။ အသက္ ၁၆ႏွစ္အရြယ္၌ (၇)တန္း စာေမးပြဲ ကို ႀကိဳးစားသင္ခဲ့၏။ အသက္ ၁၆ႏွစ္ အရြယ္ ၌ (၇)တန္းစာေမးပြဲကို ေအာင္ေပၿပီ။
မိခင္အလို ဆႏၵကား ျပည့္သင့္သေလာက္ ျပည့္ေပၿပီ။ ပို၍ ျပည့္၀ေစရန္မွာ ဆယ္တန္းေအာင္ဖို႔၊ ဘီေအအမ္(မ္)ေအ ေအာင္ဖို႔ေတြ လိုေသး၏။ ထုိအေျခအေနထိ ေရာက္ရန္ကား အဘုိးကို ကပ္မိလွ်င္ မိႈက်င္း ထ သလို အေနထိေရာက္ရန္ကား အဘိုးကိုကပ္မိလွ်င္ မိႈက်င္းထသလို အခြင့္အလမ္းေတြ သြား၍ ေတာင္း ရန္ ကေလးစိတ္ကူးျဖင့္ ခပ္ေရးေရးမွ် ထင္ခဲ့ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အသက္အရြယ္ႀကီးေျမာက္၍ ၁၆ႏွစ္သား အရြယ္သို႔ ေရာက္ခဲ့ေသာအခါ တြင္ ေရႊမန္က်ည္းေတာင့္ထက္ အဘုိးႏွင့္ျပန္၍ ဆက္စပ္ မိေစရန္၊ အဘုိး၏ လုပ္ငန္းႀကီးတြင္ တစ္ေနရာက ပါ၀င္၍ အမႈထမ္းႏိုင္ေစရန္ ပိုမို၍ ရည္ရြယ္ ထားခဲ့ေသာ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ခဲ့၏။ လိုရင္းကိုဆုိရလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား ေကာင္းဘ၀မွ အလြတ္ရုန္း ၍ သူေဌးႀကီးဦးနကီ၏ေျမး သူေဌးေလာင္းကို ကံေကာင္းျဖစ္ခ်င္ေသာစိတ္ ခုိင္စြဲ၍ လာခဲ့ေပ ေတာ့သည္။
ကၽြႏ္ုပ္၏ တတိယ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာမူကား ကၽြႏ္ုပ္၏ အသည္းႏွလံုး အတြင္းဆံုးအပိုင္း၌ ကႏုကမာတြင္ ပုလဲလံုးသေႏၶ ၀င္သလို နက္ရိႈင္းလွစြာေသာ ေနရာတြင္ ေမ့ေပ်ာက္ေန မတတ္ မႈန္မႊားမႊားမွ်သာ ရွိေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖစ္၏။ ထုိရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ပထမႏွင့္ ဒုတိယ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကဲ့သို႔ သက္သက္ထား၍ အေတြးအေခၚ ျဖင့္ ေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပး ကာ ရင့္သန္ခုိင္ၿမဲလာခဲ့ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ိဳး မဟုတ္။ ယခုေခတ္ အေခၚျဖင့္ COMPLEX ဟု ေခၚသည့္ ငုပ္စိတ္ကေလးသာ ျဖစ္၏။ ငုတ္စိတ္ဆိုသည္မွာ စိတၱဇနတစ္မ်ိဳးျဖစ္ရာ ဓားခုတ္၊ တုတ္ရုိက္၊ ေသြးစုနာတုိ႔ကဲသို႔ အနာလံုးထင္ရွားသည္မဟုတ္။ ဖူးေယာင္ ကိုင္းက် အနာ၀ျဖင့္ ျပည္တည္ေသာ အနာလည္း မဟုတ္။ ႏွလံုးေသြးစက္ကေလး တစ္ေပါက္ တစ္ေပါက္ ဟဒယ ၀တၳဳ၌ အက်တြင္ လွ်ပ္ခနဲ လွ်ပ္ခနဲေပၚလာေသာ စိတ္တံလွ်ပ္၌ မွဲ႕ေျပာက္ကေလးစြန္းသည့္ပမာ သာမန္ ဦးေႏွာက္ ၏ အေတြးျဖင့္ လက္လွမ္းမမီႏိုင္ေသာ ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ၾကား၌ ဆူးကေလးတစ္ပြင့္၀င္၍ ေနသလို သာ ဒုကၡေပးတတ္ေသာ အနာ မက်က္ႏိုင္သည့္ စိတ္အမာရြတ္ကေလး တစ္ခုသာ ျဖစ္ေပသည္။
ထုိငုပ္စိတ္ကေလးမွာ စိတ္ေၾကးမုံ၌ပင္ မထင္ရြား။ သို႔ေသာ္ ရွိကား ရွိ၏။ ေပ်ာက္ပ်က္ ေၾကစင္ရန္လည္း အလြန္ခဲယဥ္း၏။ ေဒါသကဲ့သို႔ ေပါက္ကြဲျခငး္လည္း မရွိ၊ မာယာကဲ့သို႔ စဥ္းလဲျခင္းလည္း မရွိ။ မာနကဲ့သို႔ ပလႊားျခင္းလည္း မရွိ။ သို႔ေသာ္ ဤငုတ္စိတ္ကေလးသည္ အေပၚယံက က်က္ေသာ္လည္း အတြင္းပုိင္း၌ မက်က္ေသးေသာ စိတ္အမာရြတ္ကေလး ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ထိမိလွ်င္ ဆတ္ဆတ္ခါမွ် နာက်င္ေစေသာ ႏုနယ္ လွသည္ ့သေဘာ ကေလးတစ္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။ ထုိသေဘာကေလးကို ထိမိလွ်င္ ေဒါသ-မာယာ-မာန တုိ႔သည္ စိတ္၌ ဟုန္းခနဲ တက္ၾကြလာတတ္၏။
ကၽြႏ္ုပ္ကား စိတ္ပညာဆရာ မဟုတ္၍ လည္းေကာင္း၊ စာေရးဆရာ မဟုတ္၍လည္းေကာင္း ကၽြႏ္ုပ္၏ ရင္ထဲ ၌ အေမွာင္ဆံုးေထာင့္ ၾကားတြင္ ခုိ၀င္ေနေသာ ထုိသေဘာကေလးကို ယခုထက္ ရွင္းလင္းေအာင္ ကား ေရးသား ေဖာ္ျပျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ...
ထုိငုတ္စိတ္ကေလး အေျခခံလ်က္ အၿမဲရွိေသာေၾကာင့္ပင္ ကၽြႏ္ုပ္မိခင္၏ ျဖစ္အင္ကို ျပန္ေျပာင္း၍ ေတြးလိုက္မိတုိင္း ကၽြႏ္ုပ္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္မိခင္၏အေပၚ မငဲ့မကြက္ ရက္ရက္ စက္စက္ႀကီး မညႇာမတာ စြန္႔ခြာထားခဲ့ေသာ ကၽြႏ္ုပ္၏ အဘုိးအေပၚတြင္ စိတ္အနာႀကီး နာလ်က္ လက္စားေခ်ခ်င္ေသာ အာရုံ ကေလး သည္ မၾကာခဏ ေပၚလာတတ္၏။
ေရွ႕၌ ေရးခဲ့သည့္အတုိင္း ကၽြႏ္ုပ္၏ မိခင္သည္ အခ်စ္ကို အထြတ္အျမတ္ ျပဳအားႀကီးခဲ့သည္။ အခ်စ္ကို ဦးစားေပးလြန္းအားႀကီးခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ အမွားႀကီးမွားခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ ... ဤကဲ့သို႔ အမွားႀကီး မွား ရွာေသာ သမီးေထြးကေလးအား ဆင္းရဲဒုကၡ တြင္းဆံုးက်၍ ေနရရွာ ေသာ အခါသို႔ တိုင္ေအာင္ပင္ ဖုတ္ေလသည့္ ငါးပိ ရွိသည္ဟူ၍မွ် အမွတ္မထားႏိုင္ဘဲ စိတ္ကားလြန္းမက စိမ္းကားလွေသာ ကၽြႏ္ုပ္၏ အဘိုး သည္ အမိုက္ႀကီး မုိက္သည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္ ယူဆ၏။
တစ္ဖန္ ကၽြႏ္ုပ္၏မိခင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္အား ဖြားျမင္ေသာအခါ၌ အဘိုးကို သာလွ်င္ အားကိုးရာ ရွာသည့္အေလ်ာက္ အဘိုးရွိရာသုိ႔ သြားေရာက္၍ ေျခေထာက္ကို ဆံပင္ျဖင့္ ပြတ္ကာ ရွိခိုးောတင္းပန္ အသနားခံရွာေပသည္။ ဤတြင္လည္း ကၽြႏ္ုပ္၏ အဘိုးသည္ ခ်စ္လွစြာေသာ သမီးေထြးကေလးမုိ႔ ခုိးရာမလိုက္ခင္က ေရႊေပၚျမတင္ သဲလဲစင္ ဖူးဖူးမႈတ္ ထားခဲ့ပါလ်က္ႏွင့္ မိခင္၏အသနားခံခ်က္ကို နားမွ်မ၀င္၊ ျပင္ျပင္ႀကီး ရက္စက္ခဲ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း မိုက္သည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္ ယူဆ၏။ ကၽြႏ္ုပ္အား တစိမ္းတရံ ဆံ၏ သားကေလး ထင္စဥ္ခဏ၌ ေပြ႕ယူေျမႇာက္ခ်ီ၍ ထားႏိုင္ပါလ်က္ႏွင့္ အဘိုးသည္ ကၽြႏ္ုပ္ အား သူႏွင့္ ေသြးရင္းေခါက္ေခါက္မ်ိဳးေညႇာက္ ေျမးဦးကေလးျဖစ္မွန္းသိသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ သူ၏ ေပါင္ေပၚ မွ တြန္းဖယ္၍ခ်ကာ ရက္စက္ႏိုင္အားေလသည္မွာလည္း ေတြးေလတုိင္း နာက်ည္း ေဆြးေျမ့ ဖြယ္ရာ ျဖစ္ေနေပ၏။ ကၽြႏ္ုပ္၏ ရင္၀ယ္ခုိေသာ ငုပ္စိတ္သည္ ထုိသို႔ တြန္းဖယ္၍ အခ်ခံရေသာ လက္ျဖစ္ တစ္တြက္ကာကေလး၌ အျမစ္တြယ္လိုက္ေလသလားမသိ။
ထားဦးေတာ့ ... ကၽြႏ္ုပ္၏မိခင္ကို မိဘမ်က္ႏွာ အိုးမည္းသုတ္ရပါမည္လား၊ အရွက္ခြဲရပါ မည္လားဟူေသာ ျပစ္တင္ခ်က္ျဖင့္ အိမ္ သို႔ အ၀င္အထြက္ လက္မခံလုိပါလွ်င္လည္း ရွိပါေစ ေတာ့။ သို႔ေသာ္ သားကေလး တစ္ေကာင္ တုိ႔လို႔တြဲေလာင္းႏွင့္ မေကာင္းလွေသာ ဘ၀ျဖင့္ မဟာတမဒုကၡႀကီးက်၍ ေနရသည္ကို ယုတ္စြာ့ အဆံုး မေကာင္းတတ္ေသာ အေနျဖင့္ ျဖစ္ေစ ေငြကေလး ေၾကးကေလးအစ ရပ္ေ၀းမွ ေထာက္သင့္ၾကပါ၏။
ဤသို႔လည္း မေထာက္ခဲ့။ (မိဘစကားနားမေထာင္ သားတစ္ေကာင္ႏွင့္ တြဲလိတြဲေလာင္း) ဟူ၍ ပါးစပ္က ဆို၍ ေကာင္းေအာင္ ေရွးေဟာင္းဆရာတို႔ ကဗ်ာအစပ္ေကာင္းခဲ့ၾကသည့္တုိင္ သူတို႔၏ ကဗ်ာ၌ပါေသာ (မိဘ) ဆုိသည့္ စကားအရ မိဘသည္ မိဘအျဖစ္မွ ႏႈတ္ထြက္၍ မရ။ ေရွာင္လႊဲ၍ မရ။ ပုတၱဒါရႆကို မလြတ္ကင္းႏိုင္ပါလ်က္ ရက္စက္စြာ ပစ္စလတ္ခတ္ထားႏိုင္ ၾကသည္မွာ (ေတာင္းဆိုးပလံုးဆိုးကိုသာ စြန္႔ ႏိုင္သည္၊ သားဆုိးသမီးဆုိးကို မစြန္႔ႏိုင္) ဟူေသာ ေရွးဆရာတို႔၏ စကားပံုႏွင့္လည္း ဖဃလာႀကီးျဖစ္၍ ေနပါေလေသးသည္။ တြဲလိ တြဲေလာင္း၊ ငယ္ေႏွာင္းေသာ သားကေလးမွာလည္း စင္စစ္၌ မိမိ၏ ရင္ႏွစ္ ေျမးကေလး ပင္ ျဖစ္ေပရာ မိခင္၏ အမွားကို သားကေလးကပါ လံုးပါးပါးေအာင္ အခံခုိင္းသလို ရွိေန ခဲ့သည္ မွာကား မတရားႏိုင္လွေပသည္ဟု ထင္ခဲ့ေပသည္။
ဒီတစ္ခါလည္း ထားလိုက္ဦးေတာ့။ မိဘသိုက္ၿမံဳကို ေျခစုံကန္၍ ထြက္သြားေသာ သမီးအား အေ၀းအရပ္ တစ္ပါးမွ မၾကည့္ မရႈလုိသည္ ကို ထားလိုက္ပါဦးေတာ့။
ကၽြႏ္ုပ္၏ မိခင္က ကၽြႏ္ုပ္ အား ရွင္ျပဳရာတြင္ အဘုိးႏွင့္ဦးေလး တို႔အား ဖိတ္ေခၚရာ၌ မလာၾကဟုဆုိလွ်င္ နားလည္ ႏိုင္ ပါေသး၏။ ယခုမူ သာေရးမဟုတ္ နာေရးႀကီး ျဖစ္၏။ နာေရးမွ်မကေသး။ ေသရမည့္ ေဘးႀကီး ဆိုက္ေရာက္ေနေသာအခါလည္း ျဖစ္၏။ ကၽြႏ္ုပ္၏မိခင္ ေသငယ္ေဇာႏွင့္ ေျမာေန သည့္အခါ သို႔တုိင္ေအာင္ပင္ လာ၍ မၾကည့္ခဲ့ၾက။ လူကိုယ္တိုင္မလာလိုက ထားလိုက္ပါဦး ေတာ့။ ကၽြႏ္ုပ္ကား အစြမ္းကုန္ ပစားေပး၍ ေတြးပါ၏။ လူကိုယ္တုိင္ မလာလုိလွ်င္ ရွိပါေစ ဦးေတာ့။ ေန႔လား ညလား ျဖစ္ေနရသည့္ အခ်ိန္မ်ိဳး ၌ အေ၀းကေန၍ ေဆး၀ါးကုသရန္ ေငြေၾကးဖူလံုစြာ ေထာက္ပံ့သင့္ၾကပါ၏။
ကၽြႏ္ုပ္၏ အဘုိးသည္ သူ႔တစ္သက္တြင္ ေရာက္ဖူး ဖို႔ထားဦး ျမင္ဖူးရုံမွ်ပင္ ျမင္ဖူးဖို႔ လမ္းမရွိေသာ ႏိုင္ငံျခား က အႏူရုံမ်ား သို႔ပင္ အလွဴေငြမ်ား ေထာင္ႏွင့္ ေသာင္းႏွင့္ လွဴဒါန္းခဲ့ဖူးပါ၏။ ေနာက္မွ သိရ၏။ သို႔စင္ ပါလ်က္ ကိုယ့္သမီး အရင္းေခါက္ေခါက္ အသက္ေပ်ာက္ကာနီးသည္ကိုပင္ ေဆး၀ါးကုသႏိုင္ခြင့္ရေစရန္ ေငြေၾကး ျဖင့္ မကူညီခဲ့ေသး။ တစ္ရပ္လံုး ၀ိုင္း၍ ေျပာေသာအခါမွ သမီးမ်က္ႏွာကို ေထာက္၍ အားနာပါးနာ မသဒၶါ ေရစာ ေငြကေလးတစ္ရာကို ပို႔လိုက္၏။ ေငြတစ္ရာမွာကား အဘိုး၏ ပစၥည္းထုထယ္ႏွင့္စာ၍ ၾကည့္ပါလွ်င္ ေဆာင္း၀စပါးက်ီမွ စာကေလးတစ္ေကာင္ စားေသာက္ေသာ စပါးေစ့မွ်သာ ရွိပါလိမ့္မည္။ သို႔စင္လ်က္ ထုိေငြကေလးတစ္ရာေပးမည့္ အေရးကို သတင္းပို႔လာသူအား အေတြ႕မခံဘဲ အီေလးဆြဲ၍ ေနၾက သျဖင့္ ေငြအေရာက္ ေႏွာင္းကာ ကၽြႏ္ုပ္၏မိခင္မွာသာလွ်င္ ေရတိမ္တြင္နစ္၍ လူညြန္႔တံုးေသာ ဘ၀ ျဖင့္ လူျဖစ္ရံႈး ကာ ဇာတ္ဆံုးသတ္၍ သြားရရွာေပသည္။
ယင္းသည္တို႔ကား ယခုေရးကာမွ ဤမွ်ထင္ရွားေပၚလြင္စြာ ေတြး၍ ေရးသားျခင္း ျဖစ္၏။ ကေလးအရြယ္ လူမမယ္ဘ၀ျဖ္င့ ေလာကအလယ္ေခါင္တြင္ ေယာင္တီးေယာင္တ ကိုးကြယ္ ရာ မဲ့အခါက ဤမွ်အထိ မေတြး မိခဲ့ (ဘိုးဘုိးရက္စက္သည္) ဟူ၍ မွ်ေလာက္သာ ေတြးတတ္ ခဲ့၏။ တျဖည္းျဖည္း လူလားေျမာက္ လာေသာအခါတြင္ကား (ပိုက္ဆံမရွိလုိ႔ ငါ့အေမ ေသရ ေလျခင္း၊ ပိုက္ဆံမရွိလို႔ ငါ့အေမေသရေလျခင္း)ဟု ေစ့ေစ့ ေတြးတိုင္း တေရးေရး နာက်ည္းခဲ့ ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ (ဘိုးဘုိးရက္စက္)သည္ ဟူေသာ ေတြးလံုးႏွင့္ (ပိုက္ဆံမရွိလို႔ ငါ့အေမ ေသရ ေလျခင္း) ဟူေသာ ေတြးလံုးတို႔ကို ေပါင္းစပ္ၾကည့္လုိက္မိေသာအခါတြင္ (ဘိုးဘိုးႏွင့္ ဦးေလး ရက္စက္ၾကလို႔ ငါ့အေမ ေသရေလျခင္း ... ငါ့အေမေသရတာဟာ ဘုိးဘုိးနဲ႔ ဦးေလး တို႔ လက္ခ်က္ပါပဲ ... သူတို႔သာ ငါ့အေမ ကို မငတ္ရုံေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ ေငြေထာက္ၾကရင္ ငါ့အေမဟာ ငါးေပါင္းေၾကာ္လည္း ေၾကာ္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ အုန္းလက္ေျခာက္ ကိုလည္း ထင္းခုတ္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။
အနာ၀င္ၿပီး ေသမွာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဘုိးဘုိးနဲ႔ ဦးေလးတို႔ကသာ ငါ့အေမ မမာစက ေငြကေလးဘာကေလးလံုေလာက္ေအာင္ ပို႔ရင္ ငါ့အေမဟာ ဆရာ၀န္နဲ႔ကုႏိုင္ၿပီး သက္ဆိုးရွည္ရွာမွာပဲ။ အခုေတာ့ ဘုိးဘိုးနဲ႔ ဦးေလးတို႔က ေငြပို႔သင့္ေကာင္းပါလ်က္ကနဲ႔ မပို႔ၾကလို႔ ငါ့အေမေသရေလတယ္ ... ငါ့ေမေမ ဟာ စင္စစ္မွာ ဘုိးဘိုးေသရင္ ဘုိးဘုိးရဲ႕အေမြကို သံုးစုတစ္စု ဆိုင္တယ္ထားပါေတာ့။ ေငြတစ္သိန္းပဲ ဆိုပါေတာ့၊ တစ္၀က္၊ ေလးပံုတစ္ပံု၊ ရွစ္ပံုတစ္ပံု၊ ဆယ္ပံုတစ္ပံု၊ ဆယ္ပံုမွာ တစ္ပံုကေလးပဲ ပို႔ၾက အုံးေတာ့ ငါ့အေမဟာ လူနဲ႔သူနဲ႔တူေအာင္ ေနရမယ္ ... အခုေတာ့ ေသရာမွာေတာင္ သူ႔ဟာသူ ငါးေပါင္းေၾကာ္ ကေလးေရာင္းၿပီး မသာစရိတ္စုခဲ့ရွာလို႔ ဖ်ာလိပ္နဲ႔ မသြားရရွာတယ္) ဟူေသာ ေတြးလံုး ေတာလံုးတို႔သည္ ခုနစ္စဥ္အမွ်င္တန္း၍ တစ္တန္းႀကီး ေပၚထြက္လာေလ သည္။
ထုိေတြးလံုးမ်ား ေပၚလာေသာအခါ၌ ငုတ္စိတ္၏အျမစ္သည္ ပို၍ တြယ္ခဲ့၏။ ဤသို႔ ငုတ္စိတ္အျမစ္ တြယ္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာအခါသို႔ ေရာက္သည္၌ အကယ္၍ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ား က ႀကီးႏိုင္ငယ္ညႇင္းဆဲ သဘာ၀အတုိင္း အႏိုင္က်င့္ျခင္းကို ခံရသည့္အခါမ်ိဳးတြင္ ငုတ္စိတ္ ကေလးကား အသာဆြ၍ ေပးလိုက္၏။ ထုိခဏ တြင္ ရင္ထဲ၌ ႀကိတ္၍ ေဒါသအိုးေပါက္ကြဲ၏။ (ေခြးမသားေတြ လူပါး၀တယ္) ဟူ၍ အႏိုင္က်င့္သူ ေက်ာင္းသားႀကီးကို အတြင္းႀကိတ္ဆဲမိ သည္ထက္ (ဘိုးဘိုးနဲ႔ ဦးေလး ရက္စက္လို႔ ငါ့ အေမ ေသရတယ္ ... ငါလည္း ေခြး၀င္စား လို ကေလကေခ်ေနရတယ္) ဟူေသာ ေဒါသမီးမွာ ပြင့္လွ်ံ မီးေတာင္ႀကီးအန္သလို ျဖစ္တတ္ ေပသည္။
သုိ႔ေသာ္ အျပင္သို႔ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ထုတ္၍ ကိုယ္အမူရာ ႏႈတ္အမူအရာတို႔ျဖင့္ ျပသကာ ေဒါသအခုိးကို ရထားစက္ေခါင္း ေရေႏြးေငြ႕ထုတ္သလို ထုတ္လိုက္ရရင္ အေကာင္းသား၊ ႏို႔ေပမဲ့ ေဒါသကို ပံု၍ ခ်စရာ ေနရာမရွိ။ ေက်ာင္းသားႀကီးကို ျပန္၍လည္း မထုိးႏိုင္၊ ဆဲလည္း မဆဲ၀ံ့၊ ေပါက္ကြဲထြက္အံ့ေသာေဒါသကို ျပန္၍ ဇြတ္မွိတ္ကာ မ်ိဳ၍ခ်ရ၏။ ထုိအခါမ်ိဳးတြင္ အရက္မူးလြန္ေသာသူ ေအာ့အန္ပစ္လုိက္လွ်င္ သက္သာရာ ရလ်က္၊ မေအာ့အန္ဘဲ ေအာင့္ထားပါက အိမ္ႀကီးပါ ခ်ာခ်ာလည္ေအာင္ မူးသလို ကၽြႏ္ုပ္ မွာလည္း အျပင္သို႔ မထြက္ရသျဖင့္ အတြင္း၌ လိႈက္၍ စားေသာ ေဒါသမီးပူျပင္းစြာ ေတာက္ေလာင္ ျခငး္ကို ခံရေပေတာ့သည္။ တစ္ခါတစ္ရံမေအာင့္ႏိုင္သျဖင့္ ေက်ာင္းက ေခြးကိုပင္ ေျပး၍ တအားကန္မိ၏။ သို႔အကန္ တြင္ ဆြမ္းစားေက်ာင္းကုိယ္ေတာ္၏ ေခြးကို ကန္မိသျဖင့္ ၀ါးျခမ္းျပားႏွင့္ အရွိဳးတြင္ ေသြးစို႔ေအာင္ အႏွက္တစ္ခါခံရ ျပန္ေလသည္။ ခ်င့္ၾကည့္ေပေတာ့။
ဤအခါမ်ိဳး၌ ကၽြႏ္ုပ္၏စိတ္တြင္ (ဒါေလာက္ရက္စက္လွတဲ့ ဘုိးဘိုးနဲ႔ ဦးေလးကို ငါ လက္စား ေခ်မယ္။ သင္း တုိ႔ ကပ္ကပ္ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္လုပ္လို႔ ငါ့အေမေသရတဲ့ ဒင္းတို႔ပိုက္ဆံေတြကို ငါ အကုန္ရေအာင္ ယူမယ္)ဟု ဖ်ပ္ခနဲ ေဒါသအရွိန္ျဖင့္ ေတြးလိုက္မိ၏။ ထုိအေတြးကေလး သည္ ကေလးဘ၀ မုိက္မဲစြာေတြးေသာ အေတြး ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ အေတြးအေခၚတုိ႔ မည္သည္မွာ ပင္လယ္ျပင္တည္း၌ ကၽြန္းကေလးတစ္ကၽြန္းျဖစ္ေအာင္ သႏၱာေကာင္ ငယ္ငယ္ ကေလးတုိ႔ တည္ၾကသည့္ ဥပမာပံုသို႔ စိတ္ေနသေဘာထား စိတ္ဓာတ္ အေဆာက္အအံု မွာ လည္း အမွတ္မထင္ေတြးေခၚမိေသာ အေတြးအေခၚကေလးေပါင္းမ်ားစြာတို႔ျဖင့္ စုေပါင္း အုံတည္ကာ ေဆာက္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္ေပရာ ထုိလွ်ပ္တစ္ျပတ္ အမုိက္ေတြးေတြးေသာ အေတြးအေခၚ ကေလးသည္လည္း တျခားအေတြးအေခၚ ကုေဋကုဋာတုိ႔အၾကား၌ ပါ၀င္ ကာ စိတ္ အေဆာက္အအံုႀကီး၌ သဲမႈန္႔ တစ္မႈန္႔ပမာ ျဖစ္ေန၏။ ေသငယ္မႈန္မႊားရွိမ်ားမွ ရွိေလ သလားဟု ထင္ရ၏။ ရွိကားစင္စင္ ရွိေနပသည္။
သို႔ေသာ္
လူ႔ဗာဟီရ ဘ၀၏ ကိစၥမ်ားစြာတို႔ ဖံုးလႊမ္းမႈေၾကာင့္ အထက္ပါ ငုတ္စိတ္ကေလးကမွ လံုး၀ မထင္ရွားဘဲ တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္ေနေပရာ ဤအႏုျမဴပမာထားေလာက္သည့္ ငုတ္စိတ္၏ အညြန္႔ လက္စားေခ်စိတ္ ကေလးမွာ အဂၤလိပ္စာသင္လုိစိတ္၊ အဘိုးထံ ျပန္၍၀င္လိုစိတ္၊ ႀကီးပြားလိုစိတ္တို႔က ဖံုးလႊမ္းျခင္းမက ဖံုးလႊမ္း ၍ ထားသျဖင့္ ထုိတတိယရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ပကတိ မရွိသေလာက္ ၿပီးၿပီးေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္ ေနခဲ့ ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ဟုသာလွ်င္ ဆိုရေပေတာ့မည္။
ဤမွ်ေဖာ္ျပရုံျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္၏ စိတ္ရင္းခံအေျခအေန စိတ္ဓာတ္အုံဖြဲ႕ပံုတို႔ကို ထင္ရုံမွ် သိသာ မည္ထင္၏။ ကၽြႏ္ုပ္၏ စိတ္ဓာတ္အုံဖြဲ႕ပံုကို သေဘာေပါက္ထားၾကမွလည္း ကၽြႏ္ုပ္၏ ထူးဆန္းလွေသာ အျဖစ္စဥ္ကို ယံုၾကည္ ႏိုင္ၾကေပလိမ့္မည္။
ဆက္ရန္
.
3 comments:
အပိုင္း ၆ နဲ႔ ၇ ဖတ္သြားၿပီညီမေရ ေက်းဇူးပါ။
ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့အေျခအေနအရ ေမာင္ေကာင္းရဲ႕ နာက်ည္းမိတဲ့စိတ္ဟာ ေသရာပါအမာရြတ္တစ္ခုလို ေဖ်ာက္ဖ်က္ဘို႔ခက္မွာေပါ့ေလ။
'ဒိုင္းဘုန္း' စကားလံုးေလးမွတ္သြားတယ္ း))
စိတ္ဓါတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။
ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္
အမၾကီး.......
ျမန္ျမန္ေလးတင္ဗ်ိဳ႕။
နာက်ည္းမွဳကို အေျခခံလာတဲ့ “ငုပ္စိတ္”ဆိုတာ အလြန္ျပင္းထန္လွပါလား..
ေျမး အဖိုး ႏွစ္ေယာက္ ဘယ္လိုမ်ား ျပန္လည္ဆံုစည္းၾကမလည္း လို ့
သိခ်င္စိတ္ နဲ့ ဆက္ရန္ ကို ေမွ်ာ္ေနပါ၏ ။
ခင္တဲ့
မကိ
Post a Comment